Weet je zeker dat je 'm ook hebt toegevoegd in je bibliotheek?HMC schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:09:
Ok, n00b vraag.
NVM
Echt een Steam noob.
Gelukt! Ik heb 'em ook!
En kan iemand verifiëren dat dit werkt?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Weet je zeker dat je 'm ook hebt toegevoegd in je bibliotheek?HMC schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:09:
Ok, n00b vraag.
NVM
Echt een Steam noob.
Gelukt! Ik heb 'em ook!
Waar doel je op? Ik hoor CS (Counter Strike, niet Cities Skylines) op de achtergrond (nvm, was ander venster in mn browserShitHappens schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:21:
[...]
En kan iemand verifiëren dat dit werkt?http://www.twitch.tv/thehazardoflife/
[ Voor 7% gewijzigd door Snoz Lombardo op 08-03-2015 12:23 ]
[ Voor 30% gewijzigd door ShitHappens op 08-03-2015 12:25 ]
Ah jammerShitHappens schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:25:
Zodra de release er is helaas pas, maar jaNu eigenlijk vooral aan 't testen etc.
[ Voor 24% gewijzigd door Snoz Lombardo op 08-03-2015 12:30 ]
Eat the bugs, live in a pod
Hele leuke stream. Hij heeft nu net lopen polderen hahaHMC schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:33:
Dit is z'n laatste dag. Eerst had hij het over nieuwe baan, toen familiedingen.
Nog één keer van hem genieten dan.
Something under the bed is drooling
Haha nice. Maar waren die dammen dan ook niet meer bedoelt als waterkrachtcentrale? Dus dat het logisch is dat die dingen water doorlaten?
Hij heeft ze uitgezetMartinspire schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Haha nice. Maar waren die dammen dan ook niet meer bedoelt als waterkrachtcentrale? Dus dat het logisch is dat die dingen water doorlaten?
Overigens zou ik er eerder voor kiezen om gewoon dijken te leggen dan dergelijke dammen, omdat je daarmee ook wat meer land kunt terugpakken. Al is het de vraag hoe duur een dergelijke actie is. Maar wel leuk dat je het kunt proberen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Maar aanleggen van dijken is momenteel geen optie binnen cities skylines geloof ik. Het aanleggen van dammen, en deze feitelijk gebruiken op een creatieve wijze (uit te zetten) is echter wel een optie.Martinspire schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Overigens zou ik er eerder voor kiezen om gewoon dijken te leggen dan dergelijke dammen, omdat je daarmee ook wat meer land kunt terugpakken. Al is het de vraag hoe duur een dergelijke actie is. Maar wel leuk dat je het kunt proberen.
Dit is trouwens erg jammer. Ik zou dit spel graag op mijn macbook pro 13" spelen. Hopelijk is het toch mogelijk op low-res. Het gaat me vooral om de gameplay.Does not support Intel Integrated Graphics Card
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Hij start anders wel op mijn surface pro 2. Nog niet geprobeerd een game te laden. Had geen muis. Kan vanavond wel even kijken.zoooper schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:37:
[...]
Dit is trouwens erg jammer. Ik zou dit spel graag op mijn macbook pro 13" spelen. Hopelijk is het toch mogelijk op low-res. Het gaat me vooral om de gameplay.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat zou mooi zijn, dan weet ik of ik kan pre-orderen. Alvast bedankt!sdk1985 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:58:
[...]
Hij start anders wel op mijn surface pro 2. Nog niet geprobeerd een game te laden. Had geen muis. Kan vanavond wel even kijken.
Misschien gooi ik twitch ook even aan. Iemand nog specifieke vragen?
Volgens mij is al gemod dat je alle 25 de tiles kan gebruiken... dan kun je makkelijk Amsterdam maken bijvoorbeeldn8n schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:18:
Voor een indruk van de afmetingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
25 is het buitenste vierkantbadbadpresident schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Volgens mij is al gemod dat je alle 25 de tiles kan gebruiken... dan kun je makkelijk Amsterdam maken bijvoorbeeld
Utrecht past helemaal want Leidsche Rijn telt nietShitHappens schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:22:
Hehe heb inderdaad al een hoogtekaart van Utrecht klaar staan
[ Voor 8% gewijzigd door n8n op 08-03-2015 14:25 ]
www.terrain.partyn8n schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Utrecht past helemaal Leidsche Rijn telt niet16 bit kleurdiepte? En doe eens een link
[ Voor 63% gewijzigd door ShitHappens op 08-03-2015 14:25 ]
Ah dat is wel heel vet. Wat gebeurt er eigenlijk als je dat raster groter maakt? Scaled hij het dan bij import naar het spel?ShitHappens schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:24:
Pff, Leidsche Rijn... Lekker belangrijkLukt ook wel zonder
[...]
www.terrain.party
Ik ga iig proberen om Tonga (naast de Fiji eilanden) te importerenShitHappens schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:39:
Durf ik je niet te zeggen, heb geen early access
Je moet eerst je bankkaart laten goedkeuren bij 'add funds/add debitcard'. PayPal zal dan 2 kleine bedragen naar jou rekening storten. Jij laat dan weten aan paypal welke bedragen je hebt ontvangen daarna zal je paypal kunnen gebruiken voor je betaling zonder CC.HMC schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:34:
Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan mijn paypal. Daar heb ik bevestiging en felicitaties van Paypal over gekregen meteen erna.
Maar als ik dan via greenman naar check out ga, via betaalmethode paypal, is het eerste wat paypal mij vraagt mijn CC nummer.
*sowieso
[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 08-03-2015 15:08 ]
Ja maar als je vervolgens een weg erlangs bouwt gaan ze ruzieen om de zones te verdelen.HMC schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:53:
Er liggen standaard geen zones omheen. Alleen zie je in wegebouw modus waar je eventueel zones zou kunnen bouwen.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Cool gedaan!
[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 08-03-2015 15:37 ]
Smiling as the shit comes down...
Sweet dat zocht ikShitHappens schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:24:
Pff, Leidsche Rijn... Lekker belangrijkLukt ook wel zonder
[...]
www.terrain.party
Ze spelen de press release. Het is verder nog nergens uit.BinaryRun schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:53:
He komt het trouwens dat ze op twitch al kunnen spelen? Is het al uit in de US?
die vraag is al meermaals beantwoord.... press previews zijn dat...BinaryRun schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:53:
Staat al een keer of tich hier in het topic, maar dat kan dus doordat deze mensen press-copy's krijgen aangezien ze steamers, reporters enz. enz. zijn.BinaryRun schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:53:
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Klopt, in de OP staat het niet, verder komt het om de 5 posts voorbijBinaryRun schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:55:
Bedankt jongens. Sorry als het al was gevraagd, maar ik kon het niet vinden. Alleen reacties op de stream en in de OP stond ook niets over de release datum.
39
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik hoop toch wel een review te zien van Tweakers.net ik hecht hier altijd veel waarde aan de reviews. Ben vooral benieuwd hoe CSL afsteekt tegen Simcity 2013Achilles schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:30:
Vreemd dat tweakers zelf zo weinig aandacht voor de game heeft, 't is toch al behoorlijk een hype geworden
Toch jammer dat ze bij de simcity review zo de mist in gingen.. ze waren nog al positief los van de opstart problemen.. we kunnen het er nu wel over eens zijn dat simcity op meer dan alleen de opstartproblemen een grote faal was.NomadTitan schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:33:
[...]
Ik hoop toch wel een review te zien van Tweakers.net ik hecht hier altijd veel waarde aan de reviews. Ben vooral benieuwd hoe CSL afsteekt tegen Simcity 2013
Dat kan ik je nu al zeggen zonder het gespeeld te hebben, CSL > Simcity.NomadTitan schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:33:
[...]
Ik hoop toch wel een review te zien van Tweakers.net ik hecht hier altijd veel waarde aan de reviews. Ben vooral benieuwd hoe CSL afsteekt tegen Simcity 2013
Nee dit zijn andere makers. Dit is een finse studio die Cities in motions hebben gemaakt. En niet echt iets te maken hebben met Cities: xl en xxlGamebuster schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:31:
Ik dacht dat het een opvolger was van Cities XL. Gelukkig is dat het niet, maar ze hadden beter een andere naam kunnen gebruiken.
laatste simcity was een grote hype en bleek een flinke bummer te zijn. Daar zal tweakers wel van geleerd hebben en zoals het er nu uitziet zitten er nog wel de nodige problemen in het spel. Dus goed van tweakers om niet op de volgende luchtbel te storten. Eerst maar eens achterover leunen en kijken naar de eerste 2 patches om e.e.a. te corrigeren en dan maar eens overwegen om te kopenAchilles schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:30:
Vreemd dat tweakers zelf zo weinig aandacht voor de game heeft, 't is toch al behoorlijk een hype geworden
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Als je nu de videoreview terugkijkt dan kun je je echt afvragen of Tweakers simcity langer dan een dag heeft gespeeld toen..Bean77 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:35:
[...]
laatste simcity was een grote hype en bleek een flinke bummer te zijn. Daar zal tweakers wel van geleerd hebben en zoals het er nu uitziet zitten er nog wel de nodige problemen in het spel. Dus goed van tweakers om niet op de volgende luchtbel te storten. Eerst maar eens achterover leunen en kijken naar de eerste 2 patches om e.e.a. te corrigeren en dan maar eens overwegen om te kopen
[ Voor 7% gewijzigd door badbadpresident op 08-03-2015 17:37 ]
Beter dan SC5 is niet echt moeilijk hé, zelfs zoo tycoon is ene beter spel dan datNomadTitan schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:33:
[...]
op het forum werd van alles ingericht vanwege simcity hoor, dat heb je kennelijk allemaal gemist toenbadbadpresident schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:36:
[...]
Als je nu de videoreview terugkijkt dan kun je je echt afvragen of Tweakers simcity langer dan een dag heeft gespeeld toen..
Linkje naar de review van toen..
video: SimCity
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
beide, kijk maar hoe iedereen helemaal lyrisch was van sim city, totdat de game gelaunced werdheuveltje schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:24:
Blijkbaar wachten mensen op een goeie sim
(of we hypen gewoon graag)
De streamings helpen wat dat betreft wel, degenen die de streams een paar uurtjes hebben gekeken wéten gewoon dat dit een goed spel is, heeft niets meer met hype te maken.KrazyJay schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:37:
Om nog wat toe te voegen, ik kijk altijd naar de meest-actieve topics. Daarin viel me gewoon op hoevaak dit topic er in staat op pagina 1. Verder hoef je ook niet te gaan tijdens spitsuur, omdat je het toch niet bij kan houden.
Ik hoop dat het eindelijk weer eens zo goed is als Sim City 4 deluxe destijds was. Anders pre-order ik echt nooit meer!
je bent meer een verkeersregelaar dan dat je echt lekker met je city kunt spelen. Dat is echt wel een zwaar minpunt dat verkeer zo overheersend is.KrazyJay schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:42:
Tja, ik zit even in het buitenland, kan er zelf niets van mee kijken, maar las hier dat de streams bevallen. Hoe lijkt het verkeer te zijn bij dit spel in vergelijking met CiM2?
CiM draait natuurlijk rond het regelen van verkeer. Er zijn heel wat minder mogelijkheden maar er je kan wel verschillende bus en metrolijnen instellen, in tegenstelling tot SC2013. Er zijn helaas wel (nog) geen trams aanwezig.KrazyJay schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:42:
Tja, ik zit even in het buitenland, kan er zelf niets van mee kijken, maar las hier dat de streams bevallen. Hoe lijkt het verkeer te zijn bij dit spel in vergelijking met CiM2?
Smiling as the shit comes down...
Ik denk dat dat wel meevalt als je je SC4 ervaring hebt. Zelfs die NL Paradox gast met z'n constante frontage roads (weer nieuw woord geleerd, en ik werd er ziek van) liep zwaar te kloten.Bean77 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:44:
[...]
je bent meer een verkeersregelaar dan dat je echt lekker met je city kunt spelen. Dat is echt wel een zwaar minpunt dat verkeer zo overheersend is.
Voordeel van deze versie is dat de map groter is en dat je wat meer opties hebt. DLC bij SC4 vond ik nep. Maar gameplay vond ik op zich wel goed en als ze grotere maps hadden dan hadden we bijna niet meer over cities gehad. Bij cities vind ik de auto's als je inzoomt echt lelijk. Bepaalde crossovers lijken nog niet echt lekker te gaan, je bent zoals eerder gezegd meer een verkeersregelaar waarin ze way too much in zijn doorgeschoten. Ik ben wel voor een goede city builder, maar ook deze heeft zeer duidelijk zijn flaws en snap dat gehype ook niet zo lol.HMC schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:49:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt als je je SC4 ervaring hebt. Zelfs die NL Paradox gast met z'n constante frontage roads (weer nieuw woord geleerd, en ik werd er ziek van) liep zwaar te kloten.
Dat kan gewoon veel beter.
Ok, wij zullen het spel moeten leren, maar die gast bleef maar hameren op het feit dat hij er sinds pre alpha al mee speelde.
Toegegeven, hij was goed in het spel, in de zin dat hij de options goed wist te bedienen, en de wegen goed wist te bouwen, met klikjes hier en daar, maar zijn opzet was echt niet goed in mijn ogen.
Supermooikuusj98 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:47:
http://www.twitch.tv/arumba07
Hahaha check deze, zijn hele spoornetwerk staat vol en vast, zou net een imitatie van de NS kunnen zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door huubhuub op 08-03-2015 19:56 ]
Always bet on Huub
Die auto's vind ik zo slecht nog niet, kom op, het zijn geen 32 poly modellen...HMC schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:57:
SC2013 bedoel je neem ik aan? SC4 had geen DLC voor zover ik weet.
Dat de autootjes er niet zo onwijs mooi uitzien doet mij persoonlijk helemaal niets.
Soms zoem je in om ff te genieten inderdaad, maar je bent vaak in een hoger uitgezoomd niveau bezig met macro managen. Dan zie je details zoals die niet echt.
Dat roepen veel mensen, maar het is IMHO wel een vrij arrogante insteek (niet als persoonlijke jab bedoeld)HMC schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:49:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt als je je SC4 ervaring hebt. Zelfs die NL Paradox gast met z'n constante frontage roads (weer nieuw woord geleerd, en ik werd er ziek van) liep zwaar te kloten.
Dat kan gewoon veel beter.
Welke problemen zouden dan moeten zijn? Tot heden 1 bug tegengekomen die zichzelf in de patch van gisteren oploste. Heb nu 10 uur gespeeld aldus steam. Ga vanavond weer verder. Hoop 21h weer thuis te zijnBean77 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:35:
[...]
laatste simcity was een grote hype en bleek een flinke bummer te zijn. Daar zal tweakers wel van geleerd hebben en zoals het er nu uitziet zitten er nog wel de nodige problemen in het spel. Dus goed van tweakers om niet op de volgende luchtbel te storten. Eerst maar eens achterover leunen en kijken naar de eerste 2 patches om e.e.a. te corrigeren en dan maar eens overwegen om te kopen
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 08-03-2015 19:17 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je moest eens weten hoe ik CiM2 speel. Sandbox, en wegen slopen en bouwen maar, met niet teveel rare hoeken of hellingen. Als je je in CiM2 namelijk bezig gaat houden met het openbaar vervoer, dan is dat spel binnen een twee uur onspeelbaar wegens vastlopend verkeer door die lompe AI met die voorsoorteerproblematiek. En toch, op mijn manier van het spel te spelen, heb ik mij al meer dan 200 uur geamuseerd, en zou ik het spel -met voetnoot- aanraden, alleen al vanwege de grote creativiteit van mapmakers in de Steam workshop.Bean77 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:44:
[...]
je bent meer een verkeersregelaar dan dat je echt lekker met je city kunt spelen. Dat is echt wel een zwaar minpunt dat verkeer zo overheersend is.
Vergeleken met CiM is CSL helemaal niet verkeersgeoriënteerd.KrazyJay schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:59:
[...]
En dan lijkt me Cities: Skylines juist erg fijn om te spelen als het echt zo verkeersgeorienteerd is.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-03-2015 20:03 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Hee, dat is precies net als in het echte leven: het is één grote puinzooi en iedere jan toeter weet het beterheuveltje schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:03:
Overigens had die paradox gast zijn snelweg allang moeten opwaarderen met een 2 verbinding tussen die 2 eilanden, ipv die enorm lange brug naar nergens.
* heuveltje weet het ook beter
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 20:11 ]
En toch wil ik het hebbon.anandus schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:03:
[...]
Vergeleken met CiM is CSL helemaal niet verkeersgeoriënteerd.
Je kan wel haltes plaatsen en lijnen maken, maar dat is het dan ook, geloof ik.
Het is wat dat betreft echt meer een citybuilder. (Wat ik er tot nu toe van gezien heb).
[ Voor 7% gewijzigd door KrazyJay op 08-03-2015 20:16 ]
Iemand al geprobeerd met een Surface Pro 3?sdk1985 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:35:
Ondertussen heb ik even tijd gehad om Cities Skylines even op mijn Surface Pro 2 op te starten. Die heeft een i5 4300u met 8 GB ram. De game werkt wel (ondanks dat
[KNIP]
... zeker niet onspeelbaar. Maar geef mij maar mijn GTX 660 Ti.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq