Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:03
bodhisatva schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:46:
Gekke vraag wellicht en vast al vaker beantwoord - maar is het mogelijk na een wekelijkse update van lineageos om een lineageos nightly build over de huidige te zetten (die van vorige week bijvoorbeeld) zonder dat je alles opnieuw moet instellen?
Ja? Je kan dit zelfs gewoon vanuit de ingebouwde update app downloaden + installeren.
Als dit kan, moet je dan met TWRP ook direct de google apps (MindTheGapps) installeren?
Alleen bij de eerste keer installeren van LineageOS moet je Gapps + Su installeren. Bij elke 'dirty flash' is dit niet nodig. Alleen wanneer je gebruik maakt van een andere kernel is het wel nodig om die kernel elke update te installeren, want die wordt wel overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
@rens-br ik hoop dat ik je goed begrijp, maar dat doe ik wellicht nog niet helemaal - ik bedoelde niet te updaten, maar naar een vorige rom te gaan - ik heb zojuist via de 'app' van lineageos een install gedaan naar lineage-15.1-20180806-nightly-bacon-signed.zip en zie dat de battery usage enorm toeneemt door 'system' en dat had ik niet met de vorige build.

Ik zou dus terug willen naar de vorige build - lineage-15.1-20180730-nightly-bacon-signed.zip - zonder alles opnieuw in te hoeven stellen.

Ik kan natuurlijk booten in recovery en die vorige rom installeren - maar dat is nieuw voor mij en vroeg mij dus af of dat maar zomaar kan :-)

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bodhisatva schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:58:
@rens-br ik hoop dat ik je goed begrijp, maar ik wellicht niet - ik bedoelde niet te updaten, maar naar een vorige rom te gaan
Ah dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen.
- ik heb zojuist via de 'app' van lineageos een install gedaan naar lineage-15.1-20180806-nightly-bacon-signed.zip en zie dat de battery usage enorm toeneemt door 'system' en dat had ik niet met de vorige build.
Ik zou dan eerste even de Cache wissen in recovery en kijken of dat verbeteringen geeft. Ik heb namelijk helemaal geen last van batterij problemen met die build.
Ik zou dus terug willen naar de vorige build - lineage-15.1-20180730-nightly-bacon-signed.zip - zonder alles opnieuw in te hoeven stellen.

Ik kan natuurlijk booten in recovery en die vorige rom installeren - maar dat is nieuw voor mij en vroeg mij dus af of dat maar zomaar kan :-)
Ik weet het niet 100% zeker of dat zomaar werkt, maar volgens mij kan dat geen kwaad. Ik zou echter wel voor de zekerheid even een backup maken via TWRP. Mocht het dan niet werken, kan je altijd nog eenvoudig teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
@rens-br Het werkt! maar helaas had ik het mis, is het niet de nieuwe build en blijft 'system' mijn battery leeg lurken met de vorige build (van vorige week)

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bodhisatva schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:45:
@rens-br Het werkt! maar helaas had ik het mis, is het niet de nieuwe build en blijft 'system' mijn battery leeg lurken met de vorige build (van vorige week)
Cache al gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
@rens-br Yes, die zijn leeg gemaakt...
Ik had goed hoop dat in adb shell ahv van de processes iets zou zien...

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 17:18
bodhisatva schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:45:
Geloof dat ongedefinieerde gebruiken ook nog wel eens als system worden aangegeven. Daarom zie je dit vaak bij een eerste run als de batterij nog moet worden ingeleerd enzo.

Ik merk redelijk goede batterij sinds de twee laatste builds. Meestal mobiele radio die bij mij het meest gebruikt bij een dag niks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
@twowheeler Dat zou natuurlijk maar zo kunnen! - Ik heb 2 one's, ik heb eerst de one geflashed die ik nauwelijks gebruik en toen de andere - diegene die ik nauwelijks gebruik heeft/toont geen 'system' gebruik id het overzicht - niet zo gek, ding ligt er gewoon de hele dag te liggen en via wifi naar instagram/outlook/twitter etc te luisteren - met een verwachting van 7+ dagen op de batterij. Die andere daarentegen is ik veel gebruik heeft een verwachting van wat minder zeg maar... niet te vergelijken dus...

Aangezien het gedrag hetzelfde was met de build van vorige week heb ik 'm maar terug gebracht naar de laatste build en ben ik weer up-to-date.

OU812?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De build van deze week bevat de 5 augustus patchlevel, voor de personen die alleen willen upgraden bij een verhoogd patchlevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je een upgrade doet van android 7 naar 8, ben je dan alles wat op de telefoon staat kwijt? En hoe staat het met de algemene ervaringen op android 8?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Brilsmurfffje schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:35:
Als je een upgrade doet van android 7 naar 8, ben je dan alles wat op de telefoon staat kwijt?
Nee. Je kan LOS15.1 gewoon dirty flashen over 14.1 heen.
En hoe staat het met de algemene ervaringen op android 8?
In het begin was het een beetje instabiel en waren er wat bugs. Maar nu is het net zo stabiel als LOS14.1. Kan dus zeker aanraden om de upgrade te doen! Ik heb een post geweid aan hoe je de upgrade moet doen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 17:53
In een poging mijn oneplus one te voorzien van Android 8.1 lijk ik het apparaat te hebben gebrickt, althans deze toont alleen nog maar het oneplus logo en komt niet verder dan dat. Aan/uit kop + volume down brengt me nog wel in het TWRP menu. Als ik daar echter install, het correcte zip bestand selecteer en vervolgens "swip to confirm flash" doe, krijg ik de volgende foutmelding: "E3004: This package is for device: bacon, A0001; this device is ."

Help?

Ik heb TWRP versie 3.1.1-0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vespino schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:38:
In een poging mijn oneplus one te voorzien van Android 8.1 lijk ik het apparaat te hebben gebrickt, althans deze toont alleen nog maar het oneplus logo en komt niet verder dan dat.
Wat heb je uitgevoerd / geprobeerd?
Ik heb TWRP versie 3.1.1-0.
Ik kan je in ieder geval aanraden je TWRP versie te updaten. 3.1.1-0 is van mei jaar, nieuwste versie is 3.2.3.0 is de meest recente versie. (al lost dat waarschijnlijk alleen op dat je niet nog een keer zo;n error krijgt)

Als het toestel echt gebricked is, zou je even de guide op XDA of OnePlus forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
@rens-br ik heb geboot naar het TWRP menu middels aan/uit + volume down. Onder install gekozen voor de image die ik vond op de LineageOS website voor de Oneplus One. Daarvoor had ik eerst een advanced wipe gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vespino schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:39:
@rens-br ik heb geboot naar het TWRP menu middels aan/uit + volume down. Onder install gekozen voor de image die ik vond op de LineageOS website voor de Oneplus One.
Grote kans dat het door de TWRP versie niet werkte.
Daarvoor had ik eerst een advanced wipe gedaan.
Met welke opties geselecteerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vespino
@rens-br ik heb TWRP via een omweg kunnen updaten, de installatie nog een keer uitgevoerd en draai nu Android 8.1.0. Dank voor de tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vespino schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:50:
@rens-br ik heb TWRP via een omweg kunnen updaten,
Fijn dat het werkt! Maar wat bedoel je 'met een omweg'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
@rens-br het voelde als een omweg wellicht, via de TWRP app (aan/uit + volume down => install).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vespino schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:55:
@rens-br het voelde als een omweg wellicht, via de TWRP app (aan/uit + volume down => install).
Gewoon via TWRP recovery bedoel je? Dat is de manier voor het updaten van TWRP, dus niet echt een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
@rens-br wat ik zeg "het voelde als een omweg" :)

Anywayz, nu nog zien hoe ik de store aan de praat krijg, hij blijft maar hangen op "informatie controleren" en de melding geven dat "Google Play-services is gestopt". Ik heb opengapp, nano geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vespino schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 12:07:
Anywayz, nu nog zien hoe ik de store aan de praat krijg, hij blijft maar hangen op "informatie controleren" en de melding geven dat "Google Play-services is gestopt". Ik heb opengapp, nano geïnstalleerd.
Heb je wel de juiste versie geïnstalleerd?

En het kan tegenwoordig zo zijn dat OpenGapps niet meer ondersteund wordt, zie: https://lineageos.org/Changelog-19/. Al weet ik niet of dat ook geldt voor de OnePlus One. In plaats daarvan kan je ook eens MindTheGApps proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vespino
@rens-br gelukt ... ik heb gewoon nog een keer de nieuwe ROM en opengapp geïnstalleerd en nu werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Enige nadeel aan de laatste release is dat de camera niet filmt. Schijnt iets te zijn met de hal en de laatste security patch.

Zag wel dat er al een commit was om dit te fixen, dus zal volgende week wel beter zijn

[ Voor 26% gewijzigd door twowheeler op 15-08-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13
twowheeler schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:52:
Enige nadeel aan de laatste release is dat de camera niet filmt. Schijnt iets te zijn met de hal en de laatste security patch.

Zag wel dat er al een commit was om dit te fixen, dus zal volgende week wel beter zijn
Och, als je de kwaliteit ziet van de beelden, dan mis je ook niets :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ossi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

Ik vind het best mooi wat er uit dat ding komt anders

Edit: kan je eigenlijk zonder problemen een vorige build installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door twowheeler op 16-08-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:52:

Dat was me nog niet eens opgevallen, maar ik film dan ook echt bijna nooit. :P
Ossi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:29:
Ik schiet er anders best mooie foto's mee. Zijn de video's echt zoveel slechter?

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 15-08-2018 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb zelden mooie foto's. Bijna nooit scherp en de foto's hebben vaak verschillende kleuren per helft....
Dit effect: (niet mijn foto)
https://lh3.googleusercon...o/IMG_20141213_100813.jpg

• twowheeler
rens-br schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:02:
[...]

Dat was me nog niet eens opgevallen, maar ik film dan ook echt bijna nooit. :P

[...]

Ik schiet er anders best mooie foto's mee. Zijn de video's echt zoveel slechter?
Ik af en toe. Misschien toch maar terug naar de vorige release. Dat kan toch zonder problemen?

• rens-br
Ossi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:31:
Ik heb zelden mooie foto's. Bijna nooit scherp en de foto's hebben vaak verschillende kleuren per helft....
Wauw. Dat heb ik dus echt niet. Zijn al jouw foto's zo? Zou dan namelijk haast denken dat er in de hardware gewoon iets kapot is. Hieronder wat foto's van vakantie, valt echt niet tegen:
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S1aRNIMWnRUrTv5UZG5s3Alm/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p1dKgaQ23UPqoIKLn1mm3mFO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y6x0LPaG1a6KBA5hqi4veoYG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YJeickE7GnQ6dqGNvCzLvzU4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ka3E33bXSlyf8nLU5TbUwj7K/thumb.jpg
twowheeler schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:35:
Ik af en toe. Misschien toch maar terug naar de vorige release. Dat kan toch zonder problemen?
Dat kan inderdaad, zie ook: bodhisatva in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". Al is een backup maken van de voren altijd wel aan te raden.

Al is volgens mij dit de oplossing en is die inmiddels gemerged, dus volgende build zal het wel weer opgelost zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 16-08-2018 09:40 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Noob vraag incoming

Momenteel zit ik nog op de laatste LOS 14.1. Ik wil graag updaten naar LOS 15.1. Raak ik dan alle data op m'n telefoon kwijt? Uiteraard maak ik een backup, maar ik vraag me af of ik dan weer vanaf 0 moet beginnen met apps installeren, settings zetten zoals ik ze wil enzo.

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 16-08-2018 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:03:
Momenteel zit ik nog op de laatste LOS 14.1. Ik wil graag updaten naar LOS 15.1. Raak ik dan alle data op m'n telefoon kwijt? Uiteraard maak ik een backup, maar ik vraag me af of ik dan weer vanaf 0 moet beginnen met apps installeren, settings zetten zoals ik ze wil enzo.
Psst: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ossi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:31:
Ik heb dit ook nooit, heb hier nog een oneplus voor onderdelen liggen en die heeft daar ook geen last van. Is het bij gebruik van een andere camera app ook zo?

• FastFred
E3004: This package is for device: bacon,a0001; this device is .
:/

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

• FastFred
Niet meer geupdate sinds initiele installatie van 14.1, ergens vorig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:38:
Niet meer geupdate sinds initiele installatie van 14.1, ergens vorig jaar.
Well there's your problem

https://eu.dl.twrp.me/bacon/

Of als je root hebt:

https://play.google.com/s...etails?id=me.twrp.twrpapp

Edit:

In de huidige versie voor OPO zit wel een bug die geen OTA updates kan flashen op versleutelde toestellen, er is al een nieuwe versie met fix beschikbaar maar die is nog niet gebuild voor de OPO.

Handmatig OTA's flashen kan natuurlijk wel

[ Voor 42% gewijzigd door ImNotnoa op 16-08-2018 10:50 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:36:
[...]

Wauw. Dat heb ik dus echt niet. Zijn al jouw foto's zo? Zou dan namelijk haast denken dat er in de hardware gewoon iets kapot is. Hieronder wat foto's van vakantie, valt echt niet tegen:
Foto's
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

[...]

Dat kan inderdaad, zie ook: bodhisatva in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". Al is een backup maken van de voren altijd wel aan te raden.

Al is volgens mij dit de oplossing en is die inmiddels gemerged, dus volgende build zal het wel weer opgelost zijn.
Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

Ik heb dit ook nooit, heb hier nog een oneplus voor onderdelen liggen en die heeft daar ook geen last van. Is het bij gebruik van een andere camera app ook zo?
Ja dit heeft ie sporadisch en later is ie weer normaal. De voorbeeldfoto is ook van een OPO. Het is een bug in de OPO en sommige hebben het en sommige niet. Mijn geluk met Android toestellen is behoorlijk laag.

HTC Desire S was best okay eigenlijk, het enig toestel zonder echte issues.

Nexus 4 was een maandagmorgen modelletje, heel veel gezeur mee gehad.

OPO had touchscreen-issues, is na lange tijd behoorlijk gefixt met een software-fix. Camera issues zoals jullie zien. Verder werkt ie prima :P

Nokia 7 plus is na een week terug naar Dynafix, zie Nokia 7 plus topic.

Maar goed, dat is off-topic.

• rens-br
Ossi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
HTC Desire S was best okay eigenlijk, het enig toestel zonder echte issues.
offtopic:
Die heb ik ook gehad. Prima toestel inderdaad. Alleen had hij te weinig ram, waardoor het homescreen constant herladen werd.
OPO had touchscreen-issues, is na lange tijd behoorlijk gefixt met een software-fix.
Die problemen heb ik inderdaad ook gehad. Heel irritant was dat. Volgens mij speelde dat probleem ook bij bijna alle toestellen.
Mijn geluk met Android toestellen is behoorlijk laag.
Dat kan je wel zeggen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Die problemen heb ik inderdaad ook gehad. Heel irritant was dat. Volgens mij speelde dat probleem ook bij bijna alle toestellen.
Klopt,

Ghost touches, en yellow-banding was ook een dingetje bij de toestellen die het eerste ~ half jaar geproduceerd zijn

Try SCE to Aux

• rens-br
Imnoa schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:00:
Ghost touches, en yellow-banding was ook een dingetje bij de toestellen die het eerste ~ half jaar geproduceerd zijn
Ghost touches waren het bij mij niet. Ik had gewoon het probleem dat scherm niet meer dan één vinger tegelijkertijd kon registreren, wanneer deze op dezelfde lijn op het scherm zaten.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 16-08-2018 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

offtopic:
Die heb ik ook gehad. Prima toestel inderdaad. Alleen had hij te weinig ram, waardoor het homescreen constant herladen werd.
Had je wel de Desire S, de gewone Desire kon op een gegeven moment niet eens meer apps installeren ivm gebrek aan geheugen. Gezien bij een collega. Maar misschien is het ook alweer te lang geleden om de problemen met dat toestel te herinneren... :P
Merk heel af en toe dat het nog steeds niet goed gaat. Ik gebruik Swype om te typen en daarbij is het enorm belangrijk dat de vingerregistratie wel goed gaat. Moet dus ook regelmatig woorden opnieuw swypen.
Dat kan je wel zeggen ja.
Het is dat ik absoluut geen iOS wil, maar anders... :X
Imnoa schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:00:

Klopt,

yellow-banding is mij gelukkig bespaard gebleven. :')

• rens-br
Ossi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:05:
Had je wel de Desire S, de gewone Desire kon op een gegeven moment niet eens meer apps installeren ivm gebrek aan geheugen. Gezien bij een collega. Maar misschien is het ook alweer te lang geleden om de problemen met dat toestel te herinneren... :P
offtopic:
Ik had inderdaad de Desire S :) De 'originele' Desire was ook een mooi toestel, maar daar was de opslag weer een groot probleem inderdaad :P

• FastFred
Zo, 15.1 staat er op, TWRP mocht wel eens geupdate worden :P

Nu alleen nog ruzie met Sygic en met Google, beide crashen om de haverklap (terwijl ik Sygic niet eens geopend heb).

EDIT: Gapps geupdate, Youtube en Sygic crashen nog steeds.

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 16-08-2018 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
offtopic:
Oh, ik heb ook nog de originele Nexus 7 gehad. Die werkte fantastisch voor een half jaar. Daarna bleek dat het geheugen echt zwaar ondermaats was en werd ie zo traag als dikke stront in een trechter :')

Nu een Xiaomi Mi Pad 3, tot nu toe mijn beste Android-product. *afkloppen doet* :')

• ImNotnoa
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:10:
Zo, 15.1 staat er op, TWRP mocht wel eens geupdate worden :P

Nu alleen nog ruzie met Sygic en met Google, beide crashen om de haverklap (terwijl ik Sygic niet eens geopend heb).

EDIT: Gapps geupdate, Youtube en Sygic crashen nog steeds.
Dalvik/cache wissen vanuit TWRP

Try SCE to Aux

• FastFred
Youtube app opnieuw installeren lijkt het ook gefixed te hebben, en Sygic heeft nooit 100% lekker gewerkt op LOS. LOS wordt officieel niet ondersteund, ben geregeld settings kwijt en loop tegen bugs aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Hier inmiddels ook zonder problemen over naar 15.1 (weliswaar eerst twrp geüpdate).
Bedankt @rens-br voor de guide. Kan de opo weer ff mee :)

Edit: middels dirty flash

[ Voor 3% gewijzigd door vmb op 16-08-2018 11:46 ]

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:26:
Sygic heeft nooit 100% lekker gewerkt op LOS. LOS wordt officieel niet ondersteund, ben geregeld settings kwijt en loop tegen bugs aan.
Sygic heeft hier best een lange tijd gebugged gewerkt (op LOS14.1) op LOS15.1 werkte die in eerste instantie ook niet. Je zal deze even volledig moeten verwijderen (eerst in settings alle data verwijderen en daarna de app zelf) en dan opnieuw installeren, dat werkte hier.

Wat betreft je Google Apps. Heb je wel GAPPS meegeflashed?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 16-08-2018 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@rens-br Die Gapps heb ik inmiddels ook meegepakt, mijn geheugen liet me in de steek, dus heb een guide gebruikt om van 14.1 naar 15.1 te gaan. Die zei dat ik Gapps voor 14.1 moest hebben, maar dat leek me sterk.

Dus ik heb hier de Gapps voor 15.1 gebruikt en dat werkt nu goed. Youtube heb ik opnieuw geïnstalleerd en ging daarna ook goed. Sygic ben ik nu mee bezig.

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:08:
@rens-br Die Gapps heb ik inmiddels ook meegepakt, mijn geheugen liet me in de steek, dus heb een guide gebruikt om van 14.1 naar 15.1 te gaan. Die zei dat ik Gapps voor 14.1 moest hebben, maar dat leek me sterk.
Je moet inderdaad de 15.1, of te wel Gapps voor Android 8.1 gebruiken. Staat ook in mijn guide: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". En de reden waarom Youtube (en mogelijk andere Gapps) niet meteen werkte is waarschijnlijk om het feit dat bij het installeren van 14.1 je een andere Gapps Package hebt gebruikt dan nu met 15.1.

In de Nano Package zit bijv. geen Youtube verwerkt, maar in Mini wel.

• FastFred
Zal dan wel zoiets geweest zijn.

Wat bedoel je met data weggooien in Sygic? Ik heb nu de app zelf er gewoon afgegooid en opnieuw geïnstalleerd. Heb net ingelogd i.v.m. licentie en ben nu de kaarten die ik had aan het downloaden. Heb nog geen foutmeldingen meer gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 16-08-2018 12:57 ]

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:15:
Wat bedoel je met data weggooien in Sygic? Ik heb nu de app zelf er gewoon afgegooid en opnieuw geïnstalleerd. Heb net ingelogd i.v.m. licentie en ben nu de kaarten die ik had aan het downloaden. Heb nog geen foutmeldingen meer gehad.
Als je de app alleen 'eraf gooit' dan laat deze nog wel eens restjes achter. (tenminste dat idee heb ik). Via 'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Sygic' -> 'Opslagruimte' -> 'Gegevens wissen' verwijder je alle gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
rens-br schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:53:
[...]
Als je de app alleen 'eraf gooit' dan laat deze nog wel eens restjes achter. (tenminste dat idee heb ik). Via 'Instellingen' -> 'Apps en meldingen' -> 'Sygic' -> 'Opslagruimte' -> 'Gegevens wissen' verwijder je alle gegevens.
Jup, dat heb ik wel een vaker mee gemaakt. Als je een keer vers wilt beginnen met een app, verwijderen en opnieuw installeren en al je data en instellingen staan er nog zoals het was. Hierbij helpt het om eerst de gegevens te wissen en dan opnieuw installeren (of er moet een backup of je google drive staan, maar daarvan wordt wel eerst gevraagd of die hersteld dient te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
De laatste dagen niet tevreden over mijn OPO.
Vannacht heeft hij even 2 Gb aan updates gedownload over mobiel netwerk, vandaag dus gekeken en eventjes 40 euro extra betalen de komende maand, erg fijn. Gelijk aangepast dat Google Play dat dus niet mag doen (instelling die ik in het verleden dus wel goed had staan alleen door de updates ergens de fout in is gegaan).
En vandaag ineens het probleem dat ik met geen enkele Camera app nog video kan opnemen (failed to record video). Lijkt er op dat er iets mijn mic gebruikt, maar zelfs in safe mode lukt het niet (dan heb je alleen je default apps, dus probleem lijkt daar ergens te zitten).
Iemand anders ook dit issue met de video opnames? Ik draai de 13-08 update met r56 franco.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:13:
De laatste dagen niet tevreden over mijn OPO.
Vannacht heeft hij even 2 Gb aan updates gedownload over mobiel netwerk, vandaag dus gekeken en eventjes 40 euro extra betalen de komende maand, erg fijn. Gelijk aangepast dat Google Play dat dus niet mag doen (instelling die ik in het verleden dus wel goed had staan alleen door de updates ergens de fout in is gegaan).
Balen zeg! Maar in Android zit al tijden een datateller die de verbinding dichtgooit als de data op is. Waarom gebruik je die niet?
En vandaag ineens het probleem dat ik met geen enkele Camera app nog video kan opnemen (failed to record video). Lijkt er op dat er iets mijn mic gebruikt, maar zelfs in safe mode lukt het niet (dan heb je alleen je default apps, dus probleem lijkt daar ergens te zitten).
Iemand anders ook dit issue met de video opnames? Ik draai de 13-08 update met r56 franco.
Dat is een bekend probleem met de laatste build en waarschijnlijk wordt dat met de build van morgen weer opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
rens-br schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Balen zeg! Maar in Android zit al tijden een datateller die de verbinding dichtgooit als de data op is. Waarom gebruik je die niet?

[...]
Laten we eerlijk zijn en zeggen dat ik die een beetje genegeerd heb in de ochtend 8)7, dacht het valt wel mee. Maar de Play Store had 's nachts een app geupdate en daarmee even 1,6Gb gepakt, dus kon ik vrij weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:38:
Maar de Play Store had 's nachts een app geupdate en daarmee even 1,6Gb gepakt, dus kon ik vrij weinig aan doen.
Zonde! Maar wat voor app was dat wel niet? Voor zover ik weet zit er een limiet op de grootte van apps en is die een heel stuk lager dan 1,5GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Raznov schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:38:
[...]

Laten we eerlijk zijn en zeggen dat ik die een beetje genegeerd heb in de ochtend 8)7, dacht het valt wel mee. Maar de Play Store had 's nachts een app geupdate en daarmee even 1,6Gb gepakt, dus kon ik vrij weinig aan doen.
Toch je instellingen nakijken dan. De Playstore gaat standaard nooit updaten over mobiel netwerk, en al helemaal niet als het zulke grote bestanden zijn. Heeft niks met je opo of lineage te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Kan niet exact terugvinden welke het is geweest, maar grote kans dat Baldur's Gate een van de apps is geweest. Zijn er meerdere die een update hebben gehad rond die tijd, stuk of 6 apps in totaal.

Klopt dat het off-topic is hoor. De video opname is mijn grootste probleem maar kon even niets vinden zo snel als big, maar is bekend gelukkig.

[ Voor 27% gewijzigd door Raznov op 19-08-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Raznov schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:13:
Kan niet exact terugvinden welke het is geweest, maar grote kans dat Baldur's Gate een van de apps is geweest. Zijn er meerdere die een update hebben gehad rond die tijd, stuk of 6 apps in totaal.

Klopt dat het off-topic is hoor. De video opname is mijn grootste probleem maar kon even niets vinden zo snel als big, maar is bekend gelukkig.
Jup als het goed is gefixt komende maandag, maar je kan nog terug naar de vorige build als je video echt nodig hebt. Zag wel al wat andere custom ROMs waarbij het al gefixt is, dus goede hoop dat dat voor lineage ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
twowheeler schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Jup als het goed is gefixt komende maandag, maar je kan nog terug naar de vorige build als je video echt nodig hebt. Zag wel al wat andere custom ROMs waarbij het al gefixt is, dus goede hoop dat dat voor lineage ook zo is
Ik gebruik eigenlijk nooit video. Maar je zal natuurlijk net zien, dat als je het nodig hebt, het niet werkt (wat ik dus dit weekend had) :). Geduld hebben dan maar, dus geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:13:
De video opname is mijn grootste probleem maar kon even niets vinden zo snel als big, maar is bekend gelukkig.
twowheeler schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:23:
Jup als het goed is gefixt komende maandag,
Ik kan bevestigen dat de 'film-bug' is gefixt met de Nightly van vandaag.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 20-08-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
rens-br schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

[...]

Ik kan bevestigen dat de 'film-bug' is gefixt met de Nightly van vandaag.
Klopt, had zojuist een update gedaan en het zelfde gezien. Echter lijkt bij mijn OPO nu ineens Gmail niet meer te willen starten, eens even opnieuw opstarten en alle google apps nakijken. Meerdere dit probleem?

edit1: opnieuw gestart, zelfde probleem. Nu zelfs meerdere Google apps met dit probleem, maar ook andere apps (Shazam Encore bijv.). Even verder nalopen, cache verwijderen en open gapps er weer opnieuw op zetten. (Ik had de update geïnstalleerd vanuit build-in systeem, dus niet handmatig, cache wordt dan volgens mij niet verwijderd).

edit2: volledige reset moeten doen, kreeg na een flash van de ROM, flash van Gapps en van allerlei cache wipes, het niet voor elkaar om alles op orde te krijgen. Na de reset loopt het wel, maar dan zie je pas wat voor bende je op je telefoon hebt (even 125 apps herstellen) 8)7 .

[ Voor 43% gewijzigd door Raznov op 20-08-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:54:
edit1: opnieuw gestart, zelfde probleem. Nu zelfs meerdere Google apps met dit probleem, maar ook andere apps (Shazam Encore bijv.). Even verder nalopen, cache verwijderen en open gapps er weer opnieuw op zetten. (Ik had de update geïnstalleerd vanuit build-in systeem, dus niet handmatig, cache wordt dan volgens mij niet verwijderd).
Geen last van. Hier de update probleemloos gedaan, ook vanaf de build-in updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:04:
[...]

Geen last van. Hier de update probleemloos gedaan, ook vanaf de build-in updater.
Hier ook. Misschien substratum gerelateerd

Doe je trouwens de cpu underclocken qua max? Zit eraan te denken toch weer Root te nemen, weet eigenlijk niet meer waarom ik ooit naar magisk ben gestapt. Denk vanwege su-hide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:42:
Hier ook. Misschien substratum gerelateerd
Ik gebruik zelf ook Substratum. Maar sommige thema's gaan niet elke update even lekker mee. Dan is het een kwestie van thema verwijderen in Substratum en even rebooten.
Doe je trouwens de cpu underclocken qua max? Zit eraan te denken toch weer Root te nemen, weet eigenlijk niet meer waarom ik ooit naar magisk ben gestapt. Denk vanwege su-hide
Ik ben sinds vorige week overgestapt van de Su-Addon naar Magisk, vanwege Magisk hide. Magisk overleefd ook een update, dus dat is wel lekker. Maar ik underclock de CPU inderdaad, dit doe ik met de Franco Kernel Manager. Die zet de Freq op max 1728Mhz en werkt voor zover ik kan zien ook op de stock kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Ik gebruik zelf ook Substratum. Maar sommige thema's gaan niet elke update even lekker mee. Dan is het een kwestie van thema verwijderen in Substratum en even rebooten.

[...]

Ik ben sinds vorige week overgestapt van de Su-Addon naar Magisk, vanwege Magisk hide. Magisk overleefd ook een update, dus dat is wel lekker. Maar ik underclock de CPU inderdaad, dit doe ik met de Franco Kernel Manager. Die zet de Freq op max 1728Mhz en werkt voor zover ik kan zien ook op de stock kernel.
Ik zit te denken dit ook te gaan doen. Op sultanrom zat de cpu ook op max 1.9ghz, scheelde wel wat. Nog speciale modules die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:16:
Nog speciale modules die je gebruikt?
Met Magisk? Ik heb Youtube Vanced, Enable Doze for GMS en Sysconfig Patcher geïnstalleerd. Met Vanced kun je PiP mode en afspelen op achtergrond gebruiken van YoutubeI en de laatste twee modules schijnen de accuduur te verbeteren. Ik had ook Xposed Framework geprobeerd, maar de OPO bleek daar geen ondersteuning voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

Met Magisk? Ik heb Youtube Vanced, Enable Doze for GMS en Sysconfig Patcher geïnstalleerd. Met Vanced kun je PiP mode en afspelen op achtergrond gebruiken van YoutubeI en de laatste twee modules schijnen de accuduur te verbeteren. Ik had ook Xposed Framework geprobeerd, maar de OPO bleek daar geen ondersteuning voor te hebben.
Thanks! Die eerste ga ik sowieso gebruiken. Begreep wel dat sysconfig patcher hetzelfde doet als doze for GMS, alleen de tweede is bekender en gaat iets minder diepgaand. Wellicht zou je met een van de twee voldoende hebben. Deze dagen ook maar weer eens magisk installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Zit na de laatste reset met heel veel random reboots en sinds een paar uur kom ik de OPO niet eens meer in, na de unlock code ingevuld te hebben krijg ik gelijk een reboot. Iemand hier ervaring mee? Ik ga hem zo helemaal leeg halen incl data, "ext" en alles. Dan maar weer op 0 beginnen. Heb drie verschillende Lineage OS roms geprobeerd te flashen, heb geprobeerd op de standaard en franco kernel, maar resultaat is steeds het zelfde, kom er niet meer in. Ook in "veilige" modus kom ik er niet in, dus probleem zit in ieder geval niet in een 3rd party app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:25:
Zit na de laatste reset met heel veel random reboots en sinds een paar uur kom ik de OPO niet eens meer in, na de unlock code ingevuld te hebben krijg ik gelijk een reboot. Iemand hier ervaring mee?
Ik had precies dit gedrag met de Franco Kernel. Zoveel reboots achter elkaar totdat het toestel opstartte in TWRP. Ik heb toen een volledige wipe gedaan en ben opnieuw begonnen. Toen geen problemen meer gehad, tenzij ik nu Franco weer flash. Dan is op het moment dat ik geen verbinding meer heb met WiFi of deze uitzet weer een random reboot loop.

Bij mij hielp het om het toestel helemaal uit te zetten en te booten in TWRP en vervolgens te rebooten naar systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 21-08-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Zelfs na een volledige wipe (incl alle storage) krijg ik nu random crashes. Ik heb LOS 15.1 laatste build geflashed, dus geen custom kernel oid, alleen gapps nano er overheen gezet (voor 8.1). Iemand enig idee waar ik binnen de logs iets kan terugvinden? Heb al een kernel log gevonden (last_kmsg) en nu nog even andere logs aanmaken. Het lijkt er op dat de problemen zijn ontstaan na de laatste flash gisteren, maar de crashes / freezes nu, komen na een complete clean format.

cache is overigens al ge-wiped diverse keren, heeft niet geholpen.
Fijn, logcat not found als output, dat is niet best :/

