Dat is de clou, ik zou niet weten hoe je in normal mode momenteel niet positief kan draaien.Martinspire schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:53:
[...]
Maar waar zoek je dan uitdaging in? Want zodra je positief weet te draaien kun je in principe de kaart vol krijgen.
Het is ook niet echt een game met een competitief element of iets. Enige waar je iets mee kunt doen is je budget of het aantal sims wat je moet leiden. Niet bepaald denderende dingen om het moeilijk te maken imo.
Daarom: wat zou je dan willen zien waar de game moeilijker of uitdagender van wordt?
Ik kan me herinderen dat ik in SC4 zat te pielen om met zo min mogelijk politiebudget rond te komen, nu plant ik gewoon een extra neer als ik 3 huisjes niet helemaal blauw heb.
Grondprijs te laag, gooi ergens een 1x2 parkje in een niet te zonenn hoekje, en alles is weer opgelost.
Na 10k inwoners heb je afval en lijkverbranders, dus daar hoef je ook al niet meer over na te denken, gewoon een paar in een hoekje gooien. idem voor stroomproblemen zodra je solarpower unlocked, is dat ook al een gevalletje van ergens een extra collectortje neergooien als de meter dat aangeeft. Bij andere sims vervuilde die dingen nog, of had je kans dat ze ontplofte. Hier is alles zo consequentieloos.
Ik heb nu industrie gebieden op 10meter van de highdens offices af, want de vervuiling van die dingen blijkt ook gruwelijk klein. Dat water leek een leuke toevoeging maar zolang je invoer maar stroomopwaarts van het riool houd, is het ook alleen een geldkwestie. Had iets interessants met waterdruk gedaan ofzo ?
Ik weet niet precies wat of hoe, maar het is mij allemaal net te simpel. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het verkeer blijft rijden. de rest lost zichzelf wel op.
Die hardmode bv voegt wealth en bereikbaarheid toe als dingen waar je rekening mee moest houden. Geen flauw idee of dat is wat ik zoek, maar ik mis gewoon "iets" in dit spel.
[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 25-03-2015 14:17 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d