Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:37

Tornado1.0

Work in progress

rens-br schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:55:
[...]

Begrijpelijk dat je gaat overstappen. Maar haalde de Franco Kernel bij jou niks uit?
Niet meer geprobeerd. De reboots kwamen ineens opzetten en soms zo frequent dat ik niet dacht dat dit nog wat op ging lossen.
Ayazis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:54:

Ik werk alleen (nog) niet met Tasker. Ben het wel van plan, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Zeker na wat ik hier lees.
Tasker gebruik ik wel al een tijdje, veel kleine handigheidjes zoals Spotify openen bij het inprikken van mijn oortjes en schermrotatie automatisch aan bij het openen van gallerij en Youtube

[ Voor 28% gewijzigd door Tornado1.0 op 27-06-2018 23:00 ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
floriz87 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:42:
CyanDelta leek het altijd netjes te doen, reboot gewoon naar recovery en kon dan netjes meelezen in de console, zag er allemaal prima uit. Vermoed dat CyanDelta nu problemen heeft omdat LOS15 uit is voor bacon.
Dat zou inderdaad wel een logische verklaring zijn opzich.
Anyhow, net 14.1 (van 13-6) geïnstalleerd, samen met Franco kernel, via TWRP. Eens zien hoe lang die het uit houdt ;) .
Hopelijk verhelpt het je reboot problemen.
Ayazis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:54:
Ik werk alleen (nog) niet met Tasker. Ben het wel van plan, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Zeker na wat ik hier lees.
Het bleek toch niet aan Tasker te liggen of de update die Tasker heeft uitgevoerd paar dagen geleden heeft het probleem opgelost (er stond daarover in ieder geval niks van in de Changelog van Tasker). Maar Tasker werkt hier nu prima op LOS15.1.

Ik gebruik Tasker voor scherm rotatie bij bepaalde apps (Bijv. spelletjes en de gallerij), GPS inschakelen bij Maps, Sygic etc, Priority modus aanzetten dmv. wifi en in de auto en het automatisch starten van Spotify in de auto. Meer info over Tasker kan je overigens vinden in: Tasker - deel 1.
Tornado1.0 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:54:
Niet meer geprobeerd. De reboots kwamen ineens opzetten en soms zo frequent dat ik niet dacht dat dit nog wat op ging lossen.
Ah ok. Op 14.1 was Franco voor 99% van de mensen in ieder geval de oplossing voor random reboots.

Overigens heb ik zojuist even op XDA gekeken en ik ben niet de enige die random reboots ervaart bij het verlaten van een wifi zone. (Met dan wel zonder Franco) .Ook wordt er 'geklaagd' dat offline charging nog niet werkt en over het ontbreken van 4K DCI.

Al zijn er ook genoeg users waarbij het wel gewoon werkt en die geen random reboots ervaren, beetje dezelfde wisseling als hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:37

Tornado1.0

Work in progress

rens-br schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:57:

[...]

Ah ok. Op 14.1 was Franco voor 99% van de mensen in ieder geval de oplossing voor random reboots.

Overigens heb ik zojuist even op XDA gekeken en ik ben niet de enige die random reboots ervaart bij het verlaten van een wifi zone. (Met dan wel zonder Franco) .Ook wordt er 'geklaagd' dat offline charging nog niet werkt en over het ontbreken van 4K DCI.

Al zijn er ook genoeg users waarbij het wel gewoon werkt en die geen random reboots ervaren, beetje dezelfde wisseling als hier dus.
Nu ik er over nadenk kwamen de meeste reboots als ik van huis weg ging of mijn wifi verbroken werd... Wel apart want het treedt ineens op zonder dat ik geüpdate heb.
Als ik mijn op6 heb zal ik deze eens leeggooien en vers LOS 15.1 installeren met Franco om te zien hoe het draait.

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aO5g7A6NasC5Pah71qSAKjNu/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fe1O8jQ16br5zjrVbaNFEkej/thumb.png
Dit is op de Franco kernel, vandaag OPO goed gebruikt, beetje voetbal gekeken en zo. Vanaf 15% is de energiebesparing aan gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Raznov op 28-06-2018 21:31 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:45
Raznov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:30:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is op de Franco kernel, vandaag OPO goed gebruikt, beetje voetbal gekeken en zo. Vanaf 15% is de energiebesparing aan gegaan.
Dat vind ik eerlijk gezegd niet beter of slechter dan wat ik nu haal met de standaard kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
twowheeler schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:38:
[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd niet beter of slechter dan wat ik nu haal met de standaard kernel.
Klopt, zag ik, denk dat 8 dan ook echt qua batterijverbruik beter is geworden. Zal morgen nog eens kijken zonder wk voetbal te kijken, want merkte dat hij dan snel leeg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Janet_ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 03:35:
Heb de opo al een tijdje in de kast liggen (denk sinds 2015 ergens toen ik over ging op de s6)
Hij draait nog op het os waar hij mee kwam. Maar lees ik het nu goed dat deze nog best een jaar of langer mee kan?
Sinds 2015 al? Dat is zonde! Heb je het toestel maar een jaartje gebruikt dan?

Maar je kan er LineageOS op zetten. Ze zijn nu bij versie 15.1 gebaseerd op Android 8.1, maar die is pas vorige week uitgekomen en nog niet helemaal stabiel. Ik kan je dus aanraden om versie 14.1 te gebruiken.

Hoe je dat installeert staat hier: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Ik heb in dit topic gereageerd, aangezien LineageOS een custom rom is.
Raznov schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:30:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is niet heel slecht / goed. Bij mij wisselt het nogal. De ene dag is de accu leeg, na +/- 9 uur, voordat ik thuis ben van mijn werk (SOT van 3,5u) en de andere dag is de telefoon leeg aan het einde van de dag (na 17 uur) met een SOT van 2.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 29-06-2018 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
rens-br schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:46:
[...]

