Acties:
  • 0 Henk 'm!
oxzhor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:41:
[...]
Ik heb https://mirrorbits.lineageos.org/su/addonsu-arm-signed.zip gedownload op mijn telefoon en vervolgens geboot in TWRP en de zip geïnstalleerd en vervolgens gereboot maar er is niks gebeurd? de telefoon is niet geroot zegt root checker.
Welke root checker heb je gebruikt? Verder moet je volgens mij nog roottoegang aanzetten via de developers opties:

'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 5x drukken op 'Build-nummer'.

Daarna:

'Instellingen' -> 'Opties voor ontwikkelaars' -> 'Root-toegang' -> 'Alleen apps'
Inderdaad ik geef ook de voorkeur aan een zwart thema ;) en icon's in streepjes zodat je beter je bereik kan inschatten indien nodig 8) .
Icon's in streepjes? Bedoel je die in de statusbalk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxzhor
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 17:17
rens-br schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Welke root checker heb je gebruikt? Verder moet je volgens mij nog roottoegang aanzetten via de developers opties:

'Instellingen' -> 'Over de telefoon' -> 5x drukken op 'Build-nummer'.

Daarna:

'Instellingen' -> 'Opties voor ontwikkelaars' -> 'Root-toegang' -> 'Alleen apps'
Ok dat werkt idd d:)b
Icon's in streepjes? Bedoel je die in de statusbalk?
Klopt :) heb inmiddels wel de percentage van de batterij aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer overigens geen SuperSu te flashen, want dat werkt niet en daarmee verlies je de OTA functies.
Klopt :) heb inmiddels wel de percentage van de batterij aangezet.
Die gaat bij mij sowieso direct aan. De andere kunnen me niet super veel schelen eigenlijk :P Of ik nu één, twee, drie of geen 'streepjes' heb. Zolang het werkt is het goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxzhor
feitje ;) is meer een princiepen kwestie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ik heb een kleine issue met de laatste LineageOS: Fit vertikt 't om mijn doel te onthouden. Het lijkt wel alsof Fit niet mag wegschrijven. Herkenbaar? Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben? Ik heb de al een paar keer de app opnieuw geconfigureerd, maar het blijft terugkomen. Voorheem had ik dit niet, met deze Lineage wel, dus wellicht dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:28
Hebben jullie ook met de twee laatste officiële LOS releases (01/30 en 02/06) dat toestel vervelend doet met internet connecties, Wifi en 4G ?
Soms gebeurt het dat je je mobiele data kwijt bent , een reboot (geen soft) verhelpt dit weer.
En Wifi connectiviteit is van het een op andere moment (meestal bij ontwaken) om te huilen, soms verhelpt een reboot (weer geen soft) het voor even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bollefles schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 06:50:
Fit vertikt 't om mijn doel te onthouden. Het lijkt wel alsof Fit niet mag wegschrijven. Herkenbaar? Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben? Ik heb de al een paar keer de app opnieuw geconfigureerd, maar het blijft terugkomen. Voorheem had ik dit niet, met deze Lineage wel, dus wellicht dat het daar aan ligt?
Heb je al gekeken of alle permissies wel aanstaan?
schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:47:
Hebben jullie ook met de twee laatste officiële LOS releases (01/30 en 02/06) dat toestel vervelend doet met internet connecties, Wifi en 4G ?
Nee, kan me niet in dit probleem vinden. Met COS had ik nog wel eens dat bij het switchen van Wifi -> 3G dat de mobiele data verbinding niet op gang kwam.

Nu heb ik het wel eens dat bij switchen van 3G -> Wifi hier op het werk, de wifi echt enorm traag is. Maar dit heb ik alleen op het werk, dus wellicht ligt dat hier aan de apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
rens-br schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:00:
[...]

Heb je al gekeken of alle permissies wel aanstaan?
Verrek. Zou dit de boosdoener zijn? Opslagruimte?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/14wmpfin3ahwp.png

Wel apart, eerder nooit gedoe mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
schumi2004 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:47:
Soms gebeurt het dat je je mobiele data kwijt bent , een reboot (geen soft) verhelpt dit weer.
Ja, gisteren ineens. Binnenstad Den Haag. Een reboot verhielp de issue. Wel irritant.

Ondanks dat ik Fit toegang heb gegeven tot 'Opslag' wordt m'n doel nog steeds niet bewaard. Groot(s) firstworldproblem, zullen we maar zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roefel76
  • Laatst online: 17-09 00:06
Van de week voor het eerst mijn one plus maar eens geupgrade naar de Linneage nightly, geen problemen gehad tot op heden alles is gegaan zoals beschreven door Rens.
Batterij duur is enorm verbeterd, wel nog steeds problemen met internet van mijn provider dat probleem had ik op de standaard software ook

[ Voor 29% gewijzigd door Roefel76 op 13-02-2017 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:55
Zojuist naar de build van vandaag geflasht (LineageOS). Weet iemand waar ik de changelog kan vinden? (nevermind, gevonden: https://www.cmxlog.com/14.1/bacon/) En weet iemand hoe ik het geluid van de timer kan veranderen? Ik kan wel die van het alarm veranderen, maar die voor de timer kan ik nergens vinden (en ik haat die kraaiende haan :P ).

En ik hoop dat xposed framework binnenkort beschikbaar komt voor Nougat, vind sommige modules toch wel handig.

[ Voor 26% gewijzigd door floriz87 op 13-02-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bollefles schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 06:15:
Ondanks dat ik Fit toegang heb gegeven tot 'Opslag' wordt m'n doel nog steeds niet bewaard. Groot(s) firstworldproblem, zullen we maar zeggen :D
Jammer dat het probleem niet is opgelost. Had er goede hoop op. Ik neem overigens ook aan dat je de app ook al een keer opnieuw hebt geïnstalleerd en de cache al hebt verwijderd van de app?
floriz87 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:28:
En weet iemand hoe ik het geluid van de timer kan veranderen? Ik kan wel die van het alarm veranderen, maar die voor de timer kan ik nergens vinden (en ik haat die kraaiende haan :P ).
Ik kan die gewoon veranderen. Welke Gapps heb je geflasht?

Je kan dit vinden bij:

'Apps' -> 'Klok' -> 'Timer' -> drie puntjes -> 'Instellingen' -> Onder 'Timers' -> 'Beltoon van timer.

Mijn 'Klok' versie is: 4.50 com.android.deskclock
Zojuist naar de build van vandaag geflasht (LineageOS). Weet iemand waar ik de changelog kan vinden? (nevermind, gevonden: https://www.cmxlog.com/14.1/bacon/)
Deze ga ik ook maar eens installeren. Ben benieuwd of deze build de februari beveiligings-patch niveau heeft. Helaas kan er momenteel de Changelog niet opgevraagd worden.

5 minuten laten en de update staat alweer netjes op mijn telefoon, helaas is het Android-beveiligingspatch nog steeds 5 januari. Ik zie zo snel dat er geen opties zijn veranderd dit keer.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:58:

Ik kan die gewoon veranderen. Welke Gapps heb je geflasht?

Je kan dit vinden bij:

'Apps' -> 'Klok' -> 'Timer' -> drie puntjes -> 'Instellingen' -> Onder 'Timers' -> 'Beltoon van timer.

Mijn 'Klok' versie is: 4.50 com.android.deskclock
Dank je, gevonden. Ik had de optie wel gezien, maar er stond iets raars onder bij mij (iets van "geen bij verloop van timer"), en ik had verwacht dat er "rooster/haan" oid zou staan. Omdat dat er niet stond ging ik er maar vanuit dat deze optie voor iets anders was. Maar inderdaad kan ik hier verschillende geluiden kiezen, maar de oude optie "geen bij verloop van timer" staat er niet tussen 8-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriz87 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:48:
[...]
Dank je, gevonden. Ik had de optie wel gezien, maar er stond iets raars onder bij mij (iets van "geen bij verloop van timer"),
Waarschijnlijk stond er 'Timer verlopen', tenminste dat staat er bij mij. Dat zal de naam wel zijn van de standaard ringtone.

Inmiddels doet de changelog het ook weer: https://www.cmxlog.com/14.1/bacon/. Maar zie weinig spannende (en herkenbare dingen, dus het is voornamelijk bug fixes)

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Waarschijnlijk stond er 'Timer verlopen', tenminste dat staat er bij mij. Dat zal de naam wel zijn van de standaard ringtone.
Ja, die bedoel ik. Maar die kan ik nergens terug vinden, lijkt mij een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriz87 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:56:
[...]
Ja, die bedoel ik. Maar die kan ik nergens terug vinden, lijkt mij een bug.
Ja, of die staat ergens ver weg gestopt. Overigens heb net de ringtone maar eens afgespeeld, maar had nog niet niet eens gemerkt dat het een kip was :P Bij COS was dit gewoon een (irritante) piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is de overgang van CM naar LA best soepel gegaan bij mn stukje spek. Echter ben ik er nog niet echt over uit hoe stabiel het is t.o.v. CM. Bij LineageOS is hij al meerdere malen gecrasht, ook na het doen van een schone installatie. Iemand anders hier ervaringen mee of een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:35:
Bij LineageOS is hij al meerdere malen gecrasht, ook na het doen van een schone installatie. Iemand anders hier ervaringen mee of een mening over?
Hoe bedoel je gecrasht? Ik heb tot nu toe 2 keer een complete reboot gehad op momenten dat ik gewoon een beetje aan het Facebooken of browsen was. Voor de rest is het gewoon heel erg stabiel.

En welke versie van CM had je hiervoor? 14.1 of 13.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Geen enkele crash/random reboot gehad tot nu toe. Draai het nu een kleine week. Schone installatie gedaan (dwz: volledige wipe, inclusief alle data en daarna nightly erop) en gapps micro en supersu geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:06:
[...]

Hoe bedoel je gecrasht? Ik heb tot nu toe 2 keer een complete reboot gehad op momenten dat ik gewoon een beetje aan het Facebooken of browsen was. Voor de rest is het gewoon heel erg stabiel.

En welke versie van CM had je hiervoor? 14.1 of 13.0?
Ik draai al sinds ik me kan heugen de meest recente nightlies van CM op mn OPO. Dus heb ook al een lange tijd CM 14.1 gehad, waarbij mij toestel eigenlijk nooit echt uit zichzelf ging rebooten. Het is wel eens gebeurd terwijl ik heel veel shit tegelijkertijd zat te doen, maar niet in ruste. Met de update naar LA is het echter in twee weken toch al 5 keer voorgekomen dat hij uit het niets opnieuw ging opstarten. Telefoon zat op dat moment in de zak, met soms een koptelefoon aangesloten. Ik durf echter niet te stellen dat het per definitie door LA kom, omdat ik ook wat kortsluiting in mijn jackaansluiting vermoed. Misschien moet ik toch maar eens een 3T gaan overwegen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56

Pierre

Van nature lui!

Zodra ik mijn OPO3t binnen krijg ga ik hem direct rooten, ik lees dingen over dm-verity wat doet dat als ik vragen mag.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:40:
[...]
Ik draai al sinds ik me kan heugen de meest recente nightlies van CM op mn OPO. Dus heb ook al een lange tijd CM 14.1 gehad, waarbij mij toestel eigenlijk nooit echt uit zichzelf ging rebooten. Het is wel eens gebeurd terwijl ik heel veel shit tegelijkertijd zat te doen, maar niet in ruste. Met de update naar LA is het echter in twee weken toch al 5 keer voorgekomen dat hij uit het niets opnieuw ging opstarten.
Dit gedrag herken ik absoluut niet. Mijn telefoon reboot echt alleen wanneer ik er veel mee bezig ben. Uit het niets herstarten is nog niet voorgekomen.
Ik durf echter niet te stellen dat het per definitie door LA kom, omdat ik ook wat kortsluiting in mijn jackaansluiting vermoed.
Dat is wel vervelend. Wellicht zit er gewoon heel veel stof in, kun je er eens kijken of je dat eruit krijgt met bijv. een tandenstoker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Dit gedrag herken ik absoluut niet. Mijn telefoon reboot echt alleen wanneer ik er veel mee bezig ben. Uit het niets herstarten is nog niet voorgekomen.

[...]

