Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 10:12
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:11:
[...]

Probeer nu eens de volgende stappen:
  1. Controleer dat je TWRP 3.0.2-0 hebt.
  2. Boot in TWRP
  3. Wipe alles via het menu Wipe - Advanced Wipe
  4. Mount je opslag via Mount en kopieer de rom naar de telefoon
  5. Installeer de rom via Install
Lukt het dan nog niet probeer de stappen eens met een oudere Nightly.
TWRP is inderdaad versie 3.0.2.0. Exact gedaan wat je aangaf. Laatste nightly build geprobeerd en ook een eerdere build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
brro38 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:20:
TWRP is inderdaad versie 3.0.2.0. Exact gedaan wat je aangaf. Laatste nightly build geprobeerd en ook een eerdere build.
Via de bovenstaande methode of via ADB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Via de bovenstaande methode of via ADB?
Via bovenstaande methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Mijn ideeën zijn ook langzaam op, eerlijk gezegd. Welke tool heb je gebruikt? Deze?

En misschien heeft het nog nut om TWRP opnieuw te flashen, wellicht is er gewoon iets mis gegaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:29:
[...]

Mijn ideeën zijn ook langzaam op, eerlijk gezegd. Welke tool heb je gebruikt? Deze?

En misschien heeft het nog nut om TWRP opnieuw te flashen, wellicht is er gewoon iets mis gegaan ofzo.
Heb inderdaad die tool gebruikt maar dan versie 5. Ben nu weer helemaal terug naar CM11, TWRP opnieuw geinstalleerd maar krijg nog steeds dezelfde fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

Misschien kan je de toolkit van Wugfresh gebruiken

http://www.wugfresh.com/brt/

[ Voor 24% gewijzigd door Pierre op 24-02-2017 12:47 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:55
Probeer eens de meeste recente stock ROM te flashen die je kunt vinden. Cyanogen OS of Oxygen OS. Hopelijk zorgt dat voor een correcte update van je firmware. Vermoedelijk is dat het probleem.

Edit: OOS: https://forums.oneplus.ne...r-the-oneplus-one.425544/

Edit 2: of COS: https://cyngn.com/support (onderaan)

Edit 3: COS is meer up to date, wellicht verstandiger om die te proberen.

Als de stock werkt kun je weer alles wipen, en vervolgens naar Lineage nightly.

[ Voor 46% gewijzigd door floriz87 op 24-02-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
Het werkt heb een recente Cyanmod gedownload en kunnen installeren en vervolgens ging het verder prima.
Bedankt allemaal voor jullie support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
brro38 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:31:
Het werkt heb een recente Cyanmod gedownload en kunnen installeren en vervolgens ging het verder prima.
Dan was de CM11 basis waarschijnlijk toch niet goed genoeg. Welke versie draai je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brro38
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Dan was de CM11 basis waarschijnlijk toch niet goed genoeg. Welke versie draai je nu?
De laatste nightly build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:32:
[...]

Ik ben zelf ook van CM11 naar Lineage gegaan zonder tussenstap. Full wipe natuurlijk, dat wel, maar geen "tussenROM".

Fijn dat het werkt. Soms is het in 10 minuten gepiept, en soms kost het je een dag of zelfs een weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:50:
Ik ben zelf ook van CM11 naar Lineage gegaan zonder tussenstap. Full wipe natuurlijk, dat wel, maar geen "tussenROM".

Fijn dat het werkt. Soms is het in 10 minuten gepiept, en soms kost het je een dag of zelfs een weekend.
Heel vreemd allemaal. Maar goed dat is hetzelfde met build 20170221, die werkt hier perfect, terwijl bij andere deze bootloops veroorzaakt.

Overigens puur uit interesse, waarom zat je nog op CM11 en niet op 12 of 13.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:52:
[...]

Heel vreemd allemaal. Maar goed dat is hetzelfde met build 20170221, die werkt hier perfect, terwijl bij andere deze bootloops veroorzaakt.

Overigens puur uit interesse, waarom zat je nog op CM11 en niet op 12 of 13.1?
Omdat de OTA updates niet werkte. Na het installeren van die ROM (CM11, geen idee welke versie), hoopte ik gewoon van OTA gebruik te maken. Ik kreeg alleen een error bij het updaten, en ook installeren via TWRP gaf een error (error 5 als ik het me goed herinner). Wat googlen gaf mij het idee dat het mij minimaal een dag klooien ging kosten om alles werkend te krijgen en dat ik waarschijnlijk een full wipe moest doen. Daar had ik destijds echt geen zin in, en dus ben ik gewoon op de oude versie gebleven. Totdat Lineage OS recent werd uitgebracht. Die wilde ik wel proberen, en mn telefoon was langzamerhand toch aan het dichtslibben en ik zat nog op Android 5.0 (enigszins onveilig). Vandaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:01:
Omdat de OTA updates niet werkte. Na het installeren van die ROM (CM11, geen idee welke versie), hoopte ik gewoon van OTA gebruik te maken.
Waarschijnlijk zul je dan geen officiële CM rom hebben gebruikt, ofwel?
Totdat Lineage OS recent werd uitgebracht. Die wilde ik wel proberen, en mn telefoon was langzamerhand toch aan het dichtslibben en ik zat nog op Android 5.0 (enigszins onveilig). Vandaar :) .
Dat verklaard wel het eea. ja. Maar weet je zeker dat het CM11 was? Want die is namelijk gebasseerd op Android 4.4 en niet op Android 5.0 en de meeste CM11 rom's komen uit 2014 of nog ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Waarschijnlijk zul je dan geen officiële CM rom hebben gebruikt ofwel?

[...]

Dat verklaard wel het eea. ja. Maar weet je zeker dat het CM11 was? Want die is namelijk gebasseerd op Android 4.4 en niet op Android 5.0 en de meeste CM11 rom's komen uit 2014 of nog ouder.
Je bracht me aan het twijfelen. Heb dus even gekeken of ik nog oude ROMs op mijn computer kon vinden en daar stond CM12 tussen. Dus ik denk dat ik dan inderdaad van CM12 ben gekomen :+ .

Edit:
Toch niet helemaal zeker. Kan zijn dat ik die ROM alleen gedownload heb om daar de recovery uit te halen. Ik zie namelijk dat ik em ook uitgepakt heb en alleen de recovery daaruit heb gehaald.

Ik meen namelijk dat ik op 44S ben gebleven, en dat is toch echt CM11. Maar ik meen ook dat het android 5.0 was. En die twee gaan niet samen.

[ Voor 22% gewijzigd door floriz87 op 24-02-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
floriz87 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:27:
Dus ik denk dat ik dan inderdaad van CM12 ben gekomen :+ .
Dat verklaard misschien wel waarom het bij jou wel werkte en bij @brro38 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaryr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 08:48
Net de laatste nightly succesvol geinstalleerd en deze bevat de februari security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Sonaryr schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:40:
Net de laatste nightly succesvol geinstalleerd en deze bevat de februari security patch.
En hier ook. Gaat inmiddels een stukje soepeler/sneller dan eerst. Maar het moest nog wel via handmatig installeren in TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandaag weer een nieuwe build verschenen. Werkt die wel prima bij iedereen?

Ik kan het helaas niet testen, want mijn toestel is voor een batterij-swap op en neer naar de reparatieafdeling van OnePlus.

Ik heb even in de changelog gekeken en zie eigenlijk weinig spannende veranderingen. Ook de februari (of maart) beveiligingspatch kan ik niet terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
rens-br schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:23:
Vandaag weer een nieuwe build verschenen. Werkt die wel prima bij iedereen?

(...)

Ook de februari (of maart) beveiligingspatch kan ik niet terugvinden.
Ik merk nog niet zo veel verschil- doet wat-ie moet doen. Ik hoop wel dat de batterydrain wat verbetert. Die was op de 2202-versie vrij slecht bij mij.
Zo te zien zit de februaripatch erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bollefles schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:12:
Ik merk nog niet zo veel verschil- doet wat-ie moet doen.
OTA werkt dus weer op deze versie? En geïnstalleerd zonder bootloops o.i.d.?
Ik hoop wel dat de batterydrain wat verbetert. Die was op de 2202-versie vrij slecht bij mij.
Daar heb ik zelf weinig van gemerkt. Waar merkte jij dit aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
rens-br schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:13:
[...]

OTA werkt dus weer op deze versie? En geïnstalleerd zonder bootloops o.i.d.?

[...]

Daar heb ik zelf weinig van gemerkt. Waar merkte jij dit aan?
De OTA werkte, maar ik moest in TWRP handmatig installeren. Geen ramp omdat ik eerder had uitgevogeld waar het updatebestand staat.

Ik heb twee nachten gehad dat-ie met 15% of meer achteruit ging, ook al had ik de caches geleegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
bollefles schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:20:
Ik heb twee nachten gehad dat-ie met 15% of meer achteruit ging, ook al had ik de caches geleegd.
Nu je het zegt. Dit kan ik mij inderdaad ook herinneren. Waar heb meestal een aantal procenten is, heb ik een aantal nachten een drain gehad van 10% of meer.

Maar ik let daar eigenlijk niet zo heel veel op, aangezien het bereik in mijn huis zo wisselvallig is. De telefoon verbruikt thuis sowieso veel standby daardoor.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 27-02-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Gisteren lineage-14.1-20170213 geflasht op m'n OPO, ik kom van Exodus, maar merk nu dat er een horizontale lijn ,precies in het midden van mijn scherm niet meer reageert op het aanraken, ook te zien met de app YAMTT. Is dit een bekend probleem? Of was die val gisteravond toch fataal voor mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renem schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:43:
Gisteren lineage-14.1-20170213 geflasht op m'n OPO, ik kom van Exodus, maar merk nu dat er een horizontale lijn ,precies in het midden van mijn scherm niet meer reageert op het aanraken, ook te zien met de app YAMTT. Is dit een bekend probleem? Of was die val gisteravond toch fataal voor mijn telefoon?
Dit klinkt hier niet bekend, hier werkt het scherm gewoon perfect met elke nighly. De no-touch zonde zit dus precies in het midden?

Je kan voor de zekerheid nog even 20170227 versie flashen of Exodus weer terug zetten, je kan dan in ieder geval zeker weten dat het niet de software is. (of juist wel) Maar ik verwacht dat het door de val komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Dat ga ik inderdaad maar even doen, heb gelukkig een backup van Exodus gemaakt met TWRP. Ik laat het nog weten!

En ja, de zone zit exact in het midden. Wat wel vreemd is, is dat ik in landscape modus op die plek wel gewoon de statusbar naar beneden kan swipen...

Edit: Het was inderdaad de val. Op Exodus nu exact hetzelfde issue. Dan toch maar eens kijken naar een vervanger. Jammer, want voor mijn gevoel kon ik er nog wel een aantal maanden mee verder ;w

[ Voor 67% gewijzigd door renem op 27-02-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:34
Is de build van 27 feb. alweer ingetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Blastpe schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:32:
Is de build van 27 feb. alweer ingetrokken?
Zo te zien wel. En die van de 22ste ook. Die van de 13e lijkt de laatste. Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renem schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:58:
Edit: Het was inderdaad de val. Op Exodus nu exact hetzelfde issue. Dan toch maar eens kijken naar een vervanger. Jammer, want voor mijn gevoel kon ik er nog wel een aantal maanden mee verder ;w
Balen! Heb je geen garantie meer? Verder zou je ook eens kunnen kijken wat het kost om dit te laten vervangen. Volgens mij vallen de kosten bij OnePlus wel mee. (het vervangen van een OP3T scherm kost bijvoorbeeld maar 100 euro).
bollefles schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:43:
Zo te zien wel. En die van de 22ste ook. Die van de 13e lijkt de laatste. Hmm...
Erg vreemd inderdaad. Dat is al de derde build op rij.
20-02 (OTA / install problemen), 21-02 (Bootloops bij sommige) en nu dan 27-02.

Vraag me af wat er aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
rens-br schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:51:
[...]

Vraag me af wat er aan de hand is.
Beginnend bedrijf? Ze zijn nog niet zo lang bezig hè. Ik ben allang blij dat er een club is die de ontwikkeling van CM overgenomen heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
bollefles schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 13:33:
Ze zijn nog niet zo lang bezig hè. Ik ben allang blij dat er een club is die de ontwikkeling van CM overgenomen heeft!
Zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde meer wat kan er aan de hand zijn met de ROM's, zit er een of andere bug in bijvoorbeeld, waardoor veel mensen problemen ervaren.

Ik ben daar ook zeker blij mee en ze zijn echt op de goede weg. Buiten het feit dat LineageOS gewoon goed werkt hebben ze ook een mooie infrastructuur neergezet met alle responsive websites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonaryr
Ik heb de laatste nightly van deze week nog altijd staan als iemand hem wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Sonaryr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:04:
Ik heb de laatste nightly van deze week nog altijd staan als iemand hem wil
Ja, heel erg graag!

Overigens als ik op XDA kijk is de reden van het telkens terugtrekken van de Builds, omdat de encryptie niet (goed) werkt. Verder zijn er bij de 2702 build ook weer een hele boel mensen die bootloops ervaren na het updaten.

Verder schijnen er ook problemen te zijn met de camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonaryr
rens-br schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:14:
[...]

Ja, heel erg graag!

Overigens als ik op XDA kijk is de reden van het telkens terugtrekken van de Builds, omdat de encryptie niet (goed) werkt. Verder zijn er bij de 2702 build ook weer een hele boel mensen die bootloops ervaren na het updaten.

Verder schijnen er ook problemen te zijn met de camera.
Heb hem op dropbox gezet: https://www.dropbox.com/s...-nightly-bacon-signed.zip

Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden met de camera of bootloops.

[ Voor 4% gewijzigd door Sonaryr op 03-03-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Sonaryr schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:59:
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden met de camera of bootloops.
Dankje! Kon hier ook prima geïnstalleerd worden over versie 21 via TWRP zonder bootloops.

Overigens heb ik de camera bug wel: Op het moment dat je het toestel in landscape hebt en je op HDR drukt crasht de camera. Heb er zelf geen last van, want ik gebruik de HDR modus toch niet.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 05-03-2017 00:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bollefles
Nieuwe nightly van LineageOS. Downloaden en installeren ging deze keer helemaal vloeiend, zonder haperingen en automatisch. Ik ben benieuwd of de baterrydrain wat minder is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 18:50
Pierre schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:43:
Misschien kan je de toolkit van Wugfresh gebruiken

http://www.wugfresh.com/brt/
Ik kende dit tooltje niet. Maar heb succesvol mijn alle drivers kunnen installeren. De volgende stap is om een backup te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/bacon%20toolkit_zpsjwqwh8a0.jpg

Welke settings kan ik het beste gebruiken, mocht alles mis gaan en ik alles weer wil herstellen voordat ik ging rooten? Contacten komen uit mijn exchange server terug, call logs en smsjes zijn niet belangrijk.
Welke rom is aan te raden (draai nu stock), een rom die snel is en liefst lange accu duur. Ik gebruik verder geen bijzondere dingen (zou niet weten wat er nog beter is dan de standaard rom).

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 06-03-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

Zelf maak ik nooit een backup van mijn toestel, verder staat er in dit topic staat genoeg informatie, ik heb zelf geen OnePlus One meer.

Op het laatste gebruikte ik die van Sultan op XDA

Draaide op mijn toestel als een zonnetje 8)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Gebruik mijn OPO ook al een aardige tijd (okt-2014) met vooral plezier. Heb nog niet eerder zo'n goede telefoon gehad voor deze prijs (330 inclusief verzending). Begin wel steeds vaker vervelende mankementjes te hebben, zoals wegvallende wi-fi/bereik. Overweeg om nog te updaten naar een CM14 nightly, ik zit nu op 13.0, maar heb eigenlijk geen zin om weer alles opnieuw te moeten installeren/configureren, zeker nu CM ook gestopt is.

Buiten Lineage, zijn er nog andere varianten die overeenkomen in stabiliteit die het overwegen waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:22:
Welke settings kan ik het beste gebruiken, mocht alles mis gaan en ik alles weer wil herstellen voordat ik ging rooten? Contacten komen uit mijn exchange server terug, call logs en smsjes zijn niet belangrijk.
Welke rom is aan te raden (draai nu stock), een rom die snel is en liefst lange accu duur. Ik gebruik verder geen bijzondere dingen (zou niet weten wat er nog beter is dan de standaard rom).
Als je alleen wilt rooten hoef je eigenlijk geen backup te maken. Het is een kwestie van de laatste SuperSu versie installeren via TWRP.

Moet je echter ook nog de bootloader unlocken, dan moet je sowieso (handmatig) even alle bestanden van je telefoon af halen, aangezien echt alles verwijderd wordt bij het unlocken.

Het tooltje ken ik verder ook niet, dus ik zou niet weten welke optie je het beste kan selecteren. Zelf maak ik altijd een Nandroid backup via TWRP, maar dan moet je die al wel hebben.

bollefles schreef op maandag 6 maart 2017 @ 06:56:
Nieuwe nightly van LineageOS. Downloaden en installeren ging deze keer helemaal vloeiend, zonder haperingen en automatisch. Ik ben benieuwd of de baterrydrain wat minder is!
Versie 060317 hier ook zonder problemen geïnstalleerd en na één dag online te staan lijkt het erop dat ze deze versie niet offline halen.

De grootste wijziging in deze nightly is de One Hand Mode: [Video: http://lineageos.org/images/2017-03-06/onehand-navbar.mp4]

Verdere wijzigingen zijn hier te vinden, met o.a.:
- Quick Pulldown is nu niet meer standaard ingeschakeld.

Zebby schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:23:
Gebruik mijn OPO ook al een aardige tijd (okt-2014) met vooral plezier. Heb nog niet eerder zo'n goede telefoon gehad voor deze prijs (330 inclusief verzending). Begin wel steeds vaker vervelende mankementjes te hebben, zoals wegvallende wi-fi/bereik. Overweeg om nog te updaten naar een CM14 nightly, ik zit nu op 13.0, maar heb eigenlijk geen zin om weer alles opnieuw te moeten installeren/configureren, zeker nu CM ook gestopt is.
Welke rom draai je nu? CyanogenOS of CyanogenMod 13?

[ Voor 49% gewijzigd door rens-br op 07-03-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:29:
[...]

Als je alleen wilt rooten hoef je eigenlijk geen backup te maken. Het is een kwestie van de laatste SuperSu versie installeren via TWRP.

Moet je echter ook nog de bootloader unlocken, dan moet je sowieso (handmatig) even alle bestanden van je telefoon af halen, aangezien echt alles verwijderd wordt bij het unlocken.

Het tooltje ken ik verder ook niet, dus ik zou niet weten welke optie je het beste kan selecteren. Zelf maak ik altijd een Nandroid backup via TWRP, maar dan moet je die al wel hebben.
Als de bootloader standaard gelocked is dan moet ik hem nog unlocken. Ik heb een backup gemaakt van Android, het backuppen van de geheugenkaart wilde niet. Zelfs in de verkenners kreeg ik veel bestanden niet te zien (hij geeft dan aan dat de mappen leeg zijn), dit onder Windows 10.
Ik maak nu een backup naar mijn Synology nas via DS File. Dat wil wel goed, maar de beperkende factoor is de wifi-snelheid. De backup loopt nog.

Mijn telefoon heeft ook wat mankementjes, de wifi valt wel eens weg. Alhoewel ik dat eerder relateer aan mijn eigen wifi die een minder bereik boven heeft. Aan de andere kant heeft mijn vriendin er met haar Oneplus X geen last van.
Ook start hij soms at random opnieuw op. Soms wel tientallen keren dat ik een paar uur niet bereikbaar ben. Ik heb de keus tussen een hardreset (nog niet gedaan sinds het eerste gebruik 2 jaar terug) of ik ga hem rooten en voorzien van een andere ROM.

Ik wil nog eens kijken of er mogelijkheden zijn om een provider niet te kunnen laten detecteren of je je telefoon als hotspot gebruikt. We gaan naar Amerika en de provider Three kan door middel van Deep Packet Inspection (DPI) detecteren dat er dus meerdere telefoons verbonden zijn via de hotspotfunctie en blokkeert dit dan.
Bij een IOS device krijg je zelfs een melding dat de hotspot/tether functie geblokkeerd is.

Misschien dat er met roottoegang iets is aan te passen (in elk geval maak ik gebruik van een VPN op de telefoon naar huis als ik in het buitenland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Pierre schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:02:
Zelf maak ik nooit een backup van mijn toestel, verder staat er in dit topic staat genoeg informatie, ik heb zelf geen OnePlus One meer.

Op het laatste gebruikte ik die van Sultan op XDA

Draaide op mijn toestel als een zonnetje 8)
Ik ga denk ik de Sultan Rom proberen, ziet er goed uit. Standaard heeft deze geen root. Moet je na het installeren opnieuw rooten via de Bacon Root Toolkit?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 07-03-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:03:
Als de bootloader standaard gelocked is dan moet ik hem nog unlocken.
Die is inderdaad standaard gelocked.
Binnetie schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:30:
Ik ga denk ik de Sultan Rom proberen, ziet er goed uit. Standaard heeft deze geen root. Moet je na het installeren opnieuw rooten via de Bacon Root Toolkit?
Root wordt niet standaard meegeleverd zie ik. Dus je zult inderdaad opnieuw moeten rooten. Dit kan je simpelweg doen door de laatste versie van SuperSu te flashen via de recovery, na het installeren van de rom.

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 07-03-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
[b]rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:29:
Welke rom draai je nu? CyanogenOS of CyanogenMod 13?
CyanogenMod 13 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Je kan dan zonder dataverlies overstappen naar LineageOS 14.1, als je wilt.

Je moet dan eerst van CM13.0 naar CM14.1 upgraden en vervolgens deze stappen volgen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 08-03-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
rens-br schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:44:
[...]

Je kan dan zonder dataverlies overstappen naar LineageOS 14.1, als je wilt.

Je moet dan eerst van CM13.0 naar CM14.1 upgraden en vervolgens deze stappen volgen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Ik zie hier een guide: http://www.cyanogenmods.o...-cyanogenmod-13-14-1-rom/
NOTE:
– If you have CyanogenMod 13 or CM13 then you can only flash Lineage 13 ROM.
Dat is dus eerst naar 13, om daarna naar 14 te gaan?
Dacht dat ik niet zonder data verlies kon upgraden door verschil in Android versie, Marshmallow > Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zebby schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:03:
Dat is dus eerst naar 13, om daarna naar 14 te gaan?
Er bestaat geen LOS13 voor de OPO. Je moet dus eerst van CyanogenMod 13.0 naar CyanogenMod 14.1 gaan. Vervolgens de expermental build en daarna de laatste LOS14.1 Nigthly flashen.
Dacht dat ik niet zonder data verlies kon upgraden door verschil in Android versie, Marshmallow > Nougat.
Jawel hoor. Dat gaat prima. Er wordt vaak wel aangeraden om alsnog een clean install te doen voor de stabiliteit, maar dirty flashen werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Er bestaat geen LOS13 voor de OPO. Je moet dus eerst van CyanogenMod 13.0 naar CyanogenMod 14.1 gaan. Vervolgens de expermental build en daarna de laatste LOS14.1 Nigthly flashen.

[...]

Jawel hoor. Dat gaat prima. Er wordt vaak wel aangeraden om alsnog een clean install te doen voor de stabiliteit, maar dirty flashen werkt ook gewoon.
Dit lees ik net te laat. Misschien ook wel beter om een clean install te doen gezien de probleempjes die ik op een gegeven moment ben gaan ervaren.
Het backuppen van de data heb ik via wifi moeten doen, dat duurde uren.

Vanochtend heb ik via de Bacon Root Toolkit op unlocken geklikt. Deze is nu bezig, maar moet wel zeggen dat ik al bijna 3 uur het groene Android poppetje in beeld zie staan met daaronder: Wissen...
Duurt dat echt zo lang?

Mijn eerste backup van Andorid via BRT lukte niet. Dit heb ik op kunnen lossen door een losse nieuwere versie van ADB.exe te downloaden en die in het mapje te plaatsen van BRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:44:
Dit lees ik net te laat. Misschien ook wel beter om een clean install te doen gezien de probleempjes die ik op een gegeven moment ben gaan ervaren.
Jij hebt volgens mij nog CyanogenOS, dan is een clean install verplicht / nodig.
Vanochtend heb ik via de Bacon Root Toolkit op unlocken geklikt. Deze is nu bezig, maar moet wel zeggen dat ik al bijna 3 uur het groene Android poppetje in beeld zie staan met daaronder: Wissen...
Duurt dat echt zo lang?
3 uur? Het is al heel lang geleden dat ik mijn bootloader heb unlocked, maar volgens mij was dat toen echt klaar in een paar minuten. In ieder geval zeker geen uren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
Ik heb de bootloader ooit per ongeluk geunlocked, voerde per abuis verkeerde command in. Weg alles. Maargoed, dat ging binnen de minuut, via ADB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Na een kleine 3,5 uur startte de telefoon weer op. Heb wel gevallen gelezen dat het nog wel langer duurder.
De stap erna was root.

Instructies gevolgd. TWRP 2.8.70 werd erop gezet. Daarna in de recovery 3 zipfiles laten installeren: perm-recovery-signed.zip, busybox-signed.zip en SuperUser V2.46 (oude versie die erop gezet werd).
Daarna een herstart. Na 2 uur nog stond hij nog steeds op het opstart logo van Cyanogenmod, met eronder de tekst 'mod ready'.

Ik kan nog wel gewoon in de recovery komen, maar weet nu niet wat ik moet doen. Ik meende uit een verleden van mijn vorige telefoon dat je vanuit de recovery kon mounten en je op de laptop een usb schijf zag waar je nog wat bestanden heen. Windows doet wel zo'n geluidje dat er een usb device wordt aangesloten maar meer ook niet.

Kan ik niet gewoon een full wipe doen (dalvik cache, system, data, internal storage, cache en USB-OTG) en kijken of hij dan weer opstart? Een fabriekreset hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:44:
Ik kan nog wel gewoon in de recovery komen, maar weet nu niet wat ik moet doen.
Het lijkt erop dat je in een bootloop zit, waardoor je toestel niet meer start. Dit kan van alles zijn, maar waarschijnlijk door een oude versie van SuperSu. Alleen SuperSu 2.7x en hoger zijn bedoeld voor Marshmallow, de rest werkt niet en veroorzaakt een bootloop.

Opzich is het niet interessant om te weten of het daarna werkt. Je bootloader is unlocked en je hebt TWRP geïnstalleerd staan, dus je kan door.

De stappen zijn:
- Installeer de laatste TWRP versie via TWRP of ADB;
- Wipe daarna weer alles;
- Installeer de laatste nightly.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 08-03-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb een full wipe gedaan. In de recovery staat nu de melding: No OS installed, are you sure? Iets in die strekking.
Daarna wilde de telefoon herstarten en kreeg ik de melding dat hij niet geroot was en of ik SuperSU wilde installeren. Daarna start hij weer op in de recovery.
Hoe kan ik nu via de pc een nieuwe TWRP flashen?

Deze opties kan ik via de BRT doen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LcKZsoT.png

En dan kiezen voor Fastboot Flash - dan de button 'recovery'? Ik ben namelijk niet bekend met commando's via ADB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:27:
Ik heb een full wipe gedaan. In de recovery staat nu de melding: No OS installed, are you sure? Iets in die strekking.
Nu is in ieder geval je hele telefoon leeg. Je kan nu via de recovery de laatste versie van TWRP installeren. Als het goed is zit er in TWRP ook de optie Mount. Je kan dan je telefoon mounten op de PC en op die manier bestanden naar je telefoon zetten.

Het kan ook zijn dat je TWRP versie te oud is, waardoor deze functie ontbreekt. Dan zul je het via ADB moeten doen.
Ik ben namelijk niet bekend met commando's via ADB.
Btw. Dat je niet bekend bent met de ADB commando's, wil niet zeggen dat je ineens niet meer weet hoe Google werkt ;). Zulke dingen zijn namelijk prima op te zoeken.

In BRT zie ik ook staan 'Push / Pull files', wellicht kan je op die manier ook de laatste ROM en TWRP versie naar de telefoon zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 08-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Top, super bedankt voor je hulp dusve!
Ik heb net via ADB een nieuwe TWRP kunnen installeren. De nieuwste staat er nu op.
Toch is het gek dat wanneer ik op mount klik en dan kan kiezen tussen Enable MTP of Disable MTP dat ik geen 'schijf' op mijn laptop zie verschijnen.

Ik ga vanavond proberen om een ROM te installeren, maar vermoed dat ik eerst nog moet rooten met een andere SuperSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:54:
Toch is het gek dat wanneer ik op mount klik en dan kan kiezen tussen Enable MTP of Disable MTP dat ik geen 'schijf' op mijn laptop zie verschijnen.
Je zou dan inderdaad wel iets moeten zien / horen. Maar grote kans dat je drivers niet helemaal goed staan. Kijk eens bij apparaatbeheer of je uitroeptekens hebt staan.
Ik ga vanavond proberen om een ROM te installeren, maar vermoed dat ik eerst nog moet rooten met een andere SuperSU.
Voor het installeren van een ROM heb je geen SuperSu nodig. Rooten werkt op ROM niveau, dus je moet een rom hebben om die te kunnen rooten.

Volg gewoon deze stappen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 08-03-2017 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Je zou dan inderdaad wel iets moeten zien / horen. Maar grote kans dat je drivers niet helemaal goed staan. Kijk eens bij apparaatbeheer of je uitroeptekens hebt staan.

[...]

Voor het installeren van een ROM heb je geen SuperSu nodig. Rooten werkt op ROM niveau, dus je moet een rom hebben om die te kunnen rooten.

Volg gewoon deze stappen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
Het probleem zit hem in dat Windows 10 e.e.a. mist. Ik moest deze feuturepack installeren: https://forums.oneplus.ne...driver-windows-10.337070/
Daarna kon ik via apparaatbeheer 2 soorten MTP devices installeren. De eerste werkte niet, maar de tweede wel. Dat was dus ook de reden dat ik niet even makkelijk mijn data kon backuppen omdat de driver (inf file) niet goed is.
De afgelopen dagen weer enorm veel geleerd.

Ik zal deze post bewerken voor de updates.

Edit: na het aanpassen van de drivers kon ik een rom installeren.
Heb de Sultan ROM + Gapps (micro) en SuperSU geflasht en het werkte in 1x zonder meldingen. De telefoon is nu zijn Whatsapp backup aan het terughalen. Dit gaat erg makkelijk. Google installeerd op dit moment de apps, kon mooi kiezen welke apps ik wel en niet wilde installeren.

Moet nog wel de DPI instellen, maar dat doe ik nadat de Whatsapp backup hersteld is. Hij ziet er dan praktisch hetzelfde uit zoals hij was. Toch kijk ik stiekem ook naar de veel besproken LineageOS rom... ik twijfel omdat ik een rom zoek die stabiel is en een tijdje mee kan. De twijfel is groter geworden omdat het unlocken, rooten en flashen achteraf gezien een eitje is (mits je de goede drivers hebt). Het wissen en herstarten duurde alleen een eeuwigheid.

Rens-br, ik wil je enorm bedanken voor je hulp! Echt fijn!

[ Voor 30% gewijzigd door Binnetie op 08-03-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
@Binnetie, graag gedaan! Fijn dat alles inmiddels werkt.

LineageOS is een mooie build en wordt dus wekelijks van updates voorzien. We zitten nu op de februari beveiligings-patch en ik verwacht dat bij de volgende build de maart patch erin zit.

Ik heb geen idee in hoeverre de Sultan rom nog wordt bijgewerkt. Op welk beveiligingsniveau zit die rom nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
rens-br schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:43:
@Binnetie, graag gedaan! Fijn dat alles inmiddels werkt.

LineageOS is een mooie build en wordt dus wekelijks van updates voorzien. We zitten nu op de februari beveiligings-patch en ik verwacht dat bij de volgende build de maart patch erin zit.

Ik heb geen idee in hoeverre de Sultan rom nog wordt bijgewerkt. Op welk beveiligingsniveau zit die rom nu?
Ik was van mening dat deze niet meer bijgewerkt werd. Maar zag in de changelog dat er 20 februari een bijgewerkte versie is uitgekomen.
De security patch level zit op 1 februari 2017.

Heb nog niet echt ermee gespeeld. Alleen de DPI aangepast en wat kleine settings. Grappige is dat ik zelfs dezelfde achtergrond heb die ik nooit heb gewijzigd :)

Moet alleen nog even kijken wat ik doe met de Google Apps, heb nu een micro-versie erop geflashed. Dit scheelt veel van die Google Apps, maar vind exchange e-mail via de Gmail app lezen niet echt fijn.
Is bijv de standaard mailapp die gebruikt wordt in de Cyagonenmod ook los te installeren? Volgens mij is die van Boxer, maar weet het niet zeker.

De laatste keer dat ik van ROM wisselde had ik een HTC Desire. Indien ik nu kies voor een LineageOS zijn dit dan de stappen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" (vanaf stap4?)

Updaten van de LineageOS kan zonder data verlies? Ik las dat je dan eerst een expirmental build flashed, boot en dan de nightly flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:18:
[...]
Ik was van mening dat deze niet meer bijgewerkt werd. Maar zag in de changelog dat er 20 februari een bijgewerkte versie is uitgekomen.
De security patch level zit op 1 februari 2017.
Wordt dus nog wel bijgewerkt. Erg netjes.
Moet alleen nog even kijken wat ik doe met de Google Apps, heb nu een micro-versie erop geflashed. Dit scheelt veel van die Google Apps, maar vind exchange e-mail via de Gmail app lezen niet echt fijn.
Is bijv de standaard mailapp die gebruikt wordt in de Cyagonenmod ook los te installeren? Volgens mij is die van Boxer, maar weet het niet zeker.
Boxer werd standaard gebruikt op CyanogenOS, maar niet standaard op CyanogenMod. Die app is los te downloaden via Google Play: VMware Boxer. Maar helaas geeft die aan dat de OPO niet ondersteund wordt. Als ik de app via een APK installeer werkt deze echter wel gewoon prima. Dus je kan dat nu nog proberen.
Indien ik nu kies voor een LineageOS zijn dit dan de stappen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" (vanaf stap4?)

Updaten van de LineageOS kan zonder data verlies? Ik las dat je dan eerst een expirmental build flashed, boot en dan de nightly flasht.
Ik weet niet of het lukt om zonder data verlies over te stappen van de Sultan rom naar LineageOS. Maar dit is wel te proberen natuurlijk. (Al raad ik je gewoon een clean install van LineageOS 14.1 aan)

De Sultan rom is gebaseerd op CyanogenMod 13.0, je moet dan eerst updaten naar de officiële Cyanogenmod 14.1 rom en daarna de stappen volgen beschreven in rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". Je kan ook proberen om direct vanuit Sultan de Experimental build te flashen, wellicht dat dit ook werkt.

Werkt het niet om CyanogenMod 14.1 / LineageOS over Sultan heen te installeren, dan kun je het beste inderdaad rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's" volgen vanaf stap 4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Na een paar dagen spelen kan ik zeggen dat de ROM mij goed bevalt. Met het batterij verbruik zou ik nu 2 dagen kunnen doen ('s avonds opladen). Voorheen zou het 1,5 dag geweest kunnen zijn. Maar deed ik de telefoon elke avond rond 22.30 uur aan de lader.

Wat helaas niet is opgelost is de spontane reboots. Toen hij nog stock was hade ik de laatste maanden soms dat hij een week prima draaide. Af en toe had hij een dag dat hij misschien wel 50x achter elkaar herstartte en heel erg warm werd. Soms ook maar 2x wanneer hij het weer deed.
Heb de pinbeveiligign eraf gehaald zodat ik vanzelf weer bereikbaar ben.
Helaas is dat dus niet opgelost en vermoed ik dat het een hardwareprobleem is (een paar maand geleden heeft hij een duikje in bad gemaakt). Ik denk ook niet dat hier iets aan te doen is.

De wifi lijkt beter, geen gekke reconnects meer of dat zijn signaal ineens weg was boen. Mijn vriendin had er overigens met haar Oneplus X geen last van dus ik vermoed dat het in mijn telefoon zat.

Sinds vanochtend ben ik ineens mijn exchange contacten kwijt. Ze staan niet meer in mijn telefoon, maar wel in mijn Outlook. Hier moet ik nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Binnetie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:59:
Wat helaas niet is opgelost is de spontane reboots. Helaas is dat dus niet opgelost en vermoed ik dat het een hardwareprobleem is (een paar maand geleden heeft hij een duikje in bad gemaakt). Ik denk ook niet dat hier iets aan te doen is.
Verwacht inderdaad dat het dan (helaas) gewoon een hardware probleem is. Met mijn OPO op zowel LineageOS, COS of CM geen problemen met de hoeveelheid reboots die jij ervaart. Heel af en toe (lees 1x per maand) wilde mijn toestel nog wel eens spontaan rebooten.
Sinds vanochtend ben ik ineens mijn exchange contacten kwijt. Ze staan niet meer in mijn telefoon, maar wel in mijn Outlook. Hier moet ik nog even naar kijken.
Wellicht staat het syncroniseren van contacten uit voor dat account.

Wel vreemd dat er vandaag nog geen nieuwe Build is verschenen. Normaal gesproken worden die altijd in de nacht van zondag op maandag gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 13-03-2017 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 15:28
rens-br schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:11:
[...]
<knip><

Wel vreemd dat er vandaag nog geen nieuwe Build is verschenen. Normaal gesproken worden die altijd in de nacht van zondag op maandag gemaakt.
Iets later dan verwacht dus, net zonder problemen geupgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:02
schumi2004 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:50:
[...]

Hier ook maar niet via de interne software update. Die faalde elke keer bij het downloaden. Zipje gedownload van de website dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:50:
Inderdaad iets later. Ik moet gewoon geduld leren hebben :P

Inmiddels hier ook succesvol geüpdatet. Veranderingen zijn niet heel spannend, maar de maart beveiligingspatch is wel geïmplementeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F6UlEktYRmyZ54mX1m405DOg/medium.png.

En is het voor mij fijn dat dit probleem is opgelost, had op gegeven moment 3 cast volume rockers.

@Zandpad, heb hier wel gewoon gebruik kunnen maken van de ingebouwde installer. Had jij een instabiele internet verbinding o.i.d.?

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 13-03-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Laatst online: 00:02
rens-br schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:26:
En is het voor mij fijn dat dit probleem is opgelost, had op gegeven moment 3 cast volume rockers.
Hee, dat is fijn! Had ik ook last van.
@Zandpad, heb hier wel gewoon gebruik kunnen maken van de ingebouwde installer. Had jij een instabiele internet verbinding o.i.d.?
Ik zit op moment thuis, Unifi AC Pro en d 300Mbit Ziggo. Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zandpad schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:38:
Ik zit op moment thuis, Unifi AC Pro en d 300Mbit Ziggo. Denk het niet.
Het internet lijkt me dan inderdaad niet het probleem te zijn. Wellicht had je gewoon een druk moment te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
Gisteren heb ik een factory reset gedaan (LineageOS, laatste nightly). Ik had veel last van batterydrains. Lijkt nu opgelost. 't Is effe gedoe, maar het lijkt wel op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bollefles schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:45:
Ik had veel last van batterydrains.
In welke mate had je hier last van? Ik ben tot nu toe nog erg tevreden over LineageOS. Haal zo'n 4u SOT en standby van 1,5/2 dagen, niks mis mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
rens-br schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:00:
[...]

In welke mate had je hier last van?
Woensdag haalde ik het einde van de dag niet eens! Play Services en Fit leken de boosdoeners met beiden zo'n 10%.

Ik had eerder ook het probleem dat Fit m'n dagelijkse doel niet wist te onthouden. Dat lijkt nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
bollefles schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:05:
Woensdag haalde ik het einde van de dag niet eens! Play Services en Fit leken de boosdoeners met beiden zo'n 10%.
Als dat alleen standby is, is dat wel heel schandalig. Overdag gebruik ik mijn telefoon met zo'n 30 min SOT en ga om 06.45 de deur uit met 100% als ik om 17.30u terugkom dan zit er nog zo'n 70~75% in. Erg netjes vind ik dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
rens-br schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:11:
[...]

Als dat alleen standby is, is dat wel heel schandalig. Overdag gebruik ik mijn telefoon met zo'n 30 min SOT en ga om 06.45 de deur uit met 100% als ik om 17.30u terugkom dan zit er nog zo'n 70~75% in. Erg netjes vind ik dat.
Ik zal vanavond rapporten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
bollefles schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:05:
[...]

Ik zal vanavond rapporten :)
Het werd iets later.

So far, better. Er is uiteraard wel wat battery drain maar ik haal de dag nu makkelijk. Een clean install/factory reset is soms wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Goed om dat te horen. Ik heb net weer succesvol de nightly kunnen installeren via de ingebouwde installer. Er zijn geloof ik niet echt hele spannende wijzigingen op de voorgrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
Als ik ging updaten wilde dat nooit automatisch. Er werd wel geboot naar TWRP maar dan gebeurde er niks. Dus moest ik handmatig de update starten. Gisteren heb ik TWRP geupdate van 3.0.2-0 naar 3.1.0-0 en nu ging de update van vandaag helemaal zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
renem schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:30:
Als ik ging updaten wilde dat nooit automatisch. Er werd wel geboot naar TWRP maar dan gebeurde er niks. Dus moest ik handmatig de update starten. Gisteren heb ik TWRP geupdate van 3.0.2-0 naar 3.1.0-0 en nu ging de update van vandaag helemaal zonder problemen!
Hoe bevalt lineage, en kun je nog met je telefoon werken icm je valschade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
mhulsegge schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Hoe bevalt lineage, en kun je nog met je telefoon werken icm je valschade ?
Lineage bevalt goed, in eerste instantie had ik een uitstekende SOT, tot zo'n 5 uur. Maar nu ik het een paar weken in gebruik heb, en dus ook steeds meer apps installeer merk ik toch dat dat alweer een stuk minder wordt, ik zat gisteren op nog maar zo'n 3 uur.

Verder merk ik nog wel eens dat het OS reboot als ik met foto's aan het werken ben, vooral als ik foto's wil toevoegen aan mails, webpagina's of whatsapp berichten. Als ik dan naar een foto ga browsen (waar ik quickpic voor gebruik) dan knalt ie er regelmatig uit.

En ja, er is nog wel mee te werken, gelukkig speel ik niet zoveel spelletjes want dan zal de telefoon onwerkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe halen jullie die extreme SOT? Ik heb die slider halverwege staan van de helderheid en hij bepaald het verder automatisch maar ik mag al blij wezen als ik een uurtje of 2 haal. Ik heb er overigens geen Facebook opstaan en gebruik het scherm hoofdzakelijk voor het browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Brilsmurfffje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:56:
Hoe halen jullie die extreme SOT? Ik heb die slider halverwege staan van de helderheid en hij bepaald het verder automatisch maar ik mag al blij wezen als ik een uurtje of 2 haal. Ik heb er overigens geen Facebook opstaan en gebruik het scherm hoofdzakelijk voor het browsen.
Vandaag doet ie het alweer iets beter als gisteren:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/r2qpmb.png
Welke apps staan er bij jouw accu gebruik? Ik ben er iig van overtuigd dat Lineage het goed doet qua verbruik maar dat de externe apps het hoge verbruik veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renem schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:30:
Gisteren heb ik TWRP geupdate van 3.0.2-0 naar 3.1.0-0 en nu ging de update van vandaag helemaal zonder problemen!
Bij mij werkte het perfect met versie 3.0.2-0, wellicht staat / stond bij jou het vinkje Recovery bijwerken bij OTA nog aan in developers opties. Ik geloof dat die nu automatisch uitgeschakeld is bij de laatste Nightly.

Ik ga nu in ieder geval TWRP even bijwerken en kijken of hij as. maandag ook zonder problemen kan updaten.
Brilsmurfffje schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:56:
Hoe halen jullie die extreme SOT? Ik heb die slider halverwege staan van de helderheid en hij bepaald het verder automatisch maar ik mag al blij wezen als ik een uurtje of 2 haal.
Mijn helderheid staat ook op 50% of lager en ik haal ongeveer 3 tot 4u SOT. Maar ik heb dan ook een gloedje nieuwe accu sinds twee weken.

Dit zijn mijn grafieken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AmcGvfMW0U0EI98EUDony5oB/medium.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8pd4vMLbKeEjxIdXKVDyVGJ6/medium.png
Statistiek is vandaag niet helemaal eerlijk, omdat ik net TWRP heb geüpdatet, waardoor het toestel moest herstarten.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 20-03-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:28
Heb vandaag de nieuwste nightly er op gezet bij mij, werkt prima tot nu toe. Morgen eens kijken naar de SOT en batterij verbruik. Merk bij mij dat de grootste verbruiker toch wel de app Nexmusic+ is, vanwege standby tijd ook, is er mogelijk een optie om een dergelijke app geen standby / aanwezig op de achtergrond, mogelijkheid te geven dat iemand weet?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
rens-br schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:29:
[...]

Bij mij werkte het perfect met versie 3.0.2-0, wellicht staat / stond bij jou het vinkje Recovery bijwerken bij OTA nog aan in developers opties. Ik geloof dat die nu automatisch uitgeschakeld is bij de laatste Nightly.
Nee, die optie stond 100% zeker niet aan. Het moet dus iets anders zijn geweest. Ik lees dat meer mensen dit probleem hebben.

Mijn helderheid staat ook op 50% en heb nog de originele accu, gekocht in juli 2014. Ik heb de telefoon altijd zeer intensief gebruikt en heb aan 4 uur SOT nooit voldoende om de dag door te komen (zelfs niet toen het 7 uur was, helemaal in het begin). Waarmee ik wil aangeven dat de accu blijkbaar nog steeds even goed is als een nieuwe omdat ik er ook nog 3 a 4 uur mee haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renem schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:08:
Waarmee ik wil aangeven dat de accu blijkbaar nog steeds even goed is als een nieuwe omdat ik er ook nog 3 a 4 uur mee haal.
Waarschijnlijk is je accu dan inderdaad nog ongeveer net zo goed als in het begin. Sinds ik mijn accu heb vervangen is mijn SOT wel iets omhoog gegaan, maar ook weer niet super. Al is mijn standby tijd wel een stuk omhoog gegaan.

Overigens moet ik er ook wel bij aantekenen dat ik +/- 150 apps op mijn telefoon heb staan en nooit mijn open staande apps afsluit, waardoor mijn waardes wellicht een stuk beter kunnen worden als ik wat apps verwijder.
Raznov schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:43:
Merk bij mij dat de grootste verbruiker toch wel de app Nexmusic+ is, vanwege standby tijd ook, is er mogelijk een optie om een dergelijke app geen standby / aanwezig op de achtergrond, mogelijkheid te geven dat iemand weet?
Je kan in ieder geval even controleren of 'Accu verbruik optimaliseren' aan staat voor die app. Je vind die optie bij:
'Instellingen' -> 'Accu' -> 'Accuoptimalisatie'

Overigens lijkt mij helemaal niet aanwezig op de achtergrond niet bepaald wenselijk voor een muziek speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
rens-br schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:34:
[...]

Waarschijnlijk is je accu dan inderdaad nog ongeveer net zo goed als in het begin. Sinds ik mijn accu heb vervangen is mijn SOT wel iets omhoog gegaan, maar ook weer niet super. Al is mijn standby tijd wel een stuk omhoog gegaan.

Overigens moet ik er ook wel bij aantekenen dat ik +/- 150 apps op mijn telefoon heb staan en nooit mijn open staande apps afsluit, waardoor mijn waardes wellicht een stuk beter kunnen worden als ik wat apps verwijder.
Hier ook meer dan 150 apps en sluit ze ook nooit af. Ik heb ook nog nooit geprobeerd om een betere accuduur te krijgen door met permissies ed te lopen kloten. Android moet gewoon out of the box goed werken. Doet ie dat niet dan zet ik er weer een andere rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renem schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:34:
Android moet gewoon out of the box goed werken. Doet ie dat niet dan zet ik er weer een andere rom op.
Ben ik inderdaad volledig met je eens. Tot nu toe erg tevreden over LineageOS. Overigens hebben ze gisteren weeer een changelog online gezet. Grootste wijzigingen van afgelopen week:
  • Custom tiles
  • Maart patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 15:28
rens-br schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:36:
[...]

Ben ik inderdaad volledig met je eens. Tot nu toe erg tevreden over LineageOS. Overigens hebben ze gisteren weeer een changelog online gezet. Grootste wijzigingen van afgelopen week:
  • Custom tiles
  • Maart patch
Toch eens met die custom tiles spelen, kijken wat we daar mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:41:
Toch eens met die custom tiles spelen, kijken wat we daar mee kunnen doen.
Het is niet zo zeer dat je zelf Tiles kan maken, ze hebben gewoon een aantal Tiles toegevoegd die niet standaard in Android zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:51

HaTe

haat niet

Hier ook tevreden met LineageOS al 2 weken. Daarvoor gebruikte ik Sultan's ROM, welke wel wat completer is, maar ook LineageOS wordt snel steeds completer. Qua performance en camera merk ik geen verschil, dus het is een goede vervanger. Het schijnt wel dat HDR nog niet werkt.

Wat me wel tegenvalt is dat mijn WiFi nog enkele keren per dag weg valt (2 seconden) bij mij thuis, daar had ik met de Sultan ROM ook last van en hoopte dat dat opgelost zou zijn. Het gekke is dat ik het alleen thuis heb, maar mijn vriendin met een Galaxy S6 heeft nergens last van.. Dit in combinatie met een Asus AC66U

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 21-03-2017 11:52 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
HaTe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:51:
Hier ook tevreden met LineageOS al 2 weken. Daarvoor gebruikte ik Sultan's ROM, welke wel wat completer is, maar ook LineageOS wordt snel steeds completer. Qua performance en camera merk ik geen verschil, dus het is een goede vervanger. Het schijnt wel dat HDR nog niet werkt.

Wat me wel tegenvalt is dat mijn WiFi nog enkele keren per dag weg valt (2 seconden) bij mij thuis, daar had ik met de Sultan ROM ook last van en hoopte dat dat opgelost zou zijn. Het gekke is dat ik het alleen thuis heb, maar mijn vriendin met een Galaxy S6 heeft nergens last van.. Dit in combinatie met een Asus AC66U
Mag ik vragen hoe je de overstap hebt gedaan ? Zit ook nog op Sultan. Heb je een volledige cleanflash gedaan, of is er een mogelijkheid tot behoud van data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
HaTe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:51:
Wat me wel tegenvalt is dat mijn WiFi nog enkele keren per dag weg valt (2 seconden) bij mij thuis, daar had ik met de Sultan ROM ook last van en hoopte dat dat opgelost zou zijn.
Hier in ieder geval geen problemen met de Wifi, dat werkt overal perfect. Wellicht staat je router op een vreemd kanaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
mhulsegge schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:06:
[...]

Mag ik vragen hoe je de overstap hebt gedaan ? Zit ook nog op Sultan. Heb je een volledige cleanflash gedaan, of is er een mogelijkheid tot behoud van data ?
Ik zou voor de Cleanflash gaan. mbv Titanium heb je de boel echt (nog steeds) wel weer snel up and running.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:51

HaTe

haat niet

mhulsegge schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:06:
[...]

Ik heb een Titanium Backup gemaakt en Nandroid backup (voor de zekerheid). Daarna de LineageOS handleiding gevolgd voor het installeren, wat inhoud dat je een wipe van system en data doet.
Daarna heb ik de meeste niet-system apps teruggezet met Titanium Backup.
rens-br schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 13:14:
[...]
Hier in ieder geval geen problemen met de Wifi, dat werkt overal perfect. Wellicht staat je router op een vreemd kanaal?
Kanaal 6 lijkt me niet zo vreemd.. Heb hem nu op kanaal 13, maar zit eigenlijk het meest op 5Ghz en daar zijn niet veel andere routers actief..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
rens-br schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:34:
[...]
Je kan in ieder geval even controleren of 'Accu verbruik optimaliseren' aan staat voor die app. Je vind die optie bij:
'Instellingen' -> 'Accu' -> 'Accuoptimalisatie'

Overigens lijkt mij helemaal niet aanwezig op de achtergrond niet bepaald wenselijk voor een muziek speler.
Accu optimalisatie staat aan. Ik heb er geen problemen mee als hij batterij verbruikt als ik echt muziek luister, maar 7 uur aan standby tijd is wat onnodig. Ik zoek nog even verder, want denk dat het aan de app ligt en niet aan de OS :). Ben overigens goed tevreden met Lineage, kwam van CM af, welke ik eigenlijk al prima vond, maar wilde toch ook naar de nieuwste Android toe. Installatie is niet heel lastig (alhoewel ik al vanaf T-Mobile G1 custom Roms ervaring heb) en instellingen zijn goed uitgebreid in Lineage, geen tegenvaller tot noch toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:47:
Accu optimalisatie staat aan. Ik heb er geen problemen mee als hij batterij verbruikt als ik echt muziek luister, maar 7 uur aan standby tijd is wat onnodig. Ik zoek nog even verder, want denk dat het aan de app ligt en niet aan de OS :).
Ik verwacht het inderdaad ook. En de app wegsliden / geforceerd afsluiten, helpt dat wel?
en instellingen zijn goed uitgebreid in Lineage, geen tegenvaller tot noch toe.
En die instellingen worden bij elke Nightly verder uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:15:
[...]

Ik verwacht het inderdaad ook. En de app wegsliden / geforceerd afsluiten, helpt dat wel?
Zeker, alleen ben ik niet zo automatisch in het wegsliden zodra ik de app niet gebruik :). Denk dat het vooral komt doordat ik ergens op een van mijn pagina's een widget actief heb, deze zal waarschijnlijk wel wat accu vragen. Mogelijk deze eens verwijderen en het resultaat bekijken na een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Raznov schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:07:
Zeker, alleen ben ik niet zo automatisch in het wegsliden zodra ik de app niet gebruik :).
Ik doe dat persoonlijk ook nooit. Bij de meeste apps kost het ook juist meer energie dan dat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
Data van tel gekopieerd - Check
Titanium backup gemaakt - Check
TWRP backup gemaakt - Check

Full wipe is bezig en dan ga ik zo LinageOS erop zetten. Ik zat al op de laatste cm14 maar ik wilde nu een full wipe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SuperKneus schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:26:
Ik zat al op de laatste cm14 maar ik wilde nu een full wipe doen.
Vanuit CM14 had je ook direct naar LOS14 kunnen gaan, zonder dataverlies. Waarom toch voor een clean install gekozen?

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
rens-br schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Vanuit CM14 had je ook direct naar LOS14 kunnen gaan, zonder dataverlies. Waarom toch voor een clean install gekozen?
Weet ik maar ik was al dirty van cm13 naar cm14 gegaan. Ik wil de gewoon van 0 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:41
Ik kom er maar niet uit. Het is een wirwar aan informatie en varianten. Hoe kan ik gemakkelijk de OnePlus One updaten naar Nougat? Momenteel draai ik 6.0.1.

[ Voor 52% gewijzigd door henidde op 24-03-2017 21:22 ]

.

Pagina: 1 ... 22 ... 35 Laatste