• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 10:54
Cowamundo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:38:
Voor wie deze prachtige mod nog niet heeft mee gekregen:

Op pagina 2 staat een status update van de mod eigenaar (vandaag geplaatst)

Almost zone, ik kan niet wachten in ieder geval!! :)

https://forum.paradoxplaz...s/traffic-manager.848491/
Damm! Dat ziet er interessant uit.
Ben momenteel nog zonder mods aan het spelen, maar dit is wel eentje die ik in het oog zal houden!

Want toegeven, de verkeers-AI heeft toch zo zijn gebreken. Naar wat ik versta houd de simulatie enkel rekening in zijn route berekening met de snelste route met max snelheid ongeacht congestie. Hoop dat ze daar in een update iets mee kunnen doen en aan prioritaire voertuigen, die mogen wel eens prioritair worden en niet voor ieder verkeerslicht staan wachten... (Heb SimCity 5 nooit gespeeld, maar wat ik mij nog herinner van SimCity 4 hadden deze wel voorrang).

Verder bevalt het spel mij wel! De uren vliegen voorbij en voor ik het weet ik het alweer vroeg in de ochtend... Gisteren nog met de map editor zitten spelen, leuk bergjes maken, en dan ergens bovenin water dumpen en kijken welke route het naar beneden volgt om dan wat bij te werken (erosie maken enzo), met dat water spelen is echt wel leuk.

Binnenkort eens kijken of ik maps die ik in SimCity 4 gemaakt heb, via de hightmap kan porten naar Cities Skylines (weet niet of dat mogelijk is, ga eens moeten zoeken)

[ Voor 3% gewijzigd door Marsmillo op 09-04-2015 15:13 ]

Marsmillo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:12:
[...]

Damm! Dat ziet er interessant uit.
Ben momenteel nog zonder mods aan het spelen, maar dit is wel eentje die ik in het oog zal houden!

Want toegeven, de verkeers-AI heeft toch zo zijn gebreken. Naar wat ik versta houd de simulatie enkel rekening in zijn route berekening met de snelste route met max snelheid ongeacht congestie. Hoop dat ze daar in een update iets mee kunnen doen en aan prioritaire voertuigen, die mogen wel eens prioritair worden en niet voor ieder verkeerslicht staan wachten... (Heb SimCity 5 nooit gespeeld, maar wat ik mij nog herinner van SimCity 4 hadden deze wel voorrang).
Je moet de vergelijking met SC4 gelijk overboord gooien, traffic is daar een berekening en op basis daarvan een animatie. het verkeer wat je dan ziet zijn geen agents met een bepaald doel.
Als je hulpdiensten prio geeft loopt je verkeerschaos denk ik nog meer vast want door rood rijden betekend stilstand voor groen dus op een kruising staan dan 4 stromen stil ipv 2.
Speltechnisch kun je 2 dingen doen, of je zorgt voor enorme dekking dat er a: minder brand uitbreek en b:de hulpdiensten minder ver hoeven te rijden of je zorgt dat je minimale knooppunten hebt.
Ik heb 20-25% fire hazzard en dus regelmatig een brandje en die worden voor 80% wel geblust in een stad met 90K inwoners met veel kruisingen.
Zou je hulpdiensten voorrang geven wat realistisch is dan heb je een mindere dekking nodig wat minder kosten betekend en dus een kleine onbalans in de simulatie.
Ik vind het vrij normaal, speltechnisch, dat wanneer je je verkeer niet onder controle hebt je hulpdiensten het moeilijker hebben en je of het een of het ander zult gaan moeten aanpakken of kosten moet maken.
Het enige probleem wat ik vooralsnog zie in de pathfinding is het vroeg voorsorteren.
Maar goed, dat is hoe ik het ervaar, ik zie wel meer mensen erover vallen wbt de hulpdiensten maar ik vraag me af of je het moet willen dat die altijd voorrang hebben, het heeft ook nadelen lijkt me.

Overigens houd het verkeer wel rekening met opstoppingen alleen als die er op het moment van berekening nog niet of nauwelijks is dan niet.
Onderweg wordt geen alternatief berekend pas na een reset als een agent dus te lang moet wachten.
Ik heb vaak genoeg gehad dat een enorm knooppunt ineens zo goed als verdwenen was en dat er een ander knooppunt was ontstaan, afslag eerder b.v.
Later schuift het dan weer op als je verder niks doet en als er geen goed alternatief is dan gebeurd er uiteraard ook niks.
Klik af en toe gewoon even een cim aan die in de file staat en kijk waar die vandaan komt en waar die heen moet, best wel interessant om te zien wat de alternatieven zijn.

Only fools are enslaved by time and space.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-12 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

TeK schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:23:
Ik heb afgelopen 2 dagen tegen een deathwave zitten vechten, 80k mensen dood.
Waarom ? Nou omdat ik idd lekker een zooi residential neerleg omdat ik demand had, dat zijn dus idd dingen waar ik beter op moet letten, maar als de game eenmaal sloom loopt (na deathwave liep het weer tijdje lekker dat wel) is het erg moeilijk om lang genoeg rustig te wachten voor je weer zoned.

Je wilt altijd zo graag gewoon door hehe
Gelukkig kunnen mijn crema's het wel degelijk aan, en heb ik nog zat op de bank, maar op een gegeven moment ga je je wel zorgen maken als je zo'n deathwave hebt gehad en vervolgens weer 46% adults hebt, waarvan je je realiseert dat daar een hoop weer tegelijk door zal gaan in de volgende wave.

Een gevarieerde levensspan zou toch wel erg fijn zijn ipv 6jaar ? dood !!
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=421188880

:)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 10:54
LoneRanger schreef op donderdag 09 april 2015 @ 15:56:
[...]

Je moet de vergelijking met SC4 gelijk overboord gooien, traffic is daar een berekening en op basis daarvan een animatie. het verkeer wat je dan ziet zijn geen agents met een bepaald doel.
Als je hulpdiensten prio geeft loopt je verkeerschaos denk ik nog meer vast want door rood rijden betekend stilstand voor groen dus op een kruising staan dan 4 stromen stil ipv 2.
Speltechnisch kun je 2 dingen doen, of je zorgt voor enorme dekking dat er a: minder brand uitbreek en b:de hulpdiensten minder ver hoeven te rijden of je zorgt dat je minimale knooppunten hebt.
Ik heb 20-25% fire hazzard en dus regelmatig een brandje en die worden voor 80% wel geblust in een stad met 90K inwoners met veel kruisingen.
Zou je hulpdiensten voorrang geven wat realistisch is dan heb je een mindere dekking nodig wat minder kosten betekend en dus een kleine onbalans in de simulatie.
Ik vind het vrij normaal, speltechnisch, dat wanneer je je verkeer niet onder controle hebt je hulpdiensten het moeilijker hebben en je of het een of het ander zult gaan moeten aanpakken of kosten moet maken.
Het enige probleem wat ik vooralsnog zie in de pathfinding is het vroeg voorsorteren.
Maar goed, dat is hoe ik het ervaar, ik zie wel meer mensen erover vallen wbt de hulpdiensten maar ik vraag me af of je het moet willen dat die altijd voorrang hebben, het heeft ook nadelen lijkt me.

Overigens houd het verkeer wel rekening met opstoppingen alleen als die er op het moment van berekening nog niet of nauwelijks is dan niet.
Onderweg wordt geen alternatief berekend pas na een reset als een agent dus te lang moet wachten.
Ik heb vaak genoeg gehad dat een enorm knooppunt ineens zo goed als verdwenen was en dat er een ander knooppunt was ontstaan, afslag eerder b.v.
Later schuift het dan weer op als je verder niks doet en als er geen goed alternatief is dan gebeurd er uiteraard ook niks.
Klik af en toe gewoon even een cim aan die in de file staat en kijk waar die vandaan komt en waar die heen moet, best wel interessant om te zien wat de alternatieven zijn.
Je hebt waarschijnlijk gelijk hoor en haalt wat goeie punten aan. Toch denk ik dat de AI van de prioritaire voertuigen wat beter kan. Toegeven dat het toch wat knullig is om 4 brandweer wagens na elkaar in een file te zien aanschuiven als er daarnaast nog een baanvak vrij is. Ze gaan het verkeer niet voorbij om dan op laatste moment in te voegen, wat toch zou mogen als prioritaire voertuig. En dat door het rood rijden meer chaos zou veroorzaken is maar van zeer korte duur natuurlijk (tot ze voorbij zijn). En dat is in de realiteit ook zo natuurlijk. Maar goed, is niet een dooddoener hoor, zeker niet.

Trouwens in mijn eerste stadje heb ik momenteel nog geen echte verkeersproblemen. Het is ook niet echt groot en is meer een farming gemeenschap die ik probeer te maken. We hebben 1 hoofdweg, woonwijken die daarop aangesloten zijn, buiten de woonkern heb je boerderijen (ik mis grote velden, maar goed, valt ook mee te leven) en op het einde van de hoofdweg heb je nog een gewone low tech industriepark. Hoofdweg heb ik wel gemaakt met 2x 2baanvak enkele richting naast elkaar te leggen omdat ik van mening ben dat deze beter werkt dan 1x 4baanvak beide richtingen. Misschien ook nog een SimCity 4 ding van me, want daar deed ik dat ook altijd. Bijkomend voordeel, je kan in de middenberm nog doen wat je wilt.

Cims volgen is inderdaad leuk. Was onder de indruk dat mijn primitief openbaar vervoer netwerkje het deed. Heb maar twee lussen, Lijn 1 die een lusje in de woonkern rijd met een wisselaar aan de hoofdweg. En lijn 2 die de hoofdweg op en af rijdt tussen woonkern en afgelegen industriepark. Cims stappen effectief over aan de wisselaar. Mooi. Vraag mij af hoeveel overstappen ze maximaal doen, zal ik eens moeten testen.

SimCity 4 vergeten? Zal denk ik niet snel gebeuren, ik speel nu Cities Skylines non stop en speel het heel graag en de mogelijkheden zijn zeer leuk. Maar toch jeukt het om SC4 ook weer opnieuw te installeren. Daar ben ik dan wel veel minder bezig met een stad te managen, maar is het mij vooral om de esthetische dingen te doen. Is een heel andere vorm van spelen. Die misschien ook wel in Cities Skylines komt als er nog meer mods en mogelijkheden beschikbaar zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Marsmillo op 09-04-2015 17:04 ]

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-12 11:36
Gisteren beginnen spelen en dit forum als beginpunt gebruikt. Heb al veel tips kunnen gebruiken van jullie, waarvoor veel dank :)

Ik loop momenteel wel tegen een probleem aan, mogelijk een beginnersfout maar ik lijk constant de melding "not enough workers" te krijgen. Terwijl ik toch wel vrij veel residentie heb ten opzichte van de industrie.

Traffic is ook overal groen met uitzondering van een kruispunt of 2 (maar het verkeer gaat wel door).
Ik vraag mij dus af waar dit probleem nog mee te maken kan hebben ?

Screenshot (nogal ongelukkig gekozen want hier zie je nu net niet veel van die icons).
link: http://i.imgur.com/4yyslZh.png

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
boskantman schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:17:
Gisteren beginnen spelen en dit forum als beginpunt gebruikt. Heb al veel tips kunnen gebruiken van jullie, waarvoor veel dank :)

Ik loop momenteel wel tegen een probleem aan, mogelijk een beginnersfout maar ik lijk constant de melding "not enough workers" te krijgen. Terwijl ik toch wel vrij veel residentie heb ten opzichte van de industrie.

Traffic is ook overal groen met uitzondering van een kruispunt of 2 (maar het verkeer gaat wel door).
Ik vraag mij dus af waar dit probleem nog mee te maken kan hebben ?

Screenshot (nogal ongelukkig gekozen want hier zie je nu net niet veel van die icons).
link: http://i.imgur.com/4yyslZh.png
Misschien is je opleidingsniveau niet hoog genoeg? Mensen werken alleen beneden hun opleidingsniveau en niet erboven.

Ook hoef je niet panisch te doen als er wat oranje of rode wegen zijn. Net als in rl heb je altijd drukke punten.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-12 10:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb het spel nou een weekje en wat een goed spel is het.
Geen problemen met hampering zoals XXL, grotere mappen dan SimCity 5 en de komende 30 uitbreidingen zijn in de paar maanden dat het spel bestaat al gemod.

Hebben jullie de Oersoep al ontdekt ? Maak nieuwe map zeelvl hoog en dan moet je je land net iets hoger maken en dan beetje lulkraak het land gaan verhogen. Oersoep :)

• boskantman
Henvar schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:46:
[...]

Misschien is je opleidingsniveau niet hoog genoeg? Mensen werken alleen beneden hun opleidingsniveau en niet erboven.

Ook hoef je niet panisch te doen als er wat oranje of rode wegen zijn. Net als in rl heb je altijd drukke punten.
Moet ik eens nakijken, momenteel nog op werk. Ik heb wel genoeg scholen (elementary en hoger) maar universiteit is nog niet unlocked.

• Henvar
  • Niet online
HMC schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:32:
En een cargo station. Werkt meteen.

[...]

Plaatjes zien er goed uit.
Mag ik vragen wat dat brede hoge witte gebouw in je stad is?
Die heb ik nog niet eerder gezien.
Thnx

Dat brede hoge witte gebouw is de High Interest Tower.
boskantman schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:17:
6000 inwoners tegen 4000 banen beschikbaar en als je iets verder kijkt 3200 hebben een baan.
Van je 6000 inwoners valt 57% in de groep adults/young adults is dan precies die 3200 wat je workforce is.
Het is natuurlijk niet zo dat elke inwoner kan werken, kinderen, teens en wellicht de seniors vallen al af.
Op zich dus nog knap dat je 3200 mensen aan het werk hebt.
Hoe dan ook mis je 800 cims om in al je banen te voorzien.

• boskantman
Zo had ik het nog niet bekeken. Klinkt inderdaad logisch.

Had mij zo vastgepind op het totaal aantal, maar je mag natuurlijk enkel de werkende mensen bekijken (57%) :). In het weekend is verder kijken en meer resedential zonen dus of industrial weg doen :)
LoneRanger schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:05:
[...]

6000 inwoners tegen 4000 banen beschikbaar en als je iets verder kijkt 3200 hebben een baan.
Van je 6000 inwoners valt 57% in de groep adults/young adults is dan precies die 3200 wat je workforce is.
Het is natuurlijk niet zo dat elke inwoner kan werken, kinderen, teens en wellicht de seniors vallen al af.
Op zich dus nog knap dat je 3200 mensen aan het werk hebt.
Hoe dan ook mis je 800 cims om in al je banen te voorzien.
Naar mijn ervaring moet je minimaal 1000banen meer hebben dan daadwerkelijk werkenden om alles goed te laten verlopen.
TeK schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:48:
Naar mijn ervaring moet je minimaal 1000banen meer hebben dan daadwerkelijk werkenden om alles goed te laten verlopen.
Ik doe het eerder andersom om meer druk te hebben op de banen, zo worden laaggeschoold banen dus ook [eerder] bezet en voorkomt het "not enough workers" icoontje.
Eigenlijk laat ik me min of meer leiden door de residential demand en houd ik die zo laag mogelijk of iig veel lager dan C en I.
Als je snel wilt groeien dan zorgen beschikbare banen voor extra demand maar zeker wanneer je veel geschoolde cims hebt is het dan moeilijk[er] om laaggeschoolde banen te vullen en dus moeilijk om je industrie en commercial uit te breiden.
Naja, het is maar hoe je het wilt spelen natuurlijk maar ik wil gewoon veel industrie en niet teveel offices.
vziw heeft werkeloosheid geen grote impact anders dan het levelen van residential mits er wat voorzieningen zijn verder want anders lopen ze wel weg natuurlijk.

Ik heb in mijn huidige map ruim en dan bedoel ik ook echt ruim 20k industrie en misschien iets van 1500 offices.
Ik heb juist de ervaring dat als er maar weinig banen zijn dat ze dan liever thuis gaan zitten dan te gaan werken bij de industrie.
Wel heb ik voornamelijk goods en ore indus in die map.

Verwijderd

Kan je zeggen 'don't go to school'? Ik ben een groene om het maar zo te zeggen dus schone industrie, maar vaak wel het bekende 'ik heb niet genoeg werkers' icoontje. Ik heb vaak aan het begin al een schooltje staan en ik denk dat dat mijn probleem is.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:57:
Kan je zeggen 'don't go to school'? Ik ben een groene om het maar zo te zeggen dus schone industrie, maar vaak wel het bekende 'ik heb niet genoeg werkers' icoontje. Ik heb vaak aan het begin al een schooltje staan en ik denk dat dat mijn probleem is.
Volgens mij niet, zou een leuk idee zijn voor een mod, dus een zone toe kunnen wijzen dat niemand in die zone naar school gaat :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Dat zou idd een zeer aangename optie zijn, aangezien het nu lijkt alsof mensen zelfs opgeleid geraken ook al kunnen ze er officieel niet komen via geen enkele weg of metro.

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
TeK schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:05:
Dat zou idd een zeer aangename optie zijn, aangezien het nu lijkt alsof mensen zelfs opgeleid geraken ook al kunnen ze er officieel niet komen via geen enkele weg of metro.
Er komen toch ook mensen van buiten je stad naar jou stad om te wonen. Die komen dan waarschijnlijk met een bepaald opleidingsniveau naar jou stad.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-12 11:38

Hoogie2004

Whohooooo

TeK schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:05:
Hebben jouw steden dan geen aanvoer-wegen, snelweg ofzo?

Ze kunnen natuurlijk omrijden buiten de map om :+

My iRacing profile | Strava

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-12 10:55
Hoogie2004 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:47:
[...]

Hebben jouw steden dan geen aanvoer-wegen, snelweg ofzo?

Ze kunnen natuurlijk omrijden buiten de map om :+
Zodra ze binnen zijn de aanvoerwegen wegslopen! ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

scrappy.doo schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:50:
[...]

Zodra ze binnen zijn de aanvoerwegen wegslopen! ;)
Ze lopen anders gewoon een takkeneind naar school toe.. Maar het maakt in feite niks uit, iedereen in mijn agrarische sector is overgekwalificeerd .
SMD007 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:44:
[...]

Er komen toch ook mensen van buiten je stad naar jou stad om te wonen. Die komen dan waarschijnlijk met een bepaald opleidingsniveau naar jou stad.
Maak ergens een stukje losse weg zonder een weg ernaartoe, maak daar een school.
Zelfs dan raken mensen opgeleid.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-12 11:38

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, dat is wel apart...

My iRacing profile | Strava

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
TeK schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:06:
[...]

Maak ergens een stukje losse weg zonder een weg ernaartoe, maak daar een school.
Zelfs dan raken mensen opgeleid.
Ja dat zeg ik. Er komen opgeleide mensen van buiten je stad naar jou stad toe wonen. Maak een school zonder weg er naar toe. en verbreek alle buitenverbindingen, misschien dat je dan geen opgeleiden meer krijgt?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Henvar
  • Niet online
SMD007 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:17:
[...]

Ja dat zeg ik. Er komen opgeleide mensen van buiten je stad naar jou stad toe wonen. Maak een school zonder weg er naar toe. en verbreek alle buitenverbindingen, misschien dat je dan geen opgeleiden meer krijgt?
Bouw een school en iedereen gaat er heen totdat de capaciteit Is bereikt.
De range van gebouw geldt alleen om woningen te upgraden.
Ik hoop dat ze de scholen aanpassen want nu kan je dus geen vogelaar wijken maken voor de industrie.
Nogmaals, gewoon zorgen dat er veel druk op je banen is dan gaan je hoger opgeleide cims gewoon de ongeschoolde banen invullen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yyu6kqAOfWHCImhbDzgtInXq/full.png

Er zijn maar 6 banen vrij in dat gedeelte en geen enkele ongeschoold.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Pj5HHQv23XyNWLAfEB1mj2ID/full.jpg

Ik ben er in 2046 mee begonnen, daar zie je de relatief grote stijging in residential zones waar C en I maar heel licht stijgen.
In industrie zie je op dat moment wat fluctuaties omdat ik eerst flink had gezoned maar omdat er nog niet genoeg druk was weer een gedeelte afgebroken en daarna langzaam er weer bij.
De industriële gebieden heb ik allemaal opgedeelten in districten zodat ik per district de druk op banen in de gaten kan houden.
Op die manier kijk ik dan welke ik het beste kan uitbreiden, degene met de minst ongevulde banen.
Dat laatste vind ik persoonlijk nogal makkelijk omdat het de roep naar workers minimaliseert.

Eigenlijk is het gewoon een kwestie van je R demand zo laag mogelijk houden.

p.s.
Het 2e plaatje gaat om zones en dus niet 1op1 om banen.
Ik heb net een dipje gehad kwa inwoners maar dat gaat weer omhoog en zit nu op zo'n 6% werkeloosheid en kom van 9%.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
Hoe krijg je die informatie over happines enzo eronder? Is dat een mod?

mixing a drink and music

Boefmans schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:57:
Hoe krijg je die informatie over happines enzo eronder? Is dat een mod?
Ja is een mod.

link.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er was een paar pagina's geleden een mod welke een ander soort bouw menu introduceerde.
Vierkant venster ipv de balk onderin.

Weet iemand hoe die heet? Ik kan hem in de workshop nergens vinden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:53

Geleihoofd

Always a jellyhead

Donstil schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:49:
Er was een paar pagina's geleden een mod welke een ander soort bouw menu introduceerde.
Vierkant venster ipv de balk onderin.

Weet iemand hoe die heet? Ik kan hem in de workshop nergens vinden.
Dat was de Improved Build Panel Mod, maar die is inmiddels alweer ingetrokken, vertoonde teveel bugs en incompatibiliteit. De maker is nu een nieuw project gestart, Sapphire:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=421770876

Nog niet af maar in de toekomst moet dit meer flexibiliteit en functionaliteit toevoegen.

Task failed succesfully!

• Donstil
  • Niet online
Geleihoofd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:54:
[...]

Dat was de Improved Build Panel Mod, maar die is inmiddels alweer ingetrokken, vertoonde teveel bugs en incompatibiliteit. De maker is nu een nieuw project gestart, Sapphire:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=421770876

Nog niet af maar in de toekomst moet dit meer flexibiliteit en functionaliteit toevoegen.
Oke niet zo verwonderlijk dus dat ik hem niet kon vinden :)

Ik hou zijn nieuwe project in de gaten. Thnx!

• Tosemime
  • Laatst online: 15:30
Hier wat plaatjes van mijn stad, ben er wel tevreden over zo :) Heb een vrij groot CBD gemaakt met een snelwegring en een spoorlijn er omheen. Daarbuiten liggen de suburbs. OV loopt ook lekker, ruim 5000 citizens per week met de bus, en ook metro en trein doe het goed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G4McFVP.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GkD46Yt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yOm09Gn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1lmIzNI.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:27

DvE

ORA-00000

Heb je nog last van schaduw op je zonnecollectoren: een na laaste plaatje beetje links van het midden boven :)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er lijkt overigens geen logisch verband te zitten met de aanvoer vanaf de snelweg en de drukte in je stad. Ik heb als test een industrieterrein gemaakt met wat winkels en huizen welke alleen per trein en vliegtuig te bereiken is. In no time stond het daar helemaal vol met Trucks en auto's.

Mijn stad heeft nu 140k inwoners, ik ben nu wat aan het experimenteren zoals wegen onder water zetten (eerste paar auto's slippen, de rest rijd gewoon door het water. Ook heb ik een paar lage wegen over 1 van mijn vliegvelden heen gebouwd, helaas vliegt het vliegtuig er dwars doorheen :P

[ Voor 33% gewijzigd door Rev! op 10-04-2015 15:56 ]

Dat busstation in dat tweede plaatje is echt nog steeds gewoon prachtig. Is dat een asset inmiddels?

Eat the bugs, live in a pod

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HMC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:45:
Dat busstation in dat tweede plaatje is echt nog steeds gewoon prachtig. Is dat een asset inmiddels?
Zoek even op bus, metro en hub. Zijn er een aantal die prima werken. Ik gebruik een soort gelijke versie puur en alleen als metro hub.
Maar ik wil deze! :P Die heeft ...wie was het ook alweer... :? hier toch gemaakt?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12 22:21

Koenvh

Hier tekenen: ______

HMC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:48:
Maar ik wil deze! :P Die heeft ...wie was het ook alweer... :? hier toch gemaakt?
Ik heb een keer iets vergelijkbaars gemaakt, maar deze ziet er beter uit. ;)

🠕 This side up

Tosemime in "Cities: Skylines"

Deze dus, van Tosemine zelf notabebe.
Dat was dus een asset? Geen eigen brouwsel? Any links?
Tosemine! :P

Ik zie wel deze:
http://steamcommunity.com...t=textsearch&section=home
Maar geen beoordelingen, en daar moet je zelf ales inzetten aan stations en zo.
Is het die?

[ Voor 69% gewijzigd door HMC op 10-04-2015 17:08 ]

• Donstil
  • Niet online
Nou ja zeg wat ik nou weer heb.

Maandag (ofz) keurig gespeeld, game en iMac afgesloten.
iMac tussen door nog wel gebruikt maar geen tijd gehad om te spelen.

Nu vandaag weer spelen en haal ik nog maar 2 fps, lijkt wel of ik de game probeer te starten op een oude 486 ofz. Menu's traag, gameplay echt niet te doen.

Bekend probleem toevallig?
(Ik heb alle mod's al uitgezet maar dat lijkt niet te helpen)

• Tosemime
  • Laatst online: 15:30
DvE schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:37:
Heb je nog last van schaduw op je zonnecollectoren: een na laaste plaatje beetje links van het midden boven :)
Oh daar heb ik totaal niet aan gedacht nog :p geen idee, zou ik eens naar moeten kijken
HMC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:01:
Tosemime in "Cities: Skylines"

Deze dus, van Tosemine.
Dat was dus een asset? Geen eigen brouwsel? Any links?
Het busstation in het plaatje dat ik net geplaatst heb, heb ik zelf gemaakt. Het busstation in jouw quote is een asset inderdaad, heeft iemand hier een keer gemaakt volgens mij. Maar ik vind het leuker om zelf zoiets te maken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tosemime op 10-04-2015 17:09 ]

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Tanx, ok...daar ben je dus wel een tijdje mee bezig geweest. Mooi hoor.

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
M'n vriendin heeft ook aardig de smaak te pakken al vind ze snelwegen wel lastig ze zou liever een asset ziet die in een keer tweebaans snelweg aan legt.

Stad Judith
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iXkbK7Zklttno4Q7QgZWAgOR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DoYeIduN8nPcZKaerarmRaOS/thumb.jpg

En ik heb geprobeerd m'n 380K stad te laden maar mn pc vind het gewoon echt niet meer leuk... dus helaas pindakaas hier nog wat screenshots.

Downcom (stad 4)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s7jQYfEP17xef6TiO2B4tnA0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3JpofqOTzuS8nzd9R3VcvmqM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/A4JIMSJkdqRCMN3cQCpaV6bQ/thumb.jpg

inmiddels alweer begonnen met mn 5e stad die ik weer iets logischer in elkaar probeer te zetten. Inmiddels zelfs regenboogbussen :9

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LSXvenZkGsrg5Mk6hfMX7wcG/medium.png

Verwijderd

Tosemime schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:34:
Hier wat plaatjes van mijn stad, ben er wel tevreden over zo :) Heb een vrij groot CBD gemaakt met een snelwegring en een spoorlijn er omheen. Daarbuiten liggen de suburbs. OV loopt ook lekker, ruim 5000 citizens per week met de bus, en ook metro en trein doe het goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb jij een asset van die mooie op- en afritten? Daar zou je mij blij mee maken :)
M'n vriendin heeft ook aardig de smaak te pakken al vind ze snelwegen wel lastig ze zou liever een asset ziet die in een keer tweebaans snelweg aan legt.
[
Ah, je bedoelt tweebaans in de zin zoals in SC4 vroeger, beide richtingen op?
Ja dat zou wel handig zijn, maar soms is het wel leuk om er een bochtje in de ene richting in te gooien, die niet helemaal pas loopt met de snelweg die in de andere richting gaat.

Go with the flow. Je moet er kunst van inzien.

• downcom
HMC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:00:
[...]

Ah, je bedoelt tweebaans in de zin zoals in SC4 vroeger, beide richtingen op?
Ja dat zou wel handig zijn, maar soms is het wel leuk om er een bochtje in de ene richting in te gooien, die niet helemaal pas loopt met de snelweg die in de andere richting gaat.

Go with the flow. Je moet er kunst van inzien.
Uiteraard de enkel-baans moet blijven bestaan maar een kant en klaar stuk recht zou wel praktisch zijn voor iets wat minder handige gamers.

maar goed zelf vind ik het niet zo'n probleem :P
downcom schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:03:
[...]

Uiteraard de enkel-baans moet blijven bestaan maar een kant en klaar stuk recht zou wel praktisch zijn voor iets wat minder handige gamers.

maar goed zelf vind ik het niet zo'n probleem :P
Hebben we het nou over richtingen of aantal banen? :P
Een highway in CSL is toch wel volop meerbaans, maar in één richting. En dan "moet" je er in de andere richting ook één leggen die liefst zo goed mogelijk volgt. Dat bedoel je toch?

• downcom
HMC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:11:
[...]

Hebben we het nou over richtingen of aantal banen? :P
Een highway in CSL is toch wel volop meerbaans, maar in één richting. En dan "moet" je er in de andere richting ook één leggen die liefst zo goed mogelijk volgt. Dat bedoel je toch?
Ik bedoel de eenrichtingsnelweg dat deze best in een keer beide kanten op getrokken kan worden en wanneer er ruimte is pak je de enkele. Maar denk dat we elkaar begrijpen hoor ;)

Misschien is het leuk om de geabboneerde assets te delen? Hier is mijn lijstje

[ Voor 3% gewijzigd door downcom op 10-04-2015 18:22 . Reden: Url ]

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:37
downcom schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:20:
[...]

Ik bedoel de eenrichtingsnelweg dat deze best in een keer beide kanten op getrokken kan worden en wanneer er ruimte is pak je de enkele. Maar denk dat we elkaar begrijpen hoor ;)

Misschien is het leuk om de geabboneerde assets te delen? Hier is mijn lijstje
Die grote stad _/-\o_ netjes hoor. Ben nog niet boven de 120k gekomen. En ben een beetje inspiratieloos geworden voor die stad dus ben maar weer overnieuw begonnen :9
Overigens werkt je lijstje niet ;)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• downcom
PB-powell schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:23:
[...]

Die grote stad _/-\o_ netjes hoor. Ben nog niet boven de 120k gekomen. En ben een beetje inspiratieloos geworden voor die stad dus ben maar weer overnieuw begonnen :9
Overigens werkt je lijstje niet ;)
Daar kwam ik ook achter... :F is aangepast! (Mod & Asset lijstje)

[ Voor 11% gewijzigd door downcom op 10-04-2015 18:25 ]

• PB-powell
downcom schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:24:
[...]

Daar kwam ik ook achter... :F is aangepast! (Mod & Asset lijstje)
Zo aardig lijstje, gelijk een paar erbij geklikt ;)
Gebruik je veel van die assets met vooraf aangelegde wegen?
(en hoe maak je dat lijstje :+ )

Ik heb zooi assets en mods, maar vooral veel assets heb ik al weer "uitgezet". Vooral gebouwen die compleet foute verhoudingen hebben.
Ik zie nu in downcom's lijst wel train intrersections en zo. Da's wel tof, alhoewel ik toch vind dat ik datzelf beter kan. :P

Het zoekzysteem in de Workshop mist toch nog wel wat dan toch? Ik heb die dingen (behalve de bekenden) nog nooit gezien.
Ben je dan gewoon lekker tijdje aan het browsen in de workshop of zo?

En hoe maak je dat lijstje? (Good question) :D

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 10-04-2015 18:36 ]

• downcom
PB-powell schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:34:
[...]

Zo aardig lijstje, gelijk een paar erbij geklikt ;)
Gebruik je veel van die assets met vooraf aangelegde wegen?
(en hoe maak je dat lijstje :+ )
Als ik weet dat een bepaalde intersection goed werkt dan blijft hij in het lijstje staan wanneer dat dus niet het geval is gaat hij er weer uit. Ik gebruik redelijk vaak deze intersections (wanneer de ruimte dat toelaat)

Maar in een later stadium van de stad heb je vaak die ruimte meer en dan gebruik een een asset als model om er een compactere variant van te maken.

Aanpassen intersections
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/WrEV7y0xNLmuUqenwWd0hAub/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eEXgyh30DAeAGq8edBq1exwI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tARbt1lPOLrdm5eSgHWHtp8N/thumb.jpg

Hoe dan ook het is puzzelen! ;)

Hoe je zo'n lijstje maakt, ga even via een bowser (ingelogd) naar de workshop en dan zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/s9wlhYaB5zIcK5tcgVCUyGZ4/medium.png

[ Voor 27% gewijzigd door downcom op 10-04-2015 18:48 ]

Veel van die assets zijn echt tof. Maar die laat ik nog even tot mijn tweede stad. Ik probeer mijn eerste stad nog even zoveel mogelijk vanilla te doen, alhoewel ik wel al enige gebouwen en natuurlijk 25 areas+nog steeds achievements heb aanstaan. :P

Die lijst staat in ieder geval in mijn hartjes van Opera browser.

• PB-powell
downcom schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:41:
[...]

Als ik weet dat een bepaalde intersection goed werkt dan blijft hij in het lijstje staan wanneer dat dus niet het geval is gaat hij er weer uit. Ik gebruik redelijk vaak deze intersections (wanneer de ruimte dat toelaat)

Maar in een later stadium van de stad heb je vaak die ruimte meer en dan gebruik een een asset als model om er een compactere variant van te maken.

Aanpassen intersections
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Hoe dan ook het is puzzelen! ;)

Hoe je zo'n lijstje maakt, ga even via een bowser (ingelogd) naar de workshop en dan zie afbeelding:
[afbeelding]
Wat een werk, maar tis gelukt haha. Mijn lijstje:
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=422711852

Veel ploppable buildings, maar die geven wel een echte 'skyline' 8)
Een echte aanrader zelf vind ik de stoplichten mod. Bij kruisingen waar verkeer veelal rechtsaf gaat of waar het veel vanaf een kant komt helpt het de doorstroming goed.

Overigens kan ik nog veel leren mbt knooppunten :P
Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/vmnp8z0lb/2015_04_10_00001.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door PB-powell op 10-04-2015 19:00 ]

Jullie hadden het even over dual highway, dit mis ik ook, maar wat ik nog meer mis is single traintracks.

• downcom
PB-powell schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:56:
[...]

Een echte aanrader zelf vind ik de stoplichten mod. Bij kruisingen waar verkeer veelal rechtsaf gaat of waar het veel vanaf een kant komt helpt het de doorstroming goed.

[afbeelding]
Ook een net lijstje! Kom veel bekende dingen tegen! Ben echt benieuwd war de community nog allemaal gaat brengen komende tijd!
PB-powell schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:56:
[...]

[afbeelding]
Pff, inderdaad erg veel werk en ik heb het al weer ff opgegeven. :P
Veel van onze mods en assets zijn hetzelfde, en dan heb ik veel spul ook niet aanstaan.
Coming soon bij tweede stad hehehe...

Hoop Hotel Astrum snel te kunnen bouwen op mijn Fish Bone Beach District. Wat is dat ding duur,

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 10-04-2015 19:12 ]

Een totaal overzichtje waar mijn 90K cims wonen en werken.
Linksonder heb ik nog een stationnetje om wat extra toeristen van de snelweg te houden en wat boerderijen, de rest staat allemaal wel op het plaatje.

Heel erg Amerikaans begonnen met blokken waarvan de buitenkant commercial is en aan de grote avenues liggen.
Het is voor 80% low density, vind het wel mooi om langzaam her en der wat de lucht in te gaan.
Links van de rivier is wat recenter en imho wat netter qua layout.
Verder alleen highway en havens wbt in en export, vliegtuigen en treinen komen later wel.
Dit alles past op 11 tiles van de 16 die nu in gebruik zijn.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LKnMLUkg6egdZ6xchYvTwfnV/medium.jpg

Ondanks de vele kruisingen loopt het verkeer verder eigenlijk wel prima, wel wat rode stukjes maar geen echte opstoppingen.

Overigens kan ik de de moving sun mod van harte aanbevelen.
Deze kun je verder pauzeren op de stand die je leuk vind b.v. of zelf helemaal instellen.
Ik vind naar je stad kijken met de zon mee b.v. niet mooi, ziet er zo ehm bleek uit en met deze mod draait de zon van richting met bijbehorende intensiteit.

LoneRanger schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:30:
Een totaal overzichtje waar mijn 90K cims wonen en werken.
Linksonder heb ik nog een stationnetje om wat extra toeristen van de snelweg te houden en wat boerderijen, de rest staat allemaal wel op het plaatje.

Heel erg Amerikaans begonnen met blokken waarvan de buitenkant commercial is en aan de grote avenues liggen.
Het is voor 80% low density, vind het wel mooi om langzaam her en der wat de lucht in te gaan.
Links van de rivier is wat recenter en imho wat netter qua layout.
Verder alleen highway en havens wbt in en export, vliegtuigen en treinen komen later wel.
Dit alles past op 11 tiles van de 16 die nu in gebruik zijn.

[afbeelding]

Ondanks de vele kruisingen loopt het verkeer verder eigenlijk wel prima, wel wat rode stukjes maar geen echte opstoppingen.

Overigens kan ik de de moving sun mod van harte aanbevelen.
Deze kun je verder pauzeren op de stand die je leuk vind b.v. of zelf helemaal instellen.
Ik vind naar je stad kijken met de zon mee b.v. niet mooi, ziet er zo ehm bleek uit en met deze mod draait de zon van richting met bijbehorende intensiteit.
Welke map is dat? Heerlijk plat NL?
Die moving sun is ook weer echt fantastisch.
Meteen subscribed.

Ik hoop dat al de mods en zo elkaar niet in de weg gaan zitten. Dat ging in SC4 altijd goed, dus ik verwacht dat ook bij ons spel hier. :P

Sjonge jonge, dit wordt een spel weer voor tig jaar.

• PB-powell
HMC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:09:
[...]

Pff, inderdaad erg veel werk en ik heb het al weer ff opgegeven. :P
Veel van onze mods en assets zijn hetzelfde, en dan heb ik veel spul ook niet aanstaan.
Coming soon bij tweede stad hehehe...

Hoop Hotel Astrum snel te kunnen bouwen op mijn Fish Bone Beach District. Wat is dat ding duur,
Die ploppable buildings waren ooit onderdeel van een complete set, dus een groot deel heb ik nog nooit gezien eigenlijk :+
En verder kijk ik zo af en toe in de workshop om te zoeken naar goede en nuttige mods.

Als ik de comments zo snel lees niet dus. Nog even wachten dus. Dit of dat.
Ik kies voor moving sun.

Ik heb sunshafts al tijdje gebruikt, maakt het wel echt mooier, maar ik zal deze moving sun eens proberen.
Zag laatst ook een youtube van een night cycle met lichten, maar volgens mij had ie het echt pas werkend op 2 gebouwen en 1 auto ofzo toen.

Verwijderd

Spelen jullie met geld en de archievements, of alles onbeperkt? Ik speel nog niet onbeperkt omdat ik uitdaging nodig heb in een game, maar anderzijds lijkt het mij ook heerlijk om alles te doen wat er te doen valt zonder zorgen om geld.

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
HMC schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:47:
[...]

Als ik de comments zo snel lees niet dus. Nog even wachten dus. Dit of dat.
Ik kies voor moving sun.
Zou perfect werken:
Works perfectly with the SunShafts mod. (recommended, makes sunrise/sunset look great)
Het geld is zowiezo eigenlijk geen probleem in dit spel.
Wel heb ik in mijn huidige map onbeperkte resources en alles unlocked vanaf het begin.
Onbeperkte resources omdat je dan als je ergens ore indus neerlegt of oil, dat je dat daar gewoon kan laten staan ipv na 5minuten de boel moeten verplaatsen omdat de resources al op zijn.
Op deze manier kan je de map maken zoals je hem in gedachten hebt.
TeK schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:49:
Ik heb sunshafts al tijdje gebruikt, maakt het wel echt mooier, maar ik zal deze moving sun eens proberen.
Zag laatst ook een youtube van een night cycle met lichten, maar volgens mij had ie het echt pas werkend op 2 gebouwen en 1 auto ofzo toen.
sunshafts is mooi[er] idd maar dan moet je al inzoomen, voor close-up screenshots erg mooi.
Ik heb blooming nu aan staan, ook via een mod geloof ik, en dat is ook erg mooi, zeker ook als je iets minder inzoomed.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:55:
Spelen jullie met geld en de archievements, of alles onbeperkt? Ik speel nog niet onbeperkt omdat ik uitdaging nodig heb in een game, maar anderzijds lijkt het mij ook heerlijk om alles te doen wat er te doen valt zonder zorgen om geld.
Ik heb wel alles unlocked maar geen unlimited money of cheats, vind het wel leuk om binnen het budget te blijven en zo moeilijk is dat niet.

• downcom
Ik heb alleen de 25 tiles mod daarnaast heb ik eigenlijk alleen assets en nog 2 mods die ik dan zelf heb gemaakt omdat ik 100 watertorens ontzettend lelijk vind (of door waterpompen mn hele rivier word leeg getrokken)

Water & Sewage
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nI7fJZwlzlBalqYl0FQz5xRs/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/t4NhxZpeFF0D8zRZTX7Yhcj2/thumb.png

Maar zoals eerder is aangegeven mod zijn niet echt nodig (voor het geld). :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-12 00:20

M2M

medicijnman

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/C4702xlT3QtRUCc2MJOUr9uW/full.jpg

Schurftverkeer is echt gewoon niet meer te managen op een gegeven moment... Het wordt alleen maar een grotere spaghetti.

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 10-04-2015 22:34 ]

-_-

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
M2M schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:34:
[afbeelding]

Schurftverkeer is echt gewoon niet meer te managen op een gegeven moment... Het wordt alleen maar een grotere spaghetti.
Maak je veel gebruik van openbaar vervoer? Trams en bussen nemen ontzettend veel autos weg van de straat.

Met de traffic report mod kan je heel mooi je verkeersstromen in kaart brengen. Ik heb het idee dat je de hoeveelheid cars en pedestrians kan reduceren met OV.

• M2M

M2M

medicijnman

VVVJeroen schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:54:
[...]

Maak je veel gebruik van openbaar vervoer? Trams en bussen nemen ontzettend veel autos weg van de straat.

Met de traffic report mod kan je heel mooi je verkeersstromen in kaart brengen. Ik heb het idee dat je de hoeveelheid cars en pedestrians kan reduceren met OV.
het is voornamelijk het vervoer van cargo dat voor de grote opstoppingen zorgt. Grondstoffen van plek A naar fabriek op plek B naar winkel op plek C etc.

-_-

• PB-powell
[afbeelding]

Wat VVVJeroen zegt, maar ook het verkeer soms forceren om andere routes te nemen die wel gebouwd zijn voor veel verkeer werkt ook.

Ben nu op de map Catan aan het spelen (http://steamcommunity.com...?id=419861445&searchtext=) die is best pittig omdat de verbinding tussen de eilanden in erg crappy is ontworpen (bij meer dan 10 auto's per uur loop het al vast zo ongeveer)
Verder is het wel leuk omdat je echt elk eiland volledig anders kan inrichten.

• Henvar
  • Niet online
[afbeelding]

Las dat het vrachtverkeer was. Directe verbinding tussen hoofd gebied met vrachtverkeer en rand van map maken en andere verbindingen area's maken waarin je zwaar vrachtverkeer verbiedt. Echt ideaal
M2M schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:01:
[...]

het is voornamelijk het vervoer van cargo dat voor de grote opstoppingen zorgt. Grondstoffen van plek A naar fabriek op plek B naar winkel op plek C etc.
Het is maar hoe je het bekijkt wie zorgt voor de opstoppingen. :P
Als al je industrie op 1 plek zit, al je commercie op 1 plek zit dan krijg je idd een enorm geconcentreerde choas kwa verkeer.
Daarbij zit je in jouw geval ook nog met het feit dat in en export ook via je snelwegen gaat en dat maakt het dan dubbel zo erg.
Mijn in en export gaat voornamelijk via de havens, scheelt een hoop verkeer en 3 industrieterreinen zorgen van verschillende kanten voor de bevoorrading.

Overigens werk ik voornamelijk in blokken en zorg dat iedereen makkelijk toegang heeft tot het OV.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/O3f8JwvQcguMv9IMAPTJr2oA/full.png

blauw is commercie, groen residential, zwart wegen, bruin zijn de voetpaden en geel de bushaltes.
Verticaal kunnen ze over de stoep en horizontaal over de paden richting de bushalte.
Vooral met looppaden kun je soms enorm afsteken zodat woon-werk ineens loopbaar is maar zolang ze maar minimaal bij een bushalte kunnen.
Ben er nog niet zo lang mee bezig maar op de plekken waar ik het gebruik zie ik best veel cims lopen en volle bushaltes.
Elke buslijn komt vlak langs een metrostation en de industrieterreinen werken eigenlijk net zo als bovenstaande zones.
Bedenk je iig wel dat wanneer je avenues gebruikt dat je de paden niet te ver bij de zebra's vandaan legt.
Voetpaden is best een machtig wapen in Skylines, zeker ism OV.

Lijkt me trouwens een behoorlijke reis als je helemaal links in highlands woont en werkt in myrle.
De enige toegang is die grote rotonde[?] waar alles en iedereen wel overheen moet.
Waarom prik je niet een weg rechtstreeks zodat ze niet over die snelweg hoeven?
Je zou maar van Sunnyside naar Thornton moeten met je auto, ik mag hopen dat dat ook per metro kan?
Het is natuurlijk gaaf om giga knooppunten te maken maar of het daadwerkelijk effectief is?

knutsel knutsel knutsel, hmmmm wat heb ik nou weer gebouwd...

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-04-11_00002.jpg

edit :

Dit is dus een deel van een map die ik zelf gemaakt heb, niet dat ik buiten de bouwzone kan bouwen ingame ;)

[ Voor 36% gewijzigd door TeK op 11-04-2015 08:06 ]

• PB-powell
TeK schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 08:04:
knutsel knutsel knutsel, hmmmm wat heb ik nou weer gebouwd...

[afbeelding]

edit :

Dit is dus een deel van een map die ik zelf gemaakt heb, niet dat ik buiten de bouwzone kan bouwen ingame ;)
Haha zie er cool uit, het doet zijn naam wel eer aan :+ of het nuttig daarentegen :? ziet er namelijk zeer complex uit voor een standaard kruising

haha ja blowtje erbij en dingen worden al snel uhh rasta intersections ;)
Voorlopig loopt het nog goed, maarja 4120 inwoners pas dus dat zegt nog helemaal niks.

• M2M

M2M

medicijnman

LoneRanger schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 01:40:
Ben er nog niet zo lang mee bezig maar op de plekken waar ik het gebruik zie ik best veel cims lopen en volle bushaltes.
Elke buslijn komt vlak langs een metrostation en de industrieterreinen werken eigenlijk net zo als bovenstaande zones.
Bedenk je iig wel dat wanneer je avenues gebruikt dat je de paden niet te ver bij de zebra's vandaan legt.
Voetpaden is best een machtig wapen in Skylines, zeker ism OV.
Tja, dat is ook de reden dat ik een metro overstap station gemaakt heb:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QA2Mijnta6WYXrSCBe7Wnk84/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TrDEv8dswy6ByUNl53JcONSC/full.jpg

Iedere metrolijn is in principe een cirkelverbinding, eentje met de klok mee, eentje tegen de klok in. Geen overlap en minimale wachttijden. Dat werkt echt uitstekend :)

En voor woon-werk verkeer gaat dat echt prima. Alleen gaat het niet prima voor de shops vs industrie. Ik wilde eigenlijk vooral de shops van de industrie scheiden. Long-term planning is de industrie helemaal van het grote eiland weg en gesitueerd aan de andere kant van het water. Maar dat is op dit moment nog niet te doen...

Maar zolang alle vrachtwagens op de snelwegen enkel en alleen de middelste baan gebruiken, schiet het natuurlijk niet echt op... Maar ik denk dat ik inmiddels met jullie hulp een aardige oplossing kan verzinnen. Minder intersecties en proberen het forenzenverkeer om de knooppunten heen te leiden. De industieplekken afbreken en meer offices plaatsen zodat ik nog voldoende banen heb en treinverbindingen leggen.

Helaas zit er op deze kaart geen mogelijkheid voor vrachtverkeer via water, dus is alles aangewezen op snelweg / trein :) Op zich ook wel een uitdaging :)

Ik heb trouwens ook gemerkt dat je geen lange buslijnen moet maken, maar dat je de buslijnen het beste klein en lokaal kunt houden (en relatief ver weg van metrostations). De sims pakken namelijk liever de bus dan te lopen naar het metrostation. Zelfs als ze maar 3 meter in de bus hoeven te zitten...

[ Voor 28% gewijzigd door M2M op 11-04-2015 12:31 ]

-_-

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Voor de mensen die van 1 richtingsverkeer houden pas op. Ze werken een beetje vreemd met service dekking.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Henvar
  • Niet online
Postius schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:13:
Voor de mensen die van 1 richtingsverkeer houden pas op. Ze werken een beetje vreemd met service dekking.
Je kan gerust zeggen dat ze ronduit kut werken met 1 richtingswegen :)

• wiebranddeboer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-12-2023
Hee, ik speel nu sinds kort ook Cities skyline en heb nu een stad van 30k inwoners. Dit is mijn eerste stad en merk dat de game niet heel moeilijk is. Geld blijft binnenstromen en dat vind ik iniet erg haha.
Ik ben bezig met een metronetwerk maar het werkt niet helemaal zoals ik wil. Als je als het ware twee cirkels hebt als metrolijnen waarbij 1 station bij beide als station fungeert, kunnen de sims hier overstappen? Of moet ik zoals bovenstaand een overstapgebied creeren?

• ShitHappens
  • Laatst online: 23-12 11:53
Ja hoor, je inwoners zullen daar waar nodig overstappen om zo snel mogelijk op de bestemming te zijn. En dat gebeurt ook op metrostations.

• wiebranddeboer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-12-2023
ShitHappens schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:59:
Ja hoor, je inwoners zullen daar waar nodig overstappen om zo snel mogelijk op de bestemming te zijn. En dat gebeurt ook op metrostations.
Goed, dankjewel. Ga ik even verder kloten met mijn eerste stad
Er was laatst een video van een gast die uitlegde dat belabberde land value ook erg komt door 1x1 zones aanleggen. Dat was zelfs door de makers gezegd. Dat ging hij toen testen dor ze weg te halen. En inderdaad, het had effect.

Maar ik vind juist 1x1 shops in een rustige woonwijk leuk om te maken. Vooral in de plekjes waar wegen samenkomen. Om dat maar massaal residential te maken vind ik minder leuk.
Maar inderdaad veel noise pollution en land value vermindering. Jammer man.

Een beetje afwisseling en een wijk met wat meer "care" en liefde aanleggen (daar een shopje, daar een shopje, etc), zoals in SC4, wordt eigenlijk gewoon afgesrtaft. :S

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12 13:36
M2M schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:24:
[...]

Tja, dat is ook de reden dat ik een metro overstap station gemaakt heb:
[afbeelding]

[afbeelding]

Iedere metrolijn is in principe een cirkelverbinding, eentje met de klok mee, eentje tegen de klok in. Geen overlap en minimale wachttijden. Dat werkt echt uitstekend :)
Gaan die metrolijnen niet standaard in beide richtingen?

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Snapt iemand iets van de buslijnen? Zelfs als de lijn de hele stad door is geweest en met elkaar in een ronde verbonden is blijft het spel klagen dat hij niet goed verbonden is. Iemand ervaring hiermee?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Ik heb ook geen idee hoe het werkt, maar wat ik doe is een rondje maken en dan aan weerskanten busstops. Dan maak ik ergens anders weer een lijn.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 07:27

Whuzz

Dodgeball!

Meh... "Can't create any more objects of this type". Dat is het einde van mijn bijna 300k population stad. Unity engine :')

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Dweebus schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:20:
[...]

Gaan die metrolijnen niet standaard in beide richtingen?
De buizen zijn standaard dubbel spoor maar voor zover ik weet moet je wel 2 aparte lijnen aanmaken.
Redax schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:32:
Snapt iemand iets van de buslijnen? Zelfs als de lijn de hele stad door is geweest en met elkaar in een ronde verbonden is blijft het spel klagen dat hij niet goed verbonden is. Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:01:
Ik heb ook geen idee hoe het werkt, maar wat ik doe is een rondje maken en dan aan weerskanten busstops. Dan maak ik ergens anders weer een lijn.
't Handigst is om eerst de busstops te plaatsen en zo de buslijn van stop tot stop doortrekken net zolang je weer bij stop 1 uitkomt.

Task failed succesfully!

Geleihoofd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 17:37:
[...]

De buizen zijn standaard dubbel spoor maar voor zover ik weet moet je wel 2 aparte lijnen aanmaken.
Klopt helemaal. Ik had er ook een tijdje ruzie mee, ook als je je lijn uitbreidt. Maar dan kan je gewoon de lijn "slepen" van oude naar nieuwe stations.
't Handigst is om eerst de busstops te plaatsen en zo de buslijn van stop tot stop doortrekken net zolang je weer bij stop 1 uitkomt.
Dat wordt inderdaad, net zoals bij metro's zelfs gezegd in de "tool tips".

Het is een beetje puzzelen in het begin met hoe goeie lijnen op te zetten, maar het werkt aan het eind van de dag prima, en scheelt heel wat traffic.

Verwijderd

Ik ga eens een filmpje opzoeken op YT om te zien hoe zij het doen. Ik plaats één busstation en trek dan een lijn door een aantal straten en 'add a stop', en zo weer tegengesteld terug naar het busstation. Lijkt mij de goede manier.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
Geweldig spel. Soms lastig om te bepalen waar je de nieuwe wijk gaat aanleggen :)
Eerste twee steden gingen vrij matig (wel tot 90k gekomen maar was een zooi). Nu doe ik rustiger aan en experimenteer ik wat met verkeersmethodes en losse wijken.
Wel een boel mods erop :)
Ik zal, als ik tijd heb, eens wat screenshot van de huidige stad maken. Zit nu net onder de 50k en is een stuk gebalanceerder al. Moet even die 50k halen voor extra land zodat ik csrgo ships kan bouwen :)

mixing a drink and music

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 18:39:
Ik ga eens een filmpje opzoeken op YT om te zien hoe zij het doen. Ik plaats één busstation en trek dan een lijn door een aantal straten en 'add a stop', en zo weer tegengesteld terug naar het busstation. Lijkt mij de goede manier.
Als 't werkt, werkt 't. :)
Mijn methode heb ik gewoon uit Cities in Motion 2 direct mee naar C:S genomen.

Task failed succesfully!

• PB-powell
Dus, laten we vooral hulpdiensten de hele stad doorkruisen terwijl er drie straten verderop ook een ziekenhuis staat.
Zojuist gezien dat een ambulance vanaf de rode cirkel naar het ziekenhuis in de groene cirkel reed. Toch blij dat ze in het echte leven wel opzoek gaan naar een ambulance in de buurt :9

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/cg36d6rzx/2015_04_11_00001.jpg

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-12 23:01

amas

Law of Nature: Chaos

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/ibgCFObiJIQ53v.jpg
Uhm wtf is hier nou weer aan de hand? Een van mijn parken geeft blijkbaar geen happiness meer ofzo, waardoor al mijn huizen leeg zijn. Iemand een idee hoe dit komt?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 07:27

Whuzz

Dodgeball!

amas schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:34:
[afbeelding]
Uhm wtf is hier nou weer aan de hand? Een van mijn parken geeft blijkbaar geen happiness meer ofzo, waardoor al mijn huizen leeg zijn. Iemand een idee hoe dit komt?
Dat kan ook komen doordat de (snel)weg drukker is geworden (meer noise pollution). Heb je ergens verderop een deel bijgebouwd, waardoor er meer verkeer over de weg komt?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• amas

amas

De snelweg is altijd al zo druk geweest (efficiënt :P ), dit gebeurde nadat ik heel ergens anders op de kaart een nieuwe wijk heb gebouwd, ik letter dus ff niet op dit stuk. Toen ik even snel bekeek zag ik dit, dus ik weet niet hoe het komt.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Whuzz schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:47:
[...]
[...]
Dat kan ook komen doordat de (snel)weg drukker is geworden (meer noise pollution). Heb je ergens verderop een deel bijgebouwd, waardoor er meer verkeer over de weg komt?
Ik zie je dat je begraafplaats op 'emptying' (of vol, kan die icoontjes niet uit elkaar houden) staat én ik zie ook wat doodshoodjes her en der, zou kunnen dat er flink wat dooien in je gebouwen liggen die dus niet worden opgehaald aangezien je begraafplaats met andere dingen bezig is.

Task failed succesfully!

• amas

amas

Geleihoofd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:52:
[...]

Ik zie je dat je begraafplaats op 'emptying' (of vol, kan die icoontjes niet uit elkaar houden) staat én ik zie ook wat doodshoodjes her en der, zou kunnen dat er flink wat dooien in je gebouwen liggen die dus niet worden opgehaald aangezien je begraafplaats met andere dingen bezig is.
Ehm, ja dat kan kloppen, ik had op de een of andere manier binnen een paar minuten honderden van dat soort doodskopjes over mijn hele stad hangen. Het bleek dat al mijn begraafplaatsen vol waren. Ik heb dus her en der crematoria gebouwd en de begraafplaatsen die vol stonden op legen gezet. Soort reset zeg maar. Ik heb wel meer begraafplaatsen op legen staan, maar alleen hier is de land value heel laag. De "Death" balk bij alle gebouwen is trouwens wel redelijk gevuld, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Pagina: 1 ... 52 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.