Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
@rens-br Dat werkt na wat proberen inderdaad ook. Maar met LOS 14.1 wordt nog geregeld de verbinding met het WiFi netwerk verbroken en 3G wil dan wel, maar die download geeft dan aan 'geen verbinding met internet'. Dus dat is wat gehannes en manipuleren om de verbinding weer tot stand te brengen, dat met 317MB t.o.v. 70MB is nogal een gedoe.

Na een herstart ben ik uptodate en geeft Cyandelta aan dat de update geslaagd is, sterf :P

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 10-10-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:03:
[...]

We gaan het eens uitschakelen en kijken of het wat scheelt. Hoe stel je zoiets in? Ik heb Tasker dus daarmee kan het waarschijnlijk ook, maar jij gebruikt systeemprofielen, of niet?
Ja, ik gebruik systeemprofielen. Je kunt voor bijna alle functies kiezen of het profiel ze inschakelt, ongemoeid laat of uitschakelt. Ik gebruikt uitsluitend WiFi triggers (kan zowel triggeren bij connect als disconnect), maar je kunt ook Bluetooth- of nfctriggers gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld een profiel silent. Daar heb ik bij WiFitriggers 3 (werk, stage en eduroam) en daar ingesteld dat geluidsmode naar mute gaat, en ongeveer alles uit. Maar diezelfde WiFinetwerken heb ik ook alsnog triggers bij mijn profiel default, alleen dan bij disconnect. Dus zodra ik er aan kom dan springt ie automatisch naar silent en zodra de verbinding verbreekt springt ie weer naar default.

In het begin had ik bij default WiFi uitschakelen, maar als de WiFiverbinding dan wegvalt schakelt ie van profiel en als de WiFi dan uitgeschakeld is kan ie niet opnieuw verbinden en gaat ie dus ook niet terug naar het gewenste profiel. Dus heb nu bij default dat ie niks veranderd qua WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Meh, wifi valt nog steeds te pas en te onpas weg en komt weer terug nu ie geupdate is. Schijnt een bug te zijn in LOS 14.1 die met een update opgelost zou zijn, nou niet dus.

Facebook app crashed ook geregeld als ik een nieuwsitem in mijn tijdlijn wil openen, laden van reacties duurt een eeuwigheid etc.

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 11-10-2017 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:06:
[...]
Hoe had je die versie geïnstalleerd? Via OTA of recovery?
Recovery
Wat eigenlijk ook niet ging want: mount errors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
Laatste nightly geeft statistieken waar ik van duizel. Ik krijg ze niet geplaatst met mobiel en heb tot vanavond geen laptop beschikbaar.

Hij geeft aan dat ik 4u53 scherm aan heb gehad (ik twijfel daaraaby, lijkt me wat veel) en Toestel totaal zo'n 32u niet heb opgeladen: 59% batterij gebruikt..... O.O

Even afwachten wat ie vandaag aan gaat geven, maar dit is echt sick. Zal vandaag even scherp bijhouden hoeveel ik erop zit, zodat ik beter kan zeggen of die SoT klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
FastFred schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:37:
@rens-br Dat werkt na wat proberen inderdaad ook. Maar met LOS 14.1 wordt nog geregeld de verbinding met het WiFi netwerk verbroken
Daar heb ik hier echt totaal geen last van. Updates worden altijd binnen getrokken met ruim 5MB/s
FastFred schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:17:
Facebook app crashed ook geregeld als ik een nieuwsitem in mijn tijdlijn wil openen, laden van reacties duurt een eeuwigheid etc.
Hier crashed Facebook ook best wel vaak. Zeker wanneer ik een link open en Facebook deze opent in zijn eigen (brakke) browser, na wat scrollen crasht de app eigenlijk altijd.
FoccodeJ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 07:08:
Hij geeft aan dat ik 4u53 scherm aan heb gehad (ik twijfel daaraaby, lijkt me wat veel) en Toestel totaal zo'n 32u niet heb opgeladen: 59% batterij gebruikt..... O.O
Als dat zo is, is het wel echt heel erg lang veel! Heb je de telefoon ook 32 uur lang niet opgeladen?

Overigens heb ik de afgelopen dagen ook wat screenshots gemaakt. Dinsdag was de batterijduur 'Ok' (3 uur SOT en telefoon leeg binnen één dag). Woensdag was het waardeloos. SOT van 1u51m en het einde van de dag niet gehaald.

Nu was ik dinsdag bijna niet thuis en woensdagavond wel. Bereik is waardeloos in mijn huis, waardoor dat meer energie verbruikt, maar dit is wel heel extreem.

De screenshots:

Dinsdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JDTc8MZVfrMxjUdSs3jw5H8V/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3vbxrVqWZjdz98CxOwhTRlT9/medium.png

Woensdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EMbnQYNyn9MxerE9WSvEdU5y/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/paQRb08A3HTey7Z0fV2mJhzg/medium.png
FoccodeJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:35:
Ja, ik gebruik systeemprofielen. Je kunt voor bijna alle functies kiezen of het profiel ze inschakelt, ongemoeid laat of uitschakelt. Ik gebruikt uitsluitend WiFi triggers (kan zowel triggeren bij connect als disconnect),
Ik zie het inderdaad. Maar bij Wifi Triggers moet ik handmatig alle wifi netwerken selecteren. Lijkt mij niet bepaald gebruiksvriendelijk. Hoe heb jij dit gedaan?

offtopic:
Ik kan via mijn telefoon gewoon foto's uploaden naar het Tweakers fotoalbum, werkt niet super goed vanwege het ontbreken van responsive pagina, maar lukt wel.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 12-10-2017 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
rens-br schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:07:
Daar heb ik hier echt totaal geen last van. Updates worden altijd binnen getrokken met ruim 5MB/s
Ik ben er inmiddels achter dat het alleen op m'n werk voor komt. Daar hebben we HP Aruba accespoints die 3 netwerken met verschillende namen en wachtwoorden uit zenden waarvan er eentje geen internet heeft (waar mijn telefoon niet mee verbonden is, nooit geweest).

Ik vermoed dat er daardoor in de detectie iets mis gaat en de telefoon denkt dat dat WiFi netwerk geen internet heeft en vervolgens de verbinding verbreekt.
Hier crashed Facebook ook best wel vaak. Zeker wanneer ik een link open en Facebook deze opent in zijn eigen (brakke) browser, na wat scrollen crasht de app eigenlijk altijd.
Dat dus

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 12-10-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Kunnen jullie testen of jullie onderstaande app kunnen installeren? Installeren zelf hoeft niet, maar ik kan überhaupt niet installeren, app is incompatible met toestel wordt gezegd. Ik draai de laatste Nightly van LOS 20171009.

Google Play: SNS Mobiel Betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
floriz87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:57:
Kunnen jullie testen of jullie onderstaande app kunnen installeren? Installeren zelf hoeft niet, maar ik kan überhaupt niet installeren, app is incompatible met toestel wordt gezegd. Ik draai de laatste Nightly van LOS 20171009.

"Deze app is compatibel met geen van je apparaten." Krijg ik, voor zowel m'n One op LOS als een cheap laptopje met RemixOS... Misschien ondersteunen ze maar een select groepje telefoons?
ING Mobiel Betalen werkt gewoon op mijn One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 12:49

Als ik via de web versie, alsook de app van de playstore kijk, kan ik hem gewoon installeren op mijn OPO. Ik heb een unlocked bootloader, Sultan LOS rom, en GEEN root.

Openen kan ik hem ook na installatie gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
mhulsegge schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

Als ik via de web versie, alsook de app van de playstore kijk, kan ik hem gewoon installeren op mijn OPO. Ik heb een unlocked bootloader, Sultan LOS rom, en GEEN root.

Openen kan ik hem ook na installatie gewoon.
OK, dank je! Ik heb wel root access, maar het lijkt mij dat dat niet voor incompatibility kan zorgen. Wel dat het bij openen van de app vervolgens voor problemen zorgt, omdat de app dan hiervoor controleert. Vreemd, ik zal eens xposed installeren en dan de root cloak module, zien of dat dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
floriz87 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:39:
[...]

OK, dank je! Ik heb wel root access, maar het lijkt mij dat dat niet voor incompatibility kan zorgen. Wel dat het bij openen van de app vervolgens voor problemen zorgt, omdat de app dan hiervoor controleert. Vreemd, ik zal eens xposed installeren en dan de root cloak module, zien of dat dat verschil maakt.
Ik heb ook root access. Dus grote kans dat het toch daar aan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ

Als dat zo is, is het wel echt heel erg lang veel! Heb je de telefoon ook 32 uur lang niet opgeladen?
Ja, die 32u klopt wel. 's avonds opgeladen, toen een ochtend niet (logisch, na een nachtje van 1% gebruik) en ochtend daarna opgeladen.

Per profiel moet je eenmalig alle afzonderlijke WiFitriggers invoeren idd, maar mijn grootste aantal is voor default en dat zijn er 3. Bij de WiFi van mijn ouders ofzo laat ik hem gewoon niks veranderen. Je hoeft niet elk netwerk ergens aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:49:
Ja, die 32u klopt wel. 's avonds opgeladen, toen een ochtend niet (logisch, na een nachtje van 1% gebruik) en ochtend daarna opgeladen.
Klinkt goed! :)
Per profiel moet je eenmalig alle afzonderlijke WiFitriggers invoeren idd, maar mijn grootste aantal is voor default en dat zijn er 3. Bij de WiFi van mijn ouders ofzo laat ik hem gewoon niks veranderen. Je hoeft niet elk netwerk ergens aan toe te voegen.
Dan kan ik het beter via Tasker doen, alle WiFi netwerken toevoegen is niet heel erg gebruikersvriendelijk :P Toch bedankt voor de tip!
Is hier ook niet te installeren op de OnePlus One. Ik heb de laatste LOS versie met root via de Su Addon.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 13-10-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 21:03
Sinds een paar weken irritante feature te pakken op m'n One Plus namelijk automatisch gaat de volume naar een 25 procent. Dus ook vanaf trillen of "Do no disturb" functie. Ik heb de nieuwste versie van LOS geinstalleerd en de cache en Dlavik verwijderd maar mocht niet baten. Ik heb ook op internet afgestruind maar niets kunnen vinden.

Weet iemand van jullie een oplossing? Natuurlijk zou ik nog een volledige wipe kunnen proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoccodeJ
Bankie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:55:
Sinds een paar weken irritante feature te pakken op m'n One Plus namelijk automatisch gaat de volume naar een 25 procent. Dus ook vanaf trillen of "Do no disturb" functie. Ik heb de nieuwste versie van LOS geinstalleerd en de cache en Dlavik verwijderd maar mocht niet baten. Ik heb ook op internet afgestruind maar niets kunnen vinden.

Weet iemand van jullie een oplossing? Natuurlijk zou ik nog een volledige wipe kunnen proberen.
Per ongeluk een profiel ingesteld? Daarmee kun je het volume overrulen. Wat geeft je instellingenscherm aan?
Dinsdag was de batterijduur 'Ok' (3 uur SOT en telefoon leeg binnen één dag). Woensdag was het waardeloos. SOT van 1u51m en het einde van de dag niet gehaald.

Nu was ik dinsdag bijna niet thuis en woensdagavond wel. Bereik is waardeloos in mijn huis, waardoor dat meer energie verbruikt, maar dit is wel heel extreem.
De screenshots van instellingen was mijn eerste sessie, daar twijfel ik dus aan de betrouwbaarheid. (Van 96% tot 37% = 59% gebruikt voor 32u waarvan 4u53 SOT))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3HQpPcdriUUD8AqxIrA1LMQ6/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/08tAZALaJLHSYMbcujP9dsfv/thumb.png

Screenshot van gisterochtend tot vanochtend (56% gebruikt in 26,5 uur, waarvan 2u24 SOT)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GBNPgBIvwVeLl0rfwrwqxU2m/thumb.png

En voorspelling van Accubattery wat ik met 100% batterij zou halen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xaDzaRLxsGMQ3P7qsydn3oOf/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
FastFred schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:17:
Meh, wifi valt nog steeds te pas en te onpas weg en komt weer terug nu ie geupdate is. Schijnt een bug te zijn in LOS 14.1 die met een update opgelost zou zijn, nou niet dus.

Hier heb ik inderdaad ook vaak last van, crasht vaak bij het openen van een nieuwsitem idd en reacties laden is ook niet zn favoriete hobby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bankie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 21:03
FoccodeJ schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Per ongeluk een profiel ingesteld? Daarmee kun je het volume overrulen. Wat geeft je instellingenscherm aan?
Profiles uitschakeld en inderdaad probleem is weg _/-\o_ thxs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:15:

De screenshots van instellingen was mijn eerste sessie, daar twijfel ik dus aan de betrouwbaarheid. (Van 96% tot 37% = 59% gebruikt voor 32u waarvan 4u53 SOT))

[afbeelding]

[afbeelding]

Screenshot van gisterochtend tot vanochtend (56% gebruikt in 26,5 uur, waarvan 2u24 SOT)

[afbeelding]

En voorspelling van Accubattery wat ik met 100% batterij zou halen
[afbeelding]
Dat ziet er echt extreem goed uit zeg! Wel bijzonder dat er tussen de OPO versies zoveel verschil zit.
tomas123 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:50:
Hier heb ik inderdaad ook vaak last van, crasht vaak bij het openen van een nieuwsitem idd en reacties laden is ook niet zn favoriete hobby
Ik vraag mij alleen af of dat nu aan de OPO ligt of dat de Facebook app zo brak is.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:31:

Dat ziet er echt extreem goed uit zeg! Wel bijzonder dat er tussen de OPO versies zoveel verschil zit.
Nou ja, mijn bootloader is echt heel kort geleden geunlockt, dus toen compleet gewist natuurlijk. Heb met Greenify alles op 2 chatapps na goed in de diepe slaap geramd, ik denk om de gezondheid van mijn batterij mbt opladen (zoveel mogelijk tussen 30 en 80%) en niet gebruiken als ie opgeladen wordt (zoveel mogelijk), en heb Googles diensten niet meer beheerder van apparaat gemaakt, waardoor ze minder dominant aanwezig zijn en minder synchroniseren = minder batterij. Zwarte schermen kosten minder energie, ik heb alle aanpasbare achtergronden (homescreen, lockscreen, chatapps etc) zwart, toetsenbord is zwart en mijn helderheid heb ik vrij laag. Dus in die zin zijn alle randvariabelen gunstig natuurlijk.

Verder is mijne misschien relatief nieuw. Van juni 2015, maar in de zomervakantie heb ik op een boerderij gewerkt en nog mijn oude gebruikt. Dus eigenlijk pas sinds augustus 2015 fulltime in use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:36:
Nou ja, mijn bootloader is echt heel kort geleden geunlockt, dus toen compleet gewist natuurlijk. Heb met Greenify alles op 2 chatapps na goed in de diepe slaap geramd, ik denk om de gezondheid van mijn batterij mbt opladen (zoveel mogelijk tussen 30 en 80%) en niet gebruiken als ie opgeladen wordt (zoveel mogelijk), en heb Googles diensten niet meer beheerder van apparaat gemaakt, waardoor ze minder dominant aanwezig zijn en minder synchroniseren = minder batterij.
Dat verklaard inderdaad wel een hele hoop denk ik.
Zwarte schermen kosten minder energie, ik heb alle aanpasbare achtergronden (homescreen, lockscreen, chatapps etc) zwart, toetsenbord is zwart en mijn helderheid heb ik vrij laag. Dus in die zin zijn alle randvariabelen gunstig natuurlijk.
Dat geldt natuurlijk wel alleen voor Amoled schermen, voor LCD schermen (welke in de OPO zit) maakt dat natuurlijk niks uit.
Verder is mijne misschien relatief nieuw. Van juni 2015, maar in de zomervakantie heb ik op een boerderij gewerkt en nog mijn oude gebruikt. Dus eigenlijk pas sinds augustus 2015 fulltime in use.
Mijn is van februari 2015, dus echt heel veel ouder is die niet. (en mijn accu is vervangen door een nieuwe in februari 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hmm, ik kom toch nog steeds bugs tegen in Lineage OS:

- Het uitzetten van het automatisch starten van audio bij het inpluggen van een wired headset werkt niet
- Camera, Panorama bug nog aanwezig
- Camera, HDR crashed 3 van de 4 keer

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:38:
- Het uitzetten van het automatisch starten van audio bij het inpluggen van een wired headset werkt niet
Dat werkt hier prima. (Gelukkig maar)
Helaas hier ook.
Gebruik het niet vaak, maar wanneer ik het aan heb staan werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Bor schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:38:
Hmm, ik kom toch nog steeds bugs tegen in Lineage OS:

Ik heb opencamera geïnstalleerd om de laatste 2 problemen te tackelen. Mijn musicapp doet idd ook wat vaag, maar die op disable zetten en een andere gebruiken heeft het voor mij opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:24

HaTe

haat niet

Die camera HDR bug is inderdaad al heel lang. Het gaat alleen mis als je de telefoon naar links kantelt. In portret en naar rechts gekantelt crashed hij niet. Ik gebruik nu Bacon Camera en die werkt goed :)

Het is deze bug: https://jira.lineageos.or...9?attachmentViewMode=list

[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 16-10-2017 17:27 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:38:
[...]

Dat geldt natuurlijk wel alleen voor Amoled schermen, voor LCD schermen (welke in de OPO zit) maakt dat natuurlijk niks uit.
Met batterijstatistieken is te achterhalen hoeveel % een app per uur kost. Threema had ik een donker thema, standaard WhatsAppachtergrond is vrij licht natuurlijk. Was best een groot verschil dat WhatsApp meer batterij gebruikte. Toen ik daar de achtergrond zwart maakte is dat verschil behoorlijk teruggelopen. Natuurlijk is bij Led veel meer verschil, omdat het dast verschil is tussen aan en uit. Maar schijnbaar is het ook voor lcd zuiniger om zwart te gebruiken

Daarbij moet aangetekend worden dat het niet uit te sluiten is dat er andere oorzaken zijn waardoor het batterijgebruik per uur terugliep, maar het zou ook goed kunnen dat het wel dit is.

[ Voor 11% gewijzigd door FoccodeJ op 16-10-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
FoccodeJ schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:41:
[...]

Met batterijstatistieken is te achterhalen hoeveel % een app per uur kost. Threema had ik een donker thema, standaard WhatsAppachtergrond is vrij licht natuurlijk. Was best een groot verschil dat WhatsApp meer batterij gebruikte. Toen ik daar de achtergrond zwart maakte is dat verschil behoorlijk teruggelopen. Natuurlijk is bij Led veel meer verschil, omdat het dast verschil is tussen aan en uit. Maar schijnbaar is het ook voor lcd zuiniger om zwart te gebruiken

Daarbij moet aangetekend worden dat het niet uit te sluiten is dat er andere oorzaken zijn waardoor het batterijgebruik per uur terugliep, maar het zou ook goed kunnen dat het wel dit is.
Volgens mij klopt het wel. Bij OLED gaat de hele pixel uit, maar de pixel zorgt ook zelf voor de verlichting en niet alleen voor de kleur.

Bij LCD zet je de pixel wel uit, maar de backlight niet. Dus iets zuiniger, maar minder dan OLED.

Zo denk ik althans dat het werkt :)
Correct me if I'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ossi schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Volgens mij klopt het wel. Bij OLED gaat de hele pixel uit, maar de pixel zorgt ook zelf voor de verlichting en niet alleen voor de kleur.

Bij LCD zet je de pixel wel uit, maar de backlight niet. Dus iets zuiniger, maar minder dan OLED.

Zo denk ik althans dat het werkt :)
Correct me if I'm wrong!
Dat is grotendeels larie.

https://googleblog.blogsp...8/is-black-new-green.html
http://enduse.lbl.gov/Info/LBNL-48581.pdf
http://techlogg.com/2010/...4-more-monitors-tested/17

Maak je gebruik van dimming features of dergelijke, dan kan het iets schelen, maar het verschil zal miniem zijn. Andere voortgangen in smartphones zullen een velen malen grotere impact hebben. Als je accu wil besparen, dan loont het meer om de brightness simpelweg een tandje lager te zetten, dan om met zwarte theme's te gaan spelen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

[...]

De backlight van een LCD is standaard wit, dus jouw verhaal hier gaat niet helemaal op.
Pixels in een LCD scherm kun je niet individueel uitzetten, wat bij OLED weer juist wel kan.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
ComputerHoed schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:58:
[...]

De backlight van een LCD is standaard wit, dus jouw verhaal hier gaat niet helemaal op.
Pixels in een LCD scherm kun je niet individueel uitzetten, wat bij OLED weer juist wel kan.
Jeroenneman schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Dat is grotendeels larie.

https://googleblog.blogsp...8/is-black-new-green.html
http://enduse.lbl.gov/Info/LBNL-48581.pdf
http://techlogg.com/2010/...4-more-monitors-tested/17

Maak je gebruik van dimming features of dergelijke, dan kan het iets schelen, maar het verschil zal miniem zijn. Andere voortgangen in smartphones zullen een velen malen grotere impact hebben. Als je accu wil besparen, dan loont het meer om de brightness simpelweg een tandje lager te zetten, dan om met zwarte theme's te gaan spelen.
Hm, dan zal er een andere reden zijn waarom het batterijgebruik terugliep. Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

FoccodeJ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:05:
[...]

[...]

