Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:55
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:22:
@Anandus
Ik bgrijp dat die niet van jou persoonlijk zijn, maar van het. Maar je vindt wel de mooien.
Wij kunnen nog niet aan die comp[etitie meedoen!!!! Aaargh!
Had wel gekund, modders zijn al bezig om gebouwen te maken mbv externe software, die kunnen dan later geüpload worden.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Van reddit
Just came across this:

http://www.skylinescity.c...ersion-updated-to-v1-0-3/
1.0.3 Critical JIRA issues fixed
• Colour variation tweaking
• Loading bar and tips
• Asset importer fixes
• Train collision detection improved
• Achievement tab is disabled when achievements are disabled
• Multiple localisation fixes
• Vehicle doors properly configured
• Highways work better in infoview
• Load game is greyed if there are no save files
• Automatic thumbnail creation for custom assets added
• Bunch of thumbnails for assets
• Cars try to not run over pedestrians
• Stupid pedestrian pathfind in beautification path junctions fixed
• Fire house has black base fixed
• Pathfind/collision detection related fixes and improvements
• Links to workshop in content panel added
• Steam checks if app is owned
• The game quits if user doesn’t own the game
• 21:9 support fixed
Blijkbaar maakt deze update de auto's al een stuk beter werken op rotonde's :)

Kwa models zitten er al zat mooie in. Ben wel benieuwd hoe die nu geimporteerd worden
(ik hoef geen 20 molens in mijn 2 blok suburbs)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Gebouwen als molens en cathedralen zouden gewoon ploppables moeten worden, niet in de set van gebouwen die spawnen in aangelegde zones.

Ik (0 ervaring met modden :P) zou graag aan de slag willen met voertuig modellen. Meer variatie in auto's, treinen, etc. Weet alleen niet of dat al kan met de huidige modding API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor SC4 waren er in ieder geval allerlei mods om treinen, bussen, ambulances, etc Nederlands te maken. Zou leuk zijn als het hier ook kan :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15

Case_C

[Team Carrack]

anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:33:
Voor SC4 waren er in ieder geval allerlei mods om treinen, bussen, ambulances, etc Nederlands te maken. Zou leuk zijn als het hier ook kan :)
Zowieso moet er een tool gaan komen om dijken aan te leggen. Dat moet niet heel moeilijk zijn als je van een weg uitgaat. (Gewoon ervoor zorgen dat je weg (dirt-road oid) een level hoger bouwt, en de ruimte eronder automatisch opvult met grond.)

Daarmee kan je er voor zorgen dat de rivier netjes binnen zijn oevers blijft wanneer je een dam plaatst.

Dat geeft overigens ook de mogelijkheid om kanalen te creëren met de flow-mechanics die al ingame zitten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En anders hopen op een "watermanagement DLC" ofzo, met dijken, grachten en kanalen :)
Al denk ik dat ze met het modden van de dam al een end kunnen komen.

Het nadeel blijft het feit dat je niet kan terraformen, wat een enorm gemis is, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Nog over gebouwen als de Eiffeltoren etc: er zit op een paar gebouwen een trademark waardoor ze niet zomaar door de community gemaakt mogen worden. Zie bijvoorbeeld de Engelse wiki pagina van het Atomium in Brussel. Die moeten dus door een 'licentiehouder' gemaakt worden. Aldus een van de devvers in zijn stream.

[ Voor 19% gewijzigd door ShitHappens op 09-03-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
ShitHappens schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:47:
Nog over gebouwen als de Eiffeltoren etc: er zit op een paar gebouwen een trademark waardoor ze niet zomaar door de community gemaakt mogen worden. Zie bijvoorbeeld de Engelse wiki pagina van het Atomium in Brussel
Voor zover ik weet geldt dat alleen voor het Atomium. Die schijn je niet digitaal na te mogen maken i.v.m. copyright. Heel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShitHappens schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:47:
Nog over gebouwen als de Eiffeltoren etc: er zit op een paar gebouwen een trademark waardoor ze niet zomaar door de community gemaakt mogen worden. Zie bijvoorbeeld de Engelse wiki pagina van het Atomium in Brussel
Dat proberen die Belgen toch leuk, maar ik geloof toch echt niet dat een model, gemaakt in het buitenland en gedistribueerd in het buitenland, onder het Belgische recht valt.

