• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12 13:02
Ik heb de N910C. Indien ik het draadje op XDA bekijk dan lijkt het er inderdaad op dat ook de F variant diverse 5.1.1 roms heeft welke ook rooted zullen zijn.

http://forum.xda-developers.com/note-4/snapdragon-dev

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 18:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:23:
Dat ik ze niet wil, en ze de batterij enorm belasten, ik gebruik Uninstaller (app) na root om te kunnen bepalen wat ik erop wil hebben en wat niet.
Nou, dat ze de batterij enorm belasten valt wel mee, als ik via GSAM naar het verbruik per app kijken komt ik boven in helemaal niets van Samsung tegen. Ik geloof dat het hier meer om de perceptie gaat dan dat het ook daadwerkelijk het geval is. Maar goed, jou toestel, jou keuze.

Cogitationis poenam nemo patitur

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12 02:36
Bullet NL schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:47:
[...]
Nou, dat ze de batterij enorm belasten valt wel mee, als ik via GSAM naar het verbruik per app kijken komt ik boven in helemaal niets van Samsung tegen. Ik geloof dat het hier meer om de perceptie gaat dan dat het ook daadwerkelijk het geval is. Maar goed, jou toestel, jou keuze.
Dat batterijverbruik zal inderdaad wel meevallen, mij gaat het persoonlijk meer om het opslaggeheugen dan om het batterijverbruik. Al zat dat uiteindelijk ook wel meevallen, ik hoef gewoon geen apps die ik niet gebruik :).

Mijn Cardmarket-profiel

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-12 17:40
Mijn stock note van 5.01 naar 5.1.1 is toch wel echt een verschil hoor.
- batterijtijd behoorlijk verbeterd
- echt heel soepeler UI (druk voor de aardigheid eens op de recente apps knop na de update)
- fingerprintscanner is nog weer verder verbeterd (de originele reviews op het net zijn veelal nog gebaseerd op de kitkat versie. Sinds 5.01 is de herkenning al stukken beter en op 5.1.1. voor mijn gevoel nog beter. het verschil tussen bruikbaar / niet bruikbaar
- mogelijkheid om apps te locken op het scherm is handig (voor als je bijv een kind een fimpje wil laten kijken).

Kortom, erg tevreden en een root is vooralsnog niet nodig.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05
dirkjesdirk schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:54:
Mijn stock note van 5.01 naar 5.1.1 is toch wel echt een verschil hoor.
- batterijtijd behoorlijk verbeterd
- echt heel soepeler UI (druk voor de aardigheid eens op de recente apps knop na de update)
- fingerprintscanner is nog weer verder verbeterd (de originele reviews op het net zijn veelal nog gebaseerd op de kitkat versie. Sinds 5.01 is de herkenning al stukken beter en op 5.1.1. voor mijn gevoel nog beter. het verschil tussen bruikbaar / niet bruikbaar
- mogelijkheid om apps te locken op het scherm is handig (voor als je bijv een kind een fimpje wil laten kijken).

Kortom, erg tevreden en een root is vooralsnog niet nodig.
Scanner voelt idd stuk beter aan. Alleen bij wat klamme vingertjes werkt die nog wel eens niet. Maar is idd zoals je aangeeft aanzienlijk verbeterd. Gebruikte hem al tijden niet meer.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
Gebruik de vinger print nu alleen maar met de ING app.. en dat werkt super met 5.0.1 dus met 5.1.1 nog beter!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Verwijderd

Zo, mijn 2 dagen oude Note 4 910F geupdated naar 5.1.1 via kies en nu geroot en Bobcat custom rom erop.:-))

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

mag ik vragen hoe je hem geroot hebt ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Yucko schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 07:09:
mag ik vragen hoe je hem geroot hebt ?
Eerst TWRP voor de Note 4 flashen via Odin (auto reboot uitvinken) na PASS de Note loskoppelen van pc ,batterij eruit en weer erin ,dan opstarten in recovery mode en controleren of het gelukt is. Zoja,dan deze Bobcat custom rom downloaden en flashen in TWRP,de bootloader en modem was niet nodig bij mij.
Maak wel een Nandroid backup naar je SD in TWRP voor je de rom flasht,zo kan je volledig terug naar de oude toestand.

https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=39268

Succes

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:27
rohit schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:42:
Gebruik de vinger print nu alleen maar met de ING app.. en dat werkt super met 5.0.1 dus met 5.1.1 nog beter!
De ING app werkt bij mij voor geen meter, terwijl de fingerprint als lockscreen beveiliging uitstekend werkt. Heb je tips over het instellen bij ING? :9~

Verwijderd

rkvvkevin schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:49:
[...]

De ING app werkt bij mij voor geen meter, terwijl de fingerprint als lockscreen beveiliging uitstekend werkt. Heb je tips over het instellen bij ING? :9~
Is je toestel geroot ? Hier in Belgie werkt de app van mijn bank (Bpost) niet met een geroot toestel,mss bij ING ook ? Google is your friend :)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:40:
[...]

Is je toestel geroot ? Hier in Belgie werkt de app van mijn bank (Bpost) niet met een geroot toestel,mss bij ING ook ? Google is your friend :)
de ING app werkt gewoon met een geroot toestel (i.i.g. onder 4.4.4 en 5.0.1), weet alleen niet of het anders is wanneer je met de vingerafdruk-scanner in de weer wilt gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucko op 19-09-2015 19:56 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• rkvvkevin
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:40:
[...]

Nee, geen root op mijn toestel. Kan wel gewoon mijn vingerafdruk registreren, alleen pakt hij hem niet tijdens het inloggen bij de app. Bij lockscreen geen probleem...

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-12 13:15
rkvvkevin schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:30:
[...]

Nee, geen root op mijn toestel. Kan wel gewoon mijn vingerafdruk registreren, alleen pakt hij hem niet tijdens het inloggen bij de app. Bij lockscreen geen probleem...
Ik heb precies hetzelfde probleem. Lockscreen ontgrendelen via vingerafdruk gaat heel soepel. ING app gebruiken werkt voor geen meter. Ligt dus echt aan de ING app.

Gewoon afwachten totdat ING hun app update.

