• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

TeK schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:55:
@royk
Hmm viel me net ook al op dat steam tijdje down was, misschien heeft het daarmee te maken op 1 of andere manier ?
Of is er net een patch gereleased ?

Is het misschien alleen met cloud saves ?
Net gechecked en al mijn cities doen het nog gewoon :)
Het lijkt erop. Mn map doet het nu wel weer.. ben alleen wel een dik uur werk kwijt. Beter dan alles zou je zeggen natuurlijk. Maar ik had in dat uurtje een he-le-boel bomen vrij precies tussen gebouwtjes geplaatst gvd.

Mijn portfolio op Instagram

hehe ja sorrie dat ik er om lach, maar ben dat nogal gewent van vroeger met citiesxl.
Ik save dan ook enorm vaak.
Zelf zit ik me net ff te irriteren aan fijt dat ik weer es mega deathwave heb, 513births en 1436deaths per week.
Van 20k+ per week naar -14k, gelukig nog 16mil op bank, maar heb er mooi ff geen zin in om verder te gaan.
Zo suf alleen maar bezig zijn gebouwtjes te deleten en grotendeels alleen maar wachten opdat deathwave voorbij is aangezien ik nu dus ook helemaal geen demand heb en idd tussendoor eig alleen maar wat boompjes kan plaatsen.

• TylerMayhem
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-12 09:04

TylerMayhem

In Tyler We Trusted

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:12:
Watertoren....ik krijg er de kriebels van. Ik heb een andere stad compleet uitgeroeid door toedoen van een watertoren. Was even vergeten dat een vervuild gebied effect heeft op de watertoren :)
Same here, was goed op weg met mn eerste echte grote stad. Zet 1 watertoren en hele stad ineens aan het doodgaan. En kreeg die verdomde toren ook niet meer teruggevonden :'( .

• PRR
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:35

PRR

Ik ben op dit moment bezig met het bouwen van een situatie zoals in Nederland. Een grote stad met op afstand daarom heen kleine satteliet dorpjes. Het zou mooi zijn als je voor die dorpjes ook de 'needs' apart kunt zien. Dat je een district aanmaakt, en voor dat district kunt zien wat ze missen of waar vraag naar is. Dus stad heeft vraag naar commercie, dorp 1 heeft vraag naar opleiding en residence, dorp 2 wil industrie etc etc. ZoU het weer wat uitgebreider maken. (Lezen hier ook mensen van paradox mee, of moet je hiervoor naar de paradox forums?)

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-12 13:19
Wow een colonisten van catan map, ziet er erg awsome uit!
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=419861445

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

Iemand tips om 10.000 squares of Offices built te behalen? Kom net boven de 1.000 uit....

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Donstil
  • Niet online
Darkasantion schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:23:
Iemand tips om 10.000 squares of Offices built te behalen? Kom net boven de 1.000 uit....
Doorspelen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:24

Blokker_1999

Full steam ahead

TeK schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:55:
@royk
Hmm viel me net ook al op dat steam tijdje down was, misschien heeft het daarmee te maken op 1 of andere manier ?
Of is er net een patch gereleased ?

Is het misschien alleen met cloud saves ?
Net gechecked en al mijn cities doen het nog gewoon :)
Netwerk/steam problemen worden in dit spel enorm slecht afgevangen. De Linux versie van het spel heeft er enorm veel last van. Als het spel bijv. even niet aan de Steam Workshop kan tijdens het opstarten (gebeurd na 10 a 15s) dan knalt het spel er gewoon uit met een sigsegv. Zou me niet verbazen dat onder windows ook niet alles netjes word opgevangen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Verwijderd

Dit is ronduit geweldig :D
Hoe lang gaat het duren alvorens er een team een soort FPS, GTA of C&C van maakt? Ieder multiplayer een stad bouwen in een tile, en dan mekaar's stadsstaatje te lijf gaan met troepen, tanks, vliegtuigen, ... ;-)
Blokker_1999 schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:01:
[...]

Netwerk/steam problemen worden in dit spel enorm slecht afgevangen. De Linux versie van het spel heeft er enorm veel last van. Als het spel bijv. even niet aan de Steam Workshop kan tijdens het opstarten (gebeurd na 10 a 15s) dan knalt het spel er gewoon uit met een sigsegv. Zou me niet verbazen dat onder windows ook niet alles netjes word opgevangen.
Daar zijn ze een oplossing voor aan het zoeken. Blijkbaar is het probleem vooral door asset builders die een verkeerd formaat gebruiken (JPG ipv PNG), waardoor de game crasht bij het ophalen van workshop items. Nu is er naar het schijnt iemand die het met opzet heeft gedaan. Bij de vorige crash, heeft de dev ook moeten zoeken welke asset er verantwoordelijk voor was en die persoon moeten contacteren om het aan te passen, terwijl zij zich dan concentreren op een patch om het voorgoed te verhelpen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2015 13:09 ]

[...]

Klopt in ieder geval bij mij voor Windows ook. Als Steam niet lekker connect in het begin start het spel niet op.

Eat the bugs, live in a pod

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:05
[...]

Ik moet steam sinds een paar dagen ook in offline mode starten om te kunnen spelen, anders crasht het spel na een paar seconden.

Ik dacht eerst dat het door een linux update kwam (ik had net een update gedaan toen de problemen begonnen), maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn...

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Weet iemand of er al een mod uit is voor meer dan 25 tiles voor de beste game in jaren?

Verwijderd

hmartino schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:50:
Weet iemand of er al een mod uit is voor meer dan 25 tiles voor de beste game in jaren?
Alles: 81 tiles. Het is een WIP, dus ik denk niet dat het momenteel beschikbaar is als mod https://www.reddit.com/r/...erimenting_with_81_tiles/

• hmartino
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:59:
[...]

Alles: 81 tiles. Het is een WIP, dus ik denk niet dat het momenteel beschikbaar is als mod https://www.reddit.com/r/...erimenting_with_81_tiles/
Ontzettend bedankt. _/-\o_ Nu maar even bestuderen wat de nadelen zijn zoals buildingslimieten etc

Edit: Zijn er wellicht mods met 40 tiles?

[ Voor 5% gewijzigd door hmartino op 06-04-2015 14:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:26:
Het is mijn eerste, maar ik denk dat het reuze meevalt qua doorstroming. De afritten zijn tweebaans en de doorgaande weg driebaans.
Tweebaans of driebaans zegt niet zoveel, dat kan juist ook grote problemen opleveren. Daarnaast lijkt je vergeten dat scherpe knikken in wegen bij Cities Skylines uitmaken, want auto's gaan op de rem, waardoor een verminderde doorstroming ontstaat.

'Economisch' bouwen met kleine kruisingen en scherpe hoeken komt je bij meer verkeer duur te staan.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-12 11:26
Hmm, net in een stad 1.000 abandoned buildings, en citizen healt und 20% gehaald, maar hij unlockt de gebouwen niet in andere spellen :(

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07

Cyphax

Moderator LNX
Inderdaad, ik heb dat ook met die first person mod. Het is wel verslavend om aan het begin van je stad een wagentje te zoeken die een heel eind je stad door moet om eens te kijken hoe je stad eruit zou zien als je er doorheen reed. Zo gaaf. Maar ze rijden wel als maniakken, op twee wielen de bocht door, door elkaar heen... :+

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:01:
[...]

Tweebaans of driebaans zegt niet zoveel, dat kan juist ook grote problemen opleveren. Daarnaast lijkt je vergeten dat scherpe knikken in wegen bij Cities Skylines uitmaken, want auto's gaan op de rem, waardoor een verminderde doorstroming ontstaat.

'Economisch' bouwen met kleine kruisingen en scherpe hoeken komt je bij meer verkeer duur te staan.
Klopt. Ik heb juist problemen bij in- en uitvoegen op snelwegen opgelost door de gewone onramp te gebruiken, in plaats van zesbaans, éénrichtingswegen
Ik kwam er vrij laat achter dat die in het spel zitten. 8)7
Voordeel daarvan is dat er geen stoplichten zijn, dus de mensen die al op de snelweg zitten hoeven niet te stoppen.

Die onramp is als ik het goed heb maar één baan zelfs.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
dragoncry schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:04:
Hmm, net in een stad 1.000 abandoned buildings, en citizen healt und 20% gehaald, maar hij unlockt de gebouwen niet in andere spellen :(
Ik had hetzelfde probleem met de 1000 abandoned buildings. De stad waarin je het hebt gehaald saven en een herstart van spel zorgde ervoor dat ik hem wel kon plaatsen in andere steden.
HMC schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:32:
[...]

Klopt. Ik heb juist problemen bij in- en uitvoegen op snelwegen opgelost door de gewone onramp te gebruiken, in plaats van zesbaans, éérichtingswegen
Ik kwam er vrij laat achter dat die in het spel zit.
Voordeel daarvan is dat er geen stoplichten zijn, dus de mensen die al op de snelaweg zitten hoeven niet te stoppen.

Onramps hebben inderdaad maar 1 baan, en een hogere snelheidslimiet ten opzichte van de andere wegen.
Zelf gebruik ik bij afritten wel vaak 2-baans 1-richtingwegen. Vergroot de capaciteit bij stoplichten.

[ Voor 44% gewijzigd door PB-powell op 06-04-2015 15:34 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• dragoncry
[quote]PB-powell schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:32:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met de 1000 abandoned buildings. De stad waarin je het hebt gehaald saven en een herstart van spel zorgde ervoor dat ik hem wel kon plaatsen in andere steden.

Ah, dat heb ik nog niet geprobeerd, dank voor de tip :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Klopt. Ik heb juist problemen bij in- en uitvoegen op snelwegen opgelost door de gewone onramp te gebruiken, in plaats van zesbaans, éénrichtingswegen
Ik kwam er vrij laat achter dat die in het spel zitten. 8)7
Voordeel daarvan is dat er geen stoplichten zijn, dus de mensen die al op de snelweg zitten hoeven niet te stoppen.

Het is wel leuk dat dat parallel loopt met de realiteit. Nieuwe verkeerspleinen (knooppunten) proberen ze ruim te maken ipv zo'n klaverblad. Dan blijft de vaart er beter in en dan stroom je twee keer in. Ewijk is zo'n knooppunt.
Zo heb ik van een enorme rotonde waarvan ik dacht dat dat een goed idee was een soort wirwar gemaakt tussen de drie zesbaans wegen die daar samenkwamen. Met die rotonde stonden er lange rijen maar nu stroomt het erg mooi door. Het is wel altijd een uitdaging om het te maken met de bediening van het spel, al komt er meestal wel iets bevredigends uit. :)

Cyphax schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:46:
[...]

Het is wel leuk dat dat parallel loopt met de realiteit. Nieuwe verkeerspleinen (knooppunten) proberen ze ruim te maken ipv zo'n klaverblad. Dan blijft de vaart er beter in en dan stroom je twee keer in. Ewijk is zo'n knooppunt.
Zo heb ik van een enorme rotonde waarvan ik dacht dat dat een goed idee was een soort wirwar gemaakt tussen de drie zesbaans wegen die daar samenkwamen. Met die rotonde stonden er lange rijen maar nu stroomt het erg mooi door. Het is wel altijd een uitdaging om het te maken met de bediening van het spel, al komt er meestal wel iets bevredigends uit. :)
Zo zouden we eigenlijk die (no) stoplicht mod moeten gebruiken. Dan kan het waarschijnlijk wel...denk ik.
Maar het echte "heavy" modden van de game wacht ik nog even mee.

• hmartino
De wegen plannen vind ik een van de gave dingen van het spel.

Bij het oprijden richting de snelwegen is het laatste stuk altijd de onramp maar het gedeelte daarvoor vaak een richting en dan twee baans. Dan gebruiken de autos two lanes om voor te sorteren. Dus een grote weg richting snelweg.

[ Voor 4% gewijzigd door hmartino op 06-04-2015 15:52 . Reden: kleine verduidelijking ]

Ja, dat klinkt beter, maar ik dacht eerst; des te meer banen des te beter...dat valt dus aardig tegen. Dan heb ik het alleen over het invoegen een snelweg op. Met uitvoegen werkt wel weer goed.

• hmartino
Vaak ligt het probleem eerder. Dat ze niet snel genoeg van weg x naar weg y kunnen. Dus daar begin ik te analyseren

[ Voor 16% gewijzigd door hmartino op 06-04-2015 15:55 . Reden: analyseren toegevoegd ]

De main highway door mijn Office District heeft/had anders echt zwaar te lijden onder de aanvoerwegen, totdat ik de zesbaans aanvoerweg veranderde in een single lane onramp. Volgens mij slechts omdat er dan geen stoplichten meer zijn.

Verwijderd

Klopt. Enkelbaans, maar een hogere snelheid en geen stoplichten. Samen zorgt dat ervoor dat de mensen al op de snelweg zo min mogelijk last hebben van invoegers, ervan uitgaande dat je de boel goed aanlegt natuurlijk.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ja dat snap ik, maar ik heb erg weinig Offices in vergelijk met de rest, dus wat doe ik verkeerd :D?

Hmm, ik heb juist het idee dat we het misschien eerder fout hadden over hoe de parken interesse in shopping en zo wegzogen. Nu doe ik weinig anders meer dan kantoren en shopping malls bouwen. Gigantsiche vraag naar, constant. Die 10.000 ga ik wel redden. :S

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-12 15:43
Iemand ervaring met Cities: Skylines op de Asus t100TAM tablet?
Hoeft van mij niet de hoge instellingen, als het maar speelbaar is.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:01:
[...]

Dan pas ik hem wat aan en gebruik ik voor de op- en afritten een enkelbaans en maak ik het allemaal wat ruimer. Het is ook mijn eerste :)

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-12 15:30
Vraagje..

ik heb een cargo harbor en (cruise) harbor.. maar er is nog nooit een schip langs geweest.. hoe komt dit?

En mensen die al hun industrie weghalen en vervangen door Offices.. commercial gaat dan ook helemaal plat.. wat doen jullie hiertegen?

[ Voor 37% gewijzigd door Ozza op 06-04-2015 17:08 ]

Verwijderd

HMC schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:58:
Hmm, ik heb juist het idee dat we het misschien eerder fout hadden over hoe de parken interesse in shopping en zo wegzogen. Nu doe ik weinig anders meer dan kantoren en shopping malls bouwen. Gigantsiche vraag naar, constant. Die 10.000 ga ik wel redden. :S
Dat parken de demand voor commercial zones elimineert is in een eerdere update gefixt.
nerfed parks decreasing commercial demand
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:07:
[...]

Dat parken de demand voor commercial zones elimineert is in een eerdere update gefixt.

[...]
Dat bedoel ik dus. Dat was misschien niet eens zo erg (dat dat zoveel demand opslokte), want ik heb dus dat ik nu een ongenadige non-stop demand voor commercial (maar ook offices) heb.. :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
HMC schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:50:
[...]

Zo zouden we eigenlijk die (no) stoplicht mod moeten gebruiken. Dan kan het waarschijnlijk wel...denk ik.
Maar het echte "heavy" modden van de game wacht ik nog even mee.
Ik ook. Ik heb wel Lane Control omdat ik dat echt miste, maar dat zou eigenlijk wel een onderdeel van het spel moeten zijn. Eigenlijk hoop ik bij dit soort dingen dat CO het zelf alsnog implementeert.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 11:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Ozza schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:06:
Vraagje..

ik heb een cargo harbor en (cruise) harbor.. maar er is nog nooit een schip langs geweest.. hoe komt dit?
Er moeten scheepvaartroutes aanwezig zijn. Heb je wel scheepvaart in je map?

specs

• dragoncry
Frits Flits schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:38:
[...]

Er moeten scheepvaartroutes aanwezig zijn. Heb je wel scheepvaart in je map?
Als er geen scheepvaart routes zijn kun je geen haven bouwen volgens mij

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:06
Inmiddels alle achievements gehaald en met de mods aan de slag gegaan. Zitten een paar hele leuke mods tussen en ook color corrections die het spel veel mooier maken (ik speel met alle graphics op low/uit op een MacBook). Ik probeer mods te kiezen die niet teveel invloed hebben op het spel maar het wel wat efficienter maken. Paar fijne mods die ik al ben tegen gekomen:
- Extra tiles van 9 > 25
- Auto kleuren van OV lijnen
- Bulldozen van afgebrande gebouwen (niet abandoned)
- Overzicht van alle city vitals zoals electriciteit, incineration, water, cemetry usage etc
- Meer info over transportlijnen
- Mogelijkheid om stoplichten neer te zetten

En nog een stuk of 10 andere (kan het ff niet checken omdat het allemaal op mijn Windows partitie staat). Ook kan ik jullie aanraden functies aan knoppen te binden zodat je wat minder spastisch met de muis hoeft te doen. Zo heb ik bijvoorbeeld de 10 belangrijkste info views op de 0-9 nummers gezet.

Ben nog lang niet uitgespeeld met deze game :)! Zal vanavond wel even wat foto's posten mijn nieuwste stadje.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Traffic++ iemand ervaring mee of dat een goede mod is of niet?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HMC schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:10:
[...]

Dat bedoel ik dus. Dat was misschien niet eens zo erg (dat dat zoveel demand opslokte), want ik heb dus dat ik nu een ongenadige non-stop demand voor commercial (maar ook offices) heb.. :)
Vind de demand naar offices wat overkill. Heb het idee dat ik qua oppervlakte meer offices zone dan iets anders.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 10:54
Darkasantion schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:45:
Traffic++ iemand ervaring mee of dat een goede mod is of niet?
Staan paar zaken opgelijst op de steamworkshop pagina. Geen idee of deze kloppen en of er geen andere problemen zijn... zou zeggen uittesten en raporteren op de workshop pagina, zodat iedereen het kan zien :)

Verwijderd

Op aanraden een paar verbeteringen aangebracht op mijn kruispunt. Heeft een betere doorstroming in vergelijking met V2.

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420737460

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/28486987218763577/7B12E52C6BBE11B8FF756DF9F952E87E04AB966A/

• Ozza
dragoncry schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:43:
[...]

Inderdaad.. maar er komt gewoon geen een schip langs.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12 11:51

Frits Flits

SOUND! Designer

dragoncry schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:43:
[...]

Ah ja, niet aan gedacht.

Dan moet hij checken of er wel een geel lijntje naar een van de scheepvaartroutes gaat.

specs

• Ozza
Ja. achja dan maar niet.. is er al een mod voor het invoegen op te lossen?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:45:
[...]

Vind de demand naar offices wat overkill. Heb het idee dat ik qua oppervlakte meer offices zone dan iets anders.
Had ik op een gegeven moment ook, pop van ong 30.000 waarvan bijna de helft commercieel gezoned en bebouwd was. En alsnog een halve balk blauw in de RCI meter.

Vallen offices eigenlijk onder commercial of industrial?

Verwijderd

Fly-guy schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:35:
Men zegt industrial.

• ShitHappens
  • Laatst online: 23-12 11:53
Inderdaad industrial

• Ozza
Heeft niemand anders last van het invoegen op de snelweg? dat iedereen naar de linkerbaan wilt? Veroorzaakt enorme files..
Commercial demand is idd idioot hoog af en toe en het is ook het eerste wat over de kop gaat zodra je er geen demand voor hebt.

Kwa files op snelweg, zorg ervoor dat er afritten zijn aan meerdere kanten van de weg, dan zullen ze al stuk beter voor sorteren.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:20

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

Ozza schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:47:
Heeft niemand anders last van het invoegen op de snelweg? dat iedereen naar de linkerbaan wilt? Veroorzaakt enorme files..
Ik laat het verkeer op drukke punten links invoegen. Gaat veel beter...

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

• IcyPalm
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-12 11:12
Probeer er ook voor te zorgen dat verkeer snel weer van de snelweg af kan als het nodig is en niet bij de afrit ophoopt. Veel kruisingen vlak bij elkaar zorgen ook voor opstoppingen

• downcom
  • Laatst online: 05-01 14:09
Fly-guy schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:35:
[...]

Had ik op een gegeven moment ook, pop van ong 30.000 waarvan bijna de helft commercieel gezoned en bebouwd was. En alsnog een halve balk blauw in de RCI meter.

Ja, Commercial == Industrial (blijf met je muis even op dat oranje balkje staan dan word het ook weergegeven)

Je kunt niet alle industrie vervangen door Offices. Dit aangezien de Commercie voldoende producten nodig heeft die anders per goederenstation, haven of via de snelweg worden aangevoerd en dus de drukte op de wegen kan beïnvloeden.

Daarnaast elke nieuwe wijkt begint met veel laag opgeleiden mensen waardoor deze geen baan kunnen vinden. Dit los je dus op met die paar industriezones.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik vind het zo jammer om industrie te bouwen omdat de ondergrond dan zo raar roze wordt (ziet er niet uit)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RoyK schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:11:
ik vind het zo jammer om industrie te bouwen omdat de ondergrond dan zo raar roze wordt (ziet er niet uit)
Je kan ook akkerbouw en houthak industrie maken, wel zorgen dat het direct op de snelweg zit aangesloten want het genereerd een shitload aan traffic.

• downcom
RoyK schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:11:
Inderdaad die kleur die ze daarvoor gekozen hebben is niet echt realistisch maar... there is a mod (naar keuze) for that.

Pollution kun je voor diverse zaken aanzetten zoals water en het gras zie hier het lijstje

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ik heb dat vaak met een cargo train station. Dat trekt enorm veel verkeer. Meestal leg ik dan een een lang stuk (parallel)weg ervoor aan om te voorkomen dat de file tot op de snelweg staat.

Het is goed opletten hoe de verkeersstroom loopt. Als het verkeer rechts/links blijft hangen is dat omdat ze alvast voorsorteren voor de volgende afslag/kruispunt. Dat is helaas hoe het pathfinding algoritme momenteel werkt. Zoals iemand al zei hierboven helpt het soms om de invoegstrook aan de andere kant in te laten voegen van de weg. Indien mogelijk kun je ook een aftakking maken van de ene invoegstrook naar een uitvoegstrook verderop om het invoegende verkeer te reduceren. Een stukje parallelweg zeg maar.
downcom schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:16:
[...]

Inderdaad die kleur die ze daarvoor gekozen hebben is niet echt realistisch maar... there is a mod (naar keuze) for that.

Pollution kun je voor diverse zaken aanzetten zoals water en het gras zie hier het lijstje
Cool, gelijk geinstalleerd. Bruin=beter :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bee.nl op 06-04-2015 20:44 ]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
downcom schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:57:
[...]

[...]

Ja, Commercial == Industrial (blijf met je muis even op dat oranje balkje staan dan word het ook weergegeven)

Je kunt niet alle industrie vervangen door Offices. Dit aangezien de Commercie voldoende producten nodig heeft die anders per goederenstation, haven of via de snelweg worden aangevoerd en dus de drukte op de wegen kan beïnvloeden.

Daarnaast elke nieuwe wijkt begint met veel laag opgeleiden mensen waardoor deze geen baan kunnen vinden. Dit los je dus op met die paar industriezones.
Met commercial bedoelde ik in mijn reply ook geen offices, maar echte "winkels".

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:55

M2M

medicijnman

Bee.nl schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:43:
[...]

Ik heb dat vaak met een cargo train station. Dat trekt enorm veel verkeer. Meestal leg ik dan een een lang stuk (parallel)weg ervoor aan om te voorkomen dat de file tot op de snelweg staat.

Het is goed opletten hoe de verkeersstroom loopt. Als het verkeer rechts/links blijft hangen is dat omdat ze alvast voorsorteren voor de volgende afslag/kruispunt. Dat is helaas hoe het pathfinding algoritme momenteel werkt. Zoals iemand al zei hierboven helpt het soms om de invoegstrook aan de andere kant in te laten voegen van de weg. Indien mogelijk kun je ook een aftakking maken van de ene invoegstrook naar een uitvoegstrook verderop om het invoegende verkeer te reduceren. Een stukje parallelweg zeg maar.
én uiteraard zorgen dat het verkeer als het van de snelweg af is, meteen richting stad kan. Dus een stukje 6-baans aan het eind van de rit werkt uitstekend :)

En dat cargo gebeuren, dat is echt een trekpleister. Maar ook zeer afhankelijk hoeveel generic industrie je hebt om de winkels van voorraad te voorzien. Bovendien geeft dat ook een berg verkeer, maar komt het niet allemaal van 1 punt (snelweg of treinstation) vandaan.

-_-

• dragoncry
Allereerst, leuke review :)

en voor de input:

Je eerste plaatje doet het niet, en de volledige links naar de mods en assets leest best vervelend ;), misschien even inkorten
Vreemd bij mij doen alle plaatjes het gewoon, nog keer gechecked, ja doen het hier.
Goed idee dat zal ik aanpassen van die links.

Oh sorrie je hebt helemaal gelijk eerste plaatje doet het niet, ik had er overheen gekeken.

[ Voor 26% gewijzigd door TeK op 06-04-2015 22:51 ]

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:20

JoepW

Home Assistant & LochemEnergie

TeK schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:33:
Vreemd bij mij doen alle plaatjes het gewoon, nog keer gechecked, ja doen het hier.
Goed idee dat zal ik aanpassen van die links.
Werkt bij mij ook niet.
Het eerste plaatje heeft een spatie na de punt en voor de extensie. Thats it....
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/cities/naam.png

Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant

Yep heb het verbeterd, andere verbeteringen wacht ik even mee tot ik de spellingscontrole binnen heb van een maat.
Alle input is natuurlijk nog steeds welkom :)

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Prima review. Je negatieve punten zijn volgens mij breed gedragen. Wist niet eens dat dit spel door minder dan 20 mensen Is gemaakt. Des te indrukwekkender de geleverde kwaliteit. Hoop dat komende maanden tunnels, meren en waterpartijen en meer industrie bijkomen.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:08

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

downcom schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:16:
[...]

Thanks, meteen gesubscribed!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:19

Geleihoofd

Always a jellyhead

Allereerst excuses dat ik hier eigen werk schaamteloos ga zitten pluggen maar ik heb meerderen hier al horen vragen naar parkeerplaatsen en ik zie hier heel veel mensen die echt een organische stad maken. Daarom denk ik dat mijn collectie Custom Shape Parking Lots bij een hoop mede Tweakers wel een leuke aanvulling kan zijn op hun mogelijkheden. :)

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420451369

Task failed succesfully!

Verwijderd

Geleihoofd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:15:
Allereerst excuses dat ik hier eigen werk schaamteloos ga zitten pluggen maar ik heb meerderen hier al horen vragen naar parkeerplaatsen en ik zie hier heel veel mensen die echt een organische stad maken. Daarom denk ik dat mijn collectie Custom Shape Parking Lots bij een hoop mede Tweakers wel een leuke aanvulling kan zijn op hun mogelijkheden. :)

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420451369
Kan je ook een versie maken zonder random gehandicaptenplaatsen? :P Ik vind het er goed uitzien, maar die willekeurig verspreide rolstoeltjes ogen een beetje vreemd.
Parkeerplaatsen hebben toch verder geen functie behalve dan dat ze als park fungeren?
Ik las daar toevallig een discussie over op simtropolis.
Als eye candy overigens zeker een welkome aanvulling. :)
Zou mooi zijn mocht "park and ride" ooit geïmplementeerd worden.

Only fools are enslaved by time and space.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:21:
[...]

Kan je ook een versie maken zonder random gehandicaptenplaatsen? :P Ik vind het er goed uitzien, maar die willekeurig verspreide rolstoeltjes ogen een beetje vreemd.
Snap je punt, voor mij ook een doorn in 't oog maar vooralsnog moet ik 't zelf doen met de middelen die 't spel mij geeft en parkeerplaatsen zijn een standaard prop, invalideplaatsen zijn dus ingebakken. Nu heb ik laatst wel Blender en SketchUp gedownload, dus wil zeker gaan kijken wat de mogelijkheden zijn wat betreft eigen models en props maken. Mocht ik of iemand anders met invalidevrije parkeerplaatsen op de proppen (no pun intended) komen dan komt er zeker nog een 2.0 versie van. :)
LoneRanger schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:39:
Parkeerplaatsen hebben toch verder geen functie behalve dan dat ze als park fungeren?
Ik las daar toevallig een discussie over op simtropolis.
Als eye candy overigens zeker een welkome aanvulling. :)
Zou mooi zijn mocht "park and ride" ooit geïmplementeerd worden.
Klopt, een stad in C:S functioneert net zo goed met als zonder parkeerplaatsen maar IRL moet ik de eerste stad zonder parkeerplaatsen nog tegenkomen. Overigens worden ze wel gebruikt dus ze zijn interactief, draagt toch wel bij aan de beleving imho. En al is 't alleen maar om rare hoekjes op te vullen, voor mij persoonlijk al nuttig genoeg. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Geleihoofd op 07-04-2015 01:36 ]

Task failed succesfully!

• downcom
Geleihoofd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:44:
[...]

Snap je punt, voor mij ook een doorn in 't oog maar vooralsnog moet ik 't zelf doen met de middelen die 't spel mij geeft en parkeerplaatsen zijn een standaard prop, invalideplaatsen zijn dus ingebakken. Nu heb ik laatst wel Blender en SketchUp gedownload, dus wil zeker gaan kijken wat de mogelijkheden zijn wat betreft eigen models en props maken. Mocht ik of iemand anders met invalidevrije parkeerplaatsen op de proppen (no pun intended) komen dan komt er zeker nog een 2.0 versie van. :)

[...]

Klopt, een stad in C:S functioneert net zo goed met als zonder parkeerplaatsen maar IRL moet ik de eerste stad zonder parkeerplaatsen nog tegenkomen. Overigens worden ze wel gebruikt dus ze zijn ineractief, draagt toch wel bij aan de beleving imho. En al is 't aleen maar om rare hoekjes op te vullen, voor mij persoonlijk al nuttig genoeg.:D
Ik weet niet wat er gebeurd als je deze Prop assets gebruik?

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:50:
[...]

Ik weet niet wat er gebeurd als je deze Prop assets gebruik?
Ah, thanks. Was een aantal dagen geleden al op zoek geweest maar niks kunnen vinden. Zal eens kijken wat ik hiermee verder kan gaan brouwen maar dit biedt weer mogelijkheden.
En hoe zouden jullie 't 't liefste zien? Helemaal geen invalideplaatsen of zo af en toe eentje? Grootste probleem met dit systeem is 't patroon wat er uit voorkomt, echt random lukt niet namelijk.

Edit: de custom parkeerplaatsen zonder invalideplaatsen clippen door het terrein heen helaas. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Geleihoofd op 07-04-2015 01:07 ]

Task failed succesfully!

Verwijderd

Ik begin het spel steeds leuker te vinden. Ik heb net mijn eigen map gemaakt, voor mijzelf in eerste instantie. Gemaakt zoals ik het wil omdat ik een bepaald idee in mijn hoofd heb hoe ik een stad wil bouwen. Lekker veel landbouw, beetje ore en geen olie. Verder alle transportlijnen erop los gelaten dus ook een vliegtuig. geen idee hoe het allemaal uitpakt, maar ik ga er morgen eens mee aan de gang.

Hij is beschikbaar voor iedereen, maar nogmaals ik heb de map gemaakt omdat ik een bepaald idee van mijn stad in mijn hoofd heb :)

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420935251

Iemand trouwens al een idee waarom ik sommige huizen niet zie terwijl ze er wel zijn?

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:10:
Iemand trouwens al een idee waarom ik sommige huizen niet zie terwijl ze er wel zijn?
't Zouden een aantal dingen kunnen zijn:

- staan ze geactiveerd in de content manager.
- Huizenlevel is te laag voor 't spawnen van specifieke huizen (dus hoger level)
- Je zoned heel veel 4x4 waardoor er weining 2x2 of 1x1 huizen zullen gaan groeien, pas je zoning daar op aan.

edit: of ik vat je vraag helemaal verkeerd op en doel je op huizen die er fysiek staan (je kan er op klikken en krijgt info) maar lot is leeg. 't Enige dat ik dan zou kunnen verzinnen is dat 't een custom asset is die je ooit gesubscibed hebt en later weer unsubscribed hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Geleihoofd op 07-04-2015 01:23 ]

Task failed succesfully!

Verwijderd

Ik gebruik geen andere huizen dan alleen wat het spel mij voorschotelt. Ik gebruik ook geen mods. De boeren schreeuwen om mensen en land is voldoende gezoned (mal woord) en je ziet ook alles in de steiger staan. Zodra de steiger afgebroken is zie je ook dat de grond niet de gele zone kleur heeft, maar je ziet geen boerderij. Als je op die plaats klikt zie je wel de informatie.

Wat je precies met huizenlevel bedoelt is mij even een raadsel.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:23:
Ik gebruik geen andere huizen dan alleen wat het spel mij voorschotelt. Ik gebruik ook geen mods. De boeren schreeuwen om mensen en land is voldoende gezoned (mal woord) en je ziet ook alles in de steiger staan. Zodra de steiger afgebroken is zie je ook dat de grond niet de gele zone kleur heeft, maar je ziet geen boerderij. Als je op die plaats klikt zie je wel de informatie.

Wat je precies met huizenlevel bedoelt is mij even een raadsel.
Heb je 't alleen met farms? Zit je niet toevallig op een stukje farmland te klikken? Of zie je helemaal geen verschil in grond t.o.v niet gezonede (heb je dat rare woord weer :P ) grond?

Huizen komen in levels. Een level 1 huis is een achterbuurtwoning en een level 5 huis is een rijke stinkerdwoning. Maar aangezien je geen mods/custom buildings gebruikt gaat dat antwoord niet op.

Task failed succesfully!

Verwijderd

Ze zijn allemaal goed geleveled. Ik kan om een vreemde reden geen screenshot maken van de situatie. Die hou je even van mij tegoed voor morgen. Steam laat ze niet zien in de folders. Apart.

• Marsmillo
Geleihoofd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:03:
[...]

Ah, thanks. Was een aantal dagen geleden al op zoek geweest maar niks kunnen vinden. Zal eens kijken wat ik hiermee verder kan gaan brouwen maar dit biedt weer mogelijkheden.
En hoe zouden jullie 't 't liefste zien? Helemaal geen invalideplaatsen of zo af en toe eentje? Grootste probleem met dit systeem is 't patroon wat er uit voorkomt, echt random lukt niet namelijk.

Edit: de custom parkeerplaatsen zonder invalideplaatsen clippen door het terrein heen helaas. :(
Jammer, maar ik veronderstel dat dit binnenkort wel in orde komt. Als je zelf eentje gemaakt hebt of als iemand anders een nieuwe prop parkeerplaats markeringen gemaakt heeft. Wat volgens mij nog redelijk simpel zou moeten zijn om te maken. Maar zoals al eerder gezegd, heb het spel (nog) niet dus kan niet veel zeggen daarover.

Wel nice setje die je gemaakt hebt!

• downcom
Geprobeerd een circuit te bouwen.

en natuurlijk werkt het niet maar het is leuk voor het oog :+

S:C Circuit
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/b1i2NJyUnIxEx4hGJSD2XIdZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xtPEZ7qWrwV67CncVBEsy31o/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kVIxVkiyaK2pSGnCEB9gWgiJ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eTOSg0dkal15JM6BpfxG2i3g/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5bn4kNUmDODFDo8cvEIZNjqG/thumb.jpg

Voor geïnteresseerde de racetrack assets

[ Voor 5% gewijzigd door downcom op 07-04-2015 01:50 . Reden: Link ]

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Marsmillo schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:43:
[...]

Jammer, maar ik veronderstel dat dit binnenkort wel in orde komt. Als je zelf eentje gemaakt hebt of als iemand anders een nieuwe prop parkeerplaats markeringen gemaakt heeft. Wat volgens mij nog redelijk simpel zou moeten zijn om te maken. Maar zoals al eerder gezegd, heb het spel (nog) niet dus kan niet veel zeggen daarover.

Wel nice setje die je gemaakt hebt!
Thank you. ;)

Zal zeker eens dieper in modelling duiken. Denk niet dat ik de persoon ben voor gebouwen maken maar props liggen me iets meer. Een invalideplek verwijderen zal 't probleem niet zijn nee, maar lees meer reacties over custom terrain parts die clippen. Denk dat dat eerder een bug is. Hoe dan ook, mocht er verandering in komen dan update ik de lots wel.
downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:44:

Netjes, had de circuit assets laatst ook al gespot. Was wel benieuwd wat je ermee kon maken dus dank voor dit voorbeeld. Nu nog wachten op iemand die streeploze highways maakt. ;)
Je circuit lijkt overigens wel gebasseerd op Suzuka, Japan.

Task failed succesfully!

• downcom
Geleihoofd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:53:
[...]
Netjes, had de circuit assets laatst ook al gespot. Was wel benieuwd wat je ermee kon maken dus dank voor dit voorbeeld. Nu nog wachten op iemand die streeploze highways maakt. ;)
Je circuit lijkt overigens wel gebasseerd op Suzuka, Japan.
Geen idee :P Ik ben totaal niet bekend met circuits ik dacht dit lijkt me wel een leuke uitdaging wat rechte stukken en wat goede scherpe bochten 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.formula2.net/suzuka.gif
lijkt er inderdaad wel een beetje op!

[ Voor 19% gewijzigd door downcom op 07-04-2015 02:00 ]

Tsurany schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:45:
[...]

Over welke verhoudingen/getallen praat je dan?
Ik heb zelf ongeveer 65K residential zones en 2K offices, commercial is 20+K.
Nu is m'n vraag naar C en I wel altijd groter dan R maar ik zone pas weer C en I als ik boven de 4% werkeloosheid zit.
Ik las dat dat ongeveer de grens is waar hoger geschoolden ook lager geschoolde banen gingen invullen.
Daar moet je overigens wat geduld voor hebben want het duurt even voordat de simulatie die vrije banen gaat vullen.
Ongetwijfeld zal C:S ook wel werken met cap reliefs maar daar heb ik nog geen nuttige info over kunnen vinden.
Offices gebruik ik overigens niet heel veel, meestal een paar blokjes tussen de Commercial zones, ik heb liever Industrie.
Als je de druk erop houdt wbt die werkeloosheidsgrens en zorgt dat je industrie alles heeft om redelijk makkelijk te levelen dan wil dat prima.
Ben er nog niet zo heel lang mee bezig maar sinds ik problemen had om banen te vullen in de industrie ben ik maar eens op zoek gegaan naar een oplossing.
Je moet wel scholing hebben om door te groeien en cims vinden hun weg wel naar scholen ook al staan ze aan de andere kant van de stad, zie dan maar eens ongeschoolde banen te vullen want gevoelsmatig zeg ik dat cims heel erg baan-vast zijn.

Only fools are enslaved by time and space.

• downcom
Ik kwam deze net nog tegen :+

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/34115979011705059/7365A20389DC4684D75B533D4C6001383710249A/

Mod: Road Anarchy

[ Voor 70% gewijzigd door downcom op 07-04-2015 02:15 ]

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Dit lijkt dan weer meer op de Python, Efteling. :D

Ook al doet mij dit pijn om te zien, toch knap wat modders allemaal in dit spel weten te bereiken. Ik ben echt benieuwd waar C:S over een paar jaar staat wat dat betreft. Denk aan bijvoorbeeld de Network Addon Mod voor SimCity 4, zou toch een verrijking zijn...

Task failed succesfully!

Verwijderd

Nu kan ik mij vergissen maar als ik het goe gezien heb is dit spel er nog niet zo lang en is Skyrim er al een aantal jaar. Cities heeft meer mods dan Skyrim terwijl Skyrim ook zwaar gemod is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 02:56:
Nu kan ik mij vergissen maar als ik het goe gezien heb is dit spel er nog niet zo lang en is Skyrim er al een aantal jaar. Cities heeft meer mods dan Skyrim terwijl Skyrim ook zwaar gemod is.
Kwaliteit/kwantiteit. Zeker gezien het ook een achievement oplevert om iets als een road asset de workshop in te gooien kan je ervan uitgaan dat het overgrote deel prut is.

Desalniettemin is er al een plezante hoeveelheid kwalitatieve mods te vinden.

• downcom
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 03:02:
[...]

Kwaliteit/kwantiteit. Zeker gezien het ook een achievement oplevert om iets als een road asset de workshop in te gooien kan je ervan uitgaan dat het overgrote deel prut is.

Inderdaad bij props die bijvoorbeeld goed 90% zijn zinloze billboards maar goed we zijn amper 3 maanden op weg.

Ben zelf al bezig geweest in Sketchup icm 3ds max. krijg al het een en het ander geïmporteert in de asset editor maar het blijft lastig met de UV mapping van de textures. iemand tips?

Verwijderd

downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 03:05:
Ben zelf al bezig geweest in Sketchup icm 3ds max. krijg al het een en het ander importeert in de asset editor maar het blijft lastig met de UV mapping. iemand tips?
Veel tutorials lezen, doen en blijven oefenen. Fatsoenlijk modelen leer je niet in een dag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 03:02:
[...]

Heb je gelijk in hoor. Maar het aantal mods geeft anderzijds ook aan hoe makkelijk het modden is, en naar mijn idee ook dat het leuk is. En denk ik ook dat er een grote groep mensen is die met smacht zat te wachten op deze of soortgelijke game. Ik heb heel vroeger wel eens een paar uurtjes gewaagd aan Simcity, daarna nooit weer. Vond het volgens mij helemaal niets. Rollercoaster heb ik altijd leuk gevonden en op een of andere manier herken ik beide games in Cities, al zou ik iets meer bouwmogelijkheden willen zien zoals in Rollercoaster.
Ik was bezig met een steampunk city builder in unity, daar had ik een hoop suffe simpele modellen voor gemaakt als place holders.
Ik ben wel bezig met proberen deze nu te verbeteren om es te kijken of het leuk staat ingame.

Maar ik loop beetje tegen hetzelfde aan als downcom, dat uv gedoe is aardig lastig om onder de knie te krijgen en daarnaast ben ik programmeur en niet erg grafisch aangelegd to boot...

Ik heb overigens mijn review flink aangepast en vooral opgepoetst, meningen ? :)
Ik heb het gevoel dat ik echt nog iets vergeet te zeggen, maar wat.

• Geleihoofd

Geleihoofd

Always a jellyhead

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 03:12:
[...]

het aantal mods geeft anderzijds ook aan hoe makkelijk het modden is
Inderdaad. Als je ziet hoe de devs zich opstellen t.o.v. modders dan nodigt dat uit. Een vrij toegankelijke modding API, makkelijk te maken custom assets, etc.
Ook al ben ik zelf nooit zo van mods/assets maken, juist de asset editor heeft me al 't één en ander laten maken. Ja, je bent beperkt maar 't nodigt uit. Zo ver dat ook ik eens ga kijken in hoeverre ik wat uit 3d modelling kan gaan halen. En als je dan wat jaren verder bent dan moeten er toch fantastische dingen uit zo'n community komen lijkt me.
TeK schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 03:21:
Ik heb overigens mijn review flink aangepast en vooral opgepoetst, meningen ? :)
Ziet er overzichtelijk en duidelijk uit.
Inhoudelijk benoem je de zaken zoals ze zijn, je durft ook kritiek te geven waar nodig. Zou zo niet weten wat er zou missen.
Heb wel wat meer moeite met zinsopbouw, komt een beetje druk/warrig over.
Maar naast nog wat spelfouten (deze geef ik je maar even uit respect voor de devs :P , 't is Colossal Order, niet Collosol Order) een nette review imho. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Geleihoofd op 07-04-2015 04:30 ]

Task failed succesfully!

Ohhh oeps, gelijk even verandert.
Ja ik weet dat mensen moeite kunnen hebben met mijn zinsopbouw, ik had dan ook maar een 5 voor mijn examen tig jaar geleden ;)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

downcom schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:44:

S:C Circuit
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Voor geïnteresseerde de racetrack assets
haha heel vet!! :D

• Marsmillo
Zoals in de Topic Warning staat is het niet de bedoeling om het heir te hebben over waar het spel het goedkoopst te krijgen is.

[ Voor 85% gewijzigd door Gropah op 07-04-2015 20:04 ]

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Paradox heeft er nooit een geheim van gemaakt dat er met zekerheid DLC gaat komen voor Cities: Skylines.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Edit: Betalende content zou pas echt heerlijk zijn. :P
--------------

Ik lees nu net hier dat je je m,odellen met SketchUp kunt maken. Meteen even opgezocht.
Lijkt er dus inderdaad op dat ik vrij efficient mijn hele verzameling voor GE gemaakte gebouwen kan overzetten.
Zal wel textures moeten aanpassen, want waar voor GE bijvoorbeeld het dak echt GE fotomateriaal moest zijn, wat vaak niet echt mooi is, zal het in zo'n spel als dit leuker zijn om gewoon de materials zelf als textures zelf te gebruiken. Dus die zou ik dan allemaal moeten vervangen.
Moest ik binnenkort maar eens snel aan beginnen. Dat lijkt mij (voor mijn eigen steden in ieder geval) echt toppie.
De modellen moesten ok al op schaal zijn, dus geen rare dingen zoals Min Jao vs. Shanghai Finance.

Edit2:
Spam alert :P Voor de geinteresseerden:
https://3dwarehouse.sketc...80eda7b0e8b5703156b51a38b

[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 07-04-2015 13:10 ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
HMC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:58:
Edit: Betalende content zou pas echt heerlijk zijn. :P
--------------

Ik lees nu net hier dat je je m,odellen met SketchUp kunt maken. Meteen even opgezocht.
Lijkt er dus inderdaad op dat ik vrij efficient mijn hele verzameling voor GE gemaakte gebouwen kan overzetten.
Zal wel textures moeten aanpassen, want waar voor GE bijvoorbeeld het dak echt GE fotomateriaal moest zijn, wat vaak niet echt mooi is, zal het in zo'n spel als dit leuker zijn om gewoon de materials zelf als textures zelf te gebruiken. Dus die zou ik dan allemaal moeten vervangen.
Moest ik binnenkort maar eens snel aan beginnen. Dat lijkt mij (voor mijn eigen steden in ieder geval) echt toppie.
De modellen moesten ok al op schaal zijn, dus geen rare dingen zoals Min Jao vs. Shanghai Finance.

Edit2:
Spam alert :P Voor de geinteresseerden:
https://3dwarehouse.sketc...80eda7b0e8b5703156b51a38b
Alles zelf gemaakt? Netjes.

Alleen wel wat...saai? Het ziet er netjes uit maar wel hoog 13 in een dozijn gehalte (imo), die historische dingen hebben dan al wat meer karakter i.v.m. de skyscrapers b.v.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De gemiddelde stad is ook een 13 in een dozijn. Ik vind die gebouwen juist mooi bij elkaar passen, kan samen een mooi geheel vormen.

Skylines moet een collectie systeem ondersteunen waarbij je aan een district een collectie kan toevoegen. En zo'n collectie bestaat dan uit een set gebouwen die danwel door het spel danwel door modders als samenhorend aangemerkt zijn. Krijg je wat meer eenheid in districts en kan je districts ook echt qua look en feel verschillend maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Postius schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:30:
[...]

Alles zelf gemaakt? Netjes.

Alleen wel wat...saai? Het ziet er netjes uit maar wel hoog 13 in een dozijn gehalte (imo), die historische dingen hebben dan al wat meer karakter i.v.m. de skyscrapers b.v.
Alles zelf gemaakt ja. Het zijn allemaal echte, bestaande gebouwen, dus ik had daar niet zo heel veel vrijheid in als je ze toendertijd in GE wilde hebben (welke ze ook allemaal staan, behalve HHS. :P
En hier in Jakarta staan er wel vaker 5 of 6 dezelfde torens naast elkaar, of in een cirkel of zo. Maar dan allemaal NET iets anders, vooral aan dakzijde.
Ik zat inderdaad ook meer aan de Kota (oude) gebouwen te denken, en enkele van de hogere kantoren die ik gemaaklt heb. Veel van de apartementen zijn inderdaad vrij eentonig.

Beetje zitten stoeien, en je kan zelfs vanuit SU gewoon nu .fbx exporteren. Dat is het formaat dat CSL wil hebben. Hij ziet ze echter nog niet goed. Er moet nog UV of zo over (ken ik niet). Dus aan de blender, maar die ziet de .fbx van SU ook niet goed. Het was slechts even snel een experimentje, zovan dat doe ik wel even. Maar voor goeie imports naar CSL moet ik toch iets beter lezen en leren, en daar heb ik nu minder zin in.

Komt van het weekend zeker.

Nu gewoon weer ff lekker in mijn stad in CSL hangen. :)
Skylines moet een collectie systeem ondersteunen waarbij je aan een district een collectie kan toevoegen. En zo'n collectie bestaat dan uit een set gebouwen die danwel door het spel danwel door modders als samenhorend aangemerkt zijn. Krijg je wat meer eenheid in districts en kan je districts ook echt qua look en feel verschillend maken.
Dat vond ik zo topf aan die brownstones in Sc3K. Een beetje een half uur uittrekken om "verkeerde" gebouwen af te breken tijdens de opbloei van een wijk, en als het de goeie was meteen "historical" maken. Zo kon je hele wijken met alleen die brownstones zij-aan-zij maken. Prachtig.

[ Voor 25% gewijzigd door HMC op 07-04-2015 14:20 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.