Dan maar zorgen dat je wel root hebt en dan de root verbergen middels MagiskHideDaimen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:59:
[...]
Bij mij staat alleen de tweede zin er. Rootcheckers geven ook aan dat ik geen root heb. Ik kom ook door safetynet tests heen...
Done,thanks voor de hulpOssi schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 16:02:
[...]
Dan maar zorgen dat je wel root hebt en dan de root verbergen middels MagiskHide
[ Voor 9% gewijzigd door Daiov97 op 22-02-2018 16:15 ]
Good news everyone: nieuws: LineageOS 15.1 op basis van Android 8.1 verschijnt.
LineageOS 15.1 is dus aangekondigd! Helaas valt de OPO buiten de boot voor de eerste batch van ROM's, maar ik heb er zelf goede hoop van dat er wel een LOS15.1 rom voor uitkomt.
LineageOS 15.1 is dus aangekondigd! Helaas valt de OPO buiten de boot voor de eerste batch van ROM's, maar ik heb er zelf goede hoop van dat er wel een LOS15.1 rom voor uitkomt.
Ik heb heel lang cyanogenmod 13 met android 5.0.2 gebruikt. Die was stabiel en snel.
Nu wil ik de Oneplus One weggeven aan een vriend die een kapotte telefoon heeft, maar ik wil het wel eerst updaten naar
Sultan rom 7.1.2 gebaseerd op 14.1 https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403
of Oreo 8.1.0 R14 https://forum.xda-develop...oreo-oneplus-one-t3666741
Wie heeft ervaringen met de Oreo rom van Agent fabulous?
Ik heb problemen met inloggen op openbare wifi punten en mms gevonden.
Nu wil ik de Oneplus One weggeven aan een vriend die een kapotte telefoon heeft, maar ik wil het wel eerst updaten naar
Sultan rom 7.1.2 gebaseerd op 14.1 https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403
of Oreo 8.1.0 R14 https://forum.xda-develop...oreo-oneplus-one-t3666741
Wie heeft ervaringen met de Oreo rom van Agent fabulous?
Ik heb problemen met inloggen op openbare wifi punten en mms gevonden.
Als je de telefoon weggeeft zou ik hem weggeven met Android 7.1.2 erop ipv. een 'beta' Oreo rom.Archimond schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 01:04:
Ik heb heel lang cyanogenmod 13 met android 5.0.2 gebruikt. Die was stabiel en snel.
Precies, zou hem zo laten tenzij je veel geklaag van je vriend wil. Gooi lekker de laatste versie van Lineage OS (oneplus one) erop.
[ Voor 32% gewijzigd door iPodKiller op 28-02-2018 10:08 ]
Op verzoek van @rens-br ook een bericht van mijn kant met een hulpvraag: Ik wilde proberen om mijn OPO te rooten en flashen naar een ander OS. Ik heb deze (rens-br in 'reviews: OnePlus-topman Carl Pei: we zijn te conservatief geweest' uitleg geprobeerd aan te houden, maar ik heb het idee dat de telefoon nu niet meer doet wat hij zou moeten doen.
Wat heb ik gedaan:
1. Backup gemaakt en handmatig foto's en muziek opgeslagen op de PC
2. BRT gedownload en geïnstalleerd
3. Alle overige bestanden gedownload en in een map op mijn pc gezet
4. Geprobeerd TRWP 3.2.1.0 te gebruiken bij BRT maar die vroeg expliciet om 2.8.7.0 dus die maar gepakt
5. De bootloader Unlocked via BRT
6. De Root uitgevoerd via BRT: daarbij de gegevens van TWRP gebruikt
7. telefoon opnieuw opgestart en nu blijft hij hangen in opstartscherm Cyanogen Mod ready....
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Wat heb ik gedaan:
1. Backup gemaakt en handmatig foto's en muziek opgeslagen op de PC
2. BRT gedownload en geïnstalleerd
3. Alle overige bestanden gedownload en in een map op mijn pc gezet
4. Geprobeerd TRWP 3.2.1.0 te gebruiken bij BRT maar die vroeg expliciet om 2.8.7.0 dus die maar gepakt
5. De bootloader Unlocked via BRT
6. De Root uitgevoerd via BRT: daarbij de gegevens van TWRP gebruikt
7. telefoon opnieuw opgestart en nu blijft hij hangen in opstartscherm Cyanogen Mod ready....
Wat kan ik doen om dit te verhelpen?
De reden waarom ik aangaf dat je TWRP 3.2.1.0 moest gebruiken was om dat oudere versies niet of niet goed werken met Android 6. Via TWRP kan je een nieuwe versie van TWRP installeren en dan zal die als het goed is wel doorstarten. Je kan ook de nieuwere versie van TWRP installeren en vervolgens LineageOS installeren.BvZwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:10:
Je moet het toestel nu uitschakelen en deze stappen uitvoeren, als het goed is boot je nu in TWRP. Daarna kan je de stappen uitvoeren die hier, onder het kopje "TWRP Install (Requires TWRP 2.8.4 or higher already installed):", staan beschreven.
Overigens is het wel vreemd dat jij eerst TWRP hebt geïnstalleerd en daarna pas de bootloader hebt unlocked, normaal gesproken moeten deze stappen andersom uitgevoerd worden.
Als laatste wordt die toolkit al een tijdje niet meer ondersteund en ik heb hem ook al heel lang niet meer gebruikt. Je kan eventueel ook alle stapjes (die de tool voor je doet) handmatig uitvoeren. @sdk1985 heeft een mooi stappenplan geschreven: sdk1985 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 02-03-2018 17:21 ]
Ik heb nu een factory reset uit laten voeren. Misschien een debiele vraag, maar dat TWRP moet dat op de pc of de telefoon staan? Want ik kan in BRT wel verwijzen naar 3.2.1.0 maar ik dat accepteert BRT niet, want die wil 2.8.7.0...rens-br schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:17:
[...]
De reden waarom ik aangaf dat je TWRP 3.2.1.0 moest gebruiken was om dat oudere versies niet of niet goed werken met Android 6. Via TWRP kan je een nieuwe versie van TWRP installeren en dan zal die als het goed is wel doorstarten. Je kan ook de nieuwere versie van TWRP installeren en vervolgens LineageOS installeren.
Je moet het toestel nu uitschakelen en deze stappen uitvoeren, als het goed is boot je nu in TWRP. Daarna kan je de stappen uitvoeren die hier, onder het kopje "TWRP Install (Requires TWRP 2.8.4 or higher already installed):", staan beschreven.
Overigens is het wel vreemd dat jij eerst TWRP hebt geïnstalleerd en daarna pas de bootloader hebt unlocked, normaal gesproken moeten deze stappen andersom uitgevoerd worden.
Als laatste wordt die toolkit al een tijdje niet meer ondersteund en ik heb hem ook al heel lang niet meer gebruikt. Je kan eventueel ook alle stapjes (die de tool voor je doet) handmatig uitvoeren. @sdk1985 heeft een mooi stappenplan geschreven: sdk1985 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Ik ga zo maar proberen om vanaf het begin de boel weer de rooten, flashen enzovoorts...
TWRP moet uiteindelijk op je telefoon geïnstalleerd zijn, dat is namelijk je recovery.BvZwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:35:
Ik heb nu een factory reset uit laten voeren. Misschien een debiele vraag, maar dat TWRP moet dat op de pc of de telefoon staan?
Ik zou dan kijken of het met sdk1985 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" wel lukt en de tool even links laten liggen.Want ik kan in BRT wel verwijzen naar 3.2.1.0 maar ik dat accepteert BRT niet, want die wil 2.8.7.0...
Ik ga zo maar proberen om vanaf het begin de boel weer de rooten, flashen enzovoorts...
@rens-br Op dit moment krijg ik de telefoon helemaal niet aan de praat. Hij blijft hangen in het opstartscherm van Cyanogen mod... Heb via level down en power button een factory reset uitgevoerd, maar dit biedt geen soelaas...
Als ik level up en power button doe verschijnt er heel vaag Fastbood Mode, maar daar kan ik verder ook niets mee.
Als ik level up en power button doe verschijnt er heel vaag Fastbood Mode, maar daar kan ik verder ook niets mee.
[ Voor 20% gewijzigd door BvZwolle op 02-03-2018 18:41 ]
Wat zag je toen? TWRP of de stock recovery?BvZwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:36:
@rens-br Op dit moment krijg ik de telefoon helemaal niet aan de praat. Hij blijft hangen in het opstartscherm van Cyanogen mod... Heb via level down en power button een factory reset uitgevoerd, maar dit biedt geen soelaas...
Waarschijnlijk Stock, dus dan is het installeren niet goed gegaan.
Ik zou gewoon bij het begin beginnen en de stappen van @sdk1985 volgen.
Ik heb de walkthrough gedaan, maar in cmd kan ik dit niet invoeren:rens-br schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:41:
[...]
Wat zag je toen? TWRP of de stock recovery?
Waarschijnlijk Stock, dus dan is het installeren niet goed gegaan.
Ik zou gewoon bij het begin beginnen en de stappen van @sdk1985 volgen.
Command prompt openen en naar de target map gaan. Daar doe je:
adb reboot bootloader
Overslaan als je al unlocked bent, whipped data:
fastboot oem unlock
Nu de recovery flashen (druk op tab na de letters twrp en hij vult de filename voor je in):
fastboot flash recovery twrp-3.1.1-0-bacon.img
Rebooten:
fastboot reboot
CMD geeft aan: ..... is not recognized as an internal or external command, operable program or bath file.
Inmiddels alle opties van de OPO geprobeerd met opstarten, maar hij blijft hangen in het opstartscherm.
[ Voor 4% gewijzigd door BvZwolle op 02-03-2018 19:09 ]
Dat valt ook op te lossen: https://stackoverflow.com/a/20564601.BvZwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:06:
CMD geeft aan: ..... is not recognized as an internal or external command, operable program or bath file.
Dit begrijp ik dus niet... Het lijkt erop dat ik niet echt de persoon ben om dit zelf te doen...rens-br schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:18:
[...]
Dat valt ook op te lossen: https://stackoverflow.com/a/20564601.

Als ik echo%path% doe in de directory waar adb.exe staat gebeurt er niets.
Dat lijkt me dan ook niet. Je kan overigens ook even de foutmelding zelf Googlen. Dan kom je bijvoorbeeld uit op deze website uit die het misschien wat beter uitlegd.BvZwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:29:
Dit begrijp ik dus niet... Het lijkt erop dat ik niet echt de persoon ben om dit zelf te doen...![]()
Als ik echo%path% doe in de directory waar adb.exe staat gebeurt er niets.
Ik denk dat ik moet gaan proberen om vanaf 0 te beginnen. Ik ga proberen hem helemaal in fabrieksstaat te krijgen. Dat zal nog wel even een dingetje worden, aangezien er nu geen ROM meer op de telefoon staat.rens-br schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:41:
[...]
Dat lijkt me dan ook niet. Je kan overigens ook even de foutmelding zelf Googlen. Dan kom je bijvoorbeeld uit op deze website uit die het misschien wat beter uitlegd.
Als je tips hebt hoe ik de telefoon voor de PC zichtbaar kan krijgen (ADB inschakelen als ik het goed heb) hoor ik het graag.
(heb inmiddels deze https://digispawn.com/201...-adb-and-fastboot-on.html tutorial doorlopen, op naar de volgende, onbekende, stap...))
Het probleem blijft dat ik niet in de telefoon kan komen via Explorer om zo een rom op de telefoon te plaatsen... Iemand een idee?
Ik heb een thread gevonden met hetzelfde probleem: https://forums.oneplus.ne...installed-bricked.499464/
Ik kan alleen niet zo snel achterhalen hoe hij het heeft opgelost om de telefoon zichtbaar te maken in explorer...
[ Voor 27% gewijzigd door BvZwolle op 03-03-2018 15:36 ]
Alles flashen dmv. adb of fastboot, dan hoeft het niet op de telefoon gezet te worden.BvZwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:59:
Het probleem blijft dat ik niet in de telefoon kan komen via Explorer om zo een rom op de telefoon te plaatsen... Iemand een idee?
Dat heb ik geprobeerd, daarna is de telefoon in een bootloop terecht gekomen. Die heb ik moeten uitschakelen door de accu los te koppelen. Daarbij is een pennetje afgebroken, wat vanaf de telefoon tegen de binnenzijde van het achterklepje tegen een antennestrip aankomt. Dit lijkt niet te fixen...rens-br schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:40:
[...]
Alles flashen dmv. adb of fastboot, dan hoeft het niet op de telefoon gezet te worden.
Dus nu maar de keuze gemaakt om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Ik wilde heel graag de Oneplus 5T, maar gezien de OP6 er aan zit te komen en het verhaal met het wel of niet HD kijken en de prijs heeft het mij doen besluiten om de Motorola G5S plus met €40 cashback te bestellen. Ik baal uiteraard enorm, maar ik denk dat ik afscheid moet nemen van OP...
Kon die niet meer uit door de aan/uitknop 10/15 seconden in te houden? Ik heb nog nooit meegemaakt dat het toestel uitgezet moest worden door het loshalen van de accu.BvZwolle schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 23:29:
Dat heb ik geprobeerd, daarna is de telefoon in een bootloop terecht gekomen. Die heb ik moeten uitschakelen door de accu los te koppelen.
Maar wel balen dat hij nu definitief defect is / lijkt. Maar volgens mij is dat pennetje alleen bedoeld voor NFC. Kun je er eens een foto van maken?Daarbij is een pennetje afgebroken, wat vanaf de telefoon tegen de binnenzijde van het achterklepje tegen een antennestrip aankomt. Dit lijkt niet te fixen...
Heb nu al meer dan een jaar LineageOS 14.1, maar ik heb nog steeds last van soms crashes of dat het scherm uitvalt en dan zelf mijn telefoon moet herstarten of dat die uit zichzelf herstart. Waardoor kan dit komen? Ik stoor me er vaak niet aan maar heb laatst een keer gehad dat die uitviel tijdens het navigeren en dat is niet zo handig natuurlijk. Dit gebeurd gemiddeld iedere week zo'n beetje. Zou opnieuw installeren het verhelpen of niet? Ik hoop dat LineageOS 15.1 misschien wat stabieler wordt als die voor de OPO komt.
Heb je de laatste 4 pagina's van dit topic al doorgenomen? Toevallig kwam ik recentelijk een tip tegen op XDA waardoor de random reboots tot nagenoeg 0 gereduceerd kunnen worden.TheUninvited schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:53:
Heb nu al meer dan een jaar LineageOS 14.1, maar ik heb nog steeds last van soms crashes of dat het scherm uitvalt en dan zelf mijn telefoon moet herstarten of dat die uit zichzelf herstart.
Overigens neem ik ook aan dat je telkens de nieuwste versie installeert?
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 05-03-2018 14:58 ]
Helaas werkte de powerknop, al dan niet in combinatie met de volumeknoppen, niet.rens-br schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:11:
[...]
Kon die niet meer uit door de aan/uitknop 10/15 seconden in te houden? Ik heb nog nooit meegemaakt dat het toestel uitgezet moest worden door het loshalen van de accu.
[...]
Maar wel balen dat hij nu definitief defect is / lijkt. Maar volgens mij is dat pennetje alleen bedoeld voor NFC. Kun je er eens een foto van maken?
Ik heb een link van de binnenzijde en dan gaat het om het pennetje dat tegen de binnenzijde van de achterkant van de behuizing aan komt en dan niet de zijde van de NFC chip, maar er tegenover. Ik ben bang dat dit iets voor WiFi of G4 is... (https://goo.gl/images/RUcJJm).
Kun je mij misschien een DM sturen met hoe ik vanuit de Cyanogen Recovery zonder dat er een ROM op de telefoon staat toch de telefoon kan voorzien van een werkende ROM?
Werkt die combinatie nog steeds niet? Want je zal in fastboot moeten komen voor het flashen van een ROM.BvZwolle schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:11:
Helaas werkte de powerknop, al dan niet in combinatie met de volumeknoppen, niet.
Ik weet nog steeds niet precies welke je nu bedoeld. Maar die van NFC zit in het midden, is het dus iets anders dan is de kans groot dat het wifi of 4G is.Ik heb een link van de binnenzijde en dan gaat het om het pennetje dat tegen de binnenzijde van de achterkant van de behuizing aan komt en dan niet de zijde van de NFC chip, maar er tegenover. Ik ben bang dat dit iets voor WiFi of G4 is... (https://goo.gl/images/RUcJJm).
Simpel gezegd. Dat gaat niet. Vanuit Cyanogen Recovery kan je alleen dingen flashen die al op je telefoon staan en er staat momenteel niks op. Je kan via ADB Push en Pull er wellicht wel bestanden naar toe sturen.Kun je mij misschien een DM sturen met hoe ik vanuit de Cyanogen Recovery zonder dat er een ROM op de telefoon staat toch de telefoon kan voorzien van een werkende ROM?
Ook kan je via fastboot gewoon een ROM flashen, zie: https://forum.xda-develop...opo-to-100-stock-t2826541.
Mocht het toestel echt helemaal 'gebricked' zijn, kun je ook eerst dit proberen: https://forum.xda-develop...rick-oneplus-one-t3013732.
Kleine update on Franco Kernel r55 met 7.1.2, na de eerste paar weken nog op r54 te zitten, moet ik zeggen dat ik sinds r55, sinds de laatste 3 weken nog maar 1 reboot heb gehad en de de batterij performance echt een stuk beter is geworden. Zeer tevreden over, laten we hopen dat mijn OPO nog een jaartje mee kan (sowieso heb ik nog niet eerder zo lang met een telefoon gedaan).
Ben wel weer erg benieuwd hoe de nieuwe Android op de OPO gaat draaien (kan wat mij betreft dus ook niet snel genoeg komen). Heb voor mijzelf telkens weer gezegd dat op het moment dat de OPO ook maar een beetje lastig begint te doen, ik een opvolger ga kopen. Is echter nog nooit nodig geweest.
[ Voor 14% gewijzigd door Daiov97 op 01-06-2018 10:10 ]
Zag vandaag een aankondiging voor Android P. Voorlopig alleen op Pixel toestellen, maar wat denken jullie? Gaat het ze lukken om ook Android P naar de OPO te krijgen?
Waarom zat je de eerste weken nog op r54?Raznov schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:00:
Kleine update on Franco Kernel r55 met 7.1.2, na de eerste paar weken nog op r54 te zitten,
Hier overigens dezelfde ervaring. Sinds de nightly 20180220 van waarbij een van de random reboot problemen is opgelost heb ik overigens helemaal geen random reboots meer gehad. Ben er ook super tevreden over.moet ik zeggen dat ik sinds r55, sinds de laatste 3 weken nog maar 1 reboot heb gehad en de de batterij performance echt een stuk beter is geworden. Zeer tevreden over, laten we hopen dat mijn OPO nog een jaartje mee kan (sowieso heb ik nog niet eerder zo lang met een telefoon gedaan).
Hier ben ik ook echt heel erg benieuwd naar. Ik kijk er erg naar uit om LOS15.1 te draaien op de OPO. Er zitten niet super veel verbeteringen in Oreo, maar bijvoorbeeld de verbeterde notificatiebeheer lijkt mij wel heel erg handig.Daimen schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:37:
Ben wel weer erg benieuwd hoe de nieuwe Android op de OPO gaat draaien (kan wat mij betreft dus ook niet snel genoeg komen). Heb voor mijzelf telkens weer gezegd dat op het moment dat de OPO ook maar een beetje lastig begint te doen, ik een opvolger ga kopen. Is echter nog nooit nodig geweest. Zelfs waterschade heeft die overleeft.
Zolang ze Android niet 64bit only maken, denk ik dat het alleen maar simpeler wordt om ROM's te bouwen sinds Trebble, dus ik verwacht dat Android P ook nog wel naar de OPO komt. Al gaat dat natuurlijk nog wel even duren.Ossi schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 00:09:
Zag vandaag een aankondiging voor Android P. Voorlopig alleen op Pixel toestellen, maar wat denken jullie? Gaat het ze lukken om ook Android P naar de OPO te krijgen?
Vond ik gewoon stoerder.
Nee, omdat r54 nog niet compatible was met Oreo, en ik eigenlijk dacht dat r55 meer gericht was op Oreo.
Ik zat overigens nog op die van 05-02, dus maar even een update doen zo.
Werkt encryptie al terug op lineageos? Ik meen mij te herinneren dat er een probleem ergens was met TWRP.
Daar durf ik helaas niks over te zeggen. Ik weet / ervaar wel van andere dat het inderdaad een hoop problemen kunnen opleveren, ook met updaten e.d. Hoe dit tegenwoordig zit weet ik helaas niet.ShaneV schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:37:
Werkt encryptie al terug op lineageos? Ik meen mij te herinneren dat er een probleem ergens was met TWRP.
Ik weet niet waar ik dit echt moet plaatsen lol.
Double tap to wake werkt wel
Double tap to sleep werkt niet
Wat heb ik zelf gedaan:
Double tap to wake werkt wel
Double tap to sleep werkt niet
Wat heb ik zelf gedaan:
- In safe mode gestart, niks veranderd.
- Uitgezet met de instelling uitgezet en opnieuw aangezet, niks veranderd.
- Dalvik cache/cache opgeschoond geen succes
[ Voor 7% gewijzigd door iPodKiller op 13-03-2018 12:25 ]
Ik heb het niet over de status bar (die gebruik ik al jaren niet meer), ik bedoel de lockscreen.Raznov schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:36:
De double tap to sleep, die doe je wel op de status bar?
Ik bedoel meer, waar doe je de double tap op, op je lock screen, op je navigatie balk of ergens anders? Want de double tap for sleep werkt alleen op navigatie balk.iPodKiller schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:04:
[...]
Ik heb het niet over de status bar (die gebruik ik al jaren niet meer), ik bedoel de lockscreen.
Ergens op het scherm als mijn device locked is. En is dat echt zo?Raznov schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:08:
[...]
Ik bedoel meer, waar doe je de double tap op, op je lock screen, op je navigatie balk of ergens anders? Want de double tap for sleep werkt alleen op navigatie balk.
Als mijn toestel locked is:
Ik kon toch echt doubletap to sleep doen nadat ik doubletap to wake heb gedaan als mijn toestel locked is, even snel de tijd checken bijvoorbeeld. Niet als mijn toestel ontgrendeld is, maar echt op de lockscreen.
Altijd kunnen doen, alleen lukt sinds een aantal dagen het doubletap to wake alleen maar.
Edit: Tikken om te activeren is het. En het werkt weer, ik moest Dubbeltikken (overal) voor slaapstand aanzetten. Waarom die op uit stond? Dat is een 2e lol.
[ Voor 9% gewijzigd door iPodKiller op 13-03-2018 13:17 ]
Default is meen ik alleen via navigatie balk. Mocht je dit eerder ingesteld hebben, heb je waarschijnlijk met een andere launcher gewerkt (Nova heeft dit bijv als optie, waarbij je dubbel tik een app kan laten uitvoeren welke er voor zorgt dat je telefoon aan / uit gaat)?
Nooit een launcher gebruikt, maar zoals ik al zei:Raznov schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:18:
Default is meen ik alleen via navigatie balk. Mocht je dit eerder ingesteld hebben, heb je waarschijnlijk met een andere launcher gewerkt (Nova heeft dit bijv als optie, waarbij je dubbel tik een app kan laten uitvoeren welke er voor zorgt dat je telefoon aan / uit gaat)?
Dubbeltikken (overal) voor slaapstand stond uit, dit moest aanstaan
Nu werkt het weer. Bedankt voor het meedenken
Double tap to wake, double tap to sleep op lockscreen en statusbalk werken hier allemaal prima door elkaar met LOS14.1.Raznov schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:47:
Top! Die functie heeft eerlijk gezegd bij mij nooit gewerkt, maar mogelijk dat die niet gecombineerd kan worden met de double tap to sleep op status balk.
offtopic:
Omdat dit toch een sw probleem was met LOS, heb ik de berichten even verplaatst naar custom rom topic.
Omdat dit toch een sw probleem was met LOS, heb ik de berichten even verplaatst naar custom rom topic.
Net aangezet, werkt hier ook gewoon netjes,
Hebben meer mensen de laatste 1,5 week last van het probleem dat ze geen bereik meer krijgen, wanneer ze één keer geen bereik meer hebben gehad.
Dat probleem trad bij mij ineens op bij versie: lineage-14.1-20180220. Ik heb geen updates o.i.d. geïnstalleerd toen dit probleem optrad. Om te kijken of het toch geen bug was heb ik vorige week 0314 geïnstalleerd en die leek het op te lossen, maar bleef er toch last van hebben. Gisteren 0321 geïnstalleerd en die lijkt het ook te hebben.
Iemand ideeën / een oplossing?
Dat probleem trad bij mij ineens op bij versie: lineage-14.1-20180220. Ik heb geen updates o.i.d. geïnstalleerd toen dit probleem optrad. Om te kijken of het toch geen bug was heb ik vorige week 0314 geïnstalleerd en die leek het op te lossen, maar bleef er toch last van hebben. Gisteren 0321 geïnstalleerd en die lijkt het ook te hebben.
Bedoel je dat het driehoekje waarin je bereik wordt weergeven bijvoorbeeld wel volledig wit is (dus vol bereik), maar je geen E/3G/LTE te zien krijgt? En alleen een reboot helpt om weer mobiel netwerk te krijgen.rens-br schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:38:
Hebben meer mensen de laatste 1,5 week last van het probleem dat ze geen bereik meer krijgen, wanneer ze één keer geen bereik meer hebben gehad.
Nee, dat driehoekje is volledig doorzichtig. Ik heb op gegeven moment geen bereik en dat blijft ook zo, totdat ik mijn telefoon reboot.Ossi schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:49:
Bedoel je dat het driehoekje waarin je bereik wordt weergeven bijvoorbeeld wel volledig wit is (dus vol bereik), maar je geen E/3G/HSDPA te zien krijgt? En alleen een reboot helpt om weer mobiel netwerk te krijgen.
Helaas, daar herken ik mij niet in. Wel dus mijn omschreven probleemrens-br schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:10:
[...]
Nee, dat driehoekje is volledig doorzichtig. Ik heb op gegeven moment geen bereik en dat blijft ook zo, totdat ik mijn telefoon reboot.
Wat is het toch een fantastisch draak van een toestel
Dat probleem heb ik dan juist weer niet.Ossi schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:02:
Helaas, daar herken ik mij niet in. Wel dus mijn omschreven probleem
Bevalt hier prima, al is dit probleem wel echt enorm irritant.Wat is het toch een fantastisch draak van een toestel
Ik heb sinds de afgelopen week toch wel ineens weer 3 random restarts gehad. Ondanks de r55 kernel. Batterij merk ik wel dat deze echt beter is onder de kernel. Iemand nog op stock kernel met LOS laatste versie? Zou graag willen weten of dit aan de kernel ligt of aan de rom.
Welke versie draai je? Random reboots heb ik inmiddels al ruim 3/4 weken niet meer gehad, maar goed dat kan ook komen door het veelvuldig herstarten (ong. 1x per dag), omdat ik geen bereik meer heb.Raznov schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:42:
Ik heb sinds de afgelopen week toch wel ineens weer 3 random restarts gehad. Ondanks de r55 kernel.
Perongeluk een LOS update geinstalleerd maar vergeten de franko kernel opnieuw te flashen?Raznov schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:42:
Ik heb sinds de afgelopen week toch wel ineens weer 3 random restarts gehad. Ondanks de r55 kernel. Batterij merk ik wel dat deze echt beter is onder de kernel. Iemand nog op stock kernel met LOS laatste versie? Zou graag willen weten of dit aan de kernel ligt of aan de rom.
Nee, dat doe ik altijd netjesOssi schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:55:
[...]
Perongeluk een LOS update geinstalleerd maar vergeten de franko kernel opnieuw te flashen?
14.1-20180321-NIGHTLY-bacon nu, maar tot een aantal dagen terug de nightly van de week er voor.rens-br schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:44:
[...]
Welke versie draai je? Random reboots heb ik inmiddels al ruim 3/4 weken niet meer gehad, maar goed dat kan ook komen door het veelvuldig herstarten (ong. 1x per dag), omdat ik geen bereik meer heb.
Dat probleem heb ik ook sinds enige weken. Het gebeurt niet vaak, dus weet ook niet goed hoe lang precies. Maar het vervelende is dat alleen een reboot lijkt te werken. Iemand enige idee sinds welke nightly dit probleem is ontstaan?Ossi schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:49:
Bedoel je dat het driehoekje waarin je bereik wordt weergeven bijvoorbeeld wel volledig wit is (dus vol bereik), maar je geen E/3G/LTE te zien krijgt? En alleen een reboot helpt om weer mobiel netwerk te krijgen.
Dit probleem heb ik al 2 jaar, dus ik vermoed dat het een hardware-issue is. Aangezien niet iedereen dit heeft.CirX-1 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:53:
[...]
Dat probleem heb ik ook sinds enige weken. Het gebeurt niet vaak, dus weet ook niet goed hoe lang precies. Maar het vervelende is dat alleen een reboot lijkt te werken. Iemand enige idee sinds welke nightly dit probleem is ontstaan?
Had het ook op Cyanogen OS, nu op Lineage OS ook, geen touw aan vast te knopen wanneer het gebeurt.
Dan ligt het dus niet daaraan, want ik heb exact dezelfderens-br schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:50:
@CirX-1 @Ossi ik dacht dat dat specifieke probleem iets met de Smalbandversie te maken had, maar pin mij daar niet op vast.
Ik heb versie: DI.3.0.c6-00241-m8974AAAAANAZM-1.
Ik ben al een tijd niet meer bezig geweest met OPO updates op mijn telefoon, ik heb er nu een hele oude Sultan's Rom erop staan.
Als ik komend weekend zou willen updaten naar een nieuwere ROM, welke ROM kan ik dan het beste gebruiken. Stabiliteit vind ik een van de belangrijkste factoren, het is na bijna 4 jaar nog steeds mijn daily driver.
Als ik komend weekend zou willen updaten naar een nieuwere ROM, welke ROM kan ik dan het beste gebruiken. Stabiliteit vind ik een van de belangrijkste factoren, het is na bijna 4 jaar nog steeds mijn daily driver.
*zucht*
Gewoon de laatste Lineage OS met Franko kernel en je kunt er weer een tijd tegenaanGlewellyn schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:50:
Ik ben al een tijd niet meer bezig geweest met OPO updates op mijn telefoon, ik heb er nu een hele oude Sultan's Rom erop staan.
Die combinatie kan ik inderdaad ook aanraden. Overigens aangezien je nu een Sultan ROM hebt, moet je wel een clean flash uitvoeren. Dirty flashen gaat helaas niet.Ossi schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:30:
Gewoon de laatste Lineage OS met Franko kernel en je kunt er weer een tijd tegenaan
Zojuist de Nightly van vandaag geflashed en tijdens de installatie via TWRP ging het scherm niet meer aan en werd er ineens opnieuw opgestart. Vervolgens deden alle Google Apps het niet meer en was root verdwenen.
ROM nogmaals geflashed hielp helaas niet. Dus vervolgens ook maar Gapps en SU opnieuw geflashed. Nu draait alles weer, maar zijn wel alle app machtigingen e.d. verdwenen.
Helaas heb ik alleen nog meer een oudere backup uit begin februari, dus ik kijk het wel even aan op deze manier.
Hebben / hadden andere hier ook last van?
[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 28-03-2018 14:41 ]
Net op werk nieuwste LOS erop gezet, natuurlijk vergeten dat mijn Franco kernel ook weg is.
Telefoon is warmer
Telefoon krijgt weer random reboots
Batterijduur lijkt vele malen slechter
Ik weet wat ik vanavond even ga doen
Telefoon is warmer
Ik heb het installatie bestand van de FK standaard op mijn telefoon staan, voor dat soort gevallen
Maar overigens wel fijn dat de update bij jou wel gewoon gelukt is, er zal dan toch bij mij iets fout gezeten hebben.
Haha gelukkig had ik die ook nog op mijn telefoon staanrens-br schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:16:
[...]
Ik heb het installatie bestand van de FK standaard op mijn telefoon staan, voor dat soort gevallen
Maar overigens wel fijn dat de update bij jou wel gewoon gelukt is, er zal dan toch bij mij iets fout gezeten hebben.
Mijne is op het moment al warm + gaat minder lang mee, zelfs met de Franco kernel geïnstalleerd. Erg raar, misschien een full wipe overwegen.. Is al weer een tijd geleden.iPodKiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:13:
Net op werk nieuwste LOS erop gezet, natuurlijk vergeten dat mijn Franco kernel ook weg is.
Telefoon is warmer
Ik weet wat ik vanavond even ga doen
Hoop trouwens elke keer bij een nieuwe post in dit forum op LOS 15, helaas nog even geduld.
[ Voor 8% gewijzigd door Daiov97 op 02-04-2018 11:41 ]
De OnePlus 2 heeft vorige week LOS15.1 gekregen en de LeEco Le Max 2 deze week, dus ze zijn druk bezig met meer apparaten ondersteunen.Daimen schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:40:
Hoop trouwens elke keer bij een nieuwe post in dit forum op LOS 15, helaas nog even geduld.
Maar voor geen een apparaat met de Snapdragon 80x SOC is 15.1 verschenen, dus daar kunnen we het ook niet op baseren.
Helaas komt de update deze week ook niet uit ben ik bang. LOS15.1 build worden gecompiled op maandag en de OPO staat er helaas nog niet tussen.
[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 02-04-2018 13:36 ]
Wtf 1 april grap in de 4 april update van LineageOS
Schrok me rot...
EDIT:
om de notificatie permanent weg te krijgen:
Opstarten in TWRP
Terminal starten
Voer uit: 'setprop persist.lineage.nofool true'
Herstart telefoon

spoiler:
"You might be a victim of counterfeiting" en als je daar dan op klikt dan krijg je een melding dat er ter compensatie LOScoins gemined gaan worden op je telefoon
EDIT:
Opstarten in TWRP
Terminal starten
Herstart telefoon
[ Voor 82% gewijzigd door FastFred op 05-04-2018 15:24 ]
Heel irritant die melding! Bedankt voor de tip! ^^FastFred schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:07:
Wtf 1 april grap in de 4 april update van LineageOSSchrok me rot...
spoiler:"You might be a victim of counterfeiting" en als je daar dan op klikt dan krijg je een melding dat er ter compensatie LOScoins gemined gaan worden op je telefoon
EDIT:
Opstarten in TWRP
Terminal starten
Herstart telefoon
Wacht wel op de volgende build in de verwachting dat die onzin er dan uit is.
@FastFred had de melding inderdaad al op Reddit voorbij zien komen. Ook bewust de build van deze week overgeslagen.
offtopic:
Vind het maar een hele slechte 1 april grap om eerlijk te zijn. De wat minder technisch onderlegde die LOS draaien (mijn vriendin bijv.) zou zich dood schrikken als ineens die melding verschijnt.
Vind het maar een hele slechte 1 april grap om eerlijk te zijn. De wat minder technisch onderlegde die LOS draaien (mijn vriendin bijv.) zou zich dood schrikken als ineens die melding verschijnt.
Ik vind je opmerking helemaal niet off-topic: volgens mij is de kwaliteit en bruikbaarheid van de custom ROM's zeker relevant. LineageOS zou zeker bruikbaar moeten zijn voor een bredere doelgroep (ik had het in mijn achterhoofd het te gaan installeren mocht de Samsung van mijn moeder geen updates meer ontvangen; nu niet meer...).rens-br schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:46:
.
offtopic:
Ik vind dit soort 1-april grappen nog wel ok, maar alleen op 1 april, niet in een build van 4 april en zeker niet als de melding langer aanwezig blijft.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel even schrok; duurde maar een half minuutje of zo, maar toch...
Helemaal mee eens. Ik verwacht overigens wel dat dit niet nog een keer gaan doen, als je de shitstorm aan reacties op reddit ziet staan.CirX-1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:32:
Ik vind je opmerking helemaal niet off-topic: volgens mij is de kwaliteit en bruikbaarheid van de custom ROM's zeker relevant. LineageOS zou zeker bruikbaar moeten zijn voor een bredere doelgroep (ik had het in mijn achterhoofd het te gaan installeren mocht de Samsung van mijn moeder geen updates meer ontvangen; nu niet meer...).
Dat de melding niet weg te krijgen is, is inderdaad het meest vervelende. Na drie keer ok of annuleren geklikt te hebben moet de grap ook wel over zijn.CirX-1 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:32:
[...]
Ik vind je opmerking helemaal niet off-topic: volgens mij is de kwaliteit en bruikbaarheid van de custom ROM's zeker relevant. LineageOS zou zeker bruikbaar moeten zijn voor een bredere doelgroep (ik had het in mijn achterhoofd het te gaan installeren mocht de Samsung van mijn moeder geen updates meer ontvangen; nu niet meer...).
Ik vind dit soort 1-april grappen nog wel ok, maar alleen op 1 april, niet in een build van 4 april en zeker niet als de melding langer aanwezig blijft.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik zelf ook wel even schrok; duurde maar een half minuutje of zo, maar toch...
Ik had al twee maanden geen update meer gedaan en vond het wel weer eens tijd worden, uiteraard net deze build te pakken
Het LOS team heeft spijt van de misplaatste 1 april grap en biedt daar hun excuses voor aan. Verder hebben ze wat geschreven over Google Play Certification en hoe het te omzeilen / oplossen. Voor degene die het gemist hebben: nieuws: 'Google blokkeert installatie Google-apps op niet-gecertificeerde toe.... Tot nu toe heb ik mijn apparaat nog niet geregistreerd, want ik ben eerst benieuwd of ik de melding überhaupt ga zien.
Voor de personen die de 1 april build hebben geïnstalleerd, de build van vandaag draait beide 'grappen' weer terug, waardoor het van je apparaat af is.
Edit: In ander nieuws. Ik kwam op Reddit (via XDA) tegen dat LOS15.1 voor de OPO klaar is. Er is echter nog een bug met betrekking tot encrypted devices dat ze nog geen build hebben uitgebracht:
Voor de personen die de 1 april build hebben geïnstalleerd, de build van vandaag draait beide 'grappen' weer terug, waardoor het van je apparaat af is.
Edit: In ander nieuws. Ik kwam op Reddit (via XDA) tegen dat LOS15.1 voor de OPO klaar is. Er is echter nog een bug met betrekking tot encrypted devices dat ze nog geen build hebben uitgebracht:
Several devices (not just bacon, but bacon being the most common) that don't ship encrypted, but have the option to use FDE (Full Disk Encryption) have issues.
If they encrypted on 14.1 and upgraded, the device doesn't upgrade correctly, and its a crap shoot whether data is lost.
[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 10-04-2018 14:07 ]
Heb nogsteeds stock cyanogenmod op mijn opo staan.
Ben van plan m een dezer dagen een factory reset te geven want hij wordt wat langzaam.
Maar als ik toch al mijn data wipe, dan kan ik net zo goed een andere ROM erop zetten dacht ik zo.
Lineage OS is het go-to OS tegenwoordig zo te lezen?
Wachten op 15.1 of toch met 14.1 aan de slag?
Ben van plan m een dezer dagen een factory reset te geven want hij wordt wat langzaam.
Maar als ik toch al mijn data wipe, dan kan ik net zo goed een andere ROM erop zetten dacht ik zo.
14.1 is al een gigantische vooruitgang. Gewoon doen dus!Goemies schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:07:
Heb nogsteeds stock cyanogenmod op mijn opo staan.
Vergeet niet om ook de franko kernel te flashen, tegen random reboots en wat energiezuiniger.
Ik draai eigenlijk vanaf het begin al custom roms op de OPO, eerst jgcaap's rom en daarna naar die van Sultan gegaan, die overigens perfect werkt.
Ben ik nu sinds gisteren over op Dirty Unicorns 12.1 Oreo, en ik moet zeggen, ik ben verrast, had wat problemen verwacht maar werkt heerlijk soepel en ben tot nu toe geen bugs tegen gekomen.
Heeft geen eigen topic op XDA maar hier kan je erover lezen, en worden updates ook gepost.
https://forum.xda-develop...p-thread-t2869514/page313
Dit is de meest recente, mocht iemand geïnteresseerd zijn. https://androidfilehost.com/?fid=962187416754474411
Ben ik nu sinds gisteren over op Dirty Unicorns 12.1 Oreo, en ik moet zeggen, ik ben verrast, had wat problemen verwacht maar werkt heerlijk soepel en ben tot nu toe geen bugs tegen gekomen.
Heeft geen eigen topic op XDA maar hier kan je erover lezen, en worden updates ook gepost.
Dit is de meest recente, mocht iemand geïnteresseerd zijn. https://androidfilehost.com/?fid=962187416754474411
ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD
Ik ben het helemaal eens met @Ossi. LineageOS is wat mij betreft de beste keus. Je kan nu gewoon 14.1 installeren en mocht straks 15.1 uitkomen kun je die er gewoon zonder reset overheen flashen.Goemies schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:07:
Goed nieuws: De bug die in de camera app zit betreft de panorama modus lijkt eindelijk gefixt, volgens de comments vanaf versie lineage-14.1-20180410
Goed nieuws voor de gebruikers! Ik zou niet eens weten hoe ik panorama stand inschakel op de OPOrens-br schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:44:
[...]
Goed nieuws: De bug die in de camera app zit betreft de panorama modus lijkt eindelijk gefixt, volgens de comments vanaf versie lineage-14.1-20180410
Afgelopen weekend CM13 vervangen door LOS14.1 man dat had ik eerder moeten doen, het voelt weer als een nieuwe telefoon, MN USB dac werkt ook beter. Heb er direct de Franco kernel opgezet. Accu is ook uitstekend nu. Heb nog steeds de stock accu maar haal nu weer 3+ uur sot. Ook snachts verliest ie maar een paar procent accu. Verder heb ik de meest minimale Gapps erop gezet wat ook een verademing is. Enkel de kleurtjes vanuit exchange gaan niet goed in de kalender app dus alle agendas hebben dezelfde kleur.
Heb er dus ook geen chrome opstaan maar enkel Firefox
Goed bezig, zo voelde het voor mij ook. Als een nieuwe telefoon. Maar ik blijf nog steeds op zoek naar een goede vervanger voor de OPO.Brilsmurfffje schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:38:
Afgelopen weekend CM13 vervangen door LOS14.1 man dat had ik eerder moeten doen, het voelt weer als een nieuwe telefoon, MN USB dac werkt ook beter. Heb er direct de Franco kernel opgezet. Accu is ook uitstekend nu. Heb nog steeds de stock accu maar haal nu weer 3+ uur sot. Ook snachts verliest ie maar een paar procent accu. Verder heb ik de meest minimale Gapps erop gezet wat ook een verademing is. Enkel de kleurtjes vanuit exchange gaan niet goed in de kalender app dus alle agendas hebben dezelfde kleur.
Het is alleen lastig een goede vervanger te vinden..Ossi schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:03:
[...]
Goed bezig, zo voelde het voor mij ook. Als een nieuwe telefoon. Maar ik blijf nog steeds op zoek naar een goede vervanger voor de OPO.
Vingerprint reader aan de voorkant
18:9 scherm zodat eventuele on screen knoppen het scherm niet kleiner maken, maar liever nog zoals de OPO
Lineage OS support
significant betere accu
camera zonder uitsteeksel
Achterkant met grip en niet zo glad als een stuk zeep
USB-C
64GB
max 300e a 350e
Grappig, dat zijn ongeveer ook mijn eisenBrilsmurfffje schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:06:
[...]
Het is alleen lastig een goede vervanger te vinden..
18:9 scherm zodat eventuele on screen knoppen het scherm niet kleiner maken, maar liever nog zoals de OPO
Lineage OS support
significant betere accu
USB-C
64GB
max 300e a 350e
Liever 16:9 scherm met de losse knoppen zoals de OPO, anders idd 18:9 zonder notch.
Lineage of toekomstig Lineage support, dus sowieso Snapdragon processor.
Graag 3500mAh plus accu, groter is beter.
Camera zonder bump heeft prio, maar helaas ontkom je daar haast niet meer aan tegenwoordig
Grip kun je eventueel zelf creëren met hoesje, maar inderdaad liever zonder hoesje.
USB-C, yes please.
64GB? Te weinig, minimaal 128GB.
Mijn max zal wat hoger liggen, maar het blijft nog steeds lastig. Het is maar een gebruiksvoorwerp, dus meer dan 500 mag het me eigenlijk niet gaan kosten.
3,5mm jack, yes please.
Liefst een scherm dat groter is dan de huidige 5,5 inch.
Ik gebruik een DragonFly Dac dat is echt zo geniaal dat die 3.5mm mij eigenlijk wel gestolen kan worden. Als bonus nu op Laptop en mobiel goed geluidOssi schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:14:
[...]
Grappig, dat zijn ongeveer ook mijn eisen
Liever 16:9 scherm met de losse knoppen zoals de OPO, anders idd 18:9 zonder notch.
Lineage of toekomstig Lineage support, dus sowieso Snapdragon processor.
Graag 3500mAh plus accu, groter is beter.
Camera zonder bump heeft prio, maar helaas ontkom je daar haast niet meer aan tegenwoordig
Grip kun je eventueel zelf creëren met hoesje, maar inderdaad liever zonder hoesje.
USB-C, yes please.
64GB? Te weinig, minimaal 128GB.
Mijn max zal wat hoger liggen, maar het blijft nog steeds lastig. Het is maar een gebruiksvoorwerp, dus meer dan 500 mag het me eigenlijk niet gaan kosten.
3,5mm jack, yes please.
Liefst een scherm dat groter is dan de huidige 5,5 inch.
Precies hetzelfde. Eigenlijk voldoet de OPO in dagelijks gebruik nog steeds, maar ik ben toch ook aan het kijken naar iets nieuws. Aangezien deze telefoon mij zo goed bevallen is, denk ik dat het de Oneplus 6 gaat worden.Brilsmurfffje schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:06:
[...]
Het is alleen lastig een goede vervanger te vinden..
Lineage OS support
significant betere accu
USB-C
64GB
max 300e a 350e
Ja maar... notch...Daimen schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:44:
[...]
Precies hetzelfde. Eigenlijk voldoet de OPO in dagelijks gebruik nog steeds, maar ik ben toch ook aan het kijken naar iets nieuws. Aangezien deze telefoon mij zo goed bevallen is, denk ik dat het de Oneplus 6 gaat worden.

En prijs.
Kan me wel vinden in de specs hierboven, maar dat wordt lastig voor 300 - 350 euro. En de OPO is nog goed genoeg, ben bang dat andere uitgaven prioriteit verdienen
De Nightly van vandaag bevat de April update en heb die net succesvol geïnstalleerd. Ook kan ik bevestigen dat de panorama bug er nu inderdaad uit is.
Nog even een update van mijn kant.
- De USB-dac werkt onder LOS beter dan onder CM, minder tikjes en geen gestotter meer bij het doorspoelen van een liedje
- Het netwerk gedeelte doet het beter, mijn telefoon is tot op heden nog niet van de 3G afgevallen, onder CM had ik regelmatig dat hij enkel met de 1G wilde verbinden, pas na een reboot zat ik weer op 3G. Ook gaat onder LOS het registreren op een netwerk sneller.
- De USB-dac werkt onder LOS beter dan onder CM, minder tikjes en geen gestotter meer bij het doorspoelen van een liedje
- Het netwerk gedeelte doet het beter, mijn telefoon is tot op heden nog niet van de 3G afgevallen, onder CM had ik regelmatig dat hij enkel met de 1G wilde verbinden, pas na een reboot zat ik weer op 3G. Ook gaat onder LOS het registreren op een netwerk sneller.
Welke ROM vinden jullie tot nu toe het beste werken?
LineageOS of ResurrectionRemix?
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Zoek in dit topic op beide namen en kijk welke het meest voorkomt. Niet dat die per se beter is, maar hij is wel populairder, dus meer kans op ondersteuningComputerHoed schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:12:
Geen ervaring met de laatst genoemde. Maar over LineageOS kan ik helder zijn:ComputerHoed schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:12:
Sinds ik de FrancoKernel gebruik is het solid as a rock. Werkt perfect, snel, stabiel en batterij gaat lang genoeg mee. Heb al weken geen random reboots meer gehad
LOS15.1 komt er aan dus ik heb echt helemaal niks te klagen.
Niks meer aan toe te voegen, dikke thumbs up voor deze, spijt dat ik niet eerder van CM ben overgestapt.rens-br schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:20:
[...]
Geen ervaring met de laatst genoemde. Maar over LineageOS kan ik helder zijn:
Sinds ik de FrancoKernel gebruik is het solid as a rock. Werkt perfect, snel, stabiel en batterij gaat lang genoeg mee. Heb al weken geen random reboots meer gehad
LOS15.1 komt er aan dus ik heb echt helemaal niks te klagen.
Per toeval eigenlijk dit topic tegengekomen. Ik heb de laatste berichten even teruggelezen en zie dat er meerdere zijn die net zoals ik nog op CM 13.X zaten. Iedereen lijkt positief te zijn over Lineage OS 14.1 en zeggen dat ze eerder hadden moeten overstappen.
Dus ik zit er zelf ook weer aan te denken om eens te gaan updaten. Alleen de laatste keer ging het bijna mis volgensmij... Dit was eind 2016, ondertussen dus meer als 1,5 jaar geleden. Omdat het toen niet helemaal lekker ging, heb ik me er ook niet meer mee bezig gehouden omdat hij wel altijd stable liep met bijna geen wifi issues (hallo voorjaar 2015) en de batterij ook lang genoeg meegaat. Meestal kom ik toe met om de dag opladen.
Mijn vraag is dus moet ik kernel etc ook updaten (zo ja naar wat?) of is alleen het besturingssysteem updaten genoeg?
Dus ik zit er zelf ook weer aan te denken om eens te gaan updaten. Alleen de laatste keer ging het bijna mis volgensmij... Dit was eind 2016, ondertussen dus meer als 1,5 jaar geleden. Omdat het toen niet helemaal lekker ging, heb ik me er ook niet meer mee bezig gehouden omdat hij wel altijd stable liep met bijna geen wifi issues (hallo voorjaar 2015) en de batterij ook lang genoeg meegaat. Meestal kom ik toe met om de dag opladen.
Mijn vraag is dus moet ik kernel etc ook updaten (zo ja naar wat?) of is alleen het besturingssysteem updaten genoeg?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Je draait al CyanogenMod, dat is volgens mij al een custom rom, want het originele systeem was CyanogenOS. Dus je bootloader is waarschijnlijk al unlocked. Als je de telefoon uit zet en daarna naar recovery gaat. Kom je dan in twrp? Zo ja, dan ben je gauw over. Zo nee, dan is het aan te raden eerst een nieuwe recovery image te installeren.bal130 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:02:
Per toeval eigenlijk dit topic tegengekomen. Ik heb de laatste berichten even teruggelezen en zie dat er meerdere zijn die net zoals ik nog op CM 13.X zaten. Iedereen lijkt positief te zijn over Lineage OS 14.1 en zeggen dat ze eerder hadden moeten overstappen.
***members only***
Zodra dat gedaan is kun je de nieuwste officiële LineageOS pakken en Franko Kernel te installeren. Ik heb deze: fk-r55-anykernel2.zip. Kernel pas na het installeren van LineageOS doen.
Net nog even gekeken. Ja, ik heb TWRP v2.8.6.0. Dankjewel voor de reactie. Vanmiddag maar eens proberen.Ossi schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:03:
[...]
Je draait al CyanogenMod, dat is volgens mij al een custom rom, want het originele systeem was CyanogenOS. Dus je bootloader is waarschijnlijk al unlocked. Als je de telefoon uit zet en daarna naar recovery gaat. Kom je dan in twrp? Zo ja, dan ben je gauw over. Zo nee, dan is het aan te raden eerst een nieuwe recovery image te installeren.
Zodra dat gedaan is kun je de nieuwste officiële LineageOS pakken en Franko Kernel te installeren. Ik heb deze: fk-r55-anykernel2.zip. Kernel pas na het installeren van LineageOS doen.
Wordt vervolgd.
Die recovery is wel al behoorlijk oud. Update eerst even TWRP naar de nieuwste versie, voordat je LOS14.1 installeerd.bal130 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:06:
Net nog even gekeken. Ja, ik heb TWRP v2.8.6.0. Dankjewel voor de reactie. Vanmiddag maar eens proberen.
Dit viel allemaal best mee in vergelijking met de vorige keer! Eerst TWRP, vervolgens LOS14.1 0503 en ten slotte fk-r55-anykernel2.zip geflasht. Het scheelde volgensmij dat ik al een oude versie van TWRP geïnstalleerd had staan. 
Ik heb alleen geen internal storage wipe gedaan voor het flashen. Dus al m'n foto's etc staan er nog op. Had ik best m'n hele telefoon gewiped?
Ik heb alleen geen internal storage wipe gedaan voor het flashen. Dus al m'n foto's etc staan er nog op. Had ik best m'n hele telefoon gewiped?
Heb ik ook nooit gedaan denk ik, maar heel zeker weet ik het niet. Kijk het gewoon eens aanbal130 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:22:
Dit viel allemaal best mee in vergelijking met de vorige keer! Eerst TWRP, vervolgens LOS14.1 0503 en ten slotte fk-r55-anykernel2.zip geflasht. Het scheelde volgensmij dat ik al een oude versie van TWRP geïnstalleerd had staan.
Dat maakt allemaal niet zoveel uit. In je interne storage staan alleen je eigen prive bestanden en wat app data. Dat laatste neemt alleen ruimte in, maar wordt verder niet gebruikt en/of aangesproken. Dus lekker zo laten.bal130 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:22:
[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 07-05-2018 10:40 ]
Nog steeds blij mee? heeft deze rom OTA.Spekker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:54:
Ik draai eigenlijk vanaf het begin al custom roms op de OPO, eerst jgcaap's rom en daarna naar die van Sultan gegaan, die overigens perfect werkt.
Ben ik nu sinds gisteren over op Dirty Unicorns 12.1 Oreo, en ik moet zeggen, ik ben verrast, had wat problemen verwacht maar werkt heerlijk soepel en ben tot nu toe geen bugs tegen gekomen.![]()
Ik zit nu op candyrom, bevalt wel goed en de dev is een aardiger kerel. Vind het van DU nogal raar dat die geen topic heeft op xda.
Liefst draai ik weer lineage, maar of die ooit nog officieel wordt als oreo rom..