Sinds 2015 al? Dat is zonde! Heb je het toestel maar een jaartje gebruikt dan?

Maar je kan er LineageOS op zetten. Ze zijn nu bij versie 15.1 gebaseerd op Android 8.1, maar die is pas vorige week uitgekomen en nog niet helemaal stabiel. Ik kan je dus aanraden om versie 14.1 te gebruiken.

Hoe je dat installeert staat hier: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Ik heb in dit topic gereageerd, aangezien LineageOS een custom rom is.

[...]

Dat is niet heel slecht / goed. Bij mij wisselt het nogal. De ene dag is de accu leeg, na +/- 9 uur, voordat ik thuis ben van mijn werk (SOT van 3,5u) en de andere dag is de telefoon leeg aan het einde van de dag (na 17 uur) met een SOT van 2.
Ja echt sinds 2015, ik hield er toen niet rcht van om langer dan een jaar met een toestel te doen en deze had ik voor mijn gevoel al te lang zeg maar.

Toestel is nu 100%opgeladen. Nu kijken of het aanpassen naar lineage me lukt. Laatste keer dat ik zoiets deed was op m htc hd2 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Janet_ schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:55:
Laatste keer dat ik zoiets deed was op m htc hd2 😂
Dat is al weer een behoorlijke tijd geleden. Maar het is er tegenwoordig alleen maar simpeler op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
rens-br schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:02:
[...]

Dat is al weer een behoorlijke tijd geleden. Maar het is er tegenwoordig alleen maar simpeler op geworden.
Ben benieuwd, vandaag is het me nog niet gelukt. Had weinig tijd en je moet er toch echt wel even voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Goedemorgen!

Heeft één van jullie de nieuwe LOS 15.1 build in Google Drive of dergelijke staan? De site heeft namelijk op het moment zijn probleempjes.

Please? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Lemarr schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 07:54:
Heeft één van jullie de nieuwe LOS 15.1 build in Google Drive of dergelijke staan? De site heeft namelijk op het moment zijn probleempjes.
https://mirrorbits.lineag...-nightly-bacon-signed.zip werkt hier gewoon hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-06-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemarr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11-2024
Jammer genoeg werkt het op mijn OPO en laptop het niet.
4G en wifi niet.
Zojuist jouw link gebruikt en zal "maar" 20 uurtjes duren om binnen te krijgen. Heel vreemd.

Offtopic: Rens ik wens je een hele fijne verjaardag toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ik voel me erg dom, deed dit soort dingen vroeger aan de lopende band en nu snap ik er niks van. Ook niet met jouw aanwijzingen @rens-br

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
Janet_ schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:23:
Ik voel me erg dom, deed dit soort dingen vroeger aan de lopende band en nu snap ik er niks van. Ook niet met jouw aanwijzingen @rens-br
Wat is je wel gelukt? Hoever ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ossi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Wat is je wel gelukt? Hoever ben je?
stap 11, ik kan niet flashen.. En dat terwijl ik alle stappen heb gevolgd.. (tel heeft al root)

(mocht iemand in den haag mijn tel kunnen flashen mocht het mij echt niet lukken hoor ik het graag)

[ Voor 17% gewijzigd door Janet_ op 01-07-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:46:
[...]

stap 11, ik kan niet flashen.. En dat terwijl ik alle stappen heb gevolgd.. (tel heeft al root)

(mocht iemand in den haag mijn tel kunnen flashen mocht het mij echt niet lukken hoor ik het graag)
Welke Lineage ben je aan het installeren? 14 of 15?
Dat stappenplan voldoet niet voor Lineage OS 15 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Hij is al geroot dus ik neem aan dat je al een andere recovery hebt? Twrp? Welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ossi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:59:
[...]

Welke Lineage ben je aan het installeren? 14 of 15?
Dat stappenplan voldoet niet voor Lineage OS 15 denk ik.
de laatste nightly van 14. Maar op de 1 of andere manier kom ik niet in twrp om de zip te selecteren, Ik blijf maar hangen in het standaard recovery scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Vanmiddag heb ik wat geklooid met 15.1. Geen onverdeeld succes... Na factory wipe (in TWRP) eerst LineageOS, daarna GApps en daarna supersu geflashd. Dat ging allemaal prima. Na de initiële setup een backup vanuit Drive (apps en instellingen) laten terugzetten. Ook dat ging prima. Maar vanaf het moment dat ik Google Authenticator opende ging het mis: het scherm bevriest. Een paar keer via ADB gereboot, en ook via TWRP nog een Dalvik en cache wipe gedaan. Helaas... Het ding blijft bevriezen. Ik heb de TWRP backup van 14.1 nog maar even teruggezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:25:
[...]

de laatste nightly van 14. Maar op de 1 of andere manier kom ik niet in twrp om de zip te selecteren, Ik blijf maar hangen in het standaard recovery scherm..
Dus je zit eigenlijk vast op stap 4? :P

Welke versie van twrp heb je gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ossi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:38:
[...]

Dus je zit eigenlijk vast op stap 4? :P

Welke versie van twrp heb je gedownload?
Haha zo kan je het ook zien.

twrp-3.2.1-0-bacon.img 13.7M 2017-12-08 21:03:34 EST

Deze versie (en ook de twrp app uit de playstore, maar ook dat werkte niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:40:
[...]

Haha zo kan je het ook zien.

twrp-3.2.1-0-bacon.img 13.7M 2017-12-08 21:03:34 EST

Deze versie (en ook de twrp app uit de playstore, maar ook dat werkte niet)
Ik heb 2.8.7.0 geïnstalleerd staan, ik weet nog dat ik toendertijd ook problemen had met een nieuwere versie. Misschien het proberen waard om een oudere twrp te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ossi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:42:
[...]

Ik heb 2.8.7.0 geïnstalleerd staan, ik weet nog dat ik toendertijd ook problemen had met een nieuwere versie. Misschien het proberen waard om een oudere twrp te downloaden?
De nieuwste is probleemloos, en je kan met de nieuwere gewoon updates via twrp flashen. De nieuwere hebben ook geen problemen met firmware enzo. Dus ik zou zeker updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
twowheeler schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:44:
[...]

De nieuwste is probleemloos, en je kan met de nieuwere gewoon updates via twrp flashen. De nieuwere hebben ook geen problemen met firmware enzo. Dus ik zou zeker updaten
Ik installeer ook gewoon updates met mijn versie, aangezien het haar niet lukt met de nieuwe versie, kan het het overwegen waard zijn om een oudere versie te installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Ossi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:47:
[...]

Ik installeer ook gewoon updates met mijn versie, aangezien het haar niet lukt met de nieuwe versie, kan het het overwegen waard zijn om een oudere versie te installeren.
Ik zou als ze toch moet gaan installeren altijd de nieuwste pakken. De problemen die erbij voorgaande waren (die waren firmware gerelateerd) zijn opgelost. Zie geen reden dan op een oudere versie te blijven.

Dit is m'n eerste serieuze run. Alles stock, geen root. Ik ben tevreden
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ytJJPPj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ik blijf maar install failed krijgen

failed to verify whole file signature
signature verification failed
installation aborted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:57:
Ik blijf maar install failed krijgen

failed to verify whole file signature
signature verification failed
installation aborted
We hebben echt meer details nodig. Wat heb je precies gedaan en bij welke handeling krijg je deze foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
3) ADB / Fastboot
Google heeft een aparte download van ADB en fastboot staan, veiliger en kleiner: https://dl.google.com/and...-tools-latest-windows.zip. Uitpakken in een mapje.

Download https://dl.twrp.me/bacon/ en zet het erbij

Command prompt openen en naar de target map gaan. Daar doe je:
adb reboot bootloader

Overslaan als je al unlocked bent, whipped data:
fastboot oem unlock

Nu de recovery flashen (druk op tab na de letters twrp en hij vult de filename voor je in):
fastboot flash recovery twrp-3.1.1-0-bacon.img

Rebooten:
fastboot reboot
ik ben opnieuw begonnen volgens deze stappen (bericht van 2 nov 2017), en als ik dan bij recovery flashen ben dan blijft hij hangen op waiting for device.

ik ben weer een stapje verder.. als het niet lukt post ik weer

[ Voor 4% gewijzigd door Janet_ op 01-07-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Wanneer je in recovery zit, kun je met het commando fastboot devices wel een apparaat vinden? Als je in fastboot geen device vindt, dan is er iets mis met de drivers op je pc waarschijnlijk.

Probeer eens via deze link de installer te runnen: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979

Drivers willen nog wel eens een issue zijn voor Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ik ben ondertussen al iets verder, heb alles geflasht, alleen waarschijnlijk nog iets fout gedaan want na elke reboot blijft hij maar opstarten in twrp. (na tig jaar alleen samsung te hebben gehad is dit toch wel weer lastig hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:58:
Ik ben ondertussen al iets verder, heb alles geflasht, alleen waarschijnlijk nog iets fout gedaan want na elke reboot blijft hij maar opstarten in twrp. (na tig jaar alleen samsung te hebben gehad is dit toch wel weer lastig hoor)
Cache en Dalvik gecleared?
Factory reset zou mogelijk nog kunnen helpen mocht dat eerste niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ossi schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:02:
[...]

Cache en Dalvik gecleared?
Factory reset zou mogelijk nog kunnen helpen mocht dat eerste niet werken.
yes beide gedaan, maar ook na een factory reset blijft hij openen in twrp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:58:
Wat heb je precies geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
twowheeler schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:10:
[...]

Wat heb je precies geflasht?
6) Kopier de benodigde bestanden naar je telefoon:
Lineage OS: https://download.lineageos.org/bacon

Google apps: http://opengapps.org
Let op dat Google Apps full niet past op de system partition. Je moet het dus doen met minimal.

SuperSU https://mirrorbits.lineag...donsu-14.1-arm-signed.zip

7) Ga in TWRP naar Install en selecteer alle zips (op volgorde)

8 ) Whipe dalvik cache voor de zekerheid en klaar is kees.

uhm deze 3 bestanden + franco kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Arm versie gepakt van de Google apps? Vreemde meldingen gezien bij het flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
Ik ben toch wel de sukkel van de eeuw. Uiteindelijk is alles gelukt, alleen de simkaart in de telefoon was verlopen. Dus ik plaatste er een nieuwe in, en heb de houder er omgekeerd ingeplaatst. Dus moet nu een nieuwe ergens bestellen.uiteindelijk is de flash maar lineage wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Janet_ schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:28:
Ik ben toch wel de sukkel van de eeuw. Uiteindelijk is alles gelukt, alleen de simkaart in de telefoon was verlopen. Dus ik plaatste er een nieuwe in, en heb de houder er omgekeerd ingeplaatst. Dus moet nu een nieuwe ergens bestellen.uiteindelijk is de flash maar lineage wel gelukt.
:') :') d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb nog een OPO in delen liggen...

Vergeet niet dat je iedere keer als je een update draait op je OS je ook Franco weer opnieuw moet flashen vanuit TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Fijn dat het uiteindelijk gelukt is! Weet je nu ook bij welke stappen het (in eerste instantie) allemaal niet goed liep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
Tweede poging met ene helemaal verse setup, dus geen download van de backup. En kijk eens aan, alles blijft werken _/-\o_

Vooralsnog één dingetje: in Telegram kan ik trillen bij notificaties niet uitzetten, terwijl ik dat in de app settings wel zo gezet heb.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/igs16d/Screenshot_Telegram_20180703_065505.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
bollefles schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 06:58:
Tweede poging met ene helemaal verse setup, dus geen download van de backup. En kijk eens aan, alles blijft werken _/-\o_

Vooralsnog één dingetje: in Telegram kan ik trillen bij notificaties niet uitzetten, terwijl ik dat in de app settings wel zo gezet heb.

[afbeelding]
En als je dat via de android settings doet? Ik geloof dat dat eigenlijk de manier is waarop het tegenwoordig zou moeten in de nieuwere versies van android. Dit is veel gestroomlijnder dan het in de app zelf te moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
twowheeler schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:04:
[...]

En als je dat via de android settings doet? Ik geloof dat dat eigenlijk de manier is waarop het tegenwoordig zou moeten in de nieuwere versies van android. Dit is veel gestroomlijnder dan het in de app zelf te moeten doen
Is dat deze?

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dukL1d/Screenshot_Instellingen_20180703_174128.png

Lijkt me niet he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
Nee, daarmee ga je universeel wijzigingen maken.

Als je een notificatie hebt van telegram, lang ingedrukt houden en dan meer opties of zoiets. Daar kan je per melding instellen wat er gebeurt (mits telegram de richtlijnen heeft gevolgd).

Je kan ook in dit menu komen door bij de app-info (via je apps lijst of je launcher) naar app meldingen te gaan.

Dit is de manier om het per specifieke app te doen

[ Voor 3% gewijzigd door twowheeler op 03-07-2018 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
rens-br schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:36:
[...]

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is! Weet je nu ook bij welke stappen het (in eerste instantie) allemaal niet goed liep?
Ik denk bij het unlocken van de bootloader. Ik heb het uiteindelijk met een programma gedaan die ik had gevonden op xda. En op het einde 3x een factory reset gedaan.
Brilsmurfffje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:59:
[...]

Ik heb nog een OPO in delen liggen...

Vergeet niet dat je iedere keer als je een update draait op je OS je ook Franco weer opnieuw moet flashen vanuit TWRP
Uiteindelijk met wat buigen en trekken de tray eruit kunnen halen. Mijn zoon is helemaal gelukkig met zijn "nieuwe" telefoon. Al roept hij nu dat zn volgende telefoon een op 6 wordt 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
twowheeler schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:22:
[...]
Als je een notificatie hebt van telegram, lang ingedrukt houden en dan meer opties of zoiets. Daar kan je per melding instellen wat er gebeurt (mits telegram de richtlijnen heeft gevolgd).

Je kan ook in dit menu komen door bij de app-info (via je apps lijst of je launcher) naar app meldingen te gaan.
Merci! Zo kom ik een heel eind _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

V/d weekend maar eens installeren. Enige accu winst tegneover 14?????

edit: Zie al wat mooie screenshots van accus ;)

[ Voor 26% gewijzigd door iPodKiller op 04-07-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:01:
V/d weekend maar eens installeren. Enige accu winst tegneover 14?????
Bij mij persoonlijk verbruikt het wat meer. Maar grote kans dat dat het verschil franco en geen franco kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Bij mij persoonlijk verbruikt het wat meer. Maar grote kans dat dat het verschil franco en geen franco kan zijn.
Dat zal ik dan ook even testen dan volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Gebruik je Franco?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Bij 14.1 wel, bij 15.1 vooralsnog niet. Had reboot problemen met Franco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:36
Reboot problemen lijken een lot uit de loterij te zijn. Heb nog steeds reboot problemen (1maal per dag random reboot), ook op 14.1 icm Franco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Hm, toch nog een probleempje met Titanium: ik kreeg de licentie maar niet aan de praat.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hE9jxJ/Screenshot_Titanium_Backup_20180705_131833.png

Ik heb van alles geprobeerd met cache wissen (zowel volledig als alleen van de app), aantal keren de licentie app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik blijf deze foutmelding houden. Er is geen firewall of zo die verbindingen tegenhoudt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Dit weekeinde eindelijk Cyanogen OS 6 vervangen door Lineage OS 15.1. Alles werkt naar behoren, behalve GPS. Ik krijg maar elke paar minuten een positie fix en die zit er meestal tientallen meters naast.

Is er iets wat ik hier aan kan doen? Config aanpassing, andere firmware, andere kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Condor70 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:44:
Dit weekeinde eindelijk Cyanogen OS 6 vervangen door Lineage OS 15.1. Alles werkt naar behoren, behalve GPS. Ik krijg maar elke paar minuten een positie fix en die zit er meestal tientallen meters naast.

Is er iets wat ik hier aan kan doen? Config aanpassing, andere firmware, andere kernel?
Meestal is dit firmware gerelateerd. Welke baseband heb je nu? Iets met 6-241?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
twowheeler schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:41:
[...]
Meestal is dit firmware gerelateerd. Welke baseband heb je nu? Iets met 6-241?
Inderdaad, DI.3.0.c6-00241.

Zou het helpen om naar DI.4.0.1.c7-00013 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Condor70 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:23:
[...]

Inderdaad, DI.3.0.c6-00241.

Zou het helpen om naar DI.4.0.1.c7-00013 te gaan?
Ik heb gisteren toevallig DI.4.0.1.c7-00011 geflashed (deze is later gereleased dan 13, maar eerder gebuild). Kijken of er verschil is. Je kan het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
twowheeler schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:11:
[...]
Ik heb gisteren toevallig DI.4.0.1.c7-00011 geflashed (deze is later gereleased dan 13, maar eerder gebuild). Kijken of er verschil is. Je kan het proberen
Helaas. DI.4.0.1.c7-00013 heeft geen effect. Franco kernel ook niet. Als laatste nog zonder root geprobeerd, maar GPS doet het nog steeds niet.

De positie fixes die ik krijg zijn trouwens van A-GPS, dus GPS doet het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Condor70 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:32:
[...]

Helaas. DI.4.0.1.c7-00013 heeft geen effect. Franco kernel ook niet. Als laatste nog zonder root geprobeerd, maar GPS doet het nog steeds niet.

De positie fixes die ik krijg zijn trouwens van A-GPS, dus GPS doet het helemaal niet.
Hmm, ik heb juist het idee dat m'n telefoon met een c7 modem veel sneller een lock heeft.

Zou bijna zeggen dat je GPS chip kapot is, of er wat anders de oorzaak is. Sinds wanneer heb je de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Ik heb een zelfde soort probleem met GPS fix krijgen onder een van de laatste Lineage OS Rom's, ook degene er voor met Android 8 hadden het zelfde issue. Dit terwijl de Android 7 varianten er minder last van hadden, had toen veel sneller een fix. Heb vandaag de laatste Rom geflashed, misschien morgen eens wat sporten met GPS aan en kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Condor70 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:44:
Ik gebruik ook LineageOS 15.1 en de GPS werkt gewoon nog niet echt lekker onder die build. Het duurt hier ruime 10 minuten voordat ik een fatsoenlijke fix heb en de navigatie goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Draai nu een poosje LOS14.de_laatse met Franco r55 en heb ook af en toe een spontane reboot. Vaak zie ik de reboot komen na het gebruik van Telegram, nu gebruik ik die app als mijn hoofd messaging app. De telefoon reboot ongeveer 1x in de 3 a 4 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Met betrekking tot de GPS: ik heb geen problemen, maar hij verbindt niet altijd even snel. Blijkbaar is er wel aan gewerkt want er is een commit gesync die a-gps functionaliteit moet verbeteren. Verwacht na de build van vandaag dus betere prestaties.

Nog even over de firmware: ik gebruik nu de laatste oxygenos firmware met het idee dat oxygenos door OnePlus zelf werd ontwikkeld. Heb ook ooit gelezen dat die nieuwere firmwares wel gebruik maken van een snellere assisted GPS manier die bij de c6 modem nog afwezig is. Bereik is hetzelfde al dan niet beter dan c6, en het switchen tussen wifi en 4g gaat wat soepeler.

Edit: de commit https://review.lineageos...._msm8974-common/+/218113/

[ Voor 7% gewijzigd door twowheeler op 16-07-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Brilsmurfffje schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:11:
Draai nu een poosje LOS14.de_laatse met Franco r55 en heb ook af en toe een spontane reboot. Vaak zie ik de reboot komen na het gebruik van Telegram, nu gebruik ik die app als mijn hoofd messaging app. De telefoon reboot ongeveer 1x in de 3 a 4 dagen.
Ik merk het ook hoor met de laatste 14.1 build. Die is niet echt heel stabiel. Ook rare freezes soms in apps, dat ie 10 seconden niet reageert en daarna opeens wel weer...
Nog even doorbikkelen tot 15 stabiel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:06:
Met betrekking tot de GPS: ik heb geen problemen, maar hij verbindt niet altijd even snel. Blijkbaar is er wel aan gewerkt want er is een commit gesync die a-gps functionaliteit moet verbeteren. Verwacht na de build van vandaag dus betere prestaties.

Edit: de commit https://review.lineageos...._msm8974-common/+/218113/
Zojuist de nieuwste build geïnstalleerd en op het eerste oog lijkt de GPS een stuk beter te werken. Ik zal het straks eens uittesten in de auto. Maar nu wanneer ik de navigatie start krijg ik meteen een fix op mijn locatie ipv. dat hij begint op de locatie van de vorige beginpositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Condor70
rens-br schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:28:
[...]
Zojuist de nieuwste build geïnstalleerd en op het eerste oog lijkt de GPS een stuk beter te werken. Ik zal het straks eens uittesten in de auto. Maar nu wanneer ik de navigatie start krijg ik meteen een fix op mijn locatie ipv. dat hij begint op de locatie van de vorige beginpositie.
Bij mij heeft de nightly build van 20180716 het probleem ook verholpen. De oplossing zal inderdaad wel change 218113 geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Condor70 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:27:
Bij mij heeft de nightly build van 20180716 het probleem ook verholpen. De oplossing zal inderdaad wel change 218113 geweest zijn.
Dat denk ik inderdaad ook. De GPS heb ik deze week meerdere malen getest en het werkt weer zoals vanouds. Heel erg blij mee.

Het enige vervelende nu nog is dat ik telkens bij het aanzetten van de GPS de onderstaande melding krijg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cuEMgNfaVLFVehKsoL29DiV1/medium.png

Melding zit niet echt in de weg, maar het is wel heel vervelend / onhandig dat hij elke keer komt. Heb al wat rond zitten kijken op Google, maar kan er eigenlijk nog niet echt een oplossing voor vinden helaas.

Verder is deze Nightly lekker stabiel en heb nog geen random reboots gehad, verder vind ik de batterijduur ook weer te vergelijken met LOS14.1. Ik heb na het installeren nog even gekeken of Franco nu wel wilde werken, maar de reboots waren meteen weer terug. Dus ik laat Franco nog maar even links liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 19-07-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:24:
[...]

Dat denk ik inderdaad ook. De GPS heb ik deze week meerdere malen getest en het werkt weer zoals vanouds. Heel erg blij mee.

Het enige vervelende nu nog is dat ik telkens bij het aanzetten van de GPS de onderstaande melding krijg:
[afbeelding]

Melding zit niet echt in de weg, maar het is wel heel vervelend / onhandig dat hij elke keer komt. Heb al wat rond zitten kijken op Google, maar kan er eigenlijk nog niet echt een oplossing voor vinden helaas.

Verder is deze Nightly lekker stabiel en heb nog geen random reboots gehad, verder vind ik de batterijduur ook weer te vergelijken met LOS14.1. Ik heb na het installeren nog even gekeken of Franco nu wel wilde werken, maar de reboots waren meteen weer terug. Dus ik laat Franco nog maar even links liggen.
Die melding krijg je als je van alleen apparaat naar hoge nauwkeurigheid of batterijbesparing gaat. Dit gebeurt elke keer als je gaat wisselen. Het is geloof ik ook de vraag of google gebruik mag maken van dingen als bleutooth voor locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:59:
Die melding krijg je als je van alleen apparaat naar hoge nauwkeurigheid of batterijbesparing gaat. Dit gebeurt elke keer als je gaat wisselen. Het is geloof ik ook de vraag of google gebruik mag maken van dingen als bleutooth voor locatie
Ik weet inderdaad wat de melding doet en ook wanneer die komt. Maar het vervelende is dat ik hem echt niet elke keer hoef te hebben. :P Wanneer ik één keer op toestaan druk moet dat toch voldoende zijn, zou je denken. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Wat doen jullie met privacy bescherming? Altijd aan of achteraf per app instellen? Of gewoon helemaal niks mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:29:
Wat doen jullie met privacy bescherming? Altijd aan of achteraf per app instellen? Of gewoon helemaal niks mee doen.
Staat hier altijd aan. Krijg gewoon netjes een melding als 'iets' een machtiging nodig heeft. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
En Root? Ik had voor nougat altijd Root, maar sinds nougat eigenlijk niet meer.

Enige reden die ik nu zou kunnen bedenken het te doen is om de kernel terug te clocken naar 1.9ghz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:26:
En Root? Ik had voor nougat altijd Root, maar sinds nougat eigenlijk niet meer.

Enige reden die ik nu zou kunnen bedenken het te doen is om de kernel terug te clocken naar 1.9ghz.
Altijd al root gehad en nu nog steeds. Ik gebruik het voor Tasker, Adblock, Substratum en inderdaad de kloksnelheid terugzetten, app backup (Swift), wifi wachtwoorden backup. Kan niet echt terug, maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Altijd al root gehad en nu nog steeds. Ik gebruik het voor Tasker, Adblock, Substratum en inderdaad de kloksnelheid terugzetten, app backup (Swift), wifi wachtwoorden backup. Kan niet echt terug, maar
Magisk? Welke AdBlock gebruik je? Ik merkte dat ik met AdBlock van fdroid vaak in de hosts moet klooien om te zorgen dat de advertentie links in de google zoekresultaten goed opende. De meeste apps die ik zonder ads kan kopen heb ik gedaan (play rewards zijn handig).

Welke app gebruik je voor je kernel controle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Nee, simpelweg via de SU Addon op de LOS website.
Welke AdBlock gebruik je? Ik merkte dat ik met AdBlock van fdroid vaak in de hosts moet klooien om te zorgen dat de advertentie links in de google zoekresultaten goed opende.
Adblock Plus. Die 'kloot' inderdaad ook met hostfiles en ik kan de advertentie links in Google Search ook niet openen daarmee. Niet dat dat voor mij een probleem is.
De meeste apps die ik zonder ads kan kopen heb ik gedaan (play rewards zijn handig).
Dat geldt voor mij ook.
Welke app gebruik je voor je kernel controle?
De Franco Kernel Manager. Is de app die bij de Franco Kernel hoort. Het is een behoorlijk dure app, maar daarmee ondersteun je Franco wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Net ff op werk dirty flash naar 15.1 gedaan met Fk56.

Eens mijn bevindingen delen de komende dagen.

[ Voor 5% gewijzigd door iPodKiller op 26-07-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:13:
Net ff op werk dirty flash naar 15.1 gedaan met Fk56.
Geen bootloop tot nu toe met FK56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Geen bootloop tot nu toe met FK56?
  • Geen bootloop met de laatste FK56 en de laatste versie van 15.1
  • Geen random reboots gehad tot nu toe
  • TWRP voor het flashen bijgewerkt naar de nieuwste versie
  • OS voelt wel ietsjes trager aan nu met multitasken, is niet zo snappy als 14.1
Het trager voelen soms zal denk ik wel te maken hebben met de dirty flash. Maar alles werkt tot nu toe best stabiel. Ervaar weinig issues. Gisteren werd die wel heet. Accuduur is er niet op vooruit gegaan, denk iets verslechterd zelfs.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b9cf401e7e52b2918df2de9694007129.png

[ Voor 27% gewijzigd door iPodKiller op 27-07-2018 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:04:
  • Geen bootloop met de laatste FK56 en de laatste versie van 15.1
  • Geen random reboots gehad tot nu toe
  • TWRP voor het flashen bijgewerkt naar de nieuwste versie
  • OS voelt wel ietsjes trager aan nu met multitasken, is niet zo snappy als 14.1
Goed om te weten. Vreemd genoeg ervaar ik nog steeds reboots bij het installeren van de Franco Kernel, heel erg vreemd.
Het trager voelen soms zal denk ik wel te maken hebben met de dirty flash. Maar alles werkt tot nu toe best stabiel. Ervaar weinig issues. Gisteren werd die wel heet. Accuduur is er niet op vooruit gegaan, denk iets verslechterd zelfs.
Ik moet zeggen dat de laatste Nightly (0723) hier ook meer accu lijkt te verbruiken en stuk minder snel aanvoelt dan versie 0716. Wellicht is de Nightly van aankomende maandag weer een stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:40:
[...]

Goed om te weten. Vreemd genoeg ervaar ik nog steeds reboots bij het installeren van de Franco Kernel, heel erg vreemd.

[...]

Ik moet zeggen dat de laatste Nightly (0723) hier ook meer accu lijkt te verbruiken en stuk minder snel aanvoelt dan versie 0716. Wellicht is de Nightly van aankomende maandag weer een stuk sneller.
Ik zal hem gelijk updaten, ben benieuwd of die performance issues weg zijn dan!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:40:
Laatste nightly van vandaag lijkt beter. Vond m'n accu ook al zo belabberd afgelopen week, en hij werd ook veel heter. Lijkt nu beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

twowheeler schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Laatste nightly van vandaag lijkt beter. Vond m'n accu ook al zo belabberd afgelopen week, en hij werd ook veel heter. Lijkt nu beter
Gelijk eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Lijkt inderdaad beter deze nightly. Heb 1 uur nu een spelletje aanstaan is aardig warm, maar niet zo warm als vorige week, dat was echt 60-70 graden.

Nu staat die op 50.

Batterij lijkt ook iets stabieler en langer mee te gaan ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@iPodKiller en @twowheeler zojuist ook de laaste Nightly geïnstalleerd. Maar helaas krijg ik nu bij het openen van een notificatie de melding dan System UI is gestopt. Vervolgens wordt de gehele UI opnieuw geladen.

Hebben jullie daar ook last van?

Edit: het bleek aan Substratum te liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 31-07-2018 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Werkt hier heel stabiel. Tot zover nog altijd geen gekke crashes of random reboots gehad!

[ Voor 10% gewijzigd door iPodKiller op 31-07-2018 00:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Even mijn ochtend gebruik eens delen. Normaal zou die met dit gebruik op de 50-56% zitten.
Wat twitter, chrome, Dokkan battle (best intensieve game) en whatsapp. Tot nu tevreden mee.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4wEegtM.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UNFmYEN.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:31:
Even mijn ochtend gebruik eens delen. Normaal zou die met dit gebruik op de 50-56% zitten.
Wat twitter, chrome, Dokkan battle (best intensieve game) en whatsapp. Tot nu tevreden mee.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier sinds vorige en huidige build ook erg tevreden over de accu. (het mag altijd langer). Maar ik haal nu weer ruim 3 tot 4 uur SOT op één lading. Dik tevreden dus weer (alleen jammer dat Franco het weigert te doen op mijn toestel)

Overigens is Android 9 gisteren aangekondigd, zouden we dat ook nog krijgen op de OPO in de vorm van officiële LOS16.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:55:
[...]

Hier sinds vorige en huidige build ook erg tevreden over de accu. (het mag altijd langer). Maar ik haal nu weer ruim 3 tot 4 uur SOT op één lading. Dik tevreden dus weer (alleen jammer dat Franco het weigert te doen op mijn toestel)

Overigens is Android 9 gisteren aangekondigd, zouden we dat ook nog krijgen op de OPO in de vorm van officiële LOS16.1.
Denk dat 16 danwel de laatste adem zal zijn voor de OPO. Is al een wonder dat we 8 draaien XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:06:
Denk dat 16 danwel de laatste adem zal zijn voor de OPO. Is al een wonder dat we 8 draaien XD
Zo'n vermoeden heb ik inderdaad ook. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de systeemeisen voor Android de laatste paar jaar veel zijn veranderd en ze wat dat betreft een beetje op het niveau zitten van Windows 7, 8, 8.1 en 10. Ik kan me dus zelf niet voorstellen dat de OPO moeite zal hebben met het draaien van 9 (of 10 for that matter).

Maar goed als ik kijk hoe lang het heeft geduurd voordat er een officiële LOS15.1 uitkwam, kan het ook nog wel even duren voordat we officiële LOS16 gaan zien en het kan daarna helemaal lang duren voordat we dat gaan zien op de OPO.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 07-08-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:08:
[...]

Zo'n vermoeden heb ik inderdaad ook. Aan de andere kant heb ik niet het idee dat de systeemeisen voor Android de laatste paar jaar veel zijn veranderd en ze wat dat betreft een beetje op het niveau zitten van Windows 7, 8, 8.1 en 10. Ik kan me dus zelf niet voorstellen dat de OPO moeite zal hebben met het draaien van 9 (of 10 for that matter).

Maar goed als ik kijk hoe lang het heeft geduurd voordat er een officiële LOS15.1 uitkwam, kan het ook nog wel even duren voordat we officiële LOS16 gaan zien en het kan daarna helemaal lang duren voordat we dat gaan zien op de OPO.
Precies. Zie zelf eerder dat we gewoon beperkt worden met features waardoor Android niet goed meer zal draaien. Qua hardware specs zelf kan oneplus nog 2-3 jaar door als we zo doorgaan haha. Schiet weinig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:13:
Precies. Zie zelf eerder dat we gewoon beperkt worden met features waardoor Android niet goed meer zal draaien. Qua hardware specs zelf kan oneplus nog 2-3 jaar door als we zo doorgaan haha. Schiet weinig op.
Dat inderdaad. Of we krijgen de features wel en het draint de batterij vervolgens enorm. Ben al niet super content met de batterijduur, vergeleken met toen ik hem net had (8u+ SOT en 2 dagen standby was niet meer dan normaal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:15:
[...]

Dat inderdaad. Of we krijgen de features wel en het draint de batterij vervolgens enorm. Ben al niet super content met de batterijduur, vergeleken met toen ik hem net had (8u+ SOT en 2 dagen standby was niet meer dan normaal)
Ja dat denk ik ook.

Enigste wat me gewoon nu irritant aan het worden is, is de accuduur. Is al voor de helft leeg tijdens treinreizen, en mijn werkdag begint al met 60% :+

Was de accu nog goed, dan kon ik er nog 2 jaar uithalen easy. Custom roms zullen blijven komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
iPodKiller schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:37:
Enigste wat me gewoon nu irritant aan het worden is, is de accuduur. Is al voor de helft leeg tijdens treinreizen, en mijn werkdag begint al met 60% :+
Ja. Behoorlijk balen.
offtopic:
Ik ben ook nog even met de support aan het babbelen of ze mij niet gewoon een nieuwe batterij op kunnen sturen, aan de hand van de Spare Parts Price.

Edit: Nee, dat gaat helaas niet. Hetzelfde geldt voor de achterkant. Toestel moet dan opgestuurd worden naar het 'Service Center'.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 07-08-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:27:
Deze OPO heeft een factory reset gehad en ik moet zeggen: "What the fuck heb ik allemaal veranderd?" Stock Lineage werkt echt zo gaar na jaren mijn eigen instellingen gebruiken.
Naar wat heb je hem gefactory-reset? CyanogenOS 11.1?
Kan m weer volledig opnieuw inrichten, ben knap chagrijnig door deze ellende. Maar stiekem voelt hij ook weer als vertrouwd in de hand O+
Heb je toevallig geen TWRP backup gemaakt, voordat je een factory reset had uitgevoerd? Dan is het een kwestie van Bootloader unlocken, TWRP erop en backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:31:
[...]

Naar wat heb je hem gefactory-reset? CyanogenOS 11.1?

[...]

Heb je toevallig geen TWRP backup gemaakt, voordat je een factory reset had uitgevoerd? Dan is het een kwestie van Bootloader unlocken, TWRP erop en backup terugzetten.
Nee terug naar de laatste 14.1 nightly. Uiteraard geen back-up gemaakt, had ook niet verwacht dit toestel ooit nog nodig te hebben... |:(
Ben nu weer bezig met alle apps te installeren. Straks Nova er op, back-up daarvan wel gemaakt, maar op de Nokia 7 plus, dus ik weet niet of dat werkt op dit toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:35:
Nee terug naar de laatste 14.1 nightly.
Maar zo anders is 'Stock' LOS14.1 toch niet, dan met bijv. Nova. Of pas je ook alle iconen, kleuren en whatnot aan?
Uiteraard geen back-up gemaakt, had ook niet verwacht dit toestel ooit nog nodig te hebben... |:(
Dat is begrijpelijk.
Ben nu weer bezig met alle apps te installeren. Straks Nova er op, back-up daarvan wel gemaakt, maar op de Nokia 7 plus, dus ik weet niet of dat werkt op dit toestel...
Dat zou geen problemen op moeten leveren. Laatst nog een Nova backup van mijn OPO teruggezet op een 10,1" tablet, ging ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

Maar zo anders is 'Stock' LOS14.1 toch niet, dan met bijv. Nova. Of pas je ook alle iconen, kleuren en whatnot aan?
Heel veel veranderd natuurlijk. Donker thema, ik vind dat witte helemaal niets. Lettergroottes, pictogramgroottes. Alles dus wat je maar aan kan passen :P
Echte nu heb ik een back-up teruggezet van de Nokia, maar daar gebruikte ik net ff iets andere instellingen, dus mijn OPO is misvormd nu :+
Dat zou geen problemen op moeten leveren. Laatst nog een Nova backup van mijn OPO teruggezet op een 10,1" tablet, ging ook prima.
Blijkt inderdaad te werken :)
Moeten alleen wel alle apps gedownload zijn, hij gaat nu een beetje over z'n nek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:50:
Heel veel veranderd natuurlijk. Donker thema, ik vind dat witte helemaal niets. Lettergroottes, pictogramgroottes. Alles dus wat je maar aan kan passen :P
Ah zo. Moet overigens wel zeggen dat het lang geleden is dat ik de Trebuchet Launcher gezien heb. Nova komt automatisch mee vanuit de Play Store, dus op het eerste beste moment dat ik op home druk, wordt Nova ingesteld als Launcher.
Echte nu heb ik een back-up teruggezet van de Nokia, maar daar gebruikte ik net ff iets andere instellingen, dus mijn OPO is misvormd nu :+

Blijkt inderdaad te werken :)
Moeten alleen wel alle apps gedownload zijn, hij gaat nu een beetje over z'n nek :X
Ja, dat levert wel wat problemen op. Widgets zal hij in eerste instantie ook niet oppakken.

Ik was overigens meteen overgestapt naar LOS15.1, nu je toch bezig bent met alles opnieuw installeren.

offtopic:
Dit is wel wat je krijgt wanneer je de OPO weg wilt doen. })

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 07-08-2018 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:54:
Ja, dat levert wel wat problemen op. Widgets zal hij in eerste instantie ook niet oppakken.

Ik was overigens meteen overgestapt naar LOS15.1, nu je toch bezig bent met alles opnieuw installeren.

offtopic:
Dit is wel wat je krijgt wanneer je de OPO weg wilt doen. })
Widgets gebruik ik niet zoveel, dus dat is minder erg. Alleen een klokwidget moet ie installeren en oh ja een brightness widget. Die werkte alleen niet meer op android 8.

Ik heb gewoon een werkend toestel nodig, heb nu geen tijd en geen puf om me te verdiepen in LOS15. Als ik weer een goed werkend toestel heb zal ik m wel upgraden.

En ja, de OP-goden straffen mij. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Gekke vraag wellicht en vast al vaker beantwoord - maar is het mogelijk na een wekelijkse update van lineageos om een lineageos nightly build over de huidige te zetten (die van vorige week bijvoorbeeld) zonder dat je alles opnieuw moet instellen? Als dit kan, moet je dan met TWRP ook direct de google apps (MindTheGapps) installeren?

OU812?

Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste