Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 16:31
OnePlus heeft samenwerking aangekondigd met Canonical,waardoor er een testbuild van Ubuntu is verschenen.

Zijn er mensen die de Rom al uitgeprobeerd hebben?

Op termijn verschijnt er ook een build voor de OnePlus X.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 23-02-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 19:52

Blauw

De Schreeuw

Joe!

Ik zit met een kleine puzzel.

Ik heb een aantal maanden geleden de bootloader geunlocked, en vervolgens 12.1 YOG4PAS1N0 geïnstalleerd samen met SuperSU en TWRP.

Nu krijg ik echter de melding van Android dat er een systeem update is maar is mijn vraag: kan ik die zomaar uitvoeren of verlies ik daarmee root (of erger). Nu kan ik natuurlijk de laatste 12.1 stable van CM downloaden maar moet ik dan de recovery hebben of de update? En verlies ik dan data? Ik snap er eerlijk gezegd niet zoveel meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Mijn OPO is geroot en er staat nu de een-na laatste CM op. Ik wil hem verkopen (ivm aanschaf OPT), en ik las al dat ik een fastboot script kan flashen, zodat ie zgan is. Daar kom ik denk ik wel uit (mocht iemand een linkje hebben met de laatste stock versie hou ik me aanbevolen _/-\o_ ), maar is de telefoon dan niet meer geroot?

Ik had altijd problemen met updates installeren ivm root (volgens mij?), waardoor ik altijd via TWRP een full rom moest flashen, omdat de incrementals het niet deden. Dit wil ik natuurlijk voorkomen, dat de koper terug komt met het verhaal dat ie niet kan updaten.... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:10:
OnePlus heeft samenwerking aangekondigd met Canonical,waardoor er een testbuild van Ubuntu is verschenen.

Zijn er mensen die de Rom al uitgeprobeerd hebben?

Op termijn verschijnt er ook een build voor de OnePlus X.
Nee, wist zelfs niet dat er een officiële ROM met Ubuntu Touch in de maak was. :)
Ben wel erg benieuwd, alleen jammer dat essentiële zaken als GPS en de camera (nog) niet werken.

Zodra er een dual-boot oplossing is, wil ik het zeker proberen.

Iemand een demo met de meest recente versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
HollowGamer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:32:
[...]

Nee, wist zelfs niet dat er een officiële ROM met Ubuntu Touch in de maak was. :)
Ben wel erg benieuwd, alleen jammer dat essentiële zaken als GPS en de camera (nog) niet werken.

Zodra er een dual-boot oplossing is, wil ik het zeker proberen.

Iemand een demo met de meest recente versie?
Dualboot kan, maar niet met CM13 als primaire rom, die werkt niet met multiboot.
Ga eens kijken of dat ubuntu vanavond er op krijg.
EDIT:
Was toch simpel te doen met CM13. Multibootmanager uit market installeren. Daarmee de manager, recovery en kernel installeren. Dan de tijdelijke Multibootmanager installeren en daarmee ubuntu installeren, dan weer multiboot manager uit market multiboot en recovery installeren.

Heb nog niet echt met ubuntu touch kunnen spelen, maar het draait in iedergeval. :)

[ Voor 25% gewijzigd door N!co op 25-02-2016 10:12 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 17:03
Inderdaad offtopic, en dus niet de bedoeling.

[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 25-02-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:08
superiscch schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:19:
Ik zoek nog steeds een manier om succesvol root te verbergen... Ik wil Proximus TV Overal werkende krijgen maar dat lukt niet. Ook niet met Hide my root of Xposed.

Ik gebruik Exodus 5.1. Iemand een idee?
Ik heb inmiddels de overstap gemaakt naar een Nexus 5x en na een paar dagen stock android had ik het wel weer gezien. Heerlijk dat alle apps met rootcheck gewoon draaiden, maar ik miste toch heel wat CM functies zoals customized tiles en privacy guard. Daarom heb ik van de week CM13 erop gezet en nu kan ik root op de volgende succesvolle manier 'verbergen'
  • Alle apps die root checken heb ik na de installatie van CM13 meteen geinstalleerd en geopend
  • Pas daarna heb ik via developer options de ingebouwde root functie geactiveerd
  • Mijn aanpassingen gedaan die root vereisen (adaway gedraaid, prop files gewijzigd, etc)
  • Root access weer uitgezet
Nu is m'n telefoon weer helemaal zoals ik het wil hebben en de apps die root checken draaien als een zonnetje. Nu weet ik niet in hoeverre Exodus nog gebaseerd is op Cyanogenmod, maar het zou voor jou ook zomaar eens kunnen werken...
jahallow schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:53:
Mijn OPO is geroot en er staat nu de een-na laatste CM op. Ik wil hem verkopen (ivm aanschaf OPT), en ik las al dat ik een fastboot script kan flashen, zodat ie zgan is. Daar kom ik denk ik wel uit (mocht iemand een linkje hebben met de laatste stock versie hou ik me aanbevolen _/-\o_ ), maar is de telefoon dan niet meer geroot?
Als je in dit topic even op "stock" "script" en/of "root" had gezocht was je vrijwel meteen terecht gekomen in deze discussie.. ;) Als je het juiste script gebruikt flash je de OPO in 100% originele staat, inclusief recovery etc. Misschien is je het ondertussen allemaal gelukt, anders vind je op de support pagina van cyanogen inc de laatste stock ROM voor de OnePlus (cm-12.1-YOG7DAS2K1-bacon-signed-fastboot-bed37f2e18.zip)

[ Voor 27% gewijzigd door pimsaint op 29-02-2016 05:54 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
N!co schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:30:
[...]
Heb nog niet echt met ubuntu touch kunnen spelen, maar het draait in iedergeval. :)
Inmiddels al meer tijd gehad om Ubuntu te bekijken? Is het iets?

Blauw schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:43:
Joe!
Ik heb een aantal maanden geleden de bootloader geunlocked, en vervolgens 12.1 YOG4PAS1N0 geïnstalleerd samen met SuperSU en TWRP.

Nu krijg ik echter de melding van Android dat er een systeem update is maar is mijn vraag: kan ik die zomaar uitvoeren of verlies ik daarmee root (of erger). Nu kan ik natuurlijk de laatste 12.1 stable van CM downloaden maar moet ik dan de recovery hebben of de update? En verlies ik dan data? Ik snap er eerlijk gezegd niet zoveel meer van
Doordat je een andere recovery hebt geinstalleerd kan je geen OTA updates meer doen. Je kan echter wel gewoon updates installeren. Daarvoor moet je de laatste 'full' & 'signed update en de laatste SuperSU zip downloaden en op je telefoon zetten.

Vervolgens moet je de telefoon booten in recovery en kiezen voor install zip. Je selecteert daar de rom en SuperSU en drukt op installeren. Vervolgens zal hij de update voor je installeren. Bij het installeren van een nieuwe rom verlies je je root en daarom moet je altijd SuperSU erbij flashen.

Dit proces gaat in principe altijd goed, maar om zeker te zijn kan je van te voren nog een full backup maken . Dit kan ook vanuit de Recovery.

[ Voor 72% gewijzigd door rens-br op 29-02-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:31
pimsaint schreef op maandag 29 februari 2016 @ 02:46:
[...]

Ik heb inmiddels de overstap gemaakt naar een Nexus 5x en na een paar dagen stock android had ik het wel weer gezien. Heerlijk dat alle apps met rootcheck gewoon draaiden, maar ik miste toch heel wat CM functies zoals customized tiles en privacy guard. Daarom heb ik van de week CM13 erop gezet en nu kan ik root op de volgende succesvolle manier 'verbergen'
  • Alle apps die root checken heb ik na de installatie van CM13 meteen geinstalleerd en geopend
  • Pas daarna heb ik via developer options de ingebouwde root functie geactiveerd
  • Mijn aanpassingen gedaan die root vereisen (adaway gedraaid, prop files gewijzigd, etc)
  • Root access weer uitgezet
Nu is m'n telefoon weer helemaal zoals ik het wil hebben en de apps die root checken draaien als een zonnetje. Nu weet ik niet in hoeverre Exodus nog gebaseerd is op Cyanogenmod, maar het zou voor jou ook zomaar eens kunnen werken...
Dat moet ik eens proberen. Ik draai nu een rom based op cm13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik heb de Oneplus One CM11 geroot met TWRP. Hoe zit het met updaten naar CM12? Moet ik dan nog iets bijzonders doen eerst? Moet "Update CM recovery" weer worden ingeschakeld?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 18:56
Waarom niet direct naar CM13? Sultan's rom werkt uitstekend. Stabiliteit is zelfde als CM12!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik ga er vanuit dat je dan een whipe nodig hebt. Ik ben opzoek naar een update, geen volledige whipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:50:
Ik heb de Oneplus One CM11 geroot met TWRP. Hoe zit het met updaten naar CM12? Moet ik dan nog iets bijzonders doen eerst? Moet "Update CM recovery" weer worden ingeschakeld?
Omdat je nu TWRP hebt geinstalleerd, geroot hebt en de bootloader hebt unlocked, kan je geen OTA updates meer installeren. Laat dus ook het vinkje 'Update CM Recovery' uit. Want dan wordt TWRP weer verwijderd.

Je kan wel handmatig de update downloaden met Cyanogen Update tracker en deze vervolgens flashen in TWRP. Vergeet na de Rom ook niet SuperSu erbij te flashen, anders verlies je de root toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
rens-br schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:43:
[...]

Inmiddels al meer tijd gehad om Ubuntu te bekijken? Is het iets?
Tja, grappig, leuk om mee te spelen. Maar zeker nog geen daily rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
N!co schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:57:
[...]

Tja, grappig, leuk om mee te spelen. Maar zeker nog geen daily rom.
Bedankt voor je reactie! Ik gebruik mijn OPO als 'main' device, dus wil daar geen nightly of experimental roms op draaien. Maar dan weet ik weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
sdk1985 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:20:
Ik ga er vanuit dat je dan een whipe nodig hebt. Ik ben opzoek naar een update, geen volledige whipe.
Ik heb idd een wipe moeten doen van CM12 naar CM13. Uiteraard is er altijd een kans dat je ook van CM11 naar CM12 een wipe zult moeten doen, als er zich problemen voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rens-br schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:58:
[...]

Omdat je nu TWRP hebt geinstalleerd, geroot hebt en de bootloader hebt unlocked, kan je geen OTA updates meer installeren. Laat dus ook het vinkje 'Update CM Recovery' uit. Want dan wordt TWRP weer verwijderd.

Je kan wel handmatig de update downloaden met Cyanogen Update tracker en deze vervolgens flashen in TWRP. Vergeet na de Rom ook niet SuperSu erbij te flashen, anders verlies je de root toegang.
Wacht even hoor. De bootloader heb ik meteen unlocked toen ik de telefoon kreeg in December 2014. Dat is geen beperking voor updaten. Zo ver ik heb begrepen kan ik gewoon OTA updates doen, alleen raak in dan inderdaad root kwijt. Een minor update van CM11 was in ieder geval geen probleem (8.7 MB).

Ik weet alleen niet wat voor invloed TWRP op het update proces heeft.

Als ik hem aanvink wordt hij dan niet gewoon gerest tijdens de update naar cm12? Dan zou ik de recovery daarna opnieuw kunnen flashen. Dat ging vrij vlot de eerste keer (paar minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
sdk1985 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Wacht even hoor. De bootloader heb ik meteen unlocked toen ik de telefoon kreeg in December 2014.
Ik weet alleen niet wat voor invloed TWRP op het update proces heeft.
Je hebt helemaal gelijk. Het unlocken maakt inderdaad niks uit. Het is TWRP die de OTA updates tegen houdt. Als je het dus aanvinkt gaat de recovery terug naar standaard en kan je wel OTA uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 09:55
Exodus o.b.v. Android 6.0.1 is officieel uit! Naar mijn mening was Exodus 5.1.1 de beste en meest stabiele rom voor de Oneplus One.

Link: http://forum.xda-develope...roid-6-oneplus-2-t3333818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Gabliboeba schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:09:
Exodus o.b.v. Android 6.0.1 is officieel uit! Naar mijn mening was Exodus 5.1.1 de beste en meest stabiele rom voor de Oneplus One.

Link: http://forum.xda-develope...roid-6-oneplus-2-t3333818
Heb je al ervaring met deze Exodus 6.0.1 rom? Hoe zijn de prestaties en stabiliteit in vergelijking met de 5.1.1 rom?

De rom die je gelinkt hebt is nog wel een Nightly versie. Helaas nog geen stable dus.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 11-03-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 15:57
rens-br schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:29:
[...]

Heb je al ervaring met deze Exodus 6.0.1 rom? Hoe zijn de prestaties en stabiliteit in vergelijking met de 5.1.1 rom?

De rom die je gelinkt hebt is nog wel een Nightly versie. Helaas nog geen stable dus.
Exodus komt alleen maar met nightlies en nooit met een stable, kun je lang wachten dus. Ik heb op de 5.1.1 rom nightlies nooit problemen gehad en ze hebben nu ook uitgebreid de tijd genomen om de 6.0 rom te builden. Ik zou het zeker proberen als ik jou was. Ik ga zelf vanavond of morgen flashen dus dan kan ik het je ook laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Bartske schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Exodus komt alleen maar met nightlies en nooit met een stable, kun je lang wachten dus. Ik heb op de 5.1.1 rom nightlies nooit problemen gehad en ze hebben nu ook uitgebreid de tijd genomen om de 6.0 rom te builden. Ik zou het zeker proberen als ik jou was. Ik ga zelf vanavond of morgen flashen dus dan kan ik het je ook laten weten.
Goed om te weten! Sinds ik mijn OPO heb, heb ik besloten pas een custom rom te flashen als CynogenOS niet meer ondersteunt wordt.

Heb veel curstom roms geprobeerd op mijn vorige telefoons en ze waren het toch allemaal net niet. Alleen waren die roms wel beter dan de standaard rom. Die vlieger gaat nu echter niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Mijn ervaring is ook dat Exodus (5.1.1 r24) rete stabiel is, zelden tot nooit problemen mee gehad.

Ik zit nu echter op Sultan, omdat ik me wel kan vinden in zijn (of haar) visie met een CPU underclock en een geweldige camera app (standaard).

Daarbij heeft die underclock nog een extra feature, niet alleen dat de batterij het langer vol houdt maar ook dat je je vingers niet aan je telefoon brandt. Sinds ik Ingress speel kan ik dat namelijk wel gebruiken, beide trouwens.

[ Voor 1% gewijzigd door Petertyuh op 11-03-2016 11:40 . Reden: ff erbij gezet welke versie van exodus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Heeft iemand de nieuwste Snapshot build, die gisteren is aangekondigd, al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 19:10
rens-br schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:00:
Heeft iemand de nieuwste Snapshot build, die gisteren is aangekondigd, al geprobeerd?
Ja, en na 2 uurtjes verwijderd

Ik had 2 maal een clean installatie gedaan, maar zelfs dan werkte het "do nog disturb" deel niet.
Is bekend, is gefixed in een latere nightly dan waarop de snapshot is gebouwd.
https://jira.cyanogenmod....et/mobile#issue/CYAN-7465
En voor mij is die functie wel heel handig.

In de snapshot was app instellingen "settings" ook instabiel, crashte regelmatig.
Met clean install bedoel ik dus de partitie wissen via twrp en dan installatie van cm13 met opengapps full, en daarna cache+dalvik wissen, reboot.

Ook werkt de knop instellingen niet als je vanuit home naar het context menu gaat met de opties achtergronden - widgets - instellingen.
Dan klapt dat menu alleen maar verder uit, ipv naar instellingen te gaan
Dit is nog steeds zo in de nightly van gisteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Medic op 18-03-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ik heb gisteren laatste release geflashed. Werkt allemaal top. Geen problemen ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Medic schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:46:
[...]
Ik had 2 maal een clean installatie gedaan, maar zelfs dan werkte het "do nog disturb" deel niet.

In de snapshot was app instellingen "settings" ook instabiel, crashte regelmatig.

Ook werkt de knop instellingen niet als je vanuit home naar het context menu gaat met de opties achtergronden - widgets - instellingen.
Bedankt voor je reactie. De build is dus niet echt voor normaal gebruik bedoeld. Sla ik die nog even over en wacht op COS13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:08
Hebben we het wel over t zelfde? https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon

Deze release is toch juist stabiel vergeleken met de nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 19:10
Liev schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:31:
Hebben we het wel over t zelfde? https://download.cyanogenmod.org/?device=bacon

Deze release is toch juist stabiel vergeleken met de nightly?
Dat was ook mijn gedachte, maar praktijk wijst anders uit.

Ik draaide de laatste cos12.1
Clean installatie naar cm-13.0-20160316-SNAPSHOT-ZNH0EAO1QB-bacon geeft een niet stabiele settings app, en een do not disturb die niet instelbaar is, en wat al bekend was voor de snapshot build!
De snapshot werkt met een oudere build (r17 dacht ik)
En een instellingen knop die niet werkt via home context menu.

Ik draai nu cm-13.0-20160317-NIGHTLY-bacon
(Build is r22 dacht ik)
Deze heeft wel een werkende do not disturb en stabiele instellingen menu.

[ Voor 9% gewijzigd door Medic op 18-03-2016 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
Lekkere grap weer van CM. Vandaag laatste nightly installed staat er echt overal MOD voor!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 19:54

parsnep

Cloud-Master

schumi2004 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:23:
Lekkere grap weer van CM. Vandaag laatste nightly installed staat er echt overal MOD voor!! :D
Beste wel vervelen inderdaad :).

Hoe krijg ik trouwens dat live kleuren vergrendel scherm uit.

Kleuren

Hij staat uit bij settings maar blijft aan :(

[ Voor 78% gewijzigd door parsnep op 01-04-2016 20:10 ]

V&A | Everything to the Cloud!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik heb dat vergrendelscherm nog nooit gezien.
Waar stel je dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

schumi2004 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:46:
Ik heb dat vergrendelscherm nog nooit gezien.
Waar stel je dit in?
Bij Instellingen -> Vergrendelingsscherm ->Geanimeerde schermvergrendeling en dan vinkje aan zetten, maar als ik hem uit zet gaat hij niet weg :( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Je bedoelt MOD Instellingen -> MOD Vergrendelscherm -> MOD Geanimeerd vergrendelscherm :P

Inderdaad, hij wil niet uit. Ook niet na reboot.
Vermoed doordat het komt dat de kleuren gekozen zijn in dat zelfde menu.
Functie is dan wel disabled maar kleuren zijn nog geselecteerd.

Nu heb ik ook zo'n mooi vergrendelscherm, kan er ook nog wel bij op deze dag :P :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
parsnep schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:49:
[...]
Bij Instellingen -> Vergrendelingsscherm ->Geanimeerde schermvergrendeling en dan vinkje aan zetten, maar als ik hem uit zet gaat hij niet weg :( .
Ik heb die optie in zijn geheel niet. Is het een nieuw functie van CM13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:01:
[...]

Ik heb die optie in zijn geheel niet. Is het een nieuw functie van CM13?
Ja, sinds een paar nightly's volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
parsnep schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:07:
[...]

Ja, sinds een paar nightly's volgens mij.
Ben benieuwd of het ook in de final van COS13 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

schumi2004 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:00:
Je bedoelt MOD Instellingen -> MOD Vergrendelscherm -> MOD Geanimeerd vergrendelscherm :P

Inderdaad, hij wil niet uit. Ook niet na reboot.
Vermoed doordat het komt dat de kleuren gekozen zijn in dat zelfde menu.
Functie is dan wel disabled maar kleuren zijn nog geselecteerd.

Nu heb ik ook zo'n mooi vergrendelscherm, kan er ook nog wel bij op deze dag :P :D _/-\o_
Vreselijk hé , ik heb het sinds de vorige nightly. hoop dat het snel word gefixt , het kan niet slechter vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb een poging gedaan het weg te krijgen met Google Play: Lockscreen changer CM13 [BETA] zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
parsnep schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:08:
[...]

Vreselijk hé , ik heb het sinds de vorige nightly. hoop dat het snel word gefixt , het kan niet slechter vandaag ;)
De nightly van vandaag zorgt ervoor dat live lockscreen crashed en je er vanaf bent _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

schumi2004 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:55:
[...]

De nightly van vandaag zorgt ervoor dat live lockscreen crashed en je er vanaf bent _/-\o_
Bij mij ook , kon alleen niet mijn afbeelding wijzigen naar de achtergond van mijn telefoon.

Hiervoor heb ik https://m.reddit.com/r/cy...screen_wallpaper_on_cm13/ gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik krijg een punthoofd van CM13.

Snapshot was een drama hier, crashte van alles. Toen maar de nightly's geprobeerd maar dat is ook niet alles, whatsapp crasht als ik een foto stuur maar daar isopzich mee te leven..

Alleen de GPS lijkt niet te werken, terwijl ik overal lees dat dat in februari zo'n beetje opgelost moet zijn :(

Iemand en idee/fix? Anders ga ik weer terug naar CM12.1

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
sapphire schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:35:

Snapshot was een drama hier, crashte van alles. Toen maar de nightly's geprobeerd maar dat is ook niet alles, whatsapp crasht als ik een foto stuur maar daar isopzich mee te leven..

Alleen de GPS lijkt niet te werken, terwijl ik overal lees dat dat in februari zo'n beetje opgelost moet zijn :(

Anders probeer SultanXDA's rom eens, daar ben ik heel tevreden over.
Momenteel draai ik Dirty Unicorns 10.0, vanwege de vele instelmogelijkheden (eventuele crashes neem ik voor lief, maar nog niet echt gehad).

Exodus ben ik ook heel erg over te spreken, alleen ben ik niet bekend met hun M rom.

[ Voor 22% gewijzigd door Petertyuh op 04-04-2016 14:26 . Reden: Exodus erbij geklust (en linkjes) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
sapphire schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:35:

Na het flashen van CM13 duurde mijn eerste GPS fix lang. Heel lang, zeker meer dan 5 minuten.
Een app als GPS Status geeft ook de mogelijkheid de a-GPS gegevens te wissen, en opnieuw te downloaden. Dat zou de eerste fix ook moeten bespoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand ook last van het volgende probleem?
Ik draai meest recente nightly maar meen het rond de 1 april periode opgemerkt te hebben.

De overlay van buttons op je lockscreen (welke je kunt toewijzen als je dat wil) blijft bij het unlocken actief op je homescreen waardoor je homescreen niet direct werkt totdat je deze button overlay even weg veegt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FLn65gNvUvjPTKSWaPBO7Jgu/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/crgxwZiRTVIbJrfD2RtQNzDL/thumb.png

/edit:
Lijkt met de build van vandaag verholpen te zijn.
http://review.cyanogenmod.org/#/c/139531/

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 06-04-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Mochten er mensen zijn die graag met TWRP en root willen updaten naar officiële COS build, mij is dat van de week gelukt. Heb de stappen beschreven in twee verschillende posts:

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 13-04-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 16:18
rens-br schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:49:
Mochten er mensen zijn die graag met TWRP en root willen updaten naar officiële COS build, mij is dat van de week gelukt. Heb de stappen beschreven in twee verschillende posts:
Het werkt bij mij niet. Ik draai Exodus maar krijg een error tijdens het installeren van de 12.1 zip. Heb inmiddels wel de stock recovery terug.

Foutmelding:

Install failed

Can't install this package on top of incompatible data. Please try another package or run a factory reset
E: Failed to intall /sideload/package.zip
E; Please take not of all the above lines for reports

Installation aborted.

[ Voor 19% gewijzigd door Daiov97 op 13-04-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Daimen schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:43:
[...]
Het werkt bij mij niet. Ik draai Exodus maar krijg een error tijdens het installeren van de 12.1 zip. Heb inmiddels wel de stock recovery terug.
Waarschijnlijk is het dan niet mogelijk om de 12.1 zip te installeren via Cyanogen Recovery als je op een andere Rom zit. Kan je 12.1 wel installeren via TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:42
Is er zich op wanneer de full ROM ongeveer uitkomt?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik heb 12.1 gefastboot en dan direct COS13. Persoonlijke data terug gezet en uur later was alles terug in orde.

Ik heb veel roms getest en kan enkel lof over deze spreken. Eindelijk een OS zoals het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Laatst online: 12-10 14:27
superiscch schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:06:
Ik heb 12.1 gefastboot en dan direct COS13. Persoonlijke data terug gezet en uur later was alles terug in orde.

Ik heb veel roms getest en kan enkel lof over deze spreken. Eindelijk een OS zoals het moet zijn.
Ik heb sinds een jaartje weer een OPO en ben er een beetje uit qua roms. Heb nu, net als op mijn vorige toestellen CM13 draaien (laatste nightly ivm crashen settings in snapshot) en dat draait goed tot zo ver.

Kan je mij vertellen na alle roms die je hebt getest waarom COS13 zo goed is? Want een stabiele rom met de mogelijkheden van CM spreekt me wel aan. En is root al mogelijk?

Ik ga ondertussen XDA maar eens afstruinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
remcoXP schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:42:
Is er zich op wanneer de full ROM ongeveer uitkomt?
Bij de vorige update duurde het 14 dagen voordat de full zip uit kwam. Zegt natuurlijk niet super veel, maar dan heb je in ieder geval een indicatie.
Silvin schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:10:
Kan je mij vertellen na alle roms die je hebt getest waarom COS13 zo goed is? Want een stabiele rom met de mogelijkheden van CM spreekt me wel aan. En is root al mogelijk?
Persoonlijk vind ik de COS13 echt prima! Draait stabiel en de accuduur is weer subliem. (zoals vanouds met CM11S). Rooten is ook mogelijk. Daarvoor moet je de laatste beta versie van SuperSu gebruiken.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 14-04-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Silvin schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:10:
[...]

Ik heb sinds een jaartje weer een OPO en ben er een beetje uit qua roms. Heb nu, net als op mijn vorige toestellen CM13 draaien (laatste nightly ivm crashen settings in snapshot) en dat draait goed tot zo ver.

Ik ga ondertussen XDA maar eens afstruinen :)
Hij is zeer stabiel, geen onverstaanbare drains. Werkt heel soepel.

Root is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Bedankt voor de reacties! Heb inmiddels ook COS13 geïnstalleerd via de volgen post

http://forum.xda-develope...eas26m-untouched-t3355423

Werkt tot zover prima en makkelijk te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Dit versie werkt inderdaad ook gewoon. Is een homebrew full zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09

Pierre

Van nature lui!

Heeft iemand met bovenstaande rom ook last van dat de Wifi verbinding uit gaat (dat je opnieuw je wachtwoord moet invullen), ik wordt er wel een beetje moe van iedere keer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:02:
Heeft iemand met bovenstaande rom ook last van dat de Wifi verbinding uit gaat (dat je opnieuw je wachtwoord moet invullen), ik wordt er wel een beetje moe van iedere keer.
Nee. Maar dit had ik wel een tijdje met COS12.1. Na installatie van 12.1.1. was dit probleem opgelost. Misschien moet je COS13 nog een keer opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Geen probleem met de wifi hier, wel een enorme battery drain onder de noemer CyanogenMod-system. Telefoon sinds vanochtend 07.00 uur van de lader en nu op 40% met slechts 2 uur SOT. Herkent iemand dit probleem? Dan draai ik dus bovenstaande COS13 + Boeffla kernel. Zonder de custom kernel is het exact hetzelfde.

Het CyanogenMod-system proces neemt maar liefst 22% accu voor z'n rekening, het scherm slechts 9%.

Ik heb ook een OPO gehad in de tijd van CM11s en daar haalde ik een veel, veel betere accuduur.

Als ik zoek naar dit probleem kom ik vooral topics tegen over CM12.

Edit: Gisterenavond het plan opgevat om m'n batterij tot aan de 0% te testen. Het blijkt dat er sowieso een calibratieprobleem lijkt te zijn want ik heb verdorie 2 uur YouTube aan moeten zetten op volle helderheid om de laatste 15% leeg te krijgen :s Vandaag lijkt het verschil gelijk merkbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Silvin op 20-04-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Silvin schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:19:
Geen probleem met de wifi hier, wel een enorme battery drain onder de noemer CyanogenMod-system. Telefoon sinds vanochtend 07.00 uur van de lader en nu op 40% met slechts 2 uur SOT. Herkent iemand dit probleem? Dan draai ik dus bovenstaande COS13 + Boeffla kernel. Zonder de custom kernel is het exact hetzelfde.

Het CyanogenMod-system proces neemt maar liefst 22% accu voor z'n rekening, het scherm slechts 9%.

Ik heb ook een OPO gehad in de tijd van CM11s en daar haalde ik een veel, veel betere accuduur.

Als ik zoek naar dit probleem kom ik vooral topics tegen over CM12.

Edit: Gisterenavond het plan opgevat om m'n batterij tot aan de 0% te testen. Het blijkt dat er sowieso een calibratieprobleem lijkt te zijn want ik heb verdorie 2 uur YouTube aan moeten zetten op volle helderheid om de laatste 15% leeg te krijgen :s Vandaag lijkt het verschil gelijk merkbaar.
Nope, niet herkenbaar. Maar ik draai ook SultanXDA's versie. 1 uur SOT, android systeem is slechts 3% en scherm 4% en 8 uur sinds de lader er uit is gegaan.

Dus misschien die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Petertyuh schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:09:
[...]

Nope, niet herkenbaar. Maar ik draai ook SultanXDA's versie. 1 uur SOT, android systeem is slechts 3% en scherm 4% en 8 uur sinds de lader er uit is gegaan.

Dus misschien die eens proberen?
Ga ik gelijk eens proberen. COS13 heeft wat vreemde problemen zoals slechte accu stars en complete vastlopers bij mij. Het kan natuurlijk komen door de homebrew zip welke ik gebruikt heb maar ik ga Sultan nu zeker proberen, lees er alleen maar positieve verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Silvin schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:19:
wel een enorme battery drain onder de noemer CyanogenMod-system. Telefoon sinds vanochtend 07.00 uur van de lader en nu op 40% met slechts 2 uur SOT. Herkent iemand dit probleem? Dan draai ik dus bovenstaande COS13 + Boeffla kernel. Zonder de custom kernel is het exact hetzelfde.
Momenteel batterij van 40%, ook met ongeveer 2u SOT. Maar mijn telefoon is al wel sinds gisteren 5 uur van de lader. De grootverbruikers zijn:
  • WiFi 20%
  • Scherm 10%
  • ownCloud 10%?
  • Google Services 7%
  • Chrome 3%
Dat wifi en ownCloud zo'n batterij honger hebben is echt heel erg vreemd.
Denk er wel aan dat je accu inmiddels al wat ouder is en dat er dus ook wat degradatie heeft opgetreden.
Petertyuh schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:09:
Dat is echt niet slecht! Hoeveel procent had je nog over?
Silvin schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:35:
COS13 heeft wat vreemde problemen zoals slechte accu stars en complete vastlopers bij mij.
Heb die problemen toch echt niet op mijn device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
rens-br schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 06:25:
[...]
Dat is echt niet slecht! Hoeveel procent had je nog over?

[...]

Heb die problemen toch echt niet op mijn device.
Oh ja, dat was misschien ook handig om erbij te vermelden. Als ik het goed herinner zat ik op 68%.

Mijn reden om voor Sultan te gaan, is zijn filosofie. Hij wil geen ongeteste commits in zijn rom hebben, iets wat bij CM, COS en OOS wel nog eens gebeurd. Ik ben op dat 1 overgestapt op OOS, maar wat een ramp was dat zeg (en dan hebben we het niet over het schaamteloze jatwerk wat ze hadden gedaan). En toen op den duur was er zijn ROM, een erg conservatieve ROM, geen allerlaatste nieuwtjes maar alleen geteste features. En tot op de dag van vandaag zet hij (of zij, dat kan natuurlijk ook) die filosofie voort. Het begon klein, maar na een artikel op de frontpage van XDA was het helemaal booming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik denk er ook over om die te flashen, wat is eigenlijk Disable-CPU-Underclock in die rom ? en heb je het ook geflashed.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Pierre schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:17:
Ik denk er ook over om die te flashen, wat is eigenlijk Disable-CPU-Underclock in die rom ? en heb je het ook geflashed.
Normaal draait jouw cpu op 2,5 GHz en lust een lieve slok. SultanXDA vind dat een beetje onzinnig en heeft 1,96 GHz als max ingebouwd, om zo een stuk zuiniger te zijn en minder hitte te produceren maar geeft de gebruiker wel de mogelijkheid om op 2,5 te draaien. Dat is dus die Disable-CPU-Underclock, en nee ik heb die niet geflasht (ik vind het wel okee om wat langzamer te draaien, daar ik er helemaal geen nadeel van ondervind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Petertyuh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 09:05:
[...]
Oh ja, dat was misschien ook handig om erbij te vermelden. Als ik het goed herinner zat ik op 68%.
68% en dan maar 1 uur SOT is opzich nog niet zo heel goed.
Mijn reden om voor Sultan te gaan, is zijn filosofie. Hij wil geen ongeteste commits in zijn rom hebben, iets wat bij CM, COS en OOS wel nog eens gebeurd.
Klinkt goed! Dat is dan opzich best wel een voordeel. Ga het eens overwegen, maar gezien de goede stock rom wil ik het liefste gewoon stock draaien. Maar mocht COS14 niet meer uitgebracht worden, zal ik zeker sultan proberen.
Petertyuh schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:06:
[...]
Normaal draait jouw cpu op 2,5 GHz en lust een lieve slok. SultanXDA vind dat een beetje onzinnig en heeft 1,96 GHz als max ingebouwd, om zo een stuk zuiniger te zijn en minder hitte te produceren maar geeft de gebruiker wel de mogelijkheid om op 2,5 te draaien.
Maar is het niet zo dat je processor langer ergens mee bezig is op lagere snelheid, waardoor het uiteindelijk alsnog meer energie kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hmmm ik krijg error 7 bij het flashen van die Sultan ROM, doe ik iets fout of moet ik een andere twrp versie op mijn ons zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:08:
Hmmm ik krijg error 7 bij het flashen van die Sultan ROM, doe ik iets fout
Doe je een dirty flash of een clean install?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 24-04-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik doe een dirty flash (volgens mij) over deze rom heen.

Misschien moet ik een clean install doen ? kan dat via TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Inmiddels heb ik Sultan's ROM geïnstalleerd en een paar daagjes kunnen testen op m'n OPO en het verschil is groot. De batterijduur is veel beter doordat er geen gekke drain is (hoewel dat ook aan de flash of homebrewdingetjes kan komen) en de underclock werkt ook helemaal prima. Camera is behoorlijk uitgebreid!

Al met al behoorlijk tevreden met deze ROM. Die blijft even staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Silvin schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:36:
Inmiddels heb ik Sultan's ROM geïnstalleerd en een paar daagjes kunnen testen op m'n OPO en het verschil is groot. De batterijduur is veel beter doordat er geen gekke drain is (hoewel dat ook aan de flash of homebrewdingetjes kan komen) en de underclock werkt ook helemaal prima. Camera is behoorlijk uitgebreid!

Al met al behoorlijk tevreden met deze ROM. Die blijft even staan :)
En je kwam vanaf een CM13 nightly toevallig?

Mss dat ik Sultan ook eens moet proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Krijg het niet voor elkaar om hem te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Pierre schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:20:

Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Hoewel het allemaal CM13 als basis heeft, kunnen ze onderhuids nogal wat verschillen. Daarom raadt ik altijd aan om een clean install te doen, tenzij het duidelijk vermeld staat (en dan betreft het meestal een update van de rom die je al draait). Ik heb mezelf daar ook mee in de vingers gesneden, ik dacht bij Dirty Unicorns 10.1 ook een dirty flash over 10.0 te kunnen doen (wat een problemen heb ik daar mee gehad zeg).

Dat is dan ook weer de reden dat ik terug ben gegaan naar Sultan's ROM, omdat die wel kunnen dirty flashen, zelfs vanuit het settings menu volledig automagisch (zo ook vanochtend). _/-\o_
schumi2004 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:38:
[...]

Gewoon doen! Wel ff een mooie backup in TWRP maken, dan kun je altijd nog terug als het niet bevalt. En als het wel bevalt, dan laat je het gewoon staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Petertyuh op 24-04-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
schumi2004 schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:38:
[...]

Hiervoor heb ik CM13 nightly én COS13 geprobeerd. Met COS had ik meer problemen dan met CM13 maar dat blijkt bij andere reuze mee te vallen.

Sultan's daarentegen geeft me alles wat ik wil; stabiel, snel, soepel, zuinig. Absoluut een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:20:

Ik kan je een clean install aanraden. Dit is eigenlijk altijd wel aan te raden als je van type rom wisselt. Daarna is het waarschijnlijk wel mogelijk om dirty flashes te doen, zolang je maar bij Sultan blijft.

Overigens is het altijd aan te raden om een full backup te maken in TWRP, mocht de rom niet bevallen kan je altijd nog terug.
Silvin schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:42:
[...]
Hiervoor heb ik CM13 nightly én COS13 geprobeerd. Met COS had ik meer problemen dan met CM13 maar dat blijkt bij andere reuze mee te vallen.

Sultan's daarentegen geeft me alles wat ik wil; stabiel, snel, soepel, zuinig. Absoluut een aanrader.
Wat voor problemen ervaar je dan bij CM13 en COS13? Ik gebruik nu al twee weken COS13 en de rom bevalt me erg goed! Geen vastlopers, snel, geen battery drain.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
COS13 is de enige rom waar ik niks van problemen mee heb :-D heb er al veel getest en bizar genoeg is dit de enige die ik wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

rens-br schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:39:

Ik kan je een clean install aanraden. Dit is eigenlijk altijd wel aan te raden als je van type rom wisselt. Daarna is het waarschijnlijk wel mogelijk om dirty flashes te doen, zolang je maar bij Sultan blijft.

Overigens is het altijd aan te raden om een full backup te maken in TWRP, mocht de rom niet bevallen kan je altijd nog terug.
Hoe ik een full backup kan maken met TWRP snap ik maar wat moet ik doen om een clean install voor elkaar te krijgen.

Moet ik dan dingen wipen via TWRP, ik heb de benodigde zip's in een directory staan op mijn OPO blijven die staan als ik iets wipe.

Kom er niet helemaal uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:28:
[...]
Hoe ik een full backup kan maken met TWRP snap ik maar wat moet ik doen om een clean install voor elkaar te krijgen.

Moet ik dan dingen wipen via TWRP, ik heb de benodigde zip's in een directory staan op mijn OPO blijven die staan als ik iets wipe.
Volgens mij kan het gewoon zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.technobuzz.net/wp-content/uploads/2014/03/TWRP-WIPE.jpg

Hiermee wordt alles verwijderd, behalve je persoonlijke data (zip files dus). Vervolgens kan je naar 'Install' gaan en met de zip files de rom installeren. Overigens zou ik voordat je wiped even je backup naar je computer zetten, voor het geval je data toch verwijderd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hi thx, voor je hulp ik zal voor de zekerheid ook maar even een andere versie twrp op mijn phone installeren heb nu 3.0.2.0 en als ik zo naar je plaatjes kijk gebruik je 2.8.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:40:
Hi thx, voor je hulp ik zal voor de zekerheid ook maar even een andere versie twrp op mijn phone installeren heb nu 3.0.2.0 en als ik zo naar je plaatjes kijk gebruik je 2.8.0.2
Is niet nodig. Screenshots heb ik van internet af gehaald. Ik gebruik momenteel ook 3.0.2.0 van TWRP, als je een oudere versie gebruikt, zal het ook niet goed werken met Marshmallow volgens mij.

Hetzelfde geldt overigens voor SuperSu, gebruikt daar de laatste beta versie. Oudere versies gaven bij mij een bootloop.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@rens-br gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Fijn! Veel plezier met Sultan. Ben benieuwd wat je ervan vind.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 26-04-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Moet alleen even uitvinden hoe ik vreemde woorden in mijn dictionary kan krijgen, of ik kijk niet maar ik kan het nergens vinden
De sot time vind ik nu al goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:54:
Moet alleen even uitvinden hoe ik vreemde woorden in mijn dictionary kan krijgen, of ik kijk niet maar ik kan het nergens vinden
Gewoon Swiftkey installeren, even inloggen met het account wat je eerst had en vervolgens staat je hele woordenboek weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

That is the problem die gebruik ik niet haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertyuh
Auto correctie uitzetten, alleen voorspellen maar niet verbeteren.
Of anders, woord typen, spatie (dan wordt het verbeterd), terug, en dan heb je het woord.
Of, instellingen voor Android-toetsenbord, Tekstcorrectie, Persoonlijk woordenboek en dan op het plusje de woorden toevoegen.

En ik ben het ook met Rens-br eens, Swiftkey installeren! En die waarschuwing negeren want Google stuurt ook alle woorden door naar hun eigen servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heb hem zojuist geinstalleerd is wel even wennen maar ik denk dat ik daar wel uit ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:31:
Heb hem zojuist geinstalleerd is wel even wennen maar ik denk dat ik daar wel uit ga komen.
Ik vind het echt heerlijk werken! Typ echt zoveel vlugger met Swiftkey dan met welk ander toetsenbord dan ook. Ben je er inmiddels al aan gewend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

rens-br schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:25:
[...]

Ik vind het echt heerlijk werken! Typ echt zoveel vlugger met Swiftkey dan met welk ander toetsenbord dan ook. Ben je er inmiddels al aan gewend?
Hmm gaat, ik vind het nog steeds wennen, met name dat ik soms (veel) op de spatiebalk druk ipv letters haha.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 29-04-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Pierre schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:02:
[...]

Hmm gaat, ik vind het nog steeds wennen, met name dat ik soms (veel) op de spatiebalk druk ipv letters haha.
Haha ok. Je kan ook het toetsenbord formaat aanpassen naar je wensen. Er zijn geloof ik drie verschillende maten. Je kan dit vinden door op het toetsenbord op de drie puntjes te drukken -> Tandwilletje -> Formaat wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:41
Nadat ik van de week een factory reset heb ik gedaan, was ik uiteindelijk toch niet tevreden over de batterijduur van COS13. Dus, COS13 heeft plaats gemaakt voor CM13 van Sultan! En wat een verademing. Qua functies nagenoeg hetzelfde, maar een heerlijk batterijduur. Waar ik met COS13 met moeite 4 á 4,5 haalde, haal ik nu 5 á 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

En met bovenstaande sluit ik me helemaal aan, wat een verademing die Sultan rom, lukt me eerst niet om die te flashen maar ik wil niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vandaag een update van Sultan's rom geinstalleerd, als ik nu bij instellingen kijk dan zie ik de optie Weather. Iemand die hier weet waar dit voor is, als je er op klikt dan staat er dat er geen provider services geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:41
Volgens mij werkt dat (nog) niet. Ik heb zoiets vluchtig gelezen op het XDA forum in het topic van Sultans ROM, maar ik weet niet verder de details erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hmm,

Dan moet ik er ook maar aan geloven. Ik geef alles voor langere batterijduur, dus ook maar even de Sultan rom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
vinom schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:41:
Volgens mij werkt dat (nog) niet. Ik heb zoiets vluchtig gelezen op het XDA forum in het topic van Sultans ROM, maar ik weet niet verder de details erover.
Wel toch?

http://www.androidpolice....-weather-provider-plugin/

Google Play: WU CM Weather Provider

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Bi7vhk36XCvIv8fZGzPylVpI/medium.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eX5OusGtGNYA3EWNkCZB7AXa/medium.png

Authenticated:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/b7T2hMj5Tgh4RNbThwRl5eyv/medium.png

/edit:
Enige dat me opviel was dat weer informatie niet Metric is, weer wordt nu gepresenteerd in Fahrenheit

/edit2:
Ow ik zie dat dat alleen in tiles panel is, als je vandaar uit verder klikt is het wel Metric

[ Voor 42% gewijzigd door schumi2004 op 05-05-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nu draai ik dus Sultans rom met opengaps mini maar nu is mijn okay Google everywhere weg.
Weet iemand wat er nodig is om dit weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is het voordeel van deze sultan rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 13:02
Zijn er hier mensen die nog op CM11 zitten? (vanwege de batterij)

Heb nu zelf sinds eergisteren cm13 er op gezet, heb geen volledige wipe gedaan enkel cache/dalvik cache 2x (ook na SuperSU te flashen).
Maar de batterij valt momenteel toch wat tegen, als het niet beter is volgende week eens een full wipe doen en cm13 er terug opzetten.

Als het dan nog niet beter is ga ik terug naar CM11, veel bijzondere features zijn er toch niet bijgekomen en sommige zullen via root er wel op te zetten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door vanpeers op 10-05-2016 01:15 ]

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Manke schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:59:
Wat is het voordeel van deze sultan rom?
Heb je de laatste paar pagina's gelezen? Daarop wordt het namelijk volop beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Petertyuh schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:11:
[...]

Heb je de laatste paar pagina's gelezen? Daarop wordt het namelijk volop beschreven.
Nee, hoor.
Een paar hadden betere sot, en de max cpu is lager, maar verder?
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste