• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 00:03

Platform: PC (Mocht de Kickstarter lukken zijn ze ook naar Mac/Linux aan het kijken)
Ontwikkelaar(s): Texel Raptor
Releasedatum: Ze verwachten rond augustus 2015 klaar te zijn
Genre(s): Simulatie
Speelmodus: Singleplayer

Intro
Theme Parkitect is een "pretpark simulator", dat in hetzelfde straatje als Rollercoaster Tycoon & Theme Park valt. Ze proberen een moderne versie van dit genre neer te zetten in hun game. Ze hebben de game op Kickstarter gezet om geld op te halen voor ontwikkeling kosten. Ze vragen hier om 50.000 Canadese dollars.

Ontwikkeling
Texel Raptor bestaat uit drie mensen:

Sebastian Mayer - programmeur

Garret Randell - grafisch artiest

Gordon McGladdery - componist

Trailer:

Erg leuke 'interactieve trailer' (hun draaiend prototype in-browser waar je kunt rondkijken en inzoomen):

https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/472/552/9091cf96b0aca7f365a9474a0c2aa76f_large.png?1408699825

Links:
Officiële website
Kickstarter
Tof topic op TIGForums (voor independent game development) met technische ontwikkelingen
Officiële development blog

Wat vinden jullie ervan? Mij lijkt het erg tof te gaan worden. Wat ze in 5 maanden voor elkaar gebokst hebben (zie de interactive trailer) vind ik impressive en heb dus wel vertrouwen dat als ze hun Kickstarter goal halen, ze de beloftes waar gaan maken. Mijn pledge hebben ze in ieder geval!

[Voor 5% gewijzigd door Thermometer op 09-09-2014 12:46. Reden: officiele website toegevoegd]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 13:56
Pledged!

PSN: Sluuz

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 13:09
Also Pledged! ziet er goed uit

PSN: Brwmaster

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een goede pretpark sim is altijd welkom. En die 10 euro wel waard om 'm te backen :)

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit moet je gewoon hebben als RCT liefhebber.

V/A: LEGO 10269 - Harley-Davidson Fat Boy --- LEGO 8157 Ferrari F1 1:9 --- LEGO Wild West (1996)

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 16:14

solique

Music Maniac

Krijg er wel gelijk een rct vibe bij en ziet er nog eens grappig uit.
Maar eens kijken om eventueel te backen dit weekend.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 14:11

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Svarog schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:58:
Dit moet je gewoon hebben als RCT liefhebber.
Ik ben een RCT liefhebber, maar na het zien van hun prototype ben ik nog niet onder de indruk.
Ik heb liever een RCT2 in een serieus jasje

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
Pledged! :)

• spokje
Pykow schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

Ik ben een RCT liefhebber, maar na het zien van hun prototype ben ik nog niet onder de indruk.
Ik heb liever een RCT2 in een serieus jasje
Er is nog niets final. Ze zeggen ook dat het nog minder cartoony wordt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het genre begint populair te worden; RCT:World wat in 2015 moet komen, Theme Park Studio wat in ontwikkeling is en nu deze ook nog! :) Ik wacht echter tot ik kan backen via PayPal, ik ga niet weer een (tijdelijke) credit card afsluiten, zoals de 3V.

Ook mist de (nu nog karige) website in de topic start: http://www.themeparkitect.com/

[Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2014 02:16]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 20:25
Wauw, dit word mogelijk de 1e kickstarter pledge die ik ga maken. :)

Buiten het cartoony jasje om is dit hoe een moderne RTC zou moeten zijn. Grid based maar wel mooi 3D.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 21:29

Oxigeon

En zo is dat!

Game ziet er zeer leuk uit. Probleem wat me alleen nog tegenhoud om te backen is dat ik moet wachten tot augustus :P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je bedoelt September? ;)

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2014 12:28]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ow, er kan vanaf september gespeeld gaan worden met de game (alpha).? Ben benieuwd wat de system requirements gaan zijn. Probleem is dat ik nog een oude knar van een pc/laptop heb

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je schreef dat je moet wachten tot augustus, maar morgen is het september. Waarschijnlijk bedoelde je augustus 2015 dan. :)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

CptChaos schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:22:
Je schreef dat je moet wachten tot augustus, maar morgen is het september. Waarschijnlijk bedoelde je augustus 2015 dan. :)
Ik bedoelde inderdaad dat ik moet wachten tot augustus 2015 met spelen. En dus kan ik beter later backen :P

• TheDeeGee
  • Niet online
Nog 12.000 te gaan, gaat nu erg langzaam :<

V/A: LEGO 10269 - Harley-Davidson Fat Boy --- LEGO 8157 Ferrari F1 1:9 --- LEGO Wild West (1996)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Volgens kicktraq trendt hij door naar 181% van het doel
http://www.kicktraq.com/projects/1548960623/parkitect/

Daar heb ik sterk m'n twijfels over echter.

• spokje
Wat nou als ie het niet haalt. Dan is alles voor niets geweest ofzo? :P Misschien meer een vraag voor de devs....

• TheDeeGee
  • Niet online
Mja, ik denk dat ze het maar net gaan halen.

• spokje
Svarog schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:03:
Mja, ik denk dat ze het maar net gaan halen.
Gehaald is gehaald. Laten we het hopen! Ze moeten de boel misschien nog wat meer promoten hier en daar.

• TheDeeGee
  • Niet online
spokje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:06:
[...]

Gehaald is gehaald. Laten we het hopen! Ze moeten de boel misschien nog wat meer promoten hier en daar.
Mss gaat het toch wel lukken, ze hebben 663 per dag nodig. En het gemiddelde staat op 2927.

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 09:21
Wat een awesome-o stijl :)

Vanavond even kijken dat ik deze game ga backen.

De strakke/vrolijke stijl spreekt me wel aan, vooral het "grid" effect vind ik heerlijk, had daar vaak genoeg serieuze irritatie bij met SimCity, waar af en toe gebouwen op (letterlijk) 1 pixel niet past. :)

[Voor 6% gewijzigd door Zen!th op 03-09-2014 14:30]

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 00:49

Erycius

I came on Eileen.

Is kickstarter veranderd? vroeger moest je betalen met Amazon, maar dat zie ik niet meer, je moet nu rechstreeks je CC gegevens invoeren.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11 18:18

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Erycius schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:27:
Is kickstarter veranderd? vroeger moest je betalen met Amazon, maar dat zie ik niet meer, je moet nu rechstreeks je CC gegevens invoeren.
En die heb ik persoonlijk dus niet.

Toch wel jammer dat dan alleen CC als betaling word geaccepteerd, ik moet me al bijna zo'n ding bestellen om maar iets op het web te kunnen betalen :( First world problems.

Maakt ook niet uit, het spel ziet er belovend uit.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• TheDeeGee
  • Niet online
Nog maar 20%, dit gaat makkelijk lukken :D

Gelukkig maar.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziet er gaaf uit :) Het is een beetje RCT2 maar dan in een nieuwe grafische stijl, precies wat ik zoek, want RCT3 met al dat 3D gebeuren vond ik niks eigenlijk!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

spokje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:03:
Wat nou als ie het niet haalt. Dan is alles voor niets geweest ofzo? :P Misschien meer een vraag voor de devs....
Als ze het niet halen dan krijgen ze geen funding vanuit het kickstarter project, dus zullen ze een andere manier moeten zoeken om een investeerder te krijgen (of het project bloed dood).
Volgens mij wordt de payment nog steeds via amazon payments afgehandeld.

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 15:33
Nee, Amazon werkt alleen bij Amerikaanse kickstarter projecten.
Svarog schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:38:
Nog maar 20%, dit gaat makkelijk lukken :D

Gelukkig maar.
Dat gaat ze zeker wel lukken

Maar ik heb het ook ge'pledged. :9

Kwam deze ride art timelapse tegen. O+

Kwalitatief blaten

• Thermometer
LamSchaap schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:30:
[...]

Nee, Amazon werkt alleen bij Amerikaanse kickstarter projecten.

[...]

Dat gaat ze zeker wel lukken
[afbeelding]

Maar ik heb het ook ge'pledged. :9

Kwam deze ride art timelapse tegen. O+
[video]
Op dit moment is Garett (de designer) bezig met een livestream van een nieuwe ride maken!! http://www.twitch.tv/garret_r . Ik zal deze post updaten wanneer het is afgelopen. Afgelopen!
Hier hebben ze een antwoord op gegeven in hun laatste Kickstarter update!:
PayPal?

We get asked about PayPal a lot, and that makes sense. Not everyone has a credit card, and people want to support us. What we're planning to do is add PayPal after the Kickstarter campaign. We realize you want to support us now, but should we add PayPal and the campaign should be unsuccessful, offering refunds through it can become a massive and difficult ordeal. Just a little while longer, and we'll have one!

On a side note, we were also asked about Amazon. Kickstarter in Canada does not use Amazon Payments, and payment is direct through Kickstarter instead.

• spokje
Wat cool zeg die livestream!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:51
Lijkt me erg leuk deze rct variant. Helaas geen creditcard :-(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat filmpje ziet er al wel heel erg gaaf uit :D, nog wel een beetje te strak en klinisch, maar ik denk dat als ik zie hoe de progress in de laatste paar maanden is gegaan het best wel heel gaaf gaat worden :)

• LamSchaap
prekz schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:21:
Lijkt me erg leuk deze rct variant. Helaas geen creditcard :-(
Ik maak gebruik van 3Vcard op kickstarter. Werkt prima en opwaarderen met iDeal!
Meer info: https://www.3vcard.nl/

Kwalitatief blaten

• TheDeeGee
  • Niet online
Ze hebben weer een nieuwe DevBlog update op de site.

• spokje
Als je de preview bekijkt dan loopt die rollercoaster net iets te hard toch? Als je het vergelijkt met RCT1/2 tenminste. Dus ik dacht vraag dat even aan de developers, kreeg dit als antwoord:
Hi,
indeed, nothing is final, so I can't give a definite answer to that :)
However - we're not really going for realism, we're just doing what "feels fun". Our models have some weird scales, rides aren't running as long as they would in reality...it would probably not be very fun to watch a ride go for 5 minutes or watch a guest take 30 minutes to walk from one end of the park to the other, right? Although realism can be fun as well of course! But there already are NoLimits and Theme Park Studio and they'll definitely be much better in that aspect than our game.
Nu ging het me puur om de snelheid van de coasters. Hopelijk passen ze het iets aan. De game lijkt echt top te worden, enige wat me nog wat gek lijkt is de snelheid van de coasters. Ook als je ziet hoe snel ze de lift beklimmen, das niet best als het zo snel zou gaan hehe. Heb nog wel klein reply-tje getikt, ben benieuwd of ik daar nog wat op hoor.

Ik hield er wel van met RCT1/2 om jezelf echt voor te stellen in die rollercoasters die je bouwde. Ik denk dat ik zou sterven als ik in die van de preview klim zeg maar :P

Edit: Ik had nog de volgende reply gestuurd:
Hello!
Thanks for the quick reply :)

But don't get me wrong. I'm not expecting THAT kind of realism. But compared to RCT1 & 2 the coasters run a little too fast (from what I've seen in the preview). In RCT1/2 you could really picture yourself riding one of the coasters. If the visual speed of the coasters is toned down probably around 10-20% it would feel much more like the real deal. Purely the visual speed of the cars.

I'm not saying it's bad, it's already good. But it could be AWESOME :-D

I'm ridiculously excited for your game and it plain hurts it's gonna take another year. But I'll wait nice & quietly for the finished product :-)

Keep up the awesome work!
Na een paar minuten al deze reply:
No worries, I'm glad about feedback like this :)
It's kinda funny, since the coaster physics are the one thing that I thought is the most realistic - but yeah, they actually might be a bit off due to our wacky scale. I'll take a look!

- Sebastian
8)

[Voor 29% gewijzigd door spokje op 09-09-2014 11:56]

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

spokje schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:43:
Als je de preview bekijkt dan loopt die rollercoaster net iets te hard toch? Als je het vergelijkt met RCT1/2 tenminste. Dus ik dacht vraag dat even aan de developers, kreeg dit als antwoord:

[...]

Nu ging het me puur om de snelheid van de coasters. Hopelijk passen ze het iets aan. De game lijkt echt top te worden, enige wat me nog wat gek lijkt is de snelheid van de coasters. Ook als je ziet hoe snel ze de lift beklimmen, das niet best als het zo snel zou gaan hehe. Heb nog wel klein reply-tje getikt, ben benieuwd of ik daar nog wat op hoor.

Ik hield er wel van met RCT1/2 om jezelf echt voor te stellen in die rollercoasters die je bouwde. Ik denk dat ik zou sterven als ik in die van de preview klim zeg maar :P

Edit: Ik had nog de volgende reply gestuurd:

[...]

Na een paar minuten al deze reply:

[...]

8)
Dat betekend dus dat ze de community wel serieus nemen :)

• spokje
Oxigeon schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:54:
[...]

Dat betekend dus dat ze de community wel serieus nemen :)
Ik voelde me wel een beetje een zeur maar het was eigenlijk het enige waarvan ik zoiets had van 'dit is net niet zoals het hoort' :)
idd :D

• spokje
En gehaald!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Men is ook bezig te kijken naar PayPal opties nu. Nice! :)

• TheDeeGee
  • Niet online
Heb de knoop doorgehakt en gebacked ($15) als eerst Kickstarter Project.

Kwam mede doordat ik vanmiddag RCT1 weer eens installeerde :P

• TheDeeGee
  • Niet online
Nieuwe Update op Kickstarter.

Ze hebben ook de Interactive Trailer geupdate.

• rovhan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 09:51
Zelf heb ik ook voor het eerst wat gebacked op kickstarter. Hoop dan ook snel mijn naam voor het eerst in een game te zien. In FIFA komen was helaas niet haalbaar voor me ;)

De interactive trailer is een erg leuke manier om updates te laten zien aan het spel.

• TheDeeGee
  • Niet online
rovhan schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:10:
Zelf heb ik ook voor het eerst wat gebacked op kickstarter. Hoop dan ook snel mijn naam voor het eerst in een game te zien. In FIFA komen was helaas niet haalbaar voor me ;)

De interactive trailer is een erg leuke manier om updates te laten zien aan het spel.
Tis beter als Screenshots :)

• TheDeeGee
  • Niet online
Je kan ze nu backen via PayPal :)

http://www.themeparkitect.com/

Helemaal naar beneden scrollen.

• DennusB
  • Niet online
Die interactieve trailer vind ik wel echt heel cool gedaan! Ziet er tot nu toe leuk uit, wel wat dingetjes die ze nog moeten fixen volgens mij (zo gaat de achtbaan veel te snel omhoog. In het echt gaat dat veeeeel langzamer) en als de achtbaan in de looping hangt zie je de onderkant van de karretjes, maar dat is niks... :P

• TheDeeGee
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:39:
Die interactieve trailer vind ik wel echt heel cool gedaan! Ziet er tot nu toe leuk uit, wel wat dingetjes die ze nog moeten fixen volgens mij (zo gaat de achtbaan veel te snel omhoog. In het echt gaat dat veeeeel langzamer) en als de achtbaan in de looping hangt zie je de onderkant van de karretjes, maar dat is niks... :P
Dat zal heus wel gefixed worden. Zo zijn de physics van de karretjes ook niet optimaal, het voelt niet aan of er gewicht achter zit.

Wat je in de Interactive Trailer ziet is wat 3 man gemaakt hebben in 5-6 maanden, dat is toch echt wel een hele prestatie.

Ik kan niet wachten hoe het er allemaal uitziet over een jaar wanneer hij Early Access word.

• spokje
Inderdaad, de physics klopt nog weinig van. Ik vond het wel opvallend dat degene die het systeem ontworpen had dacht dat het wel aardig realistisch was zo. Zie een paar posts van mij terug in dit topic. Ze zouden er iig nog wel naar kijken. Je zou ook redelijk doodgaan als je ziet hoe weinig de karretjes afremmen in bochten, er zit duidelijk nog nauwelijks gewicht achter :P

Maar misschien is het nog wel een tip om dit even in te schieten bij ze. Hoe meer mensen dat doen, hoe meer ze er naar moeten kijken :)

• DennusB
  • Niet online
Svarog schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:28:
[...]

Dat zal heus wel gefixed worden. Zo zijn de physics van de karretjes ook niet optimaal, het voelt niet aan of er gewicht achter zit.

Wat je in de Interactive Trailer ziet is wat 3 man gemaakt hebben in 5-6 maanden, dat is toch echt wel een hele prestatie.

Ik kan niet wachten hoe het er allemaal uitziet over een jaar wanneer hij Early Access word.
Een jaar? Ik dacht dat eind dit jaar de early-early versie al zou komen? :P
Edit : Ja dus :
The first release for the “Early Prototypes” tier is scheduled for later this year, with updates every few months.

[Voor 12% gewijzigd door DennusB op 19-09-2014 14:40]

• TheDeeGee
  • Niet online
Op de site staat Augustus 2015.
Release date?

The current plan is to get the game into alpha and onto Steam Greenlight/Early Access by August 2015.

• LamSchaap

Kwalitatief blaten

• Thermometer
spokje schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:16:
Inderdaad, de physics klopt nog weinig van. Ik vond het wel opvallend dat degene die het systeem ontworpen had dacht dat het wel aardig realistisch was zo. Zie een paar posts van mij terug in dit topic. Ze zouden er iig nog wel naar kijken. Je zou ook redelijk doodgaan als je ziet hoe weinig de karretjes afremmen in bochten, er zit duidelijk nog nauwelijks gewicht achter :P

Maar misschien is het nog wel een tip om dit even in te schieten bij ze. Hoe meer mensen dat doen, hoe meer ze er naar moeten kijken :)
Toevallig hebben ze dat gefixt in een van de laatste devblogs! Was een simpel data conversie foutje:
Update 11

Another week another update! This one’s a bit earlier to be in time before our Kickstarter ends (just about one day left!). By the way! For those of you who wanted to support our campaign but couldn’t due to not owning a credit card, we’ve now got PayPal & Amazon options directly on our website thanks to the awesome guys over at Humble.

Anyways, back to this weeks progress - first of all, I added smooth camera rotation using the mouse:

It only rotates around the up axis, so you can’t change the tilt. It can also still snap to four predefined angles as before using the camera rotation buttons, as the end of the GIF tries to demonstrate.
Many of you made me aware that the coasters were moving way too fast, so I took a look and indeed there was a small unit conversion mistake causing it to go about three times as fast as it’s supposed to. It should be correct now:

It’s a bit hard to tell in a choppy GIF, but let me know if this still feels off :)
Next I worked on improvements for steel coaster supports. I made them try to move out of the way a bit if needed:

(Those white connector beams are placeholder art, obviously)
Finally I gave angled supports a

They are still highly experimental and require a lot more work (as you can probably tell by the graphical glitches anyways), but I think for a quick try they look promising enough to justify continuing to work on them.
bron

• DennusB
  • Niet online
Thermometer schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:32:
[...]

Toevallig hebben ze dat gefixt in een van de laatste devblogs! Was een simpel data conversie foutje:

[...]
bron
Klinkt goed, en nu PayPal support op de site :) Straks toch maar even doen, dan krijg ik ergens eind dit jaar nog de alpha. Ik ben enorm benieuwd!

• TheDeeGee
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:12:
[...]

Klinkt goed, en nu PayPal support op de site :) Straks toch maar even doen, dan krijg ik ergens eind dit jaar nog de alpha. Ik ben enorm benieuwd!
Dus dat word dan $45 CAD, en dat is NIET eind dit jaar.
Pledge $40 CAD or more

PROTOTYPE (PC ONLY)! We'll send you an early pre-alpha version a couple weeks before Early Access to help us get the game into a good state for public consumption. This will be a very early build and likely quite buggy! All previous rewards included.
Release date?

The current plan is to get the game into alpha and onto Steam Greenlight/Early Access by August 2015.

• spokje
Ik had idd over de coaster speed gelezen en zo ziet het er prima in orde uit! Had het ook nog even teruggekoppeld naar ze, gezien mijn berichtje in een update als vraag naar voren kwam :)

• TheDeeGee
  • Niet online
Update #12

One of the biggest things we want to get done soon is UI, so while Garret is working on UI design I took the simple windows I made before and figured out a workflow for filling them with content. I also made them resizable and created a tabbed UI element:

(Placeholder art.)

We’ve upgraded from Unity Free to Pro a while ago giving us access to some more “advanced” features, one of them being “image effects” - shaders that are applied to an entire image instead of individual objects. Using these I rewrote the coaster statistic visualization, as the method I had to use before had a couple of smaller issues. It doesn’t look significantly different, but here’s a comparison anyways:

These kind of visualizations could be used for more than coasters, for example I’ve added one that highlights dirty paths. I had some fun while learning shaders and created a small transition effect when switching into a data visualization view:

[Voor 96% gewijzigd door TheDeeGee op 30-09-2014 20:20]

• TheDeeGee
  • Niet online
De eerste Kickstarter Only Update staat ook online nu =]

Het mag wel gepost worden, maar ze willen graag dat we even wachten.

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11 15:01
Netjes!

• TheDeeGee
  • Niet online
(Dat was Backers Only, maar mag wel geshared worden)

UI Design

Garret has spent some time at the end of the month working on the design for the UI, and we want to show it to you, our backers, before anyone else. It hasn't been implemented and the work isn't finished, but it should give you an idea of how we want it to look. Please note that some of this is going to change, as we're still iterating on it (Still need to make all the icons for it). It doesn't show every window yet either. We're excited to show you a proper working version in the future!

• spokje
Er staat nog een update op de devlog van de site. Ik ben heel benieuwd hoeveel van deze layout over een tijdje nog overeind staat :) al lijkt het al best wel solide als ik het zo zie. Ik vind het wel mooi iig!

• TheDeeGee
  • Niet online
Update 13

I received a bunch of sound effects from Gordon this week, so I started doing some work on implementing them. It's only sound effects for building paths and shops so far and they don't even get played at the right volume yet but it already adds a lot. It's great to finally hear something after so many months of silence.

Next I spontaneously felt like working on block brakes:

As you'd expect they completely stop the train if the next section is occupied and start the train as soon as it's clear. If the next section is clear they can optionally simply let the train pass (as in the GIF above) or act like trim brakes and slow it down to a predefined speed.

Then I worked on corkscrews. They can be sized up like most other track elements:

Interlocking corkscrews works as well:

• TheDeeGee
  • Niet online
Update 14

This week was mostly experimenting - we tried some techniques for graphical improvements that Garret will be able to use in the future. Right now though he's busy with redesigning the guests.

Our current guests are a single rigged model and we give them a random haircut and shirt color when they spawn at runtime:

For the new ones Garret wanted a bit more diversity so we tried cutting them into multiple pieces...

...that are then stitched back together on spawn (we tested with the old guests, the image above doesn't show the new ones). It works! This allows Garret to model different sets of cloths that we can then recombine without having to rig or animate the pieces individually.

• LamSchaap
Ze hebben nieuwe timelapse geüpload _/-\o_

Kwalitatief blaten

• spokje
Hehe nice. Er is nog genoeg werk te doen. Dit is geloof ik de derde fixed ride zeg maar

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:44

TommyGun

Stik er maar in!

Ziet er leuk uit, wellicht toch maar even doneren :).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• LamSchaap
Hier kan je de volledige livestream terug kijken: http://www.twitch.tv/garret_r/b/591255798
Vanaf 4:08:55 zie je nog wat gameplay :9

[Voor 3% gewijzigd door LamSchaap op 25-11-2014 17:04]

Kwalitatief blaten

• Jancob
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-02 19:40
Ziet er allemaal gelikt uit, Ga hem denk ik wel backen als ik via paypal kan betalen. :)

• Timmerito
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07-2018
Mogen de 2 andere backers only updates hier ook worden geplaatst? Ben benieuwd wat daar instaat. Wil ze graag backen maar heb geen paypal.

• spokje
Die oude updates op Kickstarter bedoel je?

• Timmerito
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-07-2018
Ja die bedoel ik.

• LamSchaap
pre-pre-alpha build is vrij gegeven aan de $100 “Early Prototypes" backers.

Ik kan niet wachten op deze game _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Kwalitatief blaten

• DennusB
  • Niet online
Super vet. Iemand de pre-pre-pre-alpha al binnen? En hoe is ie? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• catwheel18
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 12:48
Pre-Pre Alpha 2

• Chrosser
  • Laatst online: 00:02

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

ben ook al een tijdje de devlogs aan het volgen. Begint er al aardig goed uit te zien. Wel zijn er in verhouding nog maar een beprekt aantal attracties beschikbaar volgens mij. Wordt wellicht tijd dat ik ook een duit in het zakje ga gooien. Ben erg benieuwd en wil ook wel eens graag de alpha spelen!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:16
Chrosser schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:44:
ben ook al een tijdje de devlogs aan het volgen. Begint er al aardig goed uit te zien. Wel zijn er in verhouding nog maar een beprekt aantal attracties beschikbaar volgens mij. Wordt wellicht tijd dat ik ook een duit in het zakje ga gooien. Ben erg benieuwd en wil ook wel eens graag de alpha spelen!
15 dollar vindt ik nogal veel voor een alpha.

We’ve done more research on Steam Early Access over the last few weeks, and what we’ve heard a lot is that an Early Access launch has to be treated almost identical to a real launch, meaning the game should be as finished as possible. We’re not near that yet, and as you know that’s not really what we planned the Early Access release to be either, so we decided it would be a better idea to do a much smaller launch for now: we’ll extend the current pre-alpha phase and for now only sell the game over our website while we’re working on getting more content and core features done. We’ll still go on Steam Greenlight in August though, which should allow us to distribute builds over Steam. We’ll just do it in a more private way instead of selling it on the big Steam Early Access store yet.
Edit: as we’ve learned we’re not allowed to distribute Steam keys as long as the game is not being available for purchase directly through Steam, so we’ll keep distributing the pre-alpha builds through Humble.

De reden waarom het nog niet op steam is.

[Voor 54% gewijzigd door rwbk op 12-08-2015 12:51]

• catwheel18
Bron site:

Update 61

Guests learned how to walk across the terrain this week in case they’re suddenly not on a path anymore, either because you dropped them somewhere or deleted the path they were standing on. They’re pretty confused and just randomly walk around until they eventually get back onto a path, but that’s a lot better than getting stuck and not moving at all as they did before.
That means I got to throw guests off paths onto various structures to test what happens - for science! And fun.

(This is what the “parks” I build look like 99% of the time - just test cases for certain conditions.)
Making them able to walk across the terrain was one of these tasks I’ve been procrastinating since forever, and in the end it was neither hard nor a lot of work to do. But I also made use of code originally written for other parts of the game that did not exist a couple months back…sometimes it can be a good idea to let a tricky programming task wait and it might become easier to solve due to other code changes, or you learn something new that helps or suddenly have an idea how to tackle it differently.

Sandbox Pre-Alpha

It looks like we’ll be releasing the pre-alpha later this week! It’ll be available to everyone who backed our Kickstarter or bought the game from our website. We’ll post here, on our subreddit and Twitter once it’s been uploaded.
If you’ve been following this devlog you already know this, but here’s what to expect from this release anyways:
This will be an early WIP release and not quite representative of the final game, so you’ll surely run across some bugs. We’ll be putting out updates fairly frequently, and some will contain major changes (new features, systems, overhauls, etc). That said, the game is playable, though there is no goal or challenge yet. Money has no impact at the moment, but the guests act more or less as we want them to. Right now the game is about building cool stuff and trying to keep people happy and ratings high. Money will become an important factor soon, as we’re working on the resource system and staff system that are major factors of it. These updates will be free, in case some were wondering.

With that out of the way, we’re excited to see what everyone makes with it! :)

Parkitect Nexus

Parkitect Nexus is a fan-made sharing site made by one of our awesome backers, Luuk Holleman. It’s a great place to share coaster blueprints and park saves, and Luuk’s even pulling data out of the saves to display on the site! Check it out, and be sure to share some creations once you get your hands on the game. There’s already a bunch of really cool stuff on there!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dit spel begint er echt steeds vetter en vetter uit te zien, ben benieuwd wanneer ik 'm kan gaan spelen :D

• spokje
Dus volgende week een pre-alpha die iedereen die gebacked en gekocht heeft via de website te downloaden, vet :D

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 08:29
Altijd leuk om je eigen website opeens te zien :) Als jullie nog ideeen hebben, stuur me een dm.

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-05-2021
Zojuist gekocht. In principe heb ik een hekel aan pre-orders en early access maar voor Parkitect maak ik graag een uitzondering. Hoewel ik beetje bij beetje wel weer wat hoop begin te krijgen voor de nieuwe RollerCoaster Tycoon, blijf ik fan van het isometrisch perspectief van de RCT1 en RCT2.

Ik kijk ernaar uit om het dit weekend eens te gaan bekijken. :)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 13:56
Pre-alpha is beschikbaar! Helemaal enthousiast, maar toen kwam ik erachter dat deze alleen voor Windows beschikbaar is :(

PSN: Sluuz

• LamSchaap
Sluuz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 06:40:
Pre-alpha is beschikbaar! Helemaal enthousiast, maar toen kwam ik erachter dat deze alleen voor Windows beschikbaar is :(
Ja hier hetzelfde :(

Kwalitatief blaten

• catwheel18
Pre-Alpha: out now!

Hey!

The first public Parkitect pre-alpha build is available now! If you backed us on Kickstarter or pre-ordered on our website (which you can still do by the way!) you can now grab this build from Humble!
If you don’t own a Humble account or the game isn’t listed there, all you have to do is enter the mail address that you used when backing us/preordering over here:

https://www.humblebundle.com/resender

And you’ll be sent a link to the download page.
If you changed your email address or something else isn’t working you can reach us at: themeparkitect@gmail.com

Archipelago Park by Lord Gonchar, from Parkitect Nexus
We hope you’re having fun with the bits of the game that are there already and are looking forward to our future updates :)
Also don’t be afraid to send us a mail with your feedback or participate in the discussions over at our subreddit!

Pre-Alpha 2 Changelog
Keep reading

• LamSchaap
Op hun Kickstarter pagina:
Mac version coming soon. Within the next few weeks at the latest.
Maar ik ga hem toch vanavond in wine proberen. :9

Jaja, het werkt zo in WineBottler Openen en spelen! :9~

[Voor 32% gewijzigd door LamSchaap op 10-09-2015 21:39]

Kwalitatief blaten

• lukjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 08:29
Over een paar weken staat de mac client op de planning.

• spokje
En Linux komt er ook aan.

Ik vind de Alpha erg leuk, maar ik Spotify altijd wel een eigen soundtrack op de achtergrond want de game is qua vulling nog erg karig (muziek en sound effects). Je kan al heerlijk coasters bouwen en dit werkt ook best OK na wat gewenning. Er mist hier en daar nog wel wat, zoals een bocht omhoog bouwen als je daarvoor een platte bocht gebouwd had. Maar het is ook nu al beter als in RCT2, meer banking. Custom loops, etc.

Ook doet geld nog niets. Je kan dus onbeperkt bouwen. En ik had een vette boomstamattractie gebouwd, maar was denk ik te lang ofzo. De duration bleef op 26 seconden staan maar ding was volgens de stats wel veel te extreem :P dat soort dingetjes.

Het is echt even een versie om te proeven en ik vind dat ze in een jaar al heel wat leuks hebben staan als je nagaat dat ze dat met drie man doen dus :)

Beloofd imo veel goeds voor de toekomst!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 19:16
Als je op de homepage (http://www.themeparkitect.com) geld doneert, krijg je dan ook toegang tot de game?

• spokje
Ja, maar die 'add a tip' is om extra te geven. Als je gewoon die 15 dollar pakt koop je de game :)

• Chrosser
  • Laatst online: 00:02

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik volg ook trouw elke week de devlogs op hun site. Ziet er inderdaad al zeer goed uit. Nu hopen dat ze snel meer attracties, theme's en coasters gaan implementeren. Wellicht dat ik binnenkort ze ook ga backen.

• catwheel18
Bron site

Update 62

It’s been a stressful and exhausting week for us, but a pretty great one too. The pre-alpha is public now, and everyone seems to be having a good time with it :) We’re really happy with the reactions so far.

The launch also went smoother than expected! We didn’t get swamped with bug reports, and most issues that have been reported are minor, so that’s awesome. Major credits for this go to our $40 Kickstarter backers of course who tested the game during August and diligently sent us reports. Your help has been invaluable!

For this weeks devlog entry, Gordon wrote how he’s approaching coaster sounds!

Devlog

Hey everyone! Gordon aka A Shell in the Pit here doing my first update on the audio of Parkitect.I run A Shell in the Pit Audio in Vancouver and have been working semi-quietly in the semi-background writing music and supervising all the sound design going into Parkitect. Since it’s what I’m working on right now and also serves as a great little intro to dynamic audio for those unfamiliar with it, I thought we could talk about the rollercoaster sounds. I will be doing my first Twitch stream tomorrow (Monday, Sept 14th) at 1pm PST and will be creating the sound for the Wild Mouse so if you find this interesting please stop by twitch.tv/ashellinthepit.

Audio is one of the most mysterious-to-the-public parts of game design, and a lot of cool stuff goes into it that I love explaining to people because it’s rad. A lot of developers I work with start out knowing nothing about audio and audio implementation, or even having an opinion on the matter, to getting right into it and very excited about the possibilities. Sebastian has been a wonderful programmer to work with and Garret and I have a very cohesive view on what the soundtrack should sound like.

OK, coaster sounds. It’s a lot more involved than grabbing a recording of a rollercoaster and triggering it when it starts moving and stopping it when it stops moving. We need it to be representative of and reactive to:
  • Crashing and breaking
  • Coaster type
  • Coaster speed
  • Whether there are people onboard
  • Starting & stopping
This requires sound source of multiple different speeds of coaster. I have chosen climb, slow, medium, fast and very fast. Unfortunately my arrangements to record at the local amusement park fell through–the person I was dealing with a year ago no longer works there, and to record there through the channels they want me to go through now is prohibitively expensive–thousands of dollars for a couple hours :S.

Luckily the game audio community is amazing and word got through to another sound designer in Pittsburgh, Marc Straight (@MarcStraight) that I was looking for fresh recordings of coasters. He is doing music for an amusement park in his neck of the woods and had been granted access. I subsidized the purchase of a Sony M10 and he has been able to provide me with some excellent recordings.

After receiving the recordings I brought them into Pro Tools and made perfect loops (perfect meaning there is no ticking or noticeable loop point) of each velocity from a recording of a single ride, and removed the people-sounds from them using the expensive but incredible audio repair software called Izotope Rx and a process known as “mind-numbing tedium”. Since we can have empty coasters, we need the sound of JUST the rollercoaster and will have to add screams in engine depending on who is on the ride.

Before Rx:

A Shell in The Pit Coaster Before RX
After Rx:

A Shell in The Pit Coaster After RX

I was able to create loops of slow, medium, fast and *really* fast of the wooden coaster. Sebastian and I are able to tie data generated by coaster velocity to a parameter in a Timeline Component of our audio middleware tool, Fabric, to fade between loops depending on how fast the rollercoaster is going. Note to budding game audio folks: it is always best/easiest on your programmer to drive parameters with data already being generated for other reasons in the game. We are already tracking coaster speed, so I didn’t need Sebastian to create anything new. I see a lot of Fmod tutorials by inexperienced people that use a million custom parameters, but each one would be extra work for your hypothetical programmer to create.

This is what a Timeline component in Fabric looks like:

Anyway, so far it seems to be working quite nicely! There is a 3d audio issue that Sebastian and I need to sort out (coasters get quieter as they get higher) but we’re on a great course. I had considered doing something more granular, but this seems like a more elegant and simple solution and I think probably sounds better as well. Unfortunately we won’t be able to use authentic recordings for every single ride simply because of lack of access, and I may have to fake a couple couple of coasters using sound design trickery but that’s OK. It will all sound great in the end.

Bookending is a crucial tenet of Sound design. Things generally sound better with a definitive beginning, middle and end and we’re using recordings of the hydraulic brakes to serve as the beginning and end of the coaster rides. These are not looping files but one-shot sounds.

We still have to add sounds for the rubber rollers and the screams of the riders (I am throwing a party for the pre-alpha release and the cost of entry is a scream in my vocal booth :)), that said getting dialog is going to be a huge ball of wax in itself and screams are definitely a party of the dialog.

That’s the basics! Hope you found it interesting. There are several other things I’d like to talk about with regards to audio in the future, so expect to hear from me again soon!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 13:21
LamSchaap schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:17:
Op hun Kickstarter pagina:

[...]

Maar ik ga hem toch vanavond in wine proberen. :9

Jaja, het werkt zo in WineBottler Openen en spelen! :9~

[afbeelding]
Ik heb dit ook geprobeerd, maar ik zie de letters dan niet in het spel, doe ik iets verkeerd? Ben overigens niet zo bekend met Wine.

|- Rotterdam -|

• catwheel18
Update 63

We started working on guest sounds this week by doing a bunch of recordings! Gordon had a party, and everyone who came had to scream into his recording booth :)
We got 2 hours of laughs, screams, shouts and other sounds now, so this will make the guests have a lot more personality when it’s all edited and put into the game.

There’s Gordon at work in his studio. He’s got an awesome setup that lets us record new voice work, instruments, and whatever else we may need pretty easily.

It was a lot of fun, and we can’t wait to get the sounds into the game.
As for some in-game things, we added helixes to the track builder:

We’ve also added a Double Ferris Wheel ride.

It operates slightly differently from all the other rides we had, so it’s been one of the more difficult rides to implement yet.
Garret got some more ride models done this week, so look forward to that :)

• spokje
Leuk. Vooral geluid mist nog in de huidige alpha. En natuurlijk nog wel meer, maar ik denk dat dit een hele leuke game wordt :)

• DennusB
  • Niet online
Al mensen die de huidige alpha spelen hiero? En hoe draait het ? :) Tof? Beetje RCT2 waardig?

• spokje
Ja het is al best leuk, maar er mist nog wel veel. Het voelt nog niet als een volwaardige game. Maargoed, daar is het ook een alpha voor :P

• prekz
  • Laatst online: 09:51
Hoe wordt dit eigelijk geupdate? Of dien je gewoon te wachten tot de volgende alpha/beta release uit is?

• Max_NL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 18:22
Wanneer ze een volgende versie weer release-waardig vinden, wordt er een nieuw bestand op de Humble website gezet. Ze zijn wel bezig om in de game een notificatie te maken wanneer er een nieuwe versie beschikbaar is.

Aangezien het spel later op Steam komt, zal er waarschijnlijk geen update-systeem komen, aangezien Steam daar prima in voorziet.

Zie: https://www.reddit.com/r/...ments/3kwuv3/game_update/

[Voor 83% gewijzigd door Max_NL op 25-09-2015 10:20]

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee