Wat ik ervan begreep is: Wanneer je een officiële Android 7.x rom wilt uitbrengen moet je ondersteuning bieden / hebben voor Vulkan. De drivers van de SD801 worden niet meer geüpdatet door Qualcomm, waardoor deze ondersteuning achterblijft en fabrikanten dus geen officiële rom kunnen uitbrengen met de Play Services.PixelShooter schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:00:
Ik vraag me alleen af hoe OPO met z'n SD801 opeens wél Nougat kan draaien. Was toch veel ophef over dat deze SoC bepaalde vereiste features niet heeft?
CM14.1 is geen officiële rom, goed gekeurd door Google en levert ook geen Play Services mee. Daarom kan deze rom moeiteloos uitgebracht worden, zonder Vulkan.
Het is dus een beveiligingsfeature vanuit Google, ofzo?schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:02:
O.a. gebruikt voor Google Pay maar ook apps als Pokemon Go (niet dat ik dat speel overigens) etc maken hier gebruik van.
CTS?Iets met geen CTS ondersteuning meen ik maar ik heb gebruikers op XDA forum gezien die custom ROMS draaien op hun OPO die netjes de Safety Net check voltooide.
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 16-11-2016 09:13 ]