Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 21:52
Maar als we steden gaan vergelijken met Nederlandse maatstaven dan is het natuurlijk niet mogelijk. Nederland is klein vergeleken met de rest van de wereld. Je kan beter wereldsteden(districten) vergelijken zo hebben we Shanghai Puxi die ongeveer 7 miljoen inwoners heeft op een oppervlakte van 240 km².

New York Manhattan met 1.6 miljoen inwoners op een luttele 87.5 km² waarvan 1/4 water is.

Nederland is gewoon te verwend met een voortuintje/achtertuin en geen hoogbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:23

Case_C

[Team Carrack]

Zowieso moeten verhoogde/verdiepte snelwegen door de stad een must worden :) . Tunnels naar een centrale rotonde in de stad, en van daaruit de stad ontsluiten :D . Zie het al helemaal voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 17-09 21:52
Case_C schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:00:
Zowieso moeten verhoogde/verdiepte snelwegen door de stad een must worden :) . Tunnels naar een centrale rotonde in de stad, en van daaruit de stad ontsluiten :D . Zie het al helemaal voor me :)
Brussel namaken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Zitten er dat soort tunnels in dan ? klinkt wel cool.
Quin was gister met een verhoogde snelweg dwars door de stad heen te experimenteren.
Werkte nog niet echt, maar het was wel interessant om de verkeersflow te proberen te sturen.
Xepos schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:58:
Maar als we steden gaan vergelijken met Nederlandse maatstaven dan is het natuurlijk niet mogelijk. Nederland is klein vergeleken met de rest van de wereld. Je kan beter wereldsteden(districten) vergelijken zo hebben we Shanghai Puxi die ongeveer 7 miljoen inwoners heeft op een oppervlakte van 240 km².

New York Manhattan met 1.6 miljoen inwoners op een luttele 87.5 km² waarvan 1/4 water is.

Nederland is gewoon te verwend met een voortuintje/achtertuin en geen hoogbouw.
Maar manhattan is ook geen op zichzelf staande stad. Dat is eigenlijk alleen maar commerciele en kleine residentiele woningen. Dit soort sims moet je eigenlijk een zelfvoorzienende stad maken incl kerkhoven waterpompen industrie boerderijen etc. Dus dat kun je niet echt vergelijken

Daarnaast heb ik het ideen dat sowieso de verhouding kantoren/industrien/woningnen verre van realistisch zijn in de meeste sims (waarbij ik nog altijd denk dat gameplay afwegingen belangrijker zijn dan realisme afwegingen)

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 05-03-2015 11:12 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Dan moet er een mod komen waarbij de taal per district geregeld kan worden :+ . 3 bestuursniveao's met allemaal een eigen 'gemeentehuis' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
We zijn al hard aan de slag met ondergronds spoor :P
Al is dat in Nederland niets vergeleken met de grote metropolen.

Vergelijk bijvoorbeeld eens de metro van New York met Rotterdam :+
Afbeeldingslocatie: https://en.rotterdam.info/NL/assets/Image/Map_Metro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Oc3DIyol.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:22
Noteer daar wel even bij dat het netwerk van Rotterdam véél comfortabeler is dan in NY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Case_C schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Dan moet er een mod komen waarbij de taal per district geregeld kan worden :+ . 3 bestuursniveao's met allemaal een eigen 'gemeentehuis' .
En dan moet er natuurlijk een nieuw type onlogische bewegwijzering ingevoerd worden, een een pothole brush voor op de weg O-)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Hier probeert iemand zoveel mogelijk cims in een stad te proppen.
Plaatjes.

Alle 9 tiles unlocked maar zo'n 3-3,5 volgebouwd. Verkeer gaat prima, game draait nog soepel op een redelijk goed systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
heuveltje schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:03:
[...]

Zitten er dat soort tunnels in dan ? klinkt wel cool.
Quin was gister met een verhoogde snelweg dwars door de stad heen te experimenteren.
Werkte nog niet echt, maar het was wel interessant om de verkeersflow te proberen te sturen.
Tunnels zitten er nog niet in bij launch. Maar de devs hebben wel aangegeven binnen de AMA dat binnen de 1e DLC dit wel het geval zal zijn, en gratis.

Ook hebben ze al aangegeven de road options verder te willen uitbreiden. Hopenlijk komen daar wat meer geavanceerde opties, zoals stacked roads e.d. bij. Maar ook optimalisatie van het huidige wegsysteem. Zoals het 'probleem' van ontwikkelen van kruispunten bij het aanknopen op een rotonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgoes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 14:54
Weet iemand hoe de DLC word geregeld? Ik heb het idee dat dit geen game is waar je ongeveer nog 80% van het spel moet kopen als DLC. Zoals Battlefield of CoD tegenwoordig wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 12:29

Luukwa

o/

bartgoes schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:26:
Weet iemand hoe de DLC word geregeld? Ik heb het idee dat dit geen game is waar je ongeveer nog 80% van het spel moet kopen als DLC. Zoals Battlefield of CoD tegenwoordig wel is.
Via Steam, aangezien de game ook via steam gedistribueerd word.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat bedoel je met geregeld ?

Dit spel is op zich zelf gewoon goed gevuld. Maar zeker met CitySims kun je altijd 100'en dingen verzinnen die er niet inzitten. En als er genoeg animo is zullen die vast wel toegevoegd worden via (betaalde) DLC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie is dat je gewoon precies de DLC kan kopen die je leuk vind terwijl je bij multiplayer vaak het gevoel hebt alles te moeten kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
psychodude schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Tunnels zitten er nog niet in bij launch. Maar de devs hebben wel aangegeven binnen de AMA dat binnen de 1e DLC dit wel het geval zal zijn, en gratis.

Ook hebben ze al aangegeven de road options verder te willen uitbreiden. Hopenlijk komen daar wat meer geavanceerde opties, zoals stacked roads e.d. bij. Maar ook optimalisatie van het huidige wegsysteem. Zoals het 'probleem' van ontwikkelen van kruispunten bij het aanknopen op een rotonde.
Het aanknopen van wegen zonder kruispunt (e.g. dmv voorrangswegen) mis ik het meest in huidige games (or enlighten me!).
Tunnels, bruggen en het flexibeler opzetten van kruispunten (opritten, afritten, stacked crossings/intersections) zijn zaken die ik wel verbeterd wil zien.

Ik begrijp dat citizens 'intelligenter' worden bij het uitstippelen van hun traject? Dat verkeer realistischer wordt of continu gerebalanced wordt? Zo had ik bij huidige games niet de indruk dat citizens andere routes gingen opzoeken bij grote files. (Tenzij ik even de weg 'knipte', maar de file stond er meteen terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:32
freelh schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:47:
Ik begrijp dat citizens 'intelligenter' worden bij het uitstippelen van hun traject? Dat verkeer realistischer wordt of continu gerebalanced wordt? Zo had ik bij huidige games niet de indruk dat citizens andere routes gingen opzoeken bij grote files. (Tenzij ik even de weg 'knipte', maar de file stond er meteen terug.)
Simcity 5 was gruwelijk daarin. De sims zochten de snelste weg, om vervolgens alleen die weg te volgen (en in de file staan) in plaats van een andere, iets langere maar rustige route te nemen. Was iets wat voor mij de hele realistische belevenis van een citysim weghaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zal het spel alleen via Steam verschijnen of ook via de Apple Appstore?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

^ Alleen steam ben ik bang...

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Viccers schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:08:
[...]

Simcity 5 was gruwelijk daarin. De sims zochten de snelste weg, om vervolgens alleen die weg te volgen (en in de file staan) in plaats van een andere, iets langere maar rustige route te nemen. Was iets wat voor mij de hele realistische belevenis van een citysim weghaald.
Het grootste probleem bij SimCity was dat sims geen eigen huis of baan hadden. Ze gingen na hun werk gewoon naar het dichtsbijzijnde lege huis. Als een andere sim eerder was gingen ze naar het volgende huis.

Iedereen was dus op weg naar precies hetzelfde huis. En nam dus ook precies dezelfde route.

En dan krijg je situaties waarbij de meest efficiënte layout die is met 1 lange kronkelende weg.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Viccers schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:08:
[...]

Voor zover ik weet (zal bron proberen te zoeken) zullen cims in CS ook maar één keer hun route berekenen en dat niet updaten tijdens de rit. Stel dat dus halverwege blijkt dat er een snellere route is zullen ze die niet nemen.

Ik denk dat het momenteel nog steeds te zwaar is voor dit soort simulators om agents om de zoveel seconden opnieuw te laten berekenen of er niet een snellere route is die ze kunnen nemen. Dat zou het veel efficienter en realistischer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
Snoz Lombardo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Voor zover ik weet (zal bron proberen te zoeken) zullen cims in CS ook maar één keer hun route berekenen en dat niet updaten tijdens de rit. Stel dat dus halverwege blijkt dat er een snellere route is zullen ze die niet nemen.

Ik denk dat het momenteel nog steeds te zwaar is voor dit soort simulators om agents om de zoveel seconden opnieuw te laten berekenen of er niet een snellere route is die ze kunnen nemen. Dat zou het veel efficienter en realistischer maken.
En stel nu dat je om de zoveel tijd de weg openlegt met tijdelijke graafwerken? Krijg je dan een soort van balancing effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Snoz Lombardo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Dat is volgens mij ook wel logischer/realistischer. Wanneer ik onderweg ben naar een locatie en er is een alternatieve route, zal ik die niet gelijk de 1e keer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Case_C schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:51:
[...]

Dat is volgens mij ook wel logischer/realistischer. Wanneer ik onderweg ben naar een locatie en er is een alternatieve route, zal ik die niet gelijk de 1e keer nemen.
Da's ook wel weer zo ja. Hoewel ik toch best een aantal keer gebruik heb gemaakt van een alternatieve route die TomTom aanraadde, scheelt soms 10-15 minuten.

In ieder geval kan de verkeers AI of het wegensysteem op sommige punten best verbeterd worden. Vooral het gebruik van rijbanen op een meerbaans snelweg is best matig. Lange files op één rijbaan terwijl de overige drie rijbanen leeg zijn heb ik vaak voorbij zien komen in de streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Laten we realistisch wezen, het is en blijft een game.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Snoz Lombardo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:00:
[...]

Da's ook wel weer zo ja. Hoewel ik toch best een aantal keer gebruik heb gemaakt van een alternatieve route die TomTom aanraadde, scheelt soms 10-15 minuten.

In ieder geval kan de verkeers AI of het wegensysteem op sommige punten best verbeterd worden. Vooral het gebruik van rijbanen op een meerbaans snelweg is best matig. Lange files op één rijbaan terwijl de overige drie rijbanen leeg zijn heb ik vaak voorbij zien komen in de streams.
Klopt dat van het verkeerde gebruik van banen vind ik ook jammer. Verder mis ik ook de in/uitvoegstroken bij de snelwegen. Voor de bus-stops hadden ze ook een mooie strook gemaakt... waarom dan niet voor een uitvoegstrook?
Luukwa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:05:
But I need my immersion (8>

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 05-03-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:22

Martinspire

Awesomeness

Over de inwonersaantallen: Is dat straks niet ook gewoon te modden dat je het aantal per woning/flat verhoogt tot een aantal wat je acceptabel vindt, indien je pc het aankan?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Martinspire schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:08:
Over de inwonersaantallen: Is dat straks niet ook gewoon te modden dat je het aantal per woning/flat verhoogt tot een aantal wat je acceptabel vindt, indien je pc het aankan?
Zal vast en zeker gebeuren ja, kijk meer uit naar mods die bijvoorbeeld je stad veranderen naar London style oid.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Luukwa schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:05:
Game of niet, ze kunnen de gekste dingen verzinnen bij deze games maar een "simpel" script om om de X seconden route te herberekenen is blijkbaar al 20 jaar te moeilijk.

Ik snap dat het heel veel cycles gaat kosten als men op een begeven moment 5 miljoen sims moet wegwijzen maar het zal toch ook kunnen dat voor een sim 3 routes berekend worden, en dat de sim na een bepaalde periode zelf leert welke route doorgaans het snelste is. Dit is ook nog eens realistischer...

Draait dit spel op alle available cores of is het quadcore "optimized"? Je zou dan bijvoorbeeld bij een 8 core 2 cores kunnen toewijzen aan dit berekenen als die othc niks te doen hebben. Intel quadcore's moeten die taken dan maar over 1 core verdelen, ze zijn toch "zoveel beter" :+ .

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
kuusj98 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Draait dit spel op alle available cores of is het quadcore "optimized"? Je zou dan bijvoorbeeld bij een 8 core 2 cores kunnen toewijzen aan dit berekenen als die othc niks te doen hebben. Intel quadcore's moeten die taken dan maar over 1 core verdelen, ze zijn toch "zoveel beter" :+ .
will a 8-core i7 have any noticeable advantage over a 4-core i7?
The game is best optimized for a 4 cores CPU (being the most mainstream and quite fitted to our simulation needs), we have the main thread, audio, pathfinding, simulation & water flow. Unity does under the hood also use threads quite heavily (main and rendering) and we do use some extra worker thread during the loading/saving process, so 8 cores should yield a noticeable performance improvement but it will not be in the 2x faster figures.

Are pathfinding and simulation algorithms themselves multithreaded, or are they limited to one thread?
During normal game flow, there are limited to one thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
kuusj98 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Game of niet, ze kunnen de gekste dingen verzinnen bij deze games maar een "simpel" script om om de X seconden route te herberekenen is blijkbaar al 20 jaar te moeilijk.

Ik snap dat het heel veel cycles gaat kosten als men op een begeven moment 5 miljoen sims moet wegwijzen maar het zal toch ook kunnen dat voor een sim 3 routes berekend worden, en dat de sim na een bepaalde periode zelf leert welke route doorgaans het snelste is. Dit is ook nog eens realistischer...

Een "simpel" script waarbij je 1 miljoen agents om de x-aantal seconden opnieuw iets laat berekenen, is vrij intensief voor een gemiddelde PC. Bij een octa-core setup waarin 4 cores vaak toch niets doen zou dat een optie kunnen zijn. Maar de minimale systeemeisen komen daarmee dan ook wel direct erg hoog te liggen.

Je kunt namelijk slecht een game balanceren op de aanwezigheid van dit soort extra cores aan de ene kant, versus afwezigheid met een meer beperkte simulatie aan de andere kant.

Bovendien maakt het allemaal toch niet uit wat er ook gedaan wordt, gezien spelers toch altijd meer willen zien. Ook al zouden agents een pathing refresh rate hebben van 1 seconde. Dan zou het ontbreken van collission detection een volgend issue zijn. Wordt dit toegevoegd, dan zal het maximum van 1 miljoen worden aangehaald als knelpunt. En ga zo maar door :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
psychodude schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Een "simpel" script waarbij je 1 miljoen agents om de x-aantal seconden opnieuw iets laat berekenen, is vrij intensief voor een gemiddelde PC. Bij een octa-core setup waarin 4 cores vaak toch niets doen zou dat een optie kunnen zijn. Maar de minimale systeemeisen komen daarmee dan ook wel direct erg hoog te liggen.

Je kunt namelijk slecht een game balanceren op de aanwezigheid van dit soort extra cores aan de ene kant, versus afwezigheid met een meer beperkte simulatie aan de andere kant.

Bovendien maakt het allemaal toch niet uit wat er ook gedaan wordt, gezien spelers toch altijd meer willen zien. Ook al zouden agents een pathing refresh rate hebben van 1 seconde. Dan zou het ontbreken van collission detection een volgend issue zijn. Wordt dit toegevoegd, dan zal het maximum van 1 miljoen worden aangehaald als knelpunt. En ga zo maar door :p.
Even een visje gooien:
graphics kan je schalen, zelf in te stellen ifv je systeem. Waarom het niet mogelijk maken om andere zaken zoals pathfinding ook te schalen? Kwestie van een frequentieschuif in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
freelh schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:52:
[...]

Even een visje gooien:
graphics kan je schalen, zelf in te stellen ifv je systeem. Waarom het niet mogelijk maken om andere zaken zoals pathfinding ook te schalen? Kwestie van een frequentieschuif in te stellen?
Graphics hebben geen invloed op game balancing. Zaken als pathfinding e.d. wel. Waardoor het als developer erg moeilijk gaat worden om ervoor te zorgen dat onder iedere update frequentie alles naar behoren zal blijven verlopen.

Bij agents welk iedere seconde hun pathfinding een update geven, zal het verwijderen van een willekeurig stuk weg omdat je aan het upgraden bent ertoe leiden dat al deze voertuigen een andere route in gaan. Plaats je het stuk weg weer terug, dan kan het zo zijn dat ze bij de eerst volgende optie weer omkeren omdat de andere route de snelste was.

Met als gevolg, de auto's zijn feitelijk niets opgeschoten. Gezien ze enkel heen en weer gereden zijn. Dat terwijl nieuwe auto's mogelijk ditzelfde punt wel bereikt hebben. En je dan bij een hogere update frequentie van pathfinding, met een groter aantal voertuigen zit op dat punt. Is meer files, is meer problemen voor emergency vehicles om op hun bestemmingen te komen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:33
Klinkt bijna als in het echt?
File/ongeluk melding, resulteert in omrijders, wat dus meer drukte op de alternatieve route geeft en sneller tot ongelukken leidt, wat weer resulteert in extra files en mensen die toch maar weer naar de eerste route proberen te gaan. Gevolg, complete gridlock. (hoeveel zaten we er al dit jaar?)

Althans voor de lange trajecten ^^

Nu hopen dat mijn systeem die maar net aan de min requirements voldoet het een beetje trekt.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
Als eerste: deze game is gebouwd door 13 man, waarvan er nog niet eens de helft de game heeft geprogrammeerd. Persoonlijk vind ik het ongelooflijk dat ze dit al voor elkaar hebben gekregen in een relatief korte tijd (zo'n 2 jaar). Bij CoD en Battlefield werken teams van 300 - 500 man 2 tot 4 jaar aan een game.

Deze studio heeft eerder Cities in Motion en Cities in Motion 2 gebouwd, ook uitgegeven door Paradox. De plannen zijn om deze game net als CiM een ruime tijd te ondersteunen door middel van gratis en betaalde DLC, in plaats van over 2 jaar een Cities: Skylines 2 uit te brengen. De developers hebben toegezegd om samen met de community te kijken wat er aan de game kan worden toegevoegd. Ik vind dat alleen maar goed nieuws, want dat maakt dat de game over twee jaar nog veel meer mogelijkheden kent dan wat het op 10 maart heeft.

Ook heeft deze game ondersteuning voor mods. Iedereen kan toevoegen wat hij/zij wilt, en dat delen via de Steam Workshop. De betere mods kunnen dus als gratis DLC pakketten aanvoelen :)

Deze game komt daarbovenop uit voor slechts 30 euro. Nu kan dat ook omdat de studio klein is. Maar een aantal DLC pakketten van 5 a 10 euro die je in de aankomende jaren misschien gaat kopen gaan deze game nooit de duurste game op aarde maken. De DLC geeft veel replay waarde, en juich het toe dat ze nog niet nadenken over deeltje 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Er komen vast en zeker ook gratis mod-packs die de game geheel anders doen aanvoelen.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hoe goed denken jullie dat het spel draait op een:
ATI Radeon HD 4800
i7 2,67GHz
12GB RAM
Windows 7 64bit

Ik ben bang dat mijn grafische kaart de game niet zal trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Muta schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:46:
ATI Radeon HD 4800
i7 2,67GHz
12GB RAM
Windows 7 64bit

canyourunit weet wel raad.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
Muta schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:46:
ATI Radeon HD 4800
i7 2,67GHz
12GB RAM
Windows 7 64bit

Zo te zien is je kaart 4,5 jaar oud. Moet wel lukken hoor, maar ik zou wel eens gaan overwegen om iets nieuws aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dank u beiden. Klopt, systeem is al flink oud. Enige upgrade eraan is een SSD.

Nieuw systeem staat op de planning. Maar dit spel ziet er zo geweldig uit. Gisteren ontdekt op Twitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Muta schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:54:
Dank u beiden. Klopt, systeem is al flink oud. Enige upgrade eraan is een SSD.

Nieuw systeem staat op de planning. Maar dit spel ziet er zo geweldig uit. Gisteren ontdekt op Twitch!
Mijn oude 240 kon battlefield 3 ook prima op high aan, dit spel moet geen problemen verwacht denk ik zo.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hem toch net ook maar gekocht op Steam. Lekker spelen op m'n nieuwe PC volgende week :D Haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wow dit ziet er kicken uit, hopelijk gaat dit weer naar de echte roots van het citybuilden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:05
http://www.amazon.de/Para...ywords=cities+skylines+pc

Broadband internet access, and free Steam account is required for activation.

Dus retail = code + download denk ik zo...

(ik kan geen Nederlandse winkels vinden en budgetgaming heeft m ook niet opgenomen)

[ Voor 14% gewijzigd door rejer op 05-03-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43
Heb een key weten te bemachtigen. Hoop dat ik vanavond of morgen even tijd heb om de game aan de tand te voelen:D. Je mag wel streamen 'ahead of launch' maar geen reviews schrijven/kritiek leveren. De meegeleverde user manual zit op bijna 8000 woorden dus dat geeft goede hoop.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook daadwerkelijk spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:44:
Kan je ook daadwerkelijk spelen dan?
Ja ik heb een steam key. Zojuist even snel geïnstalleerd. Game was maar 1500MB. Auto settings stonden goed (lees min of meer maximaal). Verder wat leuke dingetjes zoals color filters zoals Sunny). Steam integratie is goed, achievements en cloud save optie. Je kunt ook inloggen op een paradox account maar geen idee wat dat doet... Ben mn account vergeten en ga zo eerst sporten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 22:37
Hoe ben je dan ooit aan die code gekomen dan als ik vragen mag?

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik onderhoud in mijn vrije tijd http://www.gameplayinside.com/ dus vanuit daar press aanvraag gedaan. Ben van plan de game te gaan coveren met tutorials zoals ik Tropico 5 guides heb gecovered. Heb dus wel te maken met een NDA mbt de eerder genoemde reviews en commentaren.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 05-03-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:22

Martinspire

Awesomeness

Als het een beetje een succes is en qua simulatie aardig kan bijbenen bij de werkelijkheid, lijkt het me ook leuk om wat mensen uit de politiek te vragen een stad te onderhouden en te kijken of ze dat lang lukt. Kunnen ze meteen zien waarom er file ontstaat en hoe op te lossen. Zou mij aardig wat tijd schelen in een jaar als ze die principes nou eindelijk eens gaan begrijpen :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Martinspire schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:41:
Als het een beetje een succes is en qua simulatie aardig kan bijbenen bij de werkelijkheid, lijkt het me ook leuk om wat mensen uit de politiek te vragen een stad te onderhouden en te kijken of ze dat lang lukt. Kunnen ze meteen zien waarom er file ontstaat en hoe op te lossen. Zou mij aardig wat tijd schelen in een jaar als ze die principes nou eindelijk eens gaan begrijpen :+
Als je in het echt een snelweg kon aanleggen door alles wat in de weg staat te buldozeren :P
Dan was het fileprobleem zo opgelost.

In het echt sta je 5 jaar in de rechtszaal met bezwaren van omwonenden en mensen die de onschuldige grassprietjes vertegenwoordigen waar je asfalt op wilt gooien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:01:
In het echt sta je 5 jaar in de rechtszaal met bezwaren van omwonenden en mensen die de onschuldige grassprietjes vertegenwoordigen waar je asfalt op wilt gooien.
Ga eens in China kijken, daar doen ze daar niet zo moeilijk over. In het ergste geval leggen ze gewoon de weg aan om je huis heen :P

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/11/22/article-2236746-1629F9C0000005DC-234_964x578.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Weet niet of deze al gepost is, maar enkele fraaie 1e interchanges:
http://imgur.com/a/6OUi3

Laat in ieder geval alvast wel een beetje zien welke richting we uit kunnen denken qua road layout mogelijkheden. Ben benieuwd waar mensen mee zullen komen in de loop van de komende weken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:03:
[...]

Ga eens in China kijken, daar doen ze daar niet zo moeilijk over. In het ergste geval leggen ze gewoon de weg aan om je huis heen :P

[afbeelding]
Nail houses heten die geloof ik

offtopic:
Grappig, in een thread op Reddit over de sluiting van Maxis vraagt een voormalige dev van SC4/SC2013 of ze bij CO nog mensen aannemen :P Alsof CSL al niet genoeg op SC2013 leek :+

Ik ben zo benieuwd wat er allemaal voor content komt, in mods of DLC. Ik hoop vurig op een "medieval inner city"-iets, zodat ik een leuke Europese stad kan bouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 05-03-2015 22:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
psychodude schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:06:

Laat in ieder geval alvast wel een beetje zien welke richting we uit kunnen denken qua road layout mogelijkheden. Ben benieuwd waar mensen mee zullen komen in de loop van de komende weken :).
Die zijn heel slecht :P
Alle op en afritten vereisen handrembochtjes omdat hij ze de verkeerde kant op heeft gebouwd.

Ook werkt het nog niet helemaal. Je kan kant-en-klare dingen bijna niet plaatsen omdat de ondergrond vlak moet zijn.
En cims hebben nogal problemen met voorsorteren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

anandus schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:25:
[...]

Nail houses heten die geloof ik

offtopic:
Grappig, in een thread op Reddit over de sluiting van Maxis vraagt een voormalige dev van SC4/SC2013 of ze bij CO nog mensen aannemen :P Alsof CSL al niet genoeg op SC2013 leek :+

Ik ben zo benieuwd wat er allemaal voor content komt, in mods of DLC. Ik hoop vurig op een "medieval inner city"-iets, zodat ik een leuke Europese stad kan bouwen.
Hoewel dat idee van een historische binnenstad natuurlijk heel gaaf is, is het heel moeilijk te implementeren :P. Waarschijnlijk is het visueel wel te doen, maar het gaat praktisch onmogelijk worden om dat praktisch te maken.

Doel je meer op een stad als Amsterdam met grachtenpanden of Sterforten, Kastelen e.d.?

Vroeger werd natuurlijk alles wat dichter op elkaar gebouwd dus de interactie tussen het geheel is veel krapper dan dat het momenteel is...

Des al niet te min zou het een geweldige toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
psychodude schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:06:

De game lijkt standaard al met een aantal intersections te komen die je zo kant en klaar kunt neer ploppen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4wWyHbzDvileVChkmoC703L8/full.png
De grote rotonde ziet er goed uit. Het ding heeft 2x 3 lanes waarbij de rotonde zelf één richting 3 lanes is. Kost wel meteen 7800. Ter vergelijking; een basis school gaat voor 10.000 weg. Verder is er nog kleine rotonde, cloverleaf (snelweg) en 3-way intersection (snelweg).
RocketKoen schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:51:
[...]

Alle op en afritten vereisen handrembochtjes omdat hij ze de verkeerde kant op heeft gebouwd.

Ook werkt het nog niet helemaal. Je kan kant-en-klare dingen bijna niet plaatsen omdat de ondergrond vlak moet zijn.
Plaatsen is geen issue tot heden.

[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 05-03-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

RocketKoen schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:51:
[...]

Vooral dat laatste :)
Je ziet quil bijna de haren uit zijn hoofd trekken :P

* heuveltje heeft het idee dat het meer van OpenTTD begint weg te krijgen dan een city builder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:25:
[...]
* heuveltje heeft het idee dat het meer van OpenTTD begint weg te krijgen dan een city builder :)
Moeilijkheden met infrastructuur oplossen is de kern van citybuilders.
Het is niet voor niets dat de enige expansion pack van SC4 alleen maar over wegen en OV ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel enorm om deze game aan te gaan schaffen. Heel oneerbiedig gezegd misschien, maar qua graphics doet het me heel erg aan Cities XL denken :$

Die game was best aardig om te spelen, maar op een gegeven moment traag en onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:14:
Ik twijfel enorm om deze game aan te gaan schaffen. Heel oneerbiedig gezegd misschien, maar qua graphics doet het me heel erg aan Cities XL denken :$

Die game was best aardig om te spelen, maar op een gegeven moment traag en onspeelbaar.
Volgens mij geef je zelf al aan waarom graphics eigenlijk niet bepalen of een citybuilder te pruimen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Afgezien daarvan, vond jij cities XL dan zo lelijk ?
Smaken verschillen natuurlijk, maar Ik vond het er eigenlijk best mooi uitzien.
Een stuk minder cartoony en druk dan SC. En met die freeform woonwijken zag het er meestal vrij leuk uit, zonder meteen gruwelijk inefficient te worden. Alleen stom dat heel de achtergrond altijd statisch was, je zou zeggen dat het projecteren van wat wolken toch niet de moeilijkste taak van een city builder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:44:
Afgezien daarvan, vond jij cities XL dan zo lelijk ?
Smaken verschillen natuurlijk, maar Ik vond het er eigenlijk best mooi uitzien.
Een stuk minder cartoony en druk dan SC. En met die freeform woonwijken zag het er meestal vrij leuk uit, zonder meteen gruwelijk inefficient te worden. Alleen stom dat heel de achtergrond altijd statisch was, je zou zeggen dat het projecteren van wat wolken toch niet de moeilijkste taak van een city builder was.
Klopt, het ziet er prima uit hoor, alleen ik hoop niet dat het een soort kloon is qua programmeerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:14:

eens! het ziet er allemaal leuk uit, maar als je inzoomt naar het verkeer, dan zie ik daar auto's en busjes rijden waar ik zware kriebels van krijg zo ongelooflijk lelijk. Het hoeft ook niet mooi te zijn, maar tussen een normaal ontwerp en deze misbaksels (dat zijn het gewoon) zit een wereld van verschil. Gisteren simcity weer eens gespeeld en hen is het wel gelukt om onopvallende, niet afstotende auto's e.d. te maken. Jammer dat Cities dit gedeelte ook niet gejat heeft.

En die standaard intersections lijken ook niet helemaal lekker te werken als ik zie op de streams.

Nee ik laat dit spel voorlopig liggen totdat er betere updates zijn of betere mods. Geen zin in een 2e kat in de zak als simcity.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:46:
[...]

Klopt, het ziet er prima uit hoor, alleen ik hoop niet dat het een soort kloon is qua programmeerwerk.
Ah op die toer. Sja tot we het helemaal grijs gespeeld hebben weten we het niet zeker. Maar alle signs tot nu toe zijn goed, en ik heb iig nog niemand gehoord over slowdowns.

Waarschijnlijk ter overvloede. Cities (x)(x)xl (Platium) heeft niks te makem met Cities Skyline. Is gemaakt door 2 compleet verschillende ontwikkelaars/uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Laatst online: 11:14
ik had toch begrepen dat Cities Skylines gemaakt is op dezelfde engine als Cities XL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Totaal andere engine. Cities Skyline werkt prima met meerdere cores dus dat zal een stuk sneller werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Tsurany schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:06:
Totaal andere engine. Cities Skyline werkt prima met meerdere cores dus dat zal een stuk sneller werken.
dat is vreemd, op reddit word CS altijd vergeleken met CXXL vanwege dezelfde enige zijnde, maar ik zit er (gelukkig) naast of heb ik het verkeerd begrepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 19:53

Rannasha

Does not compute.

fuqua schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:10:
[...]

dat is vreemd, op reddit word CS altijd vergeleken met CXXL vanwege dezelfde enige zijnde, maar ik zit er (gelukkig) naast of heb ik het verkeerd begrepen ?
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen. CS en CXXL komen van 2 verschillende ontwikkelaars, die voor zover ik weet geen dingen onderling uitgewisseld hebben.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Skylines is unity engine, XL is een eigen custom engine voor zover ik weet. Totaal andere basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Vreemd, ik zit zeer actief op reddit, en ook subreddits voor Simcity, CitiesXL, Cities Skyline en ik heb dat nergens gelezen? :? Laatstaan "altijd"? Heb je een voorbeeld?
Cities Skylines is gemaakt door de makers van Cities in Motion. Misschien heb je Cities XL en Cities in Motion door de war gehaald?

Hier is trouwens een flyover van een stadje van 105k:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Tm2PO-QQB7U]

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 06-03-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
heb de game gewoon gepreorderd. Voor die 20,- heb ik er al meer vertrouwen in dan SC2014. Dat heb ik niet langer dan een week gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
anandus schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:53:
[...]
Vreemd, ik zit zeer actief op reddit, en ook subreddits voor Simcity, CitiesXL, Cities Skyline en ik heb dat nergens gelezen? :? Laatstaan "altijd"? Heb je een voorbeeld?
Cities Skylines is gemaakt door de makers van Cities in Motion. Misschien heb je Cities XL en Cities in Motion door de war gehaald?

Hier is trouwens een flyover van een stadje van 105k:

[video]
CiM ah dat zal goed kunnen dat ik die 2 door elkaar heb gehaald. mocht ik terug vinden wat ik bedoelde dan zal ik het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het helpt ook niet dat het allemaal "city" in de naam heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

anandus schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:00:
Het helpt ook niet dat het allemaal "city" in de naam heeft :P
Village Skylines zou denk ik niet zo'n hype genereren :P . De naam moet wel wat doen.

Village skylines, nu met extra dirt-roads. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 06-03-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto's remmen een beetje af bij de spoorwegovergang. Trein komt dan wel heel snel na het dalen van de overwegbomen. :)
Wel verschillende lengtes treinen, mooi gedaan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Ik denk dat dit de eerste game wordt waarbij ik me wil gaan verdiepen in het hele modding gebeuren, nooit eerder gedaan. Komt ook deels omdat dit op Unity is gebouwd en ik m'n C# kennis kan gebruiken.

De Modding API ziet er tof uit en zou er graag mee aan de slag willen maar ik neem aan dat dat pas kan als je de game in handen hebt? Hoe kom ik in Visual Studio dan aan de benodigde classes en interfaces?

* Snoz Lombardo moet dan ook nog een spoedcursus Blender gaan volgen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Snoz Lombardo op 06-03-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
shoombak schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:58:
heb de game gewoon gepreorderd. Voor die 20,- heb ik er al meer vertrouwen in dan SC2014. Dat heb ik niet langer dan een week gespeeld.
€20 waar heb jij het besteld? GMG = €28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
icegodd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:20:
[...]

VIP GMG = 20 (normale editie) en VIP GMG Deluxe = 27 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
icegodd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:20:
[...]

http://www.greenmangaming.com/vip/
Ietsje naar onder scrollen, de standaard versie is €20,43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:43
Ik heb een aantal streamers nu bekeken en ik moet zeggen dat de gameplay volgensmij dik in orde is. Het kijken van streams helpt wel goed om te bepalen of het beetje een redelijke game is. Tot nu toe zijn alle streamers die ik heb bekeken (stuk of 6) allemaal positief. Er zijn wel wat bugs en gekke dingen maar deze zijn zover ik heb kunnen zien niet gamebreaking..

http://www.twitch.tv/quill18 Had een redelijke stad lopen met iets van 60k inwoners toen zijn start instortte omdat zijn ambulances niet meer door de verkeersdrukte kwamen (slechte wegen planning) waardoor een groot deel van zijn bevolking stierf. Haha.

[ Voor 27% gewijzigd door badbadpresident op 06-03-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

die quill snapt er echt helemaal niks van ;) . tenenkrommend hoe hij zijn netwerk aanlegt.. Hoeveel dagen nog?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Erikie schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:50:
die quill snapt er echt helemaal niks van ;) . tenenkrommend hoe hij zijn netwerk aanlegt.. Hoeveel dagen nog?
Nog 4 :P , heb de 12e en 13e vrij gevraagd om eens ouderwets te gaan gamen :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Eigenlijk was het nog dommer

Hij had ergens in het begin een watertoren tussen 2 snelwegen ingebouwd om stroom door te geven.
3 uur later bouwt ie een vuilverbrander net in het bereik van die watertoren, en toen begon de ebola uitbraak :P

En vervolgens 3 keer bij zijn grote waterpompen kijken, " nee daar is toch niets mis mee" _O-

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 06-03-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

heuveltje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:51:
Eigenlijk was het nog dommer

Hij had ergens in het begin een watertoren tussen 2 snelwegen ingebouwd om stroom door te geven.
3 uur later bouwt ie een vuilverbrander net in het bereik van die watertoren, en toen begon de ebola uitbraak :P
Genoeg manieren om je stad in de soep te laten lopen dus :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:23
[...]

Cities XL en Cities XXL draaien op Focus, iets wat inhouse ontwikkeld is door Monte Cristo.

Cities: Skylines draait op Unity, zover ik weet op de laatste versie Unity 5. In 5 zit o.a. verbeterde 64-bit support en nieuwste versie van PhysX ondersteuning.

Wat grote namen die op Unity draaien: Hearthstone, Wasteland 2, Deus Ex: the fall, Temple Run 2, Cities in Motion 2.
Zijn toch allemaal prima games qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Overigens is het modden van de max 9 tiles naar 25 tiles nu extreem simpel geworden met de laatste update van de Modding API. Ik verwacht dat dit binnen een paar dagen na launch gemod is door iemand.

IAreas
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
int StartTileX { get; }
int StartTileY { get; }
int unlockedAreaCount { get; }
int maxAreaCount { get; set; }
bool IsAreaUnlocked(int x, int z);
bool CanUnlockArea(int x, int z);
int GetAreaPrice(int x, int z);
void UnlockArea(int x, int z, bool requireMoney);

IAreasExtension/AreasExtensionBase
code:
1
2
3
bool OnCanUnlockArea(int x, int z, bool originalResult);
int OnGetAreaPrice(uint ore, uint oil, uint forest, uint fertility, uint water, bool road, bool train, bool ship, bool plane, float landFlatness, int originalPrice);
void OnUnlockArea(int x, int z);

Wat ik graag nog gemod zou zien (of gewijzigd door CO):
  • Weg over een andere weg trekken waarbij kruisingen automatisch gemaakt worden
  • SFX tijdens plaatsen van wegen zachter of weg
  • Beter gebruik van rijbanen
  • In-/uitvoeg stroken
  • Nieuwe auto's en treinen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie het liefst lokale terraforming. Hele ringwegen onder de grond aanleggen met op een paar punten afritten waar dan een stuk grond weggegraven is zodat de afritten naar de stad toe kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
Volgensmij zitten er nog geen tunnels in? Ik zie dat het liefst.. oh en het aanleggen van grachten of waterwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tunnels komen in de eerste DLC gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hoop van harte dat er veel DLC komt maar dan onder de 5 euro. Dan zou ik ze zeker kopen, als het wat toevoegt. Wat je vaak ziet, DLC van net geen 10 euro vind ik gewoon veel te duur.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Room42 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:21:
Ik hoop van harte dat er veel DLC komt maar dan onder de 5 euro. Dan zou ik ze zeker kopen, als het wat toevoegt. Wat je vaak ziet, DLC van net geen 10 euro vind ik gewoon veel te duur.
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat, en hoeveel, het toevoegt.
Als het het waard is heb ik ook geen problemen met DLC van 20 euro, bijv.

Bij Cities in Motion waren de DLC allemaal onder de 5 euro, als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:21:
Mee eens, prijs is vaak bepalend voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
anandus schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Dat hangt er natuurlijk vanaf wat, en hoeveel, het toevoegt.
Als het het waard is heb ik ook geen problemen met DLC van 20 euro, bijv.

Bij Cities in Motion waren de DLC allemaal onder de 5 euro, als ik het me goed herinner.
De paradox DLC ligt ook vaak tussen de 5 - 15 euro dus ik denk dat het wel goed gaat komen met de prijs. Daarnaast met een beetje geduld prijst de DLC snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Zover ik begrijp is iedereen dus laaiend enthousiast over het spel?

Ik heb er pas gisteren over gehoord nadat ik een streamer het spel zag spelen en het ziet er goed uit.
Ik kreeg er gelijk kriebels in de buik van.
Hoe levensvatbaar denken jullie dat het spel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:50

KhaZ

Alfa Romeo

Aardig levensvatbaar denk ik, de release is komende woensdag ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
De verwachtingen zijn hooggespannen over het algemeen. Van wat we tot nu toe gezien hebben ziet het er inderdaad allemaal goed uit, op wat kleine puntjes na. Als modders de game omarmen zou het in mijn ogen best wel eens de nieuwe standaard in citybuilder-land kunnen worden.

Vooral de prestaties bij grote steden, waarbij de game nog steeds erg vloeiend blijft lopen, spreken me heel erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:55
KhaZ schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:48:
Aardig levensvatbaar denk ik, de release is komende woensdag ;)
De release is komende dinsdag (10 maart).

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Lau1187 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:49:
[...]

De release is komende dinsdag (10 maart).
Met levensvatbaarheid bedoelde ik eigenlijk meer of het spel leuk genoeg is om langer dan 2 dagen te spelen;).

Ziet er goed uit dus. Ik zal eens kijken of ik het volgende week kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:55
Awaken1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Met levensvatbaarheid bedoelde ik eigenlijk meer of het spel leuk genoeg is om langer dan 2 dagen te spelen;).

Ja snap ik. Ik reageerde ook op KhaZ ;)

Ik denk dat het spel zeker leuk is om langer dan 2 dagen te spelen. Veel ruimte om te bouwen en redelijke moeilijkheidsgraad (zelfs een 'extra difficulty' mod), en daarbovenop kan het spel gemod worden. Colossal Order heeft ook al aangegeven het spel uit te breiden met zowel gratis als betaalde DLC (eerste zal een gratis DLC zijn met tunnels), dus ik denk dat het spel vanuit hen ook voor een redelijk lange periode ondersteund zal worden.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Awaken1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Ik ga er, persoonlijk, eigenlijk vanuit dat ik het spel langer dan 5 á 10 jaar kan/zal spelen, zeker als het een beetje omarmd wordt door de modding community.

Maar bij dit soort spellen hangt het er natuurlijk ook grotendeels af hoe je er zelf in staat. Welke doelen je jezelf stelt. Spellen zoals citybuilders, maar ook zoals minecraft, kerbal space program, etc. vereisen toch dat je jezelf weet te vermaken.

Maarja, als het spel langer dan 90 minuten te spelen is, dan is het al beter dan Simcity 2013 _o-

Pagina: 1 ... 6 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.