• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Martinspire schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:53:
[...]
Maar waar zoek je dan uitdaging in? Want zodra je positief weet te draaien kun je in principe de kaart vol krijgen.

Het is ook niet echt een game met een competitief element of iets. Enige waar je iets mee kunt doen is je budget of het aantal sims wat je moet leiden. Niet bepaald denderende dingen om het moeilijk te maken imo.

Daarom: wat zou je dan willen zien waar de game moeilijker of uitdagender van wordt?
Dat is de clou, ik zou niet weten hoe je in normal mode momenteel niet positief kan draaien.
Ik kan me herinderen dat ik in SC4 zat te pielen om met zo min mogelijk politiebudget rond te komen, nu plant ik gewoon een extra neer als ik 3 huisjes niet helemaal blauw heb.

Grondprijs te laag, gooi ergens een 1x2 parkje in een niet te zonenn hoekje, en alles is weer opgelost.
Na 10k inwoners heb je afval en lijkverbranders, dus daar hoef je ook al niet meer over na te denken, gewoon een paar in een hoekje gooien. idem voor stroomproblemen zodra je solarpower unlocked, is dat ook al een gevalletje van ergens een extra collectortje neergooien als de meter dat aangeeft. Bij andere sims vervuilde die dingen nog, of had je kans dat ze ontplofte. Hier is alles zo consequentieloos.

Ik heb nu industrie gebieden op 10meter van de highdens offices af, want de vervuiling van die dingen blijkt ook gruwelijk klein. Dat water leek een leuke toevoeging maar zolang je invoer maar stroomopwaarts van het riool houd, is het ook alleen een geldkwestie. Had iets interessants met waterdruk gedaan ofzo ?

Ik weet niet precies wat of hoe, maar het is mij allemaal net te simpel. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het verkeer blijft rijden. de rest lost zichzelf wel op.

Die hardmode bv voegt wealth en bereikbaarheid toe als dingen waar je rekening mee moest houden. Geen flauw idee of dat is wat ik zoek, maar ik mis gewoon "iets" in dit spel.

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 25-03-2015 14:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Martinspire schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:53:
[...]
Maar waar zoek je dan uitdaging in? Want zodra je positief weet te draaien kun je in principe de kaart vol krijgen. Het hangt dan alleen er vanaf hoe snel je dat lukt.

Het is ook niet echt een game met een competitief element of iets. Enige waar je iets mee kunt doen is je budget of het aantal sims wat je moet leiden. Niet bepaald denderende dingen om het moeilijk te maken imo.

Daarom: wat zou je dan willen zien waar de game moeilijker of uitdagender van wordt?
Een MOOIE stad maken, met originele en realistische buurten en met wegennetwerken die er normaal uitzien.
Ik vind die brute 6-baans klaverblad van gisteren dan ook wel leuk, maar zou 'em voor geen goud in mijn stad willen hebben.
Sowieso al die dertig toevoer-/afvoerwegen richting een snelweg om een industriegebiedje aan te sluiten op je snelweg.

Doel is een mooie stad maken, waarin je iedere buurt direct herkent door sommige dingen die je daar anderes hebt gedaan dan in andere buurten.

Ook niet een kantoorwijk waar gewoon 50 torens naast elkaar staan. Graag een echte wijk ook, met parkje hier, weggetje daar, en vast en zeker een mooie doorgaande weg erdoorheen, maar zomaar 30 torens langs een weg is saai.

NB: Hier geldt vor alles: Vind ik...

Eat the bugs, live in a pod

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Donstil schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:34:
[...]

Is er een specifieke reden waarom je onder Bootcamp speelt?
Ik speel zelf onder OSX maar heb behalve wat performance dips eigenlijk geen klachten.
Ik speel het ook via OS X, loopt prima op m'n rMBP uit 2012 (GT 650M). Maar ik zie in het spel geen gedownloade assets. Alleen toegevoegde intersections komen te voorschijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12 02:41

JoSchaap

Had a life, got a modem..

deze verzamelingen zijn ook een aanrader om je stad een wat meer gevarieerde look te geven :)

http://steamcommunity.com...=collections&appid=255710

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 21:17
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t35.0-12/11065507_899775176740704_953142893_o.jpg?oh=6199a2fce4530091ec7bfe18ceeefd8d&oe=5514C3FF&__gda__=1427421090_19414e0308575bde8c44376eb958d0b8

Mijn openbaar vervoer center inc stadion en trainingsveld xd

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
HMC schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Een MOOIE stad maken, met originele en realistische buurten en met wegennetwerken die er normaal uitzien.
Ik vind die brute 6-baans klaverblad van gisteren dan ook wel leuk, maar zou 'em voor geen goud in mijn stad willen hebben.
Sowieso al die dertig toevoer-/afvoerwegen richting een snelweg om een industriegebiedje aan te sluiten op je snelweg.

Doel is een mooie stad maken, waarin je iedere buurt direct herkent door sommige dingen die je daar anderes hebt gedaan dan in andere buurten.

Ook niet een kantoorwijk waar gewoon 50 torens naast elkaar staan. Graag een echte wijk ook, met parkje hier, weggetje daar, en vast en zeker een mooie doorgaande weg erdoorheen, maar zomaar 30 torens langs een weg is saai.

NB: Hier geldt vor alles: Vind ik...
Helemaal mee eens, maar dit is iets wat je voor jezelf moet doen en veel mensen kunnen dit niet. Die moeten een uitdaging van het spel zelf krijgen, een puzzel die ze moeten oplossen etc etc.

Skylines is ook veel meer een stedenbouw spel dan sim city (deel 5 tellen we ff niet mee). In Sc4 en sc2000 zat echt nog wel uitdaging zoals hierboven aangegeven. Maar in dat spel waren je steden ook 100x zo saai (ja en NAM en CAM waren echt grandioos). Sim city was wat dat betreft veel meer een game dan skylines. Met duidelijke doelen en hoe je die op kon lossen. By cities skylines heb je die zaken niet waardoor je je op andere dingen kan concentreren. Zoals proberen een echte stad te maken ipv een gamestad waarbij alles alleen maar toegespitst is op maximale efficiëntie. Maar dit is wel iets wat je zelf leuk moet vinden, als je niet je eigen uitdagingen kan creëren worden stedenbouw spelen sowieso vrij snel saai.

Overigens is het wat pointless om onderaan te zetten: vind ik, want ja..jij hebt het getypt toch :9 wie zou dat anders vinden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 25-03-2015 14:33 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

heuveltje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Dat is de clou, ik zou niet weten hoe je in normal mode momenteel niet positief kan draaien.
Ik kan me herinderen dat ik in SC4 zat te pielen om met zo min mogelijk politiebudget rond te komen, nu plant ik gewoon een extra neer als ik 3 huisjes niet helemaal blauw heb.

Grondprijs te laag, gooi ergens een 1x2 parkje in een niet te zonenn hoekje, en alles is weer opgelost.
Na 10k inwoners heb je afval en lijkverbranders, dus daar hoef je ook al niet meer over na te denken, gewoon een paar in een hoekje gooien. idem voor stroomproblemen zodra je solarpower unlocked, is dat ook al een gevalletje van ergens een extra collectortje neergooien als de meter dat aangeeft. Bij andere sims vervuilde die dingen nog, of had je kans dat ze ontplofte. Hier is alles zo consequentieloos.

Ik heb nu industrie gebieden op 10meter van de highdens offices af, want de vervuiling van die dingen blijkt ook gruwelijk klein. Dat water leek een leuke toevoeging maar zolang je invoer maar stroomopwaarts van het riool houd, is het ook alleen een geldkwestie. Had iets interessants met waterdruk gedaan ofzo ?

Ik weet niet precies wat of hoe, maar het is mij allemaal net te simpel. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het verkeer blijft rijden. de rest lost zichzelf wel op.

Die hardmode bv voegt wealth en bereikbaarheid toe als dingen waar je rekening mee moest houden. Geen flauw idee of dat is wat ik zoek, maar ik mis gewoon "iets" in dit spel.
Dan moet je een spel als Tropico proberen, ik vind het juist geweldig dat je je helemaal kan laten gaan in dit spel omdat geld niet een heel erg groot probleem is, alles is gericht op het ontwikkelen van een stad, weg types die pas later vrijkomen, ov etc.

Ik heb ook altijd simcity gespeeld, dus mijn eerste stad was ook een compleet verkeersinfarct, nu leg ik geen enkele weg meer recht en maak ik wijken ipv alles met elkaar te verbinden. Het verkeer in de stad gaat nu een heel stuk beter :)

• Postius
Brilsmurfffje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:33:
[...]

Dan moet je een spel als Tropico proberen, ik vind het juist geweldig dat je je helemaal kan laten gaan in dit spel omdat geld niet een heel erg groot probleem is, alles is gericht op het ontwikkelen van een stad, weg types die pas later vrijkomen, ov etc.

Ik heb ook altijd simcity gespeeld, dus mijn eerste stad was ook een compleet verkeersinfarct, nu leg ik geen enkele weg meer recht en maak ik wijken ipv alles met elkaar te verbinden. Het verkeer in de stad gaat nu een heel stuk beter :)
Mijn eerste stad, zie je het sim city syndroom langzaam weg gaan. In het begin is het nog grid-city met alles. Latere wijken, districten zien er al een stuk "natuurlijker" uit.

SC2k en SC3k zag ik meer als schilderen. Vooral 3K. Verhoogde wijkjes, met gentle slopes voor wegen maken. Kantoorgebouw bij kust, maar tunnel eronerdoor, etc, etc...
SC4k zag ik ook als schilderen, maar je moest inderdaad ook nog best hard werken. Maar dat je er mooie steden mee kon maken staat voor mij buiten kijf.
SC2013 niet eens aangeraakt. ;)

Ik ben blij dat ik weer kan schildren nu met C;SL. Fantastisch spel.
Ik wacht op mijn nieuwe CPU cooler. Mijn standaard Boxed AMD ding houdt niet van dit spel. :P

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 25-03-2015 14:38 ]

• Postius
HMC schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:36:
SC2k en SC3k zag ik meer als schilderen. Vooral 3K. Verhoogde wijkjes, met gentle slopes voor wegen maken. Kantoorgebouw bij kust, maar tunnel eronerdoor, etc, etc...
SC4k zag ik ook als schilderen, maar je moest inderdaad ook nog best hard werken. Maar dat je er mooie steden mee kon maken staat voor mij buiten kijf.
SC2013 niet eens aangeraakt. ;)

Ik ben blij dat ik weer kan schildren nu met C;SL. Fantastisch spel.
Ik wacht op mijn nieuwe CPU cooler. Mijn standaard Boxed AMD ding houdt niet van dit spel. :P
Ik denk dat je het daar prima zegt idd. Sc4 was meer schilderen. Als in een mooi plaatje maken. Waar je ook echt uren kon bezig zijn om 1 district helemaal mooi te maken vanuit 1 bepaalde viewangle.. Mooie steden absoluut maar het leefde nooit echt dus daarom ook wat saai op dat gebied voor mij. Maar ik heb echt prachtige dingen gezien in sc4 (voornamelijk van anderen ;) ). Maar bij C:SL heb je meer organische groei wat ik zelf erg leuk vind om te zien.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

rejer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:31:
[afbeelding]

superdik, die bushalte plaats. werkt dat ook een beetje?

Mijn portfolio op Instagram

rejer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:31:
[afbeelding]

Dat dus. Heel erg mooi. Gewoon een uur (of twee :P ) aan zo een klein stuk gebied werken. Fantastisch!
Ziet er goed uit!

• rejer
RoyK schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:54:
[...]

superdik, die bushalte plaats. werkt dat ook een beetje?
Ja dit lost echt veel problemen in mijn stad op. Van uit dit punt reizen mijn cims de gehele map door. Erg leuk om te zien :)

atm heb ik 319 bussen die dit punt langsgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door rejer op 25-03-2015 15:07 ]

• RoyK
  • Laatst online: 18-12 18:23

RoyK

Hobby tekenaar

rejer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:05:
[...]

Ja dit lost echt veel problemen in mijn stad op. Van uit dit punt reizen mijn cims de gehele map door. Erg leuk om te zien :)

atm heb ik 319 bussen die dit punt langsgaan.
En heb je dan verschillende buslijnen echt gekoppelt aan andere bushaltes enzo? Dat lijkt me echt leuk om te zien gebeuren.

ik moet echt snel afstappen van het het trekken van vierkantjes. Ik wordt er zelf middels wel een beetje duf van. Gewoon wat verder verspreid opzetten allemaal

[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 25-03-2015 15:21 ]

Mijn portfolio op Instagram

• rejer
RoyK schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:19:
[...]

En heb je dan verschillende buslijnen echt gekoppelt aan andere bushaltes enzo? Dat lijkt me echt leuk om te zien gebeuren.

ik moet echt snel afstappen van het het trekken van vierkantjes. Ik wordt er zelf middels wel een beetje duf van. Gewoon wat verder verspreid opzetten allemaal
2 lijnen per "busstrook" en de cims gaan mooi naar de verschillende haltes om verder te gaan op hun reis naar de eindbestemming van hun keuze.

Ik heb daar nu een vliegveld, een trein perron, 12 bushaltes en een metro halte zitten.

Het vooral leuk om te zien. En het werk nog goed ook.

Ik wou wel dat ze wat aan de grote van de bussen deden, dat je bijvoorbeeld gelede bussen kon inzetten op bepaalde lijnen.

[ Voor 12% gewijzigd door rejer op 25-03-2015 15:37 ]

• JoSchaap

JoSchaap

Deze moet ik vanavond even gaan uittesten! :D

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/36367147121002214/828F1FE89F0097B90E812C4810D8A80494C3440C/268x268.resizedimage

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=413366627

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/36366598049610613/1A6C52E164DE0C3ABD15C66DA7D5A32838569518/637x358.resizedimage

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-12 11:07
Dit spel wordt echt elke dag beter met alle mods die ervoor gemaakt worden ^^

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:55

M2M

medicijnman

Morelleth schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:55:
Dit spel wordt echt elke dag beter met alle mods die ervoor gemaakt worden ^^
ja, het gaat echt bruut hard...

Maargoed, dat krijg je als een bug-arm spel ontwerpt en uitbrengt, dat voor 90% aan de verwachtingen van het klantenbestand voldoet. De overige 10% wordt er vanzelf bijgepatched en bijgemod.

-_-

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-12 19:09
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen en vraag mij af of het spel goed draait op deze specs:

Intel Core i5 4210U
8gb geheugen
NVIDIA GeForce 840M 2gb

Alvast bedankt!

• downcom
  • Laatst online: 05-01 14:09
SMD007 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:49:
Hopelijk brengen ze er gauw een fix voor uit, want het is behoorlijk funest voor je stad met 130K+ inwoners. en meer dan 10 trein stations.
Met dubbel spoor heb ik vrijwel geen problemen. Echter kost wat werk en wat logische routing.
En nogmaals zorg ervoor dat Cargo en Personen vervoer gescheiden door middel van een eigen spoorlijn (die door geheel de stad loopt)

Bij mij staat het af en toe nog stil waar de treinen de map af rijden maar de grote opstoppingen ben ik toch echt kwijt!

En wat ook enorm goed werkt: Zet het district op Heavytrafficban zet er een cargoterminal neer is direct de drukte op de snelweg verdwenen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door downcom op 25-03-2015 17:42 ]

• downcom
Gisteravond de 200K inwoners gepasseerd en nog steeds gaat het niet vervelen!

Cities: Skylines
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2OxSSvknkmwGhaigxUa1kd8g/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3mkZ5BeFrLlJcmdzMSGAR3b3/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/luljr9U76EsiPKf8fCzw1lFJ/thumb.png
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HhtPukRWTdEuDwSizYHIoRU0/thumb.png

Nog een testje gedaan met een grote 5-way intersection die ik zelf gefabriceerd heb en blijkt verrassend goed door te lopen qua verkeer :)

5-intersection
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ezzkVcHwmLOAaCgmtC4nyd7P/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cJehUMxma7aVYSgOrBMd4cxI/thumb.png

[ Voor 196% gewijzigd door downcom op 25-03-2015 17:39 ]

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
downcom schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:32:
Gisteravond de 200K inwoners gepasseerd en nog steeds gaat het niet vervelen!

Cities: Skylines
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Nog een testje gedaan met een grote 5-way intersection die ik zelf gefabriceerd heb en blijkt verrassend goed door te lopen qua verkeer :)

5-intersection
[afbeelding][afbeelding]
Zeer nette stad :)

Wat me wel opvalt in de game is dat de hoeveelheid verkeer ten opzichte van het aantal gebouwen en inwoners een beetje hoog is. Geen idee of andere dit ook vinden? Als ik bijvoorbeeld mijn stad met 75k inwoners en de hoeveelheid wegen afzet tegen Utrecht (waar ik woon) heb ik echt 2 keer zoveel asfalt liggen terwijl mijn inwoners aantal een kwart is. Voor mijn gevoel is die verhouding een beetje scheef.
Doet niets af aan het feit dat het leuk is om eventuele verkeersproblemen op een zo'n creatieve als ook nuttige manier op te lossen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• downcom
PB-powell schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:22:
[...]

Wat me wel opvalt in de game is dat de hoeveelheid verkeer ten opzichte van het aantal gebouwen en inwoners een beetje hoog is. Geen idee of andere dit ook vinden? Als ik bijvoorbeeld mijn stad met 75k inwoners en de hoeveelheid wegen afzet tegen Utrecht (waar ik woon) heb ik echt 2 keer zoveel asfalt liggen terwijl mijn inwoners aantal een kwart is. Voor mijn gevoel is die verhouding een beetje scheef.
Doet niets af aan het feit dat het leuk is om eventuele verkeersproblemen op een zo'n creatieve als ook nuttige manier op te lossen.
Ja de verhouding is een beetje scheef. Maar ik zie de snelwegen ook niet als snelwegen maar meer als rijksweg/verbindingswegen zoals we deze zelf ook in Nederland kennen.

Dus ik zou zeer blij worden van een extra weg-optie provinciale wegen oid. Ik leg nu om elke wijk een snelweg maar dat zou met een provinciale weg beter kloppen en waar overigens vaak ook 80 of op sommige stukken 100 gereden worden.

Sowieso heeft een beetje metropool een grote ring om het gebied lopen maar in het centrum ontbreekt de snelweg met wat exotische uitzonderingen zoals wat grote Aziatische steden waar de smog dan ook ook je neus uit komt ;)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57
Morpheus2003 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:36:
Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen en vraag mij af of het spel goed draait op deze specs:

Intel Core i5 4210U
8gb geheugen
NVIDIA GeForce 840M 2gb

Alvast bedankt!
Reken op low ivm de videokaart (die niet significant sneller is dan een IGP). Als je nog een laptop moet kopen en je wil er graag op gamen dan raad ik een model met een betere gpu aan.

edit:
Lijstje:
Intel HD 4400 538
Intel HD 6000 773
GeForce 840M 840
GeForce GTX 850M 1416
GeForce GTX 860M 1613
GeForce GTX 870M 2408
GeForce GTX 880M 3980

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 25-03-2015 19:25 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 08:53

M0nkeymen

Monkeystyle!

Morpheus2003 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:36:

Intel Core i5 4210U
8gb geheugen
NVIDIA GeForce 840M 2gb

Alvast bedankt!
ligt aan je resolutie en het aantal inwoners,

mijn specs zijn:
Intel Core i5 4200M 4GB geheugen
NVIDIA GeForce 740M 2gb
resolutie is 1366 x 768
een stad van 30.000 inwoners op medium lukt dan nog wel met + 30 fps.

edit: ik heb ook nog een ssd trouwens...

[ Voor 5% gewijzigd door M0nkeymen op 25-03-2015 19:21 ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Net weer eens de film Casino gezien. Dikke 3 uur. Aan het eind zie je hoe ze het oude Las Vegas afbreken. Torens met controlled Demolition afbreken.
Geen idee nog hoe dat moet, maar dat zou zomaar een toffe mod voor CSL kunnen zijn.
Als je je bulldozer op een toren zet; boem boem boem...en het zooitje zakt mooi in.
Wel weer even mijn grafische en programmeercapabiliteiten afstoffen. Of gewooon blijven dromen en hopen dat iemand anders het doet.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Meer mensen die dit hebben?
Ik heb het zowel onder Osx als Windows8

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/30mo48i.png

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:43
Donstil schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:08:

[afbeelding]
Hier +1, zeer vervelend moet ik zeggen want het is zoeken naar een naald in een hooiberg

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-12 21:43
Ik heb het met 1 custom made item uit de workshop dacht dat het daar aan lag.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• SMD007
Na lang mijn eigen map gespeeld te hebben. Heb ik er nog flink wat op aangepast. Voornamelijk zaken die ik nog niet lekker vond lopen. Voor de mensen die hem willen proberen hier te vinden: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=413907622

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 15:05

Scrummie

Think different

Donstil schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:08:

[afbeelding]
Is bug, nog geen fix voor bekend zover ik weet. Is ook bekend bij de devs volgens de fora.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Ah, dat is een bug?
Ik dacht dat het gewoon een kwestie was van geen voorbeeld [plaatje] toevoegen van de modder.
Bij een serie heb ik er maar last van en die komen allemaal van dezelfde maker, de industrie fillers.

Only fools are enslaved by time and space.

• SMD007
Hoe krijg je meer criminaliteit? Ik heb politie budget naar 50% terug gezet en alle bureua's weg gehaald. Blijft het alsnog op 21% hangen. Ik wil 50% voor de courthouse.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Scrummie schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:24:
[...]

Is bug, nog geen fix voor bekend zover ik weet. Is ook bekend bij de devs volgens de fora.
Ooh keurig. Zal wel opgelost worden dus.

Ik heb het bij alle parken. Juist niet bij zelf gemaakte spullen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 14:12
SMD007 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:56:
Hoe krijg je meer criminaliteit? Ik heb politie budget naar 50% terug gezet en alle bureua's weg gehaald. Blijft het alsnog op 21% hangen. Ik wil 50% voor de courthouse.
Beste is om gewoon een nieuwe stad te beginnen. Ik had alle services behalve politie, geen scholen, geen parken, en een mix van residential, commercial en industrial. Zorgt ervoor dat je stad lekker vervuild raakt, dus ik had wel clinics zodat mensen niet bij bosjes dood neervielen. Taxes omhoog zetten werkt ook nog wel eens. Langzaam groeien is belangrijk. Je wilt niet dat mensen massaal je stad uitvluchten. Nadat je 50% crime rate bereikt hebt moet je dat nog 5 weken vasthouden, dus een eenmalige spike heeft niet zoveel zin. Succes ermee! :)

Steam ||

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-12 15:05

Scrummie

Think different

LoneRanger schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:52:
Ah, dat is een bug?
Ik dacht dat het gewoon een kwestie was van geen voorbeeld [plaatje] toevoegen van de modder.
Bij een serie heb ik er maar last van en die komen allemaal van dezelfde maker, de industrie fillers.
Dan kan ook hoor, als je verder geen problemen hebt met mods, en dat wil zeggen; dat alle assets die je download als residential, commercial, of industry (dus niet ploppable) tonen niet in de game, terwijl de ze wel geladen lijken te zijn als je de content manager bekijkt. Parken kan je wel plaatsen, maar hebben geen van allen een thumbnail. Ik heb dat probleem dus helaas, en nog een aantal anderen, maar niet superveel, hebben dezelfde klacht. Colossal Order had gereageerd op 1 van de klachten dat ze het wisten en dat er een fix voor zou komen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12 20:52

Rannasha

Does not compute.

Als je inwoners tevreden en/of hoogopgeleid zijn, zullen ze minder snel criminaliteit veroorzaken. Dus maak ze werkloos, sloop de parken, haal de scholen weg en voer ze hun eigen poepwater en de criminaliteit zal snel oplopen.

Pas wel op dat je de mensen niet te ongelukkig maakt, want dan gaan ze gewoon weg.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Cool, SimCity had toentertijd ook zoiets. Simcopter en The Streets of SimCity, afhankelijk van of je over de grond of door de lucht wilde.

• downcom
Hier weer drie assets van Nederlandse bodem;

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/531763106132873597/DF2CE2CF032932BAFE9DCB1A832CB3CDEC5241AD/

- Markthal van Rotterdam en Controletoren van Schiphol

- - Centraal Station Amsterdam (nog niet af)

[ Voor 72% gewijzigd door downcom op 26-03-2015 00:16 . Reden: Zo plaatje toegevoegd voor Camacha :P ]

Verwijderd

Zonder context klinkt Markthal als iets uit Skyrim _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 00:15 ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-12 10:17

The_Worst

Unox

De cargo train station mag ook wel iets aangepast worden. Heb een 'hoofdindustriegebied' en nu een externe kleinere. Nabij een treinspoor dus een cargo train terminal aangelegd maar dit zuigt verkeer aan vanuit heel de stad. De diverse wegen naar dit externe industriegebied staan helemaal vol... 8)7

Ik had al wel iets gelezen en verwacht maar dit slaat nergens op. :+

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• downcom
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 00:15:
Zonder context klinkt Markthal als iets uit Skyrim _O-
Speciaal voor jou een afbeelding toegevoegd :9

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zijn een paar mooie tutorials voor zoals http://segmentnext.com/20...w-to-increase-crime-rate/

Ik heb gewoon mijn goed draaiende stad met 120K+ genomen en had daar al een crime rate van 18% (gok op te weinig offices door Hadron monument) vervolgens heb ik alle edu, politie, brandweer en ziekenhuizen gesloopt (maar uitzetten is misschien veiliger) en de belasting voor alle werk zones verhoogd. Punt is dat je wel wat geld en inwoners moet hebben, want zodra je boven de 50% zit moet je daar 5 weken boven blijven. De eerste keer zakte ik steeds na 2 weken weer terug naar 49% of lager. En dat is dan nog best wel lastig, bij mijn tweede poging kreeg ik de crime rate uiteindelijk zelfs op 81% 8)

Uiteraard wel even oppassen dat je niet je goede savegame overschrijft.

Mijn YouTube kanaal

• SMD007
AcXeller schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:47:
[...]

Zijn een paar mooie tutorials voor zoals http://segmentnext.com/20...w-to-increase-crime-rate/

Ik heb gewoon mijn goed draaiende stad met 120K+ genomen en had daar al een crime rate van 18% (gok op te weinig offices door Hadron monument) vervolgens heb ik alle edu, politie, brandweer en ziekenhuizen gesloopt (maar uitzetten is misschien veiliger) en de belasting voor alle werk zones verhoogd. Punt is dat je wel wat geld en inwoners moet hebben, want zodra je boven de 50% zit moet je daar 5 weken boven blijven. De eerste keer zakte ik steeds na 2 weken weer terug naar 49% of lager. En dat is dan nog best wel lastig, bij mijn tweede poging kreeg ik de crime rate uiteindelijk zelfs op 81% 8)

Uiteraard wel even oppassen dat je niet je goede savegame overschrijft.
Ja ik had al een map die ik half om zeep had doordat 1 gebouw gesloopt was waardoor 1 powerkable geen verbinding meer had waardoor een halve cityblock zonder stroom zat. En ik zat ondertussen een filmpje op youtube te kijken op mn andere scherm. Dus lekker niets door. Zou je denken alleen 1 city block leeg, maar mee mn watertoevoer zat ook weer daar aan connected dus hele stad zonder water. Mooie test stad om je crime omhoog te krijgen geworden dus :p

Verwijderd

Zijn er nog mensen die Cities Skylines onder Linux draaien? Ik heb de indruk dat sommige mods (autobuldoze abandonned & burned buildings) en bepaalde extra gebouwen en parken uit de Workshop gewoon niet in hun respectievelijke menu verschijnen en nergens te vinden zijn.

Voorts heeft de laatste update een graphic freeze geintroduceerd >_< Als je net iets té lang werkt met die data overlays (bus, metro, resources, traffic etc) dan hangt de boel. Je kunt dan nog enkel je reset knopje gebruiken.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:23:
Zijn er nog mensen die Cities Skylines onder Linux draaien? Ik heb de indruk dat sommige mods (autobuldoze abandonned & burned buildings) en bepaalde extra gebouwen en parken uit de Workshop gewoon niet in hun respectievelijke menu verschijnen en nergens te vinden zijn.
[...]
Ik zie in de source van enkele mods wel directe verwijzingen naar de %appdata%-directory van Windows, wat erop duidt dat deze Windows Only zijn geprogrammeerd. Stom, natuurlijk, maar daar kun je alleen wat aan doen door de developer te vragen dit aan te passen en/of de code zelf te fixen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 01:57
heuveltje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Ik kan me daar ook wel in vinden. Hele delen van de stad die af zijn, kijk ik nooit meer naar eigenlijk. Af en toe even het verkeer, maar het loopt dan gewoon z'n gangetje. En naast verkeer (en een overload aan treinen maar dat schijnt een bug te zijn) is er vrijwel geen uitdaging of je het met het geld wel redt.
De invloed van verhoging van tax vind ik minimaal (als je het een beetje in de perken houdt). Mensen zouden dan veeleisender moeten worden en eerder ontevreden zijn, dat soort dingen.

Begrijp me goed, ik vind het een superleuk spel en ben van mijn eerste Simcity grid city gisteren aan een nieuwe Skylines style city begonnen. Dat is heel leuk. Maar in de gameplay kan imo wel meer uitdaging, nu is de focus vooral op het citybuilden en het verkeer.

Mijn nieuwe stadje, Tropico :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2sYMdGN.jpg

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik zie dat ik het teveel simcity steden aanleg, maar wat een prachtige steden hebben jullie geproduceerd zeg. Denk dat ik de huidige puinhoop maar wis en opnieuw ga beginnen al denk ik dat je met 21k bewoners nog niet de verkeersproblemen heb die ik nu heb (op 2 plaatsen in mijn stad).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 21:39
Hebben meer mensen last van het probleem dat, wanneer je stad steeds groter wordt, de tijd ook langzamer gaat? Wanneer ik hem op speed X3 heb lijkt het net alsof hij op X2 staat..

Nu 60.000 inwoners

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-12 20:01
Leuk om te zien, leuk dat het spel zo mod-baar is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Phoebe
MeNTaL_TO schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:57:
Ik zie dat ik het teveel simcity steden aanleg, maar wat een prachtige steden hebben jullie geproduceerd zeg. Denk dat ik de huidige puinhoop maar wis en opnieuw ga beginnen al denk ik dat je met 21k bewoners nog niet de verkeersproblemen heb die ik nu heb (op 2 plaatsen in mijn stad).
De map die ik nu speel scheelt heel veel, mijn eerste stad was heel erg grid based, zorgde ook voor veel verkeersproblemen :). Bij de 10k al, maar dat is ook het leren en erg leuk om op te lossen.
erachter komen dat je ergens veel verder op een oprit de verkeerde kant op hebt staan en dat de halve stad over je rontonde gaat :P Ben met 115k inwoners gestopt omdat ik graag een veel mooiere stad wilde maken.

Met deze map heb je allemaal hoekjes en eilandjes die je kunt bebouwen en ik heb één huisje neergezet bovenop een berg, leuk woon-werk verkeer :+

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31
Phoebe schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:30:
[...]
Met deze map heb je allemaal hoekjes en eilandjes die je kunt bebouwen en ik heb één huisje neergezet bovenop een berg, leuk woon-werk verkeer :+
Prive-metro naartoe leggen? :P

• SMD007
Florissant schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:00:
Hebben meer mensen last van het probleem dat, wanneer je stad steeds groter wordt, de tijd ook langzamer gaat? Wanneer ik hem op speed X3 heb lijkt het net alsof hij op X2 staat..

Nu 60.000 inwoners
Ja heb ik wanneer ik 150K+ inwoners heb. Ligt aan je pc die kan het gewoon niet sneller meer verwerken. Geloof dat de processor dan de bottleneck is.

• Phoebe
anboni schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Prive-metro naartoe leggen? :P
Done! :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r3XAkZZ.jpg

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 12:18
Phoebe schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:30:
[...]

De map die ik nu speel scheelt heel veel, mijn eerste stad was heel erg grid based, zorgde ook voor veel verkeersproblemen :). Bij de 10k al, maar dat is ook het leren en erg leuk om op te lossen.
erachter komen dat je ergens veel verder op een oprit de verkeerde kant op hebt staan en dat de halve stad over je rontonde gaat :P Ben met 115k inwoners gestopt omdat ik graag een veel mooiere stad wilde maken.

Ik denk inderdaad dat dit het probleem is van de maps die de game standaard kent.
Ik ben zelf ook nog steeds op deze maps bezig. De map die jij speelt, kun je weinig hele grote gebieden stad aanleggen wat het verkeersprobleem (misschien) minder groot maakt.

• downcom

Nu 60.000 inwoners
Ik merk er inderdaad wel iets van (Cities: Skylines PC) tot aan de ~150.000 Inwoners gaat het goed daarna neemt de fps met ongeveer 1/3 deel af (Gebruik wel dynamic resolution mod)

Op dit moment 255.000 inwoners dan de fps neemt mondjes maat nog steeds af.

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-12 15:20

Luukwa

o/

downcom schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Ik merk er inderdaad wel iets van (Cities: Skylines PC) tot aan de ~150.000 Inwoners gaat het goed daarna neemt de fps met ongeveer 1/3 deel af (Gebruik wel dynamic resolution mod)

Wat zijn je specs?

Soundcloud!

• downcom
- Intel i5 (3750)
- Nvidia GTX-680 (2560x1080)

(dynamic resolution mod standaard tijdens het spelen op 175%)

[ Voor 3% gewijzigd door downcom op 26-03-2015 13:08 ]

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-12 14:12
Weet iemand of er een manier is om in de Map Editor een water source te verwijderen? Ik misklikte en nu heb ik een extra water source die ik niet wil, maar geen idee hoe ik er weer vanaf kom :?

Edit: Never mind, found it... 8)7 Zorgen dat 'ie gehighlight is en dan rechts klikken :) Staat zelfs in het infoschermpje bij water source :$

[ Voor 27% gewijzigd door Lau1187 op 26-03-2015 13:21 ]

Steam ||

• downcom
Lau1187 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:18:
Weet iemand of er een manier is om in de Map Editor een water source te verwijderen? Ik misklikte en nu heb ik een extra water source die ik niet wil, maar geen idee hoe ik er weer vanaf kom :?

Edit: Never mind, found it... 8)7 Zorgen dat 'ie gehighlight is en dan rechts klikken :) Staat zelfs in het infoschermpje bij water source :$
Klik met de rechter muisknop op de watersource ;)

• Postius
Ik heb zelf ook erg last van grid-cities en maximale efficientie. Maar goed 20 jaar sim city gaat er niet zo maar uit ;).

Ik ben nog steeds met mijn allereerste stad bezig! Zit op 60k inwoners ongeveer. Heb al een paar keer het 1 en ander afgebroken en weer opgebouwd. Erg leuk :). Voorlopig loopt alles nog prima inc al het verkeer en O.V. Heb een paar kleine aparte dorpjes gemaakt en die langzaam aan elkaar aan het verbinden met een mix van low en high density. Zit gewoon op de eerste map en speel voorlopig wel even verder. Al jeukt het wel om overnieuw te beginnen en het beter te doen. Ik denk dat ik dadelijk gewoon is 30% afbreek om het opnieuw aan te leggen :D

• Florissant
downcom schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:02:
[...]

Waarvoor gebruik je die dynamic resolution mod? Om het spel mooier te maken of om ervoor te zorgen dat hij sneller loopt?

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:46
Florissant schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:03:
[...]

Waarvoor gebruik je die dynamic resolution mod? Om het spel mooier te maken of om ervoor te zorgen dat hij sneller loopt?
Maakt het spel mooier. Binnen eenzelfde window size kun je een hogere resolutie laten draaien = scherper beeld.

• downcom
psychodude schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:05:
[...]

Maakt het spel mooier. Binnen eenzelfde window size kun je een hogere resolutie laten draaien = scherper beeld.
Juist! als ik een lege map start tot aan +- 25.000 inwoners draait het met de mod op 300% stabiel op ~50 fps

oja de graphics instellingen van de game zelf staan standaard allemaal op maximaal.

[ Voor 11% gewijzigd door downcom op 26-03-2015 14:08 ]

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:27

Nu 60.000 inwoners
Ligt volgens mij aan thermal throttling van je CPU. Ik hoor, nu m'n stad ook groter is, duidelijk m'n fans harder draaien de seconde dat ik naar x2/3 ga. Als je koeling niet voldoende is, gaat je cpu uit veiligheid af en toe wat trager draaien, met het symptoom dat je beschrijft tot gevolg :)

Ik gebruik HWInfo. Als je die opstart met Sensors Only kan je een hoop info over je cpu/gpu temps & frequenties en al dan niet gethrottle zien. Zie bv hier de 4 lijnen onderaan: http://www.techsupportale...htips/hwinfo64-sensor.png
Misschien eens interessant voor jou om te zien of het daar aan ligt :) Als die op Yes springen bij jou, bevestigt dan m'n vermoeden :p

[ Voor 24% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 26-03-2015 14:13 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Florissant
Aha, ik heb een MBPr 2014 15" dus mijn fans draaien sowieso al als een tierelier.. Al denk ik eerder dat de bottleneck bij mijn videokaart zit.

2,2 GHz Intel Core i7
Intel Iris Pro 1536 MB

Misschien maar even mn resolutie omlaag halen, speel nu (volgens mij) bijna alles op high

[ Voor 19% gewijzigd door Florissant op 26-03-2015 14:10 ]

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-12 12:18
Zijn er eigenlijk al mensen die zeggen Wowwww, deze mod moet je proberen en deze maps zijn ook zeker de moeite waard om te bekijken?

Ben nu inmiddels zo rond de 200k inwoners en wil wel eens wat nieuws beginnen, en wil me eventueel ook wel aan de mods gaan wagen, maar ze moeten natuurlijk wel een toegevoegde waarde hebben.

• Phoebe
Swaxie schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:10:
Zijn er eigenlijk al mensen die zeggen Wowwww, deze mod moet je proberen en deze maps zijn ook zeker de moeite waard om te bekijken?

Ben nu inmiddels zo rond de 200k inwoners en wil wel eens wat nieuws beginnen, en wil me eventueel ook wel aan de mods gaan wagen, maar ze moeten natuurlijk wel een toegevoegde waarde hebben.
Ja, de kaart die ik nu aan het spelen ben, erg leuke kaart. Veel 'hoekjes' waar je leuk wijkjes neer kunt zetten. Deze kaart is het: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=411742548

Bij de statistieken staat 'influx'? Waarvan zijn dat de influx? Mensen, goederen?

• Florissant
Een map van 4.5GB?

• Florissant
Oh je weet niet wat ik bedoel? Zal voortaan een komma gebruiken ;)

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
PB-powell schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:22:
[...]

Klopt, er is erg veel verkeer. Maar in woonwijken is dat al veel realistischer vind ik. Je moet ook bedenken, dat er veel verkeer is omdat er auto's niet veel sneller gaan dan dat het in real-life het geval is, en omdat er woon-werkverkeer is, er geshopt moet worden, mensen naar school gaan en de winkels worden bevoorraad, allemaal in een veel kortere tijd dan in real-life het geval is - terwijl het verkeer niet heel veel sneller is - is het een logisch gevolg dat er veel meer verkeer is. Het zal misschien nog wat getweakt kunnen worden, maar het word denk ik niet veel beter tenzij je 1 op 1 simulatie zou bouwen. Maar om nou 24 uur te spelen om één syclus in je stad mee te maken... 8)7

• PB-powell
QErikNL schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:56:
[...]

Klopt, er is erg veel verkeer. Maar in woonwijken is dat al veel realistischer vind ik. Je moet ook bedenken, dat er veel verkeer is omdat er auto's niet veel sneller gaan dan dat het in real-life het geval is, en omdat er woon-werkverkeer is, er geshopt moet worden, mensen naar school gaan en de winkels worden bevoorraad, allemaal in een veel kortere tijd dan in real-life het geval is - terwijl het verkeer niet heel veel sneller is - is het een logisch gevolg dat er veel meer verkeer is. Het zal misschien nog wat getweakt kunnen worden, maar het word denk ik niet veel beter tenzij je 1 op 1 simulatie zou bouwen. Maar om nou 24 uur te spelen om één syclus in je stad mee te maken... 8)7
Uiteraard is een realitische 24-uurs cycle niet na te maken :9 een dag-nacht cyclus zou al kunnen helpen en dat er dan tussen 07:00 en 09:00 en 16:00 en 18:00 meer verkeer is, maar voor mijn gevoel, zeker bij kleine steden, is dat er per inwoner 1 auto is. Wat uiteraard een beetje raar is aangezien babies en kinderen nog geen auto mogen rijden :9
Desondanks blijft het wel leuk!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PB-powell schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Uiteraard is een realitische 24-uurs cycle niet na te maken :9 een dag-nacht cyclus zou al kunnen helpen en dat er dan tussen 07:00 en 09:00 en 16:00 en 18:00 meer verkeer is, maar voor mijn gevoel, zeker bij kleine steden, is dat er per inwoner 1 auto is. Wat uiteraard een beetje raar is aangezien babies en kinderen nog geen auto mogen rijden :9
Dat kan, maar een dag in het spel duurt maar 4 seconden oid. Je kan ziet de autos dan niet echt rijden maar meer een soort van flitsen over de weg gaan :+

• PB-powell
Brilsmurfffje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:17:
[...]

Dat kan, maar een dag in het spel duurt maar 4 seconden oid. Je kan ziet de autos dan niet echt rijden maar meer een soort van flitsen over de weg gaan :+
Het hoeft niet gelijk te lopen met de kalender, in SC4 was dat volgens mij ook niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:55

M2M

medicijnman

PB-powell schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:25:
[...]

Het hoeft niet gelijk te lopen met de kalender, in SC4 was dat volgens mij ook niet.
Dan zou een complete dam ook niet binnen 3 seconden op je scherm verschijnen...

-_-

Verwijderd

Weet iemand of je twee stuwdammen na mekaar kunt plaatsen? En zo ja... hoe gaat dat precies in z'n werk?

Ik had er eentje van 112MW gezet van zodra ze beschikbaar was. Na het opkopen van het volgende stuk grond owv van de aardolie, dacht ik gewoon verder stroomafwaarts een tweede te zetten: een beest van 204 MW (rode pijl). Voor de dam werd de rivier quasi drooggelegd (precies zo'n in het reliëf diep ingesneden bergbeekje), maar erachter ... (>_<)p
Het water liep m'n stad in en de eerste dam verdween onder water ^^" Niet zo'n goed idee. Afbreken, veel geld kwijt en een tsunami met een effect dat bijna 2 ingame jaren heeft doorgewerkt. Niet goed dus.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eBFzch3l.jpg

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:40:
Weet iemand of je twee stuwdammen na mekaar kunt plaatsen? En zo ja... hoe gaat dat precies in z'n werk?

Ik had er eentje van 112MW gezet van zodra ze beschikbaar was. Na het opkopen van het volgende stuk grond owv van de aardolie, dacht ik gewoon verder stroomafwaarts een tweede te zetten: een beest van 204 MW (rode pijl). Voor de dam werd de rivier quasi drooggelegd (precies zo'n in het reliëf diep ingesneden bergbeekje), maar erachter ... (>_<)p
Het water liep m'n stad in en de eerste dam verdween onder water ^^" Niet zo'n goed idee. Afbreken, veel geld kwijt en een tsunami met een effect dat bijna 2 ingame jaren heeft doorgewerkt. Niet goed dus.

[afbeelding]
Solar power produceert meer voor een fractie van de kost prijs.

Zie: http://www.gameplayinside...nd-the-best-power-plants/

Verder laat een dam pas water door op het moment dat het water op het hoogste niveau is. Dus hoe hoger je de dam maakt des te meer achterland onder water loopt en des te langer het duurt voor er water doorheen stroomt. De tweede dam zal vermoedelijk erg veel tijd nodig hebben om te "vullen" en dus weinig opleveren.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:40:
Ja, dat kan. Hoe? Voorzichtiger dan jij het deed :+

• QErikNL
  • Laatst online: 30-11 11:07
PB-powell schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Niet elke inwoner heeft een auto volgens de ontwikkelaar. Het hangt helemaal af van allemaal formules of een inwoner daadwerkelijk een auto heeft. Dus dat scheeld :)
Een dag/nacht syclus kan werken, echter heeft iedere auto een bestemming, en die moet gehaald worden. Het leuke vind ik juist in Cities: Skylines is dat iedere inwoner een thuis heeft, een gezin, een plek waar die shopt, een plek waar hij werkt etc. Nu die syclussen er niet inzitten kan je dat doen. Stop je die erin, dan werkt het andere niet meer omdat er te weinig tijd is voor de simulatie.

Verwijderd

Ik had eerst enkel coal & incinerators staan. Windturbines leverden slechts 2 & 3 MW omdat er nergens op de plaats met stevige wind is. Nu heb ik die 2de dam voorlopig vervangen door advanced turbines. Dat lijkt goed te gaan. De solar power moet ik nog unlocken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:23:
Zijn er nog mensen die Cities Skylines onder Linux draaien?
....knip......
Voorts heeft de laatste update een graphic freeze geintroduceerd >_< Als je net iets té lang werkt met die data overlays (bus, metro, resources, traffic etc) dan hangt de boel. Je kunt dan nog enkel je reset knopje gebruiken.
Wat bij mij de lange opstarttijd en random freezes verhielp was het uitschakelen van de "steamerrorreporter" zoals omschreven in deze thread (post #19).

Je moet dit wel iedere keer opnieuw uitvoeren als je steam opstart. Sindsdien al diverse 6+ uur sessies probleemloos gespeeld met dit verslavende rotspel :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:42:
[...]

Wat bij mij de lange opstarttijd en random freezes verhielp was het uitschakelen van de "steamerrorreporter" zoals omschreven in deze thread (post #19).

Je moet dit wel iedere keer opnieuw uitvoeren als je steam opstart. Sindsdien al diverse 6+ uur sessies probleemloos gespeeld met dit verslavende rotspel :P
Vreemde oplossing voor die freeze: je usb muis even uittrekken en terug insteken... Game goes on 8)7
Ok... het werkt niet altijd, want als je tobo ook niks doet, dan moet je alsnog de PC resetten.
Op Paradox' forum zijn ze ook die Linux & OS X bugs en problemen aan het rapporteren met log files en alles eraan. Devs zijn er actief en ze zijn er dus serieus mee bezig :)

• Phoebe

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is wel heel preventief een BBQ brandje blussen }:O

Mijn YouTube kanaal

• Phoebe
Net de dam weggehaald. De voorste drie bomen stonden deels onder water... Gaaf detail, de bast is nog nat! O+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JcMR4tO.jpg

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Arg. ik speel op een custom map (4 rivers)

best een leuke map, maar ik was me al het halve spel aan het afvragen/proberen te verbeten waarom mijn cargo rail alle het verkeer dwars door de stad laat rijden. Al tig wegen afgebroken, snelweg aangelegd etc....

kom ik er nu achter dat de hoofdtoegang tot de start tile(dus op de tegel zuid die ik nog niet unlocked had), een oframp verkeerd om had staan, waardoor het niet mogelijk was om van west naar noord te gaan.

Tile unlocked, ramp omgedraaid. binnen 10sec het verkeer in mijn stad gehalveerd ..........
Bloody hell, en daar zit je nu al uren op te kloten......... |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• JoSchaap

JoSchaap

rerei cove is inderdaad een leuke map. wel oppassen hoe je je dam bij de waterval plaatst. ik heb al een savegame moeten laden omdat ik even niet oplette :D

wat plaatjes van mn gestuntel hier: http://steamcommunity.com...?appid=255710#scrollTop=0

• downcom
Nog wel een leuke mod; de Gate Tower Building - Osaka, Japan

Afbeeldingslocatie: http://www.danielmcbane.com/wp-content/uploads/2012/07/OsakaFreeway.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/44248446475892775/35057E363BA2F8043827E2A020D7FA6FE4831D91/

• PRR
  • Laatst online: 16-09 13:35

PRR

Nog even terugkomen op de discussie over de 'uitdaging' van dit spel.
Ik ben aardig op weg om een grote stad te bouwen. Zit dicht tegen de 70k inwoners aan. Ergens is wel de uitdaging weg want geld stroomt met bakken binnen, en je kunt alles bouwen wat je nodig hebt. Echte problemen doen zich ook niet voor, en als die er al zijn (pollution, werkloosheid, verkeersproblemen) etc, dan is dat met een bak geld zo weer opgelost.
Je wordt nergens door het spel gestraft voor de gemaakte keuzes. Het heeft allemaal te weinig invloed.

Wat mooi zou zijn is dat je door je cims beoordeeld wordt op je prestaties. Dat je dus echt als burgemeester je stad bewaakt en daar door je cims op afgerekend wordt via 4 jaarlijkse verkiezingen. En daarnaast dat de cims je via burgerinitiatieven of pettities verzoeken specifieke problemen op te lossen binnen een bepaalde tijd of met een bepaalde minimale tevredenheid. En dat daar dan incentives tegenover staan. Zoals unieke gebouwen die niet op een andere wijze te unlocken zijn.

Je komt dan wat meer in het vaarwater van Tropico of SimCity maar het voegt wel wat toe aan het spel.
Helaas denk ik dat dit niet realiseerbaar is via een DLC of een patch. Er zal dan behoorlijk herschreven moeten worden in het spel. Maar goed. Het kan altijd in de ideëen bus natuurlijk.

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
PRR schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:25:
...

Wat mooi zou zijn is dat je door je cims beoordeeld wordt op je prestaties. Dat je dus echt als burgemeester je stad bewaakt en daar door je cims op afgerekend wordt via 4 jaarlijkse verkiezingen. En daarnaast dat de cims je via burgerinitiatieven of pettities verzoeken specifieke problemen op te lossen binnen een bepaalde tijd of met een bepaalde minimale tevredenheid. En dat daar dan incentives tegenover staan. Zoals unieke gebouwen die niet op een andere wijze te unlocken zijn.

...
Klinkt inderdaad wel als een toegevoegde waarde, zou ik best wel leuk vinden. En als je op hardmode speelt en je wordt niet herverkozen is het game-over (score wordt dan bijgehouden, maar je kan niet verder doen... tenzij zonder extra score).

• Postius
Anima-t3d schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Klinkt inderdaad wel als een toegevoegde waarde, zou ik best wel leuk vinden. En als je op hardmode speelt en je wordt niet herverkozen is het game-over (score wordt dan bijgehouden, maar je kan niet verder doen... tenzij zonder extra score).
Klinkt als iets dat extreem snel oud wordt en voornamelijk iets als missies grinden. Andere spellen hebben dit al gedaan en het is vaak niet geslaagd. Na alles 1x gedaan/gezien te hebben is er bijzonder snel de lol vanaf en wordt het gewoon grinden en vermindert het de kwaliteit van de game. Missies herhalen zichzelf bijzonder snel en voegen maar zeer zelden iets toe aan dit soort spellen. Het wordt al snel een herhaling van zetten. Zelfde met een herkozen-worden-mechanic, dat maakt het spel niet moeilijker of makkelijker dan het nu is. En dat soort systemen kan je altijd snoei hard uitbuiten op de meest gamey manieren. Herverkiezing komen eraan? Snell alle belasting op 0% zetten voor een week en je hebt 100% van de stemmen! Er zijn wel meer spellen die dit soort dingen geprobeerd hebben en het werkt gewoon allemaal maar zeer matig tot slecht. Ik zou wat meer uitdaging persoonlijk niet slecht vinden maar bij dit spel hoeft het van mij niet want dat wordt extreem snel saai en repitief, dan liever een goede stedenbouw game. En als je uitdaging wilt kan ik wel wat dingen voor je verzinnen:

Een stad die minimaal 80% op OV rijd.
Een normaal uitziende europese stad maken (heb ik nog nergens voorbij zien komen)
Maak een nederlands uitziende randstad met vinex dorpjes ernaast etc.

De game zelf is niet moeilijk, maar je kan er genoeg mee doen en maken wat moeilijk zat is.

Als je uitdaging wilt ga dan bloodborne spelen of iets? Er zijn tegenwoordig gewoon geen echte uitdagende games meer, die waren 10 jaar geleden al heel hard aan het verdwijnen. Tegenwoordig is het allemaan instant gratification! Lang leve de CoD generatie, maar over het algemeen genomen, hoe verder je terug gaat in de tijd hoe veel meer hardcore games worden.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hehe, hier is een modder bezig om 81 tiles unlockt te krijgen :P
Voor als 25 niet genoeg is.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Postius
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:06:
Mijn CPU begon spontaan te huilen.

Al moet ik wel zeggen dat het spel technisch vrij goed in elkaar steekt. Het blijft bij mij vrij soepel draaien voorlopig.

• downcom
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:06:
Klinkt misschien gek maar ik heb interesse! niet omdat ik te weinig ruimte heb maar omdat ik met met sewage geen kant meer op kan.

Zit inmiddels op 380.000 inwoners dat is leuk! maar je gaat zoveel water gebruiken dat rivieren de verkeerde kant op gaan stromen met als gevolg sewage in je water systeem.

Ik heb wat experimenteert met een watersource (in de vorm van een water pomp) maar dit gaat enorm snel mis en de rivier treed dan buiten zijn oevers.

dus die 81 tiles zou best een optie kunnen zijn op het water / sewage probleem op te lossen!
Anderzijds, waar blijft de mod die werkelijk 0% sewage stort in stromend water deze zijn er in het echte leven ook al!

(ik heb dit nog niet getest; ik heb nog een meer kan ik deze gebruiken voor sewage zonder dat dat meer gaat overstromen omdat er feitelijk steeds meer water bij komt?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

downcom schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Klinkt misschien gek maar ik heb interesse! niet omdat ik te weinig ruimte heb maar omdat ik met met sewage geen kant meer op kan.

Zit inmiddels op 380.000 inwoners dat is leuk! maar je gaat zoveel water gebruiken dat rivieren de verkeerde kant op gaan stromen met als gevolg sewage in je water systeem.

Ik heb wat experimenteert met een watersource (in de vorm van een water pomp) maar dit gaat enorm snel mis en de rivier treed dan buiten zijn oevers.

dus die 81 tiles zou best een optie kunnen zijn op het water / sewage probleem op te lossen!
Anderzijds, waar blijft de mod die werkelijk 0% sewage stort in stromend water deze zijn er in het echte leven ook al!

(ik heb dit nog niet getest; ik heb nog een meer kan ik deze gebruiken voor sewage zonder dat dat meer gaat overstromen omdat er feitelijk steeds meer water bij komt?
Misschien grappig idee. even er van uitgaande dat je het geld hebt.
Zover ik weet cleant een watercleaner tot 15 of 20%
En er is een mod die je dijken laat aanleggen.
dus als je nu een stuk of 3 basins maakt. en elk bassin leegpompt via een cleaner in de volgende.
dan zou het water wat uit de 3e basin moet komen nog <1% vervuild moeten zijn.
Leg het wat mooi aan, en het is nog best realistisch ook.

Minder avontuurlijk, maar wel veel makkelijker.
drop al je water inlets, bouw een bos watertorens, en laat vervolgens de poep maar stromen ?

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-12 16:21
downcom schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Als je het Eden Project bouwt en je gebruikt het water treatment plant dan heb je ook geen vervuiling meer dus dat kun je ook proberen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik zit vast op 29.500 inwoners.

Ik heb alles:

Fantastisch onderwijs, partken, veiligheid, werk en winkels. Iedereen blij. Belasting ook niet te hoog. Banen in overvloed, zowel hoog als laag.

Ook als test even een arbeiderswijk gebouwd zonder teveel perks. Maar wat ik ook doe, ik krijg er geen inwoners meer bij. Wat kan ik vanavond nog proberen?

• downcom
PWM schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:30:
Ik zit vast op 29.500 inwoners.

Ik heb alles:

Fantastisch onderwijs, partken, veiligheid, werk en winkels. Iedereen blij. Belasting ook niet te hoog. Banen in overvloed, zowel hoog als laag.

Ook als test even een arbeiderswijk gebouwd zonder teveel perks. Maar wat ik ook doe, ik krijg er geen inwoners meer bij. Wat kan ik vanavond nog proberen?
Extra industrie of kantoorparken bouwen. Als er werk is zullen extra cims naar je stad trekken. Zorg daarnaast dat de desbetreffende woonwijk waar de arbeiders vandaan horen te komen goed zijn verbonden met het OV. Dit verhoogt de kans dat cims naar je stad zullen vertrekken.
Pagina: 1 ... 41 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.