• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 13:53
Het is wel jammer dat het zo moeilijk is in dit topic om te vinden waar je nu het beste je key kunt halen. Ik lees dit topic regelmatig door, maar met 95 pagina's wordt het best lastig om terug te vinden waar jullie de game nu halen. Op Kinguin is de Deluxe versie zo'n €21,- zonder BTW, maar moet je ook je landcode bevestigen etc. Zoektermen als: dollar of key levert weinig op.

Een vermelding in de TS met een paar sites zou al leuk zijn. Of een verzamelde post? :)

Inmiddels bij Gamekeys4all aangeschaft: https://www.gamekeys4all.com/ voor € 18,94, sms verificatie vereist. Ik ben benieuwd! De screenshots en verhalen hebben me hier over de streep getrokken ;). Lekker wegen bouwen zoals vroegere Sim City's. SC5 ook gespeeld maar ging snel vervelen door de kleine maps.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:18
Royeboi schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:59:
Het is wel jammer dat het zo moeilijk is in dit topic om te vinden waar je nu het beste je key kunt halen. Ik lees dit topic regelmatig door, maar met 95 pagina's wordt het best lastig om terug te vinden waar jullie de game nu halen. Op Kinguin is de Deluxe versie zo'n €21,- zonder BTW, maar moet je ook je landcode bevestigen etc. Zoektermen als: dollar of key levert weinig op.

Een vermelding in de TS met een paar sites zou al leuk zijn. Of een verzamelde post? :)

Inmiddels bij Gamekeys4all aangeschaft: https://www.gamekeys4all.com/ voor € 18,94, sms verificatie vereist. Ik ben benieuwd! De screenshots en verhalen hebben me hier over de streep getrokken ;). Lekker wegen bouwen zoals vroegere Sim City's. SC5 ook gespeeld maar ging snel vervelen door de kleine maps.
G2A heeft hem voor 16 euro: https://www.g2a.com/cities-skylines-steam-cd-key-global.html

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:52
Donstil schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:31:
[...]

Ik heb de game nu 30 uur gespeeld met mods en ook geen enkele crash gehad.
Ik gebruik zelfs de autosave mod.
Aha nou ja ik las hier zoveel van crashes in combinatie met mods dat ik dat als hoofdreden zag. Dan zal het wel met brakke mods dan wel systemen te maken hebben. Vanavond even wat mods uitzoeken en dan hopen dat het bij mij ook positief verloopt ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Beakzz op 04-04-2015 16:42 ]

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ben voor het eerst bezig met het creëren van assets voor een game en het is eveneens de eerste keer dat ik iets met 3D-modellering doe. Ik loop echter tegen een klein struikelblok aan met mijn eerste asset. In de asset editor van Cities: Skylines werkt deze prima, maar in-game krijg ik onderstaande foutmelding dat de asset "broken" zou zijn. Het in-game plaatsen is echter gewoon mogelijk. ;)
Broken assets:

I Amsterdam_Data: LOD xys null [BrokenAssetException]

Details:
No details
BrokenAssetException: Broken assets:

I Amsterdam_Data: LOD xys null
Een zoektocht op Google leert me dat dit bij een aantal anderen ook voorkomt, maar een passende oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Is er iemand bekend met dit soort materie?

Daarnaast zou ik willen vragen of jullie bij het toevoegen van deze asset dezelfde foutmelding kunnen reproduceren? Dit is de link naar de Steam Workshop. ;)

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-12 10:11
Zijn er al mensen die de map Nederland gebruikt hebben en er iets moois van gemaakt hebben?
Ben wel benieuwd naar jullie saved gamed!

Verwijderd

Royeboi schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:59:
[sub]Het is wel jammer dat het zo moeilijk is in dit topic om te vinden waar je nu het beste je key kunt halen. Ik lees dit topic regelmatig door, maar met 95 pagina's wordt het best lastig om terug te vinden waar jullie de game nu halen. Op Kinguin is de Deluxe versie zo'n €21,- zonder BTW, maar moet je ook je landcode bevestigen etc. Zoektermen als: dollar of key levert weinig op
Gewoon lekker 25 euro betalen :Y Het is alsnog geen geld en de makers verdienen het dubbel en dwars.

• SurfBoy
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:10:
[...]

Gewoon lekker 25 euro betalen :Y Het is alsnog geen geld en de makers verdienen het dubbel en dwars.
We zijn Nederlanders, hé!

Verwijderd

Daarom, we wonen in een rijk land O-)

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 13:53
Haha, ik bedoel het ook niet negatief of iets, maar ik vind het persoonlijk altijd vrij vervelend als tussendoor mensen elke keer vragen; ''hey, waar is game X het goedkoopst?''. Maar er is ook niet echt een alternatief, d.w.z. een startpost met wat sites met prijzen bijvoorbeeld. Ik heb net een uurtje gespeeld en ik ga me prima vermaken met deze game. En het topic vult zich zo snel, dat zoekt ook een beetje als een speld in een hooiberg. Ik begrijp de topic warning hieronder ook wel, maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen enthousiast worden over deze game na het lezen van wat posts. Ik zal kijken of ik wat kan verzamelen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-12 00:17

TommyGun

Stik er maar in!

Joosttweakers schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:39:
[...]

Zover ik weet is er geen limiet, enkel wat je CPU aankan. Ik merk dat na 50k de 3x speed niet meer werkt, en rond de 250k krijg ik ook echt fps drops.
Bij mij werkt 3x speed nog gewoon, zit op 70k inwoners...

Overigens snap ik dit niet; er staat daar een bushalte die ik niet geplaatst heb / waar ik niets mee kan. Why?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/cities_thumb.png

Verkeer is wel een grote uitdaging zeg, als dat in de soep loopt kun je services ook wel vergeten, ondanks dat je overal meer dan genoeg dekking hebt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
TommyGun schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:08:
[...]

Bij mij werkt 3x speed nog gewoon, zit op 70k inwoners...

Overigens snap ik dit niet; er staat daar een bushalte die ik niet geplaatst heb / waar ik niets mee kan. Why?

[afbeelding]

Verkeer is wel een grote uitdaging zeg, als dat in de soep loopt kun je services ook wel vergeten, ondanks dat je overal meer dan genoeg dekking hebt.
Heb je die buslijn veplaatst of anders dat metro station? dat heb ik namelijk ook al eens gehad dat de oude halte blijft of dat na verplaatsen metro ik een bushalte op de oude plek kreeg (waar ze trouwens ook bleven instappen naar de metro toe 8)7 )

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SMD007 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:36:
[...]

Heb je die buslijn veplaatst of anders dat metro station? dat heb ik namelijk ook al eens gehad dat de oude halte blijft of dat na verplaatsen metro ik een bushalte op de oude plek kreeg (waar ze trouwens ook bleven instappen naar de metro toe 8)7 )
Hmm die straat had ik pas aangelegd...

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-12 10:50
TommyGun schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:52:
[...]

Hmm die straat had ik pas aangelegd...
Straat verwijderen en sim even laten lopen, heb ik ook al paar keer gehad en zo kunnen fixen.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, ben ff klaar met de oude stad, van alles geprobeerd en het loopt wel redelijk maar verkeer blijft een grandioze ramp daar. Waarschijnlijk moet ik daar gewoon een keer alles plat gooien maar geen zin in om dat helemaal uit te zoeken en de oude stad weg te mieteren, blijft toch wel een beetje je trots :P

Maar wil de save/progressie/map niet weg gooien, dus ff op andere locatie alles opnieuw uitgezet met de wijsheden die ik allemaal tot nu toe geleerd heb, in de hoop dat deze opzet beter loopt....

Het globale overzicht, nog maagdelijk kaal en onbebouwd, met mogelijkheid tot uitbreiding op de linker/zuid kant.
Tevens aan de linkerkant een haven/trein terminal gebouwd met directe treinverbinding tot de industrie bovenin. Hoop dat dat ik zo de de bulk van de industriele vracht ga vervoeren/verplaatsen en zo de snelwegen ga ontlasten.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uTNRLfo.jpg
Het onderliggende metro systeem, nu nog zonder bussen, mogelijk dat die later er nog bij komen als de metro niet helemaal goed loopt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EZ5ykgn.jpg
De indeling van de gebieden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sa1wDF9.jpg
Nu lijkt het nog groen en goed :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GpDIM99.jpg

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• SMD007
Ik heb maar 1 verkeers probleem, maar dat is dan ook gelijk een best probleem :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R3nAV1k.jpg

de hele snelweg naar beneden van de berg af staat helemaal vol :S

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Verwijderd

Hij zal ook wel niet bij iedereen een crash vertoorzaken (even daargelaten welke mod je gebruikt) maar er wordt wel melding van gemaakt. Maar ik snap er niets van, ik heb zat werkgeheugen en verbruik m,et Chrome en Cities nog geen 7GB. En toch crached hij. Met Chrome uit heerlijk spel en nergens last van. Apart.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 19:34:
Hij zal ook wel niet bij iedereen een crash vertoorzaken (even daargelaten welke mod je gebruikt) maar er wordt wel melding van gemaakt. Maar ik snap er niets van, ik heb zat werkgeheugen en verbruik m,et Chrome en Cities nog geen 7GB. En toch crached hij. Met Chrome uit heerlijk spel en nergens last van. Apart.
Ik heb hetzelfde met Firefox, volgens mij gaat er ergens in het videogeheugen iets mis, want mijn PC geeft dan aan dat het beeldscherm besturingsprogramma dan gecrasht is of zo.

Verwijderd

Dat zou heel goed kunnen. Hier geeft hij aan dat er geheugen te kort zou zijn en dat ik een crashrapport kan opsturen. Het zou handig zijn als ze vermelden waar dat heen gemaild kan worden :)
Ik heb ook al eens zo'n geheugen tekort gehad terwijl ik firefox open had, ondanks dat ik 16gb heb en er in totaal maar 7gb in gebruik was.
Heb ondertussen denk 3 crashes gehad, maar alle keren was dan ook opeens steam uit, dus denk ik dat het steam was die eigenlijk crashtte.

Ik begin wel langzaam te denken aan een pc upgrade, zou het best leuk vinden als ik een volle stad toch op x3 zou kunnen draaien, maar ik heb geen idee of dat uberhaubt kan.
Daarnaast zal het minimaal 3maanden duren voordat ik genoeg bij elkaar kan sparen voor een socket 1150, waarbij ik mij erg afvraag of socket 2011 met ddr4 niet beter zou zijn voor deze game, iemand ideen/ervaring ?

Edit.
Voor verduidelijking mijn huidige specs.
i7 2600k
hd79950
16gb ram 1600 cl8

[ Voor 6% gewijzigd door TeK op 04-04-2015 20:28 ]

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 10:49
Ondertussen zit ik rond de 15k inwoners en heb ik ipv buslijnen gewoon in het midden van de stad te laten ontspringen een busstation aangelegd dat al aardig wat volk trekt. Ook de eerste metrolijn is aangelegd, maar die kan blijkbaar niet in een tunnel onder water naar een ander stukje van een eiland?

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Meestal kan het wel, maar moet je wat verder van de waterlijn beginnen en eindigen dan je zou willen.
En weer een groot aantal uur erop zitten.
Megalopolis gehaald, dus kan voor monuments gaan. We zien wel.

Ik merk wel dat veel van de assets niet echt op (voldoende) schaal zijn.
Min Jao is te klein, Taipe 101 ook. Shanghai Finance weer VEEL te groot.
Dat moeten ze toch beter doen, anders ga ik het zelf doen hehehe. :P

Wel eindelijk (een soort van) rijtjes huizen voor elkaar gekregen, :D
Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/rij_zpsq36soqat.jpg
En ja, de pollution in het water zie je goed. Het is niet voot niets "Fish Bone Beach". (Een district)
Helaas maakt het niets uit of het strand schoon is of niet.
Het blijft gewoon standaard, qua voorzieningen om Apts te upgraden, en what not.

Met 1x1 zones lukte het ook wel, maar te vel verschillende modellen.
Ik kan het plaatje niet meer vinden, maar ik zag hier eerder een keer op het forum een shot met soort van gekromde offices (of appartementen, allemaal op een rij. Dat vond ik wel zo mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 04-04-2015 21:07 ]

Eat the bugs, live in a pod

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-12 13:19
Hey iedereen, ik heb nogal wat moeite om positieve inkomstem te genereren. Zouden jullie taxes kunnen delen ? Ik ben benieuwd wat jullie settigns zijn :)

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43
wat een ruk spel.. als ik hem wil saven crashed hij.. althans.. de eerste twee keer neit, daarna wel..

• SMD007
NomadTitan schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:04:
Hey iedereen, ik heb nogal wat moeite om positieve inkomstem te genereren. Zouden jullie taxes kunnen delen ? Ik ben benieuwd wat jullie settigns zijn :)
Gewoon alles rond de 17% zetten als ze klagen dat het te hoog is 1% eraf zo door gaan tot ze niet meer klagen. Ik heb nog nooit tax hoger dan 16% gehad vandaar 17%. Het is iedere stad en map weer anders heb ik wel gemerkt dus gewoon klein beetje mee spelen.

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43
Scr33x0r schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:05:
wat een ruk spel.. als ik hem wil saven crashed hij.. althans.. de eerste twee keer neit, daarna wel..
Ow ja, en als ik hem nu start crasht hij direct :s

• NomadTitan
SMD007 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:06:
[...]

Gewoon alles rond de 17% zetten als ze klagen dat het te hoog is 1% eraf zo door gaan tot ze niet meer klagen. Ik heb nog nooit tax hoger dan 16% gehad vandaar 17%. Het is iedere stad en map weer anders heb ik wel gemerkt dus gewoon klein beetje mee spelen.
`
17% :P Ik heb ze rond 11/12% :) Dus het kan wel hoger... Ik merk wel dat low density sneller klaagt als de high density... mijn landvalue is overal ~$100
Hoe zit het met jouw landvalue ?

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30
Zo, eindelijk Tokyo af :Y)

Afbeeldingslocatie: http://matsimitsu.com/files/tweakers/skylines/thumbs/top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://matsimitsu.com/files/tweakers/skylines/thumbs/bottom.jpg

Voor zover mogelijk zijn alle grote wegen/spoorlijnen en metro lijnen zo goed als mogelijk nagemaakt met:

* 18 Rail lines
* 14 Metro lines
* 86 Bus lines

Er zijn nu 9 tiles vol, ik heb de 25 tiles mod aanstaan, maar mijn macbook trekt het nu al nauwelijks dus ik ga met een nieuwe stad beginnen :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• SMD007
$124,- maar ik heb het eden project ook gebouwd.

en dit zijn mijn taxes in de huidige map

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/meotz5I.png

[ Voor 50% gewijzigd door SMD007 op 04-04-2015 21:23 ]

Verwijderd

Scr33x0r schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:05:
Je bent voorlopig de enige hier met die problemen, dus ik vraag me af of dat dan aan het spel ligt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben ik trouwens de enige waarbij alle steam workshop-links ingame niet werken? Geen enkele link naar de steam workshop geeft enige actie. Visueel wordt de knop of link ingedrukt maar verder geen actie.

Ik kon er op Google niet zo snel wat over vinden :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

messi schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:14:
Zo, eindelijk Tokyo af :Y)

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor zover mogelijk zijn alle grote wegen/spoorlijnen en metro lijnen zo goed als mogelijk nagemaakt met:

* 18 Rail lines
* 14 Metro lines
* 86 Bus lines

Er zijn nu 9 tiles vol, ik heb de 25 tiles mod aanstaan, maar mijn macbook trekt het nu al nauwelijks dus ik ga met een nieuwe stad beginnen :)
Vet hoor. Als het eenmaal echt vol begint te raken lijkt het net echt!

Ik heb nu een mod aan staan die de wegen net een tikkie donkerder maken. Wat meer richting het asfalt zoals wij dat kennen. Stuk prettiger om te zien.

Mijn portfolio op Instagram

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

NomadTitan schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:13:
[...]

`
17% :P Ik heb ze rond 11/12% :) Dus het kan wel hoger... Ik merk wel dat low density sneller klaagt als de high density... mijn landvalue is overal ~$100
Hoe zit het met jouw landvalue ?
Standaard is 9% geloof ik? Zal dat ook eens opkrikken dan :P.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 13:35

Achilles

Koning van de Myrmidonen

TommyGun schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:55:
[...]

Standaard is 9% geloof ik? Zal dat ook eens opkrikken dan :P.
Wauw, ik heb gewoon dik $20.000 winst met taxes op 6% en tax relief of raise in sommige districts :+

Nooit echt problemen met finance gehad

Gaan mensen btw sneller de stad in als de tax lager is?

[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 04-04-2015 22:01 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• SMD007
Achilles schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:00:
[...]

Wauw, ik heb gewoon dik $20.000 winst met taxes op 6% en tax relief of raise in sommige districts :+

Als geld krijgen ook je probleem is in dit spel doe je iets fout. De uitdaging is meer iedereen tevreden houden en op 2de plaats je financiën in de gaten houden.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 13:35

Achilles

Koning van de Myrmidonen

SMD007 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:02:
[...]

Als geld krijgen ook je probleem is in dit spel doe je iets fout. De uitdaging is meer iedereen tevreden houden en op 2de plaats je financiën in de gaten houden.
Heb daarnet toch maar eens de taxes omhoog gegooid, ineens een stuk meer geld om mee te bouwen :D

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Verwijderd

Ik heb de taxes nog nooit aangeraakt, behalve het budget voor de vuilniswagens. Ik krijg genoeg binnen en men is er blijkbaar ook dik tevreden mee.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Achilles schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:00:
[...]

Gaan mensen btw sneller de stad in als de tax lager is?
EDIT: nevermind

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 05-04-2015 01:07 ]

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-12 16:21
hotdog92 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 16:46:
Ik ben voor het eerst bezig met het creëren van assets voor een game en het is eveneens de eerste keer dat ik iets met 3D-modellering doe. Ik loop echter tegen een klein struikelblok aan met mijn eerste asset. In de asset editor van Cities: Skylines werkt deze prima, maar in-game krijg ik onderstaande foutmelding dat de asset "broken" zou zijn. Het in-game plaatsen is echter gewoon mogelijk. ;)

[...]

Een zoektocht op Google leert me dat dit bij een aantal anderen ook voorkomt, maar een passende oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Is er iemand bekend met dit soort materie?

Daarnaast zou ik vragen of jullie bij het toevoegen van deze asset dezelfde foutmelding kunnen reproduceren? Dit is de link naar de Steam Workshop. ;)
Ik heb hem net even gedownload en ik krijg dezelfde error, bij mij werkt hij overigens wel gewoon in de game.

Hoe zit het eigenlijk met die Zen Garden? ik heb hem een tijdje gehad maar nu is hij weer verdwenen uit het parken menu.

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-12 06:26
RoyK schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:46:
[...]

Vet hoor. Als het eenmaal echt vol begint te raken lijkt het net echt!

Ik heb nu een mod aan staan die de wegen net een tikkie donkerder maken. Wat meer richting het asfalt zoals wij dat kennen. Stuk prettiger om te zien.
Welke mod is dat?
En zijn er ook mods voor straatklinkers haha? Het zou best wat Europeser mogen allemaal.

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
chielisdenaam schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:11:
[...]

Ik heb hem net even gedownload en ik krijg dezelfde error, bij mij werkt hij overigens wel gewoon in de game.

Hoe zit het eigenlijk met die Zen Garden? ik heb hem een tijdje gehad maar nu is hij weer verdwenen uit het parken menu.
Dan zal het wellicht iets globaals zijn en niet worden veroorzaakt door een specifieke instelling of een probleem aan mijn kant.

Ben benieuwd of er iets aan gedaan kan worden en of ik bij andere assets ook een soortgelijk probleem heb. Dat gezegd hebbende, zijn er nog verzoekjes voor assets? :P

• SMD007
hotdog92 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:55:
Dat gezegd hebbende, zijn er nog verzoekjes voor assets? :P
voor low Density Commercial een snackbaretje oid zou wel leuk zijn :)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SMD007 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:01:
[...]

voor low Density Commercial een snackbaretje oid zou wel leuk zijn :)
Friet van Piet!

Ideetjes:
- zwembad
- vijver (park)
- F1 baan
- kart baan
- golfbaan
- Bioscoop

• SMD007
RoyK schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:05:
[...]

Friet van Piet!

Ideetjes:
- zwembad
- vijver (park)
- F1 baan
- kart baan
- golfbaan
- Bioscoop
Gave ideeën bioscoops zijn er al wel. Ik heb er teminste al een paar staan :)

Doh! ik ben dom :p zit een hele Ore industrie in te richten 3 trein stations had de brandweer kazernes al staan elektriciteit ernaar toe gelegd en ik wachten. Industrie request rees de pan uit, maar geen gebouw popt op... echt wtf ik al kijken wat ik fout doe.... ja de vakjes niet bruin/oranje gemaakt dat industrie daar dus moet bouwen... |:(

[ Voor 36% gewijzigd door SMD007 op 04-04-2015 23:09 ]

• Donstil
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:03:
En weer een groot aantal uur erop zitten.
Megalopolis gehaald, dus kan voor monuments gaan. We zien wel.

Ik merk wel dat veel van de assets niet echt op (voldoende) schaal zijn.
Min Jao is te klein, Taipe 101 ook. Shanghai Finance weer VEEL te groot.
Dat moeten ze toch beter doen, anders ga ik het zelf doen hehehe. :P

Wel eindelijk (een soort van) rijtjes huizen voor elkaar gekregen, :D
[afbeelding]
En ja, de pollution in het water zie je goed. Het is niet voot niets "Fish Bone Beach". (Een district)
Helaas maakt het niets uit of het strand schoon is of niet.
Het blijft gewoon standaard, qua voorzieningen om Apts te upgraden, en what not.

Met 1x1 zones lukte het ook wel, maar te vel verschillende modellen.
Ik kan het plaatje niet meer vinden, maar ik zag hier eerder een keer op het forum een shot met soort van gekromde offices (of appartementen, allemaal op een rij. Dat vond ik wel zo mooi.
Leuke manier van zoning idd, ik heb dit onlangs ook gedaan.
Een heel "eiland" met enkele zoning. Geeft een leuk beeld.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/pb1us.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/eb4kfl.png
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/orv3tl.png

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

RoyK schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:05:
[...]

Friet van Piet!

Ideetjes:
- zwembad
- vijver (park)
- F1 baan
- kart baan
- golfbaan
- Bioscoop
zwembad vijver en snackbar vind ik erg cool idee.
Al zou ik vijver graag meer als mod wilen zien dan als park, zodat je zelf de vorm en grootte kan bepalen.

Ik zou ook nog graag een mod zien voor sloten en gemuurde wegen, denk aan bv rotterdam hofplein station waar je allerlij bedrijven direct onder de treinbaan hebt enz (bestaat dat eig nog wel ? Het is iig tegenwoordig geen trein maar semi tram ofzoiets)
Zowiezo zou het leuk zijn als metro's delen boven de grond kunnen.

Verder legermuseum uit delft lijkt me leuk.
Paar verschillende coffeeshops :)
Veel meer verschillende stations (den haag hs komt bv in me op)
Dan zijn er nog meer leke museums zoals museon.

Verder hoop ik heel erg dat het mogenlijk gaat worden om dingen te kunnen animeren, ipv zo'n statich voetbal veldje enzo.

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Na het SimShity debacle erg blij met een goede city build game.
Sinds een weekje aan het klussen.

Heerlijk spel, vooral de mods en user generated buildings.

Ik mis wel wat mechanics. Zo zijn de zoning demands wel heel erg algemeen. Als er veel industrie nodig is zie ik geen specificatie (kantoren of juist normale) ook vind ik jammer dat industrie altijd 'dom en smerig' blijft en dus geen high tech (jaja kantoren kan je als high-tech beschouwen maar toch voelt dit anders)

anywayz ik blijf dit draadje in de gaten houden.
Hier nog wat screens van de stad die ik nu aan het bouwen ben. Hiervoor 2 test steden gemaakt.
Wel mijn gehele hout industrie moeten slopen omdat de hoofdwegen niet meer functioneerden 8)
Door op verschillende plekken te bouwen probeer een organische stad te creeren. Grid structuur is afschuwlijk

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VbNttCX.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4qcWSLk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XTCgwIm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TQY00B7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kSKm2Pe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4sSGIWS.jpg

Verwijderd

Henvar schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:36:
Ik mis wel wat mechanics. Zo zijn de zoning demands wel heel erg algemeen. Als er veel industrie nodig is zie ik geen specificatie (kantoren of juist normale) ook vind ik jammer dat industrie altijd 'dom en smerig' blijft en dus geen high tech (jaja kantoren kan je als high-tech beschouwen maar toch voelt dit anders)
Dat is toch juist de grap, dat je kunt en moet kiezen? Ga je generieke industrie plaatsen, gespecialiseerd spul of houd je het toch op kantoorwerk, alles met zijn eigen mitsen en maren.

Die dynamiek is best wat interessanter dan alles een aparte categorie maken, even los van dat specialistische industrie momenteel de moeite nauwelijks waard lijkt.

• Henvar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:49:
[...]

Dat is toch juist de grap, dat je kunt en moet kiezen? Ga je generieke industrie plaatsen, gespecialiseerd spul of houd je het toch op kantoorwerk, alles met zijn eigen mitsen en maren.

Die dynamiek is best wat interessanter dan alles een aparte categorie maken, even los van dat specialistische industrie momenteel de moeite nauwelijks waard lijkt.
Dat is in mijn ogen het probleem. Specialistische industrie slaat nergens op. Je gooit het neer en Thats it. Geen verschillende 'niveaus' of density. Alleen maar hetzelfde en altijd de vraag naar low skilled. Als ze dat aanpakken en industrie beter uitwerken zou het helemaal perfect zijn.

Als je nu scholen bouwt wordt je al heel snel de kantoren ingedrukt omdat de speciale industrie constant laag opgeleiden vragen. Ja hoog opgeleide gaan beneden hun stand werken maar dat slaat eigenlijk nergens op.

[ Voor 12% gewijzigd door Henvar op 05-04-2015 01:01 ]

Verwijderd

Henvar schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:59:
Je gooit het neer en Thats it.
Juist niet - je gooit het neer, ze maken binnen een week hun grondstoffen op en that's it :P

• Henvar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:00:
[...]

Juist niet - je gooit het neer, ze maken binnen een week hun grondstoffen op en that's it :P
Ze ontwikkelen zich niet. Das in mijn ogen 'thats it' :p
Hoe kunnen ze zich ontwikkelen als de grondstoffen al op zijn dan ? :P

• Henvar
  • Niet online
TeK schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:06:
Hoe kunnen ze zich ontwikkelen als de grondstoffen al op zijn dan ? :P
Snap niet wat je bedoelt. Hout en landbouw zijn oneindig bij mijn weten. Ideaal om hier verschillende niveaus van industrie en dus opleidingsniveaus toe te passen. Olie en mijnbouw na 1 keer links laten liggen omdat die in mijn ogen niks toevoegen.

Verwijderd

Bomen raken toch op?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12 22:21

Koenvh

Hier tekenen: ______

[...]

Dat is in mijn ogen het probleem. Specialistische industrie slaat nergens op. Je gooit het neer en Thats it. Geen verschillende 'niveaus' of density. Alleen maar hetzelfde en altijd de vraag naar low skilled. Als ze dat aanpakken en industrie beter uitwerken zou het helemaal perfect zijn.

Als je nu scholen bouwt wordt je al heel snel de kantoren ingedrukt omdat de speciale industrie constant laag opgeleiden vragen. Ja hoog opgeleide gaan beneden hun stand werken maar dat slaat eigenlijk nergens op.
Je hebt wel een punt. In SimCity 4 was dit zeker beter.

🠕 This side up

• Henvar
  • Niet online
Nee
Hout en landbouw zijn 'oneindig' olie en mining niet.

• Donstil
  • Niet online
Nee ze planten toch juist bomen, althans ik zie allemaal van die plots vol bomen ipv industrie.

Agja jullie hebben helemaal gelijk inderdaad.
Daarbij is het ook zo dat ook in zulke bedrijven weldegelijk hoog opgeleiden mensen werken in het echt.
En gezien de recreational use mis ik ook nog een paar farms....

Verwijderd

Iemand ook het probleem dat de huizen en bedrijven er wel zijn maar niet zichtbaar? Ik heb een industriegebiedje gemaakt met alleen boeren en ik zie wel de gele zoning, maar de huizen/bedrijven zijn niet zichtbaar. Ook niet als ik het gebied leeghaal en opnieuw indeel.
[...]

Ik ben het met je eens. Maar die laatste zin, over dat het onrealistisch is dat hoog opgeleiden onder hun stand gaan werken; vergis je daar niet in, dat is echt wel realistisch.
Als voorbeeld kan ik je Jakarta geven, waar ik zelf woon.

Menig hogeropgeleide werkt onder zijn niveau. Engineering masters die taxi chauffeurs zijn omdat ze gewoon geen werk kunnen vinden,of vanuit huis werkende volledig gecertificeerde physiotherapeuten, want geen geld om eigen kliniek op te zetten. Zelfs menig sigarettenverkoper op straat heeft een diploma op zak.
Ik kan er nog tien opnoemen, maar je snapt hem.

Hoe de mechaniek met opleiding vs. industrie/kantoren werkt in het spel ben ik het wel mee eens, zeker.
Dat model is iets te simpel opgezet en geprogrammeerd, vind ik.
Maar ik klaag niet! Het is een klein team, het spel is niet duur, en rete-stabiell. En de uren vliegen voorbij.

• NomadTitan
HMC schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:30:
[...]

Ik ben het met je eens. Maar die laatste zin, over dat het onrealistisch is dat hoog opgeleiden onder hun stand gaan werken; vergis je daar niet in, dat is echt wel realistisch.
Als voorbeeld kan ik je Jakarta geven, waar ik zelf woon.

Menig hogeropgeleide werkt onder zijn niveau. Engineering masters die taxi chauffeurs zijn omdat ze gewoon geen werk kunnen vinden,of vanuit huis werkende volledig gecertificeerde physiotherapeuten, want geen geld om eigen kliniek op te zetten. Zelfs menig sigarettenverkoper op straat heeft een diploma op zak.
Ik kan er nog tien opnoemen, maar je snapt hem.

Hoe de mechaniek met opleiding vs. industrie/kantoren werkt in het spel ben ik het wel mee eens, zeker.
Dat model is iets te simpel opgezet en geprogrammeerd, vind ik.
Maar ik klaag niet! Het is een klein team, het spel is niet duur, en rete-stabiell. En de uren vliegen voorbij.
Ik snap je punt maar ik denk dat zoals het in simcity 5 was toch net iets toffer was door de staat gecontroleerde industrie waar je specifieke producten en goederen kon importeren of exporteren. Je kon hele grote industriële gebieden opzetten waar je zelf op de grondstoffen moet letten en zelf verantwoordelijk bent voor een efficiente industrie.
Dat is eigenlijk voor mij een groot gemis in CSL, verder vind ik het een heel tof spel en ik hoop écht dat zoiets nog in het spel komt, een bepaalde specialisatie zoals ook in SC5 was :)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 17:07

Erikie

www.erikie.nl

NomadTitan schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:35:
[...]

Ik snap je punt maar ik denk dat zoals het in simcity 5 was toch net iets toffer was door de staat gecontroleerde industrie waar je specifieke producten en goederen kon importeren of exporteren. Je kon hele grote industriële gebieden opzetten waar je zelf op de grondstoffen moet letten en zelf verantwoordelijk bent voor een efficiente industrie.
Dat is eigenlijk voor mij een groot gemis in CSL, verder vind ik het een heel tof spel en ik hoop écht dat zoiets nog in het spel komt, een bepaalde specialisatie zoals ook in SC5 was :)
Ik mis dat eigenlijk ook wel. Alhoewel het in sc5 veel te eeenvoudig was. Wellicht komt het in een dlc. Van mij part niveautje anno 1706.

traktor scratch!

• SMD007
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:00:
[...]

There is a mod for that ;) Ik vond het ook stom en tja het is misschien makkelijk geld verdienen door de enorme export die je dan opgang zet, maar ik heb nu oneindig erts en olie. (en geld was toch al nooit het probleem dus zie ik het ook niet echt als cheaten)

• Cowamundo
  • Laatst online: 16-12 00:04
De industrie in deze game mag in mijn ogen ook wel meer diepgang krijgen.

Niet alleen voor de flow van producten maar ook de niveau's van de industrie zelf.

Je moet nu alleen een beetje van alles wat hebben als je niet super veel import of export wilt hebben maar volgens mij maakt het voor je inkomsten totaal niet uit.

In SC5 kreeg je gewoon dikke import rekeningen per periode als je zelf niks produceerde of juist een leuke bonus als je veel export had maar zo iets heb ik bij deze game nog niet gemerkt.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-12 10:55

Basszje

Reisvaap!]

Wat gebeurt er eigenlijk als je Workshop assets download , daarmee bouwt en die later weer verwijdert (De assets dus)? Crasht dan de stad of zie je gewoon lege dingen?

Ik ben bezig nu ( voor mensen die wat hoogteverschil willen ) bezig met een uit de Workshop geplukt 'Kiev' map en die is behoorlijk goed. Ik ben tot de conclusie gekomen ( lees ik was weer eens buiten en keek naar de echte stad :P ) dan in het spel eigenlijk alles mist wat een stad hun eigen sausje geeft, ala musea, kerken / moskee / etc en dat soort extra. En parken natuurlijk. Dus ik ben naarstig aan het workshoppen browsen ;)

-edit Ben benieuwd, zo te zien zijn de Russen aardig bezig geweest met oude Soviet gebouwen ( handig die standaardisatie ;) ) .

[ Voor 69% gewijzigd door Basszje op 05-04-2015 11:16 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Tomskii5
Wel dit was eff een bummer, ik had mijn waste drain vervangen door waterzuiveringsstations en op slag werd iedereen ziek in mijn stad. Resultaat -> veel doden + veel zieken -> minder werknemers -> minder opbrengst -> economic breakdown. Ik had een reserve van een half miljoen dat op een 10 minuten verdwenen was en 10 minuten later stond ik in de min voor datzelfde bedrag.

Tijd om eens opnieuw te beginnen vrees ik :(

Verwijderd

Die zuiveringsstations moet je aansluiten op je waternet net als de aanvoer en afvoer. Ik ging daar ook een keer de mist mee in en alles kotsziek..lol

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27

Snuffel

Vroem!

Water en waste gewoon gescheiden aanleggen: nergens last van.
Kost wat extra maar je hebt er enorm veel profijt van

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Donstil
  • Niet online
Snuffel schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:22:
Water en waste gewoon gescheiden aanleggen: nergens last van.
Kost wat extra maar je hebt er enorm veel profijt van
Twee buizen systemen bedoel je? Of water pompen en lozen op twee verschillende plekken? (Dat laatste doe ik al)

• Tomskii5
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:47:
Die zuiveringsstations moet je aansluiten op je waternet net als de aanvoer en afvoer. Ik ging daar ook een keer de mist mee in en alles kotsziek..lol
Ja hallo, zo dom ben ik nu ook weer niet haha, das wel gebeurd he :D. Op zich is het niet erg, mijn stadje werd een klein beetje een rommeltje en ik wou het toch gaan heraanleggen. :p

[ Voor 14% gewijzigd door Tomskii5 op 05-04-2015 13:01 ]

Verwijderd

SMD007 schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:17:
There is a mod for that ;) Ik vond het ook stom en tja het is misschien makkelijk geld verdienen door de enorme export die je dan opgang zet, maar ik heb nu oneindig erts en olie. (en geld was toch al nooit het probleem dus zie ik het ook niet echt als cheaten)
Dat voelt toch een beetje te makkelijk, dan liever hout of landbouw.
Ik zat trouwens te denken. (ja, gebeurt wel eens, maar gaat zelden goed.)

Moet je die dingen zoals 50% crime en alle tax op 4% en grote schuld hebben die nodig zijn voor medical center en zo niet JUIST in het begin doen, als je echt nog maar een pietpeuterig dorpje hebt? Lijkt me makkelijker.

Het lukt in grotere steden amper, zonder huilend achter je bureau te zitten terwijl alles inzakt wat je opgebouwd hebt.

Zou zomaar iets zijn, wat je door een eerste stad te hebben gebouwd nu weet, en die kennis in een tweede stad meteen toepassen. Arme drommels die in het begin je stad intrekken gewoon "gebruiken" om die dingen te unlocken.

Verwijderd

HMC schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:05:
Moet je die dingen zoals 50% crime en alle tax op 4% en grote schuld hebben die nodig zijn voor medical center en zo niet JUIST in het begin doen, als je echt nog maar een pietpeuterig dorpje hebt? Lijkt me makkelijker.
Dat lijkt mij ook vanzelfsprekend, al ben ik dus nog met mijn eerste stad bezig en heb ik het ook niet geprobeerd.

Maar begreep ik niet dat het niet uitmaakt met welke stad je dat soort dingen doet? Ik klopt dat niet?
Hier ook nog eerste stad.

Het zijn toch geen achievements, zoals die Steam dingen?
Ik kan het mis hebben, en we zouden het uit moeten zoeken, maar dta lijkt mij persoonlijk toch echt per stad te gaan.
Anders zou je in je tweede stad meteen (bijvoorbeeld) een medical center kunnen neerzetten.

• M2M
  • Laatst online: 26-12 20:55

M2M

medicijnman

Cowamundo schreef op zondag 05 april 2015 @ 10:45:
De industrie in deze game mag in mijn ogen ook wel meer diepgang krijgen.

Niet alleen voor de flow van producten maar ook de niveau's van de industrie zelf.

Je moet nu alleen een beetje van alles wat hebben als je niet super veel import of export wilt hebben maar volgens mij maakt het voor je inkomsten totaal niet uit.

In SC5 kreeg je gewoon dikke import rekeningen per periode als je zelf niks produceerde of juist een leuke bonus als je veel export had maar zo iets heb ik bij deze game nog niet gemerkt.
Indirect gebeurt dat via het verkeer. Je verkeer neemt gigantisch toe als je een olieproductieveld aanlegt op een plek waar geen olie te vinden is. Dan komen er raffinaderijen te staan en wordt alles geimporteerd.

-_-

• SMD007
HMC schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:05:
Ik zat trouwens te denken. (ja, gebeurt wel eens, maar gaat zelden goed.)

Het lukt in grotere steden amper, zonder huilend achter je bureau te zitten terwijl alles inzakt wat je opgebouwd hebt.

Zou zomaar iets zijn, wat je door een eerste stad te hebben gebouwd nu weet, en die kennis in een tweede stad meteen toepassen. Arme drommels die in het begin je stad intrekken gewoon "gebruiken" om die dingen te unlocken.
De 50% crime heb ik gedaan door alles unlock mod en oneindig geld mod. dorp neer gelegd tot ongeveer 10k inwoners zonder enige instantie geen vuilnisbelt geen brandweer niets. Uiteindelijk haal je 50% crime (let op je moet het ook nog 5 weken vol houden) mijn dorp stroomde leeg tot rond 6000 inwoners, maar daarna had ik de het gebouw :). Game saved en mijn main game opgestard en ja hoor ook daar stond het gebouw nu erbij.
HMC schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:17:
Hier ook nog eerste stad.

Het zijn toch geen achievements, zoals die Steam dingen?
Ik kan het mis hebben, en we zouden het uit moeten zoeken, maar dta lijkt mij persoonlijk toch echt per stad te gaan.
Anders zou je in je tweede stad meteen (bijvoorbeeld) een medical center kunnen neerzetten.
Je unlocked dus voor alle steden de gebouwen, maar zoals jij zegt direct dat gebouw neerzetten zit er niet bij je moet eerst alle verplichte gebouwen ervoor bouwen. Daarna moet je nog sparen voor het gebouw want ze zijn best prijzig. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door SMD007 op 05-04-2015 14:25 ]

Dus Camacha heetf gelijk?

Als je in een bepaalde stad 50% crime en dat soort dingen hebt weten te bereiken, waardoor je in die stad bijvoorbeeld de medical center kan bouwe, kan dat vervolgens in alle steden die je daarna nog gaat bouwen?

Wow...dat vind ik persoonlijk wel een beetje vreemd.
Alsnog klaag ik niet, want je zal waarschijnlijk toch geen geld genoeg hebben in het begin van een nieuwe stad om die medical center te bouwen en onderhouden, maar dan nog...

Alles unlocked en unlimited money doe ik (nog) niet aan.

Edit:
Spuit elf... :S Tikken duurde iets te lang.
Tanx voor de info

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 05-04-2015 14:30 ]

• SMD007
Als je het niet leuk vind spelen. Ga je gang en ga voordat je een nieuwe stad begint naar opties en klik op de knop dat je unique buildings weer locked worden ;)

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Donstil schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:44:
[...]

Twee buizen systemen bedoel je? Of water pompen en lozen op twee verschillende plekken? (Dat laatste doe ik al)
Twee buizen systemen. En water inhalen upstream, lozen downstream

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12 14:03
Snuffel schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:39:
[...]

Twee buizen systemen. En water inhalen upstream, lozen downstream
Twee buizen systemen is nergens voor nodig. Met dat laatste gaat alles prima.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Bij het neerleggen van buizen worden er automatisch 2 buizen neer gelegd.
Dus als je dan 2 systemen ervoor gaat gebruiken zijn het 4 buizen.

• Tomskii5
En hoe de **** regel je dat dan? Kun je toch niet dubbel over elkaar aanleggen?

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:07
Dat hoeft ook niet, er worden er automatisch twee aangelegd als je een leiding neerlegt. Een voor drinkwater en een voor afvalwater. Zoom maar eens in of je leidingen. Je ziet dan een groene (afvalwater) en een blauwe (drinkwater) leiding.

You can't be late until you show up

Verwijderd

Ik dacht, doe eens gek en onder het mom 'kost wat heb je ook wat' heb ik mijn eerste eigen bouwsel gemaakt. http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420226145

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/28486479475117020/8CCD083FC5E774C8254200DF0222CE60F61573C8/

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tomskii5 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:48:
Wat een taal. Er is ook gewoon een handleiding, hoor |:(

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, weer verder geknutseld aan mijn stadje.

Nieuwe bovenhoek bevalt erg goed, systeem lijkt te werken en te doen wat het moet. Nu enkel nog het OV eens goed onder handen nemen, want dat blijft een ramp. Metro en bussen doen het goed, maar treinen lijken een verspilling van geld te zijn dus tenzij die snel wat oppakken vliegen die treinen er weer uit.

Ga nu verder werken in de bovenhoek en zodra het daar goed en groot draait het "midden" helemaal plat gooien en opnieuw opzetten.

Stad is niet de mooiste qua opzet maar het werk, zal met de volgende stad eens proberen het goed te laten draaien terwij het ook nog eens mooi oogt.

Zicht op de stad vanaf een vliegtuig welke "toevallig" even laag overvliegt. Leuke mod haha.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mT46Jfn.jpg

Het eerder benoemde "midden" van de stad, welke erg veel rood heeft wat vaak ook stil staat. Krijg het maar niet goed, maar komt ook omdat de onderliggende infrastructuur niet helemaal goed opgezet is rondom de grote wegen. Op de To-Do lijst dus!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/75cHUsd.jpg

De bovenhoek, weinig rood en wat rood is stroomt wel goed en snel door dus hier werkt het wel, behalve 1 puntje.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DtS2iLW.jpg

Deze kruizing is nog niet helemaal optimaal, dus die gaat als eerste op de schop, en de boel aanpassen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GF7AFuQ.jpg

Het OV-knooppunt van treinen, maar dat werkt nog niet helemaal, bedoeling is dat deze de metro's van de verschillende delen met elkaar verbindt en dat men hier dan overstapt op een andere trein.. Maar erg veel reist men er niet mee....
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G9f2NQk.jpg

Tomskii5 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:48:
Gewoon een pijpje van A naar B en dan zijn het er twee.
SC4 stijl dus, zo simpel.

Ik vind het juist leuk dat dat er weer inzit. Zo "old school", en bovendien heel erg makkelijk.

@Darkasantion
Metro en bussen doen het goed, maar treinen lijken een verspilling van geld te zijn dus tenzij die snel wat oppakken vliegen die treinen er weer uit.
Die drukke treinlijnen vind ik ook tof. Een genot om naar tre kijken. En volgens mij komen de goederen ook nog steeds aan, of eruit.

[ Voor 29% gewijzigd door HMC op 05-04-2015 21:01 ]

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

doerakje schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:24:
Dat hoeft ook niet, er worden er automatisch twee aangelegd als je een leiding neerlegt. Een voor drinkwater en een voor afvalwater. Zoom maar eens in of je leidingen. Je ziet dan een groene (afvalwater) en een blauwe (drinkwater) leiding.
Dat dacht ik eerst ook, totdat er ergens bij 100k inwoners mijn water vervuild raakte door welke oorzaak dan ook.
Heb alles omgebouwd naar een gescheiden systeem en weg probleem.

Dus ja, de buizen zijn voor beide, maar ik gebruik ze enkel.

En hoe je het aanlegt? Simpel: met rechte lijnen werken, buizen komen relatief dicht op elkaar te zitten maar werkt perfect.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:45
Snuffel schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:05:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, totdat er ergens bij 100k inwoners mijn water vervuild raakte door welke oorzaak dan ook.

En hoe je het aanlegt? Simpel: met rechte lijnen werken, buizen komen relatief dicht op elkaar te zitten maar werkt perfect.
Dit is overigens volkomen overbodig :+ . Op de workshop staan grotere steden die ook "gewoon" combineren. Zal wel ergens een foutje hebben gestaan (water torentje ofzo).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Watertoren....ik krijg er de kriebels van. Ik heb een andere stad compleet uitgeroeid door toedoen van een watertoren. Was even vergeten dat een vervuild gebied effect heeft op de watertoren :)

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12 22:08
Vandaag eens begonnen met die Noorse map (Geirangerfjorden, Norway)
Ik heb zelf de map eerst nog wat getweakt, watervalletje gemaakt _/-\o_ en de bay wat groter gemaakt.
Verder is de map 'orgineel'.
De sfeer is echt fantatisch. Gaaf bouwen tussen de bergen. Maakt het meteen een stuk moeilijker.
Ik hoef op zich ook niet honderduizend inwoners of iets dergelijks, Ik wil meer de map gaan perfectioneren.

Het mooie is altijd om elk weggetje weer net wat fraaier aanleggen als de vorige keer, maar soms loop je tegen de limieten op van het spel of krijg je rare artifacts (terraforming ziet er dan bagger uit)

Ik kan iedereen deze map aanraden! Eens wat anders dan de grote lege mappen!

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/29612379387487729/3075EEBA133BC50A886B9BBC6AD4058CD4911B5F/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/29612379387487317/EC70D8763C84740416F31F1473EFBBF1F27CF1F1/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/29612379386801895/342C9C2DA84316DAB282F65FB84A9FD67BD523EA/
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/29612379387487581/9CD9D80BA59E8FCF87893053EC64D2244C4CC29B/

Verwijderd

Dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik geef ook weinig om veel mensen in de stad. Het moet er leuk uitzien en de bewoners moeten tevreden zijn.

Iemand die ook zonder geld speelt? Hoe bevalt dat en kan je bijvoorbeeld wel je milestones aanhouden zodat je nog enige goals hebt? Achievements staan dan wel uit heb ik geleen.

• SMD007
[...]

Als je water vervuild wordt heb je toch echt water lozen en water oppompen bij elkaar gelegd.
Een 2de mogelijkheid is dat je industrie in de buurt van een waterpomp kwam waardoor de boel vervuild werd.
3de laatste mogelijkheid. Misschien heb je ergens elektriciteit onderbreking gehad waardoor je water afvalpompen stil vielen. Elektriciteit wordt namelijk groen als je genoeg opwekt, maar als je met verschillende cityblocks werkt die niet verbonden worden kan je nog zoveel energie opwekken als het nooit in alle gedeeltes komt heb je toch wel een probleem.

voorbeeldje: Ik heb dus al eens gehad dat door een snelweg die dwars door mijn stad liep ik 2 energie gedeeltes kreeg die elkaar niet raakten. Toen opgelost door elektriciteitsmast over de weg te plaatsen. Vervolgens een verkeersdrama krijgen op die snelweg dus die op de schop gedaan. vergeten de masten terug te plaatsen. Energie volop in het groen, maar tja 1 gedeelte kreeg veel te weinig stroom waardoor alles steeds heel even stil viel. Waaronder mijn waterafvalpompen. Mijn stad dus ook in 10min van 136k inwoners naar 30k.

Het kan dus nooit aan je buizen systeem liggen ;)
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:17:
Dat ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik geef ook weinig om veel mensen in de stad. Het moet er leuk uitzien en de bewoners moeten tevreden zijn.

Iemand die ook zonder geld speelt? Hoe bevalt dat en kan je bijvoorbeeld wel je milestones aanhouden zodat je nog enige goals hebt? Achievements staan dan wel uit heb ik geleen.
Ik speel niet met de geen geld mod (heb em niet nodig heb nog nooit moeite met geld gehad), maar mocht je em echt willen gebruiken en ook achievements nog willen halen kan je natuurlijk altijd de mod downloaden die ze weer voor je aanzet die combo werkt namelijk ook gewoon.

[ Voor 17% gewijzigd door SMD007 op 05-04-2015 22:21 ]

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:39:
Ik dacht, doe eens gek en onder het mom 'kost wat heb je ook wat' heb ik mijn eerste eigen bouwsel gemaakt. http://steamcommunity.com...filedetails/?id=420226145

[afbeelding]
Fraai ding! Ik download hem alvast :)
[...]

Maar dat kan toch helemaal niet? Elke buis is toch automatisch dubbel ook al gebruik jij ze engel.

Er moet Hoe dan ook ergens een kruispunt zijn waardoor elke buis automatisch met elkaar in verbinding komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 05-04-2015 22:37 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-12 21:44
Donstil schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:35:
[...]

Fraai ding! Ik download hem alvast :)

[...]

Maar dat kan toch helemaal niet? Elke buis is toch automatisch dubbel ook al gebruik jij ze engel.

Er moet Hoe dan ook ergens een kruispunt zijn waardoor elke buis automatisch met elkaar in verbinding komt.
Nee hoor. Je kan het ontwerpen als 2 vorken die in elkaar steken.
Maar het is wel onzin....

Vervuiling krijg je van grondvervuiling (industrie). Afval dat niet op tijd wordt opgehaald en als je vies water oppompt.
Je kan geen vervuiling krijgen van dubbele leidingen. Je hebt gewoon ergens 1 pompje of watertoren die in vervuild gebied staat.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:39:

[afbeelding]
Dat kan bijna niet efficiënt zijn met al die hoeken in de weg :X

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey dit is toch wel even echt heel even minder tof. Zit ik echt enorm mijn best te doen om een mooie stad te maken. Ruim 10 uur werk in gestoken.. en pats, corrupt. Autosafe heeft niets geholpen. Het regent meldingen op het forum op steam.. ik heb nog even geprobeerd mn safegame te openen, maar helaas. Met het lezen van meer ellende van anderen voelt dat wel onveilig. Fingers crossed of je game het nog wel doet waar je al een boel tijd in hebt zitten. Heb ik afgelopen 4 uur voor noppes boompjes pietje precies op de juiste plek zitten plaatsen. Zucht

Verwijderd

@Donstil
Leuk dat je hem download. Ik heb nog niet eerder wat in elkaar geknutseld dus ben benieuwd of het werkt.
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:29:
[...]

Dat kan bijna niet efficiënt zijn met al die hoeken in de weg :X
Het is mijn eerste, maar ik denk dat het reuze meevalt qua doorstroming. De afritten zijn tweebaans en de doorgaande weg driebaans.

Ik neem aan dat de meesten wel bekend zijn met http://terrain.party/ waar je real life mappen kan maken? Daar ben ik nu een beetje mee aan het prutsen :)

• M2M
  • Laatst online: 26-12 20:55

M2M

medicijnman

ik was eventjes helemaal klaar met de 40 metrolijnen die door elkaar liepen. Orde in de chaos!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TrDEv8dswy6ByUNl53JcONSC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/QA2Mijnta6WYXrSCBe7Wnk84/medium.jpg

Dus een soort busstation, maar dan voor de 7 verschillende metrolijnen. En elke metrolijn is een cirkel, 1 lijn met de klok mee, 1 lijn tegen de klok in.

-_-

@royk
Hmm viel me net ook al op dat steam tijdje down was, misschien heeft het daarmee te maken op 1 of andere manier ?
Of is er net een patch gereleased ?

Is het misschien alleen met cloud saves ?
Net gechecked en al mijn cities doen het nog gewoon :)
Pagina: 1 ... 49 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.