Men probeert het uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, voorzover ik weet is dat gebouw toch al niet meer te redden. Die heeft al meerdere keren op instorten gestaan.
Als ie eenmaal echt omgedonderd is geldt die trademark ook niet meer...denk ik. :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:46:
En anders hopen op een "watermanagement DLC" ofzo, met dijken, grachten en kanalen :)
Al denk ik dat ze met het modden van de dam al een end kunnen komen.

Het nadeel blijft het feit dat je niet kan terraformen, wat een enorm gemis is, natuurlijk.
Je zegt het al zelf, waarschijnlijk zullen ze dergelijke functionaliteiten als DLC uitbrengen...

Niet al te erg voor een compleet spel met gigantische mogelijkheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Case_C schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:55:
Ik ben vooral ook onder de indruk van het detail van de animaties, én dat het ook gewoon lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Case_C schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:55:
[...]

Je zegt het al zelf, waarschijnlijk zullen ze dergelijke functionaliteiten als DLC uitbrengen...

Om dit in een DLC te stoppen, zou ik helemaal niet erg vinden. De prijs van de game is lekker, dus als er wat DLC bijkomt is dat prima.

Komop! Waarom is het nog geen dinsdag 19:00!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Het is misschien een beetje gek maar wel waar. Op ieder gebouw zit auteursrecht. :)

Wat ik trouwens wel erg leuk vind aan alle beelden tot nu toe zijn de geparkeerde autos langs de zijkant van de straten. Dat geeft net even dat extra's aan sfeer en leven. Klein detail. leuk1

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

RoyK schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:44:
Het is misschien een beetje gek maar wel waar. Op ieder gebouw zit auteursrecht. :)

Wat ik trouwens wel erg leuk vind aan alle beelden tot nu toe zijn de geparkeerde autos langs de zijkant van de straten. Dat geeft net even dat extra's aan sfeer en leven. Klein detail. leuk1
Je kan zelfs met de attribute creator parkeerplaatsen maken :D , die dan nog eens werkelijk functioneren :) . Dat is weer eens wat anders dan een vierkantje "parkeergarage" met capaciteit voor 500 auto's die niet gesimuleerd worden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Case_C schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Je kan zelfs met de attribute creator parkeerplaatsen maken :D , die dan nog eens werkelijk functioneren :) . Dat is weer eens wat anders dan een vierkantje "parkeergarage" met capaciteit voor 500 auto's die niet gesimuleerd worden :P .
Is niet helemaal waar helaas. Je kan als je een gebouw ontwerpt wel vanuit de asset store een parkeerplaats daarbij zetten, op dezelfde plot dus. Maar je kunt geen dedicated 'parkeerplots' maken die cims gebruiken als tussenstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Snoz Lombardo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:53:
[...]

Is niet helemaal waar helaas. Je kan als je een gebouw ontwerpt wel vanuit de asset store een parkeerplaats daarbij zetten, op dezelfde plot dus. Maar je kunt geen dedicated 'parkeerplots' maken die cims gebruiken als tussenstop.
Ah, dus het zou dus bijvoorbeeld een 'park' blijven met enkel parkeerplekken? Die dus toch happiness genereert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38

Niet ieder gebouw.
copyright vervalt 70 jaar na de dood van de maker. Vrijwel alle historische gebouwen zijn dus publiek domein.

Daarnaast is het alleen geldig op het namaken van het gebouw. Afgeleide werken zoals foto's of game-assets zijn gewoon toegestaan als de foto's genomen zijn op een publiekelijk toegangelijke plaats

Het atomium is een uitzondering. De ontwerper heeft het als handelsmerk geregistreerd. Dan mogen afgeleide werken niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Case_C schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:57:
[...]

Ah, dus het zou dus bijvoorbeeld een 'park' blijven met enkel parkeerplekken? Die dus toch happiness genereert?
Juist. Als je dat doet is de parkeerplaats echt een eindbestemming waar cims dan ook blijven. Maar wanneer ze naar huis of naar hun werk gaan zullen ze 'm niet gebruiken, alleen wanneer ze hun leisure behoefte willen vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Snoz Lombardo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Juist. Als je dat doet is de parkeerplaats echt een eindbestemming waar cims dan ook blijven. Maar wanneer ze naar huis of naar hun werk gaan zullen ze 'm niet gebruiken, alleen wanneer ze hun leisure behoefte willen vervullen.
Mensen die voor hun plezier naar een parkeerplaats gaan.
Kinky

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
RocketKoen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:59:
[...]

Kinky
Haha ja je kunt er vanalles bij bedenken. Volgens mij zag ik in de stream van Paradox een parkleerplaats plot waarop een groepje mensen gewoon bij elkaar stond. Soort parkeerplaats party. :+

Edit: of een meet-up van de lokale tuning club 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Snoz Lombardo op 09-03-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:57:
Het atomium is een uitzondering. De ontwerper heeft het als handelsmerk geregistreerd. Dan mogen afgeleide werken niet.
*In België :+
In Nederland werkt dat weer net even anders.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Morgenavond spelen, lang geleden dat ik zo uitgekeken heb naar een game. Slim ook dat er wel al Twitch streams beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Je kan in de asset editor instellen hoeveel happiness iets genereert, dit kun je voor realisme dus aanpassen naar bijvoorbeeld een negatieve getal.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

RocketKoen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:59:
[...]

Kinky
Ik moest oprecht even hard lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
28 euro.. prima bedrag voor een nieuw spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:22
14:21 key is binnen van kinguin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:01:
[...]

*In België :+

[...]

In Nederland werkt dat weer net even anders.
Nope, wereldwijd: Wikipedia: Atomium En ze (SABAM) gaan actief op zoek naar foto's in het publieke domein.

Nu, als het voor niet commerciële doeleinden is, zou het geen probleem mogen zijn, dat was in ieder geval zo in het jaar 2008, ofte 50 jaar Atomium. De rechten blijven echter nog tot minstens 2076 in het bezit van de familie van de architect.

Of dat nu van kracht gaat zijn op digitale reproducties, geen idee...

[ Voor 26% gewijzigd door ThiJor op 09-03-2015 14:56 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Lijkt me overigens niet dat dit correct is?

http://prntscr.com/6emzzf

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:48
Een snelle google search geeft bij mij aan dat de game hier maar €12,60(!) is:
http://www.globalgames.ne...d-prepurchase-steam-gift/

Is wel via een VPN. Iemand hier ervaring mee? Moet je die VPN aan laten staan als je wilt spelen? Of is dit enkel nodig bij het activeren van de key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Release date is 10 maart, dus qua datum kan het wel kloppen, maar de game wordt pas rond 19:00 gereleased. Dus helaas nog 1d, 4 uur, en 10 minuten wachten :P

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Renzzie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:47:
Een snelle google search geeft bij mij aan dat de game hier maar €12,60(!) is:
http://www.globalgames.ne...d-prepurchase-steam-gift/

Is wel via een VPN. Iemand hier ervaring mee? Moet je die VPN aan laten staan als je wilt spelen? Of is dit enkel nodig bij het activeren van de key?
Dat is enkel nodig bij activatie, maar ik weet niet of je die VPN er bij krijgt ofzo of dat je zelf een Russische VPN moet regelen om 'm te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Lau1187 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Release date is 10 maart, dus qua datum kan het wel kloppen, maar de game wordt pas rond 19:00 gereleased. Dus helaas nog 1d, 4 uur, en 10 minuten wachten :P
Die tijd van 19:00 was nog niet zeker toch? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lennardnl schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:51:
[...]

Die tijd van 19:00 was nog niet zeker toch? :o
De meeste spellen worden op die tijd gereleaset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThiJor schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:42:
Nope, wereldwijd: Wikipedia: Atomium En ze gaan er actief achter.
Succes daarmee. In andere landen heeft België daar helemaal niets over te zeggen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:55:
[...]

Succes daarmee. In andere landen heeft België daar helemaal niets over te zeggen :w
Maar heel veel landen hebben wel handelsovereenkomsten waarin dit soort dingen geregeld is.
Wij hebben bijvoorbeeld 1 heel ver gaande handelsovereenkomst die tegenwoordig EU heet.

Anders zou je bijvoorbeeld alle films, muziek en afbeeldingen van Amerikaanse bedrijven/personen hier gratis mogen gebruiken/downloaden. Of zelfs reproduceren en verkopen zonder dat de maker een cent ziet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:59:
Anders zou je bijvoorbeeld alle films, muziek en afbeeldingen van Amerikaanse bedrijven/personen hier gratis mogen gebruiken/downloaden. Of zelfs reproduceren en verkopen zonder dat de maker een cent ziet.
Dat klopt niet. Wat België doet werkt namelijk op de meeste plaatsen anders. Dan wordt zoiets bij een rechter afdwingen in dat soort landen toch een stuk lastiger. Het is vrij raar wat België doet, maar in het geval van het Atomium schrikken de meeste mensen simpelweg en dan betalen ze maar.

Maar goed, dit is inmiddels zo off-topic als het maar zijn kan, dus dit is beter in een ander topique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:54:
[...]
De meeste spellen worden op die tijd gereleaset :)
Klopt, dan zijn de mensen bij Steam op hun werk en drukken ze op de grote rode Release knop ;)

Er werd in een stream met de devs wel gezegd dat ze hoopten dat het spel wat eerder gereleased kan worden, maar ik zou er niet op rekenen :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel heel fijn om te zien dat steden eigenlijk bij iedereen die het speelt monsters worden, waarbij men het vervolgens met lapwerk draaiende moet houden. Het gebied is eigenlijk te groot om één overkoepelend plan te ontplooien. Niet heel veel anders dan echte steden :)

Wat ik flink minder vind is hoe het verkeer omgaat met de parhfinding - hele brede wegen waarvan maar één baan gebruikt wordt. Hopelijk wordt daar nog aan gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:20:
Ik vind het wel heel fijn om te zien dat steden eigenlijk bij iedereen die het speelt monsters worden, waarbij men het vervolgens met lapwerk draaiende moet houden. Het gebied is eigenlijk te groot om één overkoepelend plan te ontplooien. Niet heel veel anders dan echte steden :)

Wat ik flink minder vind is hoe het verkeer omgaat met de parhfinding - hele brede wegen waarvan maar één baan gebruikt wordt. Hopelijk wordt daar nog aan gesleuteld.
Viel mij ook gelijk op, ik hoop echt dat hier aan gewerkt is want anders word dat een irritatie puntje.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
"Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is."

beetje raar.
iedereen wilt weten waar het goedkoopste is maar wij mogen er niet over praten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
DonJunior schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:45:
[...]

Bij de meeste streams die ik heb gezien zie je ook duidelijk het probleem. Men plaatst aan de ene kant van de map ALLE industry en aan de andere kant alle residency. Als de mensen van en naar het werk moeten gaat AL het verkeer over dezelfde hoofdweg. Niet heel vreemd dat het dan vast loopt.
Logisch nadenken doet men pas vaak veel te laat in het spel, als men ziet dat het gaat vastlopen gaat men pas nadenken over 'Hoe kan ik het beste mijn wegen indelen'.

Ik kan nog steeds niet wachten tot morgen.. mij pre-order staat alweer even en ben nog steeds rete enthousiast. :)
Dat is wel het doel van het maken van een mooie grote stad. Nooit anders gedaan in bijvoorbeeld Simcity 4. Natuurlijk kun je ook localized winkels en wat (high tech) industrie plaatsen maar dat is toch minder leuk.

Nieuw is hier dat alles in het 3d vlak plaats vindt. In eerste instantie (zeg de eerste 20.000 inwoners) werkt alles perfect omdat alles slim "snapped". Het wordt echter lastig zodra er een highway tussen ligt en je geen referentie punt meer hebt. Verder was ik in Simcity 4 ook 80% van mijn tijd aan het besteden aan traffic management :P.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 15:25 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

Luukwa schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:21:
[...]

Viel mij ook gelijk op, ik hoop echt dat hier aan gewerkt is want anders word dat een irritatie puntje.
Er is zeer recentelijk (~vandaag) een kleine patch uigekomen die de traffic AI verbetert: http://www.reddit.com/r/C...with_a_traffic_ai_change/.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:20:
De patches sinds de pre-release paar dagen geleden hadden al verbeteringen.

Zie hier bijv waar de linkerbaan ook gebruikt wordt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9UMLdIr.jpg

Het fijne is wel dat de pathfinding iets is waaraan gesleuteld kan worden, het is niet inherent 'broken'.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 09-03-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Rannasha schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:23:
[...]

Er is zeer recentelijk (~vandaag) een kleine patch uigekomen die de traffic AI verbetert: http://www.reddit.com/r/C...with_a_traffic_ai_change/.
toch wel zorgwekkend dat dit soort dingen 5 voor 12 gerepareerd worden en niet in een deugdelijk testperiode ontdekt zijn. Zit je morgen met een spel wat eigenlijk nog compleet in de steigers staat....... :(

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28
In SimCity 2000 had je soms ineens een godzilla door je stad lopen die alles aan het vernielen was, is dat in deze game ook zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
spokje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:26:
In SimCity 2000 had je soms ineens een godzilla door je stad lopen die alles aan het vernielen was, is dat in deze game ook zo? :P
Nope, geen disasters bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:23:
[...]

[afbeelding]

Het fijne is wel dat de pathfinding iets is waaraan gesleuteld kan worden, het is niet inherent 'broken'.
In de release notes vond ik niet terug waar ik op hoopte, maar misschien is dit genoeg om de rest ook te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:23:
[...]

[afbeelding]

Dat komt omdat die rotonde gemaakt is van een highway en die hebben geen stoplichten (tenzij er van 2 kanten normale wegen inserten). Een rotonde met gewone wegen werkt niet. Ik heb iig een 3way connect op basis van highway in de workshop geplaatst maar verwacht er geen wonderen van.

Verder had ik bij mij ook het one way probleem opgelost door een bepaalde exit aan de andere kant vd map te verwijderen. Ze waren alvast aan het voorsorteren voor die exit :+ .

Dingen die ik nu nog niet aan toe ben gekomen:
Bus (Hoe zie je bijvoorbeeld overzicht van je lijnen, moeten den lijnen intersecten of heb je één grote nodig)
Metro (Hoe groot is de range?)
Trein (helemaal niet gebruikt)
Haven (helemaal niet gebruikt(

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bean77 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:26:
[...]

toch wel zorgwekkend dat dit soort dingen 5 voor 12 gerepareerd worden en niet in een deugdelijk testperiode ontdekt zijn. Zit je morgen met een spel wat eigenlijk nog compleet in de steigers staat....... :(
Dit is zeker je eerste Paradox-spel? :+
Paradox-spellen hebben altijd wel wat bugs bij release. Maar. Paradox zorgt ook altijd voor goede support en patches.
spokje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:26:
Nee, geen rampen, helaas.
sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:27:
[...]

Dat komt omdat die rotonde gemaakt is van een highway en die hebben geen stoplichten (tenzij er van 2 kanten normale wegen inserten). Een rotonde met gewone wegen werkt niet.
Oh, dat is jammer om te horen.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 09-03-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Op het Paradox forum een thread met alle release info. Misschien handig om op te nemen in de waarschuwing?

http://forum.paradoxplaza...stions-go-here&p=18999984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Vind rampen toch compleet nutteloos, deze ga ik dus absoluut niet missen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gewoon geen brandweerkazernes bouwen. Of een dam op de juiste plek.
Voila :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

Rannasha

Does not compute.

anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:33:
Of je sewage outlet pipe upstream van je waterpompen plaatsen. Genoeg mogelijkheden :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:33:
Vind het wel erg jammer dat vuur zich niet verspreid. Gebeurd in het echt ook niet vaak maar als je een aantal gebouwen tegen elkaar aan hebt staan zou het toch wel moeten kunnen gebeuren.

En een overstroming is inderdaad een disaster die je momenteel al kunt loslaten op je stad, erg cool. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Meer asfalt is altijd beter toch?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GDTKCGryMaG5iNPHNbSCtgZN/full.png

Reden voor de "fix"
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9A8N0dShcwdbz9NV8d9EMGWI/full.png
Snoz Lombardo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:34:
[...]

Vind het wel erg jammer dat vuur zich niet verspreid. Gebeurd in het echt ook niet vaak maar als je een aantal gebouwen tegen elkaar aan hebt staan zou het toch wel moeten kunnen gebeuren.

En een overstroming is inderdaad een disaster die je momenteel al kunt loslaten op je stad, erg cool. :)
Heb er regelmatig 4+ in de fik staan.

[ Voor 52% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:39:
Heb er regelmatig 4+ in de fik staan.
Dat zijn dan vier aparte branden want vuur spreidt zich niet uit in CS, is bevestigd door Paradox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De game is iig de afgelopen paar dagen 5 euro duurder geworden zie ik.. lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here. Ik heb het volle pond betaald. (36 euro). Maar dat doet me weinig, met de eerste city builder waar je gewoon mods kan maken.
Dit gaat zo maar weer 12 jaar mee , zoals SC4. :D
En zoals anandus eerder zei: "En dan dus niet slechts de 2GB voor het spel, maar ook de 10GB aan mods en gebouwen weer installeren op je hyper moderne nieuwe systeem ver van nu."

Zal Simtropolis nu Cimtropolis gaan heten? :P

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Via Greenmangaming VIP nog steeds €20,43 hoor?

http://www.greenmangaming.com/vip/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Helaas werkt er geen code meer op de deluxe versie (die nog gewoon €27,00 is bij Greenmangaming)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mwah. om nu 7 euro uit te geven voor 5 gebouwtjes is ook weer zoiets ;P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Rubman schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:56:
[...]

Helaas werkt er geen code meer op de deluxe versie (die nog gewoon €27,00 is bij Greenmangaming)
Je hebt toch geen code nodig? Als je die link volgt die ik plaatste ben je op de VIP pagina. De standaard versie staat daar voor €20,43 en kun je gewoon toevoegen aan je winkelwagen zonder een code in te voeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:14
Ik heb gekocht via dlgamer (eveneens goede webshop, niet duur en vlotte levering. Haal Football Manager er al jaren) en heb een zelfde soort timer lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
heuveltje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:58:
Vijf gebouwtjes met trademark erop waarover zij ook royalties af moeten dragen.

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
heuveltje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:58:
Én de soundtrack en digital artbook....

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:50:
De game is iig de afgelopen paar dagen 5 euro duurder geworden zie ik.. lol :D
Op Steam is het in ieder geval dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

JapieTalent schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:58:
[...]

Ik heb gekocht via dlgamer (eveneens goede webshop, niet duur en vlotte levering. Haal Football Manager er al jaren) en heb een zelfde soort timer lopen..
Zal wel goed komen dan :)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik doelde op de game die hier bovenin de tweakers pricelist staat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Patch 1.0.5:
Cities: Skylines version 1.0.5
  • Fixed mods downloaded from workshop not registering
  • Fixed color correction downloaded from workshop not loading properly
  • If builtin mods are showing 2 times:

Delete the folders UnlockAll, HardMode and UnlimitedMoney from the user folder: On Windows C:\Users<username>\AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines\Addons\Mods On Mac /Users/<username>/Library/Application Support/Colossal Order/Cities_Skylines/Addons/Mods On Linux /home/<username>/.local/share/Colossal Order/Cities_Skylines/Addons/Mods/
  • If you have a custom mod from the workshop (like the 25 tiles) you have manually copied to the local folder according to the interwebs guidance, remove it from that folder as well as it will appear twice if you are still subscribed to that mod on the workshop.
  • If you have deleted or moved the workshop files from the Steam folder instead of copying it (depending which source you got that from the interwebs): close the Steam client, go to <Steam_folder>/steamapps/workshop and rename or delete appworkshop_255710.acf then restart the client.
  • Water treatment plant clipping fixed
  • Black intersection between gravel road and elevated regular road fixed
  • Deluxe edition owners are now shown a deluxe patch in the main menu
  • Chirper API update (SetBuildinChirperFree and SetBuildtinChirperAnchor)
  • Too many trains on the tracks bug fixed
  • Various localization fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks, meteen besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:27:
[...]
Dit is zeker je eerste Paradox-spel? :+
Paradox-spellen hebben altijd wel wat bugs bij release. Maar. Paradox zorgt ook altijd voor goede support en patches.

[...]
Heb diverse Paradox spellen maar heb daar toch wel een beter gevoel dat ze voor de launch beter getest zijn dan dit spel nu. Vind Paradox een prima studio, maar hier lijken ze wat steken te laten vallen helaas. Als het de eerste week na de launch redelijk is koop ik het spel wel.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deluxe edition owners are now shown a deluxe patch in the main menu
BOOYAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

En wat houd een deluxe patch in? Extra content?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BOOYAH!

(patsen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Luukwa schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:12:
[...]

En wat houd een deluxe patch in? Extra content?
Volgens mij staat er in het hoofdmenu een klein logootje met 'Deluxe' erop.

Wat ik er van vind om daarvoor extra te betalen laat ik maar in het midden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Snoz Lombardo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:48:
[...]

Dat zijn dan vier aparte branden want vuur spreidt zich niet uit in CS, is bevestigd door Paradox.
Klopt helemaal. Moet er niet aan denken dat het vuur zou verspreiden. Gebouwen als je centrale fire brigade (60.000, 25 fire engines) zijn nu al twijfelachtig door de trage response time :P. Heb elke week wel een gebouw dat is afgefikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bean77 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Heb diverse Paradox spellen maar heb daar toch wel een beter gevoel dat ze voor de launch beter getest zijn dan dit spel nu. Vind Paradox een prima studio, maar hier lijken ze wat steken te laten vallen helaas. Als het de eerste week na de launch redelijk is koop ik het spel wel.
Volgens mij valt het wel mee, behalve pathfinding en clipping issues heb ik eigenlijk weinig over bugs gehoord.
Het kan in ieder geval niet slechter zijn dan Sword of the Stars 2 :P (waar ik trouwens zonder problemen mijn geld van terugkreeg van Paradox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me bij een deluxe patch ook weinig voorstellen. Misschien had ik er een smiley bij moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Dat was de eerste werkdag van de week, morgen nog en dan is de game er :-)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Wil deze game toch best graag spelen, alleen wat jammer dat hij pas om 7 uur morgen uitkomt. Nu zal ik tot donderdag moeten wachten voor ik aan de slag kan ermee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Bean77 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Niet om het een of ander, maar: Paradox is de uitgever, Colossal Order is de studio. Om misverstanden te voorkomen. Desalniettemin heb ik wel het gevoel dat Paradox heel erg betrokken is bij de ontwikkeling van het spel, en niet alleen voor het geld, maar ook omdat ze het oprecht een leuk en interessant spel vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Awesome op 09-03-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Join the club. Hier zal (vrij kleine download via Steam) ook vrij lang duren. Het weekend zal het 'em worden.Vriendin zal het iets minder met aandacht moeten doen voor een tijdje.

Klopt. Mr frontage road bleef er ook maar op hameren dat het dor civ engineers is gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28
brend5 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:24:
Wil deze game toch best graag spelen, alleen wat jammer dat hij pas om 7 uur morgen uitkomt. Nu zal ik tot donderdag moeten wachten voor ik aan de slag kan ermee :(
;) ah joh, overmorgen is alle ellende voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
mn key ingevoerd in steam, maar kan nog niet spelen, spel is locked :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
fuqua schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:01:
Goh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
morgen 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Morgenavond 7 uur, zoals je her en der in dit topic kon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
ik had slechts gehoopd dat het vast zou pre-loaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
filmpje van OV-gebruik. Leuk om te zien :)

Van een andere stream. Een nogal chaotisch uitziend verkeersplein :+ En een lekker grote stad :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n1M7tm7.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 09-03-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:09:

Van een andere stream. Een nogal chaotisch uitziend verkeersplein :+ En een lekker grote stad :9

[afbeelding]
hahah wow zoiets werkt toch niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187

[afbeelding]
Holy moly wat een constructie zeg 8)7

Ik ga het in het begin maar bij wat kleinere, meer verspreide wijken houden denk ik. Hoef ik wat minder te goochelen met highways :P

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 19:36

[afbeelding]
Ik zeg: Prins Clausplein on Steroids :P

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoor in OV filmpje van anandus heeeel erg veel meeuwen geschreeuw. Ik ga er dus vanuit dat de makers van dit spel geen rekening hebben gehouden met de Hagenezen die er een trauma van hebben. Ik lig weer wakker vannacht, terwijl ik er al 13 jaar niet meer woon.
Dat gekrijs is verschrikkelijk.

Is dat alleen in coastal areas? Ik zie geen kust in het filmpje, maar misschien is die er wel.
Hondjes ok, maar meeuwen?!?!
Hoop dat er een slide bar is voor meeuwengeschreeuw... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jirnsum schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:21:
[...]

Ik zeg: Prins Clausplein on Steroids :P
Prins Clausplein zat ik ook al aan te denken toen ik eerdere "pogingen" zag om verkeerspleinen te maken. Zeker tijden Mr NL frontage road.

Echt één van de meer eficiënte onder de pleinen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
spokje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:38:
[...]

;) ah joh, overmorgen is alle ellende voorbij :)
Dan begint de ellende pas. Heb zojuist nog een uur een poging gedaan mijn stad te redden uit de "stall" waar deze zich in bevindt... Tot heden geen soelaas. Blijf abandoned buildings hebben door een tekort aan workers en customers. Vermoedelijk loopt de traffic nog niet goed genoeg. Nadeel van al het "one way" geneuzel is dat er het heel complex wordt en het verkeer soms ver om moet rijden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0mhu3o3rvFZ0VXhT5HRbCRWi/full.png

Heeft er iemand al ergens een goede implementatie van OV gezien (metro/trein/bus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:22:
Is dat alleen in coastal areas?
Of misschien hoort het bij een bepaalde theme?
Het spel komt met 3 themes (tropical, moderate, Scandinavian), die elk andere kleurenfilters en assets (zoals bomen) hebben. Misschien ook geluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:28:
[...]

Dan begint de ellende pas. Heb zojuist nog een uur een poging gedaan mijn stad te redden uit de "stall" waar deze zich in bevindt... Tot heden geen soelaas. Blijf abandoned buildings hebben door een tekort aan workers en customers. Vermoedelijk loopt de traffic nog niet goed genoeg. Nadeel van al het "one way" geneuzel is dat er het heel complex wordt en het verkeer soms ver om moet rijden.
dat geeft veel vertrouwen voor al die kopers van het spel >:) Lopen allemaal vast in de verkeerspoblematiek en mikken de spel binnen een week in de prullenbak en beginnen dan hier te ragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SDK1985:
Wel eens SC4 gespeeld? (Serieuze vraag)
Ik ken geen stad die één hoofdlijn heeft en zo veel zig-zag wegen eroverheen, eronderdoor, etc.heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:28:
[...]
Heeft er iemand al ergens een goede implementatie van OV gezien (metro/trein/bus)?
De cims weten wel goed hun weg te vinden in het OV met overstappen, etc., dus er moeten hele efficiënte OV-netwerken gemaakt kunnen worden.

Pagina: 1 ... 11 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.