Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:05
anandus schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:08:
[...]
Maarja, als het spel langer dan 90 minuten te spelen is, dan is het al beter dan Simcity 2013 _o-
Inderdaad, ik ben met SC2013 nog nooit langer dan een uur met een stad bezig geweest. Zo nu en dan wel opnieuw begonnen met een stadje, maar na een minuut of 20 ben ik het zat. Er klopt gewoon iets niet aan dat spel.

De stream van dit spel kan ik ondertussen al dromen en ik denk dat ik dinsdagavond lekker een avondje ga bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:41

Case_C

[Team Carrack]

De waterphysics nog een keer mooi inzichtelijk :D
Dat de rivier ook gewoon op kan drogen is helemaal geweldig :P .

Vanaf 16 min.

[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 06-03-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Awaken1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Met levensvatbaarheid bedoelde ik eigenlijk meer of het spel leuk genoeg is om langer dan 2 dagen te spelen;).

Ziet er goed uit dus. Ik zal eens kijken of ik het volgende week kan oppikken.
Gezien het feit dat ik nu al langer naar de stream van quil heb gekeken dan ik ooit aan sc5 gespendeerd heb. Zit dat wat mij betreft wel goed :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
heuveltje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:34:
[...]

Gezien het feit dat ik nu al langer naar de stream van quil heb gekeken dan ik ooit aan sc5 gespendeerd heb. Zit dat wat mij betreft wel goed :)
Zelfde hier, gisteren nog eens SC5 opgestart en weer herinnerd aan wat een draak van een spel dat is :D Binnen 2 uurtjes had ik een map vol en je ziet gewoon dat die AI de inwoners compleet willekeurig in het rondte slingert.
Cities gaat zóveel beter worden dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hopen we ;)

Okee, na het zien van de streams is de kans enorm groot dat dat ook zo is, maar een kleine slag meoten we wel om de arm houden tot we het zelf spelen, natuurlijk :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

N.a.v. de streams weet ik zeker dat ik het spel ga aanschaffen! is het al dinsdag? :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Fietsbel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:39:
N.a.v. de streams weet ik zeker dat ik het spel ga aanschaffen! is het al dinsdag? :D
Aanschaffen kan nu al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Komt hij maandag nacht op dinsdag online op steam of pas gedurende dinsdag ergens? Kan niet wachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waarschijnlijk dinsdagavond 7 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:55
Waarchijnlijk om 19:00 op dinsdag, dit is de gebruikelijke release tijd voor Steam games. Gister in een stream werd er wel gezegd 'Hopelijk wat eerder', maar ik zou voor de zekerheid uitgaan van 19:00.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

anandus schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:37:
Hopen we ;)

Okee, na het zien van de streams is de kans enorm groot dat dat ook zo is, maar een kleine slag meoten we wel om de arm houden tot we het zelf spelen, natuurlijk :P
Waarschijnlijk is het zelfs zo gehyped in mijn hoofd dat het wel tegen moet vallen.
Om vervolgens na 3 maanden het nog eens te proberen, en dan is het opeens wel leuk :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Laatst online: 17-09 21:23
heuveltje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:48:
[...]

Waarschijnlijk is het zelfs zo gehyped in mijn hoofd dat het wel tegen moet vallen.
Om vervolgens na 3 maanden het nog eens te proberen, en dan is het opeens wel leuk :)
Heb dik 10 uur streams gekeken, trust me, dit is (voor mij i.i.g.) hét spel waar ik op gewacht heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
heuveltje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:48:
[...]

Colossal Order's PR-campagne is op dit moment vooral gericht op het downplayen van de hype om ervoor te zorgen dat het niet, vanwege te hoge verwachtingen, tegen gaat vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Snoz Lombardo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Voor zover ik weet (zal bron proberen te zoeken) zullen cims in CS ook maar één keer hun route berekenen en dat niet updaten tijdens de rit. Stel dat dus halverwege blijkt dat er een snellere route is zullen ze die niet nemen.

Ik denk dat het momenteel nog steeds te zwaar is voor dit soort simulators om agents om de zoveel seconden opnieuw te laten berekenen of er niet een snellere route is die ze kunnen nemen. Dat zou het veel efficienter en realistischer maken.
Ik heb latere posts niet gelezen dus excuus als mijn vraag al beantwoord is, maar...

Worden deze routes elke keer berekend als die persoon van huis vertrekt, of wanneer hij in dat huis gaat wonen. Als dat laatste het geval zou zijn, zou het namelijk weinig zin hebben om extra wegen aan te leggen (ook al is de route korter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat eerste natuurlijk, anders is het wel heel onzinnig om je stad te verbeteren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zodra een cim z'n huis verlaat wordt de route berekend, eenmaal onderweg zal-ie z'n route niet herberekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:31
Geen TomTom's in Cities:Skylines dus? :')

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Blijkbaar speelt het zich af voor het jaar 2000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:52
Game nu circa 4 uur gespeeld en heb nu een 'busy' town van 5500 inwoners en 3 vakken unlocked. Beste feature tot nu toe is het kunnen relocaten van (dure) gebouwen. Zo kon ik mijn "sewer drain pipe" even verzetten naar wat lager in de rivier zodat ik vers water kan oppompen. Andersom is geen goed idee :P. Daarnaast is er ook een wegen upgrade tool die erg goed werkt.

Er is überhaupt een enorm scala aan wegen, het lijkt Simcity 4 Rush hour wel... Je hebt de simple weg (40kmh) de 2x2 (50kmh), de 3x3 (60 kmh) en de snelweg (100kmh 3x one way). Daarnaast bestaan er nog diverse varianten in de vorm van one way versies en versies met gras en bomen om de (geluids) vervuiling in te dammen. Ook grappig dat je wegen vrij simpel "elevated" kunt bouwen. Wegen zijn echter wel extreem duur. Daar staat tegenover dat "zonen" gratis is.

Verder is het wel puzzelen want de kruising die ik had bedacht werkte voor geen meter!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mFr5Gkv0hLzfeuSHYkZJQIv8/full.png
Helaas komen er gewoon stoplichten op je doorgaande weg als je een zijtak maakt (highway ramp in dit geval). Toch maar gaan sparen voor een highway (met geluidsscherm)...

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2015 18:26 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Quill heeft nu ook al een stad van 135.000 inwoners.

Dit keer wel een redelijke layout :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Case_C schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:42:
Quill heeft nu ook al een stad van 135.000 inwoners.

Dit keer wel een redelijke layout :) .
Hoeveel uur is hij daar mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

sdk1985 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:48:
[...]

Hoeveel uur is hij daar mee bezig geweest?
Moeilijk in te schatten, maar hij zit nu in het jaar 2037.

Overigens heeft hij nu last van babyboomers die omvallen :P , dus hij zit nu op 129.000. Dat duid op een hele sterke groei in een korte tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Case_C op 06-03-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Case_C schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:22:
[video]

Vanaf 16 min.
Grappig dat de auto's nog gewoon door het water rijden als hij het land heeft onder laten lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.youtube.com/watch?v=GK12OkcYuU4

Een goeie kijk op de map editor.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:51
Hallo allen, ik volg deze thread al een tijdje, maar nog niet gereageerd.
Spel lijkt me super, alleen heb ik een Mac en nu lees ik zojuist deze tweet:
SimNationTV: #CitiesSkylines for Mac. About 50% performance vs Win, and at least this build isn't Mac friendly at all. Not final! http://t.co/JRVOt6scQG

Is het echt zo dat de Mac ver achter blijft bij een windows pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Pslomp schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:41:
SimNationTV: #CitiesSkylines for Mac. About 50% performance vs Win, and at least this build isn't Mac friendly at all. Not final! http://t.co/JRVOt6scQG

Ik denk dat tot dinsdag hier geen duidelijk antwoord op gegeven zal kunnen worden. De build waar streamers nu gebruik van maken, is niet de launch build. Eventuele bugs, tweaks, etc. kunnen in de tussentijd verholpen en verricht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Pslomp schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:41:

Bij de press release staat letterlijk dat zowel Linux als Mac nog achter lopen op de pc en dat daar de laatste weken nog aan wordt gewerkt. Dit soort berichten is de reden dat NDA's bestaan :P. Deze tweet is dus een beetje triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

sdk1985 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:11:
Game nu circa 4 uur gespeeld en heb nu een 'busy' town van 5500 inwoners en 3 vakken unlocked. Beste feature tot nu toe is het kunnen relocaten van (dure) gebouwen. Zo kon ik mijn "sewer drain pipe" even verzetten naar wat lager in de rivier zodat ik vers water kan oppompen. Andersom is geen goed idee :P. Daarnaast is er ook een wegen upgrade tool die erg goed werkt.

Er is überhaupt een enorm scala aan wegen, het lijkt Simcity 4 Rush hour wel... Je hebt de simple weg (40kmh) de 2x2 (50kmh), de 3x3 (60 kmh) en de snelweg (100kmh 3x one way). Daarnaast bestaan er nog diverse varianten in de vorm van one way versies en versies met gras en bomen om de (geluids) vervuiling in te dammen. Ook grappig dat je wegen vrij simpel "elevated" kunt bouwen. Wegen zijn echter wel extreem duur. Daar staat tegenover dat "zonen" gratis is.

Verder is het wel puzzelen want de kruising die ik had bedacht werkte voor geen meter!
[afbeelding]
Helaas komen er gewoon stoplichten op je doorgaande weg als je een zijtak maakt (highway ramp in dit geval). Toch maar gaan sparen voor een highway (met geluidsscherm)...
De game is nog niet eens uit?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Denk dat-ie de pre-release build heeft, vandaar dat-ie ook weet wat er in de press release staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

anandus schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:38:
Denk dat-ie de pre-release build heeft, vandaar dat-ie ook weet wat er in de press release staat ;)
En hoe komt hij daar aan? // Ben stinkend jaloers :+

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Luukwa schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:44:
[...]

En hoe komt hij daar aan? // Ben stinkend jaloers :+
Als je een paar posts terug leest zie je de reden :O

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Fietsbel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:52:
[...]

Als je een paar posts terug leest zie je de reden :O
durp

[ Voor 6% gewijzigd door Luukwa op 06-03-2015 21:59 ]

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 19:36
Case_C schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:22:
[video]

Vanaf 16 min.
Briljant om te zien :)

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar ook hij is een 1e klas prutser! Vreselijk frustrerend om die lui te zien stuntelen zonder dar ik zelf kan laten zien hoe het beter kan ( :+ ) Ik kan echt niet wachten!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ben even met de asset editor aan de slag gegaan in een poging mijn verkeersproblemen de kop ik te drukken.

Optie1 zelf gemaakte mini rotonde:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vh39ozbpV3Tr9RK9JDs6l74D/full.png

Optie2: Een bouwsel dat ik overpass heb gedoopt... Idee is dat de meest schadelijke invoeg acties niet meer voorkomen (zijweg die heen en terug stil zet). Door gebruik te maken van één richtingsverkeer hoop ik dat 3 van de 6 lanes altijd op groen kunnen. Of de game dat aan kan weet ik nog niet. In ongunstigste geval staat in ieder geval alleen de heen of terug weg op rood :P.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MAmGb6gIqkO7458NxrjQUcdF/full.png

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
sdk1985 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:16:

Optie1 zelf gemaakte mini rotonde:
[afbeelding]
Kun je in het midden van zo'n rotonde een klein parkje plaatsen om het één en ander wat op te fraaien? Of sluit dit niet goed aan vanwege de curved roads aan alle kanten?

[ Voor 9% gewijzigd door psychodude op 06-03-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Case_C schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:54:
[...]

Moeilijk in te schatten, maar hij zit nu in het jaar 2037.

Overigens heeft hij nu last van babyboomers die omvallen :P , dus hij zit nu op 129.000. Dat duid op een hele sterke groei in een korte tijd.
Ik was dus ook al een hele tijd aan het kijken (van zo ongeveer zijn begin van die stad) en bij 130.000 ging ik even wat koffie zetten, kom ik terug, en is 3/4de van zijn bevolking uitgeroeid door ziekte :+

Heb al veel te veel livestreams gekeken, maar ja, ben nog nooit zo ongeduldig voor een game geweest en eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat het een teleurstelling gaat worden.

Enige probleem is dat ik op de 10de dus Cities "moet" spelen en op de 11de komt het Dreampack van Assetto Corsa vrij waar ik al een jaar op zit te wachten. Keuzes, keuzes... De 10de heb ik vrij, maar dat komt toch meestal pas om 7 uur avonds op Steam of niet?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
psychodude schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:04:
[...]

Kun je in het midden van zo'n rotonde een klein parkje plaatsen om het één en ander wat op te fraaien? Of sluit dit niet goed aan vanwege de curved roads aan alle kanten?
Je kunt bomen plaatsen: https://dl.dropboxusercon...2015-03-06%2023.22.50.png

Overigens had ik het midden van de rotonde met de "gewone" weg gemaakt. Er is ook een variant met gras en struikjes (maar die neemt meer ruimte in=grotere rotonde). Helaas bleek deze rotonde niet goed te werken want de verkeersstromen reden niet gelijk. De officïele iname rotonde werkt wel als een echte rotonde maar is minstens 2x groter. Heb nog veel te leren :P.

Momenteel toch maar aan de slag gegaan met highways want het bleef huilen met de pet op. Na een grote ingreep in het stadscentrum is echter alle RCI demand weggevallen terwijl mijn belasting inkomsten circa 30% zijn gedaald. Oppasen dus :P.

edit: Hoppa terug naar 7 inwoners... Wat gebeurde er... Nieuwe one-way lane en toen bleek dat de Garbage trucks niet lekker terug konden. Er stonden circa 30 garbage trucks in de file en dit werd ook niet beter. Zodra een gebouw vol afval zit zijn de inwoners weg en dus ook je inkomsten. Binnen no time zat ik op -10.000 income. Je kan dus zeker falen met deze game :9 .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2K8et5AX7ng8HRlR2N0Lm9sk/full.png

Eerder genoemde rotondes werkten niet. Blijkt dat je snelweg moet gebruiken voor de ring.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/536264712574046606/7CCEF83BA19172D573D8F8F62F3FEA889948FA83/
Nu zijn er geen stoplichten:).

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 07-03-2015 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, 7 uur 's avonds, al had iemand erover dat ze het mogelijk eerder proberen, maar ik ga uit van 7 uur.

@Hierboven: Dat is de shortcut naar het bestand zelf :P

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 06-03-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.03 Pre-Release Updates Notes1.0.3 3/6/2015
Critical JIRA issues fixed
Colour variation tweaking
Loading bar and tips
Asset importer fixes
Train collision detection improved
Achievement tab is disabled when achievements are disabled
Multiple localisation fixes
Vehicle doors properly configured
Highways work better in infoview
Load game is greyed if there are no save files
Automatic thumbnail creation for custom assets added
Bunch of thumbnails for assets
Cars try to not run over pedestrians
Stupid pedestrian pathfind in beautification path junctions fixed
Fire house has black base fixed
Pathfind/collision detection related fixes and improvements
Links to workshop in content panel added
Steam checks if app is owned
The game quits if user doesn't own the game
21:9 support fixed

Bron:

http://forum.paradoxplaza...8-Pre-Release-Patch-1.0.3
http://www.reddit.com/r/C...prerelease_updates_notes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cars try to not run over pedestrians
Altijd handig in real life, maar dat gedoe over dat auto's door elkaar heenrijden en door voetgangers vind ik niet belangrijk.

Als dit soort collision detection de game veel zwaarder maakt vind ik dat erger.
"Het verkeer" is een model en moet ook zo gezien worden. Als je agents wil, koop dan maar SC5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
http://www.twitch.tv/ingamechat
Stream met iemand met een 25-tile stad, machtig wat een oppervlakte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 21:25
NomadTitan schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:27:
idd nu net hele tijd het hele overzicht in beeld

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/ufs5z4jmx/25tiles.jpg

wat ik mij verder op viel, ik heb nog niet echt grote gebouwen gezien: stadions en dergelijke die zitten denk ik nog niet in deze build ?

[ Voor 12% gewijzigd door Johan81 op 07-03-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:05
:P
Johan81 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:40:
[...]

[afbeelding]

wat ik mij verder op viel, ik heb nog niet echt grote gebouwen gezien: stadions en dergelijke die zitten denk ik nog niet in deze build ?
ik heb wel een stadion gezien gister op een stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
NomadTitan schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:27:
Oh, wat ONWIJS tof is dat zeg. Je kan zelfs allemaal losse dorpjes bouwen als je dat zou willen :)
Dat vind ik altijd leuk om in SC4 te doen, wat losse dorpjes bouwen en die te laten groeien zodat het langzaam organisch samensmelt tot een hele grote stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het ja. Wow...simpelweg Wow!

Ja, dat deed ik ook wel eens in SC4. Annexeren die handel! Deed je toch wel machtig voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw :) Begin nu toch wel te twijfelen of ik em niet gewoon maar moet gaan aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik vind die ambient muziek ook heel vet!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 21:52
Hm zo te zien heb je niet al de hoogste specs nodig om 25 tiles te spelen.

De streamer speelt met i7 3770k GTX 680 16GB Ram en het ziet vrij soepel eruit.

[ Voor 35% gewijzigd door Xepos op 07-03-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Xepos schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:47:

Het aantal tiles maakt natuurlijk niet zoveel uit. Het aantal agents etc maakt het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:35:
Wauw :) Begin nu toch wel te twijfelen of ik em niet gewoon maar moet gaan aanschaffen :)
Dat dacht ik ook, zojuist even de Deluxe versie binnen gehaald op Steam. Heb er zin in! Duurt alleen nog zo lang

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Metian schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Dat dacht ik ook, zojuist even de Deluxe versie binnen gehaald op Steam. Heb er zin in! Duurt alleen nog zo lang
Waarom niet de veel goedkopere zelfde editie bij GMG? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Het aantal tiles maakt natuurlijk niet zoveel uit. Het aantal agents etc maakt het verschil.
Inderdaad, die tiles zijn er toch wel, het probleem komt pas als ze volgebouwd zijn.

Kan me voorstellen dat als alles vol is het toch best zwaar kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 21:52
anandus schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:54:
[...]

Inderdaad, die tiles zijn er toch wel, het probleem komt pas als ze volgebouwd zijn.

Kan me voorstellen dat als alles vol is het toch best zwaar kan worden :P
Maar de population cap blijft op 1miljoen ongeacht de aantal tiles. Dus of het nou een probleem wordt...
En die population cap is (nog) niet modbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Xepos schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:57:
[...]

Maar de population cap blijft op 1miljoen ongeacht de aantal tiles. Dus of het nou een probleem wordt...
En die population cap is (nog) niet modbaar...
Goed punt.
Ik weet het niet, misschien als er meer pathfinding gedaan moet worden (want meer wegen enzo), dat het daarom zwaarder wordt?

Nouja, als het spel uit is zullen er ongetwijfeld bergen benchmarks gedaan worden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Room42 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:53:
[...]

Waarom niet de veel goedkopere zelfde editie bij GMG? :P
Omdat ik me niet zo druk maak om wat de prijs is. Vind sowieso al goedkoper dan menig ander spel dat op de markt komt.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En gedaan! :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43
Ik wil spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xepos schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:47:

16 gig niet de hoogste specs? ik was al heel blij met 8 gig eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Damn dat is echt gigantisch groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
We gaan toch niet klagen dat de maps te groot zijn, hè? :+

Ook leuk in de chat:
Paradoxinteractive: Looks like it kinda works
Paradoxinteractive: exciting
Hehehe :P

[ Voor 50% gewijzigd door anandus op 07-03-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Johan81 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:40:
[...]

[afbeelding]

25 tiles ziet er goed uit. Mooi om te zien dat prerelease het al mogelijk is. Nog een paar dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:23:
Ook leuk in de chat:

[...]

Hehehe :P
Ik houd er wel van wanneer bedrijven ook zelfkritiek hebben. Dat was één van de redenen dat het SimCity-fiasco zo stak - die stelselmatige ontkenning van de aard en omvang van de problemen. Pas veel te laat kwam men met een alsnog politiek correcte erkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook handig, een web app om je height maps te maken voor CSL:
http://terrain.party/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
anandus schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 11:57:
Ook handig, een web app om je height maps te maken voor CSL:
http://terrain.party/
Net geprobeerd een map rond Utrecht te exporteren maar vind de resultaten wat tegenvallen. Kan ik natuurlijk pas met zekerheid zeggen als ze in de map editor staan maar ik verwacht er niet veel van. Te lage resolutie.

Overigens kunnen gebouwen nu ook echt overstroomd raken:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NEji0PC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Snoz Lombardo schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:20:
[...]

Net geprobeerd een map rond Utrecht te exporteren maar vind de resultaten wat tegenvallen. Kan ik natuurlijk pas met zekerheid zeggen als ze in de map editor staan maar ik verwacht er niet veel van. Te lage resolutie.
Het hangt er vanaf welk stukje aarde je gebruikt:
As of this writing, terrain.party references:
ASTER 30m[2] , a 30m-resolution dataset covering the earth to high latitudes, but with occasional gaps
Scankort Denmark DTM[3] , a 1.6m-resolution (!) dataset covering Denmark
SRTM3 v4.1[4] , a 30m-resolution (US) and 90m-resolution (elsewhere) dataset derived from SRTM
SRTM30+[5] , a 900m-resolution dataset derived from SRTM and including bathymetric data
USGS NED[6] , a 10m-resolution dataset covering the US
A merged dataset, consisting of ASTER 30m, USGS NED 10m, and SRTM30+ blended in a way that tries to be sensible.
You don't have to specify which you want; it returns a ZIP of whatever it has so you can compare. You also get a README explaining all this as appropriate.
Cities: Skylines height maps are 16.6m per pixel, so these data sources are all reprojected and interpolated as needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Ja in de zip zitten meerdere varianten maar van Nederland (of eigenlijk alles behalve US) is gewoon geen goede resolutie beschikbaar. Volgens mij had ik gelezen dat je het beste 10 meter resolutie kan gebruiken voor de maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nu scheelt het dat de natuurlijke geografie van Nederland toch een beetje saai is voor een city builder :P
Maar wel jammer, ja :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 13:03
Ik raak even in de war. Is deze game nu al wel/niet uit en wel/niet te spelen?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Niet uit, dinsdag pas, maar sommige journalisten/streamers hebben een pre-release-versie.

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 07-03-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Aha. Hoe komen users in dit topic dan toch aan spelen toe? :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07

Mauz1978

Console War Veteran

BeefHazard schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:46:
omdat dat dus journalisten/streamers zijn/pretenderen te zijn :P

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeefHazard schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:46:
1 user voor zover ik weet en die heeft een officiële press preview.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Mauz1978 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:47:
[...]

omdat dat dus journalisten/streamers zijn/pretenderen te zijn :P
Duidelijk. Zie nu dat anandus een ninja-edit maakte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BeefHazard schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:48:
[...]

Duidelijk. Zie nu dat anandus een ninja-edit maakte :p
Maar het is dus in theorie wel mogelijk dmv height maps een kaart te brouwen voor Cities: Skylines met 25 tegels als grootte (ik zeg maar iets) is (wortelteken)100 (het is toch 2x2KM per tile of niet? Nou, 25x4km2) = 10x10 KM.

Dus, http://prntscr.com/6ds45d je kunt (weer, in theorie?) eigenlijk hele steden nabouwen met redelijke precisie. Ik pak Maastricht maar even als dom voorbeeld, maar dit zou dan wel helemaal passen.
anandus schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:36:
Nu scheelt het dat de natuurlijke geografie van Nederland toch een beetje saai is voor een city builder :P
Maar wel jammer, ja :-(
Ooit van Limburg gehoord? Daar is af en toe wel een leuk heuveltje te bekennen c.q. iets minder saai voor een city builder...

Was het politieke systeem in SimCity niet een heel stuk uitgebreider? Dat meen ik me anders wel te herinneren, met zo'n regeringsgebouw en een gebouw voor de burgemeester? Of was dat dat spel met die El Presidente, ben even de naam kwijt. Topico 4 meen ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Kuusj op 07-03-2015 13:06 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, in principe wel. Tegel is inderdaad 2x2, dus je hebt een stuk van 10 x 10 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Met al die rivieren is Nederland anders best een uitdaging. Al vraag ik me af of je uberhaupt dijken moet/kunt aanleggen.
Maar in plaats van hele landen, lijkt me regio's veel leuker. Regio Den Bosch, Utrecht, Rotterdam of Arnhem lijkt me prima te doen. Arnhem heeft trouwens ook behoorlijke hoogteverschillen. Van 20m NAP tot 120m NAP. Als ik wilde sporten, moest ik niet alleen 5 kilometer fietsen, maar ook nog eens een hoogteverschil van 80 meter overbruggen. Das een behoorlijke klim en een aardige warming-up.
Maar ik denk dat ik pas aan een dergelijk gebied ga beginnen als er wat Nederlandse mods te verkrijgen zijn. Dat zal ook niet al te lang op zich laten wachten gok ik.

En dan even voordoen hoe je echt een wegennet in elkaar zet en niet die houtje-touwtje constructie die momenteel in het Nederlandse landschap is verwerkt. Want dat zijn wel wegen, maar kan amper een wegennet genoemd worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2015 13:28 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:25:
Met al die rivieren is Nederland anders best een uitdaging. Al vraag ik me af of je uberhaupt dijken moet/kunt aanleggen.
Dingen droogleggen kan inderdaad bijzonder interessant zijn, zeker als je je een beetje in onze geschiedenis en achtergrond interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Paradox zelf is aan 't streamen momenteel. Best mooie stad.

http://www.twitch.tv/paradoxinteractive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Dingen droogleggen kan inderdaad bijzonder interessant zijn, zeker als je je een beetje in onze geschiedenis en achtergrond interesseert.
Gezien je met dammen dingen kunt ophouden verwacht ik wel dat er iets mogelijk is om het water te verhogen/verlagen, maar we zullen zien. Bij het weghalen van die ene dam duurde het aardig lang eer de rest weer op normaal niveau stond, dus een echte overstroming zul je niet gaan zien (voorlopig)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Misplaatste dam actie vanaf 17 minuten:

[YouTube: http://youtu.be/hk0QrCfOmqo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoz Lombardo schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:51:
Misplaatste dam actie vanaf 17 minuten:

[video]
Dat water ziet er erg goed uit. Als dit allemaal zo goed is als het lijkt te zijn verbaas ik me echt over wat ze met zo'n klein team voor elkaar hebben gekregen en hoezeer men SimCity 5 heeft weten te verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:28
Net ook maar de deluxe vast gekocht. Het filmpje op twitch van de 25 tiles mod heeft me echt over de streep getrokken. Man o man kan niet wachten tot dinsdag :P

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar in pre order gezet :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Ik was van plan nooit meer te preordenen na de vorige simcity, maar dit ziet er echt goed uit, dus ook al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanmiler schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:18:
Ik was van plan nooit meer te preordenen na de vorige simcity
Je kunt ook gewoon nog even wachten! Het zou beter zijn als iedereen dat bij ieder spel deed, dan kreeg je tenminste niet zoveel draken die qua verkopen toch succesvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:59:
[...]

Dat water ziet er erg goed uit. Als dit allemaal zo goed is als het lijkt te zijn verbaas ik me echt over wat ze met zo'n klein team voor elkaar hebben gekregen en hoezeer men SimCity 5 heeft weten te verprutsen.
Andere prioriteiten simpelweg. Je hebt geen groot team nodig om core features te introduceren. De hoeveelheid assets, en kwaliteit hiervan, is echter beperkt binnen Cities Skylines. Je ziet dit goed terug aan de beperkte diversiteit in voertuigen, gebouwen, etc. En de relatief lage kwaliteit van veel van deze dingen.

Cities Skylines kan hierin juist erg goed profiteren van de welwillendheid van de community om hier invulling aan te geven.

Bij Maxis is de base game qua aantal en kwaliteit van de assets een stuk completer. Helaas is dit ten kosten gegaan van nodige core features. Met name juist op de punten waar het er toe doet; wegen, openbaar vervoer, etc.

En uiteraard de grootte van de map. Blijft een jammerlijke keuze, meest waarschijnlijk om de systeemeisen zo laag mogelijk te behouden om het spel toegankelijk te maken voor een erg groot publiek. Maar is ze niet in dank afgenomen.

Cities Skylines heeft overall gewoon dusver erg goed gekeken naar wat de community wilt, wat de community verwacht van een hedendaagse city simulator, en waarin de community actief kan bijdragen aan de verdere ontwikkeling en tot stand koming van een potentieel erg goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat dit spel ook gewoon boxed in de winkel liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:19:
[...]

Je kunt ook gewoon nog even wachten! Het zou beter zijn als iedereen dat bij ieder spel deed, dan kreeg je tenminste niet zoveel draken die qua verkopen toch succesvol zijn.
Je hebt gelijk, maar ik heb nu met al die streams toch gezien dat de werking goed is, dus ik heb er vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:20:
En uiteraard de grootte van de map. Blijft een jammerlijke keuze, meest waarschijnlijk om de systeemeisen zo laag mogelijk te behouden om het spel toegankelijk te maken voor een erg groot publiek. Maar is ze niet in dank afgenomen.
Zo goed draait SimCity niet, dus dat lijkt niet aan de orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

HMC schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:21:
Gaat dit spel ook gewoon boxed in de winkel liggen?
Ik denk het niet, distributie gaat via steam. En spellen van paradox staan er volgens mij ook niet om bekend om spellen nog op een cd'tje uit te brengen.

Daarbij wie heeft er tegenwoordig nog een cd-reader in zijn pc zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Case_C schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Ik denk het niet, distributie gaat via steam. En spellen van paradox staan er volgens mij ook niet om bekend om spellen nog op een cd'tje uit te brengen.

Ik :) Alleen niet aangesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb je helemaal gelijk in, maar ik heb dus geen CC. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me steekt hand op

Best handig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Waar is de game nu het goedkooste ? budgetgaming kon ik m niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:23:
Je kunt bij Steam ook via iDeal betalen en ik geloof zelfs met Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
stefanmiler schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:21:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik heb nu met al die streams toch gezien dat de werking goed is, dus ik heb er vertrouwen in.
In het begin was SC5 ook goed he. Al hadden ze daar een 1 uur limiet op de demo gezet.
Pas als je stad groter werd kwam je er achter dat een aantal core mechanics totaal niet werken in dat spel.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

HMC schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Paypal of Ideal werken ook gewoon op de meeste sites, en zeker op steam.
RocketKoen schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:24:
[...]

In het begin was SC5 ook goed he. Al hadden ze daar een 1 uur limiet op de demo gezet.
Pas als je stad groter werd kwam je er achter dat een aantal core mechanics totaal niet werken in dat spel.
Gelukkig hebben ze dat bij Skylines niet gedaan :) (dat limiet dan in speeltijd) hooguit de max- agents van 1 miljoen. Maar je ziet al gigantische steden met 'slecht' 100.000 inwoners.

[ Voor 50% gewijzigd door Case_C op 07-03-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:24:
[...]

Je kunt bij Steam ook via iDeal betalen en ik geloof zelfs met Paypal.
Die kan je toch alleen maar aanmaken als je een CC hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
rejer schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:24:
Waar is de game nu het goedkooste ? budgetgaming kon ik m niet vinden.
http://www.greenmangaming.com/vip/
Daar geloof ik.
Of iemand moet hem onder de €20 hebben.
GMG is iig legit en betrouwbaar

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 7 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.