Ik ben niet echt onder de indruk van de graphics. Ik vind het jammer dat het allemaal zo cartoony/blokkerig is. Dat doet voor mij een beetje afbreuk aan het spel en aan het idee dat je een park aan het bouwen bent.
Voor de realistischer aanpak heb je planet coaster.
Deze is specifiek gemaakt om op RCT te lijken.
Ik kan er niet lekker in komen. Ik vind de ui te minimaal. Ik wil graag alles kunnen controleren met de muis, al is dat dan soms omslachtiger. Maar zo te merken is dat niet echt een optie.
Ik kan bijvoorbeeld niet eens vinden hoe ik de camera moet draaien zonder het toetsenbord, volgens mij kan dat helemaal niet.
Deze is specifiek gemaakt om op RCT te lijken.
Ik kan er niet lekker in komen. Ik vind de ui te minimaal. Ik wil graag alles kunnen controleren met de muis, al is dat dan soms omslachtiger. Maar zo te merken is dat niet echt een optie.
Ik kan bijvoorbeeld niet eens vinden hoe ik de camera moet draaien zonder het toetsenbord, volgens mij kan dat helemaal niet.
[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 01-12-2018 14:22 ]
Beetje doorklikken moet lukken toch? Er is geen toets, maar je kan het zelf aanwijzen. Maar draaien zonder toetsenbord... ja toetsenbord is wel handig zeker omdat de spatie ook het draaien van objecten is...WEBGAMING schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:21:
Voor de realistischer aanpak heb je planet coaster.
Deze is specifiek gemaakt om op RTC te lijken.

simile poems by famous poets
En versie 1 is uit!
@Snakeye2209
Dat is ook een beetje mijn punt. Dan kan je misschien de camera wel draaien, maar de objecten niet.
Bij rct kan je al die dingen doen met toetsen op het scherm, en dat is 1 van de dingen die ik zo ontzettend fijn vind aan rct.
Zo ver ik me herinner kan je Planet Coaster ook best goed zonder toetsenbord spelen.
Dat is ook een beetje mijn punt. Dan kan je misschien de camera wel draaien, maar de objecten niet.
Bij rct kan je al die dingen doen met toetsen op het scherm, en dat is 1 van de dingen die ik zo ontzettend fijn vind aan rct.
Zo ver ik me herinner kan je Planet Coaster ook best goed zonder toetsenbord spelen.
Ik mis de cameraview in de kleine schermpjes die meegaat met de achtbaantreintjes. Verder vind ik het echt een prima spel, genoeg rct-nostalgie gecombineerd met genoeg vernieuwing. +1 dus.
Echt een tof verslavend spel. Vraagje: hoe kan ik mijn experience rating van mijn park een beetje oppeppen? ik zit nu in het nova labs level en zie dat de rating zo rond de 45% hangt. Heb al wat scenery dingen bijgekocht maar dat schiet niet echt op.
Iemand wat tips?
Iemand wat tips?
Kijk ook eens naar de 'decoration' waardes van je park. Dit kun je zien als je links in het menu op het vergrootglas klikt en dan 'decoration' kiezen. Overal waar het dan rood is moet je zorgen dat het groen wordt. Als gasten namelijk personeel pad zien of voorraad huisjes, dan wordt de 'onderdompeling' in het pretpark minder. Dus moet je die afschermen met bomen/schuttingen/bosjes. Best interessante gameplay eigenschap vind ik dat in ieder geval. Zet je nog een beetje aan het denken.Boudewijn schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:36:
Echt een tof verslavend spel. Vraagje: hoe kan ik mijn experience rating van mijn park een beetje oppeppen? ik zit nu in het nova labs level en zie dat de rating zo rond de 45% hangt. Heb al wat scenery dingen bijgekocht maar dat schiet niet echt op.
Iemand wat tips?
Verder ben ik ook erg tevreden over de game en speel het dan ook graag!
Dank voor je reactie @Leviathius .Leviathius schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:45:
[...]
Kijk ook eens naar de 'decoration' waardes van je park. Dit kun je zien als je links in het menu op het vergrootglas klikt en dan 'decoration' kiezen. Overal waar het dan rood is moet je zorgen dat het groen wordt. Als gasten namelijk personeel pad zien of voorraad huisjes, dan wordt de 'onderdompeling' in het pretpark minder. Dus moet je die afschermen met bomen/schuttingen/bosjes. Best interessante gameplay eigenschap vind ik dat in ieder geval. Zet je nog een beetje aan het denken.
Verder ben ik ook erg tevreden over de game en speel het dan ook graag!
Nou ja dat is dus het rare, ik heb dat netjes gedaan en alle wachtrijen zijn met heggen afgeschermd. Zie bijvoorbeeld dit:

En de kleurenversie:

Je ziet linksboven dat ik de winkelachterkant netjes heb weggewerkt. Ook rechtsonderin zie je dat mensen niet de immersion hebben maar dat ze wel netjes tussen heggen ed staan. Welk deel heb ik niet begrepen?
Ah op die manier. Volgens mij hoef je niet zó veel heggen neer te zetten hoor. Je hoeft alleen de personeels dingen af te schermen van het zicht. Verder lekker veel boompjes neer knallen, hekjes bij de paden plaatsen enzo. Waardoor namelijk je peeps oranje zijn is het gebrek aan 'immersion', de 'onderdompeling' dus. Oftewel, mensen hebben in je park nog niet het gevoel écht in een andere wereld te zijn. Ik zal vanavond een voorbeeldje maken met screenshots als je wiltBoudewijn schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:23:
[...]
Dank voor je reactie @Leviathius .
Nou ja dat is dus het rare, ik heb dat netjes gedaan en alle wachtrijen zijn met heggen afgeschermd. Zie bijvoorbeeld dit:
[Afbeelding]
En de kleurenversie:
[Afbeelding]
Je ziet linksboven dat ik de winkelachterkant netjes heb weggewerkt. Ook rechtsonderin zie je dat mensen niet de immersion hebben maar dat ze wel netjes tussen heggen ed staan. Welk deel heb ik niet begrepen?
Deze post op reddit legt toevallig jouw probleem uit: https://www.reddit.com/r/...2fptv/experiences_rating/
Ja inderdaad, ik merk dat de rating pas gemaakt wordt bij het verlaten van het park. Gevolg is dat je dit wel kunt fixen maar het een tijdje duurt voor het doorsijpelt in de statistieken. Met bovenstaande situatie was het al opgelost.
Dank je wel @Leviathius !
Dank je wel @Leviathius !
Ik zal vanavond eens wat foto's delen van mijn park. Volg het al 3 jaar en ben blij voor ze dat het spel wat meer fans begint te krijgen. De art style vind ik echt geweldig, behalve de modellen van de poppetjes, die vind ik een beetje meh.
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Voor de mensen die de laatste 2 berichten nog willen lezen, Die ik was vergeten te plaatsen. Hier de Link
Version 1.1
Phew, that was an intense ride
There have been 2-3 slightly bigger issues for some people that had to be hotfixed, but overall I’d say the launch went pretty smoothly!
It has been great to watch all of the reactions, ratings, reviews and feedback. Thank you!
We have an update to Version 1.1 for you today to resolve most of the more pressing small bugs and confusing things you have reported.
For the next update we will focus on improvements to the coaster track builder to make finishing tracks more comfortable.
Changelog
- added a proper time countdown display for scenarios that require holding the goals at 100% completion for a while
- added number showing the current progress to goals list
- added hovering on the date display on the main menu shows the remaining time until the end of the month
- added land cost per tile display to land purchase tab
- added confirmation dialog for hiring second research team
- added more generic deco shapes
- added tooltips to finance sheet lines
- updated Chanute Airfield to make deliveries building more noticeable; made it more clear that the runway is just a ground texture, not a path; reduced terrain cost
- updated Coral Caldera to start with prebuilt transport system tubes into the main build area
- made area highlights in tutorial more noticeable
- reduced research durations by 10%
- reduced guests preferred ride intensities in Maple Meadows and Chanute Airfield slightly
- fixed campaign progress not getting synchronized through Steam Cloud
- fixed some cases where the campaign map unlock animation would not run properly
- fixed a case where the token for completing the optional goals would not unlock
- fixed a case where the token unlock animation for optional goals would play when it had already been played before
- fixed black screen when running the game on some Macs
- fixed performance issues on iMac/retina resolution Macs
- fixed a couple of achievements problems
- fixed missing sound effects when building coaster segments
- fixed tutorial getting softlocked when not building the Carousel flat on the ground
- fixed tutorial getting softlocked when destroying the Carousel
- fixed music not playing at intended volume after restarting game
- fixed Steel Coaster default blueprints not displaying prices and showing outdated stats
- fixed a case where the lines in the finance spreadsheet were misaligned
- fixed Build Challenge map missing some decorations
- fixed a case where the mouse could stop working after hitting the Escape key
Version 1.1
Phew, that was an intense ride
There have been 2-3 slightly bigger issues for some people that had to be hotfixed, but overall I’d say the launch went pretty smoothly!
It has been great to watch all of the reactions, ratings, reviews and feedback. Thank you!
We have an update to Version 1.1 for you today to resolve most of the more pressing small bugs and confusing things you have reported.
For the next update we will focus on improvements to the coaster track builder to make finishing tracks more comfortable.
Changelog
- added a proper time countdown display for scenarios that require holding the goals at 100% completion for a while
- added number showing the current progress to goals list
- added hovering on the date display on the main menu shows the remaining time until the end of the month
- added land cost per tile display to land purchase tab
- added confirmation dialog for hiring second research team
- added more generic deco shapes
- added tooltips to finance sheet lines
- updated Chanute Airfield to make deliveries building more noticeable; made it more clear that the runway is just a ground texture, not a path; reduced terrain cost
- updated Coral Caldera to start with prebuilt transport system tubes into the main build area
- made area highlights in tutorial more noticeable
- reduced research durations by 10%
- reduced guests preferred ride intensities in Maple Meadows and Chanute Airfield slightly
- fixed campaign progress not getting synchronized through Steam Cloud
- fixed some cases where the campaign map unlock animation would not run properly
- fixed a case where the token for completing the optional goals would not unlock
- fixed a case where the token unlock animation for optional goals would play when it had already been played before
- fixed black screen when running the game on some Macs
- fixed performance issues on iMac/retina resolution Macs
- fixed a couple of achievements problems
- fixed missing sound effects when building coaster segments
- fixed tutorial getting softlocked when not building the Carousel flat on the ground
- fixed tutorial getting softlocked when destroying the Carousel
- fixed music not playing at intended volume after restarting game
- fixed Steel Coaster default blueprints not displaying prices and showing outdated stats
- fixed a case where the lines in the finance spreadsheet were misaligned
- fixed Build Challenge map missing some decorations
- fixed a case where the mouse could stop working after hitting the Escape key
Tof dat een berg kleine ergernissen gefixed worden. Sowieso supermooi dat zo'n indie project gewoon tot een goed eind is gekomen
.
Heh, misschien vanavondaDutchCow schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:09:
Ik zal vanavond eens wat foto's delen van mijn park. Volg het al 3 jaar en ben blij voor ze dat het spel wat meer fans begint te krijgen. De art style vind ik echt geweldig, behalve de modellen van de poppetjes, die vind ik een beetje meh.
https://imgur.com/a/5y3yPRR
Hier staan wat foto's in. Sommige zijn een blueprint van mezelf dus die moeten nog goed geplaatst worden. Ik ben alleen heel slecht in het bouwen van een mainstreet haha. Dus als iemand daar nog tips voor heeft
[ Voor 24% gewijzigd door aDutchCow op 08-12-2018 12:47 ]
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Gaaf man! Ziet er mooi uit @aDutchCow. Zelf volg ik de game ook een tijdje voor de leuk, maar helaas heb ik geen game PC meer staan... Mn laptop is echt te oud om zelfs deze game te draaien, maar het jeukt wel hoor. Dit is echt de perfecte RCT2 opvolger, die Steam Workshop is ook een geniale uitkomst.
Wat voor budget voor een geschikte laptop zou je hier voor moeten neertellen denken jullie?
Wat voor budget voor een geschikte laptop zou je hier voor moeten neertellen denken jullie?
Version 1.2
Hey look, it’s another update in time for the weekend/holidays!
The full changelog is at the end of this post. The highlights are:
Track segments automatically snap to each other if the height difference is reasonably small:

This makes reconnecting track ends easier after editing a ride, and should resolve the troubles new players had with getting track heights to match when being misaligned by 1/8 height unit.
Existing guest/ride/shop info windows automatically get closed when clicking a different guest/ride/shop (unless you pin them):

This should reduce windows cluttering up the view.
Added the park ratings to a tab in the Park Info window:

The park ratings are quite important but could previously only be found by hovering on the ratings bar in the main menu, which is slightly hidden. This will give people a second way to discover them, and there are also some additional tooltips explaining the ratings a bit.
The research menu button received an animation to reflect the current research state:

The fill state of the vial tells you the research progress without having to open the research window, and it looks nice I guess.
And there’s a little something for the winter season

See you all next year!
Changelog
- added automatically snapping track ends to each other if they are close enough
- added three new ride music options: Street Organ, Winter Funderland, Barollerquoster
- added research and goals to the default sandbox parks (you can still disable them if you want)
- added research menu button reflects the current research progress
- added hats for the winter season
- added park rating tab to Park Info window
- added attractions visited + products bought stats to guest info windows
- added tooltips explaining guest stats/park ratings a bit
- added option for bigger UI scale
- added support for GOG Galaxy Achievements
- opening a guest/ride/shop info window automatically closes all other unpinned guest/ride/shop info windows now
- made sure ESC key can still be used for cancelling actions, even if a different alternate key has been defined in the control settings
- improved loan payment UI to be less confusing
- improved pipette tool for picking an attraction to advertise to also work on queue paths
- updated graphics settings to offer FPS rates depending on refresh rates supported by screen
- updated French/Russian/Simplified Chinese/German translations
- fixed Trash Chute sometimes not connecting to paths
- fixed a case where queue sign could appear in an odd orientation
- fixed a case where scenario descriptions on campaign map could be cut off
- fixed a case where guests could float through the air when using an Elevator
- fixed a case where guest thoughts would not show up in ride/shop/park thought overview lists
- fixed Spiral Slide not working anymore when picking up a sliding guest
- fixed Fruit Juice being less popular than intended
Hey look, it’s another update in time for the weekend/holidays!
The full changelog is at the end of this post. The highlights are:
Track segments automatically snap to each other if the height difference is reasonably small:

This makes reconnecting track ends easier after editing a ride, and should resolve the troubles new players had with getting track heights to match when being misaligned by 1/8 height unit.
Existing guest/ride/shop info windows automatically get closed when clicking a different guest/ride/shop (unless you pin them):

This should reduce windows cluttering up the view.
Added the park ratings to a tab in the Park Info window:

The park ratings are quite important but could previously only be found by hovering on the ratings bar in the main menu, which is slightly hidden. This will give people a second way to discover them, and there are also some additional tooltips explaining the ratings a bit.
The research menu button received an animation to reflect the current research state:

The fill state of the vial tells you the research progress without having to open the research window, and it looks nice I guess.
And there’s a little something for the winter season

See you all next year!
Changelog
- added automatically snapping track ends to each other if they are close enough
- added three new ride music options: Street Organ, Winter Funderland, Barollerquoster
- added research and goals to the default sandbox parks (you can still disable them if you want)
- added research menu button reflects the current research progress
- added hats for the winter season
- added park rating tab to Park Info window
- added attractions visited + products bought stats to guest info windows
- added tooltips explaining guest stats/park ratings a bit
- added option for bigger UI scale
- added support for GOG Galaxy Achievements
- opening a guest/ride/shop info window automatically closes all other unpinned guest/ride/shop info windows now
- made sure ESC key can still be used for cancelling actions, even if a different alternate key has been defined in the control settings
- improved loan payment UI to be less confusing
- improved pipette tool for picking an attraction to advertise to also work on queue paths
- updated graphics settings to offer FPS rates depending on refresh rates supported by screen
- updated French/Russian/Simplified Chinese/German translations
- fixed Trash Chute sometimes not connecting to paths
- fixed a case where queue sign could appear in an odd orientation
- fixed a case where scenario descriptions on campaign map could be cut off
- fixed a case where guests could float through the air when using an Elevator
- fixed a case where guest thoughts would not show up in ride/shop/park thought overview lists
- fixed Spiral Slide not working anymore when picking up a sliding guest
- fixed Fruit Juice being less popular than intended
Wat een geweldige game! Dinsdag heb ik hem pas ontdekt. Maar sindsdien al vele uren mee vermaakt
was altijd fan van rct/rct2 en heb hier eigenlijk heel lang op gewacht. Het lijkt in veel dingen gewoon een 1 op 1 remake van RCT.. hoe zit dat eigenlijk? Maakt het juist wel leuk. Planet coaster was ik snel beu.
I served in a company of heroes.
Net weer eens gespeeld na een tijd, die campaign versie is wel dik hoor
En dingen zijn echt goed verbeterd het laatste jaar. Heel leuk, kan ik tijdens de vrije dagen weer eens wat spelen
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb het spel afgelopen week gekocht op steam omdat ik steam weer eens installeerde. Wel op een Mac. De bediening is wel erg ehm lastig. Hopelijk heb ik na de feestdagen tijd om meer erin te duiken. Mijn eerste idee is dat het al 10x beter is dan RCT3. Dat semi 3d is echt een fantastische mode.
In stream heb je workshop om extra zaken te downloaden. Iemand anders nog goede resources voor replicas van parks en rides?
In stream heb je workshop om extra zaken te downloaden. Iemand anders nog goede resources voor replicas van parks en rides?
Voor de liefhebbers, airfield voor de plane carrousel attractie.

[ Voor 22% gewijzigd door S7evin op 26-12-2018 13:44 ]
Korean + Dutch, Soundtrack
Parkitect has an official Korean translation now, and the Dutch translation received a complete overhaul.

The game is by far the most popular in Germany, the US and Korea currently, so we hope the addition of a Korean translation and Korean font support will make the game more comfortable to play.
Parkitect also always had a large amount of players from the Netherlands since the beginning. The Dutch translation had become very incomplete over the years, so it was time for an update
We know there are still some very common languages missing, and of course we will continue adding support for more languages over the coming weeks and months.
Soundtrack

We had some requests to make the soundtrack available as separate download, so if you want to listen to the games music outside of the game you can do so now.
It is now available on Steam.
If you have backed our Kickstarter at the Soundtrack tier or bought the Soundtrack Edition directly from our website you can find the soundtrack as a separate download in your Humble library now. If you’re not using a Humble account and lost your download link please use the Resender to retrieve it.
Changelog (Version 1.2a)
- added Korean translation
- updated Dutch translation
- added stripe pattern to sources of bad decoration rating to make them easier to distinguish from undecorated areas
- small campaign adjustments
- made info pips (no resources, no path connection etc) click-through while building something
- improved ghost train visibility when a visualization view is enabled
- fixed a case where water could disappear in unexpected places when terraforming
- fixed very short rides being more exciting than they should be and 1-2 other small exploits
- fixed a memory leak
Parkitect has an official Korean translation now, and the Dutch translation received a complete overhaul.

The game is by far the most popular in Germany, the US and Korea currently, so we hope the addition of a Korean translation and Korean font support will make the game more comfortable to play.
Parkitect also always had a large amount of players from the Netherlands since the beginning. The Dutch translation had become very incomplete over the years, so it was time for an update
We know there are still some very common languages missing, and of course we will continue adding support for more languages over the coming weeks and months.
Soundtrack

We had some requests to make the soundtrack available as separate download, so if you want to listen to the games music outside of the game you can do so now.
It is now available on Steam.
If you have backed our Kickstarter at the Soundtrack tier or bought the Soundtrack Edition directly from our website you can find the soundtrack as a separate download in your Humble library now. If you’re not using a Humble account and lost your download link please use the Resender to retrieve it.
Changelog (Version 1.2a)
- added Korean translation
- updated Dutch translation
- added stripe pattern to sources of bad decoration rating to make them easier to distinguish from undecorated areas
- small campaign adjustments
- made info pips (no resources, no path connection etc) click-through while building something
- improved ghost train visibility when a visualization view is enabled
- fixed a case where water could disappear in unexpected places when terraforming
- fixed very short rides being more exciting than they should be and 1-2 other small exploits
- fixed a memory leak
[ Voor 7% gewijzigd door catwheel18 op 26-12-2018 16:54 ]
Ja dit is dan toch eindelijk de RTC kloon waar op ik aan het wachten was. Leuke strakke graphics waarbij de RTC sfeer in terug komt. De simpele maar toch variërende gameplay. Dit spreekt me veel meer aan dan PlanetCoaster waar ik helemaal verloren raak door de keuze aan sceneries.
Parkitect stond eigenlijk al heel erg lang op mijn lijstje... Maar ik vond EA nog wat te vroeg om het te proberen. Dan ook steeds vergeten tussen door.... Planet Coaster geprobeerd, maar dat is te veel gedoe eigenlijk...
En dan gisteren eindelijk maar gewoon gekocht. Wat een awesome spelletje! Precies die old school RCT vibe! Hier ga ik denk ik nog wel wat uurtjes aan verliezen! Waarom heb ik dit niet gewoon eerder geprobeerd....
En dan gisteren eindelijk maar gewoon gekocht. Wat een awesome spelletje! Precies die old school RCT vibe! Hier ga ik denk ik nog wel wat uurtjes aan verliezen! Waarom heb ik dit niet gewoon eerder geprobeerd....

Hij is prima, zijn alleen die imperial units al uit het bouwdeel verwijderd? Dus de 1/4, 3/8 etc feet.
Ik kan er prima mee werken, maar SI is gewoon een stuk logischer (en de rest van de wereld op de VS en Birma na gebruikt het
).
Ik kan er prima mee werken, maar SI is gewoon een stuk logischer (en de rest van de wereld op de VS en Birma na gebruikt het
.
[ Voor 101% gewijzigd door S7evin op 04-01-2019 21:39 ]
Ten eerste, Liberia is boos dat je ze vergeetBoudewijn schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:03:
Hij is prima, zijn alleen die imperial units al uit het bouwdeel verwijderd? Dus de 1/4, 3/8 etc feet.
Ik kan er prima mee werken, maar SI is gewoon een stuk logischer (en de rest van de wereld op de VS en Birma na gebruikt het).
Ten tweede, imperial is ook in de UK aanwezig en het is vaak verboden om geen metric te gebruiken.
En zijn er al mensen die dit al langere tijd spelen en het nog steeds leuk vinden? Of is de lol er inmiddels vanaf?
http://hawvie.deviantart.com/
ik kan er (nog?) niet zo lang als RCT in blijven hangen, maar kom zeker elke paar weken weer terug voor een paar uurtjesHawVer schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:41:
En zijn er al mensen die dit al langere tijd spelen en het nog steeds leuk vinden? Of is de lol er inmiddels vanaf?
Ik vind het een erg leuke game! Heb in het begin wel flink wat uurtjes gespeeld, maar het laatste jaar eigenlijk niet echt meer. Heb dan ook met name op de campaign gewacht. Nu ben ik weer aan het bouwen geslagen om de campaign te doen. Ik hoop dan ook dat op termijn hier nog nieuwe campaign DLC voor komt.
Verder struggle ik nog wel met de pricing van attracties enzo. Ik kan niet echt doorgronden hoe veel mensen willen betalen voor attracties en al helemaal niet in combinatie met een entree prijs.
Iemand tips?
Verder struggle ik nog wel met de pricing van attracties enzo. Ik kan niet echt doorgronden hoe veel mensen willen betalen voor attracties en al helemaal niet in combinatie met een entree prijs.
Iemand tips?
Zelf laat ik de entreeprijs staan op 1 euro. Wat ik wel doe is in het begin al meteen 1 of 2 goede coasters bouwen met extreme excitement en vaak high intensity. Daar kan je dan gewoon 20 euro voor vragen. Toen ik dat ontdekte ging alles soepeler. Die grote coasters houden je park draaiende, de standaard low intensity/thrill rides zie ik dan meer als opvulling. Alle prijzen van voedsel kan je ook verdubbelen.Chrosser schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:21:
Ik vind het een erg leuke game! Heb in het begin wel flink wat uurtjes gespeeld, maar het laatste jaar eigenlijk niet echt meer. Heb dan ook met name op de campaign gewacht. Nu ben ik weer aan het bouwen geslagen om de campaign te doen. Ik hoop dan ook dat op termijn hier nog nieuwe campaign DLC voor komt.
Iemand tips?
En blijf de gedachtes van mensen lezen, ze laten je ook wel weten of iets te duur of goedkoop is.
Thnx, ik ben nu in het derde park bezig met dat western thema. Ik heb vrij in het begin een muis achtbaan en mijntrein achtbaan gebouwd en ik had inderdaad meteen een goede cashflow (beide geprijsd rond de 10 euro). Ook heb ik laten researchen naar thrill rides. Twee daarvan bouwen helpt ook enorm. Daarna met bezig geweest met opvulling attracties en scenery. Dat werkt perfect!Vuvuzela schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:43:
[...]
Zelf laat ik de entreeprijs staan op 1 euro. Wat ik wel doe is in het begin al meteen 1 of 2 goede coasters bouwen met extreme excitement en vaak high intensity. Daar kan je dan gewoon 20 euro voor vragen. Toen ik dat ontdekte ging alles soepeler. Die grote coasters houden je park draaiende, de standaard low intensity/thrill rides zie ik dan meer als opvulling. Alle prijzen van voedsel kan je ook verdubbelen.
En blijf de gedachtes van mensen lezen, ze laten je ook wel weten of iets te duur of goedkoop is.
Version 1.3
Version 1.3 is available now! It mostly fixes some annoyances, for example the default window spawn positions have been improved to not be in the center of the screen anymore (i.e., the place you want to work on and most likely don’t want to have obstructed by windows…)

Since the game remembers where you dragged the windows to you will only really notice this on a fresh install. It has been annoying many new players though, so it’s good to have that improved.
We also overhauled the Build Challenge voting UI. The old UI always gave an advantage to entries that were submitted early. It showed the highest-rated entries first, so if you submitted a good entry very early it was likely to get to the top of the list and as a result receive even more votes and stay at the top, whereas entries that were submitted after a few days oftentimes got buried and received very few votes. This has gotten more extreme after the 1.0 launch since there are more players now.
The new voting UI looks like this:

Changelog
- added new Build Challenge voting system
- added a highlight to the transport system connectors of the Deliveries Building/Depot/Trash Chute when in transport system build mode
- added lower camera sensitivity options
- some campaign balance adjustments
- updated Korean translation
- improved which shop gets researched if scenario starts without a food/drink shop
- improved default window spawn locations to obstruct the view less (for newly installed game)
- improved Korean font support
- fixed guests sometimes ignoring certain food/drink shops when hungry/thirsty
- fixed being able to delete things in the tutorial when you’re not supposed to
- fixed clicking notification for drowned guests moving the camera way off-screen
- fixed rides that were pretty much fully covered still stopping during thunderstorms
- fixed some sounds not playing while game is paused
- fixed a case where background music could play twice
- fixed being able to delete prebuilt scenery on land with support rights (e.g. road in Highway Hijinks scenario)
- fixed market research ride intensity preferences graph being quite inaccurate
- fixed being unable to delete/select particle effects after reloading a park
- fixed rides with a queue length of 1 tile being unpopular
- fixed “hold to win” countdown resetting when reloading savegame
- fixed mods not being loaded when creating a new scenario
- fixed bad starting loans in default sandbox scenarios
Version 1.3 is available now! It mostly fixes some annoyances, for example the default window spawn positions have been improved to not be in the center of the screen anymore (i.e., the place you want to work on and most likely don’t want to have obstructed by windows…)

Since the game remembers where you dragged the windows to you will only really notice this on a fresh install. It has been annoying many new players though, so it’s good to have that improved.
We also overhauled the Build Challenge voting UI. The old UI always gave an advantage to entries that were submitted early. It showed the highest-rated entries first, so if you submitted a good entry very early it was likely to get to the top of the list and as a result receive even more votes and stay at the top, whereas entries that were submitted after a few days oftentimes got buried and received very few votes. This has gotten more extreme after the 1.0 launch since there are more players now.
The new voting UI looks like this:

- it only highlights one entry at a time, giving you a better view of the build
- voting or waiting for a few seconds switches to the next entry
- the order of entries is somewhat randomized but entries with fewer votes have a higher chance of being shown first, so overall everyones submissions should receive roughly the same amount of visibility, even if you submit quite late
- the actual ranking at any point can still be seen on the Workshop
Changelog
- added new Build Challenge voting system
- added a highlight to the transport system connectors of the Deliveries Building/Depot/Trash Chute when in transport system build mode
- added lower camera sensitivity options
- some campaign balance adjustments
- updated Korean translation
- improved which shop gets researched if scenario starts without a food/drink shop
- improved default window spawn locations to obstruct the view less (for newly installed game)
- improved Korean font support
- fixed guests sometimes ignoring certain food/drink shops when hungry/thirsty
- fixed being able to delete things in the tutorial when you’re not supposed to
- fixed clicking notification for drowned guests moving the camera way off-screen
- fixed rides that were pretty much fully covered still stopping during thunderstorms
- fixed some sounds not playing while game is paused
- fixed a case where background music could play twice
- fixed being able to delete prebuilt scenery on land with support rights (e.g. road in Highway Hijinks scenario)
- fixed market research ride intensity preferences graph being quite inaccurate
- fixed being unable to delete/select particle effects after reloading a park
- fixed rides with a queue length of 1 tile being unpopular
- fixed “hold to win” countdown resetting when reloading savegame
- fixed mods not being loaded when creating a new scenario
- fixed bad starting loans in default sandbox scenarios
Oh wat leuk zeg. Hoe heb je die paden zo gekregen met strepen op 't pad en dergelijke? Ik heb er af en toe nog moeite mee te vinden waar mensen die onderdelen vandaan halen.S7evin schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:36:
Voor de liefhebbers, airfield voor de plane carrousel attractie.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik gok 2 paden naast elkaar en dan witte bordersStoelpoot schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:31:
[...]
Oh wat leuk zeg. Hoe heb je die paden zo gekregen met strepen op 't pad en dergelijke? Ik heb er af en toe nog moeite mee te vinden waar mensen die onderdelen vandaan halen.
klopt inderdaad, 2 paden naast elkaar en je hebt borders, maar je hebt ook nog iets anders ben ff de naam ervan vergeten, borders zijn wat hoger en dat zijn die strepen niet. (tis alweer een tijd geleden, sorry)
ik start net even het spel op om te kijken: het zijn cornice:S7evin schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:30:
klopt inderdaad, 2 paden naast elkaar en je hebt borders, maar je hebt ook nog iets anders ben ff de naam ervan vergeten, borders zijn wat hoger en dat zijn die strepen niet. (tis alweer een tijd geleden, sorry)
die lopen net als borders in een punt uit maar komen maar een klein beetje boven de grond uit (ik dacht evt ook nog aan curbs, maar die lopen zo: [ met een hoek aan het einde dus)
Voor de liefhebbers van dit spel een videoplaylist van CavyLand, gemaakt door een Koreaan die een erg mooi theme park maakt met Parkitect. Hij gebruikt een minimum aan mods, heeft veel oog voor detail en weet verschillende werelden te maken en aan elkaar te knopen:
YouTube: 🎢 파키텍트 - 캐비랜드 | Parkitect : CavyLand
Ik heb er zelf al veel van geleerd, waaronder flat rides boven de grond plaatsen, decoreren en de ruimte eronder gebruiken voor winkels en behind-the-scenes gebeuren..
Daarnaast is er al een DLC in de maak.
YouTube: 🎢 파키텍트 - 캐비랜드 | Parkitect : CavyLand
Ik heb er zelf al veel van geleerd, waaronder flat rides boven de grond plaatsen, decoreren en de ruimte eronder gebruiken voor winkels en behind-the-scenes gebeuren..
Daarnaast is er al een DLC in de maak.
Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Announcing the Parkitect: Taste of Adventure update!
We’re super excited to show you the Parkitect: Taste Of Adventure today!
It will launch next week, on November 20th.

This is a huge game update that consists of two parts: the paid Taste of Adventure expansion, adding a ton of tasty new content; and a free patch that adds a whole bunch of improvements and new features to the base game.
Here’s a trailer to show you some of the highlights:
So, what exactly is included?

There’s a whole new campaign map for you to prove your theme park building skills in 10 challenging scenarios. Can you also beat them without pausing the game or using blueprints?

Adventure

Exciting new objects for the most intrepid adventurer!
Candyland

Welcome to the land of cotton candy and gingerbread!

River Rapids

A staple in many theme parks, but certainly the trickiest ride for us to implement!
Features customizable channel width, freely placeable bumpers, rapids and waterfalls
Safari Ride

A calm scenic ride that can be made more exciting with freely placeable bumps on the track.
Vertical Spinning Coaster

A coaster than can only be built vertically with freely spinning rows of seats.
Swinging Coaster

A Wild Mouse-type of coaster with unique cars that can swing sideways
Inverting Spinning Coaster

A spinning coaster capable of launches and inversions
Inverting Wooden Coaster

A hybrid coaster combining wooden and steel sections
Experience

A thrill ride that spins and inverts guests
Clockwork

A flat ride that looks exciting in motion but is fairly tame

Cookies, Shirts, Sub Sandwiches and Corndogs!

Animated doors and gates

Lava

turntables for the Water Coaster

elevators for the Wild Mouse, Spinning Coaster and Swinging Coaster

customizable 3D text signs

Free update
Some of the highlights of the free portion of this update include:
customizable water colors

custom image signs (with modding support!). Your custom images are stored in the savegame/blueprint, so other players can see them too when downloading your shared content from the workshop! Note that custom images take up a lot of the limited storage space in blueprints though

ride photo sections for all tracked rides

modding support for creating custom coaster trains!

improved staff zoning that allows overlapping zones

all path styles can be used as queues now

improved track builder that preselects the settings of removed track segments, making track editing faster

Bron
We’re super excited to show you the Parkitect: Taste Of Adventure today!
It will launch next week, on November 20th.

This is a huge game update that consists of two parts: the paid Taste of Adventure expansion, adding a ton of tasty new content; and a free patch that adds a whole bunch of improvements and new features to the base game.

There’s a whole new campaign map for you to prove your theme park building skills in 10 challenging scenarios. Can you also beat them without pausing the game or using blueprints?

Adventure

Exciting new objects for the most intrepid adventurer!
Candyland

Welcome to the land of cotton candy and gingerbread!

River Rapids

A staple in many theme parks, but certainly the trickiest ride for us to implement!
Features customizable channel width, freely placeable bumpers, rapids and waterfalls
Safari Ride

A calm scenic ride that can be made more exciting with freely placeable bumps on the track.
Vertical Spinning Coaster

A coaster than can only be built vertically with freely spinning rows of seats.
Swinging Coaster

A Wild Mouse-type of coaster with unique cars that can swing sideways
Inverting Spinning Coaster

A spinning coaster capable of launches and inversions
Inverting Wooden Coaster

A hybrid coaster combining wooden and steel sections
Experience

A thrill ride that spins and inverts guests
Clockwork

A flat ride that looks exciting in motion but is fairly tame

Cookies, Shirts, Sub Sandwiches and Corndogs!

Animated doors and gates
Lava

turntables for the Water Coaster
elevators for the Wild Mouse, Spinning Coaster and Swinging Coaster
customizable 3D text signs

Free update
customizable water colors

custom image signs (with modding support!). Your custom images are stored in the savegame/blueprint, so other players can see them too when downloading your shared content from the workshop! Note that custom images take up a lot of the limited storage space in blueprints though

ride photo sections for all tracked rides
modding support for creating custom coaster trains!

improved staff zoning that allows overlapping zones

all path styles can be used as queues now

improved track builder that preselects the settings of removed track segments, making track editing faster
Bron
Kijk erg uit naar de DLC. De ontwikkelaar doet goed werk!
Taste of Adventure expansion out now!
Here’s the full changelog:
Taste of Adventure expansion (paid):
Here’s the full changelog:
Taste of Adventure expansion (paid):
- added new campaign with 10 scenarios
- added Candyland theme
- added Adventure theme
- added River Rapids
- added Inverting Wooden Coaster
- added Inverting Spinning Coaster
- added Vertical Spinning Coaster
- added Swinging Coaster
- added Safari Ride
- added Experience
- added Clockwork
- added Shirts stall
- added Sub Sandwiches stall
- added Corn Dogs stall
- added Cookies stall
- added animated door and gate deco pieces
- added Lava
- added turntable segments for Water Coaster, Boat Dark Ride
- added elevator segments for Wild Mouse, Spinning Coaster
- added 3D text signs
- added customizable water color
- added custom image signs (+ modding support)
- added ride photo sections
- added spin lock option to Spinning Coaster
- added free park entry/free food/free ride voucher marketing campaigns
- added option for continuing to play with all research available after completing all scenario goals
- added construction costs/remaining value display to shops/rides info tabs
- added color palette randomizer button
- added scenario editor tool for marking deco objects as source of bad scenery rating
- added scenario editor setting for disallowing building underground
- added “win without pausing” scenario goal
- added “win without using ride blueprints” scenario goal
- added “own at least x tiles of land” scenario goal
- added option for resetting campaign progress
- added modding support for custom coaster trains
- allowed using regular path styles as queues
- allowed overlapping staff zones
- improved track builder: when deleting a track segment the track builder UI preselects the settings of the removed segment
- improved Steam Workshop support: savegames, scenarios and blueprints can be updated now
- improved tracked ride animations to be much more smooth
- updated Content Manager window to load faster; added search and filters for own/subscribed content
- updated fountains to be resizable
- updated underwater tunnels to be buildable anywhere
- updated guest visualizers to highlight objects with positive or negative influence
- updated sandbox mode to award all goal rewards from the start when playing without goals
- updated night mode to be remembered in savegames
- updated ghost mansion ride to allow more trains
- updated blueprint builder window to display approximate cost when building without deco
- fixed some rides (like Go-Karts or Calm River Ride) counting as “coaster” in some statistics/goal completion checks
- fixed a case where a vandalism wave event notification could get stuck after loading a savegame
Als ik dit zo zie krijg ik wel weer zin om dit te proberen. Ooit de kickstarter gebacked jaren geleden, maar slechts sporadisch gespeeld. Maar het geheel begint er nu wel heel erg gaaf uit te zien moet ik zeggen.
Zie ook vandaag deze update voorbij komen. Ergens begint het wel weer te kriebelen om een RCT type game te spelen. Dit spel was 2 jaar geleden nog niet echt mijn ding, maar dit begint er wel verdomd goed uit te zien.TERW_DAN schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 09:46:
Als ik dit zo zie krijg ik wel weer zin om dit te proberen. Ooit de kickstarter gebacked jaren geleden, maar slechts sporadisch gespeeld. Maar het geheel begint er nu wel heel erg gaaf uit te zien moet ik zeggen.
Als je fan van RCT was of bent is het zeker de moeite. Alle aanpassingen aan het origineel vind ik positief uitgepakt.
Sowieso al een half jaar oid echt gewoon een prima spel met een leuke campaign. Wmb het spel dat het meest zich de opvolger van RCT1/2 mag noemen en toch net wat innoveert.
Poeh eindelijk is mn laptop 'krachtig' genoeg om Parkitect te spelen lol.
Echt een super verslavende game, werkt net wat makkelijker om toffe dingen te maken dan in RCT, ze hebben echt heel goed gekeken om dat allemaal wat user friendlier te maken.
Echt een super verslavende game, werkt net wat makkelijker om toffe dingen te maken dan in RCT, ze hebben echt heel goed gekeken om dat allemaal wat user friendlier te maken.
Ik kick dit topic maar eens omhoog! Wordt hoog tijd
Heb het spel een paar dagen geleden gekocht en zit me nu echt af te vragen waarom ik het niet eerder heb gekocht. Wat een verslavend spel is het! Ondanks dat je niet echt bakken met geld verdient (of misschien nog niet), is het erg vermakelijk. Ben namelijk veel bezig met de details en decoratie nu.
En dan af en toe even sparen voor een nieuwe attractie en dan doorrrr.
Gaat me de nodige uurtjes plezier opleveren in deze barre tijden
Heb het spel een paar dagen geleden gekocht en zit me nu echt af te vragen waarom ik het niet eerder heb gekocht. Wat een verslavend spel is het! Ondanks dat je niet echt bakken met geld verdient (of misschien nog niet), is het erg vermakelijk. Ben namelijk veel bezig met de details en decoratie nu.
En dan af en toe even sparen voor een nieuwe attractie en dan doorrrr.
Gaat me de nodige uurtjes plezier opleveren in deze barre tijden
Die decoratie heeft ook gewoon nut! En dat maakt het leuk om er ook fanatiek mee bezig te zijn.
Ik raak altijd geïnspireerd door de video's van de Silvarrett. Beetje ideeën opdoen en wat de mogelijkheden zijn.
Kan ook demotiverend zijn omdat hij er echt goed in is, maar zeker ook enorm veel tijd in steekt
YouTube: Parkitect Pre-alpha: Cydonia Hills (Part 1) - Alpine Mainstreet
Ik raak altijd geïnspireerd door de video's van de Silvarrett. Beetje ideeën opdoen en wat de mogelijkheden zijn.
Kan ook demotiverend zijn omdat hij er echt goed in is, maar zeker ook enorm veel tijd in steekt
Damn, oke.. nee zo ver ben ik nog niet. Maar is wel inspirerend moet ik zeggen!Snakeye2209 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:32:
Die decoratie heeft ook gewoon nut! En dat maakt het leuk om er ook fanatiek mee bezig te zijn.
Mijn eerste park begint nu wel serieuze vormen aan te nemen, dus dat maakt het geld verdienen ook stukken gemakkelijker. Daarnaast ben ik nu begonnen met het ontdekken van custom gebouwtjes maken en dergelijke. Wel een iets andere look and feel dan in die video
/f/image/aqHISb5dLCOvtcHwA14Xh6Su.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/j7CwyCBnAapRQ22cW3AZylRZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lgcaaqoNMxvE54fzpR1cp7jc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lCd7rSsaMYxvoHmEBKWHIph3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZgknwR23Jrt5MLMFUNkSSKan.png?f=fotoalbum_large)
Edit: overdekte eet/drink gelegenheid
/f/image/5nfBxM4UqC8lwmfnueTVNRk5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Aardappelbakker op 16-05-2020 09:59 . Reden: Foto toegevoegd ]
Ik ben ook weer begonnen. Zal morgen eens wat screenshots maken en hier posten. Lijkt me leuk. Silvarret heeft trouwens ook een discord server. Daar zitten ook nog actieve spelers om ideeen uit te wisselen.
Hierbij ook mijn bijdrage in het topic. Ben na lange tijd weer begonnen met een nieuw park vanaf scratch. Ben nu bezig met de entree en het 1ste thema gebied (zelfde stijl). Hierin heb ik met name rustige attracties geplaatst, maar er is ook plaats voor de junior coaster. Die dan weer niet helemaal ''tam'' is. Proberen dit weekend weer wat verder te komen, maar de kids slapen slecht dus ik maak er momenteel geen late avonden van
ps. zou leuk zijn als we nog wat spelers vinden binnen tweakers die hun kunststukjes willen delen!
Hierbij ook mijn bijdrage in het topic. Ben na lange tijd weer begonnen met een nieuw park vanaf scratch. Ben nu bezig met de entree en het 1ste thema gebied (zelfde stijl). Hierin heb ik met name rustige attracties geplaatst, maar er is ook plaats voor de junior coaster. Die dan weer niet helemaal ''tam'' is. Proberen dit weekend weer wat verder te komen, maar de kids slapen slecht dus ik maak er momenteel geen late avonden van

![]() | ![]() | ![]() |
ps. zou leuk zijn als we nog wat spelers vinden binnen tweakers die hun kunststukjes willen delen!
[ Voor 82% gewijzigd door Chrosser op 18-07-2020 09:25 ]
Je bent aardig op weg! coasters inclusief scenery zelf gebouwd? of zijn het blueprints?Aardappelbakker schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:52:
[...]
Damn, oke.. nee zo ver ben ik nog niet. Maar is wel inspirerend moet ik zeggen!![]()
Mijn eerste park begint nu wel serieuze vormen aan te nemen, dus dat maakt het geld verdienen ook stukken gemakkelijker. Daarnaast ben ik nu begonnen met het ontdekken van custom gebouwtjes maken en dergelijke. Wel een iets andere look and feel dan in die video![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: overdekte eet/drink gelegenheid![]()
[Afbeelding]
Zelf ook nog aan de klus geweest. Weer een stukje opgeschoten:
![]() | ![]() |
ps. Ben er nog niet tevreden mee. Het donkere pad rondom die baloon ride bevalt me nog niet en ook de afdakjes bij de shops daar ga ik waarschijnlijk nog aanpassen.
Ook eens bedenken hoe ik een overgang ga maken naar een nieuw thema. Wil nooit te harde overgangen van het een naar het andere thema, het moet een beetje vloeiend overlopen. Ik ga meer naar een bosrijke omgeving toewerken waarin ik een boomstamattractie of river rapids wil combineren met een achtbaan. verder nog een of twee stoerdere thrill rides in dat gebied. Ook wil ik meer gaan werken met hoogte verschillen. ben eens benieuwd.
[ Voor 28% gewijzigd door Chrosser op 19-07-2020 22:43 ]
Net als eerder in het "Cities Skylines" topic; bedankt allemaal voor het delen van de mooie screenshots.... heb deze game al vanaf het begin en was er heel intensief mee bezig maar is door de steam-backlog op de achtergrond geraakt *zucht* ....
Nu eindelijk weer aan 'n map begonnen en ondanks dat ik niet zoveel oog heb voor "thematisch detail" zoals hierboven is het weer ontzettend genieten met deze ondergewaardeerde sim
Zoals eerder al opgemerkt .... ongelooflijk hoe ver je kan gaan: 'n kwartier nadenken over hoe je die bankjes toch nét iets mooier kan neerzetten komt niet meer dan ééns voor ... lol ... heerlijk tijdverdrijf!
Nu eindelijk weer aan 'n map begonnen en ondanks dat ik niet zoveel oog heb voor "thematisch detail" zoals hierboven is het weer ontzettend genieten met deze ondergewaardeerde sim
Zoals eerder al opgemerkt .... ongelooflijk hoe ver je kan gaan: 'n kwartier nadenken over hoe je die bankjes toch nét iets mooier kan neerzetten komt niet meer dan ééns voor ... lol ... heerlijk tijdverdrijf!
Wat je op de screenshots ziet heb ik allemaal zelf gebouwd. Moet zeggen dat ik het alweer even geleden is dat ik het spel heb opgestart. Wellicht vanmiddag maar weer eens doenChrosser schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:44:
[...]
Je bent aardig op weg! coasters inclusief scenery zelf gebouwd? of zijn het blueprints?
.....

Heb wel wat grotere attracties uit de workshop geplukt moet ik eerlijk bekennen. Maar denk dan aan achtbanen waar een heel gebouw omheen gebouwd is enzo. Wie weet als ik voldoende voorbeelden en inspiratie heb, dat ik er zelf ook aan begin
Screenshots van je park (in oprichting) mogen natuurlijk altijd gedeeld wordensozosozo schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:30:
Net als eerder in het "Cities Skylines" topic; bedankt allemaal voor het delen van de mooie screenshots.... heb deze game al vanaf het begin en was er heel intensief mee bezig maar is door de steam-backlog op de achtergrond geraakt *zucht* ....
nouuuuu voor ik zo tevreden ben dat ik 't durf te delen met de rest van de wereld duurt wel ff denk ikScreenshots van je park (in oprichting) mogen natuurlijk altijd gedeeld worden
Maar ga m'n best doen!
Nou, heb eindelijk een beetje tijd gevonden, met al dat warme weer. Mijn pc kamer is ongeveer de warmste kamer van het huis. Daar was de afgelopen tijd geen beginnen aan.
Toch nog een paar uurtjes kunnen bouwen en daarmee ben ik tot het volgende gekomen:
Eerst nog het laatste gedeelte nog wat verbeterd. Kleurstelling is wat beter geworden en ik heb nog dat zwevende bootje toegevoegd. Verder nog wat meer scenery toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/mhxfQ7RE8BKQgGYdW2ukeqXe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QiAfsMT4i1xk5Pta139E7fNc.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen door naar het volgende gedeelte. Vanuit het eerste themagebied wilde ik via een ''bosgebied'' naar het volgende. Vond het zelf wel mooi als er dan wat boven de bomen uit steekt. Heb daarom een hotel gemaakt met een attractie er in. Ook heb ik het hotel gebruikt voor wat shops en wat leuke zitplekken. Vervolgens heb ik een begin gemaakt met een piraten themagebied. Heb slechts een gedeelte van de boomstamattractie gethematiseerd. De rest is voor een volgende keer. Ook moest ik nog een gat opvullen. Daar ben ik aan begonnen aan het thematiseren van het Schommelschip. Ook dat is in piraten thema waarbij ik probeer een piraten fort te maken. Zoals te zien nog work in progress.
:strip_exif()/f/image/Vjys1fPo5JrfsR3CNcCSI0vl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3GAmrdZKHYWUPPZUpb2WRCYe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tu8fLcu4QVzpcZw1rD7VEMst.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo nu ben ik weer benieuwd naar jullie bouwsel

Nog even een klein update'je
:strip_exif()/f/image/DMJaH4yGXK6zgJ9euXOVrQIy.jpg?f=fotoalbum_large)
Met zonlicht
:strip_exif()/f/image/c3W8vCRw4s5WzgqeMpNZbl3v.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonder zonlicht
:strip_exif()/f/image/nso8pFifEqlIJNBXSiblNK6q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dAqDHdL1El4fGaVBp72KB2pq.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch nog een paar uurtjes kunnen bouwen en daarmee ben ik tot het volgende gekomen:
Eerst nog het laatste gedeelte nog wat verbeterd. Kleurstelling is wat beter geworden en ik heb nog dat zwevende bootje toegevoegd. Verder nog wat meer scenery toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/mhxfQ7RE8BKQgGYdW2ukeqXe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QiAfsMT4i1xk5Pta139E7fNc.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen door naar het volgende gedeelte. Vanuit het eerste themagebied wilde ik via een ''bosgebied'' naar het volgende. Vond het zelf wel mooi als er dan wat boven de bomen uit steekt. Heb daarom een hotel gemaakt met een attractie er in. Ook heb ik het hotel gebruikt voor wat shops en wat leuke zitplekken. Vervolgens heb ik een begin gemaakt met een piraten themagebied. Heb slechts een gedeelte van de boomstamattractie gethematiseerd. De rest is voor een volgende keer. Ook moest ik nog een gat opvullen. Daar ben ik aan begonnen aan het thematiseren van het Schommelschip. Ook dat is in piraten thema waarbij ik probeer een piraten fort te maken. Zoals te zien nog work in progress.
:strip_exif()/f/image/Vjys1fPo5JrfsR3CNcCSI0vl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3GAmrdZKHYWUPPZUpb2WRCYe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tu8fLcu4QVzpcZw1rD7VEMst.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo nu ben ik weer benieuwd naar jullie bouwsel
Nog even een klein update'je
:strip_exif()/f/image/DMJaH4yGXK6zgJ9euXOVrQIy.jpg?f=fotoalbum_large)
Met zonlicht
:strip_exif()/f/image/c3W8vCRw4s5WzgqeMpNZbl3v.jpg?f=fotoalbum_large)
Zonder zonlicht
:strip_exif()/f/image/nso8pFifEqlIJNBXSiblNK6q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dAqDHdL1El4fGaVBp72KB2pq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ATcNPVpYTgrvG3m8Iik5XWn1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Chrosser op 25-08-2020 15:20 ]
Announcing the Parkitect: Booms & Blooms update!
Hey everyone, we’re excited to tell you about the Parkitect: Booms & Blooms Pack today!
It will launch next week, on September 2nd.
/f/image/gHX5tuGFnSXht2u1S873mPm4.png?f=fotoalbum_large)
This update consists of two parts: the paid Booms & Blooms Pack ($7.99/€6.59), adding explosive new content; and a free patch that adds a whole bunch of improvements and new features to the base game.
Paid content
In the Booms & Blooms pack you’ll find:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BaDTZff2puE72wdIwqfSVmfd.png?f=user_large)
With the new Effect Controller you can create your own firework shows or synchronize effects with your rides! There’s also new speakers that allow you to play your own music, or you can use the Effect Controller to trigger your own sound effects.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hEv0sOyOEyXEgj3JtQpEjK69.png?f=user_large)
Two new thrill rides, one new water ride, and three new coasters! And with the new switch segments your Mine Train Coasters and Junior Coasters can ride backwards!
:fill(white):strip_exif()/f/image/nfHLPnh1ah6Pj2WCdw9XDVnS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8AXQafjDN9D0fy4MguTJU95b.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1JKPwaeERZ8WDBENJdeLf8NY.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rJeW1irE5usIVuWCDz1n5deH.png?f=user_large)
There’s a new set of trees, and new flags that you can put your own images on!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7RsuaTd5pmhZrsxQc30N5bl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/js3MQ6QvahIvLECLw7H80EKR.jpg?f=user_large)
Free update
Some of the highlights of the free portion of this update include::fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mRLbtKkvX6gqFYegmXbLfPAo.gif?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/w4BmCyQbaVKR1dW1ZYmrQ08z.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/bQND6yhUQAlEsUEphP0vUnkM.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kWJBAWKJ6iUMghDwjfeH32Ih.png?f=user_large)
Bron
Hey everyone, we’re excited to tell you about the Parkitect: Booms & Blooms Pack today!
/f/image/gHX5tuGFnSXht2u1S873mPm4.png?f=fotoalbum_large)
This update consists of two parts: the paid Booms & Blooms Pack ($7.99/€6.59), adding explosive new content; and a free patch that adds a whole bunch of improvements and new features to the base game.
Paid content
:fill(white):strip_exif()/f/image/BaDTZff2puE72wdIwqfSVmfd.png?f=user_large)
With the new Effect Controller you can create your own firework shows or synchronize effects with your rides! There’s also new speakers that allow you to play your own music, or you can use the Effect Controller to trigger your own sound effects.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hEv0sOyOEyXEgj3JtQpEjK69.png?f=user_large)
Two new thrill rides, one new water ride, and three new coasters! And with the new switch segments your Mine Train Coasters and Junior Coasters can ride backwards!
:fill(white):strip_exif()/f/image/nfHLPnh1ah6Pj2WCdw9XDVnS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8AXQafjDN9D0fy4MguTJU95b.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1JKPwaeERZ8WDBENJdeLf8NY.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/rJeW1irE5usIVuWCDz1n5deH.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7RsuaTd5pmhZrsxQc30N5bl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/js3MQ6QvahIvLECLw7H80EKR.jpg?f=user_large)
Free update
- adjustable direction for spinning rides
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mRLbtKkvX6gqFYegmXbLfPAo.gif?f=user_large)
- new basic shape variations, updated old plants to be recolorable, updated many old trees to be resizable
:fill(white):strip_exif()/f/image/w4BmCyQbaVKR1dW1ZYmrQ08z.png?f=user_large)
- we have completely reworked how the game gets rendered, making use of some more modern GPU features to improve performance. How much of a difference you see depends on your system and the park you’re playing (the more heavily decorated your park is the bigger the difference you’ll see).
Camera mods should benefit from these improvements as well.
As a result of these improvements we also allow you to zoom out further now.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bQND6yhUQAlEsUEphP0vUnkM.png?f=user_large)
- similar changes have been made for the light animations of flat rides, moving more work to the GPU. Again, how much of an improvement you’ll see depends on your park - the results you see below is for one of the most extreme cases possible
:fill(white):strip_exif()/f/image/kWJBAWKJ6iUMghDwjfeH32Ih.png?f=user_large)
Bron
Leuk! voor die paar euro ga ik ze weer steunen.catwheel18 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:07:
Announcing the Parkitect: Booms & Blooms update!
[Afbeelding]
[YouTube: Announcing Parkitect: Booms & Blooms]
Paid content
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Free update
Some of the highlights of the free portion of this update include:[Afbeelding]
- adjustable direction for spinning rides
[Afbeelding]
- new basic shape variations, updated old plants to be recolorable, updated many old trees to be resizable
[Afbeelding]
- we have completely reworked how the game gets rendered, making use of some more modern GPU features to improve performance. How much of a difference you see depends on your system and the park you’re playing (the more heavily decorated your park is the bigger the difference you’ll see).
Camera mods should benefit from these improvements as well.
As a result of these improvements we also allow you to zoom out further now.[Afbeelding]
- similar changes have been made for the light animations of flat rides, moving more work to the GPU. Again, how much of an improvement you’ll see depends on your park - the results you see below is for one of the most extreme cases possible
Bron
Wat is dit een geweldig spel
Ik heb RCT2 grijsgespeeld, toentertijd ook veel op RCT2.com gehangen en meegedaan aan competities e.d., samen met andere aan parken gewerkt, etc. Afgelopen twee jaar regelmatig OpenRCT2 geopend en gespeeld (geweldige mod op het origineel).
Mijn laptop trekt het gelukkig precies, met alle details op laag, maar wat een heerlijk spel. De lichteffecten zijn mooi en geven het spel een extra dimensie, bergen en rotsen bouwen is veel makkelijker en je kan gewoon veel meer aanpassen. Eigenlijk is zo ongeveer alles wat aan RCT2 te verbeteren viel opgenomen in dit spel. Moet wel echt wennen aan hoe je achtbanen e.d. moet bouwen door de enorme sloot aan extra mogelijkheden, maar het is heerlijk om bijv. ook de boomstammen diagonaal te kunnen laten varen, omhoog laten gaan en weer naar beneden te laten gaan.
Ik ben echt hooked
Ben nu nog gewoon de scenario's e.d. aan het spelen en nog niet "vrij" aan het spelen, dan doe ik ook wat ervaring en inspiratie op.
Mijn laptop trekt het gelukkig precies, met alle details op laag, maar wat een heerlijk spel. De lichteffecten zijn mooi en geven het spel een extra dimensie, bergen en rotsen bouwen is veel makkelijker en je kan gewoon veel meer aanpassen. Eigenlijk is zo ongeveer alles wat aan RCT2 te verbeteren viel opgenomen in dit spel. Moet wel echt wennen aan hoe je achtbanen e.d. moet bouwen door de enorme sloot aan extra mogelijkheden, maar het is heerlijk om bijv. ook de boomstammen diagonaal te kunnen laten varen, omhoog laten gaan en weer naar beneden te laten gaan.
Ik ben echt hooked
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Nou, ik kon het toch niet helemaal laten om alvast te beginnen aan een park om te bouwen in de sandbox modus.
/f/image/Hzlar0EBEJKE7mcTC1hB6ZV0.png?f=fotoalbum_large)
De entree: er mist nog wat op het grasveld maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daar wil hebben. Rechtsboven zie je de 4D cinema, in de huisjes zitten de shops.
/f/image/zRzyD85Gts8zP0FdvuzGGVJ7.png?f=fotoalbum_large)
Boulder Creeks: een junior coaster voor degene onder ons die het allemaal nog wat spannend vinden om in de achtbaan te stappen.
/f/image/wXXcPZzgLPArcBTSoXKNSm1O.png?f=fotoalbum_large)
Orbiter: Vlak bij de entree staat de populaire attractie "Orbiter". Aan de andere kant staat een bijzonder dubbel reuzenrad, daar moeten nog planten/bloemen/bosjes/bomen omheen geplant worden.
/f/image/XR7MxYPzuKwWxB07i8i8J0I9.png?f=fotoalbum_large)
Pirate Cove: een stukje thema rond het piratenschip, zonder heel uitgebreid met huisjes e.d. te werken. Ik denk er nog over om een gebouw achter het piratenschip te bouwen, dan haal je het zicht op het grasveld ook weg. Daar ga ik straks maar bomen e.d. planten.
/f/image/iEZEGgpdlLFdtv79nStNy8Jl.png?f=fotoalbum_large)
Overzichtsfoto: een overzichtsfoto van het work in progress park. Ik ben er tot noch toe wel tevreden over, word langzaam wat vaardiger met het bouwen van achtbanen e.d. dus ook dat gaat steeds beter. De houten achtbaan die je rechtsonder ziet gaat om het water heen en dan weer terug (parallel aan de heenweg). Inmiddels is er linksonder ook een nieuwe achtbaan bijgebouwd die wordt afgeschoten, een steel coaster die wordt voorzien van wat meer industriële thema's in lijn met de kartbaan (die voorzien is van een detail à la Catalunya: een toren met het Rolex logo bovenop
).
/f/image/Hzlar0EBEJKE7mcTC1hB6ZV0.png?f=fotoalbum_large)
De entree: er mist nog wat op het grasveld maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daar wil hebben. Rechtsboven zie je de 4D cinema, in de huisjes zitten de shops.
/f/image/zRzyD85Gts8zP0FdvuzGGVJ7.png?f=fotoalbum_large)
Boulder Creeks: een junior coaster voor degene onder ons die het allemaal nog wat spannend vinden om in de achtbaan te stappen.
/f/image/wXXcPZzgLPArcBTSoXKNSm1O.png?f=fotoalbum_large)
Orbiter: Vlak bij de entree staat de populaire attractie "Orbiter". Aan de andere kant staat een bijzonder dubbel reuzenrad, daar moeten nog planten/bloemen/bosjes/bomen omheen geplant worden.
/f/image/XR7MxYPzuKwWxB07i8i8J0I9.png?f=fotoalbum_large)
Pirate Cove: een stukje thema rond het piratenschip, zonder heel uitgebreid met huisjes e.d. te werken. Ik denk er nog over om een gebouw achter het piratenschip te bouwen, dan haal je het zicht op het grasveld ook weg. Daar ga ik straks maar bomen e.d. planten.
/f/image/iEZEGgpdlLFdtv79nStNy8Jl.png?f=fotoalbum_large)
Overzichtsfoto: een overzichtsfoto van het work in progress park. Ik ben er tot noch toe wel tevreden over, word langzaam wat vaardiger met het bouwen van achtbanen e.d. dus ook dat gaat steeds beter. De houten achtbaan die je rechtsonder ziet gaat om het water heen en dan weer terug (parallel aan de heenweg). Inmiddels is er linksonder ook een nieuwe achtbaan bijgebouwd die wordt afgeschoten, een steel coaster die wordt voorzien van wat meer industriële thema's in lijn met de kartbaan (die voorzien is van een detail à la Catalunya: een toren met het Rolex logo bovenop
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
De gebouwen in het midden, bij de junior achtbaan, hebben een rust centrum en daarnaast twee depots voor de bevoorrading van de winkels in die gebouwen en de winkels in het gebouw met de goud/gele daken (tussen de houten achtbaan en kartbaan in), die laatste winkels worden ondergronds bereikt. Ik worstel nog wat met afval, daar moeten ze nog teveel mee lopen. Wil iets bedenken bij de houten achtbaan, daar moet toch nog een station worden gebouwd.
Merken jullie nou ook dat dit decor veel invloed heeft op de bezoekers? Ik zie vaak met nieuwe attracties komen er (a la RCT2) wel meteen meer gasten op af. Maar wanneer ik een parkje aanleg wordt dit iets minder gewaardeerd lijkt wel.
Ben een redelijke noob in dit spel, maar zie jullie zoveel moeite doen voor die mooie parken. Bij mij zijn het vaak vooral paden met wat bomen en heggen ertussen.
Ben een redelijke noob in dit spel, maar zie jullie zoveel moeite doen voor die mooie parken. Bij mij zijn het vaak vooral paden met wat bomen en heggen ertussen.
Bij attracties kun je in het menu ook de decoratiewaarde zien. Hoe hoger deze waarde is, hoe aantrekkelijker de attractie is. Even uit mijn hoofd staat dit onder de excitement, nausea waardes zeg maar.tuinïnen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:50:
Merken jullie nou ook dat dit decor veel invloed heeft op de bezoekers? Ik zie vaak met nieuwe attracties komen er (a la RCT2) wel meteen meer gasten op af. Maar wanneer ik een parkje aanleg wordt dit iets minder gewaardeerd lijkt wel.
Overigens wil ik ook gewoon een mooi park bouwen in mijn geval. Bij de scenario's ga ik anders te werk omdat je dan ook sneller tegen budgettaire limieten aanloopt
YouTube: The Multiplayer Update launches on December 8!
Ik dacht er laatst aan en ze fixen het gewoon!
Ik dacht er laatst aan en ze fixen het gewoon!
Vandaag is het dan zo ver, eindelijk multiplayer in Parkitect! Blijf het een tof spel vinden om lekker relaxed een pretpark te bouwen 
Zelfs een paar vrienden zo ver gekregen mee te doen met een multiplayer park!
Werkt het goed?Leviathius schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:47:
Vandaag is het dan zo ver, eindelijk multiplayer in Parkitect! Blijf het een tof spel vinden om lekker relaxed een pretpark te bouwen
Werkt vele malen beter dan verwacht eigenlijk. We speelden met 4 man tegelijk en ging echt prima. Hadden heel soms wat desync issues, maar dan was het een kwestie van even opnieuw de sessie joinen en je kon weer verder met bouwen.
Bouwen werkt dus ook prima zo door elkaar. Als iemand aan het bouwen is zie je zijn/haar cursor bewegen etc, dus kans op per ongeluk door elkaar bouwen is klein.
Enige nadeel is dat het wat afspraken maken vergt wat betreft wie wat bouwt, budget en styling
Nu dit spel een coop/multiplayer heeft ben ik zeker geinterreseerd
Kan dit ook in sandbox ?
Kan dit ook in sandbox ?
Jip, alle scenario’s en sandbox ook. Je kunt bijv. Ook in de scenario editor je scenario maken zoals je wil. En dan samen beginnen via de sandbox.Anakin_ schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:57:
Nu dit spel een coop/multiplayer heeft ben ik zeker geinterreseerd
Kan dit ook in sandbox ?
Had het andersom gelezen 
Iemand een idee waarom ik optional goals niet kan halen? Net een map waar ik 100 en 200 guest moest hebben voor eind maart jaar 2 en die had beide na 3 maanden al gehaald. Bij beide een groene smiley, maar alle optionele doelen halen blijft blauw en blijk ik ook niet gehaald te hebben. Is dit een bekende bug?
Dat haalt de lol wel een beetje uit de scenarios.
Wel echt los gegaan met 4 vrienden op een map. Jammer dat het na een tijdje gewoon niet meer lekker loopt en je bij 4-5 spelers sneller last van de-syncs krijgt.
Iemand een idee waarom ik optional goals niet kan halen? Net een map waar ik 100 en 200 guest moest hebben voor eind maart jaar 2 en die had beide na 3 maanden al gehaald. Bij beide een groene smiley, maar alle optionele doelen halen blijft blauw en blijk ik ook niet gehaald te hebben. Is dit een bekende bug?
Wel echt los gegaan met 4 vrienden op een map. Jammer dat het na een tijdje gewoon niet meer lekker loopt en je bij 4-5 spelers sneller last van de-syncs krijgt.
[ Voor 64% gewijzigd door Beakzz op 07-01-2021 02:06 ]
Loopt het minder soepel doordat de map zwaarder wordt om te draaien?Beakzz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:37:
Had het andersom gelezen
Ja misschien het aantal bezoekersChrosser schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:10:
[...]
Loopt het minder soepel doordat de map zwaarder wordt om te draaien?
Je krijgt wel een lekker gemixt park met 4-5 speler. Iedereen zijn eigen stijl en ja er bouwde 1 dame mee
:strip_exif()/f/image/uQqOciZZHzEgvp4PorTNoQzd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cUEjhjWggZJy66j49znBJmJZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sO5DktwT80Z0yg2Rq9JRWF8p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gmdNGJsBzez0lLiWcNnIfqRh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LYYve5bAMJoCBtvrB9JmOjGB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FBakmJAARnip1KHYUYjJ18a0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat vind ik niet gek, je park is groot en al veel attracties en scenery. Daar moet je een flinke pc voor hebben.Beakzz schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:45:
[...]
Ja misschien het aantal bezoekersDraai nu krap 30fps volledig uitgezoomd.
Je krijgt wel een lekker gemixt park met 4-5 speler. Iedereen zijn eigen stijl en ja er bouwde 1 dame mee![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe speelt dit ten opzichte van planet coaster?
Die vond ik geweldig
Die vond ik geweldig
Vind het zelf veel leuker in ieder geval. Hier is tenminste het management aan het begin nog wat werk ook al is dat nog steeds te snel onder controle naar mijn zin. En ik vind zelfs de sfeer leuker. Wel zou ik nog meer objecten willen hebben voor de aankleding.jaydenjarno schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:18:
Hoe speelt dit ten opzichte van planet coaster?
Die vond ik geweldig
Vond deze wel heel grappig en kwam 'm bij toeval tegen.
/f/image/hFrkJVejTgt0z727o8U7RIvQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/njEiYf2ArKmiIDN7M3LW1d7M.png?f=fotoalbum_large)
Deze game paar dagen terug opgepikt en spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb.
Eerste scenario's wat gerushed. Maar nu tijd om t wat serieuzer aan te pakken.
Vanmiddag wat uurtjes besteed aan t bouwen van een lake house. Inmiddels hier en daar alweer getweaked natuurlijk... Maar vergeten screens te maken.
Zodra de entree sectie klaar is zal ik weer nieuwe screens plaatsen.
Hopelijk komt er weer wat leven in dit topic
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming
Ben sinds kort ook weer bezig met de scenario’s met een vriend via de multiplayer. Heb niet het idee dat er de laatste tijd nog veel gebeurd rondom de game. Wel jammer. Mag van mij wel een deel 2 van komen.
Dat gaat niet gebeuren.Chrosser schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:50:
Ben sinds kort ook weer bezig met de scenario’s met een vriend via de multiplayer. Heb niet het idee dat er de laatste tijd nog veel gebeurd rondom de game. Wel jammer. Mag van mij wel een deel 2 van komen.
Maar snap t punt VD makers wel. Wat zou er in een deel 2 moeten zitten wat hier niet in zit?
Ik ben inmiddels begonnen aan een victoriaans paleis. Gaat nog wel wat uurtjes inzitten. Maar ben redelijk tevreden over de elementen die ik tot nu toe in elkaar heb geklikt.
/f/image/QtSyERx8ZBimbAJFR9XM9Tay.png?f=fotoalbum_large)
Even een voortgangs kiekje.
Ik ben nog niet echt snel in de tools die de game biedt. En de objecten zijn ook nieuw.
Via een discord kwam ik achter het grote raam dat onder 'walls' staat IPV onder ramen.
T is leuk om naar de objecten te kijken en ze voor vanalles en nog wat te gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn. Zo bezit het paleis inmiddels een heuse chocolade reep
Ik ben nog niet echt snel in de tools die de game biedt. En de objecten zijn ook nieuw.
Via een discord kwam ik achter het grote raam dat onder 'walls' staat IPV onder ramen.
T is leuk om naar de objecten te kijken en ze voor vanalles en nog wat te gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn. Zo bezit het paleis inmiddels een heuse chocolade reep
/f/image/P6TtnExDBsVqi11rDNIOuZYo.png?f=fotoalbum_large)
Done!
Was echt veel meer werk dan van tevoren verwacht. Maar blij met het resultaat.
En ivm de transparante ramen ook de binnenkant netjes afgewerkt.
Heeft iemand nog een idee om custom coaster supports te maken zonder mods?
/f/image/5cheBZo0LMbsGIclwHL7zviN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6l8Jn3lS5kXAhr8EZpIw5qL6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rgbHY4sqVCi1LK1EhNT0SGUa.png?f=fotoalbum_large)
Was echt veel meer werk dan van tevoren verwacht. Maar blij met het resultaat.
En ivm de transparante ramen ook de binnenkant netjes afgewerkt.
Heeft iemand nog een idee om custom coaster supports te maken zonder mods?
/f/image/5cheBZo0LMbsGIclwHL7zviN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6l8Jn3lS5kXAhr8EZpIw5qL6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rgbHY4sqVCi1LK1EhNT0SGUa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HmiHxqO6MMlwLJzd6JEUx2fC.png?f=fotoalbum_large)
Is er iets bekend wat de makers aan het doen zijn? Volgens mij zit de multiplayer nog altijd in de beta fase en draait ie ansich wel prima als je gelijktijdig de game start. Maar qua updates of dlc pakketten is het summier het laatste jaar.Marcvz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Dat gaat niet gebeuren.
Maar snap t punt VD makers wel. Wat zou er in een deel 2 moeten zitten wat hier niet in zit?
Ik ben inmiddels begonnen aan een victoriaans paleis. Gaat nog wel wat uurtjes inzitten. Maar ben redelijk tevreden over de elementen die ik tot nu toe in elkaar heb geklikt.
[Afbeelding]
Ja. Ze werken aan een nieuwe game. (Waar nog niets over bekend gemaakt is)Chrosser schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:47:
[...]
Is er iets bekend wat de makers aan het doen zijn? Volgens mij zit de multiplayer nog altijd in de beta fase en draait ie ansich wel prima als je gelijktijdig de game start. Maar qua updates of dlc pakketten is het summier het laatste jaar.
Multiplayer is geen beta meer.
Ze doen nog maandelijkse patches. Maar verder zien ze de game als geslaagd en af.
Ik heb de officiële discord gejoined en daar is een zogenaamde diorama challenge van start gegaan.
Je krijgt een plot met in dit geval een kart baan erop.
En hier mag je niets aan wijzigen. En dit moet je vervolgens aankleden.
Aangezien ik vanilla speel (mods zijn wel toegestaan, maar wil ik nog niet induiken) moest ik creatief zijn om wat kleur op t circuit te krijgen (ben voor een F1 theme gegaan)
Nog lang niet klaar. Maar denk, ik post vast wat voorgangs kiekjes hier.
Het reuzenrad zal wel verdwijnen. Past niet echt.
/f/image/PsASBSKq0iRNW7NyLnPUyYJu.png?f=fotoalbum_large)
Je krijgt een plot met in dit geval een kart baan erop.
En hier mag je niets aan wijzigen. En dit moet je vervolgens aankleden.
Aangezien ik vanilla speel (mods zijn wel toegestaan, maar wil ik nog niet induiken) moest ik creatief zijn om wat kleur op t circuit te krijgen (ben voor een F1 theme gegaan)
Nog lang niet klaar. Maar denk, ik post vast wat voorgangs kiekjes hier.
Het reuzenrad zal wel verdwijnen. Past niet echt.
/f/image/PsASBSKq0iRNW7NyLnPUyYJu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Dph3ABtRAq7kQlT7bg4Hblwj.png?f=fotoalbum_large)
Klinkt erg tof! Ga dit spel binnenkort ook weer even oppakken
Netjes netjes, maar deze is niet helemaal vanilla toch? Of hoe heb je die F1 borden op die toren gekregen? Of zijn dat Signs met een F1 Jpeg er op?Marcvz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 23:50:
Update.
Begin meer en meer tevreden te raken.
Dat reuzenrad was een doorn in m'n oog.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, helemaal vanilla. Heb wel de dlcs.Chrosser schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Netjes netjes, maar deze is niet helemaal vanilla toch? Of hoe heb je die F1 borden op die toren gekregen? Of zijn dat Signs met een F1 Jpeg er op?
T zijn indd borden met jpegs erop.
Ben voor deze diorama best wat tijd kwijt in Paint om logo's voor de vlaggen en borden in de juiste verhoudingen te maken.
En de gekleurde banen om de track zijn van de spookhuis ride
Over een paar weken wel eens naar mods kijken. Want als ik wat creaties van andere zie... Kwijl.
Maar blijf voorlopig nog even vanilla om goed te worden in de basis. En zodat ik over een tijdje weer van alles te ontdekken heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Marcvz op 03-03-2022 14:47 ]
Even afstand genomen van de diorama challenge en begonnen aan het Coral Caldera scenario.
Got some picks for you.
Dat grote gebouw met de klok is gebaseerd op een bekend gebouw in Hawaii. Daar komt een coaster station op, maar heb nog niet de gewenste coaster.
/f/image/RGVNeHzVyIcXtu5P42TvnZKy.png?f=fotoalbum_large)
Got some picks for you.
Dat grote gebouw met de klok is gebaseerd op een bekend gebouw in Hawaii. Daar komt een coaster station op, maar heb nog niet de gewenste coaster.
/f/image/RGVNeHzVyIcXtu5P42TvnZKy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nLfzoZuJwcaW6e9y3B0IONAX.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Marcvz op 08-03-2022 15:52 ]
Nou van mijn kant ook een update.
Ben opnieuw beginnen met de scenario's en samen met mijn maat elk park aan het spelen met het doel alle doelstellingen te halen, dus inclusief de optionele.
Hier wat screenshots van 2 rides van eergisteren.
Allemaal zonder mods, met z'n 2e is wel echt meer fun, het is niet dat we perse samen bouwen, maar een beetje ouwehoeren onder het klikken is wel top.
Ben opnieuw beginnen met de scenario's en samen met mijn maat elk park aan het spelen met het doel alle doelstellingen te halen, dus inclusief de optionele.
![]() | ![]() |
Allemaal zonder mods, met z'n 2e is wel echt meer fun, het is niet dat we perse samen bouwen, maar een beetje ouwehoeren onder het klikken is wel top.
Mooie ontwerpen hoor! Kan mij wel vinden in dat multiplayer ja. Afgelopen weken paar keer een sessie gedaan met z'n vieren tegelijk. Enige ding is geld in het begin, maar zodra je park lekker loopt kun je kletsen, ieder z'n eigen gebied maken en klooien met stomme namen voor attracties verzinnenChrosser schreef op woensdag 6 april 2022 @ 22:06:
Nou van mijn kant ook een update.
[Afbeelding] [Afbeelding]
https://www.texelraptor.c...itect-free-content-update
Exciting news for all players! 🥳, Check out our new free content update, made by Tristar from the Parkitect community, featuring over 120 new props, decorations, structures, items recoloring, and more! Available now!
Have fun 😊
Alongside the free update, Parkitect and related DLCs are now at 50%/33% discount until this Friday 26th of April.
Exciting news for all players! 🥳, Check out our new free content update, made by Tristar from the Parkitect community, featuring over 120 new props, decorations, structures, items recoloring, and more! Available now!
Have fun 😊
Alongside the free update, Parkitect and related DLCs are now at 50%/33% discount until this Friday 26th of April.
[ Voor 74% gewijzigd door Tomski1986 op 18-04-2024 19:22 ]
Ik zag dat Parkitect nu ook op de Xbox e.d. uit is, heeft iemand er (al) ervaring mee? Lijkt me wel lekker, want ik kan via Xbox Cloud natuurlijk ook relaxed op de bank spelen dan met mijn telefoon, mits dat goed genoeg werkt.
Maar qua besturing lijkt het me toch wel lastig om dit met een console te doen? Er is geen demo zie ik, dus maar even kijken hoe dat bij Xbox zit met refunds
Maar qua besturing lijkt het me toch wel lastig om dit met een console te doen? Er is geen demo zie ik, dus maar even kijken hoe dat bij Xbox zit met refunds
[ Voor 26% gewijzigd door Arjan90 op 12-07-2024 12:04 ]
Ik wil de game op mijn macos m1 max draaien, maar de resolutie is laag. Retina kan ik niet kiezen. Is daar een fix voor?
Spel gisteren gekocht en eens bezig geweest. Maar dat is pittig zeg. Zelfs winkeltjes bevoorraden, paden voor staff maken e.d. En je kunt je volgens mij uren bezighouden met het creëren van huisjes e.d
Nog tips om een goede start te maken om veel publiek te krijgen?
Ter land, ter zee en in de kroeg
late reactie vanwege vakantie, maar hopelijk heb je er nog iets aan:Christiano007 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:17:
Spel gisteren gekocht en eens bezig geweest. Maar dat is pittig zeg. Zelfs winkeltjes bevoorraden, paden voor staff maken e.d. En je kunt je volgens mij uren bezighouden met het creëren van huisjes e.d
mijn tip is om je eerste geld in een achtbaan te investeren. Zorg ervoor dat je een relatief simpel ontwerp maakt die zorgt voor hoge intensiteit (probeer 70 te halen ofzo). Maak het ontwerp zo dat je 1 trein op de baan hebt en 1 in het station. Dit zorgt voor een snelle doorloop, hoge capaciteit en daarmee een steady inkomstenbron aan het begin. Daarna nog 1 of 2 kleine attracties om voor elke bezoeker iets te hebben.
Heb je een scenario met weinig startkapitaal dan zorgen voor eten en drinken meteen bij dat laad en lospunt bij de entree van het park. Zorg dat je de ''werkpaden'' met een hek of iets dergelijks wegwerkt want dat vinden de gasten lelijk en beïnvloed de score van je park. heb je een groot park ter beschikking kijk dan vooraf waar je nog een eet en drink gelegenheid maakt, zodat je dat centraal kunt doen. Hou er rekening mee dat je ongeveer 8k kwijt bent als je een staffroom, zo'n buissysteem en wat kraampjes wil neerzetten.
Als de overall rating goed is (attracties, voldoende eten, voldoende drinken, voldoende scenery en geen rommel) nemen het aantal de parkbezoekers het snelst toe. vaak wordt eten of drinken vergeten en dan blijf je heel snel hangen..
Bovenstaande tips sluit ik mij bij aan, maar als toevoeging zou ik standaard 30 cent voor de WC rekenen en alle shops en attractie prijzen verhogen van wat er standaard staat. Blijf dan reacties monitoren om te kijken of ze “that was a really good deal” of “that was a bit much zeggen en blijf daar je prijzen op aanpassen. Als de rating ook een goal is moet je niet het uiterste er uit halen, maar dat kan je per attractie zien.Christiano007 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:17:
Nou ging je vraag niet over geld, maar geld kan je gebruiken voor meer attracties = meer bezoekers.
In de campaign gebruik ik eigenlijk alleen maar blueprints met of zonder decoratie (is een vinkje voor) als het om achtbanen en dergelijken gaat omdat ik dan precies krijg wat ik zoek en zorg voor een goede mix van extreme, very high en high met misselijkmakend zo laag mogelijk. Het maakt niet veel uit als je enkel een steel coaster beschikbaar hebt of zo want je kan gewoon meerdere opties neer zetten zolang ze maar andere eigenschappen hebben.
Als ik alles heb gehaald behalve het aantal bezoeker doe ik een social media advertentie voor het hele park (ong 10K) en dat zorgt zo voor 100-200 of zelfs meer extra bezoekers. Je kan zelfs je park even sluiten en laten leeg lopen als het enkel om het aantal tickets gaat wat een beetje als cheaten aan voelt (ook al gaan echte parken ook dicht tussendoor)
Verder zorgen dat al je decoratie minstens medium is en idd geen bezorgers die door je park wandelen of ook maar iets wat de beleving van je bezoekers beïnvloed.
Oh en ik zet altijd mijn park gelijk op pauze tot ik de basis heb staan (lees al mijn geld op is inclusief vaak een lening).
Goede aanvullingen inderdaad. Prijzen van de attracties optimaliseren is inderdaad belangrijk. Voor een achtbaan kun je zo 8 a 10 euro vragen.. en voor thrillrides kun je prijzen ook al snel richting de 5 euro optrekken.Beakzz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:42:
[...]
Bovenstaande tips sluit ik mij bij aan, maar als toevoeging zou ik standaard 30 cent voor de WC rekenen en alle shops en attractie prijzen verhogen van wat er standaard staat. Blijf dan reacties monitoren om te kijken of ze “that was a really good deal” of “that was a bit much zeggen en blijf daar je prijzen op aanpassen. Als de rating ook een goal is moet je niet het uiterste er uit halen, maar dat kan je per attractie zien.
Nou ging je vraag niet over geld, maar geld kan je gebruiken voor meer attracties = meer bezoekers.
In de campaign gebruik ik eigenlijk alleen maar blueprints met of zonder decoratie (is een vinkje voor) als het om achtbanen en dergelijken gaat omdat ik dan precies krijg wat ik zoek en zorg voor een goede mix van extreme, very high en high met misselijkmakend zo laag mogelijk. Het maakt niet veel uit als je enkel een steel coaster beschikbaar hebt of zo want je kan gewoon meerdere opties neer zetten zolang ze maar andere eigenschappen hebben.
Als ik alles heb gehaald behalve het aantal bezoeker doe ik een social media advertentie voor het hele park (ong 10K) en dat zorgt zo voor 100-200 of zelfs meer extra bezoekers. Je kan zelfs je park even sluiten en laten leeg lopen als het enkel om het aantal tickets gaat wat een beetje als cheaten aan voelt (ook al gaan echte parken ook dicht tussendoor)
Verder zorgen dat al je decoratie minstens medium is en idd geen bezorgers die door je park wandelen of ook maar iets wat de beleving van je bezoekers beïnvloed.
Oh en ik zet altijd mijn park gelijk op pauze tot ik de basis heb staan (lees al mijn geld op is inclusief vaak een lening).
Een lening afsluiten doe ik persoonlijk eigenlijk alleen als ik een achtbaan wil bouwen (bijv je 2e achtbaan). De opbrengsten van een achtbaan zijn over het algemeen zo hoog dat alleen die attractie al de rente van je lening denken en je er alsnog aan verdient.