The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
volg deze handleidingBad Brains schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:58:
Ik wil mijn Oneplus One verkopen ivm met een nieuwe telefoon en loop tegen het volgende aan.
De bedoeling is om de stock recovery erop te zetten (laatste Cyanogenmod?) maar als ik zoek wat er nu nog origineel op hoort te zitten dan kom ik weer uit bij lineageOS (wat ik erop had met root).
Ik heb TWRP erop zitten en ben bij deze stap;
-Wipe Data
-Wipe Cache
-Wipe Dalvik Cache
-Wipe System
-Wipe Internal Storage (gedaan)
Zit nu weer in TWRP, maar wat ga ik nu flashen?
Ik heb namelijk geen idee.
https://forum.xda-develop...opo-to-100-stock-t2826541
Stone Cold
Ik ga kijken dank voor de link.Peter Huizenga schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:01:
[...]
volg deze handleiding
https://forum.xda-develop...opo-to-100-stock-t2826541
Done, kreeg eerst geen connectie in fastboot (wel in twrp).
Nadat ik alle ADB files erin had geplonkt deed ie het ook in fastboot, was 2 seconden en klaar.
thnx, nu verkopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Bad Brains op 28-05-2017 14:08 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Iemand een idee hoe je dit kan fixen?

Hier geen problemen met de camera met die build. Heb je de cache al gewist?oxzhor schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:32:
Ik heb zojuist me telefoon geupdate naar de laatste versie van LineageOS 14.120170529 en nu werkt mijn camera app niet meer?
Verder heb be dit al bij het opstarten of bij het maken van een foto?
Ik heb me cache ook al geleegd en krijg het zodra ik de camera app open. Heb ook even opencamera app geïnstalleerd die werkt wel prima.rens-br schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:04:
[...]
Hier geen problemen met de camera met die build. Heb je de cache al gewist?
Verder heb be dit al bij het opstarten of bij het maken van een foto?
Kan ik dit er gewoon dirty overheen gooien? of werkt het net als een nieuwe rom flashen? (heb dat nog nooit gedaan namelijk)
heb er even een paar uutjes aan besteed en alles werkt perfect!
[ Voor 9% gewijzigd door RubenSaurus op 04-06-2017 19:23 ]
Ik zie dat het inmiddels gelukt is, mooi zo. Om jou alsnog te beantwoorden. Het is niet mogelijk om te dirty flashen en een unlocked bootloader is nodig. De stappen voor het updaten staan hier: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".DigitalError schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:12:
heb er even een paar uutjes aan besteed en alles werkt perfect!
Welke stappen heb jij gevolgd?
Vandaag weer de nieuwe Nightly geïnstalleerd en voor het eerst in lange tijd ging dit niet automatisch. Wel hebben ze met deze Nightly het patchlevel naar 5 mei gezet. Ze zijn er weer erg snel bij.

Ik haal ongeveer 3 tot 3,5 uur SOT en ik heb een nieuwe originele batterij sinds januari, dus ik denk dat LineageOS gewoon niet super zuinig is met de accu.Kartmans1 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:02:
Hoe is jullie batterij met lineage OS. Ik haal niet veel meer dan 2,5 SOT...
Ik moet wel zeggen onder de laatste CyanogenOS en CyanogenMod versie nog minder SOT haalde. We zijn denk ik gewoon heel erg verwend met 6 tot 8 uur SOT bij CyanogenOS 11.
Maak niet uit wat ik doe,op de telefoon tikken, of op de nvidia remote drukken, video speelt niet af.
Vraag me nu af of het aan LineageOS ligt of aan de Nvidia.
Heeft altijd gewerkt, weet alleen niet wanneer het probleem begon.
Vraag me af of iemand dit ook heeft
Jammer. Toch gek dat Google steeds meer energiebesparing heeft toegevoegd aan Android, maar wij met de Oneplus One steeds verder achteruit zijn gegaan.rens-br schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:56:
[...]
Ik haal ongeveer 3 tot 3,5 uur SOT en ik heb een nieuwe originele batterij sinds januari, dus ik denk dat LineageOS gewoon niet super zuinig is met de accu.
Ik moet wel zeggen onder de laatste CyanogenOS en CyanogenMod versie nog minder SOT haalde. We zijn denk ik gewoon heel erg verwend met 6 tot 8 uur SOT bij CyanogenOS 11.
Daar heb ik ook last van.oxzhor schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:32:
Ik heb zojuist me telefoon geupdate naar de laatste versie van LineageOS 14.120170529 en nu werkt mijn camera app niet meer?
Iemand een idee hoe je dit kan fixen?
[afbeelding]
Het komt door de panoramamodus, maar er lijkt weinig aan te worden gedaan.
Zie ook het issue wat ik al een keer heb aangemaakt:
https://jira.lineageos.org/browse/BUGBASH-593
Misschien als een paar mensen op dit issue commenten dat het dan weer wordt bekeken...
[ Voor 7% gewijzigd door arjan1995 op 07-06-2017 23:27 ]
Dat is inderdaad wel vreemd, maar ik denk gewoon dan COS 11 gewoon zo geoptimaliseerd was voor de OPO dat alle andere ROM's er niet meer aan kan tippen.Kartmans1 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:49:
[...]
Jammer. Toch gek dat Google steeds meer energiebesparing heeft toegevoegd aan Android, maar wij met de Oneplus One steeds verder achteruit zijn gegaan.
Panoramamodus? Ik dacht dat het voornamelijk kwam door HDR.arjan1995 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:26:
Daar heb ik ook last van.
Het komt door de panoramamodus, maar er lijkt weinig aan te worden gedaan.
Ja, de camera deed het totdat ik voor Panorama koos. Ook de Bacon camera app crashte bij het kiezen van de panoramamodus vanwege dezelfde foutmelding. Gelukkig kon ik die daarna weer openen. De standaard camera app blijft onbruikbaar totdat je de gegevens van die app wist.rens-br schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:09:
[...]
Dat is inderdaad wel vreemd, maar ik denk gewoon dan COS 11 gewoon zo geoptimaliseerd was voor de OPO dat alle andere ROM's er niet meer aan kan tippen.
[...]
Panoramamodus? Ik dacht dat het voornamelijk kwam door HDR.
Zie het onderste deel van de logs uit het issue.
Helaas kan ik geen native crashlogs lezen, dus ik snap niet precies wat er gebeurt. Toch wel jammer dat ze bij HBO informatica niets over C / C++ programmeren / debuggen leren

Vreemd dat een andere camera app daar dus ook problemen mee heeft. Ik maak altijd panorama foto's met de Google Foto's app en daar werkt het wel perfect.arjan1995 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:42:
Ja, de camera deed het totdat ik voor Panorama koos. Ook de Bacon camera app crashte bij het kiezen van de panoramamodus vanwege dezelfde foutmelding.
Oké, daar kan ik nog eens naar kijken. Ik zit er echter sterk aan te denken om weer terug te gaan naar het standaard Cyanogen OS.rens-br schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:46:
[...]
Vreemd dat een andere camera app daar dus ook problemen mee heeft. Ik maak altijd panorama foto's met de Google Foto's app en daar werkt het wel perfect.
Niet alleen vanwege dit probleem, maar ook vanwege het feit dat er steeds meer apps het niet doen of niet meer vindbaar zijn (netflix, Mario run, OV chip mobiel, bank apps etc) waarbij LineageOS er niets aan wil doen om deze beperkingen op te lossen (https://www.lineageos.org/Safetynet/) en ik geen zin heb om met root tools te moeten klooien om het weer werkend te krijgen.
Zoveel nieuwe functies heeft LOS nu ook weer niet. Het enige custom ding wat ik echt nodig heb is de mogelijkheid om een nieuwere modemfirmware te gebruiken. Dit ging echter via TWRP, waarbij ik LOS er meteen bij had geïnstalleerd.
Deze nieuwere modemfirmware kun je volgens mij ook laten staan, terwijl je vervolgens de standaard recovery weer installeert plus de bootloader vergrendeld. Zouden dan alle SafetyNet apps het weer doen?
Dit is inderdaad wel een beetje een vervelend probleem. Ik heb er tot op heden alleen nog geen last van. Alles wat ik wil gebruiken werkt hier nog prima. De ING en Rabobank apps werken hier ook gewoon nog goed.arjan1995 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:28:
Niet alleen vanwege dit probleem, maar ook vanwege het feit dat er steeds meer apps het niet doen of niet meer vindbaar zijn (netflix, Mario run, OV chip mobiel, bank apps etc) waarbij LineageOS er niets aan wil doen om deze beperkingen op te lossen (https://www.lineageos.org/Safetynet/) en ik geen zin heb om met root tools te moeten klooien om het weer werkend te krijgen.
Het voordeel van LOS bovenop COS vind ik sowieso Android 7 en alle extra's + elke maand beveiligingsupdates.Zoveel nieuwe functies heeft LOS nu ook weer niet.
Safetynet controlleert op: Custom ROM, Root en unlocked bootloader. Bij het locken van de bootloader verwacht ik dat Saferynet geen problemen meer oplevert. Al weet ik niet zeker of je dezelfde modemfirmware kan laten staan.Deze nieuwere modemfirmware kun je volgens mij ook laten staan, terwijl je vervolgens de standaard recovery weer installeert plus de bootloader vergrendeld. Zouden dan alle SafetyNet apps het weer doen?
Ik heb maar even voor nood open camera geïnstalleerd want zonder is ook een handicap.arjan1995 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:42:
[...]
Ja, de camera deed het totdat ik voor Panorama koos. Ook de Bacon camera app crashte bij het kiezen van de panoramamodus vanwege dezelfde foutmelding. Gelukkig kon ik die daarna weer openen. De standaard camera app blijft onbruikbaar totdat je de gegevens van die app wist.
Zie het onderste deel van de logs uit het issue.
Helaas kan ik geen native crashlogs lezen, dus ik snap niet precies wat er gebeurt. Toch wel jammer dat ze bij HBO informatica niets over C / C++ programmeren / debuggen leren
Hopelijk gaan ze dit vervelende probleem wel even verhelpen voor ons.
Zal ook even replyen op je bug report bij hen.
Als je de gegevens van de camera app wist via instellingen, kan je de app weer openen.oxzhor schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:43:
Ik heb maar even voor nood open camera geïnstalleerd want zonder is ook een handicap.
Ik heb ook even een reply neergezet.
Zag het net ja. Laten we hopen dat het inderdaad snel is opgelost
Idd werkte na de 2de keerrens-br schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:58:
[...]
Als je de gegevens van de camera app wist via instellingen, kan je de app weer openen.
Ik heb ook even een reply neergezet.
Op het moment dat je nu de apps weghaalt met de knop 'Alles wissen', blijft die app staan.
Zie ook: https://www.lineageos.org/Changelog-11/.
Net getest, panorama werkt idd niet
[ Voor 18% gewijzigd door kleefding op 14-06-2017 07:34 ]
Het maken van Panoramafoto's werkt hier dan nog steeds niet, dat is het probleem waar we het hierboven over hebben. Werkt panorama bij jou wel?kleefding schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:02:
bij cameraproblemen kun je de HDR stand uitzetten op Lineage, bij mij doet hij het dan goed.
Hier crasht de camera-app bij selecteren panorama.rens-br schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:20:
[...]
Het maken van Panoramafoto's werkt hier dan nog steeds niet, dat is het probleem waar we het hierboven over hebben. Werkt panorama bij jou wel?
Hier ook en bij iedereen, mocht je dit probleem de wereld uit willen helpen. Reageer dan bij: https://jira.lineageos.org/browse/BUGBASH-593.floriz87 schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:27:
Hier crasht de camera-app bij selecteren panorama.
Ik gebruik de functie eerlijk gezegd nooit. Mochten jullie dit wel belangrijk vinden, dan wil ik best even reageren. Hoe doe ik dat?rens-br schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:29:
[...]
Hier ook en bij iedereen, mocht je dit probleem de wereld uit willen helpen. Reageer dan bij: https://jira.lineageos.org/browse/BUGBASH-593.
Daarvoor moet je eerst een account aanmaken en dan kan je pas reageren in die thread.floriz87 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:02:
Hoe doe ik dat?
Ik had al zo'n vermoeden, alleen ik kon nergens een registreer-knopje vinden. Inmiddels gevondenrens-br schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:05:
[...]
Daarvoor moet je eerst een account aanmaken en dan kan je pas reageren in die thread.
Aan jouw de eer en als ie bevalt switch ik meerens-br schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:57:
Sultanxda heeft zijn ROM eindelijk geüpdatet naar Android 7.0, heeft iemand die al geprobeerd? Zijn gingen in het verleden een stuk beter om met de accu, dus ik ben wel benieuwd.
Geen idee of het aan LinageOS ligt maar CM draaide voor mijn gevoel een stuk beter.
Ik ben wel benieuwd hoe die andere rom je bevalt! Deel je de ervaringen met ons?
Bedanktschumi2004 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:38:
Aan jouw de eer en als ie bevalt switch ik mee
[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 29-06-2017 16:19 ]
Zie ook: https://jira.cyanogenmod....nt-tabpanel#comment-82290
oh shit, dit was een copy paste van een wat oudere post van mij, toen bestond cyanogenmod nog. De betreffende link kon ik niet op de wayback machine vinden. Je moet me dus maar op mijn woord geloven...
[ Voor 26% gewijzigd door Gotiniens op 03-07-2017 15:24 ]
Gotiniens schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:58:
Bij de OnePlus One is Cell Broadcast op hardware niveau uitgeschakeld. Daar zal je nooit NL-Alert op kunnen ontvangen.
Zie ook: https://jira.cyanogenmod....nt-tabpanel#comment-82290
oh shit, dit was een copy paste van een wat oudere post van mij, toen bestond cyanogenmod nog. De betreffende link kon ik niet op de wayback machine vinden. Je moet me dus maar op mijn woord geloven...
Thanks!
Ik heb: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Hmm, mijn "Smalbandversie" is gelijk aan die van jou. Met de laatste Nightly van 26-06 erop.rens-br schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:22:
@EeePC er hebben hier meer mensen last van en volgens mij komt het door de 'Baseband' / 'Radio' firmware. Welke firmware heb je erop staan?
Ik heb: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Mmm ok. De laatste Nightly is overigens die van 03-0, maar verwacht niet dat het veel zal uitmaken.EeePC schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:36:
Hmm, mijn "Smalbandversie" is gelijk aan die van jou. Met de laatste Nightly van 26-06 erop.
Ja, inderdaad, zag net dat er alweer een nieuwe is. Kan die natuurlijk wel eens proberen en kijken of 't helpt.rens-br schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:36:
[...]
Mmm ok. De laatste Nightly is overigens die van 03-0, maar verwacht niet dat het veel zal uitmaken.
Maar het is natuurlijk wel verdacht dat 't onder standaard CM ook al gebeurde..
Proberen kan altijd, het is maar een kleine moeite natuurlijk. Maar ik gok / verwacht niet dat het jou probleem oplost.
Helaas heb ik hier de afgelopen week nog wel last van gehad. Daarom vandaag dus ook de laatste build geinstalleerd en nu ook de smallband die @rens-br gebruikt. Mocht dit niet werken dan ga ik misschien maar eens een full wipe doen.
Dit heb ik ook. Eerst op Cyanogen OS gehad (ik had mijn telefoon toen nog nooit geroot of unlockt), maar ook op lineage os had ik het, en nu weer op Cyanogen (de camera en sommige apps deden het op lineage niet goed, dus ik ben teruggegaan). Ik gok op een hardware probleem, maar ga er verder niets aan toen, tenzij het nog veel vaker op een dag gaat gebeuren.EeePC schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:54:
Ik blijf toch ook random reboots ervaren, nu onder LineageOS. 1 per dag tot nu toe... Meestal juist als ik niks doe en de telefoon gewoon stil ligt. Onder 't officiële OS had ik 't vaker ook tijdens gebruik. Maar het is toch wel behoorlijk irritant... Ook al een aantal keer gehad dat 'ie uit zichzelf was uitgeschakeld, kom je dan na een uur of 2 (heerlijke rust) achter...
Wat je trouwens wel kunt doen, is de Pin code van je simkaart afhalen. Als het toestel dan reboot, dan heb je meteen weer verbinding met het mobiele netwerk en ben je weer bereikbaar.
Verwijderd
Ik heb een Oneplus One
Hier zit lineage operating system op.
Paar dagen geleden heb ik de laatse update van Lineage erop geinstalleerd.
Mijn Oneplus One werkte gewoon goed.
In de avond heb ik mijn Oneplus One uitgezet.
de volgende ochtend heb ik geprobeerd mijn telefoon aan te zeetn.
Maar er gebeurde helemaal niets meer.
Misschien de batterij probleen of een Hard Brick....?
Wie o wie kan mijn Oneplus One leven in blazen tegen een vergoeding....?????
Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt hem aan de lader te gooienVerwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:15:
Goedenavond
Ik heb een Oneplus One
Hier zit lineage operating system op.
Paar dagen geleden heb ik de laatse update van Lineage erop geinstalleerd.
Mijn Oneplus One werkte gewoon goed.
In de avond heb ik mijn Oneplus One uitgezet.
de volgende ochtend heb ik geprobeerd mijn telefoon aan te zeetn.
Maar er gebeurde helemaal niets meer.
Misschien de batterij probleen of een Hard Brick....?
Wie o wie kan mijn Oneplus One leven in blazen tegen een vergoeding....?????
Ik heb iets dergelijks in het verleden gehad waarbij de batterij gewoon echt helemaal leeg was.
uiteindelijk gewoon de telefoon echt een dikke 12 uur aan de lader laten liggen (nit USB, maar stopcontact), en warempel, na die tijd bij het proberen aan te zetten kwam er weer beweging in.Nog steeds low power, maar vanaf dat moment laadde hij weer gewoon op.
Ik zou dus zeggen, aan de lader gooien, en vanavaond een keer weer kijken hoe het er voor staat.
nu wil ik over naar Lineage om zodoende Nougat te krijgen.
Ik heb een van de linken gevolgd en kwam uit bij
http://www.cyanogenmods.o...-cyanogenmod-13-14-1-rom/
Als ik dan hier http://www.cyanogenmods.o...es-list-downlods/#ONEPLUS vervolgens naar de "devices list" ga dan moet ik daar weer op Lineage OS 14.1 for All OnePlus phones gaan. Ik kom dan echter hier:List of LineageOS 14.1 ROM for All Samsung Phones.
Ik weet dus niet of de OPO A0001 er bij staat.
Iemand advies?
NOTE:
– If you have CyanogenMod 13 or CM13 then you can only flash Lineage 13 ROM.
– Similarly if you have CyanogenMod 14.1 or CM14.1 then you can only flash Lineage 14.1 ROM.
– Cross flashing of Lineage 13 on CM14.1 or Lineage 13 on CM14.1 is NOT POSSIBLE AT ALL. DOING SO MAY BREAK YOUR DEVICE PERMANENTLY
Wil dat zeggen dat het niet mogelijk is om Nougat op mijn opo te zetten?
Dat wil zeggen dat je geen dirty flash kunt uitvoeren. Je kunt dus niet direct LOS 14 over CM13 flashen. Ik zou adviseren de boel te formatteren (dus ook je systeem partitie) en dan de laatste nightly van LOS te flashen (edit: en vergeet gapps niet).doggy1 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:45:
Ik lees:
NOTE:
– If you have CyanogenMod 13 or CM13 then you can only flash Lineage 13 ROM.
– Similarly if you have CyanogenMod 14.1 or CM14.1 then you can only flash Lineage 14.1 ROM.
– Cross flashing of Lineage 13 on CM14.1 or Lineage 13 on CM14.1 is NOT POSSIBLE AT ALL. DOING SO MAY BREAK YOUR DEVICE PERMANENTLY
Wil dat zeggen dat het niet mogelijk is om Nougat op mijn opo te zetten?
Kun je dan nog backup terugzetten?
1 Jadoggy1 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:06:
Dus alle gegevens wissen?
Kun je dan nog backup terugzetten?
2 Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik vermoed van niet (als het gaat om app-data).
1e:rooten
2e:TWRP er op
Kan dat met Imac, of moet dit mbv Windows?
Kan denk ik wel met ios. Root is niet perse nodig, je kunt ook sideloaden via ADB. Daarmee unlock je de bootloader, zodat je TWRP kunt flashen.doggy1 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:24:
Bedankt voor jouw reaktie, ik denk dat ik maar eerst voor de LOS13 ga, dus:
1e:rooten
2e:TWRP er op
Kan dat met Imac, of moet dit mbv Windows?
Maar ik weet niet of je nog een experimental build van LOS13 gaat vinden. Misschien toch beter om een nandroid backup te maken, wipe all, install LOS14 en backup gebruiken om je apps terug te plaatsen. Je ziet vervolgens wel wat werkt en wat niet
Van alles geprobeerd om van CM 13 naar LOS13 te gaan, maar alles ging fout. Uiteindelijk gelukt om alles naar fabrieksinstellingen te zetten, maar nu dus opgescheept met CM 12.1-YOG4PAS1NO en dus android 5.1.1.
Wie weet een zo simpel(duidelijk) mogelijke manier om naar LOS te gaan? Als ik googel dan kom ik allerlei(en vaak verschillende en verwarrende uitleg tegen).
Hopelijk kan iemand mij eeb duidelijke uitleg verschaffen.
Ik heb hem inmiddels geroot(gecheckt met root checker.
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door doggy1 op 18-08-2017 09:42 ]
https://forums.oneplus.ne...-no-root-required.500678/
Ik was ook aan het kloten met allerlei tools, uiteindelijk dit forum als leidraad genomen, en alles handmatig via de command promt gedaan. Eigenlijk is het heel simpel.doggy1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:41:
Ik heb een probleem:
Van alles geprobeerd om van CM 13 naar LOS13 te gaan, maar alles ging fout. Uiteindelijk gelukt om alles naar fabrieksinstellingen te zetten, maar nu dus opgescheept met CM 12.1-YOG4PAS1NO en dus android 5.1.1.
Wie weet een zo simpel(duidelijk) mogelijke manier om naar LOS te gaan? Als ik googel dan kom ik allerlei(en vaak verschillende en verwarrende uitleg tegen).
Hopelijk kan iemand mij eeb duidelijke uitleg verschaffen.
Ik heb hem inmiddels geroot(gecheckt met root checker.
Alvast bedankt.
In combinatie met youtube filmpjes van deze kerel, maar dan heb ik die Becon Rootkit NIET gebruikt, werkte allemaal niet, maar 't dus handmatig zoals in t forum staat gedaan. En hier installeert 'ie LOS dan.
EDIT: ah kijk aan!
Nu wil ik bv Whattsapp installeren, maar ik zie playstore nergens.
Nu dit weer.
Ben je vergeten GApps te installeren misschiendoggy1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:21:
Bedankt voor jouw reaktie. Inmiddels zoals gezegd is LOS 14 gelukt!
Nu wil ik bv Whattsapp installeren, maar ik zie playstore nergens.
Nu dit weer.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
kloptPierre schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
Ben je vergeten GApps te installeren misschien

Benieuwd naar jullie reacties...
Zo nee, kan dat dan alleen vanuit twrp?
Waar vind ik die functie, kan ik het voor je testen.vmb schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 12:41:
Hi Opo gebruikers, Ik zit op de recente nightly van LineageOs en heb de originele flipcover in gebruik. Werkt bij jullie de screen on/off functie goed? Bij mij niet. Daarvoor overigens een andere cover in gebruik.
Benieuwd naar jullie reacties...
Zou gewoon moeten werken via MTP, staat je USB verbinding op MTP?doggy1 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 13:54:
Met CM kon ik op mijn mac mbv android file transfer bestanden over zetten naar de opo, kan dat met LO14 niet?
Zo nee, kan dat dan alleen vanuit twrp?
Dank voor je reactie. Dat is het probleem. Lijkt me dat het automatisch moet werken, maar bij mij dus niet. Functie/app is ook niet zicht-vindbaar in settings of waar dan ook.floriz87 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:11:
[...]
Waar vind ik die functie, kan ik het voor je testen.
Inmiddels wel weer wat verder. Kwam tegen dat LineageOs Flipflap heeft ingebouwd. Weet alleen niet of dat ook voor de Opo geldt.
Ik blijf daarom benieuwd bij wie de screen on/off functie goed werkt bij het openen of sluiten van een cover. Thx!
ik heb gewoon LO14 geflasht over CM12 en hoewel ik nergens kon vinden dat dit mogelijk was, is het toch gelukt.
Ik heb het even voor je getest, aangezien ik de flipcover nog ergens had liggen. Bij mij werkt deze functie gewoon. (originele flipcover) Ik gebruik hem alleen niet meer, omdat m'n toestel dan zo groot voelt. Dan maar minder bescherming, telefoon is toch al oudvmb schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:23:
[...]
Dank voor je reactie. Dat is het probleem. Lijkt me dat het automatisch moet werken, maar bij mij dus niet. Functie/app is ook niet zicht-vindbaar in settings of waar dan ook.
Inmiddels wel weer wat verder. Kwam tegen dat LineageOs Flipflap heeft ingebouwd. Weet alleen niet of dat ook voor de Opo geldt.
Ik blijf daarom benieuwd bij wie de screen on/off functie goed werkt bij het openen of sluiten van een cover. Thx!
Heel erg bedankt! Ik weet genoeg, kennelijk intern iets niet helemaal jofelDaimen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:39:
[...]
Ik heb het even voor je getest, aangezien ik de flipcover nog ergens had liggen. Bij mij werkt deze functie gewoon. (originele flipcover) Ik gebruik hem alleen niet meer, omdat m'n toestel dan zo groot voelt. Dan maar minder bescherming, telefoon is toch al oud
Of er voor de OPO ook een LOS 15 versie komt durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik ga er wel even vanuit, aangezien de OPO het populairste apparaat is. Maar aan de andere kant heb ik ergens gelezen dat Android 8.0 alleen in 64bit versie wordt uitgebracht, waardoor alle apparaten met 32bit geen upgrade kunnen krijgen. Ik kan hier echter zo snel geen bron meer over vinden, dus het zou goed kunnen dat het dus niet waar is.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 30-08-2017 10:45 ]
Ja, dat gaat gewoon werken. Ook de Nexus 5 heeft al een eerste Oreo build: https://forum.xda-develop...eo-8-0-0-nexus-5-t3664033rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:44:
@floriz87 volgens mij is daar nog niks over bekend. Er zal zeker wel een Oreo LineageOS versie verschijnen, maar dit kan nog goed tot november o.i.d. duren. Ik geloof dat vorig jaar rond die tijd ook de eerste LOS 14 versies waren verschenen.
Of er voor de OPO ook een LOS 15 versie komt durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik ga er wel even vanuit, aangezien de OPO het populairste apparaat is. Maar aan de andere kant heb ik ergens gelezen dat Android 8.0 alleen in 64bit versie wordt uitgebracht, waardoor alle apparaten met 32bit geen upgrade kunnen krijgen. Ik kan hier echter zo snel geen bron meer over vinden, dus het zou goed kunnen dat het dus niet waar is.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ah kijk. Bedankt! Waarschijnlijk heb ik het dan verkeerd gelezen / niet gelezen of verkeerd onthouden. Top!HaTe schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:38:
Ja, dat gaat gewoon werken. Ook de Nexus 5 heeft al een eerste Oreo build: https://forum.xda-develop...eo-8-0-0-nexus-5-t3664033
Ik ben er zelf wel blij mee, want ik was van plan mijn OPO nog even te gebruiken. Alles draait werkelijk als een zonnetje nu en Oreo heeft weer een aantal mooie verbeteringen.
Ik dus ook. De verbeteringen op telefoonvlak van afgelopen 3 jaar zijn voor mij niet voldoende om een nieuwe telefoon te willen. Alhoewel ik af toe wel ga watertanden van de beeldkwaliteit van sommige nieuwe telefoonsrens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:39:
[...]
Ik ben er zelf wel blij mee, want ik was van plan mijn OPO nog even te gebruiken. Alles draait werkelijk als een zonnetje nu en Oreo heeft weer een aantal mooie verbeteringen.
Thanks voor de update.
Helemaal mee eens en dat niet alleen. Na ruim 2,5 jaar werkt de OPO ook gewoon nog perfect en snel en kan ik niks verzinnen waarom een nieuw toestel rechtvaardig is.floriz87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:24:
Ik dus ook. De verbeteringen op telefoonvlak van afgelopen 3 jaar zijn voor mij niet voldoende om een nieuwe telefoon te willen.
Overigens zie ik net de volgende post op XDA voorbij komen.

Only Bluetooth and the camera are broken atm.
[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 30-08-2017 13:32 ]
Fingerprint sensor, scherm, camera. Voor mij niet belangrijk genoeg om te switchen.rens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Helemaal mee eens en dat niet alleen. Na ruim 2,5 jaar werkt de OPO ook gewoon nog perfect en snel en kan ik niks verzinnen waarom een nieuw toestel rechtvaardig is.
[...]
Kijk, dat gaat snelrens-br schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Overigens zie ik net de volgende post op XDA voorbij komen.
[afbeelding]
[...]
Nogmaals eens. Fingerprint kan handig zijn, maar ik gebruik Smartlock in combinatie met mijn Mi Band 2, dus mijn wachtwoord hoef ik nauwelijks in te vullen. Scherm bevalt me eigenlijk wel prima en de camera eerlijk gezegd ook, al kan dat altijd beter.floriz87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:37:
Fingerprint sensor, scherm, camera. Voor mij niet belangrijk genoeg om te switchen.
Het is alleen jammer dat mijn toestel er na 2,5 jaar iets minder fraai uit is gaan zien. Mijn Sandstone cover heeft bijna geen relief meer en op de nep chrome rand zitten inmiddels al heel veel deuken en krassen.
Wil eigenlijk nog een keer de gehele buitenkant vervangen voor iets nieuws, maar weet niet of ik het aandurf, daarbij zijn die covers nergens meer te krijgen.
De laatste LineageOS versie? Als die versie je niet bevalt flash je de vorige versie er toch overheen? Heb je na het updaten ook je cache gewist ofniet, dat wil vaak ook nog helpen.tomas123 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:03:
Mijn opo crasht since de laatste update wel 10x per dag ipv de gemiddelde 1x per dag wat eerst eigenlijk het geval is. Vind het zeer storend..
Ik heb na de een na laatste LOS versie ook aantal keer gehad dat 'ie opeens gewoon uit was... Opnieuw aanzetten kwam hij in een soort bootloop, nogmaals uit en aan ging het weer goed. Gister de laatste nightly van afgelopen maandag erop gezet, hopen dat het nu niet meer voorkomt.tomas123 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:03:
Mijn opo crasht since de laatste update wel 10x per dag ipv de gemiddelde 1x per dag wat eerst eigenlijk het geval is. Vind het zeer storend..
Van die spontane reboots ben ik trouwens wel (bijna helemaal) af. Maar ik heb ook mijn accu vervangen sindsdien.
Voor de rest eigenlijk nooit spontane reboots.
Wat ik afgelopen twee weken wel ineens heb is dat mijn toestel soms te pas en te onpas begint te trillen. Ik heb geen idee of dit aan LineageOS, Substratum of iets anders ligt, maar komt mensen dit bekend voor?
Trillen heb ik denk ik ook wel eens, maarja je gaat dan toch aan jezelf twijfelen
Soms heb ik ook eventjes (tijdelijk) andere meldingsgeluiden, zoals bij dubbel-tap-to-wake gister opeens tot 2x toe, daarna ook weer vanzelf verdwenen...
Maar verder loopt 't allemaal wel aardig, alleen apps crashen wel regelmatig...
Het gebeurd ook als ik hem alleen bedraad (via usb) aan de radio hangt, dus ik verwacht dat daar gewoon niets niet helemaal lekker gaat. De telefoon wordt aangesloten en het lijkt op een soort massaopslag (telefoongeheugen is ook een seconden niet bereikbaar), maar massaopslag wordt al lang niet meer ondersteund door Android. Waarschijnlijk is dat de reden.EeePC schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:55:
@rens-br Hmm, dat klinkt ook als een soort overbelasting/oververhitting ofzo? Navi+Laden wordt 'ie goed warm van.
Oververhitting zat ik zelf in eerste instantie ook al aan te denken, maar op het moment dat ik alleen laad + navigatie doe gaat het gewoon goed. Ik heb nu ook een nieuwe radio en dan verbind de telefoon met Bluetooth en dat gaat ook perfect.
Dat hij echt heter wordt merk ik niet, maar hij kan inderdaad goed warm worden. Als ik sultanxda moet geloven kan de telefoon ook beter op een wat lagere frequentie draaien:Sowieso wordt hij in de rechter bovenhoek sinds LOS een stuk warmer onder belasting en laden dan de stock rom...
3. Why did you underclock the CPU to 1958MHz?
Answer: At 1958MHz, the amount of heat generated by the CPU is quite a bit less than at 2457MHz, so the CPU is throttled less often (leading to better user experience), and battery life is better as well. The performance difference between 1958MHz and 2457MHz is also not really noticeable unless you use a benchmark application.
Haha. Ik heb het niet over Phantom vibration syndrome. De telefoon trilt soms ook echt onregelmatig, valt echt geen lijn op te trekken.Trillen heb ik denk ik ook wel eens, maarja je gaat dan toch aan jezelf twijfelen
Daar kan ik je niet bij helpen, mijn telefoon staat altijd op stil.Soms heb ik ook eventjes (tijdelijk) andere meldingsgeluiden, zoals bij dubbel-tap-to-wake gister opeens tot 2x toe, daarna ook weer vanzelf verdwenen...
Welke apps? Bij mij loopt Facebook nog wel eens vast, de rest werkt eigenlijk allemaal perfect.Maar verder loopt 't allemaal wel aardig, alleen apps crashen wel regelmatig...
Apps die crashen zijn soms Dumpert, Autoblog. Instagram ververst soms niet meer. Maargoed app even afsluiten en opnieuw starten en 't werkt weer.
Alledrie de apps heb ik helaas niet.
Helaas nog niet te gebruiken als daily driver.
Edit: Heb de rom even geïnstalleerd. Op het eerste ook is de rom erg stabiel, maar er is op het oog zo weinig veranderd, dat ik nog wel even kan wachten op een 'stable' LOS build.
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 04-09-2017 09:28 ]