Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:02:
[...]
Gaat het je nou om zelf lol te hebben en jezelf uit te dagen, of gaat het je om tegen wil en dank een achievement te scoren zodat je er een ander de ogen mee kan uitsteken? Het begint steeds meer als het tweede te klinken. Het eerste kan ook met deze mod gewoon prima, het tweede wordt wat lastiger.
Mods of mensen bannen voor de e-peen van anderen lijkt me niet gewenst.
Jeetje wat wordt dit snel persoonlijk... In mijn geval is mijn steam profile private (friends-only) dus aan die e-peen zal het niet liggen. Meer algemeen: Het lijkt me dat juist de mensen die persé die achievements willen MET mods last hebben van de e-peen. Anders zou het ze per definitie niet uit maken of die achievements het nu wel of niet doen.
Ircghost schreef op maandag 16 maart 2015 @ 17:07:
[...]
Zonder in een wellus nietus discussie te verstranden wil ik toch wel graag kwijt dat je mensen indirect nu tegen de haren in strijkt door te zeggen dat dit iets met genoeg moraliteit te maken heeft.. Ik heb nog nooit gecheated in een online spel, rapporteer die als een malle en vind een hoog moraal enorm belangrijk..
Dat gezegd hebbende, wil ik gewoon mijn verdomde tree brush kunnen gebruiken en tegelijkertijd de 5 firestations achievements halen. Dat heeft echt niks met moraliteit te maken, slechts met de wil / beslissing van de maker van het spel.
Het feit dat je achievements disabled worden als je een mod gebruikt lijkt me een "first world problem". Het wordt snel een onzinnige en onnodige discussie. Nogmaals ik wil niemand bannen die deze mod gebruikt ik vindt dat deze mod niet op de workshop zou mogen staan (dat mag ik vinden of niet?). Verder wil ik ook niemand beledigen.... Nogmaals ik heb echt al het respect voor mensen die sandboxen.
Los van alle "gevoelens": Deze mod toch willen gebruiken omdat die tree brush zo makkelijk is valt juist onder de definitie van cheaten:
cheaten "
Cheating in video games involves a video game player using non-standard methods for creating an advantage beyond normal gameplay, usually to make the game easier". Hoe je het ook went of keert je bent gewoon aan het cheaten als je die mod pakt. Daar kan ik verder ook niks aan doen. Bij launch zat er direct een unlimited money mod in de game. Cheaten an sich is dus oké, maar niet voor achievements.
Of iemand cheaten in een single player game niet erg vindt is een discussie die daar weinig mee te maken heeft. Cheaten in multiplayer kan ook heel leuk zijn (bot battles). Recentelijk in Titanfall
Q.) So what happens if I get banned?
A.) Great news: you get to keep playing Titanfall! Less-great news: you only get to play with other cheaters. You can play with other banned players in something that will resemble the Wimbledon of aimbot contests. Hopefully the aimbot cheat you paid for really is the best, or these all-cheater matches could be frustrating for you. Good luck.
Maar ok dat is weer een heeeeele andere discussie. Als iemand een goed argument heeft waarom de achievement bescherming van de devs via een mod uitgeschakeld zou mogen worden dan hoor ik die graag. Dat is waar het mij om ging. Waarom is die dikke middelvinger richting de keuze van de devs nodig?
[
Voor 21% gewijzigd door
sdk1985 op 16-03-2015 17:27
]