AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Verwijderd
Forestry Business Centre

De nieuwe rotonde

Op een afstand van een ganse tile, in een rustige buurt, is iServe nog altijd zichtbaar. Wat een kolos
Spijtig dat je hem niet kunt aanvinken als monument. In die regio zijn heel wat wolkenkrabbers afgebroken door een opeenstapeling van lijken, om een epidemie te verhinderen. Ik had de capaciteit van de crematoria uit het oog verloren (>_<)p

En eindelijk! Toeristentreinen \(^_^)/

Goed! Etenstijd
Eet smakelijk. Die twee "zwarte" torens in je eerste shot zien er goed uit.Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:48:
Deze avond niet veel speciaals gedaan. Een nieuw zakendistrict ontwikkelen aan m'n bosbouw tile en eens een de traffic flow op m'n nieuwe highway rotonde optimaliseren met Traffic Manager. Buiten het feit dat het geen buslanen kan maken, heb ik die tool véél liever dan Traffic++
Forestry Business Centre
[afbeelding]
De nieuwe rotonde
[afbeelding]
Op een afstand van een ganse tile, in een rustige buurt, is iServe nog altijd zichtbaar. Wat een kolos
Spijtig dat je hem niet kunt aanvinken als monument. In die regio zijn heel wat wolkenkrabbers afgebroken door een opeenstapeling van lijken, om een epidemie te verhinderen. Ik had de capaciteit van de crematoria uit het oog verloren (>_<)p
[afbeelding]
En eindelijk! Toeristentreinen \(^_^)/
[afbeelding]
Goed! Etenstijd
Zal de lichtval zijn, maar ziet er Detroit's uit.
iServe? Please elaborate.
Is dat een toren in het spel die ik nog niet gezien heb, of is dat een growable asset?
Dit omdat je zegt dat het jammer is dat je 'em niet kan locken door "monument" aan te vinken a la SC vroegah.
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Ow juistHMC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:58:
iServe? Please elaborate.
Is dat een toren in het spel die ik nog niet gezien heb, of is dat een growable asset?
Dit omdat je zegt dat het jammer is dat je 'em niet kan locken door "monument" aan te vinken a la SC vroegah.
Dat is één van die Visu-torens, maar growable commercial. Het bedrijf dat erin zit heet "iServe". Ik zie het als de Google of Apple van m'n stad ;-)
Daar had ik er een paar van ook. Die zijn HEEL hoog, en te shiny als je er niet een heleboel van hebt.
Anders misstond het vond ik.
Maar door jouw plaatje ben ik daar dan meteen weer anders over gaan denken.
één grote glimmende in het midden moet wel kunnen, a la Burj in Dubai, zoiets.
Welke is dat dan met iServe erin, want die gozer gaat inmiddels zo hard dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Verwijderd
Deze hier:HMC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:35:
Welke is dat dan met iServe erin, want die gozer gaat inmiddels zo hard dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Want ik kan geen iServe toren vinden.
LMAO! Tof gedaan.
[ Voor 21% gewijzigd door HMC op 26-05-2015 20:57 ]
Verwijderd
Lol thanksHMC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:56:
Ja duh...Inderdaad, maar naam van Visu-toren please.
Want ik kan geen iServe toren vinden.
LMAO! Tof gedaan.
Ik denk dat het de Artemis Tower is, een L3 Office blijkbaar... dat moet ik wel eens ingame checken.
Die jij dan weer in je stad hebt staan is mooi.
Ik ga ff door de lijsten heenzwoegen..
Edit: Got it. Indeed Artemis.
[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 26-05-2015 21:17 ]
Verwijderd
Nope, het is deze: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=441299211HMC schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:16:
Psies wat ik bedoel. Die gast maakt alles echt mooi, alles met een mooi naampje gerelateerd aan Griekse Myths en zo.
Die jij dan weer in je stad hebt staan is mooi.
Ik ga ff door de lijsten heenzwoegen..
Edit: Got it. Indeed Artemis.
Vergelijk de features maar. Hier ben ik wat dichterbij gaan staan.

Dat ding is freakin' huge. En niet eens de grootste van de collectie. De torens met bomen overal zijn ingame op sommige maps minder geslaagd, omdat de bomen zo groot zijn dat het niet meer realistisch is.
Misschien in mijn tweede stad later dan.
Tanx voor je werk.
(Ik vind Artemis dan wel weer doenbaar voor mijn eerste low key stad)
Het busstation met de entree naar de snelweg en links-achterin het zakendistrict.

Een grote rotonde om al het verkeer goed te verdelen. Icm de lanechanger van Traffic++ wordt hier goed gebruik gemaakt van alle 6 de banen.

Vanav de zijkant ziet een stad er altijd wat imposanter uit

Als hoofdwegen om in de verschillende districten te komen gebruik ik zesbaanseenrichtingswegen (galgje!).

Uiteraard kan een stad niet zonder waterwin- en zuiveringsinstallaties.

En een totaalplaatje van het huidige residentiegedeelte.
[ Voor 3% gewijzigd door Lof102 op 26-05-2015 21:58 ]
http://steamcommunity.com...383211&searchtext=bentley
Lol. Er komen mondjesmaat meer BMW's en Audi's enz, Nice.
Apple campus anyone?
http://steamcommunity.com...?id=449691725&searchtext=
[ Voor 23% gewijzigd door JoeZuCK op 26-05-2015 22:37 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Beide super!InF.Inc schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:08:
Ik heb mijn auto ook al ontdekt!
http://steamcommunity.com...383211&searchtext=bentley
Lol. Er komen mondjesmaat meer BMW's en Audi's enz, Nice.
Apple campus anyone?
http://steamcommunity.com...?id=449691725&searchtext=
Straks misschien een iRacing simulatie met CIM's
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Verwijderd
Auto's die onder een hoek van meer den 45 graden geparkeerd staanTeK schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:17:
Van mij mogen ze vooral eens gaan werken aan tuinen die schuin naar beneden liggen, die parkeerplaatsen bij die laatste screen van chielisdenaam zien er niet uit zo, wat zo ontzettend jammer is want je kan er vrij weinig aan doen anders dan bv een voetpad er overheen leggen.
Sterker nog voor sommige van die parkeerplekken heb je een auto nodig in de vorm van een banaan...Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 00:28:
[...]
Auto's die onder een hoek van meer den 45 graden geparkeerd staan
Verwijderd
Dat geeft écht zo'n imposant beeld van je stad. Precies een avenue die je enkel in miljoenensteden gaat terugvinden. De moderne gebouwen met veel groen geven het zo'n futuristisch trekje, zoals bij die designs voor eco-cities en sustainable urban architecture.
@chielisdenaam: is het mijn perceptie of zijn die euro-themed gebouwen nogal grauw van kleur? Je zou haast denken dat je in een duitse grootstad rondwandeld of in een britse arbeidersbuurt. Worden ze mooier bij hogere levels? Bijvoorbeeld neo-klassiek, barok, enzo?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 07:31 ]
Verder eens met ^^, ziet er erg goed uit!
Precies DAT.@chielisdenaam: is het mijn perceptie of zijn die euro-themed gebouwen nogal grauw van kleur? Je zou haast denken dat je in een duitse grootstad rondwandeld of in een britse arbeidersbuurt. Worden ze mooier bij hogere levels? Bijvoorbeeld neo-klassiek, barok, enzo?
Dat gevoel had ik ook altijd als je in Duitse en Franse en Britse steden rondloopt, Om nog maar te zwijgen over Belgische steden. Erg grauw en zelfs deprie kleuren, helemaal op regenachtige dagen.
Dat is in NL of Oostenrijk of Zwitserland of Italie wel anders. (Lees: beter/minder grauw)
Het lijken vooral inderdaad Duitse en Belgische kleurtinten te zijn.
Verwijderd
Volgens mij heeft dat vaak ook met uitlaatgassen te maken. Zo schijnt Praag van oorsprong heel licht van kleur te zijn, maar zorgen vele tonnen roet ervoor dat het grauw tot zelfs zwart isHMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:18:
Precies DAT.
Dat gevoel had ik ook altijd als je in Duitse en Franse en Britse steden rondloopt, Om nog maar te zwijgen over Belgische steden. Erg grauw en zelfs deprie kleuren, helemaal op regenachtige dagen.
Dat is in NL of Oostenrijk of Zwitserland of Italie wel anders. (Lees: beter/minder grauw)
Het lijken vooral inderdaad Duitse en Belgische kleurtinten te zijn.
Verwijderd
Ik ben ook nog steeds bezig met de eerste, er zit inmiddels 80 uur in. Dat eindeloze schaven vind ik juist interessant, steeds opnieuw beginnen doe je bijvoorbeeld met KSP steeds en dat was ik wel een beetje zat.Lof102 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:56:
Een nieuwe start beginnen blijft toch altijd weer een uitdaging.. Zodoende de eerste stad ooit maar opgepakt en deze grondig aan het verbouwen!
Ik zit nog maar op 50k bewoners, maar dat drukt de pret geenszins. De boel was eerst wat groter, maar een grote verbouwing heeft de nodige bewoners gekost. Lekker klussen tot alles goed afgeregeld is en er ook nog eens goed uitziet.
Edit: whoops
Damn, wat een prachtige stad, realistisch en fantastisch uitgedacht!Lof102 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:56:
Een nieuwe start beginnen blijft toch altijd weer een uitdaging.. Zodoende de eerste stad ooit maar opgepakt en deze grondig aan het verbouwen!
Het busstation met de entree naar de snelweg en links-achterin het zakendistrict.
[afbeelding]
Een grote rotonde om al het verkeer goed te verdelen. Icm de lanechanger van Traffic++ wordt hier goed gebruik gemaakt van alle 6 de banen.
[afbeelding]
Vanav de zijkant ziet een stad er altijd wat imposanter uit.
[afbeelding]
Als hoofdwegen om in de verschillende districten te komen gebruik ik zesbaanseenrichtingswegen (galgje!).
[afbeelding]
Uiteraard kan een stad niet zonder waterwin- en zuiveringsinstallaties.
[afbeelding]
En een totaalplaatje van het huidige residentiegedeelte.
[afbeelding]
Doet een beetje denken aan mijn eigen downtown gedeelte, maar mijn stad mag misschien net de schoenen van de jouwe poetsen
Ben inmiddels met mijn derde stad bezig (ben al mijn vorige werk kwijtgeraakt door een nasty crash), en ondanks dat dat frustrerend is merk ik wel dat mijn steden er telkens beter op worden (voortschrijdend inzicht, inspiratie door anderen). Dat houdt het gelukkig leuk om te doen!

Om mijn downtown-gebied een beetje realistisch te houden (ik ben geen liefhebber van steden die overal maar lukraak de hoogste gebouwen hebben staan) zone ik altijd een distrcit van een paar blokken zonder highrise-ban in het midden van een groter gebied waarin geen hoogbouw is toegestaan. Dus een cirkel low density om een cirkel high density (samen één district) om een kern waarin hoogbouw is toegestaan - geeft imo. de meest realistische en 'organische' opbouw van een stad.
Voor het finetunen gebruik de volgende twee handige mods:
- Building Eyedropper Tool: mod waarmee je gebouwen kunt copy-pasten naar andere plots van dezelfde type en level. Hiermee kun die vanilla-gebouwen die wat onrealistisch, raar en/of sci-fi-actig zijn vervangen door betere gebouwen.
- Control Building Level Up: mod waarmee je gebouwen (en ook hele districten) kunt vastzetten op een bepaald level. Sommige level 2 Offices en Commercials zijn namelijk best de moeite waard om te behouden.
---
Gelijk heb je, zo is het ook in Parijs.Zelfs in het Centrum met alle "mooie" gebouwen.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:58:
[...]
Volgens mij heeft dat vaak ook met uitlaatgassen te maken. Zo schijnt Praag van oorsprong heel licht van kleur te zijn, maar zorgen vele tonnen roet ervoor dat het grauw tot zelfs zwart is
Maar, in Praag vind ik het dan wel weer mooi.
Het voegt veel toe aan de Gotische sfeer daar.
Zeker, komt 'ie weer,
Zo ook in Delft, met de toren van de oude kerkl. Ook zwart aan één kant door DSM vroeger.
(Is dat nog steeds zo?)
En @w00t00w.Wow, wat is die skyline shot bij het water mooi.
De "beldiagramvorm met enkele uitschieters" die gewoon altijd het mooist is in een skyline zit er perfect in.
Vraagje, MOET je trouwens Traffic++ of die management tool hebben voor busbanen? Of is dat ook los te vinden?
Wilde zelf nog niet aan de Traffic mods, maar die rode busbanen, a la asfalt in Leiden is dan wel weer heel mooi. (Ik gebruik zelf zelfs nog geen bussen, alleen metro's)
[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 27-05-2015 16:01 ]
Verwijderd
Beide mods hebben interessante features, maar ik gebruik in de huidige stad enkel Traffic Manager. Geen idee of ze met mekaar opschieten, die mods, omdat sommige features ivm lanen enzo, mekaar in de weg zouden staan. Iemand ervaring mee? De andere stad was Traffic++ ,maar die is onspeelbaar geweest tot kot met de update.HMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:54:
[...]
Vraagje, MOET je trouwens Traffic++ of die management tool hebben voor busbanen? Of is dat ook los te vinden?
Wilde zelf nog niet aan de Traffic mods, maar die rode busbanen, a la asfalt in Leiden is dan wel weer heel mooi. (Ik gebruik zelf zelfs nog geen bussen, alleen metro's)
Maar welke heeft die rode busbanen, en kan je die niet afzondelijk downloaden?
(kan naturlijk ook alleen die feature van de mod gebruiken bedenk ik me nu ineens.)
Welke van de twee?
Edit: Tanx Hoshimaru
[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 27-05-2015 16:12 ]
Verwijderd
Traffic++ voor de busbanen.HMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:10:
Ze zijn beiden compatibel met elkaar nu.
Maar welke heeft die rode busbanen, en kan je die niet afzondelijk downloaden?
(kan naturlijk ook alleen die feature van de mod gebruiken bedenk ik me nu ineens.)
Welke van de twee?
- leeg -
Een ramp veroorzaakt door een incapabele burgemeester.
Way to go!
Ontslaan die gast!
Verwijderd
Kan ik er wat aan doen dat er spontaan een wal in de rivier verschijnt?HMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:29:
Human made...human error.
Your citizens are revolting and demand a new leader.HMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:29:
Human made...human error.
Way to go!
Ontslaan die gast!
Your city is now on the online store. Everyone can bid on it, including you. The highest bid will win. A creditcard is required to take part in these bids.
Oh wacht, dit is geen EA :x
De vorm van die spontane wal verraadt je spoiler al.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:33:
[...]
Kan ik er wat aan doen dat er spontaan een wal in de rivier verschijnt?
spoiler:Ja.
Gaat dat snel eigenlijk zo'n flood, of gaat het water langzaam steeds verder?
Tsunami of unstoppable slow growth?
WhoopsVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:25:
Hoezo zitten er geen rampen in het spel?![]()
[afbeelding]
Ik had laatst een nucleaire ramp in mijn stad, mijn kerncentrale was namelijk in de fik gevlogen. Geen fallout gelukkig, maar omdat de brandweer duimen zat te draaien in een file moest mijn stad wel een flinke tijd stellen zonder electriciteit. En zonder drinkwatervoorziening, en riolering, en afvalverwerking, en ziekenhuizen, en... en....
Geleerde les: nooit al je geld op één energiecentrale zetten
---
Kan handig zijn als vuistregel: Grote centrale = ook brandweer erbij.
Verwijderd
Er staan wat abandoned wijken in het water, maar het gros is nog niet verlaten. Dat geeft wel ongeveer aan hoe hard het gaat. Voordat je een echte dikke laag water hebt duurt het wel even, maar het eerste stuk gaat best hard.HMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:50:
De vorm van die spontane wal verraadt je spoiler al.![]()
Gaat dat snel eigenlijk zo'n flood, of gaat het water langzaam steeds verder?
Tsunami of unstoppable slow growth?
Ik had dan ook twee water sources min of meer de stad in gefunneld - ik heb ook het lage land er omheen wat opgehoogd - dus dan gaat het ook wel.
Ik heb een trits afgelegen zonnecentrales, die hebben samen een brandweervoorziening omdat het anders simpelweg te lang duurt voordat er iemand is, al ging dat de eerste keer nog wel goed.HMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:56:
Kan handig zijn als vuistregel: Grote centrale = ook brandweer erbij.
Bij sommige gebouwen is dat inderdaad het geval, maar er zitten ook een hoop lichter gekleurde gebouwen bij. Ook licht het erg aan del lichtinval (Sun Shafts en Moving Sun)Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:27:
@chielisdenaam: is het mijn perceptie of zijn die euro-themed gebouwen nogal grauw van kleur? Je zou haast denken dat je in een duitse grootstad rondwandeld of in een britse arbeidersbuurt. Worden ze mooier bij hogere levels? Bijvoorbeeld neo-klassiek, barok, enzo?
Verwijderd
Dat ziet er inderdaad mooier uitchielisdenaam schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:12:
[...]
Bij sommige gebouwen is dat inderdaad het geval, maar er zitten ook een hoop lichter gekleurde gebouwen bij. Ook licht het erg aan del lichtinval (Sun Shafts en Moving Sun)
[afbeelding]
Ik moet toegeven dat ik even niet aan Moving Sun dacht. Mijn stad krijgt er een Silent Hill sfeer door, wanneer de zon gewoon achter de berg verdwijnt. De mist die vrij laag op dat terrein ligt, accentueert het nog extra. Misschien moet ik eens kijken of er geen Umbrella Corp assets zijn
En die kerncentrale is wel een leuk concept op zicht en vrij realistisch in hoe afhankelijk ze is van de watertoevoer. In één van die Fluxburgh afleveringen zie je zo'n ramp. Zijn kerncentrale (en enige centrale) stond in de fik. De stad kwam zonder stroom te zitten. Nu waren zijn water en riolen ook afhankelijk van die centrale. Toen ze eenmaal geblust was, kon ze niet meer opgestart worden wegens het watertekort. En van watertekort kwam nog de cholera riool epidemie
Nu ja... de kerncentrale mag dan niet ontploffen zoals in Simcity, maar ze is ook in Skylines perfect om de stad te ontvolken wegens massale sterfte van de inwoners.
Ik heb een 20-tal losse 1x1 solar panels staan, 3 solars, 1 oil en 2 coal. Die laatste 3 zijn offline. In geval van brand in een zonnecentrale zet ik ze eventjes terug aan. Bij coal & oil ook regelmatig had ik ook aanvoerproblemen door trucks die vastzaten in het verkeer of ergens geblokkeerd door de brandweer. Blackouts genoeg. En dan als de grondstoffen kwamen, slechts stock voor 2 à 4 weken.
Ligt misschien aan hun Finse roots - in Helsinki zag ik inderdaad veel gebouwen waarvan de gevels helemaal beladen waren met enorme reclameborden - maar ik had toch liever een wat andere aanpak gezien. Dus met smalle verticale borden, reclame-uitingen op de begane grond of op het dak, luifels - meer zoals je het ziet in Nederland of Duitsland.
[ Voor 6% gewijzigd door w00t00w op 27-05-2015 17:45 ]
---
Verwijderd
Ik gok dat het wachten is op total conversions voor bepaalde streken of landenw00t00w schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:43:
Ik stoorde me er al een beetje aan in de vanilla game, maar bij de Europese uitbreiding valt het me nog veel meer op dat CO overal maar diezelfde suffe reclameborden opplakt (kan die domme octopus niet meer zien!) Ligt misschien aan hun Finse roots - in Helsinki zag ik inderdaad veel gebouwen waarvan de gevels helemaal beladen waren met enorme reclameborden - maar ik had toch liever een wat andere aanpak gezien. Dus met smalle verticale borden, reclame-uitingen op de begane grond, luifels - meer zoals je het ziet in Nederland of Duitsland.
Ik hoop het: lijkt me geweldig om per district te kunnen bepalen welke gebouwen gebouwd mogen worden. Het liefst aan de hand van een asset picker per district, of iets dergelijks.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:45:
[...]
Ik gok dat het wachten is op total conversions voor bepaalde streken of landen
Als je ziet wat er nu allemaal al mogelijk is vergeet je nog wel eens (ik althans) hoe kort het spel nog maar op de markt is. Als Cities: Skylines net zo'n houdbaarheidsdatum heeft als SimCity 4 - en waarom ook niet! - dat staat ons nog echt heel wat fraais te wachten!
---
Verwijderd
Voorts zijn er ivm luchtvaartmaatschappijen wel mooie billboards om naast de weg te zetten. Hier en daar eentje zou niet mis zijn.
Ik denk ook dat reclame van real life brands wel niet zou misstaan in het spel, maar dan wel met een als optie om aan of uit te zetten en in beperkte mate. Als het beperkt blijft tot een grote affiche op een zijgevel, of zo'n spandoek bijvoorbeeld?
Ik zou het ook leuk vinden als bijvoorbeeld autoconstructeurs of bedrijven in het algemeen een assetje maken voor in het spel. Niks mis met een VW concessie, een Microsoft Store, een Delhaize, Wallmart of een Lays fabriek in de stad ^^
Of als een bedrijf nu eens met geld over de brug komt en Colossal sponsort, dan krijgen wij gratis DLC, de devs krijgen geld en de sponsor een nogal aparte reclame campagne. Neem dat er dan bij elke speler 5 of 10 gebouwen van de sponsor groeien. Klik op zo'n gebouw en je krijgt product informatie. Het moet natuurlijk wel iets mooi zijn, en niet een reuzen doos waspoeder of een blik cola die ineens in het midden van je suburb staat XD. Maar dat lijkt me eigenlijk misschien net iets té invasief :\
Degenen die het liever niet ziet, betaalt gewoon 10 EUR of zo voor de DLC.
Verwijderd
Daar is in Simcity en Cities XL ook mee geflirt en beide bevielen niet heel erg. Als men nu op eigen houtje mods maakt wordt het misschien wat anders. Het zou wel een leuke marketingstrategie zijn, al wil men er waarschijnlijk liever voor betaald worden.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:04:
Ik denk ook dat reclame van real life brands wel niet zou misstaan in het spel, maar dan wel met een als optie om aan of uit te zetten en in beperkte mate. Als het beperkt blijft tot een grote affiche op een zijgevel, of zo'n spandoek bijvoorbeeld?
Ik zou het ook leuk vinden als bijvoorbeeld autoconstructeurs of bedrijven in het algemeen een assetje maken voor in het spel. Niks mis met een VW concessie, een Microsoft Store, een Delhaize, Wallmart of een Lays fabriek in de stad ^^
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 18:05 ]
Maar je kan bv. al een ikea of een albert heijn downloaden, dus ik zie het probleem niet zo, laat staan de noodzaak om dat door bedrijven te laten doen die graag mee willen profiteren van iets wat momenteel een leuke game is.
Het zouden dan iig ploppables moeten zijn imo.
Ik heb nu een standaard ingesteld, maar hierdoor lijkt het net SC4.
"de stad mooi naar voren komt"
Dude, perfectionist, of zo.
Je vindt je stad er minder goed uitzien met de standard filter?
Je foto's zien er zwaar goed uit en we willen meer.
Is dat wat je wilde horen?
Is door meerdere mensen al gezegd.
Ik vind het spelen met kleuren en zo voorlopig nog echt niet belangrijk.
Voor mij is de standaard setting lekker helder en bright.
Als je het op SC4 vindt lijken kan dat in mijn ogen ook geen nadeel zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 27-05-2015 20:38 ]
Die kleuren dingen zijn vooral mooi bij mensen met fotografische ervaringen waardoor ze hele mooie screenshots weten te nemen vind ik.
Het valt mij iig. ook tegen om het perfect kleurenschema voor mijn scherm te vinden.
Edit: nog even een kiekje ter illustratie van PhotoReal3:
[ Voor 11% gewijzigd door w00t00w op 27-05-2015 20:57 ]
---
Bij mij draait het niet helemaal lekker op een FX 6300 (@4,1 GHz) in combinatie met een R9 290...
Ik haal maar rond de 15 à 20 FPS en mn videokaart staat niet op full load en klokt zelfs terug, terwijl die niet warmer dan een graad of 62 wordt.
Loopt mijn CPU gewoon gigantisch te bottlenecken? Recommended specs van CO zijn een FX 6300...
Mijn stad heeft 55.000 inwoners.
Verwijderd
Meten is weten. Kijk met Process Explorer eens hoe je processor erbij staat. Mijn 2500K loopt redelijk vol rond ook de 55.000, als ik dan de tijd versnel merk je wel dat het spul het wat zwaarder krijgt.Pazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:48:
Loopt mijn CPU gewoon gigantisch te bottlenecken? Recommended specs van CO zijn een FX 6300...
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 21:56 ]
Ik vermoed dat de meeste mensen last hebben van cpu bottleneck bij deze game tenzij je te weinig ram hebt.Pazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:48:
Op wat voor hardware draaien jullie en wat voor FPS halen jullie?
Bij mij draait het niet helemaal lekker op een FX 6300 (@4,1 GHz) in combinatie met een R9 290...
Ik haal maar rond de 15 à 20 FPS en mn videokaart staat niet op full load en klokt zelfs terug, terwijl die niet warmer dan een graad of 62 wordt.
Mijn stad heeft 55.000 inwoners.
Ik speel met een i7 2600k + 16gb ram ddr3 cl8 + hd7950 en het draait rete snel, totdat er veel gebouwen en veel sims en vooral veel voetgangers zijn, dan kan het zeer sloom gaan lopen, zo sloom dat de speed buttons niet eens meer verschil maken.
Een maat van mij heeft een 2011 mobo met bij behorende i7 en een 980gtx maar ook bij hem versloomd het op een gegeven moment.
CPU zit rond de 50-60 %, heel af en toe een uitschieter naar 70%.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:55:
[...]
Meten is weten. Kijk met Process Explorer eens hoe je processor erbij staat. Mijn 2500K loopt redelijk vol rond ook de 55.000, als ik dan de tijd versnel merk je wel dat het spul het wat zwaarder krijgt.
Heb het spel net op low settings gedraaid en dat maakte eigenlijk amper verschil.
Wss dus gewoon een CPU bottleneck.
[ Voor 3% gewijzigd door Pazienza op 27-05-2015 22:03 ]
Verwijderd
Dat is raar, want in mijn ervaring weet Skylines de processor wel degelijk volop dicht te trekken. Dan lijkt er iets anders aan de hand.Pazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:02:
CPU zit rond de 50-60 %, heel af en toe een uitschieter naar 70%.
Heb het spel net op low settings gedraaid en dat maakte eigenlijk amper verschil.
Heb je genoeg geheugen?
Hoeveel RAM heb je ?Pazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:02:
[...]
CPU zit rond de 50-60 %, heel af en toe een uitschieter naar 70%.
Volgens de recommended specs heb je minimaal 6gb nodig, persoonlijk merk ik dat dit aardig kan oplopen de meer mods/assets je hebt.
Ik heb 8 Gb aan RAM wat voor ongeveer 77% gebruikt wordt in totaal wanneer ik speel. Ik ga denk ik mn CPU terug naar stock zetten, kijken wat er dan gebeurt.TeK schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:13:
[...]
Hoeveel RAM heb je ?
Volgens de recommended specs heb je minimaal 6gb nodig, persoonlijk merk ik dat dit aardig kan oplopen de meer mods/assets je hebt.
Opzich lijkt het me vreemd als die lekkerder loopt op lagere speed, tenzij de oc niet geheel stabiel is.Pazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:16:
[...]
Ik heb 8 Gb aan RAM wat voor ongeveer 77% gebruikt wordt in totaal wanneer ik speel. Ik ga denk ik mn CPU terug naar stock zetten, kijken wat er dan gebeurt.
Verwijderd
Dat heb je op zich vaker, dat je wanneer er meer gevraagd wordt en/of de temperatuur oploopt merkt dat zaken toch niet helemaal zuiver loopt, al dan niet door throttlen of error correction.TeK schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:18:
Opzich lijkt het me vreemd als die lekkerder loopt op lagere speed, tenzij de oc niet geheel stabiel is.
Uiteraard, en we weten niet of hij speciaal voor deze game oc heeft gedaan of dat hij al jaren een stabiele oc draait eropVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:22:
[...]
Dat heb je op zich vaker, dat je wanneer er meer gevraagd wordt en/of de temperatuur oploopt merkt dat zaken toch niet helemaal zuiver loopt, al dan niet door throttlen of error correction.
Verwijderd
Al jaren stabiele OC's kunnen ook degraderen, al dan niet door te hoge voltages, slijtende VRM's, een voeding die minder wordt en noem maar op.TeK schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:24:
Uiteraard, en we weten niet of hij speciaal voor deze game oc heeft gedaan of dat hij al jaren een stabiele oc draait erop
Draai deze OC al een tijdje, maar lijkt me verstandig om het even op geheel stock te bekijken.TeK schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:24:
[...]
Uiteraard, en we weten niet of hij speciaal voor deze game oc heeft gedaan of dat hij al jaren een stabiele oc draait erop
Heb in ieder geval even een paar plaatjes van mijn stad geschoten aangezien ik nog niets had laten zien hier:
Een view vanaf het platteland met in de verte de stad:

Overzicht van het centrum, met een ring in het midden, rechtsbovenin zie je Hout industrie.

Close-up van Tunnels, spoor en snelweg aan de rand van het centrum.

Overzicht van de gehele stad:

Zeker niet de mooiste stad die hier getoond is, maar ben er zelf best tevreden mee en heb nog genoeg dingen die ik wil verbeteren of toevoegen.
Verwijderd
Dat is één van de weinige dingen die ik wel echt mis uit Cities XL, mooie natuurlijke farmlands. Die huidige zoning in Cities Skylines voelt dan wel opeens heel droog en ouderwets aan.Pazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:32:
[afbeelding]
Ik help je hopen dat het beter gaat lopen iigPazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:32:
[...]
Draai deze OC al een tijdje, maar lijkt me verstandig om het even op geheel stock te bekijken.Dat doe ik zo even.
Heb in ieder geval even een paar plaatjes van mijn stad geschoten aangezien ik nog niets had laten zien hier:
[afbeelding]
Overzicht van het centrum, met een ring in het midden, rechtsbovenin zie je Hout industrie.
[afbeelding]
Close-up van Tunnels, spoor en snelweg aan de rand van het centrum.![]()
[afbeelding]
Overzicht van de gehele stad:
[afbeelding]
Zeker niet de mooiste stad die hier getoond is, maar ben er zelf best tevreden mee en heb nog genoeg dingen die ik wil verbeteren of toevoegen.
En wow dat is nog eens een hoogte verschil in gebouwen
Vin je centrum er wel leuk uitzien, alleen persoonlijk zou ik niet zulke grote hoogte verschillen willen, ik zet skyscrapers eigenlijk alleen tussen gebouwen die ook hoog worden, maar dat is mijn smaak
Daar zijn hele mooie mods voor.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:33:
[...]
Dat is één van de weinige dingen die ik wel echt mis uit Cities XL, mooie natuurlijke farmlands. Die huidige zoning in Cities Skylines voelt dan wel opeens heel droog en ouderwets aan.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Verwijderd
Meer dan alleen maar grotere landjes?InF.Inc schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:36:
Daar zijn hele mooie mods voor.
Dat was dan ook wel 1 van de betere dingen uit cities xl hoe je daar farms aanlegde vind ikVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:33:
[...]
Dat is één van de weinige dingen die ik wel echt mis uit Cities XL, mooie natuurlijke farmlands. Die huidige zoning in Cities Skylines voelt dan wel opeens heel droog en ouderwets aan.
Maar ja hier moet je eigenlijk zelf een beetje er wat leuks van maken, want gewoon rechtstreeks farms zonen op alle bebouwbare stukjes wordt het niet echt mooi, ik probeer er extra veel land tussen te laten met paar boompjes om dat er leuker uit te laten zien zelf.
Er zit nog niet zo veel uur in, het mooi maken enzo moet nog gebeuren.

Het lijkt niet echt verschil te maken... Niet echt een idee waar het probleem ligt nu, zal er morgen nog eens naar kijken.TeK schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:35:
[...]
Ik help je hopen dat het beter gaat lopen iig
En wow dat is nog eens een hoogte verschil in gebouwen
Vin je centrum er wel leuk uitzien, alleen persoonlijk zou ik niet zulke grote hoogte verschillen willen, ik zet skyscrapers eigenlijk alleen tussen gebouwen die ook hoog worden, maar dat is mijn smaak
Ik vind het er persoonlijk wel leuk uit zien, als je uit het Centraal station komt lijkt het nu net Rotterdam, je zit meteen tegen een paar hoge gebouwen aan te kijken.
Wat bedoel je? Check dit eens: YouTube: Cities Skylines - Ep.26 : Farms!
Ieder zijn smaak natuurlijk, heb niks tegen hoogte verschil, maar die monumenten zijn wel heel erg groot vergeleken met de rest vind ik.Pazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:43:
[...]
Het lijkt niet echt verschil te maken... Niet echt een idee waar het probleem ligt nu, zal er morgen nog eens naar kijken.
Ik vind het er persoonlijk wel leuk uit zien, als je uit het Centraal station komt lijkt het nu net Rotterdam, je zit meteen tegen een paar hoge gebouwen aan te kijken.
Als je in rotjeknor uit station komt heb je best wat hoge gebouwen, maar vor mijn gevoel wel 3x zo laag als op je screenshot, maar moet toegeven het is ondertussen alweer paar jaar geleden dat ik er geweest ben
Verwijderd
Het rijstveld is dan weer leuk als een klein parkje, maar dat is louter omdat het mooi verzorgd is door de maker.
Op Youtube staat een mooie tutorial om een country-side gevoel te geven aan je stad, aan de hand van bomen en dirt roads. De landbouw parken kun je er ook bij betrekken. Het menu wordt wel héél onoverzichtelijk met 3 maten voor x soorten gewassen en grond.
Bij mij draait het spel onder linux met een R9 280X, 16GB RAM en een Celeron G1610 aan 8 à 12 fps.
"Cities.x64" reserveert dan ook nog eens >12GB voor zichzelf
Dus ja.. CPU & RAM gaan véél doen aan de simulatie, een beetje zoals Flight Simulator X.
Mijn CPU is duidelijk underpowered, maar ik moet eerst een nieuwe job scoren alvorens ik mezelf ga verwennen met hardware en zo ^^"
'k Was daarnet met vrienden naar de bioscoop geweest om Project T te zien. Man man! Een total conversion mod met het soort gebouwen en transport uit die film: "shut up & take my money" ;-)
Je moet ook ergens een vinkje aanzetten ( dat is er tijdelijk uitgehaald dus wellicht via een xml file ) om de beta props te laden. Als je geen rode baan ziet tussen je wegen staat het niet aan.luigi87 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:20:
Ik zie bij iedereen dat de busbanen rood zijn, nou heb ik het idee dat de mod bij mij niet goed werkt want ik heb gewoon zwarte wegen. en ook de icoontjes in het wegen menu zit geen onderscheid tussen, ik zie bijv het 2 baans weg icoontje er 2 keer staan. hebben jullie dit ook?
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Hahaha, kudosHMC schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:37:
Hier standaard ook.
"de stad mooi naar voren komt"
Dude, perfectionist, of zo.![]()
Je vindt je stad er minder goed uitzien met de standard filter?
Je foto's zien er zwaar goed uit en we willen meer.
Is dat wat je wilde horen?
Is door meerdere mensen al gezegd.
Ik vind het spelen met kleuren en zo voorlopig nog echt niet belangrijk.
Voor mij is de standaard setting lekker helder en bright.
Als je het op SC4 vindt lijken kan dat in mijn ogen ook geen nadeel zijn.
Dank, leuk om te horen. Ik zal morgen nog wel eea plaatsen.
Zojuist geabonneerd, zal morgen eens kijken. Spel draait al 7 dagen achtereen.. Te lui om opnieuw te starten.w00t00w schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:53:
Ik vind standaard (temporal) de beste van de meegeleverde filters, maar deze is mij wat donker en vooral te kakelbont. Daarom gebruik ik nu PhotoReal3, imo. beter dan de standaard filters, want wat lichter, maar helaas is deze weer een beetje aan de fletse kant. Het is echter het beste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Tenminste, voor mijn monitor: op elk scherm zal een LUT er weer net iets anders uitzien.
Het valt mij iig. ook tegen om het perfect kleurenschema voor mijn scherm te vinden.
Edit: nog even een kiekje ter illustratie van PhotoReal3:
[afbeelding]
Verwijderd
Ja, dat is wat ik bedoelde. Een beetje assetts ploppen, maar dat is het dan ook wel. Helaas een wereld van verschil met Cities XL.InF.Inc schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:45:
Wat bedoel je? Check dit eens: YouTube: Cities Skylines - Ep.26 : Farms!
Je zou eens "-popupwindow -force-opengl -force-d3d9-ref" kunnen proberen trouwens, geen idee of het daadwerkelijk helpt maar niet geschoten is altijd misPazienza schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:43:
[...]
Het lijkt niet echt verschil te maken... Niet echt een idee waar het probleem ligt nu, zal er morgen nog eens naar kijken.
met die popupwindow is voor borderless windowed mode
en force opengl tsja uhhh die doet renderen in opengl
forced3d9 is renderen in directx 9
De laatste 2 kan je zowiezo eens mee klooien om te kijken of 1 van die misschien je game iets lekkerder laat draaien, de popupwindow heb ik eigenlijk geen idee van of dit ten goede zou kunnen komen, maar persoonlijk gebruik ik die juist vooral aangezien ik relaxt vind dat game niet op pauze gaat met alt tab.
Edit :
Krijg nou wat ik speel al heel lang in opengl omdat ik dat eerder een keer voor iemand had opgezocht en "eventjes" voor hem ging uitproberen
[ Voor 7% gewijzigd door TeK op 28-05-2015 03:07 ]
Oke dank je. ga ik ff checken. nu leg ik regelmatig per ongeluk een verkeerde baan aan, omdat er geen verschil in icoontje en weg is.Basszje schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:49:
[...]
Je moet ook ergens een vinkje aanzetten ( dat is er tijdelijk uitgehaald dus wellicht via een xml file ) om de beta props te laden. Als je geen rode baan ziet tussen je wegen staat het niet aan.
- leeg -
---
Verwijderd
Nu ik Traffic++ heb geactiveerd krijg ik die pijltjes niet meer om de lanen te veranderen, maar moet je bolletjes met lijntjes gaan verbinden. Erg omslachtig en het werkt niet als je bijvoorbeeld op een rotonde een op- & afslag te dicht bij mekaar hebt (>_>)p Welke van die traffic mods doet dat? Of is dat een Traffic Manager update misschien van vandaag? Niet zo mijn ding.w00t00w schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:32:
Volgens mij heeft Traffic++ gisteren een update gekregen: ik zag iig. nieuwe, duidelijkere iconen met mouseover-effect (w00t!) Aangezien mod-updates bij sommigen nog wel eens in de soep willen lopen zou je kunnen proberen even de mod te deinstalleren en daarna opnieuw te installeren.
Qua verkeer is mijn default industriepark met afvalverwerking het verkeersinfarct van de ganse stad geworden. Alles wil er gewoon door om 2 stadsdelen te verbinden *zucht*
De boel afbreken, enorme rotonde leggen etc... het baat niet
Epic traffic management failure van de burgemeester ^^"
'k heb ook eens filters geprobeerd. Zo nog Blockbuster. Ik weet niet wat ik ervan moet denken ^^" Ik dacht meer zo'n bioscoop effect, maar dat is het duidelijk niet:
Verwijderd
Waarom zou dat niet werken? Je kunt juist erg nauwkeurig bepalen wat wel en niet mag.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:58:
Nu ik Traffic++ heb geactiveerd krijg ik die pijltjes niet meer om de lanen te veranderen, maar moet je bolletjes met lijntjes gaan verbinden. Erg omslachtig en het werkt niet als je bijvoorbeeld op een rotonde een op- & afslag te dicht bij mekaar hebt (>_>)p
Verwijderd
Ik begin het onder de knie te krijgen. De pijtjes bovenaan je scherm vond ik wel gemakkelijker. Het voordeel van de bolletjes verbinden is wel dat ik de map niet 10x moet roteren om juist te zitten tov die pijltjes. Meer dan een uur zoeken, bouwen en slopen om een systeem te vinden dat werktVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:17:
[...]
Waarom zou dat niet werken? Je kunt juist erg nauwkeurig bepalen wat wel en niet mag.
Het is dus terug een megarotonde geworden, met voorlopig een brug om het verkeer dat niks te zoeken heeft tussen de fabrieken snel weg te leiden. Quasi enkel door de bus en vuilniswagens gebruikt om terug aan hun ronde te beginnen.

Het effect is dat de woonwijk die eracht ligt, gescheiden door een kantoren strip terug een rustig en aangename suburb is geworden: geen loeiende sirenes meer die vastzitten in het verkeer, geen trucks die op & af rijden...

Hoewel de oost > west as nog roodgekleurd is, staat er niets meer stil, tenzij aan het kruispunt met rode lichten, maar de rondonde loopt niet meer vast met wachtende voertuigen.
Nu moet ik dat wel nog zien als die hele zone terug vol fabrieken staat (^^')

Aan de bosbouw begint het nu druk te worden. Dat gebied ga ik voorlopig niet meer uitbreiden.

Terug temperate filter by the way... Bij Blockbuster komen die sun shaft mooi tot hun recht... Choices
Ik speel nog steeds zonder de traffic mods (wel sub'd, niet aan) maar ik heb behalve de bekende treinproblemen weinig problemen in wegen.
Volgens mij moeten we iets minder zwaar tillen aan die zwaar rode wegen in de traffic overview.
Ja, verkeer is er meer, maar het maakt je stad niet minder efficiënt...vind ik..merk ik...
Hier ben ik het echt compleet mee eens, ik heb wel traffic++ en trafficmanager maar het enige wat ik er tot nu toe van gebruikt heb is wegen die alleen voor service vehicles werken en ja af en toe is er in overzicht een deel behoorlijk rood, maar who cares als het toch gewoon doorrijd en er niks despawned.HMC schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:22:
Dus jullie zijn ervan overtuigd dat al de patches de verkeersproblemen (qua voorsorteren, en what not) niet opgelost hebben?
Ik speel nog steeds zonder de traffic mods (wel sub'd, niet aan) maar ik heb behalve de bekende treinproblemen weinig problemen in wegen.
Volgens mij moeten we iets minder zwaar tillen aan die zwaar rode wegen in de traffic overview.
Ja, verkeer is er meer, maar het maakt je stad niet minder efficiënt...vind ik..merk ik...
Verwijderd
Nee, het verkeer doet nog precies wat het altijd deed, of wat het altijd niet deed, afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Voertuigen gaan nog steeds samen op één baan staan, met alle gevolgen van dien, in plaats van zoals echte mensen om problemen heen te rijden. De wegenmods bieden echter veel meer mogelijkheden om dat op te lossen, dus effectief is het geen probleem meer.HMC schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:22:
Dus jullie zijn ervan overtuigd dat al de patches de verkeersproblemen (qua voorsorteren, en what not) niet opgelost hebben?
Ik heb liever dat ze juist niets meer aan de wegen-AI doen, anders kan ik al mijn kruispunten weer opnieuw inrichten
Ik kijk dan ook absoluut niet naar die rode wegen, want die zijn naar mijn ervaring geenszins maatgevend. Wat voor mij bepaalt of ik iets aan een weg moet doen of niet is de doorstroming. Als auto's vertragen of zelfs stilstaan is het een probleem. Als een weg donkerrood is, maar wel een continue doorstroom heeft is er niets aan de hand. Dat is er juist sprake van een optimaal gebruik van het wegvak. Als het allemaal soepel doortstroomt zonder problemen met invoegen of juist afslaan ben ik dik tevreden. Door mijn stoplichtloze aanpak betekent het dat er dus ook eigenlijk nooit ergens auto's stilstaan.Volgens mij moeten we iets minder zwaar tillen aan die zwaar rode wegen in de traffic overview.
Ik snap Traffic Overview ook niet helemaal, want die geeft blijkbaar volume weer in plaats van problemen of drukte.
ik heb een vrij grote stad gebouwd welke verre van perfect is qua looks, maar wel erg efficient.
zat poen om flink uit te breiden, maar dan moeten de inwoners wel komen. Lijkt of ze nergens mee te lokken zijn.
leuk spel, maar wil graag richting utrecht of amsterdam qua inwoners.
spel draait trouwens prima op een licht overklokte amd x6 1100t met 290 (op 1100mhz) 16gb.
nog geen haperingetje gezien.
[ Voor 26% gewijzigd door Powrskin op 28-05-2015 23:23 ]
Nukezone FTW
Meeste wat ik had was 180k, maar er je moet boven de miljoen inwoners kunnen halen. Heb poos terug eens screenshot gezien van iemand die er meer dan 1miljoen had.Powrskin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:21:
is het mogelijk de stad ver boven de 130k inwoners te krijgen?
ik heb een vrij grote stad gebouwd welke verre van perfect is qua looks, maar wel erg efficient.
zat poen om flink uit te breiden, maar dan moeten de inwoners wel komen. Lijkt of ze nergens mee te lokken zijn.
leuk spel, maar wil graag richting utrecht of amsterdam qua inwoners.
spel draait trouwens prima op een licht overklokte amd x6 1100t met 290 (op 1100mhz) 16gb.
nog geen haperingetje gezien.
edit: screenshot terug gevonden
[ Voor 4% gewijzigd door SMD007 op 28-05-2015 23:35 ]
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Is wel met infinite money en mogelijk nog wat meer mods. Dan is het al een stuk makkelijker imoSMD007 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:33:
[...]
Meeste wat ik had was 180k, maar er je moet boven de miljoen inwoners kunnen halen. Heb poos terug eens screenshot gezien van iemand die er meer dan 1miljoen had.
edit: screenshot terug gevondenhttp://i.imgur.com/q0WJqEe.jpg
Infinite money doet je dingen wat sneller bouwen, maar verder is het in mijn mening uberhaubt moeilijk om geld problemen te veroorzaken.Martinspire schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:42:
[...]
Is wel met infinite money en mogelijk nog wat meer mods. Dan is het al een stuk makkelijker imo
Wat wel belangrijk is, is de 25slots mod en hoogst waarschijnlijk mod voor meer mensen per woning.
Verder zijn er mods die een meer realistische inwoners aantal toont, fudged citizens ofzoiets.
Waardoor het moeilijk wordt om te zeggen of diegene echt zoveel inwoners heeft.
Zelf heb ik 1 stad met ongeveer 400k inwoners maar de hele map is dan ook echt compleet vol gebouwd (9 plots).
Verwijderd
Dat ging juist niet over een realistisch aantal, maar over het totaal opgeblazen aantal niet bestaande spookinwoners dat je in SimCity te zien kreeg.TeK schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:14:
Verder zijn er mods die een meer realistische inwoners aantal toont, fudged citizens ofzoiets.
Mijn met afstand favoriete map-bouwer is Zakerias: heeft onder andere een aantal prachtig vormgegeven, oer-Hollandse maps met een kustlijn, rivieren en een licht glooiend landschap. Ook MrMiyagi maakt mooie maps, deels gebaseerd op Tolkien's Middle Earth.SleepyPanda schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:37:
Wauw, zie echt mooie steden voorbij zien komen. Ben nu wel een beetje klaar met de vanilla game en ben benieuwd of iemand een nog mooie map met gemiddelde hoogteverschillen en wat water?
Ik vrees trouwens dat mijn laptop (i7, GTX760m, 16GB RAM en SSD, dus op zich genoeg power) nog eerder in vlammen opgaat dat dat ik überhaupt ook maar bij een miljoen inwoners in de buurt kom: bij 50.000+ inwoners begint het zweet de USB-poorten al bijna uit te stromen...
---
Ik begrijp wat je bedoelt, aan de andere kant heeft cities weer te weinig inwoners per stad vergeleken met hoe het eruit ziet, waardoor het juist realistischer is als er een hoger getal is.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:25:
[...]
Dat ging juist niet over een realistisch aantal, maar over het totaal opgeblazen aantal niet bestaande spookinwoners dat je in SimCity te zien kreeg.
Verwijderd
Ik heb dan toch liever een kleiner inwonersaantal dan een cijfer dat geen enkele redelijk relatie heeft met het aantal gesimuleerde inwonersTeK schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:43:
Ik begrijp wat je bedoelt, aan de andere kant heeft cities weer te weinig inwoners per stad vergeleken met hoe het eruit ziet, waardoor het juist realistischer is als er een hoger getal is.
Helemaal mee eens, maar kan me voorstellen dat de minder hardcore spelers gewoon willen zien dat ze een grote stad bouwen, zie ook de infinte money mods en zelfs money on demand mods e.d.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:45:
[...]
Ik heb dan toch liever een kleiner inwonersaantal dan een cijfer dat geen enkele redelijk relatie heeft met het aantal gesimuleerde inwonersWhat you see is what you get, geen goocheltrucs.
Mijn vakantiepark heeft nu ook een hoofdingang

En ik ben aan het volgende stukje ontginning begonnen "Groningland". Vrijelijk gebaseerd op de Groningen en Friesland.

Binnenkort meer shots...
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 29-05-2015 06:13 ]
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
awesome, welk gebouwtje is dat dat over weg heen staat ?JoepW schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 06:12:
Ik ben nog steeds bezig op de map met losse dorpjes en 1 iets grotere stad. Zit in totaal op ca. 60k inwoners en bouw lekker rustig door.
Mijn vakantiepark heeft nu ook een hoofdingang
[afbeelding]
En ik ben aan het volgende stukje ontginning begonnen "Groningland". Vrijelijk gebaseerd op de Groningen en Friesland.
[afbeelding]
Binnenkort meer shots...
Dat inwoneraantal is alleen nuttig voor bedrijven en wegen, verder maakt het geen jota uit als een flat 3x zoveel mensen behuisd.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:45:
[...]
Ik heb dan toch liever een kleiner inwonersaantal dan een cijfer dat geen enkele redelijk relatie heeft met het aantal gesimuleerde inwonersWhat you see is what you get, geen goocheltrucs.
Ik vind het juist wel beter als er inderdaad meer mensen wonen. Een metrostation die 400 man per week helpt is geen succesvol metrostation. Een bus die 1000 mensen vervoert per week, is geen succesvolle bus.
Het probleem zit hem in het feit dat de tijd sneller gaat dan de auto's kunnen rijden en dat de auto's ook maar een weergave is van hoe het er per dag uit moet zien.
Er is met de mechanics en limieten van hedendaagse hardware een mooie balans gevonden en het is grappig dat elke cim uniek is, maar als ik een wolkenkrabber zie van 50+ verdiepingen en er wonen 500 man, dan klopt daar echt geen hond van. Dat is 10 man per verdieping!
Dus nee, ik zou het niet erg vinden als het inwoneraantal beter overeen komt met de indruk die het wekt over hoeveel mensen in de metropool wonen. Als ik een skyline zie met meerdere wolkenkrabbers en je inwoneraantal komt maar net boven de 15.000 uit, dan is dat gewoon onrealistisch.
Zodra ik mijn asset wil plaatsen is bijna alles "slope too steep"
Plus mijn idee was, misschien wat saai, om het als een soort clone stamp tool te gebruiken, alleen 2 assets sluiten niet automatisch aan op elkaar, dus moet je alsnog handmatig verbinden.
Probeer een rustig soort van park-avenue te maken, met eenrichtingsverkeer, geloof iets van 14 units ruimte tussen beide richtingen, en als bonus, een snelweg ondergronds met af en toe een op en afrit naar de groene woonwijk erboven
Nu nog bekijken of dat idee goed uitwerkbaar (En mooi) is voor een paar hoofdaders door mijn stad. Zal wel een flinke verbouwing gaan worden, daar heb ik momenteel de ruimte niet voor gereserveerd.
Vanavond eens verder uitwerken, misschien dat het tegen die tijd ook screenshot waardig is.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.