Enigste problemen met trainen die ik had was treinen die niet snel genoeg despawnen buiten de map, maar dat valt af te vangen door de juiste connecties te maken, of juist niet te maken, maar dat betekent ook veel minder touristen jammer genoeg.
Maar op deze map heeft iedereen opeens besloten liever met de trein te gaan dan met de bus/metro of auto.
Terwijl vooral mijn metro netwerk heel erg uitgebreid is en dus eingelijk veel functioneler, maarja probeer zo'n sim dat maar es wijs te maken....

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Swaxie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:19:
[...]

Sinds dat ik overal gelezen heb over de problemen op de treinstations heb ik geen treinstations meer gebouwd in mijn nieuwe stad dus daar kan ik je niet bij helpen 8)7
Lol zoiets heb ik bij een busstation.

Om mij compleet onduidelijke reden staan daar altijd een enorme groep met mensen te wachten.
Der komt af en toe een bus die dan vervolgens kompleet ge-zerg rushed word. Maar daar kan net 10% in, dus volgens mij staat daar ook al een aantal personen hun hele leven :P

Dat hele punt blijf me trouwens een raadsel. Tis 1 busstation in een niet zo heel grote wijk die compleet geswamped word. De overige busposten worden practisch genegeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 02-04-2015 09:50 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 12:18
heuveltje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:49:
[...]

Lol zoiets heb ik bij een busstation.

Om mij compleet onduidelijke reden staan daar altijd een enorme groep met mensen te wachten.
Der komt af en toe een bus die dan vervolgens kompleet ge-zerg rushed word. Maar daar kan net 10% in, dus volgens mij staat daar ook al een aantal personen hun hele leven :P

Dat hele punt blijf me trouwens een raadsel. Tis 1 busstation in een niet zo heel grote wijk die compleet geswamped word. De overige busposten worden practisch genegeerd.
Volgens mij wil een voetgangersbruggetje naar andere delen in de stad ook wel eens helpen. Ik heb gisteren toevallig van mijn woongebied naar mijn industriegebied een voetgangersbruggetje over de snelweg gelegd, en moet zeggen dat deze aardig zijn werk doet en redelijk druk bevolkt is.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, weer een tijdje verder gebouwd, zit nu rond de 68K inwoners en het loopt wel goed.

Blijf enkel problemen houden met de AI-pathfinding, waardoor ze al 2~3 kilometers van te voren voorsorteren en dus niet gebruik maken van de volledige breedte van de weg :| :| .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wTjBL31hBbsHhWufZXiIqAMW/thumb.jpg
Voor de rest zit er een goed metro systeem onder mijn stad, waardoor ongeveer 1/6 van mijn bevolking met de metro gaat. Heb verder geen bussen of zo, omdat anders de stad helemaal vast gaat lopen naar mijn idee :P :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6pdqpcbt63NpAyIPR3AhlTva/thumb.jpg
Zo ziet het er op dit moment uit in het algemeen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1T636jtCmZSfUgzirtrUh0UA/thumb.jpg
Het metro systeem van mijn stadje.

[ Voor 23% gewijzigd door Darkasantion op 02-04-2015 09:59 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Verwijderd

Darkasantion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:54:
Blijf enkel problemen houden met de AI-pathfinding, waardoor ze al 2~3 kilometers van te voren voorsorteren en dus niet gebruik maken van de volledige breedte van de weg :| :| .
Je kan daar moeilijk over blijven doen, maar dit is al zo sinds het begin. Met wat handigheid is er niets aan de hand, blijf je het hardnekkig negeren dan krijg je inderdaad problemen :P

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:56:
[...]

Je kan daar moeilijk over blijven doen, maar dit is al zo sinds het begin. Met wat handigheid is er niets aan de hand, blijf je het hardnekkig negeren dan krijg je inderdaad problemen :P
Punt is, is snap dat het nog niet helemaal hoe dat werkt, dus kan het nog niet helemaal oplossen dus heb volgens mij nu half werkende oplossingen haha.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Swaxie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:53:
[...]

Volgens mij wil een voetgangersbruggetje naar andere delen in de stad ook wel eens helpen. Ik heb gisteren toevallig van mijn woongebied naar mijn industriegebied een voetgangersbruggetje over de snelweg gelegd, en moet zeggen dat deze aardig zijn werk doet en redelijk druk bevolkt is.
Volgens mij zitten redelijk aantal zebrapaden in de buurt. maar zal dat vanavond eens gaan bekijken
(onderhand weer tijd om er 2 uur in te steken :P ) Heb het tot nu toe maar genegeerd, wachtende mensen klagen blijkbaar toch niet :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Swaxie
Zo, weer een tijdje verder gebouwd, zit nu rond de 68K inwoners en het loopt wel goed.

[afbeelding]
Voor de rest zit er een goed metro systeem onder mijn stad, waardoor ongeveer 1/6 van mijn bevolking met de metro gaat. Heb verder geen bussen of zo, omdat anders de stad helemaal vast gaat lopen naar mijn idee :P :D

[afbeelding]
Zo ziet het er op dit moment uit in het algemeen.

[afbeelding]
Het metro systeem van mijn stadje.
Wat ik me blijf afvragen, iedereen zegt steeds dat er weinig problemen met het geld zijn. Maar ik verdien toch steeds maar +- 3k per week. hoe laten jullied it dan oplopen tot 19k? hahah

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-12 10:49
Swaxie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:07:
[...]

Wat ik me blijf afvragen, iedereen zegt steeds dat er weinig problemen met het geld zijn. Maar ik verdien toch steeds maar +- 3k per week. hoe laten jullied it dan oplopen tot 19k? hahah
Bij mij schommelt het ook maar tussen 3-3.5k maar ik heb wel maar een 10k inwoners op dit moment natuurlijk.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 21:39
Waar kan je trouwens je skyscrapers selecteren om te bouwen? Heb ze wel aangezet in content management maar zie ze ingame nergens staan. Wel kan ik mijn kruispunten enzo zien, want die zijn te vinden bij de wegen tool..

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Darkasantion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:00:
[...]

Punt is, is snap dat het nog niet helemaal hoe dat werkt, dus kan het nog niet helemaal oplossen dus heb volgens mij nu half werkende oplossingen haha.
het hele punt bij snelwegen is dat je op en af ritten niet te snel achter elkaar moet plaatsen. Tevens ook de regel "eerst eraf dan pas erop" anders moet het verkeer wat erop komt direct naar de linker baan en het verkeer wat daar af moet kan er amper tussen.

Daarnaast probeer eens een dubbele eenrichtingsweg (2 baans) naar de snelweg te leggen hier mag maar 40 op gereden worden waardoor de toestroom iets wat gedoseerd kan worden.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

Wat met policies spelen helpt :)
Maar door nogal wat onzinnge shizzle in mijn stad heb ik ook maar iets van 10k winst (op 50k inwoners)
Maar dan nog heb ik iets van 4miljoen op de bank. zolang je op 3x speed speelt verdien ik dan nog steeds sneller dan ik het uit kan geven :P

[afbeelding]
Probeer ook eens een 2e snelweg vanuit het beginpunt onderin direct naar de snelweg oprit rechts te leggen. daar krijg je dan alleen verkeer op dat naar rechts moet, en dus ontllast je je bovenste randweg. En probeer alle op en afritten aan 1 kant van de snelweg te houden, met de huidige ai gaan ze anders allebei de buitenbanen vermijden.

Daarnaast heb je de middelste horizontale snelweg aab de linkerkant niet aangesloten, waardoor je iedereen forceert door het midden te gaan !

Gewoon voor de lol. zou je de save eens willen sharen ?
Vind het wel een uitdaging om dat soort verkeersdrama's te proberen op te lossen zonder de halve stad te buldozen. En ik zie nogal wat verbeter punten :P

[ Voor 51% gewijzigd door heuveltje op 02-04-2015 10:42 ]

• downcom
[...]

Ga eens naar "city policies" en dan het 3e tabblad "CityPlanning" ik heb vaak bijna alles aangevinkt staan. Kost wat maar levert op langer termijn zo veel op!

Sowieso Small en Big benefactor aan zetten daarnaast zorg dat er voldoende parken en scholen zijn hierdoor blijft de toestroom van nieuwe inwoners hoog.

Bij dat andere tabblad (kom even niet op de naam..)
Standaard rookdetectors voor de gehele stad, een rookverbod op industrieparken, Extra investering in parken en recreatie voor commercie en woonwijken. En mocht je iets wat willen besparen op de politie dan kun je in je woonwijken nog druggebruik legaliseren.

Als je deze instellingen zon beetje hebt gebruikt, kun je de belasting zonder problemen voor alles naar 11% slepen.

Kosten lopen in het begin even iets wat op maar daarna een en al stijgende lijn. Hoogte op dit moment ~225.000 per week (zonder mods)

[ Voor 20% gewijzigd door downcom op 02-04-2015 10:34 ]

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik zie hier heel veel snelweg bruggen voorbij komen. Zit dat in de standaard versie of kan dat alleen met een mod?

• downcom
bones schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:05:
Ik zie hier heel veel snelweg bruggen voorbij komen. Zit dat in de standaard versie of kan dat alleen met een mod?
Er bestaat en verschil tussen mods en assets,

Mods veranderen het principe van het spel met nieuwe toevoegingen of echte aanpassingen.

Assets zijn combinaties van bestaande elementen die je vaak met asset-editor kunt aanpassen.

Daarnaast heb je nog iets wat daar tussenin zit dat zijn de Unique Buildings dat is geen asset maar een toevoeging wat imo meer lijkt op een asset dan een mod. Maar, er zijn wel Unique buildings die bepaalde instellingen hebben die voordeel kunnen hebben zo bestaat er de Taipei tower die volgens mij een enorme straal heeft en waardoor er vrijwel geen parken meer nodig zijn in dat gebied. Dat is imo dus meer een mod dan een asset.

Dus die kant-en-klare snelwegen zijn Assets (die kun je ook zelf maken) (hoofdmenu, Tools, Asset editor > New of Load)

Ik zou zeggen speur eens lekker rond in de workshop abonneer je op wat dingen en ga er mee aan de slag! Want het is een groot avontuur!

p.s. de reden dat iets in de workshop staat wil niet zeggen dat bijv dat verkeersplein goed functioneerd er staat heel wat moois tussen, maar aan iets wat moois is heb je niets als het niet doorstroomt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door downcom op 02-04-2015 11:24 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

bones schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:05:
zit gewoon in de standaard versie :?
Trek een snelweg door over een rivier en het word automatisch een brug*, of bedoelde je dat niet ?

*tenzij de klip te stijl is, dan krijg je een "slope to steep" en moet je of hele hoge bruggen gaan maken, of een ander plekje zoeken :)

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 02-04-2015 11:43 ]

• bones
heuveltje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:42:
[...]

zit gewoon in de standaard versie :?
Trek een snelweg door over een rivier en het word automatisch een brug*, of bedoelde je dat niet ?

*tenzij de klip te stijl is, dan krijg je een "slope to steep" en moet je of hele hoge bruggen gaan maken, of een ander plekje zoeken :)
Nee ik heb een snelweg, en daar wil ik een andere snelweg mee kruisen. Als ik dat nu doe dan maakt hij er een kruispunt van, en ik wil dus een burg over de snelweg zodat er geen vertraging ontstaat. En het liefste zonder mods

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

bones schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:58:
[...]

Nee ik heb een snelweg, en daar wil ik een andere snelweg mee kruisen. Als ik dat nu doe dan maakt hij er een kruispunt van, en ik wil dus een burg over de snelweg zodat er geen vertraging ontstaat. En het liefste zonder mods
Doe eens page up/down ;)

Soundcloud!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06
[...]

Page-up/Page-down

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

LOL , die is wel heel basic :P

Met page up en page down kun je wegen omhoog of omlaag brengen, en dus elkaar laten overbruggen.
Ik meen tot 6 lagen hoog. Dus leef je uit om de meeste uitgebreide spaghetti te maken :P

De technische term is trouwens viaduct, bruggen bouw je over water..

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 02-04-2015 12:03 ]

• bones
haha thanks.. ik had verwacht dat er ook wel een icoon bij zat die dat zou kunnen. Maar ik speel op een Macbook Pro, ik heb geen pageup/down ? :?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 21:45
bones schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:13:
[...]

haha thanks.. ik had verwacht dat er ook wel een icoon bij zat die dat zou kunnen. Maar ik speel op een Macbook Pro, ik heb geen pageup/down ? :?
fn + up / down.

Verwijderd

Kun je met de terraforming tool stroming van rivieren beïnvloeden?
Ik heb zo'n terrein met een soort krater die eigenlijk een rivier voedt die naar zee loopt. Nu had ik het *kuch* "geniaal" idee om er een stuwmeer van te maken. Hoppa! 280MW aan stroom. Na enkele ingame weken is de rivier ervoor nog maar een stroompje geworden en loopt het water naar de stuwdam ipv weg. Ik denk dat het komt door een te laag waterpeil (dank u waterpompen die er stonden) en een soort zandbank stroomafwaarts.

Als ik dat stuk grond koop en met de terraforming tool dat hoopje zand linksonder aan de autosnelwegbrug op het screenshot naar beneden druk, loopt het water dan terug in de goede richting? Ik vrees dat met die 600k$ op de rekening, die ingreep momenteel onbetaalbaar is. Als ik Keralis op youtube zie graven, dan verdampt zomaar 4m$ >_<

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G3cqSMTl.jpg

Water in Skylines gedraagt zich soms meer als een soort stroperige vloeistof dan echt water 8)7

• downcom
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:35:
Ik heb zo'n terrein met een soort krater die eigenlijk een rivier voedt die naar zee loopt. Nu had ik het *kuch* "geniaal" idee om er een stuwmeer van te maken. Hoppa! 280MW aan stroom. Na enkele ingame weken is de rivier ervoor nog maar een stroompje geworden en loopt het water naar de stuwdam ipv weg. Ik denk dat het komt door een te laag waterpeil (dank u waterpompen die er stonden) en een soort zandbank stroomafwaarts.

Als ik dat stuk grond koop en met de terraforming tool dat hoopje zand linksonder aan de autosnelwegbrug op het screenshot naar beneden druk, loopt het water dan terug in de goede richting? Ik vrees dat met die 600k$ op de rekening, die ingreep momenteel onbetaalbaar is. Als ik Keralis op youtube zie graven, dan verdampt zomaar 4m$ >_<

[afbeelding]

Water in Skylines gedraagt zich soms meer als een soort stroperige vloeistof dan echt water 8)7
Nee dat kun je niet dit alles heeft te maken met het minimale waterpeil dat in de Map-editor word bepaald. wanneer iets droog komt te staan kan het zijn dat er dan water omhoog stuwt uit de grond om het peil te houden.

de stroming kun je wel herstellen maar dat is een asset "Ploppable WaterSource" niet de meest mooie oplossing maar beter iets dan niets.

[ Voor 3% gewijzigd door downcom op 02-04-2015 12:50 ]

• Swaxie

[afbeelding]

Is het een groot probleem dan dat er geen water meer stroomt?

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021

[afbeelding]

Wat is het probleem?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Florissant
Of gewoon bij je instellingen de controls veranderen naar +/- :9

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat ie 2 problemen bedoelt:
1) Stroom het water nu de verkeerde kant in? Als in: het meer in ipv uit en daardoor overstroomt die straks?
2) Het stromende water van de rivier is straks niet meer voldoende om stroom mee op te wekken, dus heb je niets meer aan je dam?

Als je het meer kunt verbinden met de zee zou je de dam kunnen omdraaien (volgens mij is dat nu het probleem), maar hoeveel dat kost durf ik niet te zeggen.

Het lijkt er in ieder geval op dat de rivier die je hebt afgeknepen niet stroomt of niet voldoende water krijgt waardoor je hem leeg aan het pompen bent.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Oei :x Het probleem vergeten te melden.

Dat zijn er dus twee zoals Martinspire heeft opgemerkt:
- Sinds de stroming is omgekeerd, genereert de stuwdam 0 MW ipv 280MW
- De 3 waterpompen die er voorheen stonden, hebben de rivier voor de stuwdam quasi drooggelegd, waardoor ik dus denk dat de stroomrichting is veranderd van het moment dat die zandbank boven water is komen te liggen met 0 MW als gevolg.

• Postius
Martinspire schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:39:
[...]

Ik denk dat ie 2 problemen bedoelt:
1) Stroom het water nu de verkeerde kant in? Als in: het meer in ipv uit en daardoor overstroomt die straks?
2) Het stromende water van de rivier is straks niet meer voldoende om stroom mee op te wekken, dus heb je niets meer aan je dam?

Als je het meer kunt verbinden met de zee zou je de dam kunnen omdraaien (volgens mij is dat nu het probleem), maar hoeveel dat kost durf ik niet te zeggen.

Het lijkt er in ieder geval op dat de rivier die je hebt afgeknepen niet stroomt of niet voldoende water krijgt waardoor je hem leeg aan het pompen bent.
Ok.

@hoshimaru
Het duurt altijd even voordat een dam gaat werken. Het waterpeil moet eerst hoog genoeg zijn voordat de dam opengaat. Je kan dit geloof ik ook visueel ingame checken. Het water moet tot de eerste rand of iets komen dacht ik (staat beter uitgelegd ergens op internet). Hierna gaat de dam pas open om water te laten door stromen.

Bij een extreem lage rivier is er praktisch geen stroming meer en door de extreem lage stand kan het natuurlijk alle kanten opstromen want de bodem is niet gelijk.

En je wekt energie op met een dam door het water dat van Hoog naar Laag stroomt. Niet andersom.

Stroom van de rivier kan niet omdraaien, je dam is gewoon nog dicht omdat het achterliggende waterpeil waarschijnlijk te laag is. Sowieso kan je op de 2rivers map beter geen dam maken, ik spreek hier uit ervaring :9

[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 02-04-2015 13:51 ]

• Swaxie
Postius schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:46:
[...]

Ok.

@hoshimaru
Het duurt altijd even voordat een dam gaat werken. Het waterpeil moet eerst hoog genoeg zijn voordat de dam opengaat. Je kan dit geloof ik ook visueel ingame checken. Het water moet tot de eerste rand of iets komen dacht ik (staat beter uitgelegd ergens op internet). Hierna gaat de dam pas open om water te laten door stromen.

Bij een extreem lage rivier is er praktisch geen stroming meer en door de extreem lage stand kan het natuurlijk alle kanten opstromen want de bodem is niet gelijk.

En je wekt energie op met een dam door het water dat van Hoog naar Laag stroomt. Niet andersom.

Stroom van de rivier kan niet omdraaien, je dam is gewoon nog dicht omdat het achterliggende waterpeil waarschijnlijk te laag is. Sowieso kan je op de 2rivers map beter geen dam maken, ik spreek hier uit ervaring :9
Je kan beter doorsparen en solar Panels aanleggne:) hoef je helamaal niet te kl*ten met een dam _/-\o_

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12 10:43
Swaxie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:57:
[...]

Je kan beter doorsparen en solar Panels aanleggne:) hoef je helamaal niet te kl*ten met een dam _/-\o_
Dat is inderdaad een betere oplossing. Maar wat ik zelf ervaarde tijdens het bouwen van mijn (eerste) stad is dat dit niet altijd lukt. Ik liep tegen coalplants aan die zonder coal zaten, terwijl mijn stad nog niet groot genoeg was om de solarstation te unlocken. Dit zal ongetwijfelt ook met mijn bouwstijl te maken hebben, de aanvoer van coal zal niet optimaal geweest zijn. Ik heb toen ook een dam aangelegd, daarna een solarstation.

Creating my own hero.

• Swaxie
Fasterinside schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:10:
[...]

Dat is inderdaad een betere oplossing. Maar wat ik zelf ervaarde tijdens het bouwen van mijn (eerste) stad is dat dit niet altijd lukt. Ik liep tegen coalplants aan die zonder coal zaten, terwijl mijn stad nog niet groot genoeg was om de solarstation te unlocken. Dit zal ongetwijfelt ook met mijn bouwstijl te maken hebben, de aanvoer van coal zal niet optimaal geweest zijn. Ik heb toen ook een dam aangelegd, daarna een solarstation.
Ik heb me een Asset gedownload in de vorm van een Solar Park. Kost wat, moet aan de weg liggen, maar heeft totaal geen geluids of stank overlast ofzo. en brengt hetzelfde op dan een windmolen.
iets in die geest. Zo werk ik in mijn hele stad met Zonnepanelen.

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12 10:43
Swaxie schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:23:
[...]

Ik heb me een Asset gedownload in de vorm van een Solar Park. Kost wat, moet aan de weg liggen, maar heeft totaal geen geluids of stank overlast ofzo. en brengt hetzelfde op dan een windmolen.
iets in die geest. Zo werk ik in mijn hele stad met Zonnepanelen.
Cheat :+

Creating my own hero.

• bones
Hahaha dat is hem, tnx! _/-\o_

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:27

Snuffel

Vroem!

Gewoon twee kerncentrales neerplempen zodra het kan

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• downcom
Is een asset met een erg voordelige configuratie (die ook nog eens pure onzin is want leg je een energiepark aan buiten de stad dan heeft sowieso niemand last van het geluid of de eventuele uitstoot)

Wat ik nog steeds vreemd vind een water pomp zou niet enkel en alleen aan het water geplaatst moeten kunnen worden (dat is hier in het echt ook niet) en een watertoren =/= ouderwets en totaal niet meer van deze tijd (daarom worden ze ook overal afgebroken)
Snuffel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:39:
Of gewoon een aantal van die ronde zonnecollectoren op basis van spiegels? waarom onnodig risico gaan lopen? daarnaast heeft zon kerncentrale dus invloed op de aantrekkingskracht van je stad.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:18
Ik strooi meestal wat incinerators rond. Twee vliegen in een klap.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Risico? Als in, meltdown? Zit er niet in :)
Nucleair Power ftw!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• downcom
Snuffel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:46:
Risico? Als in, meltdown? Zit er niet in :)
Nucleair Power ftw!
Bewoners vinden het minder prettig hoor en het heeft dus effect op de groei van je stad. Daarnaast is een kerncentrale niet zo efficiënt als die ronde zonnecollector.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TQ6TnUSxR8woCSos7WcwL6Da/medium.png
Bron

[ Voor 37% gewijzigd door downcom op 02-04-2015 15:04 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31
Snuffel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:39:
Die kosten 67% meer per KW. Voor de ruimte hoef je het ook niet echt te doen...

Zie; Cities Skylines Guide – Electricity and the best power plants?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Mwah, cost/MW output is 500/312.5 (nucleair vs solar power)
Upkeep is daarentegen 12.5/7.5. Per centrale
De verhouding is 1:4 qua vermogen (ergo: de upkeep bij gelijke MW is 12.5/30).

Nucleair it is!

• Florissant
Zodra je genoeg inwoners hebt om een kerncentrale te kopen, lijkt me geld geen probleem meer toch?

• Postius
Florissant schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:05:
Zodra je genoeg inwoners hebt om een kerncentrale te kopen, lijkt me geld geen probleem meer toch?
Ik heb in het hele spel alleen het eerste uur geld problemen gehad. EN dan is problemen een groot woord, ik maakte maar 300 winst. Maar zodra je boven de 5/10k inwoners uitkomt komt het geld echt met bakken binnen.

• Tomskii5
Zo ziet mijn stad/gemeente er voorlopig uit :). Zat eff te streamen dus kwaliteit is behoorlijk belabberd. Ligt niet aan mijn game PC, wel de router van de ISP vermoedelijk. Al werkt het soms perfect en andere keren is het onspeelbaar. :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/33281487/skylines.png

[ Voor 42% gewijzigd door Tomskii5 op 02-04-2015 15:14 ]

Hoe kan je een industrieel gebied vullen met voornamelijk/alleen high-tech?
Wel jammer dat geen specialization voor is, of later unlocked wordt als de gemiddelde education al hoog genoeg is.

Eat the bugs, live in a pod

Enterprise Statue: a winner. Ga ik meteen subben. :)

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 21:56

SilentSimon

Have you been hopped?

Zo langzaam maar zeker komen er steeds mooiere assets beschikbaar :) Wat een goed spel is het ook.

• Tomskii5
Idd,

je zal altijd wel wat rommel hebben maar ik heb al assets gezien waarvan ik echt te kijken stond (staan hier ook vermeld in het topic wss)

• downcom
Ik heb nog een probleempje ik heb een bestaande asset aangepast deze kan ik opslaan en alles. maar de share knop komt niet te voorschijn? iemand een tip? òf kan dit alleen met compleet 100% zelfgemaakte assets delen / sharen?

Mod tegen de bewolking die verschijnt wanneer je uitzoomt
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/536266705770797076/1A0BAEB46377604BFE6940B324B4636F090E8292/

Vergeet ik nog de handigste asset te delen;

Beach Park 6x6 (voor een iets meer bewoonde wereld uiterlijk)
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/528385406410253275/28E4E59717C5EB2064F059D399DA5F36F7E41635/

ben nu wel even klaar met spammen, iemand anders nog leuke assets?

[ Voor 66% gewijzigd door downcom op 02-04-2015 15:55 ]

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-12 17:10

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

PB-powell schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:54:
[...]

Die Ikea is cool, hopelijk levert dat alleen geen extra files op op feestdagen :+
Dan moet je de intratuin en meubelboulvard mod downloaden geloof ik :P

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat denk je van de Huishoudbeurs asset :+

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• downcom
GoldenSample schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:00:
Wat denk je van de Huishoudbeurs asset :+
ik moet er niet aan denken met al die vrouwen... daar is geen wegennetwerk tegen bestand :+

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:14
downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:08:
[...]

ik moet er niet aan denken met al die vrouwen... daar is geen wegennetwerk tegen bestand :+
Laat staan de parkeerplaatsen :+

Vanavond maar weer eens aan de slag met de map Canals, zie een hoop tips en leuke gebouwen voorbij komen hier die ik wil uitproberen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• Postius
HMC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:27:
Hoe kan je een industrieel gebied vullen met voornamelijk/alleen high-tech?
Wel jammer dat geen specialization voor is, of later unlocked wordt als de gemiddelde education al hoog genoeg is.
Niet tis geen sim city. Hiernaast..offices?

• Flying_Eye
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06-2024
Bij mij zijn de saves nog steeds niet speelbaar. Ik heb mods geinstalleerd maar de rest kan dus gewoon wel spelen met met mods? WTF!
Postius schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:22:
[...]

Niet tis geen sim city. Hiernaast..offices?
Maar er is toch gewoon high-tech industry, of niet? :?
Of worden juist officews daarmee bedoeld?
Wist ik niet.

• PB-powell
HMC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:30:
[...]

Maar er is toch gewoon high-tech industry, of niet? :?
Of worden juist officews daarmee bedoeld?
Wist ik niet.
Je normale industrie heeft ook meerdere levels, en per level hebben ze dan ook hoger geschoolde werknemers nodig. Zelf doe ik daar niet veel aan, vind het beetje zonde van mijn geld.
Maar echt high-tec is denk ik inderdaad offices.

Thanks.
Dus je industriegebieden zullen altijd vervuiling opleveren, zeker als je ze generiek laat.
Dat vroeg ik mij namelijk af.

In SC4 was een wijk waar het merendeel van de industry high tech was geworden, bijna nul vervuilend.
Die kon pal in de achtertuin van de huizen staan, bij wijze van spreken.
Daar ging het mij om.

Meer aan de offices dan maar

• PB-powell
HMC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:42:
Thanks.
Dus je industriegebieden zullen altijd vervuiling opleveren, zeker als je ze generiek laat.

In SC4 was een wijk waar het merendeel van de industry high tech was geworden, bijna nul vervuilend.
Daar ging het mij om.

Ja vervuilend blijven ze toch. Maar hoe hoger het gemiddelde onderwijs van je inwoners, hoe meer vraag naar offices ook. Regelmatig dat mijn hout industrie volledig is leeggelopen omdat er niet genoeg werknemers zouden zijn, terwijl er vraag is naar werk.

• downcom
Thanks.

Daar ging het mij om.

Met te weinig industrie word het verkeer in de stad wel hoger. Omdat de Commercie producten nodig heeft die dan worden vervoert per weg of trein.

Uit ervaring zou ik zeggen houd het 25/75 (industrie/offices) omdat de nieuwe bewoners in de stad standaard laag of niet opgeleid zijn en dus ook een simpele baan moeten hebben daarna groeien ze wel verder in de offices.
downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:45:
[...]

Met te weinig industrie word het verkeer in de stad wel hoger. Omdat de Commercie producten nodig heeft die dan worden vervoert per weg of trein.
Ja, psies, die had ik ook al in mijn achterhoofd.
Uit ervaring zou ik zeggen houd het 25/75 (industrie/offices) omdat de nieuwe bewoners in de stad standaard laag of niet opgeleid zijn en dus ook een simpele baan moeten hebben daarna groeien ze wel verder in de offices.
Goeie opmerking.

• PB-powell
downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:45:
[...]

Verkeer blijft hetzelfde (die 60 dozen chips en 30 kratten bier moeten hoe dan ook geleverd worden), ze komen alleen ergens anders vandaan ;)

Ja, ik denk dat hij vooral doelt op het verkeer op "aan-/afvoerswegen".

• Swaxie
PB-powell schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:18:
[...]

Laat staan de parkeerplaatsen :+

Vanavond maar weer eens aan de slag met de map Canals, zie een hoop tips en leuke gebouwen voorbij komen hier die ik wil uitproberen.
Is Canals al aangepast? las laatst dat er nog geen scheepverkeer mogelijk was.

• downcom
HMC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:50:
Ja, ik denk dat hij vooral doelt op het verkeer op "aan-/afvoerswegen".
Inderdaad wist even niet hoe ik het moest verwoorden maar elke map heeft in het meest voordelige geval 4 in -uitvoer snelwegen

dat is te karig als de stad echt groeit zonder industrie. Hierdoor slipt het eerste knooppunt wat het dichtst bij de grenslicht vrij snel dicht met als gevolg dat het ene naar het andere knooppunt vast komt te staan.

Dit kun je trouwens weer deels voorkomen door cargostations bij commerciele gebieden te plaatsen maar we weten allemaal dat de het trein verkeer vaak vast loopt (zelfs met een gescheiden rails voor cargo en passagier treinen)

[ Voor 25% gewijzigd door downcom op 02-04-2015 16:55 ]

• PB-powell
downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:53:
[...]

Inderdaad wist even niet hoe ik het moest verwoorden maar elke map heeft in het meest voordelige geval 4 in -uitvoer snelwegen

dat is te karig als de stad echt groeit zonder industrie. Hierdoor slipt het eerste knooppunt wat het dichtst bij de grenslicht vrij snel dicht met als gevolg dat het ene naar het andere knooppunt vast komt te staan.
Zo erg heb ik het nog niet gehad :P

@Swaxie, nee ik heb de variant zonder scheepvaart

• Postius
Thanks.

Daar ging het mij om.

Normale industrie blijft vervuilend ja, maar een probleem is het niet echt. Het is niet alsof het uitbreidt en de invloed radius valt reuze mee. Er zijn i.t.t. sim city hier wat minder harde nadelen aan industrie, ja je hebt wel vervuiling maar dit is al vrij minimaal. Ik heb tussen mijn woonwijk en industrie gebied een normale snelweg liggen met afritten en deze ruimte is al meer dan voldoende om niet al te veel last meer van de industrie te hebben.

Ik raad je ook aan om een gewoon een gezonde mix van industrie/offices/commerce en residential te houden.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:26:
Het ziet ernaar uit dat die rivier blijft uitdrogen. Het meer maakt ook geen nieuw water meer aan, ondanks dat ik m'n waterpompen heb verplaatst naar de rivier in het westen. Raar verhaal, dat Skylines water. De dam maar afbreken? Of huisjes bouwen in mijn nieuw dal?

[afbeelding]
Dit kan best lang duren! Speel je wel op 3x snelheid? Voordat mijn eerste dam werkte heb ik ook iets van 5-10min moeten wachten op 3x speed. Kan me voorstellen dat een rivier terug opvullen langer kan duren.

Hiernaast je pompen verplaatsen zou niet veel uit moeten maken, het watergebruik blijft toch gelijk? Dus het waterpeil zal niet stijgen. Overigens heb je al gekeken of je dam het doet? De meeste dammen werken niet (in mijn ervaring) en je bent beter af met je dam slopen en wat solar power plants neerzetten (of oil maakt ook niet echt veel uit). Maar volgens mij kan je al je problemen oplossen door je dam te slopen. Want echt nut heeft dat ding niet en creert meer problemen dan het waard is. Ik zie dat je in het noorden een "zee" hebt. Probeer je waterpompen dichter daar bij te zetten, genoeg water! En plaats je wateruitgangen in het meer van je dam (dat je hopelijk sloopt) dat helpt met het niveau opkrikken.

[ Voor 44% gewijzigd door Postius op 02-04-2015 17:31 ]

Verwijderd

Het ziet ernaar uit dat die rivier blijft uitdrogen. Het meer maakt ook geen nieuw water meer aan, ondanks dat ik m'n waterpompen heb verplaatst naar de rivier in het westen. Raar verhaal, dat Skylines water. De dam maar afbreken? Of huisjes bouwen in mijn nieuw dal?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/49pYWQOl.jpg

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zal toch maar eens mijn 1e gebied voor een groot deel op de schop moeten doen, want mijn "laatste" gebied loopt veel lekkerder qua verkeer dan de 1e oplossing...

Zo moet het dus niet... :'( 8)7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X8pWaSjyGOpuFexuRpYSDczI/thumb.jpg

Dit lijkt er al meer op
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o7ADzzXL84wKKqLtvom1s2pt/thumb.jpg

Kan nog beter, moet nog een 3e laag hebben, had ik bij de vorige niet aan gedacht...

• PB-powell
Een standbeeld van Chirpie, om onze haat/liefde verhouding te tonen:
http://steamcommunity.com...?id=413540686&searchtext=

En elke moderne stad heeft er tegenwoordig een, een Apple store:
http://steamcommunity.com...?id=416853946&searchtext=

@Darkasantion
Tweede plaatje is mooi.
Zo zijn veel van de tol-/snelwegen door Jakarta hier ook gebouwd, alleen dan liggen de lagere wegen wel echt pal onder de verhoogde wegen. Jammer dat dat (nog) niet kan.

Ziet er mooi uit zo!

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 02-04-2015 17:32 ]

• Postius
Darkasantion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:27:
Zal toch maar eens mijn 1e gebied voor een groot deel op de schop moeten doen, want mijn "laatste" gebied loopt veel lekkerder qua verkeer dan de 1e oplossing...

Zo moet het dus niet... :'( 8)7
[afbeelding]

Dit lijkt er al meer op
[afbeelding]

Kan nog beter, moet nog een 3e laag hebben, had ik bij de vorige niet aan gedacht...
Eerste plaat, als je rechts kijkt, die overgang van de ene naar de andere kant over de snelweg heen. Waarom _O- Daarna komt zo'n heel klaver blad kruising! :+
Darkasantion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:35:
[...]

Vroege stadium, weinig verstand van zaken en moest toch iets doen om de meute weer de stad in te krijgen :X :X
Herkenbaar ;) Op een positieve noot, dat soort files zijn prima op te lossen met wat denk en sloop en hernieuwwerk. Geld is geen probleem (aan je screenie te zien), voor mij ligt hierin echt de lol van het spel. Om dat soort plekken in je stad op te sporen en opnieuw in te richten tot het wel goed loopt.

Oh en de top tip van tom: rotondes! Gebruik er niet teveel want het wordt wat monotoom. Maar rotondes van de snelweg-weg (?) (kan ook prima midden in je stad) werken echt goed. Tuurlijk er is wat noise pollution, maar het is verwaarloosbaar en het verkeer kan een stuk beter doorlopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Postius op 02-04-2015 17:39 ]

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Postius schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:33:
[...]

Eerste plaat, als je rechts kijkt, die overgang van de ene naar de andere kant over de snelweg heen. Waarom _O-
Vroege stadium, weinig verstand van zaken en moest toch iets doen om de meute weer de stad in te krijgen :X :X

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Oh, zo'n 'noob-loop' (om het maar even een naam te geven) heb ik vaak zat gebouwd. Is handig als je net ruimte tekort komt om aan beide kanten van de snelweg een op-/afrit aan te leggen. Nu hoeft het maar aan één kant, en kunnen ze met de brug omkeren.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• downcom
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:26:

[afbeelding]
Vind dat meestal echt storend zo'n lege rivier. Je kan er die watersource in zetten zoals ik eerder aangaf dan los je het op zonder je dam af te breken of je breekt hem af en gaat over op zonne-energie :+

• downcom
HMC schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:31:
@Darkasantion
Tweede plaatje is mooi.
Zo zijn veel van de tol-/snelwegen door Jakarta hier ook gebouwd, alleen dan liggen de lagere wegen wel echt pal onder de verhoogde wegen. Jammer dat dat (nog) niet kan.

Ziet er mooi uit zo!
ik weet dat je niet van de mods bent maar NoPillars kan dat dus!

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/711906002243151458/68A362826FA41DC03D69C54706766404CBBFFDDE/

Verwijderd

downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:02:
[...]

Vind dat meestal echt storend zo'n lege rivier. Je kan er die watersource in zetten zoals ik eerder aangaf dan los je het op zonder je dam af te breken of je breekt hem af en gaat over op zonne-energie :+
De dam is ondertussen op inactief gezet en maar een zonnecentrale gezet. Ik kreeg ook net te horen dat dat meer een "water source" is in die map en dat ze stopt met water genereren van zodra ze op hetzelfde niveau zit als de zeespiegel. Die windmolens stonden voor een deel onder water toen de dam nog werkte. Nu zie hun voetstuk. Dus water komt effectief niet meer bij. Het meer is ook rustiger. Je zal voorheen effectief wel beweging in die watermassa.

Dus ja.. Ik heb een rivier drooggelegd en een water source vernield |:(
Benieuwd hoe dat in de toekomst gaat uitpakken voor de watervoorziening.

Die water source mod... precies is raar. Je moet met twee van die dingen werken? Eentje bij het water, een andere waar je water wilt en de boel laten onderlopen of zoiets O.o ? Ik ga het straks toch eens proberen iig.

• downcom
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:20:
[...]

De dam is ondertussen op inactief gezet en maar een zonnecentrale gezet. Ik kreeg ook net te horen dat dat meer een "water source" is in die map en dat ze stopt met water genereren van zodra ze op hetzelfde niveau zit als de zeespiegel. Die windmolens stonden voor een deel onder water toen de dam nog werkte. Nu zie hun voetstuk. Dus water komt effectief niet meer bij. Het meer is ook rustiger. Je zal voorheen effectief wel beweging in die watermassa.

Dus ja.. Ik heb een rivier drooggelegd en een water source vernield |:(
Benieuwd hoe dat in de toekomst gaat uitpakken voor de watervoorziening.

Die water source mod... precies is raar. Je moet met twee van die dingen werken? Eentje bij het water, een andere waar je water wilt en de boel laten onderlopen of zoiets O.o ? Ik ga het straks toch eens proberen iig.
Die watersource werkt als een watersource als in de map-editor. Echter heeft deze wel stroom nodig en 2 meter leidingwerk (hoeft niet aan het vaste leidingwerk gekoppeld te worden)

Dus je hebt er maar een nodig. Ik zou het wel een voor een langzaam opbouwen als je te enthosiast deze apparaten neer zet (bijv te dicht op elkaar) dan komt het water tè snel omhoog.

Ben benieuwd en succes!

Verwijderd

downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:23:
[...]

Die watersource werkt als een watersource als in de map-editor. Echter heeft deze wel stroom nodig en 2 meter leidingwerk (hoeft niet aan het vaste leidingwerk gekoppeld te worden)

Dus je hebt er maar een nodig. Ik zou het wel een voor een langzaam opbouwen als je te enthosiast deze apparaten neer zet (bijv te dicht op elkaar) dan komt het water tè snel omhoog.

Ben benieuwd en succes!
Dat ga ik dus zeker proberen!

Net even een savegame gedaan en de dam opgebroken. Wat een enorme watermassa door dat dal O.o
Eens erdoor, zijn er 4 golven in de zee die wegtrekken. Het waterpeil zakt ook nog een meter of zo, maar stijgt niet meer. Dus die source is dood. Ik zou dus in principe dat meer kunnen leegpompen en erin bouwen :o
downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:06:
[...]

ik weet dat je niet van de mods bent maar NoPillars kan dat dus!

[afbeelding]
Ooooh ja!
Die was ik zowaar helemaal vergeten! D'OH!

Ik ben ook zo langzamerhand aan de mods begonnen (althans, het downloaden ervan.
Heb spel even laten liggen want nieuwe CPU fan nog niet binnen.

Die ga ik METEEN checken.
Wegen over wegen kan ook gewoon neem ik aan. Uiteraard.

Sjonge jonge, wat een briljante mensen hebben dit spel toch meteen breed opgepakt. :D

• downcom
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:36:
[...]

Dat ga ik dus zeker proberen!

Net even een savegame gedaan en de dam opgebroken. Wat een enorme watermassa door dat dal O.o
Eens erdoor, zijn er 4 golven in de zee die wegtrekken. Het waterpeil zakt ook nog een meter of zo, maar stijgt niet meer. Dus die source is dood. Ik zou dus in principe dat meer kunnen leegpompen en erin bouwen :o
Wel vreemd dat je een echte watersource die in de map editor erin gezet er er in-game uit kan gooien dat zou niet moeten kunnen (lijkt meer een bug)...
Uiteraard kun je hem dicht dammen en er je stad in doortrekken Maar je kan ook nog een WaterEvaporator gebruiken, deze zuigt (als je dat wil) een complete rivier leeg.

Verwijderd

Blijkbaar is dat water niet oneindig. Als je ermee knoeit is het weg. Het zou meer een soort "trigger" zijn dan echt een object dat water maakt in het spel.
Water source is just a trigger
If you know what it is
And it's one-way
Dev just made it a hack
They couldn't think of better solution but to make it a one-way ticket
Sad, but true.

Verwijderd

downcom schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:41:
Wel vreemd dat je een echte watersource die in de map editor erin gezet er er in-game uit kan gooien dat zou niet moeten kunnen (lijkt meer een bug)...
Het is vrij gebruikelijk dat het zo werkt in spellen.
High indus vervuilt ook stuk minder dan gewone begin indus.
Leg er paar parken neer een unique building + wat openbaar vervoer en die dingen gaan supersnel naar hoogste level.
Mijn huidige level heeft zeg maar 90/10% indus/offices.

• Donstil
  • Niet online
PB-powell schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:31:
Een standbeeld van Chirpie, om onze haat/liefde verhouding te tonen:
http://steamcommunity.com...?id=413540686&searchtext=

En elke moderne stad heeft er tegenwoordig een, een Apple store:
http://steamcommunity.com...?id=416853946&searchtext=
Doet niet echt eer aan de soms prachtige Apple winkels :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Joosttweakers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-12 15:12
Stad nummer 5 inmiddels. Dit maal zonder mods was het idee. Ik kon het vrij gauw al niet laten om er een paar toch maar aan te zetten. De treebrush blijft erg fijn mee te werken, en een mod die de capaciteit van het openbaar vervoer wat vergroot ging snel aan. Voor de rest braaf zonder (A).

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/714159522736620635/A30DC7EECEE4D54E4616C601A6103B0B109001EB/
Overzichtje... ik bouw graag alles vol en laat weinig ruimte onbenut. Zoals je ziet nog flink wat ruimte uit te breiden.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/714159522736620846/C8378DAC293F77FAF1EBE91DCFCBCE85B8D2F831/1024x576.resizedimage
Een klein woonwijkje aan zee, met steeds een blokje low residential. Dit geeft een leuk effect, maar is een hoop werk.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/714159522736621338/3CDAA9A1ACAD36BA1F8AAEAD9ADF61C13EAB932D/
Zelfde idee, alleen dan wat groter. En meer werk.

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/714159522736621704/16DB6994DA6E3EB7EAA20EFA9E237A99DCABC25C/

Gezellig druk bij de bus terminal...

[ Voor 22% gewijzigd door Joosttweakers op 02-04-2015 23:37 ]

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:45

Koenvh

Hier tekenen: ______

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/27360579562690860/55CE66E2247BC967A1DF6472A8F986C781A6AA78/

Een busstation, maar dan een maatje groter en ruimte voor zes lijnen... Met een trein- en metrostation.

🠕 This side up

bones schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:13:
[...]

Ik moest toch echt even lachen...sorry. ;)

Hoop dat je nu wel mooie over en under wegen kan maken.

Ik ben jaloers.
Mijn desktop maakt ZOVEEL herrie dat ik het niet leuk vind om te spelen, dus ik wacht op mijn nieuwe cpu koeler.
Al zoveel mooie mods klaarstaan....hopelijk morgen...
Joosttweakers schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:30:
Stad nummer 5 inmiddels. Dit maal zonder mods was het idee. Ik kon het vrij gauw al niet laten om er een paar toch maar aan te zetten. De treebrush blijft erg fijn mee te werken, en een mod die de capaciteit van het openbaar vervoer wat vergroot ging snel aan. Voor de rest braaf zonder (A).

[afbeelding]
Overzichtje... ik bouw graag alles vol en laat weinig ruimte onbenut. Zoals je ziet nog flink wat ruimte uit te breiden.

[afbeelding]
Een klein woonwijkje aan zee, met steeds een blokje low residential. Dit geeft een leuk effect, maar is een hoop werk.

[afbeelding]
Zelfde idee, alleen dan wat groter. En meer werk.

[afbeelding]

Gezellig druk bij de bus terminal...
Die huisjes langs de kust heb je echt mooi gedaan. Meteen inspiratie.
Waarom krijg ik rijen/ruihuisjes niet voor elkaar?
Aaarrggh, ik wil spelen!

[ Voor 56% gewijzigd door HMC op 03-04-2015 00:10 ]

Verwijderd

Lol... voor zover de moeite om mooie bochten en onder mekaar lopende onramps te maken...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sCZO1j1l.jpg
Maar goed. Ik ga hem houden. Die 2de verbinding met een snelweg doet wonderen. Nu loopt een deel van het vrachtverkeer al niet meer door de stad om die ene aansluiting te halen die de stad rijk was :p

• Joosttweakers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-12 15:12
Die huisjes langs de kust heb je echt mooi gedaan. Meteen inspiratie.
Waarom krijg ik rijen/ruihuisjes niet voor elkaar?
Aaarrggh, ik wil spelen!
Keimakkelijk eigenlijk. Een hoop kleine straatjes met veel zijstraatjes en dan langs de wegen steeds maar een blokje vullen met low res.

Enig punt is wel dat je cims niet veel om geven om bij het water te wonen. Herinner me van eerdere simcities dat je sims helemaal apeshit gingen voor een pand met uitzicht op zee. Nu klaagden mijn cims over een lage grondwaarde en wilde persé een park. Gast je woont aan zee, denk ik dan.

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
Moeten ze er normaal niet achterlopen... of is dat misschien de "bezemwagen"? 8)

• PB-powell
Joosttweakers schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 00:53:
[...]

Keimakkelijk eigenlijk. Een hoop kleine straatjes met veel zijstraatjes en dan langs de wegen steeds maar een blokje vullen met low res.

Enig punt is wel dat je cims niet veel om geven om bij het water te wonen. Herinner me van eerdere simcities dat je sims helemaal apeshit gingen voor een pand met uitzicht op zee. Nu klaagden mijn cims over een lage grondwaarde en wilde persé een park. Gast je woont aan zee, denk ik dan.
Ja dat vind ik ook jammer dat het landschap niet van invloed is op de grondwaarde. Ik heb ook niet het idee dat bomen tussen huizen plaatsen van invloed is op de grondwaarde. Het ziet er wel mooi uit :P

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:51

M2M

medicijnman

Anima-t3d schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:52:
[...]

Moeten ze er normaal niet achterlopen... of is dat misschien de "bezemwagen"? 8)
als ik me niet vergis wordt er enkel gerekend met de hoeveelheid services op een bepaalde afstand, de hoeveelheid parken in de buurt, lawaai nivo en vervuiling. Of het huisje nu bovenop een active vulkaan staat, of achter een dam die elk moment kan overstromen interesseert de cim's zich geen moer :)

-_-

Heb ff foto's op google bekeken, en idd over het algemeen loopt de stoet achter de auto, maar niet altijd :)
Ik vond het vooral mooi dat ze bijna allemaal toevallig nog in zwart zijn ook die erbij lopen.

Dat is idd heel erg jammer dat locatie niet meerekent, maar moet zeggen dat ik soms het zowiezo niet snap, wonen ze direct naast een park, geen noise polution en toch zeuren over low land value, kijk je op je overzicht is het er fel groen.

[ Voor 11% gewijzigd door TeK op 03-04-2015 09:15 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.