Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik draai de nightly van vorige week en die doet dat dus niet. Welke versie heb jij?Bor schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:08:
Hmm ik had het voorheen bij HDR foto's maar nu ik controleer staat HDR uit en crashed de camera app alsnog bij landscape mode. Dat zou inderdaad door een recente update kunnen komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Daiov97 op 15-01-2018 16:19 ]
Gewoon weer een weekje wachten en dan komt er vast wel weer een nightly.
Is er van LineageOS nog een beetje normaal over te stappen naar Sultan? https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Het was bij mij redelijk stabiel, maar sinds vorige week heb ik ook weer last van spontane reboots. Morgen maar eens de laatste build installeren en kijken of dat helpt.sdk1985 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:44:
Vandaag weer een random reboot. Dat is ondertussen al de derde sinds ik ben overgestapt naar LineageOS. Blijft helaas toch bagger die Oneplus One firmware.
Is er van LineageOS nog een beetje normaal over te stappen naar Sultan? https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403
Bij mij leek het goed te gaan op die van 13 November. Daarna heb ik alleen geupdate als ik een reboot had (of een ander probleem). Ondertussen zitten we op de versie van 20 janOssi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:15:
[...]
Het was bij mij redelijk stabiel, maar sinds vorige week heb ik ook weer last van spontane reboots. Morgen maar eens de laatste build installeren en kijken of dat helpt.

Drie random reboots sinds november vind ik niet heel erg 'bagger', dat het vervelend is ben ik met je eens, maar om het nu bagger te noemen. Ik heb ook nightlies gehad waarbij het toestel meerdere keren per dag een reboot had. Nu met de laatste paar versies gaat het eigenlijk prima. Ik draai nu de versie van 22-01 en die doet het goed.sdk1985 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:44:
Vandaag weer een random reboot. Dat is ondertussen al de derde sinds ik ben overgestapt naar LineageOS. Blijft helaas toch bagger die Oneplus One firmware.
Overigens zie ik nu op XDA dit voorbij komen:
Wellicht kan je dus eerst dat proberen. Volgens mij heeft hij het over deze Kernel. Aangezien ik zelf ook wel last heb van die reboots, ga ik hem zelf ook maar eens proberen.I also had problems with reboots, albeit with different causes.
After hints in this thread I have flashed the Franco Kernel, latest version (first v.54, then v.55). The observation time is not yet long enough to be sure, but at least so far I haven't had any reboots.
The Franco Kernel is easy to apply. Just flash the matching ZIP file for this phone, and that's it. No wipe, no settings, no nothing.
The only point to remember is that updating LineageOS reinstalls the standard kernel, so you have to flash Franco again every time. But this also means that you can remove the Franco Kernel very easily by flashing LineageOS, just in case you want to get rid of it for any reason.
Edit: Even een nandroid backup gemaakt en de kernel geïnstalleerd, ging meteen goed. De komende tijd maar eens kijken of het stabieler is.
Je kan die niet dirty flashen over LOS heen, dus je zal altijd een clean install moeten doen. Wel kan je natuurlijk met bijv. Google Play: Titanium Backup ★ root alles weer terugzetten.Is er van LineageOS nog een beetje normaal over te stappen naar Sultan? https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403
[ Voor 37% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 08:24 ]
Daar verschillen we dan heel erg van mening in. Ik koop een telefoon primair om te bellen. Als hij midden in een gesprek gaat herstarten dan vind ik dat volkomen onacceptabel. Des te meer als het gebeurd wanneer ik in de auto zit en via de carkit praat.rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:40:
[...]
Drie random reboots sinds november vind ik niet heel erg 'bagger', dat het vervelend is ben ik met je eens, maar om het nu bagger te noemen. Ik heb ook nightlies gehad waarbij het toestel meerdere keren per dag een reboot had. Nu met de laatste paar versies gaat het eigenlijk prima. Ik draai nu de versie van 22-01 en die doet het goed.
Mijn telefoongebruik is tegenwoordig beperkt tot bellen, mail checken, WhatsApp, flitsmeister, directlease tank app, google maps en foto's maken. Dat lijkt me niet zo veel gevraagd. Dit is werkelijk waar het eerste en enige electronica product dat ik over mijn hele levensduur heb gekocht dat zo tegen valt qua stabiliteit (en ik koop heel wat
Ik wacht even een paar dagen af hoe hij het doet bij jouOverigens zie ik nu op XDA dit voorbij komen:
[...]
Wellicht kan je dus eerst dat proberen. Volgens mij heeft hij het over deze Kernel. Aangezien ik zelf ook wel last heb van die reboots, ga ik hem zelf ook maar eens proberen.
Edit: Even een nandroid backup gemaakt en de kernel geïnstalleerd, ging meteen goed. De komende tijd maar eens kijken of het stabieler is.
[...]
Dat is jammer maar eigenlijk geen issue. Voor mijzelf heb ik met de BTW dagen al een Galaxy S7 gekocht. Wacht 1-2 weken wachten op het hoesje en de screenprotector en dan geef ik de Oneplus One weg. Dus dan kan ik toch whipen en dan meteen een *hopelijk* stabiel OS erop zetten.Je kan die niet dirty flashen over LOS heen, dus je zal altijd een clean install moeten doen. Wel kan je natuurlijk met bijv. Google Play: Titanium Backup ★ root alles weer terugzetten.
Ben ik helemaal met jou eens. Maar zoals ik al zei drie reboots in 3 maanden..het kan erger.sdk1985 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:51:
Daar verschillen we dan heel erg van mening in. Ik koop een telefoon primair om te bellen. Als hij midden in een gesprek gaat herstarten dan vind ik dat volkomen onacceptabel.
Jammer dat je er zo over denkt. Maar een nightly is niets een nightly. Het kan onstabiel zijn. Wil je dat niet blijf dan bij de originele firmware. Beetje flauw om daar het hele apparaat op af te kraken.Dit is werkelijk waar het eerste en enige electronica product dat ik over mijn hele levensduur heb gekocht dat zo tegen valt qua stabiliteit.
Ik laat het je weten.Ik wacht even een paar dagen af hoe hij het doet bij jou.
Ik heb als ik mij niet vergis 19 jaar een mobiele telefoon en dit is de eerste die het presteert te rebooten. Weet niet wat voor spul jij normaal kooptrens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Ben ik helemaal met jou eens. Maar zoals ik al zei drie reboots in 3 maanden..het kan erger.
[...]
*er zat een bugje in waarbij de telefoon niet in standby ging. Maar via een service app kon je als root de google updater inschakelen en daarna was het weg. Wel elke reboot herhalen
Gedurende 11S ben ik trouwens niets anders dan positief over het apparaat geweest. Heb zelfs voor mijn vriendin nog een oneplus X gekocht rond launch. Maar het blijft eeuwig zonde dat Oneplus niet gestopt is met feature updates en gewoon zich eens had gericht op het uitbrengen van een stabiele rom.
De oneplus x had overigens een niet werkende LED met lineageOS is dat ook gefixt. Die heeft nog geen reboots gehad. Wel soms dat het internet niet werkt tot reboot.
Normaal zou ik ook never nooit niet een nightly op mijn telefoon willen en heb je helemaal gelijk. Een stabiele nightly eisen is volkomen onzin.Jammer dat je er zo over denkt. Maar een nightly is niets een nightly. Het kan onstabiel zijn. Wil je dat niet blijf dan bij de originele firmware. Beetje flauw om daar het hele apparaat op af te kraken.
[...]
Echter sinds ik van 11S ben gaan updaten heeft elke firmware problemen opgeleverd. Heb dat hier nog wel ergens beschreven. Ik heb elke letterlijk elke firmware een aantal dagen/weken gebruikt tot ik tegen een probleem aan liep. Uiteindelijk kwam ik bij de allerlaatste update die oneplus one heeft uitgebracht. In die staat werd mijn toestel constant warm en stroperig en werd het letterlijk onbruikbaar
Zo ben ik op lineageOS gekomen, als laatste redmiddel. Stables van lineageOS kon ik niet vinden. Wellicht dat die Sultan een laatste redmiddel is.
ThanksIk laat het je weten.
[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 30-01-2018 15:11 ]
Draai je ook al 19 jaar lang beta software?sdk1985 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:09:
Ik heb als ik mij niet vergis 19 jaar een mobiele telefoon en dit is de eerste die het presteert te rebooten.
Dan is het goed. Het leek er even op alsof je het apparaat volledig afkraakte, omdat de nu uitgebrachte beta software niet stabiel is.De 11s firmware heeft voor mij 2 jaar lang probleemloos gewerkt *. Alleen qua security kon die echt niet meer mee. Gedurende 11S ben ik trouwens niets anders dan positief over het apparaat geweest.
Toevallig ik ookHeb zelfs voor mijn vriendin nog een oneplus X gekocht rond launch.
Wat bedoel je hier precies mee? En heb je het nu over de OPO of over de OPX? Bij de OPO hebben ze gewoon 'pech' gehad dat Cyanogen ermee opgehouden is. De OPX, tja vind ik persoonlijk gewoon waardeloos.Maar het blijft eeuwig zonde dat Oneplus niet gestopt is met feature updates en gewoon zich eens had gericht op het uitbrengen van een stabiele rom.
Zo te horen heb je behoorlijk pech gehad met elke software. Die reboots heb ik alleen op LOS. Op CyanogenOS was het toestel gewoon snel en stabiel. Wel werd bij elke update de accuduur wat minder. Die was met 11S echt subliem.Normaal zou ik ook never nooit niet een nightly op mijn telefoon willen en heb je helemaal gelijk. Een stabiele nightly eisen is volkomen onzin. Echter sinds ik van 11S ben gaan updaten heeft elke firmware problemen opgeleverd. Heb dat hier nog wel ergens beschreven. Ik heb elke letterlijk elke firmware een aantal dagen/weken gebruikt tot ik tegen een probleem aan liep. Uiteindelijk kwam ik bij de allerlaatste update die oneplus one heeft uitgebracht. In die staat werd mijn toestel constant warm en stroperig en werd het letterlijk onbruikbaar.
Er zijn geen officiele stables van LineageOS helaas.Zo ben ik op lineageOS gekomen, als laatste redmiddel. Stables van lineageOS kon ik niet vinden.
De ROM's van SultanXDA staan er wel om bekend om wat sneller en stabieler te zijn, aangezien hij vrij veel optimalisaties doorvoert specifiek voor de OPO. Ik ben zelf alleen niet zo fan van one-man-ROM's, want je bent afhankelijk van die ene persoon.Wellicht dat die Sultan een laatste redmiddel is.
Oneplus was eigenlijk de eerste keer dat ik een software beleid tegenkwam wat ik feature geil noem. Je ziet het tegenwoordig steeds vaker.
Het ouderwetse systeem is bijvoorbeeld Windows. Je koopt Windows XP vervolgens krijg je x jaar updates. Nieuwe features komen in Windows Vista en als je die wil dikke prima maar trek dan even je portomonnee.
Wat doet de feature geile developer. Die begint op Android 4. Heeft nog 50 bugs openstaan. In plaats van dat die bugs worden aangepakt gaan we updaten naar Android 5. Daar ontstaan weer 20 nieuwe bugs. Terwijl we de helft hebben gefixt komt Android 5.1 We laten alles weer vallen en updaten opnieuw en ook daar onstaan weer nieuwe bugs. Dit gaat net zo lang door tot de ontwikkelaar het economisch niet meer zinvol vind het apparaat te ondersteunen. Uiteindelijk zit jij als gebruiker met de handen in het haar en durf je niet te updaten. Want wie weet wat er nu weer stuk is.
Ik heb dit o.a. ook gemerkt bij mijn Sony AndroidTV. Daar gingen ze eerst een Androidversie hoger voor de recording functionaliteit werkte. Ook was de stabiliteit van de eerste update naar de nieuwe Android versie was om te huilen. Die TV kreeg random reboots (zie klachten in topic). Zelf zag ik dit al aankomen en heb ik 3 maanden gewacht met updaten. Ook zakelijk volgt o.a. WHMCS dit systeem. Minstens 300 openstaande bugs, maar die worden pas opgelost in de volgende major versie. Die major versie is weer niet compatible met alle hooks, plugins, modules en addons. Dus er ontstaan direct weer 100 nieuwe bugs.
Ik wil dat ze gewoon de rom waarmee ze lanceren uitontwikkelen en dat daarna updaten naar de nieuwste OS versie een keuze is. Dan kun je zelf kiezen of je de features vs stabiliteit wil. Wat dat betreft is iig heel positief dat die security updates nu los staan van de firmware versie. Bij Huawei krijg ik tot nu toe elke maand een 'update'.
Mijn p9 lite zit nu op Android 7.0 / 1 december 2017. Tot heden nog geen crash/reboot/klacht. Camera is ook net wat beter dan de Oneplus One. Snelheid is redelijk gelijk. Beperkingen zijn natuurlijk de 16 GB vs 64 GB en het ontbreken van 5 Ghz. Met de P10 lite schijnt dit opgelost te zijn (32 GB en 5 Ghz). Wie een betaalbaar toestel zoekt zou die kunnen overwegen.
[ Voor 29% gewijzigd door sdk1985 op 30-01-2018 15:32 . Reden: uitbreiding ]
Hier ook de kernel een update gegeven, merkte de afgelopen paar nightlies dat er nogal wat reboots waren. Nu even in de gaten houden. Tot nu toe (update meen ik een weekje terug er op gezet) nog geen gekkigheid gezien. Nog niet op batterij gebruik gelet, maar die ging tot voor de update ook nog gewoon goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Raznov op 30-01-2018 15:33 ]
Ze staan pas echt los vanaf Oreo, wanneer er ondersteuning is voor Trebble. In Android 7 zijn het nog steeds volledig patches die per toestel / rom geïmplementeerd moeten worden. Ook al gaan ze dan alleen maar een patchlevel omhoog.Wat dat betreft is iig heel positief dat die security updates nu los staan van de firmware versie. Bij Huawei krijg ik tot nu toe elke maand een 'update'.
Batterij is hier ook al een tijdje goed, maar reboots heb ik elke week wel eentje. Welke kernel had je hiervoor? Gewoon de 'stock' LOS kernel?Raznov schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:30:
Hier ook de kernel een update gegeven, merkte de afgelopen paar nightlies dat er nogal wat reboots waren. Nu even in de gaten houden. Tot nu toe (update meen ik een weekje terug er op gezet) nog geen gekkigheid gezien. Nog niet op batterij gebruik gelet, maar die ging tot voor de update ook nog gewoon goed.
Yes, Stock LOS.rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:38:
[...]
Batterij is hier ook al een tijdje goed, maar reboots heb ik elke week wel eentje. Welke kernel had je hiervoor? Gewoon de 'stock' LOS kernel?
Ok. Ik ben benieuwd wat jou ervaringen zijn. Klaarblijkelijk is de Franco kernel ook een stuk zuiniger met de accu, dus ik ben benieuwd of ik daar nog iets van ga merken.Raznov schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:39:
Yes, Stock LOS.
Daarnaast heb ik inmiddels de bijbehorende app gekocht en daarin de CPU speed gelimiteerd tot 1958Mhz. In praktijk merk je niks van die verlaagde snelheid, maar de telefoon is wel een stukje zuiniger.
Ik gebruik de Kernel nu in combinatie met de update van 22 januari. Volgende week hoop ik dat de februari patch gereleased wordt en dan ga ik eens kijken hoe het met een andere rom-versie is.
Ik kan in ieder geval iedereen aanraden (die last heeft van reboots) het een keer te proberen. Het is een kwestie van Kernel downloaden en flashen via de recovery, that's it. Let wel op dat het flashen van de kernel wel elke update moet gebeuren, aangezien de LOS update de kernel weer terugzet naar 'stock'.
@Raznov hoe zijn jou ervaringen ermee?
@sdk1985 @Bor @floriz87 @Ossi @EeePC @SuperKneus @dreamscape @FastFred probeer het eens uit zou ik zeggen.
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 07-02-2018 11:51 ]
Ik heb tot nu toe 3 keer gehad dat hij was uitgevallen en opnieuw opgestart, tot aan de pin-code aan toe. De batterij merk ik ondertussen wel iets meer verbetering, zeker in het weekend wanneer ik de telefoon meer gebruik. Normaal zat ik dan nog wel eens op "energie zuinige modus" maar die heb ik nu al 2 weekenden niet meer meegemaakt. Het enige nadeel is dat ik wel netjes iedere week een nieuwe flash doe, en dus ook iedere week weer opnieuw de kernel moet flashen, beetje omslachtig. Ik gebruik overigens r55 met 7.1.2. Tot nu toe een betere ervaring dan stock, dus voor nu blijvertje.rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:54:
Ik heb de Franco Kernel nu één week op mijn telefoon staan en ik ben echt super tevreden. Heb nog geen één random reboot gehad en het is zo stabiel als wat
...
Jammer dat het rebooten dus niet bij jou opgelost is door de nieuwe Kernel. In welk tijdbestek heb je die reboots gehad?Raznov schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:59:
Ik heb tot nu toe 3 keer gehad dat hij was uitgevallen en opnieuw opgestart, tot aan de pin-code aan toe.
Ik kan dan nog aanraden je clocksnelheid te verlagen. In stand-by merk ik dat het toestel echt zoveel zuiniger is. Paar dagen geleden het een beetje in de gaten gehouden en toen heeft het toestel maar een 5% gebruikt in 8 uur tijd. Ook met het scherm aan is het een stukje zuiniger, zo'n 10/15%.De batterij merk ik ondertussen wel iets meer verbetering, zeker in het weekend wanneer ik de telefoon meer gebruik.
Ben ik met jou eens. In het begin deed ik ook elke week flashen, maar de wijzigingen zijn nu zo marginaal dat ik alleen flash bij grote updates / wijzigingen of bij nieuw beveiligingsniveau. Ik moet namelijk een aantal wijzigingen toepassen bij elke update en daar is de Kernel nu dus bijgekomen.Het enige nadeel is dat ik wel netjes iedere week een nieuwe flash doe, en dus ook iedere week weer opnieuw de kernel moet flashen, beetje omslachtig.
Hier dezelfde versie, om precies te zijn deze te vinden op de downloadpagina.Ik gebruik overigens r55 met 7.1.2.
Ah ok. Dan ben je waarschijnlijk een van de weinige, haha. Welke versie gebruik je nu?FastFred schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:10:
@rens-br thx voor de tag. Ik heb geen last van reboots
Daar had ik inderdaad ook last van. Maar de meest basale oplossing daarvoor gekozen -> Facebook niet meer gebruiken. (Is niet echt de beste oplossing, dat besef ik mij ook)wel van een crashende Facebook app
Daar heb ik dan weer geen last van.en zo nu en dan Google Services of Google Play Services die veel cpu/batterij vreet.
Ah nog een 'oudje'. Beveiligingsniveau van 1/5 december, toch?
Hopelijk stappen ze af van 18:9, ik prefereer de fysieke knoppen van de OPO
Dat hangt er bij mij maar heel erg vanaf. De enige keer reboot hij tot aan de simkaart, en de andere keer kom ik meteen op het lock-screen terecht.Ossi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:40:
Ik heb zelf een rare ontdekking gedaan met die spontane reboots. Als het voorkomt dat ik een spontane reboot heb, dan heeft hij bij het opnieuw opstarten de sim-kaart direct weer unlockt, ik hoef dan alleen de pincode van Android zelf op te geven.
Haha. Dat is hier precies hetzelfde. De OP3 was een mooi toestel, maar de OPO werkt nog zo goed. De OP3T was een mooi toestel, maar de OPO werkt nog zo goed. De OP5 was meh, de OP5T is een mooi toestel, maar de OPO werkt nog zo goed. Dus we wachten wat de OP6 (of 6T, 7, 7T) gaat brengen. Maar ik gok dat de OPO nog steeds goed werkt, haha.Ondertussen wacht ik rustig even de OP6 af, zoals ik ook al deed met de OP3, OP3t, OP5, OP5t...
Uiteindelijk heb ik de 5T aangeschaft. Was wel toe aan vernieuwing en vond de reboots ook niet fijn, maar zag het niet als een heel zwaar probleem zeg maar.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Nee, @rens-br legt het heel goed uitFastFred schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:52:
@Ossi, jij hebt de 3, 3t, 5 en 5t gehad maar gebruikt nog steeds een OPO
De OP3 was inderdaad een mooi toestel, maar te weinig een vooruitgang. De OP3t hetzelfde, maar werd de telefoon ook nog weer een stukje duurder. De OP5 was inderdaad een zware tegenvaller, zeker qua foto's die ze zo gehypet hadden. De OP5t leek mij dan ook een mooie opvolger, maar opeens was daar 18:9rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:59:
Haha. Dat is hier precies hetzelfde. De OP3 was een mooi toestel, maar de OPO werkt nog zo goed. De OP3T was een mooi toestel, maar de OPO werkt nog zo goed. De OP5 was meh, de OP5T is een mooi toestel, aar de OPO werkt nog zo goed. Dus we wachten wat de OP6 (of 6T, 7, 7T) gaat brengen. Maar ik gok dat de OPO nog zo goed werkt, haha.
Ik ben bang dat 18:9 geen ontkomen meer aan is straks. Superleuk zo'n 6 inch scherm dat kleiner is dan een 5,5 inch scherm.. Dat terwijl ik juist een groter scherm zou willen, een 6 inch 16:9 lijkt mij een leuke vooruitgang
Maar goed, dat begint offtopic te gaan
Thanks voor de tip! Je bedoelt denk ik kernel ipv recovery?rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:54:
Ik kan in ieder geval iedereen aanraden (die last heeft van reboots) het een keer te proberen. Het is een kwestie van Kernel downloaden en flashen via de recovery, that's it. Let wel op dat het flashen van de recovery wel elke update moet gebeuren, aangezien de LOS update de kernel weer terugzet naar 'stock'.
@sdk1985 @Bor @floriz87 @Ossi @EeePC @SuperKneus @dreamscape @FastFred probeer het eens uit zou ik zeggen.
[ Voor 32% gewijzigd door floriz87 op 07-02-2018 11:50 ]
floriz87 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:49:
Thanks voor de tip! Je bedoelt denk ik kernel ipv recovery?
Klopt!
@Ossi we gaan inderdaad wel een beetje offtopic. Misschien moeten we eens een [OnePlus One] Fatsoenlijke vervangers, topic aanmaken
[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 07-02-2018 12:23 ]
Basicly komt dat er op neer dat we elke telefoon afkraken omdat we vastgeroest zijn aan onze OPO. Maar ik zal het initiatief steunen!rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:52:
[...]
offtopic:
Klopt!Ik heb het aangepast.
@Ossi we gaan inderdaad wel een beetje offtopic. Misschien moeten we eens een [OnePlus One] Fatsoenlijke vervangers, topic aanmaken
Het woord OPO kwam voor in bovenstaande post, dus het is niet offtopic
[ Voor 8% gewijzigd door Ossi op 07-02-2018 12:59 ]
Ik wil geen vervanger als ik echt eerlijk ben. Lineage OS draait er perfect op.Vind alleen de volume/powerknop nog wel redelijk irritant omdat ze zo plat zijn, maar voor de rest heb ik er geen problemen mee. Ik ben ook voor zo'n topic!Ossi schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:48:
[...]
Basicly komt dat er op neer dat we elke telefoon afkraken omdat we vastgeroest zijn aan onze OPO. Maar ik zal het initiatief steunen!
offtopic:
Het woord OPO kwam voor in bovenstaande post, dus het is niet offtopic
Goeie Tip! Ik zal er eens naar kijken als ik de One weer aan de praat heb. Ben een tijdje geleden overgelopenrens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:54:
Ik heb de Franco Kernel nu één week op mijn telefoon staan en ik ben echt super tevreden. Heb nog geen één random reboot gehad en het is zo stabiel als wat.
Daarnaast heb ik inmiddels de bijbehorende app gekocht en daarin de CPU speed gelimiteerd tot 1958Mhz. In praktijk merk je niks van die verlaagde snelheid, maar de telefoon is wel een stukje zuiniger.
...
@EeePC probeer het eens uit zou ik zeggen.
Maargoed, One dus een week of 2 werkeloos gelegen en nu is de (chinese namaak?) vervangings accu compleet dood, laad niks meer bij... Dus moet even de oude accu terugplaatsen dan maar.
Met je link download je r55, maar r55 zou voor Oreo moeten zijn, terwijl we nog op Nougat zitten.. Weet je zeker dat je r55 gebruikt?rens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:54:
Ik heb de Franco Kernel nu één week op mijn telefoon staan en ik ben echt super tevreden. Heb nog geen één random reboot gehad en het is zo stabiel als wat.
Ik gebruik de Kernel nu in combinatie met de update van 22 januari. Volgende week hoop ik dat de februari patch gereleased wordt en dan ga ik eens kijken hoe het met een andere rom-versie is.
Ik kan in ieder geval iedereen aanraden (die last heeft van reboots) het een keer te proberen. Het is een kwestie van Kernel downloaden en flashen via de recovery, that's it. Let wel op dat het flashen van de kernel wel elke update moet gebeuren, aangezien de LOS update de kernel weer terugzet naar 'stock'.
Ik ga nu eerst even updaten naar de LineageOS van 5 februari en daarna de nieuwe kernel installeren. Misschien helpt het
[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 09-02-2018 11:20 ]
Vanaf versie r55 is het compatible met Oreo (en lagerOssi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:19:
Met je link download je r55, maar r55 zou voor Oreo moeten zijn, terwijl we nog op Nougat zitten.. Weet je zeker dat je r55 gebruikt?
Ook Google Play: Kernel Manager for Franco Kernel geeft aan dat het de laatste up-to-date versie is:

Mooi. Kun je even laten weten of de februari patch erin zit? (Volgens mij niet hoor)Ik ga nu eerst even updaten naar de LineageOS van 5 februari en daarna de nieuwe kernel installeren. Misschien helpt het
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-02-2018 11:26 ]
Beveiligingsniveau is nog van 5 januari. Eerst even lunchen nu, daarna kernelrens-br schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:24:
[...]
Vanaf versie r55 is het compatible met Oreo (en lager), dus ik gebruik inderdaad versie r55. Maar gebasseerd op de OP is het wel een beetje verwarrend, ben ik met je eens. Om precies te zijn gebruik ik deze versie gedownload van deze pagina. De link geeft 7.1.2 aan, dus dat moet goed zitten.
Ook Google Play: Kernel Manager for Franco Kernel geeft aan dat het de laatste up-to-date versie is:
[afbeelding]
[...]
Mooi. Kun je even laten weten of de februari patch erin zit? (Volgens mij niet hoor)
Ik draai nu 2 uur op Franco kernel, nog geen reboot gehadrens-br schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:24:
[...]
Vanaf versie r55 is het compatible met Oreo (en lager), dus ik gebruik inderdaad versie r55. Maar gebasseerd op de OP is het wel een beetje verwarrend, ben ik met je eens. Om precies te zijn gebruik ik deze versie gedownload van deze pagina. De link geeft 7.1.2 aan, dus dat moet goed zitten.
[afbeelding]
[...]
Mooi. Kun je even laten weten of de februari patch erin zit? (Volgens mij niet hoor)
Dat vermoeden had ik inderdaad al, zag het ook niet terugkomen in de Changelog.Ossi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:37:
Beveiligingsniveau is nog van 5 januari.
Zie je het werkt!!!!Ossi schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:24:
Ik draai nu 2 uur op Franco kernel, nog geen reboot gehad
3,5 uur SOT is niet verkeerd, accu immers nooit vervangen. Ik speel er spelletjes op en kijk video dus niet slecht.

Zulke SOT tijden haal ik inderdaad ook. Ook in standby is het toestel echt een heel stuk zuiniger.iPodKiller schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:59:
Draai nu een paar dagen franco kernel, denk dat mijn accuduur er beter op geworden is..
3,5 uur SOT is niet verkeerd, accu immers nooit vervangen. Ik speel er spelletjes op en kijk video dus niet slecht.
Nu had ik dat wel vaker een week niet, dus het zegt nog niet heel veel. Fingers crossed!
Ja ik ben daar tevreden mee. Wel een minpunt is dat hij tijdens het opladen erg vaak oplaadt en weer niet oplaadt met de kabel erin, dit was niet zo voor het flashen. Ik hoop dat het niet hardwarematig is maar puur softwarematig. Maar dat zal ik wel zien de komende tijd.rens-br schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:05:
[...]
Zulke SOT tijden haal ik inderdaad ook. Ook in standby is het toestel echt een heel stuk zuiniger.
Ik heb de zin nu 4 keer gelezen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je er nu mee bedoeldiPodKiller schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:58:
Wel een minpunt is dat hij tijdens het opladen erg vaak oplaadt en weer niet oplaadt met de kabel erin, dit was niet zo voor het flashen.
Heb slaap te kortrens-br schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:58:
[...]
Ik heb de zin nu 4 keer gelezen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat je er nu mee bedoeld
Nee, heb het probleem dat hij soms niet gaat opladen om de 10 seconden en dan weer wel. Dat was na het flashen van de franco kernel. Hoe dat komt, ik weet het niet.
Ah ok. Dat probleem heb ik in ieder geval niet, laden gaat hier gewoon goed. Je kan eventueel terug naar de stock kernel om te zien of het probleem dan ook optreed.iPodKiller schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:54:
Nee, heb het probleem dat hij soms niet gaat opladen om de 10 seconden en dan weer wel. Dat was na het flashen van de franco kernel. Hoe dat komt, ik weet het niet.
Twakkie
Daar wordt op XDA inderdaad ook over geklaagd. Hoe bevalt die ROM verder? Is het een beetje stabiel, zitten alle features van LOS14.1 erin en hoe is de SOT?twak schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:36:
Probeerde gisteren ook de franco kernel, maar deze lijkt niet goed samen te gaan met LOS 15.1 (deze build). Veel crashes en geen camera. Dus maar weer terug naar de default kernel.
Bevalt mij uitstekend, is redelijk stabiel (een enkele crash, maar niet vaker dat 1x per dag), voor mij prima voor dagelijks gebruik. SOT, geen idee, (mn stats zijn gisteravond weer gewist), maar ik haal bijna 2 dagen. Zelfs mn vriendin is nu over, maar die klaagt nog wel een beetjerens-br schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:42:
[...]
Daar wordt op XDA inderdaad ook over geklaagd. Hoe bevalt die ROM verder? Is het een beetje stabiel, zitten alle features van LOS14.1 erin en hoe is de SOT?
Twakkie
Klinkt opzich goed, maar ik wacht toch nog even op de Official LOS15.1twak schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:18:
Bevalt mij uitstekend, is redelijk stabiel (een enkele crash, maar niet vaker dat 1x per dag), voor mij prima voor dagelijks gebruik. SOT, geen idee, (mn stats zijn gisteravond weer gewist), maar ik haal bijna 2 dagen.
Dat is helemaal waar. Ik wilde ook een lijstje opsommen met LineageOS features, maar ik gebruik LOS / CM alweer zolang dat ik eigenlijk niet precies weet wat een LOS 'feature' is en wat tegenwoordig standaard in Android zitFeatures vergelijken is lastig omdat sommige zaken nu ook in Oreo zitten. Kom zelf ook van LOS14.1 en heb niets gemist.
Andere snoer helpt wel gelukkig.Ossi schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:53:
Lijkt mij inderdaad erg sterk dat het aan de kernel ligt. Probeer eens een ander snoer, mocht dat niet helpen, een andere adapter.
Maar ik ga eens kijken naar de oneplus 6 eind dit jaar, het is mooi geweest
iPodKiller schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:12:
Maar ik ga eens kijken naar de oneplus 6 eind dit jaar, het is mooi geweestHoop dat er snel LOS op komt
Overloper!
Edit. Ik zat net de changelog te bekijken en ze hebben vandaag de security patch toegevoegd. De aankomende nightly zal deze dus ook bevatten.
[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 14-02-2018 12:09 ]
Na een aantal dagen kan ik wel zeggen dat ook ik erg tevreden ben met deze kernel. Ik merk het verschil in accugebruik niet echt, had bij de standaard kernel ook al een SOT van ongeveer 3,5uur. Dit heb ik nu ook nog (en ik verwacht inmiddels ook niet meer van een telefoon van 3,5 jaar oud).Daimen schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:05:
Ik ervaar nooit reboots en draai al tijden LOS. Ga nu wel over op de Franco kernel, aangezien ik de accuduur wel als belemmering ervaar. Verder nog altijd erg tevreden over de OPO.
De belangrijkste verbetering voor mij is echter de vermindering van warmte van het apparaat. Voorheen was mijn OPO eigenlijk altijd warm bij normaal gebruik en zelfs op het moment dat ik hem na een tijdje uit mijn broekzak haalde. Die warmte is nu helemaal weg!
Ook ik ben eindelijk overrens-br schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:54:
I
Wellicht kan je nog proberen om de CPU speed te verlagen, of had je dat al gedaan?Daimen schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:55:
Na een aantal dagen kan ik wel zeggen dat ook ik erg tevreden ben met deze kernel. Ik merk het verschil in accugebruik niet echt, had bij de standaard kernel ook al een SOT van ongeveer 3,5uur. Dit heb ik nu ook nog (en ik verwacht inmiddels ook niet meer van een telefoon van 3,5 jaar oud).
Die zijn er inderdaad genoeg, maar wel zo handig om de app te gebruiken die bij de Kernel hoort. Maar goed vooral dit:floriz87 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:10:
Ook ik ben eindelijk over. Maar het nut van de app ontgaat me enigszins. Er zijn genoeg gratis apps die de CPU speed kunnen limiteren.
Of heb je deze vooral aangeschaft om de kernelmakers te sponsoren?
[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 15-02-2018 09:12 ]
Ik gebruik LineageOS als sinds het uitgekomen is en heb eigenlijk nooit jou genoemde problemen ervaren, behalve dan de random reboots.ShaneV schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:45:
Hoe is het tegenwoordig met de stabiliteit van de rom (Lineage os 14.1) gesteld? Nog steeds problemen met gps, bluetooth en random crashes? Dat laatste lijkt te zijn gefixt door de franco kernel te installeren.
Maar die lijken nu inderdaad opgelost te zijn met de Franco Kernel. Daarnaast zag ik vandaag toevallig dat er met de komende Nightly een fix uitgebracht wordt voor een random reboot.
Random reboots krijg ik ook af en toe, maar het is niet echt heel storend. Misschien 1-2x per week. Sinds de Franco kernel niet echt vaak random reboots gehad. Toevallig vanochtend 1x.rens-br schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:06:
[...]
Ik gebruik LineageOS als sinds het uitgekomen is en heb eigenlijk nooit jou genoemde problemen ervaren, behalve dan de random reboots.
Die lijken nu inderdaad opgelost te zijn met de Franco Kernel. Daarnaast zag ik vandaag toevallig dat er met de komende Nightly een fix uitgebracht wordt voor een random reboot.
[ Voor 6% gewijzigd door iPodKiller op 15-02-2018 12:08 ]
Jammer genoeg dus nog niet bij iedereen opgelost, jammer. Maar goed het is dus al minderiPodKiller schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:08:
Sinds de Franco kernel niet echt vaak random reboots gehad. Toevallig vanochtend 1x.
Ik zal het eens actief bijhouden lol, lijkt me eens interessant om dat te doen.rens-br schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:10:
[...]
Jammer genoeg dus nog niet bij iedereen opgelost, jammer. Maar goed het is dus al minder
Bij mij hield de batterij het nog 1,5 a 2d uit...bij haar iets minder
Toevallig iets na het lezen van de Franco Kernel hier liet ze weten dat ie af en toe wel 'uit het niets opnieuw opstart'... (maar werkte buiten dat wel fijn en veel beter dan de oude - dus dat neemt ze er wel bij)
Dus vorige week dan ook de Franco Kernel erop gezet - en nog es gecheckt : maar totnogtoe geen reboots gehad (voor zover opgermerkt)
Na het commando "fastboot oem unlock" krijg ik het Android figuurtje met daaronder wissen.
Dit is nu al een uur gaande. Moet ik wachten tot dit voorbij is of kan ik hem uitzetten en TRWP erop flashen??
Die duurde bij mij ook vreselijk lang... Uiteindelijk heb ik hem herstart, maar ik zat toen wel met samengeknepen billen te wachten of ie het nog wel deedPeterS073 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:18:
Ben zojuist maar eens begonnen om Lineage OS op mijn Oneplus One te zetten.
Na het commando "fastboot oem unlock" krijg ik het Android figuurtje met daaronder wissen.
Dit is nu al een uur gaande. Moet ik wachten tot dit voorbij is of kan ik hem uitzetten en TRWP erop flashen??
Wat mij betreft is dat geen aanrader dus!
Lineage zeker wel, icm franco kernel heb ik sindsdien geen reboots meer gehad. Dus bedankt @rens-br voor de tip!
Dank je. Inmiddels is Lineage OS aan het starten. Dus nog niet geheel opgestart. (Duurt ook wel even)Ossi schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:47:
[...]
Die duurde bij mij ook vreselijk lang... Uiteindelijk heb ik hem herstart, maar ik zat toen wel met samengeknepen billen te wachten of ie het nog wel deed
Wat mij betreft is dat geen aanrader dus!
Lineage zeker wel, icm franco kernel heb ik sindsdien geen reboots meer gehad. Dus bedankt @rens-br voor de tip!
Vraagje Franco Kernel, moet je daarvoor geroot zijn? (Is niet toegestaan bij mijn werkgever)

Met Magisk merkt niemand dat je ge-root bentPeterS073 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:55:
[...]
Dank je. Inmiddels is Lineage OS aan het starten. Dus nog niet geheel opgestart. (Duurt ook wel even)
Vraagje Franco Kernel, moet je daarvoor geroot zijn? (Is niet toegestaan bij mijn werkgever)
Eerste boot kan altijd wat tijd kosten. Anders ff rebooten.PeterS073 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:17:
LineageOS is op mijn OPO aan het opstarten, blauwe lijn met cirkel welke van rechts naar links beweegt. Als circa een half uur aan het opstarten. Is dit normaal?
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Aantal malen opnieuw geprobeert te rebooten, maar geen resultaat.ComputerHoed schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:42:
[...]
Met Magisk merkt niemand dat je ge-root bent
[...]
Eerste boot kan altijd wat tijd kosten. Anders ff rebooten.
Heb de backup maar terug gezet, en ga het binnenkort maar weer proberen.
Volgens mij niet. Voor het gebruik van de bijbehorende app wel. Je kan het in ieder geval proberen.PeterS073 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:55:
Waar kwam je vanaf? Het kan namelijk zijn dat je eerst CyanogenMod moet installeren, zodat de baseband geupdated wordt en daarna LineageOS.PeterS073 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 00:10:
Aantal malen opnieuw geprobeert te rebooten, maar geen resultaat.![]()
Heb de backup maar terug gezet, en ga het binnenkort maar weer proberen.
Ik heb destijds de laatste versie op AndroidFileHost gezet.
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 19-02-2018 09:18 ]
Wanneer gebeurde het? Ik had er toevallig zondag ook eentje, random reboot toen ik hem uit mijn broekzak haalde. Waardoor ik zelf denk dat dat deze bug is, die opgelost wordt met de aankomende Nightly. Helaas hebben ze gisteren geen Nightly gebuild, waardoor we nog een weekje langer moeten wachten.
Geen idee, heb em niet meegemaakt. Haalde mijn telefoon uit mijn jaszak en ik moest mijn pincode invoeren. Misschien omdat ik er daarvoor een uurtje buiten mee heb gelopen (zat in mijn jaszak), iets met temperatuurwisseling ofzo, maar dat is een totale gok.rens-br schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:24:
[...]
Wanneer gebeurde het? Ik had er toevallig van de week ook eentje, random reboot toen ik hem uit mijn broekzak haalde. Waardoor ik zelf denk dat dat deze bug is die opgelost wordt met de aankomende Nightly. Helaas hebben ze gisteren geen Nightly gebuild, waardoor we nog een weekje langer moeten wachten.
Voor de Franco Kernel gebruikers onder ons. Ik heb de ROM en kernel gewoon achter elkaar geïnstalleerd via de recovery, zonder een reboot tussendoor.
Ik ook, met CyanDelta. Installeert standaard de update, gevolgd door kernel en supersu. Ben benieuwd of de random reboots nu verleden tijd zijn.rens-br schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:39:
Kreeg vanmorgen onverwachts een notificatie dat er een update klaar stond. Ze hebben gisteren alsnog een Nightly uitgebracht. Meteen geïnstalleerd zonder problemen.
Voor de Franco Kernel gebruikers onder ons. Ik heb de ROM en kernel gewoon achter elkaar geïnstalleerd via de recovery, zonder een reboot tussendoor.
Kan CynDelta ook de kernel installeren?floriz87 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:35:
Ik ook, met CyanDelta. Installeert standaard de update, gevolgd door kernel
SuperSU? Ik heb in het begin één keer de Su-Addon geïnstalleerd en daarna is dat niet meer nodig om die bij elke update te flashen.supersu.
Ja, je kan additional zip files laten installeren.
[...]
Wat is het verschil tussen supersu en su-addon? Ik installeer altijd supersu, maar sinds een half jaar verlies ik af en toe mijn root, totaal random. Door supersu gewoon steeds opnieuw te flashen bij een update heb ik dat niet, beetje een lompe oplossing, maar het werktSuperSU? Ik heb in het begin één keer de Su-Addon geïnstalleerd en daarna is dat niet meer nodig om die bij elke update te flashen.
Dat moet ik wellicht ook eens gaan proberen dan.floriz87 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 09:45:
Ja, je kan additional zip files laten installeren.
Geen idee wat precies het verschil is, maar mijn root blijft gewoon behouden na elke update al bijna één jaar lang zonder problemen.Wat is het verschil tussen supersu en su-addon? Ik installeer altijd supersu, maar sinds een half jaar verlies ik af en toe mijn root, totaal random. Door supersu gewoon steeds opnieuw te flashen bij een update heb ik dat niet, beetje een lompe oplossing, maar het werkt.
Waarschijnlijk staat je "tampered flash op true". Daarmee zien apps dat er gerommeld is met je telefoon.Daimen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:02:
Ook de update maar geïnstalleerd. Ander dingetje dat ik vandaag wilde proberen is mobiel betalen dmv NFC. Merkte alleen dat de app het niet doet op mijn OPO in verband met 'de veiligheid'. Heb geen root, maar zal wel door de lineage komen.
Zie: Ossi in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" voor hoe je dat kunt checken.
Van welke betaal app / bank is het?Daimen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:02:
Ook de update maar geïnstalleerd. Ander dingetje dat ik vandaag wilde proberen is mobiel betalen dmv NFC.
Ik heb geen last van vastlopers. Wel sommige apps die niet goed werken. Maar dat is een android 8 probleem pje
ShaneV schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:45:
Hoe is het tegenwoordig met de stabiliteit van de rom (Lineage os 14.1) gesteld? Nog steeds problemen met gps, bluetooth en random crashes? Dat laatste lijkt te zijn gefixt door de franco kernel te installeren.
De GPS was slecht? Hier merk ik echt totaal niks van. Ik gebruik het toestel wekelijks om te navigeren en aflopen zomer nog twee weken non-stop gebruikt op vakantie.TheDudez schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:16:
GPS was inderdaad slecht maar dit probleem is verholpen in Android 8.
Hoe merkte je dat het slecht was.
Overigens welke Android 8 rom draai je?
rens-br schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:24:
[...]
De GPS was slecht? Hier merk ik echt totaal niks van. Ik gebruik het toestel wekelijks om te navigeren en aflopen zomer nog twee weken non-stop gebruikt op vakantie.
Hoe merkte je dat het slecht was.
Overigens welke Android 8 rom draai je?
Het gaat om de mobiel betalen app van RegioBank. Ik krijg deze melding direct na het openen van de app...
opo 3T? Bedoel je niet de OP3T? Dit topic gaat over de OnePlus One, had je dat al door?TheDudez schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:49:
Ja ik had regelmatig dat dat er geen GPS signaal gevonden kon worden op mijn opo 3t.
Ik zit helaas niet bij die bank, dus kan dat ook niet controleren voor je.Daimen schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:42:
Het gaat om de mobiel betalen app van RegioBank. Ik krijg deze melding direct na het openen van de app...
[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 22-02-2018 10:22 ]
Je hoeft nog niet in te loggen. ik krijg de melding direct, dus ik denk dat je het wel zou kunnen controleren. Ben wel benieuwd of jij dezelfde melding krijgt.rens-br schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:22:
[...]
opo 3T? Bedoel je niet de OP3T? Dit topic gaat over de OnePlus One, had je dat al door?
[...]
Ik zit helaas niet bij die bank, dus kan dat ook niet controleren voor je.
Ik denk dat mijn device inderdaad nog tampered is, zoals hierboven iemand mij liet weten. Denk dat ik dit alleen niet erg eenvoudig ongedaan kan maken, zonder de bootloader terug te locken.
Welke app is dat precies? Is dat deze: Google Play: RegioBank - Mobiel Bankieren? Want daar krijg ik geen melding en kan ik gewoon doorgaan totdat ik moet inloggen.Daimen schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:17:
Je hoeft nog niet in te loggen. ik krijg de melding direct, dus ik denk dat je het wel zou kunnen controleren. Ben wel benieuwd of jij dezelfde melding krijgt.
Sorry, niet helemaal duidelijk.rens-br schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:34:
[...]
Welke app is dat precies? Is dat deze: Google Play: RegioBank - Mobiel Bankieren? Want daar krijg ik geen melding en kan ik gewoon doorgaan totdat ik moet inloggen.
Gaat om deze app: Google Play: RegioBank - Mobiel Betalen
Bovengenoemde app werkt wel inderdaad.
Ik kan die app niet eens installeren, want ik krijg de volgende melding:
Deze app is niet compatibel met je apparaat.
Installeren van Magisk en dan de app in Magisk hide zetten en het werkt.
Succes
Bij mij staat alleen de tweede zin er. Rootcheckers geven ook aan dat ik geen root heb. Ik kom ook door safetynet tests heen...Ossi schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:07:
@Daimen Ik kan m wel installen, maar dan krijg ik de melding: "U heeft uw telefoon geroot. Voor de veiligheid kunt u daardoor de app niet gebruiken."
Installeren van Magisk en dan de app in Magisk hide zetten en het werkt.
Succes