"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Verwijderd
Rosse buurten uit de grond stampen, louche maffia goktenten en discotheken waar naast drank ook cocaïne en crystal meth te vinden zijn? Een va-et-vient in chique auto's van de Skylines onderwereld in zo'n buurt, waar zelfs de politie niet durft komen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Uiteraard kan dat, en ik zat daar ook al aan te denken.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:11:
Zou je eigenlijk adult content kunnen krijgen in de workshop met die DLC?
Rosse buurten uit de grond stampen, louche maffia goktenten en discotheken waar naast drank ook cocaïne en crystal meth te vinden zijn? Een va-et-vient in chique auto's van de Skylines onderwereld in zo'n buurt, waar zelfs de politie niet durft komen.
Als je een bar upload met Neon letters "Titty Twister" denk ik niet dat ze die eruit zullen censureren.
En over de dope; tsja, dat kan je in je beschrijving zetten, maar een echt dope netwerk in je stad opzetten lijkt me niet mogelijk.
De manier alleen al waarop de ondertitel "after dark" geschreven is, is wel aardig "rosse buurt"-achtig
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 07-08-2015 20:19 ]
Eat the bugs, live in a pod
Bleek dat city policies niet op Internationaal stondVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:14:
[...]
Hoe? Wordt er niks bijgebouwd in zones buiten districts? Heb je toevallig geen instelling verkeerd gezet of zo?
City policies
[afbeelding]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Op de website staat:Shabbaman schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:13:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd of ze met deze DLC de update-strategie van bijvoorbeeld CK2 en EU4 volgen: gratis content voor iedereen, en daarnaast extra content als je de DLC koopt.
https://www.paradoxplaza....es-after-dark?___store=euA free update for all users.
Verwijderd
\(^_^)/ Problem solved maw!InF.Inc schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:18:
[...]
Bleek dat city policies niet op Internationaal stond
Weet je... het klinkt misschien raar, maar het zou me wel eens kunnen motiveren om eens te gaan scripten of Blender te leren XDHMC schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:16:
[...]
Uiteraard kan dat, en ik zat daar ook al aan te denken.
Als je een bar upload met Neon letters "Titty Twister" denk ik niet dat ze die eruit zullen censureren.
En over de dope; tsja, dat kan je in je beschrijving zetten, maar een echt dope netwerk in je stad opzetten lijkt me niet mogelijk.
De manier alleen al waarop de ondertitel "after dark" geschreven is, is wel aardig }rosse buurt}-achtig;)
Ik denk dat ze weinig blocken, maar als ze wietfarms zouden blocken terwijl ze een "legalize it" policy in de game hebben zou dat heel erg vreemd zijn.TeK schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:21:
Ik heb in ieder geval wel een paar wietfarms en er zijn ook in het bomen menu een zooi wietplanten, dus het zou in ieder geval niet geblocked moeten worden lijkt me.
Dat zou zo bedacht kunnen worden door rutte en co...HMC schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:22:
[...]
Ik denk dat ze weinig blocken, maar als ze wietfarms zouden blocken terwijl ze een "legalize it" policy in de game hebben zou dat heel erg vreemd zijn.
Ben benieuwd wat er gebeurt als die add-on van kracht gaat...
Edit: TBA
[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 07-08-2015 20:34 ]
Jup! Maar niet het eerdere probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door JoeZuCK op 07-08-2015 20:37 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Vermoed dat het niet heel lang zal duren, maandje of 2 gok ik ?
Ja ik vraaag of ik dat gok, want het is echt gewoon maar een getal wat ik uit me dikke joint uhh duim trek.

Eigenlijk wilde ik daar zo een tokkiewijk van maken gezien het stadion in de buurt. Soort van Chelsea oid. Maar wellicht komt dat nog! Want uit zeer betrouwbare bron komt Kliekie met iets heel moois. We wachten het vol ongeduld af.
[ Voor 54% gewijzigd door JoeZuCK op 07-08-2015 21:04 ]
"Teflon-coated underwear sell like hot cakes. Straps required to keep said underwear in place. #nonstickpants"
Nietszeggende trailer, maar goed nieuws dat er weer iets nieuws aan komt! Hoop dat het meer een expansion pack wordt dan een DLC als je snapt wat ik bedoel
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 07-08-2015 23:23 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
En aan het eind zie je waar het om draait.
En nee, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Wat is het verschil?
Ik moet toch eerlijk bekennen dat alhoewel ik gister de kans had om lekker lang te spelen, en na hier lezen er echt zin in had, ik het toch niet gedaan heb.
Shame on me.
Liever lui dan moe, denk ik dan maar.
Dat moet vandaag beter.
Saved by the buoyancy of citrus
Ik ben erg nieuwsgierig hoe het fietsen wordt geïmplementeerd. Ik denk als modus voor afstanden tussen lopen en auto/OV in. En hoewel in Nederland iedereen op een fiets kan zitten zijn we daar vrij uniek in. Misschien wordt het een vervoersmiddel voor specifieke groepen, zoals armere Cims of jongeren die naar school gaan.
Ik zou het mooi vinden als het zo wordt geïmplementeerd dat stijle hellingen door fietsers worden gemeden en dat je dus in heuvelachtige steden vaker voor OV/auto wordt gekozen dan de fiets.
Ik hoop iig op een hele interessante extra dimensie in het stad- en vervoerd plannen
http://community.simtropo...d-some-inspiration-maybe/
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Als voor spel zelf gaat het automatisch, zoals met een patch en zo, geloof ik. Maar hoe dat gaat met mods en assets snap ik ook niet helemaal.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Ik vind deze wel mooi. Niet te groot.
En deze, van zelfde maker
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=487048569
[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 08-08-2015 12:17 ]
Verwijderd
Ik zou eigenlijk een backup willen maken van die bestanden. Soms heb je eens een leuke asset en ineens verwijdert de eigenaar het uit de workshop... Gevolg: ook foetsj uit je game ;_;
%LOCALAPPDATA%\Colossal Order\Cities_Skylines
Verwijderd
Hmmz... 'k vraag me hoe zich dat in Linux vertaaltHMC schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:18:
Heb ik al eens aangehaald.
%LOCALAPPDATA%\Colossal Order\Cities_Skylines
Waarschijnlijk een submap in .steam/ ervan uitgaande dat het de Wine-prefix voor Steam is?
Mijn fout...vergeten dat je op Linux zit.
[ Voor 84% gewijzigd door HMC op 08-08-2015 12:41 ]
Verwijderd
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=496267733
Zelf heb ik CS alleen nog zonder mods gespeeld, omdat ik altijd bang ben dat je dat leuke dingen uit het standaardspel mist. Maar misschien mot ik toch maar eens aan de themes of traffic++, want er komen hier wel hele mooie dingen langs
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Verwijderd
Met Traffic++ mis je niets, je voegt alleen bakken en bakken aan micromanagement toeEgocentrix1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:24:
Zelf heb ik CS alleen nog zonder mods gespeeld, omdat ik altijd bang ben dat je dat leuke dingen uit het standaardspel mist. Maar misschien mot ik toch maar eens aan de themes of traffic++, want er komen hier wel hele mooie dingen langs
Cool die komen in Dutchland 2Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:50:
Had iemand nog intresse in meer Nederlandse huizen..?
[afbeelding]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Wow. Voel me meteen weer in NL als ik die serie zie.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:50:
[afbeelding]
Hard aan het werk geweest.
Nu mijn compie even aan het werk zetten om ze allemaal te subben.
Dank je wel!
erg gaaf Kliekie die gaan zeker in mijn collectieVerwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:50:
[afbeelding]
<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.
Wow nice! Zelfs met een schotel op het dakVerwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:50:
[afbeelding]
Ziet er bijzonder goed uit, maar een totale noob vraag, als ik deze collectie toevoeg, komen ze dan vanzelf te voorschijn in mijn nieuw te bouwen stad? Moet ik er een andere mod voor gebruiken, kan het alleen op een Europees thema map?Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:50:
[afbeelding]
En hoe kan ik er voor zorgen dat mijn wijk alleen deze gebouwen gebruikt en niet die rare gekleurde villa's/sta caravans die normaal ontstaan?
Supervet!!! Dit maak jij toch?Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:50:
[afbeelding]
If so, misschien kan je een klein beetje kleur verschil maken in de daken? Zijn dit textures die je inkleur? If so, misschien moeten we samenwerken
Ik vind juist het kleurgebruik perfect, voor deze '70-'80-er jaren typisch NL woonwijken.RoyK schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:00:
[...]
Supervet!!! Dit maak jij toch?
If so, misschien kan je een klein beetje kleur verschil maken in de daken? Zijn dit textures die je inkleur? If so, misschien moeten we samenwerkenMaak jij de huisjes, ik de textures.
Wat stel je voor, qua kleuren voor de daken?
Verder ziet het er erg goed uit! Hoop dat het snel mogelijk is building themes te submitten naar de workshop zodat die ook direct gedownload kunnen worden
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik doel meer op kleine kleur verschillen. Nu zijn ze allemaal voor het oog even oranje.. Net als de muren. Als daar kleine kleur verschillen in zitten krijg je ook een diversiteit gevoel. Misschien is er nog iets met de ramen te doen. glas in lood, oma gordijnen, etcHMC schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:06:
[...]
Ik vind juist het kleurgebruik perfect, voor deze '70-'80-er jaren typisch NL woonwijken.
Wat stel je voor, qua kleuren voor de daken?
Ik werk als digitaal tekenaar regelmatig aan matte paintings. Ik zou een texture met de hand kunnen inkleuren zoals ik aan matte paintings werk. Lijkt me wel leuk om eens te proberen
[ Voor 14% gewijzigd door RoyK op 09-08-2015 12:01 ]
Weet iemand hier antwoord op? Want dit vraag ik me ook af.Fly-guy schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:16:
[...]
Ziet er bijzonder goed uit, maar een totale noob vraag, als ik deze collectie toevoeg, komen ze dan vanzelf te voorschijn in mijn nieuw te bouwen stad? Moet ik er een andere mod voor gebruiken, kan het alleen op een Europees thema map?
En hoe kan ik er voor zorgen dat mijn wijk alleen deze gebouwen gebruikt en niet die rare gekleurde villa's/sta caravans die normaal ontstaan?
Wil graag die mooie huisjes ook gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 09-08-2015 12:06 ]
Ze komen vanzelf te voorschijn inderdaad, zijn volgens mij niet europees specifiek.Fly-guy schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:16:
[...]
Ziet er bijzonder goed uit, maar een totale noob vraag, als ik deze collectie toevoeg, komen ze dan vanzelf te voorschijn in mijn nieuw te bouwen stad? Moet ik er een andere mod voor gebruiken, kan het alleen op een Europees thema map?
Als je wilt dat je wijk alleen deze gebouwen krijgt moet je de Building Themes mod installeren en via de in-game GUI een thema maken waar je alleen deze huizen aan toevoegt. Dan kan je een district maken waar je dit thema aan toe wijst.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Ik heb met opzet alle huizen dezelfde kleur gegeven omdat het voor het oog anders heel rommelig wordt, plus als je kijkt naar die typische wijken die worden ook per straat uit de grond gestampt, dus die bakstenen zijn allemaal van dezelfde batch.RoyK schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:00:
[...]
Supervet!!! Dit maak jij toch?
If so, misschien kan je een klein beetje kleur verschil maken in de daken? Zijn dit textures die je inkleur? If so, misschien moeten we samenwerkenMaak jij de huisjes, ik de textures.
Je kan ze op elke map naar keuze gebruiken en ze komen gewoon random tevoorschijn tussen normale huizen. Als je een heel gebied wilt met alleen maar dit soort dan moet the Theme Manager hebben. http://steamcommunity.com...filedetails/?id=466158459Tinusvolkel schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:02:
[...]
Weet iemand hier antwoord op? Want dit vraag ik me ook af.
Wil graag die mooie huisjes ook gebruiken
Nu kan je zelf een thema aanmaken en dan alleen deze huizen activeren. En anders als je nog even wacht zal Boformer (de maker van theme manager) een mod maken zodat ze al gelijk als een theme gebruikt kunnen worden met 1 knop.
Okey jammer. Het is jouw goedrecht natuurlijk. Maar dan skip ik hem helaas. Het wordt dan te eentonig.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
Ik heb met opzet alle huizen dezelfde kleur gegeven omdat het voor het oog anders heel rommelig wordt, plus als je kijkt naar die typische wijken die worden ook per straat uit de grond gestampt, dus die bakstenen zijn allemaal van dezelfde batch.
[...]
Je kan ze op elke map naar keuze gebruiken en ze komen gewoon random tevoorschijn tussen normale huizen. Als je een heel gebied wilt met alleen maar dit soort dan moet the Theme Manager hebben. http://steamcommunity.com...filedetails/?id=466158459
Nu kan je zelf een thema aanmaken en dan alleen deze huizen activeren. En anders als je nog even wacht zal Boformer (de maker van theme manager) een mod maken zodat ze al gelijk als een theme gebruikt kunnen worden met 1 knop.
Dank uVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
Ik heb met opzet alle huizen dezelfde kleur gegeven omdat het voor het oog anders heel rommelig wordt, plus als je kijkt naar die typische wijken die worden ook per straat uit de grond gestampt, dus die bakstenen zijn allemaal van dezelfde batch.
[...]
Je kan ze op elke map naar keuze gebruiken en ze komen gewoon random tevoorschijn tussen normale huizen. Als je een heel gebied wilt met alleen maar dit soort dan moet the Theme Manager hebben. http://steamcommunity.com...filedetails/?id=466158459
Probleem dan is weer dat als ze in een rijtje naast elkaar staan je erg harde scheidingen tussen de verschillende panden krijgt.Tristan schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:51:
Klein beetje diversiteit is beter denk ik. Wat verweerde daken en verkleurde muren (tinten!) zou ik ook aanraden.
Sterker nog, als je een bepaald pand een bepaalde mosaanslag geeft (of zo) en die staat een paar keer naast elkaar dan ziet dat er heel vreemd uit.
Ik denk dat het zo wel het beste is, behalve inderdaad misschien de daken.
Verwijderd
Er komen nog zat nieuwe projecten aan en zullen geheid nog wel Nederlandse dingen bij zitten, dus nog meer variatie komt vanzelf.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 18:00 ]
Eens met je redenering.[ [...]
[ Voor 119% gewijzigd door HMC op 09-08-2015 18:03 . Reden: Klopt allemaal weer. ]
haha! Natuurlijk! Je moet helemaal niets NolineVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:07:
Deze set blijft zoals die is. Het heeft me de bloed onder mijn nagels vandaan gehaald en ik ben blij dat het af is. In mijn mening ziet het er leuk uit en ben blij met het resultaat. Ik ga niet 30 huizen opnieuw importeren voor iets waar ik zelf niet eens achter sta, voor specifieke wensen kun je terecht op m'n Patreon
Er komen nog zat nieuwe projecten aan en zullen geheid nog wel Nederlandse dingen bij zitten, dus nog meer variatie komt vanzelf.
Verwijderd
Verwijderd
hmmz :3HMC schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:22:
On Linux /home/<username>/.local/share/Colossal Order/Cities_Skylines
Mijn fout...vergeten dat je op Linux zit.
Buiten saves zit er niks nuttigs tussen. Ik denk dat de assets worden opgeslaan een een soort storage file met een eigen (virtueel) filesystem ofzo?
@InF.Inc: Wat betreft UK Detached Housing theme... Ik heb indentiek dezelfde problemen.
De gebouwen locken op Level 1 of 2 zorgt niet voor 'n stop van die level-up loop. In plaats van de stoppen met levelen, gaat het gebouw terug naar een stuk grond en begint de hele vertoning opnieuw.
Wanneer ik dan in de Theme Manager kijk, zie ik dit:

Zou er toch een probleem of conflict zijn met een bepaalde onvindbare asset?
Hoe heb je het opgelost?
Ben blij dat het niet aan mij ligt dus.
Verwijderd
Een hele workaround voor een probeem dat niet zou mogen bestaan mawInF.Inc schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:11:
Die not loadable eruit geflikkerd en de district op lvl 3 gezet. Vervolgens alle huisjes handmatig op lvl 1 gezet zodra je ziet dat hij wil upgraden. Als het goed is komt hij dan wel op lvl 2. Van 2 naar 3 werkt dan wel.
Ben blij dat het niet aan mij ligt dus.
Misschien toch eens aankaarten bij degene die dat thema onderhoudt.
Wat zijn volgens jullie de échte must have mods? Ik heb de Traffic++ al geïnstalleerd.
Ik weet niet wat je verder nog hebt en wat voor soort je allemaal wil, maar als je mods selecteerd in steam en dan populairste 1 jaar (ofzo) kun je zelf even kijken wat je wil. Iedereen wil andere soort mods, maar ik raad in ieder geval deze en deze mod aanGeoffLx schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:55:
Dag heren, na lange tijd ben ik van plan om Cities Skylines maar weer eens op te pakken. Viel me op dat er echt enorm veel Workshop items uit zijn gebracht in mijn Cities afwezigheid.
Wat zijn volgens jullie de échte must have mods? Ik heb de Traffic++ al geïnstalleerd.
https://steamcommunity.co...?id=411164732&searchtext=
https://steamcommunity.co...?id=424106600&searchtext=
En nog wel een paar maar ik weet niet wat je wil dus kijk rustig even rond wat de community je te bieden heeft
Thanks!sjoerdpolder schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:36:
[...]
Ik weet niet wat je verder nog hebt en wat voor soort je allemaal wil, maar als je mods selecteerd in steam en dan populairste 1 jaar (ofzo) kun je zelf even kijken wat je wil. Iedereen wil andere soort mods, maar ik raad in ieder geval deze en deze mod aan
https://steamcommunity.co...?id=411164732&searchtext=
https://steamcommunity.co...?id=424106600&searchtext=
En nog wel een paar maar ik weet niet wat je wil dus kijk rustig even rond wat de community je te bieden heeft
Ben opzich overal in geïnteresseerd wat de gameplay gewoon beter maakt. Functionaliteiten die mods hebben zoals Traffic++ en zo te zien de Public Transport mods ook, maken het spel gewoon overzichtelijker en beter te managen. Nieuwe skins voor huizen zijn ook leuk, maar daar kom ik wel uit. Gaat me vooral om functionaliteiten die het managen van de stad beter maken.
Bleek een stuk lastiger dan ik dacht.
Uiteindelijk wel tot 3.500 inwoners gekomen maar het was een vrij saaie ''grid'' stad zeg maar om de game te leren kennen. Vanavond maar eens aan stad nummer 2 beginnen. De uren vliegen iig voorbij tijdens het spelen dus ik ben vooralsnog blij met de aankoop.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
De naam zegt het al, je kan gewoon achievements behalen terwijl je met mods speelt.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=407055819
All space unloackabe
I.p.v.max 7 tiles kopen kan je ze nu alle 25 kopen (als laatste milestone).
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=413498678
Automatic Emptying
Nooit meer gezeur over een vuilnisbelt of begraafplaats die vol is (en niet door heb), deze mod zorgt ervoor dat ze automatisch geleegd worden wanneer zo vol zijn.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=407873631
Infinite oil and ore
De naam spreekt voor zich, scheelt een hoop gedoe met industrial gebieden constant aanpassen omdat de grond leeg is.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=409644467
Crossings
Zebrapaden aanleggen zonder een kruispunt
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=427258853
Precision Engineering
Beter overzicht bij het aanleggen van nieuwe wegen, rioll, treinrails etc.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=445589127
Automatic Bulldoze
Net als de Automatic emptying mod zorgt deze ervoor dat je geen stad heb vol met verlaten gebouwen, zodra je een verlaten gebouw heeft wordt deze direct verwijderd.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=406132323
Ik heb nooit begrepen waarom je dit zou willen? Als ze automatisch verwijderd worden kan je toch niet zien waarom de gebouwen verlaten zijn?Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:23:
Automatic Bulldoze
Net als de Automatic emptying mod zorgt deze ervoor dat je geen stad heb vol met verlaten gebouwen, zodra je een verlaten gebouw heeft wordt deze direct verwijderd.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja vroeg ik me ook af!anandus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:25:
[...]
Ik heb nooit begrepen waarom je dit zou willen? Als ze automatisch verwijderd worden kan je toch niet zien waarom de gebouwen verlaten zijn?
Dit voelt ook een beetje als cheaten..Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:23:
Infinite oil and ore
De naam spreekt voor zich, scheelt een hoop gedoe met industrial gebieden constant aanpassen omdat de grond leeg is.
Omdat het vreselijk veel werk is om bij te houden, net zo als het legen van vuilnisstortplaatsen en begraafplaatsen.anandus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:25:
[...]
Ik heb nooit begrepen waarom je dit zou willen? Als ze automatisch verwijderd worden kan je toch niet zien waarom de gebouwen verlaten zijn?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Hangt van je doel af. De een wilt een uitdaging aan gaan mbt bouwen en managen van een stad inclusief budget. De ander wilt een stad ontwerpen met de focus op design en uiterlijk. Dan is het wel leuk als je een olie district aanlegt deze niet na X jaar is opgedroogd en je hele district verlaten en vervallen is.Tristan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:28:
Dit voelt ook een beetje als cheaten..
Held !Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:23:
Achievement enabler
De naam zegt het al, je kan gewoon achievements behalen terwijl je met mods speelt.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=407055819
All space unloackabe
I.p.v.max 7 tiles kopen kan je ze nu alle 25 kopen (als laatste milestone).
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=413498678
Automatic Emptying
Nooit meer gezeur over een vuilnisbelt of begraafplaats die vol is (en niet door heb), deze mod zorgt ervoor dat ze automatisch geleegd worden wanneer zo vol zijn.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=407873631
Infinite oil and ore
Crossings
Zebrapaden aanleggen zonder een kruispunt
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=427258853
Precision Engineering
Beter overzicht bij het aanleggen van nieuwe wegen, rioll, treinrails etc.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=445589127
Automatic Bulldoze
Eigenlijk boeit mij dat persoonlijk niet zo heel erganandus schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:25:
Ik heb CS nu een uurtje of 4 gespeeld en ben net begonnen met stad 3. De 2 vorige steden kwamen toch allemaal niet zo goed uit en begin beter opnieuw. Je komt altijd wel iets tegen he
Eens kijken of ik het nu door heb. Ik heb iig gezorgd voor een veel betere doorstroming van het verkeer(veel eenrichtingstraten)
Ik ga vanavond eens alle mods installeren die Kliekie hier voorsteld. Lijkt mij super handig!
Ik weet niet of het al te vroeg is om een vraag te stellen hierover maar ik heb Traffic ++ al erop staan maar het lijkt alsof ik alleen maar die +/- 9 opties in het menu kan aan en uitzetten? Mis ik ergens een knop?
Groetjes Joes
Rechts onderin op je balk is de Traffic++ knop.Awesomo4k schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:30:
Hallo MedeCSers!
Ik heb CS nu een uurtje of 4 gespeeld en ben net begonnen met stad 3. De 2 vorige steden kwamen toch allemaal niet zo goed uit en begin beter opnieuw. Je komt altijd wel iets tegen he
Eens kijken of ik het nu door heb. Ik heb iig gezorgd voor een veel betere doorstroming van het verkeer(veel eenrichtingstraten)
Ik ga vanavond eens alle mods installeren die Kliekie hier voorsteld. Lijkt mij super handig!
Ik weet niet of het al te vroeg is om een vraag te stellen hierover maar ik heb Traffic ++ al erop staan maar het lijkt alsof ik alleen maar die +/- 9 opties in het menu kan aan en uitzetten? Mis ik ergens een knop?
Groetjes Joes
Erg interessant inderdaad. Meteen maar even geabonneerd.Tristan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:32:
Ik volg nu de Urban Design recordings van Konrad Filip Korzen. Erg interessant en leerzaam!
OCD gaat bij mij echt af als het niet mooi aansluit of eruit ziet haha
Verwijderd
Een jongen, Neil Morgan, maakt momenteel echt een geweldige stad!

En hier nog een van Rik Nietsch, ook heel strak

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 15:56 ]

Ik mis enkel wat commercie in de verzameling. Ik heb nu maar wat passende gebouwtjes in het thema gestopt, maar als je nog zin hebt, Kliekie...

Ennuh hoekhuizen
Hij is aardig goed met strakke wegen aanleggen. Maar enig idee waarom hij bomen bulldozed?Tristan schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:32:
Ik volg nu de Urban Design recordings van Konrad Filip Korzen. Erg interessant en leerzaam!
Niet echt nodig. Zelfs ongewenst, want bomen die je laat staan voor het bouwen van iets komen weer terug als je dat weer afbreekt.
Als je de 80'er jaren wijken bekijkt in steden als Zoeterminder en zo, dan is daar ook geen commercial, alleen woonwijken, en dan verderop een winkelcentrum, met een AH en een bakkerij en zo. Dat moet wel te bouwen zijn.JoepW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:20:
En hier is KliekieTown in Dutchland 2.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik mis enkel wat commercie in de verzameling. Ik heb nu maar wat passende gebouwtjes in het thema gestopt, maar als je nog zin hebt, Kliekie...
Ennuh hoekhuizen
Hoekhuizen zou wel tof zijn ja.
[ Voor 50% gewijzigd door HMC op 10-08-2015 16:30 ]
Hoe kan jij nou op basis van dit ene plaatje dat bepalen?invine schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:23:
Die wegen zijn toch veel en veel te groot?
Er komt nog een beetje VEEL meer bebouwing in AmstelTown / KliekieTown.
Heb ik ook gedaan. Er is al een winkelcentrumpje en anders gaan ze maar naar de 'grote stad'HMC schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:26:
[...]
Hij is aardig goed met strakke wegen aanleggen. Maar enig idee waarom hij bomen bulldozed?
Niet echt nodig. Zelfs ongewenst, want bomen die je laat staan voor het bouwen van iets komen weer terug als je dat weer afbreekt.
http://gathering.tweakers...quote_message/44721675/74
Als je de 80'er jaren wijken bekijkt in steden als Zoeterminder en zo, dan is daar ook geen commercial, alleen woonwijken, en dan verderop een winkelcentrum, met een AH en een bakkerij en zo. Dat moet wel te bouwen zijn.
Verhoudingsgewijs met de huisjes vind ik het niet kloppen, zeker niet als het een Nederlands thema isJoepW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:31:
[...]
Hoe kan jij nou op basis van dit ene plaatje dat bepalen?
Er komt nog een beetje VEEL meer bebouwing in AmstelTown / KliekieTown.
Future proof.invine schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:34:
[...]
Verhoudingsgewijs met de huisjes vind ik het niet kloppen, zeker niet als het een Nederlands thema isdie grote 6 baan wegen zijn typisch amerikaans.
Mischien komt er later wel een hele Bijlmermeer naast te liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-08-2015 16:39 ]
Maar je hebt gelijk.

Even wat meer startgeld gebruikt (200K) zodat ik wat sneller aan de slag kon met uitbreiden, ik zit nu aan de 50- of 60-duizend inwoners binnen 3 uur en het loopt heel stabiel. Kloten met de terraform tool is echt leuk haha...
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Wow, hoe doe je dat dan, zoveel inwoners? (snelle vorm uitleg mag)kuusj98 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:41:
Gisteren even 800 assests ge-de-subbed omdat ik deze maar random had gesubbed in pakket-vorm, hoe dan ook, ik mis opeens heel erg veel merk ik nu. (iemand linkje naar zijn eigen verzameling?)
Even wat meer startgeld gebruikt (200K) zodat ik wat sneller aan de slag kon met uitbreiden, ik zit nu aan de 50- of 60-duizend inwoners binnen 3 uur en het loopt heel stabiel. Kloten met de terraform tool is echt leuk haha...
Ik heb kliekieTown ff snel gemaakt om het theme te testen. Kan goed zijn dat de hele boel plat gaat.Tinusvolkel schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:38:
Ik zou er een ventweg langs leggenwant wie wil er nu langs een 6 baans weg wonen….
Zoals de trouwe bezoekers hier weten ga ik altijd voor mooi en goed functionerend
Een hele lijst met assets subscriben kun je bijvoorbeeld bij deze lijst van yuttho (hele mooie verzameling) doen door op subscribe to all te drukken.Awesomo4k schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:47:
[...]
Wow, hoe doe je dat dan, zoveel inwoners? (snelle vorm uitleg mag)
Een hoger startbudget instellen kan met deze mod.
Je kunt snel veel inwoners krijgen door de ingebouwde unlock mod te gebruiken waardoor je vanaf het begin al high density gebouwen kan plaatsen.
[ Voor 11% gewijzigd door DennisvantWel op 10-08-2015 16:56 ]
Tsja, het was 2 uur in de nacht toen ik eraan begon, maar ik zal m'n best doen:Awesomo4k schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:47:
[...]
Wow, hoe doe je dat dan, zoveel inwoners? (snelle vorm uitleg mag)
-Map pakken waar je veel ruimte c.q. bebouwbaar gebied hebt
-Beginnen met 1 lange weg vanaf beginpunt snelweg, 2 zijtakken maken met iets kleinere wegen
-Vanaf die 2 zijtakken weer zo veel mogelijk zijtakken maken
-Paar windmolens, waterpomp en leidingen leggen
-Begin rustig met zonen, laat de vraag een beetje hoog komen
-Als je *insert amount* inwoners hebt krijg je politie, school, parken etc > plaats er genoeg van deze
-Vraag gaat steeds stijgen > bouw nieuwe wijkjes in je eerste 2 stukken land
-Bouw nieuw gebied met 1 heel groot vierkant met 6-lanes > "kruis" maken in vierkant met 6-lanes
-Kruis maken in kruis met 4 lanes > dan nog wat 2 lanes om het zo efficient mogelijk te hebben
-volzetten als je de high density zooi krijgt (staat binnen paar minuten vol)
En ik denk er net aan dat ik een mod heb waar je de tijd naar 9x kunt zetten, maar zo vaak heb ik die niet gebruikt, heb zeker 1 uur in de terraformer gekloot.
En die heb ik niet gebruikt haha...DennisvantWel schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:53:
[...]
Een hele lijst met assets subscriben kun je bijvoorbeeld bij deze lijst van yuttho (hele mooie verzameling) doen door op subscribe to all te drukken.
Een hoger startbudget instellen kan met deze mod.
Je kunt snel veel inwoners krijgen door de ingebouwde unlock mod te gebruiken waardoor je vanaf het begin al high density gebouwen kan plaatsen.
Dank voor de lijst.
[ Voor 22% gewijzigd door Kuusj op 10-08-2015 17:00 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Het wordt wel een stuk drukker op straat en ook het goed regelen van het verkeer wordt nog wat lastiger.
[ Voor 3% gewijzigd door Ivar19 op 10-08-2015 17:08 ]
Verwijderd
Beste town ooitJoepW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ennuh hoekhuizen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2015 17:17 ]
Je zou die achtertuintjes assets erbij moeten gebruiken, bedenk ik me ineens.JoepW schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ennuh hoekhuizen
Edit:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=461859210
En
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=461859929
van HAM
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=457674928
[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 10-08-2015 17:34 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.