Zou de update met de hele zwik later komen dan de DLC zelf? 
Noon, UK time
Noon, UK time

[ Voor 60% gewijzigd door HMC op 24-09-2015 12:59 ]
Eat the bugs, live in a pod
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 60% gewijzigd door HMC op 24-09-2015 12:59 ]
Verwijderd
HMC was net eerder met postenHello. Your pre-order for Cities Skyline AD has been confirmed!
If you've not recieved your key yet, just give it a bit of time. We are going to start sending them out to you at around noon today on 24/09/15. (UK time.)
Your key will be added to order number 99OOOO0
You can access this by logging into your account and selecting order 99OOOO0 from your order history.
If you have any questions, please either reply to this email or visit our support center (where you will find FAQ's, Q&A's and other related support information).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 13:01 ]
We are shaping the future
Als ik het goed heb gelezen in de AMA wordt alles om 15:00 GMT+1 vrijgegeven. Zou dus allemaal automatisch moeten gebeuren. Nu maar bidden dat er bij Steam genoeg data beschikbaar isHMC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:10:
Maar dan nog...hoe zit het met de (gratis) update?
Lijkt me dat die wel nodig is om de DLC goed te laten werken.
Of mis ik iets?
Nee, merp!
Verwijderd
Het zijn zeker twee verschillende entiteiten, en ik zou graag liever de patch willen hebben voor ik de DLC installeer.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:12:
Ik denk gewoon dat de update alles is. DLC+Free. Of je al dan niet een key hebt zal bepalen welke delen van de update actief zijn. Lijkt me de meest simpele oplossing? Of mis ik iets?
Ik denk dat je de DLC niet eens kúnt installeren voordat je de patch hebt.HMC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:18:
[...]
Het zijn zeker twee verschillende entiteiten, en ik zou graag liever de patch willen hebben voor ik de DLC installeer.
[ Voor 101% gewijzigd door HMC op 24-09-2015 13:23 ]
Dus 18:00 onze tijd, dus?PauseBreak schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:12:
[...]
Als ik het goed heb gelezen in de AMA wordt alles om 15:00 GMT+1 vrijgegeven. Zou dus allemaal automatisch moeten gebeuren. Nu maar bidden dat er bij Steam genoeg data beschikbaar is
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Momenteel niet i.v.m. zomertijd. De release zou 15:00 CEST zijn (Central European Summer Time) Da's onze tijd inderdaad maar dat is GMT+2.
Nou ja, hoe dan ook, vanaf 15:00 zou het moeten gebeurenSnoz Lombardo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:30:
[...]
Momenteel niet i.v.m. zomertijd. De release zou 15:00 CEST zijn (Central European Summer Time) Da's onze tijd inderdaad maar dat is GMT+2.
Nee, merp!
Psies daarom heb ik een vage stad gebouwd, met een leeg centrum, en een lege beachfront...dat wil ik ontwikkelen met de nieuwe tools die we over paar uurtjes krijgen.eehbiertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:36:
jaws tune en trommelgeroffel.. haha nog even wachten![]()
heb al weer wilde plannen voor een "nightlife" district..
met een shitload aan taxi's voor al dat dronken volk..
maar natuurlijk eerst een "stad" bouwen.. dit keer ook maar eens naturel zonder mods en dergerlijke (iets met achievements even behalen)
Nee, merp!
Mijn truc is om de industriegebieden klein te houden. Kleine afgezonderde gebieden met minimaal van twee kanten aansluitingen op het snelwegennet. En natuurlijk een spoorhub. Daarnaast 1 grote 6 baans weg (van snelwegaansluiting naar snelwegaansluiting) met daar haaks op normale 2 baans wegen.Alex) schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:48:
Ik ga ook met een nieuwe stad beginnen. In m'n huidige stad heb ik een paar ontwerpfoutjes gemaakt in de infrastructuur, waardoor vrachtverkeer best wel een groot probleem is.
Voor woonwijken is de 'ideale' verkeersopzet me inmiddels wel duidelijk (hoofdwegen, verzamelwegen, straten), maar hoe zit dat met industrie? Hoe delen jullie industriegebieden in om zo weinig mogelijk verkeersproblemen te hebben?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Maar ik moet nog steeds die Eiffel toren vrijspelen...Dat gaat niet zonder massive industry areasPanzer_V schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:52:
[...]
Mijn truc is om de industriegebieden klein te houden. Kleine afgezonderde gebieden met minimaal van twee kanten aansluitingen op het snelwegennet. En natuurlijk een spoorhub. Daarnaast 1 grote 6 baans weg (van snelwegaansluiting naar snelwegaansluiting) met daar haaks op normale 2 baans wegen.
Maak je de industriegebieden te groot dan verstoppen je aan en afvoerwegen is mijn ervaring. Zekers als alles geupgrade is naar level 3 en dus per gebouw er 2 tot 3x zoveel mensen werken dan op level 1.
Veel kleine gebieden wil niet zeggen weinig industrie ;-)HMC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:53:
[...]
Maar ik moet nog steeds die Eiffel toren vrijspelen...Dat gaat niet zonder massive industry areas
[ Voor 165% gewijzigd door HMC op 24-09-2015 13:59 ]
Ik bouw mijn industriegebieden altijd van de stad af, met een ringweg (die 2x3) en op de hoeken van een kant de aansluitingen naar de snelwegen en op de andere hoeken de aansluitingen vanaf de snelwegen/stad. Dat gekoppeld met een intern goederentreinnetwerk en het loopt eigenlijk vrij soepel, ook als je >100k inwoners gaat.Alex) schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:48:
Ik ga ook met een nieuwe stad beginnen. In m'n huidige stad heb ik een paar ontwerpfoutjes gemaakt in de infrastructuur, waardoor vrachtverkeer best wel een groot probleem is.
Voor woonwijken is de 'ideale' verkeersopzet me inmiddels wel duidelijk (hoofdwegen, verzamelwegen, straten), maar hoe zit dat met industrie? Hoe delen jullie industriegebieden in om zo weinig mogelijk verkeersproblemen te hebben?
Nee, merp!
Je kunt meerdere kleinere gebieden maken verspreid over de stad zoals Panzer_V zegt.Alex) schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:48:
[ Voor 4% gewijzigd door Ivar19 op 24-09-2015 14:20 ]
hoe zit dit dan met bepaalde area's?Ivar19 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:19:
[...]
Je kunt meerdere kleinere gebieden maken verspreid over de stad zoals Panzer_V zegt. Als je toch grotere gebieden wil hebben kan je gebruik maken van eenrichtingsverkeer. Je wil dan na binnenkomst het verkeer zoveel mogelijk opsplitsen. De positie van de ingang tot het gebied is dus belangrijk. Bijvoorbeeld één ingang in het midden van het gebied waar je het verkeer opsplitst naar links en naar rechts. Links en rechts geef je dan elk een aparte uitgang waardoor het voor het verkeer eigenlijk twee kleinere gebieden zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 24-09-2015 14:25 ]
zie hier ook een filmpje over vegetation (doe hier zelf weinig mee)JoepW schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:24:
Even de timing van de release scherp stellen: Our goal is roughly 15:00 CEST depending on Steam's availability.
Bron: http://steamcommunity.com...ons/0/517142892049060128/
Helemaal eens met de Modbreak. Die paar euries
[ Voor 5% gewijzigd door eehbiertje op 24-09-2015 14:37 ]
Dat kan wel kloppen want de DLC én de update zijn nog niet vrijgegeven. Steam gaat er nu dus ook nog niks mee mogen doeneehbiertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:36:
[...]
zie hier ook een filmpje over vegetation (doe hier zelf weinig mee)
misschien toch maar eens in verdiepen want zie hier dat het toch wel een heeeel groot verschil kan maken.
[video]
p.s key ook binnen (en bij steam ingevoerd maar zie nog niets staan/ bleef hangen in 1e instantie)
[ Voor 6% gewijzigd door PauseBreak op 24-09-2015 14:45 ]
Nee, merp!
Het verkeer zou dan een loopje moeten maken. Bijvoorbeeld via de uitgang naar de snelweg en daar een afslag maken die eigenlijk alleen zin heeft als je terug naar het industriegebied moet. Op die manier hou je het verkeer nog een beetje beperkt.eehbiertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:23:
[...]
hoe zit dit dan met bepaalde area's?
voor zover ik begrepen heb is het zo dat als je bijv een ore area hebt.
de ore miners zelf produceren en de andere bedrijven in dat gebied (dus buiten het grondstof gedeelte) de rest verwerken tot product..
hierdoor krijg je een stuk wat van A naar B moet rijden.. met 1 Richtingswegen zou je dit dus van binnen naar buiten moeten gooien.
ditzelfde werkt met de shops in town. een vrachtwagen heeft vaak meerdere goederen waardoor ze van A naar B en soms zelf C moeten rijden.. (heb zelf de juiste truc hier nog niet voor gevonden en 1 way roads brengen file's mee helaas)
moet je even naar updates (downloads beheren) gaan en op het pijltje klikkenPauseBreak schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:38:
[...]
Update staat hier inmiddels in de wachtrij. Gepland voor 17:39![]()
[ Voor 3% gewijzigd door eehbiertje op 24-09-2015 14:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Naar downloads gaan, en dan helemaal rechts, zo'n grijs vierkant knopje.HMC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:49:
Ik heb m'n key!
Mar ik zoek nog naar dat pijltje.
Yes, dat werkte hier ook! Bedankteehbiertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:45:
[...]
moet je even naar updates (downloads beheren) gaan en op het pijltje klikken(werkte hier in ieder geval)
Nee, merp!
Nee, merp!
Bij simcity hadden ze een soort van accu's, waardoor ze bleven leverenCptChaos schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:57:
Tja, dat is dan ook niet zo verwonderlijk.Ben blij dat ik in mijn stad ook nog van die vuilverbranders heb die ook stroom maken. Voordeel is immers wel, dat je 's nachts minder stroom nodig hebt dan overdag.
[ Voor 43% gewijzigd door Snoz Lombardo op 24-09-2015 15:07 ]
Verwijderd
Lord-The-Gamer (L-T-G)
als ik de error wegdruk, kan ik wel alles bekijken enzo, maar scrollend doet bij mij ook raar en alle koppen aan de rechterhelft werken niet ( Advanced Vehicle Options is weg)pwillemske schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:35:
Leuke patch, maar nog wat bugs in de besturing. Met mijn Logitech G602 kan ik regelmatig niet inzoomen met de scroll knop, en ook een weg aanleggen gaat moeizaam omdat ie dat niet herkent. De muis is zichtbaar en werkt volledig. Erg irritant...iemand meer met dit probleem??
bedankt, ik zal dan moeten wachtenVerwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:47:
.Meshdata.m_uvs1 is een veld gebruikt door Traffic++
MissingFieldException wijst op een veld dat niet meer bestaat in de programmacode van C:S. Assets maken voor zover ik weet geen gebruik van (interne) programmastructuren van het spel, maar mods wel.HMC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:48:
Dat is een asset error. Er missen meshes. Dat betekent dat het spel ze niet kan laden. Dan is er toch echt wel aardig wat veranderd en is een met schone lei beginnen zoals anderen ons aanraadden wel een goed idee.
Of Traffic++ uitschakelen? De Workshop houdt de files (volgens mij) toch wel updated. Dus zodra die update uit is, hoef je enkel de mod weer te heractiveren.sjoerdpolder schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:49:
[...]
bedankt, ik zal dan moeten wachten![]()
![]()
trouwens, voor zover ik kon zien werkt IPT gewoon
Zet de mod in ghostmodus de save games blijven dan werkenCptChaos schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:51:
[...]
Of Traffic++ uitschakelen? De Workshop houdt de files (volgens mij) toch wel updated. Dus zodra die update uit is, hoef je enkel de mod weer te heractiveren.
Hou er wel rekening mee, dat je safegames dan wellicht niet werken!
weet iemand of je info (veranderde snelheden, lane chance etc.) blijven opgeslagen als je gost modus activeert en later weer deactiveert?Sinus_rhythm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:52:
[...]
Zet de mod in ghostmodus de save games blijven dan werken
Ik heb hetzelfde probleem.sjoerdpolder schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:44:
ff kijken of alles werkt, krijg ik een een error (ben hier heel slecht in, weet iemand wat ik hiermee moet, kan)
[afbeelding]
[...]
als ik de error wegdruk, kan ik wel alles bekijken enzo, maar scrollend doet bij mij ook raar en alle koppen aan de rechterhelft werken niet ( Advanced Vehicle Options is weg)
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Zet Traffic++ even uit via de mod manager. Eventueel werkt Ghost mode, maar denk dat de gehele mod incompatible is geworden met de game en dus een update nodig heeft.fynrd1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:00:
Ik heb hetzelfde probleem.
Als de mod normaal werkt wel. Wie weet is de mod nu incompatible met de game en werkt de mod in zijn geheel niet, dan werkt de Ghost-mode ook niet.Sinus_rhythm schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:52:
Zet de mod in ghostmodus de save games blijven dan werken
[ Voor 35% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2015 16:08 ]
Vervelend, heb er iets van 30 uur traffic management inzittenCptChaos schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:06:
[...]
Zet Traffic++ even uit via de mod manager. Eventueel werkt Ghost mode, maar denk dat de gehele mod incompatible is geworden met de game en dus een update nodig heeft.
[...]
Als de mod normaal werkt wel. Wie weet is de mod nu incompatible met de game en werkt de mod in zijn geheel niet, dan werkt de Ghost-mode ook niet.
Ik draai al ff een oude savegame met Ghost-mode aan. Kreeg eerst ook fouten, nu niet meerCptChaos schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:06:
[...]
Als de mod normaal werkt wel. Wie weet is de mod nu incompatible met de game en werkt de mod in zijn geheel niet, dan werkt de Ghost-mode ook niet.
[ Voor 33% gewijzigd door Johan81 op 24-09-2015 16:28 ]
Nee, merp!
Verwijderd
Tenzij ze ook in jouw stad wonen en niet tevreden gehouden worden door je...Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:39:
Sweeeet
Meh... die laatste 5 pagina's mogen wel even wachten :3 Die fujoshi's gaan niet sterven als ik even m'n stad ga bewonderen
[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2015 16:40 ]
fynrd1 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:08:
[...]
Vervelend, heb er iets van 30 uur traffic management inzitten
bedankt. het probleem zat hem niet in traffic++, maar in AVO/ de oude disable cloudsJohan81 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:25:
deze is ook wel handig Mod Compatibility Guide for After Dark
Verwijderd
Niet in de AI volgens mij. Wel heb je nu meer rustige momenten ('s nachts bijv.) en drukkere momenten (begin dagcycle, einde dagcycle) wat mij zo even in het uurtje spelen is opgevallen.eehbiertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:53:
er is een fix voor het verkeer geweest?
ik heb echt bar weinig (tot geen) files om de 1 of andere reden.
Nee, merp!
Sorry, ik kan je niet helpen met je foutmelding, maar op de achtergrond zie ik rijtjeswoningen, kun je aangeven welke mod dat is? Of gaat dat automatisch als je die European theme gebruikt?sjoerdpolder schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:44:
ff kijken of alles werkt, krijg ik een een error (ben hier heel slecht in, weet iemand wat ik hiermee moet, kan)
[afbeelding]
[...]
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
misschien dat hierdoor het verkeer dusdanig afneemt dat er overdag minder file's onstaan?PauseBreak schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:56:
[...]
Niet in de AI volgens mij. Wel heb je nu meer rustige momenten ('s nachts bijv.) en drukkere momenten (begin dagcycle, einde dagcycle) wat mij zo even in het uurtje spelen is opgevallen.
Wat ook zou kunnen is dat er meer Cims de fiets pakken. Die zit er nu ook in en van wat ik zo even zag wordt daar heel wat gebruik van gemaakt. Helemaal wanneer je de 'Encourage Biking' aanzet. Ouderwets Nederlandse taferelen krijg je daneehbiertje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:58:
[...]
misschien dat hierdoor het verkeer dusdanig afneemt dat er overdag minder file's onstaan?
die mogelijkheid zou ik kunnen aannemen.. (wissel ook tussen 1/3x speed af) overdag bouwen s'nachts speed omhoog gooien
Nee, merp!
Verwijderd
Nee, dat zijn de huizen van kliekie http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=496267733Wasp schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:56:
[...]
Sorry, ik kan je niet helpen met je foutmelding, maar op de achtergrond zie ik rijtjeswoningen, kun je aangeven welke mod dat is? Of gaat dat automatisch als je die European theme gebruikt?
Verwijderd
Een maniertje die ik van een youtuber heb geleerd. (fluxtrance)HMC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:07:
Maar hoe al de assets die ik mooi vind weer terugvinden? Al die mooie growable apts en offices? OMG!
Ik ga ff proberen voor de "lol" om gewoon een nieuwe stad te beginnen, zonder ook maar oets aan mods en assets te doen.
Same here. Zoals andere masters al eerder stelden hier is het het best denk ik om echt vanaf nul weer te beginnen. Heb ik nu echter geen zin in. Komt van het weekend wel. Maar wel beetje omslachtig zo.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:18:
Nope![]()
Zelfs zonder mods & assets doet het niks: het blijft op die animatie hangen nadat je dat belletje hoort waarna je kunt beginnen.
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 17:27 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 17:34 ]
Same here....HMC schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:38:
Nop, nieuwe stad lukt ook niet. Het wordt dus een totale wipe van alle mods en assets. Vervelend.
Verwijderd
Verwijderd
Thanks het uitzetten van AVO deed het hem. De maker van AVO is trouwens bezig met een update.sjoerdpolder schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:49:
[...]
[...]
bedankt. het probleem zat hem niet in traffic++, maar in AVO/ de oude disable clouds
als je die 2 uitzet, kreeg ik nog wel een error, maar voor de rest werkte alles wel weer.
ps gebruik de nieuwe disable fog and cloud [url]http://http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=523824395[/url]
[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 24-09-2015 18:07 ]
Tesla M3LR '21
Ondervind jij geen problemen met de besturing?? Ik heb uit frustratie het spel uit gezet en maar een ander spel gespeeld...Las Vegas schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:11:
Zo, net uit werk, en m'n key voor AD zat gelukkig in de mail.
Direct de boel aangeslingerd, en zoals verwacht doet mijn stad het niet meer met alles aan (mods en assets).
Dus even alles uitgezet, en nu maar een vanilla stad beginnenZiet er zo op het oog allemaal prima uit!
Lord-The-Gamer (L-T-G)
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Waar doel je dan op?pwillemske schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:15:
[...]
Ondervind jij geen problemen met de besturing?? Ik heb uit frustratie het spel uit gezet en maar een ander spel gespeeld...
Tesla M3LR '21
Als ik een weg aanleg, dan kan ik regelmatig geen delen plaatsen, even later weer wel. Moeilijk uit te leggen...Las Vegas schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:17:
[...]
Waar doel je dan op?
Vooralsnog werkt alles prima bij mij
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Nee, alle zaken die jij daar noemt werken bij mij zonder problemen.pwillemske schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:20:
[...]
Als ik een weg aanleg, dan kan ik regelmatig geen delen plaatsen, even later weer wel. Moeilijk uit te leggen...
Als ik een gebouw aan wil klikken, heb ik soms dat ik het niet aan kán klikken. Ook werkt het scrollen bij mij niet altijd (in-en uit zoomen). Dit werkt wel met het toetsenbord. Mijn muis werkt wel gewoon goed in andere spellen en normaal computer gebruik
Tesla M3LR '21
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq