Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:49:
Wat is de makkelijkste manier om dat te checken? O-)
Unlocked bootloader kun je via ADB testen en root via bijv. Google Play: Root Checker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:52:
[...]

Unlocked bootloader kun je via ADB testen en root via bijv. Google Play: Root Checker.
Heb mijn bericht nog gewijzigd, weet niet of je dat hebt meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:54:
Heb mijn bericht nog gewijzigd, weet niet of je dat hebt meegekregen?
Ik zie de update nu pas. Maar er bestaat geloof ik geen app die kan checken op een unlocked bootloader en dit moet altijd via ADB (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:56:
[...]

Ik zie de update nu pas. Maar er bestaat geloof ik geen app die kan checken op een unlocked bootloader en dit moet altijd via ADB (voor zover ik weet).
Ossi schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:45:
Wat een eeuwigheid duurde was inderdaad het unlocken van de bootloader. Uiteindelijk herstart en toen was dus mijn bootloader wel unlocked.
Nu bezig om de nieuwste nightly van Lineage OS te installeren, maar dat gaat allemaal nog niet zo soepel zeg.

Zit nu vast met de error: E:Error executing update binary in zip 'pad+zipname'

*15:16*
Dat gefixt met de tip op deze pagina: https://kalitutorials.wor...ng-updater-binary-in-zip/

Daarna had ik issues met Google Apps installeren, schijnbaar is de stock versie te groot. Dus maar nano gedaan, Play Store werkt nu. Met de app Root Checker ben ik er achter gekomen dat ik dus schijnbaar nog steeds geen root heb :')

Nieuwe poging om root te krijgen...

*15:40*
Eindelijk gelukt ^^
Schijnbaar moet je niet TWRP root laten installeren, maar het zelf doen. :)
Nu proberen Magisk werkend te krijgen.
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:43:
Mijn toestel heeft nu geen root en door die fix die ik eerder linkte is mijn bootloader zogenaamd ook niet meer unlocked en ook de tampered flag is nu false. Netflix is echter nog steeds niet te downloaden uit de Play Store, dus die moet ik van APK Mirror halen.
Maar nu blijkt mijn guilty pleasure Pokemon Go ook niet meer te werken. Ondanks dat ik geen root heb, de app alle machtigingen heeft krijg ik bij het aanmelden de volgende melding: "This device, OS, or software is not compatible with Pokémon Go."
Om mezelf even te quoten. Ik heb gisteren mijn best gedaan om root te verkrijgen, met SuperSU was het uiteindelijk wel gelukt. Toen geprobeerd om Magisk aan de praat te krijgen, maar dat was mij niet gelukt. Maar om dat aan de praat te krijgen, moest ik alles van SuperSU verwijderen etc.

Maar omdat Magisk niet lukte was ik in de veronderstelling dat ik geen root had.

Nu met Root Checker blijkt dus inderdaad dat ik wel root heb. Sterker nog, ik zie opeens Magisk Manager in mijn apps lijst staan. 8)7

Ik snap er echt werkelijk waar helemaal niets meer van... Zo moet mijn vader zich dus voelen als ik hem wat uitleg :')

[ Voor 5% gewijzigd door Ossi op 25-09-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:06:
Nu met Root Checker blijkt dus inderdaad dat ik wel root heb. Sterker nog, ik zie opeens Magisk Manager in mijn apps lijst staan. 8)7
Dan lijkt het er dus op dat je root hebt via Magisk en niet via Super Su / Su Addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:07:
[...]

Dan lijkt het er dus op dat je root hebt via Magisk en niet via Super Su / Su Addon.
Ja dat moet wel, maar in de app Magisk Manager kan ik op een knop "Installeren" drukken die vraagt of ik Magisk-v14.0.zip wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:12:
Ja dat moet wel, maar in de app Magisk Manager kan ik op een knop "Installeren" drukken die vraagt of ik Magisk-v14.0.zip wil installeren.
Ik ben persoonlijk niet echt thuis in Magisk en gebruik ook gewoon de Su Addon om te rooten op LOS, dus geen idee wat dat verder betekent / doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:49:
[...]

Wat is de makkelijkste manier om dat te checken? O-)

*edit*
Er rekening mee houdend dat ik hier op het werk met een achterlijke thin-client werk. Dus ADB/fastboot commando's krijg ik hier niet aan de praat.
Root kun je gewoon met een app uit de playstore checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:52:
[...]

Over de locked of unlocked bootloader. Daar heb ik geen eenduidig antwoord op...
Andere pc gevonden hier :P

Dit is nu de status in fastboot met het volgende commando: fastboot oem device-info
(bootloader) Device tampered: false
(bootloader) Device unlocked: false
(bootloader) Charger screen enabled: false
(bootloader) Display panel:
OKAY [ 0.033s]
finished. total time: 0.036s
Het probleem is alleen dat ik gisteren deze fix heb gedaan: https://forum.xda-develop...nlock-tamper-bit-t2820912

Hierdoor heb ik geen idee of ik unlocked bootloader heb (met alleen dat vlaggetje uit), of dat ik daadwerkelijk een locked bootloader heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:38:
Over de locked of unlocked bootloader. Daar heb ik geen eenduidig antwoord op...
Andere pc gevonden hier :P

Dit is nu de status in fastboot met het volgende commando: fastboot oem device-info
Gezien de status lijkt het locked, maar door je fix kan het zomaar zijn dat het wel unlocked is, maar hij dit niet meer weergeeft. (Gezien je updates kan installeren, verwacht ik dat je bootloader nog unlocked is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:54:
[...]

Gezien de status lijkt het locked, maar door je fix kan het zomaar zijn dat het wel unlocked is, maar hij dit niet meer weergeeft. (Gezien je updates kan installeren, verwacht ik dat je bootloader nog unlocked is).
Mijn telefoon zit nu in een soort schemerwereld. Beste van alle werelden, denk ik... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn er meer mensen waarbij de telefoon reboot met LineageOS wanneer je van 4G naar WIFI switched en internet gebruikt (bv spotify streaming)? Dit heb ik sinds ik de upgrade heb gedaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Bor schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:13:
Zijn er meer mensen waarbij de telefoon reboot met LineageOS wanneer je van 4G naar WIFI switched en internet gebruikt (bv spotify streaming)? Dit heb ik sinds ik de upgrade heb gedaan.
Geen last van. Sorry. Mijn Su moest ik wel opnieuw flashen. Moet dat na elke update?

Ik vind het lijken alsof de automatische helderheid van LOS ook hoger afgesteld staat als die van CM. Dus ik heb nu een app (darker) uit playstore die de helderheid consequent met 25% verminderd. Kan dat ook anders?

[ Voor 22% gewijzigd door FoccodeJ op 25-09-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
FoccodeJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:19:
[...]

Geen last van. Sorry. Mijn Su moest ik wel opnieuw flashen. Moet dat na elke update?
Dit heb ik ook, irritant is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen Spotify, maar ik heb het net met Youtube geprobeerd en dan heb ik geen problemen.
FoccodeJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:19:
Mijn Su moest ik wel opnieuw flashen. Moet dat na elke update?
Als het goed is niet. Ik heb nog nooit de Su Addon opnieuw moeten flashen. Heb je wel geroot met de Su Addon op de website of via een andere methode?
Ik vind het lijken alsof de automatische helderheid van LOS ook hoger afgesteld staat als die van CM. Dus ik heb nu een app (darker) uit playstore die de helderheid consequent met 25% verminderd. Kan dat ook anders?
Ik gebruik de automatische helderheid niet, vind dat altijd maar waarloos werken (zoals je merkt :P). Maar sinds Android 7 (geloof ik) is die functie ook veranderd. Je kan nu zelf een helderheid instellen en om die helderheid gaat hij automatisch lichter of donkerder rondom dat setpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 15:17
Vanaf ik in de wagen zat en spotify opstarte of bluetooth en gps.. ging de telefoon 1 keer herstarten. Daarna bleef hij goed tot de volgende dag, dan terug een reboot.

Was klok werk. Daarom hier terug naar COS13.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShaneV schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:36:
Vanaf ik in de wagen zat en spotify opstarte of bluetooth en gps.. ging de telefoon 1 keer herstarten. Daarna bleef hij goed tot de volgende dag, dan terug een reboot.
Dit heb ik heel soms wel met Navigatie + muziek over Bluetooth naar mijn autoradio, ook zonder navigatie gebeurd dit soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:15:

Als het goed is niet. Ik heb nog nooit de Su Addon opnieuw moeten flashen. Heb je wel geroot met de Su Addon op de website of via een andere methode?
Ja, ik heb gewoon zipfile gedownload vanaf link die op website van Lineage zelf wordt aangegeven en die geflasht

Ik gebruik de automatische helderheid niet, vind dat altijd maar waarloos werken (zoals je merkt :P). Maar sinds Android 7 (geloof ik) is die functie ook veranderd. Je kan nu zelf een helderheid instellen en om die helderheid gaat hij automatisch lichter of donkerder rondom dat setpoint.
Zo was het bij MM ook al wel. Mijn vriendin heeft de automatische helderheid op ~25% staan, in had hem altijd op het laagste. En beiden pasten zich goed aan naar omgeving, maar die van haar was gewoon altijd iets feller. Ik heb nu het idee dat mijne op het laagste feller is dan hare op 25% (haar 1+1 ga ik dit weekend overzetten)

[ Voor 5% gewijzigd door FoccodeJ op 26-09-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ok. Dan is die functie al eerder geïntroduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Automatische helderheid gebruik ik ook echt nooit. Ding is altijd veel te fel, behalve buiten, maar aangezien ik een Tweaker ben kom ik zo min mogelijk buiten :')

Anyway, sinds ik over ben op LineageOS merk ik dat de donkerste helderheidsstand niet zo goed meer werkt. Zodra ik op witte pagina's kom gaat hij af en toe flikkeren naar helderder en dan weer terug naar donkerder. Zou dat door die wijziging komen waar jij het over had? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:49:
Anyway, sinds ik over ben op LineageOS merk ik dat de donkerste helderheidsstand niet zo goed meer werkt. Zodra ik op witte pagina's kom gaat hij af en toe flikkeren naar helderder en dan weer terug naar donkerder. Zou dat door die wijziging komen waar jij het over had? :-(
Nee. Dat gedrag doet zich alleen voor wanneer automatische helderheid staat ingeschakeld en dat heb jij dan uitgezet. Dat gedrag doet mij meer denken aan 'Aanpasbare helderheid'. Je vind die optie bij:
'Instellingen' -> 'Weergave' -> 'Aanpasbare helderheid'

Zoals ook onder die functie staat beschreven doet dat het volgende:
Helderheidsniveau optimaliseren voor het beschikbare licht'
Verder kan je ook eens kijken bij 'LiveDisplay' wellicht staan daar nog wat vreemde opties aan, waardoor de kleuren / lichtsterkte vreemd gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:52:
[...]

Nee. Dat gedrag doet zich alleen voor wanneer automatische helderheid staat ingeschakeld en dat heb jij dan uitgezet. Dat gedrag doet mij meer denken aan 'Aanpasbare helderheid'. Je vind die optie bij:
'Instellingen' -> 'Weergave' -> 'Aanpasbare helderheid'

Zoals ook onder die functie staat beschreven doet dat het volgende:

[q]Helderheidsniveau optimaliseren voor het beschikbare licht'

Verder kan je ook eens kijken bij 'LiveDisplay' wellicht staan daar nog wat vreemde opties aan, waardoor de kleuren / lichtsterkte vreemd gaan doen.
Die staat uit bij mij. Heb m even aan en uit gezet. Mogelijk dat er iets is blijven hangen ofzo.
Zal vannacht of morgenochtend even kijken of het zo is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:58:
Die staat uit bij mij. Heb m even aan en uit gezet. Mogelijk dat er iets is blijven hangen ofzo.
Zal vannacht of morgenochtend even kijken of het zo is opgelost :)
Ook alle opties bij 'LiveDisplay'? Overigens gebruik ik voor 's avonds Google Play: Twilight om het blauwe licht te filteren en heb ook geen last van het door jou beschreven probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:02:
[...]

Ook alle opties bij 'LiveDisplay'? Overigens gebruik ik voor 's avonds Google Play: Twilight om het blauwe licht te filteren en heb ook geen last van het door jou beschreven probleem.
Nee, maar nu wel :)

Twilight gebruik ik ook wel, maar vind het ook niet altijd even fijn, dus heb die meestal uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:05:
Twilight gebruik ik ook wel, maar vind het ook niet altijd even fijn, dus heb die meestal uit staan.
Kan ik mij voorstellen. Ik heb echter bij een hoop apps ingesteld dat Twilight tijdelijk uitgezet wordt. Youtube, Gallerij, bank apps, games e.d., waardoor het voor mij wel een toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:28:
[...]

Kan ik mij voorstellen. Ik heb echter bij een hoop apps ingesteld dat Twilight tijdelijk uitgezet wordt. Youtube, Gallerij, bank apps, games e.d., waardoor het voor mij wel een toegevoegde waarde heeft.
Oh dat is niet eens zo'n slecht idee! Bij mijn SNS Bank app moet hij ook uit staan, anders kom ik de app niet in. Maar voor gewoon wat internet Browsen vond ik het meestal wel fijn, maar voor andere zaken weer niet. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ossi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:42:
Oh dat is niet eens zo'n slecht idee! Bij mijn SNS Bank app moet hij ook uit staan, anders kom ik de app niet in. Maar voor gewoon wat internet Browsen vond ik het meestal wel fijn, maar voor andere zaken weer niet. Bedankt voor de tip :)
Ik had dus precies hetzelfde, dus ik vond het fijn dat Twilight die functie heeft ingebouwd en de functie werkt inmiddels ook vlekkeloos.
Zat net even op XDA te kijken en zag zowaar dat er al een LineageOS-15.0 build is voor de OPO. Wel in Alpha status, maar toch.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 28-09-2017 12:08 ]

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:07:
Zat net even op XDA te kijken en zag zowaar dat er al een LineageOS-15.0 build is voor de OPO. Wel in Alpha status, maar toch.
Ja vond ik ook opmerkelijk, meende ergens gelezen te hebben dat Android Oreo alleen voor 64 bit processors is, maar ik zal me wel vergist hebben.
Ossi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:58:
Ja vond ik ook opmerkelijk, meende ergens gelezen te hebben dat Android Oreo alleen voor 64 bit processors is, maar ik zal me wel vergist hebben.
Dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar heb aantal weken geleden daar de bron van proberen te zoeken en kon het niet meer vinden. Dus waarschijnlijk is het toch niet zo, gelukkig maar :) Ben van plan de OPO nog wel even te gebruiken namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:59:
[...]

Dat dacht ik ook gelezen te hebben, maar heb aantal weken geleden daar de bron van proberen te zoeken en kon het niet meer vinden. Dus waarschijnlijk is het toch niet zo, gelukkig maar :) Ben van plan de OPO nog wel even te gebruiken namelijk.
Ik was van plan om m vorig jaar al uit te faseren, maar er kwam niet echt iets waarvan ik een warm gevoel kreeg. Dus moest het dit jaar gebeuren, maar man man man wat een matigheid allemaal dit jaar. Het is het allemaal net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ossi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:00:
Ik was van plan om m vorig jaar al uit te faseren, maar er kwam niet echt iets waarvan ik een warm gevoel kreeg. Dus moest het dit jaar gebeuren, maar man man man wat een matigheid allemaal dit jaar. Het is het allemaal net niet.
Dat heb ik dus precies hetzelfde en de OPO werkt hier nog perfect (al mag de accuduur een stuk langer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:01:
[...]

Dat heb ik dus precies hetzelfde en de OPO werkt hier nog perfect (al mag de accuduur een stuk langer).
Klopt, enige wat echt niet meer kon was het gebrek aan updates. Dat is nu gefixt met LineageOS.
Merk wel dat het her en der met spelletjes best wel wat soepeler/sneller zou mogen. Maar in principe kan ie alles nog aan wat je er tegenaan gooit. De batterij zou van mij wel mogen verdriedubbelen, maar ik ben ook een heavy user en heb de telefoon bijna 24/7 aan de lader hangen :')

De enige telefoon van dit jaar waar ik wel een warm gevoel van krijg, is de Xiaomi Mi Mix 2. Maar ik ben echt geen fan van die hele 18:9 hype. Tevens mist die een koptelefoonaansluiting. Hopelijk komt OnePlus snel met de OP5t :)

Tevens vind ik alle high-end toestellen te duur worden. En is alle mid-range ongeveer vergelijkbaar met de OPO.

[ Voor 6% gewijzigd door Ossi op 28-09-2017 13:13 ]

Ossi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:12:
De batterij zou van mij wel mogen verdriedubbelen, maar ik ben ook een heavy user en heb de telefoon bijna 24/7 aan de lader hangen :')
Ik verwacht niet dat je dan met een andere telefoon wel goed uit gaat komen. Wellicht moet je dan een telefoon kiezen met een 5000mAh accu of meer, maar dan zit je over het algemeen meteen in de low/mid-range sectie.
Hopelijk komt OnePlus snel met de OP5t :)
Als ze daar al mee komen, verwacht ik dat het gewoon een refresh is van de OnePlus 5. Of te weinig marginaal betere specs voor een (nog) hogere prijs.

• Ossi
rens-br schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:25:
[...]

Ik verwacht niet dat je dan met een andere telefoon wel goed uit gaat komen. Wellicht moet je dan een telefoon kiezen met een 5000mAh accu of meer, maar dan zit je over het algemeen meteen in de low/mid-range sectie.
Ik heb de hele dag een spelletje draaien die automatische runs doet. Daarvoor heb ik aan een 10000mAh batterij nog niet genoeg. Maar als ik een keer een uurtje Pokemon Go doe of zo, dan is het ook gauw gedaan met deze telefoon. Daarvoor zou een goede batterij wel een uitkomst zijn.
Als ze daar al mee komen, verwacht ik dat het gewoon een refresh is van de OnePlus 5. Of te weinig marginaal betere specs voor een (nog) hogere prijs.
Ja waarschijnlijk wel, maar een OnePlus 6 zal ook weer duurder worden. Het wordt almaar duurder en duurder. De enige manier om dat op te lossen is naar het middensegment te gaan. Maar die zijn momenteel maar marginaal sneller/vergelijkbaar met de OPO. Of echt Chinese telefoons, maar die hebben ook allemaal hun nukken.

Tweedehands is ook geen optie, ik heb een bon nodig om te declareren op het werk. Dus het moet een nieuwe zijn. Een optie zou kunnen zijn om oudere flagships nieuw te kopen, maar dan ben je echt afhankelijk van Custom ROM's.

• FoccodeJ
Ossi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:33:
[...]

Ik heb de hele dag een spelletje draaien die automatische runs doet. Daarvoor heb ik aan een 10000mAh batterij nog niet genoeg. Maar als ik een keer een uurtje Pokemon Go doe of zo, dan is het ook gauw gedaan met deze telefoon. Daarvoor zou een goede batterij wel een uitkomst zijn.
Als je hem continu aan de lader hangt slijt ie natuurlijk ook echt veel sneller. Ik heb de app AccuBattery en die geeft o.a. aan hoe snel hij achteruitgaat. Ik hou hem zo vaak mogelijk tussen de 20 en 80% en laad 's nachts eigenlijk nooit op, dus mijn batterij is nog best fatsoenlijk. Hij geeft een daadwerkelijke capaciteit van 2637 mAh. Gisteren 49% gebruikt (van 84 tot 35), daarvoor heb ik hem 23u49 aangehad waarvan 2u34 SOT. Voor vandaag zit ik op 11u26, met SOT van 1u46. Tot nu toe 32% gebruikt. Dat is de originele batterij na dik 2 jaar. Ik ben nog wel tevreden. Al ben ik wel met je eens dat een grote batterij veel chiller is, dan hoef je je echt compleet nooit zorgen te maken. En je hoeft hem minder vaak op te laden, dus slijt ie ook nog eens minder. Ik ga straks voor minimaal 3500 denk ik.
Ossi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:33:
[...] Of echt Chinese telefoons, maar die hebben ook allemaal hun nukken.

Tweedehands is ook geen optie, ik heb een bon nodig om te declareren op het werk. Dus het moet een nieuwe zijn. Een optie zou kunnen zijn om oudere flagships nieuw te kopen, maar dan ben je echt afhankelijk van Custom ROM's.
Maakt prijs dan zoveel uit, als je hem kunt declareren? Qua chinese telefoons zou ik voor een LeEco le pro 3 (snapdragon 821 versie, ivm custom roms) gaan. Dan heb je prestaties die wel echt een stuk beter zijn dan de 801/630/652 i.c.m 4000mAh en 4g als je bij T-mobile zit. Van alle midrangeprocessors is idd alleen de 660 echt een stap vooruit. Maar voor dat bedrag kun je ook een 821 kopen.

• Ossi
FoccodeJ schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:31:
Als je hem continu aan de lader hangt slijt ie natuurlijk ook echt veel sneller. Ik heb de app AccuBattery en die geeft o.a. aan hoe snel hij achteruitgaat. Ik hou hem zo vaak mogelijk tussen de 20 en 80% en laad 's nachts eigenlijk nooit op, dus mijn batterij is nog best fatsoenlijk. Hij geeft een daadwerkelijke capaciteit van 2637 mAh. Gisteren 49% gebruikt (van 84 tot 35), daarvoor heb ik hem 23u49 aangehad waarvan 2u34 SOT. Voor vandaag zit ik op 11u26, met SOT van 1u46. Tot nu toe 32% gebruikt. Dat is de originele batterij na dik 2 jaar. Ik ben nog wel tevreden. Al ben ik wel met je eens dat een grote batterij veel chiller is, dan hoef je je echt compleet nooit zorgen te maken. En je hoeft hem minder vaak op te laden, dus slijt ie ook nog eens minder. Ik ga straks voor minimaal 3500 denk ik.
Ja dat schijnt het beste te zijn voor een accu, maar dat is echt niet hoe ik met mijn apparatuur om wil gaan. Het blijft een gebruiksvoorwerp ik wil me geen moment zorgen moeten maken over hoe ik m oplaad. :)
Maakt prijs dan zoveel uit, als je hem kunt declareren? Qua chinese telefoons zou ik voor een LeEco le pro 3 (snapdragon 821 versie, ivm custom roms) gaan. Dan heb je prestaties die wel echt een stuk beter zijn dan de 801/630/652 i.c.m 4000mAh en 4g als je bij T-mobile zit. Van alle midrangeprocessors is idd alleen de 660 echt een stap vooruit. Maar voor dat bedrag kun je ook een 821 kopen.
Declareren uit een persoonlijk budget en die is niet eindeloos :P
En ja, ik kan prima een S8+ declareren, maar ik hou liever wat reserves voor andere leuke dingen. Daarnaast vind ik het ook leuk om de beste prijs/kwaliteit uit te zoeken.
Daar komt momenteel inderdaad de LeEco Le pro 3 x720 uit denk ik. Alleen is die momenteel niet in de configuratie die ik zou willen op Banggood.

• FoccodeJ
Ossi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:53:

Daar komt momenteel inderdaad de LeEco Le pro 3 x720 uit denk ik. Alleen is die momenteel niet in de configuratie die ik zou willen op Banggood.
https://www.honorbuy.com/...32gb-smartphone-gold.html

Zou je wel met een skin moeten werken als je goud niet mooi vindt..

• Ossi
FoccodeJ schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:43:
[...]

https://www.honorbuy.com/...32gb-smartphone-gold.html

Zou je wel met een skin moeten werken als je goud niet mooi vindt..
We gaan wel heel erg off-topic nu. Maar die is maar 32GB. Dus dat gaat m niet worden.

• FoccodeJ
Ossi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:51:
[...]

We gaan wel heel erg off-topic nu. Maar die is maar 32GB. Dus dat gaat m niet worden.
Is als je scrollt ook een 6GB+64Gb versie te kiezen. Daarmee komen we ook weer soort van on-topic. Veel werkgeheugen en veel opslag had de OPO in 2014 ook :p De hardware was toen top off de line en daarom 3½ later ook nog steeds prima. Dankzij LOS kunnen we daar ook nog even van genieten, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ossi @FoccodeJ jullie gaan inderdaad nu wel erg offtopic. Graag vanaf nu weer ontopic verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 19:17
Meer mensen met Lineage OS waar de telefoon ruzie heeft met WiFi netwerken? Ik heb geregeld dat mijn One meent dat het WiFi netwerk geen internet heeft en te pas en te onpas overschakeld op 3G...

Verder bevalt het weer super. Wel valt me op dat ik de optie LTE heb in het menu Mobiele Netwerken, maar daar heeft ie de hardware helemaal niet voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:25:
Meer mensen met Lineage OS waar de telefoon ruzie heeft met WiFi netwerken? Ik heb geregeld dat mijn One meent dat het WiFi netwerk geen internet heeft en te pas en te onpas overschakeld op 3G...
Nee hoor, werkt prima hier :)
Verder bevalt het weer super. Wel valt me op dat ik de optie LTE heb in het menu Mobiele Netwerken, maar daar heeft ie de hardware helemaal niet voor :?
De OnePlus One heeft gewoon ondersteuning voor LTE / 4G hoor, hij ondersteund alleen niet alle banden, waardoor 4G bij Vodafone, Tele2 en KPN wat minder goed werkt.

Zelf heb ik een abonnement op het T-Mobile netwerk en ik heb nagenoeg overal 4G.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 29-09-2017 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@rens-br Shit, dat is waar ook, vergeten. Ik heb Simyo, KPN netwerk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:00:
@rens-br Shit, dat is waar ook, vergeten. Ik heb Simyo, KPN netwerk dus...
Heb je wel een 4G abonnement? Want dan zou ik LTE gewoon aanzetten en heb je op sommige plekken gewoon 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik merk toch wat probleempjes met LineageOS de afgelopen twee dagen. Ik kan er de vinger niet opleggen wanneer het fout gaat, maar wat er gebeurt is het volgende:
- Opeens reageert hij amper tot niet meer
- Dan krijg ik een foutmelding dat een app vastloopt, of ik wil wachten of wil sluiten
- Alleen werkt het scherm dan niet meer ook de off-screen knoppen werken niet meer
- Alleen de aan/uit knop werkt nog en als het menu tevoorschijn komt voor herstarten of afsluiten dan werkt het scherm voldoende om te herstarten en daarna is alles weer goed.

Dit nu een keer of 3 a 4 meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:49:
[...]

Heb je wel een 4G abonnement? Want dan zou ik LTE gewoon aanzetten en heb je op sommige plekken gewoon 4G.
Kan ik 'on demand' in en uit schakelen in de app van Simyo, staat momenteel aan.

@Ossi Ik heb sinds de installatie van Lineage en heringebruikname van mijn OPO nu 4 keer gehad dat het toestel plots herstart.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 29-09-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
FastFred schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:03:
[...]

@Ossi Ik heb sinds de installatie van Lineage en heringebruikname van mijn OPO nu 4 keer gehad dat het toestel plots herstart.
Vrij normaal met LOS op de OPO. Het gebeurde bij mij heel vaak als ik van wifi overschakelde naar 3G, vooral als ik bij huis wegreed. Of als ik een bijlage wilde toevoegen aan een mail of Whatsapp bericht. Maar het gebeurde ook regelmatig spontaan.

Nu gelukkig geen last meer van met m'n OP5. Al heeft die ook wel bepaalde eigenaardigheden en probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ossi kan mij (helaas) niet vinden in alle problemen. Ik heb alleen wel het idee dat deze Nighty een stuk minder goed om gaat met de accu dan de vorige. Maar heb geen cijfers om dat te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:10:
@Ossi kan mij (helaas) niet vinden in alle problemen. Ik heb alleen wel het idee dat deze Nighty een stuk minder goed om gaat met de accu dan de vorige. Maar heb geen cijfers om dat te onderbouwen.
Gebruik je ook de Nova Launcher?
Die is bij in ieder geval 1x vastgelopen. Maar ik heb het ook gehad met Google Hangouts.

Zoals ik al zei, ik kan er nog niet echt de vinger op leggen waar het aan ligt. Zal het in de gaten houden komende dagen/weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ossi schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:27:
Ja, uiteraard :P
Die is bij in ieder geval 1x vastgelopen. Maar ik heb het ook gehad met Google Hangouts.
Zoals ik al zei, ik kan er nog niet echt de vinger op leggen waar het aan ligt. Zal het in de gaten houden komende dagen/weken.
Grote kans dat de problemen bij de volgende Nightly alweer minder / verdwenen zijn, al blijven de spontane reboot wel als ik de meeste hier mag geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:13:
Grote kans dat de problemen bij de volgende Nightly alweer minder / verdwenen zijn, al blijven de spontane reboot wel als ik de meeste hier mag geloven.
Spontane reboots had ik ook op stock CyanogenOS, dus daar ben ik wel aan gewend :')
Best triest eigenlijk. Heb geloof ik nog nooit een smartphone gehad waar ik echt ontzettend tevreden over was. Misschien stel ik wel te hoge eisen, maar als mijn computer dit soort praktijken vertoont dan was ie al lang het raam uit gevlogen. Android lijkt af en toe wel Windows 95 :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Ossi met CyanogenOS had ik dat niet. Overigens vreemd genoeg vind ik de OPO juist het beste toestel wat ik ooit gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

renem schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:45:
[...]

Vrij normaal met LOS op de OPO. Het gebeurde bij mij heel vaak als ik van wifi overschakelde naar 3G, vooral als ik bij huis wegreed. Of als ik een bijlage wilde toevoegen aan een mail of Whatsapp bericht. Maar het gebeurde ook regelmatig spontaan.
Same here, mijn toestel is nog nooit zo vaak spontaan herstart als sinds ik LineageOS heb geïnstalleerd. Bij het switchen van WIFI naar 3G/4G en visa versa terwijl de internetverbinding in gebruik is, is een spontane reboot bijna standaard helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Ossi schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:27:
[...]

Apart, ik heb in 2 weken nog exact 0 vastlopers oid gehad. Zoals ik gisteren zei is mijn accu ook meer dan prima. Wat misschien voor beide gevallen helpt is dat ik greenify heb. Op Threema en Outlook na loopt er niks op de achtergrond. Dat zorgt voor extra batterijduur (ik ben nog niet overtuigd door doze) en apps die op de achtergrond niet draaien kunnen daar ook niet crashen. Verder heb ik Gapps micro, dus ook geen last van hangouts etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Bor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:36:
[...]

Same here, mijn toestel is nog nooit zo vaak spontaan herstart als sinds ik LineageOS heb geïnstalleerd. Bij het switchen van WIFI naar 3G/4G en visa versa terwijl de internetverbinding in gebruik is, is een spontane reboot bijna standaard helaas.
Dit leek vanmiddag bij mij ook het geval te zijn geweest. In de auto Spotify streamen via 3g/4g over Bluetooth. Bij thuiskomst schakelt hij over op Wi-Fi. Toen ik het scherm weer aanzette en de app Line opende was het weer mis. App bevriest, niets werkt behalve herstarten. Dus bij mij herstart hij niet automatisch. Eens kijken of ik dit na kan bootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Ik kan nu ook joinen in de malaise.. Tijdens het harlopen viel ie uit, bleef constant hangen.Moest uiteindelijk tussen de weilanden met twrp been complete reinstall doen. Zodra ik hem weer ingesteld heb even backup via twrp maken. Enige backup die ik had was van stock, vlak na de unlock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Bij mij blijven apps ook vaak hangen, met de melding om ze te sluiten/restarten. Heb ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik LOS draai. Maargoed, dat is verder niet heel vervelend. De spontane reboots blijven wel veelvuldig aanwezig. Soms een dag niet, zoals gisteren. Maar zaterdag enkele binnen een aantal uur... Bij mij gebeurt het juist altijd als hij gewoon ongemoeid ligt, of als ik hem net gebruikt heb en dan weer weg leg... In de auto met alles aan: laden, bluetooth en gps (Spotify + Flitsmeister etc) gaat het juist altijd prima. Maar had ik soms juist op stock een reboot in die situatie...
Dus de One begint toch op z'n laatste benen te lopen. Het was mijn eerste Android toestel, en zeker gezien de prijs destijds, een geweldig apparaat en goede introductie naar Android voor mij. Maar al die eigenaardige probleempjes (van miniem, tot ongelofelijk irritant) en het laffe updatebeleid van Google/de fabrikant, en daarbij de aanzienlijk gestegen prijs van de OnePlus 5 zorgen ervoor dat ik nog steeds geen andere heb gekocht.
Als ik dan weer eens een iPhone vast heb zie ik hoe het óók kan, tegen een forse prijs ja, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
EeePC schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:41:
Bij mij blijven apps ook vaak hangen, met de melding om ze te sluiten/restarten. Heb ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik LOS draai. Maargoed, dat is verder niet heel vervelend. De spontane reboots blijven wel veelvuldig aanwezig. Soms een dag niet, zoals gisteren. Maar zaterdag enkele binnen een aantal uur... Bij mij gebeurt het juist altijd als hij gewoon ongemoeid ligt, of als ik hem net gebruikt heb en dan weer weg leg... In de auto met alles aan: laden, bluetooth en gps (Spotify + Flitsmeister etc) gaat het juist altijd prima. Maar had ik soms juist op stock een reboot in die situatie...
Dus de One begint toch op z'n laatste benen te lopen. Het was mijn eerste Android toestel, en zeker gezien de prijs destijds, een geweldig apparaat en goede introductie naar Android voor mij. Maar al die eigenaardige probleempjes (van miniem, tot ongelofelijk irritant) en het laffe updatebeleid van Google/de fabrikant, en daarbij de aanzienlijk gestegen prijs van de OnePlus 5 zorgen ervoor dat ik nog steeds geen andere heb gekocht.
Als ik dan weer eens een iPhone vast heb zie ik hoe het óók kan, tegen een forse prijs ja, maar toch.
Ik heb ook regelmatig apps die crashen, vooral snapchat. Reboots eigenlijk ook wel gemiddeld 2x per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ondertussen weer een paar dagen verder. Het lijkt nu rustiger op de telefoon. Mogelijk dat er wat issues waren met niet toegestane rechten voor apps? Helaas heb je daar geen inzicht in middels stacktraces of iets dergelijks.
Als dat inderdaad het probleem was, dan zijn bepaalde apps gewoon niet goed getest met minder rechten.
Ik zal het nog even in de gaten houden komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Installeren jullie eigenlijk elke nieuwe nightly? Het kan geen kwaad om eentje over te slaan toch? Ik draai nu nog op die van 18 september, maar dan kan ik prima die van oktober installeren zonder die van 25 te doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 17:05
Ik installeer iedere nieuwe, zitten vaak wat kleine fixes in, maar merendeel heb ik eigenlijk niets aan (of niet eerder issues mee gehad). Eigenlijk kan je in dat opzicht ook iedere update installeren met een nieuw niveau in de beveiligingspatch. Nu staat dat bij die van gisteren nog op 5 sept, dus tussendoor had in principe niet gehoeven. Toch vind ik het fijn om altijd up to date te zijn :).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:24
Het valt mij op dat niemand Paranoid Android gebruikt? Ik vind het zelf veel fijner werken dat LOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

FoccodeJ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:49:
Installeren jullie eigenlijk elke nieuwe nightly? Het kan geen kwaad om eentje over te slaan toch? Ik draai nu nog op die van 18 september, maar dan kan ik prima die van oktober installeren zonder die van 25 te doen, toch?
Nee dat doe ik niet. Ik kijk naar de fixes die er in zitten. Niet elke rom is een vooruitgang, zeker niet wanneer je naar battery life kijkt merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Bor schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Nee dat doe ik niet. Ik kijk naar de fixes die er in zitten. Niet elke rom is een vooruitgang, zeker niet wanneer je naar battery life kijkt merk ik.
Als je een paar hebt overgeslagen dan installeer je wel gewoon ota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-06 19:23
yeth3119 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:02:
Het valt mij op dat niemand Paranoid Android gebruikt? Ik vind het zelf veel fijner werken dat LOS.
Ik zit dan n iet op PA, maar anders dan LOS wordt inderdaad niet echt besproken. Zelf gebruik ik Ressurrection Remix. Vind de aanpassingen aan het systeem die je daarmee kan regelen erg fijn en uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FoccodeJ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:49:
Installeren jullie eigenlijk elke nieuwe nightly? Het kan geen kwaad om eentje over te slaan toch?
Ik installeer eigenlijk altijd de nieuwe. Maar zit er aan te denken om nog maar elke maand de updaten. Er worden steeds minder commits gedaan, omdat de devs druk bezig zijn met LOS 15 en de commits die gedaan worden veranderen eigenlijk vrij weinig. Als je elke maand zou upgraden zou je steeds het nieuwe patchlevel krijgen en ben je gewoon veilig.

Nog een reden om voor mij om niet elke week de update te installeren is omdat ik bij elke update eerst Substratum Theme eraf moet gooien, daarna de update moet installeren, dan Substratum Theme weer moet installeren en als laatste nog het buildprop moet aanpassen voor de volume slider.
Ik draai nu nog op die van 18 september, maar dan kan ik prima die van oktober installeren zonder die van 25 te doen, toch?
Klopt.
FoccodeJ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:33:
Als je een paar hebt overgeslagen dan installeer je wel gewoon ota?
Via OTA moet dat inderdaad prima gaan. Via Google Play: CyanDelta Updater zal het waarschijnlijk wel mislukken.
yeth3119 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:02:
Welke ROM gebruik jij dan? Ik wil namelijk het liefste bij officiële ROM's blijven, zodat ik weet dat de ondersteuning blijft. Voor zover ik weet heeft Paranoid geen Android 7.x ROM uitgebracht.
eRie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:43:
Ik zit dan n iet op PA, maar anders dan LOS wordt inderdaad niet echt besproken. Zelf gebruik ik Ressurrection Remix. Vind de aanpassingen aan het systeem die je daarmee kan regelen erg fijn en uitgebreid.
Gebruik jij dan deze ROM? Is de accuduur daar ook merkbaar beter? Verder zie ik in die post een hele rits met dingen die je kan aanpassen, maar de meeste zeggen me niet echt veel. Wat zijn nu echt fijne dingen om extra te hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 04-10-2017 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
eRie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:43:
[...]

Twijfelde destijds hard of ik die ROM zou moeten uitproberen. Later toch maar niet gedaan. Het is wel een hele interessante ROM.
rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

Welke ROM gebruik jij dan? Ik wil namelijk het liefste bij officiële ROM's blijven, zodat ik weet dat de ondersteuning blijft. Voor zover ik weet heeft Paranoid geen Android 7.x ROM uitgebracht.
Ze waren inderdaad een tijdje gestopt, maar ze hebben het nu weer opgepakt. Op dit moment zijn ze op Android 7.1.2 en hun volgende update wordt Android Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yeth3119 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:14:
Ze waren inderdaad een tijdje gestopt, maar ze hebben het nu weer opgepakt. Op dit moment zijn ze op Android 7.1.2 en hun volgende update wordt Android Oreo.
Ah ok. Dat is wel netjes. Gebruik jij deze ROM's dan? Ik kan alleen geen changelog e.d. vinden. Hoe zit het met die ROM's met de beveiligingspatches? Gewoon maandelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eRie
rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:28:
[...]

Gebruik jij dan deze ROM? Is de accuduur daar ook merkbaar beter? Verder zie ik in die post een hele rits met dingen die je kan aanpassen, maar de meeste zeggen me niet echt veel. Wat zijn nu echt fijne dingen om extra te hebben?
Ik ben nooit zo heel erg gefocust op de accuduur. Mijn telefoon haalt meestal de dag en s'nachts leg ik hem aan de lader.
Kon met de app AccuBattery ook zien dat de accu capaciteit van mijn One op +/- 2600 mAh ligt. origineel was dit natuurlijk 3100 mAh. Dus dat hij niet meer zo is als toen hij nieuw was ben ik van bewust.

Ik gebruik zeker niet alle functies die de ROM te bieden heeft hoor. Maar alles op het gebeid van de interface kan worden aangepast als ik dat wil. Toen ik 3 jaar geleden CM erop zette vond ik dat toch een beetje te kaal. Resurrection kon eigenlijk alles wat ik anders met Xposed Framwordk voor elkaar moest krijgen.
Maar wat ik in ieder geval gebruik:
- DPI instellen (zonder herstarten en buildprop bewerkingen)
- QS tiles vrij instellen
- Substratum support
- vergrendelscherm en pincode invoer personaliseren

De support voor Nougat is sinds vorige week gestopt, dat wel helaas. Hopelijk komt er nog een Oreo update voor de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eRie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:24:
Ik ben nooit zo heel erg gefocust op de accuduur. Mijn telefoon haalt meestal de dag en s'nachts leg ik hem aan de lader.
Dat doet de mijne met LineageOS ook wel. Maar die SOT van maximaal 2 uur vind ik een beetje weinig. Als ik het toestel wel gebruik, dan haalt die het einde van de dag vaak niet. (Standaard ligt die gewoon op het bureau niks te doen).
Maar wat ik in ieder geval gebruik:
- DPI instellen (zonder herstarten en buildprop bewerkingen)
- QS tiles vrij instellen
Dat zit voor zover ik weet inmiddels ook standaard in Android, maar in ieder geval ook in LineageOS.
- Substratum support
- vergrendelscherm en pincode invoer personaliseren
Standaard Substratum support mogen ze er bij LineageOS ook wel inbouwen. Het werkt nu wel. Maar bij elke app update moet substratum thema opnieuw geïnstalleerd worden en bij elke Android update ook.
De support voor Nougat is sinds vorige week gestopt, dat wel helaas. Hopelijk komt er nog een Oreo update voor de One.
Dus ze zijn gestopt met de ROM ondersteunen dan of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yeth3119
rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:17:
[...]

Ah ok. Dat is wel netjes. Gebruik jij deze ROM's dan? Ik kan alleen geen changelog e.d. vinden. Hoe zit het met die ROM's met de beveiligingspatches? Gewoon maandelijks?
Dat is inderdaad de ROM die ik gebruik. De changelog is (helaas) op hun google+ pagina.

Er is inderdaad om de 4-5 weken ongeveer een update, maar na de laatste update hadden ze aangekondig dat ze zich vanaf nu op Android Oreo gaan richten en dus zal er geen 'grote' update meer komen voor Android Nougat. Onderaan de changelog kan je het zelf ook nalezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eRie
rens-br schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:35:
[...]

Dat doet de mijne met LineageOS ook wel. Maar die SOT van maximaal 2 uur vind ik een beetje weinig. Als ik het toestel wel gebruik, dan haalt die het einde van de dag vaak niet. (Standaard ligt die gewoon op het bureau niks te doen).

[...]

Dat zit voor zover ik weet inmiddels ook standaard in Android, maar in ieder geval ook in LineageOS.

[...]

Standaard Substratum support mogen ze er bij LineageOS ook wel inbouwen. Het werkt nu wel. Maar bij elke app update moet substratum thema opnieuw geïnstalleerd worden en bij elke Android update ook.

[...]

Dus ze zijn gestopt met de ROM ondersteunen dan of hoe moet ik dit zien?
Met mijn gebruik haal ik netjes het einde van de dag. Maar er zullen ook zeker ROM's zijn die een stuk zuiniger zijn. En het klopt dat er ondertussen ook al veel features standaard in Android zijn verwerkt, maar dit was 2 jaar geleden in ieder geval nog niet zo. Daarna ben ik niet meer van deze ROM afgestapt.
En de Nougat wordt inderdaad niet meer geupdate. Dat ontwikkelteam (van onder andere de OPO, maar ook veel andere telefoons) gaat zich richten op Oreo. Als ik de berichten een beetje goed lees wordt er wel een Oreo update verwacht voor de OPO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yeth3119 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:46:
Er is inderdaad om de 4-5 weken ongeveer een update, maar na de laatste update hadden ze aangekondig dat ze zich vanaf nu op Android Oreo gaan richten en dus zal er geen 'grote' update meer komen voor Android Nougat. Onderaan de changelog kan je het zelf ook nalezen.
eRie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:45:
En de Nougat wordt inderdaad niet meer geupdate. Dat ontwikkelteam (van onder andere de OPO, maar ook veel andere telefoons) gaat zich richten op Oreo. Als ik de berichten een beetje goed lees wordt er wel een Oreo update verwacht voor de OPO.
Ik zie het inderdaad. (Bijna) alle rombouwers schijnen dat momenteel te doen. Ook de devs van LineageOS zijn momenteel druk bezig met een LOS15 build. Voor de OPO verwacht ik dan ook zeker nog Oreo builds. Er zijn nu ook al twee alpha builds uitgebracht voor de OPO.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 05-10-2017 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaosChameleon
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 09:01
Hier de link voor Oreo op de OPO.

https://forum.xda-develop...post73988775#post73988775

Sinds een paar dagen bevind de build zich in beta, dus ziet er goed uit.
Heb m zelf nog niet getest maar ben benieuwd hoe lang t nog duurt voordat er een stabiele build is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
eRie schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:45:
[...]

Met mijn gebruik haal ik netjes het einde van de dag. Maar er zullen ook zeker ROM's zijn die een stuk zuiniger zijn. En het klopt dat er ondertussen ook al veel features standaard in Android zijn verwerkt, maar dit was 2 jaar geleden in ieder geval nog niet zo. Daarna ben ik niet meer van deze ROM afgestapt.
rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

[...]

Ik zie het inderdaad. (Bijna) alle rombouwers schijnen dat momenteel te doen. Ook de devs van LineageOS zijn momenteel druk bezig met een LOS15 build. Voor de OPO verwacht ik dan ook zeker nog Oreo builds. Er zijn nu ook al twee alpha builds uitgebracht voor de OPO.
OPO is de meeste gebruikte telefoon voor custom roms, ik herinner niet meer waar ik die grafiek had gezien, maar staat wel ergens. Dus verwacht zeker dat de OPO 8.0 gaat krijgen.
ChaosChameleon schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:45:
Hier de link voor Oreo op de OPO.

https://forum.xda-develop...post73988775#post73988775

Sinds een paar dagen bevind de build zich in beta, dus ziet er goed uit.
Heb m zelf nog niet getest maar ben benieuwd hoe lang t nog duurt voordat er een stabiele build is.
Die ROM staat wel los van LOS of Paranoid Android natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosChameleon
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 09:01
yeth3119 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:13:

Die ROM staat wel los van LOS of Paranoid Android natuurlijk.
Klopt, zag t ook later. Was namelijk voor stock android.
Kwam later de volgende link tegen, is voor LOS15 voor de OPO:

https://forum.xda-develop...3-lineageos-15-0-t3670670

Die bevind zich nog wel in Alpha. En aan de laatste paar comments te zien, is er nog best veel mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yeth3119 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:13:
[...]
OPO is de meeste gebruikte telefoon voor custom roms, ik herinner niet meer waar ik die grafiek had gezien, maar staat wel ergens. Dus verwacht zeker dat de OPO 8.0 gaat krijgen.
Misschien dat je https://stats.lineageos.org/ bedoeld? Dat zijn in ieder geval de statistieken voor LineageOS, zowel de officiële als onofficiële versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
ChaosChameleon schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Klopt, zag t ook later. Was namelijk voor stock android.
Kwam later de volgende link tegen, is voor LOS15 voor de OPO:

https://forum.xda-develop...3-lineageos-15-0-t3670670

Die bevind zich nog wel in Alpha. En aan de laatste paar comments te zien, is er nog best veel mis.
Het is nog in een vroege stadium en ook Unofficial. Neem aan dat het later stabieler wordt, vooral na de Official release.
rens-br schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:10:
[...]

Misschien dat je https://stats.lineageos.org/ bedoeld? Dat zijn in ieder geval de statistieken voor LineageOS, zowel de officiële al onofficiële versies.
Precies, die had ik gezien ja. Dit zijn alleen de cijfers van LOS, maar ik durf toch te zeggen dan de OPO ook voor andere ROMS in de top 3 staat als het niet op nummer 1 staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yeth3119 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:16:
[...]
Het is nog in een vroege stadium en ook Unofficial. Neem aan dat het later stabieler wordt, vooral na de Official release.
Ik verwacht zelfs wanneer het een official release wordt dat de ROM gewoon stabiel is. Dat is tot nu toe met CyanogenMod / LineageOS ook gebeurd. Op het moment dat het het Nightly stadium bereik kan je de ROM's over het algemeen gewoon gebruiken.
Precies, die had ik gezien ja. Dit zijn alleen de cijfers van LOS, maar ik durf toch te zeggen dan de OPO ook voor andere ROMS in de top 3 staat als het niet op nummer 1 staat.
Ik verwacht het heel eerlijk gezegd ook hoor. Een wat kleiner voorbeeld, maar hier op Tweakers is geen één custom ROM topic zo druk bezocht als die van de OnePlus One.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
De nightly van 2 oktober heeft bij mij vooralsnog weer prima accustatistieken. Heb Accubattery even gereset en de voorspellingen die hij nu doet zijn beter dan de vorige nightly.

Kom er bij toeval achter dat de shortcut naar systemprofiles (als tile bij statusbalk) ook terug is ^^

[ Voor 23% gewijzigd door FoccodeJ op 10-10-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FoccodeJ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:27:
De nightly van 2 oktober heeft bij mij vooralsnog weer prima accustatistieken. Heb Accubattery even gereset en de voorspellingen die hij nu doet zijn beter dan de vorige nightly.
Wat is 'prima'? :P

Overigens vandaag de nightly van gisteren geïnstalleerd en daarin zit de oktober patch, kan iedereen dus aanraden die te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
Accubattery: 6u45 SoT (heb helderheid op laagste stand, wel automatisch aanpassen) en Standby tijd van 96u. Daarbij zit wel dat ik 's nachts m zonder WiFi heb staan, dus dan gebruikt ie 1% over de hele nacht. Overdag denk ik wel 2%/h met 4g/WiFi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FoccodeJ wow :O. Dat is enorm netjes. Mijn telefoon is echt gewoon ramleeg aan het einde van de dag.. en heb dan een SOT van 1,5 tot max 2 uur (volgens Android) Wat geeft de ingebouwde accumanager voor waardes?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 10-10-2017 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:41:
@FoccodeJ wow :O. Dat is enorm netjes. Mijn telefoon is echt gewoon ramleeg aan het einde van de dag.. Wat geeft de ingebouwde accumanager voor waardes?
Ik gebruik alleen de Accubattery app normaalgesproken. Wat voor waardes wil je hebben? Overigens geeft accubattery ook het daadwerkelijk aantal mAh(Na een keer of 5 opladen). Dan kun je zien of je accu gewoon aan gort is of dat het sofwarematig niet goed zit. Ik heb nog 2628 mAh over na bijna 2,5 jaar, originele accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FoccodeJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:45:
Ik gebruik alleen de Accubattery app normaalgesproken. Wat voor waardes wil je hebben?
SOT en accuduur (wanneer voor het laatst opgeladen) lijkt mij handig. :)
Overigens geeft accubattery ook het daadwerkelijk aantal mAh(Na een keer of 5 opladen).
Mijn batterij is vervangen door OnePlus in februari dit jaar en volgens Google Play: 3C Battery Monitor Widget heb ik nog tussen 2800mAh en 3050 mAh over, maar ik zal Accubattery eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

SOT en accuduur (wanneer voor het laatst opgeladen) lijkt mij handig. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2RKDgyqlYB9gCGiLP2HcPp4K/thumb.png

zoiets?

[ Voor 27% gewijzigd door FoccodeJ op 10-10-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Screenshot is verhelderend. Dank. Overigens zie ik dat 3G/4G is uitgeschakeld bij jou, is dat altijd?

Maar ik bedoelde eigenlijk wat Android zelf aangeeft voor waardes. Dus 'Instellingen' -> 'Accu' (de grafiek en apps e.d.) en de SOT bij 'Scherm'.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 10-10-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

Screenshot is verhelderend. Dank. Maar ik bedoelde eigenlijk wat Android zelf aangeeft voor waardes. Dus 'Instellingen' -> 'Accu' (de grafiek en apps e.d.) en de SOT bij 'Scherm'.
Daar heb je niet zoveel aan vrees ik, ik probeer mijn telefoon op te laden tot ongeveer 80% en dan reset ie de statistieken niet. Dus er staan 2 oplaadbeurten aan statistieken in met een SoT van 6u5, maar er staat niet precies bij hoeveel % er is opgeladen. Maar ik zal hem zo plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FoccodeJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:57:
[...]
Daar heb je niet zoveel aan vrees ik, ik probeer mijn telefoon op te laden tot ongeveer 80% en dan reset ie de statistieken niet.
Om de batterij te beschermen / besparen.
Dus er staan 2 oplaadbeurten aan statistieken in met een SoT van 6u5, maar er staat niet precies bij hoeveel % er is opgeladen. Maar ik zal hem zo plaatsen
Maar als ik het goed begrijp is de 6u SOT van twee maal opladen van 0 naar 80%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Om de batterij te beschermen / besparen.

[...]

Maar als ik het goed begrijp is de 6u SOT van twee maal opladen van 0 naar 80%?
Nee. Accubattery maakt van al je statistieken een 'estimated battery life' van 0-100%. Als ik mijn accu volledig oplaad en hem dood laat gaan zou ik 6u45 onafgebroken het scherm aan kunnen hebben mits ik hem hetzelfde gebruik als in de tijd waarin hij zijn data heeft verzameld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FvxOaq4rkwpa2rrJHxpIg42X/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H9DrqaBhJiVMXQSBYLEGWoGr/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FoccodeJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:02:
Nee. Accubattery maakt van al je statistieken een 'estimated battery life' van 0-100%. Als ik mijn accu volledig oplaad en hem dood laat gaan zou ik 6u45 onafgebroken het scherm aan kunnen hebben mits ik hem hetzelfde gebruik als in de tijd waarin hij zijn data heeft verzameld.
Ah ok zo. Ik begrijp het :) Overigens zijn de plaatjes hieronder ook meer dan prima te noemen hoor. :)

Ter vergelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zrvkwRntA3JyGE2Ms9Yv0XDg/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qb5NjBLuYWgcFpsnB1RxRecA/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Ah ok zo. Ik begrijp het :) Overigens zijn de plaatjes hieronder ook meer dan prima te noemen hoor. :)

Ter vergelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind jou verhouding van scherm vs. android wel scheef. Lastig te zeggen na zo'n korte periode natuurlijk. Maar je hebt ongeveer 1/3 van de tijd je scherm aangehad, wat gemiddeld over een dag genomen veel hoger is dan wat ik haal. Maar jouw systeem neemt bij elkaar opgeteld net zoveel als je scherm, terwijl dat bij mij lang niet het geval is. Met deze verhouding zou het nog minder moeten zijn. Heb je dat vaker zo?
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

Screenshot is verhelderend. Dank. Overigens zie ik dat 3G/4G is uitgeschakeld bij jou, is dat altijd?
Ik heb mijn profiles zo ingesteld dat bij verbreken van WiFI 4g wordt ingeschakeld en bij het verbinden met WiFi hij weer uitgeschakeld wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door FoccodeJ op 10-10-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
Gisteren onwijs vastgelopen bij het installeren van LineageOS.
Ik krijg in TWRP steeds de melding: can't mount data ,system ,cache
Uiteraard staat dit niet in de tutorials en werkt het bij hun wel in 1x.

Middels de methode in dit filmpje op kunnen lossen:

Ik dacht ik meldt het even hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gman schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:17:
Gisteren onwijs vastgelopen bij het installeren van LineageOS.
Hoe had je die versie geïnstalleerd? Via OTA of recovery?
FoccodeJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:10:
[...]
Vind jou verhouding van scherm vs. android wel scheef. Lastig te zeggen na zo'n korte periode natuurlijk. Maar je hebt ongeveer 1/3 van de tijd je scherm aangehad, wat gemiddeld over een dag genomen veel hoger is dan wat ik haal. Maar jouw systeem neemt bij elkaar opgeteld net zoveel als je scherm, terwijl dat bij mij lang niet het geval is. Met deze verhouding zou het nog minder moeten zijn. Heb je dat vaker zo?
Ja. Systeem en scherm staan samen bijna constant bovenaan. Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd Bluetooth aan heb voor mijn Mi Band 2 en deze dus alle notificaties doorstuurt. (Verbruikt natuurlijk ook wel wat). Ik zal aan het einde van de dag nog eens wat screenshots plaatsen.
Ik heb mijn profiles zo ingesteld dat bij verbreken van WiFI 4g wordt ingeschakeld en bij het verbinden met WiFi hij weer uitgeschakeld wordt.
Ah ok. Dat verklaard het kruisje! Maar als het goed is is dat helemaal niet nodig. de 4G verbinding wordt automatisch verbroken op het moment dat je een WiFi verbinding hebt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:06:

Ah ok. Dat verklaard het kruisje! Maar als het goed is is dat helemaal niet nodig. de 4G verbinding wordt automatisch verbroken op het moment dat je een WiFi verbinding hebt namelijk.
4g gaat naar standby als je WiFi inschakelt, zodat ie snel overpakt als ie geen internet meer vind via WiFi.

Bij uitschakelen heb ik het idee dat ie gewoon op WiFi blijft, ondanks dat de WiFi even geen internet geeft. Daardoor heb ik minder dat is elke minuut wisselt bij slecht WiFibereik.

Maar bij goed WiFibereik maakt het misschien wel niks uit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FoccodeJ schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:23:
[...]
4g gaat naar standby als je WiFi inschakelt, zodat ie snel overpakt als ie geen internet meer vind via WiFi.
We gaan het eens uitschakelen en kijken of het wat scheelt. Hoe stel je zoiets in? Ik heb Tasker dus daarmee kan het waarschijnlijk ook, maar jij gebruikt systeemprofielen, of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 10-10-2017 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Het was vanmorgen helemaal mis met mijn toestel :o
Ik wilde verbinden met het Wi-Fi netwerk van kantoor, maar ik was vergeten dat het wachtwoord veranderd was hier. Automatisch was er dus geen issue, maar als je handmatig alsnog weer wilt connecten dan gaat het helemaal mis. Telefoon ging spontaan rebooten en bij het opnieuw opgestart zijn weer en weer en weer en weer... Uiteindelijk een keer heel snel geweest met het uitzetten van Wi-Fi en toen blijf hij aan.
Daarna rustig het wachtwoord kunnen wijzigen en sindsdien gaat het weer goed.

Blijft toch een apart geval mijn OPO :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Met Cyandelta wilde ik zojuist mijn OPO met LOS 14.1 updaten. Heb dus de nighly's gedownload die ik een maand geleden gebruikt heb bij installatie en deze geimporteerd in Cyandelta. Gechecked op updates, gedownload en wil installeren.

Mijn OPO draait nightly 14.1-20170904 en wil updaten naar 14.1-20171009

Krijg dan de melding:
Fout tijdens de recovery installatie: java.io.IOException: Cannot run program "su": error=13, Permission denied

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 10-10-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:04:
Met Cyandelta wilde ik zojuist mijn OPO met LOS 14.1 updaten. Heb dus de nighly's gedownload die ik een maand geleden gebruikt heb bij installatie en deze geimporteerd in Cyandelta. Gechecked op updates, gedownload en wil installeren.
Probeer eens gewoon via de ingebouwde updater, werkt dat wel?
Pagina: 1 ... 26 ... 35 Laatste