KloptAnoniem: 560158 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:12:
[...]
Ok, dus ergens in dat level loopt er dus zo eentje tussen.
Niet in het zelfde level, maar in een (aparte) side-op.Anoniem: 560158 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:12:
[...]
Ok, dus ergens in dat level loopt er dus zo eentje tussen.
Ligt eraan waar je bent. In Afghanistan is het een side op klopt.muhda schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:14:
[...]
Niet in het zelfde level, maar in een (aparte) side-op.
Aha, in Afrika heb je dus ook (nog) een translator.(?)
Ja, en die kan je weghalen door het spelen van een hoofdmissie.muhda schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:36:
Grappig is wel dat ze Afrikaans praten en daar zit dus een vorm van Nederlandse taal in. Sommige woorden zul je dus wel begrijpen.
[ Voor 22% gewijzigd door xamirz op 08-09-2015 13:39 ]
Zijn in totaal 4 translator side ops.
Wat ik dan wel raar vind, als je bij je soldaten lijst kijkt, zie je bij de meeste wel een aantal talen staan die ze spreken. Waarom vertalen die het niet voor me?!
Wat ik dan wel raar vind, als je bij je soldaten lijst kijkt, zie je bij de meeste wel een aantal talen staan die ze spreken. Waarom vertalen die het niet voor me?!
PSN: Flix20-NL
Dan moet je de pc-versie eens proberen, die controls zijn pas drama, maar hoort nou eenmaal bij Japanse games, gewoon doorploeteren en naar verloop van tijd irriteer je je daar niet meer aan want de game is zo vetAnoniem: 104748 schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:45:
Zo te zien een heerlijke game, de opening van de game is al heel nice. Waar ik me wel nog aan erger (enkel ik blijkbaar) is de besturing, de knoppen voelen gewoon niet intuitief aan. Dan doet de ene button dit en dan weer dat, het is niet allemaal logisch imo maar kan het mis hebben. Iemand bij zn nek grijpen en dan 1 button ingedrukt houden, keuze maken in sub menu en dan weer de R3 (Ps4) gebruiken etc. Ben ik de enige die het nog niet onder de knie heeft? (net begonnen)
Was hier al bang voor, vooralsnog heb ik het idee dat ik een tank bestuur met 200 button combinaties.
Hopelijk kwestie van wennen.
Bij bol.com staat de Day One Edition - PC op €49,99. Levering staat nog wel op 17 september.Ircghost schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:03:
Hebben jullie de pc versie nog aangeschaft voor een mooie prijs? Ik zie alleen maar het volledige bedrag overal.
Anoniem: 104748
Daar heb je een punt, had stiekem gehoopt op ontwikkeling op dat gebied.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:45:
[...]
Dan moet je de pc-versie eens proberen, die controls zijn pas drama, maar hoort nou eenmaal bij Japanse games, gewoon doorploeteren en naar verloop van tijd irriteer je je daar niet meer aan want de game is zo vet
Vind het zo apart dat ik er nergens iets van gelezen heb in de vele reviews, je zou haast aan jezelf gaan twijfelen.
Ik heb totaal geen probleem met veel buttons (mmo speler hier) maar damn het mag wel wat intuïtiever hoor. Maar, wie weet ben ik dat helemaal vergeten over een week.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 08-09-2015 13:49 ]
Omdat er een enorm groot verschil is om een taal te spreken/schrijven als te interpreteren. Je moet alle slang/lingo kennen als vertaler en daarnaast de context ook nog juist kunnen plaatsen. Dit allemaal terwijl je live-vertalingen geeft waar iemand niet even 3 minuten op kan wachtenFlix20 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:38:
Zijn in totaal 4 translator side ops.
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Voor de grote releases op pc wacht ik altijd even op Totalbiscuit voor de port-report, dus ik wist zelf al wel wat ik kon verwachten, maar het blijft klungelig (muis niet in menu's kunnen gebruiken, tussen menu's wisselen met 1 en 3, voor aim down sight gebruik ik nu drie knoppen op een of andere manier, in-game hints verwijzen naar controller buttons, bij markers plaatsen op maps gaat de cursor weer terug naar waar je begon als je de muis los laat etc. etc....)Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:48:
[...]
Daar heb je een punt, had stiekem gehoopt op ontwikkeling op dat gebied.
Vind het zo apart dat ik er nergens iets van gelezen heb in de vele reviews, je zou haast aan jezelf gaan twijfelen.Had al een vermoeden dat de controls omslachtig konden zijn maar als je daar totaal niets over terug vind laat je dat ook weer varen..ach volgende keer nog kritischer zijn dus.
Ik heb totaal geen probleem met veel buttons (mmo speler hier) maar damn het mag wel wat intuïtiever hoor. Maar, wie weet ben ik dat helemaal vergeten over een week.
Zit nog steeds te overwegen of ik toch niet een ps4 controller moet kopen, maar als ik jou zo hoor, kan ik me die moeite ook wel besparen. Thanks haha, maar wat een brute game en wat een details. Op zich al erg knap dat ze zo ontzettend veel functies uberhaubt speelbaar hebben gekregen op een controller.
Hahaha jasses ja, dat was ik al helemaal vergeten, hoe ik MGS3 ooit uitgespeeld heb met die controlscheme is me echt een raadsel. ZO vaak dat de stealth aanpak weer overboord kon omdat ik per ongeluk schoot/explosief af liet gaan....ASNNetworks schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:58:
[...]
Moet je je voorstellen dat ze de controls al behoorlijk veranderd hebben:P Voorheen was schieten vierkantje en moest je met de triggers wisselen tussen wapens en items. Het is een stúk intuïtiever geworden:P Wellicht wende het voor mij erg snel omdat ik het veel erger had verwacht door de voorgaande games.
Overigens kan je de control ook op 'shooter type' zetten. Dan zijn de knoppen meer zoals traditionele shooters (bukken met rondje, reload met vierkant etc)
[ Voor 22% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 08-09-2015 14:00 ]
Moet je je voorstellen dat ze de controls al behoorlijk veranderd hebben:P Voorheen was schieten vierkantje en moest je met de triggers wisselen tussen wapens en items. Het is een stúk intuïtiever geworden:P Wellicht wende het voor mij erg snel omdat ik het veel erger had verwacht door de voorgaande games.Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:48:
[...]
Daar heb je een punt, had stiekem gehoopt op ontwikkeling op dat gebied.
Vind het zo apart dat ik er nergens iets van gelezen heb in de vele reviews, je zou haast aan jezelf gaan twijfelen.Had al een vermoeden dat de controls omslachtig konden zijn maar als je daar totaal niets over terug vind laat je dat ook weer varen..ach volgende keer nog kritischer zijn dus.
Overigens kan je de control ook op 'shooter type' zetten. Dan zijn de knoppen meer zoals traditionele shooters (bukken met rondje, reload met vierkant etc)
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Als je een taal spreekt, neem ik aan dat je de taal grotendeels kan verstaan.TeGek schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:55:
[...]
Omdat er een enorm groot verschil is om een taal te spreken/schrijven als te interpreteren. Je moet alle slang/lingo kennen als vertaler en daarnaast de context ook nog juist kunnen plaatsen. Dit allemaal terwijl je live-vertalingen geeft waar iemand niet even 3 minuten op kan wachten
En dat je alles niet kent zou niet veel uit moeten maken wanneer ik vraag waar z'n maten staan.
Het is niet dat je daar zo'n uitgebreide woordschat voor nodig hebt.
Is gewoon een klein detailtje.
Controles zijn op de console inderdaad echt goed gedaan, met een half uurtje spelen heb je alles al onder de vingers zitten(als het goed is).ASNNetworks schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:58:
[...]
Moet je je voorstellen dat ze de controls al behoorlijk veranderd hebben:P Voorheen was schieten vierkantje en moest je met de triggers wisselen tussen wapens en items. Het is een stúk intuïtiever geworden:P Wellicht wende het voor mij erg snel omdat ik het veel erger had verwacht door de voorgaande games.
Daarnaast was het een stuk beter dan bv hoe je moest aimen in mgs1/2. X/vierkantje half indrukken om te mikken, helemaal indrukkken om te vuren.
Hoeveel mensen ik geliquideerd heb ipv staande gehouden heb

Op de PC kan je toch gewoon een controller aansluiten en dezelfde controller schema gebruiken? MGS met een muis/toetsenbord lijkt me sowieso al niet te spelen. De game is simpelweg niet gemaakt voor toetsebord/muis, zeker omdat je moet sneaken en je op de toetsenbord niet harder/zachter kan drukken. Kan de ontwikkelaar ook vrij weinig aan doen:P Is alsof je een race game met toetsenbord gaat spelen en dan de ontwikkelaar de schuld geeft dat het niet lekker speelt met gas/rem.Flix20 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:05:
[...]
Als je een taal spreekt, neem ik aan dat je de taal grotendeels kan verstaan.
En dat je alles niet kent zou niet veel uit moeten maken wanneer ik vraag waar z'n maten staan.
Het is niet dat je daar zo'n uitgebreide woordschat voor nodig hebt.
Is gewoon een klein detailtje.
[...]
Controles zijn op de console inderdaad echt goed gedaan, met een half uurtje spelen heb je alles al onder de vingers zitten(als het goed is).
Daarnaast was het een stuk beter dan bv hoe je moest aimen in mgs1/2. X/vierkantje half indrukken om te mikken, helemaal indrukkken om te vuren.
Hoeveel mensen ik geliquideerd heb ipv staande gehouden heb
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Gaat echt prima met muis en tobo. Gebukt iemand benaderen kan op volle snelheid, tot je binnen +- 3 meter van de guard komt, dan even control inhouden voor de laatste stille stapjes.ASNNetworks schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:08:
[...]
Op de PC kan je toch gewoon een controller aansluiten en dezelfde controller schema gebruiken? MGS met een muis/toetsenbord lijkt me sowieso al niet te spelen. De game is simpelweg niet gemaakt voor toetsebord/muis, zeker omdat je moet sneaken en je op de toetsenbord niet harder/zachter kan drukken. Kan de ontwikkelaar ook vrij weinig aan doen:P Is alsof je een race game met toetsenbord gaat spelen en dan de ontwikkelaar de schuld geeft dat het niet lekker speelt met gas/rem.
Heb alle delen op Playstation gespeeld, en het was even wennen op PC maar vind het nu toch wel prima werken misschien zelfs beter dan de controller. Vooral de camera is veel beter te controleren met de muis als je het mij vraagt.
Volg mij op: https://wereldreizigers.nl
Met reflex mode kan je gewoon gebukt naar hem toe lopen en de guard merkt je op en op dat moment heb je hem al te pakken, ik denk zelfs zonder reflex mode moet het ook nog wel kunnen. Je hoeft dus niet echt heel stil te sneaken.Wereldreiziger schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:18:
[...]
Gaat echt prima met muis en tobo. Gebukt iemand benaderen kan op volle snelheid, tot je binnen +- 3 meter van de guard komt, dan even control inhouden voor de laatste stille stapjes.
Speelt een stuk beter met muis en toetsenbord dan met controller, subjectief natuurlijk. Heb beide. Met de muis kan je perfect snel om je heen kijken, een must tijdens sneaken, en gaan het dan ook nog even over het schieten hebben?ASNNetworks schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:08:
[...]
Op de PC kan je toch gewoon een controller aansluiten en dezelfde controller schema gebruiken? MGS met een muis/toetsenbord lijkt me sowieso al niet te spelen. De game is simpelweg niet gemaakt voor toetsebord/muis, zeker omdat je moet sneaken en je op de toetsenbord niet harder/zachter kan drukken. Kan de ontwikkelaar ook vrij weinig aan doen:P Is alsof je een race game met toetsenbord gaat spelen en dan de ontwikkelaar de schuld geeft dat het niet lekker speelt met gas/rem.
Door linker control ingedrukt te houden loop of sneak je op zijn langzaamst, ik deed hem altijd klikken zodat je tussen snel en langzaam in zit, werkt prima. Koop echter gewoon het sneak suite, dan heb je langzaam sneaken helemaal niet meer nodig.
wist je dat je racegames even goed met toetsenbord kan spelen dan met een controller? Misschien moeilijk te bevatten maar als je vele jaren lang met een toetsenbord gespeeld hebt heb je input zo perfect onder de controle dat je perfecte digitale input kan geven, iets wat je 100% controle geeft. Iets wat ik bij mijn controller, zelf na vele jaren gebruik niet heb. Controller speelt hier echter wel een stuk lekkerder! Maar beter? nee niet voor mij iig
[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 08-09-2015 14:26 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Nou, het gaat inderdaad prima met muis en tobo maar ik vraag me wel bij vlagen af of het misschien toch niet een leukere ervaring is met de controller, met name wat het schieten betreft is de game verre van uitdagend. Met de muis en de red-dot m4 clear je in een paar seconden een fikse basis zonder ook maar geraakt te worden.Wereldreiziger schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:18:
[...]
Gaat echt prima met muis en tobo. Gebukt iemand benaderen kan op volle snelheid, tot je binnen +- 3 meter van de guard komt, dan even control inhouden voor de laatste stille stapjes.
Heb alle delen op Playstation gespeeld, en het was even wennen op PC maar vind het nu toch wel prima werken misschien zelfs beter dan de controller. Vooral de camera is veel beter te controleren met de muis als je het mij vraagt.
ik speel de hele game uit met een single shot tranq gunA.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:25:
[...]
Nou, het gaat inderdaad prima met muis en tobo maar ik vraag me wel bij vlagen af of het misschien toch niet een leukere ervaring is met de controller, met name wat het schieten betreft is de game verre van uitdagend. Met de muis en de red-dot m4 clear je in een paar seconden een fikse basis zonder ook maar geraakt te worden.
Maar snap je punt zeker wel, daarom maak ik het mezelf ook gewoon zo moeilijk mogelijk door simpel;e wapens te blijven gebruiken.
Aan het einde van missie 6 had ik toch wat "firepower" nodig.
Ik heb hem gehaald zonder maar 1 shot te lossenmuhda schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:33:
Aan het einde van missie 6 had ik toch wat "firepower" nodig.
De Motherbase uitbreiden houdt je ook wel een flinke tijd zoet, ik heb alle afdelingen nu op level 3/4 (met uitzondering van security, die heb ik nog niet unlocked) en blijkbaar kun je ook nog 4 Forward Operating Bases (FOB) maken die net zo ver uitgebreid kunnen worden als de Motherbase!
Ligt het trouwens aan mij of is dit spel totaal niet populair? Je lees en of ziet er heel weinig over.
MGS is altijd redelijk underground geweest, en is het nog steeds. Maar de mensen die het spelen, zijn over het algemeen behoorlijk hard-coreIrcghost schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:17:
Ligt het trouwens aan mij of is dit spel totaal niet populair? Je lees en of ziet er heel weinig over.
Flinke fanbase als je het afweegt tegen de totale verkoop cijfers.
Anoniem: 160170
Ik vind het overigens wel erg tof dat men in Afrika, "Zuid-Afrikaans" spreekt, het is grotendeels gewoon te volgen.muhda schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:36:
Omdat het niet zomaar een game is die je zomaar oppakt of iedereen zal liggen.Ircghost schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:17:
De gameplay is opzich best 'hardcore' te noemen. Als in de zin pak een COD of BF op, en binnen 5 min heb je de controles onder de knoppen en kan je prima meekomen.
Ook omdat het niet een spel was die je zomaar oppakt en even 1/2 missies doet, hoewel dat in TPP nu zeker wel meer het geval is. Voorheen was de complete game altijd de missie.
Daarnaast heb je ook nog het zeer complexe verhaal en ook de vele cutscenes(ook minder in TPP) is het ook wat meer weggelegd voor de serieuzere gamer.
Je zult online weinig 12 jarige ventjes in je mic hebben bléren voorspel ik.
Maar je merkt wel dat ze met TPP een poging gedaan hebben ook mensen buiten de bestaande fanbase aan te spreken door de game toegankelijker te maken.
Dat moet ik ook maar eens gaan doen, als hardcore shooter speler neig ik altijd veels te snel naar maximaal geweld, maar vrees ook dat dat ik daarmee te weinig uit dit spel haal.Wereldreiziger schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:30:
[...]
ik speel de hele game uit met een single shot tranq gunHeb wel een rifle bij me, maar dan alleen voor als er echt stront aan de knikker is.
Maar snap je punt zeker wel, daarom maak ik het mezelf ook gewoon zo moeilijk mogelijk door simpel;e wapens te blijven gebruiken.
Voor een Konami game (en alles en iedereen in de games media boycot Konami en andersom) vind ik het nog behoorlijk veel aandacht krijgen. Konami helpt ook niet mee door zelfs fan art te bombarderen met copyright claims, echt behoorlijk fucked up)Ircghost schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:17:
Totalbiscuit, AngryJoe en Jim Sterling (staat al op zijn website, 's werelds grootste Konami hater) zijn ook laaiend enthousiast, zodra daar de reviews van uitkomen dan zal de aandacht voor MGS ook wel flink toenemen denk ik en hoop ik, want dat verdiend dit pareltje van Kojima!
Vandaag deze binnen gehad:

Pffff wel ff wennen zeg, dit is mijn eerste Metal Gear weer na de MSX versie volgens mij. Heb het bandje volgens mij zelfs nog.
De besturing is wel heeeeeel erg wennen, sowieso ben ik niet zo'n frequente gamer meer en al helemaal niet niet met een controller (ps3) en ik duik nog menig keer vol met mij harses tegen de muur terwijl ik iets van metal wil oppakken.
CQC is al helemaal drama ben ook al menig maal vol op een pipo gedoken ipv hem vanachter te sneaken en vast te pakken.
Maar ben wel zover dat het aan mij ligt en niet aan de game. Hiervoor crysis 3 (meh) en farcry 3 gespeeld dus die combo zitten te vers in het geheugen vermoed ik.
En sneaken ben ik ook erg slecht in volgens mij, 1 of 2 ventjes lukt nog wel maar de missie uiteinigd so far steevast in maaien geblazen (met een accuracy van 35% dus) Chick for life I'm afraid.
Maar we houden vol, heb deze week nog vakantie dus hebben alle tijd.
Overigens had ik na de proloog wel even genoeg cutscenes gezien, ben overduidelijk geen geduldig MGS die-hard oh almachtige Hideo volger..... Not yet anyway.
De besturing is wel heeeeeel erg wennen, sowieso ben ik niet zo'n frequente gamer meer en al helemaal niet niet met een controller (ps3) en ik duik nog menig keer vol met mij harses tegen de muur terwijl ik iets van metal wil oppakken.
CQC is al helemaal drama ben ook al menig maal vol op een pipo gedoken ipv hem vanachter te sneaken en vast te pakken.

Maar ben wel zover dat het aan mij ligt en niet aan de game. Hiervoor crysis 3 (meh) en farcry 3 gespeeld dus die combo zitten te vers in het geheugen vermoed ik.
En sneaken ben ik ook erg slecht in volgens mij, 1 of 2 ventjes lukt nog wel maar de missie uiteinigd so far steevast in maaien geblazen (met een accuracy van 35% dus) Chick for life I'm afraid.
Maar we houden vol, heb deze week nog vakantie dus hebben alle tijd.
Overigens had ik na de proloog wel even genoeg cutscenes gezien, ben overduidelijk geen geduldig MGS die-hard oh almachtige Hideo volger..... Not yet anyway.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
^Zet em op! 
Mijn laatste mgs ervaring was mgs 4, dus dat is ook een tijdje geleden. Ik heb er ook moeite mee:/
Mijn laatste mgs ervaring was mgs 4, dus dat is ook een tijdje geleden. Ik heb er ook moeite mee:/
Wat een geniale game is het toch.
Easter egg spoiler:
Easter egg spoiler:
spoiler:
Gister op mn verjaardag nog een leuke easter egg gekregen. Werd teruggeroepen naar Mother Base. Werd er in eens gezongen
Geniaal
Gefeliciteerd!!janvanmil schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:28:
Wat een geniale game is het toch.
Easter egg spoiler:
spoiler:Gister op mn verjaardag nog een leuke easter egg gekregen. Werd teruggeroepen naar Mother Base. Werd er in eens gezongenGeniaal

briljant trouwens
PSN: Wauzer010
Dat wil ik ook weten
Vraagje voor mensen die het al uitgespeeld hebben (precies nog niet zoveel mensen hier
spoiler:
Is de Truth mission de laatste unlockbare missie? Als je ze completed hebt, dan verdwijnt ze uit de lijst van missies blijkbaar. Kan je door het uitspelen van de resterende Extreme/Subsistance/Perfect Stealth missies nog iets vrijspelen?
Zijn er nog meer mensen die na c.a. 25-30 uur spelen chapter 10 nog niet voorbij zijn? Ik heb echt de neiging om eerst alles af te zoeken, veel outpostjes te pakken etc. voor ik daadwerkelijk aan de missie begin.. En als ik dan een missie heb gehaald, ga ik vervolgens eerst nog even de side-ops doen voor ik verder ga met de chapters.
Want ja, ook al capture ik bijna alles en ondervraag ik zo veel mogelijk guards, toch lijkt het bijna onmogelijk om alle side ops in de missie zelf te vinden in 1 keer. Vaak heb ik 3 tot 5 van de 6-7 objectives gehaald. Er blijft toch altijd iets verborgen op de een of andere manier
Wat ik overigens ook niet erg vind.
Want ja, ook al capture ik bijna alles en ondervraag ik zo veel mogelijk guards, toch lijkt het bijna onmogelijk om alle side ops in de missie zelf te vinden in 1 keer. Vaak heb ik 3 tot 5 van de 6-7 objectives gehaald. Er blijft toch altijd iets verborgen op de een of andere manier
Anoniem: 153905
Ik heb dit artikel gelezen bij eurogamer.nl
Konami waarschuwt de Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain-spelers dat de game last heeft van een bug die de savedata onbruikbaar maakt. Er is echter wel een manier om dit probleem te voorkomen.
Het probleem komt enkel voor bij twee specifieke missies. Bij missie 29 en 42 is het beter om je Buddy Quiet niet mee te nemen. Dit geldt voor alle versies van de game zowel pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.
Konami biedt zijn verontschuldingen aan in een blogpost van de ontwikkelaar. Daarnaast is de ontwikkelaar volop aan het werk om een patch uit te brengen die het probleem volledig moet oplossen
Konami waarschuwt de Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain-spelers dat de game last heeft van een bug die de savedata onbruikbaar maakt. Er is echter wel een manier om dit probleem te voorkomen.
Het probleem komt enkel voor bij twee specifieke missies. Bij missie 29 en 42 is het beter om je Buddy Quiet niet mee te nemen. Dit geldt voor alle versies van de game zowel pc, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One.
Konami biedt zijn verontschuldingen aan in een blogpost van de ontwikkelaar. Daarnaast is de ontwikkelaar volop aan het werk om een patch uit te brengen die het probleem volledig moet oplossen
Ik weet niet echt waar ik ben met missies, maar ik speel ongeveer hetzelfde. Kam veel uit, jat links en rechts alles weg uit kampen, zoek alle A+ A++ soldaten die ik kan vinden en ben, met hulp van de neus van D-dog, hard bezig om een safarie-park te beginnen.Wereldreiziger schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:38:
Zijn er nog meer mensen die na c.a. 25-30 uur spelen chapter 10 nog niet voorbij zijn? Ik heb echt de neiging om eerst alles af te zoeken, veel outpostjes te pakken etc. voor ik daadwerkelijk aan de missie begin.. En als ik dan een missie heb gehaald, ga ik vervolgens eerst nog even de side-ops doen voor ik verder ga met de chapters.
Want ja, ook al capture ik bijna alles en ondervraag ik zo veel mogelijk guards, toch lijkt het bijna onmogelijk om alle side ops in de missie zelf te vinden in 1 keer. Vaak heb ik 3 tot 5 van de 6-7 objectives gehaald. Er blijft toch altijd iets verborgen op de een of andere manierWat ik overigens ook niet erg vind.
En tja...alles wat ik mis...er is altijd een tweede play-through of ik doe een missie/side-op nogmaals.
Weet niet of ik al 25-30 uur erin heb, maybe meer iets van 15-20 en ik zit ook bij chapter 10.Wereldreiziger schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:38:
Want ja, ook al capture ik bijna alles en ondervraag ik zo veel mogelijk guards, toch lijkt het bijna onmogelijk om alle side ops in de missie zelf te vinden in 1 keer. Vaak heb ik 3 tot 5 van de 6-7 objectives gehaald. Er blijft toch altijd iets verborgen op de een of andere manierWat ik overigens ook niet erg vind.
Hoewel ik de trigger voor missie 11 al wel gehad heb.
Doe ook zoveel mogelijk side ops(lees alle beschikbare) enzo.
Even een vraagje: ga ik dingen mislopen als ik puur de verhaallijn ga doen? Wil graag gaan voor de 100% dus wordt elke keer gesidetracked door de side-ops, maar ben wel erg benieuwd hoe de verhaallijn verder gaat. Zijn er dingen/missies die ik moet doen voor ik de verhaallijn uitspeel?
En in de achievements wordt er gesproken over een "secret mission", krijg ik die ook gewoon voorgeschoteld of moet ik daar nog wat voor doen?
En in de achievements wordt er gesproken over een "secret mission", krijg ik die ook gewoon voorgeschoteld of moet ik daar nog wat voor doen?
MGS kennende zul je voor 100% echt alles moeten doen, ook de side ops en waarschijnlijk nog veel meer verborgen zaken die je echt niet tegen gaat komen als je alleen de puur en alleen verhaallijn doet.DaggettD schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:33:
Even een vraagje: ga ik dingen mislopen als ik puur de verhaallijn ga doen? Wil graag gaan voor de 100% dus wordt elke keer gesidetracked door de side-ops, maar ben wel erg benieuwd hoe de verhaallijn verder gaat. Zijn er dingen/missies die ik moet doen voor ik de verhaallijn uitspeel?
Dat snap ik, ben ik ook van plan. Maar als ik vanaf het punt waar ik nu ben (missie 22) puur de verhaallijn ga doen tot het eind, wordt ik dan uitgesloten van bepaalde Side Ops of Dispatch missions, of kan ik sommige wapens of equipment dan niet krijgen? Anders pak ik die gewoon op na de verhaallijn.Wereldreiziger schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:42:
[...]
MGS kennende zul je voor 100% echt alles moeten doen, ook de side ops en waarschijnlijk nog veel meer verborgen zaken die je echt niet tegen gaat komen als je alleen de puur en alleen verhaallijn doet.
Ben al een beetje gespoiled over de verhaallijn dus het zou fijn zijn als ik die nu kan afmaken zonder verdere spoilers, kan ik die Side Ops e.d. op mn gemak oppakken.
spoiler: Voor verder in de verhaallijn(waar ik dus over gespoiled ben):
Quiet gaat jou dus op gegeven moment verlaten als je geen butterfly emblem hebt, maar als je dr wel behoudt kan je geen 100% meer halen blijkbaar. Raak ik nog wat anders kwijt dan een buddy als ik dr laat gaan? Stomme keuze van Konami trouwens, stop je veel GMP en moeite in een behoorlijk goede buddy en dan raak je die kwijt. 
DaggettD schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:57:
[...]
Dat snap ik, ben ik ook van plan. Maar als ik vanaf het punt waar ik nu ben (missie 22) puur de verhaallijn ga doen tot het eind, wordt ik dan uitgesloten van bepaalde Side Ops of Dispatch missions, of kan ik sommige wapens of equipment dan niet krijgen? Anders pak ik die gewoon op na de verhaallijn.
Ben al een beetje gespoiled over de verhaallijn dus het zou fijn zijn als ik die nu kan afmaken zonder verdere spoilers, kan ik die Side Ops e.d. op mn gemak oppakken.
spoiler: Voor verder in de verhaallijn(waar ik dus over gespoiled ben):Quiet gaat jou dus op gegeven moment verlaten als je geen butterfly emblem hebt, maar als je dr wel behoudt kan je geen 100% meer halen blijkbaar. Raak ik nog wat anders kwijt dan een buddy als ik dr laat gaan? Stomme keuze van Konami trouwens, stop je veel GMP en moeite in een behoorlijk goede buddy en dan raak je die kwijt.
spoiler:
Ik wist het niet eens, dus ik ben haar gewoon kwijt 
ETzPliskin schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:04:
[...]
spoiler:Ik wist het niet eens, dus ik ben haar gewoon kwijt
spoiler:
Heb er een beetje een dubbel gevoel bij, aan de ene kant minder leuk dat ik gespoiled ben, aan de andere kant heb ik er een hekel aan als het gebeurt en helemaal als je er achteraf achter komt dat het dus voorkomen had kunnen worden door zoiets willekeurigs als een emblem aanpassen naar een vlinder.
Ik speel momenteel ook puur voor het verhaal.
Belangrijke side missions worden toch getriggered als je geen main missions meer krijgt.
Ik merk wel dat vanaf main mission 32 alles een pak moeilijker is. Kzal wellicht door side missions te skippen veel weapon/sneake suit unlocks misse ma soit.
Dan steek ik wel een tandje bij
Belangrijke side missions worden toch getriggered als je geen main missions meer krijgt.
Ik merk wel dat vanaf main mission 32 alles een pak moeilijker is. Kzal wellicht door side missions te skippen veel weapon/sneake suit unlocks misse ma soit.
Het wordt moeilijk? NiceScifo83 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:18:
Ik speel momenteel ook puur voor het verhaal.
Als je je zelf niet een beetje regels oplegt om aan te houden moet ik eerlijk zeggen dat deze game echt een piece of cake is.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Merkte het ook al, zoals een (ogenschijnlijk simpele) missie die alle hulpmiddelen (wapens, reflex, support etc) verbiedt. Het werd best pittigScifo83 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:18:
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Gemerkt ja!evilpin0 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:27:
[...]
Het wordt moeilijk? Nice
Als je je zelf niet een beetje regels oplegt om aan te houden moet ik eerlijk zeggen dat deze game echt een piece of cake is.
Gister bij een side op, het redden van een prisoner werd ik gesnapt, vervolgens stapte 4 guards op die ik gestunned had dus moest er wel dodelijk geweld gebruikt worden.
Met 2 min had ik iedere guard in de base om zeep geholpen. Tussendoor wel snel de coms box kapot geschoten zodat er geen backup ingeseind kon worden maar het was wel erg makkelijk!
Of in missie 8(niets m.b.t. het verhaal, slechts een objective):
spoiler:
dat je die tanks moet uitschakelen, komt er op een gegeven moment een supply truck en kreeg ik van Miller de tip dat er wapens in zouden liggen. Even de bestuurder eruit geschoten, bleek er een Javelin achtige rocketlauncher in te liggen welke 2 rockets schoot en daarmee voldoende om in één salvo een tank uit te schakelen. Toen werd het wel heel makkelijk.
Ik haal er veel meer voldoening uit het totaal ongezien een base te infiltreren m'n ding doen en weer ongezien te exfiltreren.
Gezien MB nu al redelijk vol zit hoef ik ook niet iedereen meer mee te nemen dus probeer ik de guards zoveel mogelijk met rust te laten. In de hoop dat wanneer het echt moeilijk word(mag vroeger of later wel), ze niet allemaal al body armor, kevlar en NVGs hebben.
Overigens een kantekening:
Begin me er steeds meer en meer aan te ergeren aan hoe stil Big Boss is en blijft.
Er zijn momenten dat de oude Snake zoals we gewend zijn zou staan te schreeuwen. Nu blijft ie een beetje stoïcijns uit z'n doppen kijken en over zich heenlopen.
Zoals bij missie11:
spoiler:
Wanneer Snake met Quite aankomt op MB en Miller tekeer gaat tegen 'm. Ergerde me kapot hoe die z'n kop hield terwijl de chopper aan het landen was en Miller de mannen het order gaf om d'r neer te schieten... Komop zeg...
Heeft het zin om wapens, mortars enzo te fultonnen, als je toch geen multiplayer speelt ? Maw, moet je je basis in SP ook beveiligen of is dat puur voor de multiplayer (FOB) ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Hij is inderdaad stiller dan de 'David Hayter Snakes'. Komt misschien ook omdat er een stuk minder cutscenes inzitten en geen codec secties. Merk dat de tapes eigenlijk een beetje dienst doen als cutscene vervangers en om het verhaal wat diepte te geven. Op de tapes hoor je Big Boss overigens wel regelmatig praten met Miller en Ocelot.Flix20 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:10:
[...]
Overigens een kantekening:
Begin me er steeds meer en meer aan te ergeren aan hoe stil Big Boss is en blijft.
Er zijn momenten dat de oude Snake zoals we gewend zijn zou staan te schreeuwen. Nu blijft ie een beetje stoïcijns uit z'n doppen kijken en over zich heenlopen.
Zoals bij missie11:
spoiler:Wanneer Snake met Quite aankomt op MB en Miller tekeer gaat tegen 'm. Ergerde me kapot hoe die z'n kop hield terwijl de chopper aan het landen was en Miller de mannen het order gaf om d'r neer te schieten... Komop zeg...
Vind het tot nu toe een geweldige MGS ervaring, de open wereld past eigenlijk perfect bij de sneaky gameplay. Ongezien in -en exfiltreren maakt inderdaad grotendeels de gameplay zo tof. Rambo style alles neerknallen vind ik echt zonde en eigenlijk niet passen bij MGS.
Audio mix en soundtrack zijn trouwens ook super. Speel met een goede koptelefoon op en dat draagt echt veel bij aan de sfeer!
[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 09-09-2015 12:37 ]
Ik denk niet dat de SP basis beveiligd moet worden, maar in de FOB zouden ze wel handig zijn. Je kunt die spullen natuurlijk ook voor een lekkere winst verkopen.-SaveMe- schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:23:
Heeft het zin om wapens, mortars enzo te fultonnen, als je toch geen multiplayer speelt ? Maw, moet je je basis in SP ook beveiligen of is dat puur voor de multiplayer (FOB) ?
Met de gameplay is inderdaad weinig mis mee.kazuka schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:36:
[...]
Hij is inderdaad stiller dan de 'David Hayter Snakes'. Komt misschien ook omdat er een stuk minder cutscenes inzitten en geen codec secties. Merk dat de tapes eigenlijk een beetje dienst doen als cutscene vervangers en om het verhaal wat diepte te geven. Op de tapes hoor je Big Boss overigens wel regelmatig praten met Miller en Ocelot.
Vind het tot nu toe een geweldige MGS ervaring, de open wereld past eigenlijk perfect bij de sneaky gameplay. Ongezien in -en exfiltreren maakt inderdaad grotendeels de gameplay zo tof. Rambo style alles neerknallen vind ik echt zonde en eigenlijk niet passen bij MGS.
Audio mix en soundtrack zijn trouwens ook super. Speel met een goede koptelefoon op en dat draagt echt veel bij aan de sfeer!
Maar vind het toch wel een breuk in de belevenis dat Big Boss zo timide blijft. Hoe die van een felle pitbull naar een golden retriever gaat.
Wait what. Kan je de MGs en mortieren op je base verkopen?!xoleum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:37:
[...]
Ik denk niet dat de SP basis beveiligd moet worden, maar in de FOB zouden ze wel handig zijn. Je kunt die spullen natuurlijk ook voor een lekkere winst verkopen.
Ja, gewoon in het Motherbase menu, dit kan ook met voertuigen, resources en planten.Flix20 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:49:
Wait what. Kan je de MGs en mortieren op je base verkopen?!
Same here. Zit ook op circa 25-30 uur en ben bij missie 8Wereldreiziger schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:38:
Ik speel zo'n beetje iedere side-op zodra deze beschikbaar komt en probeer bij de hoofd missies zo veel mogelijk optional objectives te halen. Als ik na het spelen van een missie zie dat er nog optionele objectives zijn die haalbaar zijn dan speel ik de missie vaak direct nog een keer.
Klopt. Gewoon via de iDroid en dan iets van mother base resources (uit m'n hoofd)Flix20 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:49:
[...]
[...]
Wait what. Kan je de MGs en mortieren op je base verkopen?!
[ Voor 69% gewijzigd door Crash op 09-09-2015 12:58 ]
Aha oke.
Maargoed, zal niet echt nodig zijn.
Zit voorlopig nog wel erg goed wat GMP betreft en heb momenteel niets te upgraden.
GMP komt met bakken uit de lucht vallen tijdens missies en ook door je assault team op pad te sturen.
Zit voorlopig nog wel erg goed wat GMP betreft en heb momenteel niets te upgraden.
GMP komt met bakken uit de lucht vallen tijdens missies en ook door je assault team op pad te sturen.
Bij mij het tegenovergestelde, maar dat kan komen doordat ik elke soldaat die ik met de fulton omhoogtrek screen voor goede stats (momenteel doe ik dat alleen als ze een stat met A+ of hoger hebben) en regelmatig de zwakste leden van motherbase wegstuur waardoor ik heel veel research unlock.Flix20 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:07:
Aha oke.
[ Voor 4% gewijzigd door xoleum op 09-09-2015 13:26 ]
Zo doe ik dat ook. Het is een sport geworden. Ik wacht met andere missies, eerst leuk scouten. En tanks en ander tuig fultonnen.xoleum schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:25:
[...]
Bij mij het tegenovergestelde, maar dat kan komen doordat ik elke soldaat die ik met de fulton omhoogtrek screen voor goede stats (momenteel doe ik dat alleen als ze een stat met A+ of hoger hebben) en regelmatig de zwakste leden van motherbase wegstuur waardoor ik heel veel research unlock.
Be small, act BIG.
Kan je trouwens ook nieuwe fulton ballonnen later droppen? Ik was vannacht bezig met een missie en de fulton ballonnen waren helaas op. (Ben nog in het begin dus slechts 12 ter beschikking). Ik kon in het motherbase menu dit nog niet terug vinden.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Die vallen onder ammo and supplies. Als je een ammodrop laat doen, dan krijg je ook nieuwe ballonnetjes.patricks8 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
Kan je trouwens ook nieuwe fulton ballonnen later droppen? Ik was vannacht bezig met een missie en de fulton ballonnen waren helaas op. (Ben nog in het begin dus slechts 12 ter beschikking). Ik kon in het motherbase menu dit nog niet terug vinden.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Ja, dat doe je met de supply drop, daarmee vul je alle ammo aan (zolang je het wapen/item onderzocht hebt).patricks8 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
Top ga ik dat even proberen vanavond
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Is het in het begin beter om elk soldaat met de folton naar motherbase te sturen of alleen de beste (A+) ?
beste alle,
hoe kan ik het beste me FOB verbeteren (motherbase) kan iemand me wat handige tips geven hiervoor???'
Daarnaast worden ze automatisch gecategoriseerd dus, daar hoef je minder naar te kijken dan. En met tijd worden ze allemaal beter .... levellen ze gewoon.
hoe kan ik het beste me FOB verbeteren (motherbase) kan iemand me wat handige tips geven hiervoor???'
Je kan ze beter sowieso fultonnen, als je ze toch al bezig bent om in slaap te brengen (voor hogere scores)muhda schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:20:
Is het in het begin beter om elk soldaat met de folton naar motherbase te sturen of alleen de beste (A+) ?
Daarnaast worden ze automatisch gecategoriseerd dus, daar hoef je minder naar te kijken dan. En met tijd worden ze allemaal beter .... levellen ze gewoon.
[ Voor 68% gewijzigd door theduke1989 op 09-09-2015 14:21 ]
hmm moet nog de fultons hebben die zware cargo als trucks en containers kan optillen... Heb ik hier nog wat speciaals voor nodig ?
Je moet je folton upgraden dat kan als je R&D bepaalde niv heeft en voldoende gmp en resources.basjuhh schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:20:
hmm moet nog de fultons hebben die zware cargo als trucks en containers kan optillen... Heb ik hier nog wat speciaals voor nodig ?
Maar die fights die uitbreken komen door low level followers neem ik aan? Ik was dus juist op zoek naar alleen hogere levels, maar alle levels fultonnen werkt het beste voor snelle upgrades?
Let ook op de skills van de followers. Sommige hebben iets in de richting van 'troublemaker'.
Die kunnen, hoe verrassend, trouble veroorzaken. Dit kan leiden tot meerdere gevechten onderling etc.
Echter als je er 2 van in een groep heb, lopen ze tegen elkaar te emmeren dus heb je minder last van ze.
Die kunnen, hoe verrassend, trouble veroorzaken. Dit kan leiden tot meerdere gevechten onderling etc.
Echter als je er 2 van in een groep heb, lopen ze tegen elkaar te emmeren dus heb je minder last van ze.
troublemakers dismiss ik altijd
altijd als ik terug kom op basis vechten ze.
Dus die dimiss ik altijd
Als je iemand fultont in je basis wat gebeurd er met die ???
wie van jullie heeft er al een zoo in zijn motherbase???
Dus die dimiss ik altijd
[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 09-09-2015 14:39 ]
Ik heb vrijwel permanent 3 van die knakkers in de med-bay zitten maar ontslaan is ook tricky aangezien die ook de hoge medical skills hebben bij mij...Flix20 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:36:
Let ook op de skills van de followers. Sommige hebben iets in de richting van 'troublemaker'.
nee, dit komt door recruits met de "troublemaker" skill, deze kunnen problemen veroorzaken waardoor crew bijvoorbeeld ziek, gewond of zelfs dood kunnen gaan.shoombak schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:33:
Maar die fights die uitbreken komen door low level followers neem ik aan? Ik was dus juist op zoek naar alleen hogere levels, maar alle levels fultonnen werkt het beste voor snelle upgrades?
je kunt hun effect blijkbaar neutraliseren met andere recruits die de "diplomat" skill hebben, of door twee troublemakers in dezelfde afdeling te zetten zodat ze op elkaar focussen. Ik dismiss ze liever, voorkomen is beter dan genezen.
Waar kan je overigens zien wie troublemakers zijn? Is dat een comment of één van die icoontjes?theduke1989 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:37:
troublemakers dismiss ik altijdaltijd als ik terug kom op basis vechten ze.
Dus die dimiss ik altijd
Ik heb een zoo, maar ik fulton praktisch elk beest weg die ik tegenkom en leg constant traps neer.
Wat voor beesten kan je verwachten vanuit die traps?
En maakt dat nog wat uit waar je deze neerlegt?
Heb ze wel nlocked, maar nog nooit mee 't veld ingenomen.
Je zal heel, heel veel Gerbils vangen (soort van muizen)Flix20 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:18:
Wat voor beesten kan je verwachten vanuit die traps?
je hebt 2 buddy's als het goed is je paard en hond.
Maar je kan bereren, ratten, wolfen schapen noem maar op.
Alleen beren, en wolfen valen je aan, maar ratten en schapen enz niet.
(ook in je motherbase)
wordt de zoo automatisch gemaakt? of moet je daarvoor weer je resources inleveren?
Ik moet echt weten hoe het beste om mijn fulton te upgraden! Om containers op te halen.
Maar je kan bereren, ratten, wolfen schapen noem maar op.
Alleen beren, en wolfen valen je aan, maar ratten en schapen enz niet.
(ook in je motherbase)
wordt de zoo automatisch gemaakt? of moet je daarvoor weer je resources inleveren?
Ik moet echt weten hoe het beste om mijn fulton te upgraden! Om containers op te halen.
[ Voor 29% gewijzigd door theduke1989 op 09-09-2015 15:23 ]
Overigens gisteren een geweldige infiltratie uitgevoerd...Afrika, nacht, regen, de raffinaderij, opdracht: schakel 1 of andere soldaat uit (die dan zogenaamd van hoog niveau moet zijn).
Ik sluip en kruip naar de ingang en grijp de solitaire bewaker van achter, die ik vakkundig de nodige informatie over een blauwdruk ontfutsel. De soldaat voldoet niet aan mijn standaard, maar een vuilcontainer die vlakbij staat verhelpt me van het probleem. Ik infiltreer de basis en kom ongezien aan bij het gebouw waar de blauwdruk ligt. De soldaat voor de deur lok ik naar achter en met een professionele beweging schakel ik hem uit...de wc is de plaats voor deze falend individu en de blauw druk is in mijn bezit.
Dan pikt mijn gevoelige gehoor een prachtig jaren 80 nummer die zacht speelt in het volgende gebouw...mijn volgend doel! Als een spook weet ik het gebouw te bereiken zonder iemand tegen te komen en daar wordt ik prettig verrast door de aanwezigheid van het communicatie systeem, dus terwijl de tape wordt toegevoegd aan mijn muziekcollectie installeer ik een explosief op de juiste plek. Dit wordt een briljante opzet, zowel hun communicatie uitschakelen als een afleiding op het meest opportuun moment!
Weer buiten valt mijn oog op een aantal containers met zeer bruikbare ruwe grondstoffen. Deze rijkdom kan ik niet laten liggen, daar mijn moederbasis een praktisch onstilbare honger heeft naar deze materialen. Door de juiste tactieken en misleiding weet ik de bewakers weg te lokken en geef ik mij genoeg tijd om de container uit handen te verwijderen van mijn dodelijk tegenstanders. De actie leid tot alom verbazing bij de aanwezige soldaten die een zoektocht naar een eventuele indringer aanvangen.
Ik ga moedig door en weet zeer vernuftig de vijand te ontwijken en uit te schakelen terwijl ik me begeef naar de zeer vermoedelijke locatie van die specifieke soldaat voor wie deze cruciale operatie om draait. Hij staat daar waar ik niet bij kan komen zonder enorme risico en besluit mijn aas uit te spelen. Ik laat het explosief haar werk doen, de basis in rep en roer; men wordt aangevallen, maar doe wie en waarvan! De paniek is voelbaar.
De afleiding werkt perfect! Mijn doel rent mijn richtig op! Dit wordt een exceptionele actie, nog even en hij loopt onder mij door en ik zal besluiten om boven op zijn nek te springen....Hij is daar...en ik spring....
Ik sluip en kruip naar de ingang en grijp de solitaire bewaker van achter, die ik vakkundig de nodige informatie over een blauwdruk ontfutsel. De soldaat voldoet niet aan mijn standaard, maar een vuilcontainer die vlakbij staat verhelpt me van het probleem. Ik infiltreer de basis en kom ongezien aan bij het gebouw waar de blauwdruk ligt. De soldaat voor de deur lok ik naar achter en met een professionele beweging schakel ik hem uit...de wc is de plaats voor deze falend individu en de blauw druk is in mijn bezit.
Dan pikt mijn gevoelige gehoor een prachtig jaren 80 nummer die zacht speelt in het volgende gebouw...mijn volgend doel! Als een spook weet ik het gebouw te bereiken zonder iemand tegen te komen en daar wordt ik prettig verrast door de aanwezigheid van het communicatie systeem, dus terwijl de tape wordt toegevoegd aan mijn muziekcollectie installeer ik een explosief op de juiste plek. Dit wordt een briljante opzet, zowel hun communicatie uitschakelen als een afleiding op het meest opportuun moment!
Weer buiten valt mijn oog op een aantal containers met zeer bruikbare ruwe grondstoffen. Deze rijkdom kan ik niet laten liggen, daar mijn moederbasis een praktisch onstilbare honger heeft naar deze materialen. Door de juiste tactieken en misleiding weet ik de bewakers weg te lokken en geef ik mij genoeg tijd om de container uit handen te verwijderen van mijn dodelijk tegenstanders. De actie leid tot alom verbazing bij de aanwezige soldaten die een zoektocht naar een eventuele indringer aanvangen.
Ik ga moedig door en weet zeer vernuftig de vijand te ontwijken en uit te schakelen terwijl ik me begeef naar de zeer vermoedelijke locatie van die specifieke soldaat voor wie deze cruciale operatie om draait. Hij staat daar waar ik niet bij kan komen zonder enorme risico en besluit mijn aas uit te spelen. Ik laat het explosief haar werk doen, de basis in rep en roer; men wordt aangevallen, maar doe wie en waarvan! De paniek is voelbaar.
De afleiding werkt perfect! Mijn doel rent mijn richtig op! Dit wordt een exceptionele actie, nog even en hij loopt onder mij door en ik zal besluiten om boven op zijn nek te springen....Hij is daar...en ik spring....
spoiler:
en val in het water, dat ik in het donker niet had gezien en onder het platform door liep, en...verdrink
....Snake...Snaaake...en de save...die stond aan het begin van de missie. 

Anoniem: 170423
Net een heerlijk moment waar ik het allemaal voor doe:
Super spel, ik heb er nu bijna 10 uur opzitten in het spel en het is prima bevallen.
Super spel, ik heb er nu bijna 10 uur opzitten in het spel en het is prima bevallen.
Ja dat laatste weet ik. Heb ondertussen al een vracht schapen, ezels (wild ass ghehehe), wolven en beren in m'n conservaat rondbanjeren.Anoniem: 160170 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:21:
[...]
Je zal heel, heel veel Gerbils vangen (soort van muizen), maar verder ook vogels, reptielen (slangen, Gecko's, Salamanders ,etc), schorpioenen, vleermuizen en meer van dat soort volk. Verder kan je alle grote dieren fultonen.
Dus wel de moeite waard om die traps neer te leggen?
Maakt het nog uit waar je dit doet?
Ja en nee, het maakt uit omdat je andere diertjes vangt in andere omgevingen, maar nee omdat je toch niet weet wat waar zit. Nou ja D-dog kan daar wel mee helpen, maar het is niet echt de moeite om daar op de letten, ik verspreid ze gewoon zoveel mogelijk en doe dat ook in het begin want ik heb het idee dat hoe langer ze staan des te meer kans op "exotische" dieren. Als de traps kort staat vang ik vaak enkel van die muis-achtige beesten.Flix20 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:35:
[...]
Ja dat laatste weet ik. Heb ondertussen al een vracht schapen, ezels (wild ass ghehehe), wolven en beren in m'n conservaat rondbanjeren.
Dus wel de moeite waard om die traps neer te leggen?
Maakt het nog uit waar je dit doet?
Dat komt mij zo bekend voor.Anoniem: 160170 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:24:
... Lap tekst ...
De afleiding werkt perfect! Mijn doel rent mijn richtig op! Dit wordt een exceptionele actie, nog even en hij loopt onder mij door en ik zal besluiten om boven op zijn nek te springen....Hij is daar...en ik spring....spoiler:en val in het water, dat ik in het donker niet had gezien en onder het platform door liep, en...verdrink....Snake...Snaaake...en de save...die stond aan het begin van de missie.
Of wat me ook al erg vaak is gebeurd dat ik iedereen op grond heb liggen, komt er ergens 1 mannetje van buiten base gelopen, flink alarm en ik sta opeens tussen soldaten midden in de base.
Ik moest zeggen dat ik me toch wel een enorme baas voelde...precies tot het moment dat ik 'plons' hoorde...Albinoraptor schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:21:
[...]
Dat komt mij zo bekend voor.Heb ik vaker, alles perfect stealth gedaan, dan net voordat ik uit basis vertrek nog 1 dingetje wat me opvalt, ga terug, val ik ergens dood.
Of wat me ook al erg vaak is gebeurd dat ik iedereen op grond heb liggen, komt er ergens 1 mannetje van buiten base gelopen, flink alarm en ik sta opeens tussen soldaten midden in de base.
Maar het is leuk dat de game weet te verrassen op dat soort manieren.
Had 't zelfde nadat ik uit een benauwde situatie was gekomen, onderweg op 't paard naar de choppert, liep daarineens een opgedroogde rivier. Beest sprong. Beest leeft. Boss, not so much.
Weet iemand de locatie van een transport specialist om de Fulton te upgraden? Heb m per ongeluk opgeblazen en sindsdien niet meer gezien... Heb de missie, 11 meen ik, keer op keer opnieuw gedaan maar helaas..
De diepgang van de game verbaast me echt!
Was jullie ook al opgevallen dat de tegenstanders actief je playstyle proberen te counteren?
Was jullie ook al opgevallen dat de tegenstanders actief je playstyle proberen te counteren?
spoiler:
Dus schiet je veel headshots, krijgt iedereen helmpjes
Val je vooral 's nachts aan, krijgt iedereen night vision goggles
Val je veel met armour aan, krijgen hoop anti tank wapens
etc. etc.
Wat je vervolgens weer kan counteren door de supply lines aan te vallen met je commando's
Val je vooral 's nachts aan, krijgt iedereen night vision goggles
Val je veel met armour aan, krijgen hoop anti tank wapens
etc. etc.
Wat je vervolgens weer kan counteren door de supply lines aan te vallen met je commando's
Voegt de dierenteun of het vangen van dieren nog wat toe aan je skills/stats/mogelijkheden? Dat wordt mij niet helemaal duidelijk.Anoniem: 160170 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 15:44:
[...]
Ja en nee, het maakt uit omdat je andere diertjes vangt in andere omgevingen, maar nee omdat je toch niet weet wat waar zit. Nou ja D-dog kan daar wel mee helpen, maar het is niet echt de moeite om daar op de letten, ik verspreid ze gewoon zoveel mogelijk en doe dat ook in het begin want ik heb het idee dat hoe langer ze staan des te meer kans op "exotische" dieren. Als de traps kort staat vang ik vaak enkel van die muis-achtige beesten.
Ik heb er in een side-mission een gevonden, zo rond missie 8 of 9, maar weet niet meer precies hoe of waar. Weet wel dat ik sindsdien niets meer gezien heb om er mee terug te fultonnen behalve een verdwaalde jeep. Tanks en Armour ho maar....benmoei schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:43:
Weet iemand de locatie van een transport specialist om de Fulton te upgraden? Heb m per ongeluk opgeblazen en sindsdien niet meer gezien... Heb de missie, 11 meen ik, keer op keer opnieuw gedaan maar helaas..
[ Voor 19% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 09-09-2015 16:47 ]
Zover ik weet krijg je geld voor elk beest wat je "red", maar of het nog andere zaken toevoegt weet ik niet. Ik vind het hebben van de "dierentuin" al grappig genoeg eigenlijk. (Ik ben snel tevredenA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:44:
Voegt de dierenteun of het vangen van dieren nog wat toe aan je skills/stats/mogelijkheden? Dat wordt mij niet helemaal duidelijk.
Voor zover ik weet krijg je enkel wat GMP en wellicht ook logo's om in je emblem te gebruiken.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:44:
Voegt de dierenteun of het vangen van dieren nog wat toe aan je skills/stats/mogelijkheden? Dat wordt mij niet helemaal duidelijk.
Gaat steeds beter vandaag weer een paar uur gespeeld en nog steeds een chick na iedere kissie maar er zit progressie in, sneaken en cqc uitschakelen/ondervragen en fultonnen gaat steeds intuitiever.Ethnic schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:21:
^Zet em op!
Rare is wel dat dit het eerste spel is waar ik me erger aan de lage resolutie. Geen idee hoe het komt. Nou ja ergeren is een groot woord maar het valt me op iig.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Hier te bestellen: https://m.myfavouritemaga...r-solid-hardback-edition/
Er worden er max 1000 gedrukt.
Let wel op: hij kwam bij mij binnen zonder beschermende folie o.i.d. en was beschadigd (witte kaft = vlekken magneet).
Ben nu bezig met de klantenservice.
[ Voor 20% gewijzigd door SqueakyClean op 09-09-2015 21:44 ]
spoiler: title
Missie 10, één van de gevangenen rechts in de twee keten naast het complex wat aan gort geschoten is 
benmoei schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:43:
[ Voor 11% gewijzigd door basjuhh op 10-09-2015 10:02 ]
Kan iemand mij vertellen waarom er een onlogische volgorde aan cijfers staan bij mijn missies en side missies? Bedoel van 1 naar 23 en 36(voorbeeld)
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
om nog verder te gaan op dit onderwerp, de text van meeste missies zijn na het spelen donkergrijs, sommige blijven exhter wit met een bolletje voor net als of ik deze missie nog niet gedaan heb. Enig idee hoe dat dit komt en/of wat het betekent?
weszz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:03:
Kan iemand mij vertellen waarom er een onlogische volgorde aan cijfers staan bij mijn missies en side missies? Bedoel van 1 naar 23 en 36(voorbeeld)
Opzich is de volgorde nog wel logisch.weszz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:03:
Je hebt meerdere varianten van dezelfde side op en deze lopen wel op volgorde.
Er zijn iets van 6 blueprint missies, dat zijn side ops 1 t/m 6.
Daarna krijg je rescue interpeter. hier zijn er bv 4 van, side ops 7 t/m 10.
Daarna schapen, beren, pinguins redden, side ops 11 t/m 15.
Enzovoort.
Misschien stomme vraag, maar hoe kom je er achter welke levels en eigenschappen een soldaat heeft. Ik zit nog in het begin, maar ik snap nog niet hoe ik kan zien welke soldaat ik het beste kan extracten naar mijn Motherbase.
PSN ID Binloading_nl
Door de verrekijker to upgraden, als je dan ermee een tijdje naar een soldaat kijkt zullen zijn stats verschijnen.steefje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:59:
Misschien stomme vraag, maar hoe kom je er achter welke levels en eigenschappen een soldaat heeft. Ik zit nog in het begin, maar ik snap nog niet hoe ik kan zien welke soldaat ik het beste kan extracten naar mijn Motherbase.
Thanks, volgens mij zit ik nu rond missie 5 dus daar ga ik eens achteraan
PSN ID Binloading_nl
Missie 5 dat je voor het eerst die attack helicopter hebt en je iemand uit een prison moet pakken (voor een bepaalde wapen)
Hoe kan je die nou zonder gezien te worden en iedereen fultonnen doen?
Ik doe deze nu al tig keer opnieuw, en moet telkens terug in savegames om de betere rank te krijgen.
Wat is jullie tip??
Ik doe deze nu al tig keer opnieuw, en moet telkens terug in savegames om de betere rank te krijgen.
Wat is jullie tip??
Het beste is om elke soldaat te fultonnen. Hoe meer hoe beter.steefje schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:59:
Zo bou je sneller je R&D en je supportteam wordt groter en sterker.
Daarom gewoon iedereen cqc of inslapen en dan fultonnen wel van te voren even ondervragen om blueprints enz te krijgen
Dat opsplitsen.theduke1989 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:19:
Missie 5 dat je voor het eerst die attack helicopter hebt en je iemand uit een prison moet pakken (voor een bepaalde wapen)
Wat is jullie tip??
1 keer voor de score
1 keer om iedereen te ondervragen
1 keer om alles op te halen
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Same here. Het lijkt of voltooide side missies opeens gemarkeerd zijn als 'nieuw'. Ik heb van het weekend een van deze missies opnieuw gespeeld waarna deze wel donkergrijs werd, maar vervolgens is er een andere voltooide side missie opeens gemarkeerd als zijnde 'nieuwe'basjuhh schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:07:
om nog verder te gaan op dit onderwerp, de text van meeste missies zijn na het spelen donkergrijs, sommige blijven exhter wit met een bolletje voor net als of ik deze missie nog niet gedaan heb. Enig idee hoe dat dit komt en/of wat het betekent?
[...]