Nou, na na een tijdje niet gespeeld te hebben toch maar weer eens volop een paar uur erin gedoken te zijn (ik heb mijn Phanteks nog steeds niet binnen

) kan ik confirmeren dat die high tech housing option voor je stad echt wonderen doet. Niet zozer aantal inwoners wat omhoog schiet maar de plusjes en inkomsten wel, na een kleine dip.
Hier echter twee situaties.
Nog steeds eerste stad, dus echt behelpen met treinrails. Leuk om te doen, slinger-de-slanger, omhoog, omlaag. Leuk om te doen, en je leert er veel van, voor je tweede stad straks.

Dan iets anders. Ik heb een hoogwaardig toeristisch centrum ingericht, in die zin dat er een heleboel attractions dicht bij elkaar staan die ook allemaal goed bezocht worden. (zeg tussen 10 en 20 tourists, 50 visitors)
Er ligt echt middenin een treinstation, wat toch voor toeristen is? Die wordt dus echt amper gebruikt. Dat snap ik niet helemaal. Misschien komen ze met de metro? Maar die is voor citizens toch?

Taxi?

Bussen heb ik nog niet.
Edit:
Ik geloof ook, dat het niet zoveel zin heeft om een haven op de enige tile mogelijk aan te leggen (want alleen daar zeeroute) terwijl er geen industrie dichtbij ligt. Die gaan daar niet heenrijden. Die gaan allemaal naar de traffic magnets. (de cargo stations)
Ben nu toch ook, nu de stad groeit, meer geneigd om handige modjes zoals auto-empty en auto-bulldoze-after-burnt-down, en zo te gaan gebruiken. Wel zo handig, denk ik zo.
Edit2:
Mijn meest valuable assets lijken de 1x1 parkjes (swing park en sand pit park) te zijn.
Specs van normale parken, maar niet zo lomp groot. Radius van die grote lompe (wel mooie) parks en zo is te klein, dus dat kost je wel heel veel grond om een wijk qua leisure tevreden te maken. Dan zijn deze 1x1 echt perfect. Ziet er nog leuk uit ook. Zoals de small parks in SC4.
Over SC4 gesproken, dit spel is natuurlijk een dream come true, maar het is echt wel minder diep.
De dynamica tussen gebieden is er niet. Dat het centrum van je stad bv een standaard een hogere landwaarde heeft en dat dat uitdijdt naar buiten is er niet. Het is allemaal heel erg lokaal.
[
Voor 36% gewijzigd door
HMC op 24-04-2015 17:26
]