Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
twowheeler schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:23:
[...]

Nog steeds blij mee? heeft deze rom OTA.

Ik zit nu op candyrom, bevalt wel goed en de dev is een aardiger kerel. Vind het van DU nogal raar dat die geen topic heeft op xda.

Liefst draai ik weer lineage, maar of die ooit nog officieel wordt als oreo rom..
Wat is er zo bijzonder aan Oreo dat je geen Lineage gebruikt? Ik draai ondertussen bijna een jaar op Lineage denk ik en ik ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25
Ossi schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:57:
Wat is er zo bijzonder aan Oreo dat je geen Lineage gebruikt? Ik draai ondertussen bijna een jaar op Lineage denk ik en ik ben er erg tevreden over.
Oreo heeft wat handige functies die ik zelf ook graag zou gebruiken, snoozen van notificaties bijv. Maar LOS is zo stabiel gebleken de afgelopen maanden dat ikzelf gewoon geduldig wacht op de officiële LOS15.1 rom voor de OPO. (Het duurt alleen wel erg lang, haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:45
Ossi schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:57:
[...]

Ik heb ook een hele lange tijd de build van Sultan gedraaid. Die is echter gestopt. Het werkte perfect, maar ik wil wel graag de security updates blijven ontvangen, en Oreo proberen. Dus zo doende.
rens-br schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:26:
[...]

Oreo heeft wat handige functies die ik zelf ook graag zou gebruiken, snoozen van notificaties bijv. Maar LOS is zo stabiel gebleken de afgelopen maanden dat ikzelf gewoon geduldig wacht op de officiële LOS15.1 rom voor de OPO. (Het duurt alleen wel erg lang, haha)
idprophecy is het wachten zat en is begonnen. Blijkbaar is alleen de encryptie een probleem waardoor het niet officieel wordt. Volgens hem is wat er is al bijzonder stabiel. Zodra hij hem uitbrengt ga ik testen.

Ik zat actief te kijken voor een op6. Maar moet zeggen dat candyrom wel goed draait, en updates krijgt. Kan weer ff mee. Alleen merk ik dat ik LOS erg prettig vond omdat het niet teveel customisation had (Candyrom trouwens ook niet) maar dat wat er was altijd perfect werkte. Dat heb ik liever dan hier en daar kleine bugs of dingen die niet werken. Flash&forget is het mooist

[ Voor 19% gewijzigd door twowheeler op 13-06-2018 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:01:
Blijkbaar is alleen de encryptie een probleem waardoor het niet officieel wordt.
Dat klopt inderdaad: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". En ik deel jouw mening inderdaad. Maar daarnaast heb ik lieverd een build, gemaakt door een groep developers, dan een one-man-project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Dat klopt inderdaad: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". En ik deel jouw mening inderdaad. Maar daarnaast heb ik lieverd een build, gemaakt door een groep developers, dan een one-man-project.
Dat heb ik dus ook. CandyRom heeft wel een team, maar Nospamdan is degene die over Bacon gaat geloof ik. Aan de commits te zien werken er wel meerdere aan.

voordeel van een LOS build van idprophecy is zoals je zegt. Het hele team van LOS maakt de rom, hij gooit z'n optimalisaties erover en zorgt dat het probleemloos werkt en we genieten ervan. Beste van 2 werelden denk ik.

Edit: ik lees nu trouwens je link. Vraag me af waarom ze niet gewoon releasen met de mededeling dat je eerst moet decrypten voor je upgrade

[ Voor 10% gewijzigd door twowheeler op 13-06-2018 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:07:
voordeel van een LOS build van idprophecy is zoals je zegt.
Welke builds zijn dat nu precies? Via de link die jij geeft, kom ik uit op https://get.aosiprom.com/bacon/ en daar zie ik alleen twee builds van 2 maanden geleden.
Edit: ik lees nu trouwens je link. Vraag me af waarom ze niet gewoon releasen met de mededeling dat je eerst moet decrypten voor je upgrade
Ja, dat vraag / vroeg ik mij toen ook al. Maar waarschijnlijk willen ze gewoon een stabiele build voor iedereen uitbrengen. Ook minder technisch onderlegde mensen draaien LOS, puur omdat het zo goed werkt en OTA te updaten is. Ik vind het alleen wel jammer dat het zolang duurt en er weinig communicatie over is, buiten dat Reddit verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-06-2018 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:12:
[...]

Welke builds zijn dat nu precies? Via de link die jij geeft, kom ik uit op https://get.aosiprom.com/bacon/ en daar zie ik alleen twee builds van 2 maanden geleden.

[...]

Ja, dat vraag / vroeg ik mij toen ook al. Maar waarschijnlijk willen ze gewoon een stabiele build voor iedereen uitbrengen. Ook minder technisch onderlegde mensen draaien LOS, puur omdat het zo goed werkt en OTA te updaten is. Ik vind het alleen wel jammer dat het zolang duurt en er weinig communicatie over is, buiten dat Reddit verhaal.
https://forum.xda-develop...official-t3544385/page159 dit is de link naar z'n topic. Had ik al een link gegeven?

Ja ben het het met je eens. Iedereen tast een beetje in het duister, zeker nu het al zolang duurt. Bacon staat(stond) altijd bovenaan in hun download lijst, dus dan mag je toch wel verwachten dat er wat meer naar gecommuniceerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Zit momenteel op Lineage 20180516 Nightly en heb last van random restarts (en nog altijd van die verrekte Facebook app die telkens crashed). Momenteel aan het updaten naar de 20180613 nightly, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:28:
Zit momenteel op Lineage 20180516 Nightly en heb last van random restarts (en nog altijd van die verrekte Facebook app die telkens crashed
Gewoon Facebook Lite o.i.d. gebruiken, de 'normale' FB app is ook echt een draak.
Momenteel aan het updaten naar de 20180613 nightly, ben benieuwd :)
In die van gisteren zit ook de Juni patch, dus je gaat er sowieso op voorruit. Overigens kan ik het laatste moment van een random reboot niet meer herrineren. Gebruik je wel de Franco Kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Facebook Lite heb ik nu geinstalleerd, eens zien of dat beter gaat. EDIT: omg, veel sneller ook!

Random reboot doet ie bij mij om de 2 á 3 dagen ofzo. Als ik iemand wil bellen, als ik een app wil openen, als ik een foto wil maken etc.

Franco Kernel nooit van gehoord.

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 14-06-2018 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:56:
Facebook Lite heb ik nu geinstalleerd, eens zien of dat beter gaat. EDIT: omg, veel sneller ook!
Het is niet voor niets de 'Lite' versie. Die heeft wel net wat minder functionaliteit, maar is echt stukken sneller / beter.
Franco Kernel nooit van gehoord.
Ah kijk. Dat is dus het probleem. Sinds ik ben overgestapt op de Franco Kernel zijn de random reboots verleden tijd. Kernel is super stabiel, stukje zuiniger voor de accu en werkt gewoon heerlijk.

Meer informatie op XDA en de download link.

De zipfile dien je te flashen van TWRP. Verder moet je de Kernel ook na elke LOS update weer flashen, aangezien het LOS script de kernel weer overschrijft.

Ik zou zeggen probeer het eens. Vele OPO gebruikers zijn je voorgegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twowheeler
LOS 15.1 is officieel gegaan!

https://www.lineageoslog.com/15.1/bacon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
*O* *O* Woot! *O* *O* *O* *O*

Heeft even geduurd, maar tijd om te installeren! Ik ga in ieder geval deze stappen volgen of de link van de wiki.
From official LineageOS 14.1
  1. Update TWRP to the latest version
  2. (Optional) Make a backup of your important data
  3. Download the build either from download portal or built in updater app
  4. You can export the downloaded package to the sdcard from the Updater app by long-pressing it and then selecting “Export” on the top menu
  5. Download proper addons packages (GApps, su…) for Oreo 8.1 (8.0 packages are not compatible).
  6. Make sure your recovery and firmware are up to date
  7. Boot into recovery mode
  8. Format your system partition
  9. Install the LineageOS 15.1 build, then install all your addons WITHOUT rebooting
  10. When you’re done, reboot the device.
Downloads en backup loopt. Maar eens kijken of we hem gewoon dirty geflasht krijgen.

Edit: update geslaagd door het uitvoeren van de bovenstaande stappen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mE4WcfUw0htklQEhca4yx1I2/medium.jpg

Edit2: Voor de Franco Kernel gebruikers onder ons. Franco heeft een speciale / losse versie voor Android 8.1, namelijk r56. Ik heb deze nog niet geflasht, omdat ik eerst wil kijken hoe stabiel de stock Kernel is.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 16-08-2018 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:44
rens-br schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:25:

Downloads en backup loopt. Maar eens kijken of we hem gewoon dirty geflasht krijgen.

[afbeelding]

Edit2: Voor de Franco Kernel gebruikers onder ons. Franco heeft een speciale / losse versie voor Android 8.1, namelijk r56. Ik heb deze nog niet geflasht, omdat ik eerst wil kijken hoe stabiel deze Kernel is.
Ik wacht even oa jou ervaringen af met LOS 15.1, ik heb net afgelopen week mijn telefoon geflashed met de vorige versie (overgestapt vanaf Sultan).
Heb jaren lang in het verleden altijd de allernieuwste builds overal van geflashed, wacht nu liever af of deze stabiel is.
Bedankt voor het testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mhulsegge schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:15:
Heb jaren lang in het verleden altijd de allernieuwste builds overal van geflashed, wacht nu liever af of deze stabiel is.
Bedankt voor het testen :P
Haha graag gedaan. Ik ben ook altijd een beetje skeptisch over ROM's, maar gezien dit een official LOS15.1 ROM is geloof ik het wel. (Tot nu toe nog geen bugs tegen gekomen :P)

Ik zal in ieder geval de ervaringen hier posten.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 18-06-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:44
rens-br schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:17:
[...]

Haha graag gedaan. Ik ben ook altijd een beetje skeptisch over ROM's, maar gezien dit een official LOS15.1 ROM is geloof ik het wel. (Tot nu toe nog geen bugs tegen gekomen :P)

Ik zal in ieder geval de ervaringen hier zeker posten.
Met name het spontaan rebooten zonder andere kernel bijvoorbeeld vind ik interessant om af te wachten. Hoewel ik ook uit het verleden weet dat waar jij last van hebt, voor mij niet perse hoeftte gelden en omgekeerd :)
Denk dat ik het een weekje aankijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
mhulsegge schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:19:
Met name het spontaan rebooten zonder andere kernel bijvoorbeeld vind ik interessant om af te wachten.
Ja ik ook, mede als het accugebruik, daarom heb ik ook Franco Kernel nog niet geflasht.
Hoewel ik ook uit het verleden weet dat waar jij last van hebt, voor mij niet perse hoeftte gelden en omgekeerd :)
Denk dat ik het een weekje aankijk
Zo is het inderdaad. Zo is ook iets van voor iemand een bug / irritatie is, kan voor een ander geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik wacht het nog even een paar weekjes af, dan zullen de bugs wel bekend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 13:05

Quellien

Excrement producer

W00T W00T!

Ook ik ga nog even 2 of 3 updates/patches wachten. Vertrek voor 4 weken naar het buitenland, zonder laptop. Daar wil ik geen problemen krijgen met mijn telefoon zonder kans te hebben om fatsoenlijk terug te flashen.

Wel echt fantastisch, oreo op de one. Tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:37

Tornado1.0

Work in progress

Ahh eindelijk! *O* Ik draai al een tijdje een onofficiele LOS 15.1 build uit januari, maar daar zitten toch nog wat rare bugs in. Nog even wachten op de eerste bughunts en dan flashen :*)

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik heb toevallig dit weekend net de build van idprophecy geflashed. Die loopt echt als een trein, en hij ging over naar de official source zodra die beschikbaar was. Dus ik wacht ff af hoe het zich ontwikkeld.

Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen @rens-br zeker qua batterijverbruik met/zonder franco
Tornado1.0 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:38:
[...]

Ahh eindelijk! *O* Ik draai al een tijdje een onofficiele LOS 15.1 build uit januari, maar daar zitten toch nog wat rare bugs in. Nog even wachten op de eerste bughunts en dan flashen :*)
Welke build draai je?

[ Voor 3% gewijzigd door twowheeler op 18-06-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

15.1-20180121-UNOFFICIAL-bacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:02:
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen @rens-br zeker qua batterijverbruik met/zonder franco
Voorlopig gaan we het nog even doen zonder Franco. Pas over een maandje o.i.d. ga ik die installeren, tenzij ik weer veel random reboots krijg of de accuduur moet echt tegenvallen.
Ossi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:29:
Ik wacht het nog even een paar weekjes af, dan zullen de bugs wel bekend zijn :)
LineageOS en bugs. Stabiel als een trein is het. (tot nu toe :p)

Flauw dat de meeste het nog niet aandurven. Maar ik zal wel proefkonijn spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik draai 20180613-nightly (LOS 14.1) maar krijg telkens te zien dat er een "nieuwe" versie is, die dan 20180613-nightly blijkt te zien. Reinstall van die versie helpt niet. Iemand dit probleem ook?
Komen er nu in de toekomst geen builds meer van 14.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:27:
[...]

Voorlopig gaan we het nog even doen zonder Franco. Pas over een maandje o.i.d. ga ik die installeren, tenzij ik weer veel random reboots krijg of de accuduur moet echt tegenvallen.

[...]

LineageOS en bugs. Stabiel als een trein is het. (tot nu toe :p)

Flauw dat de meeste het nog niet aandurven. Maar ik zal wel proefkonijn spelen.
Maar is dat dankzij Lineage OS of is dat dankzij Franko-kernel? Want om eerlijk te zijn was LineageOS zo instabiel als wat, totdat jij met de tip van de alternatieve kernel kwam was het eigenlijk onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
phobosdeimos schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:05:
Komen er nu in de toekomst geen builds meer van 14.1?
De 14.1 builds van LineageOS voor de OPO kwamen altijd op woensdag, dus het is nog even afwachten of er een nieuwe versie komt. Maar als ik bij andere devices ga kijken die van 14.1 naar 15.1 zijn gegaan, komen er geen nieuwe builds meer uit van de 14.1 versie.
Ossi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:15:
Maar is dat dankzij Lineage OS of is dat dankzij Franko-kernel? Want om eerlijk te zijn was LineageOS zo instabiel als wat, totdat jij met de tip van de alternatieve kernel kwam was het eigenlijk onwerkbaar.
Instabiel als wat wil ik 14.1 niet noemen, maar de random reboots waren inderdaad wel heel irritant. Voor 14.1 is de combinatie LOS + Franco Kernel dus stabiel als een trein. LineageOS 15.1 doe ik nog even zonder Franco Kernel om te kijken hoe stabiel 'stock' is.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 19-06-2018 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
@rens-br ik ga toch de official maar eens proberen.

Welke gapps package heb je gebruikt? Het lijkt alsof hij automatisch naar nano springt, maar ik gebruikte voorheen altijd mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:16:
[...]

De 14.1 builds van LineageOS voor de OPO kwamen altijd op woensdag, dus het is nog even afwachten of er een nieuwe versie komt. Maar als ik bij andere devices ga kijken die van 14.1 naar 15.1 zijn gegaan, komen er geen nieuwe builds meer uit van de 14.1 versie.

[...]

Instabiel als wat wil ik 14.1 niet noemen, maar de random reboots waren inderdaad wel heel irritant. Voor 14.1 is de combinatie LOS + Franco Kernel dus stabiel als een trein. LineageOS 15.1 doe ik nog even zonder Franco Kernel om te kijken hoe stabiel 'stock' is.
Ik kreeg vanmorgen melding van een nieuwe build voor 14.1, gek genoeg ook een reboot gehad vannacht. Is al weer even geleden.

Misschien hadden wij verschillende ervaringen met de OPO en LineageOS. Maar ik begreep in een ander topic dat jij ook een andere versie hebt, degene met nano-SIM en zonder Cyanogen op de achterkant? Waarschijnlijk zitten er toch wat minieme hardwareverschillen in de verschillende versies. Ik had veel spontane reboots bij switchen tussen Wi-Fi en 3g/4g. Hierdoor had ik gemiddeld 2 a 3 reboots per dag. Dat was voor mij redelijk onacceptabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:21:
Welke gapps package heb je gebruikt? Het lijkt alsof hij automatisch naar nano springt, maar ik gebruikte voorheen altijd mini
Nano, dus deze: https://github.com/opengapps/opengapps/wiki/Nano-Package. Bevat voor mij het minimale werkbare en de rest haal ik wel uit de Play Store, indien nodig.

Jij draait nu een onofficial build, toch? Waarschijnlijk zal je dan wel een factory reset moeten uitvoeren, want ik gok niet dat diry flashen werkt vanwege de keys.
Ossi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:23:
Ik kreeg vanmorgen melding van een nieuwe build voor 14.1, gek genoeg ook een reboot gehad vannacht. Is al weer even geleden.
@phobosdeimos Overigens schiet mij net te binnen. Ik kreeg zaterdagnacht ook een melding voor een nieuwe versie, dat ging toen ook om versie lineage-14.1-20180613-nightly-bacon-signed.zip, maar die draaide ik al.
Misschien hadden wij verschillende ervaringen met de OPO en LineageOS. Maar ik begreep in een ander topic dat jij ook een andere versie hebt, degene met nano-SIM en zonder Cyanogen op de achterkant?
Ik kreeg er inderdaad twee simkaart-houders zijn, een Nano en Micro-sim en ik heb er inderdaad ook geen Cyanogen opstaan.
Waarschijnlijk zitten er toch wat minieme hardwareverschillen in de verschillende versies.
Ik weet in ieder geval dat de versie met Cyanogen erop last kan hebben van de yellow band, terwijl die zonder Cyanogen erop dat sowieso niet heeft. Maar of er verder nog hardware verschillen in zitten weet ik niet.
Ik had veel spontane reboots bij switchen tussen Wi-Fi en 3g/4g. Hierdoor had ik gemiddeld 2 a 3 reboots per dag. Dat was voor mij redelijk onacceptabel :)
Dat is inderdaad nogal onacceptabel. Met de Franco kernel heb je dat probleem ook niet meer toch?

[ Voor 62% gewijzigd door rens-br op 19-06-2018 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:23:
[...]

Nano, dus deze: https://github.com/opengapps/opengapps/wiki/Nano-Package.

Jij draait nu een onofficial build, toch? Waarschijnlijk zal je dan wel een factory reset moeten uitvoeren, want ik gok niet dat diry flashen werkt vanwege de keys.
Thanks! Had al op een clean flash gerekend, dus dat is niet zo'n probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:25:
Thanks! Had al op een clean flash gerekend, dus dat is niet zo'n probleem
Ok. Wellicht kan je de app data e.d. nog backuppen met Titanium Backup, ADB of Swift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:23:
Ik kreeg er inderdaad twee simkaart-houders zijn, een Nano en Micro-sim en ik heb er inderdaad ook geen Cyanogen opstaan.
Ik vraag mij af of mijn telefoon dan ook nano-sim ondersteunt, maar dat ik dat nooit geweten heb. Ik kreeg inderdaad alleen maar een micro-sim houder.
Ik weet in ieder geval dat de versie met Cyanogen erop last kan hebben van de yellow band, terwijl die zonder Cyanogen erop dat sowieso niet heeft. Maar of er verder nog hardware verschillen in zitten weet ik niet.
Gelukkig geen last van :)
Dat is inderdaad nogal onacceptabel. Met de Franco kernel heb je dat probleem ook niet meer toch?
Nope, daarom ben ik er ook erg tevreden mee :) Alleen vannacht dus een spontane reboot gehad zo lijkt het. Zo tevreden mee dat ik de OP6t ook nog maar even afwacht, Ik kan toch niet wennen aan het idee van een nodge. Volgens mij is dat iets van heel tijdelijke aard waar we over een paar jaar alleen maar last van gaan hebben omdat geen enkele telefoon het dan nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:33:
Ik vraag mij af of mijn telefoon dan ook nano-sim ondersteunt, maar dat ik dat nooit geweten heb. Ik kreeg inderdaad alleen maar een micro-sim houder.
Op beide simkaarten is het chip gedeelte even groot, het is puur het plastic wat van maat verschilt. Als jij een nano-sim houder kan bemachtigen zal dat dan waarschijnlijk ook gewoon passen.
Gelukkig geen last van :)
De eerste batch OPO's kon hier last van hebben, dus dan zal jij een latere versie hebben of gewoon geluk hebben.
Nope, daarom ben ik er ook erg tevreden mee :) Alleen vannacht dus een spontane reboot gehad zo lijkt het. Zo tevreden mee dat ik de OP6t ook nog maar even afwacht, Ik kan toch niet wennen aan het idee van een nodge. Volgens mij is dat iets van heel tijdelijke aard waar we over een paar jaar alleen maar last van gaan hebben omdat geen enkele telefoon het dan nog heeft.
Ik gok dat die uitschuifbare frontcam vrij populair gaat worden, waardoor het nut van zo'n notch inderdaad vrij beperkt gaat zijn. Hopelijk wordt de OP6T of OP7 iets in de richting van de Vivo Nex of OPPO Find X. Vind dat zo cool dat ik dan waarschijnlijk wel de OPO vaarwel ga zeggen. (Tenzij het een absurde prijs wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03
Ik kreeg de melding dat LOS 15.1 beschikbaar was gister of eergister inderdaad ook. *O* Ik heb morgen m'n laatste tentamen en daarna wil ik mijn OPO wel gaan updaten, ik ben benieuwd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Bezig met de opzet voor mijn flash, ik knal er wel gelijk Franco overheen, want goede ervaring in voorgaande versie. Gaan zien wat het gaat worden.

And it's alive!

[ Voor 6% gewijzigd door Raznov op 19-06-2018 10:54 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bal130 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:43:
Ik kreeg de melding dat LOS 15.1 beschikbaar was gister of eergister inderdaad ook. *O*
Dat zal gisteren geweest zijn, aangezien de build van 18 juni is. Ik heb in mijn post iig de stappen beschreven die ik gevolgd heb: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Raznov schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:47:
Bezig met de opzet voor mijn flash, ik knal er wel gelijk Franco overheen, want goede ervaring in voorgaande versie.
Ben heel benieuwd naar je ervaringen in combinatie met de Franco Kernel.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 19-06-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:30:
[...]

Ok. Wellicht kan je de app data e.d. nog backuppen met Titanium Backup, ADB of Swift.
Thanks voor de tip! Maar heb gewoon de backup functie van Google gebruikt voor de meeste apps. De rest wat lokale backups.

Hij draait prima tot nu toe. Enige wat ik heb veranderd is dat de mobiele gegevens niet altijd aanstaan, ook bij wifi. Heb gemerkt dat dit best wat kan schelen qua verbruik. Enige nadeel is dat het een halve seconde duurt voor hij van wifi naar mobiel gaat. Maar dat is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:10:
Hij draait prima tot nu toe. Enige wat ik heb veranderd is dat de mobiele gegevens niet altijd aanstaan, ook bij wifi. Heb gemerkt dat dit best wat kan schelen qua verbruik. Enige nadeel is dat het een halve seconde duurt voor hij van wifi naar mobiel gaat. Maar dat is te overzien.
Dat is die setting bij Developer Options, of kun je dat nog ergens anders aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Dat is die setting bij Developer Options, of kun je dat nog ergens anders aanpassen?
Nope, bij developer options. Maar die kan je weer uitzetten nadat je die optie hebt uitgezet. Schijnt dat Google dat always active ooit bij een update van 8.0 van uit naar aan heeft gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:17:
Nope, bij developer options. Maar die kan je weer uitzetten nadat je die optie hebt uitgezet. Schijnt dat Google dat always active ooit bij een update van 8.0 van uit naar aan heeft gezet.
Die staat hier ook op 'off', dat was overigens ook zo na de update. Dus hij onthoudt het wel bij een dirty flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:35
Ik ben inmiddels al zo'n twee weken in het bezit van een OP6. Ga uiteraard nog even LOS15.1 flashen, maar verder zullen jullie mij niet meer zien in dit topic.

Mijn OPO staat op V&A, geen idee wat dat ding nog oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Heb voor de zekerheid nog een keer een clean flash gedaan. Heb mini gapps geprobeerd, maar toch weer terug naar nano. En deze keer zonder apparaat instellingen over te nemen uit de backup. Een vrij schoon begin dus!

Vooralsnog geen enkele bug tegen gekomen. Alles wat er in zit werkt goed. Viel me op dat audiofx nu zelfs het verschil tussen aux in m'n auto en het aansluiten van de verschillende koptelefoons ziet. Handig, want ik gebruik bij lang niet allemaal een equalizer. Offline charging mist nog wel.

Neem aan dat alle missende aanpassingen gaande wijs worden toegevoegd, maar dat elke feature die ze toevoegen meteen ook goed werkt.

Trust is wel een nette toevoeging. Misschien een reden om het automatisch aan te zetten.

Al met al best tevreden.

[ Voor 16% gewijzigd door twowheeler op 20-06-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:25:
[...]

*O* *O* Woot! *O* *O* *O* *O*

Heeft even geduurd, maar tijd om te installeren! Ik ga in ieder geval deze stappen volgen of de link van de wiki.

[...]

[afbeelding]

Edit2: Voor de Franco Kernel gebruikers onder ons. Franco heeft een speciale / losse versie voor Android 8.1, namelijk r56. Ik heb deze nog niet geflasht, omdat ik eerst wil kijken hoe stabiel de stock Kernel is.
Ben al je problemen tegen gekomen met apps na zo'n dirty flash? Misschien dingen die nog niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:10:
Heb voor de zekerheid nog een keer een clean flash gedaan.
Had je problemen dan dat je nog een keer een clean flash gedaan hebt?
Offline charging mist nog wel.
Wat bedoel je hiermee?
Neem aan dat alle missende aanpassingen gaande wijs worden toegevoegd, maar dat elke feature die ze toevoegen meteen ook goed werkt.
Waarschijnlijk wel. Bij de eerste builds zat data via wifi en 4G blokkeren er nog niet in, dat hebben ze vorige week toegevoegd. Maar welke opties mis je nu nog dan?
En hoe bevalt de Franco Kernel in combinatie met LOS15.1? Nog gekke dingen bij het flashen o.i.d.?
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:17:
Ben al je problemen tegen gekomen met apps na zo'n dirty flash? Misschien dingen die nog niet werken?
Problemen ben ik niet tegen gekomen. Wel heb ik één app waarvan ik het trillen niet uit krijg en voor Tasker moet ineens de locatie aanstaan wil hij kunnen detecteren met welke wifi netwerken je verbonden bent. Niet echt problemen dus, maar meer wat vreemde dingen.

En ik geloof dat er ook sommige apps waren die niet helemaal lekker werkte, maar dat bleek dan aan machtigingen te liggen die niet gezet waren. (Of dat door het upgraden komt of door een eerdere mislukte update weet ik niet precies)

Verder de ervaringen na de eerste paar dagen gebruik:
ROM is erg stabiel en heb nog geen force closes of random reboots mee gemaakt. ROM lijkt een stuk sneller dan 14.1 te zijn, ik vlieg echt door alle menu's heen. Batterijduur tot nu toe valt een klein beetje tegen, maar dat kan ook komen door het feit dat ik er veel mee heb zitten spelen de afgelopen dagen. Als de accuduur tegen blijft vallen ga ik de Franco Kernel weer installeren.

Verder zitten er wat handige extra tweaks in. Je kan nu in de statusbalk je download/upload snelheid toevoegen. Daarnaast kan er een Dark Theme gekozen worden en kan de accentkleur aangepast worden. Dit heeft gevolgen voor instellen en notificatiepaneel, maar de notificaties zelf zijn jammer genoeg nog in het wit (dus ga waarschijnlijk weer een Substratum theme installeren binnenkort)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EZGf4xckKFc84I5PRkU8AOSV/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2YUJWph0y5NgFQ2CdPL6NMtI/medium.png

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 20-06-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb zonet bij mijn test toestel ook eens geprobeerd. Het ziet er inderdaad wel sneller uit. Wel zie ik dat de videocamera geen 4K DCI meer heeft... Alleen 4K UHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:42:
Wel zie ik dat de videocamera geen 4K DCI meer heeft... Alleen 4K UHD.
Wat is precies het verschil?

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 21-06-2018 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Wat is precies het verschil?
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/hac-assets/4k+vs+uhd/4K-vs-UHD.jpg
Essentially it all comes down to pixels, and how many there are that make up an image. As you can see from the diagram above, whilst they are the same height, 4K is 256 pixels wider than UHD. The ratio of 4K was developed by The Digital Cinema Initiative, which is why it is often referred to as DCI, or C4K (Cinema 4K) and is what you would see when viewing a 4K film at the cinema.
En ik kan het battery logo niet meer veranderen naar dat cirkeltje?

-edit- En de klok kan niet meer naar het midden?

[ Voor 33% gewijzigd door Verstekbakker op 20-06-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ah dat is helder. Iets lagere resolutie dus.
En ik kan het battery logo niet meer veranderen naar dat cirkeltje?
Dat lukt mij inderdaad ook niet meer. Ze hebben zo te zien de standaard Android implementatie gepakt ipv. de implementatie uit 14.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Toch erg jammer, dat zijn de dingen waar je juist een vinger in de pap wil houden... Vreemd dat ze het eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:59:
Toch erg jammer, dat zijn de dingen waar je juist een vinger in de pap wil houden... Vreemd dat ze het eruit halen.
Vind het ook een beetje vreemd. Het is namelijk ook jammer dat ik nu zowel procenten als een batterijbalk zie. Alleen procenten was voor mij voldoende geweest. Maar aan de andere kant zat het cirkeltje met procenten erin, omdat je in stock Android geen procenten kon instellen. Nu kan dat tegenwoordig wel, dus waarom zou je het dan ombouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:01:
[...]

Vind het ook een beetje vreemd. Het is namelijk ook jammer dat ik nu zowel procenten als een batterijbalk zie. Alleen procenten was voor mij voldoende geweest. Maar aan de andere kant zat het cirkeltje met procenten erin, omdat je in stock Android geen procenten kon instellen. Nu kan dat tegenwoordig wel, dus waarom zou je het dan ombouwen?
Omdat het lekker overzichtelijk is. Aan de cirkel kun je snel zien hoeveel je ongeveer hebt, wil je het precies weten kijk je een fractie langer om het digitaal te zien.

Ook de indeling van de menu's vind ik niet handig. Je moet weer ergens op klikken om alle opties te zien, waar is dat voor nodig? Ik ben nog niet overtuigd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:06:
Ook de indeling van de menu's vind ik niet handig. Je moet weer ergens op klikken om alle opties te zien, waar is dat voor nodig? Ik ben nog niet overtuigd hoor.
Van 'instellingen' bedoel je? Ook dat is standaard gedrag van Android 8, kijk maar eens in: reviews: Android 8 Oreo - Voor een makkelijker leven. Voor ons Tweakers best onhandig, voor de 'normale' gebruiker wel fijn. De meeste instellingen gebruiken ze toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:09:
[...]

Van 'instellingen' bedoel je? Ook dat is standaard gedrag van Android 8, kijk maar eens in: reviews: Android 8 Oreo - Voor een makkelijker leven. Voor ons Tweakers best onhandig, voor de 'normale' gebruiker wel fijn. De meeste instellingen gebruiken ze toch nooit.
Maar de 'normale' gebruiker gaat geen Lineage installeren... Dus waarom kiest Lineage die route? Of is Lineage van plan om meer mainstream te gaan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:13:
Maar de 'normale' gebruiker gaat geen Lineage installeren... Dus waarom kiest Lineage die route? Of is Lineage van plan om meer mainstream te gaan worden?
Geen idee. Wellicht zien ze geen nut van het aanpassen van 'stock' functies die verder normaal werken of willen ze eerst de 'basis' hebben en gaan ze daarna specifieke LOS functies toevoegen.

Overigens heeft Instellingen wel een (vernieuwde) zoekfunctie, ik gebruik nu dus gewoon de zoekfunctie ipv. dat ik handmatig ga zoeken waar die ene instelling ook alweer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:19:
[...]

Geen idee. Wellicht zien ze geen nut van het aanpassen van 'stock' functies die verder normaal werken of willen ze eerst de 'basis' hebben en gaan ze daarna specifieke LOS functies toevoegen.

Overigens heeft Instellingen wel een (vernieuwde) zoekfunctie, ik gebruik nu dus gewoon de zoekfunctie ipv. dat ik handmatig ga zoeken waar die ene instelling ook alweer zit.
Die had ik nog niet gezien, moet ik m'n gewoontes maar gaan aanpassen. Al is soms typen veel meer moeite dan even snel door de menu's heen rollen.

Er is een nieuwe update (18 juli) volgens die ingebouwde updater. Volgens mij detecteert die niet dat hij al is geüpdatet, want ik kan die update opnieuw installeren als hij al geïnstalleerd is.

Ik laat het nog even liggen voor mijn dagelijkse telefoon, voor mij heeft de update alleen maar functies weggehaald die ik ook echt gebruik, maar ik zie nergens iets nuttigs erbij komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
Flashen is gisteren gewoon goed verlopen. Omdat ik hem vandaag pas 100% heb opgeladen, zal ik straks mijn bevindingen even plaatsen. Lijkt er in ieder geval op dat hij even zuinig is (ervaring tot nu toe) tov vorige LOS en franco r55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:27:
Die had ik nog niet gezien, moet ik m'n gewoontes maar gaan aanpassen. Al is soms typen veel meer moeite dan even snel door de menu's heen rollen.
De zoekfunctie zat ook al in Android 7, maar was toen minder prominent aanwezig.
Er is een nieuwe update (18 juli) volgens die ingebouwde updater. Volgens mij detecteert die niet dat hij al is geüpdatet, want ik kan die update opnieuw installeren als hij al geïnstalleerd is.
18 juli? :P Dat gaat rap, haha. Overigens speelde dit 'probleem' ook al met LOS14.1, wanneer je een update niet downloade via de OTA updater, ging hij ook zeggen dat er een nieuwe update was.
Ik laat het nog even liggen voor mijn dagelijkse telefoon, voor mij heeft de update alleen maar functies weggehaald die ik ook echt gebruik, maar ik zie nergens iets nuttigs erbij komen...
Ik kan mij hier wel iets in vinden. Persoonlijk zitten er voor mij genoeg verbeteringen in. Password filler en notificaties kunnen snoozen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verstekbakker schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:06:
[...]

Omdat het lekker overzichtelijk is. Aan de cirkel kun je snel zien hoeveel je ongeveer hebt, wil je het precies weten kijk je een fractie langer om het digitaal te zien.

Je kan accuBattery installeren, dan krijg je ook een rondje met het percentage erin, voordeel van deze app is ook nog dat je kan zorgen dat hij niet verder dan bijv. 80% oplaadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Raznov schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:28:
Flashen is gisteren gewoon goed verlopen. Omdat ik hem vandaag pas 100% heb opgeladen, zal ik straks mijn bevindingen even plaatsen. Lijkt er in ieder geval op dat hij even zuinig is (ervaring tot nu toe) tov vorige LOS en franco r55.
Welke Franco heb je gebruikt? Blijft dit na rom updates bestaan.
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:21:

Had je problemen dan dat je nog een keer een clean flash gedaan hebt?
Nee hoor, maar wilde "fris" beginnen en de juiste gapps gebruiken. Wilde mini even proberen
Wat bedoel je hiermee?
Offline charging is opladen met de telefoon uitgeschakeld.
Waarschijnlijk wel. Bij de eerste builds zat data via wifi en 4G blokkeren er nog niet in, dat hebben ze vorige week toegevoegd. Maar welke opties mis je nu nog dan?
Vooral optische aanpassingen zoals het accu icoontje. One handed mode.

Ik ben tot nu toe best tevreden. Had even de mobiel netwerk standby battery drain, maar dat lijkt nu opgelost. Hij lijkt inderdaad een stuk sneller dan los14.1. wel clean ook, vind de look wel fijn. Alleen live display werkt nog niet goed. Ik schat dat het een locatie probleem is. Want hij verandert niet automatisch

[ Voor 4% gewijzigd door twowheeler op 20-06-2018 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
twowheeler schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:06:
[...]

Welke Franco heb je gebruikt? Blijft dit na rom updates bestaan.
r56, na een flash zal de originele kernel er weer op staan en zal je dus weer de franco kernel moeten flashen. Geen idee of dit eenvoudiger op te lossen is (misschien met de fk-app?), maar voor mij op zich geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
rens-br schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:01:
[...]

Ik vond het zelf juist prettig dat ik in 14.1 kon kiezen voor een liggend batterij icoontje met het percentage erin. Die optie zit er ook niet meer in helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Raznov schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:51:
[...]

r56, na een flash zal de originele kernel er weer op staan en zal je dus weer de franco kernel moeten flashen. Geen idee of dit eenvoudiger op te lossen is (misschien met de fk-app?), maar voor mij op zich geen probleem.
Thanks! Verder gewoon flash&forget las ik. Je hebt ook geen instellingen aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
PhWolf schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:11:
[...]

Ik vond het zelf juist prettig dat ik in 14.1 kon kiezen voor een liggend batterij icoontje met het percentage erin. Die optie zit er ook niet meer in helaas :(
Klopt, die mis ik zelf ook. Zal vast wel een aanpassing voor te vinden zijn, maar wil niet nog meer apps en mods er op knallen, liever dicht bij stock. In de hoop dus dat ze dit eens gaan aanpassen.
twowheeler schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:46:
[...]

Thanks! Verder gewoon flash&forget las ik. Je hebt ook geen instellingen aangepast?
Nee, flash&forget indeed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Raznov schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:48:

[...]

Nee, flash&forget indeed :)
Top thanks. Ik kijk de prestaties van de standaard kernel nog even aan, misschien is Franco wel het proberen waard

Heeft iemand misschien een screenshot van het gebaren scherm? Heb ze allemaal uitgezet want ik gebruik het niet, maar ik zie ook geen knopje om ze weer terug naar de standaard te brengen

[ Voor 42% gewijzigd door twowheeler op 21-06-2018 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandaag genavigeerd met LOS15.1 en dat was best een drama. Toestel is drie keer opnieuw opgestart en de laatste keer bleef die bootloopen na het unlocken. Dit was precies hetzelfde probleem als op 14.1 zonder Franco, dus ik ga Franco er maar weer eens bijpakken.
Brilsmurfffje schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:33:
Je kan accuBattery installeren, dan krijg je ook een rondje met het percentage erin, voordeel van deze app is ook nog dat je kan zorgen dat hij niet verder dan bijv. 80% oplaadt
Kan die app dat inderdaad? Ik dacht dat je dat zonder aangepast Kernel zoiets niet voor elkaar krijgt.
PhWolf schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:11:
Nee klopt. Je kan gewoon helemaal niks aanpassen aan het accu icoontje, alleen kiezen voor icoon, icoon + percentage of niks.
twowheeler schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:46:
Je kan met bijvoorbeeld de Kernel Manager (of andere Kernel app) bijv. de frequentie terugschroeven, waardoor hij nog zuiniger is voor de accu.
Raznov schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:51:
Geen idee of dit eenvoudiger op te lossen is (misschien met de fk-app?), maar voor mij op zich geen probleem.
Voor zover ik weet kan je dat niet automatisch laten doen. Je zal het altijd handmatig via de Recovery of Kernel Manager app moeten doen.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 21-06-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:48:
Vandaag genavigeerd met LOS15.1 en dat was best een drama. Toestel is drie keer opnieuw opgestart en de laatste keer bleef die bootloopen na het unlocken. Dit was precies hetzelfde probleem als op 14.1 zonder Franco, dus ik ga Franco er maar weer eens bijpakken.
Ai, en hoe heb je dat opgelost? Dalvik en cache gewist?
Kan die app dat inderdaad? Ik dacht dat je dat zonder aangepast Kernel zoiets niet voor elkaar krijgt.
De app geeft een signaal, echt stoppen kan inderdaad alleen met root of een aangepaste kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:04:
Ai, en hoe heb je dat opgelost? Dalvik en cache gewist?
Helemaal uitgezet en weer aan (het kan ooit zo simpel zijn :P) en toen was die uit zijn bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:12:
[...]

Helemaal uitgezet en weer aan (het kan ooit zo simpel zijn :P) en toen was die uit zijn bootloop.
Dat valt mee. Ik heb ooit een Rom gehad (Candy) die besloot na op het knopje reboot te hebben gedrukt nooit meer daarmee te stoppen. 8)7 . Ik ga vanmiddag ook even navigeren, kijken of ik hetzelfde ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:15:
Ik heb ooit een Rom gehad (Candy) die besloot na op het knopje reboot te hebben gedrukt nooit meer daarmee te stoppen. 8)7 .
Nuttige functie zeg en als je op 'Uitschakelen' drukte ging hij vervolgens nooit meer aan?
Ik ga vanmiddag ook even navigeren, kijken of ik hetzelfde ervaar.
Ben benieuwd of je dezelfde problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:48:
Je had ook wel een dirty flash gedaan, misschien maar eens op de juiste manier doen?

Bootloop problemen had ik ook op 14.1, Franko hielp daar heel goed bij inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Nuttige functie zeg en als je op 'Uitschakelen' drukte ging hij vervolgens nooit meer aan?

[...]

Ben benieuwd of je dezelfde problemen hebt.
Heb getest. Bij mij geen enkel probleem. Zowel met als zonder oplader. Ik had wel de hele tijd Spotify aan staan.

Picture in picture is wel gaaf trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:17:
Je had ook wel een dirty flash gedaan, misschien maar eens op de juiste manier doen?
Nja 'juiste' manier? De Wiki van LOS geeft zelf aan dat een Dirty flash prima moet kunnen. Maar ik kijk het nog even aan en anders gaan we gewoon een factory reset doen.
Bootloop problemen had ik ook op 14.1, Franko hielp daar heel goed bij inderdaad.
twowheeler schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:40:
Heb getest. Bij mij geen enkel probleem. Zowel met als zonder oplader. Ik had wel de hele tijd Spotify aan staan.
Goed om te weten. Ik had gisteren nog meer problemen, ook na het flashen van Franco. Telkens wanneer ik in de auto stapte en verbinding maakte met mijn radio(via Bluetooth), ging het toestel bootlopen. Hij startte op tot aan het pincode scherm en ging vervolgens weer opnieuw opstarten. (Totdat die dat beu was en bootte in Recovery)

Na het uitstappen en opnieuw starten was het opgelost, totdat ik gisterenavond weer in de auto stapte toen kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer uit de bootloop. Dus toen de rom nogmaals gedirty flashed over 15.1 en toen was het opgelost. Ook vanmorgen in de auto geen problemen meer gehad.

Hopelijk blijven die problemen nu dus weg, maar anders ga ik toch een factory reset overwegen.
Picture in picture is wel gaaf trouwens.
Is inderdaad wel cool. Was even zoeken hoe het ongeveer werkt, maar wanneer je een video aan het kijken bent met bijv. VLC en je drukt op home, maakt hij er een PIP venster van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03
Ik heb LOS 15.1 nog niet geïnstalleerd en ga dat denk ik ook nog niet doen als ik de laatste reacties hier zo lees. Die kleine dingetjes zoals geen cirkelvormig icoontje voor battery life kan ik me ook enorm hard aan ergeren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:24:
Hopelijk blijven die problemen nu dus weg, maar anders ga ik toch een factory reset overwegen.
Mocht je dit doen zou ik een clean flash ipv een factory reset doen. Dit is nog een stapje "schoner". Ik vond de hoeveelheid werk meevallen, een hoop was onthouden in backups. Veel van m'n apps gebruiken ook de Google services daarvoor. Dit kan je nakijken via de drive app.

Pip werkte bij mij ook met de multitask knop. Had maps open staan en wilde naar Spotify. Drukte op de multitask en maps ging naar pip, Spotify op de voorgrond.

Heb wel gemerkt dat mobiel netwerk standby redelijk wat gebruikt. Ik denk sinds ik van 4g gebruik maak. Dat is eigenlijk m'n grootste drain, verder valt het hard mee.

Offline charging wordt in de volgende build toegevoegd, en live display is een bekend probleem. Al met al erg tevreden. Heb hiervoor altijd andere versies van Los gedraaid. Dit is de eerste keer dat ik het puur gebruik, en het bevalt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
bal130 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:23:
Ik heb LOS 15.1 nog niet geïnstalleerd en ga dat denk ik ook nog niet doen als ik de laatste reacties hier zo lees. Die kleine dingetjes zoals geen cirkelvormig icoontje voor battery life kan ik me ook enorm hard aan ergeren. :+
Ga je heel snel aan wennen hoor ;). Ik heb mij welgeteld een paar uur er kwaad over gemaakt, maar met het percentage er naast vind ik het verder geen probleem nu. Ik moet zeggen dat ik buiten de PIP en notificatiebalk (schoner en strakker) om, ook niet zo snel een reden zou zien om naar 8.1 te gaan, maar als er straks geen ondersteuning meer is voor 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

Vandaag of morgen toch maar eens de officiële 15.1 installeren. Ik gebruik nu nog een onofficiële Lineage build maar ik krijg de laatste paar dagen steeds vaker random reboots. Misschien kan Franco erbij nog wat stabiliteit geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:18:
Mocht je dit doen zou ik een clean flash ipv een factory reset doen. Dit is nog een stapje "schoner". Ik vond de hoeveelheid werk meevallen, een hoop was onthouden in backups. Veel van m'n apps gebruiken ook de Google services daarvoor. Dit kan je nakijken via de drive app.
Dit weekend inderdaad een clean flash gedaan. Heb er alles afgegooid, behalve data. En daarna de ROM, Gapps, SU en Franco geflashed. Helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

Op het moment dat ik een wifi gebied verlaat herstart het toestel en blijft hij herstarten Totdat ik weer op een plek ben waar wel wifi is of hij reboot na zoveel mislukte pogingen naar de recovery. Herken je dit probleem ook?

Ik ga vandaag de nieuwe build van vandaag installeren en mocht dat niet helpen, dan ga ik een 14.1 maar weer installeren.

Edit: De nieuwe build heeft het probleem niet opgelost. Maar ik had in Tasker ingesteld dat die automatisch schakelt naar prioriteitsmodus bij bepaalde WiFi netwerken. Nu ik dat uitgeschakeld heb, heb ik geen bootloops meer gehad.
Pip werkte bij mij ook met de multitask knop. Had maps open staan en wilde naar Spotify. Drukte op de multitask en maps ging naar pip, Spotify op de voorgrond.
Dat zal ik dan straks een uit moeten testen, ben benieuwd of het hier ook werkt.
Heb wel gemerkt dat mobiel netwerk standby redelijk wat gebruikt. Ik denk sinds ik van 4g gebruik maak. Dat is eigenlijk m'n grootste drain, verder valt het hard mee.
Ik kan nog helaas weinig zinnigs zeggen over mijn batterijduur. Door het constante rebooten zuipt dat zo'n 10% weg. Maar gisteren het toestel de hele dag gebruikt voor een beetje browsen e.d. en had met 15% batterij een SOT van 3u.
Offline charging wordt in de volgende build toegevoegd
Dit is wel vreemd. Hier werkt offline charging namelijk wel gewoon.
Raznov schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:20:
Ik moet zeggen dat ik buiten de PIP en notificatiebalk (schoner en strakker) om, ook niet zo snel een reden zou zien om naar 8.1 te gaan, maar als er straks geen ondersteuning meer is voor 7...
Auto password fill vind ik ook een zeer fijne / handige feature en het kunnen snoozen van notificiaties vind ik toch ook wel een hele fijne toevoeging, als ik eerlijk ben.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 25-06-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:36:
[...]

Dit weekend inderdaad een clean flash gedaan. Heb er alles afgegooid, behalve data. En daarna de ROM, Gapps, SU en Franco geflashed. Helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

Op het moment dat ik een wifi gebied verlaat herstart het toestel en blijft hij herstarten Totdat ik weer op een plek ben waar wel wifi is of hij reboot na zoveel mislukte pogingen naar de recovery. Herken je dit probleem ook?

Ik ga vandaag de nieuwe build van vandaag installeren en mocht dat niet helpen, dan ga ik een 14.1 maar weer installeren.

Edit: De nieuwe build heeft het probleem niet opgelost. Maar ik had in Tasker ingesteld dat die automatisch schakelt naar prioriteitsmodus bij bepaalde WiFi netwerken. Nu ik dat uitgeschakeld heb, heb ik geen bootloops meer gehad.

[...]

Dat zal ik dan straks een uit moeten testen, ben benieuwd of het hier ook werkt.

[...]

Ik kan nog helaas weinig zinnigs zeggen over mijn batterijduur. Door het constante rebooten zuipt dat zo'n 10% weg. Maar gisteren het toestel de hele dag gebruikt voor een beetje browsen e.d. en had met 15% batterij een SOT van 3u.

[...]

Dit is wel vreemd. Hier werkt offline charging namelijk wel gewoon.

[...]

Auto password fill vind ik ook een zeer fijne / handige feature en het kunnen snoozen van notificiaties vind ik toch ook wel een hele fijne toevoeging, als ik eerlijk ben.
Nope, geen enkel van die problemen hier. Offline charging was kernel gerelateerd (is ook na te lezen in de changelog), dus kan wel kloppen dat het met Franco wel werkt.

Onze setup lijkt verder identiek, behalve franco. Misschien is dat de veroorzaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:19:
Nope, geen enkel van die problemen hier. Offline charging was kernel gerelateerd (is ook na te lezen in de changelog), dus kan wel kloppen dat het met Franco wel werkt.
Ah dat kan inderdaad het verschil zijn. Zal zo eens in de changelog duiken. Jij bedoeld die log op de download pagina, neem ik aan?
Onze setup lijkt verder identiek, behalve franco. Misschien is dat de veroorzaker?
In het begin draaide ik zonder Franco en toen kreeg Ik ook bootloops. Zoals ik in mijn edit ook aangaf was Tasker de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:36:
[...]

Ah dat kan inderdaad het verschil zijn. Zal zo eens in de changelog duiken. Jij bedoeld die log op de download pagina, neem ik aan?

[...]

In het begin draaide ik zonder Franco en toen kreeg Ik ook bootloops. Zoals ik in mijn edit ook aangaf was Tasker de boosdoener.
Jep, wel leuk om te lezen ook. Je kan ook de commits nalwzen. Gelukkig het probleem gevonden! Beetje tevreden met Franco? Ik draai nog steeds stock, en het presteert opzich prima. Hou er wel van dat ik nergens aan hoef te denken qua instellingen of flashen.

Los15 heeft me wel laten realiseren dat de ons nog even mee kan. Batterij wordt wat oud, maar verder prima ding. Heb meteen m'n abbo veranderd en weer een paar nieuwe screenprotectors besteld. 6t zou z'n opvolger kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:54:
Jep, wel leuk om te lezen ook. Je kan ook de commits nalwzen.
Ik ken de changelog inderdaad wel, lees die best vaak door. Echter was mij die opmerking nog niet opgevallen.
Gelukkig het probleem gevonden!
Ja gelukkig wel. Alleen wel jammer dat het Tasker is. Ik gebruik Tasker best wel intensief en wel onhandig dat ik die specifieke task (of heel Tasker) niet meer kan gebruiken.
Beetje tevreden met Franco? Ik draai nog steeds stock, en het presteert opzich prima. Hou er wel van dat ik nergens aan hoef te denken qua instellingen of flashen.
Franco werkt hier prima, merk niet veek verschil met de stock kernel. Niet zoveel als op 14.1, dus ik weet niet of ik het blijf flashen.
Los15 heeft me wel laten realiseren dat de ons nog even mee kan. Batterij wordt wat oud, maar verder prima ding.
Ben ik helemaal met jou eens. Met 14.1 was ik al dik tevreden en op 15.1 werkt hij nog steeds zeer prima. Erg capabel toestelletje na ruim 3,5 jaar. Accuduur mag van mij ook wel iets beter. Maximaal het einde van de dag met een SOT van 3 tot 4 uur is toch wel heel erg weinig.
6t zou z'n opvolger kunnen worden.
Dat geldt voor mij ook, mits de OP6T een soort van Vivo Nex wordt. (Ben best verliefd op dat toestel, maar de software loop ik totaal niet warm van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
rens-br schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Ik ken de changelog inderdaad wel, lees die best vaak door. Echter was mij die opmerking nog niet opgevallen.

[...]

Ja gelukkig wel. Alleen wel jammer dat het Tasker is. Ik gebruik Tasker best wel intensief en wel onhandig dat ik die specifieke task (of heel Tasker) niet meer kan gebruiken.

[...]

Franco werkt hier prima, merk niet veek verschil met de stock kernel. Niet zoveel als op 14.1, dus ik weet niet of ik het blijf flashen.

[...]

Ben ik helemaal met jou eens. Met 14.1 was ik al dik tevreden en op 15.1 werkt hij nog steeds zeer prima. Erg capabel toestelletje na ruim 3,5 jaar. Accuduur mag van mij ook wel iets beter. Maximaal het einde van de dag met een SOT van 3 tot 4 uur is toch wel heel erg weinig.

[...]

Dat geldt voor mij ook, mits de OP6T een soort van Vivo Nex wordt. (Ben best verliefd op dat toestel, maar de software loop ik totaal niet warm van.)
Kan je die specifieke actie opvangen met profielen?

Ja ik hoop ook zoiets. Gezien de oppo find X zie ik het wel gebeuren. Heb de 6 gezien laatst, en moet zeggen dat die ook mooi is. Accuduur is ook erg goed.

Ik zal m'n batterij eens helemaal leeg laten lopen en volledig offline opladen. Daarna kan ik wat meer zeggen over de accu. Maar inderdaad, het zit meestal rond de 4 à 5 uur scherm tijd. Al met al kom ik er de dag nog wel mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:22:
Kan je die specifieke actie opvangen met profielen?
Toevallig vanmorgen naar gekeken, maar je kan profielen helaas niet aan/uitschakelen aan de hand van wifi of locatie. Bij profiel 'Onderweg', kan dat wel. Maar je kan niet instellen dat het toestel op 'Prioriteit' gaat. Ik had met Tasker ingesteld dat hij op 'Prioriteit' ging op het moment dat ik verbonden ben met de wifi van kantoor.
Ja ik hoop ook zoiets. Gezien de oppo find X zie ik het wel gebeuren. Heb de 6 gezien laatst, en moet zeggen dat die ook mooi is. Accuduur is ook erg goed.
Dat is ook zeker een mooi toestel, maar heeft voor mij nog niet de 'Wauw' factory die ik bij de Nex wel heb.
Ik zal m'n batterij eens helemaal leeg laten lopen en volledig offline opladen. Daarna kan ik wat meer zeggen over de accu. Maar inderdaad, het zit meestal rond de 4 à 5 uur scherm tijd. Al met al kom ik er de dag nog wel mee door.
De dag doorkomen lukt meestal wel, alleen het kan altijd beter. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Is met "Open Camera" wel de 4K DCI mogelijk in 15.1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:14:
Is met "Open Camera" wel de 4K DCI mogelijk in 15.1?
Ik neem aan dat je deze app bedoeld?

Net even gekeken en kan resolutie selecteren tot 4208 x 3120 (13,13MP) voor foto's en 4096x2160 (8,85MP) voor video's. Dus dat kan inderdaad.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 26-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Missen we ook het battery icoon als je de notification bar omlaag trekt? Die shortcut naar hey overzicht van verbruik bedoel ik dan.

-edit- En opladen gaat nog maar tot 80%?

[ Voor 14% gewijzigd door Verstekbakker op 26-06-2018 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Verstekbakker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:36:
Missen we ook het battery icoon als je de notification bar omlaag trekt? Die shortcut naar hey overzicht van verbruik bedoel ik dan.
Die ontbreekt inderdaad ook, maar wanneer je de 'batterijbesparing' tile lang inhoudt kom je op dezelfde pagina uit.
-edit- En opladen gaat nog maar tot 80%?
Dat heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dan zal het wel te warm zijn nu. Ik zet de backup weer terug, het geeft nog teveel hiccups, vooral Firefox gaat helemaal over de zeik. Tzt doe ik wel een clean install om allerlei dingen uit te sluiten.

-edit- Nog iets wat mij opviel: als de telefoon uit staat en hij hangt aan de lader, dan heb je geen indicatie van hoe ver hij is opgeladen. 1x Kort tikken op de power knop laat meteen de telefoon opstarten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verstekbakker op 26-06-2018 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Laat de berichten over LOS 15.1 maar binnenkomen. Ik ben jullie early adaptors dankbaar, ik wacht nog even af tot het echt stabiel is. :)

Vanmorgen pas naar de laatste versie gegaan van 14.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0

Tornado1.0

Work in progress

Ik ga de officiële 15.1 ook niet meer proberen, zojuist de OP6 besteld. De laatste paar dagen steeds meer haperingen en random reboots dus ik denk dat mijn oude vertrouwde telefoon aan het sterven is :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Tornado1.0 op 26-06-2018 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Tornado1.0 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:46:
De laatste paar dagen steeds meer haperingen en random reboots dus ik denk dat mijn oude vertrouwde telefoon aan het sterven is :'(
Begrijpelijk dat je gaat overstappen. Maar haalde de Franco Kernel bij jou niks uit?
Verstekbakker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:22:
-edit- Nog iets wat mij opviel: als de telefoon uit staat en hij hangt aan de lader, dan heb je geen indicatie van hoe ver hij is opgeladen. 1x Kort tikken op de power knop laat meteen de telefoon opstarten.
Dit is dat 'offline' laden, waar @twowheeler het over had:
twowheeler schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:18:
Offline charging wordt in de volgende build toegevoegd
Ossi schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 20:13:
Laat de berichten over LOS 15.1 maar binnenkomen. Ik ben jullie early adaptors dankbaar, ik wacht nog even af tot het echt stabiel is. :)
Haha. Graag gedaan. We houden je op de hoogte. ;)

Overigens gaat de bootloop soap hier door. Gisteren toch weer Tasker ingesteld en tot mijn verbazing werkt het nu prima. Vervolgens weer Franco geflasht en de bootloops zijn weer terug, het lijkt dus toch aan Franco te liggen.

@Raznov jij gebruikte toch ook Franco? Werkt die bij jou wel gewoon goed? Ik heb, net zoals jij, versie R56 gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
@rens-br bij mij werkt de Franco prima, echter kwam ik er 2 dagen terug achter dat mijn GPS nog niet op volledig stond, dus een eerlijk vergelijkbaar resultaat had ik nog niet. Tot dan toe was het vaak rond de 15 a 20% batterij over, terwijl op de voorgaande versie met r55 (let wel, daar wel GPS op vol) hij vaak rond de 5 a 10% bleef hangen na een 'normale' dag.
Opladen gaat gewoon naar 100% en ondervind (nog) geen reboots.

[ Voor 8% gewijzigd door Raznov op 27-06-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 11:36
Ik draai 14 met franco kernel, dagelijks een random reboot. De eerste maand nadat ik franco had geinstalleerd had ik geen random reboots meer, maar na die maand waren ze er opeens weer. Ik blijf lekker op 14, totdat ik (ooit) een nieuwe telefoon aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

floriz87 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:08:
Ik draai 14 met franco kernel, dagelijks een random reboot. De eerste maand nadat ik franco had geinstalleerd had ik geen random reboots meer, maar na die maand waren ze er opeens weer. Ik blijf lekker op 14, totdat ik (ooit) een nieuwe telefoon aanschaf.
Toevallige een update gedaan? Ik had een update gedaan naar een nieuwe build van 14 en toen kreeg ik opeens ook random reboots. Bleek dat ik vergeten was Franco terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Toevallige een update gedaan? Ik had een update gedaan naar een nieuwe build van 14 en toen kreeg ik opeens ook random reboots. Bleek dat ik vergeten was Franco terug te zetten.
Ik installeer updates met Cyan Delta (werkt recent opeens niet meer), en iedere keer dat een update installeerde werd automatisch Franco daarna geinstalleerd. Dus dat zou het niet mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Ik draai de laatste los build volledig stock. Geen enkele reboot of probleem gehad tot nu toe.

Lees op xda wel enkele andere meldingen, maar ik denk dat eerder een app daar schuldig aan is dan Los.

Misschien een Log proberen te trekken als het gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:12:
@rens-br bij mij werkt de Franco prima, echter kwam ik er 2 dagen terug achter dat mijn GPS nog niet op volledig stond, dus een eerlijk vergelijkbaar resultaat had ik nog niet. Tot dan toe was het vaak rond de 15 a 20% batterij over, terwijl op de voorgaande versie met r55 (let wel, daar wel GPS op vol) hij vaak rond de 5 a 10% bleef hangen na een 'normale' dag.
Klinkt als prima waardes. Ik ga van de week eens kijken waar het aan kan liggen. Ik heb geloof ik tot nu toe Franco alleen via de Kernel Manager geinstalleerd, wellicht dat via de recovery beter gaat.
floriz87 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:08:
Ik installeer updates met Cyan Delta (werkt recent opeens niet meer), en iedere keer dat een update installeerde werd automatisch Franco daarna geinstalleerd. Dus dat zou het niet mogen zijn.
Draai je wel een recente versie? En wellicht is juist dit het probleem. Dat CyanDelta het niet goed opknipt, waardoor je bepaalde patches toch mist. Wellicht is het een idee om de nieuwste build handmatig inclusief Franco te doen via de recovery.

Edit: Mmm overigens nog een bug gevonden. De proximity sensor lijkt zijn werk niet te doen. Er is een instelling (weergave -> Per ongelijk ontwaken voorkomen) waarbij toestel naar die sensor kijkt, voordat deze ontwaakt, echter lijkt die instelling hier niks te doen. Ik heb via Sensor Test al gekeken of de sensor defect is, maar deze werk gewoon.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 27-06-2018 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:29:

Draai je wel een recente versie? En wellicht is juist dit het probleem. Dat CyanDelta het niet goed opknipt, waardoor je bepaalde patches toch mist. Wellicht is het een idee om de nieuwste build handmatig inclusief Franco te doen via de recovery.
CyanDelta leek het altijd netjes te doen, reboot gewoon naar recovery en kon dan netjes meelezen in de console, zag er allemaal prima uit. Vermoed dat CyanDelta nu problemen heeft omdat LOS15 uit is voor bacon. Anyhow, net 14.1 (van 13-6) geinstalleerd, samen met Franco kernel, via TWRP. Eens zien hoe lang die het uit houdt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Raznov schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:12:
Heb je misschien wat screenshots? Ben wel benieuwd naar je gebruikt.

Ik draai nog steeds volledig stock.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/w69Vhzb.png

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Db1cE7f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Ik draai al een tijdje TugaPower (LOS based) rom Eigenlijk nooit last van random reboots. Tot voor kort deed gps het niet echt, maar na de 15.1 release is dat gefixed.

Ik werk alleen (nog) niet met Tasker. Ben het wel van plan, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan. Zeker na wat ik hier lees.
Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste