Playa del C. schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:10:
[...]
Ik dacht later ineens nog dit: misschien heb je zoveel cims in de stad wonen, dat samen met de 65k cims cap er nu geen ruimte meer is voor de game-engine om extra cims toe te voegen? Ik doe maar een gokje hoor, want het zou wel slecht zijn voor een simulatiegame.
Die 65K cap gaat om aantal cims dat simultaan actief is, cims die op hun werk, in een winkel of thuis zijn zijn geen actieve cims.
Het heeft verder ook niks te maken met het al of niet inwoners kunnen toevoegen, een cim kan pas actief worden als hij al in je stad woont, spawned in z'n huis zeg maar.
Wat precies de limiteringen zijn, wat merkbaar is kun je naar gissen maar ik gok zo dat je daar onder de 500K weinig van merkt wbt verkeer en cims die onderweg zijn.
Tevens is de 1M wel te halen zonder mods behalve dan dat het hoogstwaarschijnlijk niet op 9 tiles gaat passen.
De 65K cap valt ook niet te modden, is "hard coded" wat waarschijnlijk ook gewoon de limit is van de budget Unity engine.
Hoe dan ook denk ik dat je onder de 250K niet eens 65K cims simultaan aktief hebt in je stad.
Het lijkt weinig maar is gewoon behoorlijk veel als je er bij nadenkt.
Stel je hebt 250K inwoners en 50% daarvan is je workforce en die zijn in 3 groepen actief, werken in 3 shifts zeg maar, dan zijn dat ~32K simultane cims.
Aangezien OV berekend op weekbasis lijkt het me best weel aannemelijk dat cims 1x per week naar hun werk/school/park gaan en een week later weer terug.
Het is immers nooit nacht en een week is wat, 10 minuutjes?
Maar goed, het is gokwerk maar ik denk dat je het getal 65K en simultaan actief behoorlijk onderschat.
Oh, bovenstaande is tevens een reactie op je vorig post over de 65K cap.
Only fools are enslaved by time and space.