Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
twowheeler schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:34:
[...]
Bijvoorbeeld de laatste SultanRom maakt gebruik van netwerk geassisteerd gps signaal vinden. Hiervoor heb je echter wel een nieuwere radio/baseband/firmware nodig, beginnend met 4.0.1..
Ah ok. Maar alle roms maken toch gebruik van A-GPS? Overigens is mijn 'smalbandversie' DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAAANAZM-1 op stock CM13.1-ZNH2KAS254.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 03-08-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

twowheeler schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:42:
Zijn er hier nog mensen die een nieuwe Radio hebben geflashed (eentje die begint met 4.0.1)

Zo ja welke en wat is je ervaringen op welk netwerk?
Zoals ik hierboven al aangaf zit ik op SULTAN 24/06 en heb de bacon_firmware_update_2016_1-25_.4.0.1.c7-00011 radio geflasht *link* omdat ik op Ben last had van wegvallende en zoekende verbindingen. Werkt nu weer prima en daardoor betere battery stats (logisch).

Op XDA loste dit voor een aantal mensen ook GPS problemen op, snellere lock. Zelf geen last van gehad maar het werkt nu in ieder geval goed. Met 00013 leken de resultaten veel wisselender.

(smalbandversie .4.0.1.c7-00011-M8974AAAAANAZM-1)

[ Voor 3% gewijzigd door NmR op 05-08-2016 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00
NmR schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:04:
[...]

Zoals ik hierboven al aangaf zit ik op SULTAN 24/06 en heb de bacon_firmware_update_2016_1-25_.4.0.1.c7-00011 radio geflasht *link* omdat ik op Ben last had van wegvallende en zoekende verbindingen. Werkt nu weer prima en daardoor betere battery stats (logisch).

Op XDA loste dit voor een aantal mensen ook GPS problemen op, snellere lock. Zelf geen last van gehad maar het werkt nu in ieder geval goed. Met 00013 leken de resultaten veel wisselender.

(smalbandversie .4.0.1.c7-00011-M8974AAAAANAZM-1)
Ik heb ook ben en had juist vaak dat m'n toestel zocht of geen bereik vond op 11. Later nog eens proberen denk ik

[ Voor 76% gewijzigd door twowheeler op 05-08-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00
rens-br schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Ah ok. Maar alle roms maken toch gebruik van A-GPS? Overigens is mijn 'smalbandversie' DI.3.0.c6-00241-M8974AAAAAANAZM-1 op stock CM13.1-ZNH2KAS254.
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar zijn daar verschillende manieren voor.

Die Smallband is dezelfde als die met de laatste cm snapshot en cos13 komt, dus dat klopt. Heb die er nu ook op staan. Beetje testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Is het jullie al opgevallen dat CM13.0.1 al enkele dagen geen updates meer krijgt en het oudere CM13.0 wel :?
Cyandelta herkent ze niet als update, maar zijn ze dat wel of niet?

Vreemd, 13.0.1 lijkt niet meer te bestaan....
Dan maar gewoon 13.0

[ Voor 52% gewijzigd door Oxellaar op 13-08-2016 09:28 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:30
Ik heb dit jaar mijn Oneplus One geroot met TWRP. De telefoon zelf zit nog op Android 4.4.4 met Cyanogen 11.0. Het wordt onderhand echt tijd te updaten (kwam een app tegen die weigert op 4.x).

Nu kom ik op internet tegenstrijdige berichten tegen mbt het update process.Het maakt mij niet zoveel uit als ik opnieuw moet rooten, wel vervelend is als mijn telefoon niet meer werkt en ik hem helemaal leeg moet halen. Als we dat in gedachte houden wat is dan het handigste?

Ik dacht zelf Update CM Recovery juist niet uit te schakelen zodat ik weer een stock telefoon heb (of werkt dat niet zo?)? Dan kan ik als het werkt gewoon weer supersup flashen.

Wat denken jullie?

edit: Ik heb ook nog een backup van 5.5 GB op mijn telefoon staan in de TWRP map met daarin System, Data en Boot. Ik vermoed alleen dat de DATA betrekking heeft op verouderde apps.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 29-08-2016 03:33 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Niet Oneplus specifiek, maar als je van 4.4 naar 6 gaat, zou ik altijd een een volledige wipe doen met een clean install.

Dan maar als opnieuw installeren, ruimt ook meteen lekker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 03:20:
Ik heb dit jaar mijn Oneplus One geroot met TWRP. De telefoon zelf zit nog op Android 4.4.4 met Cyanogen 11.0. Het wordt onderhand echt tijd te updaten (kwam een app tegen die weigert op 4.x).

Nu kom ik op internet tegenstrijdige berichten tegen mbt het update process.

Wat denken jullie?
Zeker met TWRP is het heel erg eenvoudig en kan je gewoon een 'dirty flash' uitvoeren, mocht dat toch niet het gewenste resultaat geven (reboots, niet stabiel e.d.) kan je altijd nog besluiten om een clean install uit te voeren.

De stappen die je moet doen zijn in ieder geval:
  1. Download de laatste full zip naar je telefoon;
  2. Download de laatste SuperSU-beta naar je telefoon;
  3. Download de laatste TWRP versie en installeer deze.
  4. Maak een volledige backup in TWRP
  5. Installeer de full zip en SuperSU
  6. Clear Cache & Dalvik
  7. Reboot (hij kan een aantal keer opnieuw opstarten)
  8. Klaar
Mocht het geheel nu instabiel draaien, doe dan eerst een factory reset en installeer daarna de rom opnieuw.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het is gelukt te updaten. Zit ondertussen op 12.x. Zijn echter wel een aantal veranderingen/problemen:

-Ik hang op met mijn oor omdat het scherm niet langer automatisch uitgaat zodra je de telefoon tegen je oor aan houdt
-Het power menu mist screenshot en de profile selector
-De pulldown tiles missen de profile selector
-Het performance menu is kwijt (voor je cpu frequentie)

Zijn er wat functies uitgesloopt of moet ik nog even doorzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:38
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:41:
Het is gelukt te updaten. Zit ondertussen op 12.x. Zijn echter wel een aantal veranderingen/problemen:
Zijn er wat functies uitgesloopt of moet ik nog even doorzoeken?
Heb mijn OnePlus zo even niet bij de hand, maar heb je developer options (weer) aangezet na de update? Misschien is die weer verborgen en volgens mij zitten daar de opties voor o.a. het powermenu. Performance is er volgens mij inderdaad uitgesloopt want vervangen door doze en battery saver.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:41:
Het is gelukt te updaten. Zit ondertussen op 12.x.
Waarom niet meteen geüpdatet naar 13?
-Ik hang op met mijn oor omdat het scherm niet langer automatisch uitgaat zodra je de telefoon tegen je oor aan houdt
Dat is wel heel vreemd. Werkt 'Per ongeluk ontwaken voorkomen' wel? Je kan dit vinden bij:
'Instellingen' -> 'Scherm & verlichting' -> 'Per ongeluk ontwaken voorkomen'

Je telefoon zou dan niet aan moeten gaan wanneer je de nabijheidssensor blokkeert.
-Het power menu mist screenshot en de profile selector
De profile selector is er geloof ik uitgesloopt, je kan screenshot knop wel weer toevoegen via:
'Instellingen' -> 'Knoppen' -> 'Opties in afsluitmenu'
-De pulldown tiles missen de profile selector
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je de quick toggles in het meldingen paneel?

In COS13 kan je deze in ieder geval toevoegen door de quick toggles op te roepen, vervolgens naar links te swipen. Daarna te drukken op 'tegels bewerken', dan rechtsboven in op het 'plusje' te drukken en dan kan je 'systeemprofielen' toevoegen. In COS12 zitten instellingen geloof ik onder:
'Instellingen' -> 'meldingenpaneel'.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 31-08-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Waarom niet meteen geüpdatet naar 13?

[...]
Ik wil eerst even kijken hoe Android 5 bevalt voor ik die volledig oversla :).
Dat is wel heel vreemd. Werkt 'Per ongeluk ontwaken voorkomen' wel? Je kan dit vinden bij:
'Instellingen' -> 'Scherm & verlichting' -> 'Per ongeluk ontwaken voorkomen'

Je telefoon zou dan niet aan moeten gaan wanneer je de nabijheidssensor blokkeert.

[...]
Hmm staat gewoon aan. Zal wel een bugje zijn. Ik heb hem even getoggled, hopen dat het helpt.
De profile selector is er geloof ik uitgesloopt, je kan screenshot knop wel weer toevoegen via:
'Instellingen' -> 'Knoppen' -> 'Opties in afsluitmenu'

[...]
Thanks, meteen airplane mode eruit gehaald. Profiles inderdaad verdwenen.
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je de quick toggles in het meldingen paneel?

In COS13 kan je deze in ieder geval toevoegen door de quick toggles op te roepen, vervolgens naar links te swipen. Daarna te drukken op 'tegels bewerken', dan rechtsboven in op het 'plusje' te drukken en dan kan je 'systeemprofielen' toevoegen. In COS12 zitten instellingen geloof ik onder:
'Instellingen' -> 'meldingenpaneel'.
De term is blijkbaar notification drawer. Vervolgens Select and order tiles. Echter daar kan ik de profielen niet vinden. Dat is wel vervelend want hij gaat in de avond automatisch op night. Soms wil ik dat even ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:49:
De term is blijkbaar notification drawer. Vervolgens Select and order tiles. Echter daar kan ik de profielen niet vinden. Dat is wel vervelend want hij gaat in de avond automatisch op night. Soms wil ik dat even ongedaan maken.
Ah je hebt Android ingesteld in het Engels? In Android 6.0.1 zit die functie er in ieder geval wel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Misschien dat ik daar maar heen ga dan. Die laatste update van 5.x is redelijk frustrerend.

Zoals gezegd werkt het automatisch uitschakelen van het display tijdens bellen niet (heb gechecked staat echt aan). Nu zet ik het scherm maar handmatig uit tijdens het bellen...

Maar ik heb vandaag nog een bug ontdekt. Als je tijdens het bellen de speaker inschakelt en je haalt hem er daarna weer af dan is het uitzendende volume daarna heel zacht. De andere partij kan je dan niet meer horen.

Hoeveel bekende problemen zitten er in CM13 6.x?

(Als ze nu eens gewoon een final update(s) uitbrengen per major android versie dan zou dit echt de beste telefoon ooit zijn, nu raak ik echt gefrustreerd :P).

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 31-08-2016 18:10 ]

• sdk1985
Ondertussen ging er met 12.x nog meer mis. Het scherm ging regelmatig half aan (grijzig). Daarnaast werkte soms het pull-down menu helemaal niet meer en de knoppen ook niet meer (de rest wel). Een reboot loste dat op. Nadat dit 3x gebeurde was ik er wel klaar mee.

Ben nu sinds gisteren geupdate naar de eerste versie van CM13. Deze gaat een stuk beter, het scherm gaat in ieder geval weer uit als je aan het bellen bent. Daarnaast kun je nu inderdaad de system profiles weer aan je tiles toevoegen. Wat niet lijkt te werken zijn de battery stats. Daar staan echt hele rare dingen (3 apps, scherm 1%, klopt niks van).

Ik was van plan de Oneplus3 te bestellen. Echter mijn geduld met Oneplus is ondertussen eigenlijk wel op. De Oneplus X van mijn vriendin heeft namelijk ook nog steeds een bug waarbij de notificatieled niet werkt (alleen met opladen, niet met notificaties).

Als ze nu gewoon de bugs uit de major releases halen, ook al zitten ze een versie verder, dan waren dit echt top telefoons geweest. Nu is het vooral geduldig zijn met bugs. Ik hoef niet persé de nieuwste Android versie, wat ik wel wil is een telefoon die normaal functioneert :/ .

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 15-09-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
sdk1985 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:08:
... Ik hoef niet persé de nieuwste Android versie, wat ik wel wil is een telefoon die normaal functioneert :/ .
Dat wil ik ook graag, maar tot op heden nog niet zo'n telefoon gevonden.
Iedere telefoon lijkt tegenwoordig wel het een of het ander te hebben.

Dat vind ik juist het mooie van OnePlus, daar zit een enorme comunity achter (via XDA) die de software verbeteren. De software van OnePlus ben ik ook al een beetje klaar mee hoor, maar de custom roms zijn stuk voor stuk pareltjes. En ze weten een mooie telefoon te maken voor een zeer mooi prijsje, beter dan de Note 7 of de iPhone 7. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:08:
Ondertussen ging er met 12.x nog meer mis.
Petertyuh schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:39:
[...]

Hebben jullie beide het nu over CyanogenOS of CynanogenMod?

Of te wel over de officiële roms of de custom roms van de OnePlus One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Petertyuh schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:39:
[...]

Dat vind ik juist het mooie van OnePlus, daar zit een enorme comunity achter (via XDA) die de software verbeteren. De software van OnePlus ben ik ook al een beetje klaar mee hoor, maar de custom roms zijn stuk voor stuk pareltjes. En ze weten een mooie telefoon te maken voor een zeer mooi prijsje, beter dan de Note 7 of de iPhone 7. 8)7
Als 13.x ook weer problematisch blijkt dan moet ik inderdaad de custom roms maar eens overwegen.
rens-br schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:29:
[...]

[...]

Ik gebruik de officiële roms, welke dus vol bugs zitten. OxygenOS helaas hetzelfde verhaal. SD kaart van de OneplusX werkte niet met ntfs bij launch (geen probleem voor mij, had hem al fat32 gezet). Pushen ze een update om dat op te lossen, slopen ze weer 3 andere dingen :'( . Het motto is onderhand 'als het werkt niet updaten' :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:57:
[...]

Als 13.x ook weer problematisch blijkt dan moet ik inderdaad de custom roms maar eens overwegen.
Ik had eerlijk gezegd geen last van bugs op de OnePlus One. Het enige waar ik last van heb gehad was het touchscreen issue, dat heeft 3 maanden geduurd denk ik en daarna kwam er een update uit en was het weg.

Mijn vriendin heeft een OnePlus X en heeft eigenlijk ook nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Waarom jij er al dan niet geen last van heb kan ik niet verklaren. Het zijn namelijk reproduceerbare bugs die ook op het Oneplus forum te vinden zijn.

Bijvoorbeeld de awake bug in CM11 werd veroorzaakt doordat de subservice updateservice van Google Play services uitgeschakeld stond. Deze checkte vervolgens elke seconde diverse keren of er een update was. Het inschakelen van deze service (root voor nodig en de app Disable Services) lost het awake probleem op. Het verschil is 1 of 3 dagen standby tijd. Op het forum stonden ook alternatieve fixes die via de privacy manager automatisch deny lieten doen (echter dat liet diverse apps crashen bij mij).

Zelf had ik destijds last van nog 2 minor bugs; Mijn weather location stond sinds jan 2015 vast op Macot La Plagne en mijn profiel was een keer weg (GooglePlus plaatje). CM12 hierboven al beschreven.

edit: CM13.0
https://jira.cyanogenmod.org/projects/BACON/versions/13809, BACON-4652 was me dus al opgevallen.

Het is allemaal niet zo erg, mits ze dezelfde major versie gewoon langer blijven supporten. Denk aan een CM11 final na 1 jaar die de bovengenoemde bug(s) oplost.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 16-09-2016 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
rens-br schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:29:
[...]
[...]

Ik had het over de officiele ROMs, dat die niet zo geweldig waren (naar mijn idee), en dat ik de Custom ROMs wel zo geweldig vind. Maar dan weer niet over CyanogenMod, omdat daar nogal eens brakke nightlies van verschenen zijn. Daarom ben ik bij SultanXDA uitgekomen, omdat ik me wel kan vinden in zijn filosofie.

Over de 1+1 ben ik nog steeds heel erg te spreken (misschien handig als ie iets meer hufter proof was, ik heb hem al eens (= heel vaak en dat is te zien) laten vallen), vooral door het enorme aanbod van custom ROMs. Van fully featured (Dirty Unicorns) naar basic (SultanXDA, okee mss niet helemaal basic maar wel mijn ding), en alles daar tussenin.

• rens-br
Heeft er al iemand een Android N build geprobeerd? Hoe bevalt dat op de OPO?

Qualcomm heeft de support voor de snapdragon 801 laten vallen, dus we hoeven geen officiële versie meer te verwachten vanuit OnePlus waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Heb vandaag de update van Sultan geïnstalleerd, mijn one blijft nu herstarten. Zijn er hier ook die daar last van hebben.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:24
Nu ik een oneplus 3 heb wil ik graag de oneplus one een custom rom geven om er eens mee te spelen.

Na een tijdje inlezen de (voor mij) juiste 7.0 rom gekozen.
dus we kunnen aan de slag.

Eerst even snel de bootloader unlocken, SDK gedownload en juiste pakketten geinstalleerd volgens de tutorials.
Maar helaas, ik krijg geen response op "fastboot devices"
Drivers lijken verkeerd geinstalleerd.
Op google al zitten zoeken, maar ik kom er maar niet uit. Ik zal waarschijnlijk iets heel simpels over het hoofd zien. Iemand ervaring?

(PC OS = Win10)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik zou deze toolkit gebruiken om je One te rooten en te voorzien van een custom rom

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kleefei schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:48:
Na een tijdje inlezen de (voor mij) juiste 7.0 rom gekozen.
Welke rom gaat het worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
rens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:56:
[...]

Welke rom gaat het worden?
Ik ga beginnen met de Pure Nexus rom, van substratum.

Link naar XDA

En dan gewoon spelen, oefenen, en spelen.. :) Kijken wat we allemaal kunnen met android.
Pierre schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:55:
Ik zou deze toolkit gebruiken om je One te rooten en te voorzien van een custom rom
Kijk, dit bedoelde ik dus toen ik zei dat ik iets simpels over het hoofd zag.
Geweldig! bedankt! ik ga hier vanavond mee aan de slag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kleefei schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:31:
[...]
Ik ga beginnen met de Pure Nexus rom, van substratum.

Link naar XDA

En dan gewoon spelen, oefenen, en spelen.. :) Kijken wat we allemaal kunnen met android.
Die rom ziet er in ieder geval netjes uit. Wil je even laten weten hoe die draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04
Iemand het al aangedurfd een CM14 ROM te flashen?

ZIe veel builds op XDA dus ga me even inlezen welke ik een poging ga geven tenzij er iemand al 1 kan aanbevelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:55:
Iemand het al aangedurfd een CM14 ROM te flashen?
Ik heb laatst deze geprobeerd.

Maar had deze geïnstalleerd met een dirty flash, dan werkte niet zo geweldig. Dus heb mijn nandroid backup maar terug gezet.

Aan welke zit jij te denken?

offtopic:
Wat is XDA traag vandaag.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 28-10-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Ik heb laatst deze geprobeerd.

Maar had deze geïnstalleerd met een dirty flash, dan werkte niet zo geweldig. Dus heb mijn nandroid backup maar terug gezet.

Aan welke zit jij te denken?

offtopic:
Wat is XDA traag vandaag.
Ik zelf aan deze omdat de startpost zelf al lekker "rustig" is in tegenstelling tot andere waarin hele lappen tekst rood gemaakt zijn en allerlei instructies enz. (die waar jij naar linkt bv)

Deze had dat niet. Zag ook nog een Slim ROM maar daar heb ik vanuit verleden weer geen prettige ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

Ik zelf aan deze omdat de startpost zelf al lekker "rustig" is in tegenstelling tot andere waarin hele lappen tekst rood gemaakt zijn en allerlei instructies enz. (die waar jij naar linkt bv)
Die zit er inderdaad lekker clean uit. Ben benieuwd hoe die bevalt.

Alleen schijnbaar ontbreken er wel een hoop CM functies in die rom.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 28-10-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
rens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:02:
[...]

Die rom ziet er in ieder geval netjes uit. Wil je even laten weten hoe die draait?
Nou, uiteindelijk is het gelukt. Helaas moest ik wel mijn oude laptop onder het stof vandaan halen, en toen pakte hij hem wel.

Ik typ dit bericht nu vanaf de pure nexus android 7 rom. Ik ben echt verbaasd hoe snel dit is. Appstore werkt perfect. Ik ga zo muti tasking proberen.

Tot nu toe erg positief. En een ontzettend leuke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Ik ben door de recovery gekomen met behulp van ADB, commands ingevoerd.
Device is nu UNLOCKED.

Echter, krijg ik telkens nu "Waiting for Device".
Heb de USB drivers gewist, ADB drivers geïnstalleerd etc.

Alleen over WiFi werkt ADB.
Maar wil rooten, zucht help

EDIT: ADB met device aan werkt.
Maar via bootloader niet.

Edit, met slapende ogen:

Gefixt, heb het met een VM gedaan met Windows 7.
Was 5 minuten werk, en ik zit hier meer dan 7+ uren mee bezig.

Zucht

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2016 02:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:28
rens-br schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:23:
[...]

Die zit er inderdaad lekker clean uit. Ben benieuwd hoe die bevalt.

Alleen schijnbaar ontbreken er wel een hoop CM functies in die rom.
Ik gebruik ook de CM14 build van jgaap. Het beval mij zeker erg goed. Stabiel en snel, enige nadeel is dat video recording niet werkt, maar omdat ik dat niet echt gebruik heb ik er geen last van. En zoals jij het ook al zegt ontbreken de CM functies, maar die komen er vast wel aan met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kleefei schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:39:
[...]
Tot nu toe erg positief. En een ontzettend leuke ervaring.
Goed om te horen! Hoe verhoudt deze rom zich tot CM / COS? Zijn veel van de opties overgenomen of ontbreken alle CM functies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
rens-br schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:09:
[...]

Goed om te horen! Hoe verhoudt deze rom zich tot CM / COS? Zijn veel van de opties overgenomen of ontbreken alle CM functies?
Ik zie net dat hij vandaag android 7.1 heeft gereleasd. Die heb ik nog niet erop, zal het vermoedelijk vanavond erop gooien.

Welke opties van CM wil je weten/ heb je nodig? Dan kan ik kijken of die functies er wel of niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
yeth3119 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:44:
[...]
Welke opties van CM wil je weten/ heb je nodig? Dan kan ik kijken of die functies er wel of niet zijn?
OTA updates, layout knoppen wijzigen, on-screen buttons activeren, toetsenbord notificatie uitschakelen, (volgorde) notificatie toggles wijzigen, Cyanogen Thema's. Denk dat ik ze dan al een heel stuk heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb nog gene kans gezien CM14.x te flashen daar ik problemen heb met MTP connectie in recovery (adb heb ik nu werkend dus kan daar mee verder) maar waar ik benieuwd naar ben is of Xposed toevallig ook werkt in Android 7.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:37:
Xposed toevallig ook werkt in Android 7.x ?
Nee nog niet, ze zijn er wel mee bezig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:05:
[...]

Nee nog niet, ze zijn er wel mee bezig overigens.
Is ook geen must maar had prettig geweest. Ik hoop wel dat Magisk, SuperSU en suhide gaat werken maar daar komen we wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
Ik hoop wel dat Magisk, SuperSU en suhide gaat werken
SuperSU verwacht ik eerlijk gezegd wel. Met de rest van de apps ben ik niet bekend. Wat doet Magisk precies? Ik heb deze XDA post doorgelezen, maar het is nogal veel (en onbegrijpelijke) tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

SuperSU verwacht ik eerlijk gezegd wel. Met de rest van de apps ben ik niet bekend. Wat doet Magisk precies? Ik heb deze XDA post doorgelezen, maar het is nogal veel (en onbegrijpelijke) tekst.
Magisk zelf is volgens mij ook niet direct nodig maar het zou een framework moeten zijn wat systemless support moet bieden voor bv SuperSU, Xposed etc.

Iets anders.
Ik probeer nu jgcaap's ROM te flashen maar loop eigenlijk al vast bij het begin:
It is recommended to use F2FS.

Recovery - Wipe - advanced wipe - Select internal card - FS options - Check F2FS and swipe.

Remember that you'll loose everything on your internal memory.

Partition configuration i recomend for best speed:
cache --> F2FS
Internal Data -->F2FS
System --> EXT4
Zodra ik Internal Storage selecteer en vervolgens Repair or Change File System krijg ik de melding: Invalid partition selection

Is de standaard wipe niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:44:
[...]
Magisk zelf is volgens mij ook niet direct nodig maar het zou een framework moeten zijn wat systemless support moet bieden voor bv SuperSU, Xposed etc.
Ah ok. Voor SuperSu is het in ieder geval niet nodig, aangezien SuperSu zelf al een systemless instal heeft.

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen. Heb mijn opslag nog nooit geformatteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Geen probleem, Zojuist geflashed met een standaard wipe en kreeg wel 2x de melding:
E: Unknown command [log]

Maar flash was verder succesvol.
We gaan het meemaken hij is nu aan het booten. (fingers crossed)

/edit:
Toch iets niet goed gegaan, blijft in een bootloop hangen.

/edit2:
Nou dat gaat lekker. Nou flashen ROM open gapps proberen te flashen om vervolgens een insufficient system storage melding te krijgen.
Toestel helemaal leeg en nu maar eens zien hoe ik weer terug naar iets werkbaars kan.

/edit3:
Nou het is eindelijk gelukt met build cm-14.0-20161024-UNOFFICIAL-bacon.zip
Wat een gedoe maar voordeel is wel dat mijn toestel weer eens helemaal schoon is :P

[ Voor 57% gewijzigd door schumi2004 op 31-10-2016 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
rens-br schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

OTA updates, layout knoppen wijzigen, on-screen buttons activeren, toetsenbord notificatie uitschakelen, (volgorde) notificatie toggles wijzigen, Cyanogen Thema's. Denk dat ik ze dan al een heel stuk heb gehad.
OTA updates en Cyanogen Thema's heeft de ROM (nog) niet. De on-screen button en layout wijzigen heeft hij wel als het goed is.

Toetsenbord notificatie uitschakelen herinner ik niet, waar kan ik die instelling vinden? En wat bedoel je met notificatie toggles wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bedankt voor het uitzoeken!
yeth3119 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:06:
[...]
Toetsenbord notificatie uitschakelen herinner ik niet, waar kan ik die instelling vinden?
In COS: 'Instellingen' -> 'Taal en invoer' -> 'Melding invoermethode'
En wat bedoel je met notificatie toggles wijzigen?
Het feit dat je de quick toggles in het notificatiepaneel kan wijzigen / verwijderen e.d. (Geen twee grote bovenin en de rest met drie langs elkaar, e.d.).

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-11-2016 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:53:
Bedankt voor het uitzoeken!

[...]

In COS: 'Instellingen' -> 'Taal en invoer' -> 'Melding invoermethode'

[...]

Het feit dat je de quick toggles in het notificatiepaneel kan wijzigen / verwijderen e.d. (Geen twee grote bovenin en de rest met drie langs elkaar, e.d.).
Toetsenbord notificatie kan uitgeschakeld worden en de notification toggles kunnen aangepast/ verwijderd worden,maar sinds Android N heb je bovenaan sowieso geen twee grote toggles meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
yeth3119 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:23:
[...]
maar sinds Android N heb je bovenaan sowieso geen twee grote toggles meer.
Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik wist dit niet eens. Is wel fijn dat ze dit weggehaald hebben, vond het zo'n ruimte verspilling (en daarbij erg lelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
rens-br schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:24:
[...]

Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik wist dit niet eens. Is wel fijn dat ze dit weggehaald hebben, vond het zo'n ruimte verspilling (en daarbij erg lelijk).
Geen dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Krijg het niet voor elkaar de versie van 27-10 (14.0) of welke 14.1 van jgcaap te flashen, versie van 24-10 gaat zonder problem maar elke hogere blijft gewoon in bootloop hangen.

Iemand hier wel gelukt en zoja, hoe?

/edit:
Ben er klaar mee, ga deze porberen ;)
http://forum.xda-develope...exus-oneplus-one-t3477772

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 01-11-2016 12:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:01
Momenteel draai ik de resurrection rom, maar laatste tijd weer erg snel leeg en random reboots. Wil dus sowieso resetten, dus wellicht ook een android 7.0 ROM. Zijn die al stable genoeg om dagelijks te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

seninha

god's right foot

schumi2004 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:52:
Krijg het niet voor elkaar de een de versie van 27-10 (14.0) of welke 14.1 van jgcaap te flashen, versie van 24-10 gaat zonder problem maar elke hogere blijft gewoon in bootloop hangen.

Iemand hier wel gelukt en zoja, hoe?

/edit:
Ben er klaar mee, ga deze porberen ;)
http://forum.xda-develope...exus-oneplus-one-t3477772
Deze draai ik sinds zaterdag en bevalt me goed. Enig waar ik problemen mee had was gapps installeren. Uiteindelijk was de mini versie die zich zonder enig probleem liet installeren.

Enig wat ik nu moet uitvinden is hoe ik het trillen kan stoppen bij gebruik van onderste drie knoppen (dus niet on-screen buttons)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
seninha schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:34:
[...]
Enig wat ik nu moet uitvinden is hoe ik het trillen kan stoppen bij gebruik van onderste drie knoppen (dus niet on-screen buttons)
In CyanogenOS zit de optie hier:
'Instellingen' -> 'Geluiden' -> 'Trillen bij aanraking'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Thanks.Gevonden.
Hier zit het bij : geluid--Andere geluiden--Aanraakgeluiden

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 01-11-2016 11:39 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zo Pure Nexus ROM draait lekker, enige wat ik niet gevonden krijg is het volledig uitschakelen van trillen.
Ik heb verschillende plekken gevonden waar het benoemd wordt maar nergens een optie om het volledig te disablen zoals in Marshmallow (of trilintensiteit volledig op 0 te zetten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39
schumi2004 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:59:
Zo Pure Nexus ROM draait lekker, enige wat ik niet gevonden krijg is het volledig uitschakelen van trillen.
Ik heb verschillende plekken gevonden waar het benoemd wordt maar nergens een optie om het volledig te disablen zoals in Marshmallow (of trilintensiteit volledig op 0 te zetten).
Ik gebruik de app VibraFix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Battery life kan je flink opschroeven met afwall+ door enkel de benodigde apps toegang te geven tot internet (whatsapp, mail en browser bijvoorbeeld). Het ondersteunt profielen en switchen met een widget, en volgens mij ook met tasker.

5u21 sot en heb nog 53%, maar heb niet veel lopen doen zoals browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Ik heb ook de Pure Nexus ROM geïnstalleerd gisteren en nog 27% met 3u 28min sot. Daar was ik heel tevreden over, enkel WhatsApp en browsen. Als ik echter het bericht van Manke lees, kan dat nog veel beter.

ROM is wel erg stable, enkel paar keer een crash gehad van instellingen als ik de instellingen probeerde te openen.

[ Voor 26% gewijzigd door Daiov97 op 02-11-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:25:
5u21 sot en heb nog 53%, maar heb niet veel lopen doen zoals browsen.
Wauw dat is echt een geniale accuduur? Scheelt het echt zoveel met of zonder AFWall?

Ik haal met stock maximaal iets van 3u SOT.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Weet nog dat ik zo'n 5-6uur haalde met Android 5.0, echter weet ik dat ik dat niet meer ga halen ivm de accu die zeker wel minder wordt.

Mijn OPO was echter met vorige ROM vaak al rond 16:00 leeg met veel gebruik, dus deze ROM vind ik al een flinke verbetering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:18:
[...]

Wauw dat is echt een geniale accuduur? Scheelt het echt zoveel met of zonder AFWall?

Ik haal met stock maximaal iets van 3u SOT.
Op het moment heb ik 8u sot en nog 15% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Welke apps blokkeer je dan? Ik heb op het moment namelijk maar een aantal apps geinstalleerd staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik doe het via een allow list, alleen de browsers, whatsapp en mail clients, en experimenteel: data usage provider etc en Google play services etc.

Laatst had ik alleen whatsapp en mail in de allow list, en geschat gaf het de volgende dag 19 dagen stand by tijd lol. Ik kreeg alleen geen notificaties binnen. Waarschijnlijk omdat data usage provider en/of Google play services uitstonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Manke op 02-11-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Screenshots: http://m.imgur.com/MSTVXWb,C9EXhb9,9TUgmzJ

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Zie ook een geschat accuverbruik van scherm 1100mAh. Mijn telefoon heeft geschat 450mAh aan scherm, dus zal er idd veel naar andere dingen gaan.

Interessant, ga het ook zeker proberen! Notificaties wil ik wel.

Welke rom trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Daiov97 op 02-11-2016 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Voor notificaties moeten data usage provider en Google play services toegang hebben tot internet.
Hoewel ik er over play nog niet uit ben.

Laatste sultan rom. Ik gebruik ook amplify en greenify.
En ook de xposed module prevent running (as service).
Alle beetjes helpen, maar deze sot van 8 uur zie ik vandaag pas voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Neem aan dat als je een app online wilt gebruiken die niet op de approved lijst staat je eerst de Firewall uit moet zetten?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Verschillende manieren:
Met de widget de hele firewall uitzetten.
Een profiel maken met access voor 'all apps' en switchen met de widget.
Toegang per app even aanvinken in de afwall app en apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:31:
Ik doe het via een allow list, alleen de browsers, whatsapp en mail clients, en experimenteel: data usage provider etc en Google play services etc.

Laatst had ik alleen whatsapp en mail in de allow list, en geschat gaf het de volgende dag 19 dagen stand by tijd lol. Ik kreeg alleen geen notificaties binnen. Waarschijnlijk omdat data usage provider en/of Google play services uitstonden.
19 dagen...lol.

Overigens heb ik een lange tijd geleden ook zitten spelen met de firewall, maar toch was er telkens weer noficiaties die niet binnen kwamen en meer van dat soort gekke problemen. Ik had toen ook een 3G abo van 100MB, dus het was ook echt wel nodig om van alles te blokkeren. Momenteel heb ik een 1GB abo en heb me er eigenlijk niet meer in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Fijn dit.. Wilde rebooten naar recovery, en krijg nu steeds flikkerend beeld met ' no command'. Dat is enige dat ik kan zien. Recovery en booten naar system zelfde beeld. Kan alleen in fastboot komen, dacht dat opnieuw flashen TWRP wellicht zou helpen.

adb herkent mijn opo helaas niet, komt denk ik door alle drivers icm w10...

Hehe, fixed. Waardeloos die drivers onder w10.

[ Voor 7% gewijzigd door Daiov97 op 03-11-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft iemand gezichtsherkenning werkend in Smart Lock met een Android N versie op zijn OPO?
Hier krijg ik elke keer een FC met Pure Nexus ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Daimen schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:57:
Hehe, fixed. Waardeloos die drivers onder w10.
Hoe heb je het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Had de eerder geposte modemfirmware geïnstalleerd, en bellen werkt niet meer op LTE, enkel gsm, na een reboot moet ik het ook steeds terugzetten naar gsm, iemand een idee? (t-mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:02:
[...]

19 dagen...lol.

Overigens heb ik een lange tijd geleden ook zitten spelen met de firewall, maar toch was er telkens weer noficiaties die niet binnen kwamen en meer van dat soort gekke problemen. Ik had toen ook een 3G abo van 100MB, dus het was ook echt wel nodig om van alles te blokkeren. Momenteel heb ik een 1GB abo en heb me er eigenlijk niet meer in verdiept.
Ben wel benieuwd of jullie de zelfde resultaten kunnen behalen op deze manier. 3 uur is veel te weinig, ik haalde ook zoiets en zat de sultanrom te beschuldigen.

Voor notificaties heeft Google play services toegang nodig, omdat daar gcm bijzit denk ik.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:57:
[...]

Ben wel benieuwd of jullie de zelfde resultaten kunnen behalen op deze manier. 3 uur is veel te weinig, ik haalde ook zoiets en zat de sultanrom te beschuldigen.
Overigens is die 3 uur met stock rom, wel met root, maar zonder allerlei batterijbesparende apps.
Voor notificaties heeft Google play services toegang nodig, omdat daar gcm bijzit denk ik.
gcm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:39:
[...]

Overigens is die 3 uur met stock rom, wel met root, maar zonder allerlei batterijbesparende apps.

[...]

gcm?
Stock zou niet moeten uitmaken.
Gcm is google cloud messaging, de google variant van Apple push. Dan komt de notificatie binnen vanaf de google servers, meen ik.

Voor stand-by tijd haalde ik afgelopen nacht 16u/8%.

[ Voor 7% gewijzigd door Manke op 04-11-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:09:
[...]
Gcm is google cloud messaging, de google variant van Apple push. Dan komt de notificatie binnen vanaf de google servers, meen ik.
Bedankt voor de uitleg. Zou inderdaad zomaar kunnen. Ik heb geen idee hoe Google / Android de notificaties afhandelt. Maar zoals jij het dus omschrijft gaan alle notificiaties via de servers van Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Aangezien ik ook graag die SOT wilde halen (ook al is het 6u ipv 8uur, omdat ik meer apps toestemming geef internet te gebruiken), gisteren SultanROM weer op m'n OPO gezet. Alle benodigde apps gedownload en geïnstalleerd (Greenify, Amplify en AFWall+).

Inmiddels nog 51% over en nog maar 1u en 24min SOT. Ik denk dus gewoon dat mijn batterij z'n beste tijd inmiddels wel gehad heeft.
Uiteindelijk dit stappenplan gevolgd:

1. Connect your device while in fastboot mode.
2. open the device manager (ctrl + X on windows 10)
3. find your device "XXX ADB Device"(Mine was "Alcatel ADB Device" but it can be anything)
4. click on the arrow
5. right click on the Android Bootloader Interface
6. Click on "Properties"
7. Go to "Driver" Tab
8. Click "Uninstall"
9. Mark the "Delete the driver software for this device
10. Click OK
11. Disconnect and Reconnect your device from the cable
12. Windows device manager should show an item in the list that simply says Other devices, and will expand to "Android". Do those next steps quickly! (OR: just disconnect from the internet. Some people report it works). You have between 5-10 seconds until Windows changes it to another driver. If device manager changes the driver to "Kedacom USB device" (or something else, start over from step 8).
13. Right click and choose "Update driver software" -> Browse my computer for driver software -> Let me pick from a list...
14. Choose "Kedacom USB device" (or something else that seems logical)
15. Uncheck "Show compatible hardware"
16. Choose "Android bootloader interface version _" that is the latest (should be 28.8.2016).
17. Hopefully it will work for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:15:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Zou inderdaad zomaar kunnen. Ik heb geen idee hoe Google / Android de notificaties afhandelt. Maar zoals jij het dus omschrijft gaan alle notificiaties via de servers van Google?
Lang niet alle, in greenify bijvoorbeeld kan je zien welke app het ondersteunt,daar zag ik het ook voor het eerst.
Daimen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:13:
Aangezien ik ook graag die SOT wilde halen (ook al is het 6u ipv 8uur, omdat ik meer apps toestemming geef internet te gebruiken), gisteren SultanROM weer op m'n OPO gezet. Alle benodigde apps gedownload en geïnstalleerd (Greenify, Amplify en AFWall+).

Inmiddels nog 51% over en nog maar 1u en 24min SOT. Ik denk dus gewoon dat mijn batterij z'n beste tijd inmiddels wel gehad heeft.
Jammer. Ik denk eigenlijk dat ik niet meer laadcycles heb dan jij, ik heb de tel sinds het begin.

Kijk eens met de app Ampere om een beeld te krijgen van de ontlaadstroom. Ik heb 150 en 300 als min en max, schommelend rond 200-250mA.
Je kan dan ook kijken met afwall aan en uit, en wifi aan en uit.
Blok ook eens alle apps met de entry 'any app'.

Xposed module Prevent Apps zorgt ervoor dat apps geen services blijven draaien wanneer je ze afsluit, kan je ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Ik heb de OPO nu zo'n 2 jaar, dus inderdaad niet vanaf de release. De app Ampere geeft echter aan dat de gezondheid van mijn accu 'cold' is. Heel erg vreemd, gezien het hier gewoon kamertemperatuur is... Na even op de lader aangesloten te hebben, inmiddels gezondheid 'goed'.

Andere app geeft ook cold aan, maar meet wel de ontlaadstroom. Meer apps blocken met Afwall scheelt heel veel, kom dan ook rond 200-250mA uit. Echter als ik gmail, whatsapp, browser & google play services aan doe, al stuk hogere ontlaadstroom.

Ik laat het zo even draaien, heb ook Prevent Running geïnstalleerd. Ik weet alleen niet welke apps ik daar wel en niet kan blokkeren? Dan bedoel ik de apps zoals Whatsapp, Greenify, Amplify etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Daiov97 op 05-11-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Gewoon alles blocken en toestaan wat je gebruikt.
Ik heb de beeldresolutie gehalveerd, ampere staat nu gemiddeld steady op 150-200mA. Dat kan je ook proberen. Dan moet je in de terminal het volgende uitvoeren:
Su
Wm size 540x960
Wm density 200

200 dpi dus. Na deze command reboot je mobiel direct.
Het is niet zo scherp meer, maar misschien is het de opoffering waard.

[ Voor 10% gewijzigd door Manke op 05-11-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
De schermresolutie bijstellen voor het accugebruik gaat mij wel heel ver. 1080p op een 5,5" scherm vind ik wel nodig. Toch merk ik zeker dat accuverbruik beter is dan voorheen, momenteel 50% over en 2u en 45min SOT. Alle apps doen z'n werk, al gebruik ik Afwall+ weinig, omdat ik toch wel veel apps gebruik.

Dat zou dus ongeveer 5,5u SOT zijn, meer dan uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Dit haal je dus met de lagere resolutie?

Bepaalde dingen werken bij mij niet goed, zoals een crash bij het intoetsen van het service nummer (*#*#4636#*#*) en de hardware navigatie knoppen.

Wat je ook nog kan proberen is alles wipen en opnieuw flashen en dan opengapps pico installeren, het kleinste google pakket. Het meeste wat je nodig hebt zit toch in de appstore.

Ik ben wel benieuwd naar nougat voor de opo. Heb deze op m'n tablet gezet en het werkt best goed. Booten gaat ook snel, ongeveer 15 seconden na het apparaat logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
Niet erg duidelijk vermeld zie ik, maar dit is zonder de resolutie. Nu nog 10% over met 5uur en 15min SOT en net nog even spelletje gespeeld. Erg tevreden dus. Eigenlijk alleen Greenify, Amplify en Prevent Running aan.

Merk wel dat WhatsApp soms pas binnen komt als ik hem aan klik. Dit is alleen niet altijd het geval, beetje vreemd dus. Heb trouwens de opengapps nano (dus niet pico). Ook deze is vrij compact.

Nougat heb ik even gehad, maar het ontbreken van xposed is wel jammer. Als die uitkomt, ga ik nougat direct flashen. Nougat icm met de accuduur zou uitstekend zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Mooi :)
Dat van whatsapp kan komen door Amplify en uitgestelde wakelocks, of door prevent running waardoor het geen service mag maken, maar weet het niet zeker.

Ik heb de purenexus 7.0 rom erop gezet. Lekker snel allemaal en maar 600-700 mb ram in gebruik. Booten duurt maar ongeveer 8 seconden, itt meer dan een half minuut met cm13. Mis wel wat cm tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik haal met nougat nog betere tijden, zonder greenify en amplify, xposed is er nog niet voor. Ik gebruik alleen afwall.
Tijdens 17u standby is het percentage ongeveer 2-3% gedaald. Tijdens gebruik was het gemiddelde gebruik gestegen tot max 14% per uur.
Misschien komt het mede doordat ik het niet al m'n apps liet installeren bij de eerste boot en login.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JgyCAa8.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 09-11-2016 14:29 . Reden: Afbeelding verkleind ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Goed nieuws. Gisteren zijn de eerste officiele CM14.1 nightlies verschenen, voor de OnePlus One was dat nog niet verschenen, maar het is inmiddels wel bekend geworden dat ze de OPO wel gaan ondersteunen: Verwijderd in 'nieuws: Nightlies CyanogenMod 14.1 op basis van Android 7.1 komen ....

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sinds een paar dagen heb ik een raar probleem met mijn OPO, hij valt zomaar uit dan sluit ik hem aan met de oplader. Ik zie dan dat de batterij leeg is, maar na 1 min blijkt dat hij toch voor meer dan 50% vol is.
Iemand hier die dit ook wel eens heeft gehad, en wat kan ik er eventueel aan doen.

• rens-br
Pierre schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:00:
Sinds een paar dagen heb ik een raar probleem met mijn OPO, hij valt zomaar uit dan sluit ik hem aan met de oplader. Ik zie dan dat de batterij leeg is, maar na 1 min blijkt dat hij toch voor meer dan 50% vol is.
Iemand hier die dit ook wel eens heeft gehad, en wat kan ik er eventueel aan doen.
Hoor deze problemen vaak en eigenlijk altijd is de accu zelf de boosdoener. Heb je al gekeken of je dit probleem ook hebt met de stock rom?

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@rens-br dat heb ik eigenlijk niet geprobeerd ik draai Sultan, en heb eigenlijk geen zin om weer te flashen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vandaag de batterij vervangen van mijn OPO geen probleem is goed gelukt alleen nu werkt alleen de front-cam iemand hier die dit probleem ook gehad heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iemand ervaring met CM14? Heeft iemand een overzicht van features die momenteel niet aanwezig zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
HollowGamer schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:44:
Iemand ervaring met CM14? Heeft iemand een overzicht van features die momenteel niet aanwezig zijn? :)
De officiele CM14 voor de OPO is nog niet uit, dus het is ook nog niet bekend wat er allemaal ontbreekt. Maar volgens mij is er ook niet echt een lijst met dingen die ontbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
rens-br schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:29:
[...]

De officiele CM14 voor de OPO is nog niet uit, dus het is ook nog niet bekend wat er allemaal ontbreekt. Maar volgens mij is er ook niet echt een lijst met dingen die ontbreken.
Ondertussen wel en vannacht geïnstalleerd maar verder nog niet veel mee gedaan

https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon

/edit:
Camera werkt iig, schijnt nogal een ding te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:10:
[...]

/edit:
Goed om te horen! Ik ben benieuwd of je nog gekke / vreemde bugs tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wat me nu opviel was dat ik flashlight not kon activeren vanuit notification bar wel als deze volledig uitgeklapt is.
Nu kijken of ik safety net werkend kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:48:
Nu kijken of ik safety net werkend kan krijgen :P
Safety net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:10:
[...]

/edit:
Nice! :9
Ik vraag me alleen af hoe OPO met z'n SD801 opeens wél Nougat kan draaien. Was toch veel ophef over dat deze SoC bepaalde vereiste features niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
O.a. gebruikt voor Google Pay maar ook apps als Pokemon Go (niet dat ik dat speel overigens) etc maken hier gebruik van.

Waarschijnlijk zal ik het nooit gaan gebruiken maar ik zie sommige users op xda het werkend hebben op een 14.x ROM en hier is het me nog niet gelukt.

Suhide (SuperSU verbergen) bv lijk ik ook niet werkend te krijgen. zo heeft mijn bedrijf besloten over te gaan op de Good Work app en deze detecteert dat je toestel rooted is dus daar moet ik ook even omheen werken. Waar ik nu tegenaan loop is dat ik su niet kan verwijderen in de folder /system/xbin/su (read only lijkt het)

Ook crashed de app CM fault report (of hoe deze ook heten mag) geregeld, die moet ik er ook even afgooien :P
PixelShooter schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:00:
[...]

Nice! :9
Ik vraag me alleen af hoe OPO met z'n SD801 opeens wél Nougat kan draaien. Was toch veel ophef over dat deze SoC bepaalde vereiste features niet heeft?
Iets met geen CTS ondersteuning meen ik maar ik heb gebruikers op XDA forum gezien die custom ROMS draaien op hun OPO die netjes de Safety Net check voltooide.

Google Play: SafetyNet Helper Sample

/edit:
Hiervoor draaide ik overigens deze ROM CyanogenMod 14.1 [2016/11/14][Make CM great again!][Optimized]
Werkte opzich prima maar moest voor mijn gevoel teveel rotzooien of wachten op fatsoenlijk werkende versie.
In het verleden zelf altijd goede ervaringen gehad met officiële CM nightlies dus toen ik gisteravond bericht zag deze direct geflashed.

[ Voor 40% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2016 09:11 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 35 Laatste