Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
M'n standby tijd is nu extreem goed geworden, weet niet of het ook door greenify komt. Na 2 dagen is de batterij met 30% gedaald.

Is er een app welke wifi uitzet en het 1x in de zoveel tijd even aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
Manke schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:19:
Is er een app welke wifi uitzet en het 1x in de zoveel tijd even aanzet?
Je kan bijvoorbeeld deze app gebruiken: Google Play: WiFi Automatic, maar wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

vanpeers schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 01:14:
Zijn er hier mensen die nog op CM11 zitten? (vanwege de batterij)

Heb nu zelf sinds eergisteren cm13 er op gezet, heb geen volledige wipe gedaan enkel cache/dalvik cache 2x (ook na SuperSU te flashen).
Maar de batterij valt momenteel toch wat tegen, als het niet beter is volgende week eens een full wipe doen en cm13 er terug opzetten.

Als het dan nog niet beter is ga ik terug naar CM11, veel bijzondere features zijn er toch niet bijgekomen en sommige zullen via root er wel op te zetten zijn.
Als je terug gaat naar CM 11 let us know! Ik zit er namelijk ook aan te denken want ik wil vooral mijn 8/9 uur SOT weer terug ipv 5.5 uur SOT nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:30
Probeer de Sultan ROM eens. Dan kom je qua SOT heel dichtbij, al dan niet hetzelfde als bij CM11, maar heb je toch een up-to-date CM13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

vinom schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:43:
Probeer de Sultan ROM eens. Dan kom je qua SOT heel dichtbij, al dan niet hetzelfde als bij CM11, maar heb je toch een up-to-date CM13.
Haha het vervelende is ik heb serieus geen kaas gegeten van dat hele flashen en rooten van een Andriod toestel. Moet dat nog steeds uitzoeken. Misschien maar is tijd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Same here, nadat de laatste keer updaten mis was gegaan kostte het veel stress om te fixen..
Heb ook wel interesse in de Sultan ROM, en eindelijk voor de 1e keer rooten, muziek en video's zijn zo gebackupped, maar geen zin in voor de zoveelste keer een middag prutsen, stress en gedoe :{

[ Voor 4% gewijzigd door BlackEyedAngel op 12-05-2016 10:52 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Gelukkig hebben we een 1+1 en is het allemaal niet zo moeilijk.

Zo moet je het dus doen, en 100% kans op slagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sultan ROM eropgezet, geroot en zo, maar heb geen playstore :? Had een apk gedownload en geinstalleerd, maar geen store of google play services, niks :?

<edit>Het is laat, ik was vergeten de opengapps uit het topic te flashen voor de apps :z

<edit2> root toch niet gelukt, morgen nieuwe poging :{

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:07:
Sultan ROM eropgezet, geroot en zo, maar heb geen playstore :? Had een apk gedownload en geinstalleerd, maar geen store of google play services, niks :?

<edit>Het is laat, ik was vergeten de opengapps uit het topic te flashen voor de apps :z

<edit2> root toch niet gelukt, morgen nieuwe poging :{
Na de Sultan ROM moet je natuurlijk GApps en SuperSU flashen (kan gelijk na de ROM) en dan heb je alles wat je hartje begeert. (is wel aan te raden het in 1 keer te doen, bij mij werkt dat altijd het beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe lang duurt een dalvik format wipe meestal in twrp? Bij mij reageert ie nergens op en lijkt vast te zijn gelopen, al zeker een half uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
qwerty1 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:30:
Heb geüpdate. Lijkt allemaal goed te zijn gegaan. Op de linkjes van WhatsApp foto's na.

Helpt cache legen daar tegen enne hoe reset er dan meer? En als laatste, hoe doe ik dat?
Je moet inderdaad de cache verwijderen. Dit kan je doen door naar de recovery te booten en daar te kiezen voor wipe cache.

De Recovery kan je benaderen door het toestel helemaal uit te zetten en vervolgens op te starten met volume-down ingedrukt. Zie ook. Vervolgens kom je in dit menu terecht:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/G7u8C178KqaxfqwMNCSAxr0p/full.jpg

En kies daar voor 'Wipe Cache Partition'. (het kan zijn dat de optie inmiddels verborgen is onder een menu'tje, de afbeelding is al wat ouder)

Bij het 'Wipe Cache Partition' worden alle tijdelijke bestanden verwijderd, dit heeft dus verder geen invloed op je Apps, Games, Instellingen en bestanden. Het wipen van de Cache wordt vaak aangeraden, omdat dan ook oude 'settings' verwijderd worden.
Petertyuh schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:52:
[...]

Na de Sultan ROM moet je natuurlijk GApps en SuperSU flashen (kan gelijk na de ROM) en dan heb je alles wat je hartje begeert. (is wel aan te raden het in 1 keer te doen, bij mij werkt dat altijd het beste)
Mag ik de heren boven mij er even op wijzen dat we een speciaal topic hebben voor custom roms: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 39% gewijzigd door rens-br op 13-05-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Manke schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 01:04:
Hoe lang duurt een dalvik format wipe meestal in twrp? Bij mij reageert ie nergens op en lijkt vast te zijn gelopen, al zeker een half uur.
Bedankt voor je reactie op mijn vorige post ;)

Bedoel je een Cache / Dalvik wipe? Dat duurt maximaal 5 minuten, maar vaak is die klaar in een aantal seconden. Gewoon uitzetten en opnieuw booten in Recovery en vervolgens nog een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:55:
De Recovery kan je benaderen door het toestel helemaal uit te zetten en vervolgens op te starten met powervolume-down ingedrukt. Vervolgens kom je in dit menu terecht:
FTFY :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Merci! Foutje gemaakt op deze vroege ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty1
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-01-2023
[quote]rens-br schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 07:55:
[...]

Je moet inderdaad de cache verwijderen. Dit kan je doen door naar de recovery te booten en daar te kiezen voor wipe cache.

De Recovery kan je benaderen door het toestel helemaal uit te zetten en vervolgens op te starten met volume-down ingedrukt. Zie ook. Vervolgens kom je in dit menu terecht:

[afbeelding]

En kies daar voor 'Wipe Cache Partition'. (het kan zijn dat de optie inmiddels verborgen is onder een menu'tje, de afbeelding is al wat ouder)

Bij het 'Wipe Cache Partition' worden alle tijdelijke bestanden verwijderd, dit heeft dus verder geen invloed op je Apps, Games, Instellingen en bestanden. Het wipen van de Cache wordt vaak aangeraden, omdat dan ook oude 'settings' verwijderd worden.

[...]

Top. Helemaal gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 21:51
Gisterenavond voor het eerst een andere rom op de OPO gezet. Bootloader unlocked enzo en vervolgens Sultan' ROM erop gezet na de ervaringen die ik hier en op het One Plus forum heb gelezen. Werkte helemaal prima alleen zodra ik wou bellen had ik reboot. Vanavond opnieuw de stappen door gelopen maar nu eerst CM13 geïnstalleerd en vervolgens de Sultan rom erop gezet (zoals eigenlijk ook door de maker zelf is uit gelegd maar de eerste keer overheen gelezen) En draait nu als een zonnetje. Merkte vandaag al wel dat de accu al langer mee ging. Na een dag nog steeds 75% accu over (Wel weinig gebruikt i.v.m. werk) Maar normaal gesproken zat ik dan al op 50%. Ben benieuwd, en anders gewoon een andere Rom proberen. Viel me namelijk 100% mee.

edit: Best acceptabele accuduur :P
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rmusters/Screen.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door lookslikeyou op 16-05-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:16
lookslikeyou schreef op zondag 15 mei 2016 @ 22:50:
Gisterenavond voor het eerst een andere rom op de OPO gezet. Bootloader unlocked enzo en vervolgens Sultan' ROM erop gezet na de ervaringen die ik hier en op het One Plus forum heb gelezen. Werkte helemaal prima alleen zodra ik wou bellen had ik reboot. Vanavond opnieuw de stappen door gelopen maar nu eerst CM13 geïnstalleerd en vervolgens de Sultan rom erop gezet (zoals eigenlijk ook door de maker zelf is uit gelegd maar de eerste keer overheen gelezen) En draait nu als een zonnetje. Merkte vandaag al wel dat de accu al langer mee ging. Na een dag nog steeds 75% accu over (Wel weinig gebruikt i.v.m. werk) Maar normaal gesproken zat ik dan al op 50%. Ben benieuwd, en anders gewoon een andere Rom proberen. Viel me namelijk 100% mee.

edit: Best acceptabele accuduur :P
[afbeelding]
9 dagen lijkt me wel heel optimistisch.
Draai sinds vrijdag nu ook de sultan rom.
De eerste keer met 50% gestart, direct een hoop apps terug geïnstalleerd en back-ups terug gezet, toen 5u screen on gehaald.
Daarna volledig opgeladen en heb ik er +- 40u met gehaald (van ochtend tot de volde dag s'avonds) met 5,5u screen on. (dit dan wel met alle apps terug geïnstalleerd) en 7% was van een NZB downloader dus heeft de batterij wel zwaarder belast.

Momenteel zeer tevreden over deze rom, vooral idle een zeer laag verbruik.

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
vanpeers schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:26:
[...]

9 dagen lijkt me wel heel optimistisch.
Draai sinds vrijdag nu ook de sultan rom.
De eerste keer met 50% gestart, direct een hoop apps terug geïnstalleerd en back-ups terug gezet, toen 5u screen on gehaald.
Daarna volledig opgeladen en heb ik er +- 40u met gehaald (van ochtend tot de volde dag s'avonds) met 5,5u screen on. (dit dan wel met alle apps terug geïnstalleerd) en 7% was van een NZB downloader dus heeft de batterij wel zwaarder belast.

Momenteel zeer tevreden over deze rom, vooral idle een zeer laag verbruik.
Haha ik weet het. Nu wel nog steeds op 50% na een volle dag werken en gisterenavond opgeladen. Dus de 2 dagen zal ik wel weer halen, dat is enige reden dat ik een andere rom probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
vinom schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:41:
Volgens mij werkt dat (nog) niet. Ik heb zoiets vluchtig gelezen op het XDA forum in het topic van Sultans ROM, maar ik weet niet verder de details erover.
Volgens mij zou het vanaf nu wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04
Hier werkte het al prima (Sultan's ROM)

schumi2004 in "[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ttb_82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 08:34
Na alle positieve reacties over Sultan's ROM heb ik het ook aangedurfd om mijn foon ook te voorzien van deze 'stabiele' ROM.

Al met al ging de installatie vrij goed, echter kwam ik er wel achter dat je na het flashen van de ROM direct zonder reboots Google Apps moet flashen en daarna voor de zekerheid een factory reset moet uitvoeren (TWRP). Hier bleef ik even op hangen, omdat ik elke keer een reboot ertussen deed en daarom de Google Apps niet goed installeerden.

Helaas zit ik nu met een probleem dat ik niet opgelost krijg. Via de galerij kan ik foto's bekijken, maar lukt het me niet om video's af te spelen. Wanneer ik een video probeer af te spelen, kan ik wel op de video clicken (en zie ik vervolgens de PLAY button), maar als ik op PLAY click, crashed ie. Ik heb de standaard app "Videoplayer" zo te zien ook niet in mijn applicatie lijst (ook niet als systeem app).
Via ES File Explorer open ik de video's via MX Player, en zag via het keuze menu wel de Videoplayer staan.... dit is uiterst vreemd. Het lijkt er dus op dat de Galerij de Videoplayer wil gebruiken maar deze niet aanwezig is...

Iemand tips om dit issue te tackelen?

Edit: Fixed door andere THEME te selecteren. |:(

Respectfully, TTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:26

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Hier nu ook een goed werkende SULTAN-fan, root, Greenify + Amplify voor de batterij-besparing, muziek, alles erop en eraan :)
Veel geleerd ook met het hele uitzoeken van de root etc dus ben meteen weer iets minder een dommetje :P

Batteryduur is nu echt geweldig, vooral in standby nauwelijks gebruik lijkt het :)

[ Voor 5% gewijzigd door BlackEyedAngel op 17-05-2016 14:22 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Vandread schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:48:
2e hands een orgineel gerepareerde 1+1 gekocht, maar daar staat oxygen os 1.0.3 op en ik wil de officiele oneplus cyanogen os erop.
Voel me weer even flink noob, maar hoe krijg ik die er het makkelijkste op?
Welke recovery heb je op het toestel staan? Staat er TWRP Recovery of Cyanogen Recovery op?

Download in ieder geval even de laatste rom naar je telefoon.
TWRP recovery
  1. Reboot naar Recovery
  2. 'Wipe' -> 'Advance Wipe' -> 'Dalvik Cache', 'Cache', 'Systeem' & 'Data' daarna Swype. (Zie ook)
  3. 'Install' -> 'select zip file' en kies nu het gedownloade bestand, zie ook.
  4. Klaar
Cyanogen Recovery
  1. Reboot naar Recovery
  2. 'Apply Update'
  3. Selecteer gedownloade bestand
  4. Doe na de installatie nog even een factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:36
rens-br schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:08:
[...]
Welke recovery heb je op het toestel staan? Staat er TWRP Recovery of Cyanogen Recovery op?
Procedure gevolgd, ondanks dat ik geen flauw idee heb welke recovery erop staat....
Zie: Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2FxYAA5QpK8oYKjyzu0fjkQP/medium.jpg
Geeft: "this package is for device a0001 this device is ."
Moet ik TWRP erop zetten of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandread schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:15:
[...]

Procedure gevolgd, ondanks dat ik geen flauw idee heb welke recovery erop staat....
Zie: [afbeelding]
Geeft: "this package is for device a0001 this device is ."
Moet ik TWRP erop zetten of is het iets anders?
Het is geen van beide recoveries, maar de OnePlus Recovery.
Kun je vanuit deze recovery niet gaan naar 'Apply update from SD Card' en selecteer dan de update die je gedownload hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
rens-br schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:27:
[...]
Kun je vanuit deze recovery niet gaan naar 'Apply update from SD Card' en selecteer dan de update die je gedownload hebt.
Dan krijg ik dus onderstaande error:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4uYEVFJ6w447c16yfVgyGQnp/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04
Ik zou TWRP erop zetten en dan liefst versie 2.8.6.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
schumi2004 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:43:
Ik zou TWRP erop zetten en dan liefst versie 2.8.6.0
Waarom versie 2.8.6.0? Mijn ervaring is dat COS13 met die versie niet vlekkeloos geïnstalleerd kan worden. Ik heb op mijn OPO momenteel twrp-3.0.2-0-bacon.img staan.
Vandread schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Dan krijg ik dus onderstaande error:
[afbeelding]
Ah ok. Je kan deze guide ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Pfoei het zal ook eens makkelijk zijn :P
Laatste keer dat ik met unlocken/root prutste was op een Note 1 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandread schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:36:
Pfoei het zal ook eens makkelijk zijn :P
Laatste keer dat ik met unlocken/root prutste was op een Note 1 :')
Dat is al enige tijd geleden inderdaad. Het is overigens voor mijn gevoel wel makkelijk geworden over de jaren. De volgende keer zou ik gewoon aan de koper vragen of hij het toestel terug kan brengen in originele staat. Scheelt een hoop gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Oneplus heeft bij een RMA oxygen erop geknald.
Het toestel is namelijk voor een scherm probleem retour geweest onder garantie.
Dus daar kon de verkoper helaas weinig aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandread schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:57:
Oneplus heeft bij een RMA oxygen erop geknald.
Het toestel is namelijk voor een scherm probleem retour geweest onder garantie.
Dus daar kon de verkoper helaas weinig aan doen...
Ah ok. Dat verklaard waarschijnlijk ook de OnePlus recovery i.p.v. TWRP (wat ik had verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
rens-br schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:58:
[...]
Ah ok. Je kan deze guide ook nog proberen.
Unlocked, daarna dit gedaan, was sceptisch, maar great succes! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Vandread schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:50:
[...]

Unlocked, daarna dit gedaan, was sceptisch, maar great succes! Thanks :)
Top! Welke software draai je nu? De software in de link? Want in dat geval kan ik je nog aanraden om even te updaten naar Android 6.0.1 (COS13).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vandread
Laatste van https://cyngn.com/support erop gezet.
Kan ik zaterdag m'n moeders ZTE migreren naar deze Oneplus en dan hebben m'n ouders beiden een oneplus one met COS13, kunnen ze elkaar supporten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gek dat hier vooral Sultan fans zichtbaar zijn.
ik draai alweer een tijdje de resurrection remix rom, die is zoveel completer imho.
daarvoor had ik temasek's rom, maar RR bevalt me inmiddels beter.
alle opties die ik nodig heb, stabiel, accuduur is ook prima. regelmatig updates, een actieve gebruikersgroep...
linkje dan maar ;-)
http://forum.xda-develope...rrection-remix-m-t3270147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:11:
alle opties die ik nodig heb, stabiel, accuduur is ook prima. regelmatig updates, een actieve gebruikersgroep...
linkje dan maar ;-)
Wat is de SOT bij jou op RR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:11:
gek dat hier vooral Sultan fans zichtbaar zijn.
ik draai alweer een tijdje de resurrection remix rom, die is zoveel completer imho.
daarvoor had ik temasek's rom, maar RR bevalt me inmiddels beter.
linkje dan maar ;-)
Komt vooral door de laatste('s) originele updates denk ik, de batterij lijkt elke keer maar achteruit te gaan met de originele firmware tot iemand 2 weken geleden in het algemeen topic zei dat hij/zij de sultan rom gebruikte en deze veel beter met de batterij om gaat.
Sindsdien zijn er velen overgeschakeld denk ik. (inclusief mezelf)

Nu 1,5 week met de Sultarom, ik kom terug 2 dagen toe met mijn batterij (indien wat ik intensief gebruikt noem; iets meer dan 6u SOT), verder nog geen haperingen/bugs tegengekomen dus ik zie mezelf niet snel overschakelen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik dacht dat de rom van sultan nogal kaal was (en je dus xposed nodig hebt).
mijn SOT loopt de laatste tijd bij RR inderdaad wat terug, maar lees ook bij andere roms (Temasek bijv.) dezelfde problemen. ik laad meestal voor de accu leeg is, maar gok dat ik 'n sot tussen 4 en 5 uur haal (en doe niet aan besparingsapps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Voor mij is inderdaad de keuze op Sultans rom gevallen n.a.v. de ervaringen hier. Wilde wel eens een andere rom proberen na altijd de standaard rom gedraaid te hebben. Voor mij is het ook geen probleem dat er niet teveel poes pas op zit. In principe kom ik niet veel verder dan een beetje surfen, appen en muziek luisteren met mijn mobiel.
Niet echt goed gelet op mijn SOT maar met de batterij haal ik nu gemakkelijk de 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 23:22
Aangezien de marshmallow update voor mijn oneplus one mijn batterijduur en wificonnectie compleet heeft verpest wil ik een custom rom installeren. Hier in dit topic las ik veel over de sultan rom. Is dit een goede rom om op mijn telefoon te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:30
Zeker een goede ROM. Vrijwel alle functionaliteiten die je gewend bent, maar dan met een goede batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Is er ergens ook een volledige guide die stap voor stap uitlegt wat je moet doen bij rooten van deze telefoon, ik heb het namelijk nog nooit gedaan. Deze tutorial probeer ik te volgen: http://forum.xda-develope...as-how-to-guides-t2839471
Maar ik loop al aan het begin tegen een paar problemen aan:
1. Mijn telefoon wordt wel herkend als adb apparaat doormiddel van adb version. Als ik wil checken of fastboot het doet herkent mijn computer het niet bij het commando fastboot devices. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Applepiez schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:48:
Is er ergens ook een volledige guide die stap voor stap uitlegt wat je moet doen bij rooten van deze telefoon, ik heb het namelijk nog nooit gedaan. Deze tutorial probeer ik te volgen: http://forum.xda-develope...as-how-to-guides-t2839471
1. Mijn telefoon wordt wel herkend als adb apparaat doormiddel van adb version. Als ik wil checken of fastboot het doet herkent mijn computer het niet bij het commando fastboot devices. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb geloof ik destijds deze tool gebruikt en dat werkte perfect. Je hoeft dan zelf ook geen commando's o.i.d. in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Of die van WugFresh is ook een handige toolkit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Pierre schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:16:
Of die van WugFresh is ook een handige toolkit
Is voor zover ik zie alleen een rootkit voor google apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Je moet dan de Bacon Root Toolkit hebben

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Pierre schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:19:
Je moet dan de Bacon Root Toolkit hebben
Ik run momenteel de marshmallow variant van cyanogen mod. Die optie staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dan pak je de tool die rens-br geeft die werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Applepiez schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:48:
Je moet dan natuurlijk wel eerst je telefoon gereboot hebben naar fastboot.

Maar met "adb version" krijk je helemaal niet naar de telefoon, je kijkt alleen wat voor versie adb er op jouw computer staat. "adb devices" is wel het juiste commando om te zien of jouw telefoon herkend wordt.
Applepiez schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:44:
[...]
Ik run momenteel de marshmallow variant van cyanogen mod. Die optie staat er niet bij.
Als je al CyanogenMOD draait, dan heb je toch al een gerootte telefoon met unlocked bootloader? Hoe heb je het er anders op gekregen....

[ Voor 15% gewijzigd door Petertyuh op 01-06-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Petertyuh schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:24:
[...]
Als je al CyanogenMOD draait, dan heb je toch al een gerootte telefoon met unlocked bootloader? Hoe heb je het er anders op gekregen....
Ik vermoed dat bij niet CyanogeMOD draait maar CyanogenOS. CyanogenOS wordt standaard meegeleverd met de OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
Petertyuh schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:24:
[...]

Je moet dan natuurlijk wel eerst je telefoon gereboot hebben naar fastboot.

Maar met "adb version" krijk je helemaal niet naar de telefoon, je kijkt alleen wat voor versie adb er op jouw computer staat. "adb devices" is wel het juiste commando om te zien of jouw telefoon herkend wordt.

[...]

Cyanogenmod staat er al sinds het begin dat ik mijn OPo heb erop. De OPO werd eerst geshipt met cyanogen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik wil graag mijn telefoon naar fabrieksinstellingen zetten zonder mijn root te verliezen, wil Greenify namelijk gewoon weer gebruiken. Ik neem aan dat ik dat niet via de ''normale'' manier moet doen. Wie kan mij hierbij helpen?
Ik heb:
- TWRP 3.0.2-0
- cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip
- BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
PetrCech_3 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:31:
Ik wil graag mijn telefoon naar fabrieksinstellingen zetten zonder mijn root te verliezen, wil Greenify namelijk gewoon weer gebruiken. Ik neem aan dat ik dat niet via de ''normale'' manier moet doen. Wie kan mij hierbij helpen?
Ik heb:
- TWRP 3.0.2-0
- cm-13.0-ZNH0EAS2JK-bacon-signed-e7fe1f7ac5.zip
- BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328.zip
Het makkelijkste is om er alles af te gooien via TWRP en vervolgens de laatste OTA te flashen, de telefoon te laten booten en vervolgens via TWRP de laatste SuperSu-Beta te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
Iemand de nieuwe Paranoid rom al getest met de. Oneplus One?
http://get.aospa.co/

Op xda of het oneplus forum kon ik er nog geen topic over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
vanpeers schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:10:

Nope, nog niet. Maar laat ons vooral weten hoe het is!

Happy flashing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:10

Ik wil het graag proberen, maar heb het op dit geen tijd ervoor. Daarnaast wacht ik ook een beetje af wat de reacties zijn van de mensen die het uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52

Gister geflashed en mezelf erg dankbaar dat ik eerst een backup van m'n CM nightly had gemaakt :D.
Workflow in TWRP:
- Backup, dus
- Factory reset
- Flashen PA
- Wipe cache, dalvik
- Flash Google apps
- Weer wipe cash etc
- PA zegt: je bent niet geroot. SU er effe opzetten? Oké
- Reboot

... enter bleef-ie op het startscherm met logo van Oneplus hangen. Na een minuut of 10 geloofde ik het wel en heb ik de backup teruggezet. Bij een volgende release doe ik wel weer een poging. Of heb ik iets niet goed gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 26-09 06:06
bollefles schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 05:45:
[...]

Gister geflashed en mezelf erg dankbaar dat ik eerst een backup van m'n CM nightly had gemaakt :D.
Workflow in TWRP:
- Backup, dus
- Factory reset
- Flashen PA
- Wipe cache, dalvik
- Flash Google apps
- Weer wipe cash etc
- PA zegt: je bent niet geroot. SU er effe opzetten? Oké
- Reboot

... enter bleef-ie op het startscherm met logo van Oneplus hangen. Na een minuut of 10 geloofde ik het wel en heb ik de backup teruggezet. Bij een volgende release doe ik wel weer een poging. Of heb ik iets niet goed gedaan?
Volgens mij ga je mis op het laatste stukje:
PA zegt: Je bent niet geroot.
Ik ga ervanuit dat je recovery dat aangeeft, toch ?
De SU versie die recovery daarna flashed is een oudere versie die niet geschikt is voor MM.
Oftewel, op de vraag die SU stelt moet je "nee" aangeven.
Ik weet niet of PA ingebouwde root heeft. Zo ja, hoef je niks te doen.
Zo nee, moet je een nieuwere U flashen na de rom en de gapps.
Kijk even in het topic van die rom, staat vast wel in welke versie gebruikt / geadviseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Ah oké! Dank ;-) Ik ga vanavond weer verder spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
SA heeft geen ingebouwde root kan ik bevestigen. Overigens ligt het niet aan PA dat je in die bootloop terecht kwam, maar ligt de schuld bij je recovery. De SU versie is incompatible met MM en er wordt altijd geadviseerd om handmatig versie 2.72 of hoger te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Danny.G schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:54:
SA heeft geen ingebouwde root kan ik bevestigen. Overigens ligt het niet aan PA dat je in die bootloop terecht kwam, maar ligt de schuld bij je recovery. De SU versie is incompatible met MM en er wordt altijd geadviseerd om handmatig versie 2.72 of hoger te flashen.
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt. Ik doe voor de zekerheid nu dan ook eerst een MM rom installeren, daarna een keer volledig laten doorstarten en kijken of het werkt en vervolgens (na een backup te maken) de laatste beta versie van SuperSu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:12:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook gemerkt. Ik doe voor de zekerheid nu dan ook eerst een MM rom installeren, daarna een keer volledig laten doorstarten en kijken of het werkt en vervolgens (na een backup te maken) de laatste beta versie van SuperSu installeren.
Dat is inderdaad een manier om te kijken waar het probleem ligt. :)

De Paranoid Android ROM is fijn. Wel merk ik dat het nog echt in de begin fase zit, omdat er wat dingen missen die ik wel gewend ben. Zo ben ik gewend om de shortcuts op het vergrendelingsscherm aan te passen, wil ik juist een ronde batterij icoon in mijn status balk waar het percentage in staat. Dat soort kleine dingen. Of bij de quick settings; normaal kon ik het wifi-icoontje ingedrukt houden en dan ging je naar de wifi settings. Niet bij Paranoid Android, door langer te drukken kun je het icoontje verwijderen. |:(

Wennen, wennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Danny.G schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:38:
[...]
Of bij de quick settings; normaal kon ik het wifi-icoontje ingedrukt houden en dan ging je naar de wifi settings. Niet bij Paranoid Android, door langer te drukken kun je het icoontje verwijderen. |:(
Dit is wel heel vervelend! Al sinds Android 4.4 werkt het op deze manier, maar Paranoid veranderd dit dus gewoon doodleuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Dit is wel heel vervelend! Al sinds Android 4.4 werkt het op deze manier, maar Paranoid veranderd dit dus gewoon doodleuk.
Het is allemaal vervelend hoor. :+

Maar je hebt wel gelijk, ik snap niet helemaal waarom ze dat gedaan hebben. Maak dan een een knopje waardoor je in de 'edit mode' gaat, zodat je het kunt aanpassen. Afijn, dit is de eerste publieke build dus waarschijnlijk pakken ze dat nog wel aan. Hoop ik. :9

[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 10-06-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Danny.G schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Het is allemaal vervelend hoor. :+
Bij de rest had ik zoiets. Mwa. :P Ziet er leuk uit, maar maakt functioneel niet zoveel uit :P
Maar je hebt wel gelijk, ik snap niet helemaal waarom ze dat gedaan hebben. Maak dan een een knopje waardoor je in de 'edit mode' gaat, zodat je het kunt aanpassen. Afijn, dit is de eerste publieke build dus waarschijnlijk pakken ze dat nog wel aan. Hoop ik. :9
Ik hoop het ook! Het is ook wel vreemd, want volgens mij is het gewoon een Stock Android feature. Ze hebben die er dus bewust uitgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:52:
[...]

Bij de rest had ik zoiets. Mwa. :P Ziet er leuk uit, maar maakt functioneel niet zoveel uit :P

[...]

Ik hoop het ook! Het is ook wel vreemd, want volgens mij is het gewoon een Stock Android feature. Ze hebben die er dus bewust uitgesloopt.
Functioneel juist wel hoor! Wat betreft het vergrendelingsscherm: Ik had de telefoon shortcut veranderd naar Shazam, waardoor ik shazam meteen kon opstarten zonder de app eerst op te zoeken, wat er anders weer voor kon zorgen dat ik net te laat was en het liedje al was afgelopen. :) En de batterij: er is de optie om een los percentage te hebben, een icoontje met het percentage er in die verre van goed te lezen is en alleen een icoontje. Dan heb ik toch echt liever zoiets. ;)

En ja, volgens mij ook bewust er uit gesloopt. Of het handig is, nope..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Danny.G schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:02:
[...]
Functioneel juist wel hoor!
Oké, oké. Functioneel voor jou wel. Maar mij maakt het eigenlijk weinig uit :P
En de batterij: er is de optie om een los percentage te hebben, een icoontje met het percentage er in die verre van goed te lezen is en alleen een icoontje. Dan heb ik toch echt liever zoiets. ;)
Ik zie het verschil inderdaad. Heb dan ook liever een cirkel (heb ik nu ook)
En ja, volgens mij ook bewust er uit gesloopt. Of het handig is, nope..
Kunnen we nog ergens featuresrequest indienen voor Paranoid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
rens-br schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:25:

Oké, oké. Functioneel voor jou wel. Maar mij maakt het eigenlijk weinig uit :P
:-(
Kunnen we nog ergens featuresrequest indienen voor Paranoid?
Volgens mij nog niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
De full zip van de laatste OTA is verschenen:Zorg dat je na het flashen gebruik maakt van de laatste SuperSu Beta versie om te rooten, anders komt je telefoon in een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb de OPO al bijna 2 jaar en de laatste tijd valt het me op dat ik regelmatig problemen met het onderste gedeelte van het touchscreen heb. Ik zit nogal veel op de weg en heb mijn telefoon altijd in landscape mode op mijn dashboard gemonteerd en dan is het dus de rechterkant. Zolang ik de lader heb aangesloten is er niks aan de hand maar als deze niet is aagesloten dan moet ik vaak heel hard op het scherm drukken om de toets te activeren. Ook bij de camera, waarbij de shutter knop rechts zit (in landscape mode) merk ik regelmatig dat ik echt hard moet drukken voordat de foto gemaakt wordt.

Het vreemde is is dat het niet altijd zo is en met de lader aangesloten heb ik het nooit. Herkennen meer mensen dit probleem? Het kan zijn dat het komt omdat ik een custom rom (Exodus) gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miggeltje
  • Laatst online: 26-09 06:06
renem schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:46:
Ik heb de OPO al bijna 2 jaar en de laatste tijd valt het me op dat ik regelmatig problemen met het onderste gedeelte van het touchscreen heb. Ik zit nogal veel op de weg en heb mijn telefoon altijd in landscape mode op mijn dashboard gemonteerd en dan is het dus de rechterkant. Zolang ik de lader heb aangesloten is er niks aan de hand maar als deze niet is aagesloten dan moet ik vaak heel hard op het scherm drukken om de toets te activeren. Ook bij de camera, waarbij de shutter knop rechts zit (in landscape mode) merk ik regelmatig dat ik echt hard moet drukken voordat de foto gemaakt wordt.

Het vreemde is is dat het niet altijd zo is en met de lader aangesloten heb ik het nooit. Herkennen meer mensen dit probleem? Het kan zijn dat het komt omdat ik een custom rom (Exodus) gebruik.
Ik herken dit probleem niet (Sultan rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
renem schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:46:
Probeer eens te kijken of er iets mis is met je touchscreen met een touchscreen tester: Google Play: Screen Touch Test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
Na een aantal vragen over paranoid android, hier mijn eerste impressies over de ROM.

Ik heb vandaag paranoid android geflasht op mijn OPO. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg positief erover ben. Hij werkt zeer vloeiend en snel, iets wat niet het geval was bij de ROM van sultanxda. Daar had ik soms wel dat het haperde en dat het niet altijd evensnel werkte. Heb ook geen last van bugs die sommige hebben over paranoid. Doordat het nog een vrij nieuwe rom is, zijn nog niet alle opties die we gewend zijn van paranoid beschikbaar, maar ik neem aan dat al die opties met software updates de komende tijd toegevoegd zullen worden.

Ik heb pas een paar uur de ROM op mijn telefoon, dus kan ik nog niks zeggen over het telefoon het doet op lange termijn en over de accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
yeth3119 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:37:
Ik heb pas een paar uur de ROM op mijn telefoon, dus kan ik nog niks zeggen over het telefoon het doet op lange termijn en over de accu duur.
Goed om te horen dat je zo positief bent! Ik ben wel benieuwd naar de accuduur op lange termijn. Kun je dit over een aantal dagen aangeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
rens-br schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Goed om te horen dat je zo positief bent! Ik ben wel benieuwd naar de accuduur op lange termijn. Kun je dit over een aantal dagen aangeven?
Ja hope, zal ik zeker gaan doen over paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
;w Oneplus One inmiddels verkocht. Ik ga vanaf nu alleen nog maar met mijn Xiaomi spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01
Welke gapps heb je bij PA geflasht? Ik ga hem ook wel eens testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertyuh
Paranoid heeft nu ook een XDA pagina. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
superiscch schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:17:
Welke gapps heb je bij PA geflasht? Ik ga hem ook wel eens testen
De Bank dyanic gapps, die wordt aangeraden door paranoïd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01
yeth3119 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:56:
[...]

De Bank dyanic gapps, die wordt aangeraden door paranoïd.
En bevalt de rom ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
superiscch schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:02:
[...]

En bevalt de rom ondertussen?
Ja zeker, nog steeds lekker snel en vloeiend. Wou morgen mijn accu verbruik gaan posten. Mis wel wat functies die wel bij cyanogenmod beschikbaar waren, maar hier nog niet. Hoop dat die opties snel beschikbaar zullen zijn.

Ik kan wel alvast melden dat ik ongeveer 4 uur SOT haal waarbij ik niet elke nacht aan de oplader doe. Moet wel vermelden dat ik geen spellen speel, geen sociale media apps gebruik en het meest in de browser bezig ben. Ik zal morgen screenshots uploaden, voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 12:21

mno

Hoppa! schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:22:
;w Oneplus One inmiddels verkocht. Ik ga vanaf nu alleen nog maar met mijn Xiaomi spelen...
Welke Xiaomi heb je?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Mi4c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
Hierbij mijn accu verbruik voor de afgelopen paar dagen. Zoals ik al eerder zei, heb ik de afgelopen dagen niet elke nacht mijn telefoon opgeladen. Om één of ander reden is de verbruik van Android OS en Google Play services erg hoog, ik weet niet of dat komt doordat de telefoon lange periodes 'standby' is of doordat ze daadwerkelijk voor wakelocks zorgen. Weet iemand hier iets over?

Gemiddeld kreeg ik een SOT van 4uur. Op mijn telefoon gebruik ik voornamelijk de volgende apps:
- Chrome, voor dagelijks internet gebruik en voor het lezen van het nieuws (heb geen nieuws apps op mijn telefoon geinstalleerd)
- Youtube, gebruik ik van 10min tot wel 1-2 uur per dag, het verschilt heel erg afhankelijk van mijn dag. Gebruik hierbij meestal de hoogst mogelijke resolutie.
- Camera, 0-20 fotos per dag.
- Runkeeper, 0-30 min per dag.
- Maps, 0-20 min per dag. Voor locatie bepaling (GEEN gebruik van turn-by-turn navigation afgelopen dagen)
- 2 mail accounts op mijn telefoon
Dit zijn de grootverbruikers in mijn geval. Speel geen spellen op mijn telefoon. Hieronder een paar screenshots:

Dag 1:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19644081/Screenshot%20dag%201.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19644081/Screenshot%20dag1.jpg

Dag 2:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19644081/Screenshot%20dag%202.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19644081/Screenshot%20dag2.jpg

Dag 3:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19644081/Screenshot%20dag%203.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19644081/Screenshot%20dag3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door yeth3119 op 26-06-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sinds een paar weken draai ik naar tevredenheid de CyanogeMOD versie van Sultan, echter sinds 2 weken kan ik die niet meer updaten.
Mijn toestel zegt dat ik mijn internet verbinding moet checken, doe ik iets verkeerds of mis ik iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:06:
Sinds een paar weken draai ik naar tevredenheid de CyanogeMOD versie van Sultan, echter sinds 2 weken kan ik die niet meer updaten.
Mijn toestel zegt dat ik mijn internet verbinding moet checken, doe ik iets verkeerds of mis ik iets
Er is toch 6 dagen geleden nog een update uitgekomen van Sulta, misschien zijn de update servers down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dat zou het ook kunnen zijn thx voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Je gaat de laatste build zelf moeten downloaden inderdaad, de updater is in deze build weer gefixt. Downloaden kan hier: https://www.androidfileho...ort_by=date&sort_dir=DESC
Changelog:

June 24, 2016:
ROM:
*Latest upstream (stable/cm-13.0-ZNH2K) CyanogenMod changes
*Fixed built-in OTA updater
*Fixed NTFS R/W functionality
*Switched to newer version of Screen Recorder app (from the nightlies)

Kernel:
*Added adaptive low-memory-killer feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

demichiel schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:18:
Je gaat de laatste build zelf moeten downloaden inderdaad, de updater is in deze build weer gefixt. Downloaden kan hier: https://www.androidfileho...ort_by=date&sort_dir=DESC

[...]
Dat was het inderdaad, net even gedaan thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
P1nGu1n schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Met het /system wipen ben je alleen je system partitie kwijt AKA er staat geen rom meer op (tot je die flashed). Je apps (/data/app/), app-data (/data/data/) en interne opslag (ook wel interne SD genoemd, /data/media/X/) staan allemaal op je /data partitie.
Paar weken geleden mijn /systeem al gewiped en rom opnieuw geïnstalleerd en daarna systemless geroot. Nu probeer ik de laatste OTA te flashen via FlashFire, maar ik krijg toch weer de foutmelding dat mijn /systeem is aangepast. Heb je nog tips op mijn /systeem weer onaangepast te krijgen?

Ik heb de volgende root apps erop staan:
AdAway
EsFileExplorer
AFWall +
FlashFire
SuperSu

Allen (op SuperSU na) uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 06-07-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 25-09 20:54
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:08:
[...]

Paar weken geleden mijn /systeem al gewiped en rom opnieuw geïnstalleerd en daarna systemless geroot. Nu probeer ik de laatste OTA te flashen via FlashFire, maar ik krijg toch weer de foutmelding dat mijn /systeem is aangepast. Heb je nog tips op mijn /systeem weer onaangepast te krijgen?

Ik heb de volgende root apps erop staan:
AdAway
EsFileExplorer
AFWall +
FlashFire
SuperSu

Allen (op SuperSU na) uitgeschakeld.
Nee ik had hetzelfde... zelfs na het flashen van de volledige 3.1.2 zip ging het niet, terwijl ik dan 100% zeker alles terug op stock is. Nog geen tijd gehad om de OTA uit te pluizen, maar waarschijnlijk checken ze iets extras in het flash script.
P1nGu1n schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:26:
Hebben mensen de OTA kunnen flashen met TWRP? Hij faalde nadat ik mijn 3.1.2 nandroid had teruggezet. Zelfs na het flashen van de van de volledige 3.1.2 zip faalt hij... :?

"system partition has unexpected contents"

Nu een volledige 3.2.0 aan het downloaden, maar wel vreemd
Uiteindelijk maar voor de volledige 3.2.0 gegaan dus, dat ging prima :|

Edit: Oh wacht, dit is de OPO thread? Ik had het over de OP3

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 06-07-2016 08:14 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
P1nGu1n schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:13:
[...]
Nee ik had hetzelfde... zelfs na het flashen van de volledige 3.1.2 zip ging het niet, terwijl ik dan 100% zeker alles terug op stock is. Nog geen tijd gehad om de OTA uit te pluizen, maar waarschijnlijk checken ze iets extras in het flash script.
Maar bij mij geeft FlashFire zelf al aan dat mijn /systeem is aangepast, dus de OTA zip komt nog niet eens aan te pas. Negeer ik de melding in FlashFire, krijg ik vervolgens tijdens het flashen de melding: 'system has some unexpected contents'.
Uiteindelijk maar voor de volledige 3.2.0 gegaan dus, dat ging prima :|
Die werken inderdaad altijd wel prima ;) Maar aangezien de full zips op de OPO altijd één week tot een aantal maanden op zich laat wachten, was ik op zoek naar een manier om simpel OTA files te flashen.
Edit: Oh wacht, dit is de OPO thread? Ik had het over de OP3
Geeft niks. Het idee blijft hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 06-07-2016 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Laatst online: 25-09 20:54
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:16:
Maar bij mij geeft FlashFire zelf al aan dat mijn /systeem is aangepast, dus de OTA zip komt nog niet eens aan te pas.
Ik gebruik eerlijk gezegd nooit FlashFire, dus daar durf ik niks over te zeggen. Maar ik vond het ook al ontzettend vreemd, ze moeten iets controleren en moet en zal weten wat :P
Die werken inderdaad altijd wel prima ;) Maar aangezien de full zips op de OPO altijd één week tot een aantal maanden op zich laat wachten, was ik op zoek naar een manier om simpel OTA files te flashen.
Dit keer waren ze heel snel, zelfde dag was hij al beschikbaar. En anders sloop ik eventuele additionele checks er zelf wel uit })

Edit: FlashFire ziet mogelijk dat /system r/w mounted is geweest. Misschien dat dit ook voor de OTA geldt?

[ Voor 7% gewijzigd door P1nGu1n op 06-07-2016 08:26 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
P1nGu1n schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:21:
[...]
Dit keer waren ze heel snel, zelfde dag was hij al beschikbaar. En anders sloop ik eventuele additionele checks er zelf wel uit })
OnePlus is inderdaad altijd wel snel met het vrijgeven van volledige zip files. Maar Cyanogen is daar toch een stuk minder vlug mee. (helaas)
Edit: FlashFire ziet mogelijk dat /system r/w mounted is geweest. Misschien dat dit ook voor de OTA geldt?
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Laatste tijd heb ik zo mijn vermoedens dat mijn SOT soms rooskleuriger tijden aangeeft dan werkelijkheid. Vooral dagen dat ik het toestel vrij weinig gebruik leek mijn SOT aan de hoge kant. Maar ja.. Hoe controleer je zoiets en moet je dat willen :?
Dit is allemaal zonder enige onderbouwing verder, maar vroeg mij af of ik de enige was die dit ervaart.

Wel merk ik duidelijk dat mijn SOT hoger is wanneer ik de telefoon veel gebruik. Tijdens een vlucht 2 films back-to-back gekeken en ging over de 6u SOT heen, terwijl bij minder intensief gebruik ik eerder rond de 4½u - 5u uitkom.

(SULTAN 24/06 + modem update c7.00011)

[ Voor 5% gewijzigd door NmR op 13-07-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Inmiddels is de full zip van de laatste update weer verschenen:Mocht je na flashen wilen rooten gebruik dan altijd de laatste Beta versie van SuperSu.
NmR schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:05:
Tijdens een vlucht 2 films back-to-back gekeken en ging over de 6u SOT heen, terwijl bij minder intensief gebruik ik eerder rond de 4½u - 5u uitkom.
Dat je tijdens een vlucht langer met de telefoon doet is vrij logisch. Je hebt dan namelijk geen verbinding met 3/4G, bluetooth en Wifi wat veel energie bespaard.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 03-08-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
Zijn er hier nog mensen die een nieuwe Radio hebben geflashed (eentje die begint met 4.0.1)

Zo ja welke en wat is je ervaringen op welk netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
twowheeler schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:42:
Zijn er hier nog mensen die een nieuwe Radio hebben geflashed (eentje die begint met 4.0.1)

Zo ja welke en wat is je ervaringen op welk netwerk?
Wat zou het voordeel zijn van het flashen van een andere radio?

offtopic:
Ik heb je post even verplaatst naar hier, omdat radio flashen geen 'standaard' software betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:00
rens-br schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:46:
[...]

Wat zou het voordeel zijn van het flashen van een andere radio?

offtopic:
Ik heb je post even verplaatst naar hier, omdat radio flashen geen 'standaard' software betreft.
Bijvoorbeeld de laatste SultanRom maakt gebruik van netwerk geassisteerd gps signaal vinden. Hiervoor heb je echter wel een nieuwere radio/baseband/firmware nodig, beginnend met 4.0.1..
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste