Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:44
rens-br schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Het beste kan je gewoon meteen LineageOS flashen, scheelt een paar stappen.

Voor de stock / CyanogenOS gebruikers onder ons, zijn dit de stappen:
  1. Maak een Backup!;
  2. Download de Bacon Toolkit;
  3. Unlock de bootloader;
  4. Installeer TWRP 3.0.2.0
  5. Download de laatste Nightly;
  6. Download Su addon (indien je root wilt);
  7. Download Gapps (ARM, 7.1) en gebruik minimaal Pico, wil je ook exchange pak dan minimaal Mini;
  8. Wipe alle storage;
  9. Zet de ROM, Su Addon en Gapps op je telefoon;
  10. Flash ROM, Gapps en Su Addon via de recovery;
  11. Wipe cache/dalvik;
  12. Reboot.
  13. Indien je de Su Addon hebt geïnstalleerd, moet je Root nog even activeren via de developers opties.
Indien de bootloader al unlocked is en je hebt al TWRP, kan je vanaf stap 4 aan de slag.

Voor de CyanogenMod14.1 gebruikers onder ons, de stappen staan hier: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Prrt. Ben aan de lijst begonnen maar liep eigenlijk op de meeste stappen vast. Aangeraden programma ondersteund CM 13.x niet, TWRP die hij probeert te downloaden heeft niet de goede hash. Sterker nog programma is zo slecht dat ik hem nu niet eens kan verwijderen, hij staat niet bij add/remove maar hij is nog wel geinstalleerd (!).

Nieuw lijstje:

1) Backup bestanden van je toestel
Via USB kabel is geen doen. Ik raad aan via ES File explorer een FTP server te hosten en dan te connecten met een ftp client. Daarmee haalde ik 250 Mbps en alle bestanden kwamen over.

2) Vereisten:
-Voor je begint update recovery uitschakelen bij developer options
-USB debugging inschakelen bij developer options

3) ADB / Fastboot
Google heeft een aparte download van ADB en fastboot staan, veiliger en kleiner: https://dl.google.com/and...-tools-latest-windows.zip. Uitpakken in een mapje.

Download https://dl.twrp.me/bacon/ en zet het erbij

Command prompt openen en naar de target map gaan. Daar doe je:
adb reboot bootloader

Overslaan als je al unlocked bent, whipped data:
fastboot oem unlock 

Nu de recovery flashen (druk op tab na de letters twrp en hij vult de filename voor je in):
fastboot flash recovery twrp-3.1.1-0-bacon.img

Rebooten:
fastboot reboot

4) backup maken via TWRP
Telefoon in TWRP opstarten door uitschakelen en dan POWER+VOLUME DOWN tegelijk in te drukken. Dan bij de knop backup een backup maken van alles behalve je data. Daarna de map TWRP met daarin de backup via de USB kabel naar je pc kopiëren. Dit kan vanuit TWRP en werkt ook zonder OS.

5) In TWRP Wipe>Format Data

6) Kopier de benodigde bestanden naar je telefoon:
Lineage OS: https://download.lineageos.org/bacon

Google apps: http://opengapps.org
Let op dat Google Apps full niet past op de system partition. Je moet het dus doen met minimal.

SuperSU https://mirrorbits.lineag...donsu-14.1-arm-signed.zip

7) Ga in TWRP naar Install en selecteer alle zips (op volgorde)

8 ) Whipe dalvik cache voor de zekerheid en klaar is kees.

Lineage OS draait als een trein. Nu moet ik zeggen dat ik in de voorbereiding reeds 29 apps had verwijderd om de backup tijd wat te verkleinen en daarna was mijn CM 13.2 ook ineens een stuk vlotter.

Problemen tot nu toe:
-Netflix weigert te installeren
-Ik mis de screenrecord app

[ Voor 62% gewijzigd door sdk1985 op 03-11-2017 16:46 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:14
sdk1985 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:38:
Prrt. Ben aan de lijst begonnen maar liep eigenlijk op de meeste stappen vast. Aangeraden programma ondersteund CM 13.x niet, TWRP die hij probeert te downloaden heeft niet de goede hash. Sterker nog programma is zo slecht dat ik hem nu niet eens kan verwijderen, hij staat niet bij add/remove maar hij is nog wel geïnstalleerd (!).
Het is al een vrij oud programma en ondersteuning is inmiddels gestopt. Het programma is eigenlijk ook niks meer dan een schil om de onderstaande commands. Maar bedankt voor de commands, vind je het goed als ik mijn post aanpas en verwijs naar het bovenstaande lijstje?
Problemen tot nu toe:
-Netflix weigert te installeren
-Ik mis de screenrecord app
Netflix heeft een Root / unlocked bootloader check erin zitten, dus die kan je niet meer downloaden uit de store. Wel kan je hem van de website halen en handmatig installeren.

Screenrecorder was een ingebouwde app van CyanogenOS/MOd, dus die zul je dan ook niet terugvinden.

Ik had overigens met de vorige Nightly ook problemen met spontane restarts. Met de Nightly van deze week totaal niet. Ik heb dan ook weer eens een keer mijn Cache geleegd, dus het kan ook daaraan liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 04-11-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:07:
[...]

Het is al een vrij oud programma en ondersteuning is inmiddels gestopt. Het programma is eigenlijk ook niks meer dan een schil om de onderstaande commands. Maar bedankt voor de commands, vind je het goed als ik mijn post aanpas en verwijs naar het bovenstaande lijstje?

[...]
Prima hoor, verwijs maar naar mijn post.

Nog bedankt voor het originele lijstje want het was dit of de telefoon het raam uit gooien :). Telefoon op 13.2 was de hele tijd extreem traag, regelmatig 100% cpu usage en de permissions van o.a. de facebook app wilden niet (opgelost in safeboot).
Netflix heeft een Root / unlocked bootloader check erin zitten, dus die kan je niet meer downloaden uit de store. Wel kan je hem van de website halen handmatig installeren.
Via de website ken ik niet, ga ik eens proberen. Ik heb root overigens nog niet aan staan bij de opties. Kwam op Google ook de term magisk tegen.
Screenrecorder was een ingebouwde app van CyanogenOS/MOd, dus die zul je dan ook niet terugvinden.
Misschien kan ik ergens een apk vinden, van de week eens rondvragen. Zo niet dan kan ik root indien nodig aanzetten en hopelijk een degelijke vervangende app vinden.

Ik had overigens met de vorige Nightly ook problemen met spontane restarts. Met de Nightly van deze week totaal niet. Ik heb dan ook weer eens een keer mijn Cache geleegd, dus het kan ook daaraan liggen.
Komen ze ook 1x per x tijd met een stable of blijven het altijd nightlies?

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 03-11-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
sdk1985 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:45:
[...]

Misschien kan ik ergens een apk vinden, van de week eens rondvragen. Zo niet dan kan ik root indien nodig aanzetten en hopelijk een degelijke vervangende app vinden.
Voor een vervangende app heb je geen root nodig hoor ;)

Overigens is sinds ik de nieuwe nightly draai het batterijgebruik bij onscreen bij mij toegenomen van gemiddeld 14%/h naar gemiddeld 20%/h(gebruik praktisch hetzelfde) . Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FoccodeJ schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:23:
[...]

Overigens is sinds ik de nieuwe nightly draai het batterijgebruik bij onscreen bij mij toegenomen van gemiddeld 14%/h naar gemiddeld 20%/h(gebruik praktisch hetzelfde) . Hoe is dat bij jullie?
Vanwege de klachten die ik hoor met spontane reboots heb ik de laatste nightlies nog niet geïnstalleerd. Ik heb over het algemeen niet het gevoel dat de laatste nightlies ook daadwerklijk beter zijn als je kijkt naar stabiliteit en screen time.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Bor schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 11:08:
[...]

Vanwege de klachten die ik hoor met spontane reboots heb ik de laatste nightlies nog niet geïnstalleerd. Ik heb over het algemeen niet het gevoel dat de laatste nightlies ook daadwerklijk beter zijn als je kijkt naar stabiliteit en screen time.
Die van 9 oktober deed het bij mij serieus geel goed, maar deze is weer wisselvallig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Ik heb die van 2 oktober er nog steeds opstaan. Werkt tot nu toe verreweg het beste omdat de spontane reboots eindelijk verdwenen zijn. Laats wel 1x gehad dat telefoon helemaal uit was en steeds bleef hangen in boot van Android, maar was na 2x opnieuw opstarten weer oké. Verder blijven apps vaak crashen, maar dat is alleen een kwestie van app 'ff opnieuw starten. Ik update LOS dus voorlopig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Voor een vervangende app heb je geen root nodig hoor ;)

Toen ik er pre Onplus naar kijk hadden alle apps met een record functie root nodig. De ingebouwde screencast app was voor mij 1 van de redenen de Oneplus one aan te schaffen. Wellicht is dit anno 2017 anders, straks eens rondkijken.

Overigens heb ik op de website van Lineage alleen maar nightlies kunnen vinden, waar staan de stable? Enige bug die ik tot nu toe heb is dat WhatsApp niet wilde versturen terwijl internet (chrome) het wel dood. Reboot loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
sdk1985 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 15:37:
[...]

Toen ik er pre Onplus naar kijk hadden alle apps met een record functie root nodig. De ingebouwde screencast app was voor mij 1 van de redenen de Oneplus one aan te schaffen. Wellicht is dit anno 2017 anders, straks eens rondkijken.

Overigens heb ik op de website van Lineage alleen maar nightlies kunnen vinden, waar staan de stable? Enige bug die ik tot nu toe heb is dat WhatsApp niet wilde versturen terwijl internet (chrome) het wel dood. Reboot loste het op.
Dat van die Nighly's weet ik niet, wel weetje ik dat ik DU recorder gebruikt ipv screencast. Werkt wel wat omslachtig, maar het resultaat is prima. Die heeft nog nooit roottoestemming gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:45:
Prima hoor, verwijs maar naar mijn post.
Thx! Aangepast.
Via de website ken ik niet, ga ik eens proberen. Ik heb root overigens nog niet aan staan bij de opties. Kwam op Google ook de term magisk tegen.
Voor het installeren van APK files heb je geen root nodig. :)
Ik heb van de week mijn apps nog eens goed bekeken en ik heb de app 'Recorder' erop staan. Daarmee is het ook mogelijk om je scherm op te nemen en volgens mij is dit een systeem app.
Komen ze ook 1x per x tijd met een stable of blijven het altijd nightlies?
Voor alsnog brengen ze alleen Nightly versies uit. Destijds met CyanogenMod kwamen er wel Snapshot versie uit (stabiele versies), maar dat heeft toen ook een hele lange tijd geduurd. Eerlijk gezegd verwacht ik voor LOS14.1 ook geen stable / snapshot. Ze zijn nu namelijk al druk bezig met LOS15.
Het batterijverbruik is bij mij juist heel erg afgenomen. Ik heb gisteren zelfs ruim 4 uur SOT gehaald op één acculading. Dat is daarvoor nog nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:51
Heeft iemand Android 8 al draaien op zijn oneplus one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SuperKneus schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:30:
Heeft iemand Android 8 al draaien op zijn oneplus one?
Ik heb een van de eerste builds destijds geprobeerd, maar ik miste nog een hoop settings. Dus ik ben nu gewoon aan het wachten op LOS15.

Jij al wel Android 8 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
rens-br schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb een van de eerste builds destijds geprobeerd, maar ik miste nog een hoop settings. Dus ik ben nu gewoon aan het wachten op LOS15.

Jij al wel Android 8 draaien?
Ik draai sinds vorige week de nightly van 30-10. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat er hier een drain in zit. Ik zat dus even te kijken op xda en kwam het LOS15 topic tegen en men is overwegend positief. Vandaar mijn vraag of er hier al mensen op Oreo 8 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SuperKneus schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:27:
Ik draai sinds vorige week de nightly van 30-10. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat er hier een drain in zit.
Dat idee heb ik met die build dus juist niet. Blijft wel bijzonder dat de ervaringen zo verschillen.
Ik zat dus even te kijken op xda en kwam het LOS15 topic tegen en men is overwegend positief. Vandaar mijn vraag of er hier al mensen op Oreo 8 draaien.
Welk topic is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:52
Hier geen drains gemerkt met de vorige nightly. Met die van 23-10 had ik geen spontane reboots meer en leek alles lekker te werken. Met die van 30-10 had ik weer het probleem dat het scherm niet wakker werd als ik werd gebeld (en ik dus niet kan zien wie er belt).

Heb net de nightly van gisteren geïnstalleerd en nu eens kijken of dat wel weer werkt - en wat er nu weer stuk is :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ah unofficial LineageOS build. Ik had de eerste versie van die build geprobeerd, maar het voegde nog niet geweldig veel toe en de hardware buttons werkte niet.
dreamscape schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:01:
Heb net de nightly van gisteren geïnstalleerd en nu eens kijken of dat wel weer werkt - en wat er nu weer stuk is :)
Heeft deze al de november patch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:13:
Heeft deze al de november patch?
Nope, patch is nog 5 oktober 2017.
November patch zal wel in de nightly van volgende week zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:28:
Nope, patch is nog 5 oktober 2017.
November patch zal wel in de nightly van volgende week zitten...
Dan laten we de versie van deze week lekker zitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Zojuist de versie van gisteren geflashed in de hoop dat de november patch erin zit. Helaas zit die versie nog op 5 oktober. Verder zijn er niet echt veel belangrijke wijzigingen, voornamelijk aan de Recorder en Updater. Dus het is niet echt de moeite deze te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
@rens-br Bedankt dan wacht ik nog maar even met flashen. Ik draai nu die van vorige week.

Die LinageOS 15 is voor mij trouwens nog geen optie aangezien je op dit moment bij elke nieuwe install een full wipe moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SuperKneus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:00:
Die LinageOS 15 is voor mij trouwens nog geen optie aangezien je op dit moment bij elke nieuwe install een full wipe moet doen.
Dat is goed om te weten :) Heb je LOS15 al wel geprobeerd?

Ik wacht overigens gewoon op de official versie, gaat hopelijk niet lang meer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:49:
Zojuist de versie van gisteren geflashed in de hoop dat de november patch erin zit. Helaas zit die versie nog op 5 oktober. Verder zijn er niet echt veel belangrijke wijzigingen, voornamelijk aan de Recorder en Updater. Dus het is niet echt de moeite deze te flashen.
Thanks voor het spelen van proefkonijn :)

Iets compleet anders. Ik probeer net foto's van mijn OPO naar mijn tablet (Samsung Galaxy Tabpro 8.4, Cyanogenmod 13) te sturen, maar ik krijg op geen van de gangbare manier de optie om Bluetooth te kiezen als ik op delen tik. Een van jullie hier ervaring mee?

Natuurlijk is het wel op te lossen om te mailen of via cloud te doen op een moment dat ik WiFi hebt, maar ik vind het gewoon maf.

[ Voor 31% gewijzigd door FoccodeJ op 14-11-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:44:
maar ik krijg op geen van de gangbare manier de optie om Bluetooth te kiezen als ik op delen tik. Een van jullie hier ervaring mee?
Net even via Gallerij op delen gedrukt en ik krijg gewoon de optie Bluetooth. Vanuit welk programma probeer je te delen?

Ik kan mij overigens niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst bestanden over gezet heb via Bluetooth :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:03:
[...]

Net even via Gallerij op delen gedrukt en ik krijg gewoon de optie Bluetooth. Vanuit welk programma probeer je te delen?

Ik kan mij overigens niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst bestanden over gezet heb via Bluetooth :p
Ook gewoon vanuit galerij, vage bende dus, haha. Thanks for checking ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:10:
Ook gewoon vanuit galerij, vage bende dus, haha. Thanks for checking ;)
Staat Bluetooth wel aan? Maakt hier overigens niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:13:
[...]

Staat Bluetooth wel aan? Maakt hier overigens niks uit.
Ja stond aan, maar zoals je zelf al aangeeft zou dat niet uit moeten maken voor het krijgen van de optie om via Bluetooth te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FoccodeJ vreemd dan. Nee, het was ook maar gewoon een gedachte spinsel.

• Bor
  • Nu online

Bor

Hoe gaat het bij jullie met de accuduur en spontane reboots bij de laatste updates? Ik twijfel of ik al wil update omdat de huidige versie bij mij vrij is van spontane reboots en ik het toch vaker klachten over hoor.

• EeePC
Bor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:53:
Hoe gaat het bij jullie met de accuduur en spontane reboots bij de laatste updates? Ik twijfel of ik al wil update omdat de huidige versie bij mij vrij is van spontane reboots en ik het toch vaker klachten over hoor.
Accuduur is gewoon redelijk bij mij, krap 3 uur SOT denk ik. Spontane reboots zijn compleet verdwenen. Draai nog steeds LOS nightly van van 2 oktober. Ik ga dus ook niet meer updaten denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
Ik draai de linageos versie van 30-10 en daar had ik wel wat reboots bij. Bij de versie die ik daarvoor draaide volgens mij niet (sorry ik weet even niet meer welke dat was, kan best die van 02-10 zijn geweest)

Ik draai sinds gisteren de kernel van Franco, ik las dat die wat stabieler zou zijn dan de standaard kernel. Tot nu toe nog geen reboots gehad.

@rens-br Ik heb LOS15 nog niet geprobeerd, Ik blijf nog even bij 14 en ga pas over als er een official versie is.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Hmm goeie, ik heb inderdaad al even geen vastlopers meer gehad. Ik had wat issues dat leek te komen door het switchen van 3g naar Wi-Fi en vice versa. Dit is al even niet meer voorgekomen gelukkig :)

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 10:11
LOS van 23-10. Ongeveer 1x per 3 dagen een random reboot. Gisteren toestel vastgelopen bij de reboot. Maar even uitgezet en even aan de oplader gelegd. Kwartiertje later kon hij weer normaal opstarten.

• rens-br
Laatste twee Nightlies (13-11 en (volgens mij) 23-10) heb ik geen problemen gehad met random reboots en de accuduur is echt een heel stuk beter dan vorige. (Of dit komt door het clearen van de Cache, het niet meer gebruiken van Facebook of de Nightly is daadwerkelijk beter weet ik niet).

Ik haal in ieder geval met gemak 2 / 3u SOT en haal vaak ook de 4u SOT ruim. (Ik heb wat plekken met waardeloos bereik, waardoor de accuduur nogal wisselt)
SuperKneus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:24:
Ik draai sinds gisteren de kernel van Franco, ik las dat die wat stabieler zou zijn dan de standaard kernel. Tot nu toe nog geen reboots gehad.
Heeft die ook een betere accuduur? Geloof dat de kernel daar ook nog grote invloed op kan hebben.
@rens-br Ik heb LOS15 nog niet geprobeerd, Ik blijf nog even bij 14 en ga pas over als er een official versie is.
Precies mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Ik heb ook eens in de 3 dagen een random reboot (30-10), verder geen issues. Batterij is bij mij niet zo goed als eerst, maar 5,5 uur SoT is wel het minimale wat ik haal
rens-br schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:55:
[...]

Laatste twee Nightlies (13-11 en (volgens mij) 23-10) heb ik geen problemen gehad met random reboots en de accuduur is echt een heel stuk beter dan vorige. (Of dit komt door het clearen van de Cache, het niet meer gebruiken van Facebook of de Nightly is daadwerkelijk beter weet ik niet).
Vlak Facebook ook niet uit inderdaad, haha.

[ Voor 35% gewijzigd door FoccodeJ op 17-11-2017 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:55:
Laatste twee Nightlies (13-11 en (volgens mij) 23-10) heb ik geen problemen gehad met random reboots en de accuduur is echt een heel stuk beter dan vorige.
Ik let eigenlijk niet zo op de accuduur. Hang hem 's avonds aan de oplader als ik ga slapen en vaak staat 'ie dan nog op 35 procent of zoiets. Soms wat lager, als hij wat meer gebruikt is overdag. Maar range anxiety heb ik met dit ding nog steeds niet.

Wel merk ik dat de nightly van 6-11 echt goed was. Nu met die van 13-11 heb ik de afgelopen dagen al twee reboots gehad en gaat wederom het scherm niet aan als iemand belt (dat issue was bij 6-11 ineens verdwenen).
Als klap op de vuurpijl merk ik nu net dat het probleem met de wegvallende dataverbinding (waar we het laatst over hadden en waar ik sindsdien geen last meer van had) weer terug is.

Vorige week was ik nog zo tevreden... nu kijk ik weer met een schuin oog naar een OP5T...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:23:
Wel merk ik dat de nightly van 6-11 echt goed was. Nu met die van 13-11 heb ik de afgelopen dagen al twee reboots gehad en gaat wederom het scherm niet aan als iemand belt (dat issue was bij 6-11 ineens verdwenen).
Als klap op de vuurpijl merk ik nu net dat het probleem met de wegvallende dataverbinding (waar we het laatst over hadden en waar ik sindsdien geen last meer van had) weer terug is.
Ik zou nog even proberen de cache te wissen, mocht dat niet baten zou ik gewoon die versie van 6-11 terugzetten. De 13-11 versie heeft toch bijna geen verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:39
Ik zit nu op de LOS nightly van 13 november en de telefoon wordt loeiwarm, gewoon wat apps open op de achtergrond, gps, bluetooth en wifi (staat altijd aan) en wat facebooken gaf CPU-Z gewoon dik 70 graden aan. Telefoon een keer uit gezet (niet herstart) en opnieuw aan en lijkt nu beter te zijn.

Grootste hekelpunt blijft de handgebaren op het scherm. Als ik in het donker de zaklamp nodig heb kan ik 20 keer een V op het scherm tekenen en dan is het duimen dat het lampje aan springt.

Maar wordt ik 's ochtends wakker en pak ik m'n telefoon van de lader of ik haal 'm uit m'n broekzak dan springt het lampje bij de minste aanraking al aan.

Oja, en de Facebook app die crashed...

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 17-11-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

@FastFred ik gebruik zelf de long press power button feature voor de zaklamp. Heb altijd problemen met gestures die te pas en te onpas geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Ik heb de laatste paar dagen wat last van vastlopers, vreemd, want dat heb ik nog niet eerder gehad. Vastlopers op lichte applicaties, toetsenbord loopt dan vast bij WhatsApp of Outlook oid, terwijl er niks noemenswaardigs op de achtergrond loopt. Of dat de browser gewoon 20 seconden bevriest. Meer mensen?

Maandag maar even de nieuwe update installeren, hopen dat het dan over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:51:
Grootste hekelpunt blijft de handgebaren op het scherm. Als ik in het donker de zaklamp nodig heb kan ik 20 keer een V op het scherm tekenen en dan is het duimen dat het lampje aan springt.
Daar heb ik inderdaad ook last van. Maar dat had ik ook met COS, dus vermoedelijk zit er in de drivers o.i.d. gewoon iets niet helemaal lekker. Ik gebruik net zoals @Krizzii gewoon de powerbutton.
FoccodeJ schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:40:
Ik heb de laatste paar dagen wat last van vastlopers, vreemd, want dat heb ik nog niet eerder gehad.
Klinkt hier niet bekend, maar ga vandaag ook door naar de nieuwe in de hoop dat de November patch erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
Sinds de installatie van de Franco Kernel afgelopen week heb ik geen random reboots meer gehad. Geen idee of het toeval is maar me is happy.

Ik draai los 14 van begin deze maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Zojuist de update van vandaag geïnstalleerd en ik kan bevestigen dat de November patch erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
SuperKneus schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:59:
Sinds de installatie van de Franco Kernel afgelopen week heb ik geen random reboots meer gehad. Geen idee of het toeval is maar me is happy.

Ik draai los 14 van begin deze maand
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Was blij met Lineage OS. Echter daarnet was mijn telefoon ineens uit. Ging niet aan. Aan de lader gehangen, geen laad icoontje.

Half uur later de aanknop nog eens ingedrukt gehouden. Toen kwam het bekende 1+ logo en daarna eventjes de twee blauwe halve cirkels. Kort daarna een nieuwe tekst: Android is starting... Die staat nu al 5 minuten in beeld. Dus gaat niet helemaal goed hier...

edit: Vreemd genoeg is via het power menu het menu met reboot, power off, screenshot en de airplane stand wel beschikbaar. Ik ga wel even een cache whipe proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 24-11-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Ben je er al uitgekomen?

TWRP back-up terugzetten is in zo'n geval makkelijker meestal.

Over deze versie ben ik ook niet tevreden. Heb nu nog maar 19% over. Gemiddeld in standby 3%/h (% deepsleep is wel goed) en boven de 20%/h bij screenon. Ik haalde eerst hoe dan ook 5,5u SOT, ga vandaag de 4 niet eens halen. Hoe bevalt de laatste versie jullie?

Edit: Heb inmiddels ook de derde reboot gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door FoccodeJ op 25-11-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FoccodeJ ik vind deze versie ook niet super geweldig. Accuduur is inderdaad weer een stuk lager en ben niet tevreden. Ik ga dan ook vandaag al weer over op de volgende versie, in de hoop dat die wel gewoon weer 'goed' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Jammer dat het weer minder gaat met de laatste LOS versies... Mijn 2 oktober draait nog steeds heel aardig. Maar ik heb inmiddels een iPhone 7 plus (gekregen). Dus mijn One mag morgen met pensioen, ik hou 'm wel draaiend als (Android) backup telefoon... Het was voor het geld toch absoluut een goed ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:45:
@FoccodeJ ik vind deze versie ook niet super geweldig. Accuduur is inderdaad weer een stuk lager en ben niet tevreden. Ik ga dan ook vandaag al weer over op de volgende versie, in de hoop dat die wel gewoon weer 'goed' is.
Heb je hem al overgezet? Nog geen gekke reboots gehad? Ik heb met de versie van vorige week 2 reboots per dag. Ben tot nu toe steeds onderweg geweest. Wilde maar niet downloaden op mij bundel van 1GB. Ik hoop dat ik er zo aan toe kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:37:
Heb je hem al overgezet? Nog geen gekke reboots gehad?
Nee, nog geen tijd voor gemaakt. Wordt waarschijnlijk pas vanavond.

Overigens heb ik met de versie van vorige week tot nu toe 3 reboots gehad, dus het is bij mij wel een stuk minder erg dan bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:38:
[...]

Nee, nog geen tijd voor gemaakt. Wordt waarschijnlijk pas vanavond.

Overigens heb ik met de versie van vorige week tot nu toe 3 reboots gehad, dus het is bij mij wel een stuk minder erg dan bij jou.
Ik heb hem nu sinds 18u erop en mijn eerste indruk is dat het meteen als een stuk beter is. Nog even afwachten tot ik dat met statistieken kan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 27 november 2017 @ 23:01:
Ik heb hem nu sinds 18u erop en mijn eerste indruk is dat het meteen als een stuk beter is. Nog even afwachten tot ik dat met statistieken kan onderbouwen.
Hier sinds 20.30u erop staan. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Hier nu ook geupdate. Versie van vorige week was ondermaats, elke dag wel 1 random reboot. Overigens ben ik er nu achter wanneer ik mijn bankieren app (SNS) weer moet authoriseren, dat is wanneer de beveiligingspatch wordt geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier een beetje door het topic lopen scrollen, maar is het de moeite waard om van COS naar LOS te gaan of kleven daar nog teveel nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:31:
Hier een beetje door het topic lopen scrollen, maar is het de moeite waard om van COS naar LOS te gaan of kleven daar nog teveel nadelen aan?
Voordeel: alle up-to-date beveiliging. (en Android 7)
Nadeel: Soms random reboots. (niet bij iedereen en niet bij alle versies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rens-br schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:32:
[...]

Bij zo een random reboot gaat je wekker niet af de volgende ochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:39:
Ik zou niet weten waarom. Hij reboot (=herstart) gewoon ineens uit het niets, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:39:
[...]

Je telefoon-netwerk ligt plat, dat is zo ongeveer alles. Tenminste, bij mij. De enige beveiliging die ik heb is het invoeren van mijn pincode voor mijn SIM-kaart. Dus bij een reboot stopt hij daar. Verder werkt alles gewoon in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:15:
[...]

Hier sinds 20.30u erop staan. Ik ben benieuwd.
Versie van gisteren draait nu zo'n 27 uren, statistieken qua batterij zijn niet veel beter dan de versie ervoor. Reboots zijn bij mij gelukkig wel verdwenen
floriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:21:
[...]

Je telefoon-netwerk ligt plat, dat is zo ongeveer alles. Tenminste, bij mij. De enige beveiliging die ik heb is het invoeren van mijn pincode voor mijn SIM-kaart. Dus bij een reboot stopt hij daar. Verder werkt alles gewoon in de achtergrond.
Ik heb die inderdaad wel bewust uitgezet, vanwege eventuele reboots

[ Voor 40% gewijzigd door FoccodeJ op 28-11-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:21:
Je telefoon-netwerk ligt plat, dat is zo ongeveer alles. Tenminste, bij mij.
Bij sommige reboot moet ik inderdaad de pincode opnieuw instellen, maar bij de meeste reboots is dit bij mij niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

rens-br schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:32:
[...]

@Brilsmurfffje
Extra nadeel zijn bugs met o.a. de camera. Er zijn er meerdere genoemd hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:49:
@Brilsmurfffje
Extra nadeel zijn bugs met o.a. de camera.
Doel je dan op de panorama / HDR modus? Dat is alleen met de stock app, het installeren van een andere app 'verhelpt' dat probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

rens-br schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:51:
[...]

Doel je dan op de panorama / HDR modus? Dat is alleen met de stock app, het installeren van een andere app 'verhelpt' dat probleem.
Die bedoel ik o.a. 3rd party apps lossen het probleem op maar het blijft een bug natuurlijk dat de firmware eigen camera niet goed werkt. Dat soort dingen lijken mij goed om te weten vooraf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@Bor helemaal mee eens. Ik had er zelf ook niet aan gedacht, (want geen last van) dus het is goed dat je het nog even benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dan denk ik dat ik binnenkort toch eens even een avondje ga lopen klussen met de telefoon, blijft toch een geweldig apparaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
Heb nieuwe update erop, hoop dat de batterij nu weer teruggaat naar het eerdere niveau. Stabiliteit was afgelopen week perfect, volgens mij geen reboot gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FoccodeJ ik ben hem nu ook weer aan het installeren. Stabiliteit was inderdaad prima. Accuduur wat minder, helaas.

Edit: En inmiddels staat die erop. Die versie heeft nog geen december patchniveau, wat ik ook niet verwacht had.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 04-12-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Had vanavond een behoorlijk vastloper, gewone restore van back-up hielp niet. Ik heb een complete wipe gedaan, toen lineage opnieuw geflashed. Dat lukte, maar ik kon er niet echt inkomen omdat ik elke seconde een pop-up van een foutmelding kreeg. Android, ui, playservices etc waren telkens gestopt. Uiteindelijk heb ik na het flashen nog eens een back-up proberen te restoren en dat hielp eindelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door FoccodeJ op 08-12-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FoccodeJ dat is wel behoorlijk erg. Dat is mij gelukkig nog nooit 'gelukt'. Wel goed dat je het even aangeeft.

* rens-br gaat even een backup maken

TWRP versie 3.2.0.0 is deze week verschenen en ook voor de OPO.

Bij mij is die in ieder geval succesvol geïnstalleerd.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 08-12-2017 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Brilsmurfffje schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:04:
Dan denk ik dat ik binnenkort toch eens even een avondje ga lopen klussen met de telefoon, blijft toch een geweldig apparaat
Zou ik zeker doen ja, mijn telefoon voelt weer een stuk fijner. Daarnaast is het fijn om te weten dat security updates nu wel gewoon binnenkomen. Elke maandag komt er een OTA update uit. Nu installeer ik ze niet altijd, maar zo eens in de maand schat ik zo in.

Mijn telefoon was er 1 die veel problemen had met reboots, maar dat is ondertussen helemaal opgelost. Vermoed dat er wat bugs zaten in de software die ze opgelost hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zelf heb ik ook een upgrade gedaan recentelijk doordat ik locked out was vanwege encrypted phone (vanwege corporate) in combinatie van pin reset. Nu weer up to date met Lineage OS van Sultan Rom (https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403) en de laatste TWRP. Zelf had ik nog Cyanogenmod van Sultan draaien die geen updates meer ontving sinds April.... :+

Mijn stappen mocht het voor iemand handig zijn. Vooral via sideload in recovery uitgevoerd vanwege pin bij boot en zodat ik niet de files eerst op de telefoon hoefde te zetten.

1. Boot in recovery
2. Factory reset van oude rom (lijkt me niet nodig, maarja :) )
3. Installed 15 seconds ADB tools: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
4. TWRP .img installed via fastboot (https://www.xda-developers.com/how-to-install-twrp/)
(4a. Dit had volgens mij ook gewoon via sideload gekunnen als het goed is)
5. Sideload install van Lineage OS zipfile
6. ADB push van gapps-mini en installed via TWRP

Niet de mooiste stappenplan, gezien het een mix is van fastboot, sideload en TWRP install, maar ik ben blij :) De rom draait als een zonnetje tot nu toe en weer updates.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Kixtart schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:52:
Zelf heb ik ook een upgrade gedaan recentelijk doordat ik locked out was vanwege encrypted phone (vanwege corporate) in combinatie van pin reset. Nu weer up to date met Lineage OS van Sultan Rom (https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403) en de laatste TWRP. Zelf had ik nog Cyanogenmod van Sultan draaien die geen updates meer ontving sinds April.... :+

Mijn stappen mocht het voor iemand handig zijn. Vooral via sideload in recovery uitgevoerd vanwege pin bij boot en zodat ik niet de files eerst op de telefoon hoefde te zetten.

1. Boot in recovery
2. Factory reset van oude rom (lijkt me niet nodig, maarja :) )
3. Installed 15 seconds ADB tools: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
4. TWRP .img installed via fastboot (https://www.xda-developers.com/how-to-install-twrp/)
(4a. Dit had volgens mij ook gewoon via sideload gekunnen als het goed is)
5. Sideload install van Lineage OS zipfile
6. ADB push van gapps-mini en installed via TWRP

Niet de mooiste stappenplan, gezien het een mix is van fastboot, sideload en TWRP install, maar ik ben blij :) De rom draait als een zonnetje tot nu toe en weer updates.
Waarom deze ROM en niet gewoon de officiele Lineage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ossi schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:41:
[...]

Waarom deze ROM en niet gewoon de officiele Lineage?
Vanwege goede ervaringen hiermee in het verleden m.b.t. snelheid, update-snelheid (OTA) en batterij-gebruik
ROM features:

Based off latest LineageOS 14.1 sources (root access is NOT included)
OTA updates via built-in updater in Settings
Nougat Stagefright camera hardening (improves security; more info)
OxygenOS camera libraries (no significant camera bugs and improved camera performance)
Custom camera app that comes with many unique features (such as high-speed video recording with audio)
Custom camera HAL featuring:
-Faster autofocus in low lighting conditions
-No stuttering/frame drops in camera viewfinder (viewfinder frame rate won't go below 30 FPS)
-Slow-motion video recording at 60 FPS, 90 FPS, and 120 FPS for 720p, and 60 FPS for 1080p
-High-speed video recording with audio at 60 FPS, 90 FPS, and 120 FPS for 720p, and 60 FPS for 1080p (you need to use the included camera app in order to use high-speed recording)
-1080p video recording with the front-facing camera
-1440p video recording with the front-facing camera and back camera (only with the included camera app)
-4k video recording at UHD and DCI resolutions
-Manual focus control
-Manual ISO control
-Manual shutter speed control (ranging from 1/5000th of a second to 2 seconds)
-More picture sizes than plain OxygenOS, such as 9.7MP 16:9
Many other misc. improvements under the hood

Kernel features:

Based off latest CAF Marshmallow kernel source from Qualcomm (LA.BF.1.1.3_rb1.15)
Removed lots of excessive bloat
Rewrote battery driver (for the BQ27541 fuel-gauge chip; battery % readings are more accurate, there are various
safety mechanisms now, and you may get better battery life)
Rewrote half of the Synaptics touchscreen driver (over 2500 lines of code modified; your touchscreen may work better)
Newest-available Synaptics touchscreen firmware
Dynamic CPU input boost driver (makes the phone feel smooth without destroying battery life)
CPU underclocked to 1958 MHz by default (you can disable this; see why this was done in the FAQ in the 3rd post)
Vibrator is automatically disabled when recording videos (so the buzzing noise doesn't get in the videos)
Custom thermal control driver (features 8 thermal throttle steps; keeps the phone cool)
LCD KCAL by Savoca
Westwood TCP congestion algorithm (enabled by default)
NTFS support
No placebo patches, features, or compiler "optimizations"
Many other misc. improvements not listed here

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Vandaag weer de nieuwst Nightly geïnstalleerd en de december patch zit in deze versie.

Verder heeft Lineage sinds lange tijd weer een changelog geplaatst, dit keer ook met wat nieuws over LOS15. Ze willen, wanneer Oreo officieel uitkomt, meteen gaan naar Android 8.1 (LOS15.1):
Oreo Update
Up to now, news on Oreo-based LineageOS 15.0 has been almost non-existent, but we’re in a position now where we can document some of our progress here.

As many of you have seen (and we’re sure some of you are running them right now), a number of unofficial LineageOS 15.0 builds exist, some of which are built by our very own maintainers. These are in no way representative of a final product, but definitely let you all experience some of the features Android 8.0 has to offer.

Once that the basic framework has been put in place and devices are successfully booting LineageOS 15.0, some features are being brought forward, most of which are dependent on what was previously known as the CMSDK. A large focus while doing this has been to evaluate the need to carry-forward or otherwise clean up the leftovers from our inception last year.

However now that Android 8.1 has been released, we’re anticipating moving straight to the 15.1 branch where we’ll merge all our work done for 15.0 and finish the porting effort.

Like always, we won’t be giving any indication as to when we might be close to a releasable product, but keep waiting patiently, and as we reach big milestones, we’ll be giving you some more status updates.
Goed nieuws dus dat ze er volop mee bezig zijn. Helaas nog geen ETA, maar dat is opzich wel logisch.

• FastFred
Ik zit momenteel op 20171113 Nightly en heb last van onverklaarbaar hoog batterijverbruik. De ene dag gaat het prima en haal ik het einde van de dag met 40% over. Andere keren kom ik thuis van m'n werk en staat ie al op 15%. Ik zag 'm vanmiddag van 45% naar 15% gaan in anderhalf uur met alleen wat apps op de achtergrond open en het scherm gewoon uit. Zonet zag ik 'm van 3% ineens naar 0% schieten en uitvallen. Als ik 'm dan aan de lader leg krijg ik in het Engels en in het Chinees de melding dat de batterij te leeg is en dat ik eerst een tijdje moet laden voor ik de telefoon weer kan gebruiken.

Op zo'n dag dat de batterij snel leeg loopt laad ik 'm soms wel eens op aan de computer met een willekeurige USB-kabel, maar hij laad dan niets bij.

Ik heb verder GPS, bluetooth en WiFi permanent ingeschakeld.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 14-12-2017 18:54 ]

• rens-br
@FastFred wat geeft de batterij stats aan van verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
In de top 3 staan meestal Facebook, Scherm en Google Play-services. Zal er vandaag eens op letten. So far lijkt het batterijverbruik weer normaal vandaag.

@rens-br Nou, einde van de dag. 52% over

Scherm 8% (2u, 3m sot)
Telefoon inactief 4%
Android systeem en Facebook 3%
Google Play-services, Chrome en Wifi 2%
Mobiel stand-by, dropbox en whatsapp 1%

Ik ga het de komende tijd eens ff in de gaten houden per dag.

[ Voor 46% gewijzigd door FastFred op 15-12-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FastFred dat zijn toch prima statistieken?

2 uur SOT op de hele dag en dan nog 50% over. Dat betekent dus 4 uur SOT in totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@rens-br dat klopt, is vandaag prima. Is ook niet iedere dag dat het verbruik ineens zo dramatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FastFred hier wisselen het ook behoorlijk. Maar ben met de laatste Nightly opzich wel tevreden kwa stabiliteit en accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu heb ik het weer. Heb nog 2% over met 2 uur 26 minuten sot en Google Services is dit keer de grootverbruiker met 692mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:16:
Google Services is dit keer de grootverbruiker met 692mAh.
Zou dan denken dat hier iets blijft hangen o.i.d. Heb je Wifi en Bluetooth-scannen uitstaan? En welke versie van Play Services heb je? Mijn versie is: 11.9.51 (438-177350961).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@rens-br Op dit moment 65% na 47 minuten sot.

Google Services (niet te verwarren met Google Play-services) staat weer bovenaan met 274mAh. Ik heb dezelfde versie als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:20:
Google Services (niet te verwarren met Google Play-services) staat weer bovenaan met 274mAh. Ik heb dezelfde versie als bij jou.
Maar ik heb geen app die 'Google Services' heet. Ik heb Google Play-services, onderdeel van Gapps en ik heb "Google Services Framework", een systeem app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@rens-br zeg het maar dan. Ik heb het ook al gehad dat Google Play-services bovenaan staat trouwens met een fors batterijverbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OWZy08rVanLUdzDOlz9ryIy8/medium.png

En als ik Google Services aantik om details te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5R7VeNBC98vg1JXlw7myu8lO/medium.png

En dit is al het Google gerelateerde dat ik in mijn apps heb staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Q20qb772WbWDvMLr146cq97/medium.png

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 18-12-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:29:
@rens-br zeg het maar dan. Ik heb het ook al gehad dat Google Play-services bovenaan staat trouwens met een fors batterijverbruik.

[afbeelding]
Bij mij komt Google Play-services niet eens voor in de batterijstatistiek. En momenteel nog 71% over met 49m SOT.
[afbeelding]
Dat lijstje is hier precies hetzelfde. Het lijkt erop dat Google-Services de overkoepelende naam is voor alle Google-Services gerelateerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Services is bij mij 1%.

CPU-totaal 3m2s
Ingeschakeld houden 3m0s
Ontv pakket 183
Verz pakket 186
Mobiele radio actief 2m58s
Berekend stroom 12mAh

GPS staat er niet bij (is ook niet actief geweest).

Gegevens zijn over de laatste 5 uur (is toen van de lader afgehaald).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Probeer dit eens:
Anonymoussaurus schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:02:
@SmooK Ik kan je aanbevelen om de data van Google Play Services te legen. Dit wist geen belangrijke data. [...]

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-12-2017 07:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb zojuist geupdate naar de nightly van gisteren. Ik kijk dat ff aan. Daarna eens zien of de tip van AnonymousWP helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasparS
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-12-2022
Een behoorlijke noob vraag, maar ik heb deze functie nog nooit hoeven te gebruiken, en mijn zoektocht naar een antwoord wat ik vertrouw roept alleen meer vragen en tegenstrijdigheden op:

Mijn moeder heeft een telefoon met twrp 3.1, en waarschijnlijk malware gedownload.
Ik heb 'system','data', 'cache' & 'dalvik cache' gewiped, en een nieuwe rom geflashed

Nu wilde ik ook de 'internal storage' wipen, maar ondanks veel research blijft het mij nu vaag wat dat nou precies gaat doen en wat het verschil is met 'format data'.
De data-partitie wordt gewiped, dus de inhoud van de data/media/0(/sdcard/) (dus eventuele images) zijn weg, maar blijft mijn geinstalleerde systemimage nu wel of niet gewoon intact? Ik snap dat als je alles tegelijk wiped je adb of otg moet gebruiken voor een nieuwe zip, maar als ik nu apart mijn internal storage wis, is er toch niks aan de hand? Sommige mensen zeggen dat je dit nooit moet doen, het alle partities wist, en dat ze last blijven houden van bootloops (iets met de modumpartitie?), maar ik geloof dat dit met nieuwere twrp versies niet meer speelt?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door CasparS op 25-12-2017 03:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

CasparS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:37:
Een behoorlijke noob vraag, maar ik heb deze functie nog nooit hoeven te gebruiken, en mijn zoektocht naar een antwoord wat ik vertrouw roept alleen meer vragen en tegenstrijdigheden op:

Mijn moeder heeft een telefoon met twrp 3.1, en waarschijnlijk malware gedownload.
Ik heb 'system','data', 'cache' & 'dalvik cache' gewiped, en een nieuwe rom geflashed

Nu wilde ik ook de 'internal storage' wipen, maar ondanks veel research blijft het mij nu vaag wat dat nou precies gaat doen en wat het verschil is met 'format data'.
De data-partitie wordt gewiped, dus de inhoud van de data/media/0(/sdcard/) (dus eventuele images) zijn weg, maar blijft mijn geinstalleerde systemimage nu wel of niet gewoon intact? Ik snap dat als je alles tegelijk wiped je adb of otg moet gebruiken voor een nieuwe zip, maar als ik nu apart mijn internal storage wis, is er toch niks aan de hand? Sommige mensen zeggen dat je dit nooit moet doen, het alle partities wist, en dat ze last blijven houden van bootloops (iets met de modumpartitie?), maar ik geloof dat dit met nieuwere twrp versies niet meer speelt?

Alvast bedankt!
Je systeemimage (Android zelf dus) staat op de system-partitie en het wipen van je internal storage heeft dus geen invloed hierop.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
Hee Guys,

Mijn OPO is inmiddels helaas de deur uit :( Er is een heel mooi ander plekje gevonden en ik hoop dat ie nog tot in lengte van dagen zijn nieuwe baasje blij zal maken zoals ie dat bij mij heeft gedaan. Dat betekent wel dat ik op dit forum een stuk minder actief zal zijn. Ik heb dit altijd een heel fijn forum gevonden en hoop dat jullie allemaal nog lang van jullie OPO kunnen genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpm2009
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 13:30
Meelezer hier. Ik heb hem nog, maar de club wordt kleiner en kleiner. Voelt als een familie die uiteenvalt omdat opa (OPO) is overleden.
Ik kijk ook al een tijdje naar andere toestellen, maar heb nog niks gevonden. Scherm en snelheid zijn nog goed, accu wat minder. Over een maandje Oreo misschien. Anyways, vaarwel! (met de S8?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De update van vandaag bevat de december patch nog, dus als je alleen upgraded voor de beveiliging kan je deze overslaan. Voor de rest zijn er weinig spannende veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Er lijkt nog steeds geen fix te zijn voor de crashende camera app in landscape mode. Hoe hebben jullie dat opgelost? 3rd party camera app? Een andere camera geflashed met TRWP? Hopelijk komt hier snel een fix voor. Deze bug staat al erg lang open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

mpm2009 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:40:
Meelezer hier. Ik heb hem nog, maar de club wordt kleiner en kleiner. Voelt als een familie die uiteenvalt omdat opa (OPO) is overleden.
Ik kijk ook al een tijdje naar andere toestellen, maar heb nog niks gevonden. Scherm en snelheid zijn nog goed, accu wat minder. Over een maandje Oreo misschien. Anyways, vaarwel! (met de S8?).
Ik ben er weer bijgekomen ;)
Ik had een OPO van 2014-2016 en heb er nu weer meerdere; repareer kapotte OnePlus One's voor de fun. Batterij is trouwens te vervangen door een ZTE mod te doen! Dan heb je circa 3600mah

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ComputerHoed schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:28:
[...]

Ik ben er weer bijgekomen ;)
Ik had een OPO van 2014-2016 en heb er nu weer meerdere; repareer kapotte OnePlus One's voor de fun. Batterij is trouwens te vervangen door een ZTE mod te doen! Dan heb je circa 3600mah
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Ossi schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Zou je daar wat meer over kunnen vertellen?
Is een filmpje makkelijker (niet van mij)?
YouTube: OnePlusOne battery replacement by zte blade x3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:54:
Er lijkt nog steeds geen fix te zijn voor de crashende camera app in landscape mode.
Mijn camera werkt prima een landschape mode, alleen HDR vind hij niet echt leuk in landscape. Nou gebruik ik HDR ook niet, dus dat is voor mij geen probleem.

Naast de stock app gebruik ik ook nog Google Camera, aangezien ik die heel fijn vind voor 360 graden en panorama foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bor schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:54:
Er lijkt nog steeds geen fix te zijn voor de crashende camera app in landscape mode. Hoe hebben jullie dat opgelost? 3rd party camera app? Een andere camera geflashed met TRWP? Hopelijk komt hier snel een fix voor. Deze bug staat al erg lang open.
Grappig dat heb ik ook pas sinds vorige week vrijdag ofzo. Ik zit op 20180101 nightly...

In portrait doet ie 't gewoon. In landscape denk hij even na, maakt dan het 'afdruk geluidje' en crashed dan zonder de foto op te slaan. En ik kan de flitser niet meer aan, uit of op automatisch zetten. De optie flitser is nu grayed out.

Ik heb van m'n werk een mobiel van de zaak aangeboden gekregen, iPhone ;(

[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 15-01-2018 15:08 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 35 Laatste