• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:33
Martinspire schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:42:
[...]

Is wel met infinite money en mogelijk nog wat meer mods. Dan is het al een stuk makkelijker imo
Ik zit zelf met ongeveer dezelfde hoeveelheid bebouwing op 370k inwoners. Denk dat hij wel een mod heeft om het aantal inwoners op te hogen. Maar mijn pc (I7 2600, 16 GB ram, AMD Radeon 6970) heeft er wel meer moeite mee :9 standaard zit ik op de 60 fps, maar bij deze stad kom ik net aan op 40~45 uit. En in screenshot mode loopt het terug tot 30 en lager.

Overigens gebruik ik aan verkeersmod alleen 1 om verkeerslichten te verwijderen van kruisingen. Verder ben ik wel van de methode 'meer asfalt is beter'.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Verwijderd

TeK schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:42:
[...]

awesome, welk gebouwtje is dat dat over weg heen staat ?
Dat is dit gebouw: http://steamcommunity.com...?id=450419111&searchtext=

Knappe screenshots weer \(^_^)/
Ik ben van delfde mening als Martinspire. Maar hoe kun je zoiets best oplossen?
Statistical Simulation mengen met Agent Based Simulation?

Naast de dagelijkse gang van de agents, zou ik gewoon een tweede berekening extra maken voor stats naargelang het type gebouw dat je hebt staan. Een wolkenkrabber van 220m met 22 gezinnen .. jah... doe dat bijvoorbeeld x10. Als dat gewoon wordt bijgehouden telkens wanneer er iets gebouwd wordt, kun je wel aan realistische inwonersaantallen komen. Het maakt dan niet uit of je 10x minder agents hebt. Je gaat toch niet het spel pauzeren en alle auto's en mannetjes tellen die hun ding doen ;)

Hier is bijvoorbeeld een onderzoek naar wolkenkrabbers en aantal inwoners: http://www.ctbuh.org/Link...tabid=1108&language=en-GB

Bereken dat per m² en je komt al ergens met je stats :)

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Hier een korte video impressie (sorry voor het slechte camera werk :) ) van mijn landje "Achterland".
[YouTube: https://youtu.be/PgdiLpEoPzQ]

Ik zag ook dat ik een paar bruggen moet verhogen om de schepen er ook echt onderdoor te laten varen. Helaas varen die 'idioten' dan overigens nog steeds door de pijlers heen. :(

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

Heel mooi!!! ook al die stuken "boeren" land die door boompjes in stukjes worden gehakt. Ziet er heel realistisch uit :)

Mijn portfolio op Instagram

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Vanmiddag even bezig geweest met mijn ondergrondse snelweg en bovengronds stadspark idee.
De randen moeten nog wat gebouwtjes krijgen, en misschien een echt park erbij zodat er ook echt mensen naar toe komen.
Zit alleen nog te kloten met de op en afritten, daar ben ik niet tevreden over. Vooral de aansluiting naar het industriegebied, die is direct al drukbevolkt. Dus daar moet nog wat aan veranderen.

Van:
Afbeeldingslocatie: https://rutten.me//gallery/index.php?cmd=preview&sfpg=R2FtZXMvQ2l0aWVzX1NreWxpbmVzLyoyMDE1XzA1XzI5XzEzXzQ2XzA5X0dyZWVuc2hvdC5wbmcqNWUxNzE5MTdhYmFmOTU0NmU5YzAzNDhkMWRjZTM0ODE%5D

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://rutten.me//gallery/index.php?cmd=preview&sfpg=R2FtZXMvQ2l0aWVzX1NreWxpbmVzLyoyMDE1XzA1XzI5XzE0XzI4XzI5X0dyZWVuc2hvdC5wbmcqYWE3M2IxZDJlZTFlMjk2NTNjZDk4ODI5NzllZjNlNzk%5D

Afbeeldingslocatie: https://rutten.me//gallery/index.php?cmd=preview&sfpg=R2FtZXMvQ2l0aWVzX1NreWxpbmVzLyoyMDE1XzA1XzI5XzE0XzI5XzI5X0dyZWVuc2hvdC5wbmcqODg3M2FlYzI1Njk4NmU3YzViOTJjODQ4YWYwZGVhZmE%5D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Hmm ik kende de IPT [improved public transport] mod nog niet maar daar mee kun je zelf regelen hoeveel bussen je op een lijn wilt hebben en welke trein[en], metro[s] en bussen.
Daarnaast kun je ook nog de prijs zelf regelen, 100% staat dan gelijk aan de prijs zoals die default is.
Is wel handig want dan kun je zelf de verdeling bepalen en het maximum aantal bussen hangt gewoon af van het aantal depots en budget.
Zeer nuttige mod en compatible met beide traffic mods.

link

Only fools are enslaved by time and space.

LoneRanger schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:20:
Hmm ik kende de IPT [improved public transport] mod nog niet maar daar mee kun je zelf regelen hoeveel bussen je op een lijn wilt hebben en welke trein[en], metro[s] en bussen.
Daarnaast kun je ook nog de prijs zelf regelen, 100% staat dan gelijk aan de prijs zoals die default is.
Is wel handig want dan kun je zelf de verdeling bepalen en het maximum aantal bussen hangt gewoon af van het aantal depots en budget.
Zeer nuttige mod en compatible met beide traffic mods.

link
Hier was ik al tijdje naar op zoek, dankje :)

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:15:
Dat inwoneraantal is alleen nuttig voor bedrijven en wegen, verder maakt het geen jota uit als een flat 3x zoveel mensen behuisd.
Het maakt juist wel uit. Naar wat ik begrijp wordt iedere inwoner ook echt onder de motorkap gesimuleerd. Dat kan je dan kunstmatig oppompen, het verandert niets gunstigs aan de simulatie, behalve dat je dan dus voor iedere inwoner twee identieke kopieën hebt rondlopen die op dezelfde plek wonen, dezelfde routes nemen en op dezelfde plek werken.
Er is met de mechanics en limieten van hedendaagse hardware een mooie balans gevonden en het is grappig dat elke cim uniek is, maar als ik een wolkenkrabber zie van 50+ verdiepingen en er wonen 500 man, dan klopt daar echt geen hond van. Dat is 10 man per verdieping!
Klopt, maar dat is dan ook een probleem van de complexiteit van de simulatie in vergelijking met de beschikbare rekenkracht. Of je moet complexiteit gaan inleveren, iets wat Cities Skylines juist redelijk subliem doet, of je moet een knappe Xeon of een klein rekencluster gaan gebruiken voor je rekenwerk.

Ik vind het juist ontzettend indrukwekkend tot op welk niveau Skylines iedere inwoner simuleert, het laatste dat je dan wilt is toch nog weer water bij de wijn doen. Je kunt dan de aantallen wel gaan oppompen, maar de simulatie wordt er niet realistischer van als er setjes van drie identieke mensen op iedere verdieping wonen. Je belazert alleen jezelf.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:38

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:43:
Hier een korte video impressie (sorry voor het slechte camera werk :) ) van mijn landje "Achterland".
[video]

Ik zag ook dat ik een paar bruggen moet verhogen om de schepen er ook echt onderdoor te laten varen. Helaas varen die 'idioten' dan overigens nog steeds door de pijlers heen. :(
Hulde voor de realistische look! Echt zwaar onder de indruk.

Mijn steden hebben nog wat oefening nodig om zo mooi te worden.

My iRacing profile | Strava

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Het maakt juist wel uit. Naar wat ik begrijp wordt iedere inwoner ook echt onder de motorkap gesimuleerd. Dat kan je dan kunstmatig oppompen, het verandert niets gunstigs aan de simulatie, behalve dat je dan dus voor iedere inwoner twee identieke kopieën hebt rondlopen die op dezelfde plek wonen, dezelfde routes nemen en op dezelfde plek werken.

[...]

Klopt, maar dat is dan ook een probleem van de complexiteit van de simulatie in vergelijking met de beschikbare rekenkracht. Of je moet complexiteit gaan inleveren, iets wat Cities Skylines juist redelijk subliem doet, of je moet een knappe Xeon of een klein rekencluster gaan gebruiken voor je rekenwerk.

Ik vind het juist ontzettend indrukwekkend tot op welk niveau Skylines iedere inwoner simuleert, het laatste dat je dan wilt is toch nog weer water bij de wijn doen. Je kunt dan de aantallen wel gaan oppompen, maar de simulatie wordt er niet realistischer van als er setjes van drie identieke mensen op iedere verdieping wonen. Je belazert alleen jezelf.
Ik dacht niet dat ze nu al elke cim simuleren maar slechts een deel ervan, stel je hebt een stad van 400k inwoners, alle 400.000 simuleren en het nog steeds draaiend houden op de minimum configuraties gaat volgens mij zowiezo al niet werken.
Je hoeft ook niet een sim meerdere keren te gebruiken natuurlijk, het kunnen "ghosts" zijn.
Jek an volgens mij ook maar iets van 70k bomen neerzetten e.d. er zijn gewoon limieten.

Verwijderd

TeK schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:21:
Je hoeft ook niet een sim meerdere keren te gebruiken natuurlijk, het kunnen "ghosts" zijn.
Hoe zou dat dan volgens jou werken? Dat is helemaal lastig te doen zonder de simulatie om zeep te helpen.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:26:
[...]

Hoe zou dat dan volgens jou werken? Dat is helemaal lastig te doen zonder de simulatie om zeep te helpen.
Uhh nou bv door per 1 gesimuleerde inwoner een 3 toe te voegen aan het aantal inwoners ?
Ik zou zeggen pak een 100k city en zet hem op pauze en ga ze eens tellen, ik geloof niet dat je daadwerkelijk op de 100.000 terecht komt.
Schiet je wel ff op ? Wil je antwoord zien maar heb niet veel tijd :P
Maar ff serieus ik denk echt dat niet elke sim daadwerkelijk gesimuleerd wordt, dan zou het nooit kunnen draaien op een AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz met 4gb ram, denk ik.

Edit :
Na beetje zoeken kwam ik op http://simnation.tv/citie...s-skylines-simnation-lab/ waar je ziet dat er 1 huis is met 14inwoners en idd precies 14inwoners ook in de stad, dus misschien heb je wel gelijk...
Eigenlijk was ik opzoek naar iets wat mijn theorie bewijst, maar uhhhh when i'm wrong i'm wrong :P

[ Voor 21% gewijzigd door TeK op 29-05-2015 16:49 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:19

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:46:
[...]

[...]

Punt is dat de tijd sneller gaat dan 1 seconde per seconde, dus alles wat je doet moet op zekere zin voldoen aan het idee dat je een stad hebt draaien. Dat elke cim zijn ding doet vind ik prima, maar ze hebben nu kunstmatig de aantallen omlaag gedrukt (tenopzichte wat de gebouwen moeten laten zien) omdat het transportsysteem het anders niet aankan en je ook teveel auto's op de weg krijgt. Het verkeer loopt namelijk langzamer dan de tijd, maar omdat je bouwt heb je dat niet zo heel erg door.
Dat de game daardoor in balans is, vind ik ook prima, maar voor mijn gevoel klopt er gewoon geen hond van (ook al klopt het wel met het aantal voertuigen op de weg).

Dat een bedrijf of gebouw evenveel cims bevat als dat erin zijn gereden/lopen is prima, maar dat stookt nog steeds niet met de werkelijkheid.

Het is alsof je vliegtuigen ziet vliegen met maar 5 man erin en toch is het een 747. De simulatie zal best kloppen, maar het aantal is toch wat laag. Ik zou er geen problemen mee hebben als elke cim 4 of 9 fake inwoners bevat.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

TeK schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:35:
Uhh nou bv door per 1 gesimuleerde inwoner een 3 toe te voegen aan het aantal inwoners ?
Dat is toch wat ik al suggereerde? :P Dan heb je dus drie perfect identieke bewoners die op dezelfde plek wonen, reizen en werken. Als je twee magische bewoners bij iedere gesimuleerde bewoner optelt is dat namelijk precies waar het op neerkomt - die ene telt voor drie. Het is dus alsof ze met drie man samengeplakt de snelweg over gaan _O-
Edit :
Na beetje zoeken kwam ik op http://simnation.tv/citie...s-skylines-simnation-lab/ waar je ziet dat er 1 huis is met 14inwoners en idd precies 14inwoners ook in de stad, dus misschien heb je wel gelijk...
Eigenlijk was ik opzoek naar iets wat mijn theorie bewijst, maar uhhhh when i'm wrong i'm wrong :P
Het is weleens verfrissend iemand te zien erkennen dat hij er misschien naast zat op Tweakers. Dat is weer eens wat anders :D

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:50:
Dat elke cim zijn ding doet vind ik prima, maar ze hebben nu kunstmatig de aantallen omlaag gedrukt (tenopzichte wat de gebouwen moeten laten zien)
Dat hebben ze dus niet, hoe hard je dat ook graag roept. Er is helemaal niets omlaag gedrukt, het is juist niet omhoog gedrukt. Dat er naar je smaak niet genoeg mensen in een gebouw wonen doet daar weinig aan af.

Maar goed, je kunt jezelf prima belazeren met de eerder genoemde mod, dus het is een beetje een non-discussie. Je kunt, indien je groep vijf hebt afgemaakt, ook gewoon de aantallen mentaal vermenigvuldigen met een factor 5 of 10.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:58:
[...]

Dat is toch wat ik al suggereerde? :P Dan heb je dus drie perfect identieke bewoners die op dezelfde plek wonen, reizen en werken. Als je twee magische bewoners bij iedere gesimuleerde bewoner optelt is dat namelijk precies waar het op neerkomt - die ene telt voor drie. Het is dus alsof ze met drie man samengeplakt de snelweg over gaan _O-

[...]

Het is weleens verfrissend iemand te zien erkennen dat hij er misschien naast zat op Tweakers. Dat is weer eens wat anders :D
Dat er een ghost van een sim is betekent natuurlijk nog niet dat hij perse op dezelfde plek werkt als de sim die hij ghost, al zou dat natuurlijk wel makkelijker te programmeren zijn.
Tsja als je iets fout hebt dan heb je het fout, zou niet weten waarom ik dat niet toe zou geven :)

Verwijderd

TeK schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:04:
Dat er een ghost van een sim is betekent natuurlijk nog niet dat hij perse op dezelfde plek werkt als de sim die hij ghost, al zou dat natuurlijk wel makkelijker te programmeren zijn.
Natuurlijk wel, want drie sims zijn dan één en die ene telt voor drie. Als dat niet het geval is ben je toch weer meer aan het simuleren. Die tweede en derde sim cim zijn geen gesimuleerde entiteiten, ze zijn perfecte en directe kopieën van die eerste en doen dus automatisch wat de eerste doet.

Ik weet niet hoe ik dit duidelijker uit kan leggen.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:03:
[...]

Dat hebben ze dus niet, hoe hard je dat ook graag roept. Er is helemaal niets omlaag gedrukt, het is juist niet omhoog gedrukt. Dat er naar je smaak niet genoeg mensen in een gebouw wonen doet daar weinig aan af.
Dat hebben ze wel. Tel het aantal verdiepingen maar eens en deel dat door het aantal inwoners wat er zogezegt zou wonen. Dat klopt gewoon niet met wat daar zou moeten wonen. Dus ja, ze hebben het aangepast aan de capaciteit van het wegennet icm de berekeningen van de minimumsysteemeisen.
Maar goed, je kunt jezelf prima belazeren met de eerder genoemde mod, dus het is een beetje een non-discussie. Je kunt, indien je groep vijf hebt afgemaakt, ook gewoon de aantallen mentaal vermenigvuldigen met een factor 5 of 10.
Wat een kutargument, maar bedankt voor je suggestie :')

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:10:
Wat een kutargument, maar bedankt voor je suggestie :')
Je hoeft niet boos op ons te worden dat jij er naast zit :> Wat wil je nu eigenlijk precies? De aantallen zijn niet goed genoeg voor jou, dus er is aangegeven hoe je die met een mod kunt aanpassen. Of wil je alleen maar zeuren?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:13:
[...]

Je hoeft niet boos op ons te worden dat jij er naast zit :> Wat wil je nu eigenlijk precies? De aantallen zijn niet goed genoeg voor jou, dus er is aangegeven hoe je die met een mod kunt aanpassen. Of wil je alleen maar zeuren?
Jij geeft aan dat je de huidige simulatie perfect vindt. Ik geef aan dat ik dat niet vindt en nou ben ik ineens de boosdoener? De huidige mods doen het ook niet goed dus en je groep 5 opmerking is gewoon kinderachtig.

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:15:
Jij geeft aan dat je de huidige simulatie perfect vindt.
Ik heb zoiets nooit beweerd, het tegendeel zelfs.
De huidige mods doen het ook niet goed dus en je groep 5 opmerking is gewoon kinderachtig.
Niet zo snel op de teentjes getrapt zijn, dat je dat als een persoonlijke aanval opvat in plaats van als advies ligt bij jezelf. Inmiddels draagt deze discussie niets meer bij aan dit topic, dus je mag van mij het laatste woord hebben en dan is het wel weer mooi geweest.

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:50
w00t00w schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:51:
[...]

Mijn met afstand favoriete map-bouwer is Zakerias: heeft onder andere een aantal prachtig vormgegeven, oer-Hollandse maps met een kustlijn, rivieren en een licht glooiend landschap. Ook MrMiyagi maakt mooie maps, deels gebaseerd op Tolkien's Middle Earth.
Wow! Die mappen zijn echt tof. Thanks :).
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 17:10:
[...]

Natuurlijk wel, want drie sims zijn dan één en die ene telt voor drie. Als dat niet het geval is ben je toch weer meer aan het simuleren. Die tweede en derde sim cim zijn geen gesimuleerde entiteiten, ze zijn perfecte en directe kopieën van die eerste en doen dus automatisch wat de eerste doet.

Ik weet niet hoe ik dit duidelijker uit kan leggen.
Tenzij er 1 daadwerkelijk gesimuleerd wordt en overal naartoe gaat en de andere 2 alleen een job asigned krijgen maar niet daadwerkelijk erheen reizen om het transportnetwerk deel niet teveel te belasten.

Sorrie dat ik er toch nog ff op terug kom, maar heb het gevoel dat ik het toch even duidelijker moet uitleggen met wat ik zie als een ghost citizen.
Waarbij ik al aangegeven heb dat ik niet zeker weet hoe ze het wel/niet gedaan hebben en dat er behoorlijke kans aanwezig is dat je helemaal gelijk hebt.

Waar je in ieder geval gelijk in hebt is dat de discussie de verkeerde kant opgaat, dus ook ik zal verder mijn mond hier over houden :)

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
JoepW schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:43:
[video]

Prachtig!

Dikke fik gisteren, geen brandweerauto te bekennen natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L8hNOz0.jpg

Autovrije zondag :):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bjeZFAf.jpg

Zelfs de NS komt hier! Nu hopen dat ze hier wel op tijd zijn..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jxe0eSz.jpg

Recreatie voor de sims:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EMDBZ37.jpg

Nu maar eens kijken hoe we verder groeien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RKy2sP6.jpg

Verwijderd

@JoepW: Nice (^_^)b
Dat is knap gemaakt dat filmpje. Screenshots zien van je stad is leuk, maar dat is nóg leuker!

@Nakebod: Dat gaat letterlijk een hele verademing zijn voor je bewoners :-)
Doet me denken aan het overkappingsproject van de Antwerpse ring, alleen gaat dat nog tientallen jaren aanslepen door politieke onwil, corruptie en vriendjespolitiek. Ik zie dat veel mensen de autosnelwegen gebruiken in de stad. Ik probeer dat altijd tot een minimum te beperken, omdat ik het eerder zie als intercity of inter-region vervoer. Zie ik het dan verkeerd en moeten ze in het spel ook binnenin de stad gebruikt worden? Bij Cities XXL deed ik dat wel, recht door de stad trekken, maar je terrein is dan ook wel kaal en je hebt niet de X aansluitingen en vooraf aangelegde wegen en rails zoals hier.

@Lof102: Ik vind jou stad een voorbeeld van moderne urbanisatie. Alles lijkt zo gepland tot in de kleinste details. Massaal veel capaciteit voor vervoer, zonder rust en natuur uit het oog te verliezen met woon- & werkkernen die tussen het groen verdeeld liggen \(^_^)/
Echt zoiets wat je voorlopig enkel in UAE of Azië ziet, bij de volledig from scratch ontwikkelde steden van deze eeuw.

In mijn stad zitten we nog in de vorige eeuw qua planning...
Het verkeer in Pollutard Park zat uiteindelijk muurvast ondanks de hele sloop en heropbouw (>_<#)p
De 3 lanes highway als rotonde kreeg de massa niet verwerkt. En op dit screenshot valt het nog mee. Een beetje later en het was overal trucks en autos die zelfs begonnen te despawnen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m5FCNcXl.jpg

Nu kun je enkel nog via de snelweg de zone in (of via kleinere straten), maar niet meer via de avenues uit het nieuwe stadsdeel en het centrum. Dat zijn one-way exits geworden.

Eerst heb ik het verkeer met traffic manager geregeld, maar 3 lanen werden al snel te weinig. De gele streep staat hier nog fout ^^"
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VqVzq6Nl.jpg

Nu zijn er dat dus 6. Richting centrum loopt het niet meer vast.
De rotonde heb ik ook moeten upgraden naar 6 one way lanen avenues met de nodige aanpassingen aan signalisatie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/968sPXAl.jpg

De eindsituatie nadat het spel zijn pathfinding heeft aangepast: vlot verkeer, zonder stilstaan :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oP6hDBnl.jpg

En dan voor de sfeer: een random ochtend en avond shot :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DWhFzVFl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nrz9p6ul.jpg

Dat was het dan voor de flauwe screenshots ;-)
Als je gewoon wordt aan zo'n nieuwe filter valt het reuze mee. Ik had er in het begin wat moeite mee.

Dit vind ik zelf eigenlijk erg geslaagd:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qxwsqzbl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ELhbp9gl.jpg

Het staat in het midden van de centrale rotonde in het nieuwe stadsdeel, bereikbaar via een tunnel vanuit de achterliggende wijken. Rond de cathedraal is alles opgevuld met dirtpaths en bomen, om er park-allures aan te geven. Welke richting je ook uitgaat, het gebouw blijft prominent aanwezig in het zicht.

Verwijderd

Lof102 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 20:34:
Zelfs de NS komt hier! Nu hopen dat ze hier wel op tijd zijn..
[afbeelding]
Zijn er al NS-treinen voor Skylines? Ik had toevallig gister nog gekeken, maar kon niets vinden.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Zeker wel! Ik heb in elk geval al een VIRM gezien, en een zooi Nederlandse ambulance/brandweer. Van andere treinen weet ik nog niks.
http://steamcommunity.com...446114634&searchtext=VIRM

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 21:46:
[...]

Zijn er al NS-treinen voor Skylines? Ik had toevallig gister nog gekeken, maar kon niets vinden.
Egocentrix1 is me voor, maar dit is de trein die er bij mij inzit.

Verwijderd

Egocentrix1 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:01:
Zeker wel! Ik heb in elk geval al een VIRM gezien, en een zooi Nederlandse ambulance/brandweer. Van andere treinen weet ik nog niks.
http://steamcommunity.com...446114634&searchtext=VIRM
Die auto's zijn goed gedaan, deze trein vind ik niet overtuigen. Het is fijn dat iemand er mee bezig is :)

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12 09:21
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 22:13:
[...]

Die auto's zijn goed gedaan, deze trein vind ik niet overtuigen. Het is fijn dat iemand er mee bezig is :)
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=446114634 <-- heb ik zelf ook rond rijden ziet er super uit.

Edit: hoort deze ook bij :) http://steamcommunity.com...filedetails/?id=446113022

[ Voor 12% gewijzigd door SMD007 op 30-05-2015 00:07 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Verwijderd

Dat is dezelfde :P Ik vind 'm niet heel mooi, zoals bij meer modellen van die auteur kloppen de verhoudingen en textures net niet. Maar ik ben blij dat mensen ermee bezig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2015 00:34 ]

@Hoshimaru

Je laatste shot is echt heel erg mooi.
Dat oplopende puntige. Daar is over nagedacht.

dat vind ik in het echt ook altijd zo tof. Als je een stad nadert via een aanvoersweg (trein of auto), en van ver zie je de in de smog hangende vormen van de hoge gebouwen al opdoemen.

Vaak liggen die gebouwen niet eens dichtbij elkaar, maar ze spelen wel een soort spel met elkaar, wat vaak tot prachtige vormen leidt.

Op zo'n moment ben ik ook moeilijk aan te spreken. Ik zit vooral naar buiten te kijken.

Soms een bepaalde golf, of de bekende klok, of in jouw geval een digitale equalizer output. :P
Dat plaatje kan ik dan ook echt lang naar kijken. Het klopt gewoon.

Je ziet het wel enigszins als je van bepaalde richtingen R'dam of A'dam tegemoet rijdt, en bij DH natuurlijk zo ongeveer van Prins Claus. Vooral dat stuk voordat je de boog onderdoorgaat vind ik tof.

Treinrails, emplacement en paar oude industrie en wat grotere kantoren van gelijke hoogte met soms een uitstekertje links, Rechts een muur met lieve huisjes erachter, en in the mean time de skyline met de hoogtsen recht voor je raap.,Kweenie...zag er altijd erg stoer uit.

Voor de imposantere lines die van veel verder al beginnen met spelen moet je uiteraard in grotere steden zijn. Ik kan daar echt naar staren.

Edit: Kwam deze net tegen:
http://steamcommunity.com...?id=410535198&searchtext=
Soort van "Make historical" uit de oude SC's.

