je hebt teveel kruispunten aan de boven en onderzijde, daar zit de bottleneck.Jordy.T schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:24:
Ik heb eigenlijk altijd wel problemen met al het verkeer in mijn industrial zone..
Het blijft maar een grote bottleneck, en heb van alles al geprobeerd, oneways, meerdere inritten etc en het helpt allemaal niet echt..
Wie weet hoe ik de volgende situatie het beste kan oplossen?
[afbeelding]
Edit; op dit moment staat nergens in deze zone, een oneway of dergelijke
Ja ik merk dat ook idd, moeten ze nog even oplossen want zo hebben zes baanswegen weinig zin.Jordy.T schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:34:
Net een 2de cargo station geplaatst, en het lijkt al iets af te nemen, enige probleem nu is dat ik helemaal rechts bovenin, een bottleneck krijg, door een stoplicht en voertuigen die het leuk vinden, om maar 1 lane te gebruiken om af te slaan, terwijl er duidelijk 2 zijn...
[afbeelding]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die twee geparkeerde auto's (links)PB-powell schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:53:
Helling proef iemand?
[afbeelding]
@Jordy de hoeveelheid kruisingen achter elkaar is te groot. Als je die, zeker het eerste stuk vanaf de grote weg gezien, vermindert zal het al beter gaan denk ik.
Ik heb net een paar wegen aangepast, en het verkeer loopt inderdaad 100% beter. Wel kwam ik een creative manier van blussen tegen:

we gaan maar eerst de grond in, en vervolgens gaan we bij de deur naar buiten om de brand te blussen

we gaan maar eerst de grond in, en vervolgens gaan we bij de deur naar buiten om de brand te blussen
Voron V0.2 | Prusa Core One+
Via de ene toegansweg naar iets van 4 rotondes toe en die weer laten uitkomen op de verschillende wegen. Nu ga je van 1 weg naar 20 stuks toe en komt alles op 1 punt binnen. Verdeel dat ene punt netjes over 4 punten en het gaat flink beter. Rotondes weken sowieso erg prettig voor het doorstromen.Jordy.T schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:24:
Ik heb eigenlijk altijd wel problemen met al het verkeer in mijn industrial zone..
Het blijft maar een grote bottleneck, en heb van alles al geprobeerd, oneways, meerdere inritten etc en het helpt allemaal niet echt..
Wie weet hoe ik de volgende situatie het beste kan oplossen?
[afbeelding]
Edit; op dit moment staat nergens in deze zone, een oneway of dergelijke
Ik zou de buitenste weg veranderen in een grote rondgaande eenrichtingsweg en proberen zo veel mogelijk wegen eenrichtingsverkeer te maken. Wat je bij 6-baans wegen ziet die eenrichtingsverkeer hebben is dat ze veel meer gebruik maken van alle sporen én de stoplichten staan korter op rood per richting...Jordy.T schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:34:
Net een 2de cargo station geplaatst, en het lijkt al iets af te nemen, enige probleem nu is dat ik helemaal rechts bovenin, een bottleneck krijg, door een stoplicht en voertuigen die het leuk vinden, om maar 1 lane te gebruiken om af te slaan, terwijl er duidelijk 2 zijn...
[afbeelding]
Qua cargo station: ik zag onlangs op reddit een oplossing waarbij 2 highway ramps naar het station liepen. Wat je doet is kijken waar de vrachtwagens het cargo station inrijden, vervolgens leg je met normale 2 baanswegen er een V-vormige weg voor zodat ze niet meer de hoek om hoeven. Die wegen kan je dan upgraden naar highwayramps en voila, je hebt een veel hogere troughput, en ik meen dat vuilniswagens nog altijd de afval kunnen ophalen...
Over vervoersopties, ik heb onlangs een mooi nieuw gebied aangelegd met een hoop winkels, leverde alleen een beetje een file op:

(Rode lijn ter referentie van de file)
Ik schat dat de gehele lengte ongeveer 3 á 4 tiles innam.. Ik heb uiteindelijk het grootste deel van de winkels om moeten zetten naar winkels maar er is nog altijd een flinke hoeveelheid verkeer en het vervelendste is nog wel dat het metrostation helemaal niets lijkt te doen... Blijkbaar is de snelweg sneller.
Is er overigens iemand hier die winst weet te draaien op treinen? Ik heb zelf maar een lijn die amper gebruikt word maar ik geef een vermogen uit aan treinen, mijn metro (die overigens ook beter geplaatst is) heeft veel meer passagiers en levert me daadwerkelijk geld op...
Heb een nieuwe map moeten starten gezien na een recente patch ik bij het laden vast bleef lopen. Maar in mijn vorige city had ik met treinen een soortgelijk issue. Er werd wel wat gebruik van gemaakt, maar minimaal. Slechts ca. 300 cims op ca. 120k inwoners. Meerdere stations voor ze om tussen te reizen mocht niet baten.VVVJeroen schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:56:
[...]
Is er overigens iemand hier die winst weet te draaien op treinen? Ik heb zelf maar een lijn die amper gebruikt word maar ik geef een vermogen uit aan treinen, mijn metro (die overigens ook beter geplaatst is) heeft veel meer passagiers en levert me daadwerkelijk geld op...
Met het vliegveld nog was het nog triester gesteld. Slechts 2 toeristen per week op zijn hoogtepunt
In mijn huidige city ben ik dan ook niet aan passenger trains begonnen.
Had ook zo'n soort gelijke file, opgelost door het aantal toegangswegen mijn wijk in te vergroten.VVVJeroen schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 22:56:
[...]
Ik zou de buitenste weg veranderen in een grote rondgaande eenrichtingsweg en proberen zo veel mogelijk wegen eenrichtingsverkeer te maken. Wat je bij 6-baans wegen ziet die eenrichtingsverkeer hebben is dat ze veel meer gebruik maken van alle sporen én de stoplichten staan korter op rood per richting...
Qua cargo station: ik zag onlangs op reddit een oplossing waarbij 2 highway ramps naar het station liepen. Wat je doet is kijken waar de vrachtwagens het cargo station inrijden, vervolgens leg je met normale 2 baanswegen er een V-vormige weg voor zodat ze niet meer de hoek om hoeven. Die wegen kan je dan upgraden naar highwayramps en voila, je hebt een veel hogere troughput, en ik meen dat vuilniswagens nog altijd de afval kunnen ophalen...
Over vervoersopties, ik heb onlangs een mooi nieuw gebied aangelegd met een hoop winkels, leverde alleen een beetje een file op:
[afbeelding]
(Rode lijn ter referentie van de file)
Ik schat dat de gehele lengte ongeveer 3 á 4 tiles innam.. Ik heb uiteindelijk het grootste deel van de winkels om moeten zetten naar winkels maar er is nog altijd een flinke hoeveelheid verkeer en het vervelendste is nog wel dat het metrostation helemaal niets lijkt te doen... Blijkbaar is de snelweg sneller.
Overigens mooie set snelwegen heb je liggen
En treinen bouw ik vooral voor de sier (personen dan)
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Na lang worstelen met het verkeer heb ik het nu eindelijk voor elkaar wbt de aan- en afvoer van mijn grote industrieterrein.
Ik ben niet zo'n grote fan van rotondes, heb er maar 2 in mijn stad van 60K laagbouw waaronder dus 1 op het grote industrieterrein.

Ik zie overigens vrij veel aparte wijken met alleen maar offices of commercial, zelf vind ik dat niet erg realistisch maar ieder z'n ding natuurlijk.
M'n stad is behoorlijk "grid" vormig, geen rotondes en behoorlijk wat kruisingen maar voorlopig red ik het nog prima met m'n verkeer.
Op sommige plekken is het druk maar geen files meer na wat gepuzzel.
Deze tip heeft me trouwens op een aantal plekken ook behoorlijk geholpen:
Ik ben niet zo'n grote fan van rotondes, heb er maar 2 in mijn stad van 60K laagbouw waaronder dus 1 op het grote industrieterrein.

Ik zie overigens vrij veel aparte wijken met alleen maar offices of commercial, zelf vind ik dat niet erg realistisch maar ieder z'n ding natuurlijk.
M'n stad is behoorlijk "grid" vormig, geen rotondes en behoorlijk wat kruisingen maar voorlopig red ik het nog prima met m'n verkeer.
Op sommige plekken is het druk maar geen files meer na wat gepuzzel.
Deze tip heeft me trouwens op een aantal plekken ook behoorlijk geholpen:
Only fools are enslaved by time and space.
Mja wijken met 1 specifieke zone is gewoon niet handig. Dat levert enorm veel verkeer op. Beter kun je zorgen dat cims zo weinig mogelijk afstand hoeven af te leggen om hun primaire behoeften te vervullen. En als je het al apart legt, moet je rekening houden dat ze dus echt overal vandaan kunnen komen waardoor je wegen daar heel goed op voorbereid moeten zijn.
Mozes is weer bezig
Ohja en NOOIT in 1x "High rise ban" aanklikken voor de hele stad
Dat zuigt!
🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Kun je oplossen met watersource-pompShitHappens schreef op zondag 29 maart 2015 @ 04:11:
[afbeelding]
Mozes is weer bezig
Ohja en NOOIT in 1x "High rise ban" aanklikken voor de hele stad-5k inwoners per week en inkomsten dik ver omlaat
Per +- 15 waterpompen kun je een watersource pomp gebruiken om de stroming van de rivier te herstellen.
Mja maar toch jammer dat er weer een mod voor nodig is. Al denk ik dat ik in mn volgende stad ook gewoon mods ga gebruiken (en dan ook achievements weer heractiveren). Ik hoop dat het nog snel naar de normale game gaat komen.downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 10:04:
[...]
Kun je oplossen met watersource-pomp
Per +- 15 waterpompen kun je een watersource pomp gebruiken om de stroming van de rivier te herstellen.
Nieuwe update naar 1.07 is liveMartinspire schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Mja maar toch jammer dat er weer een mod voor nodig is. Al denk ik dat ik in mn volgende stad ook gewoon mods ga gebruiken (en dan ook achievements weer heractiveren). Ik hoop dat het nog snel naar de normale game gaat komen.
Iemand enig idee hoe je een totaal gebrek aan RCI demand oplost? Ik heb al een tijd office & residential zones aangelegd in een poging een "onbalans" te creëren die de demand terug aanwakkert, maar die blijven gewoon leeg en de vraag blijft 0, ook voor industry & commerce... M'n populatie blijft rond de 55k dobberen...
Ik ben inmiddels ook aan de mods, alhoewel ik het wilde uitstellen.Martinspire schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Mja maar toch jammer dat er weer een mod voor nodig is. Al denk ik dat ik in mn volgende stad ook gewoon mods ga gebruiken (en dan ook achievements weer heractiveren). Ik hoop dat het nog snel naar de normale game gaat komen.
Uiteraard inderdaad ook de achievements weer aan, ook via mod.
Verder nog geen cheat mods, maar wel de mods die het spel (voorlopig) gewon beter maken...en wat gebouwen
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Genoeg scholing, vermaak en dat soort werk? Als je mensen blij maakt krijg je meestal ook weer demand.Buzz_Fuzz schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:35:
Iemand enig idee hoe je een totaal gebrek aan RCI demand oplost? Ik heb al een tijd office & residential zones aangelegd in een poging een "onbalans" te creëren die de demand terug aanwakkert, maar die blijven gewoon leeg en de vraag blijft 0, ook voor industry & commerce... M'n populatie blijft rond de 55k dobberen...
Nog steeds geen custom buildings op de Mac zichtbaar. Erg jammer, er is al een aantal mooie creaties voorbij gekomen.NomadTitan schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:31:
[...]
Nieuwe update naar 1.07 is liveHopelijk zijn deze bugs weg
Mee eens. Het is gek dat de rivieren zo snel stoppen met stromen... ik heb liever een water pompstation zoals we die hier kennen en dus niet perse aan het water geplaatst moeten worden.Martinspire schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:17:
[...]
Er zijn immers meerdere waterlagen dan de rivier
Verwijderd
Heb je de watertorens gezien? Die doen precies dat.downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:40:
ik heb liever een water pompstation zoals we die hier kennen en dus niet perse aan het water geplaatst moeten worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 13:45 ]
Helaas is de hele game er bij mij opgehouden, zowel nieuw spel straten (loopt ie vast) als een save game openen geeft hij een error.
https://www.dropbox.com/s/p1o1hvx0wr6ozml/Screen%20Shot%202015-03-29%20at%201.52.19%20PM.png?dl=0
Versie 1.0.6b (kan niet updaten naar 1.0.7) Ook al uninstall en re-install gedaan.
http://steamcommunity.com...ons/0/611701999523955293/
https://www.dropbox.com/s/p1o1hvx0wr6ozml/Screen%20Shot%202015-03-29%20at%201.52.19%20PM.png?dl=0
Versie 1.0.6b (kan niet updaten naar 1.0.7) Ook al uninstall en re-install gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Macsylver op 29-03-2015 14:05 ]
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
mod folder geleegd? Lijkt me duidelijk een slechte mod te zijn. Of asset.
Ik zie die update nog niet in steam? Alleen de beta van 1.7 (1.7b)NomadTitan schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:31:
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De water opbrengst is daar van tot zo ver ik weet een stuk lager... òf er moet een mod zijn met een bizare watertoren?Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:43:
[...]
Heb je de watertorens gezien? Die doen precies dat.
[ Voor 9% gewijzigd door downcom op 29-03-2015 14:39 ]
Weird.
het lijkt erop dat de 1.07 update er voor zorgt dat mijn stad in eens van 7k winst opeens naar -15K gaat.
En ik kan maar niet uitvogelen waarom
het lijkt erop dat de 1.07 update er voor zorgt dat mijn stad in eens van 7k winst opeens naar -15K gaat.
En ik kan maar niet uitvogelen waarom
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Dan zet je er meer neer. Ik zie het probleem niet. Een echt grondpomp is ook niet hetzelfde als een oppervlaktewaterpomp.downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:38:
De water opbrengst is daar van tot zo ver ik weet een stuk lager... òf er moet een mod zijn met een bizare watertoren?
Hoezo kun je niet updaten naar 1.07, dat doet steam automatischMacsylver schreef op zondag 29 maart 2015 @ 13:56:
Helaas is de hele game er bij mij opgehouden, zowel nieuw spel straten (loopt ie vast) als een save game openen geeft hij een error.
Of heb je een illegale versie ofzo ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik heb werkelijk geen idee, zelfs bij een nieuwe installatie bij steam werkt het niet. Game gewoon legaal gekocht op steam zelf.heuveltje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:43:
[...]
Hoezo kun je niet updaten naar 1.07, dat doet steam automatisch
Of heb je een illegale versie ofzo ?
Update settings staan op Always keep this game up to date / Always allow background downloads.
Enige optie hier om naar 1.07 te gaan van 1.0.6b is naar 1.0.7b gaan via opt in op beta updates in steam.
lost alleen niet het probleem op van savegames openen. Geen gekke dingen gedaan of nieuwe mods geïnstalleerd en ook bij het uitzetten geen savegame meer werkend. Helaas daar gaat een stad van 190.000
[ Voor 15% gewijzigd door Macsylver op 29-03-2015 14:51 ]
RoflolMacsylver schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:47:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee, zelfs bij een nieuwe installatie bij steam werkt het niet. Game gewoon legaal gekocht op steam zelf.
Update settings staan op Always keep this game up to date / Always allow background downloads.
Enige optie hier om naar 1.07 te gaan van 1.0.6b is naar 1.0.7b gaan via opt in op beta updates in steam.
En nu heb ik hetzelfde probleem
Ik had even teruggezet naar de 1.06b om te kijken of ik inderdaad toen nog winst maakte.
En vervolgens heb ik dat weer gedisabled, maar ik blijf op 1.06b hangen nu ?
Verify local files hielp niet...
Weird ass shit !
Hoe zie je sowieso welke versie je nu hebt?
Bijvoorbeeld bij het opstarten van het spel in de rechter onder hoek.HMC schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:50:
In game, Main menu. rechts onderHMC schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:50:
In steam onder beta's kun je een andere versie kiezen (in theorie althams, dat lijkt nu niet te werken)
Update 1.0.7b WAS live. Vrijdag gereleased (patch notes hier), maar enkele uren later teruggetrokken door de devs (forum post hier) omdat er toch nog veel mis ging. Je spel zou automatisch terug gezet moeten zijn naar 1.0.6. Je kan wel een opt-in doen naar 1.0.7b via de beta tab bij de properties maar dat is op eigen risico.NomadTitan schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:31:
[...]
Ik heb nergens gezien dat de devs update 1.0.7 sinds vrijdag opnieuw gereleased hebben. Dat lijkt me ook niet realistisch gezien het testen dat ze moeten doen en het feit dat het weekend is...
De community manager heeft aangegeven dat hij maandag met meer info en hopelijk een ETA voor 1.0.7 komt (bron).
Steam ||
Tja en de kosten liggen ook hoger, en dat is niet het enige probleem! de sewage moet nu ook op een zeer creatieve manier worden opgelost als je tegen de 400.000 bewoners aan loopt.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:40:
[...]
Dan zet je er meer neer. Ik zie het probleem niet. Een echt grondpomp is ook niet hetzelfde als een oppervlaktewaterpomp.
daarnaast heb je ook nog gewoon een grondwaterpomp met filter installatie dat is wat wij hier in Nederland (en de helft van europa gebruiken) Het enige wat we hier doen met de rivier is lozen van gefilterd rioolwater.
Wat is eigenlijk het punt van dingen als de colossal order HQ en andere unieke gebouwen ?
Ik snap dat ze wat visitors en toeristen trekken, maar dat is minimaal (zeg 10 stuks) vergeleken bij de parken die je kunt bouwen (makkelijk 40 bezoekers)
Echter waar een park zeg $80 per week kost, kost de CO hq een whopping $1440 per week.
Wat mis ik waarom ik dat dan toch zou willen bouwen ?
Ik snap dat ze wat visitors en toeristen trekken, maar dat is minimaal (zeg 10 stuks) vergeleken bij de parken die je kunt bouwen (makkelijk 40 bezoekers)
Echter waar een park zeg $80 per week kost, kost de CO hq een whopping $1440 per week.
Verwijderd
Die watertorens zijn toch ook grondwaterpompen? Ik snap echt niet wat nou helemaal je probleem is. Je hebt twee opties en als de ene je niet aanstaat of voorhanden is kies je de andere.downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:02:
daarnaast heb je ook nog gewoon een grondwaterpomp met filter installatie dat is wat wij hier in Nederland (en de helft van europa gebruiken) Het enige wat we hier doen met de rivier is lozen van gefilterd rioolwater.
Overigens zuiveren we in Nederland wel degelijk rivierwater:
Oppervlaktewater is het water in rivieren en plassen. Vooral water uit de Rijn en de Maas wordt gebruikt voor het maken van drinkwater. Het zuiveren van oppervlaktewater is ingewikkelder dan het zuiveren van grondwater. Oppervlaktewater is minder schoon, onder andere omdat fabrieken hun afvalwater hierin lozen. Ook spoelt er mest uit de landbouwgebieden in het oppervlaktewater.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 15:24 ]
Deze gebouwen zijn vereisten voor de monumenten. Bij de info over het gebouw kun je zien voor welk monument je het nodig hebt. De monumenten zijn een soort end-game gebouwen die een enorm groot effect hebben, bijvoorbeeld de land value in je hele stad verhogen, of enorm veel stroom produceren.heuveltje schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:18:
Wat is eigenlijk het punt van dingen als de colossal order HQ en andere unieke gebouwen ?
Steam ||
Volgens mij meer dan genoeg...Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:43:
[...]
Genoeg scholing, vermaak en dat soort werk? Als je mensen blij maakt krijg je meestal ook weer demand.
Unemployment 4%.
Iedeen tevreden.
75-95% educated.
Goede land value.
Geen RCI demand, lege zones, populatie stagneert, farms klagen over gebrek aan werknemers en commerce klaagt over gebrek aan klanten...
Help?

of ervoor zorgen dat je geen school meer nodig hebt, of geen ziekenhuizen...Lau1187 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:22:
[...]
Deze gebouwen zijn vereisten voor de monumenten. Bij de info over het gebouw kun je zien voor welk monument je het nodig hebt. De monumenten zijn een soort end-game gebouwen die een enorm groot effect hebben, bijvoorbeeld de land value in je hele stad verhogen, of enorm veel stroom produceren.
Of toeristen aantrekken. Zo, nu hebben we alles genoemd.M2M schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:27:
[...]
of ervoor zorgen dat je geen school meer nodig hebt, of geen ziekenhuizen...
Steam ||
Nu met mijn vierde grote stad bezig. Ik gebruik in deze stad een aantal mods die de gameplay wat vergemakkelijken. Zo kan ik de RCI demand zelf instellen, erg handig voor wanneer je stad stagneert en er nergens echt behoefte aan is. Een andere handige mod is er een die de capaciteit van je transportdiensten vergroot.
Ik blijf het vermakelijk vinden dat na het bouwen van je Hadron Collider je hele bevolking hoogopgeleid is, maar toch gewoon gaan werken in 'uneducated' jobs. Sta je daar met je dubbele master in biochemische technologie op een boerderij plantjes water te geven.
Mijn vierde stad is, als mijn vorige, blijven hangen op 170k inwoners. Tot daar ongeveer heeft mijn cpu het er gewoon te moeilijk mee. De graphics terugzetten naar foeilelijke standjes schijnt wat te helpen, maar verder groeien lukt me gewoon niet meer. Het hele spel blijft goed lopen, geen fps drops of wat dan ook, maar mijn cpu gebruik blijft standaard rond de 100%. Hebben meer mensen hier last van?
Ik blijf het vermakelijk vinden dat na het bouwen van je Hadron Collider je hele bevolking hoogopgeleid is, maar toch gewoon gaan werken in 'uneducated' jobs. Sta je daar met je dubbele master in biochemische technologie op een boerderij plantjes water te geven.
Mijn vierde stad is, als mijn vorige, blijven hangen op 170k inwoners. Tot daar ongeveer heeft mijn cpu het er gewoon te moeilijk mee. De graphics terugzetten naar foeilelijke standjes schijnt wat te helpen, maar verder groeien lukt me gewoon niet meer. Het hele spel blijft goed lopen, geen fps drops of wat dan ook, maar mijn cpu gebruik blijft standaard rond de 100%. Hebben meer mensen hier last van?
op een gegeven moment loop je vanzelf tegen een CPU limiet aan. Hoe goed je systeem ook is...Joosttweakers schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:37:
Nu met mijn vierde grote stad bezig. Ik gebruik in deze stad een aantal mods die de gameplay wat vergemakkelijken. Zo kan ik de RCI demand zelf instellen, erg handig voor wanneer je stad stagneert en er nergens echt behoefte aan is. Een andere handige mod is er een die de capaciteit van je transportdiensten vergroot.
Hoeveel uren heb je dan al in het spel gestoken?Joosttweakers schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:37:
Ik heb er zelf +-30u op zitten en zit nog steeds in m'n eerste stad ("career mode", dus zonder cheat-mods) en m'n populatie blijft op 60k hangen en heb nog véél ruimte om vol te ploppen.
Spelen jullie dan op unlimited money, all unlocks & speed x3?
Steam vertelt mij dat ik er 55 uur in heb zitten. Deprimerend he!Buzz_Fuzz schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:44:
[...]
Hoeveel uren heb je dan al in het spel gestoken?
Ik heb er zelf +-30u op zitten en zit nog steeds in m'n eerste stad ("career mode", dus zonder cheat-mods) en m'n populatie blijft op 60k hangen en heb nog véél ruimte om vol te ploppen.
Spelen jullie dan op unlimited money, all unlocks & speed x3?
Ik heb zelf een map gemaakt met een groot bos voor industrie, één goede rivier en 2 snelwegen. Ik heb de eerste stad nog wel met infinite money gedaan, erna niet meer.
De tijd schroef ik nogal eens op naar 3 keer om de groei wat te versnellen, en naarmate de stad groeit is die 3x versnelling geen versnelling meer.
Om het een en ander wel makkelijker te maken als je een wijk uit de grond stampt, maak ik wel gebruik van verschillende modulaire weg patronen van steam, die ik heb aangepast naar mijn eigen wensen. Dit is wel een waardevolle toevoeging aan het spel, anders zit je soms zo hersenloos weggetjes aan te leggen.
Ik speel eigenlijk alleen maar op 3x, deed ik met SimCity ook altijd al en dat zit er dus hier ook nog in.
(Zo pauzeer ik ook maar zelden als ik iets aanpas of ga bouwen)
Heeft dat nadelen dan?
Heeft dat nadelen dan?
Water word hier gewoon in "haps" (woon aan de maas in het riviergebied) omhoog gepompt (lees grondwater ivm grind en zand dat een als natuurlijke filter dient.) en het gefilterde rioolwater word hier gewoon geloosd in de maas.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:19:
[...]
Die watertorens zijn toch ook grondwaterpompen? Ik snap echt niet wat nou helemaal je probleem is. Je hebt twee opties en als de ene je niet aanstaat of voorhanden is kies je de andere.
Overigens zuiveren we in Nederland wel degelijk rivierwater:
[...]
Maar om even te verduidelijken wat ik bedoel en dat het niet zomaar een keuze is;
Watertoren Aanschaf $3500, upkeep $240 en elektriciteit 240kw [60.000m³ per week aan wtaer]
Waterpomp aan een waterbron; aanschaf $2500, upkeep $240 elektriciteit 240kw [120.000m³ per week aan water]
Een watertoren is dus duurder en minder efficiënt. Daarnaast vanaf ~ 275.000 inwoners twee complete rivieren leeg trekken is verre van realistisch.
Ik sta inmiddels op +$175.000 per week maar dit wil niet zeggen dat je dan maar kan gaan strooien met geld. Gelukkig kun je het peil van de rivieren terug brengen met een watersourcepomp maar dit is niet geheel zonder risico want de druk kan te hoog zijn op de rivier en overstromen er dus bewoonde gedeeltes.
Tevens heb ik een mooi meer moeten gebruiken voor het vuile rioolwater (wat dan weer word afgezogen door waterevaparators) maar goed ik hoop dat dit in de toekomst word aangepast. Je kan met de vervuiling en verbruik op basis van water op een gegeven moment geen kant op en zult dus het spel moeten stoppen.
Dat is mijn ervaring nu op het gebied van water & sewage systemen in dit spel en natuurlijk kun je waterpompen pakken maar ik dacht dat ik al creatief genoeg geweest was.
Wanneer je speelt en bijv. snelwegen aanpast waar druk over gereden word dan krijg je harmonica files, en zullen auto's zonder reden zomaar ineens stil gaan staan op de snelwegDonstil schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:54:
Ik speel eigenlijk alleen maar op 3x, deed ik met SimCity ook altijd al en dat zit er dus hier ook nog in.
Heeft dat nadelen dan?
Verwijderd
Dat is wel een keuze, dat is precies wat je met stroom ook hebt. Je geeft zelf al aan waarom water uit de rivier betrekken makkelijker is, dus daar staat dan wat tegenoverdowncom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:03:
Maar om even te verduidelijken wat ik bedoel en dat het niet zomaar een keuze is;
Het is niet alsof het onredelijk of stuk is.
Natuurlijk is het een keuze maar het gevolg is de desastreus (waardoor je bij hoge bevolkingsaantallen dus feitelijk geen keuze meer hebt). bij een stad onder het half miljoen trek je in de realiteit echt geen rivier leeg.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:09:
[...]
Dat is wel een keuze, dat is precies wat je met stroom ook hebt. Je geeft zelf al aan waarom water uit de rivier betrekken makkelijker is, dus daar staat dan wat tegenover
Het is niet alsof het onredelijk of stuk is.
Anders hadden we met onze 16miljoen mensen toch ook geen dijken en een heel delta project nodig gehad.
En het is wel "stuk" want de hoeveelheid water dat terug geloosd word is lager dan dat er gewonnen word. Waar blijven die overige kubiekemeters water? Anders zou mn rivier wel weer vol lopen met half gezuiverd water en dat is niet het geval want alles komt letterlijk droog te staan.
Met andere woorden ik heb nu +50 waterpompen; dat zullen dan dus minimaal 100 watertorens moeten worden? Dat is dus een halve tile compleet vol gooien? Met andere woorden denk je een beetje realistisch na dan klopt dit gewoon niet
Verwijderd
Verdamping.downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:18:
En het is wel "stuk" want de hoeveelheid water dat terug geloosd word is lager dan dat er gewonnen word. Waar blijven die overige kubiekemeters water? Anders zou mn rivier wel weer vol lopen met half gezuiverd water en dat is niet het geval want alles komt letterlijk droog te staan.
Een grote stad heeft nu eenmaal veel water nodig, of die schaal nu precies gelijk is aan de realiteit of niet. Het komt wel degelijk voor dat rivieren relevant leeggetrokken worden of zelfs helemaal, het is in veel gebieden een reëel probleem.Met andere woorden ik heb nu +50 waterpompen; dat zullen dan dus minimaal 100 watertorens moeten worden? Dat is dus een halve tile compleet vol gooien? Met andere woorden denk je een beetje realistisch na dan klopt dit gewoon niet
Je bent wel ontzettend aan het zeuren. Deal with it of maak een mod.
Voornamelijk verdamping, maar ook in de uitdeiende mensen zelf, in de bomen en planten, in de dieren die in de stad leven, etc. Beetje rare opmerking.
Ik zeur niet hoor, ik geef alleen aan dat er iets niet helemaal klopt en dat dit voor enorme nadelige gevolgen heeft voor de gameplay. maar ik zou zeggen start een nieuwe stad met twee enkele rivieren en je ervaart het zelf. Je kunt gewoon niet meer verder spelen dat is dan toch een bug / foutje / punt van aandacht? daarom geef ik het hier aan om te horen of meerdere tegen dit limiet aanlopen.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:22:
[...]
Verdamping.
[...]
Een grote stad heeft nu eenmaal veel water nodig, of die schaal nu precies gelijk is aan de realiteit of niet. Het komt wel degelijk voor dat rivieren relevant leeggetrokken worden of zelfs helemaal, het is in veel gebieden een reëel probleem.
Je bent wel ontzettend aan het zeuren. Deal with it of maak een mod.
Maar goed ik ben zelf bij de Colorado river geweest maar dit is grotendeels een kanaal om oa gigantische steden als Las Vegas te voorzien van water waar helemaal geen water is!
