Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:28
Het eerst wat je zal moeten doen is een custom recovery (TWRP) installeren.
Unlock je OPO en Root, maar voor die tijd eerst even een backup maken naar je pc. Loop even de full driver installation langs en unlock daarna je OPO, Root je OPO.
http://www.wugfresh.com/brt/
daarna kan je over naar een andere ROM, zelf gebruik ik de Lineage OS, maar dit kan eigenlijk iedere Nougat ROM zijn welke je kunt vinden.
http://www.cyanogenmods.o...e-os-14-1-nougat-7-1-rom/

Rens-br's post is hierbij nog altijd relevant:
rens-br schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:07:
Voor de stock / CyanogenOS gebruikers onder ons, zijn dit de stappen:
  1. Maak een Backup!;
  2. Unlock de bootloader;
  3. Installeer TWRP 3.0.2.0
  4. Download de laatste Nightly;
  5. Download Su addon (indien je root wilt);
  6. Download Gapps (ARM, 7.1) en gebruik minimaal Pico, wil je ook exchange pak dan minimaal Mini;
  7. Wipe alle storage;
  8. Zet de ROM, Su Addon en Gapps op je telefoon;
  9. Flash ROM, Gapps en Su Addon via de recovery;
  10. Wipe cache/dalvik;
  11. Reboot.
  12. Indien je de Su Addon hebt geïnstalleerd, moet je Root nog even activeren via de developers opties.
Indien de bootloader al unlocked is en je hebt al TWRP, kan je vanaf stap 4 aan de slag.

Voor de CyanogenMod14.1 gebruikers onder ons, de stappen staan hier: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

[ Voor 58% gewijzigd door Raznov op 24-03-2017 23:10 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 13:29
Raznov schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:04:
Unlock je OPO en Root, maar voor die tijd eerst even een backup maken naar je pc. Loop even de full driver installation langs en unlock daarna je OPO, Root je OPO.
daarna kan je over naar een andere ROM, zelf gebruik ik de Lineage OS, maar dit kan eigenlijk iedere Nougat ROM zijn welke je kunt vinden.

[...]
Dankjewel voor de moeite die je hebt genomen! En hoe gaat ''Zet de ROM, Su Addon en Gapps op je telefoon'' in zijn werk?

En waarom gebruik jij Lineage OS?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Raznov schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:04:

[...]
En als ik het goed lees dan is stap 1 deze: http://www.wugfresh.com/brt/

Als ik dat eenmaal heb gedaan, dan kan ik verder met stap 4?

Er staat echter nergens uitgelegd hoe deze stappen in zijn werk gaan:

Wipe alle storage;
Zet de ROM, Su Addon en Gapps op je telefoon;
Flash ROM, Gapps en Su Addon via de recovery;
Wipe cache/dalvik;

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Zodra je twrp er op hebt staan, kan je binnen twrp je storage wipen. Dit betekend wel dat je alles kwijt bent, dus maak van te voren een backup.

Daarna zet je de zip van de rom, zip voor gapps en su addon of root zip, via een usb connectie van je pc naar je OPO over. Ik zet ze altijd in een map Rom welke ik aanmaak zodat ik ze eenvoudig kan terugvinden.

Het wipen van cache kan ook via twrp gedaan worden. Kijk anders ook eens op YouTube, er zijn genoeg tutorials te vinden.

Ik gebruik zelf lineageos omdat dit eigenlijk de spirituele opvolger van cyanogenos is, waarover ik op de OPO zeer tevreden was. Zelf heb ik op de vele Android telefoons en Tablets (vanaf T-mobile g1) diverse rom varianten gehad, en weet ik dat mijn voorkeur bij een kalere Android ligt. Dit kan natuurlijk bij jou net even anders zitten, misschien zoek jij juist wel alle toeters en bellen er op, kijk dus even bij andere roms of deze niet net iets meer datgene leveren wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Raznov schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:43:
Zodra je twrp er op hebt staan, kan je binnen twrp je storage wipen. Dit betekend wel dat je alles kwijt bent, dus maak van te voren een backup.

Daarna zet je de zip van de rom, zip voor gapps en su addon of root zip, via een usb connectie van je pc naar je OPO over. Ik zet ze altijd in een map Rom welke ik aanmaak zodat ik ze eenvoudig kan terugvinden.

Het wipen van cache kan ook via twrp gedaan worden. Kijk anders ook eens op YouTube, er zijn genoeg tutorials te vinden.

Ik gebruik zelf lineageos omdat dit eigenlijk de spirituele opvolger van cyanogenos is, waarover ik op de OPO zeer tevreden was. Zelf heb ik op de vele Android telefoons en Tablets (vanaf T-mobile g1) diverse rom varianten gehad, en weet ik dat mijn voorkeur bij een kalere Android ligt. Dit kan natuurlijk bij jou net even anders zitten, misschien zoek jij juist wel alle toeters en bellen er op, kijk dus even bij andere roms of deze niet net iets meer datgene leveren wat jij zoekt.
Het unlocken is gelukt. Daarna is het misgegaan. Het rooten werkte prima, totdat het toestel zich opnieuw liet opstarten. Het toesten blijft nu al een uur hangen op ''cyanogen - mod ready''. Al van alles geprobeerd: reboot, wipe data, fastboot etc. Het toestel komt echter niet verder.

Het twrp programma geeft aan dat ADB mist en ik kan het toestel ook niet meer bij ''deze computer'' in windows terugvinden.

Tips?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Inmiddels staat alles er op! Het was een enorm geklooi, maar het is gelukt.

Bedankt!

[ Voor 139% gewijzigd door henidde op 26-03-2017 19:04 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Voor de mensen met LinageOS, welke camera app gebruiken jullie? De standaard app werkt goed maar heeft wel de vervelende bug dat hij crashed met HDR in landscape mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:53
SuperKneus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:05:
Voor de mensen met LinageOS, welke camera app gebruiken jullie? De standaard app werkt goed maar heeft wel de vervelende bug dat hij crashed met HDR in landscape mode.
Ik gebruik de HDR modus niet, dus heb daar eigenlijk geen last van. Voor de rest gebruik ik naar de camera app ook nog Google Camera, maar die heb ik alleen voor 360 graden foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
rens-br schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:08:
[...]

Ik gebruik de HDR modus niet, dus heb daar eigenlijk geen last van. Voor de rest gebruik ik naar de camera app ook nog Google Camera, maar die heb ik alleen voor 360 graden foto's.
Thx,

Die had ik ook al gevonden maar die verdwijnt na installatie (net gelezen dat hij alleen voor Nexus telefoons is). Ik heb nu bacon camera en die lijkt het goed te doen, ook lekker veel instellingen (De adds zijn in de settings uit te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@SuperKneus, Ik heb Google Camera los via APK geïnstalleerd en dan werkt die wel perfect. De Bacon camera hoor ik ook goede verhalen over.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 27-03-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
@rens-br dat heb ik ook gedaan, via apkmirror, maar na de install geen camera app :? :?

EDIT
misschien moet ik gewoon op mijn scherm kijken en niet zomaar op ok drukken, staat ook in beeld dat de app niet compatibel is.

[ Voor 42% gewijzigd door SuperKneus op 27-03-2017 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
SuperKneus schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:59:
misschien moet ik gewoon op mijn scherm kijken en niet zomaar op ok drukken, staat ook in beeld dat de app niet compatibel is.
De nieuwe versies zijn inderdaad alleen beschikbaar voor Nexus (en wellicht) ook Pixel toestellen.

Ik heb nog versie 2.5.052 en die werkt wel op de OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japborst
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 20:13
HaTe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:51:
Hier ook tevreden met LineageOS al 2 weken. Daarvoor gebruikte ik Sultan's ROM, welke wel wat completer is, maar ook LineageOS wordt snel steeds completer. Qua performance en camera merk ik geen verschil, dus het is een goede vervanger. Het schijnt wel dat HDR nog niet werkt.

...
Zoals ik lees is er niet echt een rede om te switchen naar LineageOS? Wat zijn de voordelen tov Sultan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:00

HaTe

haat niet

japborst schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:46:
[...]

Zoals ik lees is er niet echt een rede om te switchen naar LineageOS? Wat zijn de voordelen tov Sultan?
Het voordeel is alle wijzigingen in Android 7, zoals split screen apps en nieuw uiterlijk.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japborst
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 20:13
HaTe schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:30:
[...]

Het voordeel is alle wijzigingen in Android 7, zoals split screen apps en nieuw uiterlijk.
Ah natuurlijk. Hoe vind je het batterij leven tov Sultan? Ben daar op dit moment wel erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 10:55
Zo net geupdate naar de versie van gister (27-03). Daarna gelijk mijn nieuwe VPN server toegevoegd, maar die wil niet verbinden. Een laptop, en een macbook loggen wel in op de VPN zonder problemen. Iemand anders ook problemen met L2TP IPsec VPNs? Schijnt namelijk een bug te zijn in Android 6 en deels in 7, maar vele berichten stellen dat het opgelost is met de 7.1.1 update, maar in Lineage OS dus nog niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

japborst schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:56:
[...]

Ah natuurlijk. Hoe vind je het batterij leven tov Sultan? Ben daar op dit moment wel erg tevreden over
De accu gaat net zo lang of zelfs iets langer mee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:49:
Zo net geupdate naar de versie van gister (27-03).
Ik had gisteren ook succesvol weer geupdated. De grootste wijzigingen in de update zitten hem in de Custom Tiles (nu Extra Tiles genoemd), er is nu ook een NFC tile, Compass is verwijderd en kan er vanuit Heads Up en USB tethering doorgeklikt worden. en de recorder is nu te starten vanuit elk gewenst scherm ipv. meteen.

VPN werkt hier perfect, maar ik gebruik dan ook een PPTP verbinding. L2TP IPsec krijg ik hier ook niet werkend, maar ik dit kan ook aan mijn router liggen, aangezien ik het op Windows ook niet werkend krijg.

Wellicht kan je nog een losse VPN applicatie proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:28:
VPN werkt hier perfect, maar ik gebruik dan ook een PPTP verbinding. L2TP IPsec krijg ik hier ook niet werkend, maar ik dit kan ook aan mijn router liggen, aangezien ik het op Windows ook niet werkend krijg.

Wellicht kan je nog een losse VPN applicatie proberen.
PPTP is niet gewenst natuurlijk, kan ik wel opzetten vanuit de Unifi Security Gateway. Dat vanavond maar eens proberen. Rest van de update ziet er weer goed uit, en deze keer kon ik wel vanuit de updater rechtstreeks updaten, reboot naar TWRP ging perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:07:
PPTP is niet gewenst natuurlijk,
Vanwege veiligheidsproblemen of wat is de achterliggende gedachte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Vanwege veiligheidsproblemen of wat is de achterliggende gedachte?
Dat en lower performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zelf heb ik daar niet zo'n problemen mee. Ik haal 25/25 via mijn VPN verbinding en dat vind ik wel snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
PPTP is niet aan te raden en de enige rede is veiligheid. Het is allemaal plain text.. OpenVPN is een betere optie

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nog even over die camera, ik heb een vraag waarmee ikzelf eigenlijk ook al wel een tijdje zit. Was het vroeger niet zo (en misschien nu nog altijd) dat de stock camera app van de officiële ROM (CyanogenOS) de beste resultaten gaf? Omdat OnePlus de specifieke cameramodule in hun toestel kent en er dus meer kan uithalen of zo.

Ik ben een paar maanden na m'n aankoop toch beginnen experimenteren met ROMs :Y) en heb er toen CyanogenMod op geflasht. Die had een andere, meer generieke camera app. Ik heb altijd gevonden dat m'n foto's er daarna niet meer zo goed (qua scherpte, licht en kleur) uitzagen. Gelukkig kon je nog wel de losse APK van de officiële app flashen waardoor dat uiteindelijk geen issue meer was.

Ben ik hierin nu de enige en verbeeld ik me dingen of is de kwaliteit ook echt anders? Sowieso ging ik een van deze dagen eens LineageOS flashen en zien wat het zegt.. :)

*EDIT* De situatie is een beetje zoals in dit artikel. De camera app die ik bedoel was wel een andere, but you get my point :+

[ Voor 12% gewijzigd door RangedNeedles op 29-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 13:19
Ik zit al enige tijd met het probleem dat mijn opo niet deftig schakelt tussen wifi en data.
Alleen een reboot helpt om het euvel op te lossen.
In het buitenland kan ik al helemaal geen gebruik maken van roaming/data

APN's heb ik al gereset, verwijderd.

Ik heb all meerdere keren nieuwe ROM's opgezet, van Cynogen tot Oxygen en nu Lineage met de hoop dat deze het probleem oplossen.
Ik heb hem al gebricked, gewiped, factory reset, nieuw kaartje, contact opgenomen met mijn carrier (Proximus)

Helaas blijft het altijd hetzelfde k*tprobleem.

Ik heb al veel gelezen van anderen met hetzelfde probleem, maar niemand die echt een werkende oplossing heeft. Ik heb zin om de OPO uit het raam te gooien, de uren dat ik hierin al heb ingestoken, de clean install die alle her-configuraties van mijn apps vraagt, ik kan ze niet meer tellen.

Ik las dat het met de baseband versie zou te maken hebben
DI.3.0C6-00241-M8974AAAAANAZM-1.
Is dit mogelijk om te gaan updaten?

Jullie zijn mijn laatste hoop, voordat ik hem tegen een muurtje aan kwak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

met ^^^

Ik kwam hier eigenlijk om hetzelfde te vragen ;)

Ik heb er ook last van, heb al wel gevonden dat het mogelijk is om je baseband te updaten. Helaas nog geen duidelijk overzicht gevonden met welke versies beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:44
Neusd00rn schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:00:

Ik heb al veel gelezen van anderen met hetzelfde probleem, maar niemand die echt een werkende oplossing heeft. Ik heb zin om de OPO uit het raam te gooien, de uren dat ik hierin al heb ingestoken, de clean install die alle her-configuraties van mijn apps vraagt, ik kan ze niet meer tellen.

Ik las dat het met de baseband versie zou te maken hebben
DI.3.0C6-00241-M8974AAAAANAZM-1.
Is dit mogelijk om te gaan updaten?
Nou, dat treft: ik zit nog op stock CM en wil graag vanwege carrier-problemen (Geen goede switch van WiFi naar 3G) het toestel onderhand wel handmatig bricken >:) .
Heeft iemand reeds met deze smallband versie een Lineage ROM uitgevoerd en is na deze update de WiFi/Data switch wel functioneel?
@rens-br weet jij hier toevallig meer van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Ik ben ondertussen erg tevreden over LineageOS op de OPO. Enige nadeel, welke echt heerlijk visueel is, is het LTE bovenin ipv 4G. Iemand enig idee hoe dit om te zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Neusd00rn, @Gotiniens en @dnhelle. Ik heb exact dezelfde baseband versie als jullie hier opgenoemd hebben en ik ervaar totaal geen problemen met overschakelen van Wifi naar 3G en andersom (ik heb geen 4G). Ik heb in een oudere CyanogenOS versie dit probleem wel gehad, maar dit was ook opgelost met de allerlaatste versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MyaPzWBDjqElwFXSrpWKl4Yr/medium.png

Ik kan dus eigenlijk ook niet verklaren waarom jullie dit probleem wel hebben. Ik weet dat met een verkeerde versie van TWRP de baseband soms wel en soms niet mee geupdated wordt. Dus welke TWRP versie gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
rens-br schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:59:
Ik kan dus eigenlijk ook niet verklaren waarom jullie dit probleem wel hebben. Ik weet dat met een verkeerde versie van TWRP de baseband soms wel en soms niet mee geupdated wordt. Dus welke TWRP versie gebruiken jullie?
Bedankt voor je screenshot! Ik zit nog op stock-rom (CM13.1, A6.0.1) en overweeg te flashen naar Lineage om dit te probleem te verhelpen. Dus als ik je goed beluister zou die overweging juist zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
dnhelle schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:45:
Bedankt voor je screenshot! Ik zit nog op stock-rom (CM13.1, A6.0.1) en overweeg te flashen naar Lineage om dit te probleem te verhelpen. Dus als ik je goed beluister zou die overweging juist zijn..
Dat klopt inderdaad. Ik zou het gewoon proberen, maar je bent natuurlijk wel even bezig om alles opnieuw in te stellen.

Hoe je LOS kan installeren vanuit CyanogenOS heb ik beschreven in: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

3.0.2-0 is mijn twrp versie, mijn baseband is hetzelfde als die van @rens-br

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gotiniens schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:27:
3.0.2-0 is mijn twrp versie, mijn baseband is hetzelfde als die van @rens-br
Maar je draait nu LineageOS of een andere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

De nieuwste LineagoOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
@Gotiniens. Ik heb even op XDA gekeken en daar staat de volgende thread: https://forum.xda-develop...lus-one-lollipop-t3300907. Je zou eens kunnen kijken of een andere baseband versie het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gisteren weer succesvol de nieuwe nightly geïnstalleerd, weinig spannende veranderingen eerlijk gezegd. Ik had alleen wel verwacht dat ze naar het nieuwe patchniveau van april waren gegaan. Dit staat helaas nog steeds op 5 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fistix
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Na installatie van de 04-10 nightly, hoort de ander mij niet of erg vervormd. Heeft iemand anders dat ook (en opgelost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
fistix schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:39:
Na installatie van de 04-10 nightly, hoort de ander mij niet of erg vervormd. Heeft iemand anders dat ook (en opgelost)?
Nee. Ik merk daar eigenlijk niks van. Ik heb in ieder geval nog geen klachten gehoord. Heb je de cache van je dialer al leeggegooid en de cache via de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fistix
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Cache van de dialer had ik niet aan gedacht, maar biedt helaas geen soelaas. Als ik het gesprek op de speaker zet ben ik wel te horen, overigens. Maarja, dat is niet altijd wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
rens-br schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:10:
@Gotiniens. Ik heb even op XDA gekeken en daar staat de volgende thread: https://forum.xda-develop...lus-one-lollipop-t3300907. Je zou eens kunnen kijken of een andere baseband versie het probleem oplost.
Had zelf het data probleem en heb het inderdaad met die website opgelost. Mijn modemfirmware is nu versie .4.0.1.c7.00011-M8974AAAAANAZM-1.

Ik heb alleen af en toe dat mijn OPO vanzelf opnieuw opstart, net alsof het aan-uit knopje blijft hangen en dat er hierdoor een reboot wordt uitgevoerd. Dat is echter niet zo, want mijn telefoon ligt soms gewoon op tafel en heeft verder nooit last van automatisch vergrendelen o.i.d. Bovendien is het een volledige reboot, d.w.z. het 1+-logo gevolgd door het LineageOS logo. (Er zijn nl. ook Android-crashes mogelijk waarbij je enkel het LineageOS logo te zien zou krijgen...)
Verder crasht er geen enkele app en gaat mijn batterij nog altijd super lang mee. Waar dit dus door komt? Ik heb werkelijk waar geen idee.

Ik heb al een keer gepoogd de telefoon aan de computer te hangen, in de hoop via logcat de oorzaak te vinden, maar je raadt het al: De telefoon startte die dag niet opnieuw op. Ik ga natuurlijk niet elke dag op werk mijn telefoon aan de laptop hangen om te hopen dat dit zich een keer voordoet.

Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Het gebeurde nl. ook al af en toe op de stock rom (ik had toen nog nooit iets geflasht behalve de officiële updates) en ik heb hierdoor mijn sim pincode al moeten verwijderen (omdat deze soms opnieuw werd gevraagd en ik eerst niet doorhad dat het vanwege een reboot was 8)7 )

[ Voor 55% gewijzigd door arjan1995 op 12-04-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
arjan1995 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:57:
Ik heb alleen af en toe dat mijn OPO vanzelf opnieuw opstart, net alsof het aan-uit knopje blijft hangen en dat er hierdoor een reboot wordt uitgevoerd. Dat is echter niet zo, want mijn telefoon ligt soms gewoon op tafel en heeft verder nooit last van automatisch vergrendelen o.i.d. Bovendien is het een volledige reboot, d.w.z. het 1+-logo gevolgd door het LineageOS logo. (Er zijn nl. ook Android-crashes mogelijk waarbij je enkel het LineageOS logo te zien zou krijgen...)
Ik heb met LOS wel eens af en toe een reboot, maar dat is voornamelijk wanneer ik bezig ben in een app een echte reboot terwijl de telefoon op tafel ligt heb ik al heel erg lang niet meer gehad.

Wellicht kun je nog een andere baseband versie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 22:01
rens-br schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:51:
[...]

Ik heb met LOS wel eens af en toe een reboot, maar dat is voornamelijk wanneer ik bezig ben in een app een echte reboot terwijl de telefoon op tafel ligt heb ik al heel erg lang niet meer gehad.

Wellicht kun je nog een andere baseband versie proberen?
Kan ik doen. Ik vind het alleen erg jammer dat Android geen crash-logging heeft, terwijl iOS dat bijvoorbeeld al jaren heeft. Hoe handig is het om altijd te kunnen zien waarom een device of een app is gecrasht (of je het begrijpt is een tweede, maar Google weet veel!).

Als ik de reden had kunnen zien had ik in ieder geval gerichter kunnen zoeken om het probleem op te lossen.
Overigens komt het rebooten al een stuk minder vaak voor nu ik een hoop apps heb verwijderd (nu nog ongeveer 1-2 keer per week ipv elke dag wel een keer), dus op zich heeft het ook veel minder prioriteit gekregen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neusd00rn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 13:19
Even een update,

Downgrade gedaan naar TWRP 3.0.2-0
LineageOS nightly van 10/04/2017
En baseband kunnen updaten van .3 naar .4.0.1.c7.00011-M8974AAAAANAZM-1 via de bacon_firmware_update_2016_1-25_.4.0.1.c7-00011

Op het eerste zicht leekt het goed te komen, redelijk snelle switch tussen data en wifi en dat voor een paar dagen. Tot daarnet, mijn hoop dat het was goedgekomen verdween als sneeuw door de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:28
Neusd00rn schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:54:
Even een update,

Downgrade gedaan naar TWRP 3.0.2-0
LineageOS nightly van 10/04/2017
En baseband kunnen updaten van .3 naar .4.0.1.c7.00011-M8974AAAAANAZM-1 via de bacon_firmware_update_2016_1-25_.4.0.1.c7-00011

Op het eerste zicht leekt het goed te komen, redelijk snelle switch tussen data en wifi en dat voor een paar dagen. Tot daarnet, mijn hoop dat het was goedgekomen verdween als sneeuw door de zon
Ik ervaar zelf ook wel eens issues met mobile data, wifi durf ik niet te zeggen. Het gebeurt geregeld dat mijn toestel een algehele reboot nodig heeft (niet een quick boot) om mobile data weer werkend te krijgen, deze is dan gewoon weggevallen vanuit het niets.

Ook heb ik issues met bluetooth, daar heb ik de energy saver optie al van disabled anders heb ik elke ochtend dat mijn bluetooth disabled is. Nu is hij alleen disabled als ik mijn toestel reboot. Schijnt een bekend Pixel ding te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ja maar, ja maar, ja maar...
Hoe kan het dan zo zijn dat "opeens" dit device, onafhankelijk van root/non-root of CMod of LOS ergens in de tijd modemproblemen krijgt?

Als ik zo kijk ben ik dus niet de enige die dit probleem ervaart, sterker nog, dat het blijkbaar hardware afhankelijk is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ik heb gek genoeg helemaal geen problemen met Bluetooth, wifi of 3G. Maar wellicht komt dat omdat ik juist geen 4G gebruik.

Wat ik overigens ook wel gek vind is dat ze deze week de weekly hebben overgeslagen, iemand daar een verklaring voor? Ik was aan het wachten op de april update namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

7.1.2 is gemerged, en dat resulteerde in builds die mislukken. Als ik het goed begreep heeft geen enkel device een nieuwe build. Er zijn vandaag test-builds geweest, en die schijnen geslaagd te zijn. Of we deze week nog een nightly krijgen is nog niet bekend.

https://www.reddit.com/r/...7_is_marked_experimental/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Ah top. Bedankt voor de link! Dat verklaard wel het eea. het zou in ieder geval wel gaaf zijn als we binnenkort alweer op Android 7.1.2 zitten. Dan loopt LineageOS echt lekker voor op de rest (ondanks dat het Nightlies zijn). Ik vind het overigens wel vreemd dat ze dit soort 'aankondigingen' niet op hun website zetten. Kan een hoop vragen schelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
schumi2004 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:28:
[...]

Ik ervaar zelf ook wel eens issues met mobile data, wifi durf ik niet te zeggen. Het gebeurt geregeld dat mijn toestel een algehele reboot nodig heeft (niet een quick boot) om mobile data weer werkend te krijgen, deze is dan gewoon weggevallen vanuit het niets.

Ook heb ik issues met bluetooth, daar heb ik de energy saver optie al van disabled anders heb ik elke ochtend dat mijn bluetooth disabled is. Nu is hij alleen disabled als ik mijn toestel reboot. Schijnt een bekend Pixel ding te zijn..
Ik heb ook exact deze issues en zit niet op 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
renem schreef op woensdag 19 april 2017 @ 00:44:
[...]

Ik heb ook exact deze issues en zit niet op 4G
Ik heb ze ook gehad, 2x tot nu toe sinds afgelopen zondag dat ik LOS draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gotiniens schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:43:
7.1.2 is gemerged, en dat resulteerde in builds die mislukken. Als ik het goed begreep heeft geen enkel device een nieuwe build. Er zijn vandaag test-builds geweest, en die schijnen geslaagd te zijn. Of we deze week nog een nightly krijgen is nog niet bekend.

https://www.reddit.com/r/...7_is_marked_experimental/
Ik gok dat de problemen inmiddels opgelost zijn, gezien dit bericht op de website van LineageOS. April update en Android 7.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandaag is er weer een nieuwe Weekly verschenen. Zoals ze al hadden aangegeven is de Android versie nu 7.1.2 en het Android-beveiligingspatch zit op 5 april.

Verdere wijzigingen zijn niet zo spannend.

Update is hier weer succesvol geïnstalleerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uMcVSSReqlMkH5GGxCHcgU2M/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:47:
Vandaag is er weer een nieuwe Weekly verschenen. Zoals ze al hadden aangegeven is de Android versie nu 7.1.2 en het Android-beveiligingspatch zit op 5 april.

Verdere wijzigingen zijn niet zo spannend.

Update is hier weer succesvol geïnstalleerd:
[afbeelding]
Ook hier weer geupdatet. De automatische deed weer niks, maar zelf de rom flashen ging weer perfect. Toch bijzonder dat het hit en mis is met de automatische update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:48:
Ook hier weer geupdatet. De automatische deed weer niks, maar zelf de rom flashen ging weer perfect. Toch bijzonder dat het hit en mis is met de automatische update.
Dat is inderdaad wel vreemd. Ook omdat sommige er wel en sommige er geen last van hebben. Automatische update werkte hier namelijk prima. Wat voor foutmelding kreeg je?

Verder welke versie van TWRP heb je? Ik kan dit niet terugvinden in je posts. Ik heb versie
twrp-3.1.0-0-bacon.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 25-04-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:50:
[...]

Dat is inderdaad wel vreemd. Ook omdat sommige er wel en sommige er geen last van hebben. Automatische update werkte hier namelijk prima. Wat voor foutmelding kreeg je?

Verder welke versie van TWRP heb je? Ik kan dit niet terugvinden in je posts. Ik heb versie
twrp-3.1.0-0-bacon.
Geen, hij komt gewoon in het hoofdscherm van TWRP terecht. En als je dan in het log kijkt zie je niks. Als het wel werkt komt hij direct in het flash scherm terecht. Zelfde versie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:52:
Geen, hij komt gewoon in het hoofdscherm van TWRP terecht.
Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Heb dat wel gezien bij mensen die een (te) oude versie van TWRP draaide. Raar dat je dit probleem ook hebt met de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
@rens-br Ik heb nu hetzelfde 'probleem'. Ik kies update in LinageOS, hij gaat hem downloaden, daarna start hij de flash. Boot naar TWEP en dan niets.

@Zandpad weet jij waar de gedownloaden image/zip komt te staan. Ik zie hem niet in mijn download folder. Anders ga ik hem zelf met de hand er nog opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
SuperKneus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:51:
@rens-br Ik heb nu hetzelfde 'probleem'. Ik kies update in LinageOS, hij gaat hem downloaden, daarna start hij de flash. Boot naar TWEP en dan niets.

@Zandpad weet jij waar de gedownloaden image/zip komt te staan. Ik zie hem niet in mijn download folder. Anders ga ik hem zelf met de hand er nog opzetten.
Geen idee. Als je long pressed vanuit update scherm krijg je wel de optie om gedownloade versies te verwijderen. Dus ik deed dat en download daarna de zip gewoon vanaf de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperKneus
Ah gevonden

/data/data/org.lineageos.updater/app_updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SuperKneus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:53:
/data/data/org.lineageos.updater/app_updates
Ja de update bestanden staan nogal weggestopt. Waarom dat is is mij een beetje een raadsel. Maar handmatig via de website downloaden werkt in ieder geval ook altijd nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:53:
[...]

Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Heb dat wel gezien bij mensen die een (te) oude versie van TWRP draaide. Raar dat je dit probleem ook hebt met de nieuwste versie.
Hier precies hetzelfde, ook de nieuwste TWRP. Het lijkt wel of het om en om gaat, de vorige keer wel een automatische update en vandaag moest ik het weer handmatig doen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandaag weer succesvol geüpdatet. Hij stond alleen wel heel erg lang te draaien in het opstartscherm. Ik heb alleen sinds vorige week substratum geïnstalleerd en dacht dat dat de boosdoener kon zijn. Dus via TWRP substratum verwijderd en toen startte de telefoon wel meteen op.

Helaas nog geen mei patch, maar had dat ook wel heel erg vroeg gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:28:
Vandaag weer succesvol geüpdatet. Hij stond alleen wel heel erg lang te draaien in het opstartscherm. Ik heb alleen sinds vorige week substratum geïnstalleerd en dacht dat dat de boosdoener kon zijn. Dus via TWRP substratum verwijderd en toen startte de telefoon wel meteen op.

Helaas nog geen mei patch, maar had dat ook wel heel erg vroeg gevonden.
Hier ook weer! Weer niet via TWRP automatisch helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:11:
Hier ook weer! Weer niet via TWRP automatisch helaas.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het deze week opgelost zou zijn, er waren bij de vorige Nightly heel veel mensen die geen OTA konden installeren.

Overigens kwam ik er gisteren achter dat de GPS quick tile is aangepast. Je kan nu direct vanuit de tile de modus kiezen en aan / uit zetten. Erg fijn, want ik miste dit al.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:14:
[...]

Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het deze week opgelost zou zijn, er waren bij de vorige Nightly heel veel mensen die geen OTA konden installeren.

Overigens kwam ik er gisteren achter dat de GPS quick tile is aangepast. Je kan nu direct vanuit de tile de modus kiezen en aan / uit zetten.
Ohja! Ik zie het. En deep sleep doet het ook weer bij mij, mijn standby tijd is terug naar de 120 uur in plaats van 12 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:17:
En deep sleep doet het ook weer bij mij, mijn standby tijd is terug naar de 120 uur in plaats van 12 :*)
Ik merk inderdaad dat deep sleep het weer doet. Whatsapp Web loopt constant te mekkeren dat mijn telefoon geen verbinding heeft. Al kan dat wellicht ook aan de wifi op kantoor liggen.

Maar hoe merk jij dat deep sleep weer werkt? (Behalve de standby tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Ik merk inderdaad dat deep sleep het weer doet. Whatsapp Web loopt constant te mekkeren dat mijn telefoon geen verbinding heeft. Al kan dat wellicht ook aan de wifi op kantoor liggen.

Maar hoe merk jij dat deep sleep weer werkt? (Behalve de standby tijd)
Ik heb (voor de zekerheid) altijd een powerbank bij me. Normaal hoef ik die nooit aan te raken, zelfs niet op lange toernooi dagen (scheidsrechter, moet de stand en dergelijke invullen in de Sportlinked App). Afgelopen week op het NK, beide dagen rond een uur of 4 al aan de powerbank moeten omdat de accu nog maar op 9% zat. Gisteravond de update gedaan, daarna op de lader voor de nacht. Vandaag om 6u van de lader af, en ik heb nog 92% terwijl ik een SOT heb van een uur ongeveer. Ter vergelijking, zelfde actie vorige week kostte me ruim 20% accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:26:
Vandaag om 6u van de lader af, en ik heb nog 92% terwijl ik een SOT heb van een uur ongeveer. Ter vergelijking, zelfde actie vorige week kostte me ruim 20% accu.
Dat ziet er inderdaad erg netjes uit! Ik ga eens kijken of ik ook wat merk van mijn standby tijd / SOT. Momenteel merk ik er nog niet heel veel van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QRGepXooIHDND8feKVYh9ZSP/medium.png

Met een SOT van 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zag vandaag weer een changelog voorbij komen op de LineageOS website. Mei securitypatch zit er schijnbaar al wel in, maar is onze build net daarvoor gebouwd. Waardoor die pas mee komt met volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
En zoals verwacht bevat de OTA update van vandaag wel de mei security patch. Voor de rest is er eigenlijk niks veranderd, omdat er ook maar één ding is gefixt.

Ik kon de update hier gewoon weer automatisch installeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TzVdbmrfm6OmVrT6bhFnhIMk/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CC6294EaNh2CAN2S848oHHcs/medium.png

Mochten er overigens mensen fan zijn van thema's / zwarte thema's. Sinds kort gebruik ik Google Play: substratum theme engine ★ root in combinatie met Google Play: Substratum Dark Stock Theme.

Substratum is een theme enige gebaseerd op de Sony Theme manager. Het heeft (uiteraard) root nodig om te werken. Het thema wat ik gebruik kan Whatsapp, Google Apps, Chrome, Android Systeem, Berichten, Solid Explorer en Spotify aanpassen naar een donker thema. De developer geeft een hoop support en mochten er fouten optreden reageert hij altijd binnen een aantal minuten op e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:08:
En zoals verwacht bevat de OTA update van vandaag wel de mei security patch. Voor de rest is er eigenlijk niks veranderd, omdat er ook maar één ding is gefixt.

Ik kon de update hier gewoon weer automatisch installeren:
[afbeelding][afbeelding]

Mochten er overigens mensen fan zijn van thema's / zwarte thema's. Sinds kort gebruik ik Google Play: substratum theme engine ★ root in combinatie met Google Play: Substratum Dark Stock Theme.

Substratum is een theme enige gebaseerd op de Sony Theme manager. Het heeft (uiteraard) root nodig om te werken. Het thema wat ik gebruik kan Whatsapp, Google Apps, Chrome, Android Systeem, Berichten, Solid Explorer en Spotify aanpassen naar een donker thema. De developer geeft een hoop support en mochten er fouten optreden reageert hij altijd binnen een aantal minuten op e-mails.
Ik ben zelf een groot van van Per Lycke z 8)7 ijn themes (heb er meerdere van hem), zelf gebruik ik deze Google Play: A Swift Dark Substratum Theme en met substratum werkt het redelijk okay. Het kan overigens nog wel eens problemen geven als je wat meer aan het hobby-en bent.

Zo heb ik zelf deze modded YouTube app draaien maar als je dan substratum gebruikt dan wil deze mod nog wel eens vervelend doen. (tijdens initial setup)
https://forum.xda-develop...utube-background-t3560900

Als er interesse is kan ik wel eens uitleggen hoe je zonder issues en andere tools dit aan de praat krijgt, is goed te doen.

Daarna deze detach mod flashen en je bent los ;)
https://forum.xda-develop...theme-ready-apps-t3447494

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 08-05-2017 15:43 . Reden: Niet Luke maar Lycke ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:49:
Ik ben zelf een groot van van Per Luke zijn themes, zelf gebruik ik deze Google Play: A Swift Dark Substratum Theme en met substratum werkt het redelijk okay.
Dat ziet er inderdaad ook prima uit.
Het kan overigens nog wel eens problemen geven als je wat meer aan het hobby-en bent.
Dat klopt inderdaad. Whatsapp beta vind mijn thema ook niet al te prettig en levert soms ook nog bugs op, verder moet hier het thema verwijderd worden, voordat ik zonder bootloop een (OTA) update kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Dat ziet er inderdaad ook prima uit.

[...]

Dat klopt inderdaad. Whatsapp beta vind mijn thema ook niet al te prettig en levert soms ook nog bugs op, verder moet hier het thema verwijderd worden, voordat ik zonder bootloop een (OTA) update kan installeren.
Bootloop bij OTA update ja?
Ik update via Cyandelta zonder issues, scheelt nog data ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Het is niet echt een bootloop, maar het LineageOS laadscherm blijft gewoon eeuwig draaien. Bij het uitschakelen van het thema start deze na de update wel meteen door.
Ik update via Cyandelta zonder issues, scheelt nog data ook.
Dat is inderdaad ook nog een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:39

Totaalgeflipt

De enige echte

Sinds dit weekend mijn OnePlus One een update gegeven naar de laatste Nightly van Lineage OS.
Bij de laatste versie CM die erop stond werkte mijn Bluetooth niet meer en ging de batterij toch wel heel snel leeg.

Dit lijkt nu allemaal opgelost. Ik heb alleen een ander raar probleem. Zojuist na een telefoongesprek ging mijn telefoon zelf een ander contact bellen. Dit heb ik nu volgens mij 2x gehad.

Ik heb het toestel een factory reset gegeven voordat ik begon met de nieuwe installatie dus hij is helemaal schoon. Zelf dacht ik dat het ergens een gebaar kon zijn dat wellicht automatisch ging bellen, maar dit nog niet gevonden.

Iemand nog tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:16:
Ik heb alleen een ander raar probleem. Zojuist na een telefoongesprek ging mijn telefoon zelf een ander contact bellen. Dit heb ik nu volgens mij 2x gehad.
Dit komt mij niet bekend voor, maar ik gebruik dan ook niet de meegeleverde dialer. Weet je zeker dat je tijdens het ophangen niet perongeluk de persoon belt die op de plek van de ophang knop zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:39

Totaalgeflipt

De enige echte

rens-br schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:56:
[...]

Dit komt mij niet bekend voor, maar ik gebruik dan ook niet de meegeleverde dialer. Weet je zeker dat je tijdens het ophangen niet perongeluk de persoon belt die op de plek van de ophang knop zit?
Nee weet ik niet zeker O-) , maar zal het eens in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
Werkt Netflix nog bij mensen?

Blijkbaar werkt het bij de OPO zelfs zonder root / unlocked bootloader niet...

Ik heb magisk geprobeerd, maar dat werkt kennelijk niet op de OPO, ondanks dat securitynet bypassed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Shodan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:39:
Werkt Netflix nog bij mensen?

Blijkbaar werkt het bij de OPO zelfs zonder root / unlocked bootloader niet...
Dat is wel heel erg slecht vind ik. Weet je zeker dat jou OPO geen unlocked bootloader heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:29
rens-br schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:46:
[...]

Dat is wel heel erg slecht vind ik. Weet je zeker dat jou OPO geen unlocked bootloader heeft?
Ik heb wel een unlocked bootloader en root, maar ik heb wel gelezen dat zelfs zonder dat netflix niet zou werken? Daarom vraag ik het hier om te verifieren.

Let wel, het gaat om downloaden via de playstore. Als je de app al hebt geinstalleerd, blijft die werken, maar wordt niet meer geupdate.

[ Voor 15% gewijzigd door Shodan op 16-05-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Shodan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:50:
Ik heb wel een unlocked bootloader en root, maar ik heb wel gelezen dat zelfs zonder dat netflix niet zou werken? Daarom vraag ik het hier om te verifieren.
Ow op die manier. Ik heb nog geen berichten gehoord van mensen waarbij de app niet meer te downloaden is, wanneer ze geen root en unlocked bootloader hebben.

offtopic:
Ik verplaats deze berichten even richting het rooten topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
Shodan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:50:
[...]

Let wel, het gaat om downloaden via de playstore. Als je de app al hebt geinstalleerd, blijft die werken, maar wordt niet meer geupdate.
Ik heb mijn bootloader unlocked, maar geen root.
Pokemon Go bijvoorbeeld werkt gewoon zonder problemen, maar inderdaad, Netflix is niet meer terug te vinden in de playstore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
vinom schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:25:
@rens-br Draait het een beetje stabiel die custom ROM? Ik draai zelf nog Sultan ROM met Android 6.01, maar ik ben toch wel rustig aan het kijken naar een nieuwe ROM.
Ik vind de ROM uitermate stabiel. Er waren in het begin wat problemen met de batterijduur, maar nu werkt het echt perfect. Wekelijkse updates en altijd het laatste beveiligingsniveau.

Sultan heeft voor zover ik weet nog geen LOS ROM uitgebracht voor de OPO, maar er is wel een RR beschikbaar: https://forum.xda-develop...surrection-remix-t3507102

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 18-05-2017 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
mhulsegge schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:34:
[...]

Ik heb mijn bootloader unlocked, maar geen root.
Pokemon Go bijvoorbeeld werkt gewoon zonder problemen, maar inderdaad, Netflix is niet meer terug te vinden in de playstore.
Oh wow... na het lezen van dit bericht ook ff gecheckt. Heb Netflix nog geinstalleerd staan op mijn OP3t en OPO en die app werkt nog prima.
Heb geen root meer enkel unlocked bootloader
Maar idd in de playstore niet terug te vinden voor updates e.d.

als ik op de pc de playstore open:
netflix BS

Lekker verhaal....

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@cypher21 hij blijft ook wel werken. Maar kan niet meer geïnstalleerd of geüpdatet worden op apparaten met root, een custom ROM of unlocked bootloader: nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
rens-br schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:04:
@cypher21 hij blijft ook wel werken. Maar kan niet meer geïnstalleerd of geüpdatet worden op apparaten met root, een custom ROM of unlocked bootloader: nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms.
Zag t nu net ja, nja dan maar via een alternatieve weg updaten

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Netflix, ach.....

Iets anders. kan iemand zijn Ok Google detectie model opnieuw trainen en/of wijzigingen aanbrengen?
Meeste opties zijn grayed-out, zo werkt trainen of verwijderen niet, elk scherm kan niet enabled worden maar vertrouwde stem ook niet uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mO15APh0yqOonOxMy1lpv21N/thumb.png

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 19-05-2017 14:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:52:
Netflix, ach.....

Iets anders. kan iemand zijn Ok Google detectie model opnieuw trainen en/of wijzigingen aanbrengen?
Meeste opties zijn grayed-out, zo werkt trainen of verwijderen niet, elk scherm kan niet enabled worden maar vertrouwde stem ook niet uitgeschakeld.
Ik heb even gekeken en heb dat hier ook. Alleen bij mij staat 'Vertrouwde stem' ook uit. Wellicht helpt het als je de taal / systeemtaal op Engels zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 17-09 07:49
Voor zover bekend werken al die dingen alleen als de systeemtaal op Engels US staat.

Zijn er meer mensen met random reboots in LOS? Had hiervoor gewoon CM maar die had problemen met de modem, dus dacht gelijk helemaal vers te beginnen met LOS welke gewoon werkt zonder problemen, behalve dus die random reboots. Ik weet dat er wel een nieuwe nightly is van LOS, maar zag in de changelog niet hele denderende dingen staan.

OS version: 14.1-20170515-NIGHTLY-bacon
Kernel: 3.4.112
Baseband: DI.3.0.c6-00230-M8974AAAAANAZM-1

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
batumulia schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:27:
Zijn er meer mensen met random reboots in LOS?
Ik heb hier heeeeeel af en toe last van. Lees: misschien één keer in de twee weken. Dus dat kan je eigenlijk classificeren als niet. Hoevaak heb jij hier last van?
OS version: 14.1-20170515-NIGHTLY-bacon
Kernel: 3.4.112
Baseband: DI.3.0.c6-00230-M8974AAAAANAZM-1
Ik update altijd meteen op het moment dat er een nieuwe Nightly is verschenen, dus:
Versie: 14.1-20170522-NIGHTLY-bacon
Kernel: 3.4.112-lineageos-gqf29566
Baseband: DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAANAZM-1

Ik heb wel een andere baseband versie. Je kan de Basebands vinden op XDA.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 24-05-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Ik heb hier heeeeeel af en toe last van. Lees: misschien één keer in de twee weken. Dus dat kan je eigenlijk classificeren als niet. Hoevaak heb jij hier last van?

[...]

Ik update altijd meteen op het moment dat er een nieuwe Nightly is verschenen, dus:
Versie: 14.1-20170522-NIGHTLY-bacon
Kernel: 3.4.112-lineageos-gqf29566
Baseband: DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAANAZM-1

Ik heb wel een andere baseband versie. Je kan de Basebands vinden op XDA.
Ik heb er dagelijk last van minimaal een keer of 4 per dag. Soms 2 keer achter elkaar soms pas na een halve dag.

Ik zal die basebands even bekijken. Ik neem aan dat ze gewoon geflasht kunnen worden via TWRP?

Mijn kernel versie is overigens ook anders - 3.4.112-lineageos-g219f6fc, maar dat zal waarschijnlijk aangepast worden in de laatste nightly.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
batumulia schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:07:
Ik heb er dagelijk last van minimaal een keer of 4 per dag. Soms 2 keer achter elkaar soms pas na een halve dag.
Dan is er inderdaad echt iets niet helemaal goed. Heb je een clean install uitgevoerd van LineageOS of deze dirty over CyanogenMod 14.1 geïnstalleerd?
Ik zal die basebands even bekijken. Ik neem aan dat ze gewoon geflasht kunnen worden via TWRP?
Ik geloof het wel.
Mijn kernel versie is overigens ook anders - 3.4.112-lineageos-g219f6fc, maar dat zal waarschijnlijk aangepast worden in de laatste nightly.
Waarschijnlijk zit daar inderdaad het verschil in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
rens-br schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:08:
[...]

Dan is er inderdaad echt iets niet helemaal goed. Heb je een clean install uitgevoerd van LineageOS of deze dirty over CyanogenMod 14.1 geïnstalleerd?

[...]

Ik geloof het wel.

[...]

Waarschijnlijk zit daar inderdaad het verschil in :)
Heb TWRP alles gewiped en daarna LOS geinstalleerd. OpenGapps daarna en Magisk ook nog. Misschien dat er in die combinatie iets niet lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
batumulia schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:12:
Heb TWRP alles gewiped en daarna LOS geinstalleerd. OpenGapps daarna en Magisk ook nog. Misschien dat er in die combinatie iets niet lekker loopt.
Lijkt me dat dat prima moeten werken. Al werkt Magisk misschien niet goed samen met LineageOS. Ik heb wel een dirty flash uitgevoerd vanuit CM, daarna Gapps en daarna de su-addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ik heb er 2 a 3 keer per week last van. En ik merk het vooral als ik foto's wil toevoegen aan bv een WhatsApp bericht maar ook in andere apps waar je foto's bij je berichten kunt voegen. Het heeft denk ik volledig te maken met hoe je je toestel gebruikt maar ik lees dat bijna iedereen er wel mee te maken ktijgt. Er zit dus gewoon nog iets niet goed in LOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Ik heb gisteravond even de laatste nightly geflasht en het lijkt *fingers crossed* alsof de random reboots weg zijn. De kernel is nu ook geupdatet (maar nog steeds anders dan die van jou @rens-br ), Kernel versie is nu 3.4.112-lineageos-g0f29566. Baseband staat echter nog steeds op 00230. Ik lees overal dat 00241 uit is. Is deze ergens vandaan te plukken? Heeft dat sowieso zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
batumulia schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 07:27:
Ik heb gisteravond even de laatste nightly geflasht en het lijkt *fingers crossed* alsof de random reboots weg zijn. De kernel is nu ook geupdatet (maar nog steeds anders dan die van jou @rens-br ), Kernel versie is nu 3.4.112-lineageos-g0f29566. Baseband staat echter nog steeds op 00230. Ik lees overal dat 00241 uit is. Is deze ergens vandaan te plukken? Heeft dat sowieso zin?
Ik heb gisteren ook weer geupdate en moet dat de laatste 3x iedere keer weer handmatig doen.

Ik heb dezelfde kernel en baseband versie als rens-br.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dan ga ik de laatste nightly ook proberen. Heb hier ook redelijk vaak reboots. Zeker wel een keer per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Ik heb het ook zo'n 2x per week, als ik in de auto stap, en hij maakt verbinding met de radio, dan wil ik het liedje aanzetten en dan is plotseling mn telefoon uit. Geen reboot maar gewoon uit. En af en toe ook nog eem reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Hier met de nieuwe nightly nog geen random reboots gehad!

Pagina: 1 ... 23 ... 35 Laatste