Ik draai nu 13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon, is dit dan CyanogenMod of OS?
Dat is CyanogenOSx3rius schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:28:
Ik draai nu 13.1.2-ZNH2KAS3P0-bacon, is dit dan CyanogenMod of OS?
Het beste is gewoon dat je data backupt en flashed naar CyanogenMod13. Dan vanaf daar naar LineageOS flashen
[ Voor 3% gewijzigd door iTeV op 24-01-2017 12:38 ]
Are you a one or a zero
Thx gaan we even backuppen en aan de slag met twrp.rens-br schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:52:
[...]
Gezien de opties zit je waarschijnlijk nog op de stock recovery, vanuit de stock recovery is het volgens mij niet mogelijk om een custom rom te installeren. Je kan het wel proberen, dan moet je Apply Update kiezen.
Overigens werkt mijn stappenplan ook alleen als de bootloader al unlocked is en je al op CyanogenMod 13 zit. Is je telefoon nog stock en zit je dus op CyanogenOS13, dan gaat dit niet werken en moet je eerst de bootloader unlocken, TWRP installeren en kan je pas daarna de Nightly flashen.
Hou er echter wel rekening mee dat je bij het unlocken van de Bootloader alles kwijt bent.
Het beste kan je gewoon meteen LineageOS flashen, scheelt een paar stappen.iTeV schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:36:
[...]
Het beste is gewoon dat je data backupt en flashed naar CyanogenMod13. Dan vanaf daar naar LineageOS flashen
Voor de stock / CyanogenOS gebruikers onder ons, zijn dit de stappen:
- Maak een Backup!;
- Download de Bacon Toolkit of via ADB, of LineageOS help.
- Unlock de bootloader;
- Installeer laatste TWRP versie
- Download de laatste Nightly;
- Download Su addon of Magisk (indien je root wilt) ;
- Download Gapps (ARM, 8.1) en gebruik minimaal Pico;
- Download de Franco Kernel, zie XDA
- Wipe alle storage;
- Zet de ROM, Su Addon (of Magisk), Kernel en Gapps op je telefoon;
- Flash ROM, Gapps, Su Addon en Kernel via de recovery;
- Wipe cache/dalvik;
- Reboot.
- Indien je de Su Addon hebt geïnstalleerd, moet je Root nog even activeren via de developers opties.
Vervolgens verschijnt er elke week automatisch een OTA. Het is niet nodig om de SU Addon opnieuw te installeren na elke build, maar de Franco Kernel moet wel na elke update opnieuw geflashed worden.
Voor de CyanogenMod14.1 gebruikers onder ons, de stappen staan hier: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 08-10-2018 10:23 . Reden: SuperSu link gewijzigd naar Addon link ]
Als je nu op CyanogenMod 14.1 zit, kun je dan ongestraft dirty flashen naar lineage-14.1-20170123-nightly-bacon-signed.zip?
Nee. Je moet eerst de Experimental Build flashen, zie ook: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". Maar je kan wel overstappen met behoud van data, settings en apps.bollefles schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:28:
Als je nu op CyanogenMod 14.1 zit, kun je dan ongestraft dirty flashen naar lineage-14.1-20170123-nightly-bacon-signed.zip?
[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 24-01-2017 13:32 ]
Aha, tóch dus. Ik dacht dat het alleen gold voor toestellen die CyanogenOS draaien. Kennelijk ook voor de MOD. Dank!rens-br schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:31:
[...]
Nee. Je moet eerst de Experimental Build flashen, zie ook: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". Maar je kan wel overstappen met behoud van data, settings en apps.
Toestellen die CyanogenOS draaien kan je niet dirty flashen en moeten geflasht worden dmv. een factory reset, zie ook: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".bollefles schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:33:
[...]
Aha, tóch dus. Ik dacht dat het alleen gold voor toestellen die CyanogenOS draaien. Kennelijk ook voor de MOD. Dank!
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 24-01-2017 13:35 ]
Is deze lineage nighty beter als de standaard 13.1.2-ZNH2KAS3P0 die nu op de OneplusOne staat?
Ja want nummer 14 is hoger dan 13Supertroeper schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:58:
Is deze lineage nighty beter als de standaard 13.1.2-ZNH2KAS3P0 die nu op de OneplusOne staat?
Zonder dolle, ik heb geen idee maar mijn gevoel zegt van wel. De unofficial nightlies hadden laatst een battery drain issue, dat lijk ik met de officiële nightly niet te hebben.
Verder draait alles zo stabiel als het zijn kan en heb ik nog geen gekke dingen meegemaakt als FC's ofzo.
Van moment dat er een ROM beschikbaar was draai ik hem al als daily driver en dat gaat prima
Zo, staat erop. Eerste keer enorm veel FC's van Google apps en Play services was verdwenen. Restore naar m'n backup, nieuwe poging. In één keer alles goed. Tja. Dank voor de aanwijzingen @rens-br.
LineageOS 14.1 vind ik sneller en gaat langer mee op de accu. Verder is die veiliger want hij heeft het laatste patchlevel, terwijl COS nog op 1 september zit.Supertroeper schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:58:
Daarbij heb je alle extra's van Android 7.0 aan boord, bijvoorbeeld splitscreen.
Je moet echter wel wat standaard apps en functies missen. Truecaller, Boxer en thema manager zitten er bijvoorbeeld niet in. Dat laatste komt er nog wel in, maar de rest niet.
Fijn dat het heeft gewerkt! Welke Gapps versie heb je gebruikt? Verder wat bedoel je met FC's?bollefles schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:13:
Zo, staat erop. Eerste keer enorm veel FC's van Google apps en Play services was verdwenen. Restore naar m'n backup, nieuwe poging. In één keer alles goed. Tja. Dank voor de aanwijzingen @rens-br.
[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 24-01-2017 18:27 ]
Gapps was wat ik ook op m'n CM14.1 had- ik meen een open Gapps-set maar welke weet ik niet meer!rens-br schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:23:
[...]
Fijn dat het heeft gewerkt! Welke Gapps versie heb je gebruikt? Verder wat bedoel je met FC's?
FC's: force closes. Zo'n beetje alle Google apps knalden eruit. Wellicht was er de eerste keer toch iets niet helemaal lekker gegaan met wipen.
Ik kan dus geen dirty flash uitvoeren van de unofficial naar de official build.
"Can't install this package on top of incompattible data. Please try another package or run a factory reset"
Zou de experimental dan werken?
"Can't install this package on top of incompattible data. Please try another package or run a factory reset"
Ik krijg bij mijn pebble time met LineageOS 14.2 nightly niet meer gekoppeld.
Als ik naar de app van pebble of naar bluetooth instelling gaat mijn scherm na 10 sec op zwart en crashed mijn telefoon
Als ik naar de app van pebble of naar bluetooth instelling gaat mijn scherm na 10 sec op zwart en crashed mijn telefoon
Als ik wil updaten van een cyanogenMod 13 nightly build.
kan ik dan ook gewoon de experimental flashen en dan lineageOs en dus al mijn gegevens behouden?
En wanneer moet ik dan nieuwe gapps flashen? Na de flash van de experimental?
kan ik dan ook gewoon de experimental flashen en dan lineageOs en dus al mijn gegevens behouden?
Het lijkt te zijn opgelostparsnep schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:04:
Ik krijg bij mijn pebble time met LineageOS 14.2 nightly niet meer gekoppeld.
Gelukt. Draait nu als een zonnetje. Nu maar hopen dat battery etc zijn verbeterd.Gotez schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:01:
Ik kan dus geen dirty flash uitvoeren van de unofficial naar de official build.
Ik verwacht dat de beste stappen die je kan doen is eerst flashen naar CyanogenMod 14 + Gapps 7.1, daarna de experimental en daarna de Nightly.Zottenpedj schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:06:
Als ik wil updaten van een cyanogenMod 13 nightly build.
Je behoud dan gewoon je data, apps en instellingen.
Wat heb je nu gedaan? Eerst de experimental en daarna de nightly?Gotez schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:33:
[...]
Gelukt. Draait nu als een zonnetje. Nu maar hopen dat battery etc zijn verbeterd.
Ik ben weer terug naar CM 14.1. Het draaide prima, maar vanmorgen had ik een spontane reboot nadat ik een Telegrambericht vanuit de notification shade direct wilde beantwoorden. Daarna ging het scherm niet meer aan, wat ik ook probeerde. Een reboot maakte ook niets uit. Gelukkig had ik m'n nandroid backup.
Ik wacht nog effe ;-)
Ik wacht nog effe ;-)
Ja. Direct de nightly deed ie niet. Twee keer dirty flash. Dus data etc behouden.[b]
[...]
Wat heb je nu gedaan? Eerst de experimental en daarna de nightly?
Voelt weer aan als nieuw. Mis alleen de boxer e-mail app.
En ik moest de nano versie van Gapps flashen. Bij de stock versie kreeg ik foutmelding dat er te weinig ruimte was.
Dat klinkt vervelend. Heb je wel de cache verwijderd na het updaten? Ik draai LineageOS nu al sinds maandag en het werkt gewoon prima. Overigens heb ik geen telegram, dus kan het ook niet testen.bollefles schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:15:
Ik ben weer terug naar CM 14.1. Het draaide prima, maar vanmorgen had ik een spontane reboot nadat ik een Telegrambericht vanuit de notification shade direct wilde beantwoorden.
Dat is logisch. De experimental versie zorgt ervoor dat de ondertekening goed verloopt. Alle ROM's zijn namelijk ondertekend met een private key.Gotez schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:15:
[...]
Ja. Direct de nightly deed ie niet. Twee keer dirty flash. Dus data etc behouden.
Die miste ik inderdaad ook. Helaas is die app ook niet te downloaden via de Play Store op een OnePlus One. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Boxer Support en die zeiden er mee bezig te zijn, maar konden helaas geen ETA geven.Voelt weer aan als nieuw. Mis alleen de boxer e-mail app.
Vervolgens dus maar gewoon een APK gepakt en die werkt perfect.
haha, great minds think alike. Heb ik dus ook gedaan, maar heb wel de voorkeur voor een 'officiële' versie via de playstorerens-br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:22:
[...]
Die miste ik inderdaad ook. Helaas is die app ook niet te downloaden via de Play Store op een OnePlus One. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Boxer Support en die zeiden er mee bezig te zijn, maar konden helaas geen ETA geven.
Vervolgens dus maar gewoon een APK gepakt en die werkt perfect.
Een optimized lineage os rom, dus betere tijden.
https://forum.xda-develop...surrection-remix-t3507102
https://forum.xda-develop...surrection-remix-t3507102
Ik heb daar ook zeker de voorkeur voor, maar helaas kan dat in dit geval niet. Net nog even nagezocht. Ik heb op 16 december contact gezocht met Boxer, dit was de reactie:Gotez schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:30:
Heb ik dus ook gedaan, maar heb wel de voorkeur voor een 'officiële' versie via de playstore
Helaas had ik hier niet zoveel aan, aangezien de C-Apps bundle alleen op CM12.1 en 13 werkt en niet op 14.1.Thanks for reaching out! Cyanogen devices are not currently supported with VMware Boxer. If you have deleted the app and need to reinstall, you can download the C-Apps bundle for Cyanogen Mod and install Boxer from there: https://cyngn.com/c-apps
In the meantime, we are working on a build that will be compatible with all devices (including Cyanogen). I don't have a release date for it just yet, but the engineers are actively working on it now.
Thanks for your patience while we get a compatible build up and out the door!
Boxer Support
't Is niet het eind van de wereld ;-)rens-br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:22:
[...]
