TeK schreef op woensdag 15 april 2015 @ 01:06:
Staat je steam overlay wel aan ingame ? Zo niet dat dan hij ook geen screenshots maken.
Ik heb een ander irritant iets ermee, heb een custom folder aangewezen voor screenshots en ene keer zet hij ze daarin en andere keer zet hij het toch opeens in default folder.
Op Linux heb ik al mijn screenshots dubbel:
eentje in de steam folder: .local/share/Steam/userdata/127272/760/remote/255710/screenshots/
en de andere in de game directory zelf: .local/share/Colossal Order/Cities_Skylines/Screenshots/
In die laatste zitten high-res PNG versies van 3 à 4 MB. EIgenlijk heb ik die niet nodig, maar hij maakt ze toch. Normaal moest je toch gewoon SHIFT-12 drukken voor high-res screenshots van de game zelf (dus niet via de steam overlay). Kun je dat gedrag aanpassen? Screenshots die je in Steam verwijderd gaan niet weg uit die andere directory. Als je dat niet weet, zit je met enkele GBytes aan screenshots na verloop van tijd en weet je niet eens wat er zoveel ruimte inneemt ;-)
Over de game zelf: ik vind het een beetje spijtig dat je geen boerderijen kunt zonen zoals in Cities XXL. Die vakjes van 3x3 zijn echt te klein. Als je dan boompjes toevoegt, lijkt het meer op bosbouw dan landbouw. Mijn landelijk dorp is dus niet zo geslaagd, iets wat in Cities XXL gewoon perfect tot stand kwam.
Op deze manier vind ik het dan weer te kaal qua uitzicht en tussen de velden zit je met het default gras. Dat zou gewoon een mooie grote akker ofzo moeten zijn.
Maar goed, er is geen enkel growable gebouw van eender welk type dat groter is dan 4x4 heb ik zo de indruk. Misschien player content? Eigenlijk zou dat best erin mogen.
Unity zullen ze ook eens onder handen mogen nemen in de toekomst

Ik lees nu al op steam dat mensen klagen over errors ivm no "more objects of this type". Dus niet alleen de bomen zijn beperkt in hoeveelheid, ook de rest, zoals huisjes bijvoorbeeld. Best vervelend als je maps met 1M inwoners wilt.