Probeer http://steamcommunity.com...?id=442167376&searchtext= maar, werkt uitstekend
Ik heb een klein opstoppinkje..

Ik heb al met traffic++ dat 't verkeer dat van links komt de 3 linker banen moet gebruiken en de rechter banen voor t verkeer van van rechts.
Echter blijven ze koppig op de meest rechter baan rijden.
Hoe los je dit op?

Ik heb al met traffic++ dat 't verkeer dat van links komt de 3 linker banen moet gebruiken en de rechter banen voor t verkeer van van rechts.
Hoe los je dit op?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Verwijderd
Aan het einde van de afritten kun je met traffic++ het verkeer over dat stuk avenue verdelen: 3 lanes voor de linker, 3 lanes voor de rechter. Vervolgens verdeel je dat verkeer vanaf het kruispunt over de 3 lanes richting rotonde. Aan de ingang van die rotonde verdeel je ze verder over de 3 lanes van de rotonde en daar laat je de game AI z'n ding doen.

Hopelijk zijn die roze pijltjes een beetje zichtbaar.
Ik denk dat je rotonde ook een avenue is? Upgraden naar high way

Hopelijk zijn die roze pijltjes een beetje zichtbaar.
Ik denk dat je rotonde ook een avenue is? Upgraden naar high way
Je kan beter die twee wegen vanaf de snelweg doortrekken naar de rotonde, het verkeer loopt vast omdat het halverwege op 1 weg samenkomt.
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Van 2x 3 banen -> naar 2x 1 baan -> naar 6 banen -> naar 3 banen = vragen om moeilijkheden. 
Ik zou vooral kijken naar de breedte van de wegen in relatie tot elkaar.
Ik zou vooral kijken naar de breedte van de wegen in relatie tot elkaar.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Check dit!
Gozer was vergeten de stoplichten van de voetgangers aan te passen, dus die sims hebben daar jaren lang staan wachten
Nu komt het coole, blijkbaar lopen de sims dus ook variable snelheid want de oudjes lopen langzamer dan de kinderen en jongeren en de jongeren weer sneller dan de kinderen. Héél duidelijk te zien. Super gaaf!
Gozer was vergeten de stoplichten van de voetgangers aan te passen, dus die sims hebben daar jaren lang staan wachten

Weet iemand welke mod voor die extra info zorgt bij een asset in dit filmpje(30:27)? lijkt me super handig
Dat is deze mod, erg handig idd.bazzard schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:25:
Weet iemand welke mod voor die extra info zorgt bij een asset in dit filmpje(30:27)? lijkt me super handig
Ik weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Persoonlijk vind ik de "industrie" er echt supersaai uitzien. Ik denk dat de fabrieken te klein zijn. Bij kantoortjes werkt het leuk, de vierkante / recht hoek gebouwen. Maar fabrieken heb ik wel een ander idee bij. Een groot magazijn bijvoorbeeld.. niet bij ieder gebouw een rook pijp (die allemaal even hoog zijn) etc.
ps, wat een prachtige stad van die gast
man man man man.. zit ik dan met mn flut stadjes.
gebruikt hij een mod voor zn muis bewegingen? Die lijken zo vloeiend?
[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 13-08-2015 11:24 ]
Industrie zou idd realistischer / leuker kunnen. Bijvoorbeeld grotere fabrieken, warenhuizen etc. maar ook echte boerderijen, of een echte groeve die eventueel langzaam ontstaat / dieper en groter wordt in een aangewezen gebied voor ore mining.RoyK schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:16:
Ik weet niet hoe jullie er tegenaan kijken. Persoonlijk vind ik de "industrie" er echt supersaai uitzien. Ik denk dat de fabrieken te klein zijn. Bij kantoortjes werkt het leuk, de vierkante / recht hoek gebouwen. Maar fabrieken heb ik wel een ander idee bij. Een groot magazijn bijvoorbeeld.. niet bij ieder gebouw een rook pijp (die allemaal even hoog zijn) etc.
Die vloeiende bewegingen krijg je door je toetsenbord ipv muis te gebruiken om over de map te bewegen.
Verwijderd
Moet je Fluxtrance's hedge maze eens zien (O_o)
Daar heeft ie waarschijnlijk een hele namiddag/avond aan gezeten.
En Yuttho... de audio in zijn video's klinkt zo slecht
Daar heeft ie waarschijnlijk een hele namiddag/avond aan gezeten.
En Yuttho... de audio in zijn video's klinkt zo slecht

Ik vind de huidige industrie ook niet veel soeps, eerlijk gezegd, al is het sinds de komst van al die Britse industrie-gebouwen wel wat beter geworden (4x4 is veel te klein voor een echte fabriek, maar voor die loodsen en werkplaatsen uit die set is 4x4 [of kleiner] prima). Mijn industriegebieden bestaan dan ook voor de helft uit garbage en park assets die eigenlijk niks met industriele zoning te maken hebben, maar wel zo'n beetje de enige manier zijn om het een beetje realistisch over te laten komen. Maar goed, industrie speelt sowieso geen rol in mijn stad: die paar plekken waar het staat zijn vooral cosmetisch.RoyK schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:16:
Wat ik echt mis zijn gigantische, desnoods modulaire maar wel functionele, industriecomplexen: hoogovens, machine/-chemische fabrieken, raffinaderijen etc. En ook haven-gebouwen per grondstof: we hebben nu alleen containerterminals, maar waarom geen petroleum- of ertshavens?
---
Eens. Ik hoop CO de industrie nog een keer aanpakt, ze kunnen er zoveel meer variatie en gameplay uit halen.
Ik heb mijn "geen vrachtverkeer opzet" eens ver doorgezet en heb alle snelwegen in mijn stad die potentieel vrachtverkeer herbergen verboden voor vrachtwagens en dus gaan nu alle vrachtwagens meteen naar het eerste de beste Cargo Terminal.
En vandaar af gaat alles via de trein en eventueel via de Transport Hub naar een bestemming op mijn map (industrie / stad) of naar een andere kant van de map tbv transit verkeer.
De enige 2 steden met totaal 30000 inwoners en 3 Cargo Terminals (2 aan de buitenkant en 1 midden in de stad) kunnen het nu af met 1 set op en af-ritten van de centrale snelweg en 1 toegangsweg vanaf het centrale personen transport hub (vliegveld, stations, boten).
Ik heb nog niks gedaan aan 'mooi' maken. Ik heb enkel dat vervoersconcept tot in het extreme doorgevoerd.
Zelfs de industrie heeft geen vrachtwagenverbinding met de centrale snelweg
Hier een screenie van de 30k steden en zoals je ziet, maar 1 snelweg toegang. En echt helemaal geen opstoppingen

Nu ga ik nog eens kijken of ik in staat ben om alle vrachtwagens die de commercie bevoorraden in de steden (dus de generic's) kan uitzetten (met de advanced vehicle editor), zodat er nog enkel busjes in de steden rijden.
Enige waar ik dan mee zit is of de aanvoer vanaf buiten de stad dan nog wel goed blijft functioneren.
En vandaar af gaat alles via de trein en eventueel via de Transport Hub naar een bestemming op mijn map (industrie / stad) of naar een andere kant van de map tbv transit verkeer.
De enige 2 steden met totaal 30000 inwoners en 3 Cargo Terminals (2 aan de buitenkant en 1 midden in de stad) kunnen het nu af met 1 set op en af-ritten van de centrale snelweg en 1 toegangsweg vanaf het centrale personen transport hub (vliegveld, stations, boten).
Ik heb nog niks gedaan aan 'mooi' maken. Ik heb enkel dat vervoersconcept tot in het extreme doorgevoerd.
Hier een screenie van de 30k steden en zoals je ziet, maar 1 snelweg toegang. En echt helemaal geen opstoppingen

Nu ga ik nog eens kijken of ik in staat ben om alle vrachtwagens die de commercie bevoorraden in de steden (dus de generic's) kan uitzetten (met de advanced vehicle editor), zodat er nog enkel busjes in de steden rijden.
Enige waar ik dan mee zit is of de aanvoer vanaf buiten de stad dan nog wel goed blijft functioneren.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 13-08-2015 14:44 ]
De snelweg (afritten) rechtsstreeks aansluiten op je rotonde. Ik heb in mijn stad behoorlijk veel rotondes gebouwd en daardoor bijna geen opstoppingen.jorank schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:59:
[afbeelding]
Hoe los je dit op?
Dat werkt!JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:34:......Nu ga ik nog eens kijken of ik in staat ben om alle vrachtwagens die de commercie bevoorraden in de steden (dus de generic's) kan uitzetten (met de advanced vehicle editor), zodat er nog enkel busjes in de steden rijden.
Ik heb alle grote vrachtwagens UIT gezet (dus wel laden, maar niet laten spawnen dmv Advanced Vehicel Options) en het effect is beter dan verwacht:
Buiten de map spawnen die grote jongens wel, maar die slaan hun goederen bij de map grens onmiddellijk over op de trein. En op het andere uiteinde van de map gaat alles weer in grote vrachtwagens.
Maar in de steden op de hub rijden dus nu geen grote vrachtwagens meer voor 'general' industry.
Ik wil dat Spawnen kunnen instellen per district
Toch vreemd dat die terminals gewoon blijven werken zonder verbinding met het wegennet. Arbeiders kunnen er in principe met de trein komen maar het zijn allemaal goederentreinen, die vervoeren geen personen normaal gezien. Misschien dat er een uitzondering voor workers is? Anders lijkt het me dat toch een fout in het spel. Hoe zit het met misdaad en brand, hebben de terminals gewoon dekking of dat niet?JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:34:
Ik heb mijn "geen vrachtverkeer opzet" eens ver doorgezet en heb alle snelwegen in mijn stad die potentieel vrachtverkeer herbergen verboden voor vrachtwagens en dus gaan nu alle vrachtwagens meteen naar het eerste de beste Cargo Terminal.
[afbeelding]
"verboden voor vrachtwagens" werknemers kunnen gewoon met de auto, maar de meeste gaan met de treinIvar19 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:02:
[...]
Toch vreemd dat die terminals gewoon blijven werken zonder verbinding met het wegennet. Arbeiders kunnen er in principe met de trein komen maar het zijn allemaal goederentreinen, die vervoeren geen personen normaal gezien. Misschien dat er een uitzondering voor workers is? Anders lijkt het me dat het toch een fout in het spel is. Hoe zit het met misdaad en brand, hebben de terminals gewoon dekking of dat niet?
De terminal rechtsboven is ook aangesloten op het wegennet?JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:04:
[...]
"verboden voor vrachtwagens" werknemers kunnen gewoon met de auto, maar de meeste gaan met de trein
Hier staat het allemaal uitgelegd: JoepW in "Cities: Skylines"Ivar19 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:06:
[...]
De terminal rechtsboven is ook aangesloten op het wegennet?
En ja overal kunnen Cims komen met of openbaar vervoer of met de auto. Alhoewel ik het vermoeden heb dat Cargo Terminals (en vele andere gebouwen) ook zonder medewerkers functioneren. En dat is wel 'fout'.
[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 13-08-2015 15:27 ]
Had het al gelezen, een uitleg van een (overigens zeer interessant) concept. Als het goed werkt en blijft werken naarmate de stad groeit kan het een hoop verkeer schelen. Ben van plan om het zelf ook toe te passen in een nieuwe stad.JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:18:
[...]
Hier staat het allemaal uitgelegd: JoepW in "Cities: Skylines"
Ik gok het er maar even op dat er gewoon een verbinding met het wegennet is.
De blauwe lijnen zijn niet toegankelijk voor vrachtverkeer, wel voor overig verkeer.Ivar19 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:36:
[...]
Had het al gelezen, een uitleg van een (overigens zeer interessant) concept. Als het goed werkt en blijft werken naarmate de stad groeit kan het een hoop verkeer schelen. Ben van plan om het zelf ook toe te passen in een nieuwe stad.
Ik gok het er maar even op dat er gewoon een verbinding met het wegennet is.

Ah kijk! Dat wou ik weten, er loopt dus wel een weg naar de terminal rechtsboven. Kon het op de eerste foto niet goed zien. Denk dat we elkaar niet helemaal goed begrepen.JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:47:
[...]
De blauwe lijnen zijn niet toegankelijk voor vrachtverkeer, wel voor overig verkeer.
[afbeelding]
Is hier al gepost dat After Dark waarschijnlijk 24-9 beschikbaar komt?
http://shop.kochmedia.com...v1=GAME&page=1&id=1013426
http://shop.kochmedia.com...v1=GAME&page=1&id=1013426
Beste manier is om eerst te kijken waarom je zoveel verkeer hier opgehoopt hebt. Op zich is een heel groot volume aan verkeer geen probleem, je moet het alleen wel managen om doorstroming continu mogelijk maken.jorank schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:59:
[afbeelding]
Hoe los je dit op?
In jou stuk gaat al veel mis, van 2 hele drukke 1-ways ga je naar 6 welke weer terug gaat naar 3. Buiten dat om heb je ook wat gebouwen eraan gebouwd, wat met de tijd voor opstoppingen zorgt.
Wat ik zelf doe, is stukken voor de afrit, gebruiken om te bufferen, dmv. de snelheids limiet te verlagen. Probeer het eerst drastisch tot 15km/u. de twee afritten ook limiteren op 15km/u, deze twee dan laten samen komen op een 2-way(één richtings), zonder gebouwen uiteraard. Deze kan je op zich wel doortrekken naar de rotonde toe.Snelheids limiet kan je op deze weg verhogen naar 30,40 of 50. Rotonde kan je 3 way maken, en het liefst met een nog hogere snelheidslimiet, iets van 60, 70 of 80.
Wat je dan krijgt, is dat op het stuk A tot en met B nu per tijdseenheid minder voertuigen hebt. Door de lagere snelheden hebben de voertuigen ook meer ruimte om te manoeuvreren, zonder dat dit het verkeer belemmert. Op de twee snelwegtrajecten ga je dan wel langzaam verkeer krijgen, maar je zult zien dat het mooi en continu doorstroomt.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
lol ik heb eindelijk 7500 inwoners en dacht "mooi nu kan ik high density residential bouwen!" ... dus ik had alle low density residential omgezoned tot high density maar daardoor vertrok ik in een keer 7500 inwoners uit m'n stad die ook niet meer terug komen
volgende maar per blokje omzonen heh.
Nou lekker. Ik start net Cities op na een week geilen op andermans videos. Ben ik echt alles kwijt. Alle mods, alle assets, alles.. alle kleur correcties... wat the hell!! 
edit, kan het zijn omdat ik gisteren cities op mn macbook heb geinstalleerd (nog niet opgestart)
Want als ik een mod aanzet, komt hij niet tussen mn mods. Ook alle mappen die ik wel aangevinkt heb staa, verschijnen. Sterker nog. De steamworkshop ingame blijft ook leeg.. is er een storing?
edit, kan het zijn omdat ik gisteren cities op mn macbook heb geinstalleerd (nog niet opgestart)
Want als ik een mod aanzet, komt hij niet tussen mn mods. Ook alle mappen die ik wel aangevinkt heb staa, verschijnen. Sterker nog. De steamworkshop ingame blijft ook leeg.. is er een storing?
[ Voor 48% gewijzigd door RoyK op 13-08-2015 21:51 ]
Lijkt me sterk. Je bent toch nog altijd wel gesubscribed op al die mods? Heb je alles uitgezet in de content manager?RoyK schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:46:
Nou lekker. Ik start net Cities op na een week geilen op andermans videos. Ben ik echt alles kwijt. Alle mods, alle assets, alles.. alle kleur correcties... wat the hell!!
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Is er trouwens ook een mod voor het feit dat als je unique buildings uitzet je geen tekentje ziet (dat je hem hebt uitgezet. Van wat ik kan herinneren een rood rondje met een rode streep erdoor). Scheelt namelijk soms klauwen met geld. Vooral als je een aantal unique buildings bij elkaar hebt staan met dezelfde radius en andere variabelen.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Daar lijkt het wel op. Ik heb weinig uit te zetten. Hij laat maar een paar mods zien. Die zitten er standaard in. Ik denk dat ik de game er maar even af gooi.. en weer opnieuw installeer. Oud windows truukje.. hij crashed tegenwoordig ook als ik afsluit naar de desktop. Anyway, daar gaat mn avondje stadje bouwen. Lekker weer.InF.Inc schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:56:
[...]
Lijkt me sterk. Je bent toch nog altijd wel gesubscribed op al die mods? Heb je alles uitgezet in de content manager?
Een verse instal heeft blijkbaar niet geholpen. Ik ga de game eens van mn laptop afgooien. Kijken of dat helpt
EDIT, game verwijderd van Macbook (OSX) en Windows opnieuw opgestart. Nu doet alles het weer. Alleen begon het zo flink te onweren hier dat ik de boel maar uit heb gezet. Dat was een kort avondje stad bouwen haha.
Ik heb me voorgenomen om opnieuw te beginnen met oneindig geld etc. Maar ik wil wel zo gaan spelen dat ik positief saldo gaat draaien. Zal wel even een zware kost worden met een nucleaire power plant en slechts 1000 inwoners.. maatgoed, het gaat om het idee heh
[ Voor 35% gewijzigd door RoyK op 13-08-2015 23:47 ]
Verwijderd
Zo zo ... de ingame AA uitgezet en SMAA in gebruik genomen: een paar FPS erbij onder Linux, maar wel wat least van een soort driehoekige stukken beeld die niet refreshen (en voor war stotter zorgen tijdens scrollen); De UK Theme heb ik nu definitief verwijderd. Dat probleem van infinite level-uppen blijft bestaan.
Die arme beer weet niet meer waar zijn habitat is: verloren gelopen tussen fabrieken en vrachtverkeer...

Deze UK wijk bestaat dus niet meer...

Waterzuivering aan de stadsrand en niemand zeurt erom

Stuk dat niet echt meer zoneable was op Investor Island maar wat verfraaid met strandspul & planten

De allereerste boerderij van Tokaishi, pal naast de cargolijn. Hoogspanning er recht tegenaan leggen was nog niet zo'n slecht idee. Het vormt een geheel over het hele traject.

Een populaire mini bus-hub

Tokaishi's Koujougai (工場街, industrie gebied)

Geen enkele van m'n steden heeft zo uitgestrekte suburbs gehad als Tokaishi. Eigenlijk is het best mooi, met niet overal hoogbouw

Landelijk wonen...

Voor elk budget

Vanaf Investor Island hebben ze een mooi zicht op de goudkleurige tarwevelden

De beer van daarnet staat nu al op zijn achterpoten om verder te kunnen kijken (want ruiken zal daar niet veel helpen)

Zelfs de wolf vindt niks naar zijn goesting ;-)

Ter info: dit is dus géén indoor BBQ!

Die arme beer weet niet meer waar zijn habitat is: verloren gelopen tussen fabrieken en vrachtverkeer...

Deze UK wijk bestaat dus niet meer...

Waterzuivering aan de stadsrand en niemand zeurt erom

Stuk dat niet echt meer zoneable was op Investor Island maar wat verfraaid met strandspul & planten

De allereerste boerderij van Tokaishi, pal naast de cargolijn. Hoogspanning er recht tegenaan leggen was nog niet zo'n slecht idee. Het vormt een geheel over het hele traject.

Een populaire mini bus-hub

Tokaishi's Koujougai (工場街, industrie gebied)

Geen enkele van m'n steden heeft zo uitgestrekte suburbs gehad als Tokaishi. Eigenlijk is het best mooi, met niet overal hoogbouw

Landelijk wonen...

Voor elk budget

Vanaf Investor Island hebben ze een mooi zicht op de goudkleurige tarwevelden

De beer van daarnet staat nu al op zijn achterpoten om verder te kunnen kijken (want ruiken zal daar niet veel helpen)

Zelfs de wolf vindt niks naar zijn goesting ;-)

Ter info: dit is dus géén indoor BBQ!

Aan het stoeien geweest met de free airport gebeuren
Alles werkt met 2 runways en 6 terminals. alles word random gebruikt

Alles werkt met 2 runways en 6 terminals. alles word random gebruikt
Bij mij landen ze ook op de taxistrips
, ziet er goed uit bij jou
Wauw! Wil ik ook! welke assets heb je voor bovenstaande allemaal gebruikt? Zou je ze aub willen posten?SNEAK-NL schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:22:
Aan het stoeien geweest met de free airport gebeuren
Alles werkt met 2 runways en 6 terminals. alles word random gebruikt![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
@Hoshimaru: Ik heb daar (respawnen van UK Detached woninkjes) totaal geen problemen meer mee.
[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 14-08-2015 22:28 ]
Voor nVidia (AMD vast ook) kaarten is AA op lage levels echt geen prbleem meer. Die bkijft hier aan.Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:24:
Zo zo ... de ingame AA uitgezet en SMAA in gebruik genomen: een paar FPS erbij onder Linux, maar wel wat least van een soort driehoekige stukken beeld die niet refreshen (en voor war stotter zorgen tijdens scrollen); De UK Theme heb ik nu definitief verwijderd. Dat probleem van infinite level-uppen blijft bestaan.
LOL met die beer en wolf.
Dat dus. Dat predik ik hier ook. Zoveel mooier en realistischer. Ah well, hangt van je speelstijl af. Maar ik houd het op schlderen en niet mega veel inwoners, en dan zijn de golven in de hoogtes van de gebouwen in je stad belangrijk.Geen enkele van m'n steden heeft zo uitgestrekte suburbs gehad als Tokaishi. Eigenlijk is het best mooi, met niet overal hoogbouw
[afbeelding]
Edit:
RoyK, bedankt voor het schrijven van die info. Daar zal iemand met een dergelijk probleem in de toekomst zeker wat aan hebben. DRM via Steam zuigt dus. Je kan het spel niet op twee eigen systemen normaal spelen.
[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 14-08-2015 22:54 ]
Eat the bugs, live in a pod
Zo'n soort stad met suburbs heb ik dus ook!
Geen wonder dat HMC zoveel lurkt bij mij 
Maar ook ik vind dat veel realistischer. Heb ook slechts een bescheiden 80.000 inwoners. En dat met de mod dat ie realistische aantallen in commercie, office en residential aangeeft. Anders zat ik op en krappe 50.000 inwoners.
Maar ook ik vind dat veel realistischer. Heb ook slechts een bescheiden 80.000 inwoners. En dat met de mod dat ie realistische aantallen in commercie, office en residential aangeeft. Anders zat ik op en krappe 50.000 inwoners.
Das een vrij lange lijstInF.Inc schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:44:
[...]
Wauw! Wil ik ook! welke assets heb je voor bovenstaande allemaal gebruikt? Zou je ze aub willen posten?
Maar verkort kan ik zeggen dat ik uit transport plane assets, ze allemaal gesubbed heb

Verder gebruik ik aan relevante mods:
airport roads
traffic++
one way road arrows ( nodig voor de taxiways en runways)
terraform tool
Dat was het volgens mij wel om het vliegveld aan te kunnen leggen
edit: plaatje met de one way arrows aan
[ Voor 13% gewijzigd door SNEAK-NL op 15-08-2015 10:47 ]
Of het zijn wellicht toch brakke AMD drivers onder Linux?HMC schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:51:
[...]
Voor nVidia (AMD vast ook) kaarten is AA op lage levels echt geen prbleem meer. Die bkijft hier aan.
Ik ga het vanmiddag ook eens testen, wellicht gooi ik de GTA map er even in ofzo. Heb net een nieuwe desktop inelkaar gedraaid en verder moet ik niet zoveel verschil hebben met Hoshimaru. Mijn setup: i7 5820K, 16GB DDR4 en een Nvidia GeForce GTX 970. Ook ik draai OpenSuse 13.2 x64. Resolutie is 2560x1440
Ik vrees van niet, volgens mij is crossfire support niet echt lekker. SLI onder linux lijkt iig gaar te zijn (wat een overweging was om 2x een GTX660 te gaan draaien).Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:42:
Wees gelukkig met 25-30 FPS :-/
Onder linux zit ik met een magere 3 - 8 FPS en er steekt 16GB RAM en een MSI R9 280X Gaming 3GB in die kistIk ben aan het overwegen om een tweede R9 erbij te steken die ik nog heb liggen van m'n altcoin mining avontuur, maar of dat iets gaat helpen???
[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 15-08-2015 12:26 ]
Bedankt man!SNEAK-NL schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:49:
[...]
Das een vrij lange lijst![]()
Maar verkort kan ik zeggen dat ik uit transport plane assets, ze allemaal gesubbed heb![]()
Verder gebruik ik aan relevante mods:
airport roads
traffic++
one way road arrows ( nodig voor de taxiways en runways)
terraform tool
Dat was het volgens mij wel om het vliegveld aan te kunnen leggen
edit: plaatje met de one way arrows aan
[afbeelding]
Ik dacht ooit ergens een prop/asset gezien te hebben van vangrail (voor snelweg). Iemand die weet wat ik bedoel?
Er zijn er zoveel van:
http://steamcommunity.com...t=textsearch§ion=home
http://steamcommunity.com...t=textsearch§ion=home
Ik zat al te zoeken op Crash Barrier en guardrail... heet het gewoon Barrier. Anyways .. het is het net niet helemaal. Die betonnen rand is grappig, maar ik zoek echt vangrail. Voorlopig zijn ze alleen te snappen aan roads.
Ik zou eens bij deze asset creator kijken, denk dat je die hebt gezien.InF.Inc schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Ik zat al te zoeken op Crash Barrier en guardrail... heet het gewoon Barrier. Anyways .. het is het net niet helemaal. Die betonnen rand is grappig, maar ik zoek echt vangrail. Voorlopig zijn ze alleen te snappen aan roads.
Vrij te plaatsen:
Central Reservation Barrier1x4 Dirt Free Placing
Central Reservation Barrier 1x1 Single Dirt
[ Voor 21% gewijzigd door DennisvantWel op 15-08-2015 14:32 ]
Had ik gezien. Was ze al aan het plaatsen. Maar bedankt! Jammer dat het zo'n gepriegel wordt.DennisvantWel schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:29:
[...]
Ik zou eens bij deze asset creator kijken, denk dat je die hebt gezien.
Vrij te plaatsen:
Central Reservation Barrier1x4 Dirt Free Placing
Central Reservation Barrier 1x1 Single Dirt
Met alle mods uit en de GTA Los Santos map doe ik 20 FPS op allerhoogste details op 2560x1440. Soms even een drop naar 15. Max tikt wel de 50-60 aan als ik een overview heb.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 17:42:
Wees gelukkig met 25-30 FPS :-/
Onder linux zit ik met een magere 3 - 8 FPS en er steekt 16GB RAM en een MSI R9 280X Gaming 3GB in die kistIk ben aan het overwegen om een tweede R9 erbij te steken die ik nog heb liggen van m'n altcoin mining avontuur, maar of dat iets gaat helpen???
Ik had overigens het gevoel dat de Steam overlay wel eens erg vertragend kon zijn! Die heb uitgezet in de steam settings en gebruik de FPS mod die in de workshop zit. 1920x1080 maakt geen verschil.
Edit:
Maarja, Windows 10 doet 40FPS met 2 vingers in de neus

Ik ga dus lekker onder Windows gamen met Skylines, hoe jammer het ook is dat ik moet rebooten. Maar 2x zoveel FPS is gewoon een te groot gat.
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 15-08-2015 15:10 ]
Net wat ik zeg; gepriegel, maar dan heb je ook wat!

Vangrail onder de viaduct .. jaja

Dat ziet er echt sexy uit!InF.Inc schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:06:
Net wat ik zeg; gepriegel, maar dan heb je ook wat!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit spel alleen in de releaseweek gespeeld (wel gelijk 50+ uur in een week dus "even" opzij gelegd wegens slaapgebrek), maar als ik die screenshots hierboven zie wordt het toch weer de hoogste tijd om eens verder te gaan. Echt leuk die NS treinen en goederenwagonnetjes
Moet ook!
Hmm en daar is toevallig dit dan weer voor gemaakt: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=421041154
Even testen!
Edit: schijnt incompatible te zijn met 1.1.1b en c.
[ Voor 51% gewijzigd door JoeZuCK op 15-08-2015 16:10 ]
Die trein met goederenwagons is een asset van mij toevalligBeakzz schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:21:
Dit spel alleen in de releaseweek gespeeld (wel gelijk 50+ uur in een week dus "even" opzij gelegd wegens slaapgebrek), maar als ik die screenshots hierboven zie wordt het toch weer de hoogste tijd om eens verder te gaan. Echt leuk die NS treinen en goederenwagonnetjes
Ik ben van plan een P+R te maken aan de snelweg. Nu kun je veel parking assets downloaden. Ik vraag me af; zou dat werken? Zouden mensen daar echt de auto neer gaan zetten en met de bus verder als ik er een busstation bij plaats?
Cadillac Hearse: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=500277782
Dit is wel iets voor Hoshimaru: http://steamcommunity.com...t=textsearch§ion=home
En dit voor iemand die houdt van Monnikenwerk: http://steamcommunity.com...xt=Soldyne%27s+Corn+Stalk
Dit is wel iets voor Hoshimaru: http://steamcommunity.com...t=textsearch§ion=home
En dit voor iemand die houdt van Monnikenwerk: http://steamcommunity.com...xt=Soldyne%27s+Corn+Stalk
[ Voor 49% gewijzigd door JoeZuCK op 15-08-2015 18:24 ]
Snatch...InF.Inc schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:42:
Ik ben van plan een P+R te maken aan de snelweg. Nu kun je veel parking assets downloaden. Ik vraag me af; zou dat werken? Zouden mensen daar echt de auto neer gaan zetten en met de bus verder als ik er een busstation bij plaats?
Dit is nou een mooie
Die beeswarm is trouwens ook leuk, heb al een tijdje de farmversie.
[ Voor 7% gewijzigd door TeK op 15-08-2015 18:34 ]
Helaas zien ze een park(ing) als een doel en niet een plek om hun auto neer te zetten.InF.Inc schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:42:
Ik ben van plan een P+R te maken aan de snelweg. Nu kun je veel parking assets downloaden. Ik vraag me af; zou dat werken? Zouden mensen daar echt de auto neer gaan zetten en met de bus verder als ik er een busstation bij plaats?...
Er zijn ook parkings die bij wegen staan in het menu. Die heb ik nog niet hierop getest...
Ik ben dit draadje alweer een een aantal dagen aan het volgen en ik moet zeggen dat het enorm begint te kriebelen om ook zo'n steden te maken. Helaas begin ik nu toch wel te merken dat dit spel veel vraagt van m'n pc, waardoor ik zeer zuinig moet zijn met de hoeveelheid workshop items. Ik sta gewoon bijna op het punt m'n pc te upgraden.
Vandaag ook de werking van de hydro power plant (dam) ontdekt. Het verbaast me eerlijk gezegd dat het waterniveau aan de ene kant ook echt stijgt en aan de andere kant daalt. Dit spel is echt wat sim city eigenlijk had moeten zijn, maar waar geen enkele versie ooit bij in de buurt kwam.
Vandaag ook de werking van de hydro power plant (dam) ontdekt. Het verbaast me eerlijk gezegd dat het waterniveau aan de ene kant ook echt stijgt en aan de andere kant daalt. Dit spel is echt wat sim city eigenlijk had moeten zijn, maar waar geen enkele versie ooit bij in de buurt kwam.
Misschien kan je de developer aanschrijven of hij de eigenschappen kan aanpassen zodat het niet als 'park' wordt gezien?InF.Inc schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:24:
[...]
Moet ook!Alleen jammer dat die asset als een park wordt beschouwd? En het een enorme toeloop aan zeemeeuwen creëert? Hoe kom ik van die zeemeeuwen af..
Hmm en daar is toevallig dit dan weer voor gemaakt: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=421041154
Even testen!
Edit: schijnt incompatible te zijn met 1.1.1b en c.
Vrouw: Wat zullen we vandaag gaan doen?JoepW schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:45:
[...]
Helaas zien ze een park(ing) als een doel en niet een plek om hun auto neer te zetten.
Er zijn ook parkings die bij wegen staan in het menu. Die heb ik nog niet hierop getest...
Man: Laten we onze auto op een parkeerplaats zetten!

Nog erger. Ze komen ook zonder auto, maar gewoon lopend. En gaan dan vervolgend midden op de parkeerplaats staan........ genietenDennisvantWel schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:34:
[...]
Vrouw: Wat zullen we vandaag gaan doen?
Man: Laten we onze auto op een parkeerplaats zetten!

En halen vervolgens een winnebago uit hun binnenzak en rijden er mee weg..JoepW schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:10:
[...]
Nog erger. Ze komen ook zonder auto, maar gewoon lopend. En gaan dan vervolgend midden op de parkeerplaats staan........ genieten
Ja dat gebeurt erg vaak bij straten met bomen. Dan toveren of een auto weg of ze toveren 'm tevoorschijn. Beetje slordig.....TeK schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:34:
[...]
En halen vervolgens een winnebago uit hun binnenzak en rijden er mee weg..
Ik heb dit spel al een tijdje niet meer gebruikt maar als ik al deze mooie steden zie beginnen mijn handen toch wel te jeuken vandaag maar weer eens mee bezig gaan. Ik vind het het leukste om te spelen met unlimited money want ik wil gewoon een mooie stad bouwen maar meestal worden de wegen op een gegeven moment een grote chaos. Eerst maar eens wat youtube videos kijken dus, en wat inspiratie opdoen van alle mooie steden hier
. Heeft iemand nog een tip hoe ik het beste de wegen aan kan leggen zonder dat alles doodloopt? Zoiets? Ik kan de layout van de weg in zijn eerste video al niet namaken.
[ Voor 20% gewijzigd door pcman007 op 16-08-2015 10:34 ]
Hey mede tweakers,
Ik heb even een korte vraag voor Cities skylines. Weet iemand of er een manier is om "zand" weer groen/gras te maken? Ik heb namelijk een kade uit workshop gehaald, maar alle bomen gaan dood
.
Ik heb even een korte vraag voor Cities skylines. Weet iemand of er een manier is om "zand" weer groen/gras te maken? Ik heb namelijk een kade uit workshop gehaald, maar alle bomen gaan dood
Deze wil ik..... (komt in de workshop in een week of zo):

Bron? Link? Ben wel benieuwd.JoepW schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:41:
Deze wil ik..... (komt in de workshop in een week of zo):
[afbeelding]
Verwijderd
AA staat nog steeds aan hoor. Ook in de ATI Catalyst settings, maar de AA van het spel zelf is vervangen door die van de mod SMAA die beter werkt zou verrichten.HMC schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:51:
[...]
Voor nVidia (AMD vast ook) kaarten is AA op lage levels echt geen prbleem meer. Die bkijft hier aan.
Dat is echt slecht nieuws (>_<)GENETX schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:10:
Of het zijn wellicht toch brakke AMD drivers onder Linux?
Ik ga het vanmiddag ook eens testen, wellicht gooi ik de GTA map er even in ofzo. Heb net een nieuwe desktop inelkaar gedraaid en verder moet ik niet zoveel verschil hebben met Hoshimaru. Mijn setup: i7 5820K, 16GB DDR4 en een Nvidia GeForce GTX 970. Ook ik draai OpenSuse 13.2 x64. Resolutie is 2560x1440
Ik vrees van niet, volgens mij is crossfire support niet echt lekker. SLI onder linux lijkt iig gaar te zijn (wat een overweging was om 2x een GTX660 te gaan draaien).
't Gaat veel #RTFM worden en zoeken in support groups en forums om het eventueel werkbaar te maken.
Ik had begrepen dat AMD terug deftig werk verricht met Catalyst drivers voor Linux, zeker sinds hun R9 op markt verschenen is.
Ik heb zo geen zin om te reboot voor 'n game :xGENETX schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Met alle mods uit en de GTA Los Santos map doe ik 20 FPS op allerhoogste details op 2560x1440. Soms even een drop naar 15. Max tikt wel de 50-60 aan als ik een overview heb.
Ik had overigens het gevoel dat de Steam overlay wel eens erg vertragend kon zijn! Die heb uitgezet in de steam settings en gebruik de FPS mod die in de workshop zit. 1920x1080 maakt geen verschil.
Edit:
Maarja, Windows 10 doet 40FPS met 2 vingers in de neus![]()
Ik ga dus lekker onder Windows gamen met Skylines, hoe jammer het ook is dat ik moet rebooten. Maar 2x zoveel FPS is gewoon een te groot gat.
Dan moet ik elke keer weer m'n dmcrypt passphrase intikken en de GPG key voor KDEWallet enzo

Ik ben aan het overwegen om eens met de kvm of xen Hypervisor aan de slag te gaan.
Daarmee zou je 95% van de performance halen van een bare metal Windows installatie door de pass-through van GPU en CPU voor zover je CPU over VT-X / AMD-V beschikt en de North Bridge over IOMMU beschikt. Enige probleempje is een PCI-release bug met R9 kaarten (>_<) icm kvm/qemu
@SNEAK-NL: Die luchthaven
Nu nog een deftige flight-sim mod voor Skylines en je ILS approach in de AP instellen vanuit de 3D cockpit \(^_^)/
@DennisvantWel: Die assets ga ik ook eens proberen
Lijkt me wel interessant op sommige plaatsen en het voegt wat realisme toe.
InF.Inc: Die eerste screenshot met die sporen ertussen
Doet me denken aan iets in de buurt hier. Daar heb je ook een hele resem sporen die in tunnel en bruggen over mekaar heen gaan. Altijd leuk als je in de trein zit en ineens een andere trein naast je 'uit de grond komt'.
Leuk, zo'n beehive parkje ^^
Is misschien nog eens een interessant asset om als 'tuin' te gebruiken bij low residential woningen in meer landelijke gebieden buiten de stad.
Deze stond dan wel bij parks, maar volgensmij werkt het wel (zie afbeelding).JoepW schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 18:45:
[...]
Helaas zien ze een park(ing) als een doel en niet een plek om hun auto neer te zetten.

Klopt, maar ze zien het toch echt als een toeristische attractieDennisvantWel schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:01:
[...]
Deze stond dan wel bij parks, maar volgensmij werkt het wel (zie afbeelding).
[afbeelding]
Ze zien een reclamebord nu als attractie, maar staan geparkeerd op de parkeerplaatsJoepW schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:56:
[...]
Klopt, maar ze zien het toch echt als een toeristische attractie

Heeft iemand een linkje naar die vernieuwde traffic AI mod? ik zoek me rot maar vind niks

Dat is alleen de verbeterde AI en niet compatibel met T++:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=492391912
En je rot zoeken kan ik me niet voorstellen, want als je 2 filters doet in de workshop vind je hem al, nl: "MOD" & "traffic"
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=492391912
En je rot zoeken kan ik me niet voorstellen, want als je 2 filters doet in de workshop vind je hem al, nl: "MOD" & "traffic"
Is het trouwens 'normaal' dat Cargo Ships despawnen bij het afleveren van lading? Ik heb het dan niet over de vanilla asset, maar de olietanker en de mooiere containerschip. Ik vond het vreemd, aangezien de vanilla passagiersschip niet despawnt, maar leuk weer wegvaart. Of despawnen ze, omdat ze geen lading mee te nemen hebben?
Edit : dat was het waarschijnlijk. Mijn nieuwe schepen nemen nu ook lading mee en despawnen niet.
Edit : dat was het waarschijnlijk. Mijn nieuwe schepen nemen nu ook lading mee en despawnen niet.
[ Voor 13% gewijzigd door JoeZuCK op 16-08-2015 22:17 ]
Dat laatste. Let maar eens op treinen en trucks enzo, die despawnen ook als ze hun lading bij de bestemming hebben afgeleverd en geen nieuwe/andere lading meer mee hoeven te nemen.
Nee, merp!
Ik heb 1 keer gehad dat hij een lading meenam (bij mijn edit). Ik zie constant cargo wagentjes de haven inrijden, maar het schip neemt niets mee ..PauseBreak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:18:
Dat laatste. Let maar eens op treinen en trucks enzo, die despawnen ook als ze hun lading bij de bestemming hebben afgeleverd en geen nieuwe/andere lading meer mee hoeven te nemen.
Dan gaat die cargo van de wagentjes naar een andere bestemming dan het schip. Wat je dan krijgt is dat het spel gewoon een nieuw schip spawnt op een gegeven moment. Een ander ding is dat de haven zelf ook bezitter is van een fors aantal wagentjes. Die worden gebruikt om cargo te vervoeren (de keten is dus schip > haven > wagentjes van haven > bestemming > haven).InF.Inc schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 23:02:
[...]
Ik heb 1 keer gehad dat hij een lading meenam (bij mijn edit). Ik zie constant cargo wagentjes de haven inrijden, maar het schip neemt niets mee ..
Nee, merp!
Die cargowagentjes kunnen ook leeg terugkeren nadat ze ergens anders hun lading hebben afgeleverd. Ik heb naar JoepW's idee in mijn stad bij iedere inkomende snelweg een cargo train terminal gebouwd en er komen daar veel lege trucks binnenrijden van buitenaf met als eigenaar de cargo terminal.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Haha, ik ben weer opnieuw begonnen!
Dit keer ben ik gaan spelen met het selecteren van vakjes ipv alles vol vullen met een kleurtje. Als je enkele vakjes in parkjes vul krijg je kleine eet kraampjes. Je weet wel, zo een mobiel patat kraampje. Als je vakjes van 2x2 maak als industrie krijg je kleine kantoortjes / fabriekjes. helaas veranderd dat wel als ze gaan groeien. Ik begin nu wel een echt bedrijventerrein te krijgen met mn nieuwe aanpak.
Anyweg, weer opnieuw begonnen, dit keer hopelijk wel even voor het laatst want steeds opnieuw beginnen verveelt ook haha
Stom rotspel! (was weer 01:30 vannacht)
Dit keer ben ik gaan spelen met het selecteren van vakjes ipv alles vol vullen met een kleurtje. Als je enkele vakjes in parkjes vul krijg je kleine eet kraampjes. Je weet wel, zo een mobiel patat kraampje. Als je vakjes van 2x2 maak als industrie krijg je kleine kantoortjes / fabriekjes. helaas veranderd dat wel als ze gaan groeien. Ik begin nu wel een echt bedrijventerrein te krijgen met mn nieuwe aanpak.
Anyweg, weer opnieuw begonnen, dit keer hopelijk wel even voor het laatst want steeds opnieuw beginnen verveelt ook haha
Ben recent ook opnieuw gestart. Mijn 330k+ stad begon me te vervelen.RoyK schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:08:
Haha, ik ben weer opnieuw begonnen!
Ik speel nu op de Innsbruck map en probeer zo goed als het kan het 'echte' stratenplan na te maken met wegen (lukt niet helemaal want de verhoudingen van de map kloppen niet exact). Kwa industrie is het lastig want Innsbruck heeft dat erg weinig in/bij/naast de stad zelf.
Je groeit zo wel een stuk langzamer; het bouwen van de wegen kost een veel tijd.
Ik maak nu straatje voor straatje.. ik reageer op wat de stad van mij verlangt. Is e industrie nodig, zijn er huizen nodig etc. Als je zo groei, heb je ook minder last van een death wave omdat het geleidelijk gaat. Bij mijn andere steden was ik eerst een uur straten aan het trekken en zette ik de simulatie aan en groeide er uit het niets een complete stad uit de grond. Die lol is er nu wel een beetje af._Arthur schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:25:
[...]
Ben recent ook opnieuw gestart. Mijn 330k+ stad begon me te vervelen.
Ik speel nu op de Innsbruck map en probeer zo goed als het kan het 'echte' stratenplan na te maken met wegen (lukt niet helemaal want de verhoudingen van de map kloppen niet exact). Kwa industrie is het lastig want Innsbruck heeft dat erg weinig in/bij/naast de stad zelf.
Je groeit zo wel een stuk langzamer; het bouwen van de wegen kost een veel tijd.
Verwijderd
Bij het straat per straat opbouwen en tijd nemen voor kleine details komt dit spel echt tot zijn recht (^_^)b
Linux Catalyst 15.20 drivers zijn dus ook brak (>_>)p
Heb een profile gemaakt om allerlei settings te testen met Skylines. Ofwel loopt het tergend traag, ofwel krijg je kleine artifacts zoals dit (wanneer je zoned of wegen aanlegt, in die vakjes: inzoomen om te kunnen zien op dat screenshot)

Andere settings waar er visueel niks aan te merken valt, geeft 1 FPS ofzo O.o

CS:Source draait dan wel weer aan 60+ FPS.
Linux Catalyst 15.20 drivers zijn dus ook brak (>_>)p
Heb een profile gemaakt om allerlei settings te testen met Skylines. Ofwel loopt het tergend traag, ofwel krijg je kleine artifacts zoals dit (wanneer je zoned of wegen aanlegt, in die vakjes: inzoomen om te kunnen zien op dat screenshot)

Andere settings waar er visueel niks aan te merken valt, geeft 1 FPS ofzo O.o

CS:Source draait dan wel weer aan 60+ FPS.
In mijn 330k stad (de groeicijfers staan elders in dit topic) heb ik daar nooit last van gehad trouwens.RoyK schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:28:
heb je ook minder last van een death wave omdat het geleidelijk gaat.
Verwijderd
Eindelijk settings gevonden die het min of meer goed doen ^^
Verder niet veel gedaan. Enkel een home-made parkje :3 (geen asset weliswaar)
Beetje op z'n Aziatisch

Het ligt wel veelal in de schaduw door de dag... er zal wel lekker veel mos zitten op schors & stenen.

Ik denk wel da'k de weg ga beperken tot vuilnis & hulpdiensten. Nu komen toeristen er hun wagens parkeren >_>
Verder niet veel gedaan. Enkel een home-made parkje :3 (geen asset weliswaar)
Beetje op z'n Aziatisch

Het ligt wel veelal in de schaduw door de dag... er zal wel lekker veel mos zitten op schors & stenen.

Ik denk wel da'k de weg ga beperken tot vuilnis & hulpdiensten. Nu komen toeristen er hun wagens parkeren >_>

Vandaag een crash gehad waarna zowel mijn save game als de auto save file corrupt zijn
. De laatste back-up is meer dan een maand oud en ik ben bang dat ik dus nu een hoop opnieuw moet doen
.
Heb je toevallig niet nog een auto-save staan die nog wel goed is?
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Dit is wel grappig, CO en Paradox hebben de stad vrijgegeven waar 40 man tijdens de gamescom aan hebben gewerkt. http://steamcommunity.com...filedetails/?id=501531648
Dit heb ik ongeveer een week geleden ook gehad, spel liep vast tijdens het saven. Ben maar met een nieuwe stad begonnen. Bij die nieuwe stad krijg ik trouwens steeds een debug window te zien na het laden, moet nog even uitzoeken waar dat precies aan ligt.chielisdenaam schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:36:
Vandaag een crash gehad waarna zowel mijn save game als de auto save file corrupt zijn. De laatste back-up is meer dan een maand oud en ik ben bang dat ik dus nu een hoop opnieuw moet doen
.
Verwijderd
Dat heb ik gisteren ook gehad, tijdens het saven: zo'n debug window. Je kun dat gewoon sluiten en direct opnieuw saven. Je zult dan merken dat je savegame verdwenen is uit de lijst! Dus niet denken dat je game er nog zal staan wanneer je de volgende keer het spel start na zo'n error zonder dat je je game nog eens opslaat.Ivar19 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:56:
[...]
Dit heb ik ongeveer een week geleden ook gehad, spel liep vast tijdens het saven. Ben maar met een nieuwe stad begonnen. Bij die nieuwe stad krijg ik trouwens steeds een debug window te zien na het laden, moet nog even uitzoeken waar dat precies aan ligt.
Ik ben nog steeds bezig met het proberen om mijn stad terug te krijgen. Het was van mijn grootste steden waar ik erg veel werk in heb gestopt. Volgens mij is alleen het bestand van de stad zelf corrupt maar de autosave niet. De stad zelf zie ik in de Content Manager als Belgrada.Belgrada (SaveGameMetaData) i.p.v. Belgrada.crp (Belgrada) maar de AutoSave zie ik nergens in de content manager terug. Ook niet als ik de naam verander. De laatst gewijzigd datum van de autosave is bovendien 20:45 en die van de stad zelf is 22:05. Ik heb alleen nog geen manier gevonden om de autosave te laden.
Iedereen is zo lekker zijn stad aan het delen, ik doe ook even mee
. Nu zo'n 60k inwoners, dus daar kunnen er nog wel een paar bij!

[ Voor 10% gewijzigd door dakong op 19-08-2015 08:50 . Reden: Toevoegen link grootplaatje ]
je grote plaatjes doen het nietdakong schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:38:
Iedereen is zo lekker zijn stad aan het delen, ik doe ook even mee. Nu zo'n 60k inwoners, dus daar kunnen er nog wel een paar bij!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je moet nog even "http://link.naar.groot.plaatje.jpg" veranderen in de link van het grote plaatje.
http://link.naar.groot.plaatje.jpgdakong schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:38:
Iedereen is zo lekker zijn stad aan het delen, ik doe ook even mee. Nu zo'n 60k inwoners, dus daar kunnen er nog wel een paar bij!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je haven ziet er echt rete strak uit!
BedanktTeK schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:52:
[...]
je grote plaatjes doen het niet
je moet nog even "http://link.naar.groot.plaatje.jpg" veranderen in de link van het grote plaatje.
Ja de haven was mijn meest recente bouwproject.Tristan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:43:
[...]
http://link.naar.groot.plaatje.jpg![]()
Je haven ziet er echt rete strak uit!
[ Voor 0% gewijzigd door dakong op 19-08-2015 08:58 . Reden: Typo ]
Hoe heb je die kade zo gemaakt?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Druk eens op die workshop link, staat in de screenshots een hele how-to
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Er staat inderdaad een handleiding in de workshop, maar in het kortnils7 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:33:
Hoe heb je die kade zo gemaakt?
- Stuk egaal plat terraformen (schrijf je dat zo?)
- Weg aanleggen
- Kade ernaast plaatsen
- Met Terraform de overtollige grond weghalen. Soms overstroomt het maar dat gaat vanzelf weer weg.
Tenzij je een bron raakt (ervaringdakong schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:18:
[...]
Er staat inderdaad een handleiding in de workshop, maar in het kort:
- Weg aanleggen
- Kade ernaast plaatsen
- Met Terraform de overtollige grond weghalen. Soms overstroomt het maar dat gaat vanzelf weer weg.

Een bron? Die ben ik nog nooit tegen gekomenJoepW schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:04:
[...]
Tenzij je een bron raakt (ervaring) dan kan je hele stad onder water verdwijnen
Ik had toen ik aan het levelen was niet door dat er een bron zat.dakong schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:09:
[...]
Een bron? Die ben ik nog nooit tegen gekomen, hoe kan je die vinden. Door 1 van de layout kaartjes?
Maar door naar de stroomrichting van water te kijken kan je redelijk afleiden waar bronnen zitten.
Ik ben nog even verder gegaan en ook een agrarisch gebied aangelegd aan het water met enkel vrachtmogelijkheden via het water.JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:34:
Ik heb mijn "geen vrachtverkeer opzet" eens ver doorgezet .....hoop tekst.....
En ja hoor boten spawnen bij het agrarisch gebied en brengen de spullen naar mijn centrale 'invoer' haven en vandaar wordt het in de stad via de centrale hub verdeeld. Natuurlijk varen sommige boten ook meteen weg om te exporteren.
Ook is nu bewezen dat het concept ook werkt bij meer dan 100000 inwoners.
Overigens kan je het concept ook zonder traffic++ implementeren, maar dan moet je steeds op de toegangswegen (geen snelweg of afrit) naar een stad en naar buiten/binnen de map (ff daar een klein stukje snelweg gewone weg maken) een klein district maken waar 'heavy traffic' verboden is.
Ik ga nu weer opnieuw beginnen, want ik heb nu alles maar neergekwakt om het concept te testen en er zit geen enkele mooie wijk bij
Oh lol dacht dat het gewoon zo iets was als een weg aanleggen.dakong schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:18:
[...]
Er staat inderdaad een handleiding in de workshop, maar in het kort:
- Weg aanleggen
- Kade ernaast plaatsen
Thnx voor de uitleg
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ben over naar Win10. Moet zeggen; zodetering 10fps erbij! Internal resolution van 2880 bij 1449 zit ik op 44 fps uitgezoomd en ongeveer 25 ingezoomd met een GTX770. Kan de resolutie natuurlijk lager zetten straks en nog altijd een aanvaardbare fps hebben. Bij een stad met 80k inwoners en 34 mods (PopBalanceMod is erg heavy) en 100 assets ofzo.
Dus wie niet over is; ik zou zeggen overstappen.
Dus wie niet over is; ik zou zeggen overstappen.
[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 19-08-2015 19:20 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.