De zaadjes van Valve beginnen vruchten af te werpen. Veel moderne games zijn op een engine gebouwd. Als die engine eenmaal geport is dan is het porten van andere games die dezelfde engine gebruik maken meestal vrij eenvoudig. Ik vermoed dat het zo ook met Civ 6 is gegaan, waarschijnlijk gebruiken civ5 en civ6 ongeveer dezelfde engine. Als je tijdens het ontwikkelen van software rekening houdt met multi-platform en gebruik maakt van een engine die daar al geschikt voor is dan kost een extra platform nauwelijks extra moeite (tenminste, als het verder vergelijkbare platforms zijn zoals pc, mac en Linux. Van een muis-twitch-game een touch-game maken is een ander verhaal).
Ik hoop en verwacht dat we nog veel meer vervolgjes gaan zien op games die de afgelopen twee jaar naar Linux zijn geport. De engines zijn om, de programmeurs zijn warm gedraaid en er lijkt een zeker kritieke massa te zijn om steeds meer developer-tools voor games te maken. Ieder stukje dat wordt toegevoegd verlaagd de drempel voor de volgende stap.
Ik hoop en verwacht dat we nog veel meer vervolgjes gaan zien op games die de afgelopen twee jaar naar Linux zijn geport. De engines zijn om, de programmeurs zijn warm gedraaid en er lijkt een zeker kritieke massa te zijn om steeds meer developer-tools voor games te maken. Ieder stukje dat wordt toegevoegd verlaagd de drempel voor de volgende stap.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.