Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Op mijn MBPr 15" 2015 loopt bijna alles op high, stats zijn:polm85 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:20:
Kan iemand mij verduidelijken of mijn iMac met Intel Iris Pro 1536 MB dit spel aan kan?
(2,7 GHz i5 + 8GB geheugen)
Daarnaast een vraag, maar ik zie nergens écht hoge wolkenkrabbers? En is hier een mod voor misschien, dat je deze kan laten ontwikkelen in je stad?
Bvd!
2,2 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris Pro 1536 MB
Zal voor jou dus ook geen probleem zijn
Alleen als ik die als new game opstart, begint hij in het midden. En als ik dan tiles bijkoop kom ik niet genoeg naar rechts (waar ik dus woon). Is het mogelijk om een ander startpunt te kiezen op een map?
Ik weet dat het mogelijk is als je zelf een map maakt, maar weet niet of het nog aan te passen is bij een gedownloade map. Wat je kunt proberen is dit:nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:47:
Heb een leuke map van Zeeland gevonden: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=409545934
Alleen als ik die als new game opstart, begint hij in het midden. En als ik dan tiles bijkoop kom ik niet genoeg naar rechts (waar ik dus woon). Is het mogelijk om een ander startpunt te kiezen op een map?
Open de map in de map editor (Tools --> Map editor --> load). Meest rechtse icoontje in de toolbar zou je een optie moeten geven om de starting tile te veranderen (als dit überhaupt mogelijk is). Denk er wel aan dat de starting tile water moet bevatten en een highway connection, wellicht moet je dit nog zelf aanpassen dan.
Steam ||
Op mijn 2011 MBA (bootcamp!) met intel graphics 3000 draait het vlot met alles op low (texture quality en detail staan wel op medium). Ziet er nog wel aanvaardbaar uit ook.polm85 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:20:
Kan iemand mij verduidelijken of mijn iMac met Intel Iris Pro 1536 MB dit spel aan kan?
Klopt, het 5x5 vierkant is altijd gecentreerd. Het enige wat je dan kunt doen is zelf het gebied dat je wilt bebouwen exporteren van de terrain.party website zodat het gebied waar je wilt bouwen gecentreerd is. Helaas is het exporteren van gebieden in Nederland niet echt makkelijk vanwege de slechte resolutie van de heightmaps. Ik denk dat de persoon die de Zeeland map gemaakt heeft ook wel aanpassingen heeft moeten doen of extra werk heeft moeten verrichten in Photoshop ofzo. Of misschien zijn er websites waar je hoogtekaarten voor Nederland met een betere resolutie kunt downloaden, dat weet ik niet.nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:59:
Merci. Net geprobeerd, ik kan de starttile veranderen, maar kan dan nog niet uitbreiden naar rechts. De grid van tiles lijkt dus vast te staan helaas.
Steam ||
Dat is dan wel frappant. Op mijn iMac loopt die niet echt lekker terwijl mijn iMac volgens mij betere stats (al weet ik het niet zeker) heeft.Florissant schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:36:
[...]
Op mijn MBPr 15" 2015 loopt bijna alles op high, stats zijn:
2,2 GHz Intel Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3
Intel Iris Pro 1536 MB
Zal voor jou dus ook geen probleem zijn
iMac 27" eind 2013
3,2 GHz Intel Core i5
24 GB 1600 MHz DDR3
NVIDIA GeForce GT 755M 1024 MB
Ik moet alles op medium zetten en een resolutie van 1600x900, dan is die speelbaar op 30fps met een dorpje van 3000 inwoners
Is er uberhaupt een RTS (of andere top-down game) die het heeft?Pure_evil schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:15:
[...]
Sinds SupCom loopt ik te vloeken op elke RTS en citybuilder die het niet heeft
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ah oke, jammer. Ik kan ook geen opmerkingen plaatsen bij die map, terwijl ik gewoon ingelogd ben en CS bij mijn aangeschafte games staat. Anders zou ik contact op kunnen nemen met de maker.Lau1187 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Klopt, het 5x5 vierkant is altijd gecentreerd. Het enige wat je dan kunt doen is zelf het gebied dat je wilt bebouwen exporteren van de terrain.party website zodat het gebied waar je wilt bouwen gecentreerd is. Helaas is het exporteren van gebieden in Nederland niet echt makkelijk vanwege de slechte resolutie van de heightmaps. Ik denk dat de persoon die de Zeeland map gemaakt heeft ook wel aanpassingen heeft moeten doen of extra werk heeft moeten verrichten in Photoshop ofzo. Of misschien zijn er websites waar je hoogtekaarten voor Nederland met een betere resolutie kunt downloaden, dat weet ik niet.
Hoe groot is jouw stad? Dat heeft er vaak ook wel mee te maken.. Heb anti aliasing trouwens uitgezet, en shadows staan op minimaal.kimiferrari schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Dat is dan wel frappant. Op mijn iMac loopt die niet echt lekker terwijl mijn iMac volgens mij betere stats (al weet ik het niet zeker) heeft.
iMac 27" eind 2013
3,2 GHz Intel Core i5
24 GB 1600 MHz DDR3
NVIDIA GeForce GT 755M 1024 MB
Ik moet alles op medium zetten en een resolutie van 1600x900, dan is die speelbaar op 30fps met een dorpje van 3000 inwoners
Stad heeft 3000 inwoners. Heb ook anti aliasing uit staan. Schaduwen staan uit. Tiltshift en filmgrain staan helemaal naar links.Florissant schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:12:
[...]
Hoe groot is jouw stad? Dat heeft er vaak ook wel mee te maken.. Heb anti aliasing trouwens uitgezet, en shadows staan op minimaal.
iets met steam overlay uitzetten misschienkimiferrari schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:19:
[...]
Stad heeft 3000 inwoners. Heb ook anti aliasing uit staan. Schaduwen staan uit. Tiltshift en filmgrain staan helemaal naar links.
[afbeelding]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Staat ook uitM0nkeymen schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:21:
[...]
iets met steam overlay uitzetten misschien
Die is toch gemaakt door een tweaker die hier ook zit? Anders vraag je het hem!nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:47:
Heb een leuke map van Zeeland gevonden: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=409545934
Haha dat had ik ook al bedacht inderdaad. Heb em een PB gestuurd. Ben benieuwdIrcghost schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:24:
[...]
Die is toch gemaakt door een tweaker die hier ook zit? Anders vraag je het hem!
Ja. En een Linux-versie.bones schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:31:
Weet iemand als ik deze game koop voor de Imac, ik ook een windows versie erbij krijg?
Je koopt een platformonafhankelijke licentie.
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 31-03-2015 11:33 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Volgens mij koop je een licentie die gekoppeld is aan je steam-account en kun je hem dan gewoon op zowel Mac als Windows installeren, maar dan op 1 platform tegelijkertijd spelen.bones schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:31:
Weet iemand als ik deze game koop voor de Imac, ik ook een windows versie erbij krijg?
Ok top dan ga ik hem kopen, ik heb zowel een mac als windows computer. Maar wel vreemd want supreme commander 2 op steam kan ik niet op de mac spelen, maar wel op windows. Voor de mac moet ik hem nogmaals kopennikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:33:
[...]
Volgens mij koop je een licentie die gekoppeld is aan je steam-account en kun je hem dan gewoon op zowel Mac als Windows installeren, maar dan op 1 platform tegelijkertijd spelen.
En houd hij dan dezelfde stad voor beide platformen? Of is het een lokale savegame?
[ Voor 7% gewijzigd door bones op 31-03-2015 11:36 ]
Steam ondersteunt dit (eenmaal kopen voor meerdere besturingssystemen), maar het is aan de ontwikkelaar/uitgever of ze hieraan meedoen.bones schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:35:
[...]
Ok top dan ga ik hem kopen, ik heb zowel een mac als windows computer. Maar wel vreemd want supreme commander 2 op steam kan ik niet op de mac spelen, maar wel op windows. Voor de mac moet ik hem nogmaals kopen
En houd hij dan dezelfde stad voor beide platformen? Of is het een lokale savegame?
Je kan je savegame opslaan in de steam cloud, zodat deze automatisch zijn gesynchroniseerd tussen je systemen.

Hier een voorbeeld van hoe ik de meeste districs aanpak. Naar gelang de highway die er al ligt of wat de map toelaat maak ik een one-way-1-lane (met mooie boompjes uiteraard) en die laat ik in een cirkel lopen. Rode pijltjes op het plaatje.
Op strategische punten maak ik connecties met de highway. Altijd de up en off ramp gescheiden houden! (nog niet gedaan in het plaatje... aangeven in oranje) Anders moet het verkeer altijd stoppen. Het verkeer moet altijd door kunnen stromen zonder voorrang te verlenen of te stoppen/wachten.
De binnencirkel kan van alles zijn qua wegen. Hier een voorbeeld met een one-way-1-lane die weer een cirkel maakt. Mijn ervaring met dit construct is dat je weinig tot geen filevorming krijgt. Krijg je dat wel dan is je district te groot voor het aantal up en off ramps. Dan moet je het District verkleinen of simpelweg meer Highway connecties aanmaken. En dan wordt het snel spaghetti!
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Hoe kun je bijvoorbeeld zo'n standaard op- en afrit invoegen die je altijd als startpunt hebt bij een nieuwe map?
Standaard kan dat niet volgens mij, maar neem eens een kijkje in de workshop!nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:49:
Ziet er gaaf uit. Ik ben vooral aan het klooien met die op en afritten naar de snelwegen. Lukt me nog niet om dat soepel te laten verlopen. Iemand suggesties?
Hoe kun je bijvoorbeeld zo'n standaard op- en afrit invoegen die je altijd als startpunt hebt bij een nieuwe map?
Ik zoeken bij die mod die je linkt of die 4lane 1ways kan maken, al helemaal enthousiast, nee hoor jammer danHier een voorbeeld van hoe ik de meeste districs aanpak. Naar gelang de highway die er al ligt of wat de map toelaat maak ik een one-way-4-lane (met mooie boompjes uiteraard) en die laat ik in een cirkel lopen. Rode pijltjes op het plaatje.
Arg sorry, typo! Heb het aangepast.TeK schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:50:
[...]
Ik zoeken bij die mod die je linkt of die 4lane 1ways kan maken, al helemaal enthousiast, nee hoor jammer dan
Geen idee, ik speel het delf op een laptop met een i5 zonder dedicaties gpu.polm85 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:20:
Daarnaast een vraag, maar ik zie nergens écht hoge wolkenkrabbers? En is hier een mod voor misschien, dat je deze kan laten ontwikkelen in je stad?
Bvd!
mixing a drink and music
Zoiets?nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:17:
Het is wachten op een tool die OpenStreet maps of Google Maps omzet naar kaarten voor CS. Dat lijkt me echt geniaal.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=416064574
Task failed succesfully!
Jup, die gaat de goede kant op, maar zitten nog veel bugs in. Hoop dat er een mod komt waar je alles in-game kan doen en gewoon een openstreet map kan selecteren, locatie invoeren, hoe veel tiles je wilt en dat dan volledig automatisch een map wordt gemaakt. [wishful thinking]
Als ik andere programma's open heb staan krijg ik de melding al direct, terwijl ik ook dan nog vrij geheugen heb.
Iemand een idee hoe ik kan onderzoeken wat dit probleem veroorzaakt?
Ik speel op win7 en met andere spellen dit nog nooit gehad.
Task failed succesfully!
Deze functionaliteit zit inmiddels toch al standaard in?FloydRaalte schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:40:
Hier mijn eerste stad in sandbox mode. Lekker uitproberen. Ben begonnen met die 'Eden' cirkels. Toen wat serieuzer met de highways aan de slag gegaan. Halverwege de game kwam ik achter de Extended Road Upgrade. Echt een life-saver en een MUST have. Je kunt eenvoudig de wegen van richting laten veranderen. En one-way roads zijn de way to go als je geen trafficjams wilt hebben.ull.png][afbeelding][/url]
(zet deze mod maar eens uit, ga naar de game, vraagteken en dan rechter muisknop op een stuk weg en het gaat nog sneller ook!)
Ik wilde net zeggen, volgens mij kon dit vanaf het begin al? Rechtermuisknop met de upgrade tool om een eenrichtingsweg om te draaien.downcom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:54:
[...]
Deze functionaliteit zit inmiddels toch al standaard in?
(zet deze mod maar eens uit, ga naar de game, vraagteken en dan rechter muisknop op een stuk weg en het gaat nog sneller ook!)
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ah nooit geweten. Nouja, het blijft verekte handig om te wetenPostius schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:57:
[...]
Ik wilde net zeggen, volgens mij kon dit vanaf het begin al? Rechtermuisknop met de upgrade tool om een eenrichtingsweg om te draaien.
Niet vanaf het begin, wel vanaf de laatste patchPostius schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:57:
[...]
Ik wilde net zeggen, volgens mij kon dit vanaf het begin al? Rechtermuisknop met de upgrade tool om een eenrichtingsweg om te draaien.
Zelf maken ?nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:49:
Ziet er gaaf uit. Ik ben vooral aan het klooien met die op en afritten naar de snelwegen. Lukt me nog niet om dat soepel te laten verlopen. Iemand suggesties?
Je moet gewoon het blok kopen waarin de snelweg ligt, en dan kun je er zelf een aftakking aan vast knubbelen. dmv afritten of gewoon de snelweg zelf.
Mocht je het nog niet uitgevonden hebben, met page up en down, kun je je wegen omhoog en omlaag laten gaan
kleine hint. Ik wil nogwel eens een afrit vervangen door een 2 baans 1 richting weg, omdat ze dan met 2 banen tegelijk invoegen. Maar die hebben een max speed van 40, terwijl de invoegstrook 80 of 100 is.
Geen idee, ik zou idd denken aan een 32bits install op een of andere manier. (als je in taakbeheer kijkt, staat er dan *32 achter de exe ?) Dit is denk ik wel het eerste spel wat ik heb, waarbij er meer dan 4gb aan ram gebruikt word door 1 programma.Donderpoes schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:51:
Ik zit met een geheugen probleem. Ik heb 8GB ram geheugen, maar elke keer als ik ga spelen komt windows met een melding dat ik niet genoeg geheugen heb en het spel daarom gesloten wordt. Ik heb dan nog rond de 3-5 GB beschikbaar. Meestal na een uur spelen ongeveer in een nieuwe stad. Dus de stad is dan nog helemaal niet groot.
Als ik andere programma's open heb staan krijg ik de melding al direct, terwijl ik ook dan nog vrij geheugen heb.
Iemand een idee hoe ik kan onderzoeken wat dit probleem veroorzaakt?
Ik speel op win7 en met andere spellen dit nog nooit gehad.
[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 31-03-2015 13:15 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dat weet ik eigenlijk niet, zal ik even moeten controleren. Wat is voldoende grootte?Haribo112 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:52:
Heb je een pagefile van voldoende grootte?
Ja ik heb 64bit versie.Geleihoofd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:54:
En je hebt wel een 64-bit versie van Windows? De 32-bit versie kan niet meer GB aan dan de hoeveelheid waar je spel er ongeveer mee ophoudt.
Overigens kan je op en afritten een stuk langer maken ook goed werken voor de doorstroming. Zeker bij je afslagen als ze op een stoplicht uitkomen.heuveltje schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:04:
[...]
Niet vanaf het begin, wel vanaf de laatste patch
[...]
Zelf maken ?
Je moet gewoon het blok kopen waarin de snelweg ligt, en dan kun je er zelf een aftakking aan vast knubbelen. dmv afritten of gewoon de snelweg zelf.
kleine hint. Ik wil nogwel eens een afrit vervangen door een 2 baans 1 richting weg, omdat ze dan met 2 banen tegelijk invoegen. Maar die hebben een max speed van 40, terwijl de invoegstrook 80 of 100 is.
[...]
Geen idee, ik zou idd denken aan een 32bits install op een of andere manier. (als je in taakbeheer kijkt, staat er dan *32 achter de exe ?) Dit is denk ik wel het eerste spel wat ik heb, waarbij er meer dan 4gb aan ram gebruikt word door 1 programma.
Vandaar dat ik altijd aan t klooien was hahaha, ik altijd lekker meteen een afrit maken via een 6 baans weg ofzo omdat ik dacht dat zal wel wat beter doorstromen dan zo'n afrit hahahakleine hint. Ik wil nogwel eens een afrit vervangen door een 2 baans 1 richting weg, omdat ze dan met 2 banen tegelijk invoegen. Maar die hebben een max speed van 40, terwijl de invoegstrook 80 of 100 is.
Ik vind het trouwens echt een geniaal spel, zeker voor de prijs.
De mods, assets en maps groeien ook flink in aantal. Goede zaak.
Kunnen ze bij EA nog wat van leren...
Zoals al gezegd werd, zelf maken of kijk in de workshop, staat vol met allerlei op- en afritten.nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:49:
Dit is een voorbeeldje van eentje die ikzelf gemaakt hebt. Werkt prima in C:S aangezien hij maar één kruispunt heeft, lange opritten en tussenstukjes tussen op/afrit en voorsorteer/invoegstrook zodat de Cims niet snel één afslag bezetten.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=414405375
Erg makkelijk om te maken, eenmaal door hoe 't werkt staat ie binnen een paar minuten.:)
Task failed succesfully!
Mwah, het is nog peanuts vergeleken met Simcity 4
+1Geleihoofd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:18:
[...]
Zoals al gezegd werd, zelf maken of kijk in de workshop, staat vol met allerlei op- en afritten.
Dit is een voorbeeldje van eentje die ikzelf gemaakt hebt. Werkt prima in C:S aangezien hij maar één kruispunt heeft, lange opritten en tussenstukjes tussen op/afrit en voorsorteer/invoegstrook zodat de Cims niet snel één afslag bezetten.
Erg makkelijk om te maken, eenmaal door hoe 't werkt staat ie binnen een paar minuten.:)
Maar Simcity 4 heeft dan ook wel een aantal jaren voorsprong. Simcity 4 was bij release lang niet zo booming als Cities nu is, en voorzag zelf ook niet zo goed in het modden als men bij Cities nu wel doet.anandus schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:19:
[...]
Mwah, het is nog peanuts vergeleken met Simcity 4
Granted, Cities lift mee op de bekendheid van en de wens voor een nieuwe (goede!) Sim City, maar toch..
Man sim city 4 was en is echt een ontzettend drama om te modden. Skylines is sim city 4 met alles erop en eraan en in een mooier moderner jasje gestoken.SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:24:
[...]
Maar Simcity 4 heeft dan ook wel een aantal jaren voorsprong. Simcity 4 was bij release lang niet zo booming als Cities nu is, en voorzag zelf ook niet zo goed in de modding als men bij Cities nu wel doet.
Granted, Cities lift mee op de bekendheid van en de wens voor een nieuwe (goede!) Sim City, maar toch..
Kan wel mits je de rijstroken daarna goed verdeeld. Dus elk van de zes rijstroken moet een goede bestemming hebben. Kan dus prima dat je een afrit met 6 banen maakt die je vervolgens weer drie kanten op stuurt.Swaxie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:14:
[...]
Vandaar dat ik altijd aan t klooien was hahaha, ik altijd lekker meteen een afrit maken via een 6 baans weg ofzo omdat ik dacht dat zal wel wat beter doorstromen dan zo'n afrit hahaha
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:24:
[...] en voorzag zelf ook niet zo goed in de modding als men bij Cities nu wel doet.
Simcity 4 had ook een lot editor, bijv.
Het zinnetje 'daar kan EA nog veel van leren' zou eerder moeten zijn 'dat deed EA al 12 jaar geleden'
Maar het is appels en peren vergelijken.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 31-03-2015 13:27 ]
Lot editor =/= moddenanandus schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:26:
[...]
offtopic:
Het zinnetje 'daar kan EA nog veel van leren' zou eerder moeten zijn 'dat deed EA al 12 jaar geleden'![]()
kleine toevoeging.Geleihoofd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:18:
[...]
Zoals al gezegd werd, zelf maken of kijk in de workshop, staat vol met allerlei op- en afritten.
Als je af en aan ritten gaat toevoegen aan een standaard 2x3 weg dan krijg je een bult stoplichten waar je niet vrolijk van word. Het kan wel handig zijn om die 2x3 even uit te splitsen in 2 losse 2 baans 1 richtingswegen. daar de op en afritten aan te koppelen, en dan 10m verder weer door te gaan als 1 2x3 baans..
Zo dus

En om even te showen
"The big easy"
60k inwoners atm.
[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 31-03-2015 13:40 ]
De 2x3 wegen gebruik ik vooral als hoofdaders de stad in/uit, en zijn ook niet elk blok op een kruising aangesloten. Tussen de hoofdaders bevinden zich de wijken die enkel om de 3 a vier blokken op zo'n weg worden aangesloten. Binnen de wijken probeer ik zoveel mogelijk de 2x3's te vermijden om inderdaad traffic light congestion te minimaliseren.heuveltje schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:28:
[...]
kleine toevoeging.
Als je af en aan ritten gaat toevoegen aan een standaard 2x3 weg dan krijg je een bult stoplichten waar je niet vrolijk van word. Het kan wel handig zijn om die 2x3 even uit te splitsen in 2 losse 2 baans 1 richtingswegen. daar de op en afritten aan te koppelen, en dan 10m verder weer door te gaan als 1 2x3 baans..
Dat in C:S werken met korte 2baans stukjes inderdaad goed werkt dat is zo, maar 't levert wel draken van creaties op imho, ik hou 't liever wat natuurlijker.
Task failed succesfully!
Waarom installeer je de mod (waar ik uiteraard de naam van ben vergeten) niet even waarmee je traffic lights kan uit en aanzetten voor elke kruising van wegen.heuveltje schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:28:
[...]
kleine toevoeging.
Als je af en aan ritten gaat toevoegen aan een standaard 2x3 weg dan krijg je een bult stoplichten waar je niet vrolijk van word.
Zo dus
[afbeelding]
En om even te showen
"The big easy"
60k inwoners atm.
[afbeelding]
Dat is deze:Fugitive2008 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:52:
[...]
de mod (waar ik uiteraard de naam van ben vergeten) niet even waarmee je traffic lights kan uit en aanzetten
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=411833858
Task failed succesfully!
Persoonlijke voorkeurFugitive2008 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Waarom installeer je de mod (waar ik uiteraard de naam van ben vergeten) niet even waarmee je traffic lights kan uit en aanzetten voor elke kruising van wegen.
De enige uitdaging in dit spel is imho het enigszins fatsoenlijk houden van het verkeer.
Als je dat er ook nog uit gaat modden, houd je niks meer over.
* heuveltje heeft waarschijnlijk nog teveel de openTTD insteek
Ja dat snap ik! Ben gisteren in een half uur van 70k inwoners naar 170k gegaan geen idee hoe of waarom, maar het zorgde voor een prima gridlock op elk gewenst vervoersmiddel. Kwam goed van pas die mod...
Met een uitgekookt wegennet heb je inderdaad die Trafficlight-mod helemaal niet nodig.. vind het ~cheatenheuveltje schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:56:
[...]
Persoonlijke voorkeur
De enige uitdaging in dit spel is imho het enigszins fatsoenlijk houden van het verkeer.
Als je dat er ook nog uit gaat modden, houd je niks meer over.
* heuveltje heeft waarschijnlijk nog teveel de openTTD insteek
off-topic: Twitch, klein wereldje blijkt ineensLau1187 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:08:
[...]
Net even gecheckt, en ik kon inderdaad alleen custom maps in de editor openen, niet standaard maps. Er zouden inderdaad gewoon flight paths moeten zijn op de Two Rivers map. Vreemd.
Ik heb je probleem nog niet eerder voorbij zien komen. Enige waaraan ik kan denken zijn de standaard dingen: is het vliegveld aangesloten op het wegennet, water, en elektra? Ik kan niet echt bedenken waaraan het zou kunnen liggen...
On-topic: Heb een andere map geopend en snel vliegvelden en wat huizen gebouwd. Gelijk vliegtuigen! Dus toch een bugje in Two Rivers of mijn map. Erg jammer.. hopelijk komt er een bugfix
Begrijp daarom ook niet waarom Terrain.party bij de reacties word gemeld Terrain.party is gebasseerd op de data van USGS... en daar maakt Nederland geen deel vanuit. Engeland Frankrijk en ik dacht Spanje. dus waarom word dat hier vermeld? Neem dan de onderstaande links als bronnen?nikon. schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:27:
Net even geprobeerd om met terrain.party eigen buurt om te zetten, maar in de hoogte info zitten fouten, waardoor stukken land (ook al in de PNG image) water zijn i.p.v. land.
Ik heb zelf data gebruikt van AHN (Actueel hoogtebestand Nederland)
Mochten daar fouten in zitten gebruik dan PDOK ( Publieke Dienstverlening Op de Kaart)
Let wel op de PDOK kaart is behoorlijk divers en de hoogtes kun je niet meer finetunen zoals je dat bij die van AHN kan doen (sliders en kleurenkiezers)
Tip: Bewerk de webpagina's van een van de editors even met een live-editor van je browser en zet bijv het Maps-venster op 10.000 x 10.000 pixels en maak dan een browserscreenshot en je hoeft niet te knippen en plakken om een hoge resolutie te krijgen.
Succes
[ Voor 8% gewijzigd door downcom op 31-03-2015 14:43 ]
Toch maar opnieuw begonnen? Nu kun je alsnog een toeristen stad gaan bouwenFrits Flits schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:27:
[...]
off-topic: Twitch, klein wereldje blijkt ineens:W
On-topic: Heb een andere map geopend en snel vliegvelden en wat huizen gebouwd. Gelijk vliegtuigen! Dus toch een bugje in Two Rivers of mijn map. Erg jammer.. hopelijk komt er een bugfix
ben inmiddels ook van mijn stad afgestapt problemen met water worden te groot en ik heb gemengde gevoelens bij sommige mods. Op dit moment de map "Flatlands" iemand nog een mooie Platte kaart met voldoende water (lees stroming)
[ Voor 31% gewijzigd door downcom op 31-03-2015 14:40 ]
lijkt mij ook wel leuk om een map te maken van een gebied. Is er bij de links die je hebt gepost een manier om bebouwing wat af te vlakken? Neem aan dat je anders beetje raar landschap krijgt
Helaas zijn alle hoogtekaarten van Nederland inclusief bebouwing waardoor je dus even moet gaan rommelen in photoshop.. en dus een heleboel handwerk, hoe witter hoe hoger.Jacobv3l schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:52:
[...]
lijkt mij ook wel leuk om een map te maken van een gebied. Is er bij de links die je hebt gepost een manier om bebouwing wat af te vlakken? Neem aan dat je anders beetje raar landschap krijgt
Heb nu een kaart van mijn woonplaats (en omgeving) om en om 1:1 / 10 x 10 km echter dijken is nog wat lastig maar verder komt een kaart er goed uit.
aanrader: zorg eerst dat je even alles wat water omgezet word complete laag deze alvast donkergrijs Daarna kun je de rest bijplamuren
maar... het is en blijft veel werk als je van details houd
[ Voor 7% gewijzigd door downcom op 31-03-2015 15:04 ]
Binnen 10 minuten was mijn stad gereduceerd naar 11k inwonders, stond ik 2 miljoen op de bank in het rood en liep alles in het 100. Geen idee wat de oorzaak was.
Bugje?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Gister misschien de 1.0.7B update geïnstalleerd? Waren hier meerdere met het zelfde probleem na een update.Snuffel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:04:
Ik had het eergisteren goed voor elkaar. Leuke stad gebouwd, 4 tiles compleet vol, 60k inwoners, ruim 2 miljoen op de bank en +10k aan inkomsten.
Binnen 10 minuten was mijn stad gereduceerd naar 11k inwonders, stond ik 2 miljoen op de bank in het rood en liep alles in het 100. Geen idee wat de oorzaak was.
Bugje?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Nog nooit in Belgie geweestGeleihoofd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Dat in C:S werken met korte 2baans stukjes inderdaad goed werkt dat is zo, maar 't levert wel draken van creaties op imho, ik hou 't liever wat natuurlijker.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Jazeker, maar je zal me daar niet uit vrije wil zien wat betreft verkeer.
Task failed succesfully!
Is toch ook kei logisch... dan weet een belg de weg terug....Geleihoofd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:17:
[...]
Jazeker, maar je zal me daar niet uit vrije wil zien wat betreft verkeer.Zij presteren het om borden voor de afslag NA de afslag te zetten.
voor de Belgen is maar een grapje...
anandus schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:26:
[...]
offtopic:
Het zinnetje 'daar kan EA nog veel van leren' zou eerder moeten zijn 'dat deed EA al 12 jaar geleden'![]()
Klopt, maar ik hoop dat het slechts een kwestie van tijd is dat de mods de kwaliteit en kwantiteit van SC4 evenaren. Wat dit spel vooral nodig heeft is de NAM
🠕 This side up
Nee, dat nieuwe stadje was een test. Ik vind het zonde om zo maar een stad weg te gooien waar ik sinds de release aan heb gewerkt. Ik wacht eerst nog op de nieuwe patch voordat ik besluit opnieuw te beginnen.downcom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:37:
[...]
Toch maar opnieuw begonnen? Nu kun je alsnog een toeristen stad gaan bouwen
ben inmiddels ook van mijn stad afgestapt problemen met water worden te groot en ik heb gemengde gevoelens bij sommige mods. Op dit moment de map "Flatlands" iemand nog een mooie Platte kaart met voldoende water (lees stroming)
Bron: https://forum.paradoxplaz...efore-downloading.847589/Greetings Chirpies!
Okay, so last time didn't go so well - let's give it another try with a BETA patch available for voluntary testing.
Anyone can download this patch but we do not recommend doing so unless you're aiming to assist us in testing.
If you had issues loading a save game in 1.0.7b we could use your help figuring out if this is working properly for all users.
Please follow these steps prior to downloading and testing the update:
1. Find the following folder: C:\Users\YOURNAME\AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines
2. Make a copy of the "Save" folder in there and name it "SaveBackup"
3. Download and test the patch, all your saves are safely stored
(If a Mac and Linux user could tell me what the paths are for you I'd be stoked!)
To download a Steam beta, follow these steps:
1. Go into your steam library and right click Cities: Skylines
2. Select "Properties" and, in the pop-up window, click BETAS
3. Enter "chirpyfanclub" in the password box and press CHECK CODE (not enter!)
4. Select "closedbeta" in the scroll-down menu
5. The game should automatically update. If not please re-start steam or verify your cache.
1.0.7c - Patchnotes
Fixed: disappearing custom assets should now show normally
Modding: assembly version should now be ignored when loading a map
Misc: Embedded mod information to save games (to help debugging and for future improvements)
Asset editor: fixed an issue where dragging/rotating props may conflict
Asset editor: fixed user-made LOD model getting overwritten by a generated one in some cases
Asset editor: fixed problems sometimes occurring when rescaling models in the import window
Localization: German loading tips improved
NOTE: Includes patchnotes/changes from 1.0.7b!
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 31-03-2015 15:49 ]
Is het ontwerp van die knooppunten daar links gebaseerd op deze:Frits Flits schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:44:
[...]
Nee, dat nieuwe stadje was een test. Ik vind het zonde om zo maar een stad weg te gooien waar ik sinds de release aan heb gewerkt. Ik wacht eerst nog op de nieuwe patch voordat ik besluit opnieuw te beginnen.
[afbeelding]
http://www.dailymotion.com/embed/video/x1hk2em?start=950
🠕 This side up
In Photoshop is dit vrij te goed te doen, heb ik gemerkt bij het maken van Zeeland-map (in dit topic terug te vinden). Echter moet je erg opletten dat een minimaal verschil in een grijstint al erg opvallende veranderingen kan verzorgen. Daarom heb ik ervoor gekozen om alles vlak te maken in Photoshop (door één exacte kleur te gebruiken), vervolgens met een lichte innerglow dijken gemaakt. Ingame kan je deze dan smooth maken.downcom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:03:
[...]
Helaas zijn alle hoogtekaarten van Nederland inclusief bebouwing waardoor je dus even moet gaan rommelen in photoshop.. en dus een heleboel handwerk, hoe witter hoe hoger.
Vervolgens kan je nog met een zachte brush zorgen voor wat bergen of (wellicht gemakkelijker voor sommigen) de ingame editor gebruiken.
Mocht er behoefte voor zijn wil ik wel kijken of ik wat meer ervaringen over kan delen.
FIFA Benelux Administrator
HahahaKoenvh schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:49:
[...]
Is het ontwerp van die knooppunten daar links gebaseerd op deze:
http://www.dailymotion.com/embed/video/x1hk2em?start=950
Kantoren dus niet echt,, als ik het goed begrijp.
Zonder mods is dat toch wel jammer, op zijn minst anders dan in SC4.
Een paar mooie skyscapers gebouwd zien worden als je een mooie groene maar relevante zone hebt aangelegd en dan een 4x4 of 3x3 office zone erin plaatst, vond ik toch altijd wel heel erg rewarding in SC4/3k/2k.
Eat the bugs, live in a pod
Uiteraard voor een locatie als zeeland werkt dat perfect, maar als je wat meer inlands woont is het ook leuk om de plooiingen van het landschap mee te nemen maar dan zul je beetje voor beetje de bebouwing moeten weg poetsen in photoshop.MyUtd4Life schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:50:
[...]
In Photoshop is dit vrij te goed te doen, heb ik gemerkt bij het maken van Zeeland-map (in dit topic terug te vinden). Echter moet je erg opletten dat een minimaal verschil in een grijstint al erg opvallende veranderingen kan verzorgen. Daarom heb ik ervoor gekozen om alles vlak te maken in Photoshop (door één exacte kleur te gebruiken), vervolgens met een lichte innerglow dijken gemaakt. Ingame kan je deze dan smooth maken.
Vervolgens kan je nog met een zachte brush zorgen voor wat bergen of (wellicht gemakkelijker voor sommigen) de ingame editor gebruiken.
Mocht er behoefte voor zijn wil ik wel kijken of ik wat meer ervaringen over kan delen.
Anders had je net zo goed een waterkaart kunnen pakken en deze een tint lichter zetten.
heb al een redelijke kaart opgebouwd (mocht ooit die 81-tiles-mod uitkomt

(deze is laag voor laag opgebouwd)
Maar dijken blijft echt een probleem en zijn zelden goed zichtbaar of juist tè zichtbaar. Hoe heb jij dat opgelost? want handmatig even alle dijken verduidelijken is echt onbegonnen werk
[ Voor 6% gewijzigd door downcom op 31-03-2015 16:02 ]
Vier minuten na mijn 'dreiging' dat ik zou stoppen met mijn stad als de volgende patch het vliegtuigprobleem niet zou oplossen, post jij het bericht over een nieuwe patch.lubbertkramer schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:48:
Nieuwe (beta) patch is live:
[...]
Bron: https://forum.paradoxplaz...efore-downloading.847589/
Geïnstalleerd, shit just got real:

Custom buildings werken nu ook op OSX.
In het echt kan een gemeente ook kiezen om verkeerslichten niet te gebruiken op sommige plaatsen, maar wel gezond verstand.downcom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:24:
[...]
Met een uitgekookt wegennet heb je inderdaad die Trafficlight-mod helemaal niet nodig.. vind het ~cheaten
Zo is dat vaak bij veel op en afritten van snelwegen wel eens het geval. Niet echt cheaten dus, gewoon een betere doorstroming van het verkeer. Maar goed, das mijn eigen mening natuurlijk
Hou me te goed, maar de skyline op het plaatje hierboven, met dat vliegtuig, is nogal...saai.
Zonder mods is de variatie toch minder.
Vandaar ook maar naar creaties van anderen aan het kijken, zoals de Min Jao (Jin Mao) toren.
Maar die zie je dan weer niet opgebouwd worden (plopable). Is toch wel jammer.
het is ook niet echt cheatenTomskii5 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:46:
[...]
In het echt kan een gemeente ook kiezen om verkeerslichten niet te gebruiken op sommige plaatsen, maar wel gezond verstand.
Zo is dat vaak bij veel op en afritten van snelwegen wel eens het geval. Niet echt cheaten dus, gewoon een betere doorstroming van het verkeer. Maar goed, das mijn eigen mening natuurlijk
Des ondanks heb ik die mod echt niet nodig met juist wegen werk staat het nergens (lang) stil.
Mods doe ik nog niet aan. Behalve tree brush en achievements weer aan.
Daar kan ik je wel in volgen idd. Zelf heb ik wat moeite met bepaalde onderdelen die pas later beschikbaar worden in game. Om een of andere reden lukt het me dan niet om een stad te bouwen zoals ik ze voor ogen had. Al ligt zoiets wss eerder aan mijzelf dan aan hoe het spel opgebouwd isdowncom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:49:
[...]
het is ook niet echt cheatenmaar was meer een sneer naar een eerdere discussie
Als je dit spel goed en eerlijk wil spelen zet je alle mods uit en behoud je enkel wat assets.
Des ondanks heb ik die mod echt niet nodig met juist wegen werk staat het nergens (lang) stil.
[ Voor 20% gewijzigd door downcom op 31-03-2015 16:53 ]
Wacht maar tot je in de buurt van de 200.000 bewoners komt dan heeft ook jouw GTX660-ti er moeite meeTomskii5 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:56:
Ja idd, mss in de toekomst ofzo. Het moet mogelijk zijn, spel is nu niet bepaald erg belastend te noemen
M'n stad met 380,000 inwoners kan bijvoorbeeld niet meer op 3x speed gezet worden... blijft gewoon bij elke instelling het zelfde en ik heb een GTX680..
Dus gewoon lekker door bouwen!
Dat had ik nog niet gezien maar hoe dan!?HMC schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:57:
De screenshots van de bouwer zelf laten zien dat hij zelfs buiten de grid nog bouwt.
Ik ben er net achter dat je met de nopilars mod een asset kunt maken (binnen de intersection categorie) voor treinen hierdoor kun je dus verkeerspleinen maken waar het spoor dus al inbegrepen zit.
Hier een voorbeeldje gemaakt
Echter bochten en freeform zitten hier nog niet in dus is soms wat lastig om er iets moois uit te krijgen
[ Voor 38% gewijzigd door downcom op 31-03-2015 17:04 ]
Volgens de forum post:Frits Flits schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:06:
Patch 1.0.7c is alweer verdwenen. Kan hem ook niet kiezen vanuit het menu. Pfff
Jammer dat er niet aangegeven wordt waarom, en wanneer hij weer beschikbaar wordt.EDIT: Temporarily shut down the beta branch, we will be back!
Wel een goed teken dat je weer vliegtuigen kreeg, neem aan dat dat ook weer zo zal zijn als ze eindelijk een goede versie van de patch releasen
Off-topic: grappig je te zien op Twitch!
Steam ||
Sorry voor de herhaling, maar nu heb ik ook een MacBook Air, waarvan ik vrees dat die dit spel helemaal niet trekt, maar op de gok:koen3950 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 11:05:
[...]
Op mijn 2011 MBA (bootcamp!) met intel graphics 3000 draait het vlot met alles op low (texture quality en detail staan wel op medium). Ziet er nog wel aanvaardbaar uit ook.
MBA, 13 inch, eind 2010
1,86 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB 1067 MHz DDR3
NVIDIA GeForce 320M 256 MB
|- Rotterdam -|
Oh ja ben voorlopig nog niet over de 20k kaap. Maar dat is ook omdat ik telkens met een nieuwe stad begin omdat mijn vorige een soepje geworden is en ik het deze keer wel wil goed doen (tot nu toe steeds gefaald xD)downcom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:59:
[...]
Wacht maar tot je in de buurt van de 200.000 bewoners komt dan heeft ook jouw GTX660-ti er moeite mee![]()
M'n stad met 380,000 inwoners kan bijvoorbeeld niet meer op 3x speed gezet worden... blijft gewoon bij elke instelling het zelfde en ik heb een GTX680..
Dus gewoon lekker door bouwen!
Het spel is 64bit only. Dus werkt enkel als je meer dan 4gb aan ram geheugen hebtpolm85 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:17:
[...]
Sorry voor de herhaling, maar nu heb ik ook een MacBook Air, waarvan ik vrees dat die dit spel helemaal niet trekt, maar op de gok:
MBA, 13 inch, eind 2010
1,86 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB 1067 MHz DDR3
NVIDIA GeForce 320M 256 MB
Wat, die is echt fet zeg!downcom schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:52:
Voor die gene die echt een groot gebouw wil hebben Burj Khalifa 1:1
[afbeelding]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Serieus? Je hebt toch geen 4gb geheugen nodig om een 64-bits versie van een OS te draaien?gangsta_playa schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:08:
[...]
Het spel is 64bit only. Dus werkt enkel als je meer dan 4gb aan ram geheugen hebt
Is het niet dat een 32-bits versie van een OS standaard niet meer dan 4gb geheugen kan gebruiken?
Er zijn inderdaad veel mooie plopable high rise offices gemaakt door anderen inmiddels.
Maar die groeien niet op je zones.
Dat zou nog eens een toffe mod zijn, want voor nu, zijn de in-game offices maar beetje minder (zonder mods)
[ Voor 103% gewijzigd door HMC op 31-03-2015 19:39 ]
Verwijderd
Alright! Straks uitproberen. Met 1.0.6 onder Linux heb ik ook gevonden waar de system freeze vandaan komt. Na de reboot valt me dit ineens op, vanboven in journalctl -r:
1
| Mar 31 15:46:38 linux-ygih kernel: Watchdog[2911]: segfault at 0 ip 00007f3de0ba6596 sp 00007f3dd0dbc6a0 error 6 in chrome[7f3ddccb9000+5153000] |
Google Chrome die op de achtergrond draait... en meer bepaald omdat Hardware Acceleration aanstaat. Blijkbaar werkt dat tegen de proprietary fglrx drivers in. Op nvidia blijkbaar hetzelfde.
Dus... zonder Chrome, loopt het als een trein.
De performance liegt er ook niet om. In plaats van een schamele 2 à 5 fps zit je aan 17-25 fps O.o
Als die nieuwe patch dat nu nog een beetje hoger trekt is het perfect
Holy Tree!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.