Acties:
  • 0 Henk 'm!
PixelShooter schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:00:
Ik vraag me alleen af hoe OPO met z'n SD801 opeens wél Nougat kan draaien. Was toch veel ophef over dat deze SoC bepaalde vereiste features niet heeft?
Wat ik ervan begreep is: Wanneer je een officiële Android 7.x rom wilt uitbrengen moet je ondersteuning bieden / hebben voor Vulkan. De drivers van de SD801 worden niet meer geüpdatet door Qualcomm, waardoor deze ondersteuning achterblijft en fabrikanten dus geen officiële rom kunnen uitbrengen met de Play Services.

CM14.1 is geen officiële rom, goed gekeurd door Google en levert ook geen Play Services mee. Daarom kan deze rom moeiteloos uitgebracht worden, zonder Vulkan.
schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:02:
O.a. gebruikt voor Google Pay maar ook apps als Pokemon Go (niet dat ik dat speel overigens) etc maken hier gebruik van.
Het is dus een beveiligingsfeature vanuit Google, ofzo?
Iets met geen CTS ondersteuning meen ik maar ik heb gebruikers op XDA forum gezien die custom ROMS draaien op hun OPO die netjes de Safety Net check voltooide.
CTS?

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 16-11-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04
rens-br schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:10:
[...]

Wat ik ervan begreep is: Wanneer je een officiële Android 7.x rom wilt uitbrengen moet je ondersteuning bieden / hebben voor Vulkan. De drivers van de SD801 worden niet meer geüpdatet door Qualcomm, waardoor deze ondersteuning achterblijft en fabrikanten dus geen officiële rom kunnen uitbrengen met de Play Services.

CM14.1 is geen officiële rom, goed gekeurd door Google en levert ook geen Play Services mee. Daarom kan deze rom moeiteloos uitgebracht worden, zonder Vulkan.
Wat ik las is dat ondanks dat er geen drivers geupdate worden door Qualcomm ze wel drivers van een ander kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:12:
Wat ik las is dat ondanks dat er geen drivers geupdate worden door Qualcomm ze wel drivers van een ander kunnen gebruiken.
Een ander? Een fabrikant die wel een Android 7.x build uitbrengt voor een device met SD801, bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hmm, het klinkt anders nog wel logisch eigenlijk. Ik ben al lang blij dat CM op de Android 7 kar springt voor onze 'bacon' :) Misschien volgt COS ook wel, ook al zijn deze wel echt officieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:14:
[...]

Een ander? Een fabrikant die wel een Android 7.x build uitbrengt voor een device met SD801, bedoel je dan?
Weet niet meer precies hoe het zat, zal even opzoeken waar ik het ook alweer gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PixelShooter schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:15:
Hmm, het klinkt anders nog wel logisch eigenlijk. Ik ben al lang blij dat CM op de Android 7 kar springt voor onze 'bacon' :) Misschien volgt COS ook wel, ook al zijn deze wel echt officieel.
Dat hoop ik inderdaad, maar dat is nog afwachten. Persoonlijk verwacht ik geen COS14.1 meer, aangezien het toestel meer dan twee jaar oud is en het wellicht lastig / onmogelijk is om een gecertificeerde rom uit te brengen vanwege Vulkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Adaway kan zijn host file niet plaatsen en werkt dus niet met officiële nightly.
Mocht iemand daar al een oplossing voor gevonden hebben houd ik me aanbevolen ga ik ondertussen zelf even op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:29:
[...]

De officiele CM14 voor de OPO is nog niet uit, dus het is ook nog niet bekend wat er allemaal ontbreekt. Maar volgens mij is er ook niet echt een lijst met dingen die ontbreken.
Ik zat weer eens in het verkeerde topic, bedoelde de OP3. :P
Heb de OPO nog steeds, daar kan ik ook niet wachten dat deze (officieel) wordt gereleased. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:10:
[...]

Ondertussen wel en vannacht geïnstalleerd maar verder nog niet veel mee gedaan

https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon
Kun je hiervoor gewoon de huidige versie TWRP gebruiken? En heb je een clean install gedaan, of dirty over 13.x heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
bollefles schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:16:
[...]

Kun je hiervoor gewoon de huidige versie TWRP gebruiken? En heb je een clean install gedaan, of dirty over 13.x heen?
Clean met twrp 3.0.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Zo. Avondje pielen met CM14.1, dus ;-) Dank Schumi2004!

EDIT

So far, so good. Clean install, en de eerste boottijd was echt kort. Ik verwachtte het gewoonlijke oh-dear-hij-zal-toch-wel-opstarten, maar dat gebeurde dus niet. Apps erop gemikt, allemaal in orde.

Wat alleen niet werkt: Adaway. Die vindt dat er te weinig ruimte is. Locatie wijzigen werkte ook helaas niet.
Ook is er iets met bluetooth; m'n Polar m400 wil niet connected blijven. Maar dat kan aan het horloge liggen.

[ Voor 79% gewijzigd door bollefles op 16-11-2016 19:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
bollefles schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:04:
Zo. Avondje pielen met CM14.1, dus ;-) Dank Schumi2004!

EDIT

So far, so good. Clean install, en de eerste boottijd was echt kort. Ik verwachtte het gewoonlijke oh-dear-hij-zal-toch-wel-opstarten, maar dat gebeurde dus niet. Apps erop gemikt, allemaal in orde.

Wat alleen niet werkt: Adaway. Die vindt dat er te weinig ruimte is. Locatie wijzigen werkte ook helaas niet.
Ook is er iets met bluetooth; m'n Polar m400 wil niet connected blijven. Maar dat kan aan het horloge liggen.
Adaway moet je uit XDA app halen, die werkt wel.

• bollefles
schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:16:
[...]

Adaway moet je uit XDA app halen, die werkt wel.
En ik ben weer ad-vrij _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Misschien gemeen goed voor tweakers hier maar ik kwam er niet uit.
Omdat ik problemen had met het installeren van opengapps stock package (te weinig system storage en te lui deze aan te passen) uiteindelijk de mini gekozen echter miste ik apps of waren enkele nog ASOP apps.
Nu wilde ik eigenlijk van die ASOP apps af (vervangen door Google variant want die zijn upgradable from playstore) en er een paar extra bij dus probeerde ik met een gapps-config.txt te rotzooien maar kwam er niet uit.

Uiteindelijk bleek het heel simpel.
Je kijkt op de opengapps pagina welke package alles heeft wat je wil , die download je en je past de installer.sh aan en stopt deze terug in de zip.

Zo heb ik dus de stock package gedownload en van boven naar beneden alles verwijderd wat ik niet hebben moest met dit als resultaat (snippet uit installer.sh):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
stock_gapps_list="
keyboardgoogle
messenger
wallpapers
contactsgoogle
webviewgoogle
dialergoogle
pixellauncher
printservicegoogle
storagemanagergoogle
pixelicons
";

full_gapps_list="
chrome
cloudprint
";

mini_gapps_list="
clockgoogle
calculatorgoogle
taggoogle
";

micro_gapps_list="
calendargoogle
exchangegoogle
";

nano_gapps_list="
facedetect
faceunlock
search
speech
hotword
";

pico_gapps_list="
calsync
dialerframework
googletts

";

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 17-11-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb momenteel 9u25 SOT, 1d13u inactief tijd, en nog 8% over, hoe is dat nou weer mogelijk? :) (nog steeds purenexus)

Kan trouwens iedereen de browser Ghostery aanbevelen, volgens mij is die behoorlijk energie efficiënt.

[ Voor 5% gewijzigd door Manke op 18-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Omdat ik toch even phone volledig wilde "cleanen" besloten om CM14.1 erop te gooien.
Momenteel erg tevreden over de batterij prestaties. Ook het opstarten gaat een heel stuk sneller dan met CM13 maar dat kan ook komen omdat daar heel wat updates over stonden.

Wel een rare bug waarbij hij plots lijkt muziek bestanden af te spelen na het ontgrendelen van mijn telefoon zonder aanleiding. Nog iemand dit ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grompie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:51:
Omdat ik toch even phone volledig wilde "cleanen" besloten om CM14.1 erop te gooien.
Momenteel erg tevreden over de batterij prestaties. Ook het opstarten gaat een heel stuk sneller dan met CM13 maar dat kan ook komen omdat daar heel wat updates over stonden.

Wel een rare bug waarbij hij plots lijkt muziek bestanden af te spelen na het ontgrendelen van mijn telefoon zonder aanleiding. Nog iemand dit ondervonden?
Dat heb ik ook een poosje gehad met jgcaap's ROM, met de nightly van CM zelf hier geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

seninha

god's right foot

Ik draai sinds een paar weken Oure Nexus ROM en het bevalt me erg goed..

Enig wat ik eigenlijk zou willen veranderen is de camera.Daarom ben ik nu op zoek naar eentje waarvan, net zoals whatsapp camera, het scherm oplicht als je een selfie maakt om als flash te fungeren.

Tot nu toe niets kunnen vinden. Iemand een tip?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Bacon camera doet dat zo te zien

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

seninha

god's right foot

Top, bedankt...Die doet precies wat ik nodig heb.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

GurbY{nl}

GurbY{nl}

rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:06:

Welke CM14.1, gewoon die van Cyanogen?
Jep. Draait als een klok. Supersnel.

**edit**

Ter aanvulling: een andere OPO die een paar weken geleden hier terugkwam, heb ik op dezelfde manier aangepakt, en daar Exodus (Marsmellow) opgezet. Ook die draait weer een stuk beter qua batterij, maar ik heb de indruk dat het ding op CM14.1 nog wat zuiniger draait. Zal het met een week of wat eens goed vergelijken.

[ Voor 46% gewijzigd door GurbY{nl} op 08-12-2016 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grompie
Draai nu ook al 3 weken 14.1 en moet zeggen dat ik er super tevreden van ben. Opstart tijd is heel erg snel en batterij duur is stukken beter dan voorheen! Draait ook gewoon erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grompie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:00:
Draai nu ook al 3 weken 14.1 en moet zeggen dat ik er super tevreden van ben. Opstart tijd is heel erg snel en batterij duur is stukken beter dan voorheen! Draait ook gewoon erg soepel.
Je hebt ook een clean install uitgevoerd neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:21
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:09:
[...]

Hier alvast clean install 14.1 nightly en draait idd heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grompie
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:09:
[...]

Idd, clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net toch ook maar de stap gezet en Cm14.1 geïnstalleerd na al jullie goede verhalen. Helaas kreeg ik bij de installatie wizard niet de keus om mijn huidge backup terug te zetten, waardoor App data en wifi gegevens niet teruggezet worden.

Heb dus mijn nandroid backup maar weer terug gezet.

Heeft iemand er een oplossing voor? Ik heb in verloop van tijd zoveel wifi wachtwoorden verzameld dat ik niet zonder kan. Had gapps uiteraard geïnstalleerd. Wel de mini versie, want die andere paste niet.

Kreeg overigens wel de vraag of ik wilde restoren van mijn huidige device, maar dat kon alleen via NFC en Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:51:
Net toch ook maar de stap gezet en Cm14.1 geïnstalleerd na al jullie goede verhalen. Helaas kreeg ik bij de installatie wizard niet de keus om mijn huidge backup terug te zetten, waardoor App data en wifi gegevens niet teruggezet worden.

Heeft iemand er een oplossing voor? Ik heb in verloop van tijd zoveel wifi wachtwoorden verzameld dat ik niet zonder kan. Had gapps uiteraard geïnstalleerd. Wel de mini versie, want die andere paste niet.

Kreeg overigens wel de vraag of ik wilde restoren van mijn huidige device, maar dat kon alleen via NFC en Bluetooth.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de CM wizard moest verwijderen in recovery en dat dan de google wizard gestart werd, dat zou dan wel moeten werken.

Wat gapps betreft weet ik niet of de mini voldoende voor je is of dat je toch graag andere (asop) apps vervangen had zien worden door de google versies en of zaken niet die er nu wel in zitten anders zou je kunnen doen wat ik gedaan heb hier maar die heb je al gezien meen ik ;)
schumi2004 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 23:23:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de CM wizard moest verwijderen in recovery en dat dan de google wizard gestart werd, dat zou dan wel moeten werken.
Ga dat even uitzoeken, toevallig een link met meer informatie over dit onderwerp?
Wat gapps betreft weet ik niet of de mini voldoende voor je is of dat je toch graag andere (asop) apps vervangen had zien worden door de google versies en of zaken niet die er nu wel in zitten anders zou je kunnen doen wat ik gedaan heb hier maar die heb je al gezien meen ik ;)
schumi2004 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"
Ik miste eigenlijk nog niks, maar heb er dan ook maar een half uurtje mee zitten spelen. Welke apps vond jij dat ontbrak?

Edit:
Heb even zitten zoeken op het verwijderen van de CM Wizard, maar kwam daar helaas niet uit. Ik kwam er achter dat er bij het installeren van CM13 wel de vraag kwam of ik mijn toestel wilde herstellen. Ik ben daar nu mee bezig en kan daarna mooi CM14.1 eroverheen flashen. Dan is het toch zoals ik het graag wilde. De telefoon is nu bezig met het installeren van 101 apps, dus kan nog even duren :P.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 09-12-2016 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
[...]

Ga dat even uitzoeken, toevallig een link met meer informatie over dit onderwerp?
Kan er zo 1 2 3 niets uitgebreids over vinden maar deze folder zou iig weg moeten /system/priv-app/CyanogenSetupWizard
Ik miste eigenlijk nog niks, maar heb er dan ook maar een half uurtje mee zitten spelen. Welke apps vond jij dat ontbrak?
Wat ik wilde en niet wilde heb ik zo'n beetje in mijn gelinkte post uitgelegd.
Ik heb toen vooral gekeken wat ik minimaal ten alle tijden hebben wil. De rest haal ik wel uit playstore als dat nodig mocht zijn. Verder gekeken naar alles wat je minimaal moet hebben voor een werkende omgeving en of ik deze kon vervangen door Google versies ipv ASOP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:44:
http://forum.xda-develope...?p=69831582&postcount=405

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 15:35
rens-br schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:51:

Je kan eventueel het volgende bestand backuppen/terugzetten:
Navigate to data/misc/wifi folder and you will find a file named wpa_supplicant.conf. Tap on the file to open it up and make sure you use ES File Explorer 's built-in text/HTML viewer for the task. In the file you should be able to see the network SSID and their passwords next to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:14:
Wat ik wilde en niet wilde heb ik zo'n beetje in mijn gelinkte post uitgelegd.
Ik heb toen vooral gekeken wat ik minimaal ten alle tijden hebben wil. De rest haal ik wel uit playstore als dat nodig mocht zijn. Verder gekeken naar alles wat je minimaal moet hebben voor een werkende omgeving en of ik deze kon vervangen door Google versies ipv ASOP.
Ik lees het inderdaad. Het enige wat ik echt 'nodig' heb is exchange en de Play Store. De rest gebruik ik toch niet.
Ah kijk. Bedankt voor de link!
C-dude schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:45:
Je kan eventueel het volgende bestand backuppen/terugzetten:
Dankjewel. Dat werkt inderdaad ook.

Ik heb vrijdag overigens CM14.1 succesvol geïnstalleerd, maar bij het verder configureren van mijn telefoon kwam ik erachter dat Boxer niet standaard meer meegeleverd wordt en deze ook niet te installeren valt uit de Play Store. Pak ik echter de APK dan werkt exchange niet (tenzij je 10 euro bijbetaald).

Zo waren er nog een aantal irritatie puntjes bij het configureren van de verschillende apps dat ik maar besloten heb om weer terug te gaan naar COS13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 15:35
Dat kan je eventueel oplossen door Boxer (en de data ervan) te backuppen met Titanium Backup (Eerst op COS13) en dan restoren bij CM14.1

Op die manier ook een paar keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C-dude schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:02:
Dat kan je eventueel oplossen door Boxer (en de data ervan) te backuppen met Titanium Backup (Eerst op COS13) en dan restoren bij CM14.1.
Dat is inderdaad ook nog een optie. Moet er gewoon eens goed voor gaan zitten, de tijd is momenteel echter heel beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
Net ook maar CM14.1 geinstalleerd en damn wat loopt dat soepel zeg. Ik draaide al op cm13 en heb dus een dirty flash kunnen doen (was ik eerlijk gezegd verbaasd over) maar wow ik ben positief verrast.

De komende dagen ga ik de boel goed testen en ik zal mijn sot hier ook nog wel even delen (ben een clash of clans speler en dat spel zuipt accu % dus we gaan het zien).

Punten waar ik al tegen aan liep.
Pixel Launcher - mm geen google now bij het swipen. Opgelost door de apk naar /system/app te verplaatsen (was ik ff vergeten dat dat de vorige keer ook nodig was)
Adaway - host bestand kon niet geupdate worden. Opgelost door versie 3.2 te installeren.
Reboot - Geen reboot bij het vasthouden van de aan/uit knop. Uitschakelen en daar is het advanced menu.

Geen bijzondere dingen dus, meer dingetjes die je bij een nieuwe versie altijd wel tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren avond nogmaals de stap gemaakt om CM14.1 te installeren en alle apps opnieuw in te stellen. Het duurde even maar uiteindelijk is het allemaal gelukt.
Nogmaals bedankt voor de link. De map die verwijderd moest worden stond in system/priv-app/CyanogenSetupWizard. Toen verscheen wel de goede installatie wizard en kon ik mijn backup terug zetten.
C-dude schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:02:
Dat kan je eventueel oplossen door Boxer (en de data ervan) te backuppen met Titanium Backup (Eerst op COS13) en dan restoren bij CM14.1
Had deze tip ook geprobeerd. Helaas loopt Boxer vast bij het terugzetten van de Titanium Backup en wanneer ik de app opstart krijg ik alsnog de 'trail' versie te zien.

Ik had nu echter een andere APK geprobeerd en die werkte wel. Versie 2.x.x is de versie van Boxer en versie 3.x.x is de versie van VMWare. Vanaf versie 3.x.x zijn alle betaalde functies gratis geworden door de overname, de vorige keer had ik een 2.x.x versie geprobeerd.

Overigens heb ik momenteel nog steeds veel Google apps die ik niet gebruikt. Had nu de mini versie van Gapps gebruikt, maar de volgende keer toch de nano versie pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GOHXamAnvrzLnWqnhhZXr6r9/medium.png

CM14.1 bevalt heel erg goed. Het systeem is nog niet vast gelopen of heb nog geen rare bootloops gehad. Wel mis ik nog een aantal opties die wel in COS/CM13 zaten. Bijvoorbeeld thema en extra snooze opties bij de wekker. Verder vind ik het nieuwe notificatiepaneel even wennen, maar dat gaat vanzelf.

De telefoon nog steeds bloedje snel en het nieuwe splitscreen is best geinig, ben wel erg benieuwd wat het gaat doen met de accuduur.

Verder weet iemand wat dit icoontje betekend, als ik me niet vergis is dat het icoontje van 'Root', maar als ik Root uitzet dan gaat het niet weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D8yZpx7XjXUyv2Iy5wu8H15D/medium.png

Overigens heb ik nu 2016-12-15 nightly geïnstalleerd en kreeg vanmorgen meteen een OTA melding, weet iemand of deze ook (automatisch) te installeren is via TWRP of heb je hiervoor de Cyanogen recovery voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 16-12-2016 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:06:
.........

Overigens heb ik momenteel nog steeds veel Google apps die ik niet gebruikt. Had nu de mini versie van Gapps gebruikt, maar de volgende keer toch de nano versie pakken.
..........
Waarom doe je niet wat ik gedaan heb met GApps package en je eigen package samenstellen?
Dan gooi je Maps er gewoon uit ;)

GApps package opnieuw installeren kan dmv alleen je Systeempartitie te wissen en de ROM en GApps package opnieuw te flashen.

/EDIT:
Ik wil ook wel je GApps package maken als je me verteld wat je precies hebben wil en wat niet?
Je moet wel even alle versies aflopen omdat bv de Mini alles van Micro bevat maar dat niet laat zien enz ;)

Hier overzicht van de
Stock package https://github.com/opengapps/opengapps/wiki/Stock-Package
Full package https://github.com/opengapps/opengapps/wiki/Full-Package
Mini package https://github.com/opengapps/opengapps/wiki/Mini-Package
Micro package https://github.com/opengapps/opengapps/wiki/Micro-Package

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 16-12-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:15:
Waarom doe je niet wat ik gedaan heb met GApps package en je eigen package samenstellen?
Dan gooi je Maps er gewoon uit ;)
Had dat even zitten proberen en kon inderdaad handig selecteren wat ik wel en niet wilde hebben. Als je alleen verder naar beneden scrolde kreeg je ook nog allerlei regels waarin hij ging bepalen wat die wel en niet moest verwijderen. Moet / moest je dat ook aanpassen?

Deze regels:
Optional Stock/AOSP/ROM Removal List
Stock/AOSP/ROM File Removal Lists
Permanently Removed Folders
GApps package opnieuw installeren kan dmv alleen je Systeempartitie te wissen en de ROM en GApps package opnieuw te flashen.
Ik heb er verder geen last van, is meer iets voor de volgende keer. Heb geen zin om nu weer alles te wissen en opnieuw in te stellen.
Ik wil ook wel je GApps package maken als je me verteld wat je precies hebben wil en wat niet?
Je moet wel even alle versies aflopen omdat bv de Mini alles van Micro bevat maar dat niet laat zien enz ;)
Bedankt voor het aanbod, maar is niet nodig hoor.
rens-br schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:06:
Overigens heb ik nu 2016-12-15 nightly geïnstalleerd en kreeg vanmorgen meteen een OTA melding, weet iemand of deze ook (automatisch) te installeren is via TWRP of heb je hiervoor de Cyanogen recovery voor nodig.
Dit net maar even geprobeerd en installeren werkt prima als TWRP ook geïnstalleerd is, helaas doet de notificatiebalk het nu niet meer. Ga nog even kijken hoe dit nu komt.

Edit: Na het cleanen van de cache was dat ook weer opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 16-12-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Deze backup app ondersteunt ztz meer zoals wifi wachtwoorden: Google Play: My Backup

instellingen > buttons > menu button > long press > split screen. Mooie feature die eindelijk goed lijkt te werken.

Iemand een idee waar de volume shortcut zit?

Toen ik 7+ sot haalde, zag ik het teruglopen naarmate ik meer installeerde, tot gemiddeld 5u

[ Voor 20% gewijzigd door Manke op 16-12-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manke schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:51:

Iemand een idee waar de volume shortcut zit?
Wat bedoel je hiermee?
Toen ik 7+ sot haalde, zag ik het teruglopen naarmate ik meer installeerde, tot gemiddeld 5u
7u, met Cm14.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:13:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

[...]

7u, met Cm14.1?
met eerdere versies had je een volumeregelaar bij de notificatie shortcuts, nu is deze nergens te vinden.

7u met cm13 sultanrom, remember :) met purenexus 7 haalde ik het ook met gemak na een schone install zonder te veel apps.
Met purenexus 7.0 was de lijn van het batterij% zowat horizontaal na tientallen uren standby, maar met deze cm14.1 die ik gisteren erop heb gezet, 16% in 8 uur ofzo, zelfde weer als cm13 official.

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 17-12-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manke schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:54:
[...]
met eerdere versies had je een volumeregelaar bij de notificatie shortcuts, nu is deze nergens te vinden.
Bedoel je niet storen enzo of echt geluid?
7u met cm13 sultanrom, remember :) met purenexus 7 haalde ik het ook met gemak na een schone install zonder te veel apps.
Dat is echt erg netjes! Ik haak nu zo'n 3 a 4 uur sot op cm14.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:04:
[...]

Bedoel je niet storen enzo of echt geluid?

[...]

Dat is echt erg netjes! Ik haak nu zo'n 3 a 4 uur sot op cm14.1.
echt geluid, volume van media, notificaties en alarm.

3-4u, dat verwacht ik ook te halen, ik heb nu 1u20@55%, terwijl ik weet dat mijn telefoon 5-7 sot aankan, ik haalde zelfs een keer 9u30 met pn7, uiteraard geschreenshot :P
ik overweeg ook om purenexus 7.0 er weer op te zetten als ik het niet kan fixen in cm14.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manke schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:21:
[...]
echt geluid, volume van media, notificaties en alarm.
Die kan ik inderdaad ook niet vinden, lijkt er dus inderdaad op dat dat eruit is gehaald.
3-4u, dat verwacht ik ook te halen, ik heb nu 1u20@55%, terwijl ik weet dat mijn telefoon 5-7 sot aankan, ik haalde zelfs een keer 9u30 met pn7, uiteraard geschreenshot :P
Dat is erg netjes, maar berekend better battery stats de SOT niet anders dan Android dat doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Accu in instellingen gaf de zelfde tijd.
Ik had purenexus er weer opgezet en na 9 uur standby tijd staat ie nog op 100%. Valt me op dat na lang standby het percentage sneller zakt als je er weer mee gaat werken, 10% in 30m sot, daarna gaat het minder snel. Door de batterij calibratie misschien, de bovenste 10% doen altijd raar.

[ Voor 12% gewijzigd door Manke op 19-12-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was een Changelog aan het zoeken voor de CyanogenMod updates, maar kon die zelf niet vinden. Nu zag ik op de FP oef! in 'nieuws: CyanogenMod brengt Android 7-nightly uit voor OnePlus X' met de volgende link erin: https://www.cmxlog.com/14.1/bacon/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Hier in de startpost vind je nog meer handige linkjes ;)
http://forum.xda-develope...ssion-cm14-bacon-t3461732

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 17:07:
Helaas is het doek gevalen voor Cyanogen Inc. en worden er geen updates meer uitgebracht van CyanogenOS: nieuws: Cyanogen stopt op 31 december met Cyanogen OS.
Dat wordt CM 14.1 dus binnenkort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan moet je wel vlug zijn, want helaas wordt ook de stekker uit CyanogenMod getrokken

Overigens gaat CyanogenMod over in LineageOS

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 25-12-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 07:29

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

rens-br schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:48:
[...]

Dan moet je wel vlug zijn, want helaas wordt ook de stekker uit CyanogenMod getrokken

Overigens gaat CyanogenMod over in LineageOS
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:33
Ah~ eindelijk gaat er iets mis met mijn OPO met CM13 snapshot. Augustus 2015 ontvangen dus nu bijna 1.5 jaar oud. Op een gegeven moment deed de home knop het niet meer en de notificatie balk bleef leeg, ongeacht de mails die binnen kwamen. Na enige paniek, het flashen van de rom na een backup, en uiteindelijk de oplossing, het switchen van user profiel, doet ie het deels. 1x drukken doet niets. Dubbel klik/ingedrukt houden heb ik ingesteld als app switch scherm. Daar doet ie normaal. Dus als ik naar home wil is het 3x drukken :\ Iemand hier iets vergelijkbaars meegemaakt?

Ach, hij doet het nog. Ondertussen zoek ik een leuke Koreaanse/Chinese phone die gelijk/beter is dan de 3T maar heb nog niets gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb even de github pagina bekeken en volgens mij hebben ze nu gewoon alle sources van CyanogenMod gepakt en gekopieerd. Het zou me dus niks verbazen als ze half januari alles alweer online hebben en dat we met een ota patch gewoon overgaan van CyanogenMod naar LineageOS.
s0larus schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:03:
en de notificatie balk bleef leeg, ongeacht de mails die binnen kwamen.
Dit heb in ook gehad na het flashen van een OTA van CM14.1. Dit was opgelost met het clearen van de Cache. Probeer anders ook over te stappen naar CM14.1.
Dus als ik naar home wil is het 3x drukken :\ Iemand hier iets vergelijkbaars meegemaakt?
Denk je dat dit software of hardware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
rens-br schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:54:

Dit heb in ook gehad na het flashen van een OTA van CM14.1. Dit was opgelost met het clearen van de Cache. Probeer anders ook over te stappen naar CM14.1.

Denk je dat dit software of hardware is?
Het moet software zijn. Ik kan de onscreen buttons aan doen en dan toont ie hetzelfde gedrag. Dalvik en gewone cache heb ik gedelete maar ik ga het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
rens-br schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:54:
Helaas niet gelukt. Ik will liever geen nightly en ging wachten voor een snapshot of volledige versie. Maar gezien de nieuws zal die niet komen als CM14.1 snapshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s0larus schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:48:
Helaas niet gelukt. Ik will liever geen nightly en ging wachten voor een snapshot of volledige versie. Maar gezien de nieuws zal die niet komen als CM14.1 snapshot.
Verwacht inderdaad ook geen nieuwe CM14.1 versies meer. Maar wellicht kunnen we binnenkort overstappen op LineageOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:56
Wat een toptelefoon. Ik heb hem nu 2 jaar en 5 maanden en hij blijft echt nooit hangen. Ben echt een fan van cyanogenmod geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:01
Stark schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:29:
Wat een toptelefoon. Ik heb hem nu 2 jaar en 5 maanden en hij blijft echt nooit hangen. Ben echt een fan van cyanogenmod geworden.
Sluit ik mij volledig op aan! Accuduur zal vast beter zijn bij nieuwe telefoon, maar dat is ook echt de enige reden die ik ook maar kan bedenken om hem te vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:17
Daimen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:30:
[...]

Sluit ik mij volledig op aan! Accuduur zal vast beter zijn bij nieuwe telefoon, maar dat is ook echt de enige reden die ik ook maar kan bedenken om hem te vervangen..
Dat en een fingerprint sensor lijkt me wel chill.

Maar om daar een nieuwe telefoon voor te halen is ook zo wat :)

• Pierre
  • Laatst online: 16:34

Pierre

Van nature lui!

Bah na de laatste update van Sultan lukt het me niet om root te krijgen, ook hangt hij nu in een boot loop, meer mensen hier last van gehad

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:36:
Bah na de laatste update van Sultan lukt het me niet om root te krijgen, ook hangt hij nu in een boot loop, meer mensen hier last van gehad
Geen problemen hier met de laatste van sultan. Eerst de nieuwe firmware erop gezet, daarna de nieuwe rom dirty geflashed, xposed, superuser en toen kon ik gewoon weer booten....

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hoe flash je hem dirty als ik vragen mag, ik run hem vanuit de updater. Daarna reboot ik en start daarna de recovery en installeer de superSU

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Pierre schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:06:
Hoe flash je hem dirty als ik vragen mag, ik run hem vanuit de updater. Daarna reboot ik en start daarna de recovery en installeer de superSU
dirty is gewoon zonder /data wipe, of je een adb sideload, custom recovery of de updater gebruikt, het blijft even dirty als je /data niet wiped

Strava

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Mijn probleem is opgelost, ik gebruikte SuperSU-v2.79 SR 1 die werkt schijnbaar niet. Heb nu de normale versie gebruikt en alles werkt weer.

[ Voor 78% gewijzigd door Pierre op 30-12-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen week het probleem dat de microfoon het niet meer goed doet. Mensen horen me amper (dus nog wel iets, maar te weinig). Een hele tijd werkt het 'handsfree'-gedeelte al niet meer.
Ik heb de cover er afgehaald en alles schoongemaakt (gaatjes een naaldje doorgehaald en een borsteltje overal langs gehaald). Dit hielp niet voldoende en handsfree werkt nog steeds niet.
Het vreemde is dat de voice recorder het wel goed doet.
Google Ok staat uit.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Installatie van de laatste CM Nightly verhielp het probleem met de 'gewone' microfoon. Op een licht accent na, ben ik weer goed verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eriksk schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:50:
Installatie van de laatste CM Nightly verhielp het probleem met de 'gewone' microfoon. Op een licht accent na, ben ik weer goed verstaanbaar.
Welke heb je er nu opstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de liefhebbers, ik draai zelf deze totdat er een officiele is.

https://forum.xda-develop...official-nightly-t3528587

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe werkt deze? Zit deze al op security-patch van januari?

Ik wil eigenlijk niet overstappen op een of andere unofficiele rom, om te voorkomen dat ik straks niet alsnog mijn toestel moet wipen om over te stappen. Ik draai dus nog gewoon op de laatste CyanogenMod Nigtly 14.1-20161225-Nightly-Bacon.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 11-01-2017 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 12:05:
[...]

En hoe werkt deze? Zit deze al op security-patch van januari?

Ik wil eigenlijk niet overstappen op een of andere unofficiele rom, om te voorkomen dat ik straks niet alsnog mijn toestel moet wipen om over te stappen. Ik draai dus nog gewoon op de laatste CyanogenMod Nigtly 14.1-20161225-Nightly-Bacon.
Onofficieel in die zin dat hij niet door Lineage OS team compiled is maar door een XDA user, code is verder untouched en komt zo van repo af. Is eigenlijk gewoon CM14.1.
Het script om te compilen heeft ie ook aan start post toegevoegd zodat je het zelf kunt compilen.

Hij zit verder op de security patch van 5 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:30:
Onofficieel in die zin dat hij niet door Lineage OS team compiled is maar door een XDA user, code is verder untouched en komt zo van repo af. Is eigenlijk gewoon CM14.1.
Het script om te compilen heeft ie ook aan start post toegevoegd zodat je het zelf kunt compilen.

Hij zit verder op de security patch van 5 januari
Ah ok. Bedankt voor de informatie. Dat klinkt goed! Worden er aan de repo ook dagelijks aanpassingen gedaan, net zoals bij de CM versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ja, ik bedoel de repo van LineageOS dus https://github.com/lineageos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:22:
[...]

Welke heb je er nu opstaan?
Deze: cm-14.1-20161225-NIGHTLY-bacon

Mmm... mijn posts waren eigenlijk bedoeld in een ander OPO topic :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eriksk schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Deze: cm-14.1-20161225-NIGHTLY-bacon
Dezelfde versie die ik draai dus.
Mmm... mijn posts waren eigenlijk bedoeld in een ander OPO topic :z
offtopic:
Aangezien je rom een custom rom betreft, heb ik al je posts naar hier verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:57:
[...]

Dezelfde versie die ik draai dus.

[...]

offtopic:
Aangezien je rom een custom rom betreft, heb ik al je posts naar hier verplaatst.
Ben ik toch niet gek geworden :9
Was aanvankelijk wel de stock rom (die ik 'misschien' heb vernachelt tijdens het rooten). De (noodgedwongen) CM kostte het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of ik het hier kan vragen, maar ik wil graag de kleur van de tekst in de status bar willen aanpassen naar zwart (of andere kleur).
Kan ik dat doen met Xposed ik draai de volgende rom Cyanogen13.0 van Sultan. En draait Xposed wel op deze versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:28:
Kan ik dat doen met Xposed ik draai de volgende rom Cyanogen13.0 van Sultan. En draait Xposed wel op deze versie ?
Xposed werkt op Android 6.0, dus ook op Cyanogen13.0. Ik gebruik zelf geen Xposed, dus ik zou niet weten of het kan met Xposed, wellicht kan je eens hier kijken voor de modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

rens-br schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:55:
[...]

Xposed werkt op Android 6.0, dus ook op Cyanogen13.0. Ik gebruik zelf geen Xposed, dus ik zou niet weten of het kan met Xposed, wellicht kan je eens hier kijken voor de modules.
Ah kijk thx voor de tip, ik zal eens snuffelen of ik iets kan vinden. Zijn er nog meer mogelijkheden bv zonder Xposed om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:02:
[...]
Zijn er nog meer mogelijkheden bv zonder Xposed om dit voor elkaar te krijgen.
Je zou dit of dit eens kunnen proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 13-01-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Laatst online: 25-09 21:18

ComputerHoed

Electronica <3

Iemand een tip voor een goede ROM? Voorkeuren zijn eigenlijk simpel: geen bloatware, liefst 7.1.1 en goede battery-life.

Zoek namelijk een goede voor mijn vader die mijn OPO heeft overgenomen en het liefst zo min mogelijk updates uitvoerd. Momenteel heeft hij veel last van batterydrain als hij hem 's nachts aan laat.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComputerHoed schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:12:
Zoek namelijk een goede voor mijn vader die mijn OPO heeft overgenomen en het liefst zo min mogelijk updates uitvoerd. Momenteel heeft hij veel last van batterydrain als hij hem 's nachts aan laat.
Momenteel draai ik zelf CyanogenMod 14.1 Nigthly, die vind ik eigenlijk wel perfect werken. Standby is maar een aantal procenten in een hele nacht (met wifi en 3G aan) en haal er tussen de 3 en 4 uur SOT mee.

Het nadeel is dat ze alle linkjes naar de roms offline hebben gehaald, maar ik kan die nog wel voor je posten.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 18-01-2017 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
ComputerHoed schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:12:
Iemand een tip voor een goede ROM? Voorkeuren zijn eigenlijk simpel: geen bloatware, liefst 7.1.1 en goede battery-life.

Vooral niet meest recente build draaien van deze: [Bacon][7.1.1][LineageOS]Lineage OS Unofficial Nightlies

De laatste paar keer is mijn batterij ook helemaal leeg getrokken, opzich niet zo'n ramp ware het niet dat mijn toestel ook als wekker functioneert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:02
schumi2004 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:52:
[...]

Vooral niet meest recente build draaien van deze: [Bacon][7.1.1][LineageOS]Lineage OS Unofficial Nightlies

De laatste paar keer is mijn batterij ook helemaal leeg getrokken, opzich niet zo'n ramp ware het niet dat mijn toestel ook als wekker functioneert :P
Ik draai 14.1-20170117-unofficial en ik haal een standby tijd van 36+ uur. Wifi, 3/4G, BT voor Pebble en Sleep as Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:52

Gotez

42

Ik merk dat de laatste weken mijn batterij niet meer zo lang meegaat als daarvoor. Hebben meer mensen daar last van? Zou lineage os daarbij helpen? En hoe kan ik dat dan makkelijk installeren? Liefst met remember data versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Laatst online: 25-09 10:44
Gotez schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:24:
Ik merk dat de laatste weken mijn batterij niet meer zo lang meegaat als daarvoor. Hebben meer mensen daar last van? Zou lineage os daarbij helpen? En hoe kan ik dat dan makkelijk installeren? Liefst met remember data versie.
Herkenbaar. Ben ook benieuwd naar lineage met behoud van data. Zag alleen dat Oneplus2 en 3 instandhouding hebben, de OPO zag ik nog niet op de lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dnhelle schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Herkenbaar. Ben ook benieuwd naar lineage met behoud van data. Zag alleen dat Oneplus2 en 3 instandhouding hebben, de OPO zag ik nog niet op de lijst?
Staat gewoon op de wiki pagina:
http://wiki.lineageos.org/Build_for_bacon.html

Codenaam is Bacon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:00
Dat ziet er nog best pittig uit :|
Maar de vraag was volgens mij ook naar de pros and cons van beiden. Die heb ik nog niet echt gevonden. Een afweging, om er energie in te steken, is dan lastig.
De vraag is op het OPO forum ook gesteld, maar als antwoord komen er tig exotische roms en meningen voorbij. Feitelijk kun je daar als betrekkelijke leek niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

dnhelle schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 20:41:
[...]

Volgens mij staat ie als bacon op de lijst. Morgen maar even kijken of de downloads er al op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gotez schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:24:
Hebben meer mensen daar last van?
Ik had hier ook last van met CyanogenOS 13, had maar een standby tijd van ongeveer een dag en een SOT van maximaal 2,5 uur.
Zou lineage os daarbij helpen? En hoe kan ik dat dan makkelijk installeren? Liefst met remember data versie.
Zelf draai ik al sinds half december CyanogenMod 14.1 en dat draait als een zonnetje. Batterij gaat met licht gebruikt twee dagen mee en haal een SOT van ongeveer 4 uur.

Het is alleen helaas niet mogelijk om zonder data verlies over te gaan van CyanogenOS naar CyanogenMod / LineageOS.

Het is wel mogelijk om van CyanogenMod naar LineageOS te gaan zonder data verlies.
Die Guide is ongelooflijke ingewikkeld en is voornamelijk bedoeld voor het maken van eigen builds. Dit weekend komen de weeklies online en dan is vele malen gemakkelijker.

De stappen zijn in de basis dit:
  1. Maak een backup!
  2. Unlock de bootloader (hierbij wordt alles gewist)
  3. Installeer TWRP
  4. Wipe data, Cache en systeem
  5. Download gewenste rom en zet op toestel
  6. Download Gapps en zet op toestel
  7. Flash rom en gapps vanuit recovery
Marcva schreef op zondag 22 januari 2017 @ 04:18:
Maar de vraag was volgens mij ook naar de pros and cons van beiden.
De voordelen (voor mij):
  • Android 7 (en de bijbehorende extra Features);
  • Laatste beveiligingspatch niveau;
  • Hogere batterij duur;
  • Wel ondersteuning ;
  • Wekelijkse / maandelijkse updates;
  • Geen bloat en het aantal Google Apps zijn zelf te kiezen.
Nadelen:
  • Nog geen thema beheer:
  • Bèta software, kan dus onstabiel zijn (nog niet mee gemaakt);
  • Standaard meegeleverde CyanogenOS apps kwijt (Boxer, Camera, e.d.).
Gotez schreef op zondag 22 januari 2017 @ 08:50:
Volgens mij staat ie als bacon op de lijst. Morgen maar even kijken of de downloads er al op staan.
Helaas staat er nog niks online.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-01-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

rens-br schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:26:
[...]

Helaas staat er nog niks online.
Ik zie nog steeds niets, of kijk ik scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotez schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:17:
[...]
Ik zie nog steeds niets, of kijk ik scheef?
De eerste builds staan inmiddels online, maar alleen nog van:
  • Nexus 6P
  • Nexus 5X
  • Motorola Moto G4/G4 Plus
  • Nextbit Robin
  • Xiaomi Redmi 1S
Helaas dus nog niet de 80 apparaten waar in het nieuwsbericht over gesproken werd, maar het begin is gemaakt.

De build van de OnePlus One zijn straks overigens hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

rens-br schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:35:
[...]

De eerste builds staan inmiddels online, maar alleen nog van:
  • Nexus 6P
  • Nexus 5X
  • Motorola Moto G4/G4 Plus
  • Nextbit Robin
  • Xiaomi Redmi 1S
Helaas dus nog niet de 80 apparaten waar in het nieuwsbericht over gesproken werd, maar het begin is gemaakt.

De build van de OnePlus One zijn straks overigens hier te vinden.
Ik heb nu maar de unofficial versie erop gezet. Zou die automatisch updaten naar de officiële build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotez schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:26:
Ik heb nu maar de unofficial versie erop gezet. Zou die automatisch updaten naar de officiële build?
Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, want de update servers zijn anders. Waarschijnlijk zul je handmatig naar de officiële build moeten gaan, daarna zal je wel officiële updates ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

rens-br schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, want de update servers zijn anders. Waarschijnlijk zul je handmatig naar de officiële build moeten gaan, daarna zal je wel officiële updates ontvangen.
mmm, dat moet dan maar. Hopelijk kan dat wel met behoud van data.

Ik zie trouwens nog geen officiele builds. Zal nog wel ff duren

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gotez schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:46:
mmm, dat moet dan maar. Hopelijk kan dat wel met behoud van data.
Dat verwacht ik eerlijk gezegd wel, maar dat is nu nog lastig te zeggen.
Ik zie trouwens nog geen officiele builds. Zal nog wel ff duren
Gezien de buildtimes van de andere builds compilen ze alleen 's nachts, tussen 0:00 en 06:00, dus wellicht dat er vannacht weer een hele rits builds bijkomen.

Edit: roms staan sinds half 4 online. Volgens mij moet je wanneer je van CM afkomt eerst de experimental flashen en daarna de nightly. Straks maar eens kijken of we hem geflasht krijgen.

Edit2: Het flashen is gelukt vanuit de laatste CM14.1, zonder data loss inclusief Root. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:
  1. Download lineage-14.1-20170123-experimental-bacon-signed.zip, lineage-14.1-20170123-nightly-bacon-signed.zip en Su Addon naar de telefoon.
  2. Maak een Nandroid Backup (niet nodig, wel aan te raden)
  3. Flash lineage-14.1-20170123-experimental-bacon-signed.zip via recovery
  4. Clear cache en reboot
  5. Reboot naar recovery en flash lineage-14.1-20170123-nightly-bacon-signed.zip en Su Addon
  6. Clear cache en reboot
  7. Indien je de Su Addon hebt geïnstalleerd, moet je Root nog even activeren via de developers opties.
Na het flashen van de experimental build zit er een watermerk in je scherm, waardoor deze echt niet te gebruiken is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cOvarsNE1W07Ryp4zz9DhNRv/medium.png

Na het flashen van de Nightly heb je deze versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mU2lyopK3G9Bl7mZrP5rSUMW/medium.png

Overigens staat de volledige lijst van telefoons waar binnenkort een rom voor verschijnt hier, met de huidige ondersteunende apparaten hebben ze eerst de infrastructuur getest.

Mocht je nog benieuwd zijn naar de Changelog, die staat hier.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 08-03-2017 17:02 . Reden: SuperSu gewijzigd naar Su Addon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxzhor
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 17:17
rens-br schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:48:
[...]

Dat verwacht ik eerlijk gezegd wel, maar dat is nu nog lastig te zeggen.

[...]

Gezien de buildtimes van de andere builds compilen ze alleen 's nachts, tussen 0:00 en 06:00, dus wellicht dat er vannacht weer een hele rits builds bijkomen.

Edit: roms staan sinds half 4 online. Volgens mij moet je wanneer je van CM afkomt eerst de experimental flashen en daarna de nightly. Straks maar eens kijken of we hem geflasht krijgen.

Edit2: Het flashen is gelukt vanuit de laatste CM14.1, zonder data loss inclusief Root. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd:
  1. Download lineage-14.1-20170123-experimental-bacon-signed.zip, lineage-14.1-20170123-nightly-bacon-signed.zip en SuperSu 2.79 naar de telefoon.
  2. Maak een Nandroid Backup (niet nodig, wel aan te raden)
  3. Flash lineage-14.1-20170123-experimental-bacon-signed.zip via recovery
  4. Clear cache en reboot
  5. Reboot naar recovery en flash lineage-14.1-20170123-nightly-bacon-signed.zip en SuperSu 2.79
  6. Clear cache en reboot
Na het flashen van de experimental build zit er een watermerk in je scherm, waardoor deze echt niet te gebruiken is:
[afbeelding]

Na het flashen van de Nightly heb je deze versie:
[afbeelding]

Overigens staat de volledige lijst van telefoons waar binnenkort een rom voor verschijnt hier, met de huidige ondersteunende apparaten hebben ze eerst de infrastructuur getest.
Welke optie heb je gekosten bij 4.Flash lineage-14.1-20170123-experimental-bacon-signed.zip via recovery

Gezien je kan kiezen uit:

Reboot system now
Apply update
Factory reset
Advanced

Ik kan nergens de rom vinden of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
oxzhor schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Welke optie heb je gekosten bij 4.Flash lineage-14.1-20170123-experimental-bacon-signed.zip via recovery

Reboot system now
Apply update
Factory reset
Advanced

Ik kan nergens de rom vinden of doe ik wat fout?
Welke recovery draai je als ik vragen mag?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oxzhor schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Reboot system now
Apply update
Factory reset
Advanced
Gezien de opties zit je waarschijnlijk nog op de stock recovery, vanuit de stock recovery is het volgens mij niet mogelijk om een custom rom te installeren. Je kan het wel proberen, dan moet je Apply Update kiezen.

Overigens werkt mijn stappenplan ook alleen als de bootloader al unlocked is en je al op CyanogenMod 13 zit. Is je telefoon nog stock en zit je dus op CyanogenOS13, dan gaat dit niet werken en moet je eerst de bootloader unlocken, TWRP installeren en kan je pas daarna de Nightly flashen.

Hou er echter wel rekening mee dat je bij het unlocken van de Bootloader alles kwijt bent.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 24-01-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb geprobeerd om mijn CyanogenOS 3.1.12 versie te upgraden met de experimental build naar LineageOS, maar hij weigert te flashen. Ik heb de bootloader geunlockt en heb de nieuwste TWRP (3.0.2) op mijn toestel staan. Ik krijg bij het flashen een error 7 (unknown command) en het flashen stopt.

Is het uberhaupt mogelijk om CyanogenOS te dirty-flashen naar lineageOS via de experimental build?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StarLite schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:10:
Is het uberhaupt mogelijk om CyanogenOS te dirty-flashen naar lineageOS via de experimental build?
Simpel gezegd: Nee. De experimentele build is alleen bedoeld voor het flashen van LineageOS bovenop CyanogenMod.

Destijds van mijn overstap van CyanogenOS naar CyanogenMod heb ik ook een factory reset uitgevoerd, dit zal nu ook nodig zijn.

Wellicht dat er ooit iemand komt die het mogelijk maakt om wel direct over te stappen, maar het beste is gewoon om een factory reset uit te voeren.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 24-01-2017 12:15 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 35 Laatste