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 30-05-2015 10:41 ]

Eat the bugs, live in a pod

HMC schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 06:41:
Edit: Kwam deze net tegen:
http://steamcommunity.com...?id=410535198&searchtext=
Soort van "Make historical" uit de oude SC's.
Ik dacht dat deze al besproken was hier, schijnbaar niet :)
Persoonlijk dacht ik genoeg te hebben aan de highrise ban, maar ik denk dat het misschien toch wel interessant is omdat je zo highrise naast lvl2 of what ever kan hebben binnen een zone

Verwijderd

Moet zeggen dat ik bij de NS-trein wel "de achterkant" mis.. wacht nog wel even, alvorens ik 'm download. Een andere vraag: ik heb nu andere bussen, alleen komen de standaard bussen van Cities ook nog tevoorschijn. Is er een manier om dat uit te zetten? Vind het meer touringcars dan stad-/streekbussen.
TeK schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:36:
[...]

Persoonlijk dacht ik genoeg te hebben aan de highrise ban, maar ik denk dat het misschien toch wel interessant is omdat je zo highrise naast lvl2 of what ever kan hebben binnen een zone
Misschien wel. Mis soms (zeker in de hoogtij dagen, toen het hier echt snel ging) soms een pagina.
Ik had 'em nog niet gezien. Toch wel handig toch?
Voo mij sprong hij eruit tijdens een sessietje "zoeken naar nieuwe dingen" vanmorgen.

HMC schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:29:
[...]

Misschien wel. Mis soms (zeker in de hoogtij dagen, toen het hier echt snel ging) soms een pagina.
Ik had 'em nog niet gezien. Toch wel handig toch?
Voo mij sprong hij eruit tijdens een sessietje "zoeken naar nieuwe dingen" vanmorgen.
Ja nee ik heb beetje terug gekeken en zie hem inderdaad niet zo 1 2 3, maar dat was de reden dat ik hem zelf niet eerder gelinkt had omdat ik dacht dat hij al keer langs gewaggeld was :)
Met een beetje SC3 gepriegel van "gebouwtje gaat op/niet de goeie/neerhalen" kan je hiermee wel mooi dat effect bereiken van 4 (of zo) dezelfde woontorens naast elkaar in een wat lager bebouwde buurt, waar ik het eerder over had, en wat jij nu ook aanhaalt.

HMC schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:52:
Met een beetje SC3 gepriegel van "gebouwtje gaat op/niet de goeie/neerhalen" kan je hiermee wel mooi dat effect bereiken van 4 (of zo) dezelfde woontorens naast elkaar in een wat lager bebouwde buurt, waar ik het eerder over had, en wat jij nu ook aanhaalt.
Ja juist ik woont hier in een dorpie en je hebt hier echt flats vlak naast lage woningen enzo, dat is zo wel wat makkelijker te doen ja :)
Maar het wordt eigenlijk een beetje te gek al die mods, kan door de haren de hond niet meer zien zeg maar.
Laat staan dat ik nog weet welke stad ik met welke mods/assets heb gemaakt, daar moet toch een handiger systeem voor komen, dat als je een stad laad dat hij automatisch(indien aangevinkt) de mods en assets laad waarmee je die stad gemaakt hebt ofzoiets en dan vooral beter uitgewerkt dan wat ik nu zeg :P
Had ik er ook bij moeten zetten. Mijn fout. :P
Daar vond ik vanmorgen deze voor:
Mods panel. Er is er ook 1 voor de assets, maar als ik het goed begrijp is dit alles in 1

http://steamcommunity.com...3&searchtext=assets+panel

Heb ik echter nog niet kunnen testen.

[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 30-05-2015 16:44 ]

HMC schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:43:
Had ik er ook bij moeten zetten. Mijn fout. :P
Daar vond ik vanmorgen deze voor:
Mods panel. Er is er ook 1 voor de assets, maar als ik het goed begrijp is dit alles in 1

http://steamcommunity.com...3&searchtext=assets+panel

Heb ik echter nog niet kunnen testen.
Ja ik had de orginele versie vroegah voor 1.1, maar hij is goed maar net niet uitgebreid genoeg naar mijn smaak :)

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:33
Zo mijn mega stad weer eens aangeslingerd, vooral bezig geweest met optimalisatie van het wegennetwerk nu er tunnels zijn.
Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ejgg41cxb/2015_05_30_00005.jpg
En hier:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/rf76hzlad/2015_05_30_00006.jpg
Stukje van veraf:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/jopz43d5n/2015_05_30_00001.jpg

Probleem met veel inwoners, dringen bij de havens:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/dl0wt5dg7/2015_05_30_00003.jpg

Nieuw suburbia:
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/de1upa14d/2015_05_30_00008.jpg

En stukje van de kantoren tussen de snelwegen in:
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/6esj2iznb/2015_05_30_00007.jpg

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:50

w00t00w

Derp

TeK schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:36:
[...]

Ik gebruik deze mod op een iets andere manier: geen highrise ban (die policy krijgt volgens mij voorrang boven deze mod), maar ik stel met deze mod het maximale level voor het gehele district in op 4 voor residential en 2 voor commercial en offices. Omdat de instelling voor individuele gebouwen voorrang krijgt boven de districts-instellingen kun je heel makkelijk waar gewenst kleine clustertjes hoogbouw creëeren, puur door selectief gebouwen toe te staan wel door te groeien tot het maximale level.

Ik heb trouwens vandaag voor het eerst een beetje met de Asset Editor gespeeld. Voor de goede orde, ik vind het hartstikke lovenswaardig van CO om een editor bij te voegen, en tuurlijk moet je er even wat handigheid in krijgen, maar man, man, wat een gepiel en gepruts om alles precies zo te krijgen als je in gedachten hebt! Op zich is het in elkaar klikken van een asset - in mijn geval een parkje - erg leuk om te doen, maar het is het bij vlagen bijna zenuwslopend pietje-precies (stiekem misschien wel spannender dan het spel zelf). Bovendien is de Bulldoze-tool is, net als in het spel zelf, soms wat overenthousiast - wil je één prop weghalen en hou je per ongeluk de muisknop een microseconde te lang ingedrukt, dan vaag je meteen alles in de directe omgeving mee weg (heb dat in-game vaak met viaducten).

Maar de ellende begint pas goed als je asset klaar is. Een ingame icoontje? Vergeet het maar: kan op dit moment alleen via een omslachtige omweg welke als bonus ook nog eens 4.5MB aan je asset toevoegt. Wil je nog even snel iets aanpassen omdat iets hebt vergeten of een property fout hebt ingesteld (had mijn park per ongeluk als station ingesteld - kon hem alleen maar aan een spoorlijn koppelen _/-\o_ )? Vergeet het maar: laad mijn parkje opnieuw in, en en deel van de props zijn spoorloos verdwenen, terwijl de prop-teller wel nog gewoon op 64/64 staat. Kan ze dus niet verwijderen omdat ze niet zichtbaar zijn, en ook geen nieuwe props meer toevoegen. Ben je mooi klaar mee -O-

---

Hier juist officieel het einde van mijn eerste "mega stad".
Ik houd het voor gezien met deze. Weet nu teveel door jullie input, en filmpjes en nadenken en zo.
Deze valt niet meer te redden.
Ik ga ff paar uurtjes aan tweede werken.
Meer planning en zo, met de kennis die we hebben opgedaan.

Een vaarwel plaatje dan:
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/the_end_zpsov3ofbxt.jpg

Edit: Errmmm...valt me op dat New Game grijs is en ik die niet kan kiezen.
Wat is dit? :?

Edit at studid me: Ik had alle maps uitgezet tijd geleden, in de gedachte dat ik met mijn eerste forever door zou blijven klooien.
D'OH!
Nevermind mijn domme reactie dus. :S

[ Voor 21% gewijzigd door HMC op 30-05-2015 21:12 ]

• w00t00w
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-12 21:50

w00t00w

Derp

HMC schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:52:
Hier kun je ook de Building Eyedropper Tool voor gebruiken: gewoon growables copy-pasten (zolang ze maar van hetzelfde type en level zijn) in plaats van duimen draaien en hopen dat eindelijk een keer het gewenste gebouw spawned. Misschien een beetje een goedkope methode, maar het is ideaal om wat meer variatie te forceren, en het is enorm handig bij bouwen van mooi gebalanceerde skylines.

---

w00t00w schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:11:
[...]

Hier kun je ook de Building Eyedropper Tool voor gebruiken: gewoon growables copy-pasten (zolang ze maar van hetzelfde type en level zijn) in plaats van duimen draaien en hopen dat eindelijk een keer het gewenste gebouw spawned. Misschien een beetje een goedkope methode, maar het is ideaal om wat meer variatie te forceren, en het is enorm handig bij bouwen van mooi gebalanceerde skylines.
Ooohh...yummy.
Thanks, die had ik nog niet gezien.

Edit:
Merk wel dat het begin erg gelimiteerd is, als je al bijna alles kon bouwen in je grote stad van voorheen.
Ben geneigd om alles maar te "available from start" te maken, maar nee, ik ga het nog een keer spelen zoals het bedoeld is.

