Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirCoffey
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:56
Na mijn OPO al een aantal jaren stock te draaien, leek het me tijd om deze weer eens een update te geven door LineageOS 15.1 erop te zetten. Nu volg ik het stappenplan op de wiki van LOS en heb ik het commando
fastboot oem unlock
uitgevoerd. Echter is mijn telefoon nu al minstens een uur aan het 'Erasing...'. Ik vroeg me af of dit normaal is en hoelang dit ongeveer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27
SirCoffey schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:43:
uitgevoerd. Echter is mijn telefoon nu al minstens een uur aan het 'Erasing...'. Ik vroeg me af of dit normaal is en hoelang dit ongeveer duurt.
Dit was bij mij in een paar minuten gebeurd, maar er zijn ook genoeg verhalen te vinden in dit topic dat het wel een paar uur kan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirCoffey
rens-br schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:08:
[...]

Dit was bij mij in een paar minuten gebeurd, maar er zijn ook genoeg verhalen te vinden in dit topic dat het wel een paar uur kan duren.
Dan blijf ik nog maar even wachten (y)

-- Edit
Blijkbaar had ik inderdaad gewoon veel geduld nodig, het heeft al met al 2-2,5 uur geduurd. Maar nu draait Lineage keurig :)

[ Voor 18% gewijzigd door SirCoffey op 18-09-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SirCoffey schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:12:
Blijkbaar had ik inderdaad gewoon veel geduld nodig, het heeft al met al 2-2,5 uur geduurd. Maar nu draait Lineage keurig :)
Goed om te weten! Heb je LOS met of zonder Franco en root gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirCoffey
rens-br schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:53:
[...]

Goed om te weten! Heb je LOS met of zonder Franco en root gedaan?
Zonder Franco en root. Zitten hier verder nog voordelen aan om die erbij te installeren? Ik zag het wel voorbij komen hier, maar heb de tutorial van LOS gevolgd en er verder niet meer naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18
SirCoffey schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:48:
[...]

Zonder Franco en root. Zitten hier verder nog voordelen aan om die erbij te installeren? Ik zag het wel voorbij komen hier, maar heb de tutorial van LOS gevolgd en er verder niet meer naar gekeken.
Ik draai met Franco maar zonder Root. Batterij lijkt met Franco ietsje beter. Merk eigenlijk vooral dat hij veel koeler blijft

• rens-br
SirCoffey schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:48:
Franco in combinatie met 14.1 was eigenlijk wel een must een week geleden heeft Franco pas een versie uitgebracht die goed werkt met 15.1, maar tot nu toe heb ik nog niet echt grote voordelen gemerkt. Heb niet het idee dat het veel langer mee gaat.

Root is voor mij in ieder geval enorm handig: Thema's installeren, advertenties blokkeren, Youtube Vanced gebruiken, CPU-frequentie lager zetten, App + data backuppen, wifi wachtwoorden bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Brilsmurfffje schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:37:
[...]
En ik wacht totdat LineageOS naar de Poco komt voordat ik eventueel zou overstappen.
Zit ik ook op te wachten :Y

• SirCoffey
rens-br schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:35:
[...]

Franco in combinatie met 14.1 was eigenlijk wel een must een week geleden heeft Franco pas een versie uitgebracht die goed werkt met 15.1, maar tot nu toe heb ik nog niet echt grote voordelen gemerkt. Heb niet het idee dat het veel langer mee gaat.

Root is voor mij in ieder geval enorm handig: Thema's installeren, advertenties blokkeren, Youtube Vanced gebruiken, CPU-frequentie lager zetten, App + data backuppen, wifi wachtwoorden bekijken.
Misschien moet ik me er dan maar eens in gaan verdiepen, klinkt wel als interessante voordelen. Zitten er nog nadelen aan het rooten van je telefoon? Ik las dat bepaalde apps, zoals Netflix of Pokemon GO dan niet meer willen werken. Nu heb ik Netflix nu ook al moeten installeren via AppMirror, want custom ROM, maar zal het nog meer 'problemen' geven als ik mijn telefoon zou rooten?

• rens-br
SirCoffey schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:24:
Zitten er nog nadelen aan het rooten van je telefoon? Ik las dat bepaalde apps, zoals Netflix of Pokemon GO dan niet meer willen werken. Nu heb ik Netflix nu ook al moeten installeren via AppMirror, want custom ROM, maar zal het nog meer 'problemen' geven als ik mijn telefoon zou rooten?
Pokemon Go kan inderdaad moeilijk doen, maar wanneer je root met Magisk, kan je Magisk Hide gebruiken (een optie binnen die app) en daarmee root verbergen voor Pokemon Go. Zojuist even gecontroleerd en het werkt wel, maar toch niet helemaal lekker. Soms kreeg ik nog een melding dat 'het toestel niet compatible was'. Maar goed je kan het gewoon proberen, werkt het niet, dan is het toestel ook weer zo unroot.

Netflix kan ik hier ook niet installeren via de Store, ook ondanks Magisk.

Maar goed het installeren van Magisk stelt in ieder geval weinig voor: https://www.xda-developers.com/how-to-install-magisk/.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 19-09-2018 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirCoffey
rens-br schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:37:
[...]

Pokemon Go kan inderdaad moeilijk doen, maar wanneer je root met Magisk, kan je Magisk Hide gebruiken (een optie binnen die app) en daarmee root verbergen voor Pokemon Go. Zojuist even gecontroleerd en het werkt wel, maar toch niet helemaal lekker. Ben je dus een vervend Pokemon Go speler, is het verstandig om het toestel ongeroot te laten.

Scheelt dat ik niet een vervend Pokemon Go speler ben, maar het alleen opstart als ik me verveel. Dus ik kan dat wel missen ;). En ja, Netflix doet al moeilijk als je device tampered is, dit probleem had ik al voor ik LOS erop installeerde met CyanogenOS dat ik er geloof ik standaard op had staan. (Of CyanogenMOD, dat weer ik niet meer 8)7 )
Dan maar eens verder in het rooten verdiepen en nog meer halen uit deze prima telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

[...]

Pokemon Go kan inderdaad moeilijk doen, maar wanneer je root met Magisk, kan je Magisk Hide gebruiken (een optie binnen die app) en daarmee root verbergen voor Pokemon Go. Zojuist even gecontroleerd en het werkt wel, maar toch niet helemaal lekker. Soms kreeg ik nog een melding dat 'het toestel niet compatible was'. Maar goed je kan het gewoon proberen, werkt het niet, dan is het toestel ook weer zo unroot.

Maar goed het installeren van Magisk stelt in ieder geval weinig voor: https://www.xda-developers.com/how-to-install-magisk/.
Had GO getest weer niet lang geleden, GPS signaal zou niet gevonden worden (ondanks er niks mis is met mijn GPS).

Er maar eraf geknald. Kun je het beste idd zonder root spelen .

• rens-br
SirCoffey schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:46:
erop installeerde met CyanogenOS dat ik er geloof ik standaard op had staan. (Of CyanogenMOD, dat weer ik niet meer 8)7 )
Je bootloader was nog locked, dus je had geen custom ROM erop staan. Dus je draaide nog CyanogenOS.
Dan maar eens verder in het rooten verdiepen en nog meer halen uit deze prima telefoon :)
Ik kan je in ieder geval dus het volgende aanraden, wanneer je root hebt:
- AdAway - Advertenties blokkeren - Te installeren via f-droid
- Swift Backup - voor het maken van APP + Data backups - handig voor als je een factory reset hebt gedaan. Kan je deze backup terugzetten en is echt alles weer bij het oude.
- Youtube Vanced (Zwart thema + PiP + achtergrond afspelen) - is te installeren via Magisk Manager.
- Substratum - Hierme kan je bijv. een black thema installeren. Ik heb bijv. dit thema geïnstalleerd en dan heb je dus zwarte instellingen pagina, notificaties en je kan zelfs gehele apps in een donker thema gooien. (WhatsApp bijv.) dat laatste werkt bij mij niet helemaal lekker, omdat het thema aangepast moet zijn aan een bepaalde app versie. Komen die niet overeen dan start de app niet op. Ik gebruik het dus alleen om systeen aan te passen.
iPodKiller schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:52:
Had GO getest weer niet lang geleden, GPS signaal zou niet gevonden worden (ondanks er niks mis is met mijn GPS).
Dat heb ik niet getest. Die melding gaf hij bij mij ook, maar ik zit binnen, dus dan werkt GPS sowieso niet.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 19-09-2018 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kan me herinneren dat ik het wel buiten getest heb. Maar blijft ook irritant dat ik bijvoorbeeld de app Dokkan Battle niet vanuit de playstore direct kan downloaden, oneplus one zou niet ondersteund worden. Had destijds gekeken, toestel stond op een lijst die niet ondersteund werden, geprobeerd DPI aan te passen, ook geen succes.

Op zich geen issue maar wel rete irritant met APK's los erin gooien.

• rens-br
iPodKiller schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:05:
Maar blijft ook irritant dat ik bijvoorbeeld de app Dokkan Battle niet vanuit de playstore direct kan downloaden, oneplus one zou niet ondersteund worden. Had destijds gekeken, toestel stond op een lijst die niet ondersteund werden, geprobeerd DPI aan te passen, ook geen succes.
Bedoel je DRAGON BALL Z DOKKAN BATTLE die kan ik ook niet installeren op mijn OPO. En dat geldt ook voor bijv. Assassin's Creed Pirates, de APK werkt prima, maar installeren via de Play Store doet hij niet.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:11:
[...]

Bedoel je DRAGON BALL Z DOKKAN BATTLE die kan ik ook niet installeren op mijn OPO. En dat geldt ook voor bijv. Assassin's Creed Pirates, de APK werkt prima, maar installeren via de Play Store doet hij niet.
Jep gaat om DRAGON BALL Z DOKKAN BATTLE.

En ja dat vind ik een beetje jammer.

• rens-br
iPodKiller schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:13:
Jep gaat om DRAGON BALL Z DOKKAN BATTLE.
Ah ok. Ik kan dat spel wel installeren op mijn Chuwi Hi9 Air, welke ook een unlocked bootloader + root heeft. Vreemd. Wellicht dat de maker van dat spel vind dat de specs van de OPO te min zijn, o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:14:
[...]

Ah ok. Ik kan dat spel wel installeren op mijn Chuwi Hi9 Air, welke ook een unlocked bootloader + root heeft. Vreemd. Wellicht dat de maker van dat spel vind dat de specs van de OPO te min zijn, o.i.d.?
Ja dat denk ik. Jammer dat er niks te spoofen valt zodat ik het wel kan installeren via play store. Maar deze workaround werkt ook prima.

Maar irritant soms :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:35:
[...]

Hier ook verder nog weinig verschil gemerkt, afgezien van de temperatuur, zojuist maar even de cache gewiped in TWRP, geen idee of het iets uitmaakt maar wel een beetje "Frisse" start.

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:02
Hmm misschien dat ik Franco R57 ook maar installeer dan. Ik draai nu LOS15.1 - 20180827 met Franco R56.
Ik had met R56 geen last van bootloops alleen afentoe random een (fast?) reboot. SoT van ongeveer 3 uur vind ik ook prima.

Waar ik me wel aan erger is dat mijn roaming niet altijd werkt. Ik woon dichtbij de grens tussen België en Nederland. Al een aantal keer gehad dat ik bij het overschakelen van mijn Belgisch provider Mobile Vikings naar een Nederlandse provider geen internet meer had. Roaming stond gewoon aan. Switchen van netwerk of rebooten hielp niet.
Waar dit aan ligt is mij voorlopig een raadsel omdat ik soms wel internet had. Het zou ook aan MV kunnen liggen omdat die bezig zijn met een switch van het BASE-netwerk naar het ORANGE-netwerk. Maar dat lijkt me sterk omdat die procedure al een tijdje aan de gang is en ik er pas last van heb gekregen sinds de update naar LOS15.1 met Franco R56...

• twowheeler
R57 is stabiel.

Wat me wel lijkt bij de laatste nightly is dat apps veel langzamer openen dan voorheen. Meerdere die dit idee hebben? Vooral na sluiten of uit memory halen van die app

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
bal130 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:27:
Hmm misschien dat ik Franco R57 ook maar installeer dan. Ik draai nu LOS15.1 - 20180827 met Franco R56.
Ik had met R56 geen last van bootloops alleen afentoe random een (fast?) reboot. SoT van ongeveer 3 uur vind ik ook prima.
Met R56 kreeg ik meteen bootloops op het moment dat de wifi-verbinding verbrak, nu met R57 geen problemen. Overigens had ik die (fast) reboots met de stock kernel ook. Deed je het scherm aan en moest ik ineens mijn patroon ingeven vanwege een reboot (maak gebruik van Fast Unlock). Met R57 heb ik dit nog geen één keer gehad.
Waar ik me wel aan erger is dat mijn roaming niet altijd werkt.
Daar moet ik in de toekomst eens op letten, ben wel al heel lang niet meer in het buitenland geweest, dus dat kan even duren.
twowheeler schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:06:
Wat me wel lijkt bij de laatste nightly is dat apps veel langzamer openen dan voorheen. Meerdere die dit idee hebben? Vooral na sluiten of uit memory halen van die app
Dat idee heb ik eigenlijk niet. Maar ik sluit mijn apps dan ook nooit zelf af, dus mijn meest gebruikte apps (Chrome, Spotify, WhatsApp) blijven altijd in het geheugen staan.

Overigens goed nieuws voor ons LOS gebruikers. Lineage heeft officieel LOS16 aangekondigd:
LineageOS 16.0
The next iteration of LineageOS is already in the works, and thanks to the massive amount of cleanup and refactoring we did for LineageOS 15.1 the transition is the smoothest one yet. All our features should be much easier to re-introduce, since most of them require almost no work to port from Oreo to Pie.

As always: we won’t be giving any ETAs, but good things (including LineageOS 16.0) come to those who wait!
Ze geven geen ETA of welke devices ze gaan ondersteunen, maar gezien het feit het porten van LOS15.1 naar LOS16 'eenvoudig' is, zou het zomaar zijn dat de OPO LOS16 krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 20-09-2018 09:10 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:57:
[...]

Met R56 kreeg ik meteen bootloops op het moment dat de wifi-verbinding verbrak, nu met R57 geen problemen. Overigens had ik die (fast) reboots met de stock kernel ook. Deed je het scherm aan en moest ik ineens mijn patroon ingeven vanwege een reboot (maak gebruik van Fast Unlock). Met R57 heb ik dit nog geen één keer gehad.

[...]

Daar moet ik in de toekomst eens op letten, ben wel al heel lang niet meer in het buitenland geweest, dus dat kan even duren.

[...]

Dat idee heb ik eigenlijk niet. Maar ik sluit mijn apps dan ook nooit zelf af, dus mijn meest gebruikte apps (Chrome, Spotify, WhatsApp) blijven altijd in het geheugen staan.

Overigens goed nieuws voor ons LOS gebruikers. Lineage heeft officieel LOS16 aangekondigd:

[...]

Ze geven geen ETA of welke devices ze gaan ondersteunen, maar gezien het feit het porten van LOS15.1 naar LOS16 'eenvoudig' is, zou het zomaar zijn dat de OPO LOS16 krijgt.
Dat zou mooi nieuws zijn! Vaak zitten twijfelen om de Pocophone F1 te halen, maar aangezien ik enkel de krant lees een sporadisch een whatsappje of telegram berichtje vanaf de telefoon type is dit volledig overkill daar mijn OPO net een nieuwe accu heeft welke weer makkelijk de dag doorkomt met circa 2 uur SOT.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Brilsmurfffje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:09:
[...]

Dat zou mooi nieuws zijn! Vaak zitten twijfelen om de Pocophone F1 te halen, maar aangezien ik enkel de krant lees een sporadisch een whatsappje of telegram berichtje vanaf de telefoon type is dit volledig overkill daar mijn OPO net een nieuwe accu heeft welke weer makkelijk de dag doorkomt met circa 2 uur SOT.
Damn, twee uur SOT daar lacht mijn Nokia 7 plus om. Nu ik dit nieuwe toestel heb, besef ik me pas hoe belabberd de accu van OPO is/was. Wel mooi dat het Lineage-team druk bezig is om dit oude beestje nog steeds te ondersteunen!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ossi schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:19:
[...]

Damn, twee uur SOT daar lacht mijn Nokia 7 plus om. Nu ik dit nieuwe toestel heb, besef ik me pas hoe belabberd de accu van OPO is/was. Wel mooi dat het Lineage-team druk bezig is om dit oude beestje nog steeds te ondersteunen!
Vergeet niet dat de OPO nog uit de tijd was dat we nog geen BigLittle hadden voor de Snapdragon highend cores. Ik moet ook bekennen dat ik de telefoon niet zo heel intensief gebruik. Verder doet hij het prima op 4G dus zie niet echt, los van luxe, noodzaak om het de deur uit te doen. Lang zitten twijfelen over een rode Poco met 128GB voor net 300eu

• Ossi
Brilsmurfffje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:22:
[...]

Vergeet niet dat de OPO nog uit de tijd was dat we nog geen BigLittle hadden voor de Snapdragon highend cores. Ik moet ook bekennen dat ik de telefoon niet zo heel intensief gebruik. Verder doet hij het prima op 4G dus zie niet echt, los van luxe, noodzaak om het de deur uit te doen. Lang zitten twijfelen over een rode Poco met 128GB voor net 300eu
Snap ik. @rens-br, dit kan wel naar het ervaringen-topic denk ik of niet?

Ik woon in een buitengebied en ik merk dat ik nu veeeeeel vaker bereik heb dan met de OPO. Band 20 is voor mij dus wel een groot gemis geweest. De laatste jaren is natuurlijk heel veel gedaan aan zuinigheid van de toestellen, dat heeft flinke impact en de N7+ heeft een 3800mAh batterij, wat toch ook wel flink groter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Heb zelf zojuist ook de r57 kernel er op gezet. Merkte dat de afgelopen weken ik toch wat meer random reboots kreeg met de stock LOS kernel. Voornamelijk trad dit op zodra ik mijn auto af zette en de telefoon geen bluetooth meer ontving of juist overging naar een wifi signaal. Vreemd gedrag in ieder geval. Hoop wel dat de OPO nog even mee kan, maar moet eerlijk bekennen dat ik wel overstag ben gegaan naar een Poco 128gb, deze zal eerdaags binnen komen en een uitgebreide "flagship killer test' krijgen met een intensieve OPO vergelijking. Als hij het gaat redden, vrees ik toch dat mijn OPO meer in de kast gaat liggen en dat hij na bijna 3 jaar toch echt een plaatsje gaat krijgen in de hall of fame (op eenzame hoogte, dat wel).

Heb wel gemerkt dat hij ondertussen ook wat gek wordt als ik meerdere roms na elkaar flash, kan hij blijkbaar niet helemaal meer tegen. Waar dit in het verleden geen probleem was, merk ik dat hij nu na een clean flash ineens wel random crashes van apps ondervind (in het geval van meerdere ROMS clean flashen op de zelfde dag). De OPO gebruiken als ROM test Flasher zit er bij mij dus niet helemaal meer in.

Strava & Untappd - Do not combine!

• rens-br
Dat zeker, maar wat mij betreft mag de OPO ook best op Android 8 blijven hangen. Android 9 heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde, dus zolang er elke maand patches blijven uitkomen ben ik tevreden.

offtopic:
Zelf ook met een half oog naar de Poco zitten kijken, maar dat toestel is prima voor zijn prijs, maar voor mij is het het 'net niet', vooral door MIUI. Wellicht als LOS officieel verschijnt voor het toestel dat is alsnog overstag ga.
daar mijn OPO net een nieuwe accu heeft welke weer makkelijk de dag doorkomt met circa 2 uur SOT.
Een nieuwe accu en dan nog steeds maar 2uur SOT? Ik haal met een originele accu, van februari 2017, dat ook met gemak. Het toestel is vooral in standby niet heel zuinig.
Ossi schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:39:
Snap ik. @rens-br, dit kan wel naar het ervaringen-topic denk ik of niet?
offtopic:
Hoort daar eigenlijk ook niet echt thuis en gezien het daar helemaal dood is, laat het maar hier staan. :)
Ik woon in een buitengebied en ik merk dat ik nu veeeeeel vaker bereik heb dan met de OPO. Band 20 is voor mij dus wel een groot gemis geweest. De laatste jaren is natuurlijk heel veel gedaan aan zuinigheid van de toestellen, dat heeft flinke impact en de N7+ heeft een 3800mAh batterij, wat toch ook wel flink groter is.
Ik zit bij T-Mobile, dus aan band 20 heb ik zelf helemaal niks. Over het bereik heb ik dan ook niks te klagen, ofja ik heb een hoop te klagen, maar dat ligt niet aan de OPO maar aan T-Mobile.
Raznov schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:06:
Heb zelf zojuist ook de r57 kernel er op gezet. Merkte dat de afgelopen weken ik toch wat meer random reboots kreeg met de stock LOS kernel. Voornamelijk trad dit op zodra ik mijn auto af zette en de telefoon geen bluetooth meer ontving of juist overging naar een wifi signaal.
Dat had ik dus ook bij de stock kernel, niet heel vaak of storend maar het gebeurde wel.
Vreemd gedrag in ieder geval. Hoop wel dat de OPO nog even mee kan, maar moet eerlijk bekennen dat ik wel overstag ben gegaan naar een Poco 128gb, deze zal eerdaags binnen komen en een uitgebreide "flagship killer test' krijgen met een intensieve OPO vergelijking. Als hij het gaat redden, vrees ik toch dat mijn OPO meer in de kast gaat liggen en dat hij na bijna 3 jaar toch echt een plaatsje gaat krijgen in de hall of fame (op eenzame hoogte, dat wel).
Na 3 jaar al? Mijn OPO wordt in februari alweer 4. Maar ik kijk uit naar je review!
Heb wel gemerkt dat hij ondertussen ook wat gek wordt als ik meerdere roms na elkaar flash, kan hij blijkbaar niet helemaal meer tegen. Waar dit in het verleden geen probleem was, merk ik dat hij nu na een clean flash ineens wel random crashes van apps ondervind (in het geval van meerdere ROMS clean flashen op de zelfde dag). De OPO gebruiken als ROM test Flasher zit er bij mij dus niet helemaal meer in.
Dat is ook best vreemd gedrag. Lijkt net alsof TWRP geen volledige reset doet o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
@Raznov kun je mij een berichtje doen als je je test hebt gepubliceerd van je nieuwe Poco?

[ Voor 6% gewijzigd door bodhisatva op 21-09-2018 09:48 ]

OU812?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
bodhisatva schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:46:
@rens-br kun je mij een berichtje doen als je je test hebt gepubliceerd van je nieuwe Poco?
Schaf jij die dan eentje voor me aan? :+ Ik ben namelijk niet degene die een Poco heeft gekocht, maar dat is @Raznov.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raznov
bodhisatva schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:46:
@Raznov kun je mij een berichtje doen als je je test hebt gepubliceerd van je nieuwe Poco?
Ik ga proberen een review te schrijven, zoals ik ook over de Stratos heb gedaan. Kan alleen even duren, want wil wel een beetje ervaring opdoen met het toestel én hij is ook nog niet binnen :). Maar zal het laten weten.

Heb overigens onder r57 geen random reboots gehad, had er normaal gesproken dagelijks wel eentje, dus ziet er goed uit met deze kernel!

edit: en exact vandaag binnen gekregen. Hele zaterdag mee zitten spelen, nog even verder en dan kan ik in ieder geval beginnen met wat schrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Raznov op 22-09-2018 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bodhisatva
@rens-br Ik was iets te snel met comitten :( @Raznov Thanks! _/-\o_

OU812?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
So, no free Pocophone for me? :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Zojuist toch maar een oneplus 6 besteld. Ondanks dat de One het nog prima doet, ben ik bang dat hoe langer ik wacht hoe slechter de alternatieven worden. En ik wil niet te laat zijn en wachten tot de One het helemaal begeeft.

Toch geeft dit wel aan wat een fantastisch toestel de oneplus one is, dat ik eigenlijk bijna spijt een nieuw toestel te hebben gekocht. Dit wordt waarschijnlijk een geval dat je doorhebt hoe ver je erop vooruit gaat (en hoe "oud" de one is geworden) op het moment dat je een nieuwe hebt. Ben benieuwd in hoeverre de vooruitgang gaat zijn. Ik ging ooit van een nexus4 naar een oneplus one, dat was echt een vergelijking van lopen naar vliegen.

[ Voor 13% gewijzigd door twowheeler op 22-09-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
De batterijduur met r57 kernel lijkt bij mij ook iets beter geworden in vergelijking met r56. (Beide in combinatie met LOS15.1). Vandaag SOT van 3,5 uur en laatste volledige lading was iets meer als 22 uur geleden.
Vandaag ook nog geen random reboots gehad. Nu is het alleen nog afwachten of roaming het weer beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

twowheeler schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:13:
Zojuist toch maar een oneplus 6 besteld. Ondanks dat de One het nog prima doet, ben ik bang dat hoe langer ik wacht hoe slechter de alternatieven worden. En ik wil niet te laat zijn en wachten tot de One het helemaal begeeft.

Toch geeft dit wel aan wat een fantastisch toestel de oneplus one is, dat ik eigenlijk bijna spijt een nieuw toestel te hebben gekocht. Dit wordt waarschijnlijk een geval dat je doorhebt hoe ver je erop vooruit gaat (en hoe "oud" de one is geworden) op het moment dat je een nieuwe hebt. Ben benieuwd in hoeverre de vooruitgang gaat zijn. Ik ging ooit van een nexus4 naar een oneplus one, dat was echt een vergelijking van lopen naar vliegen.
Als mijn batterij makkelijk vervangen kon worden door een OEM batterij, dan kon die nog makkeiljk 1-2 jaar mee hier. LOS is erg stabiel nu alleen helaas echt super jammer dat mijn batterijduur het langzaam begeeft.

Blijft absurd dat ik voor de OPO maar ongeveer 80 euro per jaar heb uitgegeven (€330 in november 2014), Eens in de zoveel tijd heb je wel eens uitzonderingen, de OPO is er 1 van.

Bij de meeste mainstream gebruikers tegenwoordig is dit toch wel echt €300-500+ de afgelopen 4 jaar als mensen flagships kochten/kopen/upgraden sinds 2014.

Nogmaals; Als LOS voor de Pocophone komt, dan zal ik toch wel moeten overstappen.

Zul je toch zien dat een goede smartphone helemaal niet duur hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bal130 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:48:
De batterijduur met r57 kernel lijkt bij mij ook iets beter geworden in vergelijking met r56. (Beide in combinatie met LOS15.1). Vandaag SOT van 3,5 uur en laatste volledige lading was iets meer als 22 uur geleden.
Dat zijn nette waardes een SOT van 3,5 uur heb ik al lang niet meer gehaald
twowheeler schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:13:
Zojuist toch maar een oneplus 6 besteld.
Verrader! :+
iPodKiller schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:17:
Als mijn batterij makkelijk vervangen kon worden door een OEM batterij, dan kon die nog makkeiljk 1-2 jaar mee hier.
De batterij kan heel eenvoudig vervangen worden, echter een fatsoenlijke batterij kopen wordt enorm lastig.
Nogmaals; Als LOS voor de Pocophone komt, dan zal ik toch wel moeten overstappen.
+0,5. Ook dan moet ik er toch nog lang over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:59:

De batterij kan heel eenvoudig vervangen worden, echter een fatsoenlijke batterij kopen wordt enorm lastig.

[...]

+0,5. Ook dan moet ik er toch nog lang over nadenken.
Yep, ik ben gewoon bang om dit te verwisselen voor een non-OEM batterij. Dan liever de OEM batterij behouden.

Ben zelf nog wel aan het twijfelen idd. Weet niet of het verstandiger is om voor de 6(T) te gaan of niet. Maar dat scheelt toch een flink bedrag.

[ Voor 15% gewijzigd door iPodKiller op 24-09-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
haha ;w (Maar m'n one gaat niet weg!) , ja het was een moeilijke keuze gezien hoe goed de one het nog doet. Ik denk dat je er eigenlijk nog best een jaar mee door kan. Zo jammer dat een goede batterij vinden zo goed als onmogelijk is. Maar goed, het was te betalen en de 6T wordt het sowieso niet. Ben wel erg benieuwd.

Vind het overigens wel bijzonder. Ik heb echt lang overwogen de aankoop wel of niet te maken, en als je dan ziet van wat voor toestellen sommige mensen overstappen naar de 6 (de 3t, de 5, een s7) dan denk ik dat we sowieso al behoorlijk lang wachten.

[ Voor 31% gewijzigd door twowheeler op 24-09-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:03:
Yep, ik ben gewoon bang om dit te verwisselen voor een non-OEM batterij. Dan liever de OEM batterij behouden.
Begrijpelijk en wat ik ook veel lees is dat het vervangen van de batterij ook maar weinig uithaalt.
twowheeler schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:11:
Ik heb echt lang overwogen de aankoop wel of niet te maken, en als je dan ziet van wat voor toestellen sommige mensen overstappen naar de 6 (de 3t, de 5, een s7) dan denk ik dat we sowieso al behoorlijk lang wachten.
Ik kan voor mij zelf gewoon geen goede reden verzinnen om een nieuw toestel te kopen. De One werkt gewoon nog. Vroeger had ik de neiging om toestellen uit het raam te gooien, want je was er constant op aan het wachten en alles werd trager, maar dat gevoel heb ik bij de One gewoon simpelweg nog niet.

En ja moet ook altijd wel lachen als mensen van de 5T of 6 al weer willen overstappen naar de opvolger, maar ja ieder zo zijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:44
rens-br schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:33:

Ik kan voor mij zelf gewoon geen goede reden verzinnen om een nieuw toestel te kopen. De One werkt gewoon nog. Vroeger had ik de neiging om toestellen uit het raam te gooien, want je was er constant op aan het wachten en alles werd trager, maar dat gevoel heb ik bij de One gewoon simpelweg nog niet.

En ja moet ook altijd wel lachen als mensen van de 5T of 6 al weer willen overstappen naar de opvolger, maar ja ieder zo zijn voorkeur.
Ik ben nu wel eindelijk op het punt beland dat ik serieus begin rond te kijken. Bluetooth krijgt vaker kuren bijvoorbeeld, en de algheele ervaring begint bij mij nu wel echt minder te worden. Maar als je mij vooraf had gezegd je gaat meer dan 4 jaar met een toestel dan, had ik je compleet voor gek verklaard :)
Even de financien afwachten, en maar kijken of mijn zoontje deze voor pokemon kan gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
mhulsegge schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:12:
[...]

Ik ben nu wel eindelijk op het punt beland dat ik serieus begin rond te kijken. Bluetooth krijgt vaker kuren bijvoorbeeld, en de algheele ervaring begint bij mij nu wel echt minder te worden. Maar als je mij vooraf had gezegd je gaat meer dan 4 jaar met een toestel dan, had ik je compleet voor gek verklaard :)
Even de financien afwachten, en maar kijken of mijn zoontje deze voor pokemon kan gaan gebruiken :)
Dat is ook een beetje mijn reden geworden. Ja hij gaat nog best goed mee maar hier en daar toch wat problemen waaraan je de leeftijd gaat merken. Als het dan mogelijk te upgraden, dan maar gewoon doen. Heb er al heel lang tegen aan zitten hikken en over nagedacht, mocht de 6T toch een headphone jack hebben gehad dan had ik misschien nog langer gewacht maar er komt een moment dat je een knoop moet doorhakken.

Overigens wel blij weer voor een "compleet" high end toestel te zijn gegaan. (Het is een midnight black 256gb geworden). De opo was voor z'n tijd ook super high end, en je ziet hoe goed dat is voor de lange duur. Verwacht met de op6 minstens zo lang mee te doen als met de one (Dus meer dan 3 jaar)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 20:47
rens-br schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:33:
[...]

Begrijpelijk en wat ik ook veel lees is dat het vervangen van de batterij ook maar weinig uithaalt.

[...]

Ik heb mijn One in juni ingeruild voor een 6, en ik merkte pas dat mijn One toch wel wat traag was tov de high end telefoons van nu! Maar idd, tijdens gebruik dus nooit gemerkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Nou een paar dagen verder. Wat vooral een enorm contrast is met de one is de accuduur. Ik laat de 6 eigenlijk nu alleen eventjes op voor ik ga slapen en in de ochtend voor het weg gaan. Ga gewoon met een gerust hart weg met de accu op 60%. Dat was wel even een openbaring.

Maar goed, terug on topic: m'n one krijgt evengoed gewoon updates. Hij ligt wel in een laadje, maar wel klaar voor gebruik. Luxe reserve toestel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:30
Ik herinner me de tijd nog dat ik een Oneplus One kocht in die tijd, ongekende specificaties voor die prijs en vooral in vergelijking met nu.
Ik ben inmiddels al tig telefoons verder en ondertussen bij de Pocophone beland.

Wat schets mijn verbazing dat dit mooie stukje techniek nog steeds gekoesterd word!
Kon ik maar zolang met een toestel doen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Bassbounce op 27-09-2018 22:00 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Bassbounce schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:56:
Wat schets mijn verbazing dat dit mooie stukje techniek nog steeds gekoesterd word!
Dit mooie stukje techniek werkt ook gewoon nog verbazingwekkend goed!

Ofja, random reboots heb ik nog steeds wel helaas. Kan er ook echt geen pijl op trekken, soms gebeurd het in mijn broekzak tijdens het fietsen en muziek luisteren via Bluetooth, soms gewoon thuis wanneer je aan het surfen bent.

Verder prima tevreden.

Zojuist ook weer de nieuwe Nightly geïnstalleerd, het lijkt erop dat de developers druk bezig zijn met LOS16, want de afgelopen drie weken hebben ze maar 10 commits gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 02-10-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
Mijn probleem in verband met roaming is nog altijd niet opgelost. :(

Verder hoop ik toch nog tot volgend jaar de OPO te gebruiken. Vijf jaar lijkt me een mooi streven (gekocht augustus 2014).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bal130 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:15:
Vervelend zeg. Ik kan dit ook niet voor je testen helaas, ik kom zo weinig in het buitenland (en kom ik er wel dan zit ik meestal achter het stuur en heb ik niet door of het werkt of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov

Verder hoop ik toch nog tot volgend jaar de OPO te gebruiken. Vijf jaar lijkt me een mooi streven (gekocht augustus 2014).
Draai je de meest recente baseband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje

Ik weet niet wat je probleem is. Maar afgelopen week een paar dagen in Portugal geweest, en daar werkte alles als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
Raznov schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:17:
[...]

Draai je de meest recente baseband?
Het zei me helemaal niets in eerste instantie. Ik heb de smallbandversie (DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAANAZM-1) eens ingetypt op Google. Dit schijnt dus al een oudere versie te zijn.
Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwere versie. Volgensmij is dat DI 4.0.c7-00013.

In onderstaande link staan er een aantal, kijken of dit het probleem gaat verhelpen.
https://forum.xda-develop...lus-one-lollipop-t3300907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bal130 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:20:
Het zei me helemaal niets in eerste instantie. Ik heb de smallbandversie (DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAANAZM-1) eens ingetypt op Google.
Die versie heb ik in ieder geval ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
bal130 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:20:
[...]

Het zei me helemaal niets in eerste instantie. Ik heb de smallbandversie (DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAANAZM-1) eens ingetypt op Google. Dit schijnt dus al een oudere versie te zijn.
Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwere versie. Volgensmij is dat DI 4.0.c7-00013.

In onderstaande link staan er een aantal, kijken of dit het probleem gaat verhelpen.
https://forum.xda-develop...lus-one-lollipop-t3300907
Onthoud wel dat die "oude" wel degene is waar Cyanogen ooit naar terug is gekeerd. Dus blijkbaar is dat wel de meest betrouwbare. Ik heb ooit een hele tijd de laatste 000011 gedraaid. Heb eigenlijk nooit echt verschil gemerkt dus ben daarna gewoon bij de originele gebleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
Helaas, ik was vanavond weer in Maastricht om te sporten maar alsnog geen internet. Er leek wel een 3G connectie gemaakt te zijn zoals te zien op de afbeelding maar er staat een vervelend kruisje bij. :+

Roaming not working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jef2230
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-08 20:33
Allen,

Ik ben al enige tijd aan het proberen mijn One plus te rooten om lineage os te installeren. Ik krijg echter mijn device niet in fastboot herkend door mijn win10 pc. Ik heb de samsung adb drivers geinstalleerd, de one plus toolkit geprobeerd, .... .

In de command interface krijg ik echter geen response op fastboot devices. Iemand nog gelijkaardige problemen gehad met de drivers in win 10?

Mvg,
Jef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
jef2230 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:53:
Allen,

Ik ben al enige tijd aan het proberen mijn One plus te rooten om lineage os te installeren. Ik krijg echter mijn device niet in fastboot herkend door mijn win10 pc. Ik heb de samsung adb drivers geinstalleerd, de one plus toolkit geprobeerd, .... .

In de command interface krijg ik echter geen response op fastboot devices. Iemand nog gelijkaardige problemen gehad met de drivers in win 10?

Mvg,
Jef
Heb je wel een usb kabel die je hiervoor kan gebruiken of gebruik je per ongeluk eentje die alleen voor laden geschikt is? Met andere woorden, kan je de opo aansluiten met die kabel als mtp?

edit: prachtig dat auto-correct, de hele zin liep niet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raznov op 08-10-2018 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
jef2230 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:53:
Allen,

Mvg,
Jef
Heb je bij developer options USB foutopsporing aanstaan ?
Wat bij mij ook wel eens heeft geholpen is bij de ontwikkelaarsopties "Autorisatie voor USB foutopsporing intrekken".
Vervolgens, terwijl het toestel gewoon normaal opgestart is weer de usb kabel inplugggen. Je zou dan een melding moeten krijgen op je telefoon of je je pc wilt autoriseren. Dit doen, en dan zou het toch moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jef2230
Geen verbetering. Ik gebruik de standaard OPO kabel (platte rode). Ik heb in de developer options foutopsporing aanstaan en ik heb de autorisatie een keer ingetrokken. Vervolgens de telefoon geconnecteerd en mtp toegang toegestaan. Dan heb ik de telefoon afgekoppeld, in fastboot geboot en terug aangekoppeld. Ik zie de telefoon nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
jef2230 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:02:
Vervolgens de telefoon geconnecteerd en mtp toegang toegestaan. Dan heb ik de telefoon afgekoppeld, in fastboot geboot en terug aangekoppeld. Ik zie de telefoon nog steeds niet.
MTP toegestaan? Bedoel je niet adb? En in mijn ervaring werkt het het beste om je toestel via adb te laten rebooten naar fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
jef2230 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:02:
Geen verbetering. Ik gebruik de standaard OPO kabel (platte rode). Ik heb in de developer options foutopsporing aanstaan en ik heb de autorisatie een keer ingetrokken. Vervolgens de telefoon geconnecteerd en mtp toegang toegestaan. Dan heb ik de telefoon afgekoppeld, in fastboot geboot en terug aangekoppeld. Ik zie de telefoon nog steeds niet.
Als je dit volgt:
https://forums.oneplus.co...s-kernels-rooting.291274/

Kan je mij dan vertellen waar het fout gaat bij je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Voor de LOS gebruikers onder ons, de Nightly van gisteren bevat de oktober update al, dus ze zijn er vlug bij deze maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
Ik begin te vermoeden dat mijn roaming probleem bij m'n provider (Mobile Vikings) ligt. Ik kreeg daarstraks toen ik overschakelde naar een Nederlands netwerk een melding dat mijn simkaart niet geregistreerd was. :s
Ik reed met Waze aan en kreeg die melding pas toen ik overschakelde naar een Nederlands netwerk (T-mobile NL).

EDIT 13-10
Vanmorgen nogmaals een poging gedaan en guess what... Ik had in eens wel internet ondanks een melding dat m'n SIM-kaart niet geregistreerd was. :S

Er waren gisteravond volgens mij wel meer problemen bij MV want ik ontving geen SMS voor 2FA van PayPal. :/

[ Voor 29% gewijzigd door bal130 op 13-10-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jef2230
Raznov schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:57:
[...]

Als je dit volgt:
https://forums.oneplus.co...s-kernels-rooting.291274/

Kan je mij dan vertellen waar het fout gaat bij je?
Hoi, ondertussen ben ik toch een stap verder geraakt. Met de hulp van bovenstaande heb ik de adb drivers versie 1.3 geïnstalleerd. Bij de laatste versie kwam er in het installatie scherm steeds dat er 0 files waren geïnstalleerd. Vervolgens werd ook de map adb op C:\\ aangemaakt. Wat ook een hulp was is dat je de command prompt steeds moet openen in de map waar de adb files worden geïnstalleerd.

Ondertussen werd mijn OPO dus herkend en heb ik de oem unlock uitgevoerd waarna hij ongeveer 2u in "wissen" kwam. Deze avond ga ik normaal verder met de TWRP installatie.

Bedankt voor de hulp dusver

Jef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jef2230
Hallo,

Lineage OS 15.1 draait succesvol op mijn opo, inclusief gapps. Tot dusver heb ik nog geen bugs ondervonden.

Nu ga ik mijn opo nog wat langer in gebruik houden.

Jef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
[...]

Ik begin die advertenties tegenwoordig wel een beetje beu te worden overal. Nu wil ik dus gaan rooten om een adblocker te installeren. Is dat op het moment nog altijd het gemakkelijkste te doen met behulp van Magisk? Ik heb TWRP en LOS15.1 geïnstalleerd. (Quote is meest recente manier om te rooten die ik vond in dit topic en op google zoeken linkt me naar topics uit 2014 en 2015 die het met ADB(?) drivers doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:23
bal130 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:29:
[...]

Ik begin die advertenties tegenwoordig wel een beetje beu te worden overal. Nu wil ik dus gaan rooten om een adblocker te installeren. Is dat op het moment nog altijd het gemakkelijkste te doen met behulp van Magisk? Ik heb TWRP en LOS15.1 geïnstalleerd. (Quote is meest recente manier om te rooten die ik vond in dit topic en op google zoeken linkt me naar topics uit 2014 en 2015 die het met ADB(?) drivers doen)
Ik heb het ook zo op mijn OnePlus One draaien, draait perfect!

Gewoon deze guide gebruiken: https://www.xda-developers.com/how-to-install-magisk/

(!!!Ik neem wel aan dat je bootloader unlocked is!!!)

En dan daarna via je recovery: https://adaway.org/ installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Pjotrofsky op 03-11-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bal130 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:29:
Is dat op het moment nog altijd het gemakkelijkste te doen met behulp van Magisk? Ik heb TWRP en LOS15.1 geïnstalleerd. (Quote is meest recente manier om te rooten die ik vond in dit topic en op google zoeken linkt me naar topics uit 2014 en 2015 die het met ADB(?) drivers doen)
Het allermakkelijkste is het downloaden van de SU addon op de website van LineageOS, echter kan het met die methode zijn dat bijv. Netflix en Pokemon Go niet meer werkt. (via de store)

Het is dus aan te raden om het via Magisk te doen, want dan kan je root verbergen voor die apps en werkt het wel.
The-X schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:05:
[...]
Ik heb het ook zo op mijn OnePlus One draaien, draait perfect!

Gewoon deze guide gebruiken: https://www.xda-developers.com/how-to-install-magisk/

(!!!Ik neem wel aan dat je bootloader unlocked is!!!)
Dat is over het algemeen wel het geval als je LineageOS hebt geinstalleerd.
En dan daarna via je recovery: https://adaway.org/ installeren.
Persoonlijker vind ik het eenvoudiger om F-Droid te installeren, dat is een alternatieve appstore en daaruit kan je ook AdAway downloaden, je krijgt dan echter automatische updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
rens-br schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:35:
[...]

Het allermakkelijkste is het downloaden van de SU addon op de website van LineageOS, echter kan het met die methode zijn dat bijv. Netflix en Pokemon Go niet meer werkt. (via de store)

Het is dus aan te raden om het via Magisk te doen, want dan kan je root verbergen voor die apps en werkt het wel.

[...]

Dat is over het algemeen wel het geval als je LineageOS hebt geinstalleerd.

[...]

Persoonlijker vind ik het eenvoudiger om F-Droid te installeren, dat is een alternatieve appstore en daaruit kan je ook AdAway downloaden, je krijgt dan echter automatische updates.
Het was ondertussen al gelukt met behulp van de info van @The-X. Ik had eigenlijk per ongeluk F-droid gedownload tijdens het downloaden van AdAway maar wist niet direct waarvoor het diende. Dat is dus bij deze ook opgelost :+. Misschien dat ik deze week wel AdAway opnieuw installeer via F-Droid.

Verder speel ik geen Pokémon-Go en heb ik geen Netflix account dus dat maakt me niets uit. Ik doe eigenlijk alleen basic dingen op mijn OPO, wat browsen, chatten en af en toe wat op zoeken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Weet iemand wat er aan de hand is met de Lineage OS releases?
Na de standaard wekelijkse release van 12-11 zijn er nu al twee extra releases van 13-11 en 14-11.
Zijn er ernstige bugs gevonden? Kan ik beter even wachten met updaten (ik zit nog op de 5-11 build)?

Normaal gesproken zou ik dit zelf nazoeken, maar lineageos.org geeft een 502 Bad Gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Condor70 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:19:
Na de standaard wekelijkse release van 12-11 zijn er nu al twee extra releases van 13-11 en 14-11.
Zijn er ernstige bugs gevonden? Kan ik beter even wachten met updaten (ik zit nog op de 5-11 build)?

Normaal gesproken zou ik dit zelf nazoeken, maar lineageos.org geeft een 502 Bad Gateway.
Vroeg me zojuist hetzelfde af :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:38
Condor70 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:19:

Zoals hier te lezen valt is dat gepland en is de 15.1 versie van weekly build naar nightly gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:52
Is er iets stuk in LOS 15.1 ofzo? Ik krijg normaal iedere week een update, maar sinds vorige week woensdag is er iedere dag een nieuwe update. Gisteravond een, nu net weer eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
FastFred schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:41:
Is er iets stuk in LOS 15.1 ofzo? Ik krijg normaal iedere week een update, maar sinds vorige week woensdag is er iedere dag een nieuwe update. Gisteravond een, nu net weer eentje.
Kijk even een post boven je :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Raznov omg, hahah, sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 13:05

Quellien

Excrement producer

Vroeg het me ook al af, met de LOS updates. Hm. Dan ga ik de notificaties maar eens uitzetten, want ik word er al horendol van.

Er staat in het linkje van @Winkey dat er alleen maar nieuwe updates gepusht worden als er ook echt iets nieuws is wat upgedate moet/kan worden. Maar lijkt me stug dat er nog dagelijks aan LOS voor onze telefoon gewerkt wordt? Als het wel zo is, kuddo's. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk.

Verder echt 0,0 klachten over LOS 15.1, wat een fantastisch OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
https://download.lineageos.org/bacon/changes/
Laatste 2 hadden dus geen changes. Gewoon even die pagina in de gaten houden en als er iets tussen zit waarvan je denk, ja daar heb ik iets aan flashen. Zo hou ik mijn OPO ook nog bij (ondanks dat ik hem niet veel meer gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
Gek genoeg verschillen de binaries wel tussen lineage-15.1-20181118 en 19 - dus er is wel iets gewijzigd - en het lijkt meer dan enkel een version of checksum.

OU812?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:59:
https://download.lineageos.org/bacon/changes/
Laatste 2 hadden dus geen changes. Gewoon even die pagina in de gaten houden en als er iets tussen zit waarvan je denk, ja daar heb ik iets aan flashen. Zo hou ik mijn OPO ook nog bij (ondanks dat ik hem niet veel meer gebruik).
Ik flash de laatste tijd alleen maar elke maand, wanneer er een nieuwe patch inzit.

Overigens moet ik jullie helaas wel mededelen dat ik overstag ben gegaan, ik heb zojuist een Pocophone 128GB gekocht voor 275 euro, als het goed is over +/- 4 weken binnen. Dan gaan we eens kijken of dat wat is en neem dan na bijna 4 jaar afscheid van mijn OnePlus One, wat een geweldig apparaat is (en blijft) het toch.

De enige grote reden dat ik ga overstappen is de accuduur. Op dagen dat ik hem 'veelvuldig' gebruik is die gewoon na een aantal uur al leeg. Dat betekend 's ochtens van de lader en vervolgens rond 16.00/17.00 weer aan de lader of hij haalt het einde van de avond niet eens.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 25-11-2018 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:29:
[...]

Ik flash de laatste tijd alleen maar elke maand, wanneer er een nieuwe patch inzit.

Overigens moet ik jullie helaas wel mededelen dat ik overstag ben gegaan, ik heb zojuist een Pocophone 128GB gekocht voor 275 euro, als het goed is over +/- 4 weken binnen. Dan gaan we eens kijken of dat wat is en neem dan na bijna 4 jaar afscheid van mijn OnePlus One, wat een geweldig apparaat is (en blijft) het toch.

De enige grote reden dat ik ga overstappen is de accuduur. Op dagen dat ik hem 'veelvuldig' gebruik is die gewoon na een aantal uur al leeg. Dat betekend 's ochtens van de lader en vervolgens rond 16.00/17.00 weer aan de lader of hij haalt het einde van de avond niet eens.
Herkenbaar, gefeliciteerd met de keuze. Goede deal in ieder geval :)
Ik zou ook over willen stappen op de Pocophone, echter heeft ie geen VoWiFi ondersteuning bij Vodafone :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Nieuwe Changelog staat online met LOS16 nieuws:
LineageOS 16.0
You may have noticed development has slowed down on 14.1 and 15.1. We have been working hard to prepare the next iteration of LineageOS, based on Android 9 Pie.

We have almost reached feature parity with 15.1, so now it’s time for several devices to get ready for official builds. Most of the remaining work is related to make old hardware work with the newer Android version.

We do not have an estimated release date, but we can tell you we are getting closer.
Ik ben benieuwd of de OPO bij de eerste batch zit of, net zoals bij 15.1, pas later komt.

En moest wel lachen om de volgende zin:
It currently takes us about 10 hours to build a round of builds. We have consulted a specialized group of mathematicians, and they’ve informed us there are more than 10 hours in a day. Hopefully this is accurate, we don’t really trust them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik wordt compleet debiel van die dagelijkse updates, net een update geinstalleerd. Herstart m'n telefoon, *pling* "Er is een nieuwe update" :')

Dan maar niet updaten...

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 29-11-2018 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

iPodKiller schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:17:
[...]

Als mijn batterij makkelijk vervangen kon worden door een OEM batterij, dan kon die nog makkeiljk 1-2 jaar mee hier. LOS is erg stabiel nu alleen helaas echt super jammer dat mijn batterijduur het langzaam begeeft.

Blijft absurd dat ik voor de OPO maar ongeveer 80 euro per jaar heb uitgegeven (€330 in november 2014), Eens in de zoveel tijd heb je wel eens uitzonderingen, de OPO is er 1 van.

Bij de meeste mainstream gebruikers tegenwoordig is dit toch wel echt €300-500+ de afgelopen 4 jaar als mensen flagships kochten/kopen/upgraden sinds 2014.

Zul je toch zien dat een goede smartphone helemaal niet duur hoeft te zijn.
Toch maar voor de Poco F1 gegaan(en bevalt me uitstekend met LOS!!!!!). Batterijduur van de OPO laat me toch helaas in de steek. Bedankt voor de 4 jaar (!!!!!!!) trouwe dienst met deze beest van een phone _/-\o_ Wat heb ik echt absurd veel geld bespaard zeg met Cyanogen/Lineage OS!! Levensduur met 2 jaar verlengd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:07:
Ik wordt compleet debiel van die dagelijkse updates, net een update geinstalleerd. Herstart m'n telefoon, *pling* "Er is een nieuwe update" :')
Ik installeer ze hooguit elke week, maar meestal alleen elke maand. Tussen de meeste builds zit nauwelijks verschil of het is vaak zelfs gewoon dezelfde versie.
iPodKiller schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:20:
Toch maar voor de Poco F1 gegaan(en bevalt me uitstekend met LOS!!!!!).
[ot]Haha, jij ook al! Mijne komt morgen als het goed is binnen en ga dan toch even kijken hoe MIUI bevalt voordat ik er weer LOS op knal. :)
Batterijduur van de OPO laat me toch helaas in de steek. Bedankt voor de 4 jaar (!!!!!!!) trouwe dienst met deze beest van een phone _/-\o_ Wat heb ik echt absurd veel geld bespaard zeg met Cyanogen/Lineage OS!! Levensduur met 2 jaar verlengd!
Helemaal mee eens! 319 euro / 4 jaar = 80 euro per jaar voor een telefoon, is echt helemaal niks! Erg jammer van de accu, maar een SOT van krap aan twee uur en een standby tijd van een halve dag is toch echt veel en veel te weinig de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 00:03:
[...]

Ik installeer ze hooguit elke week, maar meestal alleen elke maand. Tussen de meeste builds zit nauwelijks verschil of het is vaak zelfs gewoon dezelfde versie.

[...]

[ot]Haha, jij ook al! Mijne komt morgen als het goed is binnen en ga dan toch even kijken hoe MIUI bevalt voordat ik er weer LOS op knal. :)

[...]

Helemaal mee eens! 319 euro / 4 jaar = 80 euro per jaar voor een telefoon, is echt helemaal niks! Erg jammer van de accu, maar een SOT van krap aan twee uur en een standby tijd van een halve dag is toch echt veel en veel te weinig de laatste tijd.
MIUI voelt toch iets te beperkt aan en de Xiaomi meuk die erop staat bevalt me ook niet zo. Wordt in je strot gedouwd. Was wel opgelucht/blijk toen ik met de oude bekende LOS verder kon. De notch is wel even goed wennen... vooral met notificaties. Had liever een normale rechte vierkant gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Laatst online: 15-09 09:05
Ik heb auto delete updates after installing aangevinkt, desondanks nemen de systemfiles voor android 8.1.0 8,6gb in beslag. Beetje domme vraag, maar is dit maybe mogelijk te verlagen zonder dat dit ten koste gaat van de functionaliteit?

en ja mijn OnePlus one uit 2014 draait ook nog als een zonnetje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Iemand die meer weet over Jolla Sailfish op de opo? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
Goed nieuws! Volgens deze link komt binnenkort de officiële release van LineageOS 16 uit en vreemd genoeg zit de OnePlus One bij de eerste apparaten waar het voor uitkomt. Ik kan alleen nog niet vinden wanneer 16 nu exact verschijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:26:
Goed nieuws! Volgens deze link komt binnenkort de officiële release van LineageOS 16 uit en vreemd genoeg zit de OnePlus One bij de eerste apparaten waar het voor uitkomt. Ik kan alleen nog niet vinden wanneer 16 nu exact verschijnt.
Ik heb de mijnenog niet eens naar 15 :p
Maar moet m toch weer afstoffen, die Nokia 7 plus is wéér aan reparatie toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:51:
k heb de mijnenog niet eens naar 15 :p
Maar moet m toch weer afstoffen, die Nokia 7 plus is wéér aan reparatie toe :(
Tijd om te upgraden dan. Je hebt wel enorm veel pech met jou 7 Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mijn OnePlus gaat nog steeds strong hier, krijg nu onderhand ook wel leuke reacties van mensen die er vroeger ook eentje hadden :+

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 19:41
Merken jullie een verbetering qua batterijverbruik met LineageOS? Ik draai nog steeds stock op m'n Oneplus 1 maar hij is qua accu wel een beetje op z'n einde.

• rens-br
MightyFool schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:42:
Merken jullie een verbetering qua batterijverbruik met LineageOS? Ik draai nog steeds stock op m'n Oneplus 1 maar hij is qua accu wel een beetje op z'n einde.
Bij mij verbeterde het iets, maar veel meer dan 2 uur SOT was erg lastig. De accu zelf was waarschijnlijk ook gewoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het helpt ook niet mee dat het een verouderde architectuur is waarbij je nog geen Big.Little hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
En vandaag is het dan zover. LineageOS 16 is verschenen en de OPO zit inderdaad bij de eerste devices die de update mogen ontvangen. Toch geweldig om te zien dat dat toestel uitgekomen is met Android 4.4 en nu ook gewoon Android 9 kan draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 01-03-2019 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
Geweldig zeker, maar ook wel verdiend. Met de OPO is Oneplus een bekende geworden, de OPO was ontzettend veel bang for buck in een tijd dat telefoons alleen maar duurder werden en heeft een zeer gedreven community gekregen. Jammer vind ik nog altijd dat Oneplus dit niet op de zelfde wijze heeft door kunnen zetten met opvolgende telefoons, maar des te mooier is de OPO. Eigenlijk nu ik hem bijna niet meer gebruik, eentje om in te lijsten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:55:
Geweldig zeker, maar ook wel verdiend. Met de OPO is Oneplus een bekende geworden, de OPO was ontzettend veel bang for buck in een tijd dat telefoons alleen maar duurder werden en heeft een zeer gedreven community gekregen. Jammer vind ik nog altijd dat Oneplus dit niet op de zelfde wijze heeft door kunnen zetten met opvolgende telefoons, maar des te mooier is de OPO.
Helemaal mee eens. Ik ga het toestel in ieder geval dit weekend eens uit de kast halen en er LOS 16 op flashen, eens kijken hoe goed dat draait.
Eigenlijk nu ik hem bijna niet meer gebruik, eentje om in te lijsten :).
Dat zou wel vet zijn, kan die langs mijn HTC HD2 op gaan hangen, haha. Jammer genoeg is mijn OPO niet bepaald heel mooi meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
rens-br schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Helemaal mee eens. Ik ga het toestel in ieder geval dit weekend eens uit de kast halen en er LOS 16 op flashen, eens kijken hoe goed dat draait.

[...]

Dat zou wel vet zijn, kan die langs mijn HTC HD2 kunnen gaan hangen, haha. Jammer genoeg is mijn OPO niet bepaald heel mooi meer.
haha nee dat klinkt bekend, dat is dus ook met mijn HD2 het geval geweest, beetje stuk langs de randen en toen maar verkocht. Mijn broertje heeft recent nog een tijdje met de OPO gewerkt als tijdelijke vervanging voor zijn 5X welke stuk ging totdat zijn Pocophone binnen kwam. Kreeg weer te horen dat het een heel fijn toestel was met prima specs en nog altijd support in updates 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ik heb de OPO nog steeds als daily driver. Vandaag heb ik geprobeerd LOS 16 aan de praat te krijgen. Uiteraard eerst een backup, toen wie cache/dalvik. Dirty flash gedaan. Dat leek goed te gaan, maar de iconen op het homescreen willen niet tonen en de hardware buttons lijken niet zoveel te doen. Terug naar recovery, factory reset. Dat ging beter. Maar ik weet niet zo goed of ik de GAPPS wel kan installeren; er staat iets van 'Requires a patched ROM' voor V9.0. Iemand het al aangedurfd? Nu nog maar even terug naar 15.1 voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balarina
  • Laatst online: 15-09 09:05
Ik heb zojuist de upgrade gedaan, alles werkt naar wens. De app drawer design bevalt me niet echt, beetje geknoei als je veel apps open hebt.

Toch super tof dat zolang na de release van de opo dit nog gedraaid kan worden, opo was mijn eerste smartphone en dankzij dit blijf ik ook nog wel lang genoeg tevreden voor een duurzaam bestaan.

@bollefles
Ik ben geen expert, maar had je vanuit recovery direct na de nightly de gapps geinstalleerd?
Ik had trouwens via https://opengapps.org/ de versie: ARM-9.0-nano gebruikt.

Deze post was erg handig voor mij bij de upgrade: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 11% gewijzigd door balarina op 01-03-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
balarina schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:19:
Toch super tof dat zolang na de release van de opo dit nog gedraaid kan worden, opo was mijn eerste smartphone en dankzij dit blijf ik ook nog wel lang genoeg tevreden voor een duurzaam bestaan.
Dat!
@bollefles
Ik ben geen expert, maar had je vanuit recovery direct na de nightly de gapps geinstalleerd?
Ik had trouwens via https://opengapps.org/ de versie: ARM-9.0-nano gebruikt.

Deze post was erg handig voor mij bij de upgrade: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"
Ah dank, die post had ik effe niet geraadpleegd... En ik had idd na de dirty flash geen nieuwe gapps geflashed. Dat is een beetje dom :P Vanmiddag maar 'ns een nieuwe poging.

[ Voor 1% gewijzigd door bollefles op 02-03-2019 05:28 . Reden: Een rare typo ]

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste