Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke versie LineageOS is eigenlijk aangeraden? Ik zie op https://download.lineageos.org/bacon alleen maar nightly's. Is er geen stable?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21
Bor schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:44:
Welke versie LineageOS is eigenlijk aangeraden? Ik zie op https://download.lineageos.org/bacon alleen maar nightly's. Is er geen stable?
Nope. Van LineageOS is er nog geen een 'stable' versie, alle versies zijn Nightlies. Maar ik gebruik de Nightlies als sinds januari dat ze zijn uitgekomen en tot nu toe geen vreemde of rare bugs tegen gekomen. Die roms zijn dan ook gewoon goed voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
EeePC schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:43:
[...]

Ik heb na de een na laatste LOS versie ook aantal keer gehad dat 'ie opeens gewoon uit was... Opnieuw aanzetten kwam hij in een soort bootloop, nogmaals uit en aan ging het weer goed.
Precies hetzelfde gehad met, naar ik vermoed, dezelfde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@floriz87 wellicht weer opgelost met de nieuwe Nightly van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-09 15:17
floriz87 schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:50:
[...]

Precies hetzelfde gehad met, naar ik vermoed, dezelfde versie.
Ook hier regelmatig gehad. Veel random reboots en soms vast zitten in een bootloop. Enige optie om hieruit te raken was wipe en de rom opnieuw installeren.

Nu terug op stock COS 13.1 en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@ShaneV COS13.1 beviel mij destijds ook prima. Het is alleen jammer dat er geen beveiligingsupdates meer voor uitkomen en je dus bijna een jaar aan patches mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:05:
@floriz87 wellicht weer opgelost met de nieuwe Nightly van vandaag.
Die van vorige week loopt al een stuk beter. Zal die van vandaag binnenkort installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@floriz87 hier is de versie van vandaag in ieder geval weer succesvol via OTA geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
floriz87 schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:44:
[...]

Die van vorige week loopt al een stuk beter. Zal die van vandaag binnenkort installeren.
Inderdaad, sindsdien heb ik geen crash meer ervaren. Ben nu die van vandaag aan het installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Net nu ik jullie berichten lees en m'n telefoon hier op mijn bureau ligt weer een spontane reboot... Gelukkig wel weer zonder bootloop, dus dat probleem is wel opgelost met de rom van vorige week maandag. Maar 'ff de nieuwste erop zetten dan zo...

• Bor

Bor

Ook mijn OnePlus is voorzien van Lineageos inmiddels. Is het ook mogelijk om het webbrowser pictogram onderin het scherm te vervangen door Chrome of hiernaar te laten verwijzen?

Jammer dat er nog steeds geen theme support is. De gebruikte icons vind ik behoorlijk lelijk. Je ziet ook veel rond en vierkant door elkaar heen wat niet consistent lijkt.

• rens-br
Bor schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:11:
Ook mijn OnePlus is voorzien van Lineageos inmiddels. Is het ook mogelijk om het webbrowser pictogram onderin het scherm te vervangen door Chrome of hiernaar te laten verwijzen?
Webbrowser pictogram? Heb je hier een foto van? Ik gebruik namelijk niet de stock launcher, maar de Nova Launcher.
Jammer dat er nog steeds geen theme support is. De gebruikte icons vind ik behoorlijk lelijk. Je ziet ook veel rond en vierkant door elkaar heen wat niet consistent lijkt.
Dit kan je eventueel oplossen met: Google Play: substratum theme engine ★ rooted/oms-tw-rootless. Ik gebruik die in combinatie met: Google Play: Stock Dark Substratum Theme \[+ Samsung & Oreo]. Waardoor nu mijn hele interface zwart is :) (Instellingen, notificaties, notificatiebalk e.d. Verder kan je ermee ook apps voorzien van de zwarte kleur. Bijvoorbeeld Chrome, Whatsapp, alle Google apps.)

Als laatste kan je je icoon probleem ook oplossen door een andere launcher te installeren met icon support, bijv.: Google Play: Nova Launcher.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 07-09-2017 09:18 ]

• EeePC
Ik had trouwens met de LOS versie van vorige week dat een aantal keer opeens mijn wifi verbinding wegviel... Wifi uit/aan of rebooten loste het weer op.
Versie van deze maandag gister geïnstalleerd en lijkt nu niet meer voor te komen. Helaas de spontane reboots nog steeds wel af en toe....
Gister weer eens een iPhone 6S en 7plus van mijn broertje in mijn handen gehad, dat loopt toch wel allemaal een stuk vlotter en lekkerder hoor. Dus als hij volgende week een 8 koopt, ga ik denk ik toch weer terug over naar Apple met zijn 7...
OPO blijft dan lekker als backup en muziekspeler.

• ShaneV
EeePC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:54:
Ik had trouwens met de LOS versie van vorige week dat een aantal keer opeens mijn wifi verbinding wegviel... Wifi uit/aan of rebooten loste het weer op.
Versie van deze maandag gister geïnstalleerd en lijkt nu niet meer voor te komen. Helaas de spontane reboots nog steeds wel af en toe....
Gister weer eens een iPhone 6S en 7plus van mijn broertje in mijn handen gehad, dat loopt toch wel allemaal een stuk vlotter en lekkerder hoor. Dus als hij volgende week een 8 koopt, ga ik denk ik toch weer terug over naar Apple met zijn 7...
OPO blijft dan lekker als backup en muziekspeler.
Vanwege de wifi en het spontaan opnieuw opstarten, ben ik terug gegaan naar COS 13.1. Alle problemen waren weg. Ok, ik zit nu met een oude android versie, maar mis Android 7 totaal niet. Een stabiele smartphone is veel beter dan een telefoon dat de hele tijd zit te herstarten of wifi dat niet werkt.

Jammer dat men het herstarten niet opgelost krijgt in LOS.

• ShaneV
rens-br schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:34:
@ShaneV COS13.1 beviel mij destijds ook prima. Het is alleen jammer dat er geen beveiligingsupdates meer voor uitkomen en je dus bijna een jaar aan patches mist.
Dat neem ik erbij. Liever een stabiele telefoon :)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 07-09-2017 11:08 ]

• rens-br
EeePC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:54:
Gister weer eens een iPhone 6S en 7plus van mijn broertje in mijn handen gehad, dat loopt toch wel allemaal een stuk vlotter en lekkerder hoor.
Is natuurlijk niet zo vreemd. Beide toestellen zijn een stuk nieuwer (en waren een stuk duurder)
ShaneV schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:06:
Dat neem ik erbij. Liever een stabiele telefoon :)
Dan begrijp ik. Het is gewoon erg vreemd dat vele van jullie last hebben van spontane reboots, terwijl ik daar geen last van heb.