Edit 2: Ik denk dat het eerste deel van deze tweede stad VOLLEDIG afgebroken...ermm...ik bedoel gerevitaliseerd zal worden als ik een beetje eenmaal meer dingen heb vrijgespeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 31-05-2015 07:35 ]

HMC schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 21:12:
[...]
Edit:
Merk wel dat het begin erg gelimiteerd is, als je al bijna alles kon bouwen in je grote stad van voorheen.
Ben geneigd om alles maar te "available from start" te maken, maar nee, ik ga het nog een keer spelen zoals het bedoeld is.

Edit 2: Ik denk dat het eerste deel van deze tweede stad VOLLEDIG afgebroken...ermm...ik bedoel gerevitaliseerd zal worden als ik een beetje eenmaal meer dingen heb vrijgespeeld.
Na mijn eerste stad heb ik er 1 gespeeld met all unlocked en moet zeggen dat beviel me zo goed dat ik tot nu toe al mijn steden met all unlocked ben begonnen.
Je moet alleen heel goed opletten dat je voorzichtig zoned, want als je gelijk begint met een hele hoop high residential zet je jezelf aardig op voor deathwaves :P

1 van de redenen dat ik bij allemaal all unlocked gebruik is omdat ik meerdere steden(mappen) tegelijk speel.
Nouja niet tegelijk, maar ene avond es 2 uurtjes aan die dan nog ff uurtje aan een ander en de volgende avond weer aan andere map enz. (zo ben ik al 3dagen bezig land te veroveren op de zee op 1 map)
En dan is het toch wel zo makkelijk dat je overal iig wel hetzelfde kan bouwen en niet teveel in de war raakt :)
Een andere reden is omdat ik eigenlijk altijd wel meeste van te voren in ieder geval grotendeels in mijn hoofd al uitwerk waar ik wat ongeveer wil hebben, vaak zelfs terwijl ik niet ingame ben.
Dus als je dan de game opstart en je gelijk je plan kan uitwerken is dat wel zo fijn.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik vind het juist wel leuk dat je op het begin niet alles kan bouwen wat je wilt. Je moet dan concessies doen waardoor je toch een ander gedeelte krijgt dan je zelf zou bouwen.

Ik merk ook dat ik juist opnieuw begin zodra mijn stad rond de 100k zit en geld geen enkel probleem meer is.
emnich schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:25:
Ik vind het juist wel leuk dat je op het begin niet alles kan bouwen wat je wilt. Je moet dan concessies doen waardoor je toch een ander gedeelte krijgt dan je zelf zou bouwen.

Ik merk ook dat ik juist opnieuw begin zodra mijn stad rond de 100k zit en geld geen enkel probleem meer is.
Heb je in het begin dan wel geld problemen ?

Als je met all unlocked begint willen de citizens al gelijk alle healt/death/fire/police services hebben en als je er dan nog een leuk uniek gebouwtje bij zet dan moet je tenminste nog even moeite doen om in de plus te komen met al die onkosten die je direct hebt, wat ik wel een leuke uitdaging vind.

Verwijderd

Ik denk dat iedereen wel eens een stad bouwt waar je even vast gaat zitten met de centen. Zeker als je in het begin veel zoned en services voorziet voor groei, ga je nog maar weinig inkomsten krijgen of zelfs negatief zitten. Zo heb ik als eens een stad gehad waar ik in elke phase (milestone) een lening van 20k moest nemen om een high school te bouwen of een busstation. Dat zit je een tijdje vast met zonen en uitbreiden omdat je te weinig inkomsten krijgt. Uiteindelijk vlieg alles in een rotvaart eenmaal de 30k milestone bonus binnen is en je high density kunt bouwen.

Natuurlijk kun je natuurlijk het een en ander oplossen door met belastingen te spelen en budgetten te beperken, maar mijn cims betalen max 9% belasting en service zijn nooit onder 100% gefinancierd.
In Blueberry Coast betalen ze ondertussen 4% belasting.
emnich schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:25:
Agreed. Ik vind het ook leuker, vandaar dat ik de "urge" heb weten te weerstaan. :P
Inderdaad concessies doen.

Er komt na een uurtje van spelen wel een periode dat je moet sparen vor het volgende buurtje.
Zoals Hoshimaru zegt. Maar lenen doe ik niet aan.
Dus niet zozeer geldproblemen, maar geen bakken met geld om uit te geven.
Dat is op zich ook alleen maar leuk, want je leert je stad beter kennen doordat je het langzaam opbouwt.

Maar, zoals ik zei, gaat dat eerste gedeelte zeker wel vervangen worden als andere wegentypes en hoogbouw en offices en what-not vrijgespeeld zijn.
Want het ziet er als je het slim/efficient doet (IMO) in het begin erg SC2013 uit.
En dat ga ik er zo snel mogelijk uitslopen. :P

Edit: @Hoshimaru: In het begin kan budget voor scholen en medical center echt wel drastisch omlaag. Slechts voor capaciteit die toch bij lange na niet gehaald wordt. Moet je wel goed in de gaten houden.

[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 31-05-2015 10:47 ]

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Op het begin heb ik inderdaad vaak geld problemen en sluit ik maximale leningen af. De geld problemen mogen van mij overigens nog wel wat groter worden want overall is de game te makkelijk (althans het financiële aspect).

Het gaat overigens niet alleen om het geld, je moet andere keuzes maken als je nog niet alle services hebt en bouwt daardoor anders. In een later stadium zal je dat vaak herbouwen maar dan zit je toch nog met dingen uit het verleden die je in moet passen (of je moet alles plat gooien).

Zodra alles unlocked is en het verkeer goed geregeld is, is er voor mij niet zo veel uitdaging meer.

Misschien moet ik misschien meer toe naar het mooi maken van de stad zoals jullie doen...
Ik heb nu bewust juist een "efficiente" (dus vrij lelijke) aanpak in het begin gekozen, met de gedachte dat ik het later weer afbreek. Er vrij ver er vandaan ben ik begonnen met wat het echte centrum van eigenlijke metropool moet worden in de verre toekomst.
Alles nog wel steeds op 2 tiles.

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 31-05-2015 10:50 ]

Nouja zoals ik al zij door met alles te kunnen bouwen en moeten bouwen doordat sims het willen begin je dus ook heel efficient om je start kapitaal op te kunnen bouwen.
Daarna komt het verbouwen naar hoe je het wilt, alleen heb je als je er een beetje over nagedacht hebt wel alvast een iets betere structuur op kunnen bouwen en eventuele plekken voor unique gebouwen of bv stations wel al beter in kunt schatten omdat je ze alvast neer kan zetten en op pauze te zetten.

Als je ze dan al hebt staan heb je vervolgens ook een mooi beeld van hoe je dingen eromheen wilt hebben zodat het er mooi uitziet.
Maarja ik hou dan ook vooral van de planning die ik dus vaak buiten de game al zo ver mogelijk uitdenk en dan uit wil voeren en kijken of het werkt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
emnich schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:47:
Op het begin heb ik inderdaad vaak geld problemen en sluit ik maximale leningen af. De geld problemen mogen van mij overigens nog wel wat groter worden want overall is de game te makkelijk (althans het financiële aspect).
Misschien in hard mode spelen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:50
Zijn er anderen die last hebben van een extreem lage FPS? Als ik met een kleine stad (20k inwoners) speel dan haal ik ingezoomed maar de 20. Heb alle mods en custom assets al uitgezet. GTA V met bijna alle settings op ultra run ik rond de 80, daarom ook mijn verbazing. :/

Sapphire R9 290 & i5 4460.

[ Voor 17% gewijzigd door SleepyPanda op 31-05-2015 14:24 ]

Verwijderd

Geldproblemen heb ik eigenlijk nooit.. gewoon langzaam groeien, vaak zit ik binnen de eerste 1.000 tot 2.000 inwoners al op winst. Langzaam voorzieningen opschroeven, taxes wat omhoog.. (ze beginnen vanzelf te zeuren als het teveel is ;-) ). Zit nu rond de 11% tax. Wanneer het straks wat groter wordt en de centen meer en meer binnen komen, dan schroef ik langzaam verder naar beneden (wel zo fijn voor de cims ;-) .

Voor de goede orde: ik heb meteen alles 'unlocked', maar zaken als een universiteit etc. bouw ik niet direct. Vind het ook niet echt realistisch om een universiteit te hebben op 3.000 inwoners ;-)
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:45:
Geldproblemen heb ik eigenlijk nooit.. gewoon langzaam groeien, vaak zit ik binnen de eerste 1.000 tot 2.000 inwoners al op winst. Langzaam voorzieningen opschroeven, taxes wat omhoog.. (ze beginnen vanzelf te zeuren als het teveel is ;-) ). Zit nu rond de 11% tax. Wanneer het straks wat groter wordt en de centen meer en meer binnen komen, dan schroef ik langzaam verder naar beneden (wel zo fijn voor de cims ;-) .

Voor de goede orde: ik heb meteen alles 'unlocked', maar zaken als een universiteit etc. bouw ik niet direct. Vind het ook niet echt realistisch om een universiteit te hebben op 3.000 inwoners ;-)
Zowiezo is het een slecht idee om al gelijk scholen neer te zetten, je gaat zat unskilled workers nodig hebben.
Dat is 1 van de lastigere dingen in het spel het hebben van genoeg unskilled terwijl je zo laag mogeljk aantal unemployed hebt.
Met meer dan 8% unemployed zullen hoog opgeleiden vrij snel de lage banen vullen, maar als je het probeert te voorkomen dat hoog opgeleide de laag opgeleide banen moeten bezetten dan heb je heel veel mensen nodig die nooit naar school gaan, die hadron collider monument vind ik dan ook maar niks.
Zowoezi gebruik ik geen monuments meer sinds eerste stad want dat is gewoon te overpowered/unbalanced imo.

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:04
Nog een paar plaatjes van mijn stad. Vind het altijd leuk om te experimenteren met verkeer.

Hier de ingang vanaf de snelweg naar een nieuwe woonwijk. inkomend en uitgaand verkeer zijn compleet gescheiden van elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MSMhHp9.jpg

Hier mijn industriegebied. ook hier heb ik het inkomende verkeer en uitgaande verkeer helemaal gescheiden, maar heb ik het wel verdeeld over een paar delen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vjz1pms.jpg

Vind deze intersection zelf erg geslaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3nJas9I.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Tosemime schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:12:
Nog een paar plaatjes van mijn stad. Vind het altijd leuk om te experimenteren met verkeer.

Hier de ingang vanaf de snelweg naar een nieuwe woonwijk. inkomend en uitgaand verkeer zijn compleet gescheiden van elkaar.

[afbeelding]

Hier mijn industriegebied. ook hier heb ik het inkomende verkeer en uitgaande verkeer helemaal gescheiden, maar heb ik het wel verdeeld over een paar delen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Bah ik kan er maar slecht tegen om zulke screenshots te zien, dan heb ik weer gevoel van ja nu moet ik daar in mijn map ook eens naar kijken om het weer wat mooier te maken....
Met andere woorden, weer leuk gedaan hoor :)

Enigste wat ik mij afvraag is of het verstandig is om 3havens aan 1straat te leggen, ik heb best wel eens dat ik zo'n haven gebied bouw met meerdere havens bij elkaar, maar dan wel met ieder zijn eigen in/output.

Verwijderd

@Tosemime: die eerste screenshot. Wauw :D Just Wauw \(^_^)/
Verplicht je je cims via de snelwegen van de ene plek naar de andere te gaan, zoals in Fluxburgh?
Alles loopt zo vlot en soepel. Eigenlijk zou ik best ook eens zo'n stad bouwen, met duidelijk gedefinieerde buurten zoals hier te zien is. Dat lijkt allemaal zo efficiënt ivm een lappendeken van vanalles en nog wat ;-)

Ik denk dat het toch tijd wordt om een selectie te maken bij Visu... Zijn gebouwen zijn soms ridicuul hoog.
Die naald in m'n stad kwam er nadat een metrostation had bijgebouwd. No shit... Deze week alles van Visu wegdoen en eens terug één voor één bekijken wat ik wil. Dan denk je de monstertorens niet te hebben gedownload. Niet dus :F

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TrinSTHl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hK09WS7l.jpg

Eentje is niet erg, maar stel je voor dat er ineens 10 van die dingen staan 8)7

Hier ben ik wel aan de grens voor high density gekomen. Ik overgaan naar low density en steeds kleinere huisjes forceren door met dirt paths te spelen. Op die heuvels ga ik waarschijnlijk dirtroads gebruiken en hier en daar een huisje of een bosbouw bedrijfje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GHHtR8Ol.jpg

• Tosemime

@hoshimaru: Ik volg de youtube serie van Fluxburgh ook en dat is wel een goeie bron van inspiratie. Ik heb deze stad dan ook zo gemaakt dat elke wijk een eigen aansluiting op de snelweg heeft, zodat je ze inderdaad verplicht om de snelweg te gebruiken. Ik merkte bij mijn andere steden, die ook meer een lappendeken waren ;) dat het verkeer een grote chaos werd. Dit werkt veel efficienter.

@tek: ik heb nog geen problemen ondervonden met de havens zo dicht bij elkaar. Maar het zou kunnen dat het nog drukker wordt, dan moet ik misschien wat anders verzinnen

Tosemime schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:39:
@tek: ik heb nog geen problemen ondervonden met de havens zo dicht bij elkaar. Maar het zou kunnen dat het nog drukker wordt, dan moet ik misschien wat anders verzinnen
Appart ik heb vaak dat 1 zo'n weggetje als jij gebruikt daar met een kruising vlak na derde haven bij mij al 1 haven eigenlijk niet aankunnen.
Speel jij op 1x speed ? Zou het kunnen dat op 3x speed het verkeer sneller in de soep loopt rond een haven/cargo station ?
Of im/exporteer jij dus danig weinig of wat ? :)

• Tosemime
TeK schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:52:
[...]

Appart ik heb vaak dat 1 zo'n weggetje als jij gebruikt daar met een kruising vlak na derde haven bij mij al 1 haven eigenlijk niet aankunnen.
Speel jij op 1x speed ? Zou het kunnen dat op 3x speed het verkeer sneller in de soep loopt rond een haven/cargo station ?
Of im/exporteer jij dus danig weinig of wat ? :)
Ik speel bijna altijd op 1x speed ja, maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets uitmaakt voor de doorstroming van het verkeer. Het zijn wel allemaal éénrichtings wegen die gelijk naar de snelweg worden geleid, dat zal ook wel helpen.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Tosemime schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er mooi uit :)

Krijg je geen problemen met de dekking van servicegebouwen door in- en uitgaand verkeer te scheiden? Ik neem aan dat je bijna overal eenrichtingsverkeer hebt.

Ik zie dat je binnen de stad nog veel snelwegen bovengronds hebt. In mijn nieuwe steden ben ik bezig de hoofdaders zo veel mogelijk ondergronds weg te werken, zodat je een schoner beeld krijgt. Wat ik wel enigszins raar vind is dat cims het niet leuk vinden dat je tunnels onder hun huizen aanlegt. Het bulldozen van ondergrondse wegdelen is ook niet altijd even gemakkelijk als er veel bebouwing boven staat.

Verwijderd

Bee.nl schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:17:
Krijg je geen problemen met de dekking van servicegebouwen door in- en uitgaand verkeer te scheiden? Ik neem aan dat je bijna overal eenrichtingsverkeer hebt.
Ja, dat is een probleem, al krijg je vanzelf wat handigheid in het toevoegen van handige shortcuts en andere manieren om het gebied toch uit te breiden.

Al weet ik niet of het in de praktijk ook zoveel scheelt. Hoewel de dekking volgens de grafiek niet optimaal is, kan bijvoorbeeld de brandweer via een bijna directe route aanrijden.
Die dekking is puur voor happy/upgrade invloed, niet voor wat ze daadwerkelijk "servicen".
Dat leek me algemeen bekend, een ziekenwagen crossed rustig naar de andere kant van de stad ondanks dat daar ook een ziekenhuis staat e.d.

edit:
Daarbij heb je in dit spel meer dan genoeg budget om overal services neer te knallen om gebouwen te laten upgraden als je dat wilt.

[ Voor 26% gewijzigd door TeK op 01-06-2015 00:56 ]

Verwijderd

TeK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 00:48:
Die dekking is puur voor happy/upgrade invloed, niet voor wat ze daadwerkelijk "servicen".
Dat lijkt toch niet het hele verhaal. Bij éénrichtingswegen toont Skylines wel degelijk alleen een groene dekking in de richting van die weg en niet de andere kant op, maar bewoners zijn wel in alle richtingen blij. Happy/upgrade, daadwerkelijke service en wat een service aangeeft qua groen gebied lijken dus drie dingen te zijn.
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:07:
[...]

Dat lijkt toch niet het hele verhaal. Bij éénrichtingswegen toont Skylines wel degelijk alleen een groene dekking in de richting van die weg en niet de andere kant op, maar bewoners zijn wel in alle richtingen blij. Happy/upgrade, daadwerkelijke service en wat een service aangeeft qua groen gebied lijken dus drie dingen te zijn.
Ik ben wel eens vergeten om een ziekenhuis in een nieuwe wijk neer te zetten.
Maar ziekenwagens kwamen gewoon vanaf andere kant van de stad daar de zieken verzorgen (voornamelijk 1 gebouwtje wat last had van geluidsoverlast).
Ik heb het gelijk even getest, een zooi eenrichtings verkeer gemaakt en daarna aan einde een ziekenhuis gezet en je hebt helemaal gelijk dat de smiles gewoon tegen het verkeer ingaan dus dat er meer aan de hand is heb je zeker gelijk in.
Vraag me nu dus zeer af waarom er 3 (er vanuit gaande dat er niet nog een verstopte factor ergens rondzweeft) verschillende factoren zijn en hoe elke precies werkt.
Als de weergave slechts verkeerd weergeeft heb ik in ieder geval aardig wat redundancy herhaaldelijk ingebouwd in al mijn steden, kwa budget is dat zeker geen probleem, maar er zijn plekken waar ik dan maar een extra service heb neergelegd puur om het overal groen te hebben terwijl ik er eigenlijk liever een park of huis neer had gezet.

Edit :
Omg http://steamcommunity.com...?id=450635180&searchtext= nu nog een mod die bepaalde vehicles binnen een bepaalde zone houd, iemand die al gevonden (zou ook leuk zijn voor racetracks bv) ? :D

[ Voor 7% gewijzigd door TeK op 01-06-2015 08:51 ]

• SMD007
Nou mijn stad is ook weer lekker om zeep. Ik heb 2 spoorlijnen 1tje gescheiden van de buitenwereld daar rijden zowel passagier als goederentreinen op die doet het prima en 1 spoorlijn die op de buitenwereld is aangesloten waar ik expres heel weinig (5 stuks) stations op heb aangesloten. Dit werkte prima totdat mijn stad boven de 140k inwoners groeide ipv 20 treinen oid op dat spoor staan er nu wel 200 en dus allemaal heerlijk in de file hierdoor worden goederen te laat afgeleverd en sta ik dus plots met mijn inkomsten in de -. Gelukkig heb ik nog 12miljoen op de rekening staan, maar blijf het vaag vinden het dat al die tijd prima werkt en plots de treinen niet meer despawnen.

Het zijn 2 passagier lijnen en 3 goederen stations. Ik denk dat ik vanavond eens probeer die van elkaar te scheiden. en/of de passagiers lijen ook van de buitenwereld afsluit. Misschien dat dat een oplossing bied.

[ Voor 13% gewijzigd door SMD007 op 01-06-2015 10:28 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

SMD007 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:26:
Nou mijn stad is ook weer lekker om zeep. Ik heb 2 spoorlijnen 1tje gescheiden van de buitenwereld daar rijden zowel passagier als goederentreinen op die doet het prima en 1 spoorlijn die op de buitenwereld is aangesloten waar ik expres heel weinig (5 stuks) stations op heb aangesloten. Dit werkte prima totdat mijn stad boven de 140k inwoners groeide ipv 20 treinen oid op dat spoor staan er nu wel 200 en dus allemaal heerlijk in de file hierdoor worden goederen te laat afgeleverd en sta ik dus plots met mijn inkomsten in de -. Gelukkig heb ik nog 12miljoen op de rekening staan, maar blijf het vaag vinden het dat al die tijd prima werkt en plots de treinen niet meer despawnen.

Het zijn 2 passagier lijnen en 3 goederen stations. Ik denk dat ik vanavond eens probeer die van elkaar te scheiden. en/of de passagiers lijnen ook van de buitenwereld afsluit. Misschien dat dat een oplossing bied.
Verstandigste is maar 1 station aan de buitenlijn die staat naast een ander station van de binnenlijn, of via bepaalde station assets (en ik geloof tegenwoordig ook een modfunctie van traffic++) een dubbel spoor stationt, om zo er voor te zorgen dat passengers van intercity maar bij 1 stationtrack daarvan aankomt en zorg ervoor dat die aan een kleine aftakking zit zodat de goederentreinen daar langs kunnen zonder probleem.

Jammer genoeg helpt ook dat soms niet in bepaalde mappen (vraag me niet precies welke, ik heb het iig in 1 van mijn eingen maps gehad).
En inderdaad probeer vracht en passenger zoveel mogelijk van elkaar te scheiden voor beste flow :)

Het probleem ligt bij het feit dat elke trein het einde van de map als een station ziet en daar stil staat voor een tijdje om alle passengers te laten "uitstappen".

Overigens is deze bug in het oog bij de devs.

• SMD007
Ik ken het probleem ik heb het in dit topic ook al wel eens vaker gemeld, daarom was ik ook voorzichtig met het aansluiten van sporen op de buitenwereld. Ik heb aan het begin van mijn map die stations aangesloten en goed in de gaten gehouden. Het ging dus lange tijd goed, maar zo plots na een safe / load stond het spoor stampvol. Dat klopt gewoon echt niet. Maar zoals gezegd zal het vanavond wel weer scheiden.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-12 10:31

JoeZuCK

_Fonz > all.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-12 22:14

luigi87

Domotica Fanaticus

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:16:
Moet zeggen dat ik bij de NS-trein wel "de achterkant" mis.. wacht nog wel even, alvorens ik 'm download. Een andere vraag: ik heb nu andere bussen, alleen komen de standaard bussen van Cities ook nog tevoorschijn. Is er een manier om dat uit te zetten? Vind het meer touringcars dan stad-/streekbussen.
Het moeten kunnen met deze mod. heb hem zelf niet draaien, maar benieuwd naar je bevindingen als je hem gaat gebruiken.

- leeg -

Tof dat je dus in je tweede/derde/etc stad wel direct alle "kadootjes" zoals malls en zo kunt plaatsen. Daar ga ik dus echt een hele mooie Orchard Road mee maken, als de stad eenmaal groot genoeg is.

Die kadootjes zijn dus, (zoals al eerder gesteld) gewoon direct vrij te gebruiken.

Ik laat highways nu wat meer over het water lopen waar er geen ramps nodig zijn.
Spaart ruimte en ziet er tof uit.

Toch nog maar ff nostalgisch eerste stad opgestart.
Nog een paar shots gemaakt. (Ja, ik weet, show off, en niet een szo speciaal :P )

Eerste highrises
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/1_zpshu1q1mhg.jpg

Treinenzooi dor midden van stad. (de reden dat ik deze stad opgegeven heb)
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/3_zpsn0kaz6ww.jpg

Edge of town. Miami Beach style
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/5_zpscrx8nqib.jpg

Zaken en toeristen langs de snelweg (bomen waren helaas op)
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/4_zpsc7jijj2c.jpg

Toeristengebied. Hier is de stad begonnen, vooral met industrie. Die verdwijnt steeds meer.
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/2_zps3zcmhbp3.jpg

Misschien toch nog maar ff doorgaan. :P

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 01-06-2015 14:53 ]

Verwijderd

Speel je in die Atomic Lake map?

Knap gedaan die snelweg in het eerste screenshot, met zo'n verschillende hoogte en boompjes. Dat geeft er zo'n persoonlijke touch aan. Er is trouwens veel groen in je stad ... en rails (O.o). Worden al die sporen effectie gebruikt?

M'n inwoners hebben nu pas toegang tot de goederentrein:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9V1L0I7l.jpg

Directe snelweg verbinding en niks anders: Roll-in/Roll-out ;-)
Best efficiënt zonder verkeersophopingen in de stad om naar het station te gaan. Door het ondergronds te laten lopen spaar ik nog wat terrein om erboven nog industry of offices te zonen.

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb mijn haven aan een (intern) trein station gebouwd. Hierdoor kunnen de goederen van de haven alleen per trein door mijn stad vervoerd worden. Ik ga dit in mijn volgende stad ook doen voor de import/export per trein.

Ik ben dan van een hoop vrachtverkeer af.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ALstdk385cPpLyRHsqlhReKp/full.jpg

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:40:
Speel je in die Atomic Lake map?

Knap gedaan die snelweg in het eerste screenshot, met zo'n verschillende hoogte en boompjes. Dat geeft er zo'n persoonlijke touch aan. Er is trouwens veel groen in je stad ... en rails (O.o). Worden al die sporen effectie gebruikt?

M'n inwoners hebben nu pas toegang tot de goederentrein:
[afbeelding]

Directe snelweg verbinding en niks anders: Roll-in/Roll-out ;-)
Best efficiënt zonder verkeersophopingen in de stad om naar het station te gaan. Door het ondergronds te laten lopen spaar ik nog wat terrein om erboven nog industry of offices te zonen.
Heb ik ook met mijn terminal :) Dit is toch 1 terminal met een zooi ploppable assets?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Verwijderd

InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:40:
[...]

Heb ik ook met mijn terminal :) Dit is toch 1 terminal met een zooi ploppable assets?
Yup. Links & rechts staan deze assets:Volgens mij de betere parkjes met containers :)
Die van de Harbour Pack VIP of zoiets heb ik nog niet bekeken.
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 01:07:
[...]

Niet zo moelijk toch, de grondwaarde gaat omhoog als iets in de buurt is ongeacht de bereikbaarheid.
Grondwaarde omhoog is happiness.
Wellicht dat service ook gewoon telt omdat het in de straal ligt, nadeel van onbereikbaarheid is huis brand af of cim gaat dood.
Hoe dan ook zorgt dat wanneer je een park in de buurt hebt de grondwaarde in de buurt stijgt, of je er nu ver voor moet rijden is bijzaak.

Only fools are enslaved by time and space.

Worden al die sporen effectief gebruikt? Nee...dat is ook heel goed te zien.
Het werd wel wat beter, maar bleef hopeloos.

Tweede maar weer aangepakt. Nog vrij standaard, want net aan de 7000 dus net aan hoogbouw toe.

Leuke rijtjeshuizen, op z'n USA/hill billy....
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/new1_zpsoonh1koi.jpg

Mijn eerste tunnel. Bijna als cheaten. Werkt erg goed.
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/new3_zpsyesbzeco.jpg

Al deze moeite om te kunnen beginnen met een echte stad te bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/new2_zpsaz45h5a3.jpg

WTF? Ok, Hier gaat het spel helemaal in de soep. Eerste keer voor mij.
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/new4_zpshxcdkszt.jpg

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Gokje: modded asset met zijn origin-point niet goed ingesteld?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

HMC schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:06:

Mijn eerste tunnel. Bijna als cheaten. Werkt erg goed.
[afbeelding]

WTF? Ok, Hier gaat het spel helemaal in de soep. Eerste keer voor mij.
[afbeelding]
Vannacht ook voor eerst tunnel gebouwt toevallig :)
Zal later vannacht zelf eens screens posten van mijn nieuwe transport hub projectje waarin ik die gebruik :)

Is een bug door komt uit de no pilars mod, zodra je 1 keer overlap hebt aangeklikt (daar staat ie bij jouw zelfs nog op op dit moment) dan kunnen zones overlappen, meestal gaat het goed, maar af en toe heb je opeens zone plekjes bovenop wegen of los van wegen.
Kwestie van zelf opletten wat je zoned :)
Modded asset? Die zijn er niet lijkt mij. Ik heb zooi asserts en een paar mods. Vrij standaard mods zelfs.
Deze deed mij het spel sluiten in disbelief. (ook is het ineens al weer 1 uur) :P

Ik zie niet hoe dit door een modded asset komt. Ik weet niet eens of die bestaan.
Wordt afbreken morgen en gewoon negeren dat het ooit gebeurd is.

Edit: @Tek. Hm, Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, want die no lillars mod heb ik juiist voor het eerst aangezet vandaag. Altijd al gehad, maar nooit aan zeg maar.
Interessant.

Vraag me dan wel af of als ik die mod weer uitzet of ik mijn stad nog kan draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door HMC op 01-06-2015 20:23 ]

HMC schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:16:
Modded asset? Die zijn er niet lijkt mij. Ik heb zooi asserts en een paar mods. Vrij standaard mods zelfs.
Deze deed mij het spel sluiten in disbelief. (ook is het ineens al weer 1 uur) :P

Ik zie niet hoe dit door een modded asset komt. Ik weet niet eens of die bestaan.
Wordt afbreken morgen en gewoon negeren dat het ooit gebeurd is.
Of gewoon opletten met overlap uit no pilars zoals ik al zij :P

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Oh, ik bedoelde gewoon een custom asset, niet direct een mod. Ik heb er zelf last van gehad dat mijn Blender-model niet exact gecentreerd was in Blender. Als je dat in CSL importeert met de asset editor, dan staat het gebouw-model visueel niet op de plek waar het in het spel staat. Dus naast de zone in plaats van erin.

Maar blijkbaar is dit een bekende bug van NoPillars, dus daar heb je je antwoord :)

[ Voor 11% gewijzigd door Egocentrix op 01-06-2015 20:24 ]

TeK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:23:
[...]

Of gewoon opletten met overlap uit no pilars zoals ik al zij :P
UT99: "You Suck!"
Helemaal gelijk waarschijnlijk.
Die mod gaat weer uit.

HMC schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:27:
[...]

UT99: "You Suck!"
Helemaal gelijk waarschijnlijk.
Die mod gaat weer uit.
De mod zelf vind ik wel heel fijn, zo vaak geklooi met dat ik pilaren net 2meter verder wil hebben dan dat ze kunnen.
Je moet alleen jezelf gewoon even aanleren overlap weer uit te zetten :)
All hail!
Zoals gezegd, voor het eerst aangezet vandaag, nog niet gebruikt.
Dacht 'em nodig te hebben voor snelweg "on top of" snelweg.
Daar is 'ie voor.

Zie het morgen wel.

Tanx voor de input.

Verwijderd

TeK schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:29:
Je moet alleen jezelf gewoon even aanleren overlap weer uit te zetten :)
Bijkomend nadeel is dat ik merkte dat die mod van 16:9 of 16:10 uitgaat. Bij een 4:3-scherm staan de knoppen bijna buiten beeld.

Qua functionaliteit wel een erg fijne mod.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2015 21:41 ]

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12 14:49
Vanavond de hele avond bezig geweest om de volgende screen shot te maken en veel zoeken van assets.

Afbeeldingslocatie: http://i300.photobucket.com/albums/nn12/utoka1/City%20skyline/small-fisher-harbor_zps2zi1h2ov.jpg

Probleem is wel dat het lijkt dat zelfs een rivier eb en vloed heeft. De huisjes willen dus nog wel eens sporadisch onderlopen. Vaag probleem. Ik heb om dit voor elkaar te krijgen ook meer een baai gemaakt want in een snel stromende rivier werkte deze assets niet.

Na mijn eerste 'mega' stad wou ik nu alles wat meer als een echte regio maken met dorpjes en andere thema dingen en niet alles vol gooien.

Verwijderd

Utoka schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:57:
Probleem is wel dat het lijkt dat zelfs een rivier eb en vloed heeft. De huisjes willen dus nog wel eens sporadisch onderlopen. Vaag probleem.
De water physics zijn vrij complex, dus een rivier heeft niet altijd één niveau. Net als echte rivieren :)

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12 14:49
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:58:
[...]

De water physics zijn vrij complex, dus een rivier heeft niet altijd één niveau. Net als echte rivieren :)
ja maakt het alleen wel lastiger om in een snel stromende rivier iets te doen en veel assets zijn hier niet zo goed op berekend.

Ook nog geprobeerd of een dam zou werken maar hier word het ook niet stabieler van.
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:41:
[...]

Bijkomend nadeel is dat ik merkte dat die mod van 16:9 of 16:10 uitgaat. Bij een 4:3-scherm staan de knoppen bijna buiten beeld.

Qua functionaliteit wel een erg fijne mod.
op 21:9 werkt het gelukkig wel ook goed :)
Utoka schreef op maandag 01 juni 2015 @ 21:57:
Vanavond de hele avond bezig geweest om de volgende screen shot te maken en veel zoeken van assets.

[afbeelding]

Probleem is wel dat het lijkt dat zelfs een rivier eb en vloed heeft. De huisjes willen dus nog wel eens sporadisch onderlopen. Vaag probleem. Ik heb om dit voor elkaar te krijgen ook meer een baai gemaakt want in een snel stromende rivier werkte deze assets niet.

Na mijn eerste 'mega' stad wou ik nu alles wat meer als een echte regio maken met dorpjes en andere thema dingen en niet alles vol gooien.
In mijn beleving gaat het water niet heel hard op en neer, maar als je de grond aanpast dan kan je wel tijdelijk extra golven veroorzaken.
Baal er namelijk juist van dat ik in een deel van mijn map geen eb en vloed kan veroorzaken :)

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vroeg hem (ben JoeZuCK), maar ik snap er nog niks van. Ik de Asset editor watte?

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=453244764

Taurus erg goed gemaakt .. containerwagons ook. Maar say what? Asset editor?

Verwijderd

InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:24:
Het staat in de comments.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

zitten weer mooie screens tussen! Ik heb zo een zin om ook weer even lekker een potje te spelen. Het is alweer een maand geleden :| Dus blijven lekker posten die zooi..

Mijn portfolio op Instagram

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
InF.Inc schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:24:
Ik vroeg hem (ben JoeZuCK), maar ik snap er nog niks van. Ik de Asset editor watte?

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=453244764

Die Taurus is standaard CSL asset.
Druk bezig geweest met een transport hub te bouwen :)

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-01_00002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-01_00006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-01_00010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-01_00014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-01_00017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-02_00004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-02_00008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-02_00012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-06-02_00017.jpg

Edit :
Oeps dat is miss paar screenshots teveel, maar het geeft wel redelijk de opbouw weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door TeK op 02-06-2015 07:13 ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:38
Als ik een meersporig station gebruik dan kan ik maar een spoorlijn(dienst) instellen vanaf 1 vertrek perron. Als ik de sporen niet met elkaar verbind met wissels dan wil het spel onmogelijk een lijn vanaf een ander perron instellen terwijl alle sporen wel compleet zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 ... 62 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.