• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 15:08
chronoz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:31:
[...]
Serieus? Je hebt toch geen 4gb geheugen nodig om een 64-bits versie van een OS te draaien? :?

Is het niet dat een 32-bits versie van een OS standaard niet meer dan 4gb geheugen kan gebruiken?
Bij de steam winkelpagina staat toch wel degelijk:
Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz or AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz (Niet naar kijken bij laptops)
Memory: 4 GB RAM
Graphics: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB or ATI Radeon HD 5670, 512 MB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards) (Niet naar kijken bij laptops)
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 4 GB available space

[ Voor 5% gewijzigd door gangsta_playa op 31-03-2015 20:03 ]

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 09:11

Darkasantion

Just keep swimming!

Weer begonnen aan een nieuwe stad, blijf leren en uitproberen. Vindt deze map het leukst, dus blijf hier voorlopig wel stoeien.

Traffic flow is wel redelijk, moet alleen het industriegebied nader bekijken, dat is en blijft erg druk.

Voor de rest kun je al wel zien dat ik verdere uitbreidingen aan het voorbereiden ben, ga per keer een "eiland" of sector uitwerken en klaar maken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3LvGTyNcNnaO2hFKduoFHHcX/thumb.jpg
En metro systemen nog aan elkaar knoppen, is nu nog per gridje

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tomskii5 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:35:
[...]

Oh ja ben voorlopig nog niet over de 20k kaap. Maar dat is ook omdat ik telkens met een nieuwe stad begin omdat mijn vorige een soepje geworden is en ik het deze keer wel wil goed doen (tot nu toe steeds gefaald xD)
Waarom zou je overnieuw beginnen?....gewoon slopen en opnieuw aanleggen?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:57
gangsta_playa schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:02:
[...]

Bij de steam winkelpagina staat toch wel degelijk:
Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz or AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz (Niet naar kijken bij laptops)
Memory: 4 GB RAM
Graphics: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB or ATI Radeon HD 5670, 512 MB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards) (Niet naar kijken bij laptops)
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 4 GB available space
Ik draai op mijn testplank met Core 2 Duo 6600 en 2GB ram en een 64 bits versie van Windows 10. Dat gaat ook goed. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-12 15:08
Haas schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:15:
[...]

Ik draai op mijn testplank met Core 2 Duo 6600 en 2GB ram en een 64 bits versie van Windows 10. Dat gaat ook goed. :)
Als hij dus een 64bit versie heeft van mavericks of yosemite zou hij het kunnen proberen. ;)

Ik heb de Windows executable even doorzocht en deze is 64bit only dus het besturingssysteem moet wel 64bit zijn volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door gangsta_playa op 31-03-2015 20:26 ]

Voor degene die geintresseerd zijn in de traffic light mod, denk erom dat die stookt met de buildable pedestrian mod.
Erg jammer want die gebruik ik voor bussluissen wat ik persoonlijk toch belangrijker vind.

Oja ennuh ik heb 25plots mod + heel veel custom assests, maar op mijn i72600k + 7950vkaart en 16gb ram loopt ie nu opeens al sloom bij de 70k inwoners terwijl mijn andere map zonder mods e.d. 255k inwoners is zonder enige versloming binnen het spel.

[ Voor 37% gewijzigd door TeK op 31-03-2015 20:22 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
Weer iets nieuws, vreemd: laden van een stad duet ineens eeuwen, blijft gangen op 3 procent ofzo...

mixing a drink and music

ah ja daar had ik ook al last van, zocht het eigenlijk meer achter het feit dat ik ook nog utorrent vollop bezig had plus weer een hoop nieuwe assets had binnen gehaald.
Pff, ik vind zelfs mijn compie van SSD langer doen over win boot.
Doet de pret niet drukken, maar er zijn inderdaad dingen merkbaar, besides the game.

Edit: eerste game die ik ook op mijn SSD bootschijf heb gezet, dus ook met Steam en alles.

[ Voor 23% gewijzigd door HMC op 31-03-2015 20:43 ]

Eat the bugs, live in a pod

wow serieus je ssd wordt slomer ?
Zit je ssd al bijna vol daardoor dan ofzo ? Want zoals ik het begrijp is een ssd slomer zodra je meer dan 75% er van vol stopt, al zou ik dat best es verkeerd begrepen kunnen hebben, heb tenslotte zelf pas net een ssd dus nog nouwelijks ervaring mee.
Maar 1 ding is zeker rest van mijn pc is niet slomer geworden door het spel.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:35

M2M

medicijnman

na drie kwartier prutsen eindelijk mijn nieuwe intersection af...:

Cities Skylines
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ecTjrPNoMet3PPa3Ob07IhJP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ieVTfPZ4zpzm8JQbhl26KKZ0/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HhFVO4nFSw4Q4qvyNtxL802Z/thumb.jpg

Dus in totaal 4 snelwegrotondes, waarbij de 2 hoofdsnelwegen van elke kant op de middelste rotondes uitkomen, en de 2 ventsnelwegen op de buitenste. Daaromheen komt straks nog 1 extra 6-baans ventweg rotonde voor het venten van de ventweg :D

-_-

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Hah, wat een heerlijke Mod-community is er toch. Ik heb nu een IKEA, een Subway, een Starbucks... En bovendien wat nieuwe hippe features toegevoegd, alleen door op een plusje te klikken in de Workshop. Ideaal!

I see red pixels.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43
Zo, na het debacle van Simcity, nu ook maar eens Cities geprobeerd met trial en error. De eerste tile vol, maar het is een chaos :X . Mijn prioriteiten lagen natuurlijk compleet verkeerd en ben nu de chaos van mijn garbage collection aan het oplossen. Verder wil ik graag meedoen met het ontwerp van de grootste snelweg chaos. Die niet eens efficient is :+

Cities Skylines
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IJJawrEuIgP9Sgg0z976rkOk/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/72jIMezV3I5dT9WoxufwlluH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/E15LZB2k0DQct9cPiPs1QrhJ/thumb.png

• Postius
GENETX schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:45:
Zo, na het debacle van Simcity, nu ook maar eens Cities geprobeerd met trial en error. De eerste tile vol, maar het is een chaos :X . Mijn prioriteiten lagen natuurlijk compleet verkeerd en ben nu de chaos van mijn garbage collection aan het oplossen. Verder wil ik graag meedoen met het ontwerp van de grootste snelweg chaos. Die niet eens efficient is :+

Cities Skylines
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Druk is op dat knopje links onder en koop alsjeblieft een nieuwe tile! :9

Overigens raad ik je aan gewoon door te spelen, je stad steekt op zich niet verkeerd in elkaar. Slopen en herbouwen is juist wel aardig, geeft je stad een meer organische groei imo mocht je problemen tegenkomen. Maar koop een stukje land bij ;)

Het probleem van die file is dat je afslag uitkomt op een kruising en dus stoplichten tot gevolg heeft. Je wilt je snelwegen aansluiten op die 6baans wegen en dan de kleinere 2 lanes gebruiken voor het fijnmazige spul. Maar zorg ervoor dat je snelwegen worden gevoed door de 6baans wegen. Als je daar het geld nog niet voor hebt gebruik dan de 4baans, kan je later altijd nog upgraden. Je ontwerp is werkt opzich wel je moet alleen die afslag naar je vrachtgebied een beetje tweaken. En veel verkeer is niet erg, als er maar geen kilometers lange files staan. Ik heb ook best een paar drukke punten in mijn stad bij stoplichten maar het rijd altijd wel door.

Overigens kan land erbij kopen ook helpen met je verkeer omdat je meer controle hebt over waar de snelweg loopt.
GENETX schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:57:
Van welk geld :+ . Wat spielerij, maar ga zeker door met deze stad. Grootste deel van dit begin gaat ooit wel eens plat. Eerste doel is om nog even de afvalverwerking op orde krijgen. Alles stond daar muur en muur vast. Alles zat tevens vol en ik had eerst nog geen incinerators...
Oh god, ik heb nooit echt geld problemen gehad maar nu zie ik het. Je kan overwegen je snelwegen te slopen maar dat is ook zonde. Doe anders je budget voor faciliteiten wat omlaag en sloop er desnoods een paar. Dit kan snel veel geld schelen. Vooral onderwijs kan je op bezuinigen als het nodig is. Taxes eventueel een paar procent hoger zetten maar deze moet je wel weer terug zetten. Niet teveel dure wegen maken in het begin ;). Begin klein je kan altijd upgraden naar grotere wegen wat dingen slopen is echt geen ramp. Ik heb recentelijk nog het lumineuze idee gehad de snelweg te verlengen door wat vroeger de binnenstad was. Bulldozen is eigenlijk zo gebeurd!

[ Voor 51% gewijzigd door Postius op 31-03-2015 21:59 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43
Van welk geld :+ . Wat spielerij, maar ga zeker door met deze stad. Grootste deel van dit begin gaat ooit wel eens plat. Eerste doel is om nog even de afvalverwerking op orde krijgen. Alles stond daar muur en muur vast. Alles zat tevens vol en ik had eerst nog geen incinerators... Grote kans dat ik voor de afvalverwerking ook nog een aparte aansluiting op de snelweg ga aanbrengen tzt.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 31-03-2015 21:57 ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Afvalverwerking is altijd een bitch bij dit spel. Net als deathcare.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Leuk spel! Ik heb er nu een aantal uren in zitten. Mijn eerste stad was een leuke kennismaking, de tweede iets serieuzer opgezet met de opgedane ervaringen. Achteraf geleerd dat je de boel bij een herstart beter kunt bulldozen, dan behoud je je geld en unlocks. :+

Deze tweede stad heeft nu 50K inwoners op 3 tiles en loopt prima. :)

Bij mij crasht het spel wel nog regelmatig, ik moet eraan blijven denken om af en toe op F1 (autosave) te drukken. :P
Haribo112 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:57:
Incinerate! :P Ik hou een Landfill respectievelijk Cemetery achter de hand per tile die indien mogelijk op "Empty Building" staan, zodat ik die bij problemen kan inschakelen (zoals een watertoren bouwen op vervuilde grond, waardoor een halve tile afstierf...). Zolang hun capaciteit niet benodigd is, wordt de rest gewoon verbrand, en zo niet, dan bouw ik er Incinerators dan wel Crematoria bij. :)

[ Voor 47% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2015 22:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Postius
Mijn savegames zijn corrupt? Iemand anders hier last van? Heb opeens een paar rode letterige savegames ertussen staan. Ik vermoed dat dit mijn meest recente (cloud?) savegames waren. Maar deze doen het niet meer, wel vervelend want de oudere savegames zijn met een paar uur spelen minder om al die wegen opnieuw aan te leggen is ook zoiets.
Haribo112 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:08:
kan aan mods liggen? dit is net toegevoegd in de beta patch. als je die draait kan het zijn dat saves met incompatibele mods het niet doen
Ik draai 100% vanilla en start het spel net weer voor het eerst op sinds vrijdag.

[ Voor 33% gewijzigd door Postius op 31-03-2015 22:10 ]

• Haribo112
  • Niet online
kan aan mods liggen? dit is net toegevoegd in de beta patch. als je die draait kan het zijn dat saves met incompatibele mods het niet doen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:35

M2M

medicijnman

Haribo112 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:57:
afvalverwerking valt eigenlijk wel mee. Gewoon richting vuilverbranders rushen en net zo lang afvalverwerkers droppen tot het balkje in het groen is.

En dan je oude vuilstort niet allemaal tegelijk leegdumpen...

-_-

• nikon.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-12 06:26
Weten jullie waarom ik niet al m'n assets die ik uit de workshop heb zichtbaar zijn? Ik heb er tientallen toegevoegd, maar ik zie er maar een fractie van. Is er ergens nog een scherm waar ik overheen kijk?
Parken etc. staat niet alles bij. En bij de assets die er staan is er geen preview beschikbaar.

Is het verder mogelijk om weilanden etc. aan te leggen en boerderijen? Heb wel een paar boerderijen als asset gedownload, maar die vind ik ook nergens terug?
Assets die geen picture hebben is een bekend probleem, heb je ook in unique buildings gekeken ?
Gebouwen die bv farms of indus of residential vervangen gaan automatisch en kan je niet stuk voor stuk neer ploppen, in steam staat er vaak bij of ze growable of ploppable zijn :)

Boerderijen komen neem ik aan alleen tevoorschijn in farm erea's.
Eerst een district tekenenen waar je dat wil hebben, dan in districtmenu farms kiezen en op je district klikken, dan komen daar alleen nog farms als je er indus neerlegd.

• nikon.
Ja in de unique buildings heb ik gekeken. Heb verschillende soorten huizen gedownload, maar die kom ik ook nergens tegen in mijn normale en drukke bebouwing.
Heb net de beta patch 1.07c gedownload, maar dat maakt ook geen verschil.

Ik heb ook een kruispunt gemaakt met de asset editor en deze opgeslagen en hij staat in de contentmanager er netjes bij, maar ingame kan ik hem niet vinden :(

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
chronoz schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:31:
[...]
Serieus? Je hebt toch geen 4gb geheugen nodig om een 64-bits versie van een OS te draaien? :?

Is het niet dat een 32-bits versie van een OS standaard niet meer dan 4gb geheugen kan gebruiken?
Het antwoord op je vraag is ja, je hebt niet perse 4gb nodig. Maar de overstap van 32 naar 64 bit is mede gedaan om meer bytes te kunnen adresseren van het werkgeheugen.

Aangezien 32-bit systemen niet meer dan 3GB – 3.5GB kunnen adresseren. Hierdoor is het niet nodig om een 32-bit versie te maken want het support toch geen 4gb.

Dus zoals eerder gezegd een 64-bit systeem is een vereiste.

Verwijderd

dragoncry schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:35:
Ga je het verkeer dan niet of 1 of 2 vaste routes sturen (wat drukte/opstoppingen veroorzaakt)?

Moet zeggen dat ik er nog niet genoeg tijd in heb gestoken om het goed te optimaliseren, daarbij beperken eenrichtingwegen het dekkingsgebied van je services aardig wat, misschien een kijken wat het doet als ik de grote politie/brandweer en ziekenhuizen heb vrijgespeeld :)
Vaste routes zijn niet erg, als je maar een gestage doorstroming hebt. Met het eerder door mij genoemde vortex-model heb je lokaal heel veel verkeer, maar omdat je evenveel opneemt als afgeeft ontstaan er niet snel problemen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:36
downcom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:12:

Aangezien 32-bit systemen niet meer dan 3GB – 3.5GB kunnen adresseren. Hierdoor is het niet nodig om een 32-bit versie te maken want het support toch geen 4gb.
Offtopic maar toch:
32-bits Windows kan maximaal 4096MB adresseren. De reden dat je in Windows vaak maar 3,25GB ziet staan is omdat Windows ook je videokaart moet aansturen, die vaak al 512MB of meer is, hou je nog 3,5GB over om te kunnen adresseren. En zo zijn er nog wat plekjes die Windows moet kunnen adresseren, verschillende soorten cache, van je hardeschijf bijvoorbeeld. Dat gaat allemaal van je uiteindelijk bruikbare werkgeheugen af.

Overigens is die limiet niet de schuld van de 32-bit architectuur:
That 32-bit editions of Windows starting with Windows Vista are limited to 4GB is not because of any technical constraint on 32-bit operating systems. The 32-bit editions of Windows Vista and Windows 7 all contain code for using physical memory above 4GB. Microsoft just doesn’t license you to use that code
Bron: http://www.geoffchappell....indows/license/memory.htm

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 01-04-2015 00:16 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inwonertjes pesten >:)

*Oeps* Toch maar even een linkje, hij is 82MB:

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb hem ook maar gekocht, erg vermakelijk alleen het luk me maar niet om een beetje winst te maken. Inkomsten en uitgaven zijn zowat hetzelfde, en als ik de belasting verhoog gaan ze klagen.

Weet iemand overigens of het ook mogelijk is om buslijnen te deleten? Ik zie alleen de optie move als ik er op klik.

Op de macbook pro retina (laat 2013) krijgt ik het beeld overigens niet scherp, heb alle resoluties en settings geprobeerd maar het lijkt erop alsof de resolutie niet gesupport wordt o.i.d.

[ Voor 23% gewijzigd door bones op 01-04-2015 08:07 ]

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:44
Ik vind het wel een gemiste kans dat er geen pollution-free manier lijkt te zijn om van je afval af te komen. In SC kon je een (groot) gedeelte van je afval recyclen en kon je ook een en ander milieu vriendelijk afvoeren volgens mij. Nu is er eigenlijk geen enkele echte methode om mijn stad van 70.000 inwoners te voorzien van een relatief schone manier van afval verwerken.

Overigens is dit in het echte leven ook nog niet zo, maarja we blijven dromen he :)

• FastFred
bones schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:06:
Weet iemand overigens of het ook mogelijk is om buslijnen te deleten? Ik zie alleen de optie move als ik er op klik.
De bus die bij de lijn hoort die je deleten wilt aanklikken, modify line > delete line ;)

Ik ben gisteravond vooral bezig geweest met m'n afval verbranden met 4 incineration plants om m'n 5 afvalbergen leeg te krijgen (heb er nu nog 1 over :P ). Heb ook het crematorium unlocked nu, dus ook alle begraafplaatsen aan het vervangen.

Verkeer is nog steeds een probleem, zal vanavond ff een screenshot plaatsen...

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 01-04-2015 08:30 ]

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:38

Geleihoofd

Always a jellyhead

Alweer een tijdje terug sinds ik vanilla heb gespeeld maar ik dacht dat je de haltes in een lijn één voor één moest deleten met rechterklik. Maar ik raad je onderstaande mod aan wat betreft OV, dit geeft je meer overzicht betreffende je lijnen en er zit ook een 'delete line' knop in. ;)

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=411164732

Op de macbook pro retina (laat 2013) krijgt ik het beeld overigens niet scherp, heb alle resoluties en settings geprobeerd maar het lijkt erop alsof de resolutie niet gesupport wordt o.i.d.
Misschien helpt deze mod:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=406629464

Vergeet ook niet met de filmgrain en tilt-shift sliders te spelen. ;)

Task failed succesfully!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:29
bones schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:06:Op de macbook pro retina (laat 2013) krijgt ik het beeld overigens niet scherp, heb alle resoluties en settings geprobeerd maar het lijkt erop alsof de resolutie niet gesupport wordt o.i.d.
Er zit standaard een soort depth of field effect over het beeld. Kun je in sommige screenshots hierboven ook zien. Dat kun je uitzetten, geloof dat dat de 'tilt' slider in options is (maar dat zeg ik uit mn hoofd)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mar.tin schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:17:
Ik vind het wel een gemiste kans dat er geen pollution-free manier lijkt te zijn om van je afval af te komen. In SC kon je een (groot) gedeelte van je afval recyclen en kon je ook een en ander milieu vriendelijk afvoeren volgens mij. Nu is er eigenlijk geen enkele echte methode om mijn stad van 70.000 inwoners te voorzien van een relatief schone manier van afval verwerken.

Overigens is dit in het echte leven ook nog niet zo, maarja we blijven dromen he :)
Kom je weer terug op de discussie om alles zo consequentieloos maken he :)
Nu moet je dat nog enigszins plannen, dan pleur je het gewoon midden in een woonwijk.

Dat gezegd hebbend : http://steamcommunity.com...?id=413357029&searchtext=

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-12 11:07
oh. heb recycling er al in zitten vanaf dag 2 denk. Niet eens in de gaten dat dat 1 van de tig assets is die ik erin heb geknikkerd ^^

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

FastFred schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:28:
[...]

De bus die bij de lijn hoort die je deleten wilt aanklikken, modify line > delete line ;)
Dit doe je dus vanuit het public transport overview (linksboven, niet dat scherm wat je krijgt als je nieuw aanlegt)
Ik ben gisteravond vooral bezig geweest met m'n afval verbranden met 4 incineration plants om m'n 5 afvalbergen leeg te krijgen (heb er nu nog 1 over :P ). Heb ook het crematorium unlocked nu, dus ook alle begraafplaatsen aan het vervangen.

Verkeer is nog steeds een probleem, zal vanavond ff een screenshot plaatsen...
Ik geloof dat je een aantal graveyard moet aanhouden omdat niet iedereen rechtstreeks gecremeerd wil worden. Daarnaast is het ook aan te raden omdat je nogal eens last hebt van massa sterfgolven, en dan wil je een buffer hebben.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:44
heuveltje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:44:
[...]

Nu moet je dat nog enigszins plannen, dan pleur je het gewoon midden in een woonwijk.

Wauw! :)

Nouja, niet persé consequentieloos, vind het altijd wel een leuke uitdaging om je stad zo "groen" mogelijk te maken :)

Dank voor de recycling plant! Voelt bijna als cheaten :P

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 21:39
[b][message=43997705,noline]
Klopt, retina wordt niet ondersteunt

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wie zij dat er geen skyscrapers waren ?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YYDD0N2.jpg

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

heuveltje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:44:
[...]

Een van de consequenties kan een vrij hoge kostenpost zijn. Vervuiling is nu ook niet echt relevant, zet het aan de rand van je stad en #whocares.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:30:
Een van de consequenties kan een vrij hoge kostenpost zijn. Vervuiling is nu ook niet echt relevant, zet het aan de rand van je stad en #whocares.
Dat is de grap juist: bij grote steden kan je de boel niet aan de rand zetten, want dan zijn de afvalwagens er alsnog niet snel genoeg bij om klachten te voorkomen.

• koen3950
  • Laatst online: 26-12 22:30
polm85 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:17:
[...]
Sorry voor de herhaling, maar nu heb ik ook een MacBook Air, waarvan ik vrees dat die dit spel helemaal niet trekt, maar op de gok:

MBA, 13 inch, eind 2010
1,86 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB 1067 MHz DDR3
NVIDIA GeForce 320M 256 MB
Ik heb een MBA 13 inch mid 2011, core i7 (met intel graphics 3000), 8GB ram. Geen idee hoe die zich verhoudt tov de jouwe (in bijzonder op gebied van videokaart), maar vrees dat processor en hoeveelheid ram niet zullen voldoen ...

• Haas
koen3950 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:38:
[...]

Ik heb een MBA 13 inch mid 2011, core i7 (met intel graphics 3000), 8GB ram. Geen idee hoe die zich verhoudt tov de jouwe (in bijzonder op gebied van videokaart), maar vrees dat processor en hoeveelheid ram niet zullen voldoen ...
Ik draai met vergelijkbare specs op 1024x768 en alles op low.
Mijn stad heeft nu zo'n 100.000 inwoners. Gaat prima.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• FastFred
heuveltje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:47:
Dit doe je dus vanuit het public transport overview (linksboven, niet dat scherm wat je krijgt als je nieuw aanlegt)
Volgens mij krijg ik dan alleen een overzicht van de buslijnen en niet de optie om die ook te deleten, zal vanavond eens kijken...
Ik geloof dat je een aantal graveyard moet aanhouden omdat niet iedereen rechtstreeks gecremeerd wil worden. Daarnaast is het ook aan te raden omdat je nogal eens last hebt van massa sterfgolven, en dan wil je een buffer hebben.
Tot nu toe nog geen massa sterfgolven gehad, en ook nog geen mensen die niet gecremeerd willen worden. Heb nu geloof ik 5 of 6 crematoriums (crematoria?) verdeelt over de map

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 01-04-2015 09:54 ]

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-12 12:06

npolm

P8

Haas schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:42:
[...]

Ik draai met vergelijkbare specs op 1024x768 en alles op low.
Mijn stad heeft nu zo'n 100.000 inwoners. Gaat prima.
Vergelijkbaar als mijn MBA of die van Koen?

|- Rotterdam -|

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:29

JoeZuCK

_Fonz > all.

heuveltje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:28:
Wie zij dat er geen skyscrapers waren ?
Vet! Die zijn te downloaden?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:48:
[...]

Volgens mij krijg ik dan alleen een overzicht van de buslijnen en niet de optie om die ook te deleten, zal vanavond eens kijken...
Uit mijn hoofd de overlay van public transport selecteren en dan kun je de lijn aanklikken die je weg wil hebben. In dat vakje staat iets van delete line.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Godver .. zeker een 1 april grap .. van die skyscrapers.. Ben ik er toch ingetrapt..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Haas
polm85 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:06:
[...]

Vergelijkbaar als mijn MBA of die van Koen?
Nee, dan heb ik het over Koen. Het gaat om een Intel Core 2 Duo 6600, 2GB, 128GB SSD, Geforce 210. ;)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Florissant schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:21:
[...]

Klopt, retina wordt niet ondersteunt
En op 2560x1440 dan? Dat wijkt niet veel af van Retina en werkt op de iMac prima.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 21:39
Donstil schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:57:
[...]

En op 2560x1440 dan? Dat wijkt niet veel af van Retina en werkt op de iMac prima.
Die van mij laat niet hoger dan 1990x800 (?) zien in het menu (weet het niet zeker, zit op werk dus kan het niet checken).

Maar misschien heeft dat ermee te maken dat ik een Intel kaart heb, en die niet wordt ondersteunt.. Wat voor een kaart heb jij?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

InF.Inc schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:16:
[...]

Vet! Die zijn te downloaden?
Vast wel, maar vraag mij niet welke het zijn :)

http://imgur.com/a/AItbD
http://www.reddit.com/r/C...ut_for_a_couple_of_weeks/

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Als het echt is .. die hoge is iig Burj Khalifa. Die staat in Dubai.

• Morelleth
  • Laatst online: 25-12 11:07
Kijk ff rond bij unique buildings in de workshop. Staan er behoorlijk wat in. Ook een paar 1:1
En dan heb je hele hoge gebouwen :p

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• Haas
Als je binnen Windows de schermresolutie op bijvoorbeeld 1024x768 zet dan worden andere opties binnen het spel ook mogelijk. Zelfs 800x600 en 640x480... Op deze manier is het ook mogelijk om 4:3 af te dwingen.

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Geleihoofd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:30:
[...]

Alweer een tijdje terug sinds ik vanilla heb gespeeld maar ik dacht dat je de haltes in een lijn één voor één moest deleten met rechterklik. Maar ik raad je onderstaande mod aan wat betreft OV, dit geeft je meer overzicht betreffende je lijnen en er zit ook een 'delete line' knop in. ;)

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=411164732

[...]

Misschien helpt deze mod:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=406629464

Vergeet ook niet met de filmgrain en tilt-shift sliders te spelen. ;)
Tnx die ga ik proberen.

Nog een andere vraag, al mijn commercie gebouwtjes staan opeens leeg, vanwege een gebrek aan workers. Hoe kom ik aan workers? Ik heb in alle woonwijken scholen geplaatst maar alsnog blijven ze leeg staan.

• Frits Flits
  • Laatst online: 27-12 13:15

Frits Flits

SOUND! Designer

Snap nu waarom de vliegroutes in Two Rivers zo brak zijn. Heb de originele map gekopieerd naar de custom maps, zodat ik hem kon openen met de editor. Daar staan er dus twee karige lijntjes met de vliegroutes. Toen ik gisteren met de nieuwe patch had getest, lag er toevallig even een vliegveld onder een vliegroute. Had dus niets met de patch zelf te maken..

Hier staan dus de twee vliegroutes:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/hvckev.png

Mijn vliegveld ligt links naast een aantal toeristische trekpleisters en niet onder een vliegroute. Blijkbaar komt het erg nauw..

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1zlsm5d.png

Iemand enig idee of je ook bestaande maps in savegames kan editen wat betreft vliegroutes? Op Google heb ik niets kunnen vinden en om m'n hele stad om te gooien vind ik zonde.

specs

• nikon.
Heeft iemand een idee hoe je bijv. de Ikea uit de workshop als apart gebouw kan krijgen, zodat je hem kan plaatsen waar je wilt, in plaats van dat hij random oppopt in een winkelgebied? Ik wil hem dus zelf op een locatie kunnen plaatsen.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 21:17
https://www.dropbox.com/s...04-01%2012.32.09.png?dl=0

Iemand die snapt waarom mijn trein verkeer naar buiten de stad altijd een giga file veroorzaakt?

Kan weinig zo met al die files. Al mijn trein verkeer zit zo vast. zonder dat ik het kan oplossen.

[ Voor 13% gewijzigd door rejer op 01-04-2015 12:36 ]

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

rejer schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:35:
https://www.dropbox.com/s...04-01%2012.32.09.png?dl=0

Iemand die snapt waarom mijn trein verkeer naar buiten de stad altijd een giga file veroorzaakt?

Kan weinig zo met al die files. Al mijn trein verkeer zit zo vast. zonder dat ik het kan oplossen.
Je passagiers stappen allemaal uit buiten je map, wat tijd kost en dus files veroorzaakt.

Soundcloud!

• rejer
Luukwa schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:38:
[...]

Je passagiers stappen allemaal uit buiten je map, wat tijd kost en dus files veroorzaakt.
Het verstopt me totale spoorweg. naja pech gehad.

• Haas
Ik heb de spoorlijnen afgebroken. Bus en Metro werken wat beter.

Voor passagiers bedoel je toch? Cargotreinen werken wel goed toch, of hebben die ook het probleem van lossen buiten de grenzen en dus opstoppingen?

Edit:
@rejer.
Oeh, dat wist ik niet. Heb daar zelf nog niet echt veel van gemerkt/domweg nog niet naar gekeken.
Ga ik zeker ook even checken dan later. Tanx.

[ Voor 35% gewijzigd door HMC op 01-04-2015 13:20 ]

• rejer
HMC schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:55:
Voor passagiers bedoel je toch? Cargotreinen werken wel goed toch, of hebben die ook het probleem van lossen buiten de grenzen en dus opstoppingen?
Juist de cargo is mijn grootste prob.

• Haas
Bij mij was de cargo ook een probleem en dan heb ik het nog niet over de verkeerschaos rondom...

Verwijderd

Ik heb me eens met de asset editor bezig gehouden en een leuke rotonde gemaakt voor m'n stad. In de design fase zag het er perfect uit allemaal. Screenshot gemaakt, opgeslagen en geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vsWIHBSl.jpg

In-game is het precies een gebergte. Eerst dacht ik dat het te maken had met de helling van m'n terrein, maar dat is het dus niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vOfN6yLl.jpg

Als ik het open in de asset editor krijg ik dus ook die rotsen :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z2SSf9Gl.jpg

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb die mod om de hoogte van de wegen in te stellen in stapjes van 3m ipv 12m, hetgeen ik heb toegepast op die wandelpaadjes.

• rejer
Haas schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:28:
Bij mij was de cargo ook een probleem en dan heb ik het nog niet over de verkeerschaos rondom...
idd. word wat drukjes in de stad. :P

• Postius
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:19:
Ik heb me eens met de asset editor bezig gehouden en een leuke rotonde gemaakt voor m'n stad. In de design fase zag het er perfect uit allemaal. Screenshot gemaakt, opgeslagen en geactiveerd.

[afbeelding]

In-game is het precies een gebergte. Eerst dacht ik dat het te maken had met de helling van m'n terrein, maar dat is het dus niet.

[afbeelding]

Als ik het open in de asset editor krijg ik dus ook die rotsen :(

[afbeelding]

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb die mod om de hoogte van de wegen in te stellen in stapjes van 3m ipv 12m, hetgeen ik heb toegepast op die wandelpaadjes.
Ik heb de indruk dat het aan je "knik" in het voetgangers pad ligt.

Overigens werken snelwegrotondes beter dan 6baans 1richtingsverkeer rotondes. Nu heb je nog stoplichten op je rotonde zelf, wat vrij hard vast gaat lopen met een beetje verkeer.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar is een mod voor ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

d
Die no traffic lights mod?

Nu... een ander design, zelfde probleem. Die voetgangerspaden zijn precies wel een probleem.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bdlxqCul.jpg

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:38

Geleihoofd

Always a jellyhead

Wat betreft de Skyscrapers van de eerder geposte screenshot, die zouden allemaal in deze collectie moeten zitten.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=409515381

Task failed succesfully!

• downcom
Frits Flits schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:10:
Snap nu waarom de vliegroutes in Two Rivers zo brak zijn. Heb de originele map gekopieerd naar de custom maps, zodat ik hem kon openen met de editor. Daar staan er dus twee karige lijntjes met de vliegroutes. Toen ik gisteren met de nieuwe patch had getest, lag er toevallig even een vliegveld onder een vliegroute. Had dus niets met de patch zelf te maken..

Hier staan dus de twee vliegroutes:

[afbeelding]

Mijn vliegveld ligt links naast een aantal toeristische trekpleisters en niet onder een vliegroute. Blijkbaar komt het erg nauw..

[afbeelding]

Iemand enig idee of je ook bestaande maps in savegames kan editen wat betreft vliegroutes? Op Google heb ik niets kunnen vinden en om m'n hele stad om te gooien vind ik zonde.
Zo dat is toeval dat ik dan precies 2 van de 3 vliegvelden op dat dunnen lijntje heb geplaatst als pure gok!
Maar nog steeds vreemd dat je geen overlay kan kiezen voor de aanvliegroutes.

Maar top dat je dit tot zo ver hebt kunnen oplossen! Helaas ben ik er ook nog niet achter hoe je geabonneerde assets en maps kunt aanpassen (zonder beperkingen). Er zal vast een mod voor zijn zal eens even zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door downcom op 01-04-2015 15:31 ]

• downcom
Florissant schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:08:
[...]

Die van mij laat niet hoger dan 1990x800 (?) zien in het menu (weet het niet zeker, zit op werk dus kan het niet checken).

Maar misschien heeft dat ermee te maken dat ik een Intel kaart heb, en die niet wordt ondersteunt.. Wat voor een kaart heb jij?
Ik heb een verhouding van 21:9 (2560x1080) wanneer het spel opstart is het allemaal 16:9 met zwarte balken links en rechts. Wanneer ik mn stad opgestart heb is het wel gewoon volledig scherm 21:9.

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-12 09:07

Lamanl

So little done, so much to do

met heel veel games zijn de menu's niet schaalbaar naar 21:9 maar ingame wel
zelfde heb ik met battlefield hardline

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12 16:27
Patch 1.07c released! or is it? :p

http://www.reddit.com/r/C...0z0x/patch_107c_released/
“Slope too steep” when dragging pipes and Metro Tunnels error fixed

All slopes have been removed

PSA: YOU CAN NOW CHANGE THE DIRECTION OF ONE WAY ROADS

50 tile maps are now available. Please note that the system requirements have changed for these special maps. We're awesome.

Filed lawsuit against EA for the way busses turned out. Sorry.

Based on ignoring player feedback, Hearses were too effective and have been made 45% less fun.

Disasters are now available! Download Origin for the full effect

Modding support has been removed. Modders have been making it impossible for us to make any DLC revenue, please stop

Because everyone hated the SimCity Fudged Population so much, we decided to go ahead and implement it anyway as part of the core game

5% of Cities: Skylines Deluxe Sales will be generously donated to EA so that their Executives can undergo reality training

Based on feedback that buildings look the same, modding support has been re-enabled.

Linux users can now rub two sticks together for better performance

Chirpy is on a temporary leave of absence after an unfortunate suicide attempt due to the excessive amount of hate he has received on Reddit

When Chirpy returns, he will have 75% less feathers.

Tri Monitor support is now better supported. To enable this feature you will need three computers and three copies of the game

A new Cim named “Crankify” will now randomly visit your city and offer suggestions on how you can be a better City Planner. (We recommend you implement every suggestion and agree with him or…else)

DickButt auto-detection has been added. Now, anything in game you create that looks like a DickButt will be submitted to /r/CitiesSkylines with 400 upvotes

Borderlands 2 integration now available. When you reach a milestone expect a fun cutscene!

Four lane one way roads are now available - $9.99 each direction

Due to player feedback, because we're listening! Hydroelectric Dams have been renamed HydroNoElectric concrete water stoppers

After much internal discussion, we will not be providing circular road tools, our revenue is better spent on Chocolate Fountains

Themes are now 42% more blurry and 17% less realistic

This patch release will revert to a beta release on Steam in one hour.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• downcom
Lamanl schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:56:
met heel veel games zijn de menu's niet schaalbaar naar 21:9 maar ingame wel
zelfde heb ik met battlefield hardline
Bij simcity 5 hadden ze dat wel geinig opgelost zag je een soort van steigers die dan deden lijken alsof de hele stad een setting was in een studio.

Afbeeldingslocatie: http://www.wsgf.org/f/u/imagecache/node-gallery-display/contrib/dr/24689/menu_21x9.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door downcom op 01-04-2015 18:17 ]

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-12 17:12
TeK schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:38:
ah ja daar had ik ook al last van, zocht het eigenlijk meer achter het feit dat ik ook nog utorrent vollop bezig had plus weer een hoop nieuwe assets had binnen gehaald.
Kreeg ook een vreemd laadsfherm. Alle mods uitgezet en een voor een aan, zat een foute tussen zo bleek.

mixing a drink and music

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:25
Haha die comments erbij...
Ugh, of course they add tri moniter support, but those of us with 4 computers and 4 copies of the game are left out as usual.

Get your shit together CO.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Naast patch 1.0.7c gebeurt er nog wel meer in de Paradox/CO-hoek. Chirpy komt naar Europa Universalis!
https://www.facebook.com/...41840.166743484574&type=1

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Rorata
  • Laatst online: 27-12 15:22
downcom schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:16:
[...]

Bij simcity 5 hadden ze dat wel geinig opgelost zag je een soort van steigers die dan deden lijken alsof de hele stad een setting was in een studio.

[afbeelding]
Ah, vandaar dat de steden zo klein zijn in SC5 :+
Boefmans schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:55:
[...]

Kreeg ook een vreemd laadsfherm. Alle mods uitgezet en een voor een aan, zat een foute tussen zo bleek.
Vreemd laadscherm heb ik nooit gehad, maar wel dat game erg sloom begint te lopen vergeleken met mijn eerste stad zonder mods/assets.

Moet wel bekennen dat ik rustig nog meer assets er tussen zet, het sloom lopen is eigenlijk alleen irritant wanneer je een kruispunt aanpast en je nu extra lang moet wachten om te kijken of het geholpen heeft.

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 14:12
Vandaag voor het eerst een crash gehad... weet helaas niet meer wat de melding was. Ik had al 2 uur niet gesaved... 8)7

Steam ||

Lau1187 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 22:57:
Vandaag voor het eerst een crash gehad... weet helaas niet meer wat de melding was. Ik had al 2 uur niet gesaved... 8)7
Oeps. Dat is minder leuk. Ik save ook weinig, want ik vergeet inmiddels te saven want gaat altijd goed, uren lang.
Hmmm..thanks voor de helaas hard ondervonden tip.

Skyliners, beware!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 14:12
HMC schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:02:
[...]

Oeps. Dat is minder leuk. Ik save ook weinig, want ik vergeet inmiddels te saven want gaat altijd goed, uren lang.
Hmmm..thanks voor de helaas hard ondervonden tip.
Ja dat dacht ik dus ook.... "gaat altijd wel goed" :P Had ook echt net een metrolijn aangelegd in een onmogelijk stuk, en een heel stuk snelweg over een rivier...

Nouja, dus de eerste crash in 75 uur spelen, hopelijk blijft het zo stabiel :) En ik moet maar leren om wat vaker F1 te drukken.

Steam ||

• FastFred
Iemand een idee hoe ik zo efficiënt mogelijk olie uit de grond haal? Heb een olie gebied ver van de grote stad in een hoekje van de map. Heb er water, elektra en treinstations liggen, heb er een dorpje naast gelegd met de broodnodige dingen behalve education (ik ga er even vanuit dat deze industrie voor de simpele cim is). Maar geen hond die er werken wil, de mensen die ik tot nu toe gechecked heb werken in de grote stad, met als gevolg dat de olie bedrijven op de fles gaan.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:45

Koenvh

Hier tekenen: ______

FastFred schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:19:
Iemand een idee hoe ik zo efficiënt mogelijk olie uit de grond haal? Heb een olie gebied ver van de grote stad in een hoekje van de map. Heb er water, elektra en treinstations liggen, heb er een dorpje naast gelegd met de broodnodige dingen behalve education (ik ga er even vanuit dat deze industrie voor de simpele cim is). Maar geen hond die er werken wil, de mensen die ik tot nu toe gechecked heb werken in de grote stad, met als gevolg dat de olie bedrijven op de fles gaan.
Klik eens op een bedrijf, vaak willen ze wel enigszins opgeleide mensen

🠕 This side up

1 crash in 169uur, maar dat was tijdens opstarten van het spel, dus niks kwijt geraakt gelukkig :)
En ja ik weet het i gotz no life.
FastFred schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:19:
Cargo station?

• Haribo112
  • Niet online
Meer residential bouwen. Blijkbaar is er in de stad meer werk en gaan ze daar heen. Als je maar genoeg unskilled workers hebt gaan ze vanzelf naar je olie industrie lijkt me

• FastFred
Voor vrachttreinen, heb ik. De treinen rijden af en aan, toch komen er heel veel tankauto's in m'n algemene industriegebied waar ook een station voor vrachttreinen zit.
wat als je nou een stukje van de verbinding richting andere station niet snelweg maakt en daar een zone aanmaakt met heavy traffic ban ?

• downcom
TeK schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:23:
1 crash in 169uur, maar dat was tijdens opstarten van het spel, dus niks kwijt geraakt gelukkig :)
En ja ik weet het i gotz no life.
156 uurtjes en ook totaal geen leven :P

1 crash en toen 4 uur kwijt geraakt, daarna heb ik me zelf aangeleerd handmatig zo af en toe even het spel op te slaan.

• Frits Flits
  • Laatst online: 27-12 13:15

Frits Flits

SOUND! Designer

Ondanks autosave in Pro Tools tijdens mij werk, maak ik zelf altijd nog een nieuwe save bij grote veranderingen in het project. Bij Cities Skylines doe ik niet veel anders, ik heb dus ook vrij veel savegames. Kost inmiddels anderhalve GB, maar vind het ook leuk om soms een oude save te pakken en kijken hoe het er toen uit zag.

specs

Nou werd ik benieuwd, ondertussen dus ruim 4gb aan savefiles lol.
Gelukkig nog niet zo erg als cities xl waar ik er ooit achter kwam dat ik voor 26gb aan saves had en ik me maar afvragen waarom me c: opeens zo vol zat :)

Van mijn nieuwe stadje wat leuke pics :

Deze skyscraper is misschien iets te groot.
Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-04-02_00002.jpg

Station staat een klein beetje vol.
Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-04-02_00003.jpg

2 leuke postcards.
Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-04-02_00006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-04-02_00007.jpg

silly string valley
Afbeeldingslocatie: http://tekkie.mosibfu.nl/Images/2015-04-02_00011.jpg

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-12 20:04
Die laatste foto: Dat je Cims nog geen zelfmoord plegen. Met zulke chaos is het volgens mij onmogelijk om de snelweg op te komen. :P
Uhh nee het is georganiseerde chaos :P
Hierdoor kunnen ze juist makkelijk de snelweg op vanaf meerdere plekken waardoor er nergens echte file staat, maar ik kan me voorstellen bij het zien van het plaatje dat je er niet veel van snapt hoe het loopt hehe

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 12:18
TeK schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:46:
Uhh nee het is georganiseerde chaos :P
Hierdoor kunnen ze juist makkelijk de snelweg op vanaf meerdere plekken waardoor er nergens echte file staat, maar ik kan me voorstellen bij het zien van het plaatje dat je er niet veel van snapt hoe het loopt hehe
Geen File? Rechtsboven is het toch redelijk druk, geen last van files daar?
Druk is goed, dat betekent dat er veel gebeurt.
Maar nee het staat niet stil.

• Swaxie
TeK schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:58:
Druk is goed, dat betekent dat er veel gebeurt.
Maar nee het staat niet stil.
Hmm, das mooi inderdaad, het zag er druk uit ik denk toch maar even checken haha
Ik maak me meer zorgen over hoe druk het is op mijn stations, heb een keertje iemand geselcteerd en ben honden uit gaan laten en daarna stond hij gewoon nog op het perron, wat ik overigens niet snap want ik dacht dat ook sims despawnde als ze vast zitten te lang.

• Swaxie
TeK schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:13:
Ik maak me meer zorgen over hoe druk het is op mijn stations, heb een keertje iemand geselcteerd en ben honden uit gaan laten en daarna stond hij gewoon nog op het perron, wat ik overigens niet snap want ik dacht dat ook sims despawnde als ze vast zitten te lang.
Sinds dat ik overal gelezen heb over de problemen op de treinstations heb ik geen treinstations meer gebouwd in mijn nieuwe stad dus daar kan ik je niet bij helpen 8)7
Pagina: 1 ... 46 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.