[ Voor 10% gewijzigd door Raznov op 21-08-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:03:
Zelfs na een volledige wipe (incl alle storage) krijg ik nu random crashes. Ik heb LOS 15.1 laatste build geflashed, dus geen custom kernel oid, alleen gapps nano er overheen gezet (voor 8.1).
Heb je OpenGApps gebruikt of MindtheGapps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
OpenGapps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ok. MindTheGapps wordt tegenwoordig aangeraden om te gebruiken ipv. OpenGApps. Je kan die nog even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
rens-br schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Ok. MindTheGapps wordt tegenwoordig aangeraden om te gebruiken ipv. OpenGApps. Je kan die nog even proberen.
Mocht de OPO weer problemen krijgen, ga ik dat eens proberen. Altijd wel gebruik gemaakt van OpenGapps, kende MindTheGapps niet eens. Echter, een aantal apps verwijderd en vandaag ineens geen enkele freeze, geen enkel probleem, dus ik draai hem nu maar even zoals het is. Vreemde gewaarwording de laatste tijd, misschien merkt mijn OPO dat ik stiekem al op zoek ben voor een alternatief (Xiaomi A2 oid), ik ga weer lekker door met de OPO zoals hij nu is :), bedankt voor de hulp in ieder geval!

• rens-br
Raznov schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:04:
Altijd wel gebruik gemaakt van OpenGapps, kende MindTheGapps niet eens.
Nee, ik kende het eerst ook niet. Echter sinds ze zijn overgestapt op A/B partities wordt dat voortaan aangeraden.
Echter, een aantal apps verwijderd en vandaag ineens geen enkele freeze, geen enkel probleem, dus ik draai hem nu maar even zoals het is.
Welke apps precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
rens-br schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:12:
[...]

Nee, ik kende het eerst ook niet. Echter sinds ze zijn overgestapt op A/B partities wordt dat voortaan aangeraden.

[...]

Welke apps precies?
Een hele hoop, waaronder Onirim (leuke game, maar zorgde hiervoor ook al wel eens voor een popup dat deze gecrashed was terwijl ik hem niet eens had opgestart), de overige reeks aan apps had ik verder geen beeld van of deze op de achtergrond iets deden.

Ik had er ook 125 apps op staan, waar ik er eigenlijk maar een stuk of 30 van gebruik (icon packs e.d. meegerekend).

[ Voor 9% gewijzigd door Raznov op 23-08-2018 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Raznov schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:04:
[...]

Mocht de OPO weer problemen krijgen, ga ik dat eens proberen. Altijd wel gebruik gemaakt van OpenGapps, kende MindTheGapps niet eens. Echter, een aantal apps verwijderd en vandaag ineens geen enkele freeze, geen enkel probleem, dus ik draai hem nu maar even zoals het is. Vreemde gewaarwording de laatste tijd, misschien merkt mijn OPO dat ik stiekem al op zoek ben voor een alternatief (Xiaomi A2 oid), ik ga weer lekker door met de OPO zoals hij nu is :), bedankt voor de hulp in ieder geval!
De poco F1 lijkt ook wel een echte oneplus one van deze tijd

• rens-br
twowheeler schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:24:
De poco F1 lijkt ook wel een echte oneplus one van deze tijd
offtopic:
Helemaal mee eens, alleen erg jammer van MIUI. Was het Android One geweest, was het een grote kanshebber als opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:16
Ik dacht vandaag ook eens update te doen naar LOS15.1. Build van vandaag gedownload en daarnaast nog mindthegapps en franco kernel r56. Vervolgens wipe gedaan en alles geïnstalleerd waarbij ik zover ik weet geen foutmeldingen kreeg. Telefoon start op en kreeg meteen meldingen dat google apps gestopt waren met werken. Ik kan dus ook niet inloggen op mijn google account via Pixel(?) of in de PlayStore komen om andere apps te installeren.

Iemand dus een idee waar het aan ligt? Is de simpele oplossing om gewoon een eerdere build te installeren?

EDIT Nu net gewoon alles nogmaals gewiped en opnieuw geinstalleerd en lijkt nu wel te werken.. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door bal130 op 27-08-2018 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
bal130 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:15:
Ik dacht vandaag ook eens update te doen naar LOS15.1. Build van vandaag gedownload en daarnaast nog mindthegapps en franco kernel r56. Vervolgens wipe gedaan en alles geïnstalleerd waarbij ik zover ik weet geen foutmeldingen kreeg. Telefoon start op en kreeg meteen meldingen dat google apps gestopt waren met werken. Ik kan dus ook niet inloggen op mijn google account via Pixel(?) of in de PlayStore komen om andere apps te installeren.

Iemand dus een idee waar het aan ligt? Is de simpele oplossing om gewoon een eerdere build te installeren?

EDIT Nu net gewoon alles nogmaals gewiped en opnieuw geinstalleerd en lijkt nu wel te werken.. 8)7
Geen idee wat het foutmelding probleem kan veroorzaken, maar weet wel dat een hoop mensen problemen hebben met Franco kernel. Zou als ik jou was eerst een tijdje op de standaard kernel draaien. Je kan de los zip flashen Om weer terug te gaan naar standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bal130 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:15:
Het force closen van alle Google Apps gebeurd wel vaker bij een update/clean install. Waar dat precies aan ligt weet ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Wat denken jullie? Gaat de one ook naar LOS pie? Ik wil ergens wel een nieuwe telefoon kopen, maar verbaas me eigenlijk over hoe goed de onze nog presteert. Zit te overwegen een replacebase batterij te kopen (schijnt goed te zijn) en nog even met de one door te gaan.

Oreo naar pie schijnt niet zo'n hele grote stap te zijn. Het zal me eigenlijk niets verbazen als we dat ook nog door LOS gaan zien op de opo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 21:09:
Wat denken jullie? Gaat de one ook naar LOS pie? Ik wil ergens wel een nieuwe telefoon kopen, maar verbaas me eigenlijk over hoe goed de onze nog presteert.

Oreo naar pie schijnt niet zo'n hele grote stap te zijn. Het zal me eigenlijk niets verbazen als we dat ook nog door LOS gaan zien op de opo.
Ik weet het eigenlijk niet zeker of we nog een officiële Android P gaan zien voor de OPO. Als je nu al ziet hoeveel (oudere) devices nog geen LOS 15.1 hebben, kan ik me voorstellen dat ze de OPO ook overslaan met LOS16(.1).

Overigens zou ik het ook helemaal niet zo'n probleem vinden om op 15.1 te blijven. De veranderingen in Android P vind ik maar marginaal en ik verwacht de extra functies toch niet echt te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
De batterij-discussie past beter in het Accessoires topic, dus heeft ook een schopje die kant op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
Ik krijg nog geen goed beeld of the One ook (android) One gaat krijgen, als je kijkt naar https://stats.lineageos.org/ dan staat onze One nog steeds bovenaan...

OU812?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
bodhisatva schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:57:
Ik krijg nog geen goed beeld of the One ook (android) One gaat krijgen,
Waarom zou het Android 'One' krijgen? Ben je niet in de war met Android 'Pie'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodhisatva
@rens-br Ik bedoelde inderdaad 'Pie'

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
bodhisatva schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:57:
Ik krijg nog geen goed beeld of the One ook (android) One gaat krijgen, als je kijkt naar https://stats.lineageos.org/ dan staat onze One nog steeds bovenaan...
Zo en hoe, dat is toch wel erg gaaf en zegt wat over wat voor een toestel de one is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

twowheeler schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:51:
[...]

Zo en hoe, dat is toch wel erg gaaf en zegt wat over wat voor een toestel de one is
Ben dan ook zeer tevreden nog steeds met het toestel, wel met een half oog naar de PocoPhone F1 aan het kijken, de rode. Gelukkig is die niet leverbaar nog dus voorlopig nog met de OPO!

En ik wacht totdat LineageOS naar de Poco komt voordat ik eventueel zou overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Brilsmurfffje schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:37:
[...]

Ben dan ook zeer tevreden nog steeds met het toestel, wel met een half oog naar de PocoPhone F1 aan het kijken, de rode. Gelukkig is die niet leverbaar nog dus voorlopig nog met de OPO!

En ik wacht totdat LineageOS naar de Poco komt voordat ik eventueel zou overstappen.
Wel een beetje jammer dat Xiaomi weer met die wachttijd werkt voor het unlocken van de bootloader. En blijkbaar hebben ze vergeten de goede widevine versie erop te gooien. Op6t op herhaling 8)7 .

Heb zojuist de nieuwste nightly geïnstalleerd, werkt goed. Het lijkt alsof de prestaties nu met elke release wat vooruit gaat. Hij wordt in iedergeval minder warm

• twowheeler
@rens-br

Had jij nu andere instellingen voor de kernel? Ik denk dat ik toch maar weer magisk ga gebruiken.

Heb ook een zip gevonden die de kernel altijd op max 1.9ghz zet. Schijnt universeel te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:27:
@rens-br

Had jij nu andere instellingen voor de kernel? Ik denk dat ik toch maar weer magisk ga gebruiken.
Ik heb nog wel de stock kernel, aangezien Franco bij mij bootloops geeft. Maar mijn CPU-max staat vast op 1728Mhz dit heb ik gedaan met de Franco Kernel Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:30:
[...]

Ik heb nog wel de stock kernel, aangezien Franco bij mij bootloops geeft. Maar mijn CPU-max staat vast op 1728Mhz dit heb ik gedaan met de Franco Kernel Manager.
Tussendoor nog geprobeerd? Ik denk dat Franco geen updates meer gaat geven. Er is wel nog een andere kernel (argon) die misschien het proberen waard is. Maar ik vind de standaard nog best oké werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:00:
Tussendoor nog geprobeerd? Ik denk dat Franco geen updates meer gaat geven.
Ja, meerdere keren zelfs. Maar telkens bootloops, dus heb het maar opgegeven.
Er is wel nog een andere kernel (argon) die misschien het proberen waard is. Maar ik vind de standaard nog best oké werken.
De standaard kernel werkt inderdaad prima, beter dan op LOS14.1, dus ik heb opzich weinig te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
R57 van Franco is uitgebracht, ik heb hem geflashed en draai hem zonder root. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:25:
R57 van Franco is uitgebracht, ik heb hem geflashed en draai hem zonder root. Ben benieuwd
Ow, dat is mooi! Die gaan we straks na de nieuwe Nightly ook even flashen, hopelijk zijn de random reboots dan voorbij.

De changelog is overigens:
r57 - September 16th, 2018
1. Rebased on the updated official Kernel tree from LineageOS
2. Some other small fixes & improvements

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 17-09-2018 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:14:
[...]

Ow, dat is mooi! Die gaan we straks na de nieuwe Nightly ook even flashen, hopelijk zijn de random reboots dan voorbij.

De changelog is overigens:

[...]
Ik heb hem nu 2 dagen draaien op afgelopen nightly en nog geen probleem gehad maar ook geen hemelsbreed verschil denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Zojuist de nieuwste Nightly geïnstalleerd, welke de beveiliging naar 5 september brengt. Daarnaast ook Franco R57 geïnstalleerd en tot nu toe geen bootloops. We gaan het eens aankijken.

Hopelijk is R57 + 15.1 weer net zo stabiel als R55 + 14.1.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 17-09-2018 12:28 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste