Uiteindelijk nog heel wat uurtjes gestreamed. Scheen niet goed te verstaan te zijn geweest maar hoop dat iemand er toch nog wat aan heeft gehad. Heb iig diverse keren het volume van het spel velaagd.
Zoals te zien draait bij mij een groot deel van de endgame om verkeersmanagement. Als het verkeer niet goed is dan despawnen auto's en dan gaan je rci hard omlaag. Ik ben dan ook vele uurtjes met de industrie zone bezig geweest. Op een gegeven moment stonden er vrachtwagens de hele map over (de 25 tiles). Ben helemaal losgegaan met snelwegen. De afvalverwerking had zelfs zijn eigen snelweg.
Uiteindelijk heb ik het industrie terrein door de midden gespleten met een snelweg. De economische boom die daaruit ontstond zorge voor NOG meer verkeer. Vervolgens elke helft een eigen snelweg gegeven die respectievelijk van rechts naar links en van links naar rechts uitvult. Hierdoor krijg je complexe knooppunten omdat er op elke ingang 4 wegen moeten worden aangesloten (links, rechts, return links en return rechts). Het nieuwe commerce centrum was een experimenteel ontwerp binnen een snelweg ronde. Die ging eigenlijk ook wel goed en zat binnen no time vol.
Op het eind ging het helaas mis. De 6lane dwars door de stad was steeds rood. Ik heb deze vervangen voor 2x een 6 lane en de stad ook in 2 helften verdeeld. Daar kreeg ik vervolgens gigantische merge problemen. Ze bleven maar op 1 lane invoegen, Ondertussen stond wel de helft van mijn commerce en industrie op abandoned. Heb dat merge probleem uiteindelijk opgelost maar echt lekker gaat het nog niet. De vraag is nog steeds niet terug. Je kunt het echt fout doen in dit spel.
Kan natuurlijk nog wel veel verbeteren. Dit is mijn aller eerste stad heb totaal geen rekening gehouden met de toekomstige schaal. Het is vooral veel ' leren' . Ik heb nu eindelijk het wegen bouwen een beetje onder de knie. Een misvatting is overigens wel dat een highway ramp altijd slechts 1 lane is want die kun je gewoon upgraden naar een volledige 3 baans lane via de ingame upgrade knop.
Grootste probleem waar ik nu tegen aan loop is dat met elk wegen design dat je kunt verzinnen je om de 8 vakjes een kruispunt krijgt en dat is te veel. Op het industrie terrein heb ik dat op kunnen lossen met een high en een low highway die elkaar alterneren maar dat kost enorm veel ruimte.
Daarnaast heb ik bus vervoer onmogelijk voor mezelf gemaakt door het 1richtingsverkeer. De metro lijkt nog niet echt veel te doen met 600 gebruikers op 35.0000. De trein en de boot nog niet aan toegekomen. Tot nu toe is het OV het minst duidelijke deel van het spel.
[
Voor 5% gewijzigd door
sdk1985 op 09-03-2015 05:55
]