De enige twee nadelen die ik heb kunnen ontdekken aan de Theme Mod zijn ten eerste dat je je stad opnieuw moet laden als je een gebouw hebt gecloned (wat bij mij nogal lang duurt), en ten tweede dat de routine die het meest geschikte/passende gebouw voor onbebouwd gezoned land zoekt niet helemaal jofel is (ik krijg bijv. heel vaak 1x1 LC gebouwtjes, terwijl ik én 1x2 of 1x3 heb gezoned én er ook 1x2 en 1x3 LC gebouwen in het thema zitten voor level 1 en 2).Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:38:
Dat is net wat ik bedoel: als je mijn asset window ziet, is die witte schuifbalk misschien nog maar 1 of 2 pixels dik (O.o) Begin maar te zoeken en voor elk gebouw "Add to style..." te doen.
Dat van de mod is zoveel handiger uiteindelijk. Je kunt zoeken, filteren engewoon selecteren via een checkbox en dan save je je theme met alle gebouwen in één keer
Hier moet je
1. Een style aanmaken
2. naar assets switchen
3. scrollen en zoeken + droppdown menu
4. savegame laden
5. kijken of het goed is :3
(6. quit to main menu & repeat)
Met de mod kun je alles ingame doen in een goed bedachte interface?
Voor de rest helemaal happy met die mod, echt één van de beste uitbreidingen op het spel tot nu toe.
Ben ook zeker niet van plan met de Styles functionaliteit van CO te gaan gebruiken zolang dit in de Content Manager gebeurt. Dus voor elke wijziging je stad moeten afsluiten en weer opnieuw laden - iedereen die wel eens een theme in elkaar heeft gezet weet hoe vaak je nog even snel iets moet aanpassen (tevens één van de redenen waarom ik de - op zich toffe - Asset Editor nauwelijks gebruik: testen is gewoon een enorme PITA, en als software-developer gaat er bij mij never nooit niet iets ongetest de deur uit).
Komt trouwens nog bij dat bij mij de Content Manager elke paar seconden een seconde-lang bevriest (zal wel komen door de belachelijke hoeveelheid custom assets), wat tijdens normaal gebruik al irritant is, maar tijdens het maken van een Style zou het killing zijn.
Snap op zich CO's besluit om zelf iets voor theming te bouwen (zie zelf dit soort dingen ook liever als officieel gesupporte Core functionaliteit dan een 3rd-party mod), en waardeer ook hun inzet wat dit betreft, maar ze moeten echt wel met iets van goeden huizen komen om de Theme Manager te doen vergeten.
---