Dat is wel vervelend. Wellicht zit er gewoon heel veel stof in, kun je er eens kijken of je dat eruit krijgt met bijv. een tandenstoker.
Mm, dat heb ik al vaker gedaan, zelfs de stofzuiger erop gezet. Maar dat biedt eigenlijk geen soelaas. Zou statische elektriciteit invloed kunnen uitoefenen? Op mijn werk ben ik namelijk zo statisch als een tesjla coil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:53:
[...]
Mm, dat heb ik al vaker gedaan, zelfs de stofzuiger erop gezet.
De stofzuiger heeft waarschijnlijk te weinig zuigkracht in dat kleine gaatje.
Maar dat biedt eigenlijk geen soelaas. Zou statische elektriciteit invloed kunnen uitoefenen? Op mijn werk ben ik namelijk zo statisch als een tesjla coil :P
Dat zou met een afschermde telefoon niks uit mogen maken als het goed is. Een losse printplaat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de update van 13/2 geïnstalleerd, dus ik ben benieuwd in hoeverre ik het nu nog tegenkom. Vind het persoonlijk wel jammer dat de changelogs per update niet zo duidelijk zichtbaar zijn als ze bij CM waren. Het is ergens wel bijzonder jammer hoe roemloos CM nu ten onder is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:23:
Vind het persoonlijk wel jammer dat de changelogs per update niet zo duidelijk zichtbaar zijn als ze bij CM waren.
Hoe duidelijk waren de Changelogs bij CM dan? Veel beter dan dit kan ik het niet noemen eerlijk gezegd: https://www.cmxlog.com/14.1/bacon/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:58:
[...]

Jammer dat het probleem niet is opgelost. Had er goede hoop op. Ik neem overigens ook aan dat je de app ook al een keer opnieuw hebt geïnstalleerd en de cache al hebt verwijderd van de app?

[...]
Ja, helaas. Ook de laatste nightly heeft het 'probleem' niet verholpen. Ik heb idd cache verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, cache van play services geleegd... Tja. Komt wel weer een keer goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxzhor
Oké zojuist kreeg ik een update melding van lineageos en wilde deze doorvoeren, echter booten hij vervolgens in twrp enkel heb ik geen idee wat vervolgens te doen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dko5al45zizzg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Roefel76 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:43:
Van de week voor het eerst mijn one plus maar eens geupgrade naar de Linneage nightly, geen problemen gehad tot op heden alles is gegaan zoals beschreven door Rens.
Batterij duur is enorm verbeterd, wel nog steeds problemen met internet van mijn provider dat probleem had ik op de standaard software ook
Kun je mij vertellen hoe je batterijduur verbeterd is? Ik merk er niks van. Via de verzekering, ivm waterschade een nieuwe accu er in gekregen.
Batterijduur blijft echt maximaal 3 uur screen on op een korte dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roefel76
Hoi Peter,

Ik ben van naar nog ruim geen dag gebruik naar ruim anderhalf dag gegaan was regelmatig op dat ik moest opladen, daar heb ik tot op heden bijna 2 weken nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oxzhor schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:30:
Oké zojuist kreeg ik een update melding van lineageos en wilde deze doorvoeren, echter booten hij vervolgens in twrp enkel heb ik geen idee wat vervolgens te doen?

[afbeelding]
Als het goed is herstart je telefoon inderdaad in TWRP en staat er boven in iets in de trand van Open Update Script (weet de melding zo niet precies uit mijn hoofd). Je moet het vervolgens gewoon zijn gang laten gaan en de update wordt dan automatisch geïnstalleerd.

Mocht je alleen het TWRP hoofdmenu krijgen, dan gaat er iets niet goed. Welke TWRP versie heb je?
PeterFdeVries schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:41:
Kun je mij vertellen hoe je batterijduur verbeterd is? Ik merk er niks van. Via de verzekering, ivm waterschade een nieuwe accu er in gekregen.
Batterijduur blijft echt maximaal 3 uur screen on op een korte dag.
Mijn SOT was bij COS maximaal 2 uur en nu met LineageOS haal ik 3 tot 4 uur. Verder kan ik mij ook vinden in @Roefel76, waarbij mijn telefoon bij COS echt na één dag leeg was. Haal ik nu 1,5 tot 2 dagen 'standby'. Vergeleken met Android 4.4 is het natuurlijk nog steeds vrij weinig.

[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxzhor
Hoi Rens,

Ik heb even gekeken maar in twrp staat niks over update ik heb v2.8.51

Acties:
  • +1 Henk 'm!
oxzhor schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:50:
Ik heb even gekeken maar in twrp staat niks over update ik heb v2.8.51
Waarschijnlijk kan je dus geen OTA updates installeren met versie v2.8.5.1. Ik heb
twrp-3.0.2-0 en daarmee werkt het perfect, probeer TWRP eens te upgraden en probeer het dan nog eens.

Je kan overigens de update ook gewoon installeren door in TWRP te gaan naar Install en vervolgens de zip file te selecteren. (locatie: /data/data/org.lineageos.updater/app_updates) Dit moet je dan wel elke keer doen, waardoor TWRP updaten wellicht makkelijker is.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Hoe duidelijk waren de Changelogs bij CM dan? Veel beter dan dit kan ik het niet noemen eerlijk gezegd: https://www.cmxlog.com/14.1/bacon/.
In CM kon je op de update klikken en dan zag je daar de changelog. Via LA heb ik dat nog niet kunnen doen. Op het web opzoeken kan natuurlijk, maar daar doelde ik niet op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxzhor
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:00:
[...]

Waarschijnlijk kan je dus geen OTA updates installeren met versie v2.8.5.1. Ik heb
twrp-3.0.2-0 en daarmee werd het perfect, probeer TWRP eens te upgraden en probeer het dan nog eens.

Je kan overigens de update ook gewoon installeren door in TWRP te gaan naar Install en vervolgens de zip file te selecteren. Dit moet je dan wel elke keer doen, waardoor TWRP updaten wellicht makkelijker is.
Toppie dat werkt prima! draai nu TWRP 3.0.2-0 en LineageOS 14.1-20170213

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:17:
In CM kon je op de update klikken en dan zag je daar de changelog. Via LA heb ik dat nog niet kunnen doen. Op het web opzoeken kan natuurlijk, maar daar doelde ik niet op :P
Ow bedoel je dat. Dat gaat inderdaad helaas nog niet. Je kan wel: Google Play: LineageOS Changelog gebruiken, dan is de changelog wel te zien. Maar goed ook dan moet je iets los downloaden, ipv. dat het meteen te zien is. Verder is https://www.cmxlog.com/14.1/bacon/ responsive en werkt dus ook wel prima.
oxzhor schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:24:
Toppie dat werkt prima! draai nu TWRP 3.0.2-0 en LineageOS 14.1-20170213
Fijn dat het gelukt is.
bollefles schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:56:
CyanDelta: inderdaad, dat zorgde dan voor downloadjes van tussen de 10 en 20 MB.
Net even geprobeerd en aan CyanDelta zijn nu wel LineageOS zips toe te voegen, dus het lijkt erop alsof het ondersteund wordt. Het is nu alleen nog even wachten op de volgende OTA (20-02), om te kijken of het ook echt werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Ow bedoel je dat. Dat gaat inderdaad helaas nog niet. Je kan wel: Google Play: LineageOS Changelog gebruiken, dan is de changelog wel te zien.

[...]

Fijn dat het gelukt is.

[...]

Net even geprobeerd en aan CyanDelta zijn nu wel LineageOS zips toe te voegen, dus het lijkt erop alsof het ondersteund wordt. Het is nu alleen nog even wachten op de volgende OTA (20-02), om te kijken of het ook echt werkt.
Thanks voor de tips Rens! ben jij toevallig een contributor bij LA ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:32:
Thanks voor de tips Rens! ben jij toevallig een contributor bij LA ofzo?
Nee hoor. Gewoon een enthousiaste gebruiker ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roefel76
Inmiddels ook mijn problemen met internet van mijn mobiele provider opgelost, was achteraf vrij simpel, in de APN instellingen in de optie drager instellingen stond "niet opgegeven", dit veranderd naar LTE en internet van mijn mobiele provider werkt als een trein

[ Voor 0% gewijzigd door Roefel76 op 15-02-2017 10:50 . Reden: " " +n ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 25-09 10:44
Roefel76 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:47:
Inmiddels ook mijn problemen met internet van mijn mobiele provider opgelost, was achteraf vrij simpel, in de APN instellingen in de optie drager instellingen stond "niet opgegeven", dit veranderd naar LTE en internet van mijn mobiele provider werkt als een trein
Welke provider heb je? En welke vinkjes heb je nog meer aangezet? Ook HSDPA, EDGE en GPRS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roefel76
dnhelle schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:44:
[...]

Welke provider heb je? En welke vinkjes heb je nog meer aangezet? Ook HSDPA, EDGE en GPRS?
Ik heb alleen de LTE aangezet,zoals deze stond aangegeven op mijn automatisch

[ Voor 0% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:23:
Mijn SOT was bij COS maximaal 2 uur en nu met LineageOS haal ik 3 tot 4 uur. Verder kan ik mij ook vinden in @Roefel76, waarbij mijn telefoon bij COS echt na één dag leeg was. Haal ik nu 1,5 tot 2 dagen 'standby'. Vergeleken met Android 4.4 is het natuurlijk nog steeds vrij weinig.
En zijn dat cijfers van COS van voor of na december?

Ergens in de laatste week van december viel mij op dat de accu merkbaar langer mee gaat. Ik weet niet zeker waar dit aan ligt, kan zijn dat de google play services zich wat beter gedraagt of dat cyanogen een paar servers heeft uitgezet waardoor mijn telefoon minder data naar huis zendt.
Een paar dagen later in december heb ik alle cyanogen gerelateerde apps gedisabled voor zover mogelijk. Sindsdien haal ik altijd wel 4 uur schermtijd in ongeveer 2 dagen standby. Vandaag 5.5 uur in 2 dagen gehaald! Met kitkat was 6 uur schermtijd in 4 dagen standby meer regel dan uitzondering. Na kitkat halveerde dit grofweg. Ik ben niet geheel ontevreden dat de accu nu om onduidelijke redenen aanzienlijk langer meegaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobM schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:33:
En zijn dat cijfers van COS van voor of na december?
Ik ben op 16 december overstapt op CyanogenMod, dus mijn batterij ervaringen zijn van daarvoor.
Een paar dagen later in december heb ik alle cyanogen gerelateerde apps gedisabled voor zover mogelijk. Sindsdien haal ik altijd wel 4 uur schermtijd in ongeveer 2 dagen standby. Vandaag 5.5 uur in 2 dagen gehaald! Met kitkat was 6 uur schermtijd in 4 dagen standby meer regel dan uitzondering. Na kitkat halveerde dit grofweg. Ik ben niet geheel ontevreden dat de accu nu om onduidelijke redenen aanzienlijk langer meegaat. :)
Dat is niet slecht! Met KK waren dit soort resultaten ook niet meer dan normaal bij mij. SOT van 6 tot 8u waren simpel te halen en twee dagen standby was ook geen probleem.

• floriz87
Interessante bug gevonden: ik heb de klok (versie 4.5.0) op mijn "bureaublad" toegevoegd als widget (kon geen andere manier vinden). Vervolgens heb ik het formaat aangepast naar gewenste grootte. Na verloop van tijd (als in: binnen een paar uur), verandert het formaat automatisch naar extreem klein. Als ik vervolgens het formaat weer wil wijzigen zie ik dat de rechthoek waarmee je de grootte van de klok aangeeft wel even groot is gebleven, maar alleen de klok zelf is dus kleiner geworden. Iemand bekend met dit probleem?

NB: Dit is pas gebeurd nadat ik NovaLauncher heb geinstalleerd, hiervoor had ik dat niet (gebruikte toen Trebuchet volgens mij), maar toen had ik ergens een vinkje voor klok op bureaublad, ipv dat ik deze als widget heb toegevoegd.

[ Voor 18% gewijzigd door floriz87 op 16-02-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Binnenkort krijg ik mijn Oneplus 3T en ga ik de OPO weggeven aan een kennis ik wil hem naar fabrieksinstellingen terug zetten via

Instellingen > Back-up > Fabrieksinstellingen Herstellen > Opgeslagen gegevens wissen

Ik heb er deze Rom op staan als ik hem terug zet naar de fabriekinstellingen blijft dan root behouden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke klok gebruik je? Ik heb dit probleem namelijk helemaal niet. Heb de laatste LineageOS 14.1-20170213-NIGHTLY-bacon, gebruik ook Nova Launcher en gebruik 'Klok' versie 4.5.0 com.android.deskclock.
Pierre schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:23:
Ik heb er deze Rom op staan als ik hem terug zet naar de fabriekinstellingen blijft dan root behouden.
Aangezien je die los moeten flashen verwacht ik het eerlijk gezegd niet. Maar als je het toestel aan een kennis geeft, die niet zo technisch onderlegd is, zou ik er gewoon LineageOS of de stock rom op zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 17-02-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Aangezien je die los moeten flashen verwacht ik het eerlijk gezegd niet. Maar als je het toestel aan een kennis geeft, die niet zo technisch onderlegd is, zou ik er gewoon LineageOS of de stock rom op zetten.
Misschien moet ik er gewoon de stock rom opzetten met de tool van Wugfresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:31:
Misschien moet ik er gewoon de stock rom opzetten met de tool van Wugfresh
Of deze gewoon flashen via de recovery, werkt ook prima. Je kan dan ook meteen alle opslag formatteren, waardoor je zeker weet dat alles van het toestel af is. Dat er dan een aangepaste Recovery op zit, maakt niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Welke klok gebruik je? Ik heb dit probleem namelijk helemaal niet. Heb de laatste LineageOS 14.1-20170213-NIGHTLY-bacon, gebruik ook Nova Launcher en gebruik 'Klok' versie 4.5.0 com.android.deskclock.
Zelfde situatie als jij. Heb je de klok als widget toegevoegd?
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:42:
[...]

Of deze gewoon flashen via de recovery, werkt ook prima. Je kan dan ook meteen alle opslag formatteren, waardoor je zeker weet dat alles van het toestel af is. Dat er dan een aangepaste Recovery op zit, maakt niet zo veel uit.
Kan wel voor problemen zorgen bij OTA update. Dan kan je beter de recovery die bij de rom hoort erop hebben staan. Ergens bij developer options heb je hier een vinkje voor.

Edit: Andere bug: Whatsapp -> random conversatie -> camera icon -> maak foto -> onderschrift toevoegen . Vervolgens kan ik niet zien wat ik typ, wat normaliter wel kan (bijvoorbeeld als je gewoon uit je galerij een al bestaande afbeelding toevoegt). Daarnaast is het op deze manier onmogelijk een smiley toe te voegen aan het onderschrift.

[ Voor 42% gewijzigd door floriz87 op 17-02-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriz87 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:20:
Zelfde situatie als jij. Heb je de klok als widget toegevoegd?
Dat heb ik zeker en die werkt hier perfect. Heeft Nova wel voldoende rechten bij jou?

Anders kun je ook nog eens proberen de widget te verwijderen, daarna de cache en opslag van de klok te verwijderen en vervolgens de widget terug te zetten.
Kan wel voor problemen zorgen bij OTA update. Dan kan je beter de recovery die bij de rom hoort erop hebben staan. Ergens bij developer options heb je hier een vinkje voor.
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar CyanogenOS ontvangt geen OTA updates meer. Dus wat dat betreft maakt dat niet meer zoveel uit.

Verder kun je dat vinkje wel aanzetten, kan alleen als je al COS hebt en de recovery wordt dan bijgewerkt bij een OTA update, maar dit is een volledige herinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:24:
[...]

Dat heb ik zeker en die werkt hier perfect. Heeft Nova wel voldoende rechten bij jou?

Anders kun je ook nog eens proberen de widget te verwijderen, daarna de cache en opslag van de klok te verwijderen en vervolgens de widget terug te zetten.
Done. Eens zien wat het oplevert :) . Kun je nog eens nakijken of je ook de whatsapp bug hebt die ik hierboven heb genoemd (zie edit)? Er vanuit gaande dat je whatsapp gebruikt.

[...]
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:24:
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar CyanogenOS ontvangt geen OTA updates meer. Dus wat dat betreft maakt dat niet meer zoveel uit.

Verder kun je dat vinkje wel aanzetten, kan alleen als je al COS hebt en de recovery wordt dan bijgewerkt bij een OTA update, maar dit is een volledige herinstallatie.
Kan bij Lineage OS ook, zelfde principe. En voor zover ik weet wordt dan gewoon eerst je recovery opnieuw geflasht, gevolgd door de OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriz87 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:30:
Done. Eens zien wat het oplevert :) . Kun je nog eens nakijken of je ook de whatsapp bug hebt die ik hierboven heb genoemd (zie edit)? Er vanuit gaande dat je whatsapp gebruikt.
Je bedoeld deze bug?:
Edit: Andere bug: Whatsapp -> random conversatie -> camera icon -> maak foto -> onderschrift toevoegen . Vervolgens kan ik niet zien wat ik typ, wat normaliter wel kan (bijvoorbeeld als je gewoon uit je galerij een al bestaande afbeelding toevoegt). Daarnaast is het op deze manier onmogelijk een smiley toe te voegen aan het onderschrift.
Die heb ik inderdaad ook, heel erg irritant. Maar dat staat los van LineageOS. Lees hier op het forum ook dat mensen met een S7 en OnePlus 3 daar ook last van hebben. Het is dus een bug in Whatsapp (wellicht in combinatie met Nougat)
Kan bij Lineage OS ook, zelfde principe. En voor zover ik weet wordt dan gewoon eerst je recovery opnieuw geflasht, gevolgd door de OTA update.
Dat vinkje was me nog niet eens opgevallen. Maar volgens mij wordt de recovery alleen bijgewerkt als je een OTA doet of werkt dit ook als je het handmatig doet via TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:36:
[...]

Je bedoeld deze bug?:

[...]

Die heb ik inderdaad ook, heel erg irritant. Maar dat staat los van LineageOS. Lees hier op het forum ook dat mensen met een S7 en OnePlus 3 daar ook last van hebben. Het is dus een bug in Whatsapp (wellicht in combinatie met Nougat)

[...]
Die bedoelde ik ja, bedankt voor je antwoord, dat wist ik niet.
Dat vinkje was me nog niet eens opgevallen. Maar volgens mij wordt de recovery alleen bijgewerkt als je een OTA doet of werkt dit ook als je het handmatig doet via TWRP?
Ik neem aan dat het alleen gebeurt als dat vinkje aanstaat icm een OTA. Maar of dat er een andere package wordt gedownload als het vinkje aanstaat, of dat de package hetzelfde blijft maar dat er extra content in de package wordt aangesproken, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
De update van 20-02 wil bij mij niet automatisch installeren. De telefoon boot naar TWRP en doet dan verder niks. Ik heb de download gevonden in /data/data/org.lineageos.updater/app_updates/, maar als ik die installeer dan zegt-ie in het rood:

"Update proces ended with ERROR: 7
Error installing sip file '//data/data/org.lineageos.updater/app_updates/lineage-14.1-20170220-nightly-bacon-signed.zip'"

Daarboven staat: "Can't install this package on top of incompatible data. Please try another package or run a factory reset."

Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griphin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 22:47
Je moet eerst je data wipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27

Gotiniens

Fairly odd Tim

Nee dat zou niet hoeven. Is een bug in dr laatste build waarschijnlijk. Zie ook: https://www.reddit.com/r/...g_oneplus_one_to_current/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bollefles schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:52:
"Update proces ended with ERROR: 7
Error installing sip file '//data/data/org.lineageos.updater/app_updates/lineage-14.1-20170220-nightly-bacon-signed.zip'"
Hier exact hetzelfde probleem met de OTA update. Net even handmatig proberen te installeren via TWRP en dan krijg ik dezelfde error.

Het zal inderdaad wel een probleem zijn met de laatste build.
Dat is alleen nodig als je van een andere rom afkomt. Als je gewoon een (OTA) update wilt installeren van LineageOS en je hebt al LineageOS kan je die gewoon flashen.

Overigens buiten de build problemen om. Lineage heeft nu uitgelegd waarom de februari patch nog even op zich laat wachten.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 20-02-2017 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Gotiniens schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:26:
Nee dat zou niet hoeven. Is een bug in dr laatste build waarschijnlijk. Zie ook: https://www.reddit.com/r/...g_oneplus_one_to_current/
Aha! Merci.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komt zo te zien een nieuwe build aan lineage-14.1-20170221-nightly-bacon-signed.zip, maar die is nog niet te downloaden via de website, hopelijk lost die de update problemen op.

Inmiddels wel te downloaden en weer met succes geflasht!

In deze build zijn wel weinig spannende wijzigingen. Er is ondersteuning gekomen voor AptX and AptXHD, de SetupWizard is hernoemd en aangepast en de Status Balk instelling is verplaatst.

[ Voor 55% gewijzigd door rens-br op 21-02-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hier blijft hij hangen op het bootscreen (via Cyandelta) , zo nog maar eens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:44:
Hier blijft hij hangen op het bootscreen (via Cyandelta) , zo nog maar eens flashen.
Ik heb gewoon de OTA versie gepakt. Durfde het nog niet aan om het via Cyandelta te doen. Had wel even gekeken en CyanDelta pakte hier versie 20170220 als referentie voor het OTA bestand, maar mijn geïnstalleerde versie is natuurlijk die van 20170213, wellicht gaat het daar mis bij je?

Overigens staat het bootscreen hier tussen de 2 en 5 minuten te draaien bij een update, dus misschien heb je niet genoeg geduld. (Zal voor mij niet de eerste keer zijn :P)

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 21-02-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Ik kreeg 'm alleen geïnstalleerd via de truc /data/data/org.lineageos.updater/app_updates/. Maar goed, hij staat erop. Nog geen februari-patches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

rens-br schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:58:

In deze build zijn wel weinig spannende wijzigingen. Er is ondersteuning gekomen voor AptX and AptXHD,
Dat vind ik toch anders een hele vette toevoeging. Een goede reden om toch die aptX headset te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonaryr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 08:48
Hey iedereen

Ik heb gisteren ook de beslissing genomen en van cyanogenOS naar lineage gegaan. En momenteel een super ervaring, maar ik heb momenteel wel 1 probleempje en dat is dat ik de klok niet kan openen. Als ik hem nog maar aanklik krijg ik al een melding dat hij gestopt is.

Dit is wel redelijk vervelend omdat ik mijn GSM als wekker gebruik en die nu dus niet kan instellen. Momenteel heb ik een aparte app geinstalleerd hiervoor, maar ik zou graag terug de standaard klok gebruiken.
Heeft iemand toevallig een idee wat ik mis heb gedaan?

EDIT: Zelf oplossing gevonden, dus gewoon in de app settings data en cache cleanen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sonaryr op 22-02-2017 08:51 . Reden: oplossing toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gotiniens schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:33:
Dat vind ik toch anders een hele vette toevoeging. Een goede reden om toch die aptX headset te kopen.
De vraag is alleen of de OnePlus One hier ondersteuning voor heeft. Er staat namelijk ook het volgende:
Bear in mind, only devices that had this feature on their stock ROM will have this functionality in LineageOS
Die komen hopelijk met de volgende Nightly mee. Ze waren nu nog druk met overgaan naar CAF 7.1, waardoor het nu makkelijk wordt om de beveiligings-patches te implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:56:
[...]

De vraag is alleen of de OnePlus One hier ondersteuning voor heeft. Er staat namelijk ook het volgende:
Klopt maar toch stond bij de patch de opo als validated device. Verder moet er eigenlijk een licentie fee betaald worden voor aptX, en die is voor de opo niet voldaan waarschijnlijk.

Waarschijnlijk werkt het puur omdat de ondersteuning in de SOC zit, en de driver genoeg is om de support te enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotiniens schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:05:
Klopt maar toch stond bij de patch de opo als validated device.
Bij de patch? Bedoel je de release notes?

Overigens wat is aptX precies? Als ik hier kijk is het een of andere codec die hogere kwaliteit over bluetooth mogelijk maakt, klopt dat een beetje?

Als ik bij de SOC specs kijk zie ik bij geen één SOC ondersteuning vermeld staan. (801, 920, 821)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wilde vandaag weer eens proberen de laatste nieuwe te flashen maar zie nu dat deze pulled is uit de download sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:16

HaTe

haat niet

Hoe is de camera van Lineage OS vergeleken met CM13 van SultanXDA?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:00:
Wilde vandaag weer eens proberen de laatste nieuwe te flashen maar zie nu dat deze pulled is uit de download sectie.
Ik zie het inderdaad. Die van de 21e werkte ook al niet en die van de 22e hebben ze dus ook teruggetrokken. Vraag me af wat er mis mee is. Als je wilt kan ik de rom nog wel uploaden voor je, ik heb deze nog op mijn telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nah ik wacht wel even tot er nieuwe versie is maar toch bedankt.
Ok. Dat is prima.

Voor andere die hem nog willen installeren. Hij is te downloaden vanaf AndroidFileHost. Dat is dus lineage-14.1-20170221-nightly-bacon-signed.zip.

Flashen op eigen risico. De build is niet voor niets teruggetrokken.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 23-02-2017 16:44 ]

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:02
rens-br schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:24:
Ok. Dat is prima.

Voor andere die hem nog willen installeren. Hij is te downloaden vanaf AndroidFileHost. Dat is dus lineage-14.1-20170221-nightly-bacon-signed.zip.
Even oppassen hiermee, net over de lineage-14.1-20170213-nightly-bacon-signed.zip geflashed. Geeft mij een bootloop.
Zandpad schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:37:
Even oppassen hiermee, net over de lineage-14.1-20170213-nightly-bacon-signed.zip geflashed. Geeft mij een bootloop.
Dat is wel vreemd. Ik heb die gewoon met succes geflasht. Heb je nog vreemde / rare configuratie draaien?

En hoe heb je deze geflasht?

Overigens is het natuurlijk niet voor niets dat de build is teruggetrokken, dus dat er een fouten in (kunnen) zitten is logisch lijkt me.

Heb net ook even in de stats gekeken en de build is toch ruim 2000 keer succesvol geflasht.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 23-02-2017 16:43 ]

• Zandpad
rens-br schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Dat is wel vreemd. Ik heb die gewoon met succes geflasht. Heb je nog vreemde / rare configuratie draaien?

En hoe heb je deze geflasht?

Overigens is het natuurlijk niet voor niets dat de build is teruggetrokken, dus dat er een fouten in (kunnen) zitten is logisch lijkt me.
Flash via TWRP, daarna dalvik en cache gecleared.

Ik denk niet dat ik een vreemde of rare configuratie draai. Gewoon simpelweg dagelijks gebruik met een Pebble.
Zandpad schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:41:
Flash via TWRP, daarna dalvik en cache gecleared.
Ik heb hem gewoon via OTA geïnstalleerd (dus ook via TWRP), werkte gewoon.
Ik denk niet dat ik een vreemde of rare configuratie draai. Gewoon simpelweg dagelijks gebruik met een Pebble.
Bedoelde meer met Xposed, root of andere systeemaanpassingen.

• Zandpad
rens-br schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:45:
[...]

Ik heb hem gewoon via OTA geïnstalleerd (dus ook via TWRP), werkte gewoon.

[...]

Bedoelde meer met Xposed, root of andere systeemaanpassingen.
Er is nog geen Xposed voor 7.1.1 toch? Root wel.
Zandpad schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:50:
Er is nog geen Xposed voor 7.1.1 toch?
Nee klopt inderdaad. Het was ook maar een voorbeeld.
Root wel.
Dat zeker. Via de Su Addon, ik heb echter ook gewoon root en dat ging prima.

• Zandpad
:'(
rens-br schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Nee klopt inderdaad. Het was ook maar een voorbeeld.

[...]

Dat zeker. Via de Su Addon, ik heb echter ook gewoon root en dat ging prima.
Root hier ook via Su Add on. Ondertussen via ADB Sideload de vorige nightly weer teruggezet.
Zandpad schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:54:
Ondertussen via ADB Sideload de vorige nightly weer teruggezet.
Kon je ook niet meer in de recovery dan?

• Zandpad
rens-br schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Kon je ook niet meer in de recovery dan?
Ja, zodoende heb ik sideload kunnen doen. Had geen backup gemaakt voordat ik flashte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:57:
Ja, zodoende heb ik sideload kunnen doen. Had geen backup gemaakt voordat ik flashte :+
Dan was er wel heel veel stuk, dat je zelfs niet meer in TWRP kon komen. Maar gelukkig werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:37:
[...]

Dan was er wel heel veel stuk, dat je zelfs niet meer in TWRP kon komen. Maar gelukkig werkt het weer.
Recovery is TWRP toch. Vanaf daar advanced > ADB sideload en dan vanaf de PC in een command prompt "ADB Sideload rom.zip"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:26:
Recovery is TWRP toch. Vanaf daar advanced > ADB sideload en dan vanaf de PC in een command prompt "ADB Sideload rom.zip"
TWRP is een recovery inderdaad. Maar ik vroeg aan je of je niet meer in de recovery kon komen en jij antwoorde met 'Ja'. Ik was dus even in de war.

Je had de oude zip ook via de recovery kunnen flashen, door middel van install -> Zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:43:
[...]

TWRP is een recovery inderdaad. Maar ik vroeg aan je of je niet meer in de recovery kon komen en jij antwoorde met 'Ja'. Ik was dus even in de war.

Je had de oude zip ook via de recovery kunnen flashen, door middel van install -> Zip.
Ah ;). Nee TWRP doet het nog steeds prima hier gelukkig. En tot nu toe ook erg tevreden met Lineage. Behalve dat de camera het niet doet in landscape, na het maken van een foto "unkown error, closing camera".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:47:
Behalve dat de camera het niet doet in landscape, na het maken van een foto "unkown error, closing camera".
Dat probleem ken ik niet. Kan het momenteel ook niet nakijken want mijn OPO is gisteren vertrokken naar het service centrum van OP.

Probeer de cache van de camera eens te verwijderen en met welke camera-app heb je dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Dat probleem ken ik niet. Kan het momenteel ook niet nakijken want mijn OPO is gisteren vertrokken naar het service centrum van OP.

Probeer de cache van de camera eens te verwijderen en welke camera-app heb je dit probleem?
Stock camera app, portrait werkt wel. Cache al verwijderd. Probeerde het net met Open Camera en die doet het wel. Het lijkt erop alsof autorotate (welke ik locked heb in portrait) dan botst met het maken van landscape foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:54:
Stock camera app, portrait werkt wel. Cache al verwijderd. Probeerde het net met Open Camera en die doet het wel. Het lijkt erop alsof autorotate (welke ik locked heb in portrait) dan botst met het maken van landscape foto's
Mijn telefoon staat ook altijd gelocked in portrait en ik had het probleem niet. Zowel niet met versie 2070213 als met 20170221.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 10:12
Me Oneplus One proberen te upgrade naar Lineage 14.1 maar krijg elke keer Updater process ended with Error 7.

Basis is CM11
Via fastboot 1.0.36 twrp-3.0.2-0-bacon.img geinstalleerd
Via TWRP SR3-SuperSU-v2.79-SR3-20170114223742.zip
Gecontroleerd of root actief is via Rootchecker
Wipe van alle storage via TWRP
Via adb 1.0.36 lineage-14.1-20170123-experimental-bacon-signed.zip proberen te installeren

Snap echt niet meer wat ik nu verkeerd doe. De melding die ik krijg zou ermee te maken hebben dat ik een nightly build zou willen installeren zonder de experimental build. Wie kan me weer de goed richting ophelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brro38 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:55:
Snap echt niet meer wat ik nu verkeerd doe. De melding die ik krijg zou ermee te maken hebben dat ik een nightly build zou willen installeren zonder de experimental build. Wie kan me weer de goed richting ophelpen.
Probeer je een clean flash of een dirty flash uit te voeren? Een dirty flash gaat niet werken, aangezien je nog op CM11 zit. Dit kan alleen als je al op CM14.1 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:02:
[...]

Probeer je een clean flash of een dirty flash uit te voeren? Een dirty flash gaat niet werken, aangezien je nog op CM11 zit. Dit kan alleen als je al op CM14.1 zit.
Hoe doe je een clean flash

[ Voor 84% gewijzigd door brro38 op 24-02-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op. Je raakt nu alles kwijt, maak dus van te voren een backup.

Maar een clean flash doe door naar Wipe te gaan en daar alles te selecteren sdcard hoeft waarschijnlijk niet. Daarna via install -> zip kun je een clean install doen.

Je kan ook eerst van CM11 -> CM12 -> CM13 -> CM14.1 -> LOS14.1 Experimental -> LOS14.1. Maar aangezien dit heel veel werk is, waarbij er waarschijnlijk nog wat mis kan gaan. Zou ik gewoon een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:23:
[...]

Let op. Je raakt nu alles kwijt, maak dus van te voren een backup.

Maar een clean flash doe door naar Wipe te gaan en daar alles te selecteren sdcard hoeft waarschijnlijk niet. Daarna via install -> zip kun je een clean install doen.

Je kan ook eerst van CM11 -> CM12 -> CM13 -> CM14.1 -> LOS14.1 Experimental -> LOS14.1. Maar aangezien dit heel veel werk is, waarbij er waarschijnlijk nog wat mis kan gaan. Zou ik gewoon een clean install doen.
Heb via Oneplus tool kit v5 Cm11 geinstalleerd. En vervolgens wipe gedaan van alle storage en toen de sideload installatie gedaan dus volgens mij een clean install. Of begrijpen we elkaar verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brro38 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:27:
Heb via Oneplus tool kit v5 Cm11 geinstalleerd. En vervolgens wipe gedaan van alle storage en toen de sideload installatie gedaan dus volgens mij een clean install. Of begrijpen we elkaar verkeerd.
Dat is dan inderdaad een Clean Install, had even over een regel heen gelezen.

Overigens zie ik nu ook dat je de experimental zip pakt. Die is alleen nodig bij een dirty flash. Gebruik lineage-14.1-20170213-nightly-bacon-signed.zip eens.

Verder is het met LineageOS niet nodig om SuperSu te gebruiken, aangezien dat problemen kan opleveren. Wil je toch root moet je addonsu-arm-signed.zip gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Wat bedoel je met een wipe van al je storage? Heb je ook "system" aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
floriz87 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:44:
Wat bedoel je met een wipe van al je storage? Heb je ook "system" aangevinkt?
Ja die heb ik ook aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Dat is dan inderdaad een Clean Install, had even over een regel heen gelezen.

Overigens zie ik nu ook dat je de experimental zip pakt. Die is alleen nodig bij een dirty flash. Gebruik lineage-14.1-20170213-nightly-bacon-signed.zip eens.

Verder is het met LineageOS niet nodig om SuperSu te gebruiken, aangezien dat problemen kan opleveren. Wil je toch root moet je addonsu-arm-signed.zip gebruiken.
Heb de build geprobeerd die jij had gelinkt maar als ik nu via Adb probeer stopt hij direct en zie ook de melding assert failed"oppo.verify_trustzone en Updater process ended with Error : 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update 7 betekend dat je een rom probeert te installeren die niet compatibel is, ik verwacht dat het probleem is opgelost als je gewoon de Nightly pakt ipv. de Experimental.
brro38 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:59:
Heb de build geprobeerd die jij had gelinkt maar als ik nu via Adb probeer stopt hij direct en zie ook de melding assert failed"oppo.verify_trustzone en Updater process ended with Error : 7
Probeer het eens gewoon via TWRP en voordat je dit probeert even alles wipen via Wipe in TWRP. (/system, /data/, /cache,...)

[ Voor 41% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
rens-br schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Update 7 betekend dat je een rom probeert te installeren die niet compatibel is, ik verwacht dat het probleem is opgelost als je gewoon de Nightly pakt ipv. de Experimental.

[...]

Probeer het eens gewoon via TWRP en voordat je dit probeert even alles wipen via Wipe in TWRP. (/system, /data/, /cache,...)
Heb de Nightly build gepakt en vervolgens via Twrp sideload aangezet en toen de volgende regel uitgevoerd.
adb sideload lineage-14.1-20170213-nightly-bacon-signed.zip

Acties:
  • +2 Henk 'm!
brro38 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:08:
Heb de Nightly build gepakt en vervolgens via Twrp sideload aangezet en toen de volgende regel uitgevoerd.
adb sideload lineage-14.1-20170213-nightly-bacon-signed.zip
Probeer nu eens de volgende stappen:
  1. Controleer dat je TWRP 3.1.0-0 hebt.
  2. Boot in TWRP
  3. Wipe alles via het menu Wipe - Advanced Wipe
  4. Mount je opslag via Mount en kopieer de rom naar de telefoon
  5. Installeer de rom via Install
Lukt het dan nog niet probeer de stappen eens met een oudere Nightly.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 22-03-2017 07:20 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 35 Laatste