En zelfs dat kleine dunne pijpje wat naar Las Vegas loopt voorziet een meer dan een half miljoen mensen van water dus ook die vergelijking gaat niet op.
tevens de Colorado River loopt door 4 staten waaronder een woestijn. niet geheel gek dat hij af en toe compleet opdroogt als er ook nog +20 miljoen amerikanen gebruik van maken. Dit komt nog niet in de buurt van aantallen die spelers binnen Cities Skylines halen.
Daarnaast ik roep hier al 2,5 week dat ik het een fantastische game vind! Echter mer ik nu dat je als speler zo ontzettend moeilijk verder kan dat dat toch jammer is. (helemaal als je een beetje logisch gaat redeneren dat complete riveren worden leeg getrokken.
Ja ik heb een geprobeerd een mod te maken maar ik krijg geen aansluitpunt voor waterleidingen.
Dus ik ben niet negatief maar de waarden die nu gebruikt worden zijn te hoog (als je geen zee tot je beschikking hebt).
Verwijderd
Maar je kunt toch gewoon watertorens bouwen? Dan kan je toch door? Ik snap absoluut niet wat je probleem nou is. Dan moet je er meerdere bouwen, ja, zo werkt zoiets.downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:42:
Ik zeur niet hoor, ik geef alleen aan dat er iets niet helemaal klopt en dat dit voor enorme nadelige gevolgen heeft voor de gameplay. maar ik zou zeggen start een nieuwe stad met twee enkele rivieren en je ervaart het zelf. Je kunt gewoon niet meer verder spelen dat is dan toch een bug / foutje / punt van aandacht? daarom geef ik het hier aan om te horen of meerdere tegen dit limiet aanlopen.
Die vergelijking gaat wel op, wat Cities Skylines is een model, geen perfecte weergave van de werkelijkheid. Er wonen ook maar 15 mensen in een flatgebouw, is dat dan ook een probleem volgens jou?Maar goed ik ben zelf bij de Colorado river geweest maar dit is grotendeels een kanaal om oa gigantische steden als Las Vegas te voorzien van water waar helemaal geen water is!
En zelfs dat kleine dunne pijpje wat naar Las Vegas loopt voorziet een meer dan een half miljoen mensen van water dus ook die vergelijking gaat niet op.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 16:51 ]
Las Vegas is geen gigantische stad. Vrij klein zelfs. Dat ze veel water verbruiken is inderdaad een feit. 
Verder wat Camacha zegt.
Verder wat Camacha zegt.
[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 29-03-2015 16:47 ]
Maak er dan ook niet zo'n probleem van.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:45:
[...]
Maar je kunt toch gewoon watertorens bouwen? Dan kan je toch door? Ik snap absoluut niet wat je probleem nou is. Dan moet je er meerdere bouwen, ja, zo werkt zoiets.
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Lol, ik verzin geen probleem. Ik probeer te ontdekken wat er aan de hand is, maar keer op keer blijkt er niets aan de hand te zijn. Daar kan ik uiteraard niet mee helpen.Room42 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:54:
Maak er dan ook niet zo'n probleem van.Jij bent ook wel een beetje aan het drammen, hoor.
Er is er maar één die dramt, ik probeerde vooral behulpzaam te zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 17:05 ]
Ik vind de hoeveelheid gebouwen die je soms nodig hebt wel erg veel soms. Ik heb nu een hele rij met zuiveringsinstallaties... Ik zou graag één grotere, efficiëntere installatie zien... Idem dito voor water en energie... Voor de meeste steden van 110.000 inwoners is één kerncentrale wel genoeg
[ Voor 24% gewijzigd door Koenvh op 29-03-2015 17:15 ]
🠕 This side up
Ik heb de beta van 1.07 toch maar even geïnstalleerd. Helaas lost dit ook niet het ontbreken van plaatjes bij parken op. Maakt het toch wel redelijk lastig om alles mooi te organiseren.
Ja dat is wat knullig idd. Ik heb met een klein stadje van 40.000 al 7 afval verbrandingsovens nodig. Beetje uit proportie getrokken.Koenvh schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:13:
Ik vind de hoeveelheid gebouwen die je soms nodig hebt wel erg veel soms. Ik heb nu een hele rij met zuiveringsinstallaties... Ik zou graag één grotere, efficiëntere installatie zien... Idem dito voor water en energie... Voor de meeste steden van 110.000 inwoners is één kerncentrale wel genoeg
Pc traag telkens als ik over hetzelfde stukje grond beweeg. Ik inzoomen, en ja hoor...

Zelfs op 'speed 3' is het net of het spel op 'speed 1' speelt. En ik heb geen slechte pc, geloof mij

Zelfs op 'speed 3' is het net of het spel op 'speed 1' speelt. En ik heb geen slechte pc, geloof mij
[ Voor 26% gewijzigd door Feanathiel op 29-03-2015 18:32 ]
lol.... hebben ze uitverkoop in de metroFeanathiel schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:31:
Pc traag telkens als ik over hetzelfde stukje grond beweeg. Ik inzoomen, en ja hoor...![]()
[afbeelding]
Heb ook een keer zoiets gehad... Zeer irritant. Wanneer je (net als ik) de metro verwijder.. blijven de mensen daargewoon hangen.. en gaan niet meer weg...., heb dit trouwens niet meer na de laatste update...
The Walking Dead?Feanathiel schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:31:
Pc traag telkens als ik over hetzelfde stukje grond beweeg. Ik inzoomen, en ja hoor...![]()
[afbeelding]
Wtf, je hele stad staat zo'n beetje op die brugFeanathiel schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:31:
[afbeelding]
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Was eigenlijk ook de bedoeling, ik bedoel, de autowegen te ontlasten. Volgens mij is dat ook wel aardig gelukt.PB-powell schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:50:
[...]
Wtf, je hele stad staat zo'n beetje op die brug
Nu voorlopig een kleine gemeente met 8k inwoners. Maar wel een stabiele stroom aan geld. Ik ben nu aan het proberen het verkeer te optimaliseren. Voorlopig nog vrij weinig bottlenecks, buiten aan de oprit/afrit naar de snelweg.
Zojuist mijn hele industrie demand ingezakt, alles flink in de min. Grootste industriegebied was helemaal onbebouwd
paar minuten later staat het balkje weer vol... achja ik heb nu het hele gebied verwijderd en nieuwe snelwegen aangelegd.
paar minuten later staat het balkje weer vol... achja ik heb nu het hele gebied verwijderd en nieuwe snelwegen aangelegd.
(WIP) Traffic Manager Mod - Priority Signs and more
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5EdCqUCPrxs&feature=youtu.be]
I need this.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5EdCqUCPrxs&feature=youtu.be]
I need this.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Feanathiel schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:31:
[afbeelding]
Heb dit ook gehad. ZIjn het spook burgers of zijn ze echt actief? Anders ff alles weghalen en opnieuw aanleggen en dan even doorspoelen. Ik weet niet hoe het met je metro net zit maar ik wel is een paar keer een dubbele halte gemaakt omdat er teveel metro's op 1 station kwamen en dat liep vertraging op.
Maar het even demolishen kan sowieso geen kwaad voor je performance denk ik.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ik zou de wekelijkse kosten dan opschroeven naar ongeveer 3x240 aangezien hij ~3x effectiever is dan de waterpomp.downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:22:
Pomp capaciteit van 304000m³ hierdoor ongeveer 6x effectiever dan de standaard watertoren.
Verder netjes hoor, heeft de "discussie"
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Waarom aparte lijnen? Als je ze aan elkaar verbind, dan heb je dit niet.Feanathiel schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:31:
[afbeelding]
Inderdaad! Ik zal deze kosten even aanpassen nog meer wensen hier?LoneRanger schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:46:
[...]
Ik zou de wekelijkse kosten dan opschroeven naar ongeveer 3x240 aangezien hij ~3x effectiever is dan de waterpomp.
Verder netjes hoor, heeft de "discussie"toch zin gehad.
Dat soort cheat mods ga ik niet aan.
Een watertoren die ineens zoveel opzuigt is gewoon cheat.
Heb ik nog niet als nodig ondervonden in dit spel.
Maar wel mooi gedaan.
Maar wel mooi gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 29-03-2015 20:25 ]
Zijn ook echt actief inderdaad. Main hub tussen winkelcentrum en woonstad.Postius schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:46:
[...]
![]()
Heb dit ook gehad. ZIjn het spook burgers of zijn ze echt actief? Anders ff alles weghalen en opnieuw aanleggen en dan even doorspoelen. Ik weet niet hoe het met je metro net zit maar ik wel is een paar keer een dubbele halte gemaakt omdat er teveel metro's op 1 station kwamen en dat liep vertraging op.
Maar het even demolishen kan sowieso geen kwaad voor je performance denk ik.
Vanwege het beperkte aantal metro's die daar kunnen stoppen. Ik heb al meerdere lijnen op hetzelfde stuk die dezelfde route rijden om de throughput aan te kunnen.Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:46:
[...]
Waarom aparte lijnen? Als je ze aan elkaar verbind, dan heb je dit niet.
Dit is dus de reden dat er een file van treinen ontstaat:

De treinen stoppen buiten de map en daar stappen dan mensen in en uit. Alle treinen die hier achteraan komen moeten dus wachten totdat iedereen in en uit is gestapt.

De treinen stoppen buiten de map en daar stappen dan mensen in en uit. Alle treinen die hier achteraan komen moeten dus wachten totdat iedereen in en uit is gestapt.
Dankje,HMC schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:25:
Dat soort cheat mods ga ik niet aan.
Maar wel mooi gedaan.
Maar als de kosten naar verhouding blijven (dus alles x6) is dat dan nog steeds cheaten of vind je gewoon dat ik er dan 6x zoveel watertorens neer moet zetten?
Heb nog zitten zoeken naar watertorens en hun specificaties. Maar gemiddeld hebben ze een opslag capciteit van 700m³ (dat vooral als druk voor op de leiding word gebruikt) Maar over de capaciteit van het werkelijk pompen is bar weinig bekend.
Ja, zeker cool. Maar dan inderdaad een grotere plot maken, met zooitje torens, met een boompje hier en daar. Zoiets? En zeker kosten omhoog.
[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 29-03-2015 21:06 ]

Mijn ontwerp voor een cirkel stad. Eerst de kwart cirkels ontworpen in de asset editor en vervolgens aan elkaar geplakt op de map. Ben benieuwd hoe effectief het is.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=416327627
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb al 'jarenlang' een vliegveld liggen, maar nog steeds geen vliegtuigen of mensen op het vliegveld. Heb inmiddels zo'n 65k inwoners, in de buurt van het vliegveld veel toeristische trekpleisters en wat ik kan zien hebben alle tiles luchtverbindingen. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?
Heb ook al op andere plekken vliegvelden gelegd, maar niets helpt.
Een veel gevraagde mod: Destroy Everything! 
Edit: Ook deze kan wel handig zijn voor sommigen:CinematicCamera
Edit: Ook deze kan wel handig zijn voor sommigen:CinematicCamera
[ Voor 36% gewijzigd door Anima-t3d op 29-03-2015 22:42 . Reden: CinematicCamera link toegevoegd ]
Gebruik je een custom map van de steam workshop? Want het kan zijn dat de maker van die map geen flight paths heeft aangelegd. Als die er niet zijn komen er gewoon helemaal geen vliegtuigen.Frits Flits schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:27:
Ik heb al 'jarenlang' een vliegveld liggen, maar nog steeds geen vliegtuigen of mensen op het vliegveld. Heb inmiddels zo'n 65k inwoners, in de buurt van het vliegveld veel toeristische trekpleisters en wat ik kan zien hebben alle tiles luchtverbindingen. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?
Je kunt maps inspecteren in de map editor, of klikken op New Game, en dan per map bekijken wat voor connecties er zijn (trein/boot/vliegtuig).
Steam ||
Heb ik de officiële Two Rivers gepakt. Geen schepen, wel vliegtuigen. Maps openen in de map editor kan zeker alleen met gedownloade maps?Lau1187 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:44:
[...]
Gebruik je een custom map van de steam workshop? Want het kan zijn dat de maker van die map geen flight paths heeft aangelegd. Als die er niet zijn komen er gewoon helemaal geen vliegtuigen.
Je kunt maps inspecteren in de map editor, of klikken op New Game, en dan per map bekijken wat voor connecties er zijn (trein/boot/vliegtuig).
Net even gecheckt, en ik kon inderdaad alleen custom maps in de editor openen, niet standaard maps. Er zouden inderdaad gewoon flight paths moeten zijn op de Two Rivers map. Vreemd.Frits Flits schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:02:
[...]
Heb ik de officiële Two Rivers gepakt. Geen schepen, wel vliegtuigen. Maps openen in de map editor kan zeker alleen met gedownloade maps?
Ik heb je probleem nog niet eerder voorbij zien komen. Enige waaraan ik kan denken zijn de standaard dingen: is het vliegveld aangesloten op het wegennet, water, en elektra? Ik kan niet echt bedenken waaraan het zou kunnen liggen...
Steam ||
Er staat gewoon "Operating normally". Nieuwe vliegvelden doen het ook niet. Ik zag net wel op de steamfora dat een aantal anderen ook last heeft van geen vliegtuigen bij Two Rivers. Dus ik denk een bugje in de map.Lau1187 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:08:
[...]
Net even gecheckt, en ik kon inderdaad alleen custom maps in de editor openen, niet standaard maps. Er zouden inderdaad gewoon flight paths moeten zijn op de Two Rivers map. Vreemd.
Ik heb je probleem nog niet eerder voorbij zien komen. Enige waaraan ik kan denken zijn de standaard dingen: is het vliegveld aangesloten op het wegennet, water, en elektra? Ik kan niet echt bedenken waaraan het zou kunnen liggen...
Hmm vervelendFrits Flits schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Er staat gewoon "Operating normally". Nieuwe vliegvelden doen het ook niet. Ik zag net wel op de steamfora dat een aantal anderen ook last heeft van geen vliegtuigen bij Two Rivers. Dus ik denk een bugje in de map.
Hopen dat het gefixt wordt in een toekomstige patch.
Steam ||
Ik gebruik deze map ook en heb 3 vliegvelden waarvan er op twee daadwerkelijk vliegtuigen met passagiers landen.Frits Flits schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:18:
[...]
Er staat gewoon "Operating normally". Nieuwe vliegvelden doen het ook niet. Ik zag net wel op de steamfora dat een aantal anderen ook last heeft van geen vliegtuigen bij Two Rivers. Dus ik denk een bugje in de map.
bestaat er ergens een layover voor de aanvliegroutes?
Ik heb het spel gisteren 12 uur laten draaien met het idee om het inwonersaantal wat op te krikken maar dat werkt toch niet helemaal. De stad blijft nu op zo'n 100.000 inwoners staan. Ik heb vervolgens aardig wat in services moeten voorzien zoals parken, politie, brandweer, ziekenhuizen etc. om demand en daarmee het groeiende aantal inwoners terug te krijgen. Simpel de stad maar door laten draaien werkt niet ook al was alles in orde.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Zaten alle huizen niet gewoon vol?
Heb jij nog extra tiles aangeschaft?downcom schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:59:
[...]
Ik gebruik deze map ook en heb 3 vliegvelden waarvan er op twee daadwerkelijk vliegtuigen met passagiers landen.
bestaat er ergens een layover voor de aanvliegroutes?
Ik had al aardig wat gebieden 'gepland' met verschillende soorten bebouwing.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Verwijderd
No joy for Linux users D:
http://steamcommunity.com...ons/0/611701999534358020/ & http://pastebin.com/AwMRBvD7
http://steamcommunity.com...ons/0/611701999534358020/ & http://pastebin.com/AwMRBvD7
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik ben dit weekend begonnen, nu bijna 5500 inwoners, verder niet veel bijzonders, 1 tile aangeschaft, 1 industriegebied, 1 district toegewezen voor boerderijen, verder alleen huizen en commercieel en een paar busroutes opgezet. En iets van 15 windmolens...
Erg leuk spel, winst maken is wel kinderlijk eenvoudig.
Heb in de Steam Workshop een first person mod gezien, maar krijg die niet werkend, er zou rechts bovenin beeld een extra knop te zien zijn, maar zie die niet. Vraag me ook af hoe je die moet installeren, is dat op abboneren klikken? Spel ook al eens geherstart.
Heb in de Steam Workshop een first person mod gezien, maar krijg die niet werkend, er zou rechts bovenin beeld een extra knop te zien zijn, maar zie die niet. Vraag me ook af hoe je die moet installeren, is dat op abboneren klikken? Spel ook al eens geherstart.
Gisteren ook begonnen met Cities Skylines, en inderdaad een hele verademing na simcity 2013.
Enige wat ik echt mis is dat het niet inzoomt naar je huidige cursus positie, dit zou namelijk het gebruik van scrollen overbodig maken. Ik heb in de steamworkshop gekeken of er mods zijn die dit implementeren, maar helaas niet kunnen vinden.
Iemand een tip hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik zou graag In en uitzoomen zoals bij bv Supreme commander 2 of google maps.
Dus inzoomen niet naar wat er op dat moment gecentreerd staat, maar inzoomen naar de plek waar je cursor is.
Enige wat ik echt mis is dat het niet inzoomt naar je huidige cursus positie, dit zou namelijk het gebruik van scrollen overbodig maken. Ik heb in de steamworkshop gekeken of er mods zijn die dit implementeren, maar helaas niet kunnen vinden.
Iemand een tip hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
Ik zou graag In en uitzoomen zoals bij bv Supreme commander 2 of google maps.
Dus inzoomen niet naar wat er op dat moment gecentreerd staat, maar inzoomen naar de plek waar je cursor is.
Nadat je geabonneerd bent moet je de mod nog activeren in de Content Manager.FastFred schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:49:
Ik ben dit weekend begonnen, nu bijna 5500 inwoners, verder niet veel bijzonders, 1 tile aangeschaft, 1 industriegebied, 1 district toegewezen voor boerderijen, verder alleen huizen en commercieel en een paar busroutes opgezet. En iets van 15 windmolens...
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Als ik me niet vergis werken mods pas bij het volgende nieuwe spel dat je start na de installatie ervanFastFred schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:49:
Nope, gewoon activeren in de Content Manager en het moet werken. Enkel specifieke mods werken pas bij een nieuw spel maar dat is dan vaak vanwege de aard van de mod, geen generieke standaard.Koppensneller schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:04:
[...]
Als ik me niet vergis werken mods pas bij het volgende nieuwe spel dat je start na de installatie ervan
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.