Dat klinkt vervelend. Heb je wel de cache verwijderd na het updaten? Ik draai LineageOS nu al sinds maandag en het werkt gewoon prima. Overigens heb ik geen telegram, dus kan het ook niet testen.
Wellicht ga ik 'm toch maar effe clean installeren. Ik heb niet zo gek veel apps, dus met een half uurtje is dat wel gedaan. Zal wel het weekend worden.
Dat is sowieso altijd een goed idee bij de overstap op een nieuwe ROM. Ik heb daar persoonlijk altijd weinig zin in, aangezien ik dan zo'n 120 apps opnieuw moet installeren en instellen.bollefles schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:07:
Wellicht ga ik 'm toch maar effe clean installeren. Ik heb niet zo gek veel apps, dus met een half uurtje is dat wel gedaan. Zal wel het weekend worden.
En met Titanium een zipje maken van al je apps? Dat scheelt wellicht al iets ;-)rens-br schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:11:
[...]
Dat is sowieso altijd een goed idee bij de overstap op een nieuwe ROM. Ik heb daar persoonlijk altijd weinig zin in, aangezien ik dan zo'n 120 apps opnieuw moet installeren en instellen.
Dat scheelt inderdaad behoorlijk. Maar ik hoor de laatste tijd veel slechte verhalen over Titanium, verder zie je op XDA bij elke CyanogenMod topic ook dat het wordt afgeraden om apps terug te zetten door middel van Titanium. Bij de vorige clean install heb ik dus ook alleen de save-data van een aantal spellen terug gezet en heb ik de rest handmatig gedaan.bollefles schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:12:
[...]
En met Titanium een zipje maken van al je apps? Dat scheelt wellicht al iets ;-)
Kijk, dat wist ik dan weer niet, dank! 't Kost wat meer tijd, maar dan ga ik voor compleet clean.
Succes! Vergeet bij het flashen Gapps en eventueel SuperSu niet.bollefles schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:19:
Kijk, dat wist ik dan weer niet, dank! 't Kost wat meer tijd, maar dan ga ik voor compleet clean.
Ik zie dat de SU packages inmiddels ook zijn verschenen. Hiervoor is het niet meer nodig om SuperSu te gebruiken. De zip files zijn te flashen via de recovery.
Aangezien Lineage wel ondersteuning geeft op deze packages is het aan te raden die te gebruiken in plaats van SuperSu.
Mocht je nu al SuperSu hebben, dan kan je die verwijderen op deze manier en vervolgens via de recovery de arm versie van su flashen.
Aangezien Lineage wel ondersteuning geeft op deze packages is het aan te raden die te gebruiken in plaats van SuperSu.
Mocht je nu al SuperSu hebben, dan kan je die verwijderen op deze manier en vervolgens via de recovery de arm versie van su flashen.
[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 27-01-2017 10:03 ]
Ik hoorde laatst steeds een raar geluidje bij het unlocken, bleek dat het door m'n rijbewijs kwam. Voor de eerste keer werkt nfc op m'n opo. In de chip van je rijbewijs staan gewoon alle gegevens inclusief je foto.
Abn wallet werkt ook, heb het nog niet kunnen proberen in de winkel.
Is dat allemaal te zien? Met welke app lees je dat uit. Ik heb NFC Tools geprobeerd, maar die leest alleen mijn ov uit.Manke schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 13:26:
Ik hoorde laatst steeds een raar geluidje bij het unlocken, bleek dat het door m'n rijbewijs kwam. Voor de eerste keer werkt nfc op m'n opo. In de chip van je rijbewijs staan gewoon alle gegevens inclusief je foto.![]()
Met deze:rens-br schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:38:
[...]
Is dat allemaal te zien? Met welke app lees je dat uit. Ik heb NFC Tools geprobeerd, maar die leest alleen mijn ov uit.
Google Play: ReadID - NFC Passport Reader
Zo, clean install (komend van CM 14.1). So far so good. Eigenlijk niet zoveel verschil met CM 14.1, zij het dat ik nu over de laatste security patches beschik. Ik kan weer even voort.
Ff vraagje: kan iedereen met de laatste Lingeaos verbinding maken (en vooral houden) met bluetooth apparaten zoals smartwatches en bijvoorbeeld bluetooth carkit of speakers?
Lees t graag. Thx!
Lees t graag. Thx!
En....Nog steeds opgelost? Ben benieuwd naar je reactie.
Wil nl ook overstappen, maar een goede werking van de bt is wel een voorwaarde voor mij. Bij CM14.1 had ik nl verbindingsproblemen...
Ik heb geen problemen meer ervaren, verbinding met mijn pebble time blijft ook stabielvmb schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:24:
[...]
En....Nog steeds opgelost? Ben benieuwd naar je reactie.
Wil nl ook overstappen, maar een goede werking van de bt is wel een voorwaarde voor mij. Bij CM14.1 had ik nl verbindingsproblemen...
Bedankt voor de link. Heb die app geprobeerd, maar helaas zijn al mijn pasjes te oud.
Hier ook geen problemen met Bluetooth.vmb schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:10:
Ff vraagje: kan iedereen met de laatste Lingeaos verbinding maken (en vooral houden) met bluetooth apparaten zoals smartwatches en bijvoorbeeld bluetooth carkit of speakers?
[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 30-01-2017 09:35 ]
Hier wel issues met bluetooth. Pebble connecten lukt wel.parsnep schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:37:
[...]
Ik heb geen problemen meer ervaren, verbinding met mijn pebble time blijft ook stabiel.
Maar als ik bij 2 verschillende auto's probeer te pairen hangt het OS en reboot de telefoon.
@rens-br Hoelang duurt het flashen? Maw als ik al 20 minuten naar het zinnetje "detected filesystem ext4 for /dev/block/platform/msm_sdcc/by-name/system aan het kijken ben, kan ik dan aannemen dat het niet lukt?
Het flashen duurde bij mij ook echt heel lang. Ik zou nog even geduld hebben.rudyh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:56:
@rens-br Hoelang duurt het flashen? Maw als ik al 20 minuten naar het zinnetje "detected filesystem ext4 for /dev/block/platform/msm_sdcc/by-name/system aan het kijken ben, kan ik dan aannemen dat het niet lukt?
Wat probeer je te flashen en wat heb je er nu op staan?
Ik werd er ook wat zenuwachtig van, maar uiteindelijk ging het wel goed! Ik zat er alleen niet met een stopwatch naast, kan je dus niet vertellen hoe lang je geduld moet hebben...rudyh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:56:
Ik probeer te herhalen wat je hier hebt geschreven: https://gathering.tweaker...bookmark/1602145/49974583
Maar momenteel kan /system niet meer gevonden worden.
Dus ben bang dat ik opnieuw kan beginnen.
*UPDATE*
Na reboot en het manueel mounten van /system, heb ik nog een poging gedaan.
Dit ging wel goed (<5 min).
Nu is de telefoon aan het opstarten. Daarna stap 5...
*UPDATE*
Nu is de telefoon aan het opstarten. Daarna stap 5...
[ Voor 28% gewijzigd door rudyh op 31-01-2017 10:32 ]
Goed om te horen! Ik heb dat /systeem probleem toevallig ook gehad gisteren na het flashen van een OTA (wat geen OTA bleek te zijn). Daarna gewoon nog een keer de ROM geflasht en toen ging het wel goed.rudyh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:23:
*UPDATE*
Had je de installatie afgebroken waarna je een error kreeg over /systeem of kreeg je die tijdens de installatie?
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 31-01-2017 11:07 ]
@rens-br, ik had de installatie afgebroken omdat ik al een hele tijd geen voortgang zag. Na een reboot bleef ik hangen op de boot animatie en heb ik nogmaals gereboot om in recovery te komen. Toen nogmaals geprobeerd te flashen en werd het mount probleem zichtbaar. Na remount va /system kon ik opnieuw flashen en toen was de eerst flash binnen 5 minuten gepiept.
Het booten van de experimental duurde wel weer vrij lang (waarschijnlijk omdat er allerlei zaken gemigreerd dienen te worden). De tweede keer flashen duurde wel weer wat langer dan de eerste (~12 min).
En na het opstarten werkte play store niet, vandaar dat ik de gapps opnieuw heb geinstalleerd.
Vervolgens moest ik nog allerlei apps toegang geven tot mijn gmail account, maar volgens mij werkt alles nu.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
Het booten van de experimental duurde wel weer vrij lang (waarschijnlijk omdat er allerlei zaken gemigreerd dienen te worden). De tweede keer flashen duurde wel weer wat langer dan de eerste (~12 min).
En na het opstarten werkte play store niet, vandaar dat ik de gapps opnieuw heb geinstalleerd.
Vervolgens moest ik nog allerlei apps toegang geven tot mijn gmail account, maar volgens mij werkt alles nu.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 31-01-2017 14:07 ]
Het duurt gewoon heel lang voordat de installatie vooruit komt. Ik heb geloof ik ook ruim 15 tot 20 minuten naar hetzelfde scherm zitten kijken. (Heb het niet echt bijgehouden, want was ondertussen ook aan het gamen).rudyh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:54:
@rens-br, ik had de installatie afgebroken omdat ik al een hele tijd geen voortgang zag.
Bij het flashen van de Nightly duurde het ook gewoon heel lang.
Overigens heb ik hetzelfde meegemaakt afgelopen zondag. Ik kreeg een melding dat er een OTA update klaar stond, dus die heb ik gedownload en proberen te installeren via de Recovery. Na 20 minuten was er nog niks veranderd, dus toen heb ik de installatie afgebroken.Na een reboot bleef ik hangen op de boot animatie en heb ik nogmaals gereboot om in recovery te komen. Toen nogmaals geprobeerd te flashen en werd het mount probleem zichtbaar. Na remount va /system kon ik opnieuw flashen en toen was de eerst flash binnen 5 minuten gepiept.
En na het opstarten werkte play store niet, vandaar dat ik de gapps opnieuw heb geïnstalleerd.
Vervolgens bleef de telefoon hangen in het bootscherm en kon via de recovery /systeem niet meer gevonden worden. Toch gewoon stug nog een keer de Nightly geflasht en na 10 minuten installeren werkte alles weer. Wel waren bij mij toen ook alle Google Apps verdwenen / niet werkend, na Gapps installeren was dit weer opgelost.
Overigens werken een aantal apps nu niet meer, omdat alle machtigingen zijn ingetrokken. Dit moet je dus handmatig oplossen bij elke app. Heb jij dit ook?
Btw vanuit welke versie heb je de installatie gestart?
Ik ben nu de 30-01 aan het flashen. Eens kijken hoe lang 't duurt ;-)
===
Inclusief reboot: zo'n 9 minuut.
===
[ Voor 23% gewijzigd door bollefles op 31-01-2017 17:20 . Reden: Om updatetijd toe te voegen. ]
Ah mooi een nieuwe versie!bollefles schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:09:
Hoe heb je deze geïnstalleerd? Via je recovery of via het OTA menu?
En welke recovery draai je en heb je de Su-Addon?
Overigens de changelog van de 20170130 update staat hier: https://www.cmxlog.com/14...-nightly-bacon-signed.zip.
[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 31-01-2017 17:24 ]
Ik ben van de 23-1 met su-addon (TWRP clean flash, gezien hij de eerste keer bij flashen lang de tijd nam, had ik hem afgebroken en was /system niet meer te benaderen) via een dirty flash naar 30-1 gegaan. Wederom duurde het flashen zo'n 20 minuten... Geen dataverlies, maar kennelijk is het flashen van lineage significant trager dan van cyanogenmod roms (die waren letterlijk < 1 minuut klaar).
[ Voor 7% gewijzigd door MoiZie op 31-01-2017 17:28 ]
Via OTA werd het ding automatisch gereboot in TWRP (v3.0.2-0). Ik heb inderdaad de SU-Addon.rens-br schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:22:
[...]
Hoe heb je deze geïnstalleerd? Via je recovery of via het OTA menu?
En welke recovery draai je en heb je de Su-Addon?
Voorheen had ik CyanDelta. Ik hoop dat er voor LineageOS ook zoiets komt. En als 't er al is- weet iemand dat?
Vraag: Als ik een nieuwe batterij in de telefoon zet, vermoeden jullie dat de accuduur een stuk beter zal zijn? Of zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken?
Laten we uitgaan van een gemiddelde SOT van 4 uur.
Dat is goed om te horen! Moest je de SU-Addon opnieuw flashen of werd dat automatisch meegepakt.bollefles schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:45:
[...]
Via OTA werd het ding automatisch gereboot in TWRP (v3.0.2-0). Ik heb inderdaad de SU-Addon.
Edit: net de update zelf maar geïnstalleerd. Mijn telefoon was wel een stuk langer bezig. Eerst 13 minuten met installeren en daarna nog dik 10 minuten naar het bootscreen zitten kijken
Dat ziet er handig uit! Die app maakt van een full build een incredimental build, als ik het goed begrijp.Voorheen had ik CyanDelta. Ik hoop dat er voor LineageOS ook zoiets komt. En als 't er al is- weet iemand dat?
Het hangt er maar net vanaf hoeveel je batterij nu versleten is. Cypher21 en nog een aantal andere hebben de batterij vervangen en kregen daar betere accuduur door.Danny.G schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:59:
Vraag: Als ik een nieuwe batterij in de telefoon zet, vermoeden jullie dat de accuduur een stuk beter zal zijn? Of zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken?
Momenteel draai ik zelf LineageOS op een bijna twee jaar oud toestel en haal tussen de 3 en 4 uur SOT. Ik verwacht dus dat je met een nieuwe accu de 4u sowieso wel moet kunnen halen.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 31-01-2017 18:56 ]
Eh, ik heb geen idee, maar ik heb gewoon nog root. Dus ik neem aan dat 't goed is gegaan?rens-br schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:29:
[...]
Dat is goed om te horen! Moest je de SU-Addon opnieuw flashen of werd dat automatisch meegepakt.
[...]
Dat ziet er handig uit! Die app maakt van een full build een incredimental build, als ik het goed begrijp.
[...]
Het verhaal gaat helemaal volautomagisch: tik op updaten, en het ding gaat z'n gang tot-ie weer gereboot is. Als je dan toch nog SU-addon moet flashen, moet je dus weer even terug naar TWRP. Maar aangezien ik nog root heb, lijkt me dat niet nodig.
CyanDelta: inderdaad, dat zorgde dan voor downloadjes van tussen de 10 en 20 MB.
[ Voor 2% gewijzigd door bollefles op 31-01-2017 18:56 . Reden: Onhandig gequote ]
Lijkt me dan inderdaad wel goed gegaan. Ik heb een Edit geplaatst het flashen ging hier ook volautomatisch en goed.bollefles schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:56:
Eh, ik heb geen idee, maar ik heb gewoon nog root. Dus ik neem aan dat 't goed is gegaan?
Had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me erg handig! Ik verwacht wel dat ze hun applicatie gaan updaten voor LineageOS. Overigens vind ik de gehele update downloaden ook niet zo'n probleem, heb snel genoeg internet, maar dat heeft natuurlijk niet iedereen overal.CyanDelta: inderdaad, dat zorgde dan voor downloadjes van tussen de 10 en 20 MB.
Ik ben me er terdege van bewust dat 't een firstworldproblem isrens-br schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:59:
Overigens vind ik de gehele update downloaden ook niet zo'n probleem, heb snel genoeg internet, maar dat heeft natuurlijk niet iedereen overal.
Werkt de clock bij jullie ook niet? Als ik hem probeer te installeren van Google play store, krijg ik een foutmelding, en als ik de deskclock uit de zip wil installeren is deze schijnbaar corrupt?
Ik gebruik gewoon de standaard cLock meegeleverd met LineageOS en die werkt prima. Heb daar verder niks voor hoeven doen. Welke Gapps heb je gebruikt?MoiZie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:05:
Werkt de clock bij jullie ook niet? Als ik hem probeer te installeren van Google play store, krijg ik een foutmelding, en als ik de deskclock uit de zip wil installeren is deze schijnbaar corrupt?
@MoiZie ik had de nano gebruikt, ARM7.1 die werkt iig wel.
@rens-br Alle google apps werkte eigenlijk niet, waarschijnlijk moesten die inderdaad opnieuw machtigingen geven. Omdat ik dat niet wist heb ik ze een voor een gede-installeerd en geinstalleerd. Dat werkte iig goed.
@rens-br Alle google apps werkte eigenlijk niet, waarschijnlijk moesten die inderdaad opnieuw machtigingen geven. Omdat ik dat niet wist heb ik ze een voor een gede-installeerd en geinstalleerd. Dat werkte iig goed.
Als je mini hebt gebruikt, dan is de stock clock als het goed is automatisch geïnstalleerd, maar die werkt dus niet begrijp ik?MoiZie schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:58:
Opengapps mini. Niet aan te raden?
Ik had overigens Micro gebruikt. Wilde Nano pakken, maar schijnbaar werkt Exchange alleen als je Micro of hoger pakt.
Dat werkte bij mij ook prima. Veel apps werkte overigens alsnog niet na het machtigen, dus opnieuw installeren was een beter oplossing inderdaad.rudyh schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:29:
De laatste LineageOS-nightly (2017-02-06) installeert een stuk sneller. Bij de vorige nightly klapte de camera eruit bij HDR, en dat lijkt nu wel goed te gaan.
Ik ben niet zo'n changelog-tijger, die heb ik dan ook niet gelezen. Ik laat me graag verrassen ;-)
Ik ben niet zo'n changelog-tijger, die heb ik dan ook niet gelezen. Ik laat me graag verrassen ;-)
Hier inderdaad ook vele malen sneller met installeren. Ik heb het TWRP scherm maar één minuut gezien en de totale installatietijd inclusief reboot was +/- 5 minuten.bollefles schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:38:
De laatste LineageOS-nightly (2017-02-06) installeert een stuk sneller. Bij de vorige nightly klapte de camera eruit bij HDR, en dat lijkt nu wel goed te gaan.
Wat ik er zo van kan zien zijn er natuurlijk wel een hoop bugfixes en verder een nieuwe functie:Ik ben niet zo'n changelog-tijger, die heb ik dan ook niet gelezen. Ik laat me graag verrassen ;-)
Je kan dit instellen via 'Instellingen' -> 'Knoppen'.
Verder zijn er een aantal nieuwe schermgebaren toegevoegd:
'Instellingen' -> 'Schermgebaren'

Changelog 1 en 2.
Hopelijk wordt met de volgende nightly de februari beveiligings-patch meegenomen, aangezien die gisteren is vrijgegeven.
[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 08:31 ]
En de standby tijd is weer terug zoals met de eerste nightly! Doze werkt weer goed.rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:20:
[...]
Hier inderdaad ook vele malen sneller met installeren. Ik heb het TWRP scherm maar één minuut gezien en de totale installatietijd inclusief reboot was +/- 5 minuten.
Dit heb ik nog niet echt ervaren, maar ga er eens op letten! Wat voor SOT en standby tijden haal jij?Zandpad schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:39:
[...]
En de standby tijd is weer terug zoals met de eerste nightly! Doze werkt weer goed.
SOT is rond de 3 uur, en dan haal ik zo'n 28+ uur.rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:13:
[...]
Dit heb ik nog niet echt ervaren, maar ga er eens op letten! Wat voor SOT en standby tijden haal jij?
Zulke waardes haal ik inderdaad meestal ook wel. De laatste paar dagen wat minder, maar dat komt door het overmatig gespeel van RCT Classic.Zandpad schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:53:
SOT is rond de 3 uur, en dan haal ik zo'n 28+ uur.
Met de nightly van vorige week haalde ik veel minder. Mijn Pebble disconnectte ook vaker voor mijn gevoel.rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:54:
[...]
Zulke waardes haal ik inderdaad meestal ook wel. De laatste paar dagen wat minder, maar dat komt door het overmatig gespeel van RCT Classic.
Ik heb succesvol LineageOS v14.1-20170130-bacon op mijn Oneplus one gezet en loop tegen de volgende problemen aan:
Als de de camera opstart zeg hij ( Plaats een SD-kaart voordat u de camera gebruikt )
Ik kan de facebook app niet installeren uit de playstore andere dingen gaan wel.
Kan geen wallpapers of ringtones installeren met de app zedge melding ( download fail )
Meer mensen hier last van?
Als de de camera opstart zeg hij ( Plaats een SD-kaart voordat u de camera gebruikt )
Ik kan de facebook app niet installeren uit de playstore andere dingen gaan wel.
Kan geen wallpapers of ringtones installeren met de app zedge melding ( download fail )
Meer mensen hier last van?
Hoe heb je deze op je OPO gezet? Waar kwam je vanaf? En waarom heb je 20170130 en niet 20170206 gebruikt?oxzhor schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:39:
Ik heb succesvol LineageOS v14.1-20170130-bacon op mijn Oneplus one gezet en loop tegen de volgende problemen aan:
Door deze melding doet mij vermoeden dat je de verkeerde versie, van een andere toestel, hebt geflasht. Wat eventueel ook nog zou kunnen is dat SD_Card0 (internal storage) niet gemount is, waardoor hij die dus niet kan vinden. Zou je eens in je recovery (TWRP?) kunnen kijken of internal storage gemount is?Als de de camera opstart zeg hij ( Plaats een SD-kaart voordat u de camera gebruikt )
Ik sta op het punt om COS 13.1.2 in te wisselen voor LineageOS, omdat ik de laatste tijd erg ontevreden ben over mijn battery performance. Wie kan mij vertellen of de battery performance in LineageOS goed is?
Ik ben van COS13 overgestapt naar CM13 en daar was de batterij performance een stukje beter. Ik ging van één dag standby en +/- 1,5u/2u SOT naar 1,5/2 dagen standby en 3/4u SOT. Met LineageOS haal ik dezelfde resultaten als met CM.Sander.vanerp schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:55:
Ik sta op het punt om COS 13.1.2 in te wisselen voor LineageOS, omdat ik de laatste tijd erg ontevreden ben over mijn battery performance. Wie kan mij vertellen of de battery performance in LineageOS goed is?
Mocht je willen overstappen, volg dan even deze stappen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's".
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 11:04 ]
Hoi rens,rens-br schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:34:
[...]
Hoe heb je deze op je OPO gezet? Waar kwam je vanaf? En waarom heb je 20170130 en niet 10170206 gebruikt?
[...]
Door deze melding doet mij vermoeden dat je de verkeerde versie, van een andere toestel, hebt geflasht. Wat eventueel ook nog zou kunnen is dat SD_Card0 (internal storage) niet gemount is, waardoor hij die dus niet kan vinden. Zou je eens in je recovery (TWRP?) kunnen kijken of internal storage gemount is?
Ik heb deze vanaf https://download.lineageos.org/bacon gedownload.
Ik ben nog even wezen stoeien en kan bv ook de facebook app niet installeren screenshot maken, downloaden via firefox, of ringtones, wallpapers downloaden via zedge.
BV bij facebook app downloaden uit de playstore krijg ik op het gegeven moment de melding ( kan facebook niet installeren foutcode:492 )
Ik heb die even gegoogeld en kwam op het volgende:
492 Apps installeren niet mogelijk vanwege de Dalvik cache Gegevens wissen en "nu stoppen" zowel in Google Play Servicesals in Google Play Store. Niet opgelost? Start dan het toestel in recovery-modus (op geroote toestellen) op en maak de dalvik-cache leeg (advanced -> wipe dalvik cache). |
Dit heb ik even getest maar werkt helaas niet.
Verbruikte ruimte 3,93Gb van de 14,68GB die beschikbaar is.
Ik heb even gekeken in TWRP onder mount en daar staat Storage: Internal Storage (11026MB)
De volgende optie staan aangekruist:
X Data
X Cache
Firmware / System / Persist / USB-OTG staan niet aangekruisd.
De bron is goed dus. Maar hoe heb je deze geïnstalleerd? Heb je een clean install uitgevoerd?oxzhor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:18:
Ik heb deze vanaf https://download.lineageos.org/bacon gedownload.
Heb je het 16GB model of het 64GB model?Verbruikte ruimte 3,93Gb van de 14,68GB die beschikbaar is.
Heb en clean install gedaan gezien de upgrade van CM fout liep helaas waardoor deze in het CM bootscreen bleef hangen.rens-br schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:28:
[...]
De bron is goed dus. Maar hoe heb je deze geïnstalleerd? Heb je een clean install uitgevoerd?
[...]
Heb je het 16GB model of het 64GB model?
Gezien ik niet meer in CM kwam heb ik een clean install via OTG-Usb gedaan via TWRP.
Ik heb het 16GB model.
Ik heb geen idee of de software van de 64GB en 16GB hetzelfde is, maar als CM wel werkte zal LineageOS ook wel werken.oxzhor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:00:
[...]
Heb en clean install gedaan gezien de upgrade van CM fout liep helaas waardoor deze in het CM bootscreen bleef hangen. Gezien ik niet meer in CM kwam heb ik een clean install via OTG-Usb gedaan via TWRP.
Ik zou gewoon helemaal opnieuw beginnen, aangezien je toch al een clean install hebt moeten uitvoeren en volg dan deze stappen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". Dus gewoon echt alles verwijderen.
Zorg er ook voor dat je laatste TWRP versie hebt en installeer ook meteen de laatste Nightly 20170206.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 12:04 ]
Clean install was niet de voorkeur, maar helaas genoodzaakt. Ik heb net bijna alles weer erop staan, en wil niet weer opnieuw beginnen. Ik zal nog wat zoeken op het net en hopen dat ik een oplossing kan vinden.rens-br schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:02:
[...]
Ik heb geen idee of de software van de 64GB en 16GB hetzelfde is, maar als CM wel werkte zal LineageOS ook wel werken.
Ik zou gewoon helemaal opnieuw beginnen, aangezien je toch al een clean install hebt moeten uitvoeren en volg dan deze stappen: rens-br in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's". Dus gewoon echt alles verwijderen.
Zorg er ook voor dat je laatste TWRP versie hebt en installeer ook meteen de laatste Nightly 20170206.
Dat begrijp ik. Aangezien je (ook) problemen hebt Google Play Services. Welke Gapps heb je geflasht?oxzhor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:26:
[...]
Clean install was niet de voorkeur, maar helaas genoodzaakt. Ik heb net bijna alles weer erop staan, en wil niet weer opnieuw beginnen. Ik zal nog wat zoeken op het net en hopen dat ik een oplossing kan vinden.
De playstore werkt gezien ik wel andere apps erop krijg maar facebook niet, ik denk dat het komt door de grootte en het feit dat hij zegt dat er geen ruimte beschikbaar is.rens-br schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:30:
[...]
Dat begrijp ik. Aangezien je (ook) problemen hebt Google Play Services. Welke Gapps heb je geflasht?
Ik draai open_gapps-arm-7.1-pico-20170205
Lijkt me ook in orde. Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer. Als ik google op je error code kom ik ook alleen maar uit op de oplossingen die je al geprobeerd hebt.
Er wordt nog wel gesteld dat de SD kaart corrupt kan zijn, maar die heeft een OPO niet. Wellicht is op een of andere manier toch de interne opslag beschadigd, maar die valt niet te repareren / partioneren zonder dataverlies.
[ Voor 50% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 13:08 ]
Ik zal nog even zoeken, en anders kijken of ik een backup kan maken van het systeem zodat ik straks na een reset niet alles weer hoef in te stellen.rens-br schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:05:
[...]
Lijkt me ook in orde. Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer. Als ik google op je error code kom ik ook alleen maar uit op de oplossingen die je al geprobeerd hebt.
Er wordt nog wel gesteld dat de SD kaart corrupt kan zijn, maar die heeft een OPO niet. Wellicht is op een of andere manier toch de interne opslag beschadigd, maar die valt niet te repareren / partioneren zonder dataverlies.
Je zou het eens met Titanium Backup kunnen proberen.oxzhor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:16:
[...]
Ik zal nog even zoeken, en anders kijken of ik een backup kan maken van het systeem zodat ik straks na een reset niet alles weer hoef in te stellen.
Zit niks anders op dan weer te flashen denk ik, dan pak ik direct wel de nieuwe build https://mirrorbits.lineag...-nightly-bacon-signed.ziprens-br schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:01:
[...]
Je zou het eens met Titanium Backup kunnen proberen.
Jammer maar helaas. Schiet me net te binnen wat je ook nog kan proberen is de nieuwe build gewoon dirty flashen over je huidige heen via de recovery. (Dus geen OTA, maar handmatig)oxzhor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:19:
[...]
Zit niks anders op dan weer te flashen denk ik, dan pak ik direct wel de nieuwe build https://mirrorbits.lineag...-nightly-bacon-signed.zip
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 16:21 ]
Kan ik wel even proberen idd, wie weet doet het een wonderrens-br schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Jammer maar helaas. Schiet me net te binnen wat je ook nog kan proberen is de nieuwe build gewoon dirty flashen over je huidige heen via de recovery. (Dus geen OTA, maar handmatig)
Ok draait nu LineageOS v14.1-20170206-bacon maar helaas het zelfde probleem.
Het was te proberen maar helaas, ik zal alles resetten en van 0 beginnen in de hoop dat het goed gaat.
Ik denk dat het voor de rest niks uit maakt dat hij de image inleest via otg-usb.
Update komt eraan na reflash.
Het was te proberen maar helaas, ik zal alles resetten en van 0 beginnen in de hoop dat het goed gaat.
Ik denk dat het voor de rest niks uit maakt dat hij de image inleest via otg-usb.
Update komt eraan na reflash.
Ok schiet mij maar lek, nu loopt hij als een trein!
Ook voor de test even een paar 1000mb.bin bestanden gedownload deze slaat hij zonder problemen op. Ook de backup terugzetten incl apps gaat ook top. Foto's maken ook geen probleem nu en wallpapers, ringtones downloaden ook niet.
Rens ik wil je hartelijk bedanken voor je feedback.
Ook voor de test even een paar 1000mb.bin bestanden gedownload deze slaat hij zonder problemen op. Ook de backup terugzetten incl apps gaat ook top. Foto's maken ook geen probleem nu en wallpapers, ringtones downloaden ook niet.
Rens ik wil je hartelijk bedanken voor je feedback.
Ik zou voor de reset gewoon nog een keer de full zip flashen via de recovery. Wellicht wordt nu wel alles goed meegenomen.oxzhor schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:45:
Ok draait nu LineageOS v14.1-20170206-bacon maar helaas het zelfde probleem.
Kwam jij ook van CyanogenOS af?
Jup, van Cyanogen OS 13.1.2 maar het flashen ging niet zoals gepland zoals je helaas kunt lezen. Na de 2de clean flash loopt me tel als een trein met LineageOS v14.1-20170206-bacon. Ik moet enkel rooten nog bekijken want dat is niet gelukt en wil ik toch wel hebben.rens-br schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:21:
[...]
Ik zou voor de reset gewoon nog een keer de full zip flashen via de recovery. Wellicht wordt nu wel alles goed meegenomen.
Kwam jij ook van CyanogenOS af?
[ Voor 1% gewijzigd door oxzhor op 09-02-2017 09:37 . Reden: Rectificatie, versie aangepast ]
Ik had even niet gezien dat je dezelfde user wasoxzhor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Jup, van CM12 maar het flashen ging niet zoals gepland zoals je helaas kunt lezen. Na de 2de clean flash loopt me tel als een trein met LineageOS v14.1-20170206-bacon. Ik moet enkel rooten nog bekijken want dat is niet gelukt en wil ik toch wel hebben.

Maar kwam je nu van CyanogenOS of CyanogenMod af en vanaf welke versie? Als je inderdaad vanuit CyanogenMod 12 kwam dan is het vrij logisch dat het niet heeft gewerkt.
Mijn excuses voor de triple posts.
Ik heb even gekeken ik kwam van Cyanogen OS 13.1.2 af.
Dat verklaard in ieder geval wel waarom een dirty flash niet heeft gewerkt. Die methode kan je alleen toepassen als je op CyanogenMod13 zit. (Ja, lekker handig die naamgevingoxzhor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:35:
Hoe bevalt LineageOS, nu het werkt?
Ik heb een paar keer alles gewist, ik heb geen idee waarop het fout gelopen is. Enkel het rooten is niet gelukt dit zal ik nog proberen, kan dit geen kwaad voor de installatie? Voor de rest ben ik zeer tevreden met LineageOS, het werkt net als Cyanogen OS als een trein. Wat ik wel mis in LineageOS zijn de theme's maar mogelijk komen die nog
.
[ Voor 4% gewijzigd door oxzhor op 09-02-2017 09:48 ]
Nee, kan niet veel aan mis. Kwestie van addonsu-arm-signed.zip downloaden van de download website en flashen via de recovery. Mocht je het niet aandurven, maak dan van te voren even een (Nandroid) backup.oxzhor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:44:
Enkel het rooten is niet gelukt dit zal ik nog proberen, kan dit geen kwaad voor de installatie?
In versie 14 zijn ze zich voornamelijk vooral aan het focussen op bugs pletten en zorgen dat alles stabiel draait. Als ze zover zijn gaan ze daarna extra functies terugbrengen, zoals CM thema. Ik mis het thema zelf ook, had op CM/COS13 een heel mooi zwart thema geïnstalleerd. Lekker rustgevend.Wat ik wel mis in LineageOS zijn de theme's maar mogelijk komen die nog.
Ik heb https://mirrorbits.lineageos.org/su/addonsu-arm-signed.zip gedownload op mijn telefoon en vervolgens geboot in TWRP en de zip geïnstalleerd en vervolgens gereboot maar er is niks gebeurd? de telefoon is niet geroot zegt root checker.rens-br schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:23:
[...]
Nee, kan niet veel aan mis. Kwestie van addonsu-arm-signed.zip downloaden van de download website en flashen via de recovery. Mocht je het niet aandurven, maak dan van te voren even een (Nandroid) backup.
Inderdaad ik geef ook de voorkeur aan een zwart themarens-br schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:23:
In versie 14 zijn ze zich voornamelijk vooral aan het focussen op bugs pletten en zorgen dat alles stabiel draait. Als ze zover zijn gaan ze daarna extra functies terugbrengen, zoals CM thema. Ik mis het thema zelf ook, had op CM/COS13 een heel mooi zwart thema geïnstalleerd. Lekker rustgevend.
[ Voor 4% gewijzigd door oxzhor op 09-02-2017 10:42 ]