• EeePC
@rens-br Hah ja, dat is natuurlijk zo. Maar de One lijkt toch wel een beetje aan zijn einde te komen en het is voornamelijk dat ik de Oneplus 5 eigenlijk te duur vind én ik de iPhone waarschijnlijk "gratis" kan lenen ;) . Android zelf is me alleszins meegevallen in ieder geval. En met een beetje tweaken kun je toch de levensduur aanzienlijk oprekken.
Voorlopig ga ik dus nog lekker door met LOS en de One maar als ik een keer zo'n reboot krijg tijdens een (belangrijk) telefoongesprek ofzo, vliegt 'ie de deur uit.

• rens-br
@EeePC ik heb eigenlijk precies het tegenovergestelde. Mijn OPO werkt nog zo goed, met LOS, dat ik geen reden zie om een ander toestel te kopen.

Het enige wat nog echt verbeterd kan worden is de batterijduur. Ik wil nog een keer https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403 uit proberen om te kijken of die beter omgaat met de batterij, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

• Bor

Bor

Op de stock ROM had ik enorm last van battery issues de laatste tijd. Na het flashen met Lineageos lijkt dat een stuk beter. Tot nu toe tevreden behalve dat het soms (zoals theme support etc) net niet helemaal voelt als 'af'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@Bor theme support was een echte CyanogenMod feature en de developers van LOS hebben ook gezegd dat dit jammer genoeg niet meer terug komt in LOS. (Ik kan de bron zo niet meer vinden, helaas)

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 07-09-2017 11:48 ]

• ShaneV
Bor schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:44:
Op de stock ROM had ik enorm last van battery issues de laatste tijd. Na het flashen met Lineageos lijkt dat een stuk beter. Tot nu toe tevreden behalve dat het soms (zoals theme support etc) net niet helemaal voelt als 'af'.
Hier de batterij, usb connector en de lader vervangen. Sedert dien werkt hij weer perfect :)

• Bor

Bor

ShaneV schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:04:
[...]

Hier de batterij, usb connector en de lader vervangen. Sedert dien werkt hij weer perfect :)
Ik heb er ook over nagedacht om de batterij te vervangen maar zie dat ze nog maar weinig worden aangeboden en er veel goedkope namaak in omloop is.

Overigens voor de rest: ik lees her en der dat het wipen na het unlocken van de bootloader lang duurt bij sommige mensen. Dat lijkt te kloppen. Met een aardig volle telefoon was het toestel bij mij ongeveer 2,5 uur bezig voor de reboot.

• rens-br
@Bor 2,5 uur? Wauw. Ik geloof dat ik destijds (2,5 jaar geleden) in paar minuten klaar was. Vreemd dat het zo lang kan duren.

• Bor

Bor

@rens-br 2,5 uur inderdaad. Je komt veel meer meldingen tegen waarbij het bij sommige mensen nog veel langer duurt. Volgens mij zou het maar een paar seconden moeten duren. Her en der wordt over een bug gesproken. Ik was al even bang dat ie er uit zichzelf helemaal niet meer uit zou komen maar wilde zelf ook niet resetten tijdens het proces.

• rens-br
@Bor begrijpelijk. Gelukkig is het allemaal goedgekomen :)

• floriz87
Ik heb die van mij ooit unlocked zonder te weten wat ik deed. Bleek dat ik een flauwe grap was getrapt en was dus vervolgens al mijn data kwijt :P . (gelukkig niets boeiends)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@floriz87 dat is echt een klote streek zeg!

• Bor

Bor

Het eerste echt issue met lineageos heb ik inmiddels gevonden. Wanneer je de camera app op panorama zet loopt deze vast. Alleen het wissen van de data van de camera app helpt dan nog (augustus nightly). Het valt mij ook op dat het afsluiten van de camera app een tik in de telefoon veroorzaakt die ik voorheen nooit heb gehoord.

De crash is deze bug zo te zien: https://jira.lineageos.or.../mobile#issue/BUGBASH-593

Het rare is dat deze bug al lange tijd open en unassigned staat.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 07-09-2017 21:33 ]

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01

ComputerHoed

Electronica <3

Iemand interesse in de Nougat build van Nethunter? Zojuist gebuild.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 17:05
Bor schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:27:
Het eerste echt issue met lineageos heb ik inmiddels gevonden. Wanneer je de camera app op panorama zet loopt deze vast. Alleen het wissen van de data van de camera app helpt dan nog (augustus nightly). Het valt mij ook op dat het afsluiten van de camera app een tik in de telefoon veroorzaakt die ik voorheen nooit heb gehoord.

De crash is deze bug zo te zien: https://jira.lineageos.or.../mobile#issue/BUGBASH-593

Dat is ook de reden dat ik daarnaast nog altijd de Oppo Color OS Camera app draai (https://forum.xda-develop...ros-camera-cm11s-t3030369), maar ook die heeft sommige onderdelen waarop hij vast loopt. Begrijp ook niet dat er nog altijd geen 'stabiele' camera app is gevonden voor de OPO met LineageOS. Misschien toch eens wat camera apps testen, alles wat ads heeft valt sowieso al af.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
ComputerHoed schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:56:
Nee, is wat mij betreft nog niet ver genoeg ontwikkeld. Maar wel leuk dat je een build gemaakt hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:27:

Die bug is inderdaad helaas al heel erg lang bekend en hebben we in dit topic een aantal maanden geleden ook besproken. Veel van ons hebben toen ook gereageerd onder die bug, helaas is er tot op heden nog niks mee gedaan.

Voor panorama's en 360 graden foto's gebruikt ik Google Foto's, dus voor mij is het sowieso niet zo'n probleem.
ComputerHoed schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:56:
Ik zie dat Nethunter is 'veilige' AOSP rom is, maar wat is daar anders / verschillend aan dan bijv. LOS?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-09-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 19:17
Ik heb mijn OPO weer eens uit de kast gehaald. Ik wil 'm weer gaan gebruiken, heb eerst de laatste versie van CyanogenOS geinstalleerd, maar daarna besloten om over te stappen naar LineageOS. Er heeft nog nooit een custom ROM op het toestel gestaan.

Ik volg deze guide: https://forums.oneplus.ne...-no-root-required.500678/

Alles gaat zoals het moet, denk ik, tot stap 11d. Telefoon aangesloten op mijn laptop met de originele kabel, maar ik zie geen disk in de verkenner van Windows waar ik de .zip met LineageOS heen moet kopieëren. Het maakt ook niet uit of ik USB voor bestandsoverdracht actief heb of in TWRP zit.

Iemand?

EDIT: ik krijg 'm ook alleen in TWRP als de telefoon aangesloten zit op de laptop, hoort dat of heb ik ergens iets fout gedaan :?

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 08-09-2017 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@FastFred met wat voor PC doe je dit? Met Windows 10 willen de USB-drivers soms nog wel moeilijk doen. Daarnaast moet je in TWRP ook bij 'Mount' even de juiste partities aanvinken. Je kan daar ook MTP aan / uitzetten.

Als laatste zie ik in de Guide dat ze LOS en Google Apps los flashen. Je kan beter LOS en Gapps op je telefoon zetten en ze daarna na elkaar installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
FastFred schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:11:
...
EDIT: ik krijg 'm ook alleen in TWRP als de telefoon aangesloten zit op de laptop, hoort dat of heb ik ergens iets fout gedaan :?
Je zou de file kunnen pushen met adb sideloader.
Zie ook https://android.gadgethac...ndroid-with-twrp-0176529/
Staat alles wel goed onder de mount optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
rens-br schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:29:
@FastFred met wat voor PC doe je dit? Met Windows 10 willen de USB-drivers soms nog wel moeilijk doen. Daarnaast moet je in TWRP ook bij 'Mount' even de juiste partities aanvinken. Je kan daar ook MTP aan / uitzetten.
Ik gebruik Windows 10 :') Ik heb tegenwoordig ook niks anders meer...

Welke partities moeten er aangevinkt staan in TWRP? Momenteel staan Data en Cache aangevinkt. MTP staat aan, er staat namelijk in het Mount menu een knopje 'Disable MTP'
Als laatste zie ik in de Guide dat ze LOS en Google Apps los flashen. Je kan beter LOS en Gapps op je telefoon zetten en ze daarna na elkaar installeren.
Snap ik niet :/

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 08-09-2017 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:33:

Welke partities moeten er aangevinkt staan in TWRP? Momenteel staan Data en Cache aangevinkt. MTP staat aan, er staat namelijk in het Mount menu een knopje 'Disable MTP'
Is Internal storage / SD_card0 een optie? Na het aanvinken van de andere parities wel even drukken op Disable MTP en Enable MTP.
Snap ik niet :/
Je kan beter eerst stap 11d doen, daarna 12a t/m 12e en dan terug gaan naar 11e en 12g. Of te wel LineageOS installeren en daarna Gapps erachter aan en dan pas herstarten. In principe zoals ik ook hier beschrijf: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
data en cache is correct, MTP zou aan moeten staan (media transfer protocol)
Zie je binnen Windows 10, apparaatbeheer de OPO staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
rens-br schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:36:
[...]

Is Internal storage / SD_card0 een optie? Na het aanvinken van de andere parities wel even drukken op Disable MTP en Enable MTP.
Er stond verder alleen System, Firmware en USB-OTG (die niet te mounten is) bij, ik heb System en Firmware aangevinkt en inderdaad even Disable/Enable MTP gedaan.
Je kan beter eerst stap 11d doen, daarna 12a t/m 12e en dan terug gaan naar 11e en 12g. Of te wel LineageOS installeren en daarna Gapps erachter aan en dan pas herstarten. In principe zoals ik ook hier beschrijf: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Ah, duidelijk.

@Raznov Sideload lijkt te werken, hij is iets aan het kopiëren, denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 08-09-2017 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
FastFred schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:41:
Er stond verder alleen System bij, en nog eentje, beide aangezet en inderdaad even Disable/Enable MTP gedaan.
En doet die het nu wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Via sideload wel, hij staat er op. Ga ik nu eerst die Gapps erop zetten en daarna achter elkaar installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FastFred dat is mooi. Voor Gapps kun je het beste gewoon het kleinste pakket kiezen. De rest kun je dan eventueel later via de Google Play Store installeren (of niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ga er met het downloaden van Gapps vanuit dat ik het pakket voor Android 7.1 moet kiezen? Kleinste versie, pico dus?

Die stock Gapps pakket is gewoon fucking 700MB :X

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 08-09-2017 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@FastFred dat klopt inderdaad. Als ik mij niet vergis kan je Stock niet eens installeren, omdat de OPO daar geen ruimte voor heeft. Nano of micro is meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ok, staat er allemaal op. Maar waar kan ik de .zip die ik met sideload over gezet heb nu terug vinden voor installatie? Ik kan 'm nergens vinden :?

Oh laat maar :X Sideloaden doet direct installeren :9

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 08-09-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FastFred mooi zo. Geniet van je OPO met LOS. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Oh man, nu ik de OPO weer in handen heb snap ik echt niet waarom ik toendertijd een OPX gekocht heb, wat een draak van een apparaat is dat in vergelijking met mijn OPO O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@FastFred zoveel verschil zit er toch ook weer niet in? Ik heb de OPO en mijn vriendin de OPX. Overigens voor je OPX is LOS ook beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

rens-br schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:53:
@FastFred dat klopt inderdaad. Als ik mij niet vergis kan je Stock niet eens installeren, omdat de OPO daar geen ruimte voor heeft. Nano of micro is meer dan prima.
Klopt, alles boven nano werkte bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
FastFred schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:33:
[...]

Volledig off topic, maar Windows 10 is een prima OS hoor. Ben blij voor je dat je het werkend hebt gekregen. Heb je de cyandelta app in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 11:55
rens-br schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:42:
@EeePC ik heb eigenlijk precies het tegenovergestelde. Mijn OPO werkt nog zo goed, met LOS, dat ik geen reden zie om een ander toestel te kopen.

Het enige wat nog echt verbeterd kan worden is de batterijduur. Ik wil nog een keer https://forum.xda-develop...lineageos-14-1-3-t3626403 uit proberen om te kijken of die beter omgaat met de batterij, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Toevallig draai ik die nu ongeveer een week. Haalde in het begin betere SOT, maar eigenlijk niet aanzienlijk verbeterd tov lineage os (zo'n 4uur SOT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
floriz87 schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:51:
[...]

Volledig off topic, maar Windows 10 is een prima OS hoor. Ben blij voor je dat je het werkend hebt gekregen. Heb je de cyandelta app in gebruik?
Windows 10 is fantastisch hoor. Er is een reden dat ik 't op al mijn dagelijkse pc's/laptop heb staan. Maar het heeft zo zijn eigenaardigheden, zo is het net als 8 en 8.1 een schizofreen besturingssysteem met een mengsel van oude en nieuwe menu's.

Cyandelta nooit van gehoord, heb nu al mijn vaste apps er weer op staan en ben weer even aan het wennen, het zit allemaal net ergens anders weer. Instellingen van de notificatieled kan ik nog niet ergens gevonden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Laatst online: 25-02 18:52
Hmmm... Meer mensen deze issue? This update can't be installed on top of the current build. Ik heb cache en Dalvik gewipet, maar dat maakte niets uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.wouterfoto.nl/tmp/opo.png

[ Voor 14% gewijzigd door bollefles op 11-09-2017 05:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
bollefles schreef op maandag 11 september 2017 @ 05:00:
Hmmm... Meer mensen deze issue? This update can't be installed on top of the current build. Ik heb cache en Dalvik gewipet, maar dat maakte niets uit.

[afbeelding]
Heb je geklikt op die updates van de vorige weken? Dan krijg je die melding aangezien er nog geen nieuwe uit is vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Laatst online: 25-02 18:52
Zo, dat was dus weer lekker suf. Ik had inderdaad de laatste versie al geïnstalleerd... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Daimen schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:11:
Toevallig draai ik die nu ongeveer een week. Haalde in het begin betere SOT, maar eigenlijk niet aanzienlijk verbeterd tov lineage os (zo'n 4uur SOT)
4 uur SOT is al een stuk meer dan ik haal. Ik mag blij zijn als ik de 2,5 uur haal. Overigens kan het bij mij ook een combinatie zijn van waardeloos bereik en veel scherm gebruik.
Dat is een update programma die ervoor zorgt dat je niet telkens de volledige ROM hoeft te downloaden, maar alleen de verschillen.
Instellingen van de notificatieled kan ik nog niet ergens gevonden bijvoorbeeld.
Je kan dat vinden bij:
'Instellingen' -> 'Meldingen' -> Radar knop -> 'Meldingsled'

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 11-09-2017 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Vandaag de Nightly van 18-09 geïnstalleerd via de OTA updater. Android-beveiligingspatch niveau is nu 5 september en Blueborn lek is gepatcht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mnw0d7lGgqABVqrZPO9P0iX5/medium.png

Overigens is sinds enige tijd de updater aangepast, waardoor de downloadlocatie gewijzigd is van /data/data/org.lineageos.updater/app_updates naar /data/lineageos_updates/. Dat is gewijzigd, omdat:
GmsCore deletes the files in /data/ota_package/, including the files
downloaded by Updater. Create a new directory where Updater can store
its files not to have them disappear randomly.
Ik kon buiten het hierboven gelinkte topic niks vinden over de wijziging, dus denk zet het hier ook nog even neer.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 18-09-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterS073
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-12-2019
Ik heb gezocht maar wellicht niet goed gekeken. ik wil mijn OPO met CyanogenMod 13 overzetten naar LineageOS14. Ik zie de handleiding in dit forum staan (TWRP-LOS-Gapps).
Maar hoe kan ik een backup maken van het huidige systeem.

Met TWRP zou dit kunnen, maar ik lees als ik dit met ADB erop zet, alle gegevens verwijderd worden. (Ik heb nog geen TWRP erop staan).

Kan iemand aangeven hoe ik dit het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PeterS073 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:39:
Ik heb gezocht maar wellicht niet goed gekeken. ik wil mijn OPO met CyanogenMod 13 overzetten naar LineageOS14.
Ik denk dat jij nog CyanogenOS hebt, klopt dat?
Ik zie de handleiding in dit forum staan (TWRP-LOS-Gapps).
Maar hoe kan ik een backup maken van het huidige systeem.
Als je nog helemaal stock bent kun je geen volledige systeembackup maken voor zover ik weet. Je kan echter wel al je bestanden handmatig naar de PC zetten (iets wat ik sowieso kan aanraden)
Met TWRP zou dit kunnen, maar ik lees als ik dit met ADB erop zet, alle gegevens verwijderd worden. (Ik heb nog geen TWRP erop staan).
Met het installeren van TWRP raak je niet alles kwijt. Maar om TWRP te kunnen installeren moet je de bootloader unlocken en daarmee raak je alles kwijt.
Kan iemand aangeven hoe ik dit het beste kan doen?
Wil je alle app gegevens behouden en kunnen terug zetten, dan kan je met ADB (helium) een backup maken. Wil je dat niet en 'schoon' beginnen. Maak een backup van de belangrijke apps / smsjes / call history en whatsapp en kopieer dan gewoon alles wat je in data hebt staan naar je PC.

Volg daarna de stappen die ik hier beschreven heb om de bootloader te unlocken, TWRP te installeren en LineageOS + Gapps te installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 19-09-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterS073
@rens-br Klopt inderdaad. (Zojuist even gekeken) Cyanogen OS
Ga met jouw handleiding aan de slag. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@PeterS073 veel succes! Mocht je er niet uitkomen dan horen we het wel. :) Je bent niet de eerste user die overstapt op LineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterS073
@rens-br Zie dat de bacon toolkit niet voor Linux (Ubuntu) beschikbaar is.
Kom volgende instructie tegen.
https://forums.oneplus.ne...-no-root-required.500667/
Neem aan dat dit ook moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@PeterS073 ah nee dat klopt. Is een Windows only programma. Maar de stappen daar beschreven werken inderdaad prima. Ik kan je overigens wel aanraden om LineageOS en Gapps achter elkaar te flashen en niet los van elkaar, zoals daar beschreven staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterS073
rens-br schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:25:
@PeterS073 ah nee dat klopt. Is een Windows only programma. Maar de stappen daar beschreven werken inderdaad prima. Ik kan je overigens wel aanraden om LineageOS en Gapps achter elkaar te flashen en niet los van elkaar, zoals daar beschreven staat.
Ga ik van de week proberen. Laatste week spontane reboots, 8)7 bijv bij snelle reactie tijdens overgaan telefoon. Vandaag zelfs 4 keer een spontane reboot gehad. Ook het idee dat telefoonnetwerk soms niet goed bereikbaar is (Vodafone) Krijg meldingen van voicemail zonder dat de telefoon is overgegaan.
@rens-br Dank voor de geweldige ondersteuning. Petje af. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@PeterS073 graag gedaan. :) Je zal er geen spijt van krijgen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 19-09-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik ga er vandaag ook mee bezig!
Laatste update is van ergens vorig jaar, dat begint wel een beetje sneu te worden. Aangezien alle telefoons die dit jaar uit zijn gekomen voor mij nogal zijn tegen gevallen, ga ik nu Lineage OS maar eens proberen :)

Met de Cyanogen OS die hier op staat kan ik ook geen Netflix series downloaden, omdat mijn device tampered is... Heel raar, hopelijk kan ik dat ook fixen!

Wish me luck!

*update 13:19*
Ondertussen al 10 minuten een android poppetje te zien met daaronder de tekst "Wissen..."
Duurt wel erg lang dit :X

*update 13:43*
Krijg hier een naar gevoel bij. Nog steeds dezelfde situatie -O-

*update 13:57*
Telefoon maar uitgezet. Kijken wat er nu gebeurt :o

*14:04*
Weird, android start op, is nu bezig met alle apps te optimaliseren.
Zo maar eens uitzoeken of ik nu een unlocked bootloader heb.

[ Voor 57% gewijzigd door Ossi op 24-09-2017 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ossi schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:22:
Ik ga er vandaag ook mee bezig!
Laatste update is van ergens vorig jaar, dat begint wel een beetje sneu te worden. Aangezien alle telefoons die dit jaar uit zijn gekomen voor mij nogal zijn tegen gevallen, ga ik nu Lineage OS maar eens proberen :)

Met de Cyanogen OS die hier op staat kan ik ook geen Netflix series downloaden, omdat mijn device tampered is... Heel raar, hopelijk kan ik dat ook fixen!

Wish me luck!

Ondertussen al 10 minuten een android poppetje te zien met daaronder de tekst "Wissen..."

*update 13:57*
Telefoon maar uitgezet. Kijken wat er nu gebeurt :o

*14:04*
Weird, android start op, is nu bezig met alle apps te optimaliseren.
Zo maar eens uitzoeken of ik nu een unlocked bootloader heb.
Wat was je doel? Je wilde je bootloader unlocken? Normaliter is dat een kwestie van seconden, maar ik heb wel eens van users gelezen die 2 uur moesten wachten.

Overigens werkt bij mij de updater van LOS niet, maar via de app CyanDelta werkt dat wel (wat overigens ook als voordeel heeft dat je alleen de wijzigingen van de nightly tov van de vorige versie hoeft te downloaden, ipv de hele nightly zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
floriz87 schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:37:
[...]

Wat was je doel? Je wilde je bootloader unlocken? Normaliter is dat een kwestie van seconden, maar ik heb wel eens van users gelezen die 2 uur moesten wachten.

Overigens werkt bij mij de updater van LOS niet, maar via de app CyanDelta werkt dat wel (wat overigens ook als voordeel heeft dat je alleen de wijzigingen van de nightly tov van de vorige versie hoeft te downloaden, ipv de hele nightly zelf).
Wat een eeuwigheid duurde was inderdaad het unlocken van de bootloader. Uiteindelijk herstart en toen was dus mijn bootloader wel unlocked.
Nu bezig om de nieuwste nightly van Lineage OS te installeren, maar dat gaat allemaal nog niet zo soepel zeg.

Zit nu vast met de error: E:Error executing update binary in zip 'pad+zipname'

*15:16*
Dat gefixt met de tip op deze pagina: https://kalitutorials.wor...ng-updater-binary-in-zip/

Daarna had ik issues met Google Apps installeren, schijnbaar is de stock versie te groot. Dus maar nano gedaan, Play Store werkt nu. Met de app Root Checker ben ik er achter gekomen dat ik dus schijnbaar nog steeds geen root heb :')

Nieuwe poging om root te krijgen...

*15:40*
Eindelijk gelukt ^^
Schijnbaar moet je niet TWRP root laten installeren, maar het zelf doen. :)
Nu proberen Magisk werkend te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Ossi op 24-09-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ossi schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:22:
Wish me luck!

Het wissen na het unlocken van de boatloader duurt inderdaad lang zoals ik hiervoor al in een reactie aangaf. Het is een kwestie van alleen geduld to be honest. Tussentijds uitzetten is niet aan te raden.
Ossi schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:45:
[...]

Daarna had ik issues met Google Apps installeren, schijnbaar is de stock versie te groot. Dus maar nano gedaan, Play Store werkt nu. Met de app Root Checker ben ik er achter gekomen dat ik dus schijnbaar nog steeds geen root heb :')
Beide punten staan hier beschreven als ook in de meeste tutorials. Slecht voorbereide actie? Het is allemaal echt niet moeilijk. Na het unlocken van de bootloader ben je in een paar minuten klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 24-09-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Bor schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:04:
[...]

Het wissen na het unlocken van de boatloader duurt inderdaad lang zoals ik hiervoor al in een reactie aangaf. Het is een kwestie van alleen geduld to be honest. Tussentijds uitzetten is niet aan te raden.

[...]

Beide punten staan hier beschreven als ook in de meeste tutorials. Slecht voorbereide actie? Het is allemaal echt niet moeilijk. Na het unlocken van de bootloader ben je in een paar minuten klaar.
Het is inderdaad een vrij slecht voorbereide actie, maar ik volgde deze stappen: https://gathering.tweaker...message/49987075#49987075

Helaas is dat iets minder uitgebreid dan gehoopt :P

Kom er nu achter dat Magisk in de plaats van SuperSU hoort... Heb ik net SuperSU geinstalleerd staan :')

*update 16:57*
Ik heb ook eigenlijk helemaal geen root nodig. Wat mij was opgevallen is dat als ik mijn telefoon in fastboot had staan. En als ik daar het volgende commando deed: fastboot oem device-info
Dan kreeg ik de volgende waardes:
(bootloader) Device tampered: true
(bootloader) Device unlocked: false
(bootloader) Charger screen enabled: false

Doordat Device op tampered stond, kan ik geen Netflix downloads doen op mijn telefoon. Dit wilde ik fixen met Magisk, maar was schijnbaar niet nodig.
https://forum.xda-develop...nlock-tamper-bit-t2820912

Die geïnstalleerd met TWRP en nu staan beide waardes op false. Hoewel ik nog steeds geen Netflix kan downloaden uit de Play Store, kan ik de app wel downloaden van APK Mirror. Nu heb ik ook de download optie weer beschikbaar ^^

Al met al een dag verspild aan deze ellende en ik ben nog lang niet klaar. Want nu moet ik nog een stuk of 40 apps terug installeren. Maar nu is mijn telefoon in ieder geval weer up-to-date plus extra's :)

[ Voor 38% gewijzigd door Ossi op 24-09-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Heb vandaag ook Lineage erop gezet(halve dag bezig geweest de OPO in recovery te krijgen. Abd, fastboot, sneltoetsen etc werkten allemaal niet) ,nu weet ik dat de eerste sessies altijd betere batterijduur hebben, maar ik zit nu onder de 10% per uur als ik het scherm continu aan heb op de laagste helderheid, dat is wel heel absurd. Wel meest perfecte omstandigheden ooit natuurlijk.

Heb tussen twrp installeren en lineage flashen even superuser geflasht en sns geïnstalleerd om even te checken of dat samen gaat. Nu ga ik binnenkort een paar andere OPO's ook doen voor mijn vriendin en andere kennissen. Ik vroeg me af of jullie toevallig weten welke banken wel en niet werken met root namelijk. Voor Greenify en beveiliging heeft root voordelen, maar dat weegt voor hun waarschijnlijk niet op tegen het nadeel van geen bankierenapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
EeePC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:17:
@rens-br Hah ja, dat is natuurlijk zo. Maar de One lijkt toch wel een beetje aan zijn einde te komen en het is voornamelijk dat ik de Oneplus 5 eigenlijk te duur vind én ik de iPhone waarschijnlijk "gratis" kan lenen ;) . Android zelf is me alleszins meegevallen in ieder geval. En met een beetje tweaken kun je toch de levensduur aanzienlijk oprekken.
Voorlopig ga ik dus nog lekker door met LOS en de One maar als ik een keer zo'n reboot krijg tijdens een (belangrijk) telefoongesprek ofzo, vliegt 'ie de deur uit.
Ik zit ook een beetje in dubio of ik door wil gaan tot ie kapot gaat of dat moment wil volkomen. Al vind ik hem echt nog heel fijn. Ik weet niet hoe het met de stabiliteit van LOS voor andere toestellen zit, maar targetphone voor als 1+1 me in de steek laat is LeEco le pro 3 (even opletten voor versies, je moet iig een hebben met 821 ipv 820. Details ff Googlen) en dan daar LOS op zetten. Dan heb je voor <260 een fantastisch toestel lijkt me

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 25-09-2017 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:27:
nu weet ik dat de eerste sessies altijd betere batterijduur hebben, maar ik zit nu onder de 10% per uur als ik het scherm continu aan heb op de laagste helderheid, dat is wel heel absurd.
Onder de 10% per uur? Wil je daarmee zeggen dat er elk uur dat je scherm aanstaat er 10% afgaat? Dat betekent dan namelijk dat je een SOT (screen-on-time) gaat halen van 10 uur. Dat is toch juist super goed?
Ik vroeg me af of jullie toevallig weten welke banken wel en niet werken met root namelijk.
Voor zover ik weet werken alle banken gewoon met root. Ik weet het in ieder geval zeker voor de ING en Rabobank app.

Overigens heeft LineageOS standaard geen root, dus als je kenninssen / familie er zelf geen voordelen aan hebben, zou ik de Su Addon gewoon lekker niet installeren.
Ossi schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:45:
Schijnbaar moet je niet TWRP root laten installeren, maar het zelf doen. :)
Het stappenplan wat ik beschreven heb is inderdaad niet super uitgebreid, het is eigenlijk ook een korte samenvatting van de stappen. Maar het feit dat je standaard geen root hebt staat er dan weer wel in vermeld. Je moet de SU Addon downloaden en flashen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:55:
[...]
Voor zover ik weet werken alle banken gewoon met root. Ik weet het in ieder geval zeker voor de ING en Rabobank app.
Houd er wel rekening mee dat dit in de toekomst wel eens kan veranderen. Je ziet dat bijvoorbeeld Netflix het officieel al niet doet met een unlocked bootloader. Zelfde geldt voor games als Super Mario Run. Ook het rootgebeuren is een kat en muis spel aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bor schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:04:
Houd er wel rekening mee dat dit in de toekomst wel eens kan veranderen. Je ziet dat bijvoorbeeld Netflix het officieel al niet doet met een unlocked bootloader.
Klopt inderdaad. Ik verwacht in ieder geval niet dat de banken er moeilijk doen gaan doen, maar goed wie weet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Toch best frustrerend. De OnePlus One is nog altijd een prima toestel dat nog altijd vlotter is dan de low-end spullen die de markt overspoelen. Maar omdat er geen softwarematige ondersteuning is van de fabrikant zitten we met een zwaar verouderd besturingssysteem te werken met alle beveiligingsissues van dien. Probeer je de boel veiliger te maken door een custom ROM te installeren, worden je gewoon zaken door de neus geboord.

Mijn toestel heeft nu geen root en door die fix die ik eerder linkte is mijn bootloader zogenaamd ook niet meer unlocked en ook de tampered flag is nu false. Netflix is echter nog steeds niet te downloaden uit de Play Store, dus die moet ik van APK Mirror halen.
Maar nu blijkt mijn guilty pleasure Pokemon Go ook niet meer te werken. Ondanks dat ik geen root heb, de app alle machtigingen heeft krijg ik bij het aanmelden de volgende melding: "This device, OS, or software is not compatible with Pokémon Go."

Zucht... soms denk ik inderdaad maar aan overstappen aan Apple. Tot ik de toestelprijzen zie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:06
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:43:
Toch best frustrerend. De OnePlus One is nog altijd een prima toestel dat nog altijd vlotter is dan de low-end spullen die de markt overspoelen. Maar omdat er geen softwarematige ondersteuning is van de fabrikant zitten we met een zwaar verouderd besturingssysteem te werken met alle beveiligingsissues van dien. Probeer je de boel veiliger te maken door een custom ROM te installeren, worden je gewoon zaken door de neus geboord.

Mijn toestel heeft nu geen root en door die fix die ik eerder linkte is mijn bootloader zogenaamd ook niet meer unlocked en ook de tampered flag is nu false. Netflix is echter nog steeds niet te downloaden uit de Play Store, dus die moet ik van APK Mirror halen.
Maar nu blijkt mijn guilty pleasure Pokemon Go ook niet meer te werken. Ondanks dat ik geen root heb, de app alle machtigingen heeft krijg ik bij het aanmelden de volgende melding: "This device, OS, or software is not compatible with Pokémon Go."

Zucht... soms denk ik inderdaad maar aan overstappen aan Apple. Tot ik de toestelprijzen zie :')
Hier geen problemen met Pokemon Go. Ik zit op de Sultan LOS 14.1 rom, zonder root. Bootloader is nog altijd unlocked. Pokemon Go werkt gewoon normaal bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
mhulsegge schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:45:
[...]

Hier geen problemen met Pokemon Go. Ik zit op de Sultan LOS 14.1 rom, zonder root. Bootloader is nog altijd unlocked. Pokemon Go werkt gewoon normaal bij mij
Ik heb geen idee wat Sultan LOS is. Een andere variant van LOS?

Ik zit op:
LineageOS-versie: 14.1-20170918-NIGHTLY-bacon
Android versie: 7.1.2
LineageOS-API: Guava(7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:06
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:48:
[...]

Ik heb geen idee wat Sultan LOS is. Een andere variant van LOS?

Ik zit op:
LineageOS-versie: 14.1-20170918-NIGHTLY-bacon
Android versie: 7.1.2
LineageOS-API: Guava(7)
Deze

https://forum.xda-develop...ineageos-14-1-3-t3626403/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:55:
[...]

Onder de 10% per uur? Wil je daarmee zeggen dat er elk uur dat je scherm aanstaat er 10% afgaat? Dat betekent dan namelijk dat je een SOT (screen-on-time) gaat halen van 10 uur. Dat is toch juist super goed?

[...]

Ja klopt hoor. Ik had wel verwacht dat de eerste sessies iets beter waren, maar ik zat met cm 13.1 op iets van 23% per uur SOT. Als dit een indicatie is voor hoe het blijft ben ik meer dan verbaasd op een positieve manier.

Nou ja, qua beveiliging heeft root wat voordelen en greenify kan ook nooit kwaad. Kun je root ook unflashen zonder een nieuwe rom te flashen? Ik heb het nog nooit gehad dat ik er per se vanaf moest, maar vroeg me af of het kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
FoccodeJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:14:
Nou ja, qua beveiliging heeft root wat voordelen
Wat bedoel je hiermee?
Kun je root ook unflashen zonder een nieuwe rom te flashen? Ik heb het nog nooit gehad dat ik er per se vanaf moest, maar vroeg me af of het kon
Hangt er vanaf hoe je nu root hebt. Heb je dit met de SU addon gedaan? Want dan kun je simpelweg de SU Removal Addon downloaden en flashen via TWRP en dan is root weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:16:
Hangt er vanaf hoe je nu root hebt. Heb je dit met de SU addon gedaan? Want dan kun je simpelweg de SU Removal Addon downloaden en flashen via TWRP en dan is root weer verdwenen.
Deze even geprobeerd om mijn Pokemon Go probleem te fixen, helaas niet geholpen.

Misschien dat ik maar weer terug moet naar stock en het opnieuw moet proberen? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Ossi Pokemon Go (en Netflix) kijkt volgens mij niet alleen naar root, maar ook naar een unlocked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:23:
@Ossi Pokemon Go (en Netflix) kijkt volgens mij niet alleen naar root, maar ook naar een unlocked bootloader.
Hoort Netflix uberhaupt downloadbaar te zijn in de Play Store voor de OPO?
Want dat is hij al heeeeeel lang niet meer, terwijl ik nooit wat heb gedaan met de telefoon.

Nu zijn als het goed is die twee flags (tampered, unlocked) false. En dus zou het goed moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:26:
[...]

Want dat is hij al heeeeeel lang niet meer, terwijl ik nooit wat heb gedaan met de telefoon.

Nu zijn als het goed is die twee flags (tampered, unlocked) false. En dus zou het goed moeten zijn toch?
Ik had hem op cm ook al van apk mirror idd. Ondanks root doet ie het bij mij gewoon
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:16:

Ja, nu gewoon su geflasht.

[ Voor 28% gewijzigd door FoccodeJ op 25-09-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:26:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar Netflix kan je ook via de website van Netflix zelf downloaden, dus dan is er opzich nog niks aan de hand.

Ik bedenk mij overigens net dat Pokemon Go wel gewoon werkt op de telefoon (OnePlus X) van mijn vriendin. Die heeft wel een unlocked bootloader, maar geen root + stock rom.

Ik heb het net even getest en ik kan Pokemon Go gewoon downloaden uit de store. Helaas krijg ik na het aanmelden dezelfde melding als jou te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
FoccodeJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:31:
[...]

Ik had hem op cm ook al van apk mirror idd. Ondanks root doet ie het bij mij gewoon
Netflix is bij mij nu ook geen probleem meer. Hij werkt inclusief downloadfunctionaliteit.
Echter krijg ik Pokemon Go niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar Netflix kan je ook via de website van Netflix zelf downloaden, dus dan is er opzich nog niks aan de hand.

Ik bedenk mij overigens net dat Pokemon Go wel gewoon werkt op de telefoon (OnePlus X) van mijn vriendin. Die heeft wel een unlocked bootloader, maar geen root + stock rom.

Ik heb het net even getest en ik kan Pokemon Go gewoon downloaden uit de store. Helaas krijg ik na het aanmelden dezelfde melding als jou te zien.
Ja dat is het gekke. Netflix kan niet uit de store, maar werkt wel via APK Mirror.
Pokemon Go kan wel uit de store, maar werkt gewoon niet...

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 25-09-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:34:
Ja dat is het gekke. Netflix kan niet uit de store, maar werkt wel via APK Mirror.
Pokemon Go kan wel uit de store, maar werkt gewoon niet...
Wellicht hebben ze er een custom ROM block o.i.d. inzitten. Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:33:
[...]

Netflix is bij mij nu ook geen probleem meer. Hij werkt inclusief downloadfunctionaliteit.
Echter krijg ik Pokemon Go niet aan de praat.
Dat heb ik niet haha, dus kan ik ook niet proberen. Maar met su uitgeschakeld doet ie het dus ik niet? Er zijn modules om root te verbergen, zijn die er ook om unlock te verbergen? Als je stockrom opnieuw installeert kun je daarna bootloader gewoon weer locken trouwens. Zou dat ook kunnen met een custom Rom? In principe hoef je nu niet meer bij die partitie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:35:
[...]

Wellicht hebben ze er een custom ROM block o.i.d. inzitten. Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom het niet werkt.
Staat niet op hun website, maar geheel uitsluiten kan ik niet.
FoccodeJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:36:
Dat heb ik niet haha, dus kan ik ook niet proberen. Maar met su uitgeschakeld doet ie het dus ik niet? Er zijn modules om root te verbergen, zijn die er ook om unlock te verbergen? Als je stockrom opnieuw installeert kun je daarna bootloader gewoon weer locken trouwens. Zou dat ook kunnen met een custom Rom? In principe hoef je nu niet meer bij die partitie, toch?
Om root te verbergen kun je geloof ik magisk gebruiken. Maar voor mij is dat een gevalletje de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt.

Ik heb geen idee of ik niet meer bij die partitie hoef te komen. Ook geen idee of ik nu OTA updates krijg van LineageOS of dat ik die iedere keer weer handmatig moet flashen en daarvoor bootloader unlocked nodig heb?

Dat is voor mij ook een beetje het onduidelijke aan telefoons, ik heb met computers altijd een behoorlijk goed idee wat ik aan het doen ben, maar van telefoons snap ik gewoon niet zoveel. Bootloader, root etc is voor mij redelijk abracadabra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:44:
Ik heb geen idee of ik niet meer bij die partitie hoef te komen. Ook geen idee of ik nu OTA updates krijg van LineageOS of dat ik die iedere keer weer handmatig moet flashen en daarvoor bootloader unlocked nodig heb?
Pin mij er niet op vast, maar ik gok dat een unlocked bootloader nodig is om OTA / updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:44:
[...]

Staat niet op hun website, maar geheel uitsluiten kan ik niet.

[...]

Om root te verbergen kun je geloof ik magisk gebruiken. Maar voor mij is dat een gevalletje de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt.
Dit kan sowieso met het xposed framework. Framework via recovery flashen, installer (apk) installeren en de juiste module downloaden (via de installer) en activeren. Magisk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:46:
Dit kan sowieso met het xposed framework.
Werkt Xposed al officieel dan voor Android 7.x?

Vandaag weer de nieuwe nightly geinstallerd en werkt weer perfect. Er zijn, voor zover ik kan zien, geen visuele wijzigingen. Al heeft LineageOS wel weer een Changelog online gezet:
Major changes since August 8th
LineageOS Updater app has been rewritten. Previous issues with downloading updates should be gone now
  • Downloads are now stored at /data/lineageos_updates/
  • Privacy Guard has received an user interface overhaul
  • Burn-in protection (device-specific): statusbar and navigation bar (if any) icon’s position is shifted every minute to help prevent burn-in of these areas
  • AudioFX can now control reverb effect
  • Added system profiles tile
  • September security patches, including blueborne vulnerability fix
  • Jelly improvements, including more HTML 5 features support
  • Disabled unused cmsdk services in builds
  • Added carrier selection shortcut for Settings app, so you can jump to it right from your homescreen
  • It’s now possible to reapply the current system profile
  • Volume buttons should no longer cause backlit hardware keys to light up
  • Email is (back) able to customize notification lights settings for each email account
  • WEP WiFi encryption input now detects valid keys correctly
  • A number of crashes have been fixed in camera operations
De meeste wijzigen waren al een tijdje doorgevoerd. Met het laatste punt hoopte ik dat ze Panorama hebben gefixt, helaas is de bug er nog steeds.
LineageOS 15.0 progress
While the cm-14.1 branch development hasn’t stopped, we’re also working on the next LineageOS version (15.0), based on the latest Android 8.0. We will refrain from giving any ETA, just patiently wait until the new branch is ready for release-time.
Verder is dit goed nieuws natuurlijk, maar ben wel benieuwd wanneer we een build kunnen verwachten. Nog dit jaar?

[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 25-09-2017 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:56:
[...]

Werkt Xposed al officieel dan voor Android 7.x?
Officieel nog niet. Maar PurifyOS team heeft een unofficial build waarvan een behoorlijk aantal modules werkt.

https://forum.xda-develop...gat-sdk-25-arm64-t3639221

en:

https://forum.xda-develop...es-nougat-xposed-t3639615

[ Voor 11% gewijzigd door floriz87 op 25-09-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Kreeg zojuist een melding dat er een nieuwe Nightly beschikbaar was van Lineage OS.
Die geïnstalleerd en tegen beter weten in, toch maar Pokemon Go geprobeerd. Je weet maar nooit toch?
En ja hoor.... Hij doet het 8)7 *O*

Kan alleen niet goed terugvinden wat nou de changes zijn in de Nightly's. Op hun website kan ik er ook niets over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:11:
Kan alleen niet goed terugvinden wat nou de changes zijn in de Nightly's. Op hun website kan ik er ook niets over terug vinden.
De Changes staan per item op de download pagina van LineageOS, daarnaast kan je de changes ook terug zien op CMXLOG, als laatste plaatst LineageOS een keer in de zoveel tijd een 'leesbare' Changelog.

Overigens wel apart dat Pokémon Go nu ineens wel werkt :P

Edit: Hier doet Pokémon Go het nog steeds niet, dus ik verwacht dat er dus wel een root-check in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 25-09-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:30:
[...]

De Changes staan per item op de download pagina van LineageOS, daarnaast kan je de changes ook terug zien op CMXLOG, als laatste plaatst LineageOS een keer in de zoveel tijd een 'leesbare' Changelog.

Overigens wel apart dat Pokémon Go nu ineens wel werkt :P
Dank je! Gevonden en kan er nu ook met de gewone link komen. Was schijnbaar lastig te vinden voor mij :P

Ik snap er ook werkelijk waar helemaal niets van, maar ik ben happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ossi schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:37:
Ik snap er ook werkelijk waar helemaal niets van, maar ik ben happy :P
Dat begrijp ik! Maar heb jij nu nog wel een unlocked bootloader en root of geen van beide meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
rens-br schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:43:
[...]

Dat begrijp ik! Maar heb jij nu nog wel een unlocked bootloader en root of geen van beide meer?
Wat is de makkelijkste manier om dat te checken? O-)

*edit*
Er rekening mee houdend dat ik hier op het werk met een achterlijke thin-client werk. Dus ADB/fastboot commando's krijg ik hier niet aan de praat.

[ Voor 22% gewijzigd door Ossi op 25-09-2017 15:51 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste