• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
HMC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:13:
[...]
Beetje zitten stoeien, en je kan zelfs vanuit SU gewoon nu .fbx exporteren. Dat is het formaat dat CSL wil hebben. Hij ziet ze echter nog niet goed. Er moet nog UV of zo over (ken ik niet). Dus aan de blender, maar die ziet de .fbx van SU ook niet goed. Het was slechts even snel een experimentje, zovan dat doe ik wel even. Maar voor goeie imports naar CSL moet ik toch iets beter lezen en leren, en daar heb ik nu minder zin in....
Ja Sketchup heeft wat problemen met texture mapping. Daarnaast zullen er ook wijzigingen moeten aangepast worden aan het model wanneer je uitzoomt (ook dit is bij Sketchup slecht geregeld).

Hierdoor dus echt het model maken in sketchup de *.fbx laden in 3ds max daarnaast de boven genoemde punten herstellen (maar zoals je zelf zegt gemakkelijk is anders)

Gebaseerd op dit youtube filmpje.
Thanks voor de link. Goeie video.
Die stappen om UV maps te maken kunnen allemaal met Blender ook zag ik. Maar die heb ik overgeslagen. Gaat goed komen. Die video van je leert me veel.

Sketchup wordt hevig onderschat. Sterk stuk software. Maar deze features heb ik nog nooit gebruikt.
Wordt het weekend dus, om eens een propere test te doen. :)

Eat the bugs, live in a pod

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:26:
[...]

Er komen gratis content updates maar ook betaalde DLC. Dat heeft de ontwikkelaar op zijn eigen forum gemeld.
Dat wist ik niet, bedankt. Nu vind ik hetniet erg om voor dit spel DLC te kopen, dat is het mij wel waard in tegenstelling tot sommige FPS :)

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ik heb een vraag over iets dat ik nog nergens voorbij heb zien komen.
Is het, net zoals in Sim City, mogelijk om bij brandweer, politie, ziekenhuizen en busstations zelf het aantal voertuigen te bepalen of hoort er een standaard hoeveelheid voertuigen per gebouw?
Bedankt alvast!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-12 11:26
Redax schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:57:
Ik heb een vraag over iets dat ik nog nergens voorbij heb zien komen.
Is het, net zoals in Sim City, mogelijk om bij brandweer, politie, ziekenhuizen en busstations zelf het aantal voertuigen te bepalen of hoort er een standaard hoeveelheid voertuigen per gebouw?
Bedankt alvast!
Bij brandweer politie en ziekenhuizen is het een standaard aantal, bij het busstation ligt het aan het toegekende budget :)

Verwijderd

Hola!

Een busroute die 100% van de autotripjes vervangt? :D
Daar mochten ze ook een achievement voor maken tbh. Helaas véél te weinig passagiers.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eGRqnuFl.jpg

Is het mijn perceptie, of is het aantal passagiers op bus & metro zwaar undervalued in dit spel? 42.000 inwoners en maar 428 mensen met de bus en 220 met de metro O.o je zou failliet gaan irl.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6ND9aJal.jpg

Mijn stuwdam heb ik verder in de rivier gezet. Het heeft een ingame-week gedraaid en toen weer 0MW :')
Waterpeil hoger houden met 2 van die zuiveringsinstallaties helpt ook niet. Die dingen zijn dus echt bedoeld om in een rivier te zetten en als je een meer wilt, moet het maar erachter overstromen. Wel droogt ze niet meer uit, ook zonder het afvalwater.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:05:
Waterpeil hoger houden met 2 van die zuiveringsinstallaties helpt ook niet. Die dingen zijn dus echt bedoeld om in een rivier te zetten en als je een meer wilt, moet het maar erachter overstromen. Wel droogt ze niet meer uit, ook zonder het afvalwater.
Heu, ja, in het echt heet het ook een stuwmeer :P

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:05:
[afbeelding]

Mijn stuwdam heb ik verder in de rivier gezet. Het heeft een ingame-week gedraaid en toen weer 0MW :')
Het wil weer hoor, makkelijk zat:
Puur op afval water, nu inmiddels goed 2.000.000 m^3 aan water per week, maar werkt ook met minder.
Stuwdam gaat steeds meer stroom produceren, zit al bijna op de 1.000 MW
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Oa9UbO.jpg

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:39

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Nieuwe Patch:
Patchnotes 1.0.7c (incl. 1.0.7b and 1.0.7)
  • Fixed: disappearing custom assets should now show normally
  • Modding: assembly version should now be ignored when loading a map
  • Misc: Embedded mod information to save games (to help debugging and for future improvements)
  • Asset editor: fixed an issue where dragging/rotating props may conflict
  • Asset editor: fixed user-made LOD model getting overwritten by a generated one in some cases
  • Asset editor: fixed problems sometimes occurring when rescaling models in the import window
  • Localization: German loading tips improved
  • Warning text added when enabling a mod
  • Save to cloud box now remain checked if the loading was performed from a cloud save
  • Japanese garden for everyone
  • Added command line parameter "-limitfps x" to set a target fps
  • Mac/Linux: Fixed custom assets not loading due to an invalid PNG format.
  • Mac: Removed menu bar & docks in fullscreen mode
  • Asset Editor: the default size of assets created from templates now matches the template size if loading props
  • Asset Editor: fixed a case where the default textures may get corrupted and require to restart the game
  • Asset Editor: already placed props can now be moved around and rotated in place (respectively using the left and right mouse click) when no tools are selected
  • Asset Editor: fixed cases where LODs may not rotate with the building in the import panel
  • Steam workshop: Steam fixed the workshop not being showing when in offline mode in the latest Steam client release (24 Mar)
  • Locale: added LOADING text
  • Misc: fixed a case where command line arguments may conflict
  • Misc: removed an invalid key binding option
  • Misc: Added screenshot shortcuts to rebindable input (default is F12 for normal screenshot and shift+F12 for hi-res screenshot, also local screenshots now go to gameUserFolder/Screenshots) Steam screenshot feature is untouched and still the preferred method to take screenshots
  • Misc: Info views panel added to the Escape chain so the last Escape press will close the info views now
  • Misc: Save map does not show builtin and workshop maps any longer
  • UI: Fixed arrows sprites not showing feedback when interacted with
  • UI: Fixed color picker color not displaying in the right color space
  • No more duplicate name error for identical names coming from different packages
  • Paths can not be built inside elevated roads anymore
  • Elevated roads can now be upgraded or changed direction if one-ways
  • .ccs files displayed in red can now be selected in the load panel when trying to recover a failed save (when a save fails and attempt to preserve itself generating a .ccs file)
  • French localization improved
  • General audio improvements (should help address the sound stuttering issue with some sound cards)
We'd like to thank you all for being patient with us in these times of post-launch funsies (we promise that's the professional term) and hope that we can continue working together to better Cities: Skylines one update at a time!

Regards,
The Cities: Skylines Team

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:54
yeah eindelijk, draaide al de beta maar zat te wachten op de officiele release zodat dat weer uit kon want werd gek van de ontbrekende assets (en ontbrekende bijbehorende plaatjes)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-12 11:19
dragoncry schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:02:
[...]
Bij brandweer politie en ziekenhuizen is het een standaard aantal, bij het busstation ligt het aan het toegekende budget :)
Volgens mij, als je het budget van brandweer/politie/ziekenhuis e.d. omlaag schroeft rijden er ook minder voertuigen? Bij mij in het spel i.i.g. wel.

• downcom
lubbertkramer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:05:
[...]

yeah eindelijk, draaide al de beta maar zat te wachten op de officiele release zodat dat weer uit kon want werd gek van de ontbrekende assets (en ontbrekende bijbehorende plaatjes)
Doen de miniaturen van geabboneerde asset het nu wel :o Whoa eindelijk van die spelt in de hooiberg af! _/-\o_

• lubbertkramer
downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:13:
[...]

Doen de miniaturen van geabboneerde asset het nu wel :o Whoa eindelijk van die spelt in de hooiberg af! _/-\o_
In de beta wel, en de changelog spreekt van onderstaande dus ik ga ervan uit
Mac/Linux: Fixed custom assets not loading due to an invalid PNG format.
Fixed: disappearing custom assets should now show normally

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2015 16:15 ]

• downcom
lubbertkramer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:14:
[...]

[...]
Ah dit gaat om eigen assets (wanneer je deze opslaat kun je een screenshot maken) net even getest de geabboneerde assets (windows) laten nog steeds die witte blokjes zien.

• lubbertkramer
downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:16:
[...]

Ah dit gaat om eigen assets (wanneer je deze opslaat kun je een screenshot maken) net even getest de geabboneerde assets (windows) laten nog steeds die witte blokjes zien.
Dan zit er niets op om van de gedownloade assets een eigen asset te maken in de editor als dat zo is

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 07-04-2015 16:25 ]

• Donstil
  • Niet online
lubbertkramer schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:14:
[...]

[...]
Helaas op de Mac hier nog niet. Gewoon nog de witte vierkantjes :(

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• dragoncry
-MD- schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:06:
[...]

Volgens mij, als je het budget van brandweer/politie/ziekenhuis e.d. omlaag schroeft rijden er ook minder voertuigen? Bij mij in het spel i.i.g. wel.
Is me niet opgevallen, wel wordt het dekkingsgebied kleiner als je het budget naar beneden bijstelt,
maar nu ik er over nadenk zullen er dan ook wel minder voertuigen rijden.

Verwijderd

Bij het naar beneden schroeven van het budget gaan er inderdaad minder voertuigen rondrijden.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:39

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Lekkere update.
Ik heb een full map en na de update alle electra en sewers in het midden van de map doormidden. Grote exodus in mijn dorpjes ;(

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Mijn vriendin speelt zeer graag SimCity, denken jullie dat ik haar hier een plezier mee zal kunnen doen?
Ik denk van wel, maar vraag het toch even voor de zekerheid.

Verwijderd

Obscurax schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:21:
Mijn vriendin speelt zeer graag SimCity, denken jullie dat ik haar hier een plezier mee zal kunnen doen?
Daarbij heb je twee mogelijke uitkomsten - of ze houdt van slechte dingen en dan is dit spel geen goed idee, of ze houdt van citybuilders en dan is het wel een goed idee :P

Serieuzer; als iemand van steden bouwen houdt kan je echt niet mis met dit spel.

• downcom
Obscurax schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:21:
Afrader! Nu kruipt ze steeds stiekem achter mn pc! kom zelf amper aan speeltijd toe! (ja we hadden een zeer gezellig pasen :P )

Spel is dus zeer goed bevallen ;)

Ze heeft zelf een surface pro 2 maar ik verwacht dit dit te zwak is?

[ Voor 11% gewijzigd door downcom op 07-04-2015 18:37 ]

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:53

Geleihoofd

Always a jellyhead

downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:13:
[...]

Whoa eindelijk van die spelt in de hooiberg af! _/-\o_
Ik kwam zojuist de onderstaande mod tegen. Nog geen tijd gehad om 'm uit te testen maar dit lijkt een mooi begin om orde in de chaos te scheppen.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420853234

Task failed succesfully!

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:35:
[...]

Afrader! Nu kruipt ze steeds stiekem achter mn pc! kom zelf amper aan speeltijd toe! (ja we hadden een zeer gezellig pasen :P )

Spel is dus zeer goed bevallen ;)

Ze heeft zelf een surface pro 2 maar ik verwacht dit dit te zwak is?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 18:23:
[...]

Daarbij heb je twee mogelijke uitkomsten - of ze houdt van slechte dingen en dan is dit spel geen goed idee, of ze houdt van citybuilders en dan is het wel een goed idee :P

Serieuzer; als iemand van steden bouwen houdt kan je echt niet mis met dit spel.
Ok dan is de knoop doorgehakt, ik zal haar ermee verrassen. Bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Verdorie zeg... ik zat op bijna 50k inwoners en ineens sterven alle bejaarden... precies allen tezamen. Als dat in sterftegolven gaat uitdijen en versterken naargelang de bevolking toeneemt ga je nog failliet. 21% van de bevolking is senior citizen: hoogdagen voor mijn begrafenisondernemers. Zolang ze doodgaan draai ik verlies 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6sFBQIQl.jpg?1
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:04:
Verdorie zeg... ik zat op bijna 50k inwoners en ineens sterven alle bejaarden... precies allen tezamen. Als dat in sterftegolven gaat uitdijen en versterken naargelang de bevolking toeneemt ga je nog failliet. 21% van de bevolking is senior citizen: hoogdagen voor mijn begrafenisondernemers. Zolang ze doodgaan draai ik verlies 8)7

[afbeelding]
Steeds grotere nieuwe wijken aan het aanleggen?

Verwijderd

HMC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:07:
[...]

Steeds grotere nieuwe wijken aan het aanleggen?
Nu je het zegt, eigenlijk wel. Ik zone een stuk en terwijl ze binnenstromen, werk ik aan de details. Boompje hier, parkje daar, zelfs van die kleine 1x1 prulletjes die een positief effect hebben op het upgrade-gedrag van de inwoners. Dat brengt dan weer veel geld op en dan heb ik de neiging om grotere gebieden aan te leggen, van zodra alle zones volgebouwd zijn. Nu zit ik weer aan een enorme suburb te werken, zonder hoogbouw en dergelijke. Ik zal het over een paar jaren weer voelen.
Ik heb afgelopen 2 dagen tegen een deathwave zitten vechten, 80k mensen dood.
Waarom ? Nou omdat ik idd lekker een zooi residential neerleg omdat ik demand had, dat zijn dus idd dingen waar ik beter op moet letten, maar als de game eenmaal sloom loopt (na deathwave liep het weer tijdje lekker dat wel) is het erg moeilijk om lang genoeg rustig te wachten voor je weer zoned.

Je wilt altijd zo graag gewoon door hehe
Gelukkig kunnen mijn crema's het wel degelijk aan, en heb ik nog zat op de bank, maar op een gegeven moment ga je je wel zorgen maken als je zo'n deathwave hebt gehad en vervolgens weer 46% adults hebt, waarvan je je realiseert dat daar een hoop weer tegelijk door zal gaan in de volgende wave.

Een gevarieerde levensspan zou toch wel erg fijn zijn ipv 6jaar ? dood !!

Verwijderd

Ik heb me doorheen de death wave gewerkt. Wel merk ik dat de lijkwagens vaak niet op tijd bij een gebouw geraken, met leegstand als gevolg. Dus ipv te zonen, ga ik mijn wegennet deftig onder handen moeten nemen. Er zijn veel te veel kruispunten en ik leg helemaal geen high way aan in de stad, tussen bijvoorbeeld industrie en woonwijken. Er zijn ook maar 2 rotondes voor het hele net.

Ik zal in de toekomst nog wel financiële problemen krijgen. Hier zie je in het budget de aanleg van m'n nieuwe wijken en twee wolkenkrabbers. Dat komt het netjes terug in de kassa, dankzij de nieuwe inwoners, tot ineens de mensen tegelijk stierven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LBJ4rV4m.jpg?1

Op dit moment zit ik met 16000$ op de rekening. Een deel van de voorzieningen staan ook op inactief om uit het dal te klimmen, maar zodra er weer terug meer dan 42k inwoners zijn, moeten ze terug aan.

Dit is zo een van die nieuwe suburbs:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1N0HFR8m.jpg

En één van die dure torens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I89p361m.jpg

Maar goed... ze hebben een mooie kerk (links) voor hun begrafenis ;-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cyMFE3pm.jpg

• downcom
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:44:
Ik heb me doorheen de death wave gewerkt. Wel merk ik dat de lijkwagens vaak niet op tijd bij een gebouw geraken, met leegstand als gevolg. Dus ipv te zonen, ga ik mijn wegennet deftig onder handen moeten nemen. Er zijn veel te veel kruispunten en ik leg helemaal geen high way aan in de stad, tussen bijvoorbeeld industrie en woonwijken. Er zijn ook maar 2 rotondes voor het hele net.

Ik zal in de toekomst nog wel financiële problemen krijgen. Hier zie je in het budget de aanleg van m'n nieuwe wijken en twee wolkenkrabbers. Dat komt het netjes terug in de kassa, dankzij de nieuwe inwoners, tot ineens de mensen tegelijk stierven.

[afbeelding]

Op dit moment zit ik met 16000$ op de rekening. Een deel van de voorzieningen staan ook op inactief om uit het dal te klimmen, maar zodra er weer terug meer dan 42k inwoners zijn, moeten ze terug aan.

Dit is zo een van die nieuwe suburbs:

[afbeelding]

En één van die dure torens:

[afbeelding]

Maar goed... ze hebben een mooie kerk (links) voor hun begrafenis ;-)

[afbeelding]
Probeer eens bij city policys en dan Cityplanning de opties Big en Small benefactor aan te vinken. Dit zorgt voor een voldoende stroom aan jonge ondernemers die weer nieuwe werknemers trekken. Daarnaast Hightech housing is ook een goede optie om aan te vinken, hierdoor willen mensen sneller in jouw stad wonen. (lijkt in het begin wat te kosten maar inkomsten lopen snel op)

(Tenminste zo ervaar ik dat bij mn steden) wanneer mensen dood gaan moet de vraag naar huisvesting wel hoog genoeg zijn anders komt er leegstand.

[ Voor 5% gewijzigd door downcom op 07-04-2015 21:56 ]

Ik heb moeite met vinden wat ik wil vinden in de workshop.
Heb je misschien een linkje naar die solar panels?
Dat ziet er goed uit.

Verder erg mooie screens. Goeie hoek en zo . :)

Edit: Quote van hele post was dubbel. Weggehaald.

[ Voor 99% gewijzigd door HMC op 07-04-2015 22:32 ]

Verwijderd

HMC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:12:
Ik heb moeite met vinden wat ik wil vinden in de workshop.
Heb je misschien een linkje naar die solar panels?
Dat ziet er goed uit.

Verder erg mooie screens. Goeie hoek en zo . :)

De solar panels komen van hier: http://steamcommunity.com...rkshopfiles/?appid=255710
Er zijn verschillende soorten en grootte, dus je moet een beetje zien wat je nodig hebt. Op het screenshot zijn zijn het de "Photovoltaic solar energy park". Ik vind ze wel prijzig: 10000$ voor 6 MW, maar het ziet er erg cool uit. Met de rest kun je ganse zonneparken maken. Fotovoltaïsch of thermisch :)
downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:55:
[...]

Probeer eens bij city policys en dan Cityplanning de opties Big en Small benefactor aan te vinken. Dit zorgt voor een voldoende stroom aan jonge ondernemers die weer nieuwe werknemers trekken. Daarnaast Hightech housing is ook een goede optie om aan te vinken, hierdoor willen mensen sneller in jouw stad wonen. (lijkt in het begin wat te kosten maar inkomsten lopen snel op)

(Tenminste zo ervaar ik dat bij mn steden) wanneer mensen dood gaan moet de vraag naar huisvesting wel hoog genoeg zijn anders komt er leegstand.
Aha. Die policies gebruik ik enkel op district level, maar ik zag niet direct een groot effect. Wel dat de gebouwen ipv een supermarkt of burger king een ander soort zaak aantrekt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 22:21 ]

Hubba hubba. Dank.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 19:56
[...]

Ik heb hier ook altijs problemen mee. Eens kijken of het helpt zodra ik terug ben van school :|

• Darkasantion
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

BladeSlayer1000 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:48:
[...]

Ik heb hier ook altijs problemen mee. Eens kijken of het helpt zodra ik terug ben van school :|
Goede tip, gewoon alles aangezet en mijn inkomsten verdubbelt, of nou ja, de winst :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geleihoofd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:39:
[...]

Ik kwam zojuist de onderstaande mod tegen. Nog geen tijd gehad om 'm uit te testen maar dit lijkt een mooi begin om orde in de chaos te scheppen.
Exactly what the doctor ordererd !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een stad, 9 tiles, alles helemaal vol gebouwd met wegen, overal heb ik watervoorziening, metro stations, een aantal trein stations en een vliegveld, maar er komen maar geen inwoners bij. Ik zit nu op 85K, maar er is nog ongeveer 80% van de hele map vrij. Iemand enig idee wat ik kan doen om meer inwoners te trekken? Ik heb alle beschikbare bijzondere gebouwen gebouwd, en heb ook overal politie, brandweer, etc. Ook parken zijn in overvloed aanwezig en aan scholen ook geen gebrek. Bewoners zijn ook zeer happy. Er was een tekort aan werkers bij fabrieken (deze werden wel uit de grond gestampt. Hierdoor waren er heel vele leegstaande huizen, ik heb nu grotendeel van mijn industrie weggehaald.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Iemand die de mod "improved assets panel" gebruikt? Heb me geabonneerd, maar merk er niets van in het spel (staat wel aan, al zou dat niet uit moeten maken volgens de maker).

Daarnaast heel veel witte blok assets nog steeds, ook na de laatste patch.

Verwijderd

miicker schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:11:
Ik heb een stad, 9 tiles, alles helemaal vol gebouwd met wegen, overal heb ik watervoorziening, metro stations, een aantal trein stations en een vliegveld, maar er komen maar geen inwoners bij. Ik zit nu op 85K, maar er is nog ongeveer 80% van de hele map vrij. Iemand enig idee wat ik kan doen om meer inwoners te trekken? Ik heb alle beschikbare bijzondere gebouwen gebouwd, en heb ook overal politie, brandweer, etc. Ook parken zijn in overvloed aanwezig en aan scholen ook geen gebrek. Bewoners zijn ook zeer happy. Er was een tekort aan werkers bij fabrieken (deze werden wel uit de grond gestampt. Hierdoor waren er heel vele leegstaande huizen, ik heb nu grotendeel van mijn industrie weggehaald.
Als je 80% vrij hebt zou ik zeggen maak een stad elders en werk ze naar elkaar toe.

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:17:
[...]

Als je 80% vrij hebt zou ik zeggen maak een stad elders en werk ze naar elkaar toe.
Hoe bedoel je dit precies? Kun je meerdere steden aanmaken in één map? :O

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-12 11:38

Hoogie2004

Whohooooo

Hoe gaaf, SimCopter in je City :):
https://gamer.nl/articles...skylines-in-ontwikkeling/

SimCopter was echt awesome vroeger. Hopelijk kun je dan brandjes gaan blussen enzo :D

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-04-2015 12:21 ]

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

miicker schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:18:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Kun je meerdere steden aanmaken in één map? :O
Tuurlijk, waarom niet. Je hebt de ruimte, meerdere toegangswegen, meerdere industrieën dus waarom niet? Ik maak eigenlijk geregeld steen op verschillende plaatsen in een map. Pakt vaak wel goed uit maar je moet wel opletten wat je doet omdat het niet meer gecentraliseerd is.

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:43:
[...]

Tuurlijk, waarom niet. Je hebt de ruimte, meerdere toegangswegen, meerdere industrieën dus waarom niet? Ik maak eigenlijk geregeld steen op verschillende plaatsen in een map. Pakt vaak wel goed uit maar je moet wel opletten wat je doet omdat het niet meer gecentraliseerd is.
En dan die twee steden naar elkaar toe laten groeien, tot uiteindelijk een grote stad. Ik heb op 8 tiles (vooral om bij de verschillende transport mogelijkheden te komen) iets van 4 stadjes die steeds meer naar elkaar toekomen.

Verwijderd

@downcom: het effect van die twee policies had ik totaal niet verwacht. De inkomsten stegen van 2.300$ naar 17.000$ en zat ik al vrij snel op 55.000 inwoners en 790.000$ op de rekening.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r1rcXNjl.png

Genoeg centen om m'n wegennet aan te pakken. Helaas gaan er ganse wijken gesloopt moeten worden: er moet gewoon een snelweg doorheen komen om het industrieverkeer te slikken (Hemlock District, voor bosbouw en Factory Hill voor de rest). Ook ga ik nu in de toekomst zorgen dat er niet meer talloze kleine wegen meer tussen industrie en woningen zitten. Het verkeer ligt dan gewoon stil:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KgPepG3l.jpg

Verwijderd

Fly-guy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:57:
[...]

En dan die twee steden naar elkaar toe laten groeien, tot uiteindelijk een grote stad. Ik heb op 8 tiles (vooral om bij de verschillende transport mogelijkheden te komen) iets van 4 stadjes die steeds meer naar elkaar toekomen.
Precies :) Wordt het vanzelf een grote stad.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Fly-guy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 11:44:
Iemand die de mod "improved assets panel" gebruikt? Heb me geabonneerd, maar merk er niets van in het spel (staat wel aan, al zou dat niet uit moeten maken volgens de maker).

Daarnaast heel veel witte blok assets nog steeds, ook na de laatste patch.
Die gebruik ik ja. Ik vermoedt dat je je vergist welk overzicht het wijzigt, was ook mijn initiële fout. Het wijzigt niet het bouwmenu in het spel zelf, het wijzigt het assets scherm in de content manager. Als je op zoek bent naar 't bouwmenu in game dan is dat deze mod:

Voor mij conflicteert deze mod met de some roads mod, maar 't is een mooi begin in ieder geval.
Betreffende de witte assets, dat blijft nog steeds een probleem, bij mij is er ook nog niks verbetert op dat gebied.

Task failed succesfully!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:01:
Genoeg centen om m'n wegennet aan te pakken. Helaas gaan er ganse wijken gesloopt moeten worden: er moet gewoon een snelweg doorheen komen om het industrieverkeer te slikken (Hemlock District, voor bosbouw en Factory Hill voor de rest). Ook ga ik nu in de toekomst zorgen dat er niet meer talloze kleine wegen meer tussen industrie en woningen zitten. Het verkeer ligt dan gewoon stil:

[afbeelding]
Wat heel erg helpt is ze dwingen de snelweg te gebruiken. Als je teveel stukken met elkaar verbind krijg je enorme verkeer problemen.

Hier is hoe ik het gedaan heb:
"Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J04qOu8J9DG9J0j6FX0Y2JqP/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qoxhBmGE3JpCTvcCyld8wOvU/medium.jpg

Alleen dezelfde kleuren zijn met elkaar verbonden. Ook al liggen groen blauw en geel dicht bij elkaar moet alles via de snelweg. Zodra ik rood met geel verbind loopt alles compleet in de soep, nu is het verkeer zo goed als probleemloos. Alles wat rood is loopt gewoon goed door het is alleen wat drukker.

• Fly-guy
  • Niet online
Geleihoofd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:29:
[...]

Die gebruik ik ja. Ik vermoedt dat je je vergist welk overzicht het wijzigt, was ook mijn initiële fout. Het wijzigt niet het bouwmenu in het spel zelf, het wijzigt het assets scherm in de content manager. Als je op zoek bent naar 't bouwmenu in game dan is dat deze mod:

Voor mij conflicteert deze mod met de some roads mod, maar 't is een mooi begin in ieder geval.
Betreffende de witte assets, dat blijft nog steeds een probleem, bij mij is er ook nog niks verbetert op dat gebied.
Ah, dat lijkt er meer op. Geen idee waarom ik eigenlijk dacht dat het asset paneel in het spel zelf veranderde.

Meteen installeren...

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:37
PilatuS schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:30:
[...]

Wat heel erg helpt is ze dwingen de snelweg te gebruiken. Als je teveel stukken met elkaar verbind krijg je enorme verkeer problemen.

Hier is hoe ik het gedaan heb:
"[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen dezelfde kleuren zijn met elkaar verbonden. Ook al liggen groen blauw en geel dicht bij elkaar moet alles via de snelweg. Zodra ik rood met geel verbind loopt alles compleet in de soep, nu is het verkeer zo goed als probleemloos. Alles wat rood is loopt gewoon goed door het is alleen wat drukker.
Wat mij ook erg helpt is om bij wegen met veel kruisingen kort achter elkaar, op sommige plaatsen de stoplichten uit te zetten (http://steamcommunity.com...?id=411833858&searchtext=). In het begin levert dit soms wat chaos op als een hele bulk auto's tegelijk gaat rijden, maar zodra de ergste drukte weg is loopt alles soepel door.
Heb nu in mijn stad van 90k inwoners nog op veel plaatsen 4-baans wegen en heb nergens problemen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• miicker
  • Niet online
[...]

Ik ga de genoemde filters straks ook eens proberen, eens kijken of dat wat mensen wil lokken!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 19:56
Wow de opties Big en Small benefactod helpen echt. Het heeft mij (vrij) dode stad tot leven gewekt. Bedankt voor het delen! :D

• miicker
  • Niet online
Helaas, de opties werken voor mij niet echt, stad blijft leeglopen.

Hier printscreen 1:
Afbeeldingslocatie: http://2.ii.gl/h1NRCia_j.png

Printscreen 2:
Afbeeldingslocatie: http://2.ii.gl/BT1LrsEo.png

Population:
Afbeeldingslocatie: http://2.ii.gl/zg6zHvmHg.png

Geboren vs. dood:
Afbeeldingslocatie: http://2.ii.gl/I0c2nzxsC.png

Soort inwoners:
Afbeeldingslocatie: http://2.ii.gl/zLlZ8CMrw.png

Verdeeld in leeftijd:
Afbeeldingslocatie: http://2.ii.gl/QCLh_ZlJ.png

Ik ben dus bang dat ik door de recente groei in het aantal geboren mensen, binnekort weer heel veel doden ga zien, zoals de generatie baby boomers..

De opties Big en Small benefactor hebben dus geen effect gehad :(

[ Voor 9% gewijzigd door miicker op 08-04-2015 19:32 ]

• Fly-guy
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:23:

Hier printscreen 1:
[afbeelding]
Wat heb jij een boel wegen :o
Je maakt je iets teveel zorgen denk ik.
Geef het een "game" jaarjte.

• miicker
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:28:
[...]

Wat heb jij een boel wegen :o
Klopt, de hele map zou volgebouwd kunnen worden. Alles is ingedeeld namelijk

• downcom
miicker schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:23:

Ik ben dus bang dat ik door de recente groei in het aantal geboren mensen, binnekort weer heel veel doden ga zien, zoals de generatie baby boomers..

De opties Big en Small benefactor hebben dus geen effect gehad :(
Kijk eens naar de legenda: Grondwaarde. Ik heb het idee dat er 0,0 aantrekkingskracht is voor cims van buitenaf.

Hoe zit het eigenlijk met scholen? wanneer er het aanbod voor educatie hoog genoeg is zul je ook een groei zien.

Als Cims hoger zijn opgeleid verdienen ze beter en willen ze dus ook in een betere wijk wonen, met parken en alle voorzieningen.

Zorg dat in de bestaande wijken voldoende parken zijn en dat het beschikbare werk ook op dat niveau is.

Daarnaast er is een hele hap industrie weg sinds 2023 daarvoor is bijna geen office in de plaats gekomen... kortom nog meer je best doen! je moet de cims gelukkig maken!

oja
Ik zie dat je wijken de big en small benefactor toekent maar het is denk ik logischer een city policy van te maken, dit geld immers voor elke onderneming. (maar dat kan ik hier nu niet zien in je screenshots.) Hightech housing ook al aangezet?

[ Voor 15% gewijzigd door downcom op 08-04-2015 20:11 . Reden: Vraag ]

• miicker
  • Niet online
downcom schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:06:
[...]

Kijk eens naar de legenda: Grondwaarde. Ik heb het idee dat er 0,0 aantrekkingskracht is voor cims van buitenaf.

Hoe zit het eigenlijk met scholen? wanneer er het aanbod voor educatie hoog genoeg is zul je ook een groei zien.

Als Cims hoger zijn opgeleid verdienen ze beter en willen ze dus ook in een betere wijk wonen, met parken en alle voorzieningen.

Zorg dat in de bestaande wijken voldoende parken zijn en dat het beschikbare werk ook op dat niveau is.

Daarnaast er is een hele hap industrie weg sinds 2023 daarvoor is bijna geen office in de plaats gekomen... kortom nog meer je best doen! je moet de cims gelukkig maken!

oja
Ik zie dat je wijken de big en small benefactor toekent maar het is denk ik logischer een city policy van te maken, dit geld immers voor elke onderneming. (maar dat kan ik hier nu niet zien in je screenshots.) Hightech housing ook al aangezet?
Staan alle drie aan op city niveau, verder heb ik voldoende scholen, en overal voldoende parken, ik heb wel zelf in de asset editor scholen en politie, brandweer, eigenlijk bijna alles krachtiger gemaakt, zodat ik er minder nodig heb, misschien ligt het daar aan?

• downcom
miicker schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:15:
[...]

Staan alle drie aan op city niveau, verder heb ik voldoende scholen, en overal voldoende parken, ik heb wel zelf in de asset editor scholen en politie, brandweer, eigenlijk bijna alles krachtiger gemaakt, zodat ik er minder nodig heb, misschien ligt het daar aan?
Die kans is wel aanwezig!
meestal werken de assets dan niet meer naar behoren! Dit heb ik oa gehad bij mijn water toren die alles 6x doet. Maar na een paar keer opletten wat er nou precies gebeurd in de asset editor is dat gelukt.

Wanneer je er te weinig kaas van hebt gegeten zou ik de waardes in de asset editor niet zomaar aanpassen (zonder ze eerst goed te testen).

Ik zou zeggen bulldoze!!

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/l2mxhdnb3/bulldoze.png

[ Voor 35% gewijzigd door downcom op 08-04-2015 20:22 ]

• miicker
  • Niet online
downcom schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:18:
[...]

Die kans is wel aanwezig!
meestal werken de assets dan niet meer naar behoren! Dit heb ik oa gehad bij mijn water toren die alles 6x doet. Maar na een paar keer opletten wat er nou precies gebeurd in de asset editor is dat gelukt.

Wanneer je er te weinig kaas van hebt gegeten zou ik de waardes in de asset editor niet zomaar aanpassen (zonder ze eerst goed te testen).

Ik zou zeggen bulldoze!!

[afbeelding]
Oke, hier een aantal kaartjes, ik heb trouwens een hele hap industrie weggehaald omdat ik daar veel te veel van had.

Land waarde:
Afbeeldingslocatie: http://4.ii.gl/_zkqAzJEu.png

Gezondheid:
Afbeeldingslocatie: http://4.ii.gl/EldHH1kHF.png

Scholen:
Afbeeldingslocatie: http://4.ii.gl/W0Z2-1EEj.png

Blijdschap:
Afbeeldingslocatie: http://4.ii.gl/wOOfzM_ru.png

Verkeer (helaas een aantal opstoppingen:
Afbeeldingslocatie: http://4.ii.gl/DdS7tpO-0.png

Vrijwel alles is in orde, maar inwoners is nu van 85K teruggelopen naar 77, lijkt nu gelijk te blijven

• downcom
miicker schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:26:
[...]

Oke, hier een aantal kaartjes, ik heb trouwens een hele hap industrie weggehaald omdat ik daar veel te veel van had.

Land waarde:
[afbeelding]

Gezondheid:
[afbeelding]

Scholen:
[afbeelding]

Blijdschap:
[afbeelding]

Verkeer (helaas een aantal opstoppingen:
[afbeelding]

Vrijwel alles is in orde, maar inwoners is nu van 85K teruggelopen naar 77, lijkt nu gelijk te blijven
Ik zou echt even die aangepaste assets verwijderen als het terug blijft lopen. Vaak moet je meerdere instellingen wijzigen, de een veranderd alleen het visuele zoals het balkje (1,500.000 plaatsen in de zorg!?) Maar als je enkel de plaatsen hebt aangepast dan ontstaan er rare situaties en soms doet de asset het helemaal niet (al word dit wel weergegeven)

Wil je zeker zijn; breek ze even af. Alhoewel ik wel benieuwd ben of het nog gaat dalen.

• miicker
  • Niet online
als ik alles af zou breken, en de hele map zou voorzien van normale assets, maak ik zo'n 2/3 ton per week verlies..

• PB-powell
Bij mij moest ik gewoon door 'zonen' en toen kwamen de mensen vanzelf. Ook regelmatig wat dips gehad in populatie groei.

Zelf heb ik nu het probleem dat er totaal geen vraag is naar commercial. Hoeveel huizen en offices ik ook bouw, totaal geen vraag. Iemand tips? Ik moet namelijk alleen de achievement van 20.000 commercial zone built halen maar het schommelt rond de 15000 (momenteel zelf er iets onder). Alle andere monumenten heb ik gebouwd.
Een mooi vergezicht van de stad:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/7xqpqzbdz/2015_04_08_00001.jpg

Inclusief het mooiste stadion van Nederland 8)
Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/l8w307vln/2015_04_07_00002.jpg

• miicker
  • Niet online
Heb eigenlijk niets veranderd, nu net alles in zones ingedeeld, maar zat daarvoor alweer op 81K, nu zit ik weer op 85K, dat was het eerst dus ook, ik zie weer een sterke stijging in geboortes, hopelijk blijft dit aanhouden.

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Mijn downtown area begint al echt op een downtown area te lijken.
Zeer tevreden met mijn aangepaste infrastructuur.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kyWsd4m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X5f4KR8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2QbFmpy.jpg

Merk wel dat ik op het punt ben aanbeland dat er geen strategie meer nodig is.
Zone alleen maar High Density Commercial en Offices.
Geen industrie (gaan alleen maar weg ivm gebrek aan low educated ppl)
Weinig woningbouw.

Vind dat wel een beetje jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Henvar op 08-04-2015 21:33 ]

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12 00:04
Voor wie deze prachtige mod nog niet heeft mee gekregen:

Op pagina 2 staat een status update van de mod eigenaar (vandaag geplaatst)

Almost zone, ik kan niet wachten in ieder geval!! :)

https://forum.paradoxplaz...s/traffic-manager.848491/

• miicker
  • Niet online
Bezig met een nieuw (uit de hand gelopen) projectje.

Ik kwam ruimte te kort, dus wil een vijver droogleggen. Lukt niet echt.

Pic 1 is een pic van de poverview van mijn 9 tiles
Pic 1:
Afbeeldingslocatie: http://1.ii.gl/QrPMlO16f.png

Pic 2: (gemodde dingen die veel water weghalen)
Afbeeldingslocatie: http://1.ii.gl/sJeZ2q7j.png

Pic 3: (niet helemaal het gewenste effect > overstromingen
Afbeeldingslocatie: http://1.ii.gl/cqbwGpLK-.png

Pic 4:
Afbeeldingslocatie: http://1.ii.gl/etAyJWIia.png

Pic 5:
Afbeeldingslocatie: http://1.ii.gl/RjPLbBRu1.png

Pic 6: (alle waterpomps nu onder water?)
Afbeeldingslocatie: http://1.ii.gl/e6lxu_jcC.png

Pic 7:(oeps)
Afbeeldingslocatie: http://1.ii.gl/GnHqoAcSQ.png

Zal het lukken de vijver leef te krijgen?

Bouw een dam zet hem uit en dan de vijver leeg trekken met pompen, ik heb het al in meerdere levels gedaan, zonder mods.

• dragoncry
Met veel geduld een stad gebouwd zonder grote populatie dips,
Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/3yul3d2j1/x01.jpg

En waar over het algemeen genomen meer kinders worden geboren dan dat er ouderen doodgaan :)
Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/duvo308b1/x02.jpg

• Cowamundo
miicker, heb je de unlock all 25 spaces mod al in gebruik? Dat levert een hoop extra ruimte op!

• PRR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:35

PRR

Net weer even opgestart. Krijg een update via Steam.
Na amper 2 minuten beginnen mijn level 5 high density residential gebouwen te klagen over Land Value. Land Value is vet groen. Nou ja, boeie dacht ik, dus ging even was residential bouwen in een naburig dorpje. Kom ik terug downtown, al mijn level 5 High Density Residential verlaten.... En dan bedoel ik ook écht álles.
wtf?

Verwijderd

Och, ik heb ook leegloop op de boerderijen. Geen werkers genoeg zeggen ze. Werkers zat, maarmisschien te hoog geschoold. En de stront gaat niet snel genoeg weg want ik heb bijna geen stroming. Iemand die weet hoe je dat in je eigen gemaakte map kan doen?

• Cowamundo
Zorgen jullie dat alle inwoners toegang hebben tot alle soorte scholen of houden jullie bepaalde wijken juist laag opgeleid om zo alle werkplekken beter te vullen?

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Cowamundo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:16:
Zorgen jullie dat alle inwoners toegang hebben tot alle soorte scholen of houden jullie bepaalde wijken juist laag opgeleid om zo alle werkplekken beter te vullen?
Beetje afhankelijk van 't werkaanbod in de stad wat mij betreft. Ga je enkel voor offices, dus geen industrie, dan kan je beter een goed dekkingsgebied qua scholing hebben. Draait de economie vooral op lage industrie dan is 't zeker verstandig om ook achterstandswijken te hebben, ook al werken Cims zonder al te veel problemen beneden hun stand.
Overigens is scholing niet de enige factor voor achterstandswijken, ook zaken zoals politie, brandweer, vuilnis, OV en parken/recreatie (of eerder 't gebrek daaraan) dragen daartoe bij.

Task failed succesfully!

Inwoners reizen gerust de hele stad door om te gaan leren.
De groene radius van een school is de radius waarbinnen de gebouwen een level up boost krijgen.
Wil je uneducated mensen hebben hoef je dus alleen maar "te weinig" scholen bouwen.

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:52:
Och, ik heb ook leegloop op de boerderijen. Geen werkers genoeg zeggen ze. Werkers zat, maarmisschien te hoog geschoold. En de stront gaat niet snel genoeg weg want ik heb bijna geen stroming. Iemand die weet hoe je dat in je eigen gemaakte map kan doen?
Als je naar de knop water gaat in de editor kun je ronde cirkels plaatsen deze zorgen voor de stroming.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:48
Af en toe snap ik geen bal van demand. Mijn industry demand op een stad van 50.000 inwoners is geheel nihil. Voor de grap gisteren mijn halve industrie weggehaald. Ondanks een duidelijk afname in inkomen, maakte het voor de demand niet uit, deze bleef nihil.

Voor de duidelijkheid, de happiness is 98% met allerlei services en parken in de nabijheid van de industry en de beide industry benefactors geactiveerd. 8)7

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12 23:53

Martinspire

Awesomeness

Zei iemand "Verkeersplein"?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IATqxhf.jpg
Kwam hem tegen via de twitter van @nerdcubed

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-11 16:06
Martinspire schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:42:
Zei iemand "Verkeersplein"?
[afbeelding]
Kwam hem tegen via de twitter van @nerdcubed
Volgens mij zou bijna iedereen 'verdwalen' en verkeerd rijden als gevolg :P

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
Yogoi schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:48:
[...]

Volgens mij zou bijna iedereen 'verdwalen' en verkeerd rijden als gevolg :P
Ik denk dat zelf je navigatie op dat plein zegt: zoek het zelf maar uit! :P

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:59

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

SMD007 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat zelf je navigatie op dat plein zegt: zoek het zelf maar uit! :P
Ik ben een beetje de wegen gaan volgen, en denk dat je max 3 afslagen hebt. Goed te doen volgens mij xD Zeker omdat het iets van 6 wegen zijn die bij elkaar komen! Ik heb wel ergere dingen gehad in het echt!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-12 11:38

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar dat is niet raar, want mijn verkeer is altijd drama. Vind altijd dat de breedste binnen-wegen maar slecht gebruikt worden. Staat er een gigantische rij voor rechtsaf, staan er auto's tussen die rechtdoor willen, en er zijn nog 4 banen rechtdoor vrij ofzo..

Ik heb ook altijd teveel kruispunten, toch eens wat op verzinnen..

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-04-2015 11:19 ]

My iRacing profile | Strava

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:59

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Hoogie2004 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:18:
Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar dat is niet raar, want mijn verkeer is altijd drama. Vind altijd dat de breedste binnen-wegen maar slecht gebruikt worden. Staat er een gigantische rij voor rechtsaf, staan er auto's tussen die rechtdoor willen, en er zijn nog 4 banen rechtdoor vrij ofzo..

Ik heb ook altijd teveel kruispunten, toch eens wat op verzinnen..
Ik heb het spel (nog) niet, maar wat ik hier veel zie is dat men kruispunten ontwijkt, alles zoveel mogelijk via snelweg doet, en meerdere op en af ritten aan twee kanten van de weg (en dus de drukte verplaatst).
Ook werkt schijnbaar 2x2baans weg beter dan 1x4 baans weg.

Cims gaan al vroeg in de rij staan voor een kruispunt/afslag. Dus als je ervoor kan zorgen dat die gewoon door kan rijden, dan scheelt je dat al een file.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Iemand als eens ge-experimenteerd met een 2 gescheiden water systemen ?

Ik dacht "laat ik eens groen doen" en mijn afval water beter te zuiveren
Dus Ik heb een basinnetje gemaakt, daarin word mijn riool water gedumt via 2 sewage treatment plant.
Vervolgens heb ik in datzelfde basin 3 nieuwe waterpompen gehangen, en daaraan 3 treatmentplants die in de zee dumpen. (die nieuwe pompen en treatmentplants zijn alleen aan elkaar gekoppeld )

Het rare is dat dit half werkt.
de nieuwe pompen zeggen allemaal dat ze ofline zijn, en er komt ook niks uit de rioolzuivering.
Maar tegelijkertijd word mijn basin wel leeg gezogen waar het voorheen overliep, dus iets werkt er wel :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

TeK schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:07:
Inwoners reizen gerust de hele stad door om te gaan leren.
De groene radius van een school is de radius waarbinnen de gebouwen een level up boost krijgen.
Wil je uneducated mensen hebben hoef je dus alleen maar "te weinig" scholen bouwen.
Dat is waar, geldt overigens voor alle services, toch noem ik 't groene gebied zelf liever 't efficiëntiegebied. Ze kunnen daarbuiten prima services aanbieden, maar de efficiëntie neemt flink af. Daarom denk ik dat 't zeker handig is om toch actief wat achterstandswijken te maken in industriesteden anders hebben de laagopgeleiden alsnog amper plek om te wonen.
Cardinal schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:40:
Af en toe snap ik geen bal van demand. Mijn industry demand op een stad van 50.000 inwoners is geheel nihil. Voor de grap gisteren mijn halve industrie weggehaald. Ondanks een duidelijk afname in inkomen, maakte het voor de demand niet uit, deze bleef nihil.

Voor de duidelijkheid, de happiness is 98% met allerlei services en parken in de nabijheid van de industry en de beide industry benefactors geactiveerd. 8)7
Dit zou dus een gevolg van 't bovenstaande kunnen zijn, goed voor je Cims willen zorgen in combinatie met industriesteden is niet altijd de juiste methode imho.
heuveltje schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:23:
Iemand als eens ge-experimenteerd met een 2 gescheiden water systemen ?

Ik dacht "laat ik eens groen doen" en mijn afval water beter te zuiveren
Dus Ik heb een basinnetje gemaakt, daarin word mijn riool water gedumt via 2 sewage treatment plant.
Vervolgens heb ik in datzelfde basin 3 nieuwe waterpompen gehangen, en daaraan 3 treatmentplants die in de zee dumpen. (die nieuwe pompen en treatmentplants zijn alleen aan elkaar gekoppeld )

Het rare is dat dit half werkt.
de nieuwe pompen zeggen allemaal dat ze ofline zijn, en er komt ook niks uit de rioolzuivering.
Maar tegelijkertijd word mijn basin wel leeg gezogen waar het voorheen overliep, dus iets werkt er wel :?
Zelf nooit mee geëxperimenteerd maar ik denk inderdaad dat dat geen enkel nut heeft. De leidingen bestaan al uit twee delen, waterleiding en riool. Je pompen zuigen wel de waterleidingen vol maar die zijn NIET verbonden aan je rioolleiding dus komt er niks uit. Water uit de waterleiding komt enkel in 't riool terecht als je er een waterconsument tussenzet, maar dan zit je ze op deze manier wel te vergiftigen.

[ Voor 29% gewijzigd door Geleihoofd op 09-04-2015 11:36 ]

Task failed succesfully!

• miicker
  • Niet online
Geleihoofd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:28:
[...]

Dat is waar, geldt overigens voor alle services, toch noem ik 't groene gebied zelf liever 't efficiëntiegebied. Ze kunnen daarbuiten prima services aanbieden, maar de efficiëntie neemt flink af. Daarom denk ik dat 't zeker handig is om toch actief wat achterstandswijken te maken in industriesteden anders hebben de laagopgeleiden alsnog amper plek om te wonen.

[...]
Je kunt er ook gewoon voor kiezen om geen industrie te hebben, dus alleen maar officies. Dat ga ik bij mijn stad doen, want ik heb haast alleen hoog opgeleiden

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

miicker schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:36:
[...]

Je kunt er ook gewoon voor kiezen om geen industrie te hebben, dus alleen maar officies. Dat ga ik bij mijn stad doen, want ik heb haast alleen hoog opgeleiden
True. Als je de 'ik geef mijn Cims zo veel mogelijk'-route volgt is 't zeker verstandig z.s.m. over te stappen op offices. Blijf je ondanks deze gekozen route toch bij lage industrie dan ga je tegen problemen aanlopen.

Task failed succesfully!

• PB-powell
miicker schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:36:
[...]

Als je je industrie levelt naar level 3 hebben ze ook meer hoger opgeleid personeel nodig. Dus op die manier kan je nog altijd beide soorten hebben. Nadeel wel is van normale industrie dat dat enorm veel verkeer genereert.

Ik heb nu trouwens mijn stad vergroot van 90k inwoners naar 115k alleen heb ik om dit voor elkaar te krijgen totaal geen commercial aan hoeven leggen. De vraag blijft ook totaal uit hiernaar. Heb daarnaast ook nog een gebied generieke industrie aangelegd, maar die roepen nu dat er geen kopers zijn voor hun producten.
Ik wil graag de 20k commercial zone halen voor het unieke gebouw maar dat lukt dus niet op deze manier. Andere die hier ook last van hebben/hadden? Heb wel alle monuments staan, op het Eden-project na.

• Cowamundo
Geleihoofd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:04:
[...]

Beetje afhankelijk van 't werkaanbod in de stad wat mij betreft. Ga je enkel voor offices, dus geen industrie, dan kan je beter een goed dekkingsgebied qua scholing hebben. Draait de economie vooral op lage industrie dan is 't zeker verstandig om ook achterstandswijken te hebben, ook al werken Cims zonder al te veel problemen beneden hun stand.
Overigens is scholing niet de enige factor voor achterstandswijken, ook zaken zoals politie, brandweer, vuilnis, OV en parken/recreatie (of eerder 't gebrek daaraan) dragen daartoe bij.
Ik denk zomaar dat er weer een nieuwe map aan zit te komen voor mij haha!
Jammer genoeg heb je veel meer offices nodig om aan het demand te voldoen, en zodra je daar alleen voor kiest moeten je winkels alles importeren, dat zorgt denk ik voor erg veel verkeer of valt dat mee?

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Cowamundo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:42:
[...]

Ik denk zomaar dat er weer een nieuwe map aan zit te komen voor mij haha!
Jammer genoeg heb je veel meer offices nodig om aan het demand te voldoen, en zodra je daar alleen voor kiest moeten je winkels alles importeren, dat zorgt denk ik voor erg veel verkeer of valt dat mee?
Industrie-commercie is de grootste verkeersgenerator. Offices leveren nagenoeg geen enkel verkeer extra op. Ze leveren dan ook geen fysieke producten maar diensten. Producten voor de verkoop via commercie zullen worden geïmporteerd van buitenaf als je zelf geen industrie hebt die die produceren, dus aan die verkeersdrukte zit je sowieso vast.

Task failed succesfully!

• miicker
  • Niet online
Hoe level je je industrie dan, of gaat dit vanzelf?

• Johan81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-12 15:42
miicker schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:49:
door services en parken te plaatsen

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vanzelf. Wel moeten ze voldoende "needs" vervuld hebben voor dit gebeurd.
Wat en hoeveel is me onduidelijk. maar ik het wel het idee dat ze zonder busdekking nooit naar 3 gaan, en zonder cargo station maar ZEER moeilijk

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Is gelinked aan educatieniveau van je Cims en aan service-coverage (denk aan brandweer, vuilnis en politie).

http://www.skylineswiki.com/Zoning

[ Voor 20% gewijzigd door Geleihoofd op 09-04-2015 11:55 ]

Task failed succesfully!

En een cargo station. Werkt meteen.
Henvar schreef op woensdag 08 april 2015 @ 21:32:
Mijn downtown area begint al echt op een downtown area te lijken.
Zeer tevreden met mijn aangepaste infrastructuur.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Merk wel dat ik op het punt ben aanbeland dat er geen strategie meer nodig is.
Zone alleen maar High Density Commercial en Offices.
Geen industrie (gaan alleen maar weg ivm gebrek aan low educated ppl)
Weinig woningbouw.

Vind dat wel een beetje jammer.
Plaatjes zien er goed uit.
Mag ik vragen wat dat brede hoge witte gebouw in je stad is?
Die heb ik nog niet eerder gezien.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geleihoofd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:28:

[...]

Zelf nooit mee geëxperimenteerd maar ik denk inderdaad dat dat geen enkel nut heeft. De leidingen bestaan al uit twee delen, waterleiding en riool. Je pompen zuigen wel de waterleidingen vol maar die zijn NIET verbonden aan je rioolleiding dus komt er niks uit. Water uit de waterleiding komt enkel in 't riool terecht als je er een waterconsument tussenzet, maar dan zit je ze op deze manier wel te vergiftigen.
Hmmm Daar zit wat in, niet aan gedacht dat die 2 geschijden zijn.
Maar waar blijft al het water dan wat hij opzuigt :? want mijn vuil water verdwijnt nu wel.
Ga eens experimenteren als ik het via 1 enkel huisje laat lopen :P

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

heuveltje schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:48:
[...]

Hmmm Daar zit wat in, niet aan gedacht dat die 2 geschijden zijn.
Maar waar blijft al het water dan wat hij opzuigt :? want mijn vuil water verdwijnt nu wel.
Ga eens experimenteren als ik het via 1 enkel huisje laat lopen :P
Geen flauw idee waar 't water blijft. Loopt je meertje steeds leger of stopt 't ergens? Misschien verbruiken leidingen zelf al water, al is 't om verdamping en weglekken te simuleren? (Lijkt me sterk, maar toch.)
Hoe dan ook, ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn. Denk dat je er alsnog niet veel mee opschiet aangezien 1 huisje relatief weinig verbruikt maar we zullen zien.
Heb wel medelijden met de toekomstige bewoners van dat betreffende stulpje. :P

Task failed succesfully!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geleihoofd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:55:
[...]

Geen flauw idee waar 't water blijft. Loopt je meertje steeds leger of stopt 't ergens? Misschien verbruiken leidingen zelf al water, al is 't om verdamping en weglekken te simuleren? (Lijkt me sterk, maar toch.)
Het meertje(al is die term wat te ruim ;P) liep over toen ik de dumpers eringezet had, maar de pompen er nog niet. Nu staat het droog op een heel klein puntje na.
Zal vanavond wel eens een screeny posten :)
Hoe dan ook, ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn. Denk dat je er alsnog niet veel mee opschiet aangezien 1 huisje relatief weinig verbruikt maar we zullen zien.
Heb wel medelijden met de toekomstige bewoners van dat betreffende stulpje. :P
We zullen zien :P

Maar heb maar meer medelijden met de rest van mijn bewoners :P
Ik was een soort rio-de-janeiro strand aan het bouwen, maar tot nu toe krijg ik de vervuiling die zich daar verzameld heeft niet weg. Lekker zwemmen in chocomelk :P

Verwijderd

SMD007 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:13:
[...]

Als je naar de knop water gaat in de editor kun je ronde cirkels plaatsen deze zorgen voor de stroming.
Ga ik dat zo eens aanpassen want het loopt voor geen meter weg.

• TylerMayhem
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-12 09:04

TylerMayhem

In Tyler We Trusted

PB-powell schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:41:
[...]

Als je je industrie levelt naar level 3 hebben ze ook meer hoger opgeleid personeel nodig. Dus op die manier kan je nog altijd beide soorten hebben. Nadeel wel is van normale industrie dat dat enorm veel verkeer genereert.

Ik heb nu trouwens mijn stad vergroot van 90k inwoners naar 115k alleen heb ik om dit voor elkaar te krijgen totaal geen commercial aan hoeven leggen. De vraag blijft ook totaal uit hiernaar. Heb daarnaast ook nog een gebied generieke industrie aangelegd, maar die roepen nu dat er geen kopers zijn voor hun producten.
Ik wil graag de 20k commercial zone halen voor het unieke gebouw maar dat lukt dus niet op deze manier. Andere die hier ook last van hebben/hadden? Heb wel alle monuments staan, op het Eden-project na.
Ik heb hetzelde probleem, veel te weinig vraag naar Commercial waardoor ik ook nog enkel dat gebouw en het Eden Project mis. Ik zou ook graag weten hoe ik dit kan halen.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:55

Basszje

Reisvaap!]

heuveltje schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:35:

Maar heb maar meer medelijden met de rest van mijn bewoners :P
Ik was een soort rio-de-janeiro strand aan het bouwen, maar tot nu toe krijg ik de vervuiling die zich daar verzameld heeft niet weg. Lekker zwemmen in chocomelk :P
In elk geval realistisch :P

Qua industrie heb ik met mijn stad nu het probleem dat de winkels constant zeuren dat er niet genoeg goederen geleverd worden, maar veel van mijn volk is te hoog opgeleid voor de industrie dus die heeft weinig demand. Wat zijn oorzaken van het goederentekort probleem? Mijn verkeer is wel redeljk druk maar het is nergens filepuinzooi oid, dus ik vraag me af of toch de range beperkt is van dit soort zaken?

Ah ja en het gebeurt zelfs dichtbij cargo stations, daar heb ik er drie van ( en een cargo haven ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1 ... 51 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.