Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Angeloonie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:17:
Ik snap het even niet..

Kun je vuilnisbelten nu wel of niet volledig vervangen met verbrandingsovens?

Volgens de beschrijving wel, maar als ik in de praktijk enkel verbrandingsovens neerzet dan krijg ik constant van die container-icoontjes..
Dat heb ik ook gehad in mijn eerste spel. Probleem is, is dat ze automatisch afval opnemen als ze ergens passeren. Als je dan al je verbrandingsovens in een hoek geplaatst heb, zitten ze vol voordat zze in de andere hoek komen. Ik heb ze dan wat verspreid, en bij mij was het probleem opgelost.
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:16:
Het spel bevat nog wel diverse bugs. Meest vervelende bug is dat de elektriciteit steeds wegvalt voor een gedeelte in een woonwijk.

[afbeelding]
Ben je zeker dat je geen twee gescheiden stroomnetwerken hebt?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Het muntje begint te vallen... Net het lelijkste dorp ooit neergeplempt... Zou er zelf niet willen wonen, maar alles werkte...

En nu al blij dat ik dit spel gekocht heb. Probeer altijd liever iets met een demo, maar het enthousiasme hier heeft me overtuigd.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
manii schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:11:
heeft het wel veel nut om polices aan te zetten ?

heb wat aangezet, maar verdien er alleen minder door
Het is voor mij meestal een afweging tussen vaste kosten en variabele kosten: minder stroom gebruiken policy betekent minder power plants nodig. Dat kan voor bepaalde periodes best prettig zijn, als je eigenlijk de volgende moet bouwen maar daar nog even niet aan wil. Plus het lijkt erop dat sommige policies de mensen ook blij maken (denk ik, of hoop ik misschien alleen maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:24
Erg goeie tip voor tiles met een ongelijke highway verbinding hier. Zo kun je de verbinding gelijk maken.

Reddit draadje hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Lau1187 op 15-03-2015 22:47 ]

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jump schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:36:
[...]

Dat heb ik ook gehad in mijn eerste spel. Probleem is, is dat ze automatisch afval opnemen als ze ergens passeren. Als je dan al je verbrandingsovens in een hoek geplaatst heb, zitten ze vol voordat zze in de andere hoek komen. Ik heb ze dan wat verspreid, en bij mij was het probleem opgelost.

[...]

Ben je zeker dat je geen twee gescheiden stroomnetwerken hebt?
Heb het al opgelost door alles aan elkaar te verbinden en een overkill aan elektriciteit te hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Ik heb wel ernstig last van het SimCity-syndroom, ik bouw alles veeeeel te dicht tegen elkaar aan :P
Die policies werkten bij mij niet zo goed, volgens mij kunnen ze niet uit, je verliest veel meer dan ze opleveren.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wwwhizz schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:05:
Ik heb wel ernstig last van het SimCity-syndroom, ik bouw alles veeeeel te dicht tegen elkaar aan :P
Die policies werkten bij mij niet zo goed, volgens mij kunnen ze niet uit, je verliest veel meer dan ze opleveren.
politie is bijna niet nodig. Er is sowieso bijna geen crime. Tenzij je hard mode aan zet.
Verder meot politie/brandweer/vuilnis wel snel genoeg kunnen rijden (geen opstoppingen) anders branden huizen af, stapelt het vuilnis zichop en heeft de politie idd geen succes met boeven vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tbkkQARkuxHE0njIl0zuIcu2/full.jpg

Mijn meesterwerkje. Door slim de highway ramps te gebruiken kan ik op een relatief kleine ruimte veel hogesnelheidsverbindingen leggen waar geen stoplichten voor nodig zijn. Ik leg ze in twee hoogteniveaus aan zodat ik niet veel lig te knoeien met lastige interchanges. In feite is dit een grote interchange.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xpH0c1P1VcczwDyxFmQH9UBL/full.jpg
Creatief geklooi in mijn office sector. Highwayramp voor de snelle verbinding en one-way wegen in ovaalvorm zodat verkeer makkelijk naar de ramps toe kan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O4Mj7cm7QLq4SMZyN27ruFCj/full.jpg
Commercial district waarbij de hoofdwegen op een hoger niveau liggen. Zodra ik meer commercial demand heb kan ik dit makkelijk een blok verder trekken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8jPh0eQOYQLKQy0xZCtrhzBD/full.jpg
Een echte highway die diverse woonwijken verbind met onder andere de commercie en de industrie. Ik werk graag met twee niveaus om ramps eenvoudig aan te kunnen leggen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PRDlna3ivEg3sa6cjWmbUIHN/full.jpg

De gehele stad met onderin vuilverwerking en de restanten van een industriegebied. Dat gebied is nu vervangen in ruil voor het kantorengebied (iets daarboven). Bovenin zie je alle residential gebieden, links een commercie gebied en uiterst links mijn relatief kleine industriesector gefocussed op houtverwerking.
Ik moet nog een aantal gebieden upgraden naar high density maar ik was voornamelijk met mijn snelwegen bezig. Loopt allemaal lekker en geen verkeersissues.

Vind het leukste aan het ontwerpen van een stad om met snelwegen te spelen op zo'n manier dat het anders is dan wat de meesten doen terwijl het toch redelijk blijft werken. Veel gebieden ook met voetpaden verbinden om heel wat traffic van de main roads te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 16-03-2015 00:02 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

XzeroD schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:25:
[...]

Rechts boven je demolish knopje zit een kruisje waar je dan op kan drukken.
Tnx XzeroD en Don voor de sneltoets

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:28
Goedemorgen,
Ik gebruik sowieso veel sneltoetsen. Heb er zelf ook wat ingesteld. Zo kan ik snel met 'r' een road bouwen maar ook dezelfde tool deselecteren. Met 'i' open je het infoboard (en sluit je deze ook weer waardoor de overlay weer verdwijnt)
In het hoofdmenu kun je zelf uitvogelen en instellen welke sneltoetsen er allemaal zijn. Maakt het spelen wat mij betreft erg aangenaam.

[ Voor 21% gewijzigd door DonJunior op 16-03-2015 05:48 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

wwwhizz schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:05:
Dat gevoel heb ik nou ook, de rekening is ook enorm hoog daarvoor (tienduizend bij een stad van slechte enkele duizenden mensen).
j0ppie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:08:
[...]

politie is bijna niet nodig. Er is sowieso bijna geen crime. Tenzij je hard mode aan zet.
Verder meot politie/brandweer/vuilnis wel snel genoeg kunnen rijden (geen opstoppingen) anders branden huizen af, stapelt het vuilnis zichop en heeft de politie idd geen succes met boeven vangen.
Policies (beleid).. niet polities :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Krukar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:27:
[...]

Routing is prima als je gewoon er rekening mee houd dat een brandweerwagen van het hemelsbreed dichtstbijzijnde brandweerstation naar een brand toe gaat.
Je maakt overigens een bekende fout in jouw set-up; Brandweerkazerne rechts staat aan een Eenrichtingsstraat, maar is hemelsbreed verder weg dan de brandweerkazerne links vanaf het midden van die straat, zelfde geval voor die twee Eenrichtingsstraten daaronder. Als daar ergens een brand uitbreekt gaan de brandweerauto's helemaal omrijden vanaf die kazerne links.
Dat was precies mijn punt. Als(!) je je erbij neerlegt dat het idioten zijn in de meldkamer, dan doe ik het fout inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ultra schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:13:
[...]

Dat was precies mijn punt. Als(!) je je erbij neerlegt dat het idioten zijn in de meldkamer, dan doe ik het fout inderdaad.
Dat is ook niet helemaal waar. Had dus gisteren een mooie actie. Ik heb slechts twee tiles. Deze twee tiles liggen boven elkaar. Rukt er vanuit Noord een brandweerwagen uit die helemaal de snelweg oversteekt om vervolgens in het uiterst zuiden een brandje te gaan blussen.
Dit terwijl er in mijn Zuid tile gewoon twee brandweer kazernes zijn die zeker wel dichterbij de brand gestationeerd waren. 8)7

Wel leuk om af en toe eens een autootje eruit te pikken en deze te volgen. Kun je ook mooi zien wat de flow van je traffic is. Dit heeft mij al een paar keer een 'Oh.. aha!' momentje gegeven. Dat ik bijvoorbeeld vergeten was om 1 onramp te maken. Maar door de vele on- en off-ramps had ik deze over het hoofd gezien. Moest meneer de forens de gehele snelweg over (buiten de stad om) om bij zijn werk te komen. *whoops*

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:58

Case_C

[Team Carrack]

Tsurany schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:01:
[afbeelding]

Mijn meesterwerkje. Door slim de highway ramps te gebruiken kan ik op een relatief kleine ruimte veel hogesnelheidsverbindingen leggen waar geen stoplichten voor nodig zijn. Ik leg ze in twee hoogteniveaus aan zodat ik niet veel lig te knoeien met lastige interchanges. In feite is dit een grote interchange.

[afbeelding]
Creatief geklooi in mijn office sector. Highwayramp voor de snelle verbinding en one-way wegen in ovaalvorm zodat verkeer makkelijk naar de ramps toe kan.

[afbeelding]
Commercial district waarbij de hoofdwegen op een hoger niveau liggen. Zodra ik meer commercial demand heb kan ik dit makkelijk een blok verder trekken.

[afbeelding]
Een echte highway die diverse woonwijken verbind met onder andere de commercie en de industrie. Ik werk graag met twee niveaus om ramps eenvoudig aan te kunnen leggen.

[afbeelding]

De gehele stad met onderin vuilverwerking en de restanten van een industriegebied. Dat gebied is nu vervangen in ruil voor het kantorengebied (iets daarboven). Bovenin zie je alle residential gebieden, links een commercie gebied en uiterst links mijn relatief kleine industriesector gefocussed op houtverwerking.
Ik moet nog een aantal gebieden upgraden naar high density maar ik was voornamelijk met mijn snelwegen bezig. Loopt allemaal lekker en geen verkeersissues.

Vind het leukste aan het ontwerpen van een stad om met snelwegen te spelen op zo'n manier dat het anders is dan wat de meesten doen terwijl het toch redelijk blijft werken. Veel gebieden ook met voetpaden verbinden om heel wat traffic van de main roads te houden.
Wat een sjieke stad :) , die highway heb je echt mooi opgelost.

Tipje voor die map, op de meest rechtse rivier van de map kun je een hydroplant bouwen die 1600MW aan power genereert. (Zonder dat je last hebt van overstromende gebieden. Dat is ruim voldoende om een behoorlijk stad mee op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[..] knip.. lang verhaal
Ik zat te kijken naar je on- en off-ramps en dacht 'Wat doet hij nu toch allemaal'.. totdat ik door had dat je 'left-hand-side-traffic' had. Dat maakt het geheel ineens een stuk logischer :P
Mooie stad!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
interessant stukje over districts en policies.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?831059

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Case_C schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:44:
Wat een sjieke stad :) , die highway heb je echt mooi opgelost.
Thnx. Stad is nog relatief klein, was voornamelijk highways aan het bouwen :D
Woongebieden maken is gelukkig erg snel, gewoon een van m'n eigen templates neersmijten en hoppa :D
Tipje voor die map, op de meest rechtse rivier van de map kun je een hydroplant bouwen die 1600MW aan power genereert. (Zonder dat je last hebt van overstromende gebieden. Dat is ruim voldoende om een behoorlijk stad mee op te bouwen.
Goeie tip, dat ga ik zeker doen zodra ik dat gebied heb :D
DonJunior schreef op maandag 16 maart 2015 @ 08:51:
[...]

Ik zat te kijken naar je on- en off-ramps en dacht 'Wat doet hij nu toch allemaal'.. totdat ik door had dat je 'left-hand-side-traffic' had. Dat maakt het geheel ineens een stuk logischer :P
Mooie stad!
Nou ik heb niet perse left hand side traffic, het ging eenmalig fout met de bochten en toen had ik al teveel gebouwd om het aan te passen :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Wat een heerlijk spel. Bedankt voor jullie enthousiasme allemaal hier op het forum, dat heeft mij doen bewegen deze aan te schaffen.
Gisteren meteen 10 uur achter elaar in gestoken =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
TimoVeld schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:44:
Wat een heerlijk spel. Bedankt voor jullie enthousiasme allemaal hier op het forum, dat heeft mij doen bewegen deze aan te schaffen.
Gisteren meteen 10 uur achter elaar in gestoken =).
Dat is ook niet helemaal gezond maar goed.. Blij te lezen dat je er in ieder geval plezier in hebt.
Zaterdag max 4 uur gespeeld.. dat was meteen mijn langste sessie.. dan houd ik het wel weer voor gezien.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-10 15:41

Luukwa

o/

In totaal nu 10 uurtjes in gestoken.. vind het wel leuk maar het draait mij iet té veel om het verkeer..
Ik heb nu zoveel wegen dat er geen overzicht meer is :')

Wanneer gebruik ik welke weg? Dat is nog zo'n punt waar ik niet uit kom... ik gebruik nu overal 6-lane en als off-ramp en on-ramp altijd highways.. maar het is een wirwar van wegen, met veel verkeer.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Luukwa schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:58:
In totaal nu 10 uurtjes in gestoken.. vind het wel leuk maar het draait mij iet té veel om het verkeer..

Wanneer gebruik ik welke weg? Dat is nog zo'n punt waar ik niet uit kom... ik gebruik nu overal 6-lane en als off-ramp en on-ramp altijd highways.. maar het is een wirwar van wegen, met veel verkeer.
handigheidje in vinden. ik heb er 20 uur in zitten. En ik heb een stad met 115k inwoners zonder verkeers problemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:17

Ik kom in mijn stad ook totaal niet weg met mijn wegen. Als je in het begin van de game een stad niet aansluit op de snelweg. Functioneert je stad dan wel gewoon naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Swaxie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:18:
[...]

Ik kom in mijn stad ook totaal niet weg met mijn wegen. Als je in het begin van de game een stad niet aansluit op de snelweg. Functioneert je stad dan wel gewoon naar behoren?
Nee. De Industrie is afhankelijk van externe resources. Dus als je een stad maakt die niet is aangesloten op de snelweg dan krijgen de bedrijven geen grondstoffen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Swaxie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:18:
[...]

nee want dan kunnen bewoners er niet in komen. Ze moeten ergens vandaan komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:23:
[...]

Nee. De Industrie is afhankelijk van externe resources. Dus als je een stad maakt die niet is aangesloten op de snelweg dan krijgen de bedrijven geen grondstoffen.
Dat kun je later wel over het spoor of water doen ipv via de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ultra schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:25:
[...]

Dat kun je later wel over het spoor of water doen ipv via de snelweg.
Klopt, maar dat is pas vanaf 8k inwoners (als ik het goed heb) en de vraag was of het in het begin mogelijk was om de stad niet aan te sluiten. En dat is dus niet het geval. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 20:24

Dit plaatje gezien? Ik ga dit testen, ik heb namelijk hetzelfde, overal knal ik 6-lane roads neer omdat het 'dan zeker genoeg is'. Ga maar eens een rondje rijden door je woonplaats, deze structuur is eigenlijk best logisch dan :p
http://i.imgur.com/F8eKjp5.jpg

Overigens gebruik ik ook veel de eenrichtings af- en opritten. Werken ook goed, het verkeer sorteert dan bij mij goed voor.

[ Voor 14% gewijzigd door n41r0j op 16-03-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
DonJunior schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:23:
[...]

Ik was er al bang voor haha.
Was toch de vraag waard.

Dan misschien toch maar eens beter na denken over hoe ik de stad moet gaan beginnen. Ik trek meestal meteen vanuit de snelweg naar links of rechts om daar te beginnen, maar dan loop ik tegen een verkeersinfarct aan zodra de stad begint te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
DonJunior schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:48:
[...]

Dat is ook niet helemaal gezond maar goed.. Blij te lezen dat je er in ieder geval plezier in hebt.
Zaterdag max 4 uur gespeeld.. dat was meteen mijn langste sessie.. dan houd ik het wel weer voor gezien.
Ik heb door de week helaas niet zo veel tijd dus moet mijn uurtjes in het weekend maken. Nu is 10 uur wel een ontzettende uitzondering hoor =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb geprobeerd een stoplicht loze stad op te zetten. In het begin ging het aardig. Maar toen het gebiedje eenmaal 15.000 inwoners had liep het toch potverdikkie spaak bij de op en afritten van de snelweg. Was leuk om even te proberen. Ik ga denk ik eens heel saai wat lange rechte lanes maken a 6 breed, en die gewoon als een lange 'S' voor kilometers laten lopen. Van snelweg naar snelweg. Kijken wat er dan gebeurd.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:26:
[...]

Klopt, maar dat is pas vanaf 8k inwoners (als ik het goed heb) en de vraag was of het in het begin mogelijk was om de stad niet aan te sluiten. En dat is dus niet het geval. ;)
Dan is het de uitdaging om 8k inwoners te krijgen zonder import en export van goederen. Vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
Jorian29 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:29:
[...]

Dit plaatje gezien? Ik ga dit testen, ik heb namelijk hetzelfde, overal knal ik 6-lane roads neer omdat het 'dan zeker genoeg is'. Ga maar eens een rondje rijden door je woonplaats, deze structuur is eigenlijk best logisch dan :p
http://i.imgur.com/F8eKjp5.jpg

Overigens gebruik ik ook veel de eenrichtings af- en opritten. Werken ook goed, het verkeer sorteert dan bij mij goed voor.
Dat ziet er wel goed uit! Iemand die hier zo'n ingame template van kan maken? :D Moet er zelf ook nog induiken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Tsurany schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:01:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dude: _/-\o_

Nu kan ik weer helemaal overnieuw beginnen. iedere keer als ik jullie plaatjes zie flikker ik mijn opgebouwde stad de prullenbak in. Ik vind vooral op plaatje twee de stoep in het midden mooi van de wegen met lantaarnpalen. Ziet er strak uit. Ik moet ook veel meer met de stoepen doen. Volgens mij een onderschat stukje materiaal in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 19:51

World Citizen

FreeReef.nl

Na wat rotzooien heb ik hem hier dan ook aan de gang op

Yosemite Hackingtosh
Core2duo 2.39Ghz
2GB mem
HD6570 2GB

Uiteraard loopt het niet ge-wel-dig.. maar het gaat me toch om de mechanics en niet de graphics.

Tot nu toe na een uur of 10 spelen erg leuk.. Moet alleen nog bizar veel leren, en het 's nachts wakker liggen van inrichtingen en voorbereiden op later is al begonnen :)

Nog maar een keer of 10 opnieuw beginnen en er zal wel een echte stad komen... :p

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Hoe de court house te unlocken!!!!! tips

Voor iedereen die hier problemen mee heeft ik heb wat tips.

Maak een nieuwe stad op hard mode (dan komt er sowieso meer crime)
Geef de mensen alleen maar stroom en water. Mix industrie vuilnis vooral lekker met de gewone huizen en winkels. Laat je stad groeien tot ongeveer ruim 2k inwoners. Vervolgens zul je zien dat je crime rate al richting de 20% zal gaan.
Dus geen scholing (opgeleide doen minder aan crime)
Geen ziekenhuizen of wat dan ook. Alleen een vuilnisbuild lekker tussen de woonhuizen.

Wat je vervolgens moet doen is de crime bekijken en alle huizen waar geen crime is (blauw dus) kapot maken. En rood vooral laten staan uiteraard. Doe dit niet op de snelste speelstand want de huizen zullen te snel terug groeien. Op deze manier heb ik het voor elkaar gekregen om de crime tot wel 61% te krijgen.

Om de court house te unlocken heb je 5 week lang een crime rate van 50%+ nodig. Zodra de crime rate onder de 50% zakt moet je helemaal overnieuw beginnen.

Veel mensen op internet klagen dat het lastig is. Maar op deze manier moet het lukken.

Succes!

PS: Court house heb je nodig om later 1 van de monumenten te kunnen bouwen. Dus je komt niet onder deze challenge uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

World Citizen schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:54:
Na wat rotzooien heb ik hem hier dan ook aan de gang op

Yosemite Hackingtosh
Core2duo 2.39Ghz
2GB mem
HD6570 2GB

Uiteraard loopt het niet ge-wel-dig.. maar het gaat me toch om de mechanics en niet de graphics.

Tot nu toe na een uur of 10 spelen erg leuk.. Moet alleen nog bizar veel leren, en het 's nachts wakker liggen van inrichtingen en voorbereiden op later is al begonnen :)

Nog maar een keer of 10 opnieuw beginnen en er zal wel een echte stad komen... :p
Hou op schei uit. Ik heb tot half 1 even een potje gepakt. Daarna mn bed in gestapt. Je kan beter dan nog maar even een minuut of 15 youtube filmpjes pakken op je ipad voor je gaat slapen. Ik droom van deze game, en dat is best vermoeiend haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Dromen over een game? Dat gaat me iets té ver.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Luukwa schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:57:
Dromen over een game? Dat gaat me iets té ver.
Het is vermoeiend.. wat ik me nog herinner is dat ik steeds banen aan het trekken ben.. en dat herhaalt zich dan honderden keren. Komt gewoon omdat je dat als laatst heb gedaan voordat je je hoofd op het kussen legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dromen "verwerk" je je dag. Een vorm van leren.
Als ik een spel tijdje speel ga ik daar ook zeker van dromen, of ik het nou wil of niet. :)

YouTube: LGR Plays - Cities Skylines Flood Challenge

LGR video met een custom map van iemand.
Pondocalypse.

Volop LOL.

[ Voor 29% gewijzigd door HMC op 16-03-2015 11:39 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RoyK schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:51:
Dude: _/-\o_

Nu kan ik weer helemaal overnieuw beginnen. iedere keer als ik jullie plaatjes zie flikker ik mijn opgebouwde stad de prullenbak in. Ik vind vooral op plaatje twee de stoep in het midden mooi van de wegen met lantaarnpalen. Ziet er strak uit. Ik moet ook veel meer met de stoepen doen. Volgens mij een onderschat stukje materiaal in de game.
Die weg in het tweede plaatje is gewoon de four lane road, komt standaard met een stoep in het midden.
Stoepen zijn wel enorm onderschat qua methode om verkeer te organiseren. Door wijken enkel met stoepen te verbinden of als alternatief een enorme omweg via de snelweg gaan veel meer mensen wandelen. Die stoepen in afbeelding 1 worden keurig gebruikt als ze de snelweg over moeten steken. Mensen willen aardig lange afstanden lopend afleggen valt mij op.

Ook zijn stoepen ideaal om de te dirigeren aan welke straat gebouwd moet worden. Zie ook mijn afbeelding 1 de wijk onderin. Verkeer komt via een weg naar binnen maar aan beide kanten van de weg zit een extra stoep. Daardoor zorg je er voor dat aan die weg niet gezoned kan worden en alle zones zich aan de vertakkingen hechten. Iets minder huizen per km2 maar doordat mensen niet aan de hoofdwegen wonen zal het verkeer veel beter doorrijden. Immers zowel woon/werk als services zullen niet stil staan op die wegen omdat er geen reden is daar stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
Sinds dit weekend vermaak ik mij uitermate met het spel! Maat van mij heeft het spel ook gekocht, echte rbij hem knalt het spel er om de 20 minuten uit met de melding " ..... has stopped working". (3770K/R9 290x/Windows 8 64)

Ik heb probleem niet en ben dan ook benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Lumics schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:43:
Sinds dit weekend vermaak ik mij uitermate met het spel! Maat van mij heeft het spel ook gekocht, echte rbij hem knalt het spel er om de 20 minuten uit met de melding " ..... has stopped working". (3770K/R9 290x/Windows 8 64)

Ik heb probleem niet en ben dan ook benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem herkennen?
Heb dit in het begin 1x gehad. Bij de allereerste keer opstarten net na de installatie. Dat ik zoiets had van "Really?!"
Maar daarna nooit meer gezien.
Zou eens rond gaan neuzen op het developer forum en daar de vraag stellen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Is dit nu het spel dat SC4 had moeten zijn?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lennardnl schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:12:
[...]

Bij de parken, onder het tabje tussen de parken en de losse bomen staan ze.
Lol daar heb ik 100 keer langs geklikt, maar nooit gekeken wat dit nu eigenlijk was :P
Bedankt. gaan we meteen wat extra stoepjes leggen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

Rannasha

Does not compute.

Postius schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:00:
Is dit nu het spel dat SC4 had moeten zijn?
SC4 was/is een prima spel, C:SL is wat SC5 / SC2013 (officiele naam "Sim City") had moeten zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Ik krijg heel veel de melding dat de industries geen werknemers(ongeschoold) hebben. Moet ik dan ergens een aparte wijk aanleggen waar we dan geen school / Universiteit aanleggen? Gaan deze burgers dan niet klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44

Mauz1978

Console War Veteran

Ik ga opnieuw beginnen met een mooie gedownloade map.Ditmaal met de hardmode aan, want het lijkt toch iets te makkelijk zonder. Heb in totaal al 30 uur in het spel zitten, met 2 steden, 1 tryout en de tweede voor het echie. Ik speel langzaam (heb nooit fastforward aan) en heb nu 40k inwoners en een bankrekening van over de 3 miljoen. Verkeersproblemen proberen op te lossen door een highway dwars door de stad te trekken... en het geld gaat maar niet op haha... wat uitdaging vinden dus in een nieuwe mooie map (met bergen en zee) en de hardmode aan, en wellicht de unlock all optie, want vind het erg suf dat de highway is aangesloten maar dat je em niet kan aanleggen...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:44
Swaxie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:05:
Ik krijg heel veel de melding dat de industries geen werknemers(ongeschoold) hebben. Moet ik dan ergens een aparte wijk aanleggen waar we dan geen school / Universiteit aanleggen? Gaan deze burgers dan niet klagen?
Nee, ze zullen niet klagen. Bovendien kun je ze wel een basisschool opleiding geven. Daarmee zijn ze nog steeds laag opgeleid.

Wel gaan low education en crime hand in hand. Wat je overigens ook kunt doen is industrie vervangen met kantoren. En zorgen voor alternatieve routes voor import van goederen voor commercie, denk aan transport verbindingen via het spoor en water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

Rannasha

Does not compute.

Swaxie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:05:
Het opleidingsniveau van de werknemers maakt niet uit, zolang het maar voldoende is. Te hoog opgeleid zijn is geen probleem. Wat wel zo is, is dat werknemers in eerste instantie een baan zoeken die bij hun opleidingsniveau past en pas daarna verder gaan kijken. Als je dus veel offices en/of high-tech industrie hebt, zeker als die dicht bij de woonwijken te vinden is (wat bij offices vaak zo zal zijn), dan zullen nieuwe werknemers daar eerst aan de slag gaan. Als er een tekort aan werknemers is, merk je dat dus in de verder gelegen industriegebieden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Wellicht interessant, informatie over komende updates.

http://forum.paradoxplaza...-Official-Progress-Update

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Rannasha schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:10:
[...]

Het opleidingsniveau van de werknemers maakt niet uit, zolang het maar voldoende is. Te hoog opgeleid zijn is geen probleem. Wat wel zo is, is dat werknemers in eerste instantie een baan zoeken die bij hun opleidingsniveau past en pas daarna verder gaan kijken. Als je dus veel offices en/of high-tech industrie hebt, zeker als die dicht bij de woonwijken te vinden is (wat bij offices vaak zo zal zijn), dan zullen nieuwe werknemers daar eerst aan de slag gaan. Als er een tekort aan werknemers is, merk je dat dus in de verder gelegen industriegebieden.
Op die fiets.

ze zullen dus altijd gaan werken. Enige probleem is dat ze verder moeten reizen wat weer ten koste van je verkeer gaat dat ik toch al niet geregeld krijg. maar das mijn eigen fout 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Rannasha schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:10:
[...]

Het opleidingsniveau van de werknemers maakt niet uit, zolang het maar voldoende is. Te hoog opgeleid zijn is geen probleem.
Volgens mij vertikken ze het toch ook vaak om echt significant onder hun niveau te gaan werken. Heb al een paar keer gezien dat ik 'n paar % unemployment had en toch 'n hoop industrie en commercie die geen uneducated workers konden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 16:31
Even een vraagje, ik zou graag Antwerpen nabouwen in skylines. Ik heb via terrain.party de hoogte maps gedownload maar de png zijn zwart. is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
We sold 500k+ copies!
Not bad.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Hou op schei uit. Ik heb tot half 1 even een potje gepakt. Daarna mn bed in gestapt. Je kan beter dan nog maar even een minuut of 15 youtube filmpjes pakken op je ipad voor je gaat slapen. Ik droom van deze game, en dat is best vermoeiend haha
Dit heb ik ook. Ik heb gister 10+ uur gespeelt. En snachts de hele tijd bezig met bushokjesplaatjes en wegen trekken. Vet iritand is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

500k * 30€ = 15m..

Kunnen ze leuke dingen mee doen dacht ik zo :*)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44

Mauz1978

Console War Veteran

hmm, als je unlock mode aan zet krijg je 715.000 starter's geld... lijkt me nu ook weer niet de bedoeling icm hard mode aan haha...

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mauz1978 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:01:
hmm, als je unlock mode aan zet krijg je 715.000 starter's geld... lijkt me nu ook weer niet de bedoeling icm hard mode aan haha...
Maar als je dat niet doet, dan krijg je meteen problemen dat je bewoners meteen een school, begraafplaats, universiteit etc nodig hebben. En dat red je ook niet met je normale start tarief.

Dus je moet wat :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mauz1978 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:01:
Volgens mij zorgen ze dat alle milestones direct gehaald zijn inclusief monetaire bonussen in plaats van gewoon het hele milestone concept uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luukwa schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:58:
500k * 30€ = 15m..

Kunnen ze leuke dingen mee doen dacht ik zo :*)
Jups, behalve dat het niet zo werkt. Lang niet iedereen heeft 30 euro betaald, dus denk meer aan 20-25 euro gemiddeld. Daarna krijg je de BTW en andere belastingen - Finland is wat dat betreft geen ideale locatie - dus dan zit je al op ~15 euro. Dan moeten de uitgever en andere randpartijen nog wat hebben en ik denk dat je mazzel hebt als je tegen de 10 euro per kopie verdient. Uiteraard moet je ook nog je investeringen terugverdienen, want bij release sta je natuurlijk dik in de min.

Desalniettemin zijn de verkopen niet anders dan heel goed te noemen, dus support lijkt voorlopig wel even gegarandeerd. Misschien dat andere partijen ook nog eens een poging willen doen een goede citybuilder te bouwen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:32:
[...]

Jups, behalve dat het niet zo werkt. Lang niet iedereen heeft 30 euro betaald, dus denk meer aan 20-25 euro gemiddeld. Daarna krijg je de BTW en andere belastingen - Finland is wat dat betreft geen ideale locatie - dus dan zit je al op ~15 euro. Dan moeten de uitgever en andere randpartijen nog wat hebben en ik denk dat je mazzel hebt als je tegen de 10 euro per kopie verdient. Uiteraard moet je ook nog je investeringen terugverdienen, want bij release sta je natuurlijk dik in de min.

Desalniettemin zijn de verkopen niet anders dan heel goed te noemen, dus support lijkt voorlopig wel even gegarandeerd. Misschien dat andere partijen ook nog eens een poging willen doen een goede citybuilder te bouwen :)
Was een grove schatting, als ik 't precies moet gaan uitrekenen maak ik wel 'n schema etc.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het soort schatting dat politici ook wel eens plegen te maken als ze een gat in hun begroting hebben :+ Best case scenario plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:32:
[...] Desalniettemin zijn de verkopen niet anders dan heel goed te noemen
Uhuh, ter vergelijking:
Europa Universalis IV had na 6 maanden 300.000 exemplaren verkocht en Crusader Kings II had na 3 jaar 1.1 miljoen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:56
anandus schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:43:
[...]
Uhuh, ter vergelijking:
Europa Universalis IV had na 6 maanden 300.000 exemplaren verkocht en Crusader Kings II had na 3 jaar 1.1 miljoen verkopen.
En een andere relevante vergelijking: SimCity verkocht 1,1 miljoen exemplaren in de eerste twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:43:
Uhuh, ter vergelijking:
Het schijnt het best verkopende spel van de uitgever te zijn, dus dat trekt sowieso wel de aandacht. Ik zie er ook bewijs in dat er een enorme behoefte en community is die op goed uitgewerkte citybuilders zit te wachten, maar die ook enorm teleur zijn gesteld door SimCity en het uitmelken van CitiesXL. Maak iets goeds en je wordt beloond, maak iets dat belabberd is en je wordt afgestrafd. Ondanks dat SimCity in vier maanden 2 miljoen stuks wist te verkopen is Maxis inmiddels opgeheven en ook Monte Cristo bestaat niet meer.

Opvallend is dat beide spellen van die partijen een groot onlinegedeelte voor ogen hadden en daar allebei noodgedwongen af moesten stappen. Alles online brengen werkt bij de klassieke citybuilder blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Snoz Lombardo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:45:
[...]

En een andere relevante vergelijking: SimCity verkocht 1,1 miljoen exemplaren in de eerste twee weken.
Maar dat is een veel grotere uitgever en een veel grotere ontwikkelaar.
Het zou me niets verbazen als er netto verlies geleden is op Simcity 2013.
Ik denk dat het marketingbudget alleen al ordes groter is dan het totale budget voor CSL :P

Dit zal bij Paradox/Colossal Order niet het geval zijn. Voor hen is het de kip met de gouden eieren en zullen er dan ook lang en goed voor zorgen qua support.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 16-03-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoz Lombardo schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:45:
Toch is dat maar beperkt te vergelijken. SimCity is een IP met een enorme naam en een even omvangrijk gevolg en werd uitgegeven door spellenschuiver extraordinaire EA. Ik ga er dan ook vanuit dat SimCity 5 zelfs goed verkocht was als het een 64-bits versie van Pong geweest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alles online brengen had prima kunnen bevallen als het stabiel en betrouwbaar had gewerkt. Niks mis met alles online opslaan zolang je er maar 24/7 bij kan. Echter zodra je beperkt wordt door de online omgeving gaat het een minpunt zijn. Dat wordt bij shooters meer geaccepteerd omdat die games alleen een stuk minder leuk zijn, zolang je game ook zonder online verbinding leuk is wordt downtime niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Laatst online: 19:07
64-bits versie van Pong
_/-\o_

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 13:44
Heeft iemand een idee of er een Tweakers review van deze game komt? Ik ben deze aan het afwachten, maar het lijkt me nu toch al heel lang te duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:30
Volgens mij heb je veel meer aan het kijken van wat streams op Twitch, die hebben mij in ieder geval ruimschoots overtuigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

crazyx schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:06:
Heeft iemand een idee of er een Tweakers review van deze game komt? Ik ben deze aan het afwachten, maar het lijkt me nu toch al heel lang te duren?
Misschien krijg je dan een review van een persoon die dit soort games normaal niet speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder flauw te willen doen: vraag het de redactie :) Voor ons is het slechts gissen, al is het gebruikelijk dat reviews vrij direct voor of na release geplaatst worden.

Ben je ondanks het massale enhousiasme nog niet overtuigd? Misschien kan je het dan beter laten, blijkbaar ben je niet snel tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen idee, kun je beter tweakers zelf mailen
maar waarom perse die van tweakers afwachten ?, zo bijzonder goed zijn die over het algemeen ook weer niet. En er staan al tientallen reviews van andere sites online.

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 16-03-2015 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op metacritic staan 24 reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronduit juichende reviews, mag gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gewoon vragen, hopelijk gaan ze hem dan nog reviewen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-10 16:08

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ik zat eigenlijk te wachten op een review van Totalbiscuit... Maar die zit er gezien zijn gezondheid waarschijnlijk niet in. Hij doet maar weinig reviews de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36

Martinspire

Awesomeness

j0ppie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:55:
Hoe de court house te unlocken!!!!! tips
[...]

PS: Court house heb je nodig om later 1 van de monumenten te kunnen bouwen. Dus je komt niet onder deze challenge uit
Huh? Je moet toch elke keer opnieuw beginnen? Of unlock je eenmalig gebouwen waarna je ze altijd kunt gebruiken in elke stad vanaf het begin? Volgens mij niet hoor?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

IdieEasy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:19:
Ik zat eigenlijk te wachten op een review van Totalbiscuit... Maar die zit er gezien zijn gezondheid waarschijnlijk niet in. Hij doet maar weinig reviews de laatste tijd.
Ik las dat hij vorige week zijn laatste chemo gehad heeft, dus ik hoop voor hem dat hij er weer boven op komt. Denk dat ie in ieder geval wel even een break zal nemen tijdens en na zijn herstel.
redactie@tweakers.net

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Awesome op 16-03-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:22:
[...]

Huh? Je moet toch elke keer opnieuw beginnen? Of unlock je eenmalig gebouwen waarna je ze altijd kunt gebruiken in elke stad vanaf het begin? Volgens mij niet hoor?
Volgens mij is eenmalig unlocked voldoende. Je kan ook in de opties, voordat je een spel start, de unlocked buildings resetten. Die optie zou daar anders niet staan lijkt me.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Hierbij dan ook maar een paar foto's van mijn stad, ik zit inmiddels aan de 125 duizend inwoners en alles loopt nog goed, ik heb wel een aantal verkeersopstoppingen maar dat geeft (nog) geen problemen.

De houtindustrie met daarachter in de verte de skyline van mijn stad
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/21bualy.jpg

De industriepolder in een drooggelegd stuk rivier. Deze dam houd het water tegen
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2qvd2r6.jpg

Wat laagbouw met daarachter het centrum van de stad
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2e14taw.jpg

Downtown
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10mll3s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/20k3i3l.jpg

De olie industrie, hier komt het geld binnen
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/14v1bus.jpg

Een close up van een rotonde in het centrum
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/28i9ao7.jpg

En ten slotte nog een foto van de landbouw
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/14ioilc.jpg

Alle plaatjes zijn klikbaar voor een grotere versie

[ Voor 10% gewijzigd door chielisdenaam op 16-03-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

hyptonize schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:23:
[...]

Ik las dat hij vorige week zijn laatste chemo gehad heeft, dus ik hoop voor hem dat hij er weer boven op komt. Denk dat ie in ieder geval wel even een break zal nemen tijdens en na zijn herstel.
Daarom. En hij deed al wel weer meer dan in het begin, toen het net bekend was. Maar rust heeft hij zeker nodig!

Maar we missen hem wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 14:02
chielisdenaam schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:25:
Hierbij dan ook maar een paar foto's van mijn stad, ik zit inmiddels aan de 125 duizend inwoners en alles loopt nog goed, ik heb wel een aantal verkeersopstoppingen maar dat geeft (nog) geen problemen.

De houtindustrie met daarachter in de verte de skyline van mijn stad
[afbeelding]

De industriepolder in een drooggelegd stuk rivier. Deze dam houd het water tegen
[afbeelding]

Wat laagbouw met daarachter het centrum van de stad
[afbeelding]

Downtown
[afbeelding]

[afbeelding]

De olie industrie, hier komt het geld binnen
[afbeelding]

Een close up van een rotonde in het centrum
[afbeelding]

En ten slotte nog een foto van de landbouw
[afbeelding]

Alle plaatjes zijn klikbaar voor een grotere versie
Kijk de links voor de twee laatste pics eens na?
Leuk uitgewerkt, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Laatst online: 10:59
IdieEasy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:19:
Ik denk het wel hoor, hij heeft het al op stream een keer gespeeld en er een aantal keer over getwitterd.
Het is nu wachten tot de laatste chemo een beetje uitgewerkt is en ie weer gaat reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

bertjuuhh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:33:
[...]

Ik denk het wel hoor, hij heeft het al op stream een keer gespeeld en er een aantal keer over getwitterd.
Het is nu wachten tot de laatste chemo een beetje uitgewerkt is en ie weer gaat reviewen.
Goed om te horen! Ik weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen om dit spel te spelen. Het lijkt me allemaal hartstikke leuk, maar ik heb niet zo maar 10 uur over in een week, en met minder is de investment er niet... Ach, Ik zie ze wel op sale verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Maffie500 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 12:54:
Even een vraagje, ik zou graag Antwerpen nabouwen in skylines. Ik heb via terrain.party de hoogte maps gedownload maar de png zijn zwart. is dit normaal of doe ik iets verkeerd?
Op geopunt.be kan je ook het hoogtebestand van België vinden. Ik vind die op terrain.party niet echt fijn werken, toch niet voor België en Nederland.

Ik probeer momenteel een map van Zutphen te maken met het AHN1 model. Die kaarten zijn heel gedetailleerd, maar er staan nog gebouwen op. Die kan je wel verwijderen met photoshop, maar ik krijg een veel te ruwe map. Ook de rivieren willen niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
freelh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:30:
[...]
Kijk de links voor de twee laatste pics eens na?
Leuk uitgewerkt, trouwens.
hij klopt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Laatst online: 10:59
IdieEasy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Goed om te horen! Ik weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen om dit spel te spelen. Het lijkt me allemaal hartstikke leuk, maar ik heb niet zo maar 10 uur over in een week, en met minder is de investment er niet... Ach, Ik zie ze wel op sale verschijnen!
Heb nog ff voor je gezocht, hier is de video van zn stream ;)

https://www.youtube.com/watch?v=iX_JwqEWtAE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy

IdieEasy

bertjuuhh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Heb nog ff voor je gezocht, hier is de video van zn stream ;)

https://www.youtube.com/watch?v=iX_JwqEWtAE
Heb hem naar thuis mail gestuurd, mag natuurlijk niet op het werk ;)

Dank jullie voor alle info, nou stop ik met mijn off-topic gepraat, kan het weer over het spel gaan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 16:31
Steffo78 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Op geopunt.be kan je ook het hoogtebestand van België vinden. Ik vind die op terrain.party niet echt fijn werken, toch niet voor België en Nederland.

Ik probeer momenteel een map van Zutphen te maken met het AHN1 model. Die kaarten zijn heel gedetailleerd, maar er staan nog gebouwen op. Die kan je wel verwijderen met photoshop, maar ik krijg een veel te ruwe map. Ook de rivieren willen niet echt lukken.
Bedankt voor de tip,
Ga ik straks eens proberen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:00

SilentSimon

Have you been hopped?

Iemand enig idee hoe ik districtnamen kan hiden / verwijderen?
Die namen en al die icoontjes leiden nogal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je kunt de namen wijzigen door er op te klikken in het pop-up menutje van de districts.
Weet niet of je die naam ook echt weg kunt halen.. Misschien kun je ze vullen met enkel een punt oid?

Kun je overigens zeggen dat je ongeveer € 0,9-1,0 per inwoner aan inkomsten krijgt?

Zit nu met ~11-12K inwoners aan een +10-11K inkomen.

[ Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 16-03-2015 15:11 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SilentSimon schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:06:
Iemand enig idee hoe ik districtnamen kan hiden / verwijderen?
Die namen en al die icoontjes leiden nogal af.
Niet volgens mij. (tenzij in de "screenshot" view)

Vraagje van mijn kant, ik heb nu net 8.000 inwoners (yeah!!) en kan nu high density zones gebruiken. Is het handiger om low density om te zetten in high of een geheel nieuwe wijk te bouwen? Meeste van mijn low density woonwijken hebben alles vrijwel geüpgraded, dus blijkbaar is alles wat ze willen aanwezig.
Verlies ik veel als ik die zones highdensity maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fly-guy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:10:
[...]

Vraagje van mijn kant, ik heb nu net 8.000 inwoners (yeah!!) en kan nu high density zones gebruiken. Is het handiger om low density om te zetten in high of een geheel nieuwe wijk te bouwen? Meeste van mijn low density woonwijken hebben alles vrijwel geüpgraded, dus blijkbaar is alles wat ze willen aanwezig.
Ik heb zelf delen low-density vervangen met high-density.
Ik denk dat het uiteindelijk totaal niet nodig is, behalve dan dat low-density precies is wat het zegt: low density. Je moet dus véél meer zonen om evenveel inwoners te kunnen huisvesten.
Stel één 5x5 high-density zone heeft 50 pax, en één 5x5 low-density zone heeft 10 pax, dan moet je dus 5x zoveel low-density zonen.

Gisteren overigens een volledig nieuw stuk kaart voorbereid als nieuwe uitbreiding. Wegen gelegd, pijpleidingen zijn er, highway omheen gelegd etc. Alles is nu voorbereid, in plaats van dat ik achteraf nog heel erg veel moet bijschaven. Zal uiteraard nog moeten gebeuren, maar de basis is nu in ieder geval beter. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 16-03-2015 15:15 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Ik heb zelf delen low-density vervangen met high-density.
Ik denk dat het uiteindelijk totaal niet nodig is, behalve dan dat low-density precies is wat het zegt: low density. Je moet dus véél meer zonen om evenveel inwoners te kunnen huisvesten.
Stel één 5x5 high-density zone heeft 50 pax, en één 5x5 low-density zone heeft 10 pax, dan moet je dus 5x zoveel low-density zonen.
Voor het oog wil ik wat high density wijken hebben, het heeft inderdaad met 9 tiles nog lang geen nut. Echter om een "echte" stad te hebben, wil ik meer dan villa's met zwembad (of houten shack). Het past dan ook beter bij mijn commercial die, ook op low density, al redelijk de lucht in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:22:
[...]

haha jawel. Dat kan ook niet anders. Voor sommige gebouwen moet je namelijk je stad compleet naar de klote laten gaan. Zoals dus 50% crime rate. Of less then 20% health.

Anders zou het betekenen dat je standaard aan het begin van elke game zulke acties moet uitvoeren. Want als je stad eenmaal gegroeit is, zijn deze challanges practisch onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:03
Fly-guy schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:10:
[...]

Als je gebouwen vervangt dan ben je het level van de gebouwen kwijt en de opleiding. Even mee oppassen dus...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:12:
Gisteren overigens een volledig nieuw stuk kaart voorbereid als nieuwe uitbreiding. Wegen gelegd, pijpleidingen zijn er, highway omheen gelegd etc. Alles is nu voorbereid, in plaats van dat ik achteraf nog heel erg veel moet bijschaven. Zal uiteraard nog moeten gebeuren, maar de basis is nu in ieder geval beter. :)
Famous last words :P Ik merk dat gebieden die ik heb laten groeien vaak beter werken dan vooraf bedachte stukken die in één keer gebouwd zijn. Vaak ontstaan er in zo'n nieuw stuk problemen met één of ander.
Pagina: 1 ... 29 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.