Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:28:
[...]

Dan begint de ellende pas. Heb zojuist nog een uur een poging gedaan mijn stad te redden uit de "stall" waar deze zich in bevindt... Tot heden geen soelaas. Blijf abandoned buildings hebben door een tekort aan workers en customers. Vermoedelijk loopt de traffic nog niet goed genoeg. Nadeel van al het "one way" geneuzel is dat er het heel complex wordt en het verkeer soms ver om moet rijden.

[afbeelding]

Heeft er iemand al ergens een goede implementatie van OV gezien (metro/trein/bus)?
Waarom geen snelweg links van dat gebied? Waar nu 1 baan loopt gewoon 2 banen neerleggen, in het onderste gedeelte die snelweg in het midden weghalen (daar rijd toch niemand) en die weg onderaan het gebied (die bijna geheel rood is) gewoon 1 way maken.

Weet niet of dat ook maar remotely duidelijk is, maar er moet imo van alles veranderd worden :P

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:28:

Heeft er iemand al ergens een goede implementatie van OV gezien (metro/trein/bus)?
Er slingert hier ergens een video rond van iemand die zijn hele stad had volgebouwd met OV. Maar hij speelde met unlimited money mod dus dat telt niet echt. Voor de rest heb ik me lopen verbijten op de buslijnen van Quills stream. Wat was hij daar aan het prutsen.

Gewoon rechte buslijnen bouwen in 2 richtingen en vooral geen loops in een gebied. Deze allemaal laten samenkomen bij je metro station. Doe het zelfde bij industrie en commercieel en het zal wel werken. Werkte ook geweldig bij CIM2. Aangezien het C:SL daar flink op gebaseerd zal het hier ook wel werken.

CIM2 had er alleen last van dat cims bij twee parallelle lijnen elke stop gingen wisselen. Ik hoop dat ze dat gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over slingeren gesproken zeg. :P

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:35:
SDK195:
Wel eens SC4 gespeeld? (Serieuze vraag)
Ik ken geen stad die één hoofdlijn heeft en zo veel zig-zag wegen eroverheen, eronderdoor, etc.heeft.
Simcity 4 plat gespeeld :P.

Mja die stad had dat ook niet maar vanaf 30.000 inwoners wordt het gewoon te dol. Dit was het basis concept op 23.000 inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G8lhYUzmxX0IoYP0CSY7oaQm/full.png

Eerste grote issue bleek vrachtverkeer te zijn dat import/export doet. Het woon-werk verkeer stelt niks voor (terwijl dat in Simcity 4 het grootse probleem was). Dit is op zich makkelijk op te lossen met een rondweg (als je dit eenmaal door hebt :P).

Tweede issue is winkelend publiek dat "offmap" naar je winkelcentrum toe komt. Erg leuk als je midden tussen je drukke industrie en residential zone gestart bent met een commerce zone. Dit heb ik "opgelost" door mijn commerce centrum vrijwel volledig te verplaatsen.

Derde issue is dat het op een gegeven moment zo druk wordt dat een snelweg mergen gewoon geen optie is. Beide snelwegen zullen dan stilstaand verkeer krijgen. De enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is vervolgens 2 snelwegen aanleggen en dan het verkeer splitsen. Echter daar krijg je al die belachelijke bochten van.

Residential blijft momenteel huilen met de pet op. Des te meer je problemen met one way roads oplost, des te onmogelijker het voor services wordt om efficïent van a naar b te verplaatsen. Denk aan de brandweer, politie, ambulances en de dode wagens. Verder lijkt het alsof de travel times te lang worden door de te grote loop die ik heb gemaakt.

In theorie is OV vast een uitkomst maar ik ben al zeker 20% van mijn residential area kwijt (gecompenseerd door upgrades naar high density) terwijl het verkeers probleem niet is opgelost. Nog meer slopen voor een trein gaat een tax probleem opleveren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Admiral05 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:37:
[...]

Er slingert hier ergens een video rond van iemand die zijn hele stad had volgebouwd met OV. Maar hij speelde met unlimited money mod dus dat telt niet echt. Voor de rest heb ik me lopen verbijten op de buslijnen van Quills stream. Wat was hij daar aan het prutsen.

Gewoon rechte buslijnen bouwen in 2 richtingen en vooral geen loops in een gebied. Deze allemaal laten samenkomen bij je metro station. Doe het zelfde bij industrie en commercieel en het zal wel werken. Werkte ook geweldig bij CIM2. Aangezien het C:SL daar flink op gebaseerd zal het hier ook wel werken.

CIM2 had er alleen last van dat cims bij twee parallelle lijnen elke stop gingen wisselen. Ik hoop dat ze dat gefixt hebben.
Door mijn one way "fan" zijn bussen eigenlijk geen optie. Als ze één zijtak nemen dan moeten ze voor de volgende bushalte een volledige rotatie door de hele snelweg ring afleggen.
kuusj98 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:36:
[...]

Waarom geen snelweg links van dat gebied? Waar nu 1 baan loopt gewoon 2 banen neerleggen, in het onderste gedeelte die snelweg in het midden weghalen (daar rijd toch niemand) en die weg onderaan het gebied (die bijna geheel rood is) gewoon 1 way maken.

Weet niet of dat ook maar remotely duidelijk is, maar er moet imo van alles veranderd worden :P
Weet niet precies waar je bedoelt.Geloof niet dat ik een snelweg heb waar niemand komt :p. Anders moet je even met paint aan de slag. Iig links zit de stippel lijn en is er geen ruimte tot ik de volgende milestone haal.

Achteraf denk ik dat mijn fan out taktiek niet handig is en dat je beter met losse segmenten kunt werken omdat er dan meer ruimte tussen verkeer zit dat een ander doel heeft. Verder mis ik een tweede noord-zuid optie en een snelle manier voor de inwoners om van links naar rechts te bewegen.

[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SDK1985
Ik wilde niet slecht overkomen, hou me ten goede. Jij hebt uiteraard oneindig meer ervaring met deze game dan ik.
Dus je hebt (dit is je eerste stad?) zo goed als je kon de zooi aangepast?
Dan wel weer tof.

Ik zou vor grote sloop gaan. Maar ik kan er nog weinig over zeggen...oh...wel...ik ben jaloers...
Ik laat je over een week wel zien hoe het moet. ;) (geintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:52:
SDK1985
Ik wilde niet slecht overkomen, hou me ten goede. Jij hebt uiteraard oneindig meer ervaring met deze game dan ik.
Dus je hebt (dit is je eerste stad?) zo goed als je kon de zooi aangepast?
Dan wel weer tof.

Ik zou vor grote sloop gaan. Maar ik kan er nog weinig over zeggen...oh...wel...ik ben jaloers...
Ik laat je over een week wel zien hoe het moet. ;) (geintje)
O ik vat het niet onaardig op hoor. Ik probeer alleen al circa 4 uur dit probleem op te lossen en ik faal voorlopig :P. Is inderdaad nog steeds de eerste stad.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op z'n Haags aanpakken. Hele centrum neer, en dan ondergrondse zooi bouwen. Kost echter wel paar jaar en je zal niet popi zijn, maar het resultaat kan mooi zijn.

Man man man...Ik kijk uit naar komend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:01:
Op z'n Haags aanpakken. Hele centrum neer, en dan ondergrondse zooi bouwen.
Moet de Tunnel-DLC wel uit zijn :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Subway doet het toch nu wel? Tot andere ondergrondse dingen, inderdaad.

Geen Koningstunnel nog, maar soort van tramtunnel, a la subway.

[ Voor 32% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:07
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:02:
[...]
Moet de Tunnel-DLC wel uit zijn :P
En de damwanden DLC (tenzij je voor de authentieke nattevoetenervaring in de haagse tramtunnel wilt gaan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dit was overigens het concept:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nDIybpTX3UHv3HS4lXD4FAH8/full.png
Werkt niet omdat:
-Eén 3x highway niet voldoende is om alles te "feeden".
-Vrachtverkeer ook binnen de stad van A naar B wil (wist ik niet)
-Vrachtverkeer efficienter weg te leiden is naar "off map".

Dit kan ik nu best versimpelen alleen mijn probleem is door mijn asfalt madness verplaatst naar de stadskern.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anboni schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:03:
[...]

En de damwanden DLC (tenzij je voor de authentieke nattevoetenervaring in de haagse tramtunnel wilt gaan ;) )
HAHAHAA, ja dat bedoelde ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoogstwaarschijnlijk is het USA model van steden aangehouden, en (zeker) niet het (voorheen zeer goede) NL model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ach, sdk1985, het is je eerste stad. Dat gaat geheid verkeerd, natuurlijk.

Mijn eerste stad zal waarschijnlijk ook vastlopen als de aderen van een morbide obese man met een patatje kapsalon-verslaving :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:07:
Hoogstwaarschijnlijk is het USA model van steden aangehouden, en (zeker) niet het (voorheen zeer goede) NL model.
Ik geloof niet dat ik in NL ooit een weg heb gezien waar goed over na is gedacht. Alles loopt hier nog schever dan in mijn Cities Skyline stad :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Please kom naar Jakarta en je zult de NL wegen aanbidden om hun schoonheid, efficiëntie en daadkrachtigheid.

Ik ga dan ook volop voor de "organische stad" met problemen zodra ik kan. Geen frontage roads for me. :P
Gewoon geannexeerde dorpjes waar niets geupgrade wordt, en het allemaal hopeloos vaststaat.

I am ...excited.

[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland is het nog best goed geregeld. Te goed soms, zou ik bijna zeggen, maar dat kan ik dan ook weer zeggen omdat we verder weinig echte problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:14:
Please kom naar Jakarta en je zult de NL wegen aanbidden om hun schoonheid, efficiëntie en daadkrachtigheid.

Ik ga dan ook volop voor de "organische stad" met problemen zodra ik kan. Geen frontage roads for me. :P
Gewoon geannexeerde dorpjes waar niets geupgrade wordt, en het allemaal hopeloos vaststaat.

I am ...excited.
Ik heb liever het Franse model van de tolweg met één keer in de 20km een afrit en een parralel weg (zoals bijvoorbeeld bij Eindhoven en 20 jaar geleden de paralelbaan bij Rotterdam die tegenwoordig niet echt meer als paralelbaan wordt gebruikt).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k7aohN0iC6tZGoDyUdKBOTGt/full.png

Dit wordt mijn nieuwe industrie setup. Een ringweg met een binnenweg ipv de one way Streets. Op die manier kan het lokale vrachtverkeer effectiever opereren. Ook makkelijker voor de brandweer etc. Iemand een goede suggestie voor de stad zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Zou het mogelijk zijn een soort van slang naar binnen te maken? Dus zeg maar 1 weg die steeds meer naar binnen of buiten gaat met 1 ingang en 1 uitgang. Misschien voor industrie en dan bij de uitgang een haven en/of vrachttrein. En dan misschien 1 toegangsweg naar de spiraal waar je dan een heavy vehicle ban instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een post qua performance. Iemand heeft een stad met ~235k inwoners (<- plaatjes :) )
GTX 770 with an i7 3770k. I noticed that as my city got larger, system RAM usage has started to increase now its around 3.4 GB of RAM usage. The game seems to hang around 35ish FPS maxed out, though putting the game on medium actually gave me like 15 more FPS. Depends where I am, it tanks sometimes.
Of course, I've only zoned maybe 4 extra tiles, who knows what the performance will be like with a fully covered 25 tiles of buildings.
Haven't really checked gpu utilization, but I suspect its more CPU heavy. The game is utilizing like 80% according to my task manager.
Dan hebben we een beetje een beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het feit alleen al dat je dit soort schetsen maakt doet mijn handpalmen zweten en teentjes trillen.
Het is echt een city builder dus, wat je ook zegt! :D :P
OMG! Je hebt getekend!
Eindelijk weer eens een echt spel.
(Vergeet Amnesia niet) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:22:
Even een post qua performance. Iemand heeft een stad met ~235k inwoners (<- plaatjes :) )

[...]

[...]

[...]

Dan hebben we een beetje een beeld :)
Erm... :?
Als GPU goed belast wordt gaat fan harder draaien. Zelfde geldt voor CPU toch?
Lijkt me een minder relevante post.
Ik schat, van wat ik gezien heb, dat het wel goed komt voorlopig. SC4 draaide na een tijdje ook voor geen meter meer op mijn systeem toendertijd.
Maar na paar jaar... :D

Edit: En het spreekt de eerdere mensen die op 25 tiles spelen en zelfs NL Mr Frontage Road wel een beetje tegen.

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:29:
Erm... :?
Als GPU goed belast wordt gaat fan harder draaien. Zelfde geldt voor CPU toch?
Lijkt me een minder relevante post.
Waar heb je het over? 8)7 Na het fiasco van SimCity 5 met enorm kleine plots en CitiesXL met fatale problemen bij grotere steden is performance bij grotere gebieden juist extreem relevant. Gezien waar we nu zijn zou één van de slechtste scenario's een spel dat wéér geen goede performance heeft zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik bedoel is dat dan je CPU of GPU mental gaat, dus de fans volop hard gan draaien. Daar wordt niet over gesproken. Hij heeft het over RAM usage. Ja, als je het hebt, waarom mag dat niet gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:33:
Hij heeft het over RAM usage. Ja, als je het hebt, waarom mag dat niet gebruikt worden?
Omdat CitiesXL daar (grote) problemen mee had. Het gaat niet om een ongemak, zoals de fanspeed die jij noemt, maar om simpelweg niet redelijk meer kunnen spelen bij grotere steden. Dat is toch wel de kern van wat een spel goed of slecht maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://signup.citiesskylines.com/

Gratis items als je je registreert voor de newsletter...

Bron:

http://forum.paradoxplaza...uilding-upon-Registration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bij een stad met 88.000 inwoners (steam workshop save) is het verschil tussen pauze en play 34 vs 66% cpu load op een i5 2500k 4.2 GHz. Om performance zou ik me dus niet al te druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij CXL zoals vele malen eerder aangehaald was dat omdat dat niet goed op meerdere threads geprogd was. Dat heeft nog niet eens zoveel met RAM te maken.

Hier zien we gewoon dat iemand stelt dat z'n RAM een beetje volloopt. Ja, dat is een goed iets. Eindelijk. Daar heb je het voor gekocht toch?
En het is verder gewoon een multi threaded engine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:38:
Bij CXL zoals vele malen eerder aangehaald was dat omdat dat niet goed op meerdere threads geprogd was. Dat heeft nog niet eens zoveel met RAM te maken.
Er zat ook een geheugenlek in. Blijf je nou overal moeilijk over doen. De ervaring is dat de alternatieven/concurrenten allebei problemen hadden en hebben met performance, waardoor grote steden spelen niet goed mogelijk was. Daarom dat men er nu redelijk kritisch naar kijkt en daarom dat men er nu opgelucht over is dat het redelijk in orde lijkt.

Dat lijkt me niet zo'n moeilijk verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe alleen moeilijk over het feit dat ik het spel niet nu aan het spelen ben. :)
Denk ik...
Geheugenlek zat er inderdaad ook in. Inderdad. Je hebt gelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik ben helaas aangewezen op mijn laptop om games te spelen. Ik heb er wel redelijk vertrouwen in dat het gaat goedkomen maar denken jullie dat ook? Wil dat namelijk wel zeker weten voordat ik vanavond een pre-order doe.

Ik heb een HP elitebook 8570w
Met een Intel i7 3630 QM @ 2.40 ghz (turbo at 3.40)
8 GB aan Ram
en een Nvidia k2000M (2 GB)

(sorry dat ik het hier vraag maar systemrequirmentslab werkt niet om de een of andere rede)

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Livecrew011 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:46:
Ik ben helaas aangewezen op mijn laptop om games te spelen. Ik heb er wel redelijk vertrouwen in dat het gaat goedkomen maar denken jullie dat ook? Wil dat namelijk wel zeker weten voordat ik vanavond een pre-order doe.

Ik heb een HP elitebook 8570w
Met een Intel i7 3630 QM @ 2.40 ghz (turbo at 3.40)
8 GB aan Ram
en een Nvidia k2000M (2 GB)

(sorry dat ik het hier vraag maar systemrequirmentslab werkt niet om de een of andere rede)
Ik gok op 20 fps op low ivm de trage videokaart (maar wel 2x een HD 4400).

edit: merk ondertussen dat ik in verhouding veel te veel industrie heb. Ik heb net zo veel industrie als een stad van 80.000 :P.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral05
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:10:
[...]

Ik geloof niet dat ik in NL ooit een weg heb gezien waar goed over na is gedacht. Alles loopt hier nog schever dan in mijn Cities Skyline stad :P .
Het feit dat er in Nederland voor de aanleg ook al wordt nagedacht over onderhoud maakt het al beter dan in vele andere landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:20:
[...]

Ik heb liever het Franse model van de tolweg met één keer in de 20km een afrit en een parralel weg (zoals bijvoorbeeld bij Eindhoven en 20 jaar geleden de paralelbaan bij Rotterdam die tegenwoordig niet echt meer als paralelbaan wordt gebruikt).

[afbeelding]

Dit wordt mijn nieuwe industrie setup. Een ringweg met een binnenweg ipv de one way Streets. Op die manier kan het lokale vrachtverkeer effectiever opereren. Ook makkelijker voor de brandweer etc. Iemand een goede suggestie voor de stad zelf?
Ik heb het spel zelf nog niet dus ik gewoon maar even een gedachte in de groep: Aangezien de 3 zones gescheiden zijn, moeten alle bewoners per se forensen via wegen tussen die gebieden. Kun je niet beter kleinere zones maken en proberen wat residential en commercial te mixen? Misschien zelfs wat industry er tussen. Op die manier hoeven de bewoners slechts kleine afstanden af te leggen en kunnen ze het misschien wel lopen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:55
Rav schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:04:
[...]

Ik heb het spel zelf nog niet dus ik gewoon maar even een gedachte in de groep: Aangezien de 3 zones gescheiden zijn, moeten alle bewoners per se forensen via wegen tussen die gebieden. Kun je niet beter kleinere zones maken en proberen wat residential en commercial te mixen? Misschien zelfs wat industry er tussen. Op die manier hoeven de bewoners slechts kleine afstanden af te leggen en kunnen ze het misschien wel lopen.
Dat zou qua traffic misschien kunnen werken, maar je hebt wel last van zowel air als noise pollution in je woongebieden, waardoor je cims minder gelukkig zijn. Heb zelf nog niet gespeeld dus weet niet of dit op te lossen is met bijvoorbeeld veel parken, of pedestrian paths, maar dit is wel iets wat ik wil gaan proberen :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 19:36
Ofwel: we gaan met z'n allen weer een heel leerproces in :)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Mixen kan niet omdat commerce en industrie geluidsvervuiling geven. Verder heb ik inderdaad te grote zones. Heb voor het eerst even rondgekeken naar anderen en het viel me op dat er veel "smokkelen". Ze maken dus geen maximaal gebruik van de ruimte en laten grote stukken open zodat ze minder intersections hebben. Op zich is de ruimte er wel voor maar zo is mijn stad niet opgezet nu.

Weet iemand hoe je de kleur van een metro lijn aanpast? Zag iemand anders met een blauwe en roze lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:08:
[...]

Mixen kan niet omdat commerce en industrie geluidsvervuiling geven. Verder heb ik inderdaad te grote zones. Heb voor het eerst even rondgekeken naar anderen en het viel me op dat er veel "smokkelen". Ze maken dus geen maximaal gebruik van de ruimte en laten grote stukken open zodat ze minder intersections hebben. Op zich is de ruimte er wel voor maar zo is mijn stad niet opgezet nu.

Weet iemand hoe je de kleur van een metro lijn aanpast? Zag iemand anders met een blauwe en roze lijn.
Je kunt ingame alle lijnen een kleurtje geven, dat heb ik wel gezien op de stream.
Maar hoe ben ik alweer vergeten ;P

Omdat het kan :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4NCq5F4.png

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:20:
[...]

[afbeelding]

Als illustrator doet je tekening me een hoop verdriet! :'(

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 16-09 23:49
Lekker belangrijk, ik word ook niet verdrietig van elke slechte database die voorbij komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:08:
[...]

Uiteraard, maar welk effect is erger, slechte doorstroming of het effect van de vervuiling?
Zoveel vragen die alleen maar morgen beantwoord gaan worden zodra ik kan beginnen met spelen :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
RoyK schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:14:
[...]

Als illustrator doet je tekening me een hoop verdriet! :'(
Challenge! Binnen een uur een knappe versie van die tekening afleveren!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Rav schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Uiteraard, maar welk effect is erger, slechte doorstroming of het effect van de vervuiling?
Zoveel vragen die alleen maar morgen beantwoord gaan worden zodra ik kan beginnen met spelen :)
Tot nu toe werkt het zo (lijkt er niet op dat dit bij de release gaat veranderen). Als de omgeving van je gebouwen goed is dan stijgt het level. Dan hoor je "plieng". Hierdoor krijg je meer geld per gebouw. Landvalue etc houdt dergelijke upgrades tegen.

Als je verkeersdoorstroming slecht is dan komt er een domper op je RCI demand en krijg je industrie met worker shortage en winkels zonder klanten.

Bij een mixed stad zal je vermoedelijk veel gebouwen niet maximaal zien upgraden.
BeefHazard schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Challenge! Binnen een uur een knappe versie van die tekening afleveren!
Maak er maar 5 minuten van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik zit zojuist wat streams te bekijken en wat me opvalt is dat het inwonersaantal bijzonder laag uitvalt bij grote steden. De stad ziet er uit als een miljoenenstad maar er wonen slecht +/- 350000 mensen ligt dit aan mij of/?

Bron: http://www.twitch.tv/kingkongor

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Wow weer een update en dit keer voor traffic, gah waarom is het niet al 10 Maart.

Van reddit :

Currently watching streams (like the whole last week...) and cars seem to use inner lanes in roundabouts now. Pretty happy about that. Managed to get a somewhat usable screenshot:
https://i.imgur.com/9UMLdIr.jpg
(repost because I forgot to flair the first post)

[–]TotalyMooParadox 145 punten 9 hours ago
Yes, some smaller updates in pathfinding :)

[–]lordflip 77 punten 7 hours ago
You guys are totally crazy! I've been playing computer games for the past 20 years and I have NEVER EVER seen such quick fixes and responses from a publisher/game developer! And we are still pre-release! You guys will earn a shitload of money with this game and you god damn deserve every single Euro!

[–]TotalyMooParadox 85 punten 7 hours ago
That's one of many reasons we at Paradox love working with Colossal Order. They are top tier developers that work because of their passion, simple as that.
(pinging some love to /u/co_martsu and the gang)

Link : http://www.reddit.com/r/C..._with_a_traffic_ai_change

Changelog : http://www.reddit.com/r/C...g2ni/update_105_patchlog/
en official : http://forum.paradoxplaza...a0e0268f17a2c8cebf344bc84

[ Voor 14% gewijzigd door huubhuub op 09-03-2015 19:32 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Livecrew011 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:25:
Ik zit zojuist wat streams te bekijken en wat me opvalt is dat het inwonersaantal bijzonder laag uitvalt bij grote steden. De stad ziet er uit als een miljoenenstad maar er wonen slecht +/- 350000 mensen ligt dit aan mij of/?

CO heeft ervoor gekozen om alle inwoners te simuleren, ipv om de aantallen te 'fudgen' zoals SimCity 2013 deed. Hierdoor vallen de aantallen misschien tegen (totale aantallen, maar ook aantal bewoners per gebouw), maar kun je wel elke cim zijn hele leven volgen. Er is een citizen cap van 1 miljoen, die (denk ik) vrij moeilijk te halen zal zijn, zelfs met 9 volgebouwde tiles. Misschien is het mogelijk om de aantallen te 'fudgen' door middel van een mod, ik denk dat daar wel interesse in zal zijn. De tijd zal het leren :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Livecrew011 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:25:

Die discussie loopt al langer.
Die 35000 is het aantal inwoners dat CSL simuleert
Als FC het aantal zou "fudgen" dan krijgen ze pissige gamers over hun heen a'la het SC5 debacle
Reporten ze het echte aantal agents, dan klaag iedereen dat het er meer zouden zijn.
Zouden ze het aantal gesimuleerde agents verhogen, dan loopt het op de helft van de systemen niet meer.

Hoe dan ook, wat ze ook doen er gaan mensen klagen :)
CO denkt dat dit de meest eerlijke optie is :)

Mijn advies, negeer dat nr en ga lekker gebouwtjes bouwen :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sdk1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Tot nu toe werkt het zo (lijkt er niet op dat dit bij de release gaat veranderen). Als de omgeving van je gebouwen goed is dan stijgt het level. Dan hoor je "plieng". Hierdoor krijg je meer geld per gebouw. Landvalue etc houdt dergelijke upgrades tegen.

Als je verkeersdoorstroming slecht is dan komt er een domper op je RCI demand en krijg je industrie met worker shortage en winkels zonder klanten.

Bij een mixed stad zal je vermoedelijk veel gebouwen niet maximaal zien upgraden.

[...]

Maak er maar 5 minuten van :P.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QvbVTGMrfhaMMLgmmqngLcpB/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:05
:'D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Held _/-\o_

--

On: Ik moet echt stoppen met streams kijken. Morgen eerst nog hele dag werken |:(

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avathar.rauko
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 09:44
Ahhhh ik blijf maar op Steam kijken of C.SL al gereleased is..... ach moet morgen nog maar werken gaat snel zat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

heuveltje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:14:
[...]

Je kunt ingame alle lijnen een kleurtje geven, dat heb ik wel gezien op de stream.

[afbeelding]
Damn, ik krijg echt heel erg veel zin in dit spel. Maar eerst mijn scriptie. MUST. RESIST!
Ik vind die wegen over het water wel echt megalelijk. Maar wat wel cool zou zijn is om alle hoofdaderen langs de kustlijn (maar nog wel op land) te laten lopen, en dan eventueel in de hoogte te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Oké ik had wat eerder naar het trein cargo station moeten kijken! Nu gaan ALLE export trucks naar DAT station.Argh wat een breik kraker om nu weer ALLES om te moeten gooien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZzfWMZNjglIMe1nMg2wY0HyR/full.png

8)7

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
Ben benieuwd hoe rustig morgen deze thread wordt.. :')
Dan is iedereen te druk met spelen.
Heb zelf geen eigen pc, alleen een werk laptop. Tot op heden ook niet nodig gehad.. maar nu wil ik dit spelen.. dus vandaag mezelf maar even een cadeautje gedaan en nieuwe pc samengesteld en besteld.. Kan niet wachten nu

*gaat weer streams kijken*

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Blijkt dat de vrachtwagens netjes links/rechts het gebouw in rijden. Dus als je het train depot rechts van de weg bouwt dan moeten ze elkaar kruisen. Bouw je hem links van de weg (terwijl het verkeer vanaf noord komt) dan kunnen ze tegelijk in en uit rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb mn vrouw al netjes gemeld dat ik morgenavond niet beschikbaar bent. Ik moet overwerken, ik heb het heeeeeel druk en ze moet me vooral niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:37
RoyK schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:15:
ik heb mn vrouw al netjes gemeld dat ik morgenavond niet beschikbaar bent. Ik moet overwerken, ik heb het heeeeeel druk en ze moet me vooral niet storen.
Die van mij heb ik gewoon een account gegeven :+.

Aan de huiskamer tafel samen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastisch idee. Behalve dat je dan ontzettende vervuiling krijgt en de industrie enorme verkeersstromen aantrekt. Zie hier, het typische stedelijk probleem dat eigenlijk al sinds SimCity 1 de crux van een citybuilder is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Dit spel krijgt toch Steam workshop support? Als de community erachter gaat staan, kan er iets heel moois ontstaan. En dan bedoel ik niet dat gebouwen een ander uiterlijk krijgen en that's it...

[ Voor 25% gewijzigd door JoeZuCK op 09-03-2015 20:29 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
Zit nu deze stream te kijken : http://www.twitch.tv/kingkongor.
Je ziet echt het effect van de traffic-patch (welke ik eerder hierboven al beschreef).
Auto's pakken veel sneller een andere lane etc. erg goed deze patch :P

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

huubhuub schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:29:
Je ziet echt het effect van de traffic-patch (welke ik eerder hierboven al beschreef).
Mm blijkbaar is deze game toch lastiger dan ik dacht
350K inwoners, en toch net 5k geld :?
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:18:
[...]

Fantastisch idee. Behalve dat je dan ontzettende vervuiling krijgt en de industrie enorme verkeersstromen aantrekt. Zie hier, het typische stedelijk probleem dat eigenlijk al sinds SimCity 1 de crux van een citybuilder is :+
Eigenlijk lijkt die grondvervuiling wel mee te vallen, als je naar die paarse grond kijkt tenminste.
Hoogstens iets van 8 blokjes breed, grof gegokt.
Weet alleen niet of dat ook indicatief voor de luchtvervuiling is ?

[ Voor 27% gewijzigd door heuveltje op 09-03-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
heuveltje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:30:
[...]

Mm blijkbaar is deze game toch lastiger dan ik dacht
350K inwoners, en toch net 5k geld :?

[...]

Eigenlijk lijkt die grondvervuiling wel mee te vallen, als je naar die paarse grond kijkt tenminste.
Hoogstens iets van 8 blokjes breed, grof gegokt.
Weet alleen niet of dat ook indicatief voor de luchtvervuiling is ?
Voor zover ik begrepen heb is er geen aparte grond- en luchtvervuiling. Wel is er naast dit soort vervuiling nog aparte noise pollution. Zie bijv. dit artikel.

Edit: Oh, en watervervuiling natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Lau1187 op 09-03-2015 20:45 ]

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33
huubhuub schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:29:
Zit die kerel niet op tweakers? Want dit is een Nederlander (zonder accent :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Laatst online: 15-09 15:02
Begrijp me niet verkeerd. Ik sta ook al een lange tijd te wachten op deze game na het debacle dat Simcity 5 heet.

Het valt mij op dat er weinig over de economie wordt gesproken zoals industrie zones en commerciële zones of iets wat er geproduceerd moet worden om geld te verdienen of scholen etc etc. Het gaat nu alleen maar over wegen en hoe mooi dit is en ja het ziet er goed uit en ook al een patch om het beter te laten lopen maar ik mis info over wat ik net schreef.

Of misschien heb ik het verkeerd dan mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
Beatz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:54:
Begrijp me niet verkeerd. Ik sta ook al een lange tijd te wachten op deze game na het debacle dat Simcity 5 heet.

Het valt mij op dat er weinig over de economie wordt gesproken zoals industrie zones en commerciële zones of iets wat er geproduceerd moet worden om geld te verdienen of scholen etc etc. Het gaat nu alleen maar over wegen en hoe mooi dit is en ja het ziet er goed uit en ook al een patch om het beter te laten lopen maar ik mis info over wat ik net schreef.

Je moet nog steeds die zonering net zoals in SC5 bouwen.
- Industrie (boerderij olie hout normaal etc.),
- Commercie (winkels etc), kantoren (werk net zoals industrie maar dan voor anders geschoolde),
- Residentieel (huizen).

En van alle zones bestaat er ook nog een meer "density" variant.
Door middel van een "policy" dwing je in een gebied bijvoorbeeld het soort industrie af (bv een hout-industrie compleet met zagerijen en boomkwekers etc).

Zie ook : http://forum.paradoxplaza...-8-Districts-and-policies

Ten behoeve van scholen heb ik er nu een paar gezien :

- Basisschool
- Voortgezet of Universiteit

Verder heb je ook :

- brandweer
- politie
- ziekenhuizen en ambulances
- vuilnisbelten etc.

[ Voor 26% gewijzigd door huubhuub op 09-03-2015 21:11 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Waarom zie ik screenshots terwijl ik m nog niet kan kopen? :(

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Gamebuster schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:05:
Waarom zie ik screenshots terwijl ik m nog niet kan kopen? :(
Zoals in de Let op: staat: "De game word nu al gespeeld op twitch.tv omdat er een aantal streamers zijn die vroegtijdig een kopie hebben gekregen"

Je kunt de game nu al wel kopen (pre-orderen), maar de release is morgen (10 maart) rond 19:00.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
@GMG staat "No keys available until the game is released."

dat is dus pas key krijgen nadat het gereleased is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
rejer schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:19:
@GMG staat "No keys available until the game is released."

dat is dus pas key krijgen nadat het gereleased is ?
Correct (bij steam krijg je hem al direct maar hij installeerd nog niets)

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
huubhuub schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:20:
[...]

Correct (bij steam krijg je hem al direct maar hij installeerd nog niets)
ahw oke. Hopen dat ze genoeg keys hebben dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heb de eerder geplaatste schets toegepast op de game voor industrie 1 en 3 en voorzien van een eigen cargo train depot. Ben voor het grootste gedeelte afgestapt van de 6lane one way roads. Elk gebied heeft nu een interne 6 lane ringweg die meestal 2 kanten op aat.

RCI schoot meteen om hoog. Gestegen naar 40.000 inwoners.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GfqYpONPtsTAAwiEKdg82bAK/full.png
Dit grapje heeft me 500.000 gekost (!).

Heb nog wel een "probleem". Het knooppunt in het midden is nog niet af en daardoor kunnen de garbage trucks 60% van de stad niet bereiken :P.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@Hierboven: Nice :)
Beatz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:54:

Zoals eerder gezegd heb je verschillende industriële zones (je bouwt een zone en wijst een specialisatie aan), ik geloof dat deze afhankelijk zijn van resources.
De industrie maakt producten, deze moeten verkocht worden, dit gebeurt in commercial zones, of het wordt geëxporteerd.

Geld verdienen gaat via taxes, daarnaast kan je wijken maken en deze wijken kan je ook verder specialiseren qua taxes (en andere policies).

Ook heb je natuurlijk education, healthcare, deathcare, poluttion, noise, energy, water, garbage, sewer, etc. The usual, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Laatst online: 15-09 15:02
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:32:
@Hierboven: Nice :)

[...]

Zoals eerder gezegd heb je verschillende industriële zones (je bouwt een zone en wijst een specialisatie aan), ik geloof dat deze afhankelijk zijn van resources.
De industrie maakt producten, deze moeten verkocht worden, dit gebeurt in commercial zones, of het wordt geëxporteerd.

Geld verdienen gaat via taxes, daarnaast kan je wijken maken en deze wijken kan je ook verder specialiseren qua taxes.

Ook heb je natuurlijk education, healthcare, deathcare, poluttion, noise, energy, water, garbage, sewer, etc. The usual, zeg maar.
Ah ok ik had even zoiets van na wat ik allemaal gelezen had in dit topic dat het meer naar wegen neigde dan alles wat erbij komt zoals jij net opnoemde. Dat wou ik even weten waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dit is van wat ik een beetje begrijp uit de streams en dev diaries, ik weet het fijne er niet van, maar het is iets in die richting in ieder geval :)

edit:
Die Kingkongor is nu alleen aan het rondrijden door z'n stad (volgen van cims). Wat is dat geweldig zeg :)
Ik ga vele uren zo besteden :P

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 09-03-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De economy van de game is niet gebaseerd op micro management zoals Simcity 4. Die game was onwijs simpel alleen iedereen die ik problemen had lette niet op de budgetten van de individuele gebouwen. Bij simcity 4 kon je gerust een school het minimale budget geven omdat er toch nauwelijks leerlingen kwamen. Liet je alles default staan dan ging je "kapot".

In cities skyline onbreekt deze "micro". Het is simpelweg niet nodig. Een positieve belans vereist geen micro. Daar staat tegenover dat geld uitgeven ook erg makkelijk gaat. Zo geef ik zojuist 500.000 uit. Al met al ben ik van 1.5 miljoen gedaald naar 500.000 terwijl ik per week "slechts" 14k verdien.

Het hele wegen verhaal wordt gewoon een issue vanaf 25.000 inwoners (tenzij je dus een train cargo depot bouwt zo blijkt :P). Dat was echter in Simcity 4 (Rush hour) niet anders. In Simicity 4 groeien je gebouwen ook niet als de travel time te hoog wordt. Hoe breed ik mijn stad ook opzette in Simicity 4 er moest altijd dwars door mijn wolkenkrabbers een highway en de zoveelste metro lijn :P.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Let wel dat in het economy scherm je wel gewoon best wel wat opties hebt voor het meer "macro" micromanagen, en alle policies/taxes per district regelen is ook nog best wel diep imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
heuveltje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:14:
[...]

Misschien volgende keer hotlinken? Plaatjes van 6MB zijn niet perse fijn als je op een 2mbit lijntje zit... (en nog minder als je even GoT'ed via 3g :)).

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 09-03-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lockon schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:52:
Let wel dat in het economy scherm je wel gewoon best wel wat opties hebt voor het meer "macro" micromanagen, en alle policies/taxes per district regelen is ook nog best wel diep imho.
Klopt maar punt was meer dat het niet nodig is. Je gaat de game niet falen als je het niet doet (terwijl dat bij Simcity 4 wel zo is).

Het is overigens wel goed mogelijk om de game te falen door een gebrek aan services. Als je powerplant in de brand staat doet je water en sewer productie het half. Iedereen kwaad en alles loopt mis. Hetzelfde voor garbage trucks etc.

Ondertussen industrie 3 ook van het nieuwe ontwerp voorzien. RCI blijft goed :). Volgende probleem zal de residential zone worden. Dat gaat erg lastig worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AYPD6qgANHrQ47UwNC9Ed6hw/full.png

Totale herbouw heeft ongeveer 700.000 gekost en een uur of 2 bouwen (minstens). Letterlijke elke weg is vervangen. Het gebied zelf had namelijk one way 6 lane roads en die heb ik vervangen door "normale" wegen. De upgrade knop werkt alleen binnen hetzelfde weg type. Daarnaast heb ik ook vrijwel alle snelwegen gesloopt en ben ik opnieuw begonnen.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Knetters, 2 dagen niet kijken en 20 pagina's volgespamd. En dat terwijl het morgen pas komt :P

Wie gaat trouwens zijn stad/dorp proberen na te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Hmm, ik had het idee dat het upgraden van wegen naar een breder type wel werkt, zolang er maar geen vaste/ploppable gebouw aan vast zit (metrostation, park etc). Dat valt dus tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ShitHappens schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:31:
Hmm, ik had het idee dat het upgraden van wegen naar een breder type wel werkt, zolang er maar geen vaste/ploppable gebouw aan vast zit (metrostation, park etc). Dat valt dus tegen?
Je moet wegen, snelwegen en de "one direction" wegen als aparte groepen zien. Binnen groepen kun je vrij up (en down) graden.

Mijn "flaw" in het laatste design is overigens dat er nog altijd te veel intersections te dicht op elkaar zitten. Maar dat kan niet anders tenzij je gaten laat vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Jorian29 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:31:

Zat er wel aan te denken echter is mijn 'stad' vrij saai (midden limburg) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 06:53
Mhja, en als het klein is ben je snel uitgebouwd :p Ik woon in Apeldoorn, zag dat dat wel een leuke uitdaging is. Maar voordat ik dat doe ga ik eerst veel pielen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jorian29 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:43:
Mhja, en als het klein is ben je snel uitgebouwd :p
Dan ga je gewoon de omliggende dorpen en steden bouwen :P Ruimte zat :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-03-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

Key van DLGamer binnen en geactiveerd!

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Laatst online: 21:14
Luukwa schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:52:
Key van DLGamer binnen en geactiveerd!
Idem. Eens zien hoelang het nog duurt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jaap. op 09-03-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Jorian29 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:31:
Knetters, 2 dagen niet kijken en 20 pagina's volgespamd. En dat terwijl het morgen pas komt :P

Ik 100% zeker, proberen in ieder geval...

Betrek dan waarschijnlijk wel omliggende dorpen anders ben ik binnen 5 uurtjes wegen neerleggen klaar :P
Die heightmaps zijn trouwens wel leuk en aardig maar de resolutie is echt om te huilen, 30 meter...

Hier in Z-Limburg is 30 meter het verschil tussen 50 meter boven NAP en 100 meter boven NAP...
Maar ja, we zullen wel zien hoe dat gaat. Misschien zelfs een kleine serie maken voor YouTube, heb daar ook al 4 maanden niet meer geüpload... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wow, de stad van KingKongor is van 400k ingestort naar zo goed als 0 :o
Hij kon z'n rioolwater niet goed kwijt 8)7
Maar hij heeft geen verkeersproblemen meer :+

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 09-03-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

JapieTalent schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:52:
[...]

Idem. Eens zien hoelang het nog duurt :)
Tot morgen 19:00 toch?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Haha heb hetzelfde gehad met de garbage trucks :P.

Haal overigens net een savegame binnen van een stad van 196K en die heeft evenveel industrie gezoned als ik met mijn 40K 8)7 . Die stad draait overigens niet lekker, 96% cpu load.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 09-03-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
anandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:57:
Wow, de stad van KingKongor is van 400k ingestort naar zo goed als 0 :o
Hij kon z'n rioolwater niet goed kwijt 8)7
Maar hij heeft geen verkeersproblemen meer :+
Ouch! Was dat de enige oorzaak van het instorten?

Ik kijk zelf momenteel naar de dev die streamt. Prachtige quotes van de dev en de CEO, bijvoorbeeld toen ze de dev die streamt een noob noemde :P (Hier een thread waarin mooie quotes verzameld zijn.)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Dat wordt gesuggereerd door mensen die beweren dat ze rond dat tijdstip vaker releasen. Ik heb het nergens officieel gelezen geloof ik. Weliswaar 10 march, en dat is het over een klein uurtje al ;) maar wellicht heb ik ergens overheen gelezen en houd ik enkel mezelf voor de gek dmv wishful thinking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
JapieTalent schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:01:
[...]

Dat wordt gesuggereerd door mensen die beweren dat ze rond dat tijdstip vaker releasen. Ik heb het nergens officieel gelezen geloof ik. Weliswaar 10 march, en dat is het over een klein uurtje al ;) maar wellicht heb ik ergens overheen gelezen en houd ik enkel mezelf voor de gek dmv wishful thinking ;)
Bron voor het 19:00 bericht.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
And there it goes.. :w

Ahja, dan morgenavond maar aan het knutselen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
JapieTalent schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:03:
[...]

And there it goes.. :w

Ahja, dan morgenavond maar aan het knutselen! :)
Sorry :P

Nog slechts een kleine 20 uur wachten... Gelukkig zijn er talloze streams en YouTube video's om je tot die tijd mee te vermaken.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Nu lekker slapen, morgen hele dag werken (8-half 5) dan is 't zo 19:00.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Lau1187 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:06:
[...]

Sorry :P

Nog slechts een kleine 20 uur wachten... Gelukkig zijn er talloze streams en YouTube video's om je tot die tijd mee te vermaken.
Oh ja, zo'n probleem is het wachten niet, ik moet morgen toch gewoon werken. Maar had ergens hoop dat het wellicht om middernacht werd gereleased en ik dan nog even rond kon klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
JapieTalent schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:09:
[...]

Oh ja, zo'n probleem is het wachten niet, ik moet morgen toch gewoon werken. Maar had ergens hoop dat het wellicht om middernacht werd gereleased en ik dan nog even rond kon klikken.
Middernacht zou een probleem zijn voor mij, het lijkt me echt zo'n spel waar je zomaar uren insteekt en dan plots op de klok ziet dat het 4 uur 's ochtends is :P

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Zo, vandaag er trouwens m'n collega's er vast op voorbereid dat 'k mogelijk woensdag met een goed slaaptekort op kantoor zit :p
Pagina: 1 ... 12 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.