• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-12 16:21
Hierbij nog wat plaatjes van mijn stad

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wY138zZl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vPgDpYpl.jpg

Ik keek net in mijn statistieken en toen zag ik dit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/87znLQql.jpg

Tussen 2055 en 2060 zijn al mijn toeristen vertrokken. Ik zou niet weten waardoor en ik kan me ook niet herinneren dat ik iets aan mijn stad heb veranderd wat dit kan veroorzaken. Iemand een idee hoe ik mijn toeristen terug kan krijgen?

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-12 12:08
Ik heb sinds kort een probleem in mijn eerste stad met 90k inwoners. Er is al tijden totaal geen residential demand meer. Ik heb net een nieuwe wijk neergezet met high-density residential, high-density commercial en offices. Alleen bij de laatste twee staan gebouwen. De bevolking neemt nu zelfs langzaamaan af.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:30
Die toeristen komen volgens mij alleen af op de unieke gebouwen. Misschien heb je die allemaal verwijderd/uitgezet/gemod?

Ik heb zelf twee steden gemaakt. Op de eerste heb ik alle achievements (ingame en op steam) gehaald. De tweede was in hard mode. Ik moet helaas zeggen dat ik nu wel weer klaar ben met het spel. Heb er gelukkig 100 uur uitgehaald en het is naar mijn mening verder een erg goed spel. Na twee grote steden en alle achievements is er alleen geen uitdaging of iets nieuws meer. Je kan heel creatief zijn en gewoon wat bouwen, maar voor mij komt het steeds neer op hetzelfde rijtje aan zones en services toevoegen in een nieuw stukje, zodat je stad elk uur wat groeit. En als je dan een enorme stad hebt, heb je nog niks nieuws... Meer mensen met dit probleem?
Ik ben verder ook iets afgeknapt op de 'cap's in het spel. Ik dacht dat deze citybuilder nou eindelijk echt alle cims simuleerde, maar het blijkt dat als steden groot worden (100k+) er een paar caps in werking treden, waardoor verkeer en groei van residential zones worden beperkt en er maximaal 65k cims worden gesimuleerd op de wegen. Supersteden (500k+) zijn dan alleen nog maar mogelijk met mods,

Het spel was zolang het duurde in ieder geval wel supergoed dus ik hoop op een nog veel betere cities: skylines 2 (zonder caps).

EDIT: @RichardQG, ik gaf toevallig ook antwoord op jouw post toen we tegelijk plaatsten :) Maar dat is dus slecht nieuws voor je. Google maar eens op 'cities skylines caps big city'. Bijv. : http://www.reddit.com/r/C...r_1_million_lets_discuss/

[ Voor 10% gewijzigd door Playa del C. op 11-04-2015 22:41 ]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:55

Basszje

Reisvaap!]

chielisdenaam schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:05:
Hierbij nog wat plaatjes van mijn stad

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ah je hebt de mother of the fatherland statue van Volgograd ook gevonden :D Het doet dienst in mijn stad als vervanging voor Rodina mat op de Kiev map :D

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Mooi om de screenshots in dit topic te zien zeg. Vooral m.b.t. de wegen in mijn geval, ik blijf de highway namelijk maar blokkeren elke keer als ik een oplossing gevonden denk te hebben. Gelukkig krijg ik inmiddels een aardige spaarpot omdat het redelijk staat, dat geld ga ik dit keer eens steken in het uitproberen van de cirkelvormige highway om wijken heen van een paar pagina's terug :P

Ondertussen ben ik ook druk met het slopen van mijn beginwijken als ik betere varianten heb ergens anders, zo blijf je wel lekker bezig moet ik zeggen.

• chielisdenaam
Playa del C. schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:35:
Die toeristen komen volgens mij alleen af op de unieke gebouwen. Misschien heb je die allemaal verwijderd/uitgezet/gemod?
...
Ik heb de meeste unieke gebouwen wel gebouwd, van de monumenten heb ik alleen het Eden Project en de Space Elevator gebouwd. Ik heb ook een heleboel unieke gebouwen uit de steam workshop gehaald maar dat zou toch niks uit moeten maken?

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
Ik heb nu ook 150k inwoners en zit met het probleem dat al mijn trein verkeer compleet in de soep zit. Hierdoor worden goederen niet goed verspreid en raken winkels weer leeg etc. Heb ook al in geen tijden meer demand voor huizen gehad. Industrie en winkels komt af en toe nog klein beetje naar boven, maar thats it. Ook rijd er weel heel weinig auto verkeer rond wat het totaal niet leuk meer maakt om te kijken. Voor zo'n enorme stad had ik meer verkeer verwacht, maar het wordt alleen maar rustiger. Heb gratis openbaar vervoer uitgezet, maar ook dat zorgt nog niet voor meer verkeer. Ik wacht de volgende patch wel even weer af voordat ik weer ga spelen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

SMD007 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:03:
Ik heb nu ook 150k inwoners en zit met het probleem dat al mijn trein verkeer compleet in de soep zit.
Bij treinspoor is het belangrijk om te kijken hoe de treinen het best kunnen invoegen. Als ze bijv. het linkerspoor aanhouden moet je wissels zo aanleggen dat ze het rechterspoor niet hoeven te kruisen. Ook moeten stukken tussen wissels niet te kort zijn, zodat er in ieder geval één treinlengte op past mocht er gewacht moeten worden. Anders blokkeert een wachtende trein de wissel voor achteropkomende treinen die een andere richting op willen.

Ik heb ook last van treinfiles, maar dan op een hele rare manier. De goederentreinen richting het westen op de map Sandy Beach blijven om een vage reden telkens een tijdje stilstaan met een gigafile als gevolg (soms wel 35+ treinen), terwijl er geen intersection is. Het valt helaas buiten de tiles, dus kan er verder geen invloed op uitoefenen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ICwE0v6.jpg
RichardQG schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:35:
Ik heb sinds kort een probleem in mijn eerste stad met 90k inwoners. Er is al tijden totaal geen residential demand meer. Ik heb net een nieuwe wijk neergezet met high-density residential, high-density commercial en offices. Alleen bij de laatste twee staan gebouwen. De bevolking neemt nu zelfs langzaamaan af.
Heb je al iets van goederenstations of -havens? Dat creëert een hoop industrial demand, waardoor de vraag naar residential en commercial ook weer groeit. Ook kun je eens proberen om wat city planning opties aan te zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door Bee.nl op 11-04-2015 23:40 . Reden: typo ]

Bee.nl schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 23:24:
[...]
Ik heb ook last van treinfiles, maar dan op een hele rare manier. De goederentreinen richting het westen op de map Sandy Beach blijven om een vage reden telkens een tijdje stilstaan met een gigafile als gevolg (soms wel 35+ treinen), terwijl er geen intersection is. Het valt helaas buiten de tiles, dus kan er verder geen invloed op uitoefenen.
Dit is een bekende en veel besproken bug.
Naar schijnt moeten treinen bij einde van de map eerst spullen unloaden en despawnen ze daardoor te sloom.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik ken het probleem, vooral leuk met spoorovergangen :X

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ok0jgi.png

specs

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is het opsplitsen van goederen en reizigerslijnen. Om een of andere vage reden waren die files direct opgelost toen ik men sporen ontdubbelde.

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-12 12:08
[...]

Heb je al iets van goederenstations of -havens? Dat creëert een hoop industrial demand, waardoor de vraag naar residential en commercial ook weer groeit. Ook kun je eens proberen om wat city planning opties aan te zetten.
Ik heb vier goederenstations en geen havens (want die kunnen niet op deze map, two rivers). De industrial demand stijgt wel, de commercial ook nog een beetje, maar er is gewoon totaal geen residential demand. Die city planning zal ik eens proberen (en misschien een tax relief).

Edit:
Ik heb tax relief voor high-density commercial en high-tech housing in de hele stad toegepast. Ondanks allemaal blije mensen en upgradende gebouwen, blijft de residential demand nul.

[ Voor 13% gewijzigd door RichardQG op 12-04-2015 10:28 ]

• SMD007
[...]

Bij treinspoor is het belangrijk om te kijken hoe de treinen het best kunnen invoegen. Als ze bijv. het linkerspoor aanhouden moet je wissels zo aanleggen dat ze het rechterspoor niet hoeven te kruisen. Ook moeten stukken tussen wissels niet te kort zijn, zodat er in ieder geval één treinlengte op past mocht er gewacht moeten worden. Anders blokkeert een wachtende trein de wissel voor achteropkomende treinen die een andere richting op willen.

Dat is dus ook mijn probleem alleen heb ik zoveel verkeer dat alle 4 de exits dit hebben. Nu heb ik een vermoeden waar dit door komt. Ik volgde namelijk laatst een trein tot hij uit de map ging. Wat hij echter doet is ipv gewoon de map uitrijden zit er kennelijk een wisselspoor aan het einde en hij wisselde van spoor en kwam weer terug de map in. Ik denk dat er bij dat wisselspoor een opstopping kan ontstaan wat zorgt dat het dus lang duurt voordat een trein de map uit rijd. IMO een stomme bug daarom zeg ik ook ik wacht wel tot ze dat eruit patchen voordat ik in een grote stad doorspeel.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Playa del C.
chielisdenaam schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 22:05:

[afbeelding]

Tussen 2055 en 2060 zijn al mijn toeristen vertrokken. Ik zou niet weten waardoor en ik kan me ook niet herinneren dat ik iets aan mijn stad heb veranderd wat dit kan veroorzaken. Iemand een idee hoe ik mijn toeristen terug kan krijgen?
Ik dacht later ineens nog dit: misschien heb je zoveel cims in de stad wonen, dat samen met de 65k cims cap er nu geen ruimte meer is voor de game-engine om extra cims toe te voegen? Ik doe maar een gokje hoor, want het zou wel slecht zijn voor een simulatiegame.

• chielisdenaam
Playa del C. schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:10:
[...]

Ik dacht later ineens nog dit: misschien heb je zoveel cims in de stad wonen, dat samen met de 65k cims cap er nu geen ruimte meer is voor de game-engine om extra cims toe te voegen? Ik doe maar een gokje hoor, want het zou wel slecht zijn voor een simulatiegame.
Dat zou kunnen, zou dan wel erg jammer zijn. Ik dacht eigenlijk dat je maximaal 1 miljoen inwoners + toeristen kan hebben en zover ben ik met mijn 377 duizend inwoners nog niet.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik op 1 na al de outside connections van mijn spoor heb verwijderd omdat ik een gigantische file had van treinen buiten de map. Het herstellen van die outside connections brengt de toeristen helaas niet terug. Het file probleem is nu wel verdwenen :) .

De unieke gebouwen uit het originele spel heb ik bijna allemaal in mijn stad staan en ik heb ook nog een hoop unieke gebouwen uit de workshop dus dat lijkt mij ook geen probleem.
Commerciële zones heb ik ook genoeg naar mijn idee ook al is mijn commercial demand nog steeds hoog.

De stad heeft verder een vliegveld, verschillende passenger train stations, een passagiershaven en goede OV dekking dus dat zou ook geen probleem moeten zijn.

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-12 18:53
zo even mijn game uitgebreid met een 30GB asset pack :D

ben te lui om de workshop door te gaan en alles aan te vinken wat ik wil hebben..
vind het heerlijk om elke keer op een "nieuwe" map te starten.

wou zelf een paar maps van de regio hier maken (oldambt met blauwe stad)
maar op de 1 of andere manier hebben we hier lang niet zulke goede heightmaps als in amerika. (heeft iemand hier een trucje voor?)

terrain.party geeft minimale heightmaps waar ik dus echt totaal niets mee kan als ik ze importeer..
RichardQG schreef op zondag 12 april 2015 @ 09:48:
[...]

Ik heb vier goederenstations en geen havens (want die kunnen niet op deze map, two rivers). De industrial demand stijgt wel, de commercial ook nog een beetje, maar er is gewoon totaal geen residential demand. Die city planning zal ik eens proberen (en misschien een tax relief).

Edit:
Ik heb tax relief voor high-density commercial en high-tech housing in de hele stad toegepast. Ondanks allemaal blije mensen en upgradende gebouwen, blijft de residential demand nul.
Heb je niet gewoon een babyboom gehad waardoor je nu veel meer werkers dan banen hebt ?
Bij mij is er gemiddeld 2/3% unemployed, heb maar zelden geen demand voor residential.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
PB-powell schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:21:
Dus, laten we vooral hulpdiensten de hele stad doorkruisen terwijl er drie straten verderop ook een ziekenhuis staat.
Zojuist gezien dat een ambulance vanaf de rode cirkel naar het ziekenhuis in de groene cirkel reed. Toch blij dat ze in het echte leven wel opzoek gaan naar een ambulance in de buurt :9

[afbeelding]
Welke map is dit? Ziet er interessant uit!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-12 23:43

Stronkie

Where wind is Trouble

Frits Flits schreef op zondag 12 april 2015 @ 07:59:
Ik ken het probleem, vooral leuk met spoorovergangen :X

[afbeelding]
simpel maak een viaduct

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:37
Cowamundo schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:16:
[...]

Welke map is dit? Ziet er interessant uit!
Dat is Canals, staat in de workshop. Heeft geen haven connectie en een aantal stukjes zijn een klein beetje glitched. Gebouwen geven (heel) soms aan dat ze last hebben van overstromingen terwijl ze in het midden van zo'n eiland staan.
Maar verder vind ik het een erg leuke map :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-12 21:29
eehbiertje schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:19:

ben te lui om de workshop door te gaan en alles aan te vinken wat ik wil hebben..

maar op de 1 of andere manier hebben we hier lang niet zulke goede heightmaps als in amerika. (heeft iemand hier een trucje voor?)

terrain.party geeft minimale heightmaps waar ik dus echt totaal niets mee kan als ik ze importeer..
Welke asset-pack heb je? Werkt dat een beetje?

I see red pixels.

De workshop doorspitten is inderdaad een beetje lastig.
Dat deden ze bij simtropolis toendertijd beter.
Maar ze doen hun best en dat ligt meer aan Steam, toch?

Ik blijf graven naar goldies.
Morgen m'n nieuwe CPU cooler. Dan weer volop aan de slag.

Eat the bugs, live in a pod

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-11 19:36

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

Ik heb net het spel aangeschaft via steam en geinstalleerd.
Als ik het nu start zie ik op mijn taakbalk even het icoontje van cities skylines in beeld komen en dan is hij weer weg. Er gebeurd verder niks en ik heb het al 2 x opnieuw geinstalleerd.
Iemand een idee waarom hij niet start?

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

• chielisdenaam
Pulpje1974 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:59:
Als ik het nu start zie ik op mijn taakbalk even het icoontje van cities skylines in beeld komen en dan is hij weer weg. Er gebeurd verder niks en ik heb het al 2 x opnieuw geinstalleerd.
Ik zie ook geen icoontje in de taakbalk maar bij mij start het spel gewoon automatisch en met alt + tab kom ik ook in het spel
Pulpje1974 schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:59:
Probeer anders even iets als "-popupwindow -force-opengl" 1 of allebij in command line.
Geen idee of het helpt, maar wie weet.
Er is ook nog zo'n commando om reso te zetten van te voren, misschien dat daar iets misgaat in eerste instantie ?
Playa del C. schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:10:
[...]

Die 65K cap gaat om aantal cims dat simultaan actief is, cims die op hun werk, in een winkel of thuis zijn zijn geen actieve cims.
Het heeft verder ook niks te maken met het al of niet inwoners kunnen toevoegen, een cim kan pas actief worden als hij al in je stad woont, spawned in z'n huis zeg maar.
Wat precies de limiteringen zijn, wat merkbaar is kun je naar gissen maar ik gok zo dat je daar onder de 500K weinig van merkt wbt verkeer en cims die onderweg zijn.
Tevens is de 1M wel te halen zonder mods behalve dan dat het hoogstwaarschijnlijk niet op 9 tiles gaat passen.
De 65K cap valt ook niet te modden, is "hard coded" wat waarschijnlijk ook gewoon de limit is van de budget Unity engine.

Hoe dan ook denk ik dat je onder de 250K niet eens 65K cims simultaan aktief hebt in je stad.
Het lijkt weinig maar is gewoon behoorlijk veel als je er bij nadenkt.
Stel je hebt 250K inwoners en 50% daarvan is je workforce en die zijn in 3 groepen actief, werken in 3 shifts zeg maar, dan zijn dat ~32K simultane cims.
Aangezien OV berekend op weekbasis lijkt het me best weel aannemelijk dat cims 1x per week naar hun werk/school/park gaan en een week later weer terug.
Het is immers nooit nacht en een week is wat, 10 minuutjes?
Maar goed, het is gokwerk maar ik denk dat je het getal 65K en simultaan actief behoorlijk onderschat.

Oh, bovenstaande is tevens een reactie op je vorig post over de 65K cap. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• Pulpje1974

Pulpje1974

Ik heb integriteit van spel cache controleren gedaan en toen pc opnieuw gestart en nu werkt het wel :)

Ik heb problemen met de hydro powerplant. Als ik die bouw loopt de rivier buiten zijn oevers en stad me halve stad onderwater en ik krijg er ook niet genoeg stroom uit want hij stopt steeds. wat doe ik fout? :?

[ Voor 51% gewijzigd door Pulpje1974 op 12-04-2015 21:42 ]

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Pulpje1974 schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:15:
Ik heb integriteit van spel cache controleren gedaan en toen pc opnieuw gestart en nu werkt het wel :)

Ik heb problemen met de hydro powerplant. Als ik die bouw loopt de rivier buiten zijn oevers en stad me halve stad onderwater en ik krijg er ook niet genoeg stroom uit want hij stopt steeds. wat doe ik fout? :?
Op een plek bouwen waar de oevers hoger zijn?

Hoi!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pulpje1974 schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:15:
Het water moet eerst wat stijgen voor het effectief door de stuwdam heen kan stromen. Er moet dus ruimte zijn voor het water om te kunnen stijgen. Indien de omgeving daar niet voor geschikt is kan je de rivierranden ophogen via een mod of op een andere plek een dam bouwen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pulpje1974

Pulpje1974

Ok bedankt, ik zat al te zoeken naar een landshape optie maar die kon ik niet vinden. Ik probeer nu andere kaart met hogere rivier oevers.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor landshaping hebben we een mod gelukkig :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Playa del C.
Ik weet hoe die 65k cap werkt, dat gaat inderdaad alleen over de 'agents' die de game laat zien op de wegen. 65k is ook erg veel en ik heb zelf de cap nooit ervaren met mijn 100k city, omdat zoals je zei inderdaad maar een klein deel van de cims als agent moet worden verwerkt.

In mijn games zag ik wel dat toeristen meteen in het verkeer spawnen, dus in een trein of boot of vliegtuig of auto. Het is daarom misschien mogelijk dat zodra de 65k cap bereikt wordt, dat dan de toeristen simpelweg niet meer kunnen spawnen, omdat ze agent 65001 zouden worden. Aan de andere kant zou het wel heel gek gecodeerd zijn. Het was maar een gok, maar niet een onmogelijke, gezien de situatie waarbij dus schijnbaar zonder reden alle toeristen wegblijven uit een grote stad.

Een 1M city past in ieder geval wel op 9 tiles, maar het probleem lijkt volgens verschillende bronnen te zijn dat residential demand wegvalt rond de 300k cims. Ook zijn er hier en daar problemen met de object cap als de 1M benaderd wordt, waardoor er geen nieuwe services, wegen, enz. gebouwd kunnen worden.

Ik ben zelf niet zo ver gegaan met een stad, maar vooral omdat volgens experts bijvoorbeeld het verkeer rond de 300k cims niet meer groeit, door die 65k cap. Als de stad dan groeit zal het verkeer zich alleen maar verspreiden en dus zover uitdunnen dat er nergens meer verkeersproblemen zijn. Ook teleporten de 'missende' verkeersdeelnemers waardoor de stad verder wel normaal blijft draaien.

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:16:
Voor landshaping hebben we een mod gelukkig :)
Maar dan zijn je archievements wel uitgeschakeld, toch? Ik weet dat er een mod voor is die dat voorkomt maar werkt die ook proper? Ik lees dat dat dus niet werkt bij diverse mensen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen idee, geef niks om achievements. Liever m'n eigen doelen stellen en die najagen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:27:
[...]

Maar dan zijn je archievements wel uitgeschakeld, toch? Ik weet dat er een mod voor is die dat voorkomt maar werkt die ook proper? Ik lees dat dat dus niet werkt bij diverse mensen.
Die heeft bij mij héél even gewerkt. Ik heb 3 van de basic achievements, maar nu doet het weer niks.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

eehbiertje schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:19:

reden dat we geen goede hoogte mappen hebben, is denk ik omdat ons land nogal beroemd is om zijn vlakheid :P

Maar werkt dat assetpack ?
Want ik heb nu iets van 100-200 models vanuit de workshop. EN de laadtijden worden echt absurd, begint tegen de 5 minuten aan te lopen bij mijn huidige stad (60k inwoners)

En aan de specs zou het niet moeten liggen (alles vanaf ssd, i5-4690 en 8GB ram)
Wat zijn jouw ervaringen hierin ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

mn vliegveld is best leuk geworden. Als het goed is, zouden de diverse vliegtuig parkeer plaatsen straks opgevuld moeten worden door vliegtuigen. Ik heb het nog niet zien gebeuren. Maar zou zagen de plaatjes er wel uit in de workshop.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3DnL2zmhPSXLjcqEYCDh2xqF/full.jpg?nohitcount=1

Mijn portfolio op Instagram

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:36
RoyK schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:32:
mn vliegveld is best leuk geworden. Als het goed is, zouden de diverse vliegtuig parkeer plaatsen straks opgevuld moeten worden door vliegtuigen. Ik heb het nog niet zien gebeuren. Maar zou zagen de plaatjes er wel uit in de workshop.

[afbeelding]
I like it :9~

Maar hoe heb je het met verkeer, geen enorme drukte / opstoppingen nu daar door toeloop toerisme etc?

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

lubbertkramer schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:40:
[...]

I like it :9~

Maar hoe heb je het met verkeer, geen enorme drukte / opstoppingen nu daar door toeloop toerisme etc?
Misschien krijg ik dat nog. Er ligt een heel plein met een subway, treinstation en 4 bushaltes naast. Ook een heleboel voetpaden / wegen waar ze over kunnen lopen. Jammer dat je niet stukken grijs kan maken waar je zou willen Vind het gras niet overal mooi en zou dat best stedelijke willen zien

[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 13-04-2015 11:59 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

RoyK schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:59:
[...]

Misschien krijg ik dat nog. Er ligt een heel plein met een subway, treinstation en 4 bushaltes naast. Ook een heleboel voetpaden / wegen waar ze over kunnen lopen. Jammer dat je niet stukken grijs kan maken waar je zou willen Vind het gras niet overal mooi en zou dat best stedelijke willen zien
Je kunt toch gewoon zelf een asset maken met grijze ondergrond ?

Ziet er wel tof uit verder :P

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 13-04-2015 12:07 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

heuveltje schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:06:
[...]

Je kunt toch gewoon zelf een asset maken met grijze ondergrond ?

Ziet er wel tof uit verder :P
ik dacht meer aan verven, zoals je bomen plaats. Dan kan je ook in de hoekjes van bochtjes etc komen.

ps, heeft er iemand toevallig een leuke pagina op internet waar de meeste in-game icoontjes worden uitgelegd. Ik heb het dan over de dansende icoontjes die regelmatig boven gebouwtjes hangen.

• eehbiertje
wwwhizz schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:56:
[...]

Welke asset-pack heb je? Werkt dat een beetje?
ja werkt goed.. is allemaal van de workshop gedownload.. ongeveer een 18gb aan maps
en de rest is buildings en mods, parks enzo..

zitten echt leuke maps bij.
had alles ingeladen maar dat trok de game niet :9

dus nu een 400 maps erin en paar 100 buildings..

mocht je er belang bij hebben dan moet je even zoeken op "Cities Skylines Global Pack"
alles staat op Steam ID dus mocht je een specifiek iets zoeken kun je het er ook zo uitpakken..

ben nu zelf met deze map bezig... echt heerlijke map (met goede verdeling van resources etc)
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=409858145

@heuveltje heb hier zelf een I7 3770K en 32GB ram :) maar bij teveel crasht de game gewoon.. of hij geeft aan dat er helemaal geen maps zijn 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door eehbiertje op 13-04-2015 12:52 ]

Wow, dat is een hele mooie map. Zal waarschijnlijk mijn tweede stad op worden gemaakt. :D

Edit: Hoe zit dat eigenlijk met die mods, props en assets? Subscriben gaat heel snel. Maar dan duurt het laden van het spel zelf erg lang...omdat het spel ze dan eerst moet binnenhengele, denk ik.
Sommigen zijn wel enkele MB's groot.
No wonder. :)

Er zit toch wel erg mooi spul tussen in de workshop, zoals nu weer die beach walk. Veel SC3k/4 fans die hier volop aan de slag mee zijn gegaan.
Inmiddels van alles gesubbed, maar moet/wil helaas nog even wachten met spelen. :(

[ Voor 73% gewijzigd door HMC op 13-04-2015 15:26 ]

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Je gaat je toch afvragen hoe deze ontwikkelaar het heeft klaargespeeld wat EA/MAXIS niet is gelukt. Een online multiplayer ontbreekt nog, voor de rest is het spel nagenoeg perfect in mijn ogen. Top spel!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

SC2013 is opzich wel foutloos (behalve agent model) en heel mooi geprogrammeerd spel. Het is EA die zulke rare eisen stelde. Als de maps gewoon werkten als hier in dit spel, en de online-shite was weggelaten, en ze de community een kans hadden gegeven had het een topspel geweest.
Helaas is het anders gegaan.

Ik heb totaal geen behoefte aan MP. Lekker in mijn eentje tot diep in de ochternd schilderen.

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 13-04-2015 15:32 ]

• eehbiertje
HMC schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:46:

Edit: Hoe zit dat eigenlijk met die mods, props en assets? Subscriben gaat heel snel. Maar dan duurt het laden van het spel zelf erg lang...omdat het spel ze dan eerst moet binnenhengele, denk ik.
zijn gewoon losse .crp bestanden die je in je folders kan plaatsen als het goed is werkt het met de steam workshop hetzelfde..

vandaar dus dat ik die assetpack gedownload heb geen gezeik en gooi in mijn folders alleen datgene wat ik wil hebben of wil uittesten :)

en met de maps werkt het natuurlijk precies hetzelfde :P
Ik blijf het voorlopig nog handmatig uitzoeken. Zomaar even 30gieg aan spul wat ik wel of niet ga gebruiken downen stel ik nog even uit. Maar a la die packs van SimTroplis zal dat vast wel gaan gebeuren inderdaad.
Mijn SSD is wss wat kleiner dan die van jou. :P

Sowieso het eerste spel dat ik op mijn SSD heb geinstalled. Was voor OS vorbehouden, maar CSL verdiende het :P

Gaat hard nu.

• eehbiertje
HMC schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:37:
Mijn SSD is wss wat kleiner dan die van jou. :P
128gb maar heb al mijn games op een aparte normale schijf staan..
de addons en dergerlijke staan wel op je C schijf onder je appdata :P
Psies.

Hmm, zelfde grootte dus.
Ik moet toch wel uitkijken met die dingen.
Ik wil mijn (voor OS bedoelde) SSD niet helemaal volproppen met dit spel en zijn assets.

Je zou bijna SSD met meer ruimte gaan kopen voor dit spel, waar voorheen je een nieuwe VGA nodig
dacht te hebben voor spelen zoals FPS. LOL

Ik heb een 256gb ssd, maar veel assets erop zetten schiet niks op, game wordt gewoon sloom met teveel assets anyways.
In dat opzicht vraag ik me af welk onderdeel ik het best kan vervangen om dat pas later te laten gebeuren, heb het vermoeden dat het de proc is (in mijn geval een i7 2600k) en nou krijg ik morgen ook nog een ultra wide 29" scherm binnen met hogere reso dan ik nu heb dus ik ben benieuwd..

Ik hoop dat ze dat nog keer iets beter kunnen optimalizeren, al is het maar door bij asset scherm een indicatie te geven hoe zwaar de asset is ofzoiets.

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12 22:54

Geleihoofd

Always a jellyhead

RoyK schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:08:
[...]

ik dacht meer aan verven, zoals je bomen plaats. Dan kan je ook in de hoekjes van bochtjes etc komen.
Zoiets als in onderstaand screenshot?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tmo9b3ml.jpg

Look no further:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=416082909

Mocht je interesse hebben in de parkeerplaatsen, die vind je hier (plus nog een kleine uitleg over hoe je die brushes het beste kan gebruiken):
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420451369
ps, heeft er iemand toevallig een leuke pagina op internet waar de meeste in-game icoontjes worden uitgelegd. Ik heb het dan over de dansende icoontjes die regelmatig boven gebouwtjes hangen.
Toevallig laatst ook nog naar gezocht maar niks kunnen vinden. Weet wel dat de uitleg van die icoontjes wel worden weergegeven als je op 't gebouw klikt.

Task failed succesfully!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
Leuk die ronde parkeerplaats :)

De boom brush werkt bij mij helaas ineens niet meer :(

Zoals hierboven al gezegd: geweldig hoe de community zaken oppakt. En sowieso geeft dit spel, meer dan weke simcity dan ook, vee plezier ok wijken zo mooi mogelijke te maken en te experimenteren .

mixing a drink and music

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Geleihoofd schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:26:
[...]

[afbeelding]

Look no further:

Mocht je interesse hebben in de parkeerplaatsen, die vind je hier (plus nog een kleine uitleg over hoe je die brushes het beste kan gebruiken):

[...]

Toevallig laatst ook nog naar gezocht maar niks kunnen vinden. Weet wel dat de uitleg van die icoontjes wel worden weergegeven als je op 't gebouw klikt.
FANTASTISCH!!! :D :D :9~

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:32:

[afbeelding]
In het "echie" zou je verkeerstoren ernstige overlast geven op dit vliegveld. Hij staat veel te dichtbij twee banen waardoor deze in een richting niet gebruikt kan worden (naar rechts op je plaatje, voor start en landingen (uit die richting ).

Voor de rest erg leuk.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Fly-guy schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:41:
[...]

In het "echie" zou je verkeerstoren ernstige overlast geven op dit vliegveld. Hij staat veel te dichtbij twee banen waardoor deze in een richting niet gebruikt kan worden (naar rechts op je plaatje, voor start en landingen (uit die richting ).

Voor de rest erg leuk.
Ja ik ga hem denk ik ook verplaatsen! :) En nu ik de grond kan inkleuren met de mod die hierboven staat, gaat hij nog mooier worden :D

uhoh me boten hebben nu al soort van file en zit nog vrijwel in begin van me map :P

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-04-13_00003.jpg

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Skylines _O_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R9Dxih0l.jpg

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 22:01
Zojuist ook begonnen aan Cities, wat een heerlijke game inderdaad.
Ik zit alleen met het volgende; m'n stad is aan het affikken. Ik heb wel branweerhuizen gebouwd, maar bij sommige staat 0/6 fire engines in use. Ik heb geen idee hoe ik dit omhoog krijg? Iemand zo vriendelijk? :-)

Edit:

Blijkbaar waren mijn brandweerhuizen 'out of range' van de brand... #logisch.

[ Voor 14% gewijzigd door CuBras op 13-04-2015 21:37 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
Dank! Meteen die mods erbij gezet.
Geleihoofd schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:26:
[...]

[afbeelding]

Look no further:

[...]

mixing a drink and music

Verwijderd

Phiiiiiew... Hoe lang heeft dat wel niet geduurd alvorens zo'n Gula fastfood in m'n stad kwam...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P2LBuy7l.jpg
Nu nog de Starbuck's Coffee :D

Ik hoop dat het verkeersmodel in de toekomst een beetje onder handen genomen wordt. 6 lane road waar er maar eentje van gebruikt wordt door vrachtwagens? File doorheen de ganse stad >_>
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WdnYy5sl.jpg

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
TeK schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:27:
uhoh me boten hebben nu al soort van file en zit nog vrijwel in begin van me map :P

[afbeelding]
Haha lijkt een beetje op de kustlijn van Singapore. 8)7

Ik heb wel zo een stomme bugs gehad (nog steeds):
- Ergens een mod of asset die null reference errors geeft, echter komt er een popup en geen duidelijke uitleg wat er fout is. Ik sluit het en paar seconden later weer dezelfde error. Zo gaat dit steeds door waardoor de game niet speelbaar meer is. Zou best wat duidelijker mogen of een optie om deze messages uit te zetten (zoals alert boxes in de browser) |:(
- Op custom map heb ik soms flooding staan zonder dat er water is... Waardoor mijn gebouwen leeg staan.

[ Voor 45% gewijzigd door Anima-t3d op 13-04-2015 22:54 ]

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-12 22:54

Geleihoofd

Always a jellyhead

Anima-t3d schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:51:
[...]
- Ergens een mod of asset die null reference errors geeft, echter komt er een popup en geen duidelijke uitleg wat er fout is. Ik sluit het en paar seconden later weer dezelfde error. Zo gaat dit steeds door waardoor de game niet speelbaar meer is.
Dat heb ik ook twee keer gehad. Eerste keer werd 't verholpen door van traffic++ over te stappen op zonable pedestrian paths (vereist wel een nieuwe game), tweede keer was 't moving sun. Betwijfel wel of 't puur die mods waren, denk eerder een conflict, maar 't hielp wel.

Task failed succesfully!

• SMD007
[...]

Ik heb wel zo een stomme bugs gehad (nog steeds):
- Ergens een mod of asset die null reference errors geeft, echter komt er een popup en geen duidelijke uitleg wat er fout is. Ik sluit het en paar seconden later weer dezelfde error. Zo gaat dit steeds door waardoor de game niet speelbaar meer is. Zou best wat duidelijker mogen of een optie om deze messages uit te zetten (zoals alert boxes in de browser) |:(
- Op custom map heb ik soms flooding staan zonder dat er water is... Waardoor mijn gebouwen leeg staan.
Ik kwam er gister bij toeval achter dat F7 een debug console opent misschien staat daar iets meer in? (kan ook wel van een mod zijn geen idee :p )

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 15:02
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:24:
Ik hoop dat het verkeersmodel in de toekomst een beetje onder handen genomen wordt. 6 lane road waar er maar eentje van gebruikt wordt door vrachtwagens? File doorheen de ganse stad >_>
[afbeelding]
Nja die 6 baans is alleen dat het kan opsplitsen naar 3 kanten (linksaf,rechtdoor en rechtsaf). Blijkbaar willen al je vrachtwagens linksaf op een gegeven moment.
Liggend aan hoe je uitsluiting is kan je een ramp (of een oneway-2 baans) gebruiken een (eerdere?) aftakking te maken (naar een andere weg).

[ Voor 13% gewijzigd door Ikke_Niels op 14-04-2015 08:43 ]

User Error -- Please Replace User

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-12 20:56
Ik loop ook regelmatig tegen het probleem van de zesbaans, één of twee die maar effectief gebruikt worden. Zoals Ikke_Niels al aangeeft, splitsen of afritten maken. Ik heb zelf standaard rond een groot gebied een rondweg liggen van 6 wegen. Zodra er werk of woongebieden aan komen zetten dan splits ik twee rijstroken éénrichtingsverkeer af (en die laat ik eventueel een heel stuk parallel meelopen).

Grootste probleem is vaak toch wel de industrie. Die trekt zo'n zware wissel op je verkeer. Het scheelt gewoon een hoop als je industriegebieden kleiner maakt en meer verspreid.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat het beste werkt naar mijn ervaring is een zesbaans die bij elk kruispunt even kort verder gaat als tweebaans om daarna weer zesbaans te worden. Zo gebruikt rechtdoorgaand verkeer altijd de middelste twee rijstroken en zullen wisselen naar de buitenste rijstroken zodra ze af moeten slaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fsQNd3uVZMpBdOE4YGpOFepB/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 14-04-2015 09:13 ]

• PB-powell
Tsurany schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:13:
Wat het beste werkt naar mijn ervaring is een zesbaans die bij elk kruispunt even kort verder gaat als tweebaans om daarna weer zesbaans te worden. Zo gebruikt rechtdoorgaand verkeer altijd de middelste twee rijstroken en zullen wisselen naar de buitenste rijstroken zodra ze af moeten slaan.

[afbeelding]
Maar zolang 90% van het verkeer links wilt houd je de files toch.
Het is dan beter om te kijken waar het gros van het verkeer heen wilt en dan een wat directere verbinding maken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, maar dan heeft je overige verkeer er geen last van.

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12 13:27
Ik zag hier laatst een hele mooie verkeers mod langskomen, volgens mij moest die deze week live gaan. Daarmee kon je onder andere per baan aangeven welke kant deze op is. Dus bij veel verkeer dat naar links voor sorteert kun je vier of vijf banen naar links zetten.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-12 16:35
jongf7 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:57:
Ik zag hier laatst een hele mooie verkeers mod langskomen, volgens mij moest die deze week live gaan. Daarmee kon je onder andere per baan aangeven welke kant deze op is. Dus bij veel verkeer dat naar links voor sorteert kun je vier of vijf banen naar links zetten.
Da's al een mooi begin maar wat ik heel graag zou willen zien is dat je bij kruispunten extra opstelstroken kan aanleggen/instellen, en de weg verder gewoon bijvoorbeeld 1x1 of 2x2 baans is.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.noord-holland.nl/upload/7ceb36a2-c06e-4545-ba1f-b0301609a1b1_N9%20afb.%204.jpg

Maar ik hoop ook dat CO binnen niet al te lange tijd gewoon een verbetering doorvoert in de AI wat betreft het gebruik van lanes.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12 15:16

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Snoz Lombardo schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:14:
[...]

Da's al een mooi begin maar wat ik heel graag zou willen zien is dat je bij kruispunten extra opstelstroken kan aanleggen/instellen, en de weg verder gewoon bijvoorbeeld 1x1 of 2x2 baans is.

Voorbeeld:
[afbeelding]

Maar ik hoop ook dat CO binnen niet al te lange tijd gewoon een verbetering doorvoert in de AI wat betreft het gebruik van lanes.
Dat zou moeten kunnen met die mod, vermits je de weg dan tijdelijk 6 breed maakt (of zoveel als nodig is).
En de AI van mensen ik ook niet al te best, dus op zich vindt ik het wel redelijk zo. Mensen staan in het echt ook graag in de files.
Het enige is dat ze misschien een manier moeten hebben om eromheen te kunnen komen, als er file staat op de normale weg. Maar ook dat gebeurt in het echt niet. Enkel met mensen die standaard met tomtom live/gps rijden en iedere dag 's morgens hun bestemming invoeren.
[...]

Echt waar ? Het is een map die ik zelf gemaakt heb, nergens op gebaseerd.

Dat custom maps vaker last hebben van dat flooding zonder dat er water in de buurt is heb ik ook gemerkt ja.
Zowiezo ik heb meerdere mappen die eerst een keer half onder water lopen en daarna weer leegtrekken doordat er een hoop water uit een rivier komt die over de oevers gaat.
Bij dit soort dingen heb je helemaal vaak dat er nog een tijd lang flooding staat.

Heb ook al een keer gehad dat 2huisjes heletijd last van flooding had, heb ik ze gedelete en zoning weg gehaald, 2 dagen later per ongeluk weer gezoned en toen hadden ze opeens nergens last van.
Ik denk dat hij bedoelt dat het in Singapore voor de kustlijn ook mega file is, net als in Jakarta trouwens. Zie je heel goed vanuit het vliegtuig.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-12 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

Mooi met dat vliegveld ervoor :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Ik zou willen dat ik keer kon zien, Jakarta dan.
Mijn ouders zijn allebij op Java geboren, me pa in Jakarta zelf.
Weet eigenlijk niet zo 1 2 3 hoe de stad heette waar mijn moeder vandaan komt, weet alleen dat het aan andere kant van Java is.
Zelf ben ik nog nooit verder weg geweest als ierland :P
Zal er voorlopig ook zeker neit van komen hehe.

Het aparte van boten in cities is dat de ene keer ze prima lopen en alle havens gebruiken, maar de andere keer dat ik het spel opstart ze opeens persee allemaal dezelfde havens willen gebruiken, ik start dan ook altijd gelijk de savegame opnieuw op als me dat opvalt.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
TommyGun schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:21:
[...]

Mooi met dat vliegveld ervoor :+
Volgens mij staat er nu iemand op een lijst :+

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• PB-powell
Waar haal je die Statue of Liberty vandaan? De enige die ik in de workshop kan vinden is zonder de ster-vormige voet http://steamcommunity.com...=textsearch&section=items

PB-powell schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:05:
[...]

Waar haal je die Statue of Liberty vandaan? De enige die ik in de workshop kan vinden is zonder de ster-vormige voet http://steamcommunity.com...=textsearch&section=items
Dat is één van de eerste dingen die als unlockable tourist attraction te koop is toch? Die had ik er iig vrij snel instaan. Zit in het spel zelf. Of is dat omdat ik de deluxe heb?

• PB-powell
HMC schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:37:
[...]

Dat is één van de eerste dingen die als unlockable tourist attraction te koop is toch? Die had ik er iig vrij snel instaan. Zit in het spel zelf. Of is dat omdat ik de deluxe heb?
Ik heb de normale versie en kan deze nergens vinden, dus denk dat het dan inderdaad in de deluxe versie zit. Iemand die hier een asset van kan maken voor in de workshop? :P Mijn dank zal groot zijn

Ok, vanwege deluxe dus. Thanks. Ik weet niet eens wat er precies bij is gekomen door deluxe te kopen.
Dat zie je niet in Steam, alleen dat er nog 5 pakketjes of zo zijn meegeleverd, waarvan nu dus duidelijk Liberty één is.

Die je naar linkt ziet er ook aardig uit, maar niet zo mooi als die "wij" hebben. :P ;)
Ik wilde 'em niet eens bouwen, want ik vind het geen mooi ding.
Maar ja, je wilt toch toeristen, he...

Edit:
Hoe open je trouwens dingen zoals de "art book" die je erbij krijgt in deluxe?

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 14-04-2015 15:24 ]

• PB-powell
Ik vind het best een mooi gebouw, wil hem daarom ook wel hebben :p

Verder zou ik ook niet weten wat het verschil precies is tussen normaal en deluxe, weet wel dat ik toen ik het spel ging kopen de prijs niet de moeite waard ten opzichte van wat je er extra bij kreeg.

• SMD007
PB-powell schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:23:

Verder zou ik ook niet weten wat het verschil precies is tussen normaal en deluxe, weet wel dat ik toen ik het spel ging kopen de prijs niet de moeite waard ten opzichte van wat je er extra bij kreeg.
Deluxe editie heeft 5 unique buildings waaronder dus liberty statue.

Five in-game items include:

Statue of Liberty
Eiffel Tower
Brandenburg Gate
Arc de Triomphe
Grand central terminal

Ik vond dat het prijsverschil niet waard.

• IdieEasy

IdieEasy

PB-powell schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:23:

Van de paradox site:
The Deluxe Edition:
Included in the Deluxe Edition are 5 In-game historical monuments from around the world, the games original soundtrack as well as a digital art book.

Five in-game items include:

Statue of Liberty
Eiffel Tower
Brandenburg Gate
Arc de Triomphe
Grand central terminal
Helemaal met je eens, dat is geen 11 euro waard :s

Edit: Damnit SMD007! Sneller zijn en mijn mening jatten! :+

[ Voor 3% gewijzigd door IdieEasy op 14-04-2015 15:41 ]

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 14:12
Jullie vergeten wel dat je een digital artbook en de game soundtrack er ook bij krijgt... het zijn niet alleen die 5 gebouwen. Of het dan wel de €11 extra waard is moet ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk :)

Steam ||

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de Deluxe gekocht puur en alleen om Colossal Order en Paradox te steunen.
Die gebouwen heb ik nooit gebouwd :P

En hulde, een miljoen verkocht _o_

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 14-04-2015 15:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• IdieEasy

IdieEasy

Lau1187 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:42:
Jullie vergeten wel dat je een digital artbook en de game soundtrack er ook bij krijgt... het zijn niet alleen die 5 gebouwen. Of het dan wel de €11 extra waard is moet ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk :)
Ik heb nog nooit wat gedaan met een digital art book, laat staan met de sound track. Maar beide zijn natuurlijk gewoon te krijgen als je niet de deluxe versie koopt. Dat soort dingen zie ik eigenlijk als opvulling van ruimte, omdat 5 gebouwen zo schammel staan.

Maar er zijn dus mensen die het echt leuk vinden? Dan was mijn aanname misschien beetje fout :/
Same here, en als mensen nu gaan zeuren dat ze geen Liberty Statue hebben...tsja.. :P

Maar hoe open je/waar vind je artbook? :S

[ Voor 20% gewijzigd door HMC op 14-04-2015 15:45 ]

• anandus
  • Niet online
IdieEasy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:43:
[...]
Maar er zijn dus mensen die het echt leuk vinden? Dan was mijn aanname misschien beetje fout :/
Ik denk dat de meesten die de Deluxe-versie kopen, net als ik, het eerder als een soort fooienpot zien ;)
Voor de gebouwen doe je het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-04-2015 15:47 ]

• Lau1187
IdieEasy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:43:
[...]

Ik heb nog nooit wat gedaan met een digital art book, laat staan met de sound track. Maar beide zijn natuurlijk gewoon te krijgen als je niet de deluxe versie koopt. Dat soort dingen zie ik eigenlijk als opvulling van ruimte, omdat 5 gebouwen zo schammel staan.

Wat bedoel je met 'gewoon te krijgen'? Torrenten? Want ik geloof niet dat je de digtale content van de Deluxe Edition ergens los kunt kopen.

Steam ||

liberty statue, effel tower, brandenburg gate, arc de triomph, ik heb die allemaal gewoon van de workshop hoor :) grand central station miss es kijken :)

• anandus
  • Niet online
HMC schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:44:

Maar hoe open je/waar vind je artbook? :S
In de Cities:Skylines-map :)

Op Windows is dat \<Steam-map>\SteamApps\common\Cities_Skylines

Die zien er wel goed uit, maar echt niet zo mooi gemoddelleerd als dor de makers zelf. Achievement hunters.
Iets uploaden. :P

• IdieEasy

IdieEasy

anandus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:45:
[...]
Ik denk dat de meesten die de Deluxe-versie kopen, net als ik, het eerder als een soort fooienpot zien :)
Ja, dat kan ik me nou weer wel voorstellen. Ook gedaan met terraria, voor 10 euro extra versie gekocht en die weggegeven aan een wild vreemde :D
Lau1187 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:45:
[...]

Wat bedoel je met 'gewoon te krijgen'? Torrenten? Want ik geloof niet dat je de digtale content van de Deluxe Edition ergens los kunt kopen.
Ja, dat ja. Mag alleen niet besproken worden hier, vandaar.
anandus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:47:
[...]
In de Cities:Skylines-map :)

Op Windows is dat \<Steam-map>\SteamApps\common\Cities_Skylines
Thanks. Zowaar totaal over het hoofd gezien. Wat dat betreft blijft Steam toch een doolhof. Tig verschilende mappen op je comp om een enkel spel te spelen, welke gewoon in één folder hoort te staan.

• Lau1187
Nee weet ik, maar was niet zeker of je misschien bedoelde dat de DE content ergens anders toch nog verkrijgbaar was.

Overigens vind ik de soundtrack niet super goed. Artbook is wel mooi maar omdat het digitaal is is het niet alsof je dat elke week even inkijkt :P

Steam ||

Dat digital art book dorkijkende...waar is CITY HALL dan?
Een groot gemis.

• anandus
  • Niet online
HMC schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:53:
Dat digital art book dorkijkende...waar is CITY HALL dan?
Een groot gemis.
Pagina 13 ;) (althans, het is niet genummerd, maar volgens mijn PDF-viewer)
De pagina na Office Low Den Low Tech 01

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 14-04-2015 16:01 ]

Ja, die zag ik dus in art book... Ik bedoel in-game, duh... :P

• anandus
  • Niet online
Ohw :P

• maselbe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-12-2021
PB-powell schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:58:
[...]

Ik heb de normale versie en kan deze nergens vinden, dus denk dat het dan inderdaad in de deluxe versie zit. Iemand die hier een asset van kan maken voor in de workshop? :P Mijn dank zal groot zijn
Eigenlijk zou er geen andere versie van deze 5 gebouwen in de workshop te vinden mogen zijn omdat deze gebouwen onder een copyright act vallen. Iemand die een model van deze gebouwen wil maken en gebruiken voor welke doeleinde dan ook moet eerst een licentie aanvragen om deze te mogen modeleren en het model te mogen gebruiken.

Lees ook :
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright_in_architecture_in_the_United_States

http://www.quora.com/Are-video-games-allowed-to-model-their-buildings-and-locations-based-on-real-world-locations-or-are-there-architecture-copyrights-that-prevent-them-from-doing-so

[ Voor 18% gewijzigd door maselbe op 14-04-2015 16:10 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.