[ Voor 4% gewijzigd door Pakhtun op 20-09-2015 12:20 ]

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:38
Ben ik toevallig de enige die gisteren in eens niet meer over een WIFI verbinding beschikte?
van het ene op het andere moment geen wifi meer, geen verbinding meer kunnen maken, ook geen netwerken meer kunnen zien, geen wifi teken gewoon niets meer...
gek genoeg deed de hotspot het wel.
maar goed factory reset gedaan, en nu werkt alles weer.

heeeeeel toevallig had een collega ook een samsung met exact het zelfde probleem.. wie nog meer?

Verwijderd

ijsbeer910 schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:35:
Ben ik toevallig de enige die gisteren in eens niet meer over een WIFI verbinding beschikte?
van het ene op het andere moment geen wifi meer, geen verbinding meer kunnen maken, ook geen netwerken meer kunnen zien, geen wifi teken gewoon niets meer...

heeeeeel toevallig had een collega ook een samsung met exact het zelfde probleem.. wie nog meer?
Heb je iets gedaan voor dit euvel opdook ? Mss een issue met het netwerk,ik vermoed dat want je hotspot werkte wel en dat gaat over data verbinding en niet over wifi

• Alekz87
ijsbeer910 schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:35:

Ik merk dat mn hele telefoon een aantal seconden freezed wanneer wifi aan t inschakelen is. Dus ik krijg onderin te zien "verbonden met ziggo netwerk" en gedurende dit bericht reageert mn telefoon nergens op. Soms wel 3-4 sec.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• ijsbeer910
ik heb niets bijzonders gedaan.
zover ik nu weet zijn er 2 anderen die dit ook hebben. zijn overigens geen Nederlanders.
ik zag ook het icoontje van WIFI niet meer in de balk verschijnen. heel vreemd

• dirkjesdirk
Pakhtun schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Lockscreen ontgrendelen via vingerafdruk gaat heel soepel. ING app gebruiken werkt voor geen meter. Ligt dus echt aan de ING app.

Gewoon afwachten totdat ING hun app update.
Bij mij werkt het wel. Let wel op dat de ING app 1 vinger registreert en dat je die vinger dus altijd moet gebruiken voor het inloggen.

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-12 13:15
dirkjesdirk schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:25:
[...]

Bij mij werkt het wel. Let wel op dat de ING app 1 vinger registreert en dat je die vinger dus altijd moet gebruiken voor het inloggen.
Bij mij werkt het ook, alleen moet ik gemiddeld gezien 7x swipen terwijl unlocken in 1x gaat.

Verwijderd

Wat heeft die fingerprint voor nut, gejat is gejat en je bent hem kwijt. Gejat ,blokkeer hem bij je provider of installeer een app die hem kan volgen.Nog nooit in me opgekomen om dat ding te gebruiken tenzij ik van de staatsveiligheid was.
Al eens nagedcht wat er allemaal mogelijk is ? Je voert je fingerprint in en dan kan je je smartphone ontgrendelen en je staat er niet bij stil wie die mee kan uitlezen,en verklaar me nu maar voor gek,als het nu niet is dan komt het wel

• ijsbeer910
Nou is weer m'n wifi weg. weer niet online te krijgen...
ploep ineens weg en geen netwerk meer te vinden.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ijsbeer910 schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:07:
Nou is weer m'n wifi weg. weer niet online te krijgen...
ploep ineens weg en geen netwerk meer te vinden.
Wat voor router heb je?

• ijsbeer910
er zijn hier verschillende netwerken en accespoints.
Het is echt het toestel / android wat faalt
nu ook kort nadat ik terug ben gegaan naar fabrieks instellingen nokt het WIFI er mee.

Wat mij opvalt is dat ondanks alle updates van uitstaan wtb nieuwe android versie, er toch word geprobeerd een update binnen te halen.
als ik de pwer button vol-up en home toets tegelijk indruk dan geeft hij aan een update te installeren, maar komt al vrij snel met een fout melding "geen opdracht" m'n cache heb ik gewiped voor en na het rooten.
haalt verder ook niets uit.

[ Voor 69% gewijzigd door ijsbeer910 op 22-09-2015 16:48 ]

Verwijderd

ijsbeer910 schreef op maandag 21 september 2015 @ 19:59:
er zijn hier verschillende netwerken en accespoints.
Het is echt het toestel / android wat faalt
nu ook kort nadat ik terug ben gegaan naar fabrieks instellingen nokt het WIFI er mee.

Wat mij opvalt is dat ondanks alle updates van uitstaan wtb nieuwe android versie, er toch word geprobeerd een update binnen te halen.
als ik de pwer button vol-up en home toets tegelijk indruk dan geeft hij aan een update te installeren, maar komt al vrij snel met een fout melding "geen opdracht" m'n cache heb ik gewiped voor en na het rooten.
haalt verder ook niets uit.

[...]
Heb je al eens geprobeerd terug de stock rom te flashen?

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-12 12:42
rkvvkevin schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:49:
[...]

Werkt echt perfect bij mij...!! 1 x swipen en het werkt..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• ijsbeer910
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:02:
[...]

Heb je al eens geprobeerd terug de stock rom te flashen?
bedoel je doormiddel van "wipe data en factory reset" zo doe ik het.
ik heb geen andere middelen ivm beperkte bandbreedte

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:38
Iemand ook last van het toetsenbord sinds officiele update, geen root enzo. Heb al factory reset gedaan met cache wipe, toetsenbord cache apart nog keer verwijderd. Maar blijft hetzelfde. Namelijk dat bij typen de eerste letter vaak wordt weggelaten. En soms ineens midden in een woord verder gaat typen terwijl ik daar niks heb aangeraakt ipv gewoon waar ik aan het typen was. Ook soms tik ik op de m, en gaat de f (die dus heel ergens anders zit). Dacht dat het eerst aan mijn typekunsten lag, maar voor de update niks, en na op te hebben gelet is het toch echt het toetsenbord

• Alekz87
drusloos schreef op woensdag 23 september 2015 @ 00:12:
Iemand ook last van het toetsenbord sinds officiele update, geen root enzo. Heb al factory reset gedaan met cache wipe, toetsenbord cache apart nog keer verwijderd. Maar blijft hetzelfde. Namelijk dat bij typen de eerste letter vaak wordt weggelaten. En soms ineens midden in een woord verder gaat typen terwijl ik daar niks heb aangeraakt ipv gewoon waar ik aan het typen was. Ook soms tik ik op de m, en gaat de f (die dus heel ergens anders zit). Dacht dat het eerst aan mijn typekunsten lag, maar voor de update niks, en na op te hebben gelet is het toch echt het toetsenbord
Heb je dit bijvoorbeeld ook met swiftkey? Of alleen met de originele Samsung keyboard?

• Alekz87
Sorry dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Alekz87 op 23-09-2015 09:23 . Reden: Dubbel ]

• drusloos
Alekz87 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:21:
[...]

Heb je dit bijvoorbeeld ook met swiftkey? Of alleen met de originele Samsung keyboard?
Ik heb het niet getest met swiftkey, maar ik ben niet zo van andere toetsenborden. Maar ik kan het wel eens proberen natuurlijk!

Verwijderd

ijsbeer910 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 20:10:
[...]

bedoel je doormiddel van "wipe data en factory reset" zo doe ik het.
ik heb geen andere middelen ivm beperkte bandbreedte
Stock rom voor jouw model SM-N910F of C van Sammobile downmoaden en flashen met Odin
Kies als land Nederland als je Nederlander bent of Luxemburg voor Belgie.

Voor Nederland heb je de keuze tussen PHN = internationaal of Vodafone en T-Mobile hangt af of je provider gebonden bent

• ijsbeer910
Nee dat heb ik niet gedaan dus :( volgende keer thuis maar preventief binnen halen.
Inmiddels lopen er 20 man met het zelfde probleem rond. geen wifi connectie meer.
voorlopig alleen een hard reset helpt (even)
wat ik de laatste keer gedaan heb is het updaten van de beveiligings bestanden uitgezet. nooit geweten dat die ook geupdate werd. voorlopig draaid hij nu al weer 15 uur, das al heel wat.

de telefoon die ik net zag was dus ook alleen maar aan het scannen naar netwerken maar niets vinden.
dit was een S5

Verwijderd

ijsbeer910 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:26:
Nee dat heb ik niet gedaan dus :( volgende keer thuis maar preventief binnen halen.
Inmiddels lopen er 20 man met het zelfde probleem rond. geen wifi connectie meer.
voorlopig alleen een hard reset helpt (even)
wat ik de laatste keer gedaan heb is het updaten van de beveiligings bestanden uitgezet. nooit geweten dat die ook geupdate werd. voorlopig draaid hij nu al weer 15 uur, das al heel wat.

de telefoon die ik net zag was dus ook alleen maar aan het scannen naar netwerken maar niets vinden.
dit was een S5
Ik kan alleen maar zeggen ,stock rom flashen er is wss iets mis met de modem(van de telefoon ) bij flashen van de stock rom word er een nieuwe meegeflasht,anders hardware issue,toch een vreemd verhaal.
En het is bizar dat je zomaar 20 man kent met hetzelfde probleem ???

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-12 18:33
Lijkt meer een probleem op het netwerk zelf... Als je er op andere plekken geen last van hebt tenminste

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

reyals schreef op woensdag 23 september 2015 @ 18:22:
Lijkt meer een probleem op het netwerk zelf... Als je er op andere plekken geen last van hebt tenminste
Hij geeft ergens hierboven aan dat er meerdere netwerken /accespoint beschikbaar zijn.
Ik denk echt dat het om de modem van zijn toestel gaat ,hij heeft root ,mss daar wat mis gegaan,zoals geroot op welke manier,als ik tussen de regels lees heeft hij niet veel ervaring in de materie,lees gewoon eens door van wanneer hij het probleem aankaart.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-12 18:33
Toch knap dat het dan met meerdere toestellen aan de hand is

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• ijsbeer910
ik vermoed dat het een veiligheid update is die de boel in de war schopt.
na 4x terug gegaan te zijn heb ik die instelling uitgezet (niet wetende dat die bestond).
tot nu toe gaat het goed. mijn toestel is niet geroot maar Tmobile branded

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11 15:29
Sindsdien update naar 5.1.1 doet mijn Note 4 vreemd, eerste dagen is het goed gegaan, maar nu volgende opgevallen:
- batterijverbruik leek eerst goed, maar nu aan ziekelijk hoger dan voor de updaten
- account in Gmail plotseling weg
- vandaag in 2 uur tijde accu van 80% naar 30 %, terwijl toestel niet in gebruik was
- bij bovengenoemd voorval telefoontelefoonverbinding en data weg geval
Na de update heb ik een reset gedaan enaar inmiddels diverse keren de cache gewist.
Ik ben er klaar mee, voorlopig is dit mijn laatste Samsung.
Bovengenoemde problemen herkenbaar of ben ik de enige?

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Even 2 dingen :

1. Mijn note 4 had een probleem dat sommige dingen niet goed werkte. ( had als een van de eersten geüpdatet naar 5.1.1) om dit soort problemen als met de s note Enz op te lossen moet je een Nederlandse versie flashen naar je note 4. Gewoon er over heen. Dit lost alle problemen op, zonder iets te wissen!

2. Als je net als ik heel graag de screen off memo wilde hebben van de note 5 nu kan het ! Iemand op XDA heeft een app geschreven die net zo werkt. Geen root vereist !!

Link >
http://forum.xda-develope...n-off-memo-t3196790/page4

Verwijderd

Hier ook problemen met 5.1.1 PHN versie.
Update is via Odin gegaan. Eerst factory reset en cache wipe etc daarna ap er in gegooid bij odin en update bootloader aangevinkt en alles netjes laten lopen wat resulteerde in een goede update. Daarna telefoon helemaal opnieuw ingesteld en alles wat ik gekocht had netjes terug gedownload. Mijn telefoon is niet voorzien van root of custom rom gewoon stock samsung firmware.

Oke nu komt mijn hele klaagzang :

1 alles werkte eerst een paar dagen TOTDAT mijn s view cover op een of andere manier het cool vind om te gaan lopen bellen naar alarmnummers terwijl de telefoon in mijn jas zit en aan de kapstok hangt.

2 nog een tof iets is dat de s view cover bij mij een klok weergeeft en als ik de cover openklap en het hele scherm zie dat hij nog steeds de klok laat zien ipv mijn lockscreen.

3e toffe punt is dat als ik bv whatsapp open heb staan en ik nummer 2 van hierboven qua probleem heb (dus s cover dicht geklapt terwijl whatsapp open stond) dat ik dus op mijn scherm op de bovenste helft de klok heb en onderop de toetsenbord. Eindelijk kan ik chatten met de klok WAUW!!!

4 soms hangt de vingerafdruksensor (ik bedoel hij zegt dat het scannen niet goed ging zoals veeg over het midden heen) en unlockt hij zonder iets te doen mijn laatste app

5 als ik via de lockscreen de camera via de snelkoppeling open en ik maak een paar foto's en ik druk daarna op de homeknop of terug krijg ik mijn laatste geopende app te zien (heel fijn......not......)

6 mijn gear S zegt dat die geen verbinding met mijn note 4 heeft. Ga ik opnieuw connecten trapt de Note 4 binnen 2 minuten de connectie weer weg terwijl er nog niet eens krap 50cm afstand tussen zit (pols-broekzak afstand)

Nu ben ik niet het type man wat de broek op half zeven hangt of allemaal stuts in heb etc want dan zou ik het enigzins kunnen voorstellen dat de verbinding wegvalt. Maar kom op, pantalon overhemd en dan al verbinding verbreken????

7 opnieuw flashen heeft geen zin problemen blijven bestaan.

Nu alvast een stuk om dingen uit te sluiten :

Nee ik heb geen aquarium of gewapend beton, ik woon in een rustige buurt 2 onder 1 kap (lees bijna geen wifi signalen etc) mijn huis hangt tevens niet vol met domotica, ik heb een hond genaamd Loopie die deuren open maakt voor me aangezien ze mij adoreert als baasjes zijnde omdat ik haar af en toe verwen met macdonalds.

De telefoon heeft geen vlieg of zwemles gehad of muren etc van dichtbij gezien.

Ergste wat die heeft meegemaakt is dat ik in battle cats een level niet haalde en hem opzij legde en hem daarna de rest van de avond niet meer pakte.

S cover is in nieuwstaat en heeft geen openliggende scheuren bijt en krabsporen etc. Koperen puntjes zijn nog perfect, die van de telefoon ook.

De gear s probleem is niet omdat die nat werd. Ik werk op kantoor dus ook natte handen etc maakt die niet mee. Afwas ook niet aangezien er een vaatwasser thuis is.
Douchen en slapen gaat die sowieso af

Dit allemaal nu gezegd te hebben. Ben ik de enige die voelt dst hij met 5.1.1 update 1 stap vooruit maakt (ram management, snappier) en 2 stappen achteruit? (Mijn genoemde problemen)

Ik krijg echt het gevoel dat we met halfgebakken frutsels in de hoek worden weggezet zo van :jullie willen 5.1.1? Prima! alsjeblieft en nu niet zeuren dat het niet goed werkt want je hebt nu wat je wou.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 22:40 ]

• johanneslol
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 22:31:

Ik krijg echt het gevoel dat we met halfgebakken frutsels in de hoek worden weggezet zo van :jullie willen 5.1.1? Prima! alsjeblieft en nu niet zeuren dat het niet goed werkt want je hebt nu wat je wou.
Ik heb geen enkel probleem met mijn note 4 op android 5.1.1, je kan misschien wel een factory reset doen? Of een andere rom erop flashes, van een ander land ?

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-12 20:53
Bij mij is het ook ronduit kut. Traag, laggy, spontane vastlopers en crashes... bah!

• dafmay
Factory reset boys...factory reset! :X

(dat gemekker iedere keer over k*t enz...de Note 4 loopt met android 5.1.1 gewoon super goed, dus de oorzaak van de problemen moet je elders zoeken)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 24-09-2015 16:40 ]

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Ben ik alles kwijt na een factory resset? Moet ik alle apps opnieuw installeren?

• dafmay
Ja dat is het lullige...je moet alles opnieuw instellen. Het is immers een fabrieks reset. Maar het kan meevallen, afhankelijk welke apps enz je gebruikt. Ikzelf doe alles via Google sync-en (contacten, agenda, bookmarks, apps, enz). Dus dat is zeer snel teruggezet (bij 1e setup van telefoon).

• Alekz87
johanneslol schreef op woensdag 23 september 2015 @ 21:26:
Even 2 dingen :

1. Mijn note 4 had een probleem dat sommige dingen niet goed werkte. ( had als een van de eersten geüpdatet naar 5.1.1) om dit soort problemen als met de s note Enz op te lossen moet je een Nederlandse versie flashen naar je note 4. Gewoon er over heen. Dit lost alle problemen op, zonder iets te wissen!

2. Als je net als ik heel graag de screen off memo wilde hebben van de note 5 nu kan het ! Iemand op XDA heeft een app geschreven die net zo werkt. Geen root vereist !!

Link >
http://forum.xda-develope...n-off-memo-t3196790/page4
Bedankt voor de app! Waarom nog een note 5 nodig.... :P

• dafmay
Alekz87 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:58:
[...]

:) Do not get me started :P

• johanneslol
  • Niet online
Alekz87 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:58:
[...]

Any time !

:P nou vertel! Op de bouw kwaliteit na, is er haast niks beter....

Waarom heeft de net aangekondige nieuwe Gear VR geen ondersteuning voor de note 4 ? :(

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-12 16:35
johanneslol schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:35:
[...]
Waarom heeft de net aangekondige nieuwe Gear VR geen ondersteuning voor de note 4 ? :(
Technisch gezien is er heel weinig verschil tussen de huidige Gear VR voor de Note4 en de nieuwe Gear VR voor de S6 familie.

Mocht je nog geen Note4 Gear VR hebben zou ik niet te lang wachten om nog eentje te kopen, want ze worden niet meer gemaakt,dus wat er nu in de winkel ligt zijn de laatste exemplaren...

• dafmay
johanneslol schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:35:
[...]

Any time !

:P nou vertel! Op de bouw kwaliteit na, is er haast niks beter....
:) Nee hoor beide supertoestellen! De Note 4 blijft een dijk van een toestel, en de Note 5 is gewoon de op sommige punten verbeterde, en op sommige punten mindere, opvolger.

Komt ie...

De Note 5 heeft een prachtig ontwerp (imho) en is razendsnel door de snelle CPU en 4GB RAM (zie verder de specs van de S6)... dat merk je zeker tov de Note 4. En dan maak ik de vergelijk zelfs tussen een volledig stock Note 5 en een Note 4 Exynos met superlichtgewicht custom rom en custom kernel. Dus ja...daar zit zeker winst.

Verder is het fijn dat de Note 5 de S6 rom opzet heeft, dus incl de theme store...dus je kunt de look&feel van het toestel lekker aanpassen...ik vond dat erg fijn op de S6, vooral de Material themes. Dat lukt niet op de Note 4 (er zijn overigens wel custom roms voor de Note 4 gebaseerd op de S6...).

Sterk verbeterde vingerprintscanner tov de Note 4 (tap tov swipe...en veel nauwkeuriger op de Note 5).

De welbekende super camera van de S6. Camera van de Note 4 is niets mis mee en is zelfs uitstekend, maar de camera van de Note5/S6 schiet net even mooiere plaatjes (zie de bekende review sites).

Audiokwaliteit schijnt weer een stapje hoger te zijn gezet en de Note 5 heeft ook UHQ. Maar goed of dat nu zo'n wezenlijk verschil oplevert...ik weet het niet.

Fast wireless charging is dan nog een 'voordeel' (ligt er maar net aan hoe belangrijk iemand dit vind...ikzelf niet zo eerlijk gezegd).

De nadelen...geen vervangbare batterij, geen SD kaart, de Note 5 is gladder (al ligt ie wel weer beter in de hand imo). Voor sommigen zeker een deal-breaker.

Nou ja...dat was 'm dan wel zo'n beetje :P

• Martin99
dafmay schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:39:
Factory reset boys...factory reset! :X

(dat gemekker iedere keer over k*t enz...de Note 4 loopt met android 5.1.1 gewoon super goed, dus de oorzaak van de problemen moet je elders zoeken)
Dat is hem nou juist, had ik gedaan. Heb inmiddels de versie van Sammobile gehaald, deze lijkt beter te werken dan de versie op deze site van een paar pagina's terug.
De versie van Sammobile heeft een datum van 13 augustus, de versie die ik eerst had in 1 september. Weet niet wat het verschil is, allebei hebben ze dezelfde (PHN) coderingen.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/POvumf.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/WicEbS.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/hzjwPN.png

This ROM is based on the German UN-branded ROM released 24 sep 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5740000
Build date Mon, 14 Sep 2015 05:51:34 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1COI3
CSC N910FPHN1COH1
Download for install with Odin: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!

[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 25-09-2015 12:48 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• dafmay
Martin99 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:43:
[...]

Dat is hem nou juist, had ik gedaan. Heb inmiddels de versie van Sammobile gehaald, deze lijkt beter te werken dan de versie op deze site van een paar pagina's terug.
De versie van Sammobile heeft een datum van 13 augustus, de versie die ik eerst had in 1 september. Weet niet wat het verschil is, allebei hebben ze dezelfde (PHN) coderingen.
Ah ok...I see. Mooi dat je met de andere versie een beter resultaat hebt!

• Alekz87
henklbr schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:32:
[afbeelding][afbeelding]

This ROM is based on the German UN-branded ROM released 24 sep 15, and made it "compatible" for the UN-branded Dutch (PHN) Note 4.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5740000
Build date Mon, 14 Sep 2015 01:46:01 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1COI3
CSC N910FPHN1COH1
Download for install with Odin: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!
Wat is t verschil tussen deze en de eerdere van Nederlandse bodem?

Alekz87 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:47:
[...]
Wat is t verschil tussen deze en de eerdere van Nederlandse bodem?
Stabiliteits-verbeteringen.

Begrijp van XDA, dat er ook verbeteringen in de vingerafdruk-scanner zijn, en dat Stagefright nu geheel gepatched is.

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Alekz87
henklbr schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:53:
[...]

Stabiliteits-verbeteringen.

Begrijp van XDA, dat er ook verbeteringen in de vingerafdruk-scanner zijn, en dat Stagefright nu geheel gepatched is.
Ik kan deze dus gewoon over de eerder via odin geflashte rom gooien? Ben verder helemaal stock en rootloos.

Alekz87 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 12:32:
[...]
Ik kan deze dus gewoon over de eerder via odin geflashte rom gooien? Ben verder helemaal stock en rootloos.
Yeps ;)

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
En is deze versie te rooten?

Verwijderd

Het is een stock rom,dus,vooralsnog niet.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 17:05

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Afgelopen paar weken af en toe een vreemd issue gezien op mn Note: op moment dat de telefoon meld dat er nog maar 15% batterij over is, springt het percentage ineens naar 5% en een andere keer naar 7%.

in de batterij gebruik overzicht kun je dus ook zien dat er ineens een streep in het batterij verbruik staat, van 15 naar 5/7%.

Laatste keer heb ik de telefoon uitgezet, en daarna aan de lader gehangen, en dan geeft het laadscherm wel aan dat er nog (toen) 12% inzat, en niet de 5/7% die eerst werd aangegeven.

Kwestie van kalibreren? Telefoon helemaal leeg laten lopen en dan tot 100% weer laten opladen?

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

DerOllie schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:27:
Afgelopen paar weken af en toe een vreemd issue gezien op mn Note: op moment dat de telefoon meld dat er nog maar 15% batterij over is, springt het percentage ineens naar 5% en een andere keer naar 7%.

in de batterij gebruik overzicht kun je dus ook zien dat er ineens een streep in het batterij verbruik staat, van 15 naar 5/7%.

Laatste keer heb ik de telefoon uitgezet, en daarna aan de lader gehangen, en dan geeft het laadscherm wel aan dat er nog (toen) 12% inzat, en niet de 5/7% die eerst werd aangegeven.

Kwestie van kalibreren? Telefoon helemaal leeg laten lopen en dan tot 100% weer laten opladen?
Heb je voor dit issue opdook iets speciaals met de Note gedaan ?
Er zijn nogal verdeelde meningen over maar laat nooit of nooit een smartphone of tablet helemaal leeglopen tot hij uitgaat,de kans is reeel dat je hem niet meer aan krijgt,ik hou mijn hart vast voor de reacties hierop hoewel het bewezen is,vraag me geen bron maar Google er eens op

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:44
Ik heb sinds zaterdag een Note 4, maar de eerste dagen liep de software (5.1.1) niet helemaal lekker.

- Regelmatig had ik ineens 'geen simkaart', en dus ook geen telefoon/3G verbinding meer. Na een reboot was de kaart weer werkend.

- Bij het luisteren naar muziek (MP3) via Bluetooth hikte het geluid met enige regelmaat. Iets wat gewoon niet zou moeten mogen met een toestel met zulke krachtige hardware, IMHO.

- Verschillende keren liep Chrome vast, en moest ik even wachten op de melding dat Chrome gestopt was voor ik opnieuw Chrome kon gebruiken.

- Een aantal keren liep het hele toestel gewoon vast, en moest ik de accu uit het toestel halen om er weer mee verder te kunnen.

Ik heb natuurlijk wel meteen alle updates geïnstalleerd voor ik het toestel ging gebruiken.

Ik vermoedde al snel dat de software op de een of andere manier niet helemaal correct meer werkte.
Daarom heb ik nu net via Odin de laatste stock rom erop geflashed na eerst een factory reset gedaan te hebben.
Hopelijk loopt het toestel nu stabieler.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12 17:05

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:01:
[...]
Heb je voor dit issue opdook iets speciaals met de Note gedaan ?
Er zijn nogal verdeelde meningen over maar laat nooit of nooit een smartphone of tablet helemaal leeglopen tot hij uitgaat,de kans is reeel dat je hem niet meer aan krijgt,ik hou mijn hart vast voor de reacties hierop hoewel het bewezen is,vraag me geen bron maar Google er eens op
Wat ik wel heb gedaan is laatst de GPS op hoge nauwkeurigheid gezet, die had ik altijd op spaarstand staan.
Dit heb ik gisteren weer terug gezet zoals hij stond, kijken of dat helpt.

Daarnaast heb ik een andere achtergrond erop gezet, volgens mij startte het daarna. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt.
Het droppen van de batterij na 15% gebeurt echter ook niet altijd, gisteravond kwam ie ook weer onder de 15% en werkte hij gewoon door tot 8%, daarna weer opgeladen tot 100%.

www.youtube.com/DerOllie

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-12 08:57
Richub schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:22:
Ik heb sinds zaterdag een Note 4, maar de eerste dagen liep de software (5.1.1) niet helemaal lekker.
Was het een nieuw toestel of 2e hands? Kan zijn dat ermee is gerommeld. Knox staat nog op 0x0?

[ Voor 62% gewijzigd door pvtonger op 30-09-2015 12:54 ]

• Richub
Toestel was compleet nieuw in doos. Ook alle verzegelingen en plastic covers zaten nog gewoon op hun plek. Ook softwarematig is was er niets bijzonders te zien.

Net zag hij weer ineens de simkaart niet, klotezooi. Lijkt erop of er iets niet goed is met het toestel...

De 'hangers' en hikjes bij muziek afspelen zijn wel over sinds ik de nieuwe rom erop heb gezet. Ook loopt de software nu veel soepeler.

[ Voor 34% gewijzigd door Richub op 30-09-2015 13:21 ]

• Alekz87
Richub schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:15:
Toestel was compleet nieuw in doos. Ook alle verzegelingen en plastic covers zaten nog gewoon op hun plek. Ook softwarematig is was er niets bijzonders te zien.

Net zag hij weer ineens de simkaart niet, klotezooi. Lijkt erop of er iets niet goed is met het toestel...

De 'hangers' en hikjes bij muziek afspelen zijn wel over sinds ik de nieuwe rom erop heb gezet. Ook loopt de software nu veel soepeler.
Misschien iets mis met je simkaart? Al een andere kaart erin gehad voor een tijdje?

• Richub
Ik kreeg bij dit toestel ook een nieuwe simkaart. De oude past er niet in (gewone simkaart) dus dat kan ik niet testen.

Maar goede tip, ik hou het in iig de gaten. Bedankt.

• rkvvkevin
Richub schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:15:

Ik heb enkele weken geleden ook last gehad van het simkaart probleem. Na enkele keren de melding gekregen te hebben en telkens een reset te hebben uitgevoerd, gaat het nu al een tweetal weken goed.

Weet niet waar het probleem door ontstaat, vermoed dat het probleem gewoon aan de simkaart ligt, maar voor nu geen problemen meer. _/-\o_

• Richub
Ik ben er achtergekomen dat Samsung wat Apple-achtige streken begint te krijgen... :N

Ik wilde wat muziek op de SDkaart in mijn Note 4 kopiëren naar mijn werkcomputer, maar dat gaat niet zomaar meer.

Ik moest het kaartje eruithalen en in een adapter in mijn PC hangen voor ik de muziek naar de PC kon kopiëren. Gewoon kopieren-plakken met de Note 4 aan het USBkabeltje aan de PC is niet mogelijk. :(

Muziek naar de Note 4 kopiëren is natuurlijk geen probleem.

Bij mijn LG G2 ging dat kopiëren naar 'n PC nog probleemloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 01-10-2015 14:54 ]

Verwijderd

Richub schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 14:52:
Ik ben er achtergekomen dat Samsung wat Apple-achtige streken begint te krijgen... :N

Ik wilde wat muziek op de SDkaart in mijn Note 4 kopiëren naar mijn werkcomputer, maar dat gaat niet zomaar meer.

Ik moest het kaartje eruithalen en in een adapter in mijn PC hangen voor ik de muziek naar de PC kon kopiëren. Gewoon kopieren-plakken met de Note 4 aan het USBkabeltje aan de PC is niet mogelijk. :(

Muziek naar de Note 4 kopiëren is natuurlijk geen probleem.

Bij mijn LG G2 ging dat kopiëren naar 'n PC nog probleemloos.
Hier lukt dat wél,ik draai een custom rom maar kan me niet voorstellen dat dit verschil maakt

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-12 16:24
ik heb sinds vanochtend dat mijn note soms niet oplaad.
Als ik hem uitzet en de lader erin stop dan vibreert hij.
Als hij aanstaat en ik stop de kabel erin dan gebeurt er een van de volgende dingen:
-laad hij op
-laad hij niet op
-laad hij even op en springt eruit

Heb al in de micro usb ingang met een tandenstoker geroerd en een beetje contact spray erin gespoten.

Google zegt dat misschien de powerknop vast zit, maar om dat te checken moet ik hem openslopen.
En dan ga ik eerst even de garantie aan proberen te spreken.

Kan ik nog iets anders proberen?

Verwijderd

DarkChylde schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:48:
ik heb sinds vanochtend dat mijn note soms niet oplaad.
Als ik hem uitzet en de lader erin stop dan vibreert hij.
Als hij aanstaat en ik stop de kabel erin dan gebeurt er een van de volgende dingen:
-laad hij op
-laad hij niet op
-laad hij even op en springt eruit

Heb al in de micro usb ingang met een tandenstoker geroerd en een beetje contact spray erin gespoten.

Google zegt dat misschien de powerknop vast zit, maar om dat te checken moet ik hem openslopen.
En dan ga ik eerst even de garantie aan proberen te spreken.

Kan ik nog iets anders proberen?
Ja een andere lader

• DarkChylde
Vergeten te zeggen die heb ik ook geprobeerd en een laptop usb ook.
Het rare is dat nu ineens weer even aan het laden is (geen veranderingen).

Heb ook al (voorzichtig) gekeken of druk op de connector zorgt dat hij wel laad.
Maar dat was niet zo.

• johanneslol
  • Niet online
DarkChylde schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 16:27:
[...]

Vergeten te zeggen die heb ik ook geprobeerd en een laptop usb ook.
Het rare is dat nu ineens weer even aan het laden is (geen veranderingen).

Heb ook al (voorzichtig) gekeken of druk op de connector zorgt dat hij wel laad.
Maar dat was niet zo.
Ik heb ditzelfde probleem, maar alleen als ik hem draadloos oplaad. Ik heb het gevoel alsof het komt dat de batterij of niet goed meer is. Of dat de telefoon te warm wordt..

• DarkChylde
johanneslol schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:44:
[...]

Ik heb ditzelfde probleem, maar alleen als ik hem draadloos oplaad. Ik heb het gevoel alsof het komt dat de batterij of niet goed meer is. Of dat de telefoon te warm wordt..
Ik heb nu dat hij met wat gewriemel soms laad.
Maar hij laad erg traag. Had hem net aan originele lader met originele kabel met telefoon uit.
Normaal laad hij in die situatie heel snel. Maar was nu voor mijn gevoel minder dan een % per minuut.
Ben ook een beetje bang dat het de batterij is.
Zou wel slecht zijn dat die binnen een jaar stuk is.

• johanneslol
  • Niet online
DarkChylde schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:58:
[...]

Ik heb nu dat hij met wat gewriemel soms laad.
Maar hij laad erg traag. Had hem net aan originele lader met originele kabel met telefoon uit.
Normaal laad hij in die situatie heel snel. Maar was nu voor mijn gevoel minder dan een % per minuut.
Ben ook een beetje bang dat het de batterij is.
Zou wel slecht zijn dat die binnen een jaar stuk is.
Als ik je zo hoor denk ik eerder dat je usb aansluiting kapot is.... je zou eens kunnen proberen of je hem draadloos kan opladen zo'n kaartje kost maar €4 als dat wel werkt kan je hem voortaan zo opladen. :) of terugsturen. Dan sluit je in ieder geval de batterij uit !

• DarkChylde
johanneslol schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:28:
[...]

Als ik je zo hoor denk ik eerder dat je usb aansluiting kapot is.... je zou eens kunnen proberen of je hem draadloos kan opladen zo'n kaartje kost maar €4 als dat wel werkt kan je hem voortaan zo opladen. :) of terugsturen. Dan sluit je in ieder geval de batterij uit !
Je bedoeld die qi laders?
Ik zat daar ook al naar te kijken al alternatief,..
Maar zo'n setje kost toch al gauw 40 euro?
Ik heb niet een qi lader liggen. Dus moet en het kaartje voor de note en lader..

edit:
Zie ze al op ali ;)
DarkChylde schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

Ik heb niet een qi lader liggen. Dus moet en het kaartje voor de note en lader..

edit:
Zie ze al op ali ;)
Inderdaad: vooral NIET OFFICIËLE accessoires hiervoor gebruiken! En als straks je Note 4 kaduuk is, zeker verhalen op je garantie? :(

Verwijderd

[...]

edit:
Zie ze al op ali ;)
Je kan ook aan Samsung melden dat je een bolle batterij hebt,krijg je gratis een nieuwe toegestuurd,althans ik heb dat 2 x met een S4 gedaan en geen gezeur.
Google maar eens op bolle samsung batterij S4.
Dit heeft
natuurlijk maar zin als de batterij kapot is,of je zou een reserve willen >:)
Mss eens een batterij proberen van een kennis of in een winkel vragen of ze zo een batterij hebben(lader meenemen)en kijken of hij daar oplaadt

• johanneslol
  • Niet online
[...]

edit:
Zie ze al op ali ;)
Ja die :) en inderdaad op Ali of dealextreme kosten ze echt niks !:) gebruik zelf ook eentje.

• drusloos
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:31:
[...]

Je kan ook aan Samsung melden dat je een bolle batterij hebt,krijg je gratis een nieuwe toegestuurd,althans ik heb dat 2 x met een S4 gedaan en geen gezeur.
Google maar eens op bolle samsung batterij S4.
Dit heeft
natuurlijk maar zin als de batterij kapot is,of je zou een reserve willen >:)
Mss eens een batterij proberen van een kennis of in een winkel vragen of ze zo een batterij hebben(lader meenemen)en kijken of hij daar oplaadt
Dit is bij de note 4 geen bekend probleem. Daarom sturen ze je geen nieuwe batterij. Bij de s4 idd wel. En s3 en alle s series die ik ervoor heb gehad. Maar de note 4 schijnt het opgelost te zijn!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42
Zijn er nog mensen die gemakkelijk "een dag" halen op 1 accu met een screen on time van 5.5uur+?

• W84
Jawel, maar niet altijd. Soms trekt die vrij snel leeg terwijl niet veel anders mee doe.

• Richub
Mijn stabiliteitsproblemen met de Note 4 zijn voorbij. :)

Het is heerlijk om een toestel te hebben waar ik fatsoenlijk op kan typen met mijn dikke fikken zonder bij elke tik 2 of 3 letters tegelijk aan te tikken. ;)

Het enige punt is nog dat 1 of 2 keer per dag de simkaart 'verdwijnt'. Het toestel geeft dan aan dat er geen simkaart in zit. Een reboot is dan nodig om weer telefoon en 3G verbinding te hebben.
Het betreft een nieuw Telfort U simkaartje. (geschikt voor 4G, alhoewel ik slechts 3G gebruik)

Ik heb echter geen idee of dit aan het toestel of de simkaart zelf ligt. De simkaart in een andere telefoon testen kan ik niet, bij gebrek aan een goed reservetoestel...

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
Note 4 qas eigenlijk een van de weinige toestellen waar ik tevreden over was... Tot Android Lollipop kwam. Sindsdien freezes of zwart scherm en telefoon reageert paar minuten niet en accu haalt ook nog maar 12 uur. Opnieuw installeren heeft niets verholpen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:51:
Note 4 qas eigenlijk een van de weinige toestellen waar ik tevreden over was... Tot Android Lollipop kwam. Sindsdien freezes of zwart scherm en telefoon reageert paar minuten niet en accu haalt ook nog maar 12 uur. Opnieuw installeren heeft niets verholpen
Stock rom? 5.1.1 draait hier prima, haal bijna 3 dagen...

• dirkjesdirk
Bullet NL schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:07:
[...]

Stock rom? 5.1.1 draait hier prima, haal bijna 3 dagen...
Ja, hier ook goede ervaringen met 5.1.1. Ik was het niet gewend met mn S4, maar ,et de note 4 op 5.1.1. Is 2 dagen prima te doen. 3 dagen haal ik overigens niet.

Ik zag dat de note zeer waarschijnlijk ook nog de update naar mashmellow krijgt, maar wat mij betreft is 5.1.1. vooralsnog meer dan voldoende.

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:23:
[...]

Ja, hier ook goede ervaringen met 5.1.1. Ik was het niet gewend met mn S4, maar ,et de note 4 op 5.1.1. Is 2 dagen prima te doen. 3 dagen haal ik overigens niet.

Ik zag dat de note zeer waarschijnlijk ook nog de update naar mashmellow krijgt, maar wat mij betreft is 5.1.1. vooralsnog meer dan voldoende.
3 Dagen mag je van blijven dromen,je hebt wel wel met een 5.7 " te maken,wat is je SOT ? ik haal 2 dagen met custom rom en weinig gebruik en word niet warm itt stock
Als je lange accuduur wil dan terug naar basics de gewone gsm :+

• Alekz87
Ik haal 3 dagen alleen als ik m vergeet tijdens een lang weekend ofzo haha. Anders is t gewoon netjes elke avond voor t slapen gaan aan de lader hangen.

• Richub
Vanmiddag sprak ik 'n kennis, en hij bleek ook een Note 4 te hebben. Alleen heeft hij 'm nog op Kitkat draaien.

Na beide toestellen vergeleken te hebben qua performance heb ik mijn Note 4 ook naar Kitkat teruggeflashed.

Kitkat is IMHO toch een stuk sneller, vooral bij het openen van zware apps, en bij multitasken.

Het is geen dramatisch verschil, maar toch goed merkbaar. Ik blijf voorlopig maar bij Kitkat. :)
Nu nog alleen die melding dat er 'n update is zien te disablen. ;)

• BPP
  • Registratie: April 2007

BPP

Ik ben van plan om een Note 4 te kopen. Maar iemand een idee of er 4G+ op de Europese N4 zit? Volgens de Tweakers review wel, maar als ik rond lees heeft niet elke versie het.

http://www.nieuwemobiel.n...ersie-met-sneller-4G.html

En op andere plekken lees ik weer dat een 4G+ versie later is uitgekomen net Snapdragon 810.
BPP schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:34:
Ik ben van plan om een Note 4 te kopen. Maar iemand een idee of er 4G+ op de Europese N4 zit? Volgens de Tweakers review wel, maar als ik rond lees heeft niet elke versie het.

http://www.nieuwemobiel.n...ersie-met-sneller-4G.html

En op andere plekken lees ik weer dat een 4G+ versie later is uitgekomen net Snapdragon 810.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/631/GFOdLb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/1442068367.png

De Europese Note 4 (SM-N910F) heeft 4G+ (zie screenshot)...

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 03-10-2015 22:04 ]

• BPP
  • Registratie: April 2007

BPP

henklbr schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:00:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

Top! Enne... welke rom/launcher is dit? Lijkt op de N5 theme.
BPP schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

Top! Enne... welke rom/launcher is dit? Lijkt op de N5 theme.
Stock Samsung 5.1.1 ROM, Nova Launcher, Theme S5

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-12 22:15
Richub schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:35:
Mijn stabiliteitsproblemen met de Note 4 zijn voorbij. :)

Het is heerlijk om een toestel te hebben waar ik fatsoenlijk op kan typen met mijn dikke fikken zonder bij elke tik 2 of 3 letters tegelijk aan te tikken. ;)

Het enige punt is nog dat 1 of 2 keer per dag de simkaart 'verdwijnt'. Het toestel geeft dan aan dat er geen simkaart in zit. Een reboot is dan nodig om weer telefoon en 3G verbinding te hebben.
Het betreft een nieuw Telfort U simkaartje. (geschikt voor 4G, alhoewel ik slechts 3G gebruik)

Ik heb echter geen idee of dit aan het toestel of de simkaart zelf ligt. De simkaart in een andere telefoon testen kan ik niet, bij gebrek aan een goed reservetoestel...
Dat sim probleem heb ik ook een keer gehad met T-Mobile. Het lag toen aan de sim kaart, vermoed dat dit ook bij jou het probleem is.

• Richub
Ik hou het in de gaten. Ik heb gister Kitkat teruggezet op mijn Note 4, als ik vandaag of morgen weer hetzelfde euvel tegenkom ga ik 'n nieuwe sim halen bij de Telfort shop. :)

Dit is trouwens de eerste keer dat ik 'problemen' heb met Telfort, in de ruim 8 jaar dat ik nu een abbo van ze heb. d:)b

• Martin99
AndreStarTrek schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 00:21:
[...]

Dat sim probleem heb ik ook een keer gehad met T-Mobile. Het lag toen aan de sim kaart, vermoed dat dit ook bij jou het probleem is.
Ik twijfel of het aan de simkaart ligt, gisteravond kreeg ik ook ineens deze melding (tijdens het opladen ). Nooit gehad en mijn simkaart is nog geen jaar oud. Je zou haast gaan denken dat het iets te maken heeft met 5.1.1.
Na het opnieuw opstarten lijkt het toestel weer normaal te werken.

• W84
Ik heb de laatste tijd regelmatig "alleen noodoproepen". Als ik dan vliegtuigstand aan/uit doe staat er weer Vodafone NL. Voor de update nooit last van gehad. :+

Verwijderd

henklbr schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 22:00:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

Ik heb ook de F maar ik heb alléén het 4G icoon zonder + (Proximus) ??
Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!