Hm, dan zal er een andere reden zijn waarom het batterijgebruik terugliep. Ideeën?
Placebo.

Er zijn enorm veel factoren die uitmaken voor de accuduur van je telefoon. Verbinding met netwerk, hoe lang op WiFi, hoe koud is het buiten, hoe warm is het binnen, is er net één proces wat langer bezig vandaag, heb je de schermhelderheid wat hoger omdat het een zonnige dag is, etc etc.

Een zwarte ipv witte achtergrond valt echt in het niet bij die factoren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Jeroenneman schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 07:08:
[...]

Placebo.

Er zijn enorm veel factoren die uitmaken voor de accuduur van je telefoon. Verbinding met netwerk, hoe lang op WiFi, hoe koud is het buiten, hoe warm is het binnen, is er net één proces wat langer bezig vandaag, heb je de schermhelderheid wat hoger omdat het een zonnige dag is, etc etc.

Een zwarte ipv witte achtergrond valt echt in het niet bij die factoren.
Het algehele batterijgebruik liep niet waarneembaar terug hoor, maar ik heb een accustatistiekenapp die verbruik per app omzet in wat een app per uur gebruikt
WhatsApp stond op iets van 16-18% per uur terwijl threema rond 11% zat. Nu is het 11% om 12% per uur.

Voor de totale batterijduur heb je gelijk hoor, daarin merk ik geen verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door FoccodeJ op 17-10-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Het zou echt niks mogen uitmaken. De back-light van een LCD verbruikt het meeste energie en die blijft gewoon aan of je nu zwart wit of paars weergeeft. Ik denk dus heel eerlijk gezegd dat andere factoren de accustatistiek hebben beïnvloed.
Ossi schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:21:
Ik heb er niet bijster veel verstand van, maar als ik mij even laat voorlichten door Wikipedia over de gebruikte techniek, dan kan ik concluderen dat het met een polarisatiefilter werkt die door een bepaalde stand een bepaalde kleur weergeeft. Er wordt dus niks 'uit gezet' en LCD verbruikt dus evenveel stroom.
Jeroenneman schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:37:
Maak je gebruik van dimming features of dergelijke, dan kan het iets schelen, maar het verschil zal miniem zijn.
Het kan zijn dat het back-light minder fell gaat branden, juist omdat er een zwarte achtergrond wordt gebruikt. Dit heeft dan niks met de gebruikte techniek te maken, maar met een software instelling. Adaptive back-light heet dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:28:

Het kan zijn dat het back-light minder fell gaat branden, juist omdat er een zwarte achtergrond wordt gebruikt. Dit heeft dan niks met de gebruikte techniek te maken, maar met een software instelling. Adaptive back-light heet dat geloof ik.
Maar als het minder fel wordt, omdat de achtergrondkleur zwart wordt, dan klopt het toch dat het batterijgebruik minder wordt. Zwart zou dan zuiniger zijn omdat het back-light minder gaat branden dan bij wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:26:
Maar als het minder fel wordt, omdat de achtergrondkleur zwart wordt, dan klopt het toch dat het batterijgebruik minder wordt. Zwart zou dan zuiniger zijn omdat het back-light minder gaat branden dan bij wit.
Het was meer een hypothetische optie dan een optie die echt op de OPO zit, tenminste voor zover ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-10-2017 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:27:
[...]

Het was meer een hypothetische optie dan een optie die echt op de OPO zit, tenminste voor zover ik weet.
Ah, oké ;) Nou ja, misschien viel het wel samen met een update die zuiniger was ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:55
Ik haal nog steeds dagelijks 4uur SOT, met altijd 4G en WiFi aan.

Dit doe ik met een OPO van november 2014. Accu nooit vervangen. Op dit moment staat Sultan geïnstalleerd, maar haal zelfde resultaten met LOS.

Ik blijf die grote verschillen maar vreemd vinden...

[ Voor 17% gewijzigd door Daiov97 op 17-10-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Sinds de update van gisteren crashed mijn opo als hij gewoon op mijn bureau niks aan het doen is. Of in m'n broekzak. al 3x vandaag :/ op lineageos

[ Voor 4% gewijzigd door tomas123 op 17-10-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@tomas123 ik heb de update nog niet geïnstalleerd, omdat ik dit voortaan maandelijks wil doen in plaats van elke week. (moet een aantal stappen uitvoeren tijdens het updaten). Dus ik wacht dan ook maar even met deze als ik dat zo hoor. Je kan eventueel nog terug naar de Nightly van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
rens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 07:46:
@tomas123 ik heb de update nog niet geïnstalleerd, omdat ik dit voortaan maandelijks wil doen in plaats van elke week. (moet een aantal stappen uitvoeren tijdens het updaten). Dus ik wacht dan ook maar even met deze als ik dat zo hoor. Je kan eventueel nog terug naar de Nightly van vorige week.
Wat voor stappen? Root? Bankieren app opnieuw aanmelden?

Ik had btw ook veel random reboots 2 weken terug. Nightly van vorige week nu draaien en sindsdien geen reboots meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 08:03:
Geen van beide. Ik gebruik Substratum en heb mijn Build.Prop aangepast, omdat ik wil dat mijn volume slider meer stappen heeft.

Ik moet dus booten naar recovery en mijn Substratum theme verwijderen, daarna rebooten en update installeren (dan wel niet via de recovery). Vervolgens Substratum theme weer installeren en Build.Prop aanpassen en weer rebooten.
Ik had btw ook veel random reboots 2 weken terug. Nightly van vorige week nu draaien en sindsdien geen reboots meer.
Dan zou ik gewoon lekker terug gaan naar die van vorige week. Volgens mij kan je ook dirty flashen de 'verkeerde kant' op.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 18-10-2017 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09 08:05
Hier ook ontzettend veel reboots, zelfs als ik in de auto zet en er gebeld wordt reboot de OPO.
Verder ook een hele slechte 4g verbinding, maar dat ligt helaas aan T-mobile op deze locatie. Alleen nu met de laatste versie van lineageos lijkt het nog slechter.

Maar eens terug naar de standaard rom: OxygenOS 2.1.4 for the OnePlus One
Eens kijken of dat dat wil helpen.

Het wordt tijd voor een andere phone, waarschijnlijk deze keer een Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
[...]

Die van vorige week draait bij mij ook prima.

Overigens kan ik op Google niet goed vinden hoe het zit met overclocken en lineage. Beetje tegenstrijdige berichten. Ik heb nog 2 vragen:

1) Heb ik een aparte kernel nodig? (op zich geen probleem om die te flashen)

2) Hoe wat gebeurt er met de de ivergeclockte status als je lineage updatet? (Root vervalt telkens bij een update, dus vroeg me af hoe het daarmee zat.)

(Het is niet voor de opo bedoeld, die is snel genoeg. Maar deze 2 vragen zullen voor elke telefoon met LineageOS hetzelfde zijn neem ik aan? Al is de OPO wel het toestel waarop ik het kan testen voordat ik het bij een moto g3 uitvoer)

[ Voor 14% gewijzigd door FoccodeJ op 18-10-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
PikaPower schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:36:
Hier ook ontzettend veel reboots, zelfs als ik in de auto zet en er gebeld wordt reboot de OPO.
Verder ook een hele slechte 4g verbinding, maar dat ligt helaas aan T-mobile op deze locatie. Alleen nu met de laatste versie van lineageos lijkt het nog slechter.

Eens kijken of dat dat wil helpen.

Het wordt tijd voor een andere phone, waarschijnlijk deze keer een Xiaomi.
Heb je ondertussen OxygenOS geprobeerd? Ik ervaar hetzelfde met lineage danwel, en een SOT van 2 uur max...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
@rens-br rens-br

Ik heb deze stappen gevolgd rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" op eerste gezicht goed gegaan, bedankt! De Su addon echter niet geflashed. De link werkte niet bij stap 6 en las dat het niet persee nodig was, wat voegt het eigenlijk toe?

Om nu up-to-date te blijven gewoon af en toe hier: https://download.lineageos.org/bacon de laatste zip downloaden en die flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

balarina schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:45:
@rens-br rens-br

Ik heb deze stappen gevolgd rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" op eerste gezicht goed gegaan, bedankt! De Su addon echter niet geflashed. De link werkte niet bij stap 6 en las dat het niet persee nodig was, wat voegt het eigenlijk toe?

Om nu up-to-date te blijven gewoon af en toe hier: https://download.lineageos.org/bacon de laatste zip downloaden en die flashen?
SuperSU (wat jij waarschijnljik bedoelt) is een tool waardoor je root-toegang op je telefoon kan verkrijgen. Niet nodig, wel soms leuk/handig.

I.p.v. telkens handmatig de laatste zip te downloaden kun je ook gewoon de automatische update zijn werk laten doen. Dit werkt namelijk op LineageOS :)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
PikaPower schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:36:
De standaard rom is niet OxygenOS, maar CyanogenOS. Wereld van verschil, aangezien OOS nog gebaseerd is op Android 5.1.
FoccodeJ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:42:
Overigens kan ik op Google niet goed vinden hoe het zit met overclocken en lineage. Beetje tegenstrijdige berichten. Ik heb nog 2 vragen:

1) Heb ik een aparte kernel nodig? (op zich geen probleem om die te flashen)
Als ik mij niet vergis met vorige toestellen heb je alleen root nodig om de kunnen overclocken. (AL hangt het van het toestel af) Het is dan een kwestie van een app installeren en de clocks hoger instellen. Bijv. Google Play: SetCPU for Root Users.
2) Hoe wat gebeurt er met de de ivergeclockte status als je lineage updatet? (Root vervalt telkens bij een update, dus vroeg me af hoe het daarmee zat.)
Root vervalt niet bij een update, tenminste niet als je dit met de Su Addon doet. Ik hoef die namelijk niet opnieuw te flashen. Ik verwacht dat overclocken ook niet bij elke update moet. Zou dit wel moeten dan pakt de bovestaande app dit gewoon automatisch op.
balarina schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:45:
De Su addon echter niet geflashed.[..] wat voegt het eigenlijk toe?
De Su Addon is nodig om te rooten. Als je dit niet nodig hebt / niet weet wat het is, zou ik het inderdaad niet flashen. LineageOS werkt ook prima zonder root. De link is inmiddels gefixt.
Je kan handmatig elke week de updates flashen, maar je kan de updates ook OTA installeren. Dit kan je vinden bij 'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 'LineageOS-Updates'. Elke week updaten is overigens niet nodig. Elke maand komt er een nieuw beveiligingspatch-level uit, dus als je elke maand update dan zit je kwa beveiliging goed.

Al kan ik wel aanraden om de update van vandaag te installeren vanwege Krack.
ComputerHoed schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 22:23:
SuperSU (wat jij waarschijnljik bedoelt) is een tool waardoor je root-toegang op je telefoon kan verkrijgen. Niet nodig, wel soms leuk/handig.
Nee. Ze bedoeld echt de Su Addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik had bij mijn OPO allerlei issues die veel mensen hebben (wegvallende 4G, spontane reboots etc) en sinds de laatste LineageOS update (16-10) draait het ding weer prima. Ik wilde hem al gaan vervangen door een ander toestel. Mag ook na ruim drie jaar, maar bijna alles werkt weer.

Behalve... systeemprofielen. De profielen 'standaard' en 'stil' worden bij mij geschakeld op basis van het wifi SSID op mijn werk. Als je dat instelt, werkt het prima en twee dagen later is hij die triggers weer vergeten. Het is wel op te lossen met een ander tooltje, maar toch is het wel irritant.

Meer mensen hier last van?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb die profielen geheel uitgeschakeld hier, omdat ik ze niet fijn vind werken. Ik kan er helaas dus niet zoveel over zeggen. Persoonlijk zou ik gewoon een andere tool gebruiken.

Ik heb het opgelost met Tasker. Op het moment dat ik verbind met SSID 'x', wordt Prioriteitsmodus ingeschakeld.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 23-10-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
dreamscape schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:46:
Ik had bij mijn OPO allerlei issues die veel mensen hebben (wegvallende 4G, spontane reboots etc) en sinds de laatste LineageOS update (16-10) draait het ding weer prima. Ik wilde hem al gaan vervangen door een ander toestel. Mag ook na ruim drie jaar, maar bijna alles werkt weer.

Behalve... systeemprofielen. De profielen 'standaard' en 'stil' worden bij mij geschakeld op basis van het wifi SSID op mijn werk. Als je dat instelt, werkt het prima en twee dagen later is hij die triggers weer vergeten. Het is wel op te lossen met een ander tooltje, maar toch is het wel irritant.

Meer mensen hier last van?
Ik gebruik systemprofiles ook, maar bij mij werken ze vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Sinds kort ook lineageOS geinstalleerd.

Ervaren jullie wel eens dat zodra je het toestel van de scherm beveiliging haalt dat je dan je contactlijst favorieten naar voren krijgt? Of je belscherm?
In plaats van het homescherm.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Yep. Regelmatig zelfs. Alsof die programmeurs hebben bedacht "Het is toch een telefoon? Als je hem aan zet, zul je vast wel willen bellen..." :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
GGS_206 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:38:
Ervaren jullie wel eens dat zodra je het toestel van de scherm beveiliging haalt dat je dan je contactlijst favorieten naar voren krijgt? Of je belscherm?
Nee, van beide heb ik eigenlijk geen last. Maar ik heb dan ook een andere dialer geïnstalleerd.

Wel heb ik de afgelopen twee nightlies (helaas) last van spontane reboot. Hij start nu elke dag wel een keer uit het niets opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nee dat heb ik helaas niet. Alle vorige door mij gemelde issues zijn hier nog wel steeds aanwezig inclusief spontane reboots bij wisseling van 4G / 3G naar Wifi met bv spotify actief.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Ik heb helemaal geen spontane reboots meer, maar sinds gisteren wel weer dat 3G/4G niet meer wordt geactiveerd nadat hij uit wifi-bereik is geraakt. Dat had ik met Cyanogen ook, maar sinds ik met Lineageos draaide kwam het niet meer voor. Kortom: ik heb ook dagelijks reboots, maar veroorzaak ze nu zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:14:
Dat had ik met Cyanogen ook, maar sinds ik met Lineageos draaide kwam het niet meer voor. Kortom: ik heb ook dagelijks reboots, maar veroorzaak ze nu zelf :)
Is schakelen naar vliegtuigmodus niet genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:17:
[...]
Is schakelen naar vliegtuigmodus niet genoeg?
Nooit geprobeerd. Mobiele data uit- en weer aanzetten is iig niet genoeg. Zal de volgende keer (waarschijnlijk later vandaag ergens...) eens proberen met vliegtuigmodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
dreamscape schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:14:
Ik heb helemaal geen spontane reboots meer, maar sinds gisteren wel weer dat 3G/4G niet meer wordt geactiveerd nadat hij uit wifi-bereik is geraakt. Dat had ik met Cyanogen ook, maar sinds ik met Lineageos draaide kwam het niet meer voor. Kortom: ik heb ook dagelijks reboots, maar veroorzaak ze nu zelf :)
Dit probleem heb ik zelf ook geregeld, niet iedere keer overigens. In en uit vliegtuigmodus halen heeft dan geen nut, net als dat het opnieuw aanmelden bij provider dan geen zin heeft. Moet hem echt opnieuw opstarten. Geen fijne bug inderdaad.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:19:
Nooit geprobeerd. Mobiele data uit- en weer aanzetten is iig niet genoeg. Zal de volgende keer (waarschijnlijk later vandaag ergens...) eens proberen met vliegtuigmodus.
Schiet me net nog te binnen dat je via Developers Opties kan aangeven dat de dataverbinding online moet blijven bij verbinden met wifi. Zal waarschijnlijk wel meer accu vragen, maar lost de frustratie iig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:22:
[...]

Schiet me net nog te binnen dat je via Developers Opties kan aangeven dat de dataverbinding online moet blijven bij verbinden met wifi. Zal waarschijnlijk wel meer accu vragen, maar lost de frustratie iig op.
Goed idee, thanks! Die ga ik eens proberen. Iets meer accu is geen issue eigenlijk. Ik haal makkelijk het einde van de dag met dan nog 30 tot 40% resterend (al was dat vroeger toen de OPO nieuw was natuurlijk heel wat meer) en hij ligt 's nachts toch weer aan de kabel. Eens kijken of dit het probleem oplost en in hoeverre het gevolgen heeft voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
Hier draait de laatste nightly prima. Geen issues. Op de een of andere manier is dat best random. Bij nightly x heb ik last van random reboots en een ander niet, en bij nightly y is het opeens weer andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:24

HaTe

haat niet

Hier inderdaad ook last van random reboots EN de bug dat 3g/4g niet meer terug komt. Soms erg vervelend. Weet iemand of dit al bekend is bij Lineage?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Bor schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Nee dat heb ik helaas niet. Alle vorige door mij gemelde issues zijn hier nog wel steeds aanwezig inclusief spontane reboots bij wisseling van 4G / 3G naar Wifi met bv spotify actief.
Heb je dat al op verschillende nightly's achter elkaar ervaren? :(

Jep, ook wel eens last van. Omdat ik dan meestal ook snel op de plek een van de snelkoppelingen druk die ik wil hebben bel ik regelmatig onbedoeld mensen :p
floriz87 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:31:
Hier draait de laatste nightly prima. Geen issues. Op de een of andere manier is dat best random. Bij nightly x heb ik last van random reboots en een ander niet, en bij nightly y is het opeens weer andersom.
Dat idee heb ik ook idd. Ik draai nog steeds die van 9 oktober, daarmee totaal geen last. Iets daarvoor had ik eentje die bij niemand problemen gaf, behalve bij mij, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:01:
Dat idee heb ik ook idd. Ik draai nog steeds die van 9 oktober, daarmee totaal geen last. Iets daarvoor had ik eentje die bij niemand problemen gaf, behalve bij mij, haha.
Ik zou wel zo snel mogelijk naar de nieuwste gaan, daar zit namelijk de Krack-fix in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Ik heb nou al weken GEEN last meer van de reboots, voorheen altijd al, zelfs stock nog... Zit nu op de LOS nightly van 02-10-2017. Ga voorlopig dus niet meer updaten, zo stabiel is m'n One in lange tijd niet geweest.
Echter merkte ik wel weer een ander probleem op, filmpjes van Netflix en Youtube spelen soms schokkerig af.. Probleem kwam uit het niets... Maar telefoon was ook al sinds mijn laatste update niet meer uit geweest (omdat geen spontane reboots meer ;) ). Dus maar eens handmatig opnieuw gestart, hopen dat 't daarmee weg is...
Overigens qua bellen, ik heb wel eens gehad dat het scherm niet aanging als ik gebeld werd, en kon daardoor dus niet opnemen... Best wel onhandig voor een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
EeePC schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:20:
Overigens qua bellen, ik heb wel eens gehad dat het scherm niet aanging als ik gebeld werd, en kon daardoor dus niet opnemen... Best wel onhandig voor een telefoon.
Wie belt er nu nog met een smartphone :p Maar dat probleem heb ik ook wel eens. Ik krijg het scherm dan overigens wel gewoon aan met de power button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Nu online
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:28:
[...]

Wie belt er nu nog met een smartphone :p Maar dat probleem heb ik ook wel eens. Ik krijg het scherm dan overigens wel gewoon aan met de power button.
Ik andersom. Ben je klaar met bellen, kan je niet ophangen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
EeePC schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:20:
Oh ja, dat heb ik ook regelmatig. Na de vorige update niet meer, maar sinds de update van 23-10 wel weer. En eigenlijk niet regelmatig, maar bijna iedere keer als iemand belt... Niet heel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Ik zou wel zo snel mogelijk naar de nieuwste gaan, daar zit namelijk de Krack-fix in.
De update is wel chill. Ik let wel op veiligheid, maar wil niet er te veel mee bezig zijn. Zover ik er vanaf weet heeft een eventuele kwaadwillende fysiek toegang tot het netwerk nodig, toch?

Openbare WiFi gebruikt ik op mijn telefoon om veiligheidsredenen toch al niet. In mijn flatje denk ik dat het wel een tikkeltje meevalt. Deze nightly is zo stabiel en geeft zulke absurde accustatistieken dat ik deze voorlopig nog wel eventjes houd denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:51:
De update is wel chill. Ik let wel op veiligheid, maar wil niet er te veel mee bezig zijn. Zover ik er vanaf weet heeft een eventuele kwaadwillende fysiek toegang tot het netwerk nodig, toch?
Ik heb mij niet echt verdiept, maar volgens mij is dat niet nodig en zowel kunnen ze toegang tot je netwerk krijgen door je router te hacken via hetzelfde lek.
Deze nightly is zo stabiel en geeft zulke absurde accustatistieken dat ik deze voorlopig nog wel eventjes houd denk ik :)
Zou er dan ook gewoon lekker bij blijven :) Als kun je natuurlijk gewoon backup maken en daarna de nieuwste installeren, bevat die niet ben je ook zo weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:55
Voor de mensen met het favorieten belscherm probleem:

Instellingen --> gebaren --> schermgebaren

Daar even alles uitzetten (of in ieder geval telefoonlijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:28:

Zou er dan ook gewoon lekker bij blijven :) Als kun je natuurlijk gewoon backup maken en daarna de nieuwste installeren, bevat die niet ben je ook zo weer terug.
Back-up via Twrp is natuurlijk ook een goede optie, nog niet eens aan gedacht..

Ik heb mij niet echt verdiept, maar volgens mij is dat niet nodig en zowel kunnen ze toegang tot je netwerk krijgen door je router te hacken via hetzelfde lek.
Hm, moet ik eens uitzoeken
Daimen schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 17:12:

Thanks! Heb het aangepast, hoop dat het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Thanks, ik ben benieuwd!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

Dat klinkt echt als een hele logische verklaring. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, al heb ik al die dingen uit staan omdat er nog wel eens uit het niets muziek begon te spelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:22:
[...]

Nog een follow-up: nope, dat werkte dus niet. Gisteren had ik bij verlaten van wifi wel direct een dataverbinding (logisch, want die stond op de achtergrond nog open), maar vandaag valt hij weer weg. Best storend ook, want je hebt het zelf niet door dat je per mail/app/whatever niet bereibaar bent.

Van alle 'quirks' die mijn OPO na drie jaar had ontwikkeld was dit de vervelendste en voor mij de belangrijkste reden om ofwel een andere telefoon te overwegen, of eens te experimenteren met LineageOS. Dat laatste heeft tot de update van 23-10 goed gewerkt, maar nu dus niet meer.

Moet ik dan toch maar een ander toestel gaan overwegen...? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:53:
Van alle 'quirks' die mijn OPO na drie jaar had ontwikkeld was dit de vervelendste en voor mij de belangrijkste reden om ofwel een andere telefoon te overwegen, of eens te experimenteren met LineageOS. Dat laatste heeft tot de update van 23-10 goed gewerkt, maar nu dus niet meer.
Ik heb dat probleem met CyanogenOS ook gehad en werd er ook helemaal gek van. Uiteindelijk heeft het zichzelf opgelost. Maar welke radiofirmware en baseband heb je?

Draai je nu op LOS, COS, CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 08:59:
Maar welke radiofirmware en baseband heb je?

Draai je nu op LOS, COS, CM?
Draai nu LOS, 14.1-20171023-NIGHTLY-bacon.
Ik zie alleen 'Smalbandversie' staan:
DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAANAZM-1

Heb me daar nooit zo mee bezig gehouden, eigenlijk. Gewoon LOS erop gezet volgens de handleiding (vroeger was ik handiger in dit soort dingen) en draaien maar. Een tijd geleden stoorde ik me er zo aan dat ik hem in de kast gegooid heb en een paar weken met mijn Nexus 5 heb rondgelopen.
Het iets kleinere scherm is best oké (maar lelijk vergeleken met de OPO), maar daarbij kreeg ik weer last van range anxiety. Dus terug naar de OPO en eigenlijk leek hij het twee weken goed te doen. Tot een paar dagen geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:14:
Draai nu LOS, 14.1-20171023-NIGHTLY-bacon.
Ik zie alleen 'Smalbandversie' staan:
DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAANAZM-1.
Toen veel mensen last hadden van deze problemen hebben we vastgesteld dat het wel eens aan de Smalband versie kon liggen. Maar ik heb precies dezelfde.

Heb je de APN instellingen handmatig gedaan en welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:17:
Heb je de APN instellingen handmatig gedaan en welke provider heb je?
Provider is Simyo (dus KPN) en ik heb de standaard APN-instellingen (niet handmatig) van KPN. Dus APN is KPN4G.nl. Heb me om die instellingen eigenlijk nooit bekommerd. Maar omdat deze instellingen normaliter wel werken en het aan- en uitzetten van data of flightmode niet helpen wanneer 4G wegvalt, vraag ik me af of het zin heeft om hier iets aan aan te passen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:26:
Maar omdat deze instellingen normaliter wel werken en het aan- en uitzetten van data of flightmode niet helpen wanneer 4G wegvalt, vraag ik me af of het zin heeft om hier iets aan aan te passen...
Ik raad het eigenlijk iedereen aan om altijd handmatig de APN instellingen in te voeren. Zeker wanneer je een MVNO hebt werkt die van het hoofdnetwerk vaak wel, maar kan er andere dingen mis gaan. Zelf heb ik bijv. Simpel (op T-Mobile netwerk) en de T-Mobile APN werkt prima, maar in het buitenland werkt het niet en heb ik de Simpel APN nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
rens-br schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:36:
[...]
Ik raad het eigenlijk iedereen aan om altijd handmatig de APN instellingen in te voeren. Zeker wanneer je een MVNO hebt werkt die van het hoofdnetwerk vaak wel, maar kan er andere dingen mis gaan. Zelf heb ik bijv. Simpel (op T-Mobile netwerk) en de T-Mobile APN werkt prima, maar in het buitenland werkt het niet en heb ik de Simpel APN nodig.
Als ik 'Simyo Mobiel Internet' kies, dan werkt de boel ook prima, maar die is qua instellingen volledig identiek aan 'KPN Mobiel Internet'. Gebruiken als APN portalmmm.nl en alle instellingen zijn gelijk. Kan eens proberen of het iets uitmaakt als ik die versie kies, natuurlijk.

Maar dat is 'handmatig kiezen'. Als ik echt alle instellingen handmatig moet gaan invoeren, heb ik geen idee wat ik daar zou moeten doen. Behalve dan gewoon de instellingen overnemen die er staan en die correct lijken te zijn.

Overigens kan ik daar ook een parameter instellen bij MVNO-type. Die staat op 'Geen'.

Wel fijn dat ze hier @work nu juist aan het kloten zijn met nieuwe accesspoints. Het wegvallen van wifi-verbindingen wordt vandaag extra geregeld voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dreamscape schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:06:
Als ik 'Simyo Mobiel Internet' kies, dan werkt de boel ook prima, maar die is qua instellingen volledig identiek aan 'KPN Mobiel Internet'. Gebruiken als APN portalmmm.nl en alle instellingen zijn gelijk. Kan eens proberen of het iets uitmaakt als ik die versie kies, natuurlijk.
Als het echt volledig identiek is, dan heeft handmatig instellen niet zoveel zin denk ik. Maar goed het valt te proberen. Als je gewoon deze stappen volgt dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ

Ik had het schijnbaar af moeten kloppen, haha. Sinds die post ook problemen met uitvallen bij wisselen WiFi/data. Wilde vandaag updaten, maar mijn telefoon gaf foutmelding toen ik de laatste nightly wilde downloaden. Internetverbinding deed het niet meldde OPO. Maar tegelijkertijd kon ik wel muziek streamen, dus schijnbaar deed internet het in werkelijkheid wel. Ik gok dat mijn beste optie is downloaden op laptop, op opo zetten en dan via twrp flashen is? Wat moet ik dan wel en niet doen qua wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 21:45:
Ik gok dat mijn beste optie is downloaden op laptop, op opo zetten en dan via twrp flashen is? Wat moet ik dan wel en niet doen qua wipe?
Zou de update gewoon downloaden op je telefoon. Dan rebooten in recovery en de update installeren. Wipe kun je doen, maar hoeft niet persee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:04:
[...]

Zou de update gewoon downloaden op je telefoon. Dan rebooten in recovery en de update installeren. Wipe kun je doen, maar hoeft niet persee.
Oh ja, kan 'm op telefoon ook gewoon van site halen natuurlijk. Goede tip!

Dat ging chill. Flashify stond schijnbaar op mijn mobiel, zodra de download gelukt was sprong die als een jonge hond die wilde spelen aan en die heeft het gedaan. Kind kan de was doen, haha :)

[ Voor 22% gewijzigd door FoccodeJ op 29-10-2017 22:27 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 22:19:

Dat ging chill. Flashify stond schijnbaar op mijn mobiel, zodra de download gelukt was sprong die als een jonge hond die wilde spelen aan en die heeft het gedaan. Kind kan de was doen, haha :)
Dat is een goede tip! Ga ik ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:40:
[...]

Dat is een goede tip! Ga ik ook eens proberen.
Maar ik moest weer Su opnieuw flashen. Welke versie heb jij exact? Zou chill zijn als dat niet elke keer hoeft. Moet dolby atmos ook elke keer opnieuw flashen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb de SU addon van de LineageOS website één keer geflashed en daarna hoef je dat niet meer te doen. Hoe heb jij je telefoon geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Ik heb de SU addon van de LineageOS website één keer geflashed en daarna hoef je dat niet meer te doen. Hoe heb jij je telefoon geroot?
Ik heb Su van de site van chainfire gehaald volgens mij. Ik zal bij volgende update deze eens proberen :) Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:43:
Ik heb Su van de site van chainfire gehaald volgens mij.
Ah rooten via SuperSu dus, dat kan natuurlijk ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:29:
[...]

Na update van vandaag file van jouw geflashed via twrp. Rootchecker geeft aan dat er geen root is. Ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:53:
Na update van vandaag file van jouw geflashed via twrp. Rootchecker geeft aan dat er geen root is. Ideeën?
Even in developers options root aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Even in developers options root aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
Mijn toestel wordt helaas steeds minder, steeds vaker krijg ik spontane reboots (met name als ik in een app zit). Soms herstart hij dan 1x en kan ik weer verder. Maar soms herstart hij ook wel een paar uur lang (meestal na zoveel keer dan gaat hij gewoon uit).
Afgelopen weekend was het ook weer zover. Ik vermoed dat er toch iets met het geheugen is waardoor hij crasht.

Zelfs nadat ik eerder dit jaar met jullie hulp van stock naar de Sultan Rom gegaan ben had ik last van spontane reboots (full wipe gedaan).
Mijn zwager was afgelopen weekend bij mij en heeft helaas zijn OPO stuk laten vallen, sindsdien heeft mijn OPO dus ook telkens last van reboots. Hij heeft inmiddels een nieuw toestel besteld en ik dacht ik geef mijn OPO nog een kans.

Ik wil van CM13 naar Lineageos 14.1: https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403.
Eerst heb ik een CM13 snapshot geflashed omdat ik errors kreeg en dit werd aanbevolen. Tijden het flashen rebootte de telefoon ook nog een keer spontaan :D
Na wat reboots kon ik eindelijk de ROM en GAPPS installeren.

Wat ik me nog even afvroeg: is er een tooltje om de opslag van de OPO te scannen op fouten (zoals bij een hdd een beschadigde sector waar hij op vastloopt)?
En om weer root te krijgen hoe ik alleen maar de SU te flashen vanuit de recovery toch?

Edit: zelfs nu het toestel geflasht is en voor het eerst is opgestart en op de pincode invoeren-scherm staat is hij al 2x herstart ;w. Erg jammer want ik wil hem niet kwijt...

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 31-10-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:05
Binnetie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:19:
Wat ik me nog even afvroeg: is er een tooltje om de opslag van de OPO te scannen op fouten (zoals bij een hdd een beschadigde sector waar hij op vastloopt)?
En om weer root te krijgen hoe ik alleen maar de SU te flashen vanuit de recovery toch?

Edit: zelfs nu het toestel geflasht is en voor het eerst is opgestart en op de pincode invoeren-scherm staat is hij al 2x herstart ;w. Erg jammer want ik wil hem niet kwijt...
Wipe je cache even.
Installeer SU om root te krijgen, d.w.z. als je bootloader al unlocked is.
Verder heb ik geen idee of er zo'n app o.i.d. is, maar in de meeste gevallen is een wipe van cache al voldoende.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat helpt tot nu toe wel even. In het verleden deed ik dit ook wel eens, maar dacht dat hij met een full wipe ook wel geleegd was.
Alle apps worden nu teruggezet.

Soms als hij heel lang bleef rebooten dan ging hij alle apps weer initieren bij het opstarten (dat kon wel een uur en een aantal reboots tussendoor kosten).

Edit: mmm tijden het installeren van de apps alweer een spontane reboot. Ik zie het nog even aan, soms dan stopt het ineens voor een week.

[ Voor 18% gewijzigd door Binnetie op 31-10-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Binnetie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:47:
Dat helpt tot nu toe wel even. In het verleden deed ik dit ook wel eens, maar dacht dat hij met een full wipe ook wel geleegd was.
Alle apps worden nu teruggezet.

Soms als hij heel lang bleef rebooten dan ging hij alle apps weer initieren bij het opstarten (dat kon wel een uur en een aantal reboots tussendoor kosten).

Edit: mmm tijden het installeren van de apps alweer een spontane reboot. Ik zie het nog even aan, soms dan stopt het ineens voor een week.
Misschien proberen weer helemaal naar stock te gaan? Het flashen van Lineage op deze duurde even, omdat hij weigerde in recovery op te starten. Ik ben toen teruggegaan naar stock, link gevonden op forum. Weet zo niet meer waar precies. Toen was alles weer standaard, zelfs bootloader weer op slot. Daarna kon ik twrp gewoon goed installeren. Als je via die manier gaat en zelfs dan blijft het zich voor doen weet ik niet of het nog zin heeft 'm te houden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FoccodeJ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Misschien proberen weer helemaal naar stock te gaan? Het flashen van Lineage op deze duurde even, omdat hij weigerde in recovery op te starten. Ik ben toen teruggegaan naar stock, link gevonden op forum. Weet zo niet meer waar precies. Toen was alles weer standaard, zelfs bootloader weer op slot. Daarna kon ik twrp gewoon goed installeren. Als je via die manier gaat en zelfs dan blijft het zich voor doen weet ik niet of het nog zin heeft 'm te houden :(
Dat is een optie die ik nog zou kunnen doen.
Sinds het installeren van de apps geen reboot meer gehad vandaag. Deze reboots waren 1x in plaats van talloze keren. Het booten lijkt ook iets sneller te gaan dus de telefoon is vlot weer online.
Overigens had ik dit reboot probleem ook toen ik nog stock draaide.
Het is vorig jaar rond deze tijd ontstaan toen de OPO een duikeling in bad maakte.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 31-10-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PikaPower
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09 08:05
tomas123 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Heb je ondertussen OxygenOS geprobeerd? Ik ervaar hetzelfde met lineage danwel, en een SOT van 2 uur max...
Inmiddels verschillende roms geprobeerd, maar nog steeds bootloops. Nog niet precies mijn vinger erop kunnen leggen waar het aan zou kunnen liggen, maar ik denk aan het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
PikaPower schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:46:
[...]

Inmiddels verschillende roms geprobeerd, maar nog steeds bootloops. Nog niet precies mijn vinger erop kunnen leggen waar het aan zou kunnen liggen, maar ik denk aan het opladen.
De mijne herstart zich regelmatig als ie in mn broek zit...
Pagina: 1 ... 27